je weet toch hoe het westese volk in elkaar zit? Als ze elkaar niet de ogen uit kunnen steken, zijn ze ontevreden.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 12:34 schreef ikjijallebei het volgende:
[..]
maar maar maar
Alsof je altijd naar anderen moet kijken, niet iedereen kan steeds groter en groter kopen kerel. Sowieso je situatie verbloemen door te gaan liegen over aangekochte huizen in het buitenland o.i.d.
Wat ben jij voor een figuur.
quote:za 23 feb 2013, 12:19
|
lees voor
Plasterk: 'Blok-hypotheek' is een 'optie'
HILVERSUM - De nieuwe hypotheken waarbij starters in de eerste jaren lagere maandlasten hebben, maar uiteindelijk over de hele hypotheekperiode meer rente betalen, is slechts een „optie” voor starters op de woningmarkt.
Ze hóeven er niet voor te kiezen, zei minister Ronald Plasterk (Binnenlandse Zaken) zaterdag in TROS Kamerbreed.
Voor wie in de eerste jaren van zijn werkzame leven niet zoveel koopkracht heeft, kan de 'Blok-hypotheek' (naar minister Stef Blok voor Wonen) een optie zijn, vindt Plasterk. De nieuwe hypotheek, waarbij een tweede lening wordt afgesloten om de maandlasten te drukken, is een van de maatregelen uit het woonakkoord van anderhalve week geleden die bedoeld zijn om de woningmarkt uit het slop te trekken en starters meer kansen te bieden.
„Mensen hebben eerst minder maandlasten en gaan later meer betalen. Dat is zo klaar als een klontje”, aldus Plasterk. „Dit is een extra kans om de woningmarkt aan de gang te krijgen. We gaan kijken hoeveel mensen ervan gebruik maken. Dit is een optie, dit hoeven mensen niet te doen.”
De Volkskrant berekende vrijdag dat kopers die voor een hypotheek kiezen die nu door minister Stef Blok (Wonen) mogelijk wordt gemaakt, in de eerste periode weliswaar 100 euro kunnen besparen op hun maandlasten, maar op termijn 60.000 euro duurder uit zijn dan kopers die hun annuïteitenhypotheek volledig aflossen.
dat zeg ik inderdaad. In plaats van wat anders kopen gaan ze nu bijvoorbeeld verbouwen. Zodat de huidige woning voorlopig weer aan hun eisen voldoet.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 11:54 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Wat zeg je nu allemaal? Mensen die niet verder willen zakken kiezen ervoor om lekker (lol !! ) in hun huis te investeren................
als ik iets dergelijks had bedoeld had ik dat wel opgeschreven, denk je niet?quote:Wat je bedoelt is: Mensen zitten noodgedwongen aan hun te dure kutwoning vast omdat ze met een te grote restschuld blijven zitten bij verkoop.
Het is juist zeer relevant. Het aandeel mensen dat echt moet verkopen is maar vrij bescheiden. De woningmarkt loopt dus eerder vast dan dat de prijzen echt gaan kelderen.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 12:00 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ja lekker relevant![]()
Er zijn miljoenen mensen die hun huis niet te koop hebben staan, daar hebben we het niet over, want die zijn totaal irrelevant. Het gaat om de mensen die wel hun huis willen verkopen, en daar elke 4 maanden 10k "hoop" van zien verdwijnen.
volgens mij kelderen prijzen al, behalve die van 99.999 danquote:Op zaterdag 23 februari 2013 12:43 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het is juist zeer relevant. Het aandeel mensen dat echt moet verkopen is maar vrij bescheiden. De woningmarkt loopt dus eerder vast dan dat de prijzen echt gaan kelderen.
is dat werkelijk zo ingewikkeld? Heb jij trek in op elke straathoek een zwerver?quote:Op zaterdag 23 februari 2013 12:33 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Mijn vraag aan Blok: Waarom?!
Volgens mijn komt de markt bijna geheel tot stilstand. Als er niet verkocht wordt heb je weinig aan een andere theoretische prijs, nietwaar?quote:Op zaterdag 23 februari 2013 12:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
volgens mij kelderen prijzen al, behalve die van 99.999 dan
nee er wordt best wel eens wat verkocht voor 60.000 minder maar de vraagprijzen dalen ook al aardig hoorquote:Op zaterdag 23 februari 2013 12:45 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Volgens mijn komt de markt bijna geheel tot stilstand. Als er niet verkocht wordt heb je weinig aan een andere theoretische prijs, nietwaar?
Zie hier ook huizen die op dezelfde prisj blijven hangen, die hoeven er niet per se uit, dus waarom zou je je huis verkopen voor veel minder geld, terwijl je er eigenlijk nog gewoon kan blijven wonen.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 12:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
volgens mij kelderen prijzen al, behalve die van 99.999 dan
Precies. Zal me een zorg zijn of ie stijgt of daalt, ik kan toch niks met die virtuele waarde. Voor mij persoonlijk stijgt ie elke dag in waarde, gezien de ontwikkelingen op de huizenmarkt ben ik blij dat ik me daar allemaal geen zorgen meer over hoef te maken.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 02:20 schreef Piet_Piraat het volgende:
En ja ook jouw huis daalt in waarde.
Zolang je er gelukkig woont is er niets aan de hand.
ja die zie ik ook, maar die worden ook niet verkochtquote:Op zaterdag 23 februari 2013 13:22 schreef ikjijallebei het volgende:
[..]
Zie hier ook huizen die op dezelfde prisj blijven hangen, die hoeven er niet per se uit, dus waarom zou je je huis verkopen voor veel minder geld, terwijl je er eigenlijk nog gewoon kan blijven wonen.
Die mensen zitten nog in d eontkenningsfase. Kan kort duren, kan lang duren maar ééns komt het moment dat ze er toch aan moeten geloven: asl ze tussen plankjes vertrekken óf als ze naar het ouwe-lullen-pakhuis moeten worden getransporteerd.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 13:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja die zie ik ook, maar die worden ook niet verkocht
Als je tussen plankjes vertrekt zijn sowieso al je problemen opgelost, en als je naar het ouwe-lullen-pakhuis (als dat tegen die tijd nog bestaat...) gaat kun je beter geen vermogen hebben.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 15:09 schreef blomke het volgende:
Die mensen zitten nog in d eontkenningsfase. Kan kort duren, kan lang duren maar ééns komt het moment dat ze er toch aan moeten geloven: asl ze tussen plankjes vertrekken óf als ze naar het ouwe-lullen-pakhuis moeten worden getransporteerd.
dus nu toch snel verkopen en naar de goedkope landenquote:Op zaterdag 23 februari 2013 15:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Als je tussen plankjes vertrekt zijn sowieso al je problemen opgelost, en als je naar het ouwe-lullen-pakhuis (als dat tegen die tijd nog bestaat...) gaat kun je beter geen vermogen hebben.
Ja. Want we zijn allemaal 67+quote:Op zaterdag 23 februari 2013 15:37 schreef michaelmoore het volgende:
dus nu toch snel verkopen en naar de goedkope landen
ja dat komt er voor iedereen aan , de grote groep zeg maar, die vroeger ook alles bepaaldenquote:Op zaterdag 23 februari 2013 15:41 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja. Want we zijn allemaal 67+
OMG...quote:De Volkskrant berekende vrijdag dat kopers die voor een hypotheek kiezen die nu door minister Stef Blok (Wonen) mogelijk wordt gemaakt, in de eerste periode weliswaar 100 euro kunnen besparen op hun maandlasten, maar op termijn 60.000 euro duurder uit zijn dan kopers die hun annuïteitenhypotheek volledig aflossen.
Heb je ook een linkje naar die berekening?quote:Op zaterdag 23 februari 2013 16:58 schreef Lemans24 het volgende:
OMG...
Zoiets als je studieschuld niet afbetalen, omdat die 100 euro in de maand zo veel is. Dom.
Dat is dan ook voor iedereen het geval. Mocht het je niet opgevallen zijn, de markt is zo goed als tot stilstand gekomen. Hoge of lage prijs maakt al bijna niet meer uit, verkopen lukt gewoon bijna niet.quote:Op zondag 24 februari 2013 12:49 schreef RemcoDelft het volgende:
60k zakken is nog geen 14%, terwijl de algehele prijsdaling zo'n 20% is geweest. De kans dat ze het nu verkopen is dus kleiner dan 5 jaar geleden!
Welke gebruikers zouden ze daarmee wegjagen? Een paar figuren uit dit soort topics? Lijkt me niet dat iemand zich daar druk om maakt.quote:Ik merk ook dat Funda zich meer op verkopersbelangen (hun betalende klanten) richt: de vorige prijs wordt sinds kort niet meer vermeld, waardoor ik het adres Google om vervolgens bij de concurrent het prijsverloop te kunnen zien. Raar dat Funda op deze manier gebruikers wegjaagt omdat de verkoper andere belangen heeft. Want uiteindelijk heeft Funda de koper toch ook nodig!
Net zoals de tijd dat het huis te koop staat: "6+ maanden" was in 2007 misschien nuttig, nu zie ik liever "60+ maanden" staan.
Voorlopig kunnen we elke maand meer huis kopen voor minder geldquote:Op zondag 24 februari 2013 13:11 schreef 99.999 het volgende:
Je bekijkt het voor de verkoper maar vergeet ook de kopers niet die veel minder kunnen en bij gelijk inkomen nu minder huis kunnen kopen dan voorheen.
Denk jij werkelijk dat er nog kopers bestaan die niet even kijken wat de prijs/verkoopgeschiedenis van het huis is?quote:Welke gebruikers zouden ze daarmee wegjagen? Een paar figuren uit dit soort topics? Lijkt me niet dat iemand zich daar druk om maakt.
Maar helaas krijg je dat geld niet meer bij elkaarquote:Op zondag 24 februari 2013 14:32 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Voorlopig kunnen we elke maand meer huis kopen voor minder geld
dat zeg ik niet. Heeft echter niet zoveel te maken met wat jij Ier roeptoetert.quote:Denk jij werkelijk dat er nog kopers bestaan die niet even kijken wat de prijs/verkoopgeschiedenis van het huis is?
Moet je op "Jaap" kijken. - edit: dat bedoel je waarschijnlijk ook met "concurrent"?quote:Op zondag 24 februari 2013 12:49 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik merk ook dat Funda zich meer op verkopersbelangen (hun betalende klanten) richt: de vorige prijs wordt sinds kort niet meer vermeld, waardoor ik het adres Google om vervolgens bij de concurrent het prijsverloop te kunnen zien. Raar dat Funda op deze manier gebruikers wegjaagt omdat de verkoper andere belangen heeft. Want uiteindelijk heeft Funda de koper toch ook nodig!
Net zoals de tijd dat het huis te koop staat: "6+ maanden" was in 2007 misschien nuttig, nu zie ik liever "60+ maanden" staan.
Het moet inderdaad niet gekker worden zeg. Wel luisteren naar de betalende klanten, maar niet naar de lurkers. Hoe durven ze.quote:Op zondag 24 februari 2013 12:49 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik merk ook dat Funda zich meer op verkopersbelangen (hun betalende klanten) richt: de vorige prijs wordt sinds kort niet meer vermeld, waardoor ik het adres Google om vervolgens bij de concurrent het prijsverloop te kunnen zien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |