Je hebt wel wat aangezwengeld, ik heb net even overlegd maar dit gaat inderdaad in de WKR vallen.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 09:50 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Wat jij met je balle(tjes) doet, moet je natuurlijk zelf weten, als je er ons maar niet mee lastig valt.
Voor mij is het ook niet echt een issue maar vaag is het wel gezien de lap tekst die jij ervoor nodig ws om het uit te leggen. De praktische uitvoering ervan leek mij ook niet handig. En idd wat je zelf zegt hebben ze daar vroeger wel eens over nagedacht. In ieder geval van mij mogen ze. De voordeeltjes die ik heb op mijn werk hoeven wat mij betreft ook niet bij mijn loon op te trekken.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 04:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Nope, dat is niet vaag. Een stukje wetshistorie. Ooit lang geleden mochten producten uit eigen bedrijf tegen kostprijs verstrekt worden aan werknemers, en dat gold niet alleen voor banken, maar voor alle bedrijven. Toen de wet werd veranderd in de zin dat de besparing tot het loon gerekend moest worden, was het punt dat de vraag was:
- wat de besparing was; de korting geldt immers op adviestarieven, maar ik kan als leningnemer makkelijk een vette korting op de adviestarieven krijgen, dus de besparing is bepaald niet de personeelskorting - sterker nog, ik ken mensen die geen producten met personeelskorting van hun financiele werkgever afnamen, omdat het elders zonder personeelskorting goedkoper was;
- als de besparing tot het loon gerekend werd, is datzelfde bedrag weer als hypotheekrenteaftrekbaar, met als resultaat een hoop rompslomp en werk en extra ambtenaren waar jullie telkens over lopen te foeteren. De uitkomst per defintie: nihil belast. Een plus en een min die elkaar opheffen.
Ergo de praktische oplossing was om het niet tot het loon te rekenen, en er geen hypotheekrenteaftrek voor te geven, met exact dezelfde uitkomst alsof het wel tot het loon was gerekend/rente afgetrokken was, maar met een stuk minder werk en foutenkans.
En voor comsumptieve leningen dan? Daar geldt het dus ook niet voor (aldus de resolutie van de stas).
Dus ik begrijp het issue niet zo. Tenzij jullie graag willen dat personeelsleden van fin. instellingen ook pensioenaanspraken over de personeelskorting opbouwenWant dat laatste was het belang van de werkgevers om het zo te regelen.
plus dat het zonder de 'rompslomp' ook een stuk eerlijker is voor goedverdienende huurdersquote:Op dinsdag 19 februari 2013 10:30 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Voor mij is het ook niet echt een issue maar vaag is het wel gezien de lap tekst die jij ervoor nodig ws om het uit te leggen. De praktische uitvoering ervan leek mij ook niet handig. En idd wat je zelf zegt hebben ze daar vroeger wel eens over nagedacht. In ieder geval van mij mogen ze. De voordeeltjes die ik heb op mijn werk hoeven wat mij betreft ook niet bij mijn loon op te trekken.
als je je door een forumpost lastig gevallen voelt lees het dan niet en ga dan ergens in het riet zitten ofzo.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 09:50 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Wat jij met je balle(tjes) doet, moet je natuurlijk zelf weten, als je er ons maar niet mee lastig valt.
Wat heeft dit nou weer met de woningmarkt te maken?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:41 schreef HD9 het volgende:
Ja net antwoord ontvangen,een rentevoordeel verstrekt via of door een werkgever moet worden meegenomen in de werkkostenregeling
Dat zal wat gesprekstof opleveren, zeker als een werknemer hierop recht meent te hebben
Ja, het zou iid onderhand tijd worden dat er iets aan het overgeloze gebagger en hersenloze monotone oneliners van michealmoore/HD9 gedaan wordt, zodat dit topic weer een beetje leesbaar is voor mensen die hier met een andere reden komen enkel dan het topic zo goed mogelijk om zeep te helpen. Ik hoop met je dat de moderator er iets aan doet.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 12:16 schreef Artimunor het volgende:
[..]
als je je door een forumpost lastig gevallen voelt lees het dan niet en ga dan ergens in het riet zitten ofzo.
erg vuil zo direct op de man, en jij bent een ambtenaar die burgers tot dienst moet zijn?
dit breekt forumregels, ik hoop dat de moderater er iets aan doet
Dawut?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 12:12 schreef Artimunor het volgende:
[..]
plus dat het zonder de 'rompslomp' ook een stuk eerlijker is voor goedverdienende huurders
met hypotheken , en rente daarop dat welquote:Op dinsdag 19 februari 2013 14:08 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Wat heeft dit nou weer met de woningmarkt te maken?
voor de werkgever zie ik een heleboel hele dure spoken en dus ook voor de eigenaar van die banken, jij en ikquote:Op dinsdag 19 februari 2013 14:24 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Dawut?
Wel verloond: Inkomsten uit arbeid worden 100 hoger, aftrekpost woning 100 hoger. Invloed op het belastbaar inkomen: 0,0
Niet verloond: invloed op het belastbaar inkomen: 0,0
Waar zie jij een spook?
dat deed ik niet, dat was van MM die wil emigreren meen ik, ik moet nog heel wat jaren, fiscale zaken controlerenquote:Op dinsdag 19 februari 2013 14:24 schreef 99.999 het volgende:
Het scheelt al dat het MM/HD9 geneuzel over Bulgaarse woningen verdwenen is naar een ander topic.
Ja, zo ken ik er nog wel een paar...quote:Op dinsdag 19 februari 2013 14:48 schreef HD9 het volgende:
[..]
met hypotheken , en rente daarop dat wel
vertelquote:Op dinsdag 19 februari 2013 15:48 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Ja, zo ken ik er nog wel een paar...
Lijkt me prima, ik zie al uit naar de snerende afzeik annotatie in vakstudie nieuwsquote:Op dinsdag 19 februari 2013 14:50 schreef HD9 het volgende:
[..]
voor de werkgever zie ik een heleboel hele dure spoken en dus ook voor de eigenaar van die banken, jij en ik
Er gaan hier kamervragen over gesteld worden aan de staatsecretaris, via de Groot en Nijboer. bedankt voor de tip, Dino![]()
Tot op heden stond dit nog niet in de documentatie aangaande de WKR
quote:di 19 feb 2013, 17:06 | 0 reacties
'Plasterk moet ozb aan banden leggen'
door Joris Polman
AMSTERDAM -
Minister Plasterk van Binnenlandse Zaken moet snel maatregelen nemen om de jaarlijkse stijging van de onroerende zaakbelasting aan banden te leggen. De huidige landelijke richtlijn prikkelt gemeenten te weinig tot matiging waardoor de ozb de laatste jaren in de helft van de gemeenten te hard is gestegen. Dat zegt Vereniging Eigen Huis.
De Telegraaf meldde vanochtend dat een meerderheid in de Tweede Kamer wil dat gemeenten gestraft moeten worden als ze de ozb te veel verhogen.
„De vrijblijvende afspraak over de ozb-stijging tussen het Rijk en de gemeenten, de zogeheten macronorm, blijkt een tandeloze tijger”, zegt Eigen Huis. Van 2009 tot en met 2013 overschreed de helft van de Nederlandse gemeenten de maximumstijging van 15% voor de ozb, zo blijkt uit onderzoek van Eigen Huis.
Soort gevangenis? Je moet zoveel uur aanwezig zijn. Weekend sowieso 24u per dag.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:32 schreef arjan1212 het volgende:
http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr
Dit is om het naïeve stemvee dat bankster en graaier roept te paaien.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 18:30 schreef RemcoDelft het volgende:
PvdA zet vraagtekens bij belastingvoordeel bankiers
Dus:
100.000 euro hypotheek
1% rentekorting als medewerker
42% belastingschijf
Dit scheelt medewerker jaarlijks 1000 euro bruto, 580 euro netto
Hoewel ook ik geen fan ben van banken, zie ik niet wat hieraan te belasten is! Sterker nog: zonder rentekorting zou de belastingdienst 420 euro minder binnenkrijgen!
Maar het zou wel een bak zijn om die 1000 euro rentevoordeel verplicht als bijtelling op te voeren, waarna er 420 euro belasting over betaald moet worden zonder dat het aftrekbaar is
Fijn hun 5 minutes of fame.quote:Kamerleden Henk Nijboer en Ed Groot vermoeden dat de belastingdienst geld misloopt door dit voordeel niet te belasten.
Afblijven van mijn toekomstig rentepercentage, kutoverheid!!!quote:Op dinsdag 19 februari 2013 18:30 schreef RemcoDelft het volgende:
PvdA zet vraagtekens bij belastingvoordeel bankiers
Van elke fiscaal - jurist die niet weet wat nihilvergoedingen zijn, vraag ik me af of 'ie zijn bul bij een pak melk gekregen heeftquote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:41 schreef michaelmoore het volgende:
punt is denk ik dat met die nieuwe WKRregeling ieder bedrijf 1,5% van de loonsom netto mag uitkeren, als dit voordeel dus niet belast is en tevens buiten die regeling valt,dan mag een bank NOGMAALS 1,5% van de loonsom netto uitkeren, dat kan niet de bedoeling zijn van de regeling.
Daarnaast is het niet goed om beloningen die normaal voor iedereen in het bruto-netto verhaal horen, er voor bepaalde groepen (bankpersoneel) buiten te houden
wat gaat het de overheid kosten? 1,5% van 10 miljard x 42% schat ik
http://www.jongbloed-fisc(...)/werkkostenregeling/
Het is niet verstandig om als fiscaal-jurist afgestudeerde mensen als dom te bestempelen
Sfeerimpressie:quote:Op woensdag 20 februari 2013 06:44 schreef arjan1212 het volgende:
http://www.dailymail.co.u(...)ICO=most_read_module
20 huizen in liverpool te koop voor 1 pond
voorwaarde je moet in staat zijn om ze op te knappen
Da's wel effe wat anders dan het plaatje in het bericht erbovenquote:Op woensdag 20 februari 2013 08:38 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Sfeerimpressie:
[ afbeelding ]
Het enige wat je koopt is een bouwval op een klein kavel, met buren er aan vast. Dan ben je veel beter af door nieuw te bouwen zonder buren. Maar hey, dat mag niet he!
quote:Veel Nederlanders in woning met hypotheek
RIJSWIJK - Bijna zes op de tien Nederlanders wonen in een woning waar een hypotheek op zit. Een derde woont in een huurhuis via de vrije markt.
Dat blijkt uit cijfers van Eurostat, de databank van de Europese Unie. In bijna geen enkel Europees land woont zo’n groot percentage mensen in een woning met een hypotheek. Alleen in IJsland, Noorwegen en Zweden ligt het percentage hoger.
Tegelijk woont maar 8 procent van de Nederlanders in een woning die geheel van hen is en waar dus geen geld voor geleend is. Ter vergelijking: in Roemenië gaat dat om 97 procent van de bevolking.
Niet verwonderlijk
Volgens professor Peter Schotman, hoogleraar Empirical Finance aan de Universiteit van Maastricht, is het niet verwonderlijk dat er zo veel mensen in een huis met een hypotheek wonen.
"Op bijna alle huizen die de afgelopen 30 jaar zijn gekocht, is een hypotheek afgesloten in verband met de hypotheekrenteaftrek. Zelfs al heb je het geld, dan is het belastingvoordeel toch vaak zo aantrekkelijk dat mensen een hypotheek afsluiten."
Ook het aantal mensen dat huurt via de vrije markt, is Europees gezien heel hoog in Nederland. Slechts in een enkel land is dat percentage hoger, zoals Duitsland en Zwitserland.
Zouden ze "eenderde" bedoelen? Lijkt me sterk dat er 2 miljoen vrije sector huurwoningen zijn, eerder een tiende daarvan.quote:Een derde woont in een huurhuis via de vrije markt.
Roemenie, het nieuwe walhallaquote:Op woensdag 20 februari 2013 09:55 schreef RemcoDelft het volgende:
Toch is de vergelijking met Roemenie leuk: 97% daar bezit z'n eigen huis! Geweldig toch? Niks werken voor de bank!
Wat willen ze hier mee zeggen?
Dat denk ik, gezien de laatste zin. Want ik denk dat er geen land is, anders dan Roemeniequote:Zouden ze "eenderde" bedoelen? Lijkt me sterk dat er 2 miljoen vrije sector huurwoningen zijn, eerder een tiende daarvan.
Of zouden ze sociale huurwoningen ook op de "vrije markt" stapel hebben gelegd?
liverpool, city with a past, net als Manchester, waar de manchester broeken gemaakt werden toen er nog geld verdiend werdquote:Op woensdag 20 februari 2013 06:44 schreef arjan1212 het volgende:
http://www.dailymail.co.u(...)ICO=most_read_module
20 huizen in liverpool te koop voor 1 pond
voorwaarde je moet in staat zijn om ze op te knappen
zoals werkgerelateerde zaken ???quote:Op woensdag 20 februari 2013 04:35 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Van elke fiscaal - jurist die niet weet wat nihilvergoedingen zijn, vraag ik me af of 'ie zijn bul bij een pak melk gekregen heeft
Van kamerleden vraag ik medat allang niet meer af, als ik een duppie kreeg voor elke achterlijke fiscale kamervraag, was ik een rijk man.
quote:Nihilwaarderingen
06.Gereedschappen die op het werk blijven.
07.Vaste computers op het werk die daar ook blijven (dus niet voor thuiswerkplekken).
08.Arbo-voorzieningen.
09.Koffie, etc. op de werkplek.
10.Mobiele telefoon of smartphone (zoals iPhone) met zakelijk gebruik van tenminste 10%.
11.Computers, etc. mits zakelijk gebruik van tenminste 90%.
Ik zou zeggen: terug naar school - misschien dat de mod's je wat meer tijd kunnen verschaffen:quote:Op woensdag 20 februari 2013 10:19 schreef HD9 het volgende:
[..]
zoals werkgerelateerde zaken ???
maar een lening voor de prive woning is toch geen nihilvergoeding ofwel zakelijk gerelateerd??
een conputer voor een thuiswerkplek niet , maar de lening voor het eigen huis wel?????
[..]
uit: Belastingdienst | Handboek Loonheffingen 2013 – Werkkostenregelingquote:20.2.8 Personeelslening
Wanneer u of een met u verbonden vennootschap geld leent aan een werknemer, kan er sprake zijn van een rentevoordeel voor die werknemer. Dit is zo wanneer hij minder rente betaalt over de lening dan bij een kredietverlener. Voor dit rentevoordeel geldt in de volgende gevallen een nihilwaardering:
Uw werknemer gebruikt de lening voor het kopen, onderhouden of verbeteren van een eigen woning.
Uw werknemer en u moeten voldoen aan de volgende voorwaarden:
– Uw werknemer geeft u een schriftelijke verklaring waarin staat waarvoor hij de lening wil gebruiken
en voor welk deel van de lening de rente en de kosten aftrekbaar zijn voor de inkomstenbelasting.
– Uw werknemer voegt kopieën van aankoopbewijzen, rekeningen en dergelijk bij de verklaring.
– U bewaart de verklaring van de werknemer bij de loonadministratie.
– U geeft in uw aangifte loonheffingen aan dat u het rentevoordeel niet belast hebt.
Ik ben benieuwd of banken daadwerkelijk de hypotheekpolissen van werknemers bij de loonadministratie bewaren.quote:– U bewaart de verklaring van de werknemer bij de loonadministratie.
Ik kan bij tenminste 1 grootbank garanderen van wel (dwz verklaring, van zowel werknemer als van personeelsbank)quote:Op woensdag 20 februari 2013 10:29 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of banken daadwerkelijk de hypotheekpolissen van werknemers bij de loonadministratie bewaren.
http://www.telegraaf.nl/m(...)tijd_in_zicht__.htmlquote:Bouw heeft betere tijd in zicht
door Wessel Wit
AMSTERDAM -
Na de jarenlange kaalslag in de bouw ziet de bouwsector de toekomst met vertrouwen tegemoet. Ruim 80 procent van de bouwbedrijven en aannemers zegt dit crisisjaar te zullen overleven, blijkt uit onderzoek van stichting BouwGarant. „De sector zit niet bij de pakken neer”, oordeelt algemeen manager Rob de Groot.
Hij verwacht dat de bodem van de crisis in zicht is. „Bedrijven moeten nu even flink doorbijten en met slimme oplossingen komen om het hoofd boven water te houden. Er zijn heel veel positieve verwachtingen voor de komende jaren. Het jaar 2014 wordt een omslagpunt.” Volgens De Groot heeft de politiek daarbij een handje geholpen, onder meer door het btw-tarief op onderhoud en verbouwingen op 6 procent te houden.
Goeie genade, vált dat nog wel op te knappen?quote:Op woensdag 20 februari 2013 08:38 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Sfeerimpressie:
[ afbeelding ]
Het enige wat je koopt is een bouwval op een klein kavel, met buren er aan vast. Dan ben je veel beter af door nieuw te bouwen zonder buren. Maar hey, dat mag niet he!
Mooi, als zelfs de sector zelf al positief wordt kunnen we ophouden de boel te stimuleren met allerlei kortingen en subsidies.quote:Op woensdag 20 februari 2013 10:40 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Einde crisis in zicht?
[..]
http://www.telegraaf.nl/m(...)tijd_in_zicht__.html
Daar gaat nu juist de vraag over aan de staatssecretaris, dat moet aangepast wordenquote:Op woensdag 20 februari 2013 10:26 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: terug naar school - misschien dat de mod's je wat meer tijd kunnen verschaffen:
[..]uit: Belastingdienst | Handboek Loonheffingen 2013 – Werkkostenregeling
http://download.belasting(...)3_lh0221t31fdwkr.pdf
Voor de goede orde: dat geldt dus niet alleen voor financiele instellingen, maar voor elke inhoudingsplichtige.
Van wie moet dat? En waarom kun je geen volledige lijstjes quoten? Moet dat ook van iemand?quote:Op woensdag 20 februari 2013 10:47 schreef HD9 het volgende:
[..]
Daar gaat nu juist de vraag over aan de staatssecretaris, dat moet aangepast worden
dat iets ergens zwart op wit staat wil niet zeggen dat het zo moet blijven
ja het is het naar voren halen van eventueel een beetje werk, dus veel tijdelijke baantjes dit jaarquote:Op woensdag 20 februari 2013 10:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Mooi, als zelfs de sector zelf al positief wordt kunnen we ophouden de boel te stimuleren met allerlei kortingen en subsidies.
jawel, dat vraag ik me ook afquote:Op woensdag 20 februari 2013 10:48 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Maar de vraag of de heren Snip en Snap hun eigen vraag begrijpen
de bouwgrond voor 1 euro?? das niet gekquote:Op woensdag 20 februari 2013 10:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Goeie genade, vált dat nog wel op te knappen?
Wie gaat er dan wel laten bouwen want dit staat in schril contrast met het ander bericht over meer bouwen.quote:Corporatie en makelaar investeren minder
DEN HAAG - Bijna één op de drie Nederlandse bedrijven denkt in 2013 minder te investeren dan vorig jaar. Vooral woningbouwcorporaties en makelaars voorzien een krimp van hun investeringen.
Dit blijkt uit een enquête van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) die woensdag is gepubliceerd. De ondernemers zijn voor dit jaar beduidend negatiever over hun investeringen dan dat ze de afgelopen drie jaren waren, stelt het CBS. Slechts een tiende van de ondervraagden verwacht zijn investeringen op te schroeven.
Ruim een kwart van de bedrijven zegt te kampen met financiële belemmeringen in de bedrijfsvoering. Ook wordt in alle sectoren uitgegaan van een afname van de werkgelegenheid.
In 2012 daalden de bedrijfsinvesteringen al met bijna 5 procent ten opzichte van 2011. Een jaar geleden rekende ruim 23 procent van de ondernemers erop dat hun investeringen zouden afnemen.
Ja, maar je mag dus niet afbreken en nieuwbouw plaatsen als ik het goed begrijp. Je moet gewoon die ruïne opknappen...quote:Op woensdag 20 februari 2013 10:55 schreef HD9 het volgende:
[..]
de bouwgrond voor 1 euro?? das niet gek
De woningen komen in wisselende kwaliteit. Je moet niet enkel afgaan op plaatjes van RemcoDelft, dat weet je toch onderhand?quote:Op woensdag 20 februari 2013 10:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ja, maar je mag dus niet afbreken en nieuwbouw plaatsen als ik het goed begrijp. Je moet gewoon die ruïne opknappen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |