Mijn Nederlands is niet meer zo goed, maar is dat niet iets met een lamme en een blinde? Hebben we alleen nog iemand nodig die de handen voor de ogen houdt, dan hebben we de drie vastgoedaapjesquote:Op woensdag 20 februari 2013 10:54 schreef HD9 het volgende:
[..]
jawel, dat vraag ik me ook af
ikheb dan ook een toelichting gemaild
De buitenmuur moet blijven staan , ??quote:Op woensdag 20 februari 2013 10:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ja, maar je mag dus niet afbreken en nieuwbouw plaatsen als ik het goed begrijp. Je moet gewoon die ruïne opknappen...
komt goed wacht maarquote:Op woensdag 20 februari 2013 11:03 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Mijn Nederlands is niet meer zo goed, maar is dat niet iets met een lamme en een blinde? Hebben we alleen nog iemand nodig die de handen voor de ogen houdt, dan hebben we de drie vastgoedaapjes
Als de Engelse media net zo zorgvuldig zijn als de NL media is dat idd zeer de vraag.quote:Op woensdag 20 februari 2013 11:03 schreef 99.999 het volgende:
als je het onderschrift leest is het zelfs de vraag of de woningen uit het plaatje bij het aanbod horen.
Alles is op te knappen dat het dan een stuk duurder wordt dan nieuwbouw is weer wat anders.quote:Op woensdag 20 februari 2013 11:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Als de Engelse media net zo zorgvuldig zijn als de NL media is dat idd zeer de vraag.
Staat nog steeds de vraag: valt zoiets nog op te knappen? Als je echt dat soort huizen in bewoonbare staat wilt brengen ben je eerder professioneel aan het restaureren dan aan het 'opknappen' volgens mij, met bijbehorend prijskaartje.
Krimpgebied zegt ook niet alles, Amsterdam is ook heel lang een krimpgebied geweest als ik me niet vergisquote:Op woensdag 20 februari 2013 11:17 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Alles is op te knappen dat het dan een stuk duurder wordt dan nieuwbouw is weer wat anders.
Maar het probleem met al die oud industrieele steden in de UK is volgens mij dat het ook nog steeds krimpgebieden zijn en je dus er zelf moet gaan wonen of anders het voor een habbekrats moet verhuren. Hieronder een plaatje van de inwonertallen van liverpool.
[ afbeelding ]
Je moet zoiets niet voor de winst doen lijkt me.quote:Op woensdag 20 februari 2013 11:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Krimpgebied zegt ook niet alles, Amsterdam is ook heel lang een krimpgebied geweest als ik me niet vergis.
Maar ik bedoelde dus idd of zo'n woning opknappen economisch gezien nog wel zin heeft.
Fixed!quote:Op woensdag 20 februari 2013 11:48 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je moet zoiets niet voor de winst doen lijkt me.
daar ben ik het niet mee eens. Als je handig bent en voorzien van een beperkt budget zie ik in de overige plaatjes bij het artikel best goede mogelijkheden om een mooie woonruimte te realiseren voor een beperkt budget.quote:
quote:Bijna 16 procent Nederlandse kantoren staat leeg
AMSTERDAM - Bijna 16 procent van de kantoren in Nederland stond eind 2012 leeg. De stijging van de leegstand van kantoorruimte was binnen een jaar bovendien nog nooit zo hoog.
Dit blijkt woensdag uit cijfers van de NVM. Vorig jaar stond 14,5 procent van de kantoorruime in Nederland nog te koop of te huur. "Er lijkt voorlopig nog geen einde te komen aan de problemen op de Nederlandse kantorenmarkt", aldus de NVM.
Kantoren staan bovendien steeds langer leeg. In 2011 stond circa 36 procent van de leegstaande panden drie jaar of langer te huur, eind vorig jaar steeg dit verder naar 43 procent.
Doordat er veel kantoren zijn gesloopt valt het percentage van leegstaande ruimtes bovendien nog relatief mee, aldus de makelaarsvereniging. In totaal werd vorig jaar voor 400.000 vierkante meters aan kantoorruimte gesloopt, voornamelijk in Amsterdam, Diemen, Eindhoven, Heerlen en Rotterdam.
quote:Op woensdag 20 februari 2013 11:50 schreef 99.999 het volgende:
[..]
daar ben ik het niet mee eens. Als je handig bent en voorzien van een beperkt budget zie ik in de overige plaatjes bij het artikel best goede mogelijkheden om een mooie woonruimte te realiseren voor een beperkt budget.
quote:Op woensdag 20 februari 2013 11:00 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Maar we hebben het in dit geval dus eventjes over de woningen in dat plaatje, niet over eventuele andere woningen.
Spreek voor jezelf. Ik heb het over dat project en niet over een plaatje waarvan het de vraag is of het bij dat project hoort.quote:
Om nog even hierop terug te komen, hoe zou de belastingdienst hier mee omgaan?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:32 schreef arjan1212 het volgende:
http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr
Dan moet je niet door specifiek op (posts over) dat plaatje reageren.quote:Op woensdag 20 februari 2013 12:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Spreek voor jezelf. Ik heb het over dat project en niet over een plaatje waarvan het de vraag is of het bij dat project hoort.
En zelfs dan.
"Woonoppervlak 35 vierkante meter. Dat gaat in de vrije sector in Amsterdam voor 1000 eu per maand. Dan slaan we deze meneer aan voor 3000 eu!"quote:Op woensdag 20 februari 2013 12:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Om nog even hierop terug te komen, hoe zou de belastingdienst hier mee omgaan?
In principe huurt dat beveiligingsbedrijf dus iemand in om aanwezig te zijn, en betaalt daarvoor in natura.
Datzelfde geldt toch voor alle "leegstandsbeheer" en anti-kraak woningen?quote:Op woensdag 20 februari 2013 12:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
In principe huurt dat beveiligingsbedrijf dus iemand in om aanwezig te zijn, en betaalt daarvoor in natura.
Ik zou het interessant vinden om dergelijke projecten lange tijd te volgen... K&W zou er ideaal voor zijn, maar dan op z'n Engels.quote:Op woensdag 20 februari 2013 11:50 schreef 99.999 het volgende:
Als je handig bent en voorzien van een beperkt budget zie ik in de overige plaatjes bij het artikel best goede mogelijkheden om een mooie woonruimte te realiseren voor een beperkt budget.
quote:huurgeiser
Ik heb nog nooit gehoord dat je daarbij verplicht op vaste tijden aanwezig moet zijn. Lijkt me dus meer een verkapt dienstverband.quote:Op woensdag 20 februari 2013 12:42 schreef RemcoDelft het volgende:
Datzelfde geldt toch voor alle "leegstandsbeheer" en anti-kraak woningen?
Als er onderpand is en een inkomen hoeft het verkrijgen van een hypotheek niet het grootste probleem te zijn lijkt me.quote:Op woensdag 20 februari 2013 12:42 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik zou het interessant vinden om dergelijke projecten lange tijd te volgen... K&W zou er ideaal voor zijn, maar dan op z'n Engels.
De grote vraag is: kan je een hypotheek krijgen om je 1 pond huis op te knappen? Want als dat uit eigen vermogen moet komen, is een "beperkt budget" het laatste wat je moet hebben.
Lees het artikel eens zou ik zeggen, daar staat wel wat uitgelegd over de achtergronden.quote:Ik heb sterk het idee dat ze op deze manier van deze huizen af willen, omdat voor 1 pond verkopen goedkoper is dan slopen. En dat de mensen niet in de rij staan is duidelijk, anders was het wel meteen verkocht geweest.
quote:Recordaantal kantoren staat leeg
Economie • Geplaatst door Jigzoz op 20-02-2013 @ 14:35
Het aantal onbezette kantoorruimtes is vorig jaar gestegen naar bijna zestien procent, ten opzichte van 14,5 procent in 2011.
Er werd vijftien procent minder kantoorruimte verhuurd en het aanbod steeg met negen procent, blijkt woensdag uit onderzoek van NVM Business.
In totaal stond er vorig jaar 7,8 miljoen vierkante meter kantoorruimte leeg.
Dat is meer dan ooit. Het aantal lege kantoren stijgt al sinds 2007, aldus de makelaarsvereniging.
Dat het afgelopen jaar minder kantoorruimte werd verhuurd en verkocht, lag vooral aan de verminderde vraag vanuit onder andere het bank- en verzekeringswezen, de bouwsector en de overheid.
De stijging van het aantal lege kantoren is vooral een gevolg van toenemende besparingen bij overheid en bedrijfsleven op huisvesting.
Daardoor zijn minder vierkante meters kantoorruimte nodig. Circa 400 duizend vierkante meter kantoorruimte werd vorig jaar gesloopt of kreeg een andere bestemming.
Verder is het volgens NVM Business opvallend dat vorig jaar nauwelijks nieuwe kantoren zijn gebouwd. Het zijn dus vooral bestaande kantoren die leegstaan. Vooral sterk verouderde gebouwen komen leeg te staan, en kantoren die te groot zijn om bijvoorbeeld onderdak te bieden aan samenwerkende zzp'ers.
Ook het aandeel van structureel leegstaande kantoren is gestegen. Stond in 2011 circa 36 procent van de aangeboden kantoorruimten drie jaar of langer te huur, eind vorig jaar was dat 43 procent.
Zitten we gezellig bij jou allemaal. Heb je genoeg koffie?quote:Op woensdag 20 februari 2013 14:58 schreef HD9 het volgende:
steeds meer leegstand , binnenkort staat heel nederland leeg
Of er strijkt iemand een keer of twintig 250 Euro op en is het een nepverhaal.quote:Op woensdag 20 februari 2013 12:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat de babyboomers dus maar even wachten met cashen, de huidige woonruimte kon nog wel eens hard nodig gaan zijn:quote:Ruim achthonderd verzorgingshuizen sluiten in de komende acht jaar hun deuren als gevolg van de kabinetsplannen om de ouderenzorg te versoberen.
de bejaardentehuizen zouden het sowieso al heel zwaar krijgen. Mensen blijven gelukkig veel langer zelfstandig wonen.quote:Op woensdag 20 februari 2013 19:21 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat de babyboomers dus maar even wachten met cashen, de huidige woonruimte kon nog wel eens hard nodig gaan zijn:
'Sluiting achthonderd bejaardenhuizen dreigt'
Mijn schoonmoeder is 90 en als je die in zo'n bejaardenhuis zet dan wordt ze na een week weggestuurd.quote:Op woensdag 20 februari 2013 19:24 schreef 99.999 het volgende:
[..]
de bejaardentehuizen zouden het sowieso al heel zwaar krijgen. Mensen blijven gelukkig veel langer zelfstandig wonen.
Mensen moeten gewoon verhuizen naar de zorg toe, goedkope landen waar je voor 100 euro per maand een vaste dienstmeid / verzorgster in dienst neemtquote:Op woensdag 20 februari 2013 19:24 schreef 99.999 het volgende:
[..]
de bejaardentehuizen zouden het sowieso al heel zwaar krijgen. Mensen blijven gelukkig veel langer zelfstandig wonen.
Op die manier kunnen de Grieken mooi hun schuld terugbetalen.quote:Op woensdag 20 februari 2013 20:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Mensen moeten gewoon verhuizen naar de zorg toe, goedkope landen waar je voor 100 euro per maand een vaste dienstmeid / verzorgster in dienst neemt
oma wil de kleinkinderen ook in de buurt hebben. De groep waar jij het over hebt schiet op het totaal niks op natuurlijk.quote:Op woensdag 20 februari 2013 20:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Mensen moeten gewoon verhuizen naar de zorg toe, goedkope landen waar je voor 100 euro per maand een vaste dienstmeid / verzorgster in dienst neemt
Gewoon alle dementen naar Griekenland, dat zijn dure en hebben het toch niet in de gaten.quote:Op woensdag 20 februari 2013 20:56 schreef 99.999 het volgende:
[..]
oma wil de kleinkinderen ook in de buurt hebben. De groep waar jij het over hebt schiet op het totaal niks op natuurlijk.
quote:Op woensdag 20 februari 2013 20:59 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Gewoon alle dementen naar Griekenland, dat zijn dure en hebben het toch niet in de gaten.
Dat moeten die Grieken gaan doen, die hebben voorlopig nog wat miljarden terug te betalen.quote:Op woensdag 20 februari 2013 21:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]![]()
allemaal zorgboerderijen maken daar
ik ga zelf al naar het buitenland, moeten meer mensen doen, gewoon een vast persoon inhuren die intern woont en de EU moet veel meer jonge mensen toelaten uit de Filipijnen om hier te werkenquote:Op woensdag 20 februari 2013 21:29 schreef Piet_Piraat het volgende:
Win Win, komt de familie 1x per jaar op vakantie daar.
Ik snap soms werkelijk niets van je posts.quote:Op woensdag 20 februari 2013 22:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik ga zelf al naar het buitenland, moeten meer mensen doen, gewoon een vast persoon inhuren die intern woont en de EU moet veel meer jonge mensen toelaten uit de Filipijnen om hier te werken
mensen moeten weer voor zichzelf zorgen , dus ga je met je AOW en pensioen naar plaatsen waar goedkope zorg is, aangezien de EU geen jonge mensen hier toelaat om te werkenquote:Op woensdag 20 februari 2013 22:26 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ik snap soms werkelijk niets van je posts.
Dan gewoon een bejaardenboot maken. Op een boot mag je zoveel filipijntjes zetten als dat je zelf wil. Dus maak het drijvend (of koop de Rotterdam) en stop daar je oudjes op. Hutten beetje verbouwen naar 6 m2 per hut met schijthuisplein kun je er veel op kwijt. En ook nog naar het mooie weer varen.quote:Op woensdag 20 februari 2013 22:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
mensen moeten weer voor zichzelf zorgen , dus ga je met je AOW en pensioen naar plaatsen waar goedkope zorg is, aangezien de EU geen jonge mensen hier toelaat om te werken
of gewoon zelf naar het buitenland gaan en daar iemand in dienst nemen met kennis en ervaring die intern blijft , je eigen verzorging dusquote:Op woensdag 20 februari 2013 23:08 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Dan gewoon een bejaardenboot maken. Op een boot mag je zoveel filipijntjes zetten als dat je zelf wil. Dus maak het drijvend (of koop de Rotterdam) en stop daar je oudjes op. Hutten beetje verbouwen naar 6 m2 per hut met schijthuisplein kun je er veel op kwijt. En ook nog naar het mooie weer varen.
Zuid en/of Oost-Europa is toch ook buitenland. Die boot heeft mijn inziens een groot (meerdere) voorde(e)l(en). Op het moment dat een iemand toch teveel gaat vragen voor hun verleende diensten kun je een andere bevolkingsgroep nemen die je dan inhuurt ipv dat je weer gaat verhuizen. En als het regentijd is kun je gaan naar daar waar het geen regentijd is.quote:Op woensdag 20 februari 2013 23:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
of gewoon zelf naar het buitenland gaan en daar iemand in dienst nemen met kennis en ervaring die intern blijft , je eigen verzorging dus
Maar Zuid- of Oost-Europa kan ook heel goed
succes met je boot, ik blijf zo lang mogelijk zelfstandig wonen in zonnige oorden met een jonge ingehuurde verzorgsterquote:Op woensdag 20 februari 2013 23:23 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Zuid en/of Oost-Europa is toch ook buitenland. Die boot heeft mijn inziens een groot (meerdere) voorde(e)l(en). Op het moment dat een iemand toch teveel gaat vragen voor hun verleende diensten kun je een andere bevolkingsgroep nemen die je dan inhuurt ipv dat je weer gaat verhuizen. En als het regentijd is kun je gaan naar daar waar het geen regentijd is.
quote:Op woensdag 20 februari 2013 20:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 20 februari 2013 22:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik ga zelf al naar het buitenland, moeten meer mensen doen, gewoon een vast persoon inhuren die intern woont en de EU moet veel meer jonge mensen toelaten uit de Filipijnen om hier te werken
Jij bent nogal van de dwang en het moeten he? Zeker te lang geslagen door je huisbaas? Mooi dat de meeste mensen helemaal niks moeten en baas in eigen huis zijnquote:Op woensdag 20 februari 2013 22:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
mensen moeten weer voor zichzelf zorgen , dus ga je met je AOW en pensioen naar plaatsen waar goedkope zorg is, aangezien de EU geen jonge mensen hier toelaat om te werken
Moeten die wel eerst Nederlands leren, anders valt er natuurlijk niet te communiceren met de bejaarden van nu. In de toekomst kan het ook wel in het Engels, misschien.quote:Op woensdag 20 februari 2013 20:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Zoals in Florida dus.quote:Op woensdag 20 februari 2013 21:29 schreef Piet_Piraat het volgende:
Win Win, komt de familie 1x per jaar op vakantie daar.
In eerste instantie wel he: privatisatie. Wel raar dat MM daarvoor pleit in dit topic, waar hij daar obstinaat op tegen is in andere topics. Straks gaat hij nog pleiten om woningbouwverenigingen te laten investeren in buitenlandse bejaardentehuienquote:Op donderdag 21 februari 2013 04:42 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Zoals in Florida dus.
In Zuid-Spanje zijn al instellingen speciaal voor Deense bejaarden. Daar werken dan wel Deense mensen, dus goedkoop zal het niet zijn.
Er is altijd een reden waarom die goedkoop landen zo goedkoop zijn. Iets met ze betalen geen belasting maar halen dan hun geld wel ergens anders vandaag.quote:Op donderdag 21 februari 2013 05:13 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
In eerste instantie wel he: privatisatie. Wel raar dat MM daarvoor pleit in dit topic, waar hij daar obstinaat op tegen is in andere topics. Straks gaat hij nog pleiten om woningbouwverenigingen te laten investeren in buitenlandse bejaardentehuien
Ik ken overigens wel een aantal van die bejaarde asielzoekers, onlangs nog een paar gesproken. Ontzettend verzuurd, leven vol wrok, en worden volkomen gestript door hun 'verzorgers' en alles eromheen. Niet helemaal het tropische ideaalplaatje wat ze voor ogen hadden.
Ofwel: ik zie dat niet echt een algemene trend worden; zelfs als je kickt op goeiekoop en daar alles aan ongeschikt wil maken, blijkt dat in de praktijk nogal tegen te vallen. Je onderhoudt er wel een aantal families van 'minders', 'boys', 'government officials', en een varieteit van locale 'autoriteteiten' en aanhang van, dat wel. En je leert Nederland weer waarderen, ook een pluspunt voor sommigen
Kortom: ze lopen tegen dezelfde shit aan waar ze in NL tegenaanliepen. Niet toevallig. Je kan immers niet van jezelf weglopen
huurders moeten onder de brug en hun huizen moeten gesloopt , we moeten weer schaartse creerenquote:Op woensdag 20 februari 2013 17:53 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
Zitten we gezellig bij jou allemaal. Heb je genoeg koffie?
Of cashe en naar het buitenland.quote:Op woensdag 20 februari 2013 19:21 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat de babyboomers dus maar even wachten met cashen, de huidige woonruimte kon nog wel eens hard nodig gaan zijn:
'Sluiting achthonderd bejaardenhuizen dreigt'
het is toch werk en beter betaald dan daar gebruikelijk is, het is vast beter dan de meisjes in de prostitutie te doenquote:Op donderdag 21 februari 2013 06:48 schreef Basp1 het volgende:
sowieso nogal verwerpelijk, moderne slavernij die mensen hier willen toepassen om hun te laten verzorgen.
quote:Op donderdag 21 februari 2013 09:02 schreef HD9 het volgende:
[..]
het is toch werk en beter betaald dan daar gebruikelijk is, het is vast beter dan de meisjes in de prostitutie te doen
zorgwerk is hier ook geaccepteerd en dat gaat ook hier tegen het minimumloon
Ja, het zal aan belasting liggen, en niet aan moderne slavernij....quote:Op donderdag 21 februari 2013 08:42 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Er is altijd een reden waarom die goedkoop landen zo goedkoop zijn. Iets met ze betalen geen belasting maar halen dan hun geld wel ergens anders vandaag.
Op andere noot ook de filipino's zijn niet zo goedkoop meer. Daar betalen ze nu ook 6% belasting (flattax als ik het goed heb). Dus daar is het belastingbeertje ook los over jaar of wat zitten ze daar ook gewoon op 52%.
inderdaad.quote:Op donderdag 21 februari 2013 09:15 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Zo gezegd kun je ze niet kwalijk nemen dat ze die westerse asielzoekers tot de laatste cent uitzuigen. Kun je in NL nog verweer tegen voeren, daar heb je letterlijk niks te zeggen.
NU.nlquote:Recorddaling prijzen koopwoningen
AMSTERDAM - Koopwoningen zijn in januari weer goedkoper geworden. De prijzen daalden met 9,6 procent in vergelijking met een jaar eerder. Dit is de grootste prijsdaling sinds het begin van de prijsindex van bestaande koopwoningen in 1995.
Dat blijkt donderdag uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). De huizenprijzen liggen nu op ongeveer hetzelfde niveau als in het voorjaar van 2003. Ten opzichte van augustus 2008, toen de prijzen een piek bereikten, bedraagt de prijsdaling ruim 19 procent.
De onderzoekers denken dat de scherpe prijsdaling te maken heeft met de verandering van de hypotheekregels per 1 januari. Kopers hebben mogelijk eind vorig jaar nog willen profiteren van de oude hypotheekregels. Dit zorgde eind 2012 voor een grotere vraag naar koopwoningen, wat tot een toename leidde van het aantal transacties. In de laatste vier maanden van 2012 lagen de prijzen nagenoeg op hetzelfde niveau.
Prijsontwikkeling
De index van het CBS en het Kadaster geeft de prijsontwikkeling weer van geregistreerde bestaande koopwoningen in Nederland, die aan particulieren verkocht zijn.
Eerder deze week werd al bekend dat de verkoop van woningen in januari in elkaar was gezakt. In totaal wisselden 6260 woningen van eigenaar, een daling van liefst 63,9 procent ten opzichte van december - en bijna 12 procent minder dan een jaar eerder.
De daling versnelt zelfs.quote:Op donderdag 21 februari 2013 09:47 schreef piepeloi55 het volgende:
[ afbeelding ]
En de daling gaat verder.
Die paar huurders die weggaan uit hun huurhuis zullen de bubble niet in stand houden nee.quote:Op donderdag 21 februari 2013 10:49 schreef HD9 het volgende:
Het voorstel van Blok om alle "rijke" huurders collectief om zeep te brengen, door ze hun huis uit te jagen, heeft geen positief effect op de woningbubble
De banken zijn niet zo dol op oudere "rijke" huurders met schulden en een laag pensioen
[ afbeelding ]
Dat mag toch geen verrassing zijn hoop ik? Was te verwachten met de run aan het eind van 2012 en de veranderde hypotheekregels. Als je nu een huis wil verkopen moet het beduidend lager geprijst zijn dan vergelijkbare woningen.quote:
zxeker niet als die een woning elders in europa gaan kopen van hun zakgeldquote:Op donderdag 21 februari 2013 10:58 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Die paar huurders die weggaan uit hun huurhuis zullen de bubble niet in stand houden nee.
Heb je enige onderzoeken die dit statement van jou ondersteunen, of denk je gewoon dat door lang genoeg te roepen we het voor waar gaan aannemen dat alle oudjes naar florida ow nee toch spanje ow nee het is nu toch bulgarije geworden gaan.quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:07 schreef HD9 het volgende:
[..]
zxeker niet als die een woning elders in europa gaan kopen van hun zakgeld
wel lekker wonen zonder woonlasten als je 65 geweest bent
er is binne europa geen enkel beletsel meer om een woning te kopen in een mooi natuurgebied, dan zie je de kinderen ook nog een een keer , mits je er een mooi zwembad bij aanlegtquote:Op donderdag 21 februari 2013 11:09 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Heb je enige onderzoeken die dit statement van jou ondersteunen, of denk je gewoon dat door lang genoeg te roepen we het voor waar gaan aannemen dat alle oudjes naar florida ow nee toch spanje ow nee het is nu toch bulgarije geworden gaan.
Er wordt hier gesteld dat huizenprijzen niet veel kunnen dalen omdat huizenbezitters niet veel willen zakken met de prijs. Was het bijna gaan geloven.quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:06 schreef elplato het volgende:
[..]
Dat mag toch geen verrassing zijn hoop ik? Was te verwachten met de run aan het eind van 2012 en de veranderde hypotheekregels. Als je nu een huis wil verkopen moet het beduidend lager geprijst zijn dan vergelijkbare woningen.
Je lult over mijn vraag heen, ik wil concrete onderzoeken/ cijfers zien die de uitstroom van 65+ers in NL zou kunnen bevestigen.quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:12 schreef HD9 het volgende:
[..]
er is binne europa geen enkel beletsel meer om een woning te kopen in een mooi natuurgebied, dan zie je de kinderen ook nog een een keer , mits je er een mooi zwembad bij aanlegt
Dat is minder dan het aantal makelaars in Nederlandquote:In totaal wisselden 6260 woningen van eigenaar
hij werkt nog zeker ?quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:15 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Je lult over mijn vraag heen, ik wil concrete onderzoeken/ cijfers zien die de uitstroom van 65+ers in NL zou kunnen bevestigen.
Als ik naar mijn pa kijk denkt er geen haar op zijn hoofd erop na om naar het buitenland te emigreren omdat hij dan wat lagere woonlasten zou hebben.
Wederom lul je over mijn vraag heen, is het nu zo moeilijk om je eigen stelling te onderbouwen.quote:
Ik ben (nog) geen scheefhuurder, maar een stijging van 5 à 6 procent schrikt mij niet af. Privaat huren is hier bijna onmogelijk en kopen wil ik voorlopig niet.quote:Op donderdag 21 februari 2013 10:58 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Die paar huurders die weggaan uit hun huurhuis zullen de bubble niet in stand houden nee.
Onzin! Ze hebben daar gewoon belastingschalen. Zie PH income taxquote:Op donderdag 21 februari 2013 08:42 schreef Tikbalang het volgende:
Op andere noot ook de filipino's zijn niet zo goedkoop meer. Daar betalen ze nu ook 6% belasting (flattax als ik het goed heb).
Nee, hier werd gesteld dat huizenprijzen nog niet veel dalen omdat ze de waarheid niet onder ogen willen zien. Daar begint langzaam maar zeker verandering in te komen.quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:14 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Er wordt hier gesteld dat huizenprijzen niet veel kunnen dalen omdat huizenbezitters niet veel willen zakken met de prijs. Was het bijna gaan geloven.
Sommige bezitters zeggen dat ze niet kunnen zakken met de prijs omdat ze anders een restschuld overhouden. Maar er zullen altijd mensen zijn die moeten verkopen, die trekken de markt omlaag.quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:35 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Nee, hier werd gesteld dat huizenprijzen nog niet veel dalen omdat ze de waarheid niet onder ogen willen zien. Daar begint langzaam maar zeker verandering in te komen.
Ik denk dat deze factor nog een hele impact zal hebben nu en in de toekomst:quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:35 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Nee, hier werd gesteld dat huizenprijzen nog niet veel dalen omdat ze de waarheid niet onder ogen willen zien. Daar begint langzaam maar zeker verandering in te komen.
Stijging? Nee die paar procent zal niet veel uit maken omdat mensen verder weinig opties hebben.quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:34 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik ben (nog) geen scheefhuurder, maar een daling van 5 à 6 procent schrikt mij niet af. Privaat huren is hier bijna onmogelijk en kopen wil ik voorlopig niet.
Een stijging inderdaad.quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:40 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Stijging? Nee die paar procent zal niet veel uit maken omdat mensen verder weinig opties hebben.
Ze kunnen best zakken ondanks die restschuld. Ze willen niet zakken door die restschuld; dan moeten ze immers geld toeleggen op hun investering (want zo wordt een huis nog steeds gezien), en daar hebben mensen geen zin in. Want dan moeten ze opeens gaan sparen, minder op vakantie gaan en die tweede auto wegdoen. En dus blijven ze maar zitten waar ze zitten.quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:39 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Sommige bezitters zeggen dat ze niet kunnen zakken met de prijs omdat ze anders een restschuld overhouden. Maar er zullen altijd mensen zijn die moeten verkopen, die trekken de markt omlaag.
komt allemaal omdat er veel te hoge hypotheklen verstrekt waren, anders was de top al in 2000 bereikt , nu moeten we weer eerst gaan sparen zodat we een stootje kunnen velenquote:Op donderdag 21 februari 2013 11:46 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ze kunnen best zakken ondanks die restschuld. Ze willen niet zakken door die restschuld; dan moeten ze immers geld toeleggen op hun investering (want zo wordt een huis nog steeds gezien), en daar hebben mensen geen zin in. Want dan moeten ze opeens gaan sparen, minder op vakantie gaan en die tweede auto wegdoen. En dus blijven ze maar zitten waar ze zitten.
Complicerende factor hierbij is, zoals piepeloi terecht aangeeft, de werkloosheid. Als meer en meer mensen hun hypotheek niet meer kunnen betalen begint het feest pas echt.
Dat is toch volstrekt logisch? Waarom zou je zakken als het niet perse moet? Dan inderdaad gewoon blijven zitten waar je zit.quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:46 schreef Sloggi het volgende:
Ze kunnen best zakken ondanks die restschuld. Ze willen niet zakken door die restschuld; dan moeten ze immers geld toeleggen op hun investering (want zo wordt een huis nog steeds gezien), en daar hebben mensen geen zin in.
Dat is toch volstrekt logisch? Waarom zou je zakken als het niet perse moet? Dan inderdaad gewoon blijven zitten waar je zit.quote:Op donderdag 21 februari 2013 12:11 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
niet zakken door die restschuld; dan moeten ze immers geld toeleggen op hun investering (want zo wordt een huis nog steeds gezien), en daar hebben mensen geen zin in.
Bouwen? Terwijl de huizenprijzen dalen en er zoveel kantoorpanden leegstaan? Serieus?quote:Op donderdag 21 februari 2013 12:11 schreef HD9 het volgende:
Ik ben bang dat we weeer aan het werk moeten net als in de jaren 70 en 80, gewoon bouwen en daarmee de economie aanzwengelen
Precies. Waarom zou je het in godsnaam willenquote:Op donderdag 21 februari 2013 12:26 schreef Sloggi het volgende:
Veel mensen verwarren 'kunnen' met 'willen'. Kwestie van prioriteiten stellen.
ja serieusquote:Op donderdag 21 februari 2013 12:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Bouwen? Terwijl de huizenprijzen dalen en er zoveel kantoorpanden leegstaan? Serieus?
Het zal voornamelijk herbestemmen en renoveren van bestaande gebouwen zijn. Nieuwbouw kan je wel vergeten komende tijd.quote:Op donderdag 21 februari 2013 12:30 schreef HD9 het volgende:
[..]
ja serieus
energieneutraal bouwen is mogelijk en noodzaak, eventueel kan er ook wel wat gesloopt worden
prijzen van de tochtende energieslurpers zulen wel verder dalen
En welke overheid gaat dat betalen? De regering die al moeite heeft om het tekort onder de 3% te houden? De gemeentes die al gekort worden, maar toch hun takenpakket uitgebreid zien worden?quote:Op donderdag 21 februari 2013 12:30 schreef HD9 het volgende:
[..]
ja serieus
energieneutraal bouwen is mogelijk en noodzaak, eventueel kan er ook wel wat gesloopt worden
prijzen van de tochtende energieslurpers zulen wel verder dalen
Jij hebt vast eind jaren '70 niet bewust meegemaaktquote:Op donderdag 21 februari 2013 13:02 schreef Sparqq het volgende:
Deze crisis is veel serieuzer dan die van de jaren 70/80, er is geen toenemende bevolking om groei mee te realiseren. Ik zie het mede daarom echt somber in voor NL, verder het gebrek aan innovatie en slagkracht maakt het er niet beter op.
Heel juist , en we hebben te maken met een oudere bevolking die wil verkopen en de starters zijn niet kredietwaardig en hebben een slechte baanzekerheid en finacieeel erg kwetsbaar door studieleningenquote:Op donderdag 21 februari 2013 13:02 schreef Sparqq het volgende:
Deze crisis is veel serieuzer dan die van de jaren 70/80, er is geen toenemende bevolking om groei mee te realiseren. Ik zie het mede daarom echt somber in voor NL, verder het gebrek aan innovatie en slagkracht maakt het er niet beter op.
In de jaren 70 hoefden we niet zoveel WAOtjes te spekken als nu, de crisis van nu is niet in 2 jaartjes opgelost. Het blijft aanmodderen voor vele jaren, er is geen simpele oplossing, daarom denk ik dat de crisis nu veel erger is, het gaat nog lang duren.quote:Op donderdag 21 februari 2013 13:27 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Jij hebt vast eind jaren '70 niet bewust meegemaakt
Bouwen maakt de situatie alleen maar erger. Er is al veel te veel aanbod in de vastgoedsector, daarom staan de prijzen ook zo onder druk. Het is in o.a. Spanje misgegaan omdat ze dachten dat ze zich uit de crisis konden bouwen.quote:Op donderdag 21 februari 2013 14:08 schreef HD9 het volgende:
we moeten weer aan het werk.
Bouwen en het MKB geld laten verdienen
stoppen met leensubsidies
Was een kwestie van tijd.quote:Op donderdag 21 februari 2013 14:09 schreef fedsingularity het volgende:
![]()
Een prachtige dag voor de huizenmarktdoemers
![]()
http://www.nu.nl/geldzake(...)-huizenverkopen.htmlquote:Steeds meer gedwongen huizenverkopen
AMSTERDAM - Steeds meer huiseigenaren moeten hun woning gedwongen verkopen, omdat ze hun hypotheek niet meer kunnen betalen. Vooral het aantal onderhandse verkopen neemt toe.
Dit blijkt uit antwoorden van minister Blok (Wonen), Dijsselbloem (Financiën) en Opstelten (Justitie) op Kamervragen van het CDA over executieveilingen en onderhandse executies.
In totaal werden er in 2012 2488 huizen verkocht via een executieveiling, tegenover 2679 in 2011 en 2186 in 2010.
Het aantal gedwongen verkopen via een veiling is in 2012 ten opzichte van het jaar daarvoor iets gedaald.
Onderhandse verkopen
Maar het aantal onderhandse verkopen van huiseigenaren met een betalingsachterstand van meer dan 90 dagen nam in de afgelopen jaren juist toe: waar in 2008 nog 1356 huizen onderhands werden verkocht is dit in 2011 gestegen naar 3847 verkopen.
Voor 2012 wordt het aantal onderhandse verkopen door de Nederlandse Vereniging van Banken op 4500 geschat.
Had je dan verwacht dat de problemen vanzelf weer zouden oplossen?quote:Op donderdag 21 februari 2013 14:09 schreef fedsingularity het volgende:
![]()
Een prachtige dag voor de huizenmarktdoemers
![]()
Behoorlijke onzin. Momenteel wordt er heel ver onder de vraag die je demografisch mag verwachten gebouwd. Ik weet niet helemaal hoe dat in de Randstad zit, maar hier in het oosten wordt al vijf jaar ruim onder de langetermijnvraag gebouwd. Dus onvoldoende voor vervanging, bevolkingsgroei (die er nog steeds is) en kleinere huishoudens. De enige reden daarvoor is de grondprijs die gemeenten niet kunnen/willen laten zakken naar marktconforme prijzen.quote:Op donderdag 21 februari 2013 14:20 schreef Tijn het volgende:
Wat je nu zegt zijn loze kreten die niks betekenen en ook niet helpen.
Nee, ik niet. het heeft alleen wel een paar jaar geduurd voor we deze grote dalingen te zien kregen.quote:Op donderdag 21 februari 2013 14:29 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Had je dan verwacht dat de problemen vanzelf weer zouden oplossen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |