abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123041068
quote:
2s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:14 schreef ArnosL het volgende:
Gaan ze dan ook eigen materieel kopen of moet dat vanuit de NS komen?
Ze gaan gewoon een aanbieder vragen de BV over te nemen en in te vullen meen ik. Soort van concessie :+
dag
  Redactie Sport maandag 18 februari 2013 @ 19:15:18 #62
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_123041094
Er zal ongetwijfeld een commerciële vervoerder voor ingehuurd worden die ook materieel moet leveren.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 18 februari 2013 @ 19:16:12 #63
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_123041156
Bestaat dat clubje van die succesvolle Zandvoort-Express nog?
  maandag 18 februari 2013 @ 19:20:01 #64
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123041316
Voor materieel zal een vervoerder zelf voor moeten zorgen, lijkt me.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 februari 2013 @ 19:23:27 #65
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123041474
quote:
10s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:16 schreef JDude het volgende:
Bestaat dat clubje van die succesvolle Zandvoort-Express nog?
Lovers Rail bedoel je? Dat was naar IJmuiden, maar niet succesvol door alle tegenwerking.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_123041504
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:14 schreef Peter het volgende:

[..]

Ze gaan gewoon een aanbieder vragen de BV over te nemen en in te vullen meen ik. Soort van concessie :+
Oh, ik zou het wel tof vinden als ze zelf een paar hogesnelheidstreinen zouden kopen. Dan meteen van Duitse kwaliteit, zoals de Siemens Viaggio Comfort. Gaat 250 met Deutsche Grundlichkeit voor zover ik weet :+
  maandag 18 februari 2013 @ 19:24:23 #67
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_123041525
Ja, die! En IJmuiden klinkt logischer ja, kon me al niet voorstellen dat ze 100% hetzelfde traject als de NS reden.
pi_123041590
quote:
2s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:24 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Oh, ik zou het wel tof vinden als ze zelf een paar hogesnelheidstreinen zouden kopen. Dan meteen van Duitse kwaliteit, zoals de Siemens Viaggio Comfort. Gaat 250 met Deutsche Grundlichkeit voor zover ik weet :+
Je hebt niet zoveel aan hogesnelheidstreinen op conventioneel spoor, waar de Lage Landen Lijn over zou moeten gaan rijden ;).
pi_123041642
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:25 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Je hebt niet zoveel aan hogesnelheidstreinen op conventioneel spoor, waar de Lage Landen Lijn over zou moeten gaan rijden ;).
Gaat ie niet over de HSL Zuid? Dat dacht ik eigenlijk.
pi_123041648
quote:
2s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:26 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Gaat ie niet over de HSL Zuid? Dat dacht ik eigenlijk.
Nee.
  maandag 18 februari 2013 @ 19:27:33 #71
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_123041669
Dan maar een barrijtuig om de langere reistijd aantrekkelijk te houden. Pimpel-Zuid _O_.
pi_123041702
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:27 schreef b2py het volgende:

[..]

Nee.
Oh. Hoe lang gaat zo'n reis dan wel niet duren?
pi_123041732
quote:
2s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:28 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Oh. Hoe lang gaat zo'n reis dan wel niet duren?
Met een knap pad niet veel langer dan de reistijd van de 'huidige' benelux.
  maandag 18 februari 2013 @ 19:29:35 #74
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_123041753
quote:
2s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:28 schreef ArnosL het volgende:

Oh. Hoe lang gaat zo'n reis dan wel niet duren?
Gokje, net zo lang als met de oude Benelux? Met als verschil dat de locs hopelijk niet bij elke dikke boom uit elkaar flikkeren.
pi_123041758
quote:
14s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:27 schreef JDude het volgende:
Dan maar een barrijtuig om de langere reistijd aantrekkelijk te houden. Pimpel-Zuid _O_.
Voor een reistijd van misschien iets meer dan twee uur? :'D
  maandag 18 februari 2013 @ 19:30:44 #76
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_123041804
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:29 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Voor een reistijd van misschien iets meer dan twee uur? :'D
Tijd genoeg toch? 8-).
Uiteraard dan wel met een ruime keuze aan Belgische bieren.
pi_123041809
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:29 schreef b2py het volgende:

[..]

Met een knap pad niet veel langer dan de reistijd van de 'huidige' benelux.
Oh, dat valt mee.

quote:
7s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:29 schreef JDude het volgende:

[..]

Gokje, net zo lang als met de oude Benelux? Met als verschil dat de locs hopelijk niet bij elke dikke boom uit elkaar flikkeren.
Ik mag toch hopen dat de gemeente Den Haag wat heeft opgestoken van het gezeik met de V250 en wat slimmere eisen stelt :P
pi_123041838
quote:
10s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:30 schreef JDude het volgende:

[..]

Tijd genoeg toch? 8-).
Uiteraard dan wel met een ruime keuze aan Belgische bieren.
Leuk is het wel, maar meer capaciteit is waarschijnlijk wenselijker.

Dat biertje kun je in België wel halen op het station ;)
  maandag 18 februari 2013 @ 19:31:43 #79
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_123041839
quote:
2s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:30 schreef ArnosL het volgende:

Ik mag toch hopen dat de gemeente Den Haag wat heeft opgestoken van het gezeik met de V250 en wat slimmere eisen stelt :P
Nee, ik bedoel die oude krengen die vroegah voor de Benelux hingen. Moment.

  maandag 18 februari 2013 @ 19:32:11 #80
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123041860
quote:
2s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:28 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Oh. Hoe lang gaat zo'n reis dan wel niet duren?
Ongeveer net zo lang als de Beneluxtrein erover doet. Het hangt af van het treinpad.

De paden voor de LLL voor dienstregeling 2014 zijn vorige maand al aangevraagd, wat ruim op tijd is.
pi_123041979
quote:
14s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:31 schreef JDude het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel die oude krengen die vroegah voor de Benelux hingen. Moment.

[ afbeelding ]
Zal wel niet hopelijk. Kan er überhaupt materieel van de NS worden ingezet? Die hebben toch een materieeltekort?

quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:32 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ongeveer net zo lang als de Beneluxtrein erover doet. Het hangt af van het treinpad.

De paden voor de LLL voor dienstregeling 2014 zijn vorige maand al aangevraagd, wat ruim op tijd is.
Doen ze goed zo snel :)
pi_123041990
quote:
2s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:26 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Gaat ie niet over de HSL Zuid? Dat dacht ik eigenlijk.
Die heeft een vorige minister van infrastructuur heel wijs niet via Den Haag gelegd :+. Met als goedmakertje een rechtstreekse trein van Den Haag naar Brussel.
Alleen is dat goedmakertje weggestreept door een latere minister van infrastructuur zonder ruggengraat. Dus zit Den Haag sinds het afschaffen van de beneluxtrein zonder.
dag
pi_123042012
quote:
2s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:35 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Zal wel niet hopelijk. Kan er überhaupt materieel van de NS worden ingezet? Die hebben toch een materieeltekort?

[..]

Doen ze goed zo snel :)
NS is wel gek om aan de concurrent te verhuren ;). De concurrent moet lekker zelf iets regelen, veel beter :Y.
dag
  Redactie Sport maandag 18 februari 2013 @ 19:36:03 #84
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_123042027
quote:
2s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:26 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Gaat ie niet over de HSL Zuid? Dat dacht ik eigenlijk.
Kostte dat geen 68 euro per kilometer? Ik dacht dat voor het conventionele spoor een kilometer 2 euro nog wat kostte, oftewel een verschil van ruim 65 euro per kilometer. Dat met een afstand van zo'n 45 kilometer maakt het rond de 3000 euro duurder per rit om via de HSL te rijden (om van het materieel nog maar niet te spreken).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_123042041
quote:
2s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:35 schreef ArnosL het volgende:
Zal wel niet hopelijk. Kan er überhaupt materieel van de NS worden ingezet? Die hebben toch een materieeltekort?
Het NS-materieel houdt niet zo van de Belgische bovenleiding.
  Redactie Sport maandag 18 februari 2013 @ 19:37:08 #86
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_123042075
Mja, daar moet wel een oplossing voor te maken zijn: het trammetje van Houten reed ook onder 1500V
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_123042081

Sovjettanks voor op rails, weet iemand of die er ooit echt zijn gekomen? :')
pi_123042155
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:35 schreef Peter het volgende:

[..]

Die heeft een vorige minister van infrastructuur heel wijs niet via Den Haag gelegd :+. Met als goedmakertje een rechtstreekse trein van Den Haag naar Brussel.
Alleen is dat goedmakertje weggestreept door een latere minister van infrastructuur zonder ruggengraat. Dus zit Den Haag sinds het afschaffen van de beneluxtrein zonder.
Handig :+

quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:35 schreef Peter het volgende:

[..]

NS is wel gek om aan de concurrent te verhuren ;). De concurrent moet lekker zelf iets regelen, veel beter :Y.
Ik was er even snel vanuit gegaan dat de concessie door de NS ingevuld ging worden :)

quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:36 schreef dennistd het volgende:

[..]

Kostte dat geen 68 euro per kilometer? Ik dacht dat voor het conventionele spoor een kilometer 2 euro nog wat kostte, oftewel een verschil van ruim 65 euro per kilometer. Dat met een afstand van zo'n 45 kilometer maakt het rond de 3000 euro duurder per rit om via de HSL te rijden (om van het materieel nog maar niet te spreken).
Dan gaat de lijn van Den Haag naar Brussel als het goed is dus een stuk goedkoper worden dan de HSL. Zullen de NS en de minister blij mee zijn :P
  Redactie Sport maandag 18 februari 2013 @ 19:39:25 #89
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_123042185
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 18 februari 2013 @ 19:40:14 #90
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123042235
pi_123042302
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:40 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Vanuit Amsterdam word je wel aangeraden de Fyra naar Rotterdam te pakken (om daar over te stappen op de Benelux 2.0) :9
pi_123042347
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:13 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bron: Omroep West
Goed zo. Ik verheug me nu al op het gejammer om overheidsbescherming van dat stelletje selectieve marktwerkingliefhebbers. Als de Gemeente Den Haag er nog een aandeel in neemt dubbel ("Overheid, bescherm ons tegen de overheid" :D).
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_123042529
Iets anders: vanaf 20 maart verdwijnt het papieren kortingskaartje dus uit het assortiment. Best snel ineens, nadat we een paar jaar hadden gehoord dat het "eind volgend jaar waarschijnlijk voorbij zou zijn" (en wat niet uitkwam).

Wel valt het me op het station op dat al veel meer mensen reizen met de OV-chipkaart. Jongeren waren natuurlijk al langer over, maar ik zie nu ook veel 50+-ers met de chipkaart reizen.
  maandag 18 februari 2013 @ 19:52:59 #94
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_123042909
Wat ik niet snap is dat NS wil weten of die intercity Den Haag - Brussel wel houdbaar is.
Terwijl de Benelux al vol zat, het in de stoptrein naar Antwerpen al helemaal persen was, en ze op hun klompen toch wel kunnen nagaan dat een intercity nog altijd aantrekkelijker is dan zo'n stampvol boemeltje die 5x stopt.

Dus tuurlijk is ie dat. Er is immers geen enkel ander treinalternatief tussen Nederland en Belgie?
Ja via Limburg misschien, maar da's onrealistisch natuurlijk.
Aan sommige tegenliggers herkent men de juiste weg.
pi_123043134
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:52 schreef gebrokenglas het volgende:
Wat ik niet snap is dat NS wil weten of die intercity Den Haag - Brussel wel houdbaar is.
Terwijl de Benelux al vol zat, het in de stoptrein naar Antwerpen al helemaal persen was, en ze op hun klompen toch wel kunnen nagaan dat een intercity nog altijd aantrekkelijker is dan zo'n stampvol boemeltje die 5x stopt.

Dus tuurlijk is ie dat. Er is immers geen enkel ander treinalternatief tussen Nederland en Belgie?
Ja via Limburg misschien, maar da's onrealistisch natuurlijk.
tweeledig nu:
Als er vanuit Den Haag voldoende vraag is, zouden ze ook kunnen beslissen toch die trein te blijven rijden..
Is er geen vraag, dan doet de NS hem weg :+...

Maar als er te weinig vraag is voor een verbinding van 8x per dag, waarom zou er dan meer vraag zijn voor de v250/fyra met 16x per dag? :+
dag
pi_123043163
quote:
Daar is komende zomer toch iets mee in het NSM?
pi_123043221

Nieuwe Russische locs, gruwelijk zien ze eruit. (EP20)
  maandag 18 februari 2013 @ 19:59:29 #98
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_123043322
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:56 schreef Peter het volgende:
Maar als er te weinig vraag is voor een verbinding van 8x per dag, waarom zou er dan meer vraag zijn voor de v250/fyra met 16x per dag? :+
Tsja. Maar die 16x per dag was een ambitie van de overheid, en niet heel realistisch. Plus dat dat bepaald is in 2001 ofzo.
Aan sommige tegenliggers herkent men de juiste weg.
  maandag 18 februari 2013 @ 20:00:21 #99
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_123043384
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:57 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Nieuwe Russische locs, gruwelijk zien ze eruit. (EP20)
Gruwelijk mooi of lelijk? Ik vind ze mooi.
En die dingen zullen het ongetwijfeld prima doen in ons 'barre winterse weer'. Russische kwaliteit... niet stuk te krijgen.
Aan sommige tegenliggers herkent men de juiste weg.
pi_123043427
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:59 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Tsja. Maar die 16x per dag was een ambitie van de overheid, en niet heel realistisch. Plus dat dat bepaald is in 2001 ofzo.
Tja, dan had de NS niet zo achterlijk hoog moeten inschrijven :+
dag
pi_123043443
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 20:00 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Gruwelijk mooi of lelijk? Ik vind ze mooi.
En die dingen zullen het ongetwijfeld prima doen in ons 'barre winterse weer'. Russische kwaliteit... niet stuk te krijgen.
Niet mooi, niet lelijk. Gewoon gruwelijk. (Wel positief)
  Redactie Sport maandag 18 februari 2013 @ 20:02:33 #102
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_123043514
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:56 schreef b2py het volgende:

[..]

Daar is komende zomer toch iets mee in het NSM?
Klopt, dit jaar is daar de tentoonstelling 'sporen naar het front': http://www.spoorwegmuseum(...)n_naar_het_front.pdf
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_123043575
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:57 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Nieuwe Russische locs, gruwelijk zien ze eruit. (EP20)
_O_
Als het goed is gaan ze ook nog tot Brest (het Wit-Russisch/Poolse grensplaatsje) rijden. Ben benieuwd. :)
pi_123045345
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:46 schreef KnightSolaire het volgende:
Iets anders: vanaf 20 maart verdwijnt het papieren kortingskaartje dus uit het assortiment. Best snel ineens, nadat we een paar jaar hadden gehoord dat het "eind volgend jaar waarschijnlijk voorbij zou zijn" (en wat niet uitkwam).

Wel valt het me op het station op dat al veel meer mensen reizen met de OV-chipkaart. Jongeren waren natuurlijk al langer over, maar ik zie nu ook veel 50+-ers met de chipkaart reizen.
Allemaal leuk en aardig, maar is het dan ondertussen wel al mogelijk om met de VDU op korting te reizen bij regionale vervoerders? Veolia weet het zelfs nog niet eens na vragen hierover. :')
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 februari 2013 @ 20:32:34 #105
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123045444
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2013 20:31 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig, maar is het dan ondertussen wel al mogelijk om met de VDU op korting te reizen bij regionale vervoerders? Veolia weet het zelfs nog niet eens na vragen hierover. :')
Bij Arriva werkt het absoluut. Alleen Veolia geeft nog wel wat problemen ja
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_123046081
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2013 20:31 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig, maar is het dan ondertussen wel al mogelijk om met de VDU op korting te reizen bij regionale vervoerders? Veolia weet het zelfs nog niet eens na vragen hierover. :')
Bij Arriva werkt het. Een enkeltje bleek voor mij zelfs 10 cent goedkoper dan ns.nl en 9292ov.nl aangeven. _O_
pi_123046183
Toch apart dat de beneluxtrein met de bezetting die ie haalde volgens NS niet rendabel is. Als er 1 trein is waar ik nooit in heb kunnen zitten is het de beneluxtrein wel. Weliswaar was ik niet de enige die er bij Roosendaal uit ging maar heb ook nooit het idee gehad dat ie heel erg leeg was.
pi_123046307
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 20:45 schreef arkkey het volgende:
Toch apart dat de beneluxtrein met de bezetting die ie haalde volgens NS niet rendabel is. Als er 1 trein is waar ik nooit in heb kunnen zitten is het de beneluxtrein wel. Weliswaar was ik niet de enige die er bij Roosendaal uit ging maar heb ook nooit het idee gehad dat ie heel erg leeg was.
Als je hem ook om 10-11 uur, 13-14-15 uur en om 21-22-23 uur laat rijden dan zit je niet in de spits en zal de bezetting een stuk lager zijn..
dag
pi_123046330
Als DB nu wat IC of ICE-stellen vrij heeft en gaat rijden met stellen die in NL en B mogen komen :9..
dag
  maandag 18 februari 2013 @ 20:50:02 #110
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123046434
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:57 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Nieuwe Russische locs, gruwelijk zien ze eruit. (EP20)
Alstom en Transmasholding :)
pi_123046719
Amersfoort: IC van 20.23 naar Schothorst (met stel 9514; Lekker Lezen had je in de trein kunnen doen als ik op tijd was geweest) had +5. IC van 20:24 naar Enschede had er schijt aan en vertrok op het moment dat de eerste mensen uit de 9514 kwamen zetten en de trein aantikten. Klantenhaat was nogal zacht uitgedrukt.
Bij twijfel: gebruik beton.
  maandag 18 februari 2013 @ 21:17:33 #112
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123047788
quote:
2s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:38 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Ik was er even snel vanuit gegaan dat de concessie door de NS ingevuld ging worden :)

Er is geen sprake van een concessie, die hele Lage Landen Lijn (wat overigens gewoon één woord hoort te zijn) zal worden uitgevoerd in open access. Geen subsidie, maar op eigen risico van de vervoerder.

Ik heb hier al eens eerder officiële NMBS-cijfers gepost over de Beneluxtrein uit 1998. De gemiddelde bezetting van die trein was destijds al interessant te noemen (~7400 grensoverschrijdende reizigers per dag) en is sindsdien alleen maar toegenomen.

Zelfs als een deel van de reizigers overstapt op een HST blijft er een interessante markt over.
pi_123047995
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 20:56 schreef _JdM_ het volgende:
Klantenhaat was nogal zacht uitgedrukt.
Hadden de aandeelhouders er last van dan? :').
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_123048484
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2013 21:17 schreef James1988 het volgende:

[..]

Er is geen sprake van een concessie, die hele Lage Landen Lijn (wat overigens gewoon één woord hoort te zijn) zal worden uitgevoerd in open access. Geen subsidie, maar op eigen risico van de vervoerder.

Ik heb hier al eens eerder officiële NMBS-cijfers gepost over de Beneluxtrein uit 1998. De gemiddelde bezetting van die trein was destijds al interessant te noemen (~7400 grensoverschrijdende reizigers per dag) en is sindsdien alleen maar toegenomen.

Zelfs als een deel van de reizigers overstapt op een HST blijft er een interessante markt over.
Wie gaat er dan rijden op die lijn?
pi_123048515
Toch geen winterdienstregeling, jammer
  maandag 18 februari 2013 @ 21:35:49 #116
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_123048912
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 20:56 schreef _JdM_ het volgende:
Amersfoort: IC van 20.23 naar Schothorst (met stel 9514; Lekker Lezen had je in de trein kunnen doen als ik op tijd was geweest) had +5. IC van 20:24 naar Enschede had er schijt aan en vertrok op het moment dat de eerste mensen uit de 9514 kwamen zetten en de trein aantikten. Klantenhaat was nogal zacht uitgedrukt.
Hier kan ik giftig om worden... ;(
Dit is nu precies de reden waarom 'op tijd rijden' weliswaar voor de statistiekjes mooi is voor Bertje Meerstadt, maar per saldo altijd meer reizigers dupeert...
Maar goed dat weten jullie ook.
Aan sommige tegenliggers herkent men de juiste weg.
  maandag 18 februari 2013 @ 21:37:49 #117
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123049019
quote:
2s.gif Op maandag 18 februari 2013 21:28 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Wie gaat er dan rijden op die lijn?
Dat kan ieder bedrijf zijn dat aan de technische en juridische voorwaarden voldoet. Denk aan Veolia, Arriva, Stagecoach, enz.

De problemen zitten in:
- Nederland: de Wet Personenvervoer 2000 verbiedt het aanbieden van OV zonder concessie. Er wordt een uitzondering gemaakt voor internationaal vervoer, maar hieraan zitten beperkingen verbonden.
- België: zeer vakbondsgericht ('liberalisatie is een schande!'), er zijn geen andere reizigersvervoerders naast NMBS en Eurostar.
  maandag 18 februari 2013 @ 21:39:39 #118
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_123049146
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 21:35 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Hier kan ik giftig om worden... ;(
Dit is nu precies de reden waarom 'op tijd rijden' weliswaar voor de statistiekjes mooi is voor Bertje Meerstadt, maar per saldo altijd meer reizigers dupeert...
Maar goed dat weten jullie ook.
Dat gebeurt echt heel vaak in Amersfoort sinds de nieuwe dienstregeling. Drama..
pi_123049199
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2013 21:37 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat kan ieder bedrijf zijn dat aan de technische en juridische voorwaarden voldoet. Denk aan Veolia, Arriva, Stagecoach, enz.

De problemen zitten in:
- Nederland: de Wet Personenvervoer 2000 verbiedt het aanbieden van OV zonder concessie. Er wordt een uitzondering gemaakt voor internationaal vervoer, maar hieraan zitten beperkingen verbonden.
- België: zeer vakbondsgericht ('liberalisatie is een schande!'), er zijn geen andere reizigersvervoerders naast NMBS en Eurostar.
Thalys! DB! CFL! ;)
  maandag 18 februari 2013 @ 21:42:17 #120
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123049326
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 21:40 schreef b2py het volgende:

[..]

Thalys! DB! CFL! ;)
Volgens mij rijden die allemaal onder de licentie van de NMBS. Dat zou ook wel eens kunnen gelden voor ¤*.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')