Dat zeg ik toch ook? Maar je ziet niet de rekening van het VU. Tenminste, niet bij mijn verzekeraar. Die stuurt een eigen rekening met de melding erin dat het is voor het eigen risico gebruikt bij een rekening van het VU.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 21:17 schreef Onderweg het volgende:
Als er bij je zorgverzekeraar geclaimd wordt, dan krijg je daar toch bericht van? Dan zie je toch een rekening? Ook als het eigen risico al gebruikt is.
Hmm, ja en nee, ja, je weet dat ze gaan declareren na zo'n intake. Dat is gewoon logisch. Maar helaas is de administratie van ziekenhuizen dat helaas niet. Ik weet niet hoe erg het VU is, maar van het Catharina in Eindhoven heb ik ooit in november een rekening gehad (voor een bloedonderzoek vanuit een UZ aanvraag, die declareren ze zelf niet) voor een bloedonderzoek in maart. Dat verwacht je dan ook niet meerquote:Op zaterdag 16 februari 2013 21:33 schreef Onderweg het volgende:
Ik bedoel dat je 't als verzekerde weet dat het VU iets declareert en dat dat nog niet gebeurd is. Daarvoor hoef je de rekening toch niet in je eigen brievenbus te hebben?
Niet dus, dat schrijf ik juist. Sinds begin 2010 heeft het VU nog nooit iets gedeclareerd bij de zorgverzekeraar. Dat komt, omdat de hele behandeling gebaseerd was op de DBC van de ingreep van de plastisch chirurg, en dus pas gedeclareerd wordt als je geopereerd bent. Het VU kreeg nooit (aldus Jos) betaald voor de psych consulten. Misschien dat ze daar iets aan veranderd hebben.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 21:36 schreef Abby79 het volgende:
[..]
Hmm, ja en nee, ja, je weet dat ze gaan declareren na zo'n intake.
quote:Op maandag 18 februari 2013 10:55 schreef robinpunt het volgende:
Ik moest me vandaag scheren, voor het eerst
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
quote:Op maandag 18 februari 2013 12:21 schreef wonderer het volgende:
[..]
Dan gaat de tijd* nu in!Gefeliciteerd Robin maar ik ben ook benieuwd wanneer je niet meer staat de springenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wonderer, gewoon laten staan totdat men naar je kijkt, dan eraf halen en weer opnieuw beginnen
ja, je bedoeld Monstrey toch??Ik heb door de wandelgangen gehoord dat hij een (ski)ongeluk heeft gehad.quote:Op maandag 18 februari 2013 16:45 schreef Abby79 het volgende:
Bah![]()
Blijkbaar heeft m'n chirurg problemen gehad met z'n heup en is de hele wachtlijst opgeschoven. Dus in plaats van dat ik een datum heb in juni/juli, is het nu weer super onzeker wanneer het wel wordt en zou het zelfs pas november kunnen worden.
Ik laat het groeien, werk alleen keel en wangen een beetje bij en een keer in de twee weken de tondeuze eroverheen. Maar ik moet elke twee dagen mijn hoofd scheren dus mjaquote:Op maandag 18 februari 2013 17:20 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Gefeliciteerd Robin maar ik ben ook benieuwd wanneer je niet meer staat de springen
Wonderer, gewoon laten staan totdat men naar je kijkt, dan eraf halen en weer opnieuw beginnen
waarom scheer je je kop kaal?Ben je een gabber ?quote:Op maandag 18 februari 2013 17:23 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik laat het groeien, werk alleen keel en wangen een beetje bij en een keer in de twee weken de tondeuze eroverheen. Maar ik moet elke twee dagen mijn hoofd scheren dus mja
Monstrey inderdaad, en de combinatie heup + ski-ongeluk zou best wel eens kunnen kloppen dan ja... maar wetende wat er gebeurd is helpt niet helaas, zal nog wel even duren voor ik dat weer gewoon kan accepterenquote:Op maandag 18 februari 2013 17:22 schreef Skillsy het volgende:
ja, je bedoeld Monstrey toch??Ik heb door de wandelgangen gehoord dat hij een (ski)ongeluk heeft gehad.
Hij zal in maart weer actief zijn (heb ik mij laten vertellen)Maar de wachtlijsten zijn idd opgeschoven
Balen voor jullie beiden
Ja kan me voorstellen hoe frustrerend dat is.Ik zal ook over de zeik zijn denk.Hopelijk hoef je niet TE lang wachtenquote:Op maandag 18 februari 2013 17:26 schreef Abby79 het volgende:
[..]
Monstrey inderdaad, en de combinatie heup + ski-ongeluk zou best wel eens kunnen kloppen dan ja... maar wetende wat er gebeurd is helpt niet helaas, zal nog wel even duren voor ik dat weer gewoon kan accepteren![]()
NIks gelogen toen je zei dat je je hoofd schoor, kan het nog gladder?quote:
Nou ja, ik loop inmiddels een paar dagen achter dus het kan gladder, maar net na het scheren is het smooth as an android's bottomquote:Op maandag 18 februari 2013 18:39 schreef Skillsy het volgende:
[..]
NIks gelogen toen je zei dat je je hoofd schoor, kan het nog gladder?
Ik zie je baardhaar, je bent rossig?
Whahaha,nou mijn schaamhaar is uitgedund en van donker naar rossig geworden.Terwijl mijn hoofdhaar donkerblond (of bruin) is.Snap er ook niks meer van.Denk ouderdom ofzoquote:Op maandag 18 februari 2013 18:42 schreef wonderer het volgende:
[..]
Nou ja, ik loop inmiddels een paar dagen achter dus het kan gladder, maar net na het scheren is het smooth as an android's bottom
En jaNou ja, mijn hoofdhaar is blond (dit is gebleekt, van mezelf ben ik iets donkerder), mijn lichaamshaar donkerblond en mijn schaamhaar oranje. I mean, WTF.
Even op imgur (of andere site) zetten, dan de link kopïeren van het plaatje zelf en tussenquote:Op maandag 18 februari 2013 18:40 schreef Skillsy het volgende:
Hoe kan ik ook alweer een foto plaatsen?
Whahah..ik weet niet want ben eigenlijk nooit ongesteld geweest ,ja 3x ofzo in mijn leven.En voor ik het wist was het alweer over, was maar 1 daggiequote:Op maandag 18 februari 2013 19:04 schreef Onderweg het volgende:
Scheren sucks. Ik ben liever 1x maand ongesteld.....
(Denk ik :p)
Whoaquote:
Nee! Amper kunnen lopen van de pijn, half moeten overgeven door de pijn, smerigheid overal...quote:Op maandag 18 februari 2013 19:04 schreef Onderweg het volgende:
Nou nee. Scheren is veel minder ranzigquote:Op maandag 18 februari 2013 19:04 schreef Onderweg het volgende:
quote:Op maandag 18 februari 2013 16:45 schreef Abby79 het volgende:
Bah![]()
Blijkbaar heeft m'n chirurg problemen gehad met z'n heup en is de hele wachtlijst opgeschoven. Dus in plaats van dat ik een datum heb in juni/juli, is het nu weer super onzeker wanneer het wel wordt en zou het zelfs pas november kunnen worden.
quote:Op maandag 18 februari 2013 12:21 schreef wonderer het volgende:
[..]
Dan gaat de tijd* nu in!Ik kan het me niet voorstellen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe lang heb je ooit eens niet geschoren?quote:Op maandag 18 februari 2013 19:11 schreef wonderer het volgende:
[..]
WhoaZo ziet het er bij mij nog niet uit
Ook niet na twee maanden.
Een maand, afgelopen november. Mijn snor is nog niet "door" en ik heb kale plekken onder mijn kin en op mijn wangen.quote:Op maandag 18 februari 2013 19:45 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Hoe lang heb je ooit eens niet geschoren?
Moet nog doorzetten.Ik ben ook wat langer aan de hormonen dan jijquote:Op maandag 18 februari 2013 19:55 schreef wonderer het volgende:
[..]
Een maand, afgelopen november. Mijn snor is nog niet "door" en ik heb kale plekken onder mijn kin en op mijn wangen.
Wow Skillsy, ben jij dat? Ik krijg ZZ Top gevoelensquote:
Mja, ik zei ook, 'denk ik' omdat ik het nooit meegemaakt heb. En als ik vanaf mijn 13e of zo ongesteld geweest was, had ik het waarschijnlijk ook zo gevoeld. Nu zou het een bevestiging zijn van wie ik ben en die bevestiging zou ik nooit nodig gehad/gewild hebben als ik cisgender vrouw was, denk ik.quote:Op maandag 18 februari 2013 19:11 schreef Nezhi het volgende:
[..]
Nee! Amper kunnen lopen van de pijn, half moeten overgeven door de pijn, smerigheid overal...
Ja,heb wel mijn ogen afgeknipt want wil niet herkend worden.Ondertussen is het weer eraf en ben ik weer aan het kweken.Ik krijg ook nare opmerkingen met die baard helaas.Wat betekend ZZ top?quote:Op maandag 18 februari 2013 22:21 schreef Onderweg het volgende:
[..]
Wow Skillsy, ben jij dat? Ik krijg ZZ Top gevoelens
Hihi: http://www.todayifoundout(...)/08/zz_top2crop1.jpgquote:Op maandag 18 februari 2013 22:49 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Ja,heb wel mijn ogen afgeknipt want wil niet herkend worden.Ondertussen is het weer eraf en ben ik weer aan het kweken.Ik krijg ook nare opmerkingen met die baard helaas.Wat betekend ZZ top?
Wij lopen redelijk parallel. Ik heb mij januari 2010 bij het VU aangemeld en in het voorjaar 2011 de intake gehad (toen was de intake gewoon aan het einde van de wachttijd; daarna was de intake vrij vroeg in de wachttijd).quote:Op maandag 18 februari 2013 23:06 schreef Fixers het volgende:
Ik zou het scheren ook zo inruilen voor ongesteld kunnen zijn. Dan zou ik wel een spiraaltje nemen, zodat ik het niet meer ben. Baas in eigen buik!![]()
Ik was nieuwschierig hoe lang geleden ik mezelf heb aangemeld bij het genderteam. Dat is aankomende zaterdag 3 jaar geleden. Ik heb op mijn blog een tijdlijn gemaakt van de belangrijke datums. Opvallend dat na mijn intakegesprek ik te horen kreeg dat de wachttijd zo'n 6 maanden zou zijn en de uiteindelijke wachttijd van intake tot start diagnose) net geen 11 maanden was.
Ja, je moest dus lang wachten op de intake maar als je die gehad had, begon je direct met de diagnostische fase. Dus als je met de intake direkt buiten de deur gezet werd, moest je toch de wachttijd uitzitten voordat je dat te horen kreeg.quote:Op maandag 18 februari 2013 23:17 schreef Fixers het volgende:
Je bedoelt dat jouw intake vrij kort werd opgevolgd door de start van de diagnose?
Ik wist dat wij redelijk dicht bij elkaar zaten qua tijdlijn, maar die eerste data schelen echt niet veel! Ik ben 1 maart 2010 aangemeld met 24 juni de intake. Daarna loopt het wel wat uit elkaar natuurlijk, ik ben via Gent in november al aan de gesprekken begonnen. (Maar die 'winst' raak ik nu weer kwijt door een chirurg die niet kan skiën)quote:Op maandag 18 februari 2013 23:06 schreef Fixers het volgende:
Ik heb op mijn blog een tijdlijn gemaakt van de belangrijke datums.
Tweeenhalf jaar tot hormonen, jezus.quote:Op maandag 18 februari 2013 23:06 schreef Fixers het volgende:
Ik zou het scheren ook zo inruilen voor ongesteld kunnen zijn. Dan zou ik wel een spiraaltje nemen, zodat ik het niet meer ben. Baas in eigen buik!![]()
Ik was nieuwschierig hoe lang geleden ik mezelf heb aangemeld bij het genderteam. Dat is aankomende zaterdag 3 jaar geleden. Ik heb op mijn blog een tijdlijn gemaakt van de belangrijke datums. Opvallend dat na mijn intakegesprek ik te horen kreeg dat de wachttijd zo'n 6 maanden zou zijn en de uiteindelijke wachttijd van intake tot start diagnose) net geen 11 maanden was.
Tja, dat weet ik niet. Misschien omdat ik al vanaf januari 2009 aan de hormonen zit. Dat was de beste beslissing (voor mij) die ik toen heb kunnen nemen. De wachttijden bij het VU waren daardoor ineens veel minder beslissend. Het lijkt overigens wel alsof ik al mijn halve leven bij het VU loopquote:Op dinsdag 19 februari 2013 06:39 schreef Abby79 het volgende:
En Onderweg, waarom heb ik bij jou altijd het gevoel gehad dat je al veel langer in het traject zat?
Wanneer gaat u de rest laten doen?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 08:52 schreef wonderer het volgende:
Tweeenhalf jaar tot hormonen, jezus.
Even kijken of ik de mijne nog weet...
xx mei 2007 uit de kast
9 augustus 2009 eerste gesprek
13 april 2010 eerste shot
18 mei 2011 borstoperatie
En dat was het wel.
Geen idee. Misschien wel niet.quote:
quote:Op dinsdag 19 februari 2013 08:52 schreef wonderer het volgende:
Tweeenhalf jaar tot hormonen, jezus.
Even kijken of ik de mijne nog weet...
xx mei 2007 uit de kast
9 augustus 2009 eerste gesprek
13 april 2010 eerste shot
18 mei 2011 borstoperatie
En dat was het wel.
quote:
Mag ik vragen wat daar de reden voor is? Als ik in uw schoenen zou staan dan zou ik all the way gaan. Dan wat anders: qua stem en uiterlijk bent u een man, dat is zo duidelijk als het maar kan. Maar in het GBA-systeem staat, neem ik aan, dat u nog steeds een "vrouw" bent. Als u juridische zaken moet doen, zoals bijvoorbeeld het aanvragen van een nieuw paspoort of rijbewijs, levert dat dan geen gezeik op? Want ja, de situatie is dan neem ik aan als volgt: de man of vrouw achter de balie ziet en hoort een man terwijl de gegevens aangeven dat u dat volgens het GBA-systeem niet bent.quote:
Omdat het voor mij alle rotzooi van de operatie (het is nogal wat namelijk) niet waard is. En ze zijn bezig met een nieuwe wet, waarbij het allemaal niet hoeft (en terecht). Verder zou ik me ook niet door de regering op laten leggen dat ik een intensieve operatie moet ondergaan om wat juridisch gezeik mis te lopen.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:22 schreef Xenzo het volgende:
[..]
[..]
[..]
Mag ik vragen wat daar de reden voor is? Als ik in uw schoenen zou staan dan zou ik all the way gaan. Dan wat anders: qua stem en uiterlijk bent u een man, dat is zo duidelijk als het maar kan. Maar in het GBA-systeem staat, neem ik aan, dat u nog steeds een "vrouw" bent. Als u juridische zaken moet doen, zoals bijvoorbeeld het aanvragen van een nieuw paspoort of rijbewijs, levert dat dan geen gezeik op? Want ja, de situatie is dan neem ik aan als volgt: de man of vrouw achter de balie ziet en hoort een man terwijl de gegevens aangeven dat u dat volgens het GBA-systeem niet bent.
Nou ja, of je DAAR blij mee moet zijn...quote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:35 schreef Nezhi het volgende:
Net nog bij de bank. "Hallo kleine man, wat kan ik voor je doen", terwijl hij mijn ID kaart zo'n vijf minuten heeft terwijl hij iets probeert op te lossen)
Je bedoeld hier ook de buikoperatie bij?Indien ja, wat hebben mensen tegen deze operatie eigenlijk?Dat je geen kinderen meer kan krijgen okey snap ik maar ik vind persoonlijk (ga veel gezeik over mij heen krijgen weet ik nu al) dat als je jezelf man voelt je toch ook van die baarmoeder e.d laat verwijderen?Als jij man bent wil je niet zwanger worden.indien wel ,dan voel je je gewoonweg geen man genoegquote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:28 schreef wonderer het volgende:
[..]
Omdat het voor mij alle rotzooi van de operatie (het is nogal wat namelijk) niet waard is. En ze zijn bezig met een nieuwe wet, waarbij het allemaal niet hoeft (en terecht). Verder zou ik me ook niet door de regering op laten leggen dat ik een intensieve operatie moet ondergaan om wat juridisch gezeik mis te lopen.
Joh, ik ben ook kleinquote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:38 schreef wonderer het volgende:
[..]
Nou ja, of je DAAR blij mee moet zijn...Wel schattig.
Ik merk niet eens dat het er zit, hoe kan ik me dan iets anders voelen dan ik ben?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:47 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Je bedoeld hier ook de buikoperatie bij?Indien ja, wat hebben mensen tegen deze operatie eigenlijk?Dat je geen kinderen meer kan krijgen okey snap ik maar ik vind persoonlijk (ga veel gezeik over mij heen krijgen weet ik nu al) dat als je jezelf man voelt je toch ook van die baarmoeder e.d laat verwijderen?Als jij man bent wil je niet zwanger worden.indien wel ,dan voel je je gewoonweg geen man genoeg
Want omdat het misschien ingewikkeld is voor anderen moeten wij daar de dupe van worden? Da's net zoals "geen homo's op tv want we weten niet hoe we dat aan onze kinderen moeten uitleggen"quote:.Ik vind het niet kunnen dat iedereen zomaar zonder operatie juridisch zijn of haar geslacht kan en mag veranderen omdat hij of zij zich man/vrouw voelt maar geen operaties wil ondergaan of daar behoefte aan heeft
.Heb je straks zogenaamde mannen met tieten en een baarmoeder die kindjes krijgen..en vrouwen met een prostaat die kindjes lopen te verwekken.Wordt wel erg ingewikkeld voor ons maar voor de buitenstaanders helemaal.
Dat vind ik dus ook, sterker nog: ook ik heb dat wel eens gezegd in dit topic-reeks. Toen viel bijna iedereen over me heen. Ik was volgens een aantal leden hier kortzichtig, bot en weet ik veel wat nog meer. Het is opvallend dat de leden hier niet boos op u worden, wellicht omdat u een transman bent en dat dus "recht" van spreken hebt of zo?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:47 schreef Skillsy het volgende:
ik vind persoonlijk (ga veel gezeik over mij heen krijgen weet ik nu al) dat als je jezelf man voelt je toch ook van die baarmoeder e.d laat verwijderen?Als jij man bent wil je niet zwanger worden.indien wel ,dan voel je je gewoonweg geen man genoeg
Wat leren ze dan? Want ja, elk gezicht is anders. Als een transman bezig- of (bijna) klaar is met zijn transitie dan is aan zijn gezicht niet te zien dat hij ooit als vrouw geboren is. Althans, dat denk ik, want mijn mening is gebaseerd op foto's van gezichten die ik van transmannen gezien heb. Helaas voor transvrouwen, maar bij hun is wel vaak te zien dat ze als man geboren zijn. Dus ja, daar is geen training voor nodig lijkt me omdat te kunnen herkennen.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:29 schreef Nezhi het volgende:
Mensen bij de gemeente krijgen een speciale training om mensen te herkennen op bepaalde punten, ongeacht de leeftijd en geslacht. Sommige mensen zijn echter heel streng en gaan zeiken, anderen weer relaxt.
Baarmoeder en prostaat maakt iemand man of vrouw volgens de wet (althans zo heb ik het begrepen)Niet wat tussen iemands binnen zit of hangt.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:56 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik merk niet eens dat het er zit, hoe kan ik me dan iets anders voelen dan ik ben?En de buitenwereld merkt het al helemaal niet. Je laat je blindedarm toch ook niet preventief verwijderen omdat je geen planteneter meer bent?
[..]
Want omdat het misschien ingewikkeld is voor anderen moeten wij daar de dupe van worden? Da's net zoals "geen homo's op tv want we weten niet hoe we dat aan onze kinderen moeten uitleggen"
En zeepaardmannetjes zijn ook zwanger, dus het kan best
Ik denk het wel.Maar de shit komt nog over mij heen let maar opquote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:37 schreef Xenzo het volgende:
[..]
Dat vind ik dus ook, sterker nog: ook ik heb dat wel eens gezegd in dit topic-reeks. Toen viel bijna iedereen over me heen. Ik was volgens een aantal leden hier kortzichtig, bot en weet ik veel wat nog meer. Het is opvallend dat de leden hier niet boos op u worden, wellicht omdat u een transman bent en dat dus "recht" van spreken hebt of zo?
[..]
De prostaat blijft bij een SRS, in bijna alle gevallen gewoon zitten en het invriezen van sperma is in Nederland ook niet echt vreemd. Dus dat ingewikkelde bestaat al hoor.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:47 schreef Skillsy het volgende:
[..]
.Ik vind het niet kunnen dat iedereen zomaar zonder operatie juridisch zijn of haar geslacht kan en mag veranderen omdat hij of zij zich man/vrouw voelt maar geen operaties wil ondergaan of daar behoefte aan heeft
.Heb je straks zogenaamde mannen met tieten en een baarmoeder die kindjes krijgen..en vrouwen met een prostaat die kindjes lopen te verwekken.Wordt wel erg ingewikkeld voor ons maar voor de buitenstaanders helemaal.
klopt, het is niet aan mij hoe anderen leven en zijn of haar keuzes maakt.Maar ik ben een persoon met ook een mening,zoals jij nou een mening over mij hebt dat ik kortzichtig ben.En die mening mag ik en jij geven omdat we in Nederland vrijheid van meningsuiting hebben.Ik beledig niemand, scheld niemand uit.Ik geef een ongenuanceerde mening.Die mischien hard kan vallen.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 18:49 schreef wonderer het volgende:
Ik vind het ook kortzichtig. Ik vind het sowieso belachelijk om over "echte man" te praten. Als je zo gaat beginnen, ben jij met al je operaties ook geen echte man, want je heb niet het juiste setje chromosomen.
Het is niet aan jou om te bepalen hoe iemand zich voelt, en of die keuzes al dan niet legitiem zijn. Iedereen leeft een ander leven en maakt andere keuzes, die bij zijn of haar leven passen. Dat jij bepaalde keuzes maakt, wil niet zeggen dat iedereen ze moet maken. Dat niet kunnen inzien vind ik extreem kortzichtig, je kijkt immers niet verder dan je eigen neus lang is.
De menselijke psyche en fysiek is veel te complex voor die paar hokjes die jij opnoemt. Er is geen vast stramien om trans te zijn.
bladerend door deze topic reeks verteld toch een andere sprookjequote:Op dinsdag 19 februari 2013 18:59 schreef robinpunt het volgende:
Ongelooflijk eens met Wonderer.
En ook kinderachtig dat je zo nadrukkelijk noemt dat je verwacht dat je 'shit' over je heen krijgt omdat je je mening hier ventileert, terwijl we hier normaliter hele normale gesprekken voeren.
Nee, het vermogen om kinderen te baren (vrouw) of te verwekken (man).quote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:55 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Baarmoeder en prostaat maakt iemand man of vrouw volgens de wet (althans zo heb ik het begrepen)Niet wat tussen iemands binnen zit of hangt.
Ik voel me geen man, ik BEN een man. Onafhankelijk van hoe mijn lichaam eruit ziet. Ik wil me prettig voelen in mijn eigen lichaam, en dat voel ik me op dit moment, baarmoeder en al. Dat doet helemaal niets af aan wie of wat ik ben. Mensen herkennen dat nu zonder moeite.quote:Aangezien ik mij man voel wil ik dus dat ook onzichtbare verwijderen.
Jij had het over ingewikkeld. Er zijn mensen die homo's van tv willen weren omdat ze het ingewikkeld vinden om uit te leggen aan hun kinderen. Het zal me een zorg zijn dat andere mensen iets ingewikkeld vinden, daar laat ik mijn leven niet door dicteren.quote:Ik heb het niet over homo's maar gewone vrouwen die zich man voelen, geen operaties doen, en hupla op hun ID man zetten.Lekker kinderen krijgen.Dat is toch krom??
Jij snapt het blijkbaar echt niet. Het gaat niet om bepaalde lichaamsdelen die iemand man of vrouw maken. Het gaat erom dat je je lekker voelt in je lichaam, en daar hoort meestal bij dat dat lichaam weerspiegelt hoe je jezelf ziet. Ik ken transmannen die wel een borstoperatie doen, maar geen testosteron nemen, of andersom. Dat is hun keuze, hun leven, hun lijf.quote:Dan kun je ook net zo goed je borsten laten hangen want maakt die borsten iemand vrouw??Mannen hebben ook borsten.En ook tepels.Waar is de grens?
Voor sommigen is het resultaat de shit niet waard. Dat wil niet zeggen dat er helemaal geen "piemelwens" is, maar gelukkig zijn er alternatieven.quote:Maar ik denk dat als iemand echt man voelt echt alles aan doet om ook zijn lichaam aan te laten passen.En dan heb ik het niet over die piemel, ik weet dat de meeste dat als een kut operatie zien.En lijkt voor geen meter volgens alle transmannen en allerlei mythes rond strooien ,Prima dat ze daar over denken.
Maar gek genoeg willen ze geen piemel, want het is onzichtbaar, maar proppen ze wel allerlei plastieke piemels in hun onderbroekje.Dus dat is dan weer erg krom.Eerst zeggen maakt niet uit maar het blijkt dat het je dus wel degelijk wat uitmaakt.
Zo denkt het grootste gedeelte van de maatschappij, inderdaad, maar dat wil niet zeggen dat iedereen het daarmee eens moet zijn.quote:Ik ken persoonlijk mannen met penis kanker en die ondergaan allemaal een phalloplastiek omdat ze gewoon die piemel willen.Dat heb je als je man bent.
Mensen achterlijk noemen vind ik toch behoorlijk aanvallend, ook al is het je mening.quote:Ik vind mensen die zich ook tussenin voelen (zowel man of vrouw) ook zoiets achtelijks, je bent man of vrouw punt.Dit is mijn mening.Ik val mensen niet aan maar is gewoon mijn mening.
quote:Transmannen die graag hun baarmoeder willen laten vind ik prima maar een echte man zal het toch wel eruit halen denk ik maar.
Je noemt mensen, hun identiteit en hun keuzes achterlijk, walgelijk en onzinnig. Sorry, maar waar is dat geen belediging of uitschelden?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:01 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Ik beledig niemand, scheld niemand uit.
"Not trans enough" ja. Moet eerlijk zeggen dat dit de eerste keer is dat ik daar persoonlijk mee te maken krijg.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:03 schreef robinpunt het volgende:
Ik heb het idee dat veel transen het nog lastiger hebben om hun mannelijk- of vrouwelijkheid te legitimeren in de 'community' van transen onderling, dan dat de buitenwereld daaraan twijfelt. Te treurig voor woorden.
Amai dat is nogal een pittige ongenuanceerde persoonlijk gerichte uitspraakquote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:07 schreef wonderer het volgende:
[..]
[..]
[..]
Voor sommigen is het resultaat de shit niet waard. Dat wil niet zeggen dat er helemaal geen "piemelwens" is, maar gelukkig zijn er alternatieven.
En ik moet eerlijk zeggen dat ik steeds sterker de indruk krijg dat je jezelf probeert te overtuigen dat je de juiste keuze hebt gemaakt, dat je diep van binnen twijfelt of niet tevreden bent, en dat probeert te overschreeuwen met hoe geweldig het allemaal niet is en de ellende meer dan waard en alles. Maar ik kan ernaast zitten.
[..]
Wie ben jij om dat te bepalen wanneer iemand zich man of vrouw genoeg voelt? Mag ik dat zelf even bedenken? Ik vind een zwangere transman prima. Als hij op biologische wijze een genetisch eigen kind wil wat op een natuurlijke manier of via een eenvoudige inseminatie wordt verwekt moet dat toch kunnen. Ik heb ook sperma in laten vriezen voor het geval ik kinderen van mijzelf zou willen, anders ben ik voornemens om het te doneren.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:47 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Je bedoeld hier ook de buikoperatie bij?Indien ja, wat hebben mensen tegen deze operatie eigenlijk?Dat je geen kinderen meer kan krijgen okey snap ik maar ik vind persoonlijk (ga veel gezeik over mij heen krijgen weet ik nu al) dat als je jezelf man voelt je toch ook van die baarmoeder e.d laat verwijderen?Als jij man bent wil je niet zwanger worden.indien wel ,dan voel je je gewoonweg geen man genoeg
Wat dan nog? Wat zou er tegen zijn op het Argentijnse systeem? (Daar is het een kwestie van formulier - leges - stempeltje - meer leges - nieuw paspoort). Denk je nou echt dat mensen en masse een ander geslacht zouden laten registreren.quote:.Ik vind het niet kunnen dat iedereen zomaar zonder operatie juridisch zijn of haar geslacht kan en mag veranderen omdat hij of zij zich man/vrouw voelt maar geen operaties wil ondergaan of daar behoefte aan heeft
Waar slaat dit op? Het is niet aan jou te bepalen hoe iemand zich voelt en wat iemand's geslachtsbeleving is.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:34 schreef Nezhi het volgende:
Mensen die niets willen veranderen aan hun lichaam en toch man of vrouw genoemd willen worden
Dat is niet 'not trans enough', dat is gewoon 'not trans'.
Als mijn baarmoeder niet zo ontzettend klote was zou ik die ook niet willen laten verwijderen, een operatie minder en heb liever een ingreep minder. Maar bij het bestaan ervan sta ik niet stil. Het idee van kinderen kunnen krijgen juist wel en daar walg ik echt van.
quote:Op dinsdag 19 februari 2013 18:49 schreef wonderer het volgende:
Het is niet aan jou om te bepalen hoe iemand zich voelt, en of die keuzes al dan niet legitiem zijn. Iedereen leeft een ander leven en maakt andere keuzes, die bij zijn of haar leven passen. Dat jij bepaalde keuzes maakt, wil niet zeggen dat iedereen ze moet maken. Dat niet kunnen inzien vind ik extreem kortzichtig, je kijkt immers niet verder dan je eigen neus lang is.
De menselijke psyche en fysiek is veel te complex voor die paar hokjes die jij opnoemt. Er is geen vast stramien om trans te zijn.
Transseksualiteit heeft voor mij een puur medische oorzaak, namelijk de hersenen waar het fout is gegaan. Als iemand met hun tieten rond wil zwaaien maar eist dat mensen ze man noemen is om te huilen. Van mij mogen ze doen en laten wat ze willen, maar als ze zich transseksueel gaan noemen vind ik dat alleen maar beschadigend; mensen denken dat er geen medische ingrepen meer nodig zijn want ze willen toch hun tieten houden? Als je niets mis vind met je lichaam, hoe kom je dan op het idee dat je transseksueel bent?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:39 schreef J.Gibbs het volgende:
[..]
Waar slaat dit op? Het is niet aan jou te bepalen hoe iemand zich voelt en wat iemand's geslachtsbeleving is.
Ik vind dat wonder het prima verwoordt:
[..]
Je doet nu precies hetzelfde!Wie ben jij om mijn mening in grond in te stoppen?Dus wat lul je nouquote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:34 schreef Fixers het volgende:
De shit gaat nu gebeuren! De shit is al gebeurd, tijdens mijn rant een paar posts gemist.
[..]
Wie ben jij om dat te bepalen wanneer iemand zich man of vrouw genoeg voelt?
Bijvoorbeeld: Ik kan mezelf best vrouw voelen, maar dat betekent niet dat ik dan ook meteen van m'n piemel af wil. Misschien wil ik wel alleen de hormonen slikken en dan zelf sparen voor een borstvergroting, weet jij veel.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:43 schreef Nezhi het volgende:
[..]
Transseksualiteit heeft voor mij een puur medische oorzaak, namelijk de hersenen waar het fout is gegaan. Als iemand met hun tieten rond wil zwaaien maar eist dat mensen ze man noemen is om te huilen. Van mij mogen ze doen en laten wat ze willen, maar als ze zich transseksueel gaan noemen vind ik dat alleen maar beschadigend; mensen denken dat er geen medische ingrepen meer nodig zijn want ze willen toch hun tieten houden? Als je niets mis vind met je lichaam, hoe kom je dan op het idee dat je transseksueel bent?De buitenwereld zal het echt heel makkelijk accepteren dan, en vooral de mensen die daadwerkelijk een transitie ondergaan serieus nemen...
Het is ook neit aan jou om iemands anders zijn mening te veranderen.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:39 schreef J.Gibbs het volgende:
[..]
Waar slaat dit op? Het is niet aan jou te bepalen hoe iemand zich voelt en wat iemand's geslachtsbeleving is.
Ik vind dat wonder het prima verwoordt:
[..]
Verander ik iemand's mening dan? Nee. Ik ben het er gewoon niet mee eens, dat is wat anders. Ik leg niemand hier mijn mening op. Een ieder die mijn posts leest moet geheel zelf weten of die zijn of haar mening bijstelt naar aanleiding daarvan.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:47 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Het is ook neit aan jou om iemands anders zijn mening te veranderen.
Maar zoals ik al eerder zei, sommige uitspraken worden te persoonlijk dat vind ik niet kunnen.Ik spreek in algemene termen.Ik ga niet iemand persoonlijk aanvallen.Dat wordt andersom wel gedaan.Ik vind dat niet kunnen dus stop ik ermee.
Als je je vrouw voelt, dan is die piemel toch juist het eerste waar je vanaf wilt.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:46 schreef J.Gibbs het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld: Ik kan mezelf best vrouw voelen, maar dat betekent niet dat ik dan ook meteen van m'n piemel af wil. Misschien wil ik wel alleen de hormonen slikken en dan zelf sparen voor een borstvergroting, weet jij veel.
Dat is allemaal persoonlijk en dat maakt je er niet minder transgender om.
Nee, ik zeg dat jij niet het recht hebt om te bepalen of ik mijzelf wel man of vrouw genoeg voel om mijn jurdisch geslacht te laten veranderen. Dat recht heb alleen ik. Jij hebt wel het recht om een mening te uiten, niet om vastaande feiten te declareren vanuit je mening.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:44 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Je doet nu precies hetzelfde!Wie ben jij om mijn mening in grond in te stoppen?Dus wat lul je nou
Heb je daar bronnen van? Tot niet zo heel erg lang geleden was dat nog volstrekt onbespreekbaar bij de Nederlandse Genderteams. Het was óf alles óf neits.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:46 schreef theunderdog het volgende:
Je hebt vaak bij transseksuelen, dat ze bijvoorbeeld alles laten opereren maar wel hun penis laten staan.
Ik begrijp daar echt helemaal niets van.
Voor wat ik begrepen heb is het een keuze. Ze kunnen je niet dwingen om uiteindelijk die operatie te ondergaan. Maar daar heb ik behalve de transgenders in mijn vriendenkring geen bronnen voor.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:51 schreef Fixers het volgende:
[..]
Heb je daar bronnen van? Tot niet zo heel erg lang geleden was dat nog volstrekt onbespreekbaar bij de Nederlandse Genderteams. Het was óf alles óf neits.
Dat is voor iedereen anders. Niemand is hetzelfde. Sommigen willen die piemel misschien wel houden.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als je je vrouw voelt, dan is die piemel toch juist het eerste waar je vanaf wilt.
Dat maakt namelijk de man. Fysiek zijn mannen anders dan vrouwen, maar wat hen echt van elkaar onderscheid is toch de geslachtsdeel.
Ik heb daar geen wetenschappelijke bron van.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:51 schreef Fixers het volgende:
[..]
Nee, ik zeg dat jij niet het recht hebt om te bepalen of ik mijzelf wel man of vrouw genoeg voel om mijn jurdisch geslacht te laten veranderen. Dat recht heb alleen ik. Jij hebt wel het recht om een mening te uiten, niet om vastaande feiten te declareren vanuit je mening.
[..]
Heb je daar bronnen van? Tot niet zo heel erg lang geleden was dat nog volstrekt onbespreekbaar bij de Nederlandse Genderteams. Het was óf alles óf neits.
Mwau.. waarom zou er bijvoorbeeld in transseksualiteit ook niet verschillende gradaties kunnen zitten?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:55 schreef J.Gibbs het volgende:
[..]
Dat is voor iedereen anders. Niemand is hetzelfde. Sommigen willen die piemel misschien wel houden.
Ik hoef 'm niet te houden, maar ik kan niet in het hoofd van iemand anders kijken. Waar het mij om ging is dat je daar niet meer of minder transgender door wordt.
Je valt juist wel persoonlijk aan maar verpakt dat in "algemene termen".quote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:47 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Het is ook neit aan jou om iemands anders zijn mening te veranderen.
Maar zoals ik al eerder zei, sommige uitspraken worden te persoonlijk dat vind ik niet kunnen.Ik spreek in algemene termen.Ik ga niet iemand persoonlijk aanvallen.Dat wordt andersom wel gedaan.Ik vind dat niet kunnen dus stop ik ermee.
Ik verwachtte al dat je dat ging zeggen. Een curosium zijn maakt natuurlijk dat je geld kan vragen voor het jezelf laten zien. Voor sommigen is dat inderdaad een bewuste keus. Echter heb ik ook al persoonlijke verhalen gehoord dat porno de manier is om een transitie te kunnen betalen. Omdat zorgverzekeraars het niet vergoeden, of omdat men überhaupt geen toegang heeft tot een zorgverzekering. Porno is dan een uitweg, aangezien mannen blijkbaar maar al te graag naar vrouwen met piemels! kijken.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik heb daar geen wetenschappelijke bron van.
Maar vooral in de porno indrustrie is het populair, dat een transseksueel zijn/haar penis laat staan.
Dat geef ik net aan. Dat is er wel, maar daardoor kun je nog niet zeggen of iemand niet transseksueel of transgender genoeg is. Je bent het gewoon, en daarin zijn dan verschillende vormen. Afhankelijk van ieders beleving van zijn of haar geslacht. Maar dat valt allemaal onder transseksueel / transgender.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Mwau.. waarom zou er bijvoorbeeld in transseksualiteit ook niet verschillende gradaties kunnen zitten?
Gebeurt dat dan? Of projecteer jij je eigen frustraties nu op anderen, die zich misschien gewoon genderqueer of transgenderist noemen?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:43 schreef Nezhi het volgende:
[..]
Transseksualiteit heeft voor mij een puur medische oorzaak, namelijk de hersenen waar het fout is gegaan. Als iemand met hun tieten rond wil zwaaien maar eist dat mensen ze man noemen is om te huilen. Van mij mogen ze doen en laten wat ze willen, maar als ze zich transseksueel gaan noemen vind ik dat alleen maar beschadigend; mensen denken dat er geen medische ingrepen meer nodig zijn want ze willen toch hun tieten houden? Als je niets mis vind met je lichaam, hoe kom je dan op het idee dat je transseksueel bent?De buitenwereld zal het echt heel makkelijk accepteren dan, en vooral de mensen die daadwerkelijk een transitie ondergaan serieus nemen...
Die mannen die graag vrouwen met piemels zien zijn wel homoseksueel. Een heteroseksueel vind dat per definitie niet geil om te zien, neem ik aan.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:00 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik verwachtte al dat je dat ging zeggen. Een curosium zijn maakt natuurlijk dat je geld kan vragen voor het jezelf laten zien. Voor sommigen is dat inderdaad een bewuste keus. Echter heb ik ook al persoonlijke verhalen gehoord dat porno de manier is om een transitie te kunnen betalen. Omdat zorgverzekeraars het niet vergoeden, of omdat men überhaupt geen toegang heeft tot een zorgverzekering. Porno is dan een uitweg, aangezien mannen blijkbaar maar al te graag naar vrouwen met piemels! kijken.
Zeggen dat iemand daardoor geen transseksueel is, is inderdaad belachelijk. Maar je zou wel kunnen stellen dat iemand die zijn penis laat staan, minder transseksueel is dan iemand die alles laat opereren.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:00 schreef J.Gibbs het volgende:
[..]
Dat geef ik net aan. Dat is er wel, maar daardoor kun je nog niet zeggen of iemand niet transseksueel of transgender genoeg is. Je bent het gewoon, en daarin zijn dan verschillende vormen. Afhankelijk van ieders beleving van zijn of haar geslacht. Maar dat valt allemaal onder transseksueel / transgender.
Ik sprak toch in algemene termen.Ik heb geen Fixers of wie dan ook op deze lijst genoemd?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:51 schreef Fixers het volgende:
[..]
Nee, ik zeg dat jij niet het recht hebt om te bepalen of ik mijzelf wel man of vrouw genoeg voel om mijn jurdisch geslacht te laten veranderen. Dat recht heb alleen ik. Jij hebt wel het recht om een mening te uiten, niet om vastaande feiten te declareren vanuit je mening.
[..]
aha.....Ik had het in eerste instantie toch over de wetswijziging.Het end raakt wel zoek als iedereen zijn of haar geslacht zomaar kan veraderen toch?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:57 schreef robinpunt het volgende:
[..]
Je valt juist wel persoonlijk aan maar verpakt dat in "algemene termen".
Nee, mannen zijn homoseksueel als ze op MANNEN vallen. Een pre-op transvrouw is geen man.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Die mannen die graag vrouwen met piemels zien zijn wel homoseksueel. Een heteroseksueel vind dat per definitie niet geil om te zien, neem ik aan.
Er zijn genoeg mensen met vreemde andere smaken qua porno hoor. Waarom dacht je dat er filmpjes als 2 girls 1 cup bestaan? Dat is echt niet alleen opgenomen om mensen op internet te trollen hoorquote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Die mannen die graag vrouwen met piemels zien zijn wel homoseksueel. Een heteroseksueel vind dat per definitie niet geil om te zien, neem ik aan.
Een vriendin van me werkt bij een sekshop/bios/dvd-verhuur en als ik het zo hoor is het genre Hermafrodieten (zo staat het op het bordje boven de kast) toch behoorlijk populair. Ook als ik er ga buurten voor een kopje koffie hoor ik er vaak genoeg naar vragen. Nou heb ik nooit gevraagd of die mannen dan homo of hetero zijn, maar ik vermoed dat de meesten zich toch classificeren als hetero.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Die transvrouw heeft nog een penis.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:07 schreef wonderer het volgende:
[..]
Nee, mannen zijn homoseksueel als ze op MANNEN vallen. Een pre-op transvrouw is geen man.
Dat weet ik maar al te goed. Alleen, uit het feit dat iemand opgewonden word van poepseks kun je niet opmaken of iemand heteroseksueel of homoseksueel is.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:07 schreef J.Gibbs het volgende:
[..]
Er zijn genoeg mensen met vreemde andere smaken qua porno hoor. Waarom dacht je dat er filmpjes als 2 girls 1 cup bestaan? Dat is echt niet alleen opgenomen om mensen op internet te trollen hoor.
Het is niet dat zodra die penis er niet meer is je hersenen opeens omschakelen naar vrouw hoor.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Die transvrouw heeft nog een penis.
Als je geilt op de penis van iemand, dan kun je jezelf niet echt heteroseksueel noemen is het wel?
Als die mannen echt heteroseksueel zijn, dan mag daar ook wel eens wetenschappelijk onderzoek naar gedaan worden.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:08 schreef Fixers het volgende:
[..]
Een vriendin van me werkt bij een sekshop/bios/dvd-verhuur en als ik het zo hoor is het genre Hermafrodieten (zo staat het op het bordje boven de kast) toch behoorlijk populair. Ook als ik er ga buurten voor een kopje koffie hoor ik er vaak genoeg naar vragen. Nou heb ik nooit gevraagd of die mannen dan homo of hetero zijn, maar ik vermoed dat de meesten zich toch classificeren als hetero.
Waarom niet? Dat staat toch los van de persoon die eraan vast zit?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Die transvrouw heeft nog een penis.
Als je geilt op de penis van iemand, dan kun je jezelf niet echt heteroseksueel noemen is het wel?
Dat kun je sowieso niet opmaken uit waar iemand opgewonden van raakt volgens mij.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat weet ik maar al te goed. Alleen, uit het feit dat iemand opgewonden word van poepseks kun je niet opmaken of iemand heteroseksueel of homoseksueel is.
Maar een man die geilt op de penis van iemand, kan zichzelf niet heteroseksueel noemen .
Wat is dat nu voor onzin,quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:11 schreef J.Gibbs het volgende:
[..]
Het is niet dat zodra die penis er niet meer is je hersenen opeens omschakelen naar vrouw hoor.
Ze zijn allang vrouw, alleen lichamelijk nog niet.
Jawel, iemand met een penis is een man en iemand met een vagina is een vrouw.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:12 schreef wonderer het volgende:
[..]
Waarom niet? Dat staat toch los van de persoon die eraan vast zit?
Ik snap wel dat het lastig is om te bevatten, maar man betekent niet per se pik en pik betekent niet per se man.
...quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:13 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat is dat nu voor onzin,
Als ik na een nachtje uitgaan, een knappe dame mee naar huis neem. En ik ga met haar naar bed, maar wanneer ze zich uitkleed zie ik opeens dat ze een penis heeft.
Dan hoeft het van mij serieus niet meer, hoor. Simpelweg, omdat een penis niet bij een vrouw hoort.
Mijn uitleg was wat vaag, ik ga er even over nadenken hoe ik het beter kan uitleggen.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:13 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat is dat nu voor onzin,
Als ik na een nachtje uitgaan, een knappe dame mee naar huis neem. En ik ga met haar naar bed, maar wanneer ze zich uitkleed zie ik opeens dat ze een penis heeft.
Dan hoeft het van mij serieus niet meer, hoor. Simpelweg, omdat een penis niet bij een vrouw hoort.
Ah, een man die de seks met een vrouw afwijst, omdat hij erachter komt dat de vrouw in kwestie over een penis beschikt denkt rigide?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:14 schreef wonderer het volgende:
[..]
...
Maar niet iedereen denkt zo rigide, en je kunt jouw denkbeelden niet op iemand anders projecteren.
Je veroordeelt bepaalde dingen die van toepassing zijn op sommige mensen in dit topic. Je noemt het walgelijk/achterlijk en weet ik wat allemaal, en op basis van je vooroordelen trek je mensen hun mannelijk- of vrouwelijkheid in twijfel. Als mijn buurman een opel astra koopt en ik zeg tegen hem: 'mensen die een opel astra kopen vind ik echt achterlijk' dan spreek ik in algemene termen maar het is niet erg aardig, snap je.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:06 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Ik sprak toch in algemene termen.Ik heb geen Fixers of wie dan ook op deze lijst genoemd?
[..]
aha.....Ik had het in eerste instantie toch over de wetswijziging.Het end raakt wel zoek als iedereen zijn of haar geslacht zomaar kan veraderen toch?
Ik heb ook gezegd dat ik prima vind als mensen zich tussenin voelen, maar dat ze zichzelf als man willen zien vind ik toch een stapje te ver.Ik mag dat toch vinden?En dat ik daar niet mee vergeleken wil worden?Of neen dat mag niet , en dan word ineens mijn piemel erbij gehaald.Wordt het helemaal mooi.
Rot een eind op man
Als ze zich genderqueer noemen prima, maar het is niet hetzelfde als transseksualiteit. Maar wat ik imo te vaak zie zijn vrouwen die van "typische mannendingen houden" en daardoor denken dat ze niet echt vrouw zijn en gelijk trans. Mogen vrouwen dan niet gewoon leuk vinden wat ze intereseert? Als mensen zich gelijk trans gaan noemen om elk ding wat niet typisch man of typisch vrouw dan gaat het veels te ver.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:03 schreef wonderer het volgende:
[..]
Gebeurt dat dan? Of projecteer jij je eigen frustraties nu op anderen, die zich misschien gewoon genderqueer of transgenderist noemen?
Je verwart mannelijke kenmerken hebben met man zijn. En zelfs "mannelijke kenmerken" kun je nog verder verdunnen omdat dat ook alleen maar een afspraak is die we met z'n allen maken omdat het nu eenmaal op die manier het vaakst voorkomt.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jawel, iemand met een penis is een man en iemand met een vagina is een vrouw.
Als je het daar niet mee eens bent, zou ik een klacht indienen tegen moeder natuur.
Nee, een man die denkt dat iemand met een pik per se man moet zijn, omdat er geen alternatieven zijn, denkt rigide.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ah, een man die de seks met een vrouw afwijst, omdat hij erachter komt dat de vrouw in kwestie over een penis beschikt denkt rigide?
Ik zou dat onderzoek eigenlijk maar achter de hand moeten gaan houden. Het is statisch bewezen dat er een relatie bestaat tussen homoseksuele gevoelens hebben en homofobe meningen uiten.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:14 schreef Onderweg het volgende:
Dit soort opmerkingen zegt meer over de mensen die ze maken dan over de groep waarover het gaat.
Homohaters hebben in grotere mate een voorkeur voor homo-erotiek. Het is vaak de onzekerheid over de eigen identiteit die mensen afkeurend over andere mensen doet praten.
Ik vind het ook jammer dat dit soort dingen telkens weer terugkomen.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:16 schreef Onderweg het volgende:
En opmerkingen zoals 'dat is mijn mening' en 'dat vind ik' zijn dooddoeners als argumenten niet voorhanden zijn.
Dit soort discussies komt regelmatig terug als iemand het weer eens nodig vindt negatief over anderen te praten voor zijn eigen gemoedsrust.
Natuurlijk, maar ik heb nog nooit iemand zichzelf transseksueel horen noemen en geen medische transitie willen ondergaan. Transgender, genderqueer, sure. Nooit transseksueel (ik ken zelfs weinig transseksuelen die zich transseksueel noemen, omdat dat woord nu eenmaal een stigma heeft. Liever transgender dan).quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:15 schreef Nezhi het volgende:
[..]
Als ze zich genderqueer noemen prima, maar het is niet hetzelfde als transseksualiteit. Maar wat ik imo te vaak zie zijn vrouwen die van "typische mannendingen houden" en daardoor denken dat ze niet echt vrouw zijn. Mogen vrouwen dan niet gewoon leuk vinden wat ze intereseert?
Nee, een man die anale seks met zijn vrouw, is niet per definitie een homoseksueel/bi. Aangezien hij weet, dat hij dat van zijn prachtige vriendin ontvangt.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:15 schreef Fixers het volgende:
Waarom niet kan die man niet heteroseksueel zijn? Hoe noem jij een man die anaal seks heeft (ontvangend) met zijn vrouwelijke partner met een voorbinddildo? Is die stiekem ook homo of heeft hij gewoon door dat dat iets is wat je lekker kan vinden? Ik heb wellicht ruimere opvattingen en denkbeelden als het over seks gaat dan de meesten. Daar kan een bias inzitten, maar ik zie niet in waarom die man geen hetero genoemd zou kunnen zijn.
Ohh haha, nee bigender, genderqueer etc. vind ik maar moeilijk te behappen en de voorbeelden die ik op internet gezien geven niet veel duidelijkheid omdat ze veelal gender roles gebruiken en niet wat ze voelen.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:19 schreef wonderer het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar ik heb nog nooit iemand zichzelf transseksueel horen noemen en geen medische transitie willen ondergaan. Transgender, genderqueer, sure. Nooit transseksueel (ik ken zelfs weinig transseksuelen die zich transseksueel noemen, omdat dat woord nu eenmaal een stigma heeft. Liever transgender dan).
Ik begin het gevoel te krijgen dat ik voornamelijk een semantisch gevecht aan het voeren ben, trouwens, vandaag. Denk dat ik wat anders ga doen
Mensen worden opgewonden van de vreemdste dingen. Mannen kunnen van homo filmpjes opgewonden raken maar zich totaal niet aangetrokken voelen tot mannen in het echt, bijv. Of voetenfetish of grannies hahaquote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, een man die anale seks met zijn vrouw, is niet per definitie een homoseksueel/bi. Aangezien hij weet, dat hij dat van zijn prachtige vriendin ontvangt.
En ik weet waar je heen wilt. Maar ik zie toch een nuance verschil. Een penis hoort zo bij een man, dat ik het nogal ongeloofwaardig vind dat je jezelf heteroseksueel kunt noemen terwijl je daar wel opgewonden van raakt.
Maar goed, ik zie dat ik het niet perfect weet te formuleren. Ik hoop dat je toch snapt wat ik bedoel, en dat ik hier niet ben om te kwetsen ofzo, alles behalve dat.
Dat een penis eigen is aan het man zijn, is geen afspraak maar een biologisch gegeven.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:17 schreef wonderer het volgende:
[..]
Je verwart mannelijke kenmerken hebben met man zijn. En zelfs "mannelijke kenmerken" kun je nog verder verdunnen omdat dat ook alleen maar een afspraak is die we met z'n allen maken omdat het nu eenmaal op die manier het vaakst voorkomt.
Er zijn altijd uitzonderingen. Waarom is het zo lastig om dat te accepteren? Ik begrijp dat oprecht niet.
Ach, welnee. Xenzo heeft zijn rel van de dag weer gehad en die andere rukkers hebben hun rechterhand weer bezetquote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:19 schreef Abby79 het volgende:
Misschien toch maar eens Fok! verlaten, mijn hemel wat een onzin in alle topics die ik volg(de) hier.
Ik beweer nergens dat iemand met een penis per definitie een man is. Ik zeg alleen, dat een penis wel eigen is aan het man zijn.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:17 schreef wonderer het volgende:
[..]
Nee, een man die denkt dat iemand met een pik per se man moet zijn, omdat er geen alternatieven zijn, denkt rigide.
Ik denk dat ik je even verkeerd begrepen heb eerder.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:15 schreef Nezhi het volgende:
[..]
Als ze zich genderqueer noemen prima, maar het is niet hetzelfde als transseksualiteit. Maar wat ik imo te vaak zie zijn vrouwen die van "typische mannendingen houden" en daardoor denken dat ze niet echt vrouw zijn en gelijk trans. Mogen vrouwen dan niet gewoon leuk vinden wat ze intereseert?
Waarom zou je daarnaast verwachten dat als je je volledig kleed als vrouw, trots bent op je vrouwenlichaam en dit ook veelvuldig herhaalt, dat mensen je zien als man? Waarom denk je dan dat je transseksueel bent?
Opgewonden worden van homofilmpjes, maar niet homoseksueel zijn? Like wtf.....?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:21 schreef Nezhi het volgende:
[..]
Ohh haha, nee bigender, genderqueer etc. vind ik maar moeilijk te behappen en de voorbeelden die ik op internet gezien geven niet veel duidelijkheid omdat ze veelal gender roles gebruiken en niet wat ze voelen.
[..]
Mensen worden opgewonden van de vreemdste dingen. Mannen kunnen van homo filmpjes opgewonden raken maar zich totaal niet aangetrokken voelen tot mannen in het echt, bijv. Of voetenfetish of grannies haha
Wat jij nu post is dus precies wat ik bedoel! Vrouwen mogen van mij best 'typische mannendingen' doen, maar het lijkt alsof het steeds meer in is om maar trans te worden omdat je juist van die dingen houdt. Alsof je als vrouw iets specifieks niet leuk mag vinden. Of dat je als man niet iets aan je uiterlijk mag doen ofzo.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:23 schreef J.Gibbs het volgende:
[..]
Ik denk dat ik je even verkeerd begrepen heb eerder.
Je kunt als vrouw best van mannendingen houden. Dat maakt je niet minder vrouw.
Dat soort dingen hoor ik sowieso wel vaker van mensen om me heen. Dat ik nu dan maar een andere hobby moet gaan zoeken omdat ik uit de kast ben gekomen. Want computers zijn niks voor vrouwen, ik moet nu maar gaan shoppen of iets anders.
En dat terwijl er ook genoeg vrouwen zijn die het leuk vinden om mannendingen te doen en niet geïnteresseerd zijn in typische vrouwendingen. Sommige vrouwen vinden het zelfs zo leuk dat ze er hun beroep van hebben gemaakt.
Tja, iedereen heeft wel eens vreemde fases gehad waar ze alles wel leuk vonden.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Opgewonden worden van homofilmpjes, maar niet homoseksueel zijn? Like wtf.....?
Bedoel je nu dat het jou lijkt dat geboren vrouwen die 'typische mannendingen' zich vaker trans gaan noemen?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:24 schreef Nezhi het volgende:
[..]
Wat jij nu post is dus precies wat ik bedoel! Vrouwen mogen van mij best 'typische mannendingen' doen, maar het lijkt alsof het steeds meer in is om maar trans te worden omdat je juist van die dingen houdt.
Ik verlies mezelf soms ook weleens in zinloze discussies op FOK!, maar ik probeer het nu te beperken tot een paar uurtjes in de avond.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:26 schreef Onderweg het volgende:
Hokjes, hokjes, hokjes. Vergeten jullie niet dat er nog een leven buiten Fok is als jullie bezig zijn alle energie in al die hokjes te stoppen. Is het nu echt zoveel gemakkelijker te leven als alles afgekaderd is zodat de hersencellen geen overuren hoeven te draaien?
Ja, maar dan vooral in de leeftijd 14-16. Op facebookgroepen en blogs zie ik het vaak.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:26 schreef Fixers het volgende:
[..]
Bedoel je nu dat het jou lijkt dat geboren vrouwen die 'typische mannendingen' zich vaker trans gaan noemen?
Tja.. Maar als je als man een erectie krijgt van twee mannen die seks met elkaar hebben, kun je jezelf toch nog onmogelijk heteroseksueel noemen?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:24 schreef Nezhi het volgende:
[..]
Wat jij nu post is dus precies wat ik bedoel! Vrouwen mogen van mij best 'typische mannendingen' doen, maar het lijkt alsof het steeds meer in is om maar trans te worden omdat je juist van die dingen houdt. Alsof je als vrouw iets specifieks niet leuk mag vinden. Of dat je als man niet iets aan je uiterlijk mag doen ofzo.
[..]
Tja, iedereen heeft wel eens vreemde fases gehad waar ze alles wel leuk vonden.
Is dat niet gewoon een fase waar vertwijfelde pubers met gierende hormonen en enormequote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:28 schreef Nezhi het volgende:
[..]
Ja, maar dan vooral in de leeftijd 14-16. Op facebookgroepen en blogs zie ik het vaak.
Ik bedoel het anders allemaal niet kwaad.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:19 schreef Abby79 het volgende:
Misschien toch maar eens Fok! verlaten, mijn hemel wat een onzin in alle topics die ik volg(de) hier.
Ja, nou weten we het wel.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:28 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Tja.. Maar als je als man een erectie krijgt van twee mannen die seks met elkaar hebben, kun je jezelf toch nog onmogelijk heteroseksueel noemen?
Je valt een beetje in herhalingquote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:28 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Tja.. Maar als je als man een erectie krijgt van twee mannen die seks met elkaar hebben, kun je jezelf toch nog onmogelijk heteroseksueel noemen?
Ik krijg dan ook niet echt duidelijk antwoord.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:30 schreef J.Gibbs het volgende:
[..]
Je valt een beetje in herhaling.
Het kan ook aan andere dingen liggen, bijv. dominatie e.d. Maar er zijn toch heel wat mensen die hetero zijn en naar homo porno kijken. Maar ach, bij hetero filmpjes zie je een pik, bij homo zie je twee pikken.. wat maakt het uit. Misschien kun je het beter vragen aan een heteroman die homofilmpjes kijkt.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:28 schreef theunderdog het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:31 schreef Nezhi het volgende:
[..]
Het kan ook aan andere dingen liggen, bijv. dominatie e.d. Maar er zijn toch heel wat mensen die hetero zijn en naar homo porno kijken. Maar ach, bij hetero filmpjes zie je een pik, bij homo zie je twee pikken.. wat maakt het uit. Misschien kun je het beter vragen aan een heteroman die homofilmpjes kijkt.
Ah.... jammer.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:33 schreef Nezhi het volgende:
Ik denk niet dat je hier een antwoord op jouw prangende vraag kunt krijgen. Ik dacht dat het merendeel hier óf homo is óf vrouw...
Snap je ook dat je vriendje op dit forum persoonlijk is geworden tegen mij?Dat hij mijn geslachtsdelen erbij haalt wat nergens opslaat, wat niks toevoegd aan de discussie maar regelrecht een aanval is op mij.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:15 schreef robinpunt het volgende:
[..]
Je veroordeelt bepaalde dingen die van toepassing zijn op sommige mensen in dit topic. Je noemt het walgelijk/achterlijk en weet ik wat allemaal, en op basis van je vooroordelen trek je mensen hun mannelijk- of vrouwelijkheid in twijfel. Als mijn buurman een opel astra koopt en ik zeg tegen hem: 'mensen die een opel astra kopen vind ik echt achterlijk' dan spreek ik in algemene termen maar het is niet erg aardig, snap je.
Deze reeks was ooit een "veilige haven", weg van bijna alle vooroordelen en het onbegrip wat 99% van Fok! laat zien als er een topic of nieuwsbericht over transseksuelen is.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:22 schreef Onderweg het volgende:
[..]
Ach, welnee. Xenzo heeft zijn rel van de dag weer gehad en die andere rukkers hebben hun rechterhand weer bezet
quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:41 schreef theunderdog het volgende:
Maar goed, ik moet eerlijk bekennen dat het ook wel wat ongenuanceerd was wat ik zei.
Ik kan namelijk moeilijk beweren, dat ik hier niet opgewonden van kan raken. Terwijl ik wel weet ze een man is geweest.
http://lgbtpov.frontiersl(...)-weekend/#more-46025
Je haalt zelf constant je geslachtsdelen erbij, het is niet zo vreemd dat hier eens een vraagteken bij wordt geplaatst.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:40 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Snap je ook dat je vriendje op dit forum persoonlijk is geworden tegen mij?Dat hij mijn geslachtsdelen erbij haalt wat nergens opslaat, wat niks toevoegd aan de discussie maar regelrecht een aanval is op mij.
Snap je dat dat niet zo erg aardig is als ik over jouw borsten of vagina ga hebben?
En dat Wonderer het compleet negeert als ik ernaar vraag vind ik helemaal schandalig.Eerder respectloos.
Pardon? Skillsy gaf zijn mening en ik gaf aan dat ik het eens was met hem. Niet meer, en ook niet minder.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:22 schreef Onderweg het volgende:
Ach, welnee. Xenzo heeft zijn rel van de dag weer gehad en die andere rukkers hebben hun rechterhand weer bezet
Abby, niet weggaan, ik snap wel dat je er nu zo over denkt maar het komt wel weer goedquote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:41 schreef Abby79 het volgende:
[..]
Deze reeks was ooit een "veilige haven", weg van bijna alle vooroordelen en het onbegrip wat 99% van Fok! laat zien als er een topic of nieuwsbericht over transseksuelen is.
Nu komt het idiote hokjesgedrag zelfs van binnenuit. Nee, dan heb ik weinig zin om in dit topic te blijven....
Het is niet zo vreemd als geslachtsdelen erbij worden gehaald wanneer het over penis prostheses en de phalloplastiek zelf gaat, wat voornamelijk de laatste posts waren voordat dit begonquote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:49 schreef robinpunt het volgende:
[..]
Je haalt zelf constant je geslachtsdelen erbij, het is niet zo vreemd dat hier eens een vraagteken bij wordt geplaatst.
Het feit dat je een groep beledigt zonder er een naam bij te noemen, maakt het niet minder beledigend. Als jij het hebt over transmannen zonder piemel en iemand in de discussie is zo iemand, dan is het toch logisch dat hij zich aangesproken voelt? Jij hebt Wonderer net zo goed 'aangevallen' (zonder zijn naam te noemen) als andersom. Jouw verontwaardiging vind ik dus misplaatst.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:40 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Snap je ook dat je vriendje op dit forum persoonlijk is geworden tegen mij?Dat hij mijn geslachtsdelen erbij haalt wat nergens opslaat, wat niks toevoegd aan de discussie maar regelrecht een aanval is op mij.
Snap je dat dat niet zo erg aardig is als ik over jouw borsten of vagina ga hebben?
En dat Wonderer het compleet negeert als ik ernaar vraag vind ik helemaal schandalig.Eerder respectloos.
quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:55 schreef Nezhi het volgende:
Oef, was net even FTM filmpjes aan het kijken, kom ik langs iemand die denkt dat transsexual betekent dat je valt op transmensen
quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:50 schreef Xenzo het volgende:
[..]
Pardon? Skillsy gaf zijn mening en ik gaf aan dat ik het eens was met hem. Niet meer, en ook niet minder.
Kortom, dit is een mooie verdekte trollpoging. Maar dat vind ik hoor, dat is mijn mening. Dat mag toch?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:37 schreef Xenzo het volgende:
[..]
Dat vind ik dus ook, sterker nog: ook ik heb dat wel eens gezegd in dit topic-reeks. Toen viel bijna iedereen over me heen. Ik was volgens een aantal leden hier kortzichtig, bot en weet ik veel wat nog meer. Het is opvallend dat de leden hier niet boos op u worden, wellicht omdat u een transman bent en dat dus "recht" van spreken hebt of zo?
Dit is wat ik probeerde te zeggen, dankquote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:52 schreef Onderweg het volgende:
[..]
Het feit dat je een groep beledigt zonder er een naam bij te noemen, maakt het niet minder beledigend. Als jij het hebt over transmannen zonder piemel en iemand in de discussie is zo iemand, dan is het toch logisch dat hij zich aangesproken voelt? Jij hebt Wonderer net zo goed 'aangevallen' (zonder zijn naam te noemen) als andersom. Jouw verontwaardiging vind ik dus misplaatst.
Hey houd eens op domme trut.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:49 schreef robinpunt het volgende:
[..]
Je haalt zelf constant je geslachtsdelen erbij, het is niet zo vreemd dat hier eens een vraagteken bij wordt geplaatst.
Uuuhhh, dat gebeurt nu in NL ook nog hoor ....quote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:01 schreef theunderdog het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)-transseksuelen.html
Dit wilt dus zeggen, dat ze dat eerder wel deden?Trieste bedoeling.
Meen je dit serieus?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:03 schreef Onderweg het volgende:
[..]
Uuuhhh, dat gebeurt nu in NL ook nog hoor ....
Dat mensen het anders niet snappen, dat mannen kinderen kunnen baren en vrouwen kinderen kunnen verwekken.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Meen je dit serieus?![]()
En wat zijn de redenen daarvoor?
quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:22 schreef Onderweg het volgende:
quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:50 schreef Xenzo het volgende:
Pardon? Skillsy gaf zijn mening en ik gaf aan dat ik het eens was met hem. Niet meer, en ook niet minder.
Als u dat van mening bent dan mag u dat vinden, dat heet vrijheid van meningsuiting.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:56 schreef Onderweg het volgende:
Kortom, dit is een mooie verdekte trollpoging. Maar dat vind ik hoor, dat is mijn mening. Dat mag toch?
Even een serieuze reactie graag.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:05 schreef wonderer het volgende:
[..]
Dat mensen het anders niet snappen, dat mannen kinderen kunnen baren en vrouwen kinderen kunnen verwekken.
Kan je ook communiceren zonder te schelden en beledigen? Of lukt dat deze eeuw niet meer?quote:
Wonderer heeft er ook niet om gevraagd commentaar te krijgen op zijn baarmoeder en piemel. Toch kreeg hij deze van jou wel? Zie je het nou echt niet?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:01 schreef Skillsy het volgende:
ik zou graag willen weten waneer ik in de discussie gevraagd heb over een ongezouten mening over mijn twijfels en onvrede over de operatie????Ik zeg toch ook niet over iemand anders dat hij of zij niet tevreden is?Zijn comment slaat gewoon nergens op.Het is een aanval.
En dat jij dan nog doodleuk erop verder gaat zeg.
Wat je zegt ben je zelf en in dit geval klopt het letterlijk. Als je andere mensen beledigt om hun keuzes kan je het zelf terugverwachten.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:01 schreef Skillsy het volgende:
Je kan zegge nwat je wilt maar transseksuelen zijn zelf kortzichtiger dan de buitenstaanders
Dat staat in de wet. Je mag blijvend geen kinderen meer kunnen krijgen om het geslacht te kunnen veranderen. Dat verandert wel binnenkort als het goed is.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Meen je dit serieus?![]()
En wat zijn de redenen daarvoor?
Dat is een serieuze reactie. Voor zover ik weet is die wet er ooit gekomen om te voorkomen dat er mannen moeder en vrouwen vader werden.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Even een serieuze reactie graag.
Ohja en dan mag hij dus uitspraken doen zoals " ik probeer mezelf te overtuigen dat ik d e juiste keuze hebt gemaakt, dat ik diep van binnen twijfel of niet tevreden bent, en dat probeer te overschreeuwen met hoe geweldig het allemaal niet is en de ellende meer dan waard en alles."quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:52 schreef Onderweg het volgende:
[..]
Het feit dat je een groep beledigt zonder er een naam bij te noemen, maakt het niet minder beledigend. Als jij het hebt over transmannen zonder piemel en iemand in de discussie is zo iemand, dan is het toch logisch dat hij zich aangesproken voelt? Jij hebt Wonderer net zo goed 'aangevallen' (zonder zijn naam te noemen) als andersom. Jouw verontwaardiging vind ik dus misplaatst.
Laten we hopen dat die wet zo snel mogelijk wordt afgeschaft dan.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:09 schreef wonderer het volgende:
[..]
Dat is een serieuze reactie. Voor zover ik weet is die wet er ooit gekomen om te voorkomen dat er mannen moeder en vrouwen vader werden.
Ze zijn er mee bezig.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Laten we hopen dat die wet zo snel mogelijk wordt afgeschaft dan.
Heb ik over Wonderder zijn baarmoeder of piemel gesproken?neen..dat ik over Nederlanders spreek hoeft niet te betekenen dat ik kWonderer of mijn buurman daarmee bedoel.Dat hij zich aangesproken voelt prima.Maar hij had ook mij persoonlijk een DM kunnen sturen mocht hij echt aangesproken voelen.Dan had ik mijn excuus kunnen aanbieden.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:07 schreef Onderweg het volgende:
[..]
Kan je ook communiceren zonder te schelden en beledigen? Of lukt dat deze eeuw niet meer?
[..]
Wonderer heeft er ook niet om gevraagd commentaar te krijgen op zijn baarmoeder en piemel. Toch kreeg hij deze van jou wel? Zie je het nou echt niet?
[..]
Wat je zegt ben je zelf en in dit geval klopt het letterlijk. Als je andere mensen beledigt om hun keuzes kan je het zelf terugverwachten.
Jij hebt in ieder geval geen piemel, denk ik.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:18 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Heb ik over Wonderder zijn baarmoeder of piemel gesproken?neen..dat ik over Nederlanders spreek hoeft niet te betekenen dat ik kWonderer of mijn buurman daarmee bedoel.Dat hij zich aangesproken voelt prima.Maar hij had ook mij persoonlijk een DM kunnen sturen mocht hij echt aangesproken voelen.Dan had ik mijn excuus kunnen aanbieden.
Maar wat hij doet gaat echt te ver.Dat jullie dat normaal vinden snap ik niet.Alhoewel mischien wel , Wonderer is langer lid dan ik dus mischien verdiend meer steun.Dat zal het zijn.
Tuurlijk wie de bal kaatst kan hem terug verwachten maar ik heb niemands lichaam persoonlijk genoemd of beledigd hoor.Als je anders beweerd moet je echt leren lezen en terug kijken.
En om Xenzo erbij te halen is helemaal te zot voor woorden.
Mazzel
Het is nog een lange weg, maar die wet gaat veranderd worden. De liberalen, socialisten en zelfs het CDA zijn voor. Alleen de SGP, CU en PVV zijn tegen. Maar vooralsnog wordt met de sterilisatie-eis zowel de Nederlandse Grondewet als het verdrag van voor de Rechten van de Mens overtreden.quote:
Goed gezien man !!bravo je hebt een stickertje verdiend welke wil je?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij hebt in ieder geval geen piemel, denk ik.
Je komt namelijk nogal jankerig over, like a little bitch.
Ooh.... je bent een vrouw, dat verklaard veel.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:28 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Goed gezien man !!bravo je hebt een stickertje verdiend welke wil je?![]()
heb inderdaad geen piemel, ben geboren zonder
Er is er maar een die kinderachtig doet, en dat is de dame in kwestie.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:30 schreef Nezhi het volgende:
Niet zo kinderachtig doen. Je bent toch geen twaalf meer
quote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:45 schreef Xenzo het volgende:
maar jullie reactie toont in mijn ogen serieus aan hoe fragiel jullie man/vrouw-zijn gevoel is.
De nadrukkelijkheid vooral. Het lijkt soms dat je ons (nou ja, vooral mij) een phallo probeert aan te praten, alsof je daarmee bevestiging zoekt dat het voor jou de juiste keuze is geweest. Een soort van "Buyer's remorse". Door zo te hameren (en dat hameren was voor mij de trigger) op alle voordelen lijkt het alsof je jezelf in plaats van ons probeert te overtuigen.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 23:19 schreef Skillsy het volgende:
Ja duidelijk.Dank je.
Maar vanwaar komt dat gevoel van jou vandaan dat ik niet tevreden ben?Dat is een compleet raadsel."Omdat ik veel over praat is kut argument"
Echt doodzonde dat u ver plan bent om weg te gaan, ook erg jammer dat een zeer ongepaste opmerking van Wonderer over de penis van Skillsy zo uit de hand is gelopen, gevolg was dat een aantal andere leden ook dingen tegen Skillsy gingen zeggen die not done waren. Zonder dat ik mensen op de spreekwoordelijke vingers wil tikken, wil ik wel een tip geven: probeer uw emoties onder controle te houden, bedenk goed hoe uw tekst overkomt, vooral omdat de ander letterlijk een zwart-wit tekst leest. Dit is wat niemand wilde bereiken, toch? Leer hiervan zou ik zeggen. Dan nog wat: het zou user Onderweg sieren als zij haar excuses aan zou bieden naar mij toe, daar zij mij valselijk beschuldigd had dat ik dit allemaal veroorzaakt was terwijl ik niet niet degene was die met modder aan het gooien was!quote:Op dinsdag 19 februari 2013 23:51 schreef Skillsy het volgende:
Maar ik ga zeker wel van het forum af.Blijkbaar is hier geen behoefte aan mijn ervaringen.En wil geen gezanik achteraf over horen.
Ja, je doet het weer. Ik heb je niet valselijk beschuldigd. Ik heb mijn mening gegeven zoals anderen dat ook meenden te mogen doen, zonder daar op aangesproken te kunnen worden.quote:Op woensdag 20 februari 2013 00:15 schreef Xenzo het volgende:
[..]
Echt doodzonde dat u ver plan bent om weg te gaan, ook erg jammer dat een zeer ongepaste opmerking van Wonderer over de penis van Skillsy zo uit de hand is gelopen, gevolg was dat een aantal andere leden ook dingen tegen Skillsy gingen zeggen die not done waren. Zonder dat ik mensen op de spreekwoordelijke vingers wil tikken, wil ik wel een tip geven: probeer uw emoties onder controle te houden, bedenk goed hoe uw tekst overkomt, vooral omdat de ander letterlijk een zwart-wit tekst leest. Dit is wat niemand wilde bereiken, toch? Leer hiervan zou ik zeggen. Dan nog wat: het zou user Onderweg sieren als zij haar excuses aan zou bieden naar mij toe, daar zij mij valselijk beschuldigd had dat ik dit allemaal veroorzaakt was terwijl ik niet niet degene was die met modder aan het gooien was!
Hier kan ik maar een ding op zeggen: practice what you preach.quote:Op woensdag 20 februari 2013 00:15 schreef Xenzo het volgende:
[..]
Echt doodzonde dat u ver plan bent om weg te gaan, ook erg jammer dat een zeer ongepaste opmerking van Wonderer over de penis van Skillsy zo uit de hand is gelopen, gevolg was dat een aantal andere leden ook dingen tegen Skillsy gingen zeggen die not done waren. Zonder dat ik mensen op de spreekwoordelijke vingers wil tikken, wil ik wel een tip geven: probeer uw emoties onder controle te houden, bedenk goed hoe uw tekst overkomt, vooral omdat de ander letterlijk een zwart-wit tekst leest. Dit is wat niemand wilde bereiken, toch? Leer hiervan zou ik zeggen. Dan nog wat: het zou user Onderweg sieren als zij haar excuses aan zou bieden naar mij toe, daar zij mij valselijk beschuldigd had dat ik dit allemaal veroorzaakt was terwijl ik niet niet degene was die met modder aan het gooien was!
Tja, dat krijg je dus als transmannen gaan lopen ontkennen dat hun pre-transitie ervaringen vrouwen-ervaringen zijn omdat ze niet meegiebelen in de toiletten. Dan gaan vrouwen die dat ook niet doen vanzelf wel denken dat ze ook wel trans zullen zijnquote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:24 schreef Nezhi het volgende:
[..]
Vrouwen mogen van mij best 'typische mannendingen' doen, maar het lijkt alsof het steeds meer in is om maar trans te worden omdat je juist van die dingen houdt. Alsof je als vrouw iets specifieks niet leuk mag vinden. Of dat je als man niet iets aan je uiterlijk mag doen ofzo.
Nee, je moet helemaal niets, er is geen westers land ter wereld waar transen gedwongen worden om een SRS of sterilisatie te ondergaan, het is hun eigen keuze.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:03 schreef Nezhi het volgende:
Dat moet hier ook nog steeds volgens mij.
Ik dacht dat het uitscheld-en-subtiele-persoonlijke-aanvallen uurtje al afgelopen was.quote:Op woensdag 20 februari 2013 11:32 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Tja, dat krijg je dus als transmannen gaan lopen ontkennen dat hun pre-transitie ervaringen vrouwen-ervaringen zijn omdat ze niet meegiebelen in de toiletten. Dan gaan vrouwen die dat ook niet doen vanzelf wel denken dat ze ook wel trans zullen zijn
Nee hoor, was een serieuze reactie, het uitschelden laat ik wel aan jou over...quote:Op woensdag 20 februari 2013 11:46 schreef Nezhi het volgende:
[..]
Ik dacht dat het uitscheld-en-subtiele-persoonlijke-aanvallen uurtje al afgelopen was.
Precies. Ik kan me herinneren dat ik meerdere keren heb gezegd dat ik niet als vrouw heb geleefd, maar dat dat niet betekent dat ik dus als man heb geleefd. Het gros van wat je meemaakt is genderneutraal.quote:Op woensdag 20 februari 2013 12:41 schreef Nezhi het volgende:
Dat is allemaal leuk en aardig, maar dat standpunt is van Wonderer en niet van mij. Ik ga me zelf niet inbeelden dat ik alleen als man heb geleefd en zo heb meegemaakt. Toch kan ik ook niet zeggen dat ik het bewust als vrouw heb meegemaakt, meer als 'iets' wat bij geen van beide hoorde. Dat is voor elke persoon en hun situatie anders. Hoe mensen iets ervaren kun je niet weten. Als Wonderer van jonge leeftijd al als jongen en man leefde (zelfs als hij nog geen transitie heeft ondernomen), dan zijn ervaringen voor hem toch vanuit het oogpunt van een man?
M kan dezelfde ervaringen hebben gehad maar er een heel ander gevoel bij hebben en anders hebben ervaren. Bijv. we gaan naar zelfde school, zelfde groep, maar ervaren allemaal andere dingen. Ik vind daarbij ook niet dat ervaringen mannelijk of vrouwelijk kunnen zijn, tenzij het iets van ladies night ofzo is lol
Wel, luister maar eens naar ze, want je hebt duidelijk nog wat te leren...quote:Op woensdag 20 februari 2013 15:36 schreef Nezhi het volgende:
Wat zou mij de mening van een stel feministen uitmaken
Ik snap juist heel goed wat jullie proberen te vertellen, en het is me dan ook al lang duidelijk dat jullie nog steeds niet doorhebben dat hoe je *zelf* iets ervaren hebt totaal irrelevant is in deze discussie. Dat kwartje wil nog steeds maar niet vallen.quote:En volgens mij snap jij niet wat we zeggen,
Goed plan, ga ik ook doen, ik ga weer pleitte hier.quote:dus laat dan maar.
quote:Op dinsdag 19 februari 2013 23:51 schreef Skillsy het volgende:
Maar ik ga zeker wel van het forum af.Blijkbaar is hier geen behoefte aan mijn ervaringen.En wil geen gezanik achteraf over horen.
A Viszlat,
Skillsy
quote:Op woensdag 20 februari 2013 00:15 schreef Xenzo het volgende:
Wat ik hier doe? Dat was al eens eerder gevraagd. Again: iemand uit mijn omgeving is transseksueel, zij is als man geboren en is nu vrouw aan het worden, vandaar mijn interesse in dit (boeiende) onderwerp.quote:Op woensdag 20 februari 2013 00:43 schreef Onderweg het volgende:
Xenzo, geen excuses, want ik vind jouw rol hier nog steeds heel dubieus.
De meeste mensen kiezen niet ervoor om van geslacht te (willen) veranderen, simpelweg omdat ze gelukkig zijn met het lichaam waarin ze leven. Transseksuelen kiezen er wel voor om van geslacht te (willen) veranderen, verschillende operaties te ondergaan en weet ik veel wat nog meer. Ja, dat is voor mij en voor andere cis-mensen erg boeiend om te weten hoe dat nou precies zit. Ik heb het al eens eerder gezegd hier, maar hoe hysterischer jullie reageren op vragen die mensen aan jullie stellen, hoe labieler jullie overkomen. Gevolg: het beeld wat wij cis-mensen van transseksuelen hebben wordt door jullie zelf elke keer opnieuw bevestigd. Dat kan niet de bedoeling zijn, toch? Denk hier maar eens goed over na. Voor de helderheid: ik zeg dit niet om jullie te kwetsen, maar om jullie wakker te schudden.quote:Op woensdag 20 februari 2013 08:44 schreef Fixers het volgende:
De meeste vragen die ik krijg uit de cis-hoek gaan over mijn genitaliën, dé operatie, seksuele voorkeur en andere zéér persoonlijke dingen.
Zegt een transvrouw die denkt dat ze alles weet over transmannenquote:Op woensdag 20 februari 2013 16:44 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Wel, luister maar eens naar ze, want je hebt duidelijk nog wat te leren...
Oh fijn dat jij even beter weet wat ik wil dan ik zelf. En dat KLB topic is wel dieptriest van je.quote:Op woensdag 20 februari 2013 17:17 schreef Xenzo het volgende:
[..]
[..]
[..]
Wat ik hier doe? Dat was al eens eerder gevraagd. Again: iemand uit mijn omgeving is transseksueel, zij is als man geboren en is nu vrouw aan het worden, vandaar mijn interesse in dit (boeiende) onderwerp.
[..]
De meeste mensen kiezen niet ervoor om van geslacht te (willen) veranderen, simpelweg omdat ze gelukkig zijn met het lichaam waarin ze leven. Transseksuelen kiezen er wel voor om van geslacht te (willen) veranderen, verschillende operaties te ondergaan en weet ik veel wat nog meer. Ja, dat is voor mij en voor andere cis-mensen erg boeiend om te weten hoe dat nou precies zit. Ik heb het al eens eerder gezegd hier, maar hoe hysterischer jullie reageren op vragen die mensen aan jullie stellen, hoe labieler jullie overkomen. Gevolg: het beeld wat wij cis-mensen van transseksuelen hebben wordt door jullie zelf elke keer opnieuw bevestigd. Dat kan niet de bedoeling zijn, toch? Denk hier maar eens goed over na. Voor de helderheid: ik zeg dit niet om jullie te kwetsen, maar om jullie wakker te schudden.
Mag ik je vragen je aandacht dan op haar te richten? En niet ons hier te betichten van labiel te zijn, of van dat we kiezen om ons om te bouwen (mijn hemel, vent, hoe lang zit je hier nu in dit topic mee te lezen? Je weet verdomde goed hoe je zoiets moet verwoorden, en dat is niet zo. Niet dat je het hier in het topic zo plaatst, maar in KLB dus wel, lekker achter onze rug om...).quote:Op woensdag 20 februari 2013 17:17 schreef Xenzo het volgende:
Wat ik hier doe? Dat was al eens eerder gevraagd. Again: iemand uit mijn omgeving is transseksueel, zij is als man geboren en is nu vrouw aan het worden, vandaar mijn interesse in dit (boeiende) onderwerp.
Zucht, nogmaals: transseksualiteit IS GEEN KEUZE. Als ik zeg dat jij er voor gekozen hebt homo te zijn, dan ben je het toch ook niet met me eens?quote:De meeste mensen kiezen niet ervoor om van geslacht te (willen) veranderen, simpelweg omdat ze gelukkig zijn met het lichaam waarin ze leven. Transseksuelen kiezen er wel voor om van geslacht te (willen) veranderen, verschillende operaties te ondergaan en weet ik veel wat nog meer. Ja, dat is voor mij en voor andere cis-mensen erg boeiend om te weten hoe dat nou precies zit. Ik heb het al eens eerder gezegd hier, maar hoe hysterischer jullie reageren op vragen die mensen aan jullie stellen, hoe labieler jullie overkomen. Gevolg: het beeld wat wij cis-mensen van transseksuelen hebben wordt door jullie zelf elke keer opnieuw bevestigd. Dat kan niet de bedoeling zijn, toch? Denk hier maar eens goed over na. Voor de helderheid: ik zeg dit niet om jullie te kwetsen, maar om jullie wakker te schudden.
Waar ik kan help ik haar, dat doe ik ook zeker en daar is zij erg blij mee. In KLB gebruik ik bewust die woordkeuze, reden is dat mensen dan meteen snappen waar het over gaat.quote:Op woensdag 20 februari 2013 20:55 schreef Abby79 het volgende:
Mag ik je vragen je aandacht dan op haar te richten? En niet ons hier te betichten van labiel te zijn, of van dat we kiezen om ons om te bouwen (mijn hemel, vent, hoe lang zit je hier nu in dit topic mee te lezen? Je weet verdomde goed hoe je zoiets moet verwoorden, en dat is niet zo. Niet dat je het hier in het topic zo plaatst, maar in KLB dus wel, lekker achter onze rug om...).
Transseksualiteit zit, net als homoseksualiteit, in het DNA van de mens. Dát is inderdaad geen keuze, maar wat hij of zij ermee doet is wél een keuze.quote:Op woensdag 20 februari 2013 20:55 schreef Abby79 het volgende:
Zucht, nogmaals: transseksualiteit IS GEEN KEUZE. Als ik zeg dat jij er voor gekozen hebt homo te zijn, dan ben je het toch ook niet met me eens?
Gelukkig is die stap mislukt, zelfmoord (willen) plegen is vreselijk lijkt me.quote:Op woensdag 20 februari 2013 20:55 schreef Abby79 het volgende:
Of, nee, het is wel een keuze. De keuze tussen je leven stoppen of het traject in gaan. Niet veel keus dus (en ja, die andere keus heb ik ook gemaakt, maar die stap is mislukt, achteraf gezien gelukkig, dus ik weet waarover ik praat!).
Ik kan me vergissen, maar volgens mij had ik geen namen vermeld, daar mijn reactie in het algemeen bedoeld was.quote:Op woensdag 20 februari 2013 20:55 schreef Abby79 het volgende:
Overigens ben jij, tot dusver, ook de enige die mij ooit als labiel heeft aangemerkt. Jij leest blijkbaar echt hele andere dingen dan ieder ander heb ik het idee.
Ik ben me inderdaad van geen kwaad bewust, dat klopt. En wat ik al eerder gezegd had in dit topic-reeks: het is nooit mijn bedoeling om wie dan ook te kwetsen of te beledigen, alleen vind ik wel dat wij met z'n allen recht hebben om onze mening(en) te uiten, mits er geen persoonlijke aanvallen gedaan wordt, want dat vind ik ten alle tijden not done.quote:Op woensdag 20 februari 2013 20:55 schreef Abby79 het volgende:
Ook als je ze zelf typt, je bent je van geen kwaad bewust, maar hebt al regelmatig vervelende opmerkingen gemaakt.
Tsja, ik ben het gewend om tegen iedereen "u" te zeggen, dat soort dingen is niet makkelijk af te leren.quote:Op woensdag 20 februari 2013 20:55 schreef Abby79 het volgende:
En het hele 'u' verhaal werkt daarbij ook niet mee eigenlijk, maar ook dat is al (veel) vaker opgemerkt.
Hoe transseksuelen vaak reageren op kritische vragen en meningen, dat is in mijn ogen labiel en hysterisch te noemen. Voor de helderheid: niet alle transseksuelen reageren zo, maar helaas het grote deel wel.quote:Op woensdag 20 februari 2013 20:55 schreef Abby79 het volgende:
wie ben jij dan om ons te markeren als labiel en hysterisch?
Je beweerd dat je zonder piemel geboren bent, dan ben je toch geen man of wel soms?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:37 schreef Skillsy het volgende:
Whahaha jij bent ook een zeiktrut zeg.Heb jij een piemel?Je blijft namelijk ook maar doorzaniken.Je lijkt mijn buurvrouw wel
U mag vinden dat het ziek is als iemand zich mengt in een discussie, ikzelf denk er anders over.quote:Op donderdag 21 februari 2013 18:19 schreef robinpunt het volgende:
Wat Xenzo betreft, ik volg meerdere transgenderforums/groups en overal komt wel eens zo’n iemand als Xenzo voorbij. Eerst lijkt het vriendelijk en normaal maar dan loopt het uit tot een soort ziekelijke bemoeienis.
Ik heb Uitzendinggemist.nl erbij gehaald om te zien over wie we het nu hebben, er zat geen Erik in de show van Paul de Leeuw. In deel 34 van dit topic-draadje was er een discussie over Erik in een ander programma.quote:Op donderdag 21 februari 2013 18:19 schreef robinpunt het volgende:
Toppunt is die ene Erik die zich bij Paul de Leeuw voordeed als werkgever en ook wel eens transman speelt. Die duikt werkelijk op alle forums op. Ik weet niet wat dat is.
Ik denk niet dat Skillsy iemands keuze afkeurt, meer dat hij verbaast is dat hij of zij niet all the way gaat. Ikzelf snap ook niet waarom bijvoorbeeld Wonderer niet all the way gaat qua operaties, in mijn ogen is hij qua lichaam half man, half vrouw. Maar ik hoef dat ook niet te snappen, het is zijn keuze en hij is er gelukkig mee! Wat ik knap vind is dat hij goed kan verwoorden waarom hij iets vindt of doet, alleen al daarvoor mijn respect, niet iedereen kan of durft dat.quote:Op donderdag 21 februari 2013 18:19 schreef robinpunt het volgende:
Als een trans de keuzes van andere transen afkeurt, of afgeeft op andere ‘stromingen’ onder de transgenderparaplu, is dat psychologisch makkelijk te verklaren. Meestal is het argument dat extravagante types bepaalde vooroordelen over transgenders bevestigen en dus de transgenderemancipatie tegenwerken. Maar als je er zo over denkt dan zegt dat meer over jezelf en hoe je wil dat de buitenwereld jou ziet, dan over die excentrieke figuren en eventuele oordelen uit de maatschappij.
Ik kan me hier wel in vinden. Ik kan me niet voorstellen hoe het is om in het verkeerde lichaam te zitten, één ding denk ik wel te weten, het moet een hel zijn, anders maakt men de keus niet om zo'n zwaar traject in te gaan lijkt me.quote:Op donderdag 21 februari 2013 18:19 schreef robinpunt het volgende:
Een belediging hoeft niet altijd met opzet te zijn, soms is het een gebrek aan kennis/inlevingsvermogen of uit wanhoop als je in een discussie nogal snel aan je uitdrukkingsvaardige taks zit. En je beledigd voelen is ook niet altijd terecht, soms een gebrek aan zelfreflectie.
Er komen hier af en toe mensen binnen die zelf niet transgender zijn en vragen stellen. Ik vind dat hier over het algemeen mild op wordt gereageerd door de vaste posters in dit topic. Iedereen lijkt zich ervan bewust dat het voor mensen zonder genderprobleem lastig in te schatten is hoe een bepaalde woordkeus valt. Dat wordt dan op een normale manier uitgelegd. En ik vind ook dat er goed werd gereageerd op jouw vragen, ik kan me zelf niet eens herinneren dat ik ooit een aanvaring met jou heb gehad. Dat je dan zo reageert en zo'n kwetsend topic opent, daar schrik ik best wel van. In mijn ogen is dat niet gewoon 'je in een discussie mengen'.quote:Op donderdag 21 februari 2013 19:14 schreef Xenzo het volgende:
[..]
U mag vinden dat het ziek is als iemand zich mengt in een discussie, ikzelf denk er anders over.
In had ik het niet over de reacties naar mij toe, die zijn tot nu toe altijd vrij mild en normaal geweest, dat klopt. Ik sprak over de persoonlijke aanvallen die user Skillsy moest ondergaan toen hij vragen stelde.quote:Op donderdag 21 februari 2013 19:28 schreef robinpunt het volgende:
Er komen hier af en toe mensen binnen die zelf niet transgender zijn en vragen stellen. Ik vind dat hier over het algemeen mild op wordt gereageerd door de vaste posters in dit topic. Iedereen lijkt zich ervan bewust dat het voor mensen zonder genderprobleem lastig in te schatten is hoe een bepaalde woordkeus valt. Dat wordt dan op een normale manier uitgelegd. En ik vind ook dat er goed werd gereageerd op jouw vragen, ik kan me zelf niet eens herinneren dat ik ooit een aanvaring met jou heb gehad.
Dat KLB-topic was ook geen discussie, dat was mijn woede uiten.quote:Op donderdag 21 februari 2013 19:28 schreef robinpunt het volgende:
Dat je dan zo reageert en zo'n kwetsend topic opent, daar schrik ik best wel van. In mijn ogen is dat niet gewoon 'je in een discussie mengen'.
Dank je.Ik idem dito.quote:Op donderdag 21 februari 2013 19:42 schreef robinpunt het volgende:
Dank voor je uitgebreide reactie Skillsy, ik bied ook mijn excuses aan, ik heb te makkelijk geoordeeld over de inhoud van je posts zonder rekening te houden met onze communicatieve verschillen.
Mag ik dit een heel zielige uiting vinden dan? Ik heb sinds die discussie (waar ik niet eens aan mee deed) ook geen plezier meer in dit topic, maar laat het dan links liggen, ga niet bij de kiddies van KLB zeuren over onsquote:Op donderdag 21 februari 2013 19:44 schreef Xenzo het volgende:
Dat KLB-topic was ook geen discussie, dat was mijn woede uiten.
quote:Op donderdag 21 februari 2013 19:44 schreef Xenzo het volgende:
Dat KLB-topic was ook geen discussie, dat was mijn woede uiten.
Dat heeft u goed gezien.quote:Op donderdag 21 februari 2013 19:53 schreef Skillsy het volgende:
En Xenzo 's topic was denk ik inderdaad woede, het is een uitting van hem.Ik denk dat hij oprecht begaan is met 'ons' en intresse heeft.
Ja, dat mag u.quote:Op donderdag 21 februari 2013 20:14 schreef Abby79 het volgende:
Mag ik dit een heel zielige uiting vinden dan?
Daar heeft u gelijk in.quote:Op donderdag 21 februari 2013 20:14 schreef Abby79 het volgende:
Overigens, aangezien het in deze discussie al weer gebeurde, in je KLB topic ook en het enkele topics terug ook al gebeurde: Probeer niet zo generaliserend te zijn. Als jij hier in het topic post dat transseksuelen labiel en hysterisch zijn, dan voelt iedereen zich aangesproken. Ook als ze weten dat ze dat helemaal niet zijn en dus niet bedoeld worden. Hetzelfde met de opmerking dat transseksuelen zo bekend staan om drammen en zeuren een tijdje terug. Maar dat dan gevolgd wordt door de melding dat zo ongeveer iedereen die in de reeks post niet wordt bedoeld. Post het dan gewoon niet. Er zijn vast wel wat lurkende mensen en ook wel wat lurkende transgenders, maar het topic is grotendeels toch voor de mensen die ook daadwerkelijk posten.
Volgens mij zou het daar op letten al aardig wat frustraties kunnen besparen.
Goed nieuwsquote:Op vrijdag 22 februari 2013 17:50 schreef Fixers het volgende:
Positief nieuws: Het VUmc heeft een zak geld gekregen om de wachtlijsten weg te werken. Zowel voor diagnostiek als operaties. Ik hoorde vandaag van Jos dat de wachttijden voor diagnose nog zo'n acht maanden zijn, in plaats van achttien.
Betekent voor mij dat er na een half jaar reallife vaart gezet wordt achter het genitaal ontharen. Dan kan dat geen extra vertraging meer opleveren op een later moment.
Lijkt me niet... Maar MEE kan wel een connectie hebben met een andere (zorg)instelling waar jij in (een ver) verleden misschien geweest bent? Ik kan zo snel geen connectie met andere bedrijven/instellingen op hun site vinden, maar dat sluit het niet uit natuurlijk.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 19:23 schreef Skillsy het volgende:
Kan een instantie zomaar dossiers ophalen bij het UZ /en of VU zonder mijn toestemming?Ik ben aangemeld bij MEE die weten ineens dat ik een trans-verleden heb![]()
Ik ben al een aantal jaren man voor de wet.Ik weet niet hoe die instantie dat weet.
Blijft mijn verleden dan inderdaad me altijd achtervolgen??
Dat is mogelijk, heb bij andere instellingen gezeten.Maar mogen zij onderling dossiers doorgeven dan?Moet ik daar niet toestemming voor geven?quote:Op vrijdag 22 februari 2013 19:33 schreef Messina het volgende:
[..]
Lijkt me niet... Maar MEE kan wel een connectie hebben met een andere (zorg)instelling waar jij in (een ver) verleden misschien geweest bent? Ik kan zo snel geen connectie met andere bedrijven/instellingen op hun site vinden, maar dat sluit het niet uit natuurlijk.
Als de instellingen onderdeel van elkaar zijn hoeft dat niet (altijd). Het lijkt mij niet dat een ziekenhuis informatie gaat doorgeven zonder jouw schriftelijke toestemming, vandaar.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 19:37 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Dat is mogelijk, heb bij andere instellingen gezeten.Maar mogen zij onderling dossiers doorgeven dan?Moet ik daar niet toestemming voor geven?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je raekt an de dinge geweun.
Ja, daar moet u inderdaad toestemming voor geven, zonder uw toestemming mogen zij geen medische gegevens met derden delen. Op deze website kunt u informatie vinden, bezwaar maken en andere zaken regelen.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 19:37 schreef Skillsy het volgende:
Dat is mogelijk, heb bij andere instellingen gezeten.Maar mogen zij onderling dossiers doorgeven dan?Moet ik daar niet toestemming voor geven?
Nee dus, niet voor overkoepelende organisaties. Dat wordt gezien als één grote instelling namelijk.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 19:43 schreef Xenzo het volgende:
[..]
Ja, daar moet u inderdaad toestemming voor geven, zonder uw toestemming mogen zij geen medische gegevens met derden delen. Op deze website kunt u informatie vinden, bezwaar maken en andere zaken regelen.
Waarom mogen zij dan wel de gegevens van user Skillsy inzien zonder zijn toestemming terwijl andere instellingen wél toestemming van hem moeten vragen, hoe zit dat? Ik weet niet beter dan dat er altijd toestemming gevraagd moet worden alvorens een ziekenhuis en andere zorginstellingen iemands medische gegevens mag inzien.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 19:46 schreef Messina het volgende:
Nee dus, niet voor overkoepelende organisaties. Dat wordt gezien als één grote instelling namelijk.
Je zegt het hier zelf al, andere zorginstelling. Als iets onder een overkoepelende organisatie valt, geldt dat als één grote instelling (onder meerdere namen).quote:Op vrijdag 22 februari 2013 19:57 schreef Xenzo het volgende:
[..]
Waarom mogen zij dan wel de gegevens van user Skillsy inzien zonder zijn toestemming terwijl andere instellingen wél toestemming van hem moeten vragen, hoe zit dat? Ik weet niet beter dan dat er altijd toestemming gevraagd moet worden alvorens een ziekenhuis en andere zorginstellingen iemands medische gegevens mag inzien.
quote:Op vrijdag 22 februari 2013 19:57 schreef Xenzo het volgende:
Waarom mogen zij dan wel de gegevens van user Skillsy inzien zonder zijn toestemming terwijl andere instellingen wél toestemming van hem moeten vragen, hoe zit dat? Ik weet niet beter dan dat er altijd toestemming gevraagd moet worden alvorens een ziekenhuis en andere zorginstellingen iemands medische gegevens mag inzien.
Oké, dat heb ik nooit geweten. Maar goed, het is wel shit voor user Skillsy dat zijn verleden hem blijft achtervolgen.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 20:01 schreef Messina het volgende:
Je zegt het hier zelf al, andere zorginstelling. Als iets onder een overkoepelende organisatie valt, geldt dat als één grote instelling (onder meerdere namen).
Een mooi voorbeeld hiervan is de zorgverzekering "Turien & co". Dat is dus gewoon Iza Cura, en zij kunnen dus beiden (zowel Turien and Iza Cura) zien welke behandelingen / medicatie je krijgt.
Ik weet niet hoe relevant het is voor hen om die info te hebben / hem erop te attenderen.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 20:05 schreef Xenzo het volgende:
[..]
[..]
Oké, dat heb ik nooit geweten. Maar goed, het is wel shit voor user Skillsy dat zijn verleden hem blijft achtervolgen.
Kun je dat niet communiceren naar hen toe? Of zijn ze erg halstarrig?quote:Op vrijdag 22 februari 2013 20:43 schreef Skillsy het volgende:
Kan niet te diep op ingaan hier.Maar het werkt zeer in mijn nadeel dat ze van mijn trans verleden weten.
Nu denken ze dat mijn problematiek door testosteron komt terwijl ik er al heel mijn leven last van heb.Dus ze nemen me niet serieus.
Geldt dit ook voor mensen die nu op de wachtlijst staan? Want het is nu mijn achtste maandquote:Op vrijdag 22 februari 2013 17:50 schreef Fixers het volgende:
Positief nieuws: Het VUmc heeft een zak geld gekregen om de wachtlijsten weg te werken. Zowel voor diagnostiek als operaties. Ik hoorde vandaag van Jos dat de wachttijden voor diagnose nog zo'n acht maanden zijn, in plaats van achttien.
Betekent voor mij dat er na een half jaar reallife vaart gezet wordt achter het genitaal ontharen. Dan kan dat geen extra vertraging meer opleveren op een later moment.
Ik kan me totaal niet vinden in de reactie van je collega. Maxim kreeg best domme vragen ("maar van binnen blijf je toch vrouw?") en het was een verademing om van zo'n hyperintelligente man te horen hoe het zit, met humor ook nog. Ik heb alleen maar een heleboel positieve reacties gehoord en gelezen.quote:Op zondag 3 maart 2013 22:52 schreef Fixers het volgende:
Ikzelf moet DWDD met Maxim nog terugkijken op uitzending gemist. Maar het eerste wat ik van een collega hoorde toen ik de dag na uitzending op het werk kwam: "Wat ben ik blij dat jij er zo enorm veel makkelijker me omgaat."
Wat is de insteek van zijn boek?
Ligt er natuurlijk ook aan hoe goed je met je collega bent.quote:Op maandag 4 maart 2013 14:16 schreef Hexley het volgende:
Die collega zal wel dingen vragen die je, als je iets van opvoeding gehad hebt normaal gesproken niet zou vragen.
Eensquote:Op maandag 4 maart 2013 14:24 schreef Messina het volgende:
[..]
Ligt er natuurlijk ook aan hoe goed je met je collega bent.
En, sommige mensen vinden het juist fijn als je vragen stelt. Het is een lastige balans om te vinden tussen 'Ik ben nieuwsgierig/benieuwd' en 'Ik wil deze persoon niet kwetsen/ongemakkelijk laten voelen'.
Opstaan en roepen: "Halloooooooo, ik zit hier!"quote:Op maandag 4 maart 2013 14:27 schreef Meike26 het volgende:
[..]
EensMeest kwetsende en irritantste is nog wel dat anderen over of voor jou gaan praten (waar je zelf ook bij zit) en je verleden erbij halen. Meest pijnlijke is nog wel als het in de familie gebeurt
Mensen horen het te wetenquote:Op maandag 4 maart 2013 14:42 schreef Meike26 het volgende:
Dat niet alleen, maar er zo nu en dan aan herinnert worden dat ik ooit een jongen was, is gewoon asociaal en respectloos. Tuurlijk doe ik er niet moeilijk om om soms zelf naar het verleden te kijken. Die periode ontken ik ook niet.
Maar dat dit word gedaan door anderen is pijnlijk en verstoord mijn zelfbeeld. En dan zeggen ze dus: Ja, mensen horen het toch te weten... WTFIk ben toch geen crimineel ofzo
Er zijn uitzonderingen maar het lijkt wel, dat deze collega ook het recht heeft om het aan vreemde zoals bv. Maxim Februari te vragen.quote:Op maandag 4 maart 2013 14:24 schreef Messina het volgende:
[..]
Ligt er natuurlijk ook aan hoe goed je met je collega bent.
Lijkt mij niet, neequote:Op maandag 4 maart 2013 16:06 schreef Hexley het volgende:
[..]
Er zijn uitzonderingen maar het lijkt wel, dat deze collega ook het recht heeft om het aan vreemde zoals bv. Maxim Februari te vragen.
Of wil je zeggen dat het wel normaal is, om bij een redelijk onbekende gelijk naar de seksuele geaardheid te vragen?
Wat zijn vragen waar je liever geen antwoord op geeft, dan? Moet ik dan denken in de richting van: "Hoe werkt dat nu, jezelf masturberen?", of "Mag ik eens zien hoe het eruit ziet?"quote:Op maandag 4 maart 2013 18:19 schreef robinpunt het volgende:
Ik vond het altijd erg moeilijk om geen antwoord te geven op vragen over mijn transitie die ik eigenlijk helemaal niet wilde beantwoorden. Ik wilde mensen niet het idee geven dat ze voor mij op hun tenen moeten lopen en soms wist ik zelf ook eigenlijk niet waarom ik bepaalde vragen vervelend vond. Maxim's boek heeft daar veel duidelijk in gemaakt, ik heb er iig ongelooflijk veel aan.
Bijvoorbeeld over mijn borst, ik draag een binder en een collega die ik helemaal niet goed ken vroeg hoe groot het is wat ik daar verberg. En of ik me van beneden ga laten opereren. Eerst zei ik dan dat ik het nog niet wist ofzo, maar eigenlijk vind ik dat mensen daar echt niets mee te maken hebben tenzij ik op het punt sta met ze het bed in te duiken ofzo. Ik zal altijd geduldig blijven want ik wil graag dat mensen begrip hebben voor transgenders en het voelt dan toch alsof ik een reputatie van een groep hoog te houden heb, maar ik ga niet langer antwoord geven op ongepaste vragen en mensen mogen ook best weten dat het ongepaste vragen zijn.quote:Op maandag 4 maart 2013 18:29 schreef Messina het volgende:
[..]
Wat zijn vragen waar je liever geen antwoord op geeft, dan? Moet ik dan denken in de richting van: "Hoe werkt dat nu, jezelf masturberen?", of "Mag ik eens zien hoe het eruit ziet?"
Uiteraard vraag ik niet naar een specifiek voorbeeld, maar kun je me vertellen welke richting ik op moet denken?
Pure interesse, tegen mij mag je met een gerust hart 'liever niet' zeggen, even goede vrienden.
Vind ik niet kunnen. Wil het woord respectloos nog nét niet gebruiken.quote:Op maandag 4 maart 2013 18:48 schreef robinpunt het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld over mijn borst, ik draag een binder en een collega die ik helemaal niet goed ken vroeg hoe groot het is wat ik daar verberg.
Agreed, al zou ik er ook wel nieuwsgierig naar zijn, denk ik.quote:En of ik me van beneden ga laten opereren. Eerst zei ik dan dat ik het nog niet wist ofzo, maar eigenlijk vind ik dat mensen daar echt niets mee te maken hebben tenzij ik op het punt sta met ze het bed in te duiken ofzo.
Agreed!quote:Ik zal altijd geduldig blijven want ik wil graag dat mensen begrip hebben voor transgenders en het voelt dan toch alsof ik een reputatie van een groep hoog te houden heb, maar ik ga niet langer antwoord geven op ongepaste vragen en mensen mogen ook best weten dat het ongepaste vragen zijn.
Ik zie dat ik me hier ook schuldig aan heb gemaakt.quote:Ik vind het ook vervelend dat mensen altijd vragen naar de reacties van andere mensen. "hoe reageren je ouders???" "hoe reageren je collega's???" en dat mensen zeggen hoe moedig het allemaal is. Eerst begreep ik eigenlijk niet waarom ik dit allemaal zo vervelend vond maar Maxim wijdt daar een stuk in zijn boek aan en ik heb nu wel het idee dat ik er daardoor beter mee om kan gaan.
Dit is trouwens ook opgenomen in het boek van Maximquote:Op maandag 4 maart 2013 14:42 schreef Meike26 het volgende:
Dat niet alleen, maar er zo nu en dan aan herinnert worden dat ik ooit een jongen was, is gewoon asociaal en respectloos. Tuurlijk doe ik er niet moeilijk om om soms zelf naar het verleden te kijken. Die periode ontken ik ook niet.
Maar dat dit word gedaan door anderen is pijnlijk en verstoord mijn zelfbeeld. En dan zeggen ze dus: Ja, mensen horen het toch te weten... WTFIk ben toch geen crimineel ofzo
En dan nog tweeënhalf tot drie jaar voor de behandeling (als je voor de operatie gaat)... nee, dit traject is echt niet een van de snelstequote:Op maandag 18 maart 2013 21:51 schreef Fixers het volgende:
Moet een cardioloog mee aankomen; tweeënhalfjaar van doorverwijzing tot start van de behandeling.
Het wisselt wel iets en scheelt ook waar je zit, maar als ik het goed begreep is de wachttijd tegenwoordig iets minder. Maar nog steeds te lang.quote:Op maandag 18 maart 2013 21:55 schreef Xenzo het volgende:
@ Fixers,
Ik neem voor het gemak aan dat dit de gemiddelde wachttijden zijn bij dat proces, klopt dat?
Tja, dat is het ook. Dat probleem heb ik tijdens de eerste wachtlijst niet gehad trouwens, maar ik merk na het nieuws van een maand geleden dat m'n operatie met vijf maanden uitgesteld gaat worden toch dat ik daar ontzettend veel moeite mee hebquote:Als iedereen daar last van heeft, van die wachttijden, dan is dat echt onmenselijk en zelfs levensgevaarlijk aangezien ik me kan voorstellen dat veel mensen wanhopig worden en zelfs misschien zelfmoord willen of gaan plegen.
Als je via het VU gaat, ben je niet afhankelijk van 1 chirurg. Zo zal ik in het MCA geopereerd worden. Dat 'spreidt' het risico iets.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:08 schreef Abby79 het volgende:
Dat is zeker een goede zaak. Maar ik vraag me af of ze ook rekening houden met (bijv) een situatie zoals ik nu mee maak, een arts die enkele maanden uit de running is. Ik verwacht het niet. En eigenlijk is dat schandalig. Het is ook niet zo dat ik met een hartoperatie opeens 5 maanden moet wachten als de chirurg een ongeluk heeft. Of dat ik 5 maanden zonder internet zou zitten als er een monteur ziek is.
Eigenlijk zou je hiervoor een schadevergoeding ofzo moeten krijgen, die krijg je bij de KLM ook als je X uur vertraging hebt....
Sorry, ben een beetje in een zeur modus vanavond merk ik
Vergelijk je nu een hartoperatie met een geslachtsverandering? Sinds wanneer valt dat laatste onder levensbedreigend?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:08 schreef Abby79 het volgende:
Dat is zeker een goede zaak. Maar ik vraag me af of ze ook rekening houden met (bijv) een situatie zoals ik nu mee maak, een arts die enkele maanden uit de running is. Ik verwacht het niet. En eigenlijk is dat schandalig. Het is ook niet zo dat ik met een hartoperatie opeens 5 maanden moet wachten als de chirurg een ongeluk heeft. Of dat ik 5 maanden zonder internet zou zitten als er een monteur ziek is.
Eigenlijk zou je hiervoor een schadevergoeding ofzo moeten krijgen, die krijg je bij de KLM ook als je X uur vertraging hebt....
Sorry, ben een beetje in een zeur modus vanavond merk ik
Dit soort opmerkingen komen alleen van mensen die zelf geen GD hebben. Een onbegrepen GD kan net zo bedreigend zijn als een niet behandelde hartaandoening. Het is geen lifestylechoise, geen fetish, geen 'gek zijn op toffe kleding', geen 'afwijkende' sexuele voorkeur. Het is in sommige gevallen een 'keuze' tussen leven of dood. Snap je het niet, vind ik dat niet erg. Er zijn maar weinig mensen die het snappen als je er zelf geen last van hebt.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:23 schreef Messina het volgende:
[..]
Vergelijk je nu een hartoperatie met een geslachtsverandering? Sinds wanneer valt dat laatste onder levensbedreigend?
Ik snap dat elke dag langer wachten verschrikkelijk vervelend is, hoorMaar jouw dag gaat komen. Of dat nu morgen of over een week is, hij gaat komen.
Ja, die vergelijking maak ik. Zoals Xenzo al aangaf, voor sommige zou zo'n vertraging best levensbedreigend kunnen zijn (die gedachtes - niet alleen hierdoor hoor, maar in combinatie met vanalles - zijn hier ook weer langsgekomen - niet dat ik er iets mee doe, dat heb ik ooit gedaan, niet meer). En dat het komt weet ik ook wel. Maar dat weten helpt niet, het is gewoon onvoorstelbaar dat 1 skiongeluk voor 5 maanden vertraging zorgt. Ik heb er naar mijn idee al veel te lang op gewacht.... (plus, mijn hele planning voor dit jaar ligt opeens in duigen, maar niemand daar die daar rekening mee houdt)quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:23 schreef Messina het volgende:
[..]
Vergelijk je nu een hartoperatie met een geslachtsverandering? Sinds wanneer valt dat laatste onder levensbedreigend?
Ik snap dat elke dag langer wachten verschrikkelijk vervelend is, hoorMaar jouw dag gaat komen. Of dat nu morgen of over een week is, hij gaat komen.
Ik snap het niet, probeer het eens uit te leggen met voorbeelden die wel te linken zijn i.p.v. voorbeelden die compleet niet matchen (lifestyle, fetish, etc).quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:29 schreef Onderweg het volgende:
[..]
Dit soort opmerkingen komen alleen van mensen die zelf geen GD hebben. Een onbegrepen GD kan net zo bedreigend zijn als een niet behandelde hartaandoening. Het is geen lifestylechoise, geen fetish, geen 'gek zijn op toffe kleding', geen 'afwijkende' sexuele voorkeur. Het is in sommige gevallen een 'keuze' tussen leven of dood. Snap je het niet, vind ik dat niet erg. Er zijn maar weinig mensen die het snappen als je er zelf geen last van hebt.
Als eerste; Als jij lekker wilt zeuren (persoonlijk zie ik het niet als zeuren maar als je hart luchten) moet je dat vooral doenquote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:32 schreef Abby79 het volgende:
[..]
Ja, die vergelijking maak ik. Zoals Xenzo al aangaf, voor sommige zou zo'n vertraging best levensbedreigend kunnen zijn (die gedachtes - niet alleen hierdoor hoor, maar in combinatie met vanalles - zijn hier ook weer langsgekomen - niet dat ik er iets mee doe, dat heb ik ooit gedaan, niet meer). En dat het komt weet ik ook wel. Maar dat weten helpt niet, het is gewoon onvoorstelbaar dat 1 skiongeluk voor 5 maanden vertraging zorgt. Ik heb er naar mijn idee al veel te lang op gewacht.... (plus, mijn hele planning voor dit jaar ligt opeens in duigen, maar niemand daar die daar rekening mee houdt)
/zeurmodus off
Ik denk dat je wel weet wat de begrippen die ik genoemd heb, inhouden.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 20:37 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik snap het niet, probeer het eens uit te leggen met voorbeelden die wel te linken zijn i.p.v. voorbeelden die compleet niet matchen (lifestyle, fetish, etc).
Ik 'voel' me geen vrouw. Ik voel me ook geen man. Misschien is het daarom nog wel moeilijker om uit te leggen aan mijquote:Op dinsdag 19 maart 2013 20:58 schreef Onderweg het volgende:
[..]
Ik denk dat je wel weet wat de begrippen die ik genoemd heb, inhouden.
En ja, iemand die depressief is en thuis moet wachten tot er hulp komt, vind ik ook erg. Ik zie het niet als een wedstrijd.
De kern van mijn bericht was, dat 'mensen' moeite hebben zich te realiseren, dat het een probleem is dat te maken heeft met de kern van je identiteit. Het gaat niet om uiterlijkheden of met wie je sex wilt hebben. Het gaat erom wie je bent, of je enige verbondenheid voelt met degene die je 's-ochtends in de spiegel ziet. Kortom, of je ook een lichamelijke en sociale weergave bent van hoe je je voelt.
Als je dat niet hebt, als je in de spiegel kijkt en de bad hairday is wat je opvalt, dan kan je je -denk ik- niet voorstellen hoe het is om iemand anders te zien dan je je voelt.
Stel dat je vanaf morgen de rest van je leven verder zou moeten als man, zonder keuze, dan denk ik dat je -na een paar dagen couriosity- erg ongelukkig zou worden. Ik kan het helaas niet beter uitleggen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je raekt an de dinge geweun.
quote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:36 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik 'voel' me geen vrouw. Ik voel me ook geen man. Misschien is het daarom nog wel moeilijker om uit te leggen aan mij
Uhm ja, misschien wel ....ik weet niet hoe dat is namelijk. Ik weet wel hoe het is om bi te zijn, maar dat betekent nog steeds dat er iemand zou moeten zijn die ook op mij valt. Overigens respecteer ik het wel als iemand zich geen man of vrouw voelt, ook al heb ik die gevoelens zelf niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou ja, ik heb gewoon een kutdag gehad met als hoogtepunt de bevestiging dat mensen mij altijd als een freak zullen blijven zien. Morgen weer een nieuwe dag, nieuwe kansen.
Maxim februari noemt in zijn boek een journalist die als research voor een boek een aantal maanden als het andere geslacht heeft geleefd. Voor dat ze aan het boek kon schrijven is ze eerst opgenomen geweest wegens een heftige depressie die het gevolg was van haar identiteitswissel.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 20:58 schreef Onderweg het volgende:
Stel dat je vanaf morgen de rest van je leven verder zou moeten als man, zonder keuze, dan denk ik dat je -na een paar dagen couriosity- erg ongelukkig zou worden. Ik kan het helaas niet beter uitleggen.
quote:Op woensdag 20 maart 2013 12:31 schreef wupke79 het volgende:
Even tussendoor, volgende week wordt eindelijk het transgender wetsvoorstel plenair behandeld door de tweede kamer: http://www.tweedekamer.nl(...)ende_weken/index.jsp
Het werd wel eens tijd.
Hier gaat het om? Hoe komt het dan in het paspoort te staan eigenlijk?quote:- 33 351 (Wijziging van Boek 1 BW en de Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens i.v.m. het wijzigen van de voorwaarden voor en de bevoegdheid ter zake van wijziging van de vermelding van het geslacht in de akte van geboorte
Gewoon, als de 'nieuwe' M of V? Mijn paspoort heeft nu een 'M'etje, dat wordt gewoon een 'V'tje met m'n nieuwe naam.quote:Op woensdag 20 maart 2013 13:08 schreef ArnosL het volgende:
Hier gaat het om? Hoe komt het dan in het paspoort te staan eigenlijk?
Dat is nu toch ook al zo? Of blijft je oude geslacht je hele leven in het paspoort staan met de huidige wetgeving?quote:Op woensdag 20 maart 2013 13:20 schreef Abby79 het volgende:
[..]
Gewoon, als de 'nieuwe' M of V? Mijn paspoort heeft nu een 'M'etje, dat wordt gewoon een 'V'tje met m'n nieuwe naam.
Nee, de wijzigingen in het paspoort blijven gelijk.quote:Op woensdag 20 maart 2013 13:22 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Dat is nu toch ook al zo? Of blijft je oude geslacht je hele leven in het paspoort staan met de huidige wetgeving?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |