abonnement Unibet Coolblue
pi_121685430


Dit topic gaat over genderdysforie. Dit is een discrepantie tussen het fysieke geslacht en het belevingsgeslacht. De bekendste vorm hiervan is transseksualiteit, waarbij mensen zich niet thuis voelen in het lichaam waarin ze geboren zijn, en daar vaak iets aan laten doen door middel van hormonen en operaties. Mensen kunnen ook androgyn zijn, waarbij ze zich mannelijk én vrouwelijk of juist geen van beide voelen. Op Wikipedia kunt u terecht voor meer informatie.

Behandelcentra
Er zijn in Nederland twee genderteams. Eén in Amsterdam en één in Groningen. Voor de zuidelijke bewoners van Nederland kan het genderteam in het Vlaamse Gent ook nog een optie zijn.

Gent [BE]
Groningen [NL]
Amsterdam [NL]

Er is ook een alternatieve route, via de Psycho Informa Groep. Bij deze route moet er door de cliënt meer zelf geregeld worden als het om behandelingen en ingrepen gaat.

Termen en afkortingen

De verschillen
- Drag King = een vrouw die als een man verkleedt gaat en zich zo ook gedraagt.
- Drag Queen = een man die als een vrouw verkleedt gaat en zich zo ook gedraagt.
- Transgender = iemand die leeft als het andere geslacht, maar (nog) niet in behandeling is (geweest).
- Transseksueel = iemand die een geslachtsaanpassende behandeling ondergaan heeft en/of ermee bezig is.
- Travestiet = iemand die af en toe verkleed gaat als het andere geslacht, tegenwoordig wordt dat ook "Drag Queen" en "Drag King" genoemd.

Termen en afkortingen
- Post-op = geopereerd.
- Pre-op = (nog) niet geopereerd.
- SRS = sex reassignment surgery (= geslachtsoperatie).
- Hesje/Binder = een top die de borsten plat maakt, vaak gemaakt van spandex.
- Packer = penisprothese, als broekvulling en/of STP (stand to pee) en/of voor seks.
- FFS = facial feminization surgery (operatie(s) om het gezicht vrouwelijker te maken).
- FtM = female to male, transmannen, mannen die met een vrouwenlichaam geboren zijn.
- MtF = male to female, transvrouwen, vrouwen die met een mannenlichaam geboren zijn.
- RLE = real life experience, de tijd waarin de persoon in kwestie in de sociale geslachtsrol leeft voor hij of zij groen licht krijgt voor de operatie(s).
- Transitie = het hele proces van geslachtsverandering inclusief psychologische begeleiding, de real life experience (RLE), hormoonbehandeling en (eventuele) operaties.
- Stealth = een transseksueel die volledig als zijn of haar gender door het leven gaat, diegene vertelt niet dat hij of zij van geslacht is veranderd en is dus volledig geïntegreerd in de samenleving.
- Ombouwen = voor sommige transpersonen kwetsend omdat het woord "ombouwen" vaak bij dingen (= objecten / gebruiksvoorwerpen) gebruikt wordt, u kunt dus beter de termen "SRS" of "dé operatie" gebruiken.

Links
Transman
Transvrouw
COC Nederland
Transgendervereniging Nederland
  donderdag 17 januari 2013 @ 17:04:42 #2
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_121685477
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 17:00 schreef Xenzo het volgende:
Ja, daarom zei ik ook dat het kort door de bocht gezegd was. Maar oké, hoe zit het dan? Het is een interessante vraag hoe mensen erachter komen dat hij of zij in het verkeerde lichaam geboren is.
Het is voor iedereen anders, maar de aangezien genderidentiteit zo rond het tweede jaar duidelijk wordt (dan beginnen kinderen te beseffen dat er verschil is tussen mannen en vrouwen, en tot welke subgroep zij behoren), zijn er veel transgenders (niet iedereen) die zich al vanaf die leeftijd met het andere geslacht identificeren en dat soms al kunnen benoemen. Vaak genoeg verhalen gelezen van ouders die hun driejarige zoontje (dachten ze) met een schaar betrapten omdat dat piemeltje er niet hoorde. Ik wist het met drie jaar ook al, en met negen kon ik benoemen dat ik er aan de buitenkant niet uitzag zoals ik me vanbinnen voelde.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_121685551
Waarom is je eerste 'ingave' -waren ze misbruikt-? Je tweede is 'gepest' en daarna pas 'normale jeugd'... Ik vind dat nogal een stempel drukken op de manier waarop je hier in duikt?
Ja doei.
pi_121685575
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 17:02 schreef kirrikei het volgende:
Ik onderzoek ook hoe het is ontstaan, en hoe hun vroegere leven eruitzag. Werden ze misbruikt, gepest of hadden ze eerder een normale jeugd. Ook vraag ik mij af wanneer het voor het eerst werd opgemerkt, en hoe je dat dan had opgemerkt, of had iemand anders het dan opgemerkt?

Groetjes.
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 17:03 schreef Xenzo het volgende:
Transseksualiteit heeft niks met seksueel misbruik te maken.
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 17:06 schreef motorbloempje het volgende:
Waarom is je eerste 'ingave' -waren ze misbruikt-? Je tweede is 'gepest' en daarna pas 'normale jeugd'... Ik vind dat nogal een stempel drukken op de manier waarop je hier in duikt?
pi_121685593
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 17:06 schreef Xenzo het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ik had dat ook alleen maar op internet gevonden, en ik vroeg mij of het klopte. Of het daar misschien verband mee heeft. Ik bedoel dat helemaal niet slecht en heb helemaal geen vooroordelen. Ik vraag het mij gewoon af, ik heb enorm veel respect voor personen met genderdysforie.
pi_121685651
Ik vind het lastig uit te leggen....

Ik was toen ik jong was, niet erg lichamelijk dysforisch. Dat kwam eigenlijk pas vlak voor de pubertijd. Tussen mijn 6e en 12e ongeveer, speelde ik altijd met meisjes. Deed ook spelletjes die meisjes deden. Als je dan een jaar of 10 wordt, worden jongens en meisjes gescheiden omdat als je wat ouder wordt, jongens met jongens horen te spelen. Pas toen kreeg ik een idee dat ik ook qua uiterlijk anders moest zijn.
pi_121685692
Ik weet niet hoe oud je bent en in welk jaar van je opleiding je zit, maar 'ik heb dit en dit 'op het internet gevonden'' is niet echt een manier van vooronderzoek doen.

Daarnaast zegt een vraagstelling veel over de ingangspunten van een interviewer, dat hoeft niet altijd bewust of terecht te zijn. Zo'n vraagstelling kan mensen tegen je in het harnas jagen, omdat het lijkt alsof je al een negatief beginpunt hebt of graag wilt dat het daarop uitkomt.

tips: jstor, pubmed, project muse.
Ja doei.
pi_121685850
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 17:10 schreef motorbloempje het volgende:
Ik weet niet hoe oud je bent en in welk jaar van je opleiding je zit, maar 'ik heb dit en dit 'op het internet gevonden'' is niet echt een manier van vooronderzoek doen.

Daarnaast zegt een vraagstelling veel over de ingangspunten van een interviewer, dat hoeft niet altijd bewust of terecht te zijn. Zo'n vraagstelling kan mensen tegen je in het harnas jagen, omdat het lijkt alsof je al een negatief beginpunt hebt of graag wilt dat het daarop uitkomt.

tips: jstor, pubmed, project muse.
Ik ben 17 en dit is de eerste keer dat ik een onderzoek als dit doe en ik probeer het zo goed mogelijk aan te pakken.
pi_121686099
Dames en heren, misschien moeten jullie eens niet zo fel reageren als iemand per ongeluk foutieve woordkeuzes of zinsconstructies gebruikt. Doe nou eens een keer niet waar jullie transgenders bekend om staan: drammen, zeuren en "discriminatie" of iets in die trant roepen als iemand per ongeluk door zijn of haar onwetendheid iets "verkeerds" zegt wat schijnbaar erg gevoelig ligt. Ga van het goede uit, help dat kind en loop niet zo te miepen.
pi_121686342
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 17:23 schreef Xenzo het volgende:
Dames en heren, misschien moeten jullie eens niet zo fel reageren als iemand per ongeluk foutieve woordkeuzes of zinsconstructies gebruikt. Doe nou eens een keer niet waar jullie transgenders bekend om staan: drammen, zeuren en "discriminatie" of iets in die trant roepen als iemand per ongeluk door zijn of haar onwetendheid iets "verkeerds" zegt wat schijnbaar erg gevoelig ligt. Ga van het goede uit, help dat kind en loop niet zo te miepen.
Volgens mij pies je nu naast de pot. Ik zou de reacties nog maar eens nalezen ;)
  donderdag 17 januari 2013 @ 18:04:07 #11
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_121687302
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 17:23 schreef Xenzo het volgende:
Dames en heren, misschien moeten jullie eens niet zo fel reageren als iemand per ongeluk foutieve woordkeuzes of zinsconstructies gebruikt. Doe nou eens een keer niet waar jullie transgenders bekend om staan: drammen, zeuren en "discriminatie" of iets in die trant roepen als iemand per ongeluk door zijn of haar onwetendheid iets "verkeerds" zegt wat schijnbaar erg gevoelig ligt. Ga van het goede uit, help dat kind en loop niet zo te miepen.
Dude...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 17 januari 2013 @ 18:35:58 #12
296917 Abby79
Being myself!
pi_121688419
@Xenzo: Ik hoop niet dat ik, omdat ik transgender ben, meteen bekend sta om drammen en zeuren hoor :P.

En om Kirrikei te beantwoorden: Ik heb een hele normale jeugd gehad volgens mij. Wel altijd bij spellen de vrouwelijke rol gehad, maar dat voelde destijds nog niet heel raar (ik had alleen broertjes toen :)). De realisatie dat ik anders was kwam rond m'n 10e denk ik, toen ik doorhad dat ik eigenlijk aan travestie deed. De tweede realisatie, dat het veel meer was dan dat, kwam pas een jaar of acht later. En de keus om er echt iets mee te doen zelfs nog 10 jaar later.

Of andere mensen het wisten/zagen? De meeste niet. M'n ouders wisten wel dat ik 'anders' was, maar omdat het allemaal zo goed ging op school en er verder helemaal geen problemen waren is daar nooit op in gegaan. Ik denk wel dat als ik nu geboren zou zijn, er wel naar een huisarts of psycholoog gegaan zou worden, nu het begrip transseksualiteit veel bekender is geworden.

Maar ik heb qua jeugd en tienerjaren echt geen heel rare of vervelende tijd gehad, helemaal niet :).
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_121688985
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 17:23 schreef Xenzo het volgende:
Dames en heren, misschien moeten jullie eens niet zo fel reageren als iemand per ongeluk foutieve woordkeuzes of zinsconstructies gebruikt. Doe nou eens een keer niet waar jullie transgenders bekend om staan: drammen, zeuren en "discriminatie" of iets in die trant roepen als iemand per ongeluk door zijn of haar onwetendheid iets "verkeerds" zegt wat schijnbaar erg gevoelig ligt. Ga van het goede uit, help dat kind en loop niet zo te miepen.
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 18:35 schreef Abby79 het volgende:
@Xenzo: Ik hoop niet dat ik, omdat ik transgender ben, meteen bekend sta om drammen en zeuren hoor :P.
U doet dat inderdaad niet (en dat telt trouwens ook voor Wonderer, Onderweg, Fixes, Joanne35, Robinpunt, Hexley, J.Gibbs, Nehzi en nog een paar mensen waarvan ik even hun namen niet meer weet). Voor de helderheid: dat bericht was in het algemeen bedoeld, veel transgenders drammen en zeuren namelijk wel om de stomste dingen.
pi_121689277
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 18:35 schreef Abby79 het volgende:
@Xenzo: Ik hoop niet dat ik, omdat ik transgender ben, meteen bekend sta om drammen en zeuren hoor :P.

En om Kirrikei te beantwoorden: Ik heb een hele normale jeugd gehad volgens mij. Wel altijd bij spellen de vrouwelijke rol gehad, maar dat voelde destijds nog niet heel raar (ik had alleen broertjes toen :)). De realisatie dat ik anders was kwam rond m'n 10e denk ik, toen ik doorhad dat ik eigenlijk aan travestie deed. De tweede realisatie, dat het veel meer was dan dat, kwam pas een jaar of acht later. En de keus om er echt iets mee te doen zelfs nog 10 jaar later.

Of andere mensen het wisten/zagen? De meeste niet. M'n ouders wisten wel dat ik 'anders' was, maar omdat het allemaal zo goed ging op school en er verder helemaal geen problemen waren is daar nooit op in gegaan. Ik denk wel dat als ik nu geboren zou zijn, er wel naar een huisarts of psycholoog gegaan zou worden, nu het begrip transseksualiteit veel bekender is geworden.

Maar ik heb qua jeugd en tienerjaren echt geen heel rare of vervelende tijd gehad, helemaal niet :).
Bedankt voor de hulp!
  donderdag 17 januari 2013 @ 19:00:56 #15
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_121689486
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 18:49 schreef Xenzo het volgende:
U doet dat inderdaad niet (en dat telt trouwens ook voor Wonderer, Onderweg, Fixes, Joanne35, Robinpunt, Hexley, J.Gibbs, Nehzi en nog een paar mensen waarvan ik even hun namen niet meer weet). Voor de helderheid: dat bericht was in het algemeen bedoeld, veel transgenders drammen en zeuren namelijk wel om de stomste dingen.
Dus je bericht geldt niet voor de mensen die hier posten, maar in het algemeen, waardoor je niet eens weet of je "algemene" bericht wel aankomt bij mensen die er uberhaupt iets aan hebben?

Als je met een man zit te praten die homo is en ineens zegt dat homo's niet zo verwijfd moeten doen, maar dat is niet naar hem gericht maar naar homo's in het algemeen.

:N

Dit is een niet zo algemeen, want specifiek op jou gericht, bericht: hou op met het ongefundeerd neerhalen van transseksuelen in ons eigen topic.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_121691004
Ik zeg gewoon waar transgenders, helaas voor jullie, bekend om staan voor de grote boze wereld die een beeld voor zichzelf gecreëerd hebben door het vaak drammerige en zeurderige gedrag wat veel transgenders hebben. Sorry, daar kan ik niks aan veranderen, hoe graag ik dat zou willen. Het enige wat ik wél kan doen, is transgenders erop wijze dat ze zich niet zo snel aangevallen moeten voelen als iemand uit onwetendheid per ongeluk verkeerde woorden zegt.
pi_121692870
Xenzo, hoe komt het dat jij zoveel intresse hebt in deze topic reeks?Je bent zelf niet transseksueel?Iemand in je omgeving?Vind het typerend...
  donderdag 17 januari 2013 @ 20:50:34 #18
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_121695539
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 19:33 schreef Xenzo het volgende:
Ik zeg gewoon waar transgenders, helaas voor jullie, bekend om staan voor de grote boze wereld die een beeld voor zichzelf gecreëerd hebben door het vaak drammerige en zeurderige gedrag wat veel transgenders hebben. Sorry, daar kan ik niks aan veranderen, hoe graag ik dat zou willen. Het enige wat ik wél kan doen, is transgenders erop wijze dat ze zich niet zo snel aangevallen moeten voelen als iemand uit onwetendheid per ongeluk verkeerde woorden zegt.
De enige die dramt hier ben jij. Jij blijft maar hameren op alles wat "we" verkeerd doen en het begint me eigenlijk behoorlijk de keel uit te hangen. Ik kom in dit topic om met "lotgenoten" te praten en zo hier en daar wat onwetendheid bij anderen weg te nemen, maar jij blijft volharden in je op- en misvattingen, leest ons hier de les en aan het eind van het vorige topic meen je ook nog eens voor ons te kunnen spreken.

Je zal wel weer gaan zeggen dat ik dram en zeur en me snel aangevallen voel maar godskolere, kerel, wat DOE je hier in vredesnaam?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 17 januari 2013 @ 20:55:45 #19
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_121695838
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 18:55 schreef kirrikei het volgende:

[..]

Bedankt voor de hulp!
Ik wil wel meewerken hoor :) . Wat wil je allemaal weten?
pi_121695934
+1 Voor Wonderer. Hij heeft een punt wat betreft het gedrag van Xenzo. Het is niet de eerste keer dat hij met wat clichés over transgenders komt aanzetten. Vooral nu hier: álle transen zijn drammerige huilies, behalve zij die hier in het topic posten. Like whut?
pi_121698601
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 20:07 schreef Skillsy het volgende:
Xenzo, hoe komt het dat jij zoveel intresse hebt in deze topic reeks?Je bent zelf niet transseksueel?Iemand in je omgeving?Vind het typerend...
Ik ben inderdaad geen transgender of transseksueel, dat klopt. Iemand uit mijn omgeving is transseksueel, zij is als man geboren en is nu vrouw aan het worden, vandaar mijn interesse in dit (boeiende) onderwerp.
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 20:50 schreef wonderer het volgende:
kerel, wat DOE je hier in vredesnaam?
Wat ik hier doe? Kennis proberen op te bouwen, maar ook in discussie gaan over transgender-zaken.
pi_121699081
Dit topic is niet bedoeld en zit niet te wachten op 'discussie', Xenzo, en het is niet aan jou om mensen 'op vooroordelen' te wijzen. Accepteer dat.

Dat je geïnteresseerd bent omdat een bekende van jou zo'n proces doormaakt is helemaal prima, maar dit topic is niet de plek om tegen schenen aan te gaan schoppen onder het mom van 'discussie', is dat duidelijk? Wil je hier over in discussie gaan, doe dat in R&P Feedback, niet hier. Dit is een fijne en veilige plek voor mensen die vaak al genoeg geschoffeerd worden, dat willen we graag zo houden.
Ja doei.
pi_121699508
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 21:52 schreef motorbloempje het volgende:
Dit topic is niet bedoeld en zit niet te wachten op 'discussie', Xenzo, en het is niet aan jou om mensen 'op vooroordelen' te wijzen. Accepteer dat.

Dat je geïnteresseerd bent omdat een bekende van jou zo'n proces doormaakt is helemaal prima, maar dit topic is niet de plek om tegen schenen aan te gaan schoppen onder het mom van 'discussie', is dat duidelijk? Wil je hier over in discussie gaan, doe dat in R&P Feedback, niet hier. Dit is een fijne en veilige plek voor mensen die vaak al genoeg geschoffeerd worden, dat willen we graag zo houden.
Het is niet mijn bedoeling om wie dan ook te kwetsen, laat dat helder zijn. Met "discussie" bedoel ik dus dat we hier met z'n allen onze mening kunnen uiten over transgender-zaken, juist om van elkaar te leren. Maar goed, als dat niet mag dan doe ik dat ergens anders, geen probleem, dan stel ik hier enkel vragen als ik die heb.
pi_121699965
Ik vind je geen probleem Xenzo ,jouw meningen vind ik totaal niet aanstoodgevend, eerder begrijpelijk.Maar anderen hier denken er blijkbaar anders over.Maar vroeg het me ineens af waarom je intresse hebt.Maar nu weet ik het :)
pi_121700498
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 22:05 schreef Skillsy het volgende:
Ik vind je geen probleem Xenzo ,jouw meningen vind ik totaal niet aanstoodgevend, eerder begrijpelijk.Maar anderen hier denken er blijkbaar anders over.Maar vroeg het me ineens af waarom je intresse hebt.Maar nu weet ik het :)
Ik vind het juist goed dat mensen mij erop aanspreken, daardoor weet ik dat het anders overkomt dan dat ik het bedoel. Maar goed, on-topic: ik maak het van dichtbij mee, zij was eerst een vriend- en is nu een vriendin van me. Het is heftig om te zien wat zij allemaal doormaakt, vooral omdat ze pech heeft met haar familie die haar niet kan of wil accepteren.
pi_121702775
Ik heb niet zo'n probleem met discussie. Maar aankomen met generalisaties hoeft van mij ook niet.
pi_121702992
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 21:59 schreef Xenzo het volgende:

[..]

Het is niet mijn bedoeling om wie dan ook te kwetsen, laat dat helder zijn. Met "discussie" bedoel ik dus dat we hier met z'n allen onze mening kunnen uiten over transgender-zaken, juist om van elkaar te leren. Maar goed, als dat niet mag dan doe ik dat ergens anders, geen probleem, dan stel ik hier enkel vragen als ik die heb.
Het is heus geen topic waar iedereen het maar met elkaar eens moet zijn en het enkel kussiekroel mag zijn, maar wat fixers zegt:

quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 22:51 schreef Fixers het volgende:
Ik heb niet zo'n probleem met discussie. Maar aankomen met generalisaties hoeft van mij ook niet.
En je bovenstaande posts hadden daar wel aardig wat van weg ;) dus als je daar een beetje op let en gewoon verder gezellig meepost, dan is dat natuurlijk helemaal geen probleem. Zie het alleen niet als 'jouw taak' om mensen op 'dingen te wijzen', zoals bijvoorbeeld die generalisaties... ik denk dat men die hier allemaal wel gehoord heeft, al dan niet op de peroon gericht.. dus nou ja, je snapt me wel hoop ik! :) :*
Ja doei.
pi_121703462
Ja, ik snap zeker. Het "probleem" met digitale communicatie is dat mensen letterlijk een zwart-wit-tekst lezen, daardoor kunnen mensen niet horen of zien hoe iemand het zegt met als gevolg dat dingen anders opgevat kunnen worden dan hoe hij of zij het werkelijk bedoelt. U heeft gelijk dat het niet mijn taak is om mensen op dingen te wijzen, maar ik bedoelde het alleen maar goed. Het pakte verkeerd uit, daarvoor mijn welgemeende excuses. Ik hoop dat het nu duidelijk is, dat ik het alleen maar goed bedoelde en dat het niet mijn bedoeling is/was om mensen te kwetsen.
pi_121703572
Top! Enneh, ik ben nog lang geen 50+, dus 'je' volstaat hoor! :D
Ja doei.
pi_121703653
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:08 schreef motorbloempje het volgende:
Top! Enneh, ik ben nog lang geen 50+, dus 'je' volstaat hoor! :D
Mensen die ik niet persoonlijk ken spreek ik altijd met "u" aan, ongeacht zijn of haar leeftijd.
pi_121911811
Ik heb maar weer eens een vergelijkingscompilatie op mijn blog gezet. De verschillen zijn best groot als ik het zo terug kijk. :D
  dinsdag 22 januari 2013 @ 22:15:04 #32
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_121911870


Oh ja. Dit was gister :Y
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 22 januari 2013 @ 22:19:16 #33
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_121912191
Mooie foto's, fix! Dramatische verschillen. Ben altijd onder de indruk hoe dat ook bij vrouwen zo gaat.

Ik heb een hele poos dailymugshot gedaan, maar op een gegeven moeten ging die site plat en toen ben ik ermee opgehouden. Maar zeker in het begin is het best leuk.

Nu kijk ik eigenlijk zelden meer terug. Ik weet wel dat ik (veel) veranderd ben, maar wat ik nu ben, telt. De reis ernaartoe is minder interessant (op dit moment, als ik er een boek over ga schrijven kijk ik wel verder).
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_121923847
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 22:14 schreef Fixers het volgende:
Ik heb maar weer eens een vergelijkingscompilatie op mijn blog gezet.
Het is opvallend dat u bij elke foto iets meer lacht... En terecht, want de verschillen zijn enorm.
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 22:15 schreef wonderer het volgende:
[ afbeelding ]

Oh ja. Dit was gister :Y
Zo te zien genezen die littekens mooi, het ziet er minder rood uit dan de eerdere foto's die u liet zien.
pi_121935017
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 17:14 schreef kirrikei het volgende:

[..]

Ik ben 17 en dit is de eerste keer dat ik een onderzoek als dit doe en ik probeer het zo goed mogelijk aan te pakken.
Jezus, 17 en dan al een onderwerp als genderdysforie onderzoeken? :P Wat doe je voor studie, of is het gewoon uit eigen interesse?

Ik heb een normale jeugd gehad, ik hield mij totaal niet bezig met mijn geslacht maar hoorde gewoon bij de jongens, veel buren en vrienden van ouders hadden zoontjes waar ik dus mee speelde. Ik gedraagde me altijd als jongen, blijkbaar zo erg dat toen ik drie/vier was mijn ouders al naar het VU wilde gaan. Pas jaren later ontdekte ik dat ik fysiek niet hetzelfde was als jongens (ik dacht serieus tot groep 5/6 dat iedereen hetzelfde was :') wat was ik een kneus). Ik mocht mijn haar kort knippen maar omdat ik flaporen had (haha nu niet meer) zag dat er dus dom uit en dat wilde ik niet.

Heb wel een fase gehad waarin ik extreem vrouwelijk (12-15) probeerde te zijn en dat was tevens ook de tijd waar ik depressief was en een sociaal leven van niets had. Daarna kapte ik er mee. Nu ik als man leef zeggen veel mensen dat ik veeeeel socialer en vrolijker ben geworden, en er beter uitzie haha. Ik krijg ook best veel aandacht van meiden rond de 14-15 maar ik heb daar geen interesse in.
pi_121942457
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 13:41 schreef Nezhi het volgende:
Heb wel een fase gehad waarin ik extreem vrouwelijk (12-15) probeerde te zijn en dat was tevens ook de tijd waar ik depressief was en een sociaal leven van niets had.
Mag ik vragen waarom u die fase gehad heeft? Want dat vind ik wel interessant om te weten, juist omdat u toen al wist dat u een man bent.
pi_121942751
Ik wist niet dat je een proces kon ondergaan om het lichaam aan te passen. Ik wist ook niets over transseksualiteit oid. Ik dacht nog kort toen ik met die 'fase' was gestopt dat ik het maar zo moest laten, dat ik er maar mee moest leren leven... Pas toen iemand die ik ken uit de kast kwam realiseerde ik het me pas, en er werd mij toen ook verteld dat er iemand anders die ik ook kende al helemaal klaar was met de operaties.

Iets simpels als "ik voel me x maar ik ben x" googlen kwam ook niet in me op haha

Mijn vrienden maakten wel altijd grapjes dat ik mannelijker was dan de mannen in onze vriendenkring, haha... iedereen leek het al door te hebben en ik niet.
pi_121943556
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 16:32 schreef Nezhi het volgende:
Ik wist niet dat je een proces kon ondergaan om het lichaam aan te passen. Ik wist ook niets over transseksualiteit oid. Ik dacht nog kort toen ik met die 'fase' was gestopt dat ik het maar zo moest laten, dat ik er maar mee moest leren leven... Pas toen iemand die ik ken uit de kast kwam realiseerde ik het me pas, en er werd mij toen ook verteld dat er iemand anders die ik ook kende al helemaal klaar was met de operaties.
Oké, dat is helder. Ik ben blij voor u dat u nu bezig bent om te worden wie u bent.

quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 16:32 schreef Nezhi het volgende:
Iets simpels als "ik voel me x maar ik ben x" googlen kwam ook niet in me op haha

Mijn vrienden maakten wel altijd grapjes dat ik mannelijker was dan de mannen in onze vriendenkring, haha... iedereen leek het al door te hebben en ik niet.
Dat schijnt vaker zo te zijn, ook bij homoseksuele mensen hebben andere mensen het sneller door dan persoon in kwestie.
  woensdag 23 januari 2013 @ 19:45:07 #39
296917 Abby79
Being myself!
pi_121950889
Ok, leuk ;( Vanmiddag opeens een telefoontje van het CZ over een klacht die ik had dat de derde behandeling voor de ontharing daar beneden opeens niet vergoed kreeg (de eerste twee waren wel direct vergoed). Nu zeggen ze opeens dat dat niet had moeten gebeuren, dat die behandelingen helemaal niet vergoed horen te worden!

Lekker dus... om het een beetje netjes te houden vergoeden ze nu die derde keer nog wel, maar volgende sessies niet meer. Wat een onzin...diegene die het soort dingen beslist dat de operatie wel en de ontharing niet vergoed wordt mag echt met een koekenpan tegen z'n hoofd gemept worden.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_121951657
De ontharingssessies zijn toch gewoon onderdeel van de operatiebehandeling en zodoende door het CvZ verplicht te vergoeden? Stom dat ze daar moeilijk over doen.

Ik moet zelf ook nog gaan regelen dat mijn ontharing juist vergoed gaat worden. Ik ben dit jaar uit een gezinspolis gestapt en op mijn eigen polis gezet (bij dezelfde verzekeraar). Maar de toestemming voor gezichtsontharing is ergens blijven hangen. Mijn sessie van deze maand is niet vergoed omdat ik geen toestemming in mijn dossier heb, als ik die wel zou hebben dan zou het uit de aanvullende moeten komen.
pi_121968087
Die behandeling is voor jullie gewoon noodzakelijk, net zoals (grotere) borstimplantaten en overige correctie operaties. Met andere woorden: het is ook achterlijk dat de verzekeraars zo lastig doen als het om vergoeden gaat.
pi_121972731
Vind ik ook!

En mooie foto's Wonderer en Fixers O+
  donderdag 24 januari 2013 @ 12:39:22 #43
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_121980545
Thanks :)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_121982870
Eensch met Wonderer! :P
  donderdag 24 januari 2013 @ 14:17:54 #45
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_121984084
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 13:45 schreef Fixers het volgende:
Eensch met Wonderer! :P
Vanzelfsprekend ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_121994228
Zijn dit extreme situaties van hoe familie reageert als een transman- of vrouw uit de kast komt?

P.S. Grappig dat in die documentaire vanaf 22:06 een Nederlandse transman te zien is zien is.

[ Bericht 10% gewijzigd door Xenzo op 24-01-2013 18:40:29 ]
  donderdag 24 januari 2013 @ 20:11:36 #47
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_121999954
Ja, Jonathan <3 Hij is cool.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_122004697
Was net een heel klein stukje over dit onderwerp op Metropolis...
When your drunk the old woman tastes like a virgin... Crap!
pi_122056524
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 21:26 schreef FAUSTINO het volgende:
Was net een heel klein stukje over dit onderwerp op Metropolis...
Dat klopt. De uitzending is hier te zien, van 19:36 minuten tot 24:10 minuten.
  zaterdag 26 januari 2013 @ 00:50:18 #50
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_122057193
Sowieso wel een interessante aflevering.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_122066721
De Tyron 3-prosthese is binnenkort te koop. Eindelijk een update.. nog geen foto's. Vraag me af of het er beter dan LikeReal en ReelMagik uitziet. Zelf jheb ik er nog geen geld voor, maar deze maand ga ik een Peecock 2 bestellen :) Er is zeker geen website binnen Europa die de Peecocks ook verkoopt?

[ Bericht 9% gewijzigd door Nezhi op 26-01-2013 13:19:37 ]
pi_122070878
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 13:07 schreef Nezhi het volgende:
De Tyron 3-prosthese is binnenkort te koop. Eindelijk een update.. nog geen foto's. Vraag me af of het er beter dan LikeReal en ReelMagik uitziet. Zelf jheb ik er nog geen geld voor, maar deze maand ga ik een Peecock 2 bestellen :) Er is zeker geen website binnen Europa die de Peecocks ook verkoopt?
pardon?
pi_122071052
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 14:58 schreef Tyron het volgende:

[..]

pardon?
_O-
http://www.tyron2.net/welcome.en
pi_122071077
quote:
Aha, geen idee wat het is maar was even aan het spytoolen. :P
pi_122071798
Ik ga denk ik ook packen: ik zie er toch een beetje merkwaardig uit in mijn joggingbroek in bepaalde yoga-standjes. Tenminste, nu niet maar straks wel...
Die van reelmagik vind ik mooi.
  zaterdag 26 januari 2013 @ 15:30:15 #56
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_122072348
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 13:07 schreef Nezhi het volgende:
De Tyron 3-prosthese is binnenkort te koop. Eindelijk een update.. nog geen foto's. Vraag me af of het er beter dan LikeReal en ReelMagik uitziet. Zelf jheb ik er nog geen geld voor, maar deze maand ga ik een Peecock 2 bestellen :) Er is zeker geen website binnen Europa die de Peecocks ook verkoopt?
Oeh! MOet nog steeds aan mijn verzekering vragen of ze hem zouden vergoeden... wilde eigenlijk de peecock2 maar als de verzekering lief is...

Ik weet alleen nog niet of dat STP systeem nou zo lekker werkt.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_122073776
Ik heb nog geen duidelijke foto's gezien van de Tyron en op de ene foto met dat lepeltje ziet het er wel erg klein uit. Die van de peecock is dan wel een stuk groter.

Ok, ik heb nu de bestelpagina open staan, maar ik twijfel continu tussen de lengte 4" of 5.5"...
  zaterdag 26 januari 2013 @ 16:19:48 #58
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_122074163
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 16:07 schreef Nezhi het volgende:
Ik heb nog geen duidelijke foto's gezien van de Tyron en op de ene foto met dat lepeltje ziet het er wel erg klein uit. Die van de peecock is dan wel een stuk groter.

Ok, ik heb nu de bestelpagina open staan, maar ik twijfel continu tussen de lengte 4" of 5.5"...
Je bent niet zo lang, toch? Ik wil in ieder geval de 4", handzaam, zit niet in de weg en is een heel normale maat voor een slappe. Als je er ook seks mee wilt hebben, is het misschien handiger om een grotere te nemen echter.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_122074669
Ik vind die uitzending over de penis van Metropolis maar bullshit ,heb voortijdig moeten afhaken. :r
pi_122074921
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 15:18 schreef robinpunt het volgende:
Die van reelmagik vind ik mooi.
:Y die zien er heel goed uit
  zaterdag 26 januari 2013 @ 17:26:43 #61
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_122076464
Maar je kunt er niet mee plassen :{ Ik heb liever iets dat minder echt is (en waarmee je niet naar de sauna kan, zeg maar) die lekvrij pist dan iets dat er alleen leuk uitziet.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_122078003
Je kunt reelmagik een email sturen, zij hebben voor een andere gozer een STP toegevoegd aan die van van 500~ dollar. Dit is wel al twee jaar ofzo geleden.
pi_122078965
Weet je een phallo is gratis!Lekt niet valt er niet af.Kost alleen wel veel zweet bloed en tranen _O-
  zaterdag 26 januari 2013 @ 18:44:11 #64
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_122079785
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 18:26 schreef Skillsy het volgende:
Weet je een phallo is gratis!Lekt niet valt er niet af.Kost alleen wel veel zweet bloed en tranen _O-
Eh, ik heb ook andere verhalen gehoord... ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_122080812
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 15:18 schreef robinpunt het volgende:
Ik ga denk ik ook packen: ik zie er toch een beetje merkwaardig uit in mijn joggingbroek in bepaalde yoga-standjes.
Letten mensen daar serieus op? Maar goed, het kan ook zijn dat u aan tukken doet (tukken = penis wegwerken).
pi_122080964
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 19:08 schreef Xenzo het volgende:

[..]

Letten mensen daar serieus op? Maar goed, het kan ook zijn dat u aan tukken doet (tukken = penis wegwerken).
Als anderen er niet op letten, dan ben je zelf er wel enorm bewust van. Dan denk je dat iedereen er juist heel erg op let, of dat nu zo is of niet.
  zaterdag 26 januari 2013 @ 19:14:46 #67
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_122081116
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 19:08 schreef Xenzo het volgende:

[..]

Letten mensen daar serieus op? Maar goed, het kan ook zijn dat u aan tukken doet (tukken = penis wegwerken).
Ik ben pas serieus gaan packen toen ik wekelijks met homo's te maken kreeg en ja, daar letten mensen op ;) Ook het gebrek aan bobbel in een strakke broek valt anderen op, zelfs al zullen ze misschien niet eens helemaal snappen wat er niet klopt.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_122081166
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 18:44 schreef wonderer het volgende:

[..]

Eh, ik heb ook andere verhalen gehoord... ;)
In de negatieve zin of possitieve?Het was ook luchtig bedoeld.Normaliter valt de piemel er niet af en en lek je ook niet en kost (het hier in Nederland) niks ;)
  zaterdag 26 januari 2013 @ 19:17:10 #69
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_122081225
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 19:15 schreef Skillsy het volgende:

[..]

In de negatieve zin of possitieve?Het was ook luchtig bedoeld.Normaliter valt de piemel er niet af en en lek je ook niet en kost (het hier in Nederland) niks ;)
Negatieve. Sowieso ken ik een verhaal van een afgestorven fallo. Verder fistels en mannen die niet uit de goeie plek kunnen plassen...

Het gaat niet altijd goed, die operatie.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_122081619
Neen daarom zeg ik ook bloed ,zweet en tranen.Overigens heeft het UZ team een heel lage percentage afsterven.Ik dacht bij prof Monstry maar 1x voorgekomen (ik bedoel hiermee de gehele piemel niet een deel) dat was welliswaar een paar jaar geleden.

Klopt , soms plas je niet op de juiste plek.Ik plas zelf ietsjes lager omdat er hyspopaderende (of weet ik veel hoe je het schrijft) meatus op trad
ze hebben dus een heel klein stukje plasbuis bij de top weg moeten halen ,die was door te weinig bloedtoevoer afgestorven.Maar kan gewoon plassen hoor en je ziet er niks van.

Fisteltjes zijn eigenlijk heel normaal.Ze sluiten bijna altijd spontaan en mochten ze niet sluiten is een kleine operatie nodig.
Vernauwingen ,stenosen e.d zal ik me drukker om maken

Maar wie mooi wil zijn moet pijn lijden, en het gaat uiteindelijk om het resultaat.
Ik had geen zin om heel mijn leven te packen en te knutselen met een STP en natte onderbroeken.Ik wilde iets van mezelf hebben en beter had ik niet kunnen krijgen
pi_122081780
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 19:14 schreef wonderer het volgende:
Ik ben pas serieus gaan packen toen ik wekelijks met homo's te maken kreeg en ja, daar letten mensen op ;) Ook het gebrek aan bobbel in een strakke broek valt anderen op, zelfs al zullen ze misschien niet eens helemaal snappen wat er niet klopt.
Ik denk dat Fixers een punt heeft, volgens mij zit het echt tussen de oren dat mensen daar op zouden letten. Ik spreek nu even voor mezelf, maar ik (als homoseksueel zijnde man) kan me serieus niet herinneren dat ik ooit naar iemands kruis gekeken heb tijdens het voeren van een gesprek. Maar goed, ik ben daar ook niet mee bezig denk ik.
  zaterdag 26 januari 2013 @ 19:57:06 #72
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_122083056
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 19:29 schreef Xenzo het volgende:

[..]

Ik denk dat Fixers een punt heeft, volgens mij zit het echt tussen de oren dat mensen daar op zouden letten. Ik spreek nu even voor mezelf, maar ik (als homoseksueel zijnde man) kan me serieus niet herinneren dat ik ooit naar iemands kruis gekeken heb tijdens het voeren van een gesprek. Maar goed, ik ben daar ook niet mee bezig denk ik.
Natuurlijk let niet iedereen erop, maar het is ook niet zo dat niemand erop let. En soms kun je beter het zekere voor het onzekere nemen. Ik heb wel degelijk commentaar gehad waarbij ik dacht, ben blij dat ik ben gaan packen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_122083141
@ Wonderer,
Dat snap ik zeker, vooral na een opmerking denk ik.
pi_122093044
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 19:57 schreef wonderer het volgende:

[..]

Natuurlijk let niet iedereen erop, maar het is ook niet zo dat niemand erop let. En soms kun je beter het zekere voor het onzekere nemen. Ik heb wel degelijk commentaar gehad waarbij ik dacht, ben blij dat ik ben gaan packen.
Ja en ik denk zelfs dat als je een strakke broek/legging hebt en je geen penis/of packer draagt gewoon een cameltoe ziet (om maar even in moderne taal te praten)
pi_122093728
De transman loopt over het algemeen niet in een legging.
Maar enfin als ik bij de yoga op m'n kop balanceer met m'n benen wijd dan is het wel duidelijk dat zich daar tussenin niets bevindt.
  zaterdag 26 januari 2013 @ 23:23:01 #76
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_122093971
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 23:17 schreef robinpunt het volgende:
De transman loopt over het algemeen niet in een legging.
Maar enfin als ik bij de yoga op m'n kop balanceer met m'n benen wijd dan is het wel duidelijk dat zich daar tussenin niets bevindt.
Moet je wel zorgen voor een goed harness :') Ik heb ook yoga gedaan en hij zwierf af en toe een beetje rond... _O-
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_122094007
Hahaha dank voor de tip Wonderer
pi_122094843
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 23:17 schreef robinpunt het volgende:
De transman loopt over het algemeen niet in een legging.
Maar enfin als ik bij de yoga op m'n kop balanceer met m'n benen wijd dan is het wel duidelijk dat zich daar tussenin niets bevindt.
Sportbroeken, duikpakken, zwembroeken...daar zie je niet alleen dat er niks is ,maar je hebt ook kans dat ze wat anders zien die je het liefst niet prijs had willen geven.
pi_122095496
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 23:39 schreef Skillsy het volgende:
zwembroeken...daar zie je niet alleen dat er niks is ,maar je hebt ook kans dat ze wat anders zien die je het liefst niet prijs had willen geven.
Als ze bijvoorbeeld dit soort zwembroeken dragen dan valt het echt niet op denk ik.
pi_122096081
Ik heb de laatste tijd het idee dat ik door de therapie en doordat ik bezig ben met transitie, minder dysforisch ben geworden van beneden. Alsof ik het beter kan accepteren nu ik weet dat een heleboel andere dingen kunnen veranderen. Nu ik een vriendin heb al helemaal, ik red me er prima mee zeg maar. Dus ik denk dat ik houd wat ik al had. Wel word ik juist dysforischer van bepaalde andere dingen, maar goed, dat is weer een ander verhaal.
pi_122098326
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 23:23 schreef wonderer het volgende:

[..]

Moet je wel zorgen voor een goed harness :') Ik heb ook yoga gedaan en hij zwierf af en toe een beetje rond... _O-
Proest! Ik denk in plaatjes. :D _O- :')
pi_122102627
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 23:52 schreef Xenzo het volgende:

[..]

Als ze bijvoorbeeld dit soort zwembroeken dragen dan valt het echt niet op denk ik.
Mwa weet niet, als het goed nat wordt en je zit ofzo, ik zal het niet doen zonder broekvulling.Maarja dan kun daar weer zorgen omgaan maken.Nah ben blij dat ik die zorgen niet meer heb zeg

[ Bericht 6% gewijzigd door Skillsy op 27-01-2013 09:08:54 ]
pi_122102693
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 00:05 schreef robinpunt het volgende:
Ik heb de laatste tijd het idee dat ik door de therapie en doordat ik bezig ben met transitie, minder dysforisch ben geworden van beneden. Alsof ik het beter kan accepteren nu ik weet dat een heleboel andere dingen kunnen veranderen. Nu ik een vriendin heb al helemaal, ik red me er prima mee zeg maar. Dus ik denk dat ik houd wat ik al had. Wel word ik juist dysforischer van bepaalde andere dingen, maar goed, dat is weer een ander verhaal.
Dat fijn nieuws voor je.Ik had dat in het begin ook, toen was ik bezig met hormonen (ff geen tijd om met andere zaken bezig te zijn)
Dan krijg je eerste gecobineerde operatie en dan, je wordt mannelijker en heb je een vagina, geen piemel, je kan niet staandplassen zonder zorgen.Dan komt je dysforie van onderen weer opzetten en vaak nog sterker dan daarvoor, althans bij mij.Ik spreek voor mezelf
Je kan het natuurlijk ook onderdrukken.En net doen alsof er niks aan de hand is maar dat werkte bij mij niet
Maar mischien heeft de 1 er meer last van dan de ander
pi_122105954
Dat zien we dan wel weer
  zondag 27 januari 2013 @ 16:10:48 #85
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_122117904
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 12:03 schreef robinpunt het volgende:
Dat zien we dan wel weer
Goeie instelling ^O^

Het is bij mij niet zo dat ik nou zo dysforisch ben, of meer dan voor ik begon, maar je komt door je transitie wel in situaties terecht waar je eerst niet in kwam waardoor je tegen nieuwe problemen aanloopt. Het ligt natuurlijk aan jezelf hoe groot en onoverkomelijk die problemen worden, maar dat is wel een reden voor verergerde dysforie.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_122193724
Okey een phalloplastiek is een 'zware operatie' met kans op (urologische)complicaties die vrijwel altijd opgelost kunnen worden.Maar het geeft je wel een enorme boost.Je bent compleet.Het is jammer dat veel ftm-ers,juist diegene die geen phallo hebben het zo omschrijven als een stukje vlees (gek, ik noemde een vagina een vieze stukje vlees) die gevoelloos is enzo enzo enzo de mythes die er hangen.Of dat je geen seks mee kunt hebben zonder pompje.Nou dat is wel mogelijk
Ze moesten eens weten waar ze over hebben/of oordelen
Klaarkomen is vele malen lekkerder.

Deze phallo operatie geeft na genezing en eventuele extra operatie (niet iedereen heeft complicaties!!) rust, geen zorgen meer.Je kan gewoon douchen met andere mannen.Dat geeft een enorm bevrijdend gevoel
Voor mensen zoals ik die echt niks met vagina's te maken willen hebben,die heel zijn leven bezig is met packen,stressen of het wel of niet te zien is, die alsmaar bezig is om DE juist STP te vinden, is het de enige juiste weg.
Het is een geschenk.Je kan verder met je leven
  maandag 28 januari 2013 @ 23:04:34 #87
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_122194106
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 22:58 schreef Skillsy het volgende:
Okey een phalloplastiek is een 'zware operatie' met kans op (urologische)complicaties die vrijwel altijd opgelost kunnen worden.Maar het geeft je wel een enorme boost.Je bent compleet.Het is jammer dat veel ftm-ers,juist diegene die geen phallo hebben het zo omschrijven als een stukje vlees (gek, ik noemde een vagina een vieze stukje vlees) die gevoelloos is enzo enzo enzo de mythes die er hangen.Of dat je geen seks mee kunt hebben zonder pompje.Nou dat is wel mogelijk
Ze moesten eens weten waar ze over hebben/of oordelen
Klaarkomen is vele malen lekkerder.

Deze phallo operatie geeft na genezing en eventuele extra operatie (niet iedereen heeft complicaties!!) rust, geen zorgen meer.Je kan gewoon douchen met andere mannen.Dat geeft een enorm bevrijdend gevoel
Voor mensen zoals ik die echt niks met vagina's te maken willen hebben,die heel zijn leven bezig is met packen,stressen of het wel of niet te zien is, die alsmaar bezig is om DE juist STP te vinden, is het de enige juiste weg.
Het is een geschenk.Je kan verder met je leven
Ik vind het wel interessent om te lezen. Mede omdat ik bepaalde dingen ook zo vind, maar dan juist over de piemel die ik nog heb.
pi_122197928
Ervaringen zijn zeker interessant om te lezen. Wel heb ik een vraag die wellicht lastig is om te beantwoorden, is het gevoel "anders" dan hoe het eerst was en zo ja, wat zijn de verschillen?
pi_122201701
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 00:25 schreef Xenzo het volgende:
Ervaringen zijn zeker interessant om te lezen. Wel heb ik een vraag die wellicht lastig is om te beantwoorden, is het gevoel "anders" dan hoe het eerst was en zo ja, wat zijn de verschillen?
Of het gevoel anders is?Ja is inderdaad wel lastig te beschrijven.
Sowieso begonnen mijn orgasmes te veranderen sinds ik aan de hormonen begon.Ze waren korter

Met phalloplastiek is het gevoel niet echt anders maar toch ook weer wel.Ten eerste heb ik geen vagina meer dus dat scheelt al wat (wat weet ik niet,moet je aan een uroloog vragen)
Wat ik bij mezelf merk is dat de orgasme veeel te snel komt.Hoe en waaraan dat ligt weet ik niet weet.
Mischien ligthet wel aan het feit dat ik 'meer' gevoel heb dan voor de operatie.Dat komt door de zenuw in de piemel denk.
Voorbeeld: als ik naakt ben of losse shorts draag en ik spring dan kan ik bij wijze van al een orgasme opwekken, doordat de piemel heen en weer zwaait er loopt nochttans een clitorale zenuw door

In mijn geval :orgasme is dus korter geworden door testo.Heb aan 1 orgasme voldoening,voor de testo kon ik uren doorgaan bij wijze van

Met phallo heb ik meer gevoel ,dus ik kom veel te snel klaar
Orgasme voelt hetzelfde maar meer verspreid, voel het op een groter gebied dan voor de phallo
De piemel is daarna ook erg gevoelig en blijft een tijdje door tintelen, hierdoor is meedere orgasmes erg moeilijk
  dinsdag 29 januari 2013 @ 09:19:10 #90
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_122202008
Ik moet toch zeggen dat jij een van de onverdeelde succesverhalen ben die ik ken. Kans op complicaties is meer dan 50% bij de phallo. Ik doe niet eens de hysto vanwege het risico en dat is een stuk kleiner.

Misschien over een paar jaar ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_122202331
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 09:19 schreef wonderer het volgende:
Ik moet toch zeggen dat jij een van de onverdeelde succesverhalen ben die ik ken. Kans op complicaties is meer dan 50% bij de phallo. Ik doe niet eens de hysto vanwege het risico en dat is een stuk kleiner.

Misschien over een paar jaar ;)
Succes verhaal?Ik heb 6 operatie na de phalloplastiek moeten ondergaan.Ik ben door een hel geweest.
Na de zoveelste operatie keek ik snachts door het ziekenhuis raam en dacht 'waar ben ik aan begonnen'
Ik heb 2x met spoed een suprapubische katheter moeten plaatsten,nou ik kan je zeggen dat het echt pijn doet
Ik kon vrij rap na de phallo niet goed meer plassen en dat ging op een gegeven moment helemaal niet.
Niks ter wereld is zo beangstigend en pijnlijk dan niet meer kunnen urineren

Ik ken 3 vrienden van mij, bijna allebei in hetzelfde jaar geopeerd door Monstrey, allen hebben ze maar 1 operatie gehad gewoon de phallo
Allen konden ze normaal pissen, terwijl ik door een hel moest gaan.Ik werd moedeloos van
Heb 2 jaar lang thuiszorg moeten hebben.Dag in dag uit neo urathra moeten spoelen
En die onzekerheid, de angst voor het niet meer kunnen plassen.

Succes verhaal?Neen
Mijn complicatie(s) zijn medisch verholpen, 2 jaar na de phalloplastiek.
Nu ben ik complicatie vrij.Kan heerlijk plassen
Heb een heerlijke piemel en ondanks ik serieus door een hel ben gegaan heb ik geen enkele spoijt van maar het heeft me heel veel pijn,angst en eenzaamheid gekost
  dinsdag 29 januari 2013 @ 10:03:52 #92
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_122203089
Oh, wow. Die piemelwens is bij mij lang zo groot niet.

Nou ja, dat soort verhalen maken me dus nog huiveriger ;) Ik ken mezelf, de kans dat dat soort dingen bij mij ook gebeuren is groot (gevalletje "just my luck"). Ik heb het er in ieder geval niet voor over.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_122206441
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 10:03 schreef wonderer het volgende:
Oh, wow. Die piemelwens is bij mij lang zo groot niet.

Nou ja, dat soort verhalen maken me dus nog huiveriger ;) Ik ken mezelf, de kans dat dat soort dingen bij mij ook gebeuren is groot (gevalletje "just my luck"). Ik heb het er in ieder geval niet voor over.
Weet je, ik las die horror verhalen ook.En die ene verhaal waar jij ook van gehoord hebt is een piemel van het VU, die zijn gewoonweg niet zo gescpecialiseerd als Monstrey, die heeft er al heel veel gemaakt, netzoals het urlogische team van het UZ veel kennis hebben opgebouwd.Het UZ en het VU is niet te vergelijken met elkaar

Ik las de verhalen en het maakte me ongerust maar ik weet niet, je weet gewoonweg niet wat je te wachten staat.Je wil die operatie en je denkt er verder niet bij na (althans ik)
Overigens was ik banger van de piemel dat ie eraf zou vallen dan van de plasbuis, terwijl DE plasbuis juist complicaties geeft,een neo urethra maken is gewoonweg moeilijk maar niet onmogelijk
Mijn piemel heeft het perfect gedaan niks mis mee, maar de plasbuis daarintegen

De operatie an sich was niet pijnlijk, mentaal wel zwaar vanwege het platliggen 10 dagen.Het is een lange opname en dat maakt het mentaal wel moeilijk
Pijn deed het niet (bij mij niet) ,de vagina verwijderen heb ik ook niks van gevoeld,terwijl ik verhalen heb gehoord van mensen die wel maanden nadien pijn hebben gehad
Overigens hoor je altijd de 'horror' verhalen en de succes verhalen (die toch meer zijn) niet.

Enigste waar ik me op verkeken heb zijn de urologische complicaties die gewoonweg niet simpel te behandelen zijn (kijk ook maar bij cis mannen)
Ook de nazorg van je arm wist ik ook niet.Dat was ook mentaal vermoeiend

Elke operatie kleeft nadelen aan.Van alle operaties die ik gehad heb was de borst het pijnlijkt en moeilijkst.Hystrectomie heb ik niks van gevoeld (had borst en buik te samen)

Het is een keuze die je (ik wel moest) maken
En altijd possitief blijven denken

Ik ben daarom ook extra blij met mijn penis.Voor geen goud wil ik terug ondanks ik echt heel moeilijk heb gehad, en dat terwijl mijn vrienden gewoonweg nergens last van hadden.Dat was moeilijk voor mij
Ook bijv met orgasmes krijgen, iedereen kon na 6 weken klaarkomen, ik heb er 1,5 jaar over moeten doen.

Succes met je keuze ;)
  dinsdag 29 januari 2013 @ 13:20:21 #94
296917 Abby79
Being myself!
pi_122209182
Ik weet het niet hoor... ik heb na de laatste posts hier toch wel een beetje weer zo'n angst gevoel gehad, haha. Ok, mijn operatie is andersom en "pas" over een maand of 5, maar met de snelheid die januari voor me gehad heeft is dat al ontzettend dichtbij. Dit soort verhalen helpen dan niet.... ik hoop geen jaren bezig te zijn straks.

Maar ja, ik kan ook niets anders dan afwachten, en hopen dat ik niet al te zenuwachtig ben geworden voor de operatie dat ik het straks niet meer aandurf :P. Hoewel ik dat niet snel zie gebeuren ;).
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_122214441
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 13:20 schreef Abby79 het volgende:
Ik weet het niet hoor... ik heb na de laatste posts hier toch wel een beetje weer zo'n angst gevoel gehad, haha. Ok, mijn operatie is andersom en "pas" over een maand of 5, maar met de snelheid die januari voor me gehad heeft is dat al ontzettend dichtbij. Dit soort verhalen helpen dan niet.... ik hoop geen jaren bezig te zijn straks.

Maar ja, ik kan ook niets anders dan afwachten, en hopen dat ik niet al te zenuwachtig ben geworden voor de operatie dat ik het straks niet meer aandurf :P. Hoewel ik dat niet snel zie gebeuren ;).
Ik denk dat het verkorten van plasbuis 'minder kans op complicaties geven.Maar ga geen uitspraken doen over dingen waar ik geen verstand van heb

Overigens duurde het bij mij 2 jaar omdat ik bijna 12 maanden mijn plasbuis met rust moest laten, doordat ik een flinke infectie in de neo urethra heb gehad (die men verwijderde na 5 maanden post -op van phallo) en rap daarna ,omdat een deeltje van de plasbuis weggettert was hebben ze een lapje huid gebruikt om die deel weer te herstellen.

Ondetussen plaste ik gewoon weer door een gemaakte opening achter het scrotum
Het was niet zo dat ik in die tijd ziekenhuis in en uit moest

En thuiszorg kwam om die plasbuis te spoelen omdat er anders weer kon infecteren en ik kon het niet zelf omdat mijn plasgaatje te klein was voor een sonde
pi_122238748
@ Skillsy,
Zo te lezen heeft u veel ellende meegemaakt, gelukkig is die ellende verholpen en kunt u elke dag genieten van uw penis als u hem gebruikt. Ik vroeg me alleen af wat het verschil is tussen UZ Gent en het VU qua operatie en de eventuele complicaties die erbij komt kijken, want daar schreef u ook over namelijk, vandaar mijn vraag.
  woensdag 30 januari 2013 @ 00:12:04 #97
296917 Abby79
Being myself!
pi_122242050
Voornamelijk een verschil in ervaring van de artsen denk ik. Monstrey staat bekend om zijn FtM operaties, ik ken in het VU geen chirurgen die eenzelfde reputatie hebben :). Maar dat kan ook komen omdat ik mijn traject in Gent volg ;) .
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_122242304
Ja verschil in alles.Wachtlijsten zijn minder (destijds, weet niet hoe het nu zit), protocollen zijn anders.Het UZ heeft altijd OK zalen en chrirurgen beschikbaar, het VU niet.Nederland is een regeltjes land

Het intake gesprek alleen al moet je bij het VU 18 maanden wachten
Bij het UZ was dat voor mij 2 weken
Vanaf intake tot piemel : bijna 24 maanden overgedaan

Ik vind het VU maar niks.Had ooit een mailtje gestuurd maar tot op heden nog geen antwoord op gekregen.Erg sociaal
  woensdag 30 januari 2013 @ 00:42:13 #99
296917 Abby79
Being myself!
pi_122242854
Wachtlijsten voor de start van het traject zijn korter inderdaad, maar die van een operatie zijn nu (voor MtF) anderhalf jaar. Ik heb straks van okt 2010 tot juli* 2013 mijn traject doorlopen daar, 33 maanden ongeveer.

* = nog niet zeker uiteraard :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Abby79 op 30-01-2013 01:04:04 ]
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_122243200
Oké, nu gaat het voornamelijk over de lange wachttijden, maar zijn de resultaten hetzelfde? Dat is volgens mij belangrijker, toch? Met "resultaat" bedoel ik dus dat de patiënt happy ermee is en dat de penis functioneert.
pi_122250366
@ Xenzo, ik denk ,en weet niet hoe het bij de vrouwen zit met hun operatie, dat prof Monstrey en het UZ team meer kennis heeft.Er komen nochtans vele buitenlanders naar hun team.Dat zegt alles.Ik ken geen enkele buitenlander die naar het VU gaat voor de penis recontructie
Toen ik in het UZ lag was er een Franse Ftm, er lag een cisman met penis kanker die vanuit Luxemburg naar Belgie kwam om een phalloplastie te krijgen.
Ik ken een italiaan, Amerikanen ,Denen die allemaal naar Belgie gaan voor de phallo.Ook ken ik eigenlijk allemaal Nederlanders die naar Belgie gaan.Dus ja het resultaat is beter
Het VU doet ook phalloplastieken maar ze hebben nog niet genoeg kennis.
Het UZ heeft een hele grote team (heelkunde plus Urologie) die een jarenlange expertise heeft opgebouwd en prof Monstrey is bekend over de hele wereld

Denk dat phallo patienten uit het VU ook tevrden zijn met hun penis.Maar er is wel verschil ja
pi_122251097
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2013 12:14 schreef Skillsy het volgende:
@ Xenzo, ik denk ,en weet niet hoe het bij de vrouwen zit met hun operatie, dat prof Monstrey en het UZ team meer kennis heeft.Er komen nochtans vele buitenlanders naar hun team.Dat zegt alles.Ik ken geen enkele buitenlander die naar het VU gaat voor de penis recontructie
Toen ik in het UZ lag was er een Franse Ftm, er lag een cisman met penis kanker die vanuit Luxemburg naar Belgie kwam om een phalloplastie te krijgen.
Ik ken een italiaan, Amerikanen ,Denen die allemaal naar Belgie gaan voor de phallo.Ook ken ik eigenlijk allemaal Nederlanders die naar Belgie gaan.Dus ja het resultaat is beter
Het VU doet ook phalloplastieken maar ze hebben nog niet genoeg kennis.
Het UZ heeft een hele grote team (heelkunde plus Urologie) die een jarenlange expertise heeft opgebouwd en prof Monstrey is bekend over de hele wereld

Denk dat phallo patienten uit het VU ook tevrden zijn met hun penis.Maar er is wel verschil ja
Het VU voert volgens mij ook geen gender-gerelateerde operaties uit op mensen die niet bij het VU bezig zijn met het proces.
pi_122252592
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 12:41 schreef Nezhi het volgende:

[..]

Het VU voert volgens mij ook geen gender-gerelateerde operaties uit op mensen die niet bij het VU bezig zijn met het proces.
Inderdaad. Je moet de hele procedure bij het VU doorlopen en om dat te kunnen doen, moet je een NL zorgverzekering hebben. De enige uitzondering die ik ken, is die voor asielzoekers, die wel/ook in het VU geholpen worden.
pi_122257437
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 12:41 schreef Nezhi het volgende:

[..]

Het VU voert volgens mij ook geen gender-gerelateerde operaties uit op mensen die niet bij het VU bezig zijn met het proces.
Denk dat ze daar het geld, personeel en het techniek niet eens voor hebben.Het lukt amper bij hun eigen patienten
Dus tja niet gek dat veel Nederlanders Belgie kiezen voor het phalloplastiek
Xenzo vroeg of er verschil zat tussen het VU en UZ, qua phalloplastie JA
VU kan niet tippen aan de kwaliteiten van het UZ.Het VU kan nog steeds heel moeilijk een phalloplastie uitvoeren.Ik weet dat ze veel 'meekijken' bij het UZ en paar jaar geleden was er in het VU een Belgische plastische chirurg die het VU mee hielp maar denk niet dat het er ooit nog van komt helaas.
pi_122257692
Ik denk dat ik voor een meta ga.
Zijn er trouwens wel resultaten bekend of ergens te bekijken van de chirurgen van het VU?
pi_122258428
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 15:57 schreef Nezhi het volgende:
Ik denk dat ik voor een meta ga.
Zijn er trouwens wel resultaten bekend of ergens te bekijken van de chirurgen van het VU?
Meta's worden veel in het Vu gedaan , veel meer dan in het UZ.
Denk dat ze daar goed in zijn.
Maar je moet er zelf ook tevreden mee zijn.Want bij meta gaat het wel om techniek maar het uiteindelijke resultaat is echt afhankelijk van je eigen geslachtsdeel (de groei heb ik het dan over)
Ze kunnen niet van iets kleins mega groot maken helaas

Hoe ver ben je Nezhi in het proces? :)
pi_122258595
Voor resultaten kun je kijken op de Yahoo forums.

VM-NL : VM-NL - Groups - Yahoo, heeft veel meta's van metá's
En de Internationale Meta Group ook :
http://groups.yahoo.com/group/FTMmetoidioplasty/
  woensdag 30 januari 2013 @ 16:29:01 #108
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_122258965
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 15:57 schreef Nezhi het volgende:
Ik denk dat ik voor een meta ga.
Zijn er trouwens wel resultaten bekend of ergens te bekijken van de chirurgen van het VU?
Meta? Is dat niet de Rotterdamse uitspraak van meter?

Dus eigenlijk wil jij een piemel van een meter :o .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 30 januari 2013 @ 16:33:01 #109
296917 Abby79
Being myself!
pi_122259117
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 16:29 schreef J.Gibbs het volgende:
Dus eigenlijk wil jij een piemel van een meter :o .
:o Nee dank je! :P Oh, wacht, Nezhi had je het tegen. Maar die komt niet uit Rotterdam, dus hij zal vast niet dat bedoelen ;).
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  woensdag 30 januari 2013 @ 16:50:38 #110
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_122259774
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 16:29 schreef J.Gibbs het volgende:

[..]

Meta? Is dat niet de Rotterdamse uitspraak van meter?

Dus eigenlijk wil jij een piemel van een meter :o .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Piemels zijn een serieuze zaak :Y

Hoewel ze ook errug grappig kunnen zijn :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_122263954
pi_122264704
In Duitsland zit ook een bekende chirurg voor phallo's, ik weet zijn naam zo niet maar de kliniek heet Klinik Sanssouci. Balian Buschbaum is daar geweest en hij is er erg blij mee.

Ik zou ook het liefst een meta willen maar ja, zoals Skillsy zegt, je weet van tevoren niet of dat mogelijk is.
  woensdag 30 januari 2013 @ 19:14:42 #113
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_122266467
quote:
12s.gif Op woensdag 30 januari 2013 18:13 schreef Fixers het volgende:
[ afbeelding ]
dat deed mijn ex ook wel es :D
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_122271787
ik voel me vaak meer een jongen dan een meisje. maar durf het niemand te vertellen :-(
pi_122274891
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 20:53 schreef Fokjee het volgende:
ik voel me vaak meer een jongen dan een meisje. maar durf het niemand te vertellen :-(
Ikzelf heb geen ervaring als het om dit soort dingen gaat omdat ik niet in het verkeerde lichaam geboren ben, maar ik kan me voorstellen dat het voor u een hel is en dat u bang bent om uit de kast te komen. Mijn advies die ik u kan geven is om iemand, bijvoorbeeld uw huisarts of iemand uit uw directe omgeving die u vertrouwd, te vertellen hoe u zich voelt. Heel goed dat u hier uw eerste stap gezet hebt, de transgenders en transseksuelen in dit topic-reeks kunnen u helpen met het beantwoorden van uw vragen. Ook kunt u bij Transvisie Zorg terecht, zij zijn een landelijke organisatie die psychologische en psychosociale hulpverlening biedt aan mensen met genderidentiteitsvragen en hun omgeving.
pi_122276841
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 20:53 schreef Fokjee het volgende:
ik voel me vaak meer een jongen dan een meisje. maar durf het niemand te vertellen :-(
Nou je bent natuurlijk welkom om er met ons over te praten! Wij zitten in hetzelfde schuitje enzo.
Waarom durf je het niemand te vertellen? Ook niet aan je ouders of een goede vriend/vriendin?
pi_122277709
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 22:14 schreef robinpunt het volgende:

[..]

Nou je bent natuurlijk welkom om er met ons over te praten! Wij zitten in hetzelfde schuitje enzo.
Waarom durf je het niemand te vertellen? Ook niet aan je ouders of een goede vriend/vriendin?
pi_122278153
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 18:32 schreef robinpunt het volgende:
In Duitsland zit ook een bekende chirurg voor phallo's, ik weet zijn naam zo niet maar de kliniek heet Klinik Sanssouci. Balian Buschbaum is daar geweest en hij is er erg blij mee.

Ik zou ook het liefst een meta willen maar ja, zoals Skillsy zegt, je weet van tevoren niet of dat mogelijk is.
Bedoel jij Shaff?Of dokter Shaff?Je hebt ook Daviro dacht ik.
Dacht dat dokter Shaff ook Meta's doet
Dokter Davario doet naar mijn idee geen phallo's meer.En het is maar de vraag of ze ook de urethra verlengen want veel artsen beginnen daar niet aan

Ja de meta kan zwaar tegenvallen.Prof Hoebeke zei tegen mij dat de meeste niet kunnen staandplassen
Die yahoo forum waar je dus foto's ziet van verschillende meta's door verschillende artsen vind ik eigenlijk vaak nog gewoon een clitoris vinden met wat grote schaamlippen
Er zijn maar 1 of 2 wat redelijk is maar dan nog.Tuurlijk er zijn mannen met een mircro penis maar een micro penis is wel dikker dan een meta ;)
Overigens heb je met een meta (net)zoveel kans op urologische complicaties als met de phallo
Ik ken iemand die ook 4 plasgaatjes heeft en ook ziekenhuis in en uit moet
Dus..
pi_122278517
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2013 19:14 schreef wonderer het volgende:

[..]

dat deed mijn ex ook wel es :D
Zomaar een vraag, kan een stijve ook zo wappen?
pi_122281046
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 16:18 schreef Skillsy het volgende:
Voor resultaten kun je kijken op de Yahoo forums.

VM-NL : VM-NL - Groups - Yahoo, heeft veel meta's van metá's
En de Internationale Meta Group ook :
http://groups.yahoo.com/group/FTMmetoidioplasty/
Heb al wat resultaten gezien maar zoek specifiek van het VU. Heb me aangemeld bij VM-NL, eens even kijken :)
  woensdag 30 januari 2013 @ 23:46:27 #121
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_122281925
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2013 22:40 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Zomaar een vraag, kan een stijve ook zo wappen?
Yup.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_122287119
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2013 22:34 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Bedoel jij Shaff?Of dokter Shaff?Je hebt ook Daviro dacht ik.
Dacht dat dokter Shaff ook Meta's doet
Dokter Davario doet naar mijn idee geen phallo's meer.En het is maar de vraag of ze ook de urethra verlengen want veel artsen beginnen daar niet aan

Ja de meta kan zwaar tegenvallen.Prof Hoebeke zei tegen mij dat de meeste niet kunnen staandplassen
Die yahoo forum waar je dus foto's ziet van verschillende meta's door verschillende artsen vind ik eigenlijk vaak nog gewoon een clitoris vinden met wat grote schaamlippen
Er zijn maar 1 of 2 wat redelijk is maar dan nog.Tuurlijk er zijn mannen met een mircro penis maar een micro penis is wel dikker dan een meta ;)
Overigens heb je met een meta (net)zoveel kans op urologische complicaties als met de phallo
Ik ken iemand die ook 4 plasgaatjes heeft en ook ziekenhuis in en uit moet
Dus..
Ik bedoelde Paul Daverio.
Ik vind de meta's door de chirurg van de VU nogal lastig te beoordelen, sommige jongens hebben er enorm veel problemen mee en het lijkt nergens op en bij anderen is het resultaat echt geweldig.
Sommige meta's lijken gewoon op een penis van een bioman en wordt op een natuurlijke manier stijf e.d. Dat wil iedereen toch het liefst lijkt mij. Maar ja, het resultaat is dus nogal afhankelijk van wat je al hebt.
pi_122287844
De meeste foto's van meta's zijn genomen in erectie toestand en van dichtbij
Het lijkt wel op een micro penis maar ik zei je al een micro penis is dikker, een meta is niet zo dik
Je kan dan wel een erectie krijgen op eeen natuurlijke manier maar je kan er mee niet penetreren daar is het veel te klein voor.
  donderdag 31 januari 2013 @ 10:25:07 #124
395362 ijzerenkruis
IJzeren Kruis Ie klasse
pi_122289411
Hoi,

Wat ik mij altijd afvraag over mensen die transgender zijn; hoe reageren vrienden, (school/jeugd) ouders, opa's, oma's/de rest van de familie op het feit dat jullie van uiterlijk nu zijn hoe jullie je voelen?

Kan me voorstellen dat het wel eens voorkomt dat een jeugdvriend er achter komt, en dat t best awkward is :P
pi_122291444
quote:
5s.gif Op donderdag 31 januari 2013 10:25 schreef ijzerenkruis het volgende:
Hoi,

Wat ik mij altijd afvraag over mensen die transgender zijn; hoe reageren vrienden, (school/jeugd) ouders, opa's, oma's/de rest van de familie op het feit dat jullie van uiterlijk nu zijn hoe jullie je voelen?

Kan me voorstellen dat het wel eens voorkomt dat een jeugdvriend er achter komt, en dat t best awkward is :P
Dat iets awkward is, gaat er wel af. De eerste keren, maar naar mate je het meer mensen vertelt, wordt het 'gewoner'. Nu is het gewoon een mededeling geworden.

familie (broer,zus): reageerden goed, gaven hun steun eraan. knap is dat ze vanaf dag 1 mijn nieuwe naam gebruikt hebben en zich nog nooit vergist hebben :) . Zus leeft in een mannenwereld met schoonfamilie en eigen gezin en is blij iets vrouwelijks erbij te hebben.

ex-gezin: afwijzend, zoiets als het 'not in my backyard-syndroom'. Begripvol zolang ze er maar niet meer geconfronteerd worden. Per saldo dus niet geaccepteerd.

Meestal is het zo dat hoe minder persoonlijk je bij de mensen betrokken bent, des te minder heftig de reactie is (lijkt mij ook logisch). Ex-vriendin reageerde positief maar had ik al een tijd niet meer gezien. Hetzelfde geldt voor vrienden uit mijn jeugd en andere mensen die ik een tijdje niet gezien heb.

Eigenlijk waren de enige negatieve reacties van de mensen waar ik mee in huis woonde :?
pi_122307505
@ Ijzerenkruis,
Een vriendin van me, die vroeger een vriend was, kwam uit de kast als transvrouw. Ik keek er niet gek van op toen zij vertelde dat ze bezig was/is met dit proces, zij was namelijk altijd al vrouwelijk als "man" zijnde. Ik steun haar en heb er geen moeite mee, haar familie steunt haar niet en heeft er wel moeite mee vanwege hun strenge geloof.
pi_122320384
Ik heb tot nog toe eigenlijk alleen maar hele positieve reacties gekregen. Van familie, vrienden en ook collega's heb ik eigenlijk alleen maar positieve en steunende reacties gehad. Eigenlijk is het meest negatieve wat ik heb gehoord een neutrale reactie geweest. Ik zie nog wel veel gewenning gebeuren. Collega's die zich verspreken. Mijn ouders die nog steeds 'de jongens' zeggen als ze het over mij en mijn broer hebben.

Zo af en toe krijg ik berichtjes via facebook van oud-klasgenoten e.d. die erachter komen. Meesten zijn een beetje verbaasd, anderen iets minder die vinden het wel logisch.
pi_122329102
Volgens mij komt dat ook hoe hij of zij zelf met zijn of haar transseksualiteit omgaat, als iemand zich open stelt voor vragen en gewoon relaxt reageert als iemand zich per ongeluk vergist met het noemen van zijn of haar nieuwe naam en geslacht dan zullen mensen er relaxt ermee omgaan. Althans, dat denk ik, want ik kan me voorstellen dat het zo werkt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Xenzo op 01-02-2013 03:58:20 (Er zat een spelfout in mijn bericht.) ]
  vrijdag 1 februari 2013 @ 08:03:37 #129
296917 Abby79
Being myself!
pi_122329795
Dat scheelt zeker Xenzo, maar het zal niet voor iedereen helpen. Sommige mensen willen gewoon niet openstaan voor dingen die ze niet dagelijks meemaken. Of dat nu is vanuit een "wat de boer niet kent..." of vanuit een geloofsovertuiging, die mensen zullen je niet snel met open armen ontvangen, hoe open jij ook bent :).

Overigens geldt voor mij hetzelfde als wat Fixers vertelde, ik heb helemaal niemand gehad die negatief reageerde. Voor mij was het trouwens niet het verspreken van de collega's, dat was er maar 1 die dat met regelmaat deed (en zij deed ook de administratie, dus zag ook vaak Dhr. langskomen op papier ;)). Maar ik merkte wel dat ik op mijn werk nog duidelijk als 'een van de jongens' gezien werd. Vandaar ook dat ik een maand geleden verhuisd ben en 3 weken geleden met een nieuwe baan ben begonnen. Dat voelt daar nu toch heel anders (zonder dat ik stealth ben gegaan overigens) :Y.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 09:09:23 #130
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_122330560
Ik heb pas deze week voor het eerst een idioot op youtube gehad die rare dingen zei, dat is mijn eerste "negatieve" ervaring... :) Ik weet niet hoe dat komt.

Ik hoop wel dat meelezers nu niet denken "dat het wel meevalt" want dit zijn natuurlijk maar een paar verhalen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 1 februari 2013 @ 09:29:26 #131
296917 Abby79
Being myself!
pi_122331064
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 09:09 schreef wonderer het volgende:
Ik hoop wel dat meelezers nu niet denken "dat het wel meevalt" want dit zijn natuurlijk maar een paar verhalen.
Ik hoop het eigenlijk wel. De meeste mensen zijn ontzettend bang dat er allerlei afwijzingen en verwensingen komen mochten ze de stap zetten, zonder dat ze daar direct aanleiding voor hebben. Ik ook, ik had niet verwacht dat het allemaal zo soepel zou gaan bij mijn aankondiging.

En dat komt natuurlijk omdat er op internet/in de media alleen maar de ergste gevallen uit gepikt worden. Van mij mag die andere kant ook best getoond worden; lang niet iedereen krijgt met dergelijk slechte ervaringen te maken. Gelukkig maar. En de meeste weten wel hoe mensen om hun heen zouden reageren, dus als je dat als leidraad houd en niet de horrorverhalen van het net, kan het ook gewoon meevallen :).
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 09:33:04 #132
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_122331138
Ik bedoel de cismensen, niet de transmensen. Niets zo vervelend als een groep die van buitenaf meent te kunnen bepalen dat je het niet zo zwaar hebt en niet moet zeuren.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_122332690
Nu ik wat verder ben in het traject, was het niet te vermijden om ook uit de kast te komen bij mensen die ik minder goed ken. Wat ik het moeilijkst vind (en wat jullie mss ook wel herkennen) zijn mensen die je opeens heel interessant vinden en medelijden hebben en zich als een soort Florence Nightingale op je storten. Dat is waarschijnlijk goed bedoeld maar ik vind het op 1 of andere manier heel kwetsend. Alsof ik een soort attractie ben.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 10:56:57 #134
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_122333687
Dat ben je ook. Het is uiteindelijk niet heel veel erger dan iemand die een jaar in de rimboe is geweest of zo wiens hemd van het lijf wordt gevraagd. Het is iets bijzonders en ik heb liever dat mensen me dingen vragen dan dat ze zelf gaan bedenken hoe het zit, want dat is toch nooit correct.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_122334182
Wat Wonderer zegt, we zijn curiosa. Voor de meeste mensen die we tegenkomen zijn wij de enige trans die ze ooit ontmoet hebben. (of althans waar ze het van weten) Dan heb ik zelf ook liever dat ze gewoon vragen stellen. Zelfs als het díe vraag is.

Dat Florence Nightingale heb ik nog niet gemerkt. Wel dat gesprekken nogal eenzijdig worden. Gisteren nog, werd ik via msn aangesproken door een oud-klasgenoot. Ook al een jaar of 7 niet meer gesproken. Ik heb het hele gesprek niet de kans gehad om te vragen hoe het nou met haar ging. Het ging alleen maar over mij.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 11:17:14 #136
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_122334345
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 11:12 schreef Fixers het volgende:
Het ging alleen maar over mij.
Ik vind het leuk om over mezelf te praten :') Ik registreer wel dat het gebeurt en probeer het te voorkomen, omdat ik niet die persoon wil zijn die alleen maar over zichzelf kan praten, maar ik vind het absoluut niet erg... :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_122334385
Ik vind het ook prima als iemand vragen stelt, ook als dat er heel veel zijn. Dat was niet wat ik bedoelde.

Als iemand het beeld heeft dat ik de rest van mijn leven een soort treurig figuur zal blijven met een heel merkwaardig uiterlijk en het daarom nodig vindt om zich uit medelijden op mij te storten, dan vind ik dat kwetsend. Ook al snap ik wel dat het goed bedoeld is. Maar laat mij gewoon, denk ik dan.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 11:19:20 #138
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_122334418
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 11:18 schreef robinpunt het volgende:
Ik vind het ook prima als iemand vragen stelt, ook als dat er heel veel zijn. Dat was niet wat ik bedoelde.

Als iemand het beeld heeft dat ik de rest van mijn leven een soort treurig figuur zal blijven met een heel merkwaardig uiterlijk en het daarom nodig vindt om zich uit medelijden op mij te storten, dan vind ik dat kwetsend. Ook al snap ik wel dat het goed bedoeld is. Maar laat mij gewoon, denk ik dan.
Dat heb ik nog niet meegemaakt, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen en nu begrijp ik je ook beter.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_122334920
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 11:17 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik vind het leuk om over mezelf te praten :') Ik registreer wel dat het gebeurt en probeer het te voorkomen, omdat ik niet die persoon wil zijn die alleen maar over zichzelf kan praten, maar ik vind het absoluut niet erg... :')
Over mezelf praten vind ik ook leuk. Ik heb niet voor niets een heel blog aan mijzelf gewijd. Al is het concept om ook van mijzelf te houden wel iets nieuws. Ik sinds kort een behoorlijk groot schilderij ('t is 1,6m hoog) aan mijn muur hangen wat mij en mijn transitie symboliseert. Op mijn blog noemde ik dat gekscherend megalomaan en narcistisch, daar heb ik wel wat commentaar op gehad van vrienden. Dat ik best ervoor uit mag komen dat ik tegenwoordig wel van mijzelf houd.

Maar zoals dat gesprek van gister. Dan heb je iemand waar je tijdens je studie veel mee hebt samengewerkt 6 of 7 jaar niet meer gesproken. Dan ben ik ook wel benieuwd hoe het met hen gaat.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 11:41:58 #140
296917 Abby79
Being myself!
pi_122335144
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 11:18 schreef robinpunt het volgende:
Als iemand het beeld heeft dat ik de rest van mijn leven een soort treurig figuur zal blijven met een heel merkwaardig uiterlijk en het daarom nodig vindt om zich uit medelijden op mij te storten, dan vind ik dat kwetsend.
Ik heb dat juist andersom gehad :@. Ik dacht altijd van mezelf dat ik dat treurige figuur met vreemd uiterlijk zou blijven, maar gelukkig heeft de praktijk anders uitgewezen :Y. En dat werd sterk bevestigd door m'n omgeving. (Ok, niet in die eerste maanden, maar wel al vrij snel :))
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_122337561
Dat is beter Abby, daar heb je wat aan
  vrijdag 1 februari 2013 @ 13:45:22 #142
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_122339569
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 12:51 schreef robinpunt het volgende:
Dat is beter Abby, daar heb je wat aan
Komt bij jou ook wel goed trouwens, hoor. Je bent jong en testo is een krachtig hormoon.

Overigens, weet iemand hoe het met dropkogel is?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_122345032
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 13:45 schreef wonderer het volgende:
Overigens, weet iemand hoe het met dropkogel is?
Ja, die heb ik laatst opgegeten en hij smaakte heerlijk.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 18:03:19 #144
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_122350101
In de categorie rare gesprekken omdat je stealth bent...

Via smoothies en haargroei bij kalende mannen kwam mijn "baas" uit op de vraag of vrouwen die mannelijke hormonen nemen ook kaal worden. Dat kon ik natuurlijk bevestigen ;) Van daaruit herinnerden zij en mijn andere collega zich mijn (ex-)maatje die daar even kort werkte en wat daarmee nou precies aan de hand was. Toen ging het verder over allerhande dingen maar een paar keer werd wel even benadrukt (zonder dat zij het wist natuurlijk) dat ik gewoon een man was. Ik geloof dat er wel vijf momenten waren dat ik haar met gemak kon tegenspreken.

Blijft een rare gewaarwording, en ik heb die bevestiging niet meer nodig, maar het is wel tof. :D
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_122354899
Wonderer wat heerlijk!
  zondag 3 februari 2013 @ 21:57:24 #146
296917 Abby79
Being myself!
pi_122440526
Heeft er iemand een grote heggeschaar of zo te leen? ;(

En over Dropkogel, nee, geen idee. Die ken ik ook alleen van dit topic :).
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  maandag 4 februari 2013 @ 09:34:23 #147
395362 ijzerenkruis
IJzeren Kruis Ie klasse
pi_122455575
Bedankt voor jullie antwoorden, ^O^

Dan heb ik nog een vraagje...

Hebben jullie wel eens gehad dat iemand jullie leuk vond/verliefd was, zonder dat hij/haar het wist dat jullie transgender zijn?
  maandag 4 februari 2013 @ 09:48:11 #148
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_122455767
quote:
14s.gif Op maandag 4 februari 2013 09:34 schreef ijzerenkruis het volgende:

Hebben jullie wel eens gehad dat iemand jullie leuk vond/verliefd was, zonder dat hij/haar het wist dat jullie transgender zijn?
Jup. Die moest ik het na de eerste zoen vertellen, hij had geen idee (en hij had me wel in zwembroek gezien).
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 4 februari 2013 @ 09:50:06 #149
395362 ijzerenkruis
IJzeren Kruis Ie klasse
pi_122455805
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 09:48 schreef wonderer het volgende:

[..]

Jup. Die moest ik het na de eerste zoen vertellen, hij had geen idee (en hij had me wel in zwembroek gezien).
Wat was zijn reactie? Wat ik me kan voorstellen is dat hij flink geschrokken was, boos misschien...?
  maandag 4 februari 2013 @ 09:52:48 #150
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_122455842
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 09:50 schreef ijzerenkruis het volgende:

[..]

Wat was zijn reactie? Wat ik me kan voorstellen is dat hij flink geschrokken was, boos misschien...?
Nope. Meer van "huh? Oh. Okee. Ik vind je nog steeds leuk" ;) We hebben de halve nacht over mijn transitie liggen praten en het enige wat hij jammer vond is dat ik geen pik had om mee te spelen ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 4 februari 2013 @ 10:01:44 #151
395362 ijzerenkruis
IJzeren Kruis Ie klasse
pi_122456012
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 09:52 schreef wonderer het volgende:

[..]

Nope. Meer van "huh? Oh. Okee. Ik vind je nog steeds leuk" ;) We hebben de halve nacht over mijn transitie liggen praten en het enige wat hij jammer vond is dat ik geen pik had om mee te spelen ;)
Ah :P i see, haha _O-

Wat ben jij dan eigenlijk? vrouw->man of man->vrouw?
  maandag 4 februari 2013 @ 10:06:14 #152
296917 Abby79
Being myself!
pi_122456110
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 10:01 schreef ijzerenkruis het volgende:
Wat ben jij dan eigenlijk? vrouw->man of man->vrouw?
Ga er maar vanuit dat iedereen hier als zichzelf post, dus dat mannetje bij zijn posts moet duidelijk zijn ;).

Overigens, waarom ga je er meteen vanuit dat mensen schrikken of boos worden? Ikzelf heb nog niet echt zo'n situatie meegemaakt (alleen via foto's op internet :P), maar de meeste zijn verbaasd, boos of geschrokken heb ik nog niet meegemaakt.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  maandag 4 februari 2013 @ 10:13:31 #153
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_122456278
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 10:01 schreef ijzerenkruis het volgende:

[..]

Ah :P i see, haha _O-

Wat ben jij dan eigenlijk? vrouw->man of man->vrouw?
Kun je dat nu echt niet afleiden uit voorgaande posts? :') Denk dat als hij een vrouw verwachtte, hij het niet jammer had gevonden dat ik geen pik had, hm?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 4 februari 2013 @ 10:14:47 #154
395362 ijzerenkruis
IJzeren Kruis Ie klasse
pi_122456307
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 10:06 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Ga er maar vanuit dat iedereen hier als zichzelf post, dus dat mannetje bij zijn posts moet duidelijk zijn ;).

Overigens, waarom ga je er meteen vanuit dat mensen schrikken of boos worden? Ikzelf heb nog niet echt zo'n situatie meegemaakt (alleen via foto's op internet :P), maar de meeste zijn verbaasd, boos of geschrokken heb ik nog niet meegemaakt.
Angst voor het onbekende? dat lijkt mij het meest logische :P

Ikzelf heb het nog nooit meegemaakt dus daarom mijn vraag :P

Ik denk als het zelf zou meemaken, dat ik wel een beetje een WTF-gevoel heb, maar daarna zal het wss niet echt meer iets uitmaken, ik zou zelfs geinteresseerd zijn, da's ook de voormaanste reden dat ik hier een beetje kom buurten, ik wil graag weten hoe of wat :P
  maandag 4 februari 2013 @ 10:16:32 #155
395362 ijzerenkruis
IJzeren Kruis Ie klasse
pi_122456355
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 10:13 schreef wonderer het volgende:

[..]

Kun je dat nu echt niet afleiden uit voorgaande posts? :') Denk dat als hij een vrouw verwachtte, hij het niet jammer had gevonden dat ik geen pik had, hm?
Sorry, niet op gelet, excuses
  maandag 4 februari 2013 @ 10:17:33 #156
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_122456381
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 10:14 schreef ijzerenkruis het volgende:

[..]

Angst voor het onbekende? dat lijkt mij het meest logische :P

Ikzelf heb het nog nooit meegemaakt dus daarom mijn vraag :P

Ik denk als het zelf zou meemaken, dat ik wel een beetje een WTF-gevoel heb, maar daarna zal het wss niet echt meer iets uitmaken, ik zou zelfs geinteresseerd zijn, da's ook de voormaanste reden dat ik hier een beetje kom buurten, ik wil graag weten hoe of wat :P
Ik denk dat de enige mensen die echt keihard schrikken en kwaad/agressief worden, de mensen zijn die ergens niet helemaal zeker zijn over hun geaardheid, of gewoon heel erg dom.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 4 februari 2013 @ 10:35:25 #157
395362 ijzerenkruis
IJzeren Kruis Ie klasse
pi_122456799
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 10:17 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik denk dat de enige mensen die echt keihard schrikken en kwaad/agressief worden, de mensen zijn die ergens niet helemaal zeker zijn over hun geaardheid, of gewoon heel erg dom.
i see :)

Wederom bedankt voor jullie antwoorden ^O^,ik ben er blij mee!
pi_122458699
Iemand die ik vertrouwde, ik dacht dat het een vriendin was, heeft aan allemaal mensen doorverteld dat ik transgender ben. Daar was ik eigenlijk nog niet aan toe en ik ben best wel teleurgesteld. Mijn oestrogeen zegt: laat het los. Mijn testosteron zegt: maak haar kapot.
  maandag 4 februari 2013 @ 12:02:36 #159
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_122459094
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 11:49 schreef robinpunt het volgende:
Iemand die ik vertrouwde, ik dacht dat het een vriendin was, heeft aan allemaal mensen doorverteld dat ik transgender ben. Daar was ik eigenlijk nog niet aan toe en ik ben best wel teleurgesteld. Mijn oestrogeen zegt: laat het los. Mijn testosteron zegt: maak haar kapot.
Ik zou het er wel even met haar over hebben. Gewoon zo kalm mogelijk zeggen dat dit echt de bedoeling niet was en dat je erg teleurgesteld bent.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_122459589
Dank je, dat ga ik doen.
  maandag 4 februari 2013 @ 13:02:42 #161
296917 Abby79
Being myself!
pi_122460821
He, vervelend Robin. Ik denk dat Wonderers optie wel de beste is ja. Ze moet er in ieder geval wel even op gewezen worden dat ze toch iets te ver gegaan is. En dat hoeft niet door haar kapot te maken ;).
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_122461140
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 13:02 schreef Abby79 het volgende:
He, vervelend Robin. Ik denk dat Wonderers optie wel de beste is ja. Ze moet er in ieder geval wel even op gewezen worden dat ze toch iets te ver gegaan is. En dat hoeft niet door haar kapot te maken ;).
Haha nee, jullie hebben gelijk hoor. Ik moet niet vergeten na te denken...
Als ik uiterlijk meer ga veranderen dan zal ik uiteraard de controle verliezen over wie het wel en niet weet. Maar ik ben nu nog niet eens 1 maand aan de testo, er valt niks te zien, het is nu zo onnodig, ik zit er totaal niet op te wachten om negatieve reacties via iemand anders te horen. Dat blijkt dat ze niet te vertrouwen is vind ik overigens erger dan dat meer mensen het nu weten en de reacties. Ik dacht echt dat we een soort vertrouwensband hadden. Nou ja.
  maandag 4 februari 2013 @ 13:12:19 #163
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_122461178
Heb je er expliciet bijverteld dat ze het niet mocht vertellen, dan?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 4 februari 2013 @ 13:31:43 #164
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_122461839
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 13:12 schreef wonderer het volgende:
Heb je er expliciet bijverteld dat ze het niet mocht vertellen, dan?
Die fout heb ik ook gemaakt ja, waardoor praktisch m'n hele vriendengroep het al wist terwijl ik het ze nog zou vertellen :') .

Nouja, het heeft het wel weer een stukje makkelijker gemaakt want het moeilijke deel van het gesprek is dan wel een beetje weg.
  maandag 4 februari 2013 @ 13:34:49 #165
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_122461945
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 13:31 schreef J.Gibbs het volgende:

[..]

Die fout heb ik ook gemaakt ja, waardoor praktisch m'n hele vriendengroep het al wist terwijl ik het ze nog zou vertellen :') .

Nouja, het heeft het wel weer een stukje makkelijker gemaakt want het moeilijk deel van het gesprek is dan wel een beetje weg.
Ik had er voor/aan het begin van de transitie weinig moeite mee, want uiteindelijk komen mensen het toch wel te weten, maar nu ik stealth ben, zeg ik het er wel bij, dat verder niemand het wat aangaat.

Desondanks niet erg netjes van die vriendin om het door te vertellen, maar ik kan me ergens ook wel voorstellen dat ze het nut ervan niet inzag.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_122462341
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 13:12 schreef wonderer het volgende:
Heb je er expliciet bijverteld dat ze het niet mocht vertellen, dan?
Ja, dat heb ik er expliciet bij gezegd.

Ik vind het juist geen nut hebben om het verder te vertellen, je ziet nog niets aan mij. Als ik het niet aan haar had verteld dan had ze het zelf ook niet geweten. De enige reden die ik kan bedenken om zoiets verder te vertellen is dat ze het waarschijnlijk entertaining vindt en dat vind ik geen goede reden.
  maandag 4 februari 2013 @ 13:50:39 #167
296917 Abby79
Being myself!
pi_122462425
Uh, nee. Dat is het inderdaad niet. En extra vervelend (en idioot van haar) als ze het toch verteld ondanks gevraagd te zijn het niet te doen...
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  maandag 4 februari 2013 @ 13:52:22 #168
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_122462475
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 13:48 schreef robinpunt het volgende:

[..]

Ja, dat heb ik er expliciet bij gezegd.

Ik vind het juist geen nut hebben om het verder te vertellen, je ziet nog niets aan mij. Als ik het niet aan haar had verteld dan had ze het zelf ook niet geweten. De enige reden die ik kan bedenken om zoiets verder te vertellen is dat ze het waarschijnlijk entertaining vindt en dat vind ik geen goede reden.
Dan zou ik echt even duidelijk zeggen dat je niet gediend bent van dit soort indiscretions. Mensen mogen best geconfronteerd worden met de gevolgen van hun acties.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 4 februari 2013 @ 19:06:24 #169
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_122474427
Ik ben vergeten wanneer ik met T gestart ben, 2011 of 2010 :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_122474557
Mijn peecock gen2 :)
04/02 Despatched to overseas (Country code: NL)
  maandag 4 februari 2013 @ 19:12:30 #171
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_122474746
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 19:08 schreef Nezhi het volgende:
Mijn peecock gen2 :)
04/02 Despatched to overseas (Country code: NL)
^O^
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_122475016
Ik vind het eigenlijk best raar dat ik alles al 'in huis' heb voordat ik überhaupt kan beginnen bij het VU :')
Mijn oma heeft twee transities zien gebeuren vóór mij maar zegt dat ik de enige ben die mentaal klaar was voor het proces. Hadden jullie ook het gevoel dat jullie er écht klaar voor waren toen jullie daadwerkelijk begonnen (dus na de wachtlijst etc.)?

[ Bericht 1% gewijzigd door Nezhi op 04-02-2013 19:27:40 ]
  maandag 4 februari 2013 @ 20:11:48 #173
296917 Abby79
Being myself!
pi_122478871
Denken de meeste niet dat ze er helemaal klaar voor zijn als ze beginnen? Om dan onderweg in het traject toch te merken dat sommige zaken heel anders lopen dan gepland/verwacht? :)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_122480437
Haha naja ik bedoel meer dat je emotioneel wat stabieler was etc. :) Dat je mentaal wel een stootje kon hebben zeg maar.
pi_122487937
Het heeft ook te maken met de lange wachtlijsten.Je hebt al die tijd kunnen voorbereiden.Dus ja dan ben je uiteindelijk wel klaar voor.Het komt denk ik de spuigaten uit dat wachten

Ik melde me aan, kon 2 weken later op intake
Is een groot verschil met jullie die gemiddeld 18 maanden moeten wachten?

Maar ik was er klaar voor.Zou niet weten waarom ik er niet klaar voor was

En packen deed ik al sinds kind zijnde (sokken)

Hoelang heb je moeten wachten Nezhi?
pi_122488091
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 19:06 schreef wonderer het volgende:
Ik ben vergeten wanneer ik met T gestart ben, 2011 of 2010 :')
Is wel een groot verschil ;) weet je dat serieus niet meer?
pi_122494592
De intake had ik na 3 dagen al. Ik moet 14-16 maanden wachten voor het eerste echte gesprek met de psycholoog. Nu dus nog 10 maanden :')

Met sokken lukte me nooit, zat nooit goed en voelde ook niet goed.
pi_122495066
Ik lees hier al een tijdje mee (very interesting!).
Even een 'hallo' achterlaten, bij deze.

Dappere kanjers zijn jullie! :*
Je raekt an de dinge geweun.
pi_122497080
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 00:51 schreef Nezhi het volgende:
De intake had ik na 3 dagen al. Ik moet 14-16 maanden wachten voor het eerste echte gesprek met de psycholoog. Nu dus nog 10 maanden :')

Met sokken lukte me nooit, zat nooit goed en voelde ook niet goed.
Ik vind dat toch knap dat je er dan zo rustig onder blijft
Raar dat jullie zolang moeten wachten.
Ik melde me in juni aan (UZ welliswaar), 2 weken later komen nog diezelfde zomer afspraak bij de endo en in herfst zag ik al de chirurg
Van eerste gesprek tot phalloplastie was 22 maanden.Maar had ik al verteld
Succes met alles
  dinsdag 5 februari 2013 @ 09:07:53 #180
296917 Abby79
Being myself!
pi_122497257
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 01:26 schreef Messina het volgende:
Ik lees hier al een tijdje mee (very interesting!).
Even een 'hallo' achterlaten, bij deze.

Dappere kanjers zijn jullie! :*
Hier klopt iets niet, ik dacht vanmorgen bijna dat ik de verkeerde topicreeks geopend had! :o Maar dank je :).
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 08:57 schreef Skillsy het volgende:
Ik vind dat toch knap dat je er dan zo rustig onder blijft
Raar dat jullie zolang moeten wachten.
Ook bij het UZ moet je nu lang wachten hoor. Iig als MtF, ik heb de intake in het VU gedaan, maar tussen het eerste gesprek bij het UZ en eerste hormonen zaten bij mij ook 8 maanden, de eerste afspraak met de chirurg was toen ook nog een maand of 6 later (en de operatie vanaf dat punt anderhalf jaar).

Jij bent waarschijnlijk gewoon precies op het juiste moment begonnen.

En dat rustig blijven vond m'n psycholoog ook al zo knap van me, blijkbaar accepteren de meeste de traagheid van de medische wereld niet zo :P. Hoewel ik de laatste dagen wel even zoiets heb van 'het mag nu wel voorbij zijn'. Maar ook dat trekt wel weer over.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 09:20:24 #181
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_122497516
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 20:32 schreef Nezhi het volgende:
Haha naja ik bedoel meer dat je emotioneel wat stabieler was etc. :) Dat je mentaal wel een stootje kon hebben zeg maar.
Ik had eerder met T kunnen beginnen, maar heb het nog een paar maanden uitgesteld tot ik er klaar voor was.

quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2013 22:20 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Is wel een groot verschil ;) weet je dat serieus niet meer?
Ja, uiteindelijk kan ik het wel terugredeneren, maar ik was het echt kwijt :') Lastig te geloven dat het al bijna drie jaar is.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_122498110
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 09:07 schreef Abby79 het volgende:

[..]


[..]

Ook bij het UZ moet je nu lang wachten hoor. Iig als MtF, ik heb de intake in het VU gedaan, maar tussen het eerste gesprek bij het UZ en eerste hormonen zaten bij mij ook 8 maanden, de eerste afspraak met de chirurg was toen ook nog een maand of 6 later (en de operatie vanaf dat punt anderhalf jaar).

Jij bent waarschijnlijk gewoon precies op het juiste moment begonnen.

En dat rustig blijven vond m'n psycholoog ook al zo knap van me, blijkbaar accepteren de meeste de traagheid van de medische wereld niet zo :P. Hoewel ik de laatste dagen wel even zoiets heb van 'het mag nu wel voorbij zijn'. Maar ook dat trekt wel weer over.
Heb vernomen dat het nu drukker is dan aantal jaar geleden.UZ krijgt ook een stroom van Nederlanders die zich aanmelden heb ik gehoord?
Is nog altijd sneller dan het VU ;)

Ik vind het normaal dat men het niet accepteerd, ik bedoel 14 maanden wachten voor de eerste hoe noemen ze dat in het VU? 'Dianostische gesprekje ' en dat gesprekjee is ook maar tussen haakjes.

Je zal maar hardnekkige vorm van kanker hebben en er wordt gezegd tegen je dat je bijna een jaar moet wachten om het eerst maar eens te bespreken.Hahah
En neen is geen goede vergelijking maar kom op zeg 18 maanden.Who the fuck accepteerd dat?
pi_122498172
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 09:20 schreef wonderer het volgende:

[..]


[..]

Ja, uiteindelijk kan ik het wel terugredeneren, maar ik was het echt kwijt :') Lastig te geloven dat het al bijna drie jaar is.
Klinkt possitief.Betekent dat je er niet zo mee bezig bent
Overigens wist ik ook niet de exacte datum maar kreeg een brief van de endo dat ik op controle moest omdat ik de 5 jarige termijn had bereikt,zodoende ging ik nadenken over de datum wanneer ik begon
  dinsdag 5 februari 2013 @ 09:51:42 #184
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_122498246
De datum weet ik nog wel (13 april), jaartallen gaan me minder makkelijk af.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 5 februari 2013 @ 10:11:32 #185
296917 Abby79
Being myself!
pi_122498805
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 09:45 schreef Skillsy het volgende:
Heb vernomen dat het nu drukker is dan aantal jaar geleden.UZ krijgt ook een stroom van Nederlanders die zich aanmelden heb ik gehoord?
Is nog altijd sneller dan het VU ;)
Dat was ook de reden dat ik naar Gent ging ;). Plus dat ik destijds in Eindhoven woonde, dus qua reistijd scheelde het bijna niets. Met die stroom Nederlanders viel het toen ik me aanmelde overigens nog best mee, ik was een van de vijf Nederlandse destijds. Ik heb alleen geen idee hoeveel er sindsdien (okt 2010) nog bij gekomen zijn.

En je hebt helemaal gelijk, 18 maanden wachten voor een behandeling IS veel te lang. Maar je hebt eigenlijk geen keus ;(.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 10:26:16 #186
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_122499168
Het wordt tijd dat de verzekeringen ook alternatieve routes gaat vergoeden.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_122500291
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 09:45 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Ik vind het normaal dat men het niet accepteerd, ik bedoel 14 maanden wachten voor de eerste hoe noemen ze dat in het VU? 'Dianostische gesprekje ' en dat gesprekjee is ook maar tussen haakjes.

Nee dat gesprek krijg je echt een paar dagen nadat je je aanmeldt!
  dinsdag 5 februari 2013 @ 11:15:15 #188
296917 Abby79
Being myself!
pi_122500574
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 11:06 schreef Nezhi het volgende:
Nee dat gesprek krijg je echt een paar dagen nadat je je aanmeldt!
Dat is dan ook veranderd, ik had me 1 maart aangemeld in 2010 en m'n intake was op 24 juni. En dat was toen snel... maar zelfs daarna die 14 maanden wachten is echt te lang.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_122502259
Ik moet wel lachen, had me aangemeld als eerste instantie bij het VU.Hoorde niks en ben me toen wezen aanmelden bij het UZ (woon er dichterbij dus) en toen ik borst/buik operatie klaar had bij het UZ kreeg ik eindelijk telefoontje van het VU dat ik op gesprek mocht.Oh zei die vrouw, "neem zoveel mogelijk dossiers en info over uzelf mee"Tsja...

Ik ben het eens met Wonderer.
Ook dat gedoe met Nebido, wordt door het CZ nog steeds niet vergoed.Wat is dat nou?Het is goedkoper, gezonder waarom zo moeilijk doen?
Soms heb je het gevoel dat je geen recht hebt als je genderdysforie hebt.
pi_122504830
Ik had inderdaad ook mijn intakegesprek vrijwel direct. Hoe snel je op intake mag is afhankelijk van je verleden bij de ggz. Sommige mensen moeten een paar maanden wachten omdat het VUmc die rapportages eerst wil hebben.

Ik sta nu op de wachtlijst maar ben wel aan de hormonen. Sta hierbij wel onder medisch toezicht. Ik moet wel alles zelf betalen maar ja, beter dan een jaar wachten.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 13:29:13 #191
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_122505110
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 13:22 schreef robinpunt het volgende:
Ik sta nu op de wachtlijst maar ben wel aan de hormonen. Sta hierbij wel onder medisch toezicht. Ik moet wel alles zelf betalen maar ja, beter dan een jaar wachten.
Hoe bevalt de T tot nu toe? Merk je al wat?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 5 februari 2013 @ 13:43:51 #192
296917 Abby79
Being myself!
pi_122505633
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 13:29 schreef wonderer het volgende:
Hoe bevalt de T tot nu toe? Merk je al wat?
Ik moest aan deze post van Robin denken:
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 11:49 schreef robinpunt het volgende:
Mijn oestrogeen zegt: laat het los. Mijn testosteron zegt: maak haar kapot.
Ik vermoed dat er iets verschil is met voor de testosteron ;).
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 13:53:55 #193
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_122506048
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 13:43 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Ik moest aan deze post van Robin denken:

[..]

Ik vermoed dat er iets verschil is met voor de testosteron ;).
Ja, ok, afgezien van dat ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_122507336
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 13:22 schreef robinpunt het volgende:

Ik sta nu op de wachtlijst maar ben wel aan de hormonen. Sta hierbij wel onder medisch toezicht. Ik moet wel alles zelf betalen maar ja, beter dan een jaar wachten.
Groot gelijk.Heb ik ook gedaan
pi_122507417
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 13:22 schreef robinpunt het volgende:
Ik had inderdaad ook mijn intakegesprek vrijwel direct. Hoe snel je op intake mag is afhankelijk van je verleden bij de ggz. Sommige mensen moeten een paar maanden wachten omdat het VUmc die rapportages eerst wil hebben.

Ik sta nu op de wachtlijst maar ben wel aan de hormonen. Sta hierbij wel onder medisch toezicht. Ik moet wel alles zelf betalen maar ja, beter dan een jaar wachten.
Hoe doe je dat?
Als ik werk heb zou ik het opzich ook wel kunnen betalen... is er al iets gehoord over dat wetsvoorstel mbt naamswijzigingen?
pi_122508736
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:29 schreef Nezhi het volgende:

[..]

is er al iets gehoord over dat wetsvoorstel mbt naamswijzigingen?
http://www.rijksoverheid.(...)seksualiteit-1-28-bw

Fase 2 is het voorstel 'al' in.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 15:09:34 #197
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_122509092
quote:
You don't have enough X chromosomes to understand.
:')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 5 februari 2013 @ 15:18:06 #198
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_122509488
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 15:01 schreef Onderweg het volgende:

[..]

http://www.rijksoverheid.(...)seksualiteit-1-28-bw

Fase 2 is het voorstel 'al' in.
Jeetje, wat duurt dat allemaal nog lang :{ .

Maarja, dat kan ik ook over die wachttijd zeggen tot ik op intakegesprek mag. Daar heb ik ook nog steeds niks van gehoord :{ .

Weet iemand hier waar dat in Groningen onder valt en welk nummer ik moet hebben? Ik ben de brief even kwijt namelijk. Ik weet alleen nog dat de gene waarmee ik het gesprek zou hebben V.C.R. Jiawan heet en dat ze twee weken voor de afspraak zouden laten weten wanneer die is.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 15:29:02 #199
296917 Abby79
Being myself!
pi_122510048
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 15:18 schreef J.Gibbs het volgende:
...
Als ik Google op die naam linkt dat naar het telefoonnummer van de afdeling Psychiatrie: 050-3612067 of 050-3612065. Geen idee of dat het nummer is wat je zoekt hoor, maar je kunt het altijd proberen :P.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_122510402
Volgens mij moet je Astrid Pascal hebben (las ik ergens anders)


Contactpersoon: Astrid Pascal Telefoon: 050-3614461

(http://www.travestiegroningen.nl/ ; zie rechterkolom onderaan ook een email adres, maar bellen gaat beter denk ik)

Edit: Het genderteam in Groningen heeft geen eigen plek. Jiawan werkt gewoon op de afdeling psychiatrie en het boeltje specialisten wordt bij elkaar gehouden door Astrid Pascal, die de administratie doet en de afspraken maakt.

[ Bericht 33% gewijzigd door Onderweg op 05-02-2013 15:51:26 (toevoeging) ]
  dinsdag 5 februari 2013 @ 16:34:03 #202
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_122512956
Mooi stuk O+ En mooie reacties, ook!

[ Bericht 10% gewijzigd door wonderer op 05-02-2013 16:39:26 ]
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_122517096
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 13:29 schreef wonderer het volgende:

[..]

Hoe bevalt de T tot nu toe? Merk je al wat?
Ik voel me prima ^O^ Ik merk dat mijn stem verandert en mijn libido schiet door het plafond.

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:29 schreef Nezhi het volgende:

[..]

Hoe doe je dat?
Als ik werk heb zou ik het opzich ook wel kunnen betalen... is er al iets gehoord over dat wetsvoorstel mbt naamswijzigingen?
Zolang je het niet op recept kunt krijgen moet je het ergens anders vandaan zien te halen. Ik zou het niet zomaar online bestellen maar dan beter van iemand kopen die het gewoon uit een Nederlandse apotheek heeft en het niet gebruikt. En je moet een huisarts hebben die heel behulpzaam is zodat je bloed met regelmaat kan worden gecheckt...

De nieuwe wetgeving wordt op z'n vroegst in de eerste helft van 2014 van kracht. :{
pi_122530602
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 13:22 schreef robinpunt het volgende:
Ik had inderdaad ook mijn intakegesprek vrijwel direct. Hoe snel je op intake mag is afhankelijk van je verleden bij de ggz. Sommige mensen moeten een paar maanden wachten omdat het VUmc die rapportages eerst wil hebben.

Ik sta nu op de wachtlijst maar ben wel aan de hormonen. Sta hierbij wel onder medisch toezicht. Ik moet wel alles zelf betalen maar ja, beter dan een jaar wachten.
Ik heb na mijn telefonische aanmelding wel een paar maanden moeten wachten op mijn intake. Ze hoefden toen enkel een briefje van mijn huisarts over een voorgeschiedenis hebben. Vanaf intake tot eerste gesprel heeft volgens mij een maand of 9 geduurd. Ik zou eens een tijdlijntje moeten opzetten. Behalve mijn telefonische aanmelding zou ik alle belangrijke data terug moeten kunnen vinden.

Het traject bij het VU hangt aan elkaar van wachten. Begin februari vorig jaar kreeg ik te horen dat ik verder kon met behandeling. Het duurde uiteindelijk tot half April tot ik daadwerkelijk een eerste pil geslikt had.

Ondertussen heb ik mijn diagnosticerende psych niet meer gezien of gesproken sinds ik ben begonnen met androcur driekwart jaar geleden. Tussendoor nog wel een inval psych gezien voor het voortgangsgesprekje na drie maanden om verder te kunnen met oestrogeen. Deze maand heb ik na een half jaar weer een gesprek met een nieuwe psych over de voortgang.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fixers op 05-02-2013 23:17:00 ]
pi_122533775
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 18:10 schreef robinpunt het volgende:

[..]

[..]

Zolang je het niet op recept kunt krijgen moet je het ergens anders vandaan zien te halen. Ik zou het niet zomaar online bestellen maar dan beter van iemand kopen die het gewoon uit een Nederlandse apotheek heeft en het niet gebruikt. En je moet een huisarts hebben die heel behulpzaam is zodat je bloed met regelmaat kan worden gecheckt...

Krijg je dat van andere testo gebruikers?
Je huisarts is verplicht je bloed te onderzoeken.Hij kan geen neen zeggen.Heeft niks met behulpzaam te maken.

Je kan inderdaad wel je bloed onderzoeken willekeurig, maar bij het genderteam controleren ze op verschillende aspecten, .niet alleen op testo of cholestorol.Mijn huisartsen die ik gehad heb wisten niet wat ze moesten checken.Daar is ook een endocrinoloog voor.
Ik laat daarom ook om de zoveel tijd mijn bloed onderzoeken door een endocrinoloog en niet bij mijn huisarts.
pi_122534750
-Oeps-
pi_122558695
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 22:58 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Krijg je dat van andere testo gebruikers?
Je huisarts is verplicht je bloed te onderzoeken.Hij kan geen neen zeggen.Heeft niks met behulpzaam te maken.

Je kan inderdaad wel je bloed onderzoeken willekeurig, maar bij het genderteam controleren ze op verschillende aspecten, .niet alleen op testo of cholestorol.Mijn huisartsen die ik gehad heb wisten niet wat ze moesten checken.Daar is ook een endocrinoloog voor.
Ik laat daarom ook om de zoveel tijd mijn bloed onderzoeken door een endocrinoloog en niet bij mijn huisarts.
Het is al lastig een endocrinoloog te vinden als je een doorverwijzing hebt, laat staan dat je er 1 kunt vinden die meewerkt als je op hormonen bent zonder recept. Mijn huisarts heeft bij een endocrinoloog die wel ervaring met transgenderbehandelingen heeft, uitgezocht waar mijn bloed op getest moet worden. Ik laat mijn bloed dus niet willekeurig onderzoeken en ik vind dit wel degelijk bijzonder behulpzaam. Een vriend van mij z'n huisarts wilde hem niet eens een doorverwijzing geven naar de P.I.G. omdat hij al op de wachtlijst van het VUmc stond. Een huisarts hoeft niks, als het je niet bevalt dan zoek je maar een andere.
pi_122560144
Wat is P.I.G. als ik vragen mag? Maar los daarvan, als een arts - om wat voor reden dan ook - geen medewerking wil verlenen aan een dergelijk verzoek dan is dat zijn of haar goed recht. Als ik een arts zou zijn dan zou ik ook geen medicatie, hormonen in dit geval, voorschrijven als de specialisten daar (nog) geen groen licht voor gegeven hebben.
pi_122561130
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 18:18 schreef Xenzo het volgende:
Wat is P.I.G. als ik vragen mag? Maar los daarvan, als een arts - om wat voor reden dan ook - geen medewerking wil verlenen aan een dergelijk verzoek dan is dat zijn of haar goed recht. Als ik een arts zou zijn dan zou ik ook geen medicatie, hormonen in dit geval, voorschrijven als de specialisten daar (nog) geen groen licht voor gegeven hebben.
De Psycho Informa Groep: http://www.psycho-informa-groep.nl/genderdyforie.html (aka Tanja van Hengel)
pi_122564795
Hormonen voorschrijven is een ander verhaal.Maar iemands bloed testen weet niet of een arts daar nee op kan zeggen.Ja hij kan het wel, hij mag doen en laten wat ie wil.Boeit verder ook niet.Ik denk alleen niet dat hij je medisch goed in de gaten kan houden.

Ik ben ook begonnen zonder arts of Genderteam met hormonen.Lekker ampullekes gekocht bij een bodybuilder .Groot gelijk dat je al begint
Weet wel dat het VU moeilijk doet als je zelf gaat experimenteren dat heb ik vaak horen zeggen.
Het UZ had geen probleem mee.
  woensdag 6 februari 2013 @ 20:02:53 #211
296917 Abby79
Being myself!
pi_122565051
Ik zou het echt niet durven, zomaar met medicatie beginnen zonder begeleiding :N. Veel te bang dat het mis zou gaan...
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_122565850
Ik was ongeduldig en had geen angst.Zou niet weten waarvoor ik bang moest zijn.Ja het zelf injecteren durf ik niet ,nog steeds niet overigens

Doe jij het zelf Robin?Neem aan dat de dokter ?en of assistent dat niet doet omdat jij illegaal bezig bent.
  woensdag 6 februari 2013 @ 20:23:54 #213
296917 Abby79
Being myself!
pi_122566279
Nou ja, ik houd er niet van zonder controle vreemde dingen te doen met m'n lichaam :). Heb ook nooit gerookt ofzo omdat ik weet wat dat doet. Foute toediening van testosteron kan ook schadelijk zijn.

En qua injecteren, ik denk dat ik dat wel zou durven. T wordt in spierweefsel geinjecteerd als ik het goed heb? Da's natuurlijk wel wat lastiger dan m'n insuline, maar de glucagon spuiten durfde ik ook wel. Hoewel ik die gelukkig nooit nodig heb gehad :).
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_122566979
Ik dacht, er kunnen 2 dingen gebeuren: ik word een man of ik krijg een hartaanval. Beide opties vind ik beter dan zoals het nu is.
Na ongeveer anderhalve week kreeg ik enorme krampen in mijn onderbuik, ik had nog nooit zoiets gevoeld en het hield heel lang aan. Toen dacht ik wel even, straks ga ik dood. Maar goed, ik heb het overleefd en voel me nu prima.
pi_122581337
Zonder mensen aan te zetten tot illegale praktijken, maar hoe komen jullie aan jullie hormonen als dat niet via de dokter gaat? Ik hoop dat jullie dat niet via Internet doen, want het schijnt dat de medicatie voor ruim 60% fake is.
pi_122582472
Ik via een bodybuilder,hoe hij het kreeg geen idee.

Het was in iedergeval niet fake want binnen 2 maandjes kreeg ik baardgroei.
Endo arts bij het UZ noemde het ook een "paardemiddel"
pi_122582479
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 23:49 schreef Xenzo het volgende:
Zonder mensen aan te zetten tot illegale praktijken, maar hoe komen jullie aan jullie hormonen als dat niet via de dokter gaat? Ik hoop dat jullie dat niet via Internet doen, want het schijnt dat de medicatie voor ruim 60% fake is.
Zoals ik al eerder aangaf lijkt het mij ook onverstandig om medicatie op het internet te bestellen. Je kunt het beter van iemand kopen die het op recept krijgt oid.
pi_122582761
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 00:21 schreef Skillsy het volgende:
Ik via een bodybuilder,hoe hij het kreeg geen idee.

Het was in iedergeval niet fake want binnen 2 maandjes kreeg ik baardgroei.
Endo arts bij het UZ noemde het ook een "paardemiddel"
Best eng spul dan als ik het zo lees. Maar goed, ik snap dat u liever niet wil wachten op de artsen.
  donderdag 7 februari 2013 @ 09:09:21 #219
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_122585905
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 00:32 schreef Xenzo het volgende:

[..]

Best eng spul dan als ik het zo lees. Maar goed, ik snap dat u liever niet wil wachten op de artsen.
Het is geen eng spul, het is hetzelfde spul als wat jouw ballen maken. De dosis kan zonder monitor alleen verkeerd uitpakken en de steroiden die bodybuilders gebruiken zijn meestal hogere concentraties (ter vergelijking, een bodybuilder kan wel 3000 mg per maand spuiten, een transman zit rond de 3-400).
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_122590518
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 23:49 schreef Xenzo het volgende:
Zonder mensen aan te zetten tot illegale praktijken, maar hoe komen jullie aan jullie hormonen als dat niet via de dokter gaat? Ik hoop dat jullie dat niet via Internet doen, want het schijnt dat de medicatie voor ruim 60% fake is.
Het grootste gedeelte van de fake medicijnen moet in de hoek van de viagra pillen en afslankmedicijnen gezocht worden. Er zijn bronnen die in het algemeen betrouwbaar geacht worden.

Bedenk bij dat soort berichten ook, dat zowel de NL overheid als de big pharma er belang bij hebben parallelle import te voorkomen. Die medicijnen zijn vaak in landen geproduceerd waar patenten geen werking hebben.

Dat gezegd hebbende blijft het niet-op-recept-innemen van medicatie die voorgeschreven moet worden, een extra risico (het gaat wel eens fout, maar de details daarvan ken ik niet; vaak kom je met gezond verstand een heel eind) dat iedereen voor zichzelf maar moet afwegen.

Overigens zijn er wel degelijk (huis-)artsen die een receptje voor de hormonen uitschrijven, dat verder vergoed wordt door de zorgverzekeraar. Het is niet zo zwart wit als sommige hokjesdenkers zelf vermoeden.
pi_122602171
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:04 schreef Onderweg het volgende:

[..]

Bedenk bij dat soort berichten ook, dat zowel de NL overheid als de big pharma er belang bij hebben parallelle import te voorkomen. Die medicijnen zijn vaak in landen geproduceerd waar patenten geen werking hebben.

Overigens zijn er wel degelijk (huis-)artsen die een receptje voor de hormonen uitschrijven, dat verder vergoed wordt door de zorgverzekeraar. Het is niet zo zwart wit als sommige hokjesdenkers zelf vermoeden.
Correct , ik ken iemand bij mij in de buurt die wel testosteron kreeg van zijn huisarts.Ik kreeg dat niet , mijn huisarts wilde er niet eens over nadenken.

Ik heb nagevraagd aan een vriend van mij die bodybuilder is en hij koopt testo in de Balkan,
Goedkoop maar zit wel veel testosteron in.

Ik ben het eens met Robin, soms heb je geen keuze en moet je wel beginnen.En dan ga je niet wachten op een genderteam totdat zij tijd voor je hebben en nog van top tot teen beoordelen (bedoel hier vooral het VU mee):)
pi_122603329
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 17:18 schreef Skillsy het volgende:
Ik ben het eens met Robin, soms heb je geen keuze en moet je wel beginnen.En dan ga je niet wachten op een genderteam totdat zij tijd voor je hebben en nog van top tot teen beoordelen (bedoel hier vooral het VU mee):)
Ik ben ook begonnen omdat ik in september een deeltijd opleiding begin en daar wil ik als man naartoe. Dan ben ik ongeveer 7/8 maanden aan de T, ik hoop dat ik het red.
pi_122604882
Ik studeer als man maar zonder testosterone :( maar het boeit niemand echt, alleen maar één iemand die ik vaak zie weet het. Als het goed is kun je je naam in studielink veranderen, dan word je waarschijnlijk ingedeeld met je gekozen naam. Ik weet alleen niet of elke instelling die gebruikt.

[ Bericht 20% gewijzigd door Nezhi op 07-02-2013 18:41:57 ]
  donderdag 7 februari 2013 @ 18:52:36 #224
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_122605460
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 15:29 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Als ik Google op die naam linkt dat naar het telefoonnummer van de afdeling Psychiatrie: 050-3612067 of 050-3612065. Geen idee of dat het nummer is wat je zoekt hoor, maar je kunt het altijd proberen :P.
Oh, ik heb alleen op plaatjes ge-Googled maar kwam niets zinnigs tegen :@ .
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 15:36 schreef Onderweg het volgende:
Volgens mij moet je Astrid Pascal hebben (las ik ergens anders)

Contactpersoon: Astrid Pascal Telefoon: 050-3614461

(http://www.travestiegroningen.nl/ ; zie rechterkolom onderaan ook een email adres, maar bellen gaat beter denk ik)

Edit: Het genderteam in Groningen heeft geen eigen plek. Jiawan werkt gewoon op de afdeling psychiatrie en het boeltje specialisten wordt bij elkaar gehouden door Astrid Pascal, die de administratie doet en de afspraken maakt.
Dankjewel :) .
pi_122606470
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 18:36 schreef Nezhi het volgende:
Ik studeer als man maar zonder testosterone :( maar het boeit niemand echt, alleen maar één iemand die ik vaak zie weet het. Als het goed is kun je je naam in studielink veranderen, dan word je waarschijnlijk ingedeeld met je gekozen naam. Ik weet alleen niet of elke instelling die gebruikt.
Dank voor de tip, dat ga ik doen, ook als ik nog niet passable ben. We zullen het wel zien.
pi_122608259
Pfft, 7-8 maanden testosterone is toch lang zat om passabel te zijn?

pi_122608603
Ja, hallo. Als je er op dag 1 al uitziet als een jongen wel, ja.
pi_122609246
Dat valt wel mee, imo. De originele plaatjes kun je hier vinden, daar is zijn gezicht wel veel zachter dan in het gifje. Ik heb het nu ook en dat samen met mijn piepstemmetje stem is niet echt passabel vind ik, maar blijkbaar werkt het toch wel. Ik moet wel zeggen dat hij ontzettend veel sport.

http://linoscarcella.tumb(...)sterone-i-saw-an-old
http://linoscarcella.tumb(...)-my-try-to-be-a-girl

Ik denk dat je je nergens zorgen over hoeft te maken ;) Ik weet niet hoe je eruit ziet maar het gaat vast goed komen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Nezhi op 07-02-2013 20:29:53 ]
pi_122612445
Sommige zijn al passable voor de hormonen anderen weer niet.Je moet geluk hebben.Ik wil niet mensen de moed eruit stampen maar ik ken iemand die al 10 jaar aan de hormonen zit en nog steeds met mevrouw aangesproken wordt :N

Als je vroeg begint hoe beter lijkt mij.Zeker als je remmers hebt gebruikt.
pi_122626230
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 23:49 schreef Xenzo het volgende:
Zonder mensen aan te zetten tot illegale praktijken, maar hoe komen jullie aan jullie hormonen als dat niet via de dokter gaat? Ik hoop dat jullie dat niet via Internet doen, want het schijnt dat de medicatie voor ruim 60% fake is.
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 00:21 schreef Skillsy het volgende:
Ik via een bodybuilder,hoe hij het kreeg geen idee.

Het was in iedergeval niet fake want binnen 2 maandjes kreeg ik baardgroei.
Endo arts bij het UZ noemde het ook een "paardemiddel"
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 00:32 schreef Xenzo het volgende:
Best eng spul dan als ik het zo lees. Maar goed, ik snap dat u liever niet wil wachten op de artsen.
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:09 schreef wonderer het volgende:
Het is geen eng spul, het is hetzelfde spul als wat jouw ballen maken.
Hetzelfde spul? Dat waag ik serieus in twijfel te trekken. Mijn lichaam maakt testosteron zelf aan, de medicatie waar u over spreekt is op een chemisch gemaakt en wordt in het lichaam gestopt om het zo maar even te zeggen. Ik kan me voorstellen dat de werking van chemische testosteron toch echt anders werkt dan het lichaamseigen testosteron.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 09:12:48 #231
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_122628634
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 02:01 schreef Xenzo het volgende:

Hetzelfde spul? Dat waag ik serieus in twijfel te trekken. Mijn lichaam maakt testosteron zelf aan, de medicatie waar u over spreekt is op een chemisch gemaakt en wordt in het lichaam gestopt om het zo maar even te zeggen. Ik kan me voorstellen dat de werking van chemische testosteron toch echt anders werkt dan het lichaamseigen testosteron.
Ja, hetzelfde spul. Synthetisch, maar hetzelfde molecuul en je lichaam ziet het verschil niet.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_122628853
Ja, Wonderer heeft gelijk. Die hormonen zijn ook niet ontwikkeld voor transmannen maar voor biomannen die te weinig testosteron aanmaken; het is gewoon hetzelfde.
pi_122647572
Dat wist ik niet, zo leer ik nog eens wat op mijn oude dag.
pi_122684209
Ik heb mijn eerste packer!
Ik was benieuwd of packen wel iets voor mij is... we zijn nu al onafscheidelijk O+
pi_122685099
Mijn peecock is vandaag ook binnengekomen, 1x op de wc was geslaagd en de ander.. voor de helft :') :D Heb geen harnas dus heb een gaatje geknipt in een oude onderbroek...
  zaterdag 9 februari 2013 @ 20:17:00 #236
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_122686717
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 19:14 schreef robinpunt het volgende:
Ik heb mijn eerste packer!
Ik was benieuwd of packen wel iets voor mij is... we zijn nu al onafscheidelijk O+
Welke heb je?

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 19:40 schreef Nezhi het volgende:
Mijn peecock is vandaag ook binnengekomen, 1x op de wc was geslaagd en de ander.. voor de helft :') :D Heb geen harnas dus heb een gaatje geknipt in een oude onderbroek...
Tof :) Dat is echt snel trouwens, hij werd toch de 4e verstuurd? Hoeveel was je nu kwijt in totaal?

Ik gebruik bij mijn huidige ook geen harnas, maar ik weet niet of dat de reden is dat het maar de helft van de keren goed gaat :') Heb je wel boxers met gulp?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_122688829
200 dollar, zo'n 150 euro voor de 4 inch + pleasure kit. Maandag verstuurd, gister aangekomen in Nederland en vandaag bezorgd. En nee, ik gebruik op dit moment dames briefs die ik al jaren heb lol... ik kon geen boxers vinden die ik mooi vond, en de twee die ik heb zijn zonder gulp.

Nu met mijn onderbroekharnas lukt het een stuk beter :P
  zaterdag 9 februari 2013 @ 21:22:41 #238
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_122689764
Cool :) Ben erg benieuwd naar je bevindingen voor als je er wat meer ervaring mee hebt.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_122690013
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 20:17 schreef wonderer het volgende:

[..]

Welke heb je?
Mr. Limpy. Ik zag m in je review, het leek me een goede om mee te beginnen
  zondag 10 februari 2013 @ 00:54:59 #240
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_122699044
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 21:28 schreef robinpunt het volgende:

[..]

Mr. Limpy. Ik zag m in je review, het leek me een goede om mee te beginnen
Is het ook ;) Blij dat ie bevalt, tot nu toe. Ik hou hem voor het zwemmen, denk ik, hij is veel zachter dan de peecock dus dan lijkt het niet of je een stijve hebt in je zwembroek (ik draag square cut trunks).
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_122705012
Wonderer als je van plan bent om een peecock te kopen kun je deze code gebruiken voor 10$ off.
PC_TQN10 jammer dat ik het niet wist, anders had ik de 5.5 gehaald want
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met harnas heb ik tot nu toe nog geen een keer gelekt.
  zondag 10 februari 2013 @ 11:36:53 #242
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_122705908
Ik heb nu ook een 4" en ik snap wel wat je bedoelt. Ik ga wel eens met mijn voeten aan weerszijden van de toiletpot staan, maar niet iedereen zal dat kunnen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_122766678
Is een packer de eerste keren dat je 'm draagt niet heel erg awkward?
pi_122767661
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 20:57 schreef Fixers het volgende:
Is een packer de eerste keren dat je 'm draagt niet heel erg awkward?
Nee, juist niet! Zoals ik het heb ervaren tenminste.. Ik had ook verwacht dat het awkward zou zijn maar toen ik 'm eenmaal droeg voelde het juist super normaal. Ik heb m nog maar pas maar het voelt nu al alsof ik iets mis als ik hem niet draag.
  maandag 11 februari 2013 @ 22:19:16 #245
107792 Hexley
the Platypus
pi_122772794
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 22:19 schreef Hexley het volgende:
Kan het wezen dat iemand uit dit topic, net op TV was,...?
Ik niet :)
pi_122774665
Haha "kan het wezen"
pi_122777783
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 22:19 schreef Hexley het volgende:
Kan het wezen dat iemand uit dit topic, net op TV was,...?
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 23:27 schreef Skillsy het volgende:
Haha "kan het wezen"
Bent u, net als ik, ook een taalnazi? Die zin zou als volgt moeten zijn: "kan het zijn dat iemand uit dit topic net op TV was?" Maar ja, wie schrijft er tegenwoordig foutloos Nederlands? Bijna niemand. On-topic: in welk programma was dat? Wat me trouwens opvalt is dat er steeds meer aandacht besteed wordt aan transseksualiteit, hopelijk voor jullie zal transseksualiteit steeds "normaler" worden net zoals dat ook met homoseksualiteit het geval is.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 02:17:12 #249
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_122777857
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 20:57 schreef Fixers het volgende:
Is een packer de eerste keren dat je 'm draagt niet heel erg awkward?
Ik denk dat Mr Limpy een hele goeie is om mee te beginnen, die is zo zacht dat ie nooit in de weg zit.

Mijn eerste packer was er een met tuitje om door te plassen en die was WEL erg awkward, want dat werkte gewoon niet.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_122779324
Neen ben geen "taalnazi".Ik ben Joods heb familie verloren door nazi's dus die woordspeling komt nogal vervelend bij mij over.
Ik moest gewoon lachen omdat het gek klonk
Ik schrijf veel fouten dus verbeteren doe ik mensen niet.

Er is veel aandacht voor genderdyforie, maar of dat possitief voor ons is weet ik niet.
Snap ook niet waarom wij elke keer vegeleken worden met homo's.
pi_122780140
Tyron2 nieuwe versie is klaar voor verkoop: http://www.tyron2.net/welcome.en
En mijn peecock is uit elkaar aan het vallen :( heb al mailtje gestuurd naar peecock
  dinsdag 12 februari 2013 @ 13:36:52 #252
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_122786713
Dat heb ik eerder gehoord... Da's niet zo mooi :{ Hopelijk gaan ze niet moeilijk doen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 12 februari 2013 @ 13:39:12 #253
107792 Hexley
the Platypus
pi_122787545
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 13:36 schreef wonderer het volgende:
Dat heb ik eerder gehoord... Da's niet zo mooi :{ Hopelijk gaan ze niet moeilijk doen.
Gekke is dat ik hyper-depressief werd toen ik hem niet meer droeg, en net besloten om het toch weer te dragen ook al is de achterkant een beetje verlept. Het is gelukkig alleen de 'cup' waar de randjes aan het bladderen zijn. En nou ben ik weer springlevend :')

Ik ben trouwens aan het werk aan een engelstalige ftm site waar alle informatie verzameld op staat. Mijn ogen bloeden van Hudson's guide...
  dinsdag 12 februari 2013 @ 14:01:30 #255
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_122787607
Hudson's guide is al heel lang niet meer bijgewerkt... ;( Succes ermee, lijkt me klotewerk.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_122794769
Dat Peecock gedoe, is dat niet onhandig?Heb ook eentje gehad maar er bleef altijd urine achter waardoor mijn onderbroek nat werd en stonk.Ik gebruikte altijd mr Lympie (lekker goedkoop) en in mijn broekzak een buisje voor als ik moest plassen
Achteraf ook smerig idee :')

Dat eeuwige geworstel met STP's..dat vergt veel energie
  dinsdag 12 februari 2013 @ 17:18:03 #257
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_122795059
Ja, alles is onhandig vergeleken bij een lichaamseigen orgaan :P
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_122795920
Ja pfff...Dan heb ik liever een zware operatie en dat er na afloop lekkker wat aanhangt ,dan elke keer dag in dag uit dat knip en plak gedoe.
Ik persoonlijk vind mijn piemel wel voldoen aan de eisen. Maar ik ben ook niet veeleisend heb ik het idee :)
pi_122802407
Ik heb niet de behoefte om staand te plassen maar ik vind het penetratieprobleem wel erg. :@ Ik werk me kapot om dat te compenseren! ;)
pi_122805237
Oh, ja dat is weer totaal omgekeerd wat mijn wensen zijn.Met een phallo kun je ook penetreren maar heb je wel hulpmiddeltjes nodig en dat kost ook wat tijd en creativiteit.Ennuh soms niet goed voor de piemel (weet ik uit ervaring) dus vandaar dat ik dat zonder erectile niet meer doe.
pi_122809351
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 22:19 schreef Hexley het volgende:
Kan het wezen dat iemand uit dit topic, net op TV was,...?
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 23:27 schreef Skillsy het volgende:
Haha "kan het wezen"
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 01:56 schreef Xenzo het volgende:
Bent u, net als ik, ook een taalnazi? Die zin zou als volgt moeten zijn: "kan het zijn dat iemand uit dit topic net op TV was?" Maar ja, wie schrijft er tegenwoordig foutloos Nederlands? Bijna niemand. On-topic: in welk programma was dat? Wat me trouwens opvalt is dat er steeds meer aandacht besteed wordt aan transseksualiteit, hopelijk voor jullie zal transseksualiteit steeds "normaler" worden net zoals dat ook met homoseksualiteit het geval is.
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 08:58 schreef Skillsy het volgende:
Neen ben geen "taalnazi".Ik ben Joods heb familie verloren door nazi's dus die woordspeling komt nogal vervelend bij mij over.
Mijn welgemeende excuus, het was niet mijn bedoeling om u te kwetsen met mijn woordkeuze. Het woord "taalnazi" betekent in het Internetjargon iemand die erg op de spelling en grammatica let.
quote:
Op dinsdag 12 februari 2013 08:58 schreef Skillsy het volgende:
Er is veel aandacht voor genderdyforie, maar of dat possitief voor ons is weet ik niet.
Snap ook niet waarom wij elke keer vegeleken worden met homo's.
De vergelijking die gemaakt wordt heeft te maken met de acceptatie en emancipatie, niet met de geaardheid zelf aangezien genderdysforie - voor zover ik weet - niks met geaardheden te maken heeft.
pi_122813118
Ik weet dat taalnazi een internet woord is voor taal corrigeren .Geen excuus hahah ;)

Ik vind die aandacht op tv maar niks.Ik weet niet of dat altijd in ons voordeel werkt.
pi_122813739
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 23:29 schreef Skillsy het volgende:
Ik vind die aandacht op tv maar niks.Ik weet niet of dat altijd in ons voordeel werkt.
Dat vraag ik me dus ook af, want vaak worden transseksuelen als "freaks of nature" neergezet om het maar even grof te zeggen. Erg jammer, want volgens mij zijn transseksuelen net zo gewoon of raar als niet-transseksuelen mensen.
  woensdag 13 februari 2013 @ 09:17:33 #264
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_122818954
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 22:26 schreef Xenzo het volgende:

Mijn welgemeende excuus, het was niet mijn bedoeling om u te kwetsen met mijn woordkeuze. Het woord "taalnazi" betekent in het Internetjargon iemand die erg op de spelling en grammatica let.

Je opmerking klopte ook niet eens: http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/wezen-zijn ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_122828163
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 23:42 schreef Xenzo het volgende:

[..]

want volgens mij zijn transseksuelen net zo gewoon of raar als niet-transseksuelen mensen.
O+
  woensdag 13 februari 2013 @ 16:35:37 #266
296917 Abby79
Being myself!
pi_122834481
Volgens mij heb ik nog nooit een normaal iemand gezien ;).
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_122849458
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 09:17 schreef wonderer het volgende:
Je opmerking klopte ook niet eens: http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/wezen-zijn ;)
Welke opmerking? Let me know.
  donderdag 14 februari 2013 @ 00:16:53 #268
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_122857065
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 21:57 schreef Xenzo het volgende:

[..]

Welke opmerking? Let me know.
...

Really? Heb je die link wel aangeklikt of vraag je naar de bekende weg?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 14 februari 2013 @ 13:59:54 #269
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_122869712
Afspraak maken bij de gynacoloog is altijd entertaining, maar dat het in het Duits moet, is nog extra "leuk" :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 14 februari 2013 @ 14:41:34 #270
296917 Abby79
Being myself!
pi_122871485
In het Duits... hmm. Nee, dat zou me toch best veel moeite kosten denk ik ;). Zeker als er nog wat aan uitleg bij moet :P

Maandag trouwens weer een controle bij de endocrinoloog, ik ben meer benieuwd naar m'n HbA1c (gemiddelde bloedsuiker) dan naar m'n hormoonspiegels, lol. En een beetje gespannen omdat het zou kunnen dat ik maandag een datum te horen kan krijgen voor de operatie deze zomer. Het komt nu wel allemaal heel dichtbij :P.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_122882313
Abby wat tof, ik kan me voorstellen dat dat spannend is! Ik ben heel benieuwd.
pi_122886223
Maxim Februari O+ O+ O+



Met interview.
  donderdag 14 februari 2013 @ 20:25:57 #273
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_122886701
Niet zo handig dat hij de mythe "van testosteron word je homo" weer leven inblaast... maar verder wel aardig.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 14 februari 2013 @ 20:35:58 #274
296917 Abby79
Being myself!
pi_122887332
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 20:25 schreef wonderer het volgende:
Niet zo handig dat hij de mythe "van testosteron word je homo" weer leven inblaast... maar verder wel aardig.
Tja, mensen kijken ook nog altijd "vreemd" op als ik vertel dat ik nog steeds op vrouwen val. Het is voor veel mensen toch één ding, sekse en geaardheid :). Zal ook niet zo snel doordringen tot de meeste mensen omdat 99% van de mensen er nooit aan denkt.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_122891407
Ik denk niet dat Maxim bedoelt dat je van testosteron homo wordt. Als je in transitie gaat en wordt wie je eigenlijk bent, ontdek je ook pas je 'ware' seksuele identiteit. Het kan zijn dat die hetzelfde is als daarvoor, maar dat hoeft niet. En ik kan me voorstellen dat dat beangstigend is als je al een partner hebt voordat je in transitie gaat, zoals Maxim. En daarnaast hoor je wel eens van transgenders die vóór transitie enkel op het andere geslacht vielen en na transitie uitsluitend op hetzelfde geslacht, of andersom. En dat blijft wel een bijzonder fenomeen.
pi_122892796
Ik merk ook wel dat mijn seksuele identiteit zich aan het ontwikkelen is. Niet aan het veranderen, maar ontwikkelen. Het is nog grotendeels hetzelfde, behalve dat ik nu geheel libidoloos ben (waar ik voorheen een klein libido had). Maar de groep personen waar ik me toe aangetrokken voel is een beetje ruimer aan het worden.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 01:10:52 #277
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_122901505
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 21:37 schreef robinpunt het volgende:
Ik denk niet dat Maxim bedoelt dat je van testosteron homo wordt. Als je in transitie gaat en wordt wie je eigenlijk bent, ontdek je ook pas je 'ware' seksuele identiteit. Het kan zijn dat die hetzelfde is als daarvoor, maar dat hoeft niet. En ik kan me voorstellen dat dat beangstigend is als je al een partner hebt voordat je in transitie gaat, zoals Maxim. En daarnaast hoor je wel eens van transgenders die vóór transitie enkel op het andere geslacht vielen en na transitie uitsluitend op hetzelfde geslacht, of andersom. En dat blijft wel een bijzonder fenomeen.
Nou, ik denk het wel. Als je bang bent dat je geaardheid verandert, zoals Maxim, dan heb je dat gerucht gehoord.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 15 februari 2013 @ 09:06:40 #278
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_122904135
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 09:43 schreef Nezhi het volgende:
Tyron2 nieuwe versie is klaar voor verkoop: http://www.tyron2.net/welcome.en
En mijn peecock is uit elkaar aan het vallen :( heb al mailtje gestuurd naar peecock
Wat ziet dat ding er stom uit trouwens, ik ben er meteen op afgeknapt :{
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 15 februari 2013 @ 09:19:53 #279
296917 Abby79
Being myself!
pi_122904376
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 09:06 schreef wonderer het volgende:
Wat ziet dat ding er stom uit trouwens, ik ben er meteen op afgeknapt :{
Echte zien er ook stom uit ;)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 09:21:50 #280
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_122904429
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 09:19 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Echte zien er ook stom uit ;)
Sommige wel ja, maar hier zou ik me echt niet mee durven vertonen in het openbaar, terwijl dat met de reel magik of hoe heet dat ding wel zou doen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_122904522
Ik zou me ook niet in het openbaar willen vertonen met piemel :+
  vrijdag 15 februari 2013 @ 09:26:42 #282
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_122904544
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 09:25 schreef Nezhi het volgende:
Ik zou me ook niet in het openbaar willen vertonen met piemel :+
Kleedkamers enzo?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_122904828
In het openbaar klinkt alsof je over straat gaat met je piemel uit je broek haha
  vrijdag 15 februari 2013 @ 09:43:27 #284
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_122904934
O-)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_122905178
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 09:43 schreef wonderer het volgende:
O-)
Heb jij hier trouwens van gehoord?
http://www.emisil.com/
  vrijdag 15 februari 2013 @ 09:57:13 #286
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_122905221
Nope, maar die ziet er al heel wat beter uit.

Ik ga even proberen de site te bekijken zonder dat mijn collega's het merken :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_122905244
Het ziet er een beetje uit alsof de reelmagik en likereals een kindje hebben gehad haha.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 09:59:30 #288
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_122905258
Ik wil per se een STP en ik kan zo gauw niet zien of deze dat ook heeft.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_122905283
In de FAQ staat wel dat er een STP optie in zit + flex rod maar ik zie nou niet echt welke STP zijn, beste kun je mailen als je er een wil bestellen. Je kan trouwens wel zeggen dat je dan een piemel hebt van dezelfde mensen die dingen voor het Amsterdam Sex Museum hebben gemaakt.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 10:10:25 #290
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_122905531
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 10:00 schreef Nezhi het volgende:
In de FAQ staat wel dat er een STP optie in zit + flex rod maar ik zie nou niet echt welke STP zijn, beste kun je mailen als je er een wil bestellen. Je kan trouwens wel zeggen dat je dan een piemel hebt van dezelfde mensen die dingen voor het Amsterdam Sex Museum hebben gemaakt.
Waar las je dat dan? Ik heb net de FAQ doorgekeken en daar stond alleen

How do I use the toilet if I am wearing the prosthesis?
Sit down, hold up the scrotum and behave as usual.

...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_122905595
Oh, ik las het dat je het scrotum omhoog moet duwen haha. Maar dan is het zeker dat je het uit de weg moet houden. Dat is dan jammer. Reelmagik doet wel aanpassingen op aanvraag, misschien dat ze er een stp van kunnen maken.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 10:13:51 #292
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_122905631
Is het een Nederlands bedrijf, trouwens? Er was ooit een Nederlandse prothesemaker maar die doet het geloof ik niet meer.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_122906109
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 09:17 schreef wonderer het volgende:
Je opmerking klopte ook niet eens: http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/wezen-zijn ;)
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 21:57 schreef Xenzo het volgende:
Welke opmerking? Let me know.
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 00:16 schreef wonderer het volgende:
Really? Heb je die link wel aangeklikt of vraag je naar de bekende weg?
Dude, doe even niet zo irritant. Als iemand u een vraag stelt dan kunt u ook gewoon normaal antwoord geven in plaats van diegene, ik in dit geval, als "dom" neerzetten of de indruk wekken dat hij u in de zeik aan het nemen zou zijn. Het is niet de eerste keer dat u, zowel bij mij als bij andere mensen, dat doet. Waarom? Hou er eens mee op, kleuter! U linkt naar een website waar beschreven hoe het woord "wezen" gebruikt dient te worden. Echter, ik heb in mijn berichten dat woord niet eens gebruikt, dus ja, ik wil weten welke spel- en/of grammaticafout ik gemaakt zou hebben.
pi_122906143
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 10:31 schreef Xenzo het volgende:

Dude, doe even niet zo irritant. Als iemand u een vraag stelt dan kunt u ook gewoon normaal antwoord geven in plaats van diegene, ik in dit geval, als "dom" neerzetten of de indruk wekken dat hij u in de zeik aan het nemen zou zijn. Het is niet de eerste keer dat u, zowel bij mij als bij andere mensen, dat doet. Waarom? Hou er eens mee op, kleuter! U linkt naar een website waar beschreven hoe het woord "wezen" gebruikt dient te worden. Echter, ik heb in mijn berichten dat woord niet eens gebruikt, dus ja, ik wil weten welke spel- en/of grammaticafout ik gemaakt zou hebben.
R&P / Genderdysforie - deel 37
Dus je verbetering klopt niet
  vrijdag 15 februari 2013 @ 10:35:47 #295
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_122906200
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 10:33 schreef Nezhi het volgende:

[..]

R&P / Genderdysforie - deel 37
Dus je verbetering klopt niet
Dat dus.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_122906352
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 10:33 schreef Nezhi het volgende:
R&P / Genderdysforie - deel 37
Dus je verbetering klopt niet
Taaltechnisch gezien was de zin die ik gebruikte juist. Maar ja, dit is off-topic gepraat en dat voegt niks toe aan dit topic.
pi_122911985
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 13:41 schreef Nezhi het volgende:

[..]

Jezus, 17 en dan al een onderwerp als genderdysforie onderzoeken? :P Wat doe je voor studie, of is het gewoon uit eigen interesse?

Ik heb een normale jeugd gehad, ik hield mij totaal niet bezig met mijn geslacht maar hoorde gewoon bij de jongens, veel buren en vrienden van ouders hadden zoontjes waar ik dus mee speelde. Ik gedraagde me altijd als jongen, blijkbaar zo erg dat toen ik drie/vier was mijn ouders al naar het VU wilde gaan. Pas jaren later ontdekte ik dat ik fysiek niet hetzelfde was als jongens (ik dacht serieus tot groep 5/6 dat iedereen hetzelfde was :') wat was ik een kneus). Ik mocht mijn haar kort knippen maar omdat ik flaporen had (haha nu niet meer) zag dat er dus dom uit en dat wilde ik niet.

Heb wel een fase gehad waarin ik extreem vrouwelijk (12-15) probeerde te zijn en dat was tevens ook de tijd waar ik depressief was en een sociaal leven van niets had. Daarna kapte ik er mee. Nu ik als man leef zeggen veel mensen dat ik veeeeel socialer en vrolijker ben geworden, en er beter uitzie haha. Ik krijg ook best veel aandacht van meiden rond de 14-15 maar ik heb daar geen interesse in.
Ik doe humane wetenschappen, en een vriendin van mij is ook transseksueel dus ik dacht dat is wel interessant om te onderzoeken.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 13:43:49 #298
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_122912091
Oh ja! Hoe gaat het met je onderzoek?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_122963025
What the fuck? Het VU heeft 300 euro gedeclareerd bij mijn zorgverzekering voor het allereerste gesprek waarmee je op de wachtlijst wordt gezet... en nou moet ik dus plotseling 220 euro aan eigen risico terugbetalen :S ik heb niet eens zoveel geld.

[ Bericht 11% gewijzigd door Nezhi op 16-02-2013 20:49:20 ]
  zaterdag 16 februari 2013 @ 20:52:49 #300
296917 Abby79
Being myself!
pi_122963547
Wat is daar zo vreemd aan? Ok, het bedrag is eigenlijk te hoog voor een intake van ~1 uur, maar dat eigen risico is toch niet abnormaal?
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_122963984
Eigen risico niet, maar ik heb dus totaal geen bericht gekregen oid, anders had ik wel wat geld achtergehouden :') De intake duurde ook maar 20 minuten, de rest was ik bezig met wat dingen invullen waar ze niet eens bij was...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')