bron: http://www.nu.nl/economie(...)dt-in-nederland.htmlquote:Zweedse bank breidt uit in Nederland
AMSTERDAM - Svenska Handelsbanken wil actiever worden in Nederland en zo een zesde thuismarkt maken. De Zweedse bank spreekt in de verklaring over een 'regionale bank' met onder meer hypotheken in het portfolio.
"We zien grote mogelijkheden voor groei in Nederland", zegt hoofd van de activiteiten in Nederland Mikael Sørensen.
"De markt lijkt erg op de Britse markt, met een paar gecentraliseerde banken. Wij gaan filialen openen en op een meer gedecentraliseerde manier samenwerken met klanten."
Svenska Handelsbanken is al tien jaar actief in Nederland. Vijf jaar geleden werd de eerste consumentenbank geopend. Inmiddels zijn er vijftien filialen en dat moet nu verder worden uitgebreid.
"Ons model werkt goed in Nederland. Men kan het waarderen dat wij geen bonussen uitkeren en verkooptargets hanteren. Het persoonlijke contact wordt erg gewaardeerd."
Svenska is nu actief in Zweden, Noorwegen, Denemarken, Finland en meest recent ook het Verenigd Koninkrijk. Buiten thuisland Zweden om schommelt het aantal vestigingen per land rond de vijftig.
Tijdens een rondetafelgesprek in de Tweede Kamer over de kredietmarkt afgelopen week werd nog geklaagd dat er te weinig concurrentie is op de Nederlandse bankenmarkt.
"We hebben een aantal nieuwe kleine Rabobankjes nodig", stelde decaan Dirk Schoenmaker van de Duisenberg School of Finance. Dat zou meer concurrentie opleveren voor hypotheken, maar ook meer leningen opleveren voor midden- en kleinbedrijf.
Er is inderdaad wel concurrentie. Je moet ze alleen zoeken. Zo is het Belgische Argenta ook met zeer lage tarieven in Nederland actief.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 04:31 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Kom er maar in, geen-buitenlandse-banken-roepers. Mogen niet, willen niet? Feiten heren, geen gelul
[..]
bron: http://www.nu.nl/economie(...)dt-in-nederland.html
http://fd.nl/economie-pol(...)ingmarkt?cid=dlvr.itquote:Op zoek naar bodem in de woningmarkt
De huizenprijzen blijven dalen. Toch zijn er mensen die durven te kopen. Ze onderhandelen tot op het bot, om te zien hoe ver verkopers willen gaan.
Het rijtjeshuis aan de Lindholm in Hoofddorp had overal in Nederland kunnen staan. Het heeft drie slaapkamers, een zolder met een dakkapel en een tuin met schutting om de buren uit het zicht te houden. Op het oog niets bijzonders, behalve dan dat het huis deze week tegen een bodemprijs in een executieveiling van de hand is gegaan.
Trendsetter
De naar schatting honderd makelaars, handelaren en beleggers die deze week naar de Eerste Amsterdamse Onroerend Goed Veiling zijn gekomen, kennen elkaar bijna allemaal. Sommigen komen er al twintig jaar. ‘Hier hoor je wat er speelt’, zegt een doorgewinterde eigenaar van verschillende woonpanden in Amsterdam die niet met zijn naam in de krant wil. ‘Op de veiling worden de prijzen gemaakt.’
Tot het begin van de crisis was de veiling in Felix Meritis aan de Amsterdamse Keizersgracht de trendsetter in een stijgende markt. ‘Je kreeg hier toen meer voor je huis dan wanneer je een bord in je tuin plaatste’, zegt de particuliere belegger. Nu geeft de veiling opnieuw de trend weer. Maar dan in omgekeerde richting.
Kopen om te verhuren
De makelaars, handelaren en beleggers in Felix Meritis verwachten allemaal dat de prijzen dit jaar opnieuw zullen dalen. De vraag die ze bezighoudt, is tot hoe diep de markt zal gaan. Jaap van Rhijn van makelaardij Colliers denkt dat de bodem gevormd gaat worden door mensen die kopen om te verhuren. ‘Wie een huis koopt omdat hij een kind krijgt, heeft als belangrijkste referentie of hij het kan betalen’, zegt hij. Een belegger maakt een rekensom en koopt pas als het genoeg rendement oplevert. ‘Dat is nog niet het geval’, zegt hij stellig.
De Amsterdamse belegger in Felix Meritis onderstreept dat. ‘Er moet eerst nog 10 à 20% van de prijzen af.’ Om er geen misverstand over te laten bestaan, benadrukt hij dat hij een korting op de huidige prijzen bedoelt. ‘Niet op de vraagprijs. Die is vaak helemaal te hoog.’
Eerste prijs
De eerste prijs bij verkoop is dan ook heel belangrijk stelt Van Alem. Als een verkoper ook maar iets te hoog inzet, slaan kopers het huis over. Als je dan verlaagt, gaan ze wachten tot je nog meer in prijs zakt. Wie daarvan afwijkt loopt al heel snel achter de feiten aan. Tegen de tijd dat de verkoper bereid is zijn prijs te verlagen, is de marktprijs alweer verder gezakt.
Het is een index, de legenda heeft alleen dubbele kopjes per kleur.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 04:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik geloof trouwens niet dat de info daarin correct is. Wat is de harde data mbt huishoudinkomen, en waar heb je die vandaan icecreamfarmer? Want twee zaken: no way dat de arbeidsparticipatie in die jaren niet sterk is opgelopen, en no way dat in enige van deze jaren een huis voor een half (jaar) gezinssalaris te koop was
Vreemd, link doet het niet meer.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 09:04 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
http://fd.nl/economie-pol(...)ingmarkt?cid=dlvr.it
Lijkt mij dat dat gewoon een probleempje is van het FD, wel meer artikels linken terug naar de homepage..quote:Op zaterdag 16 februari 2013 09:37 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Vreemd, link doet het niet meer.
Via twitter account van FD is het wel te lezen. FD laatste nieuws.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 09:52 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Lijkt mij dat dat gewoon een probleempje is van het FD, wel meer artikels linken terug naar de homepage..
Maar indexen op 100 zetten op een arbitrair beginnen en dan ook nog eens indexen waarbij je correlaties wilt laten zien kun je door het beginjaar te kiezen er compleet anders uit laten zien. Dit verschijnsel zie je ook in artikelen over beleggen terug dat wanneer je in het juiste jaar begonnen was je een heel net resultaat over een bepaalde periode kunt halen, terwijl een ander instap moment totaal het omgekeerde kan opleveren over dezelfde tijdspanne.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 09:19 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het is een index, de legenda heeft alleen dubbele kopjes per kleur.
Daar heb je gelijk in echter wilde ik zo n langst mogelijke reeks en de meeste info start vanaf 63 .quote:Op zaterdag 16 februari 2013 10:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar indexen op 100 zetten op een arbitrair beginnen en dan ook nog eens indexen waarbij je correlaties wilt laten zien kun je door het beginjaar te kiezen er compleet anders uit laten zien. Dit verschijnsel zie je ook in artikelen over beleggen terug dat wanneer je in het juiste jaar begonnen was je een heel net resultaat over een bepaalde periode kunt halen, terwijl een ander instap moment totaal het omgekeerde kan opleveren over dezelfde tijdspanne.
We zijn nog niet op het dieptepunt.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 12:05 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Waar ik me overigens over verbaas: al mijn hele leven hoor ik dat je nú moet kopen. Toen de prijzen door het dak gingen moest je kopen omdat je anders de boot mistte. Toen de stijging af begon te vlakken moest je kopen omdat de prijs anders best wel weer eens enorm hard zou kunnen gaan stijgen. Toen de eerste prijsdalingen een feit waren was het ook een toptijd om te kopen want die daling kon natuurlijk nooit lang duren! En hier komt er ook elke dag wel een zelfbenoemde 'expert' langs die roept dat je nu moet kopen omdat dit de beste tijd is![]()
Dat stukje in het FD is wel interessant. Als ze gelijk hebben zou dat een vrij harde bodem onder de prijsdaling leggen, ik geloof echter niet dat die harde bodem bereikt zal worden.
volgens mij roept men in deze reeks juist al vele jaren dat je nu niet moet kopen en eigenlijk nooit...quote:Op zaterdag 16 februari 2013 12:05 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Waar ik me overigens over verbaas: al mijn hele leven hoor ik dat je nú moet kopen. Toen de prijzen door het dak gingen moest je kopen omdat je anders de boot mistte. Toen de stijging af begon te vlakken moest je kopen omdat de prijs anders best wel weer eens enorm hard zou kunnen gaan stijgen. Toen de eerste prijsdalingen een feit waren was het ook een toptijd om te kopen want die daling kon natuurlijk nooit lang duren! En hier komt er ook elke dag wel een zelfbenoemde 'expert' langs die roept dat je nu moet kopen omdat dit de beste tijd is![]()
Dat stukje in het FD is wel interessant. Als ze gelijk hebben zou dat een vrij harde bodem onder de prijsdaling leggen, ik geloof echter niet dat die harde bodem bereikt zal worden.
Tja dat is het hem juist niet dat woordje "moet" niemand moet iets. Je mag kopen als je wil maar op het moment kun je er ook voor kiezen het niet te doen. Dat je dan wel moet huren is dan weer een ander. Blijft gewoon een leuke discussie en afhankelijk van de aangevoerde argumenten kan ik op elk moment zeggen van wel kopen. Maar dat is dan niet omdat kopen nu handig is, maar als je het kunt betalen op de lange termijn geen verkeerd iets is.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 12:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
volgens mij roept men in deze reeks juist al vele jaren dat je nu niet moet kopen en eigenlijk nooit...
Ja, dat zijn de woningbouwcorporatieaanbidders. Maar ik vind het gewoon zeer opvallend dat je volgens de 'experts' (niet de leken die in dit topic rondhangen) eigenlijk altijd zeggen dat je nú moet kopen. Stijgende prijzen, dalende prijzen, gelijkblijvende prijzen: nunununu!!!quote:Op zaterdag 16 februari 2013 12:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
volgens mij roept men in deze reeks juist al vele jaren dat je nu niet moet kopen en eigenlijk nooit...
Nog 10-20% en dan ligt er een vrij harde bodem aldus een Amsterdamse beleggerquote:
Prijspeil van 2000 ongeveer is mijn gok.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 12:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nog 10-20% en dan ligt er een vrij harde bodem aldus een Amsterdamse belegger.
Maar de benodigde hoeveelheid huizen neemt nog steeds toe. Het aantal eenpersoonshuishoudens neemt daarbinnen toe. Dat geeft de rare tegenstelling dat alhoewel het inkomen per huishouden daalt, de vraag naar huizen zowel door de leeftijdsverwachting (die stijgt) als het aantal huishoudens stijgt.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 10:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in echter wilde ik zo n langst mogelijke reeks en de meeste info start vanaf 63 .
Overigens verschilt dat niet veel met 1970. Jammer dat de interactieve link niet werkt.
@dino
Ik was daar zelf ook verbaasd over
we onderschatten beide de groei van de 1 persoons hh. Het aantal werkenden per hh is zelfs gedaald.
De hypotheekverstrekking is echter wel veranderd maar ik krijg niet het aantal inkomens per hypotheek gevonden. Net als de langjarige hypotheekrente.
is een stadse ontwikkeling, hier willen ze de oude flats gan slopen en voor iedre oude flat maken ze drie moderne appartmentenquote:Op zaterdag 16 februari 2013 12:16 schreef Krisp het volgende:
[..]
Maar de benodigde hoeveelheid huizen neemt nog steeds toe. Het aantal eenpersoonshuishoudens neemt daarbinnen toe. Dat geeft de rare tegenstelling dat alhoewel het inkomen per huishouden daalt, de vraag naar huizen zowel door de leeftijdsverwachting (die stijgt) als het aantal huishoudens stijgt.
Daar zou je de conclusie uit kunnen trekken dat appartementen kleine huizen in de toekomst in trek gaan zijn, omdat steeds meer mensen niet meer kunnen betalen, en omdat ze de vierkante meters niet nodig hebben.
Wel gelijkvloers op de begane grond vanwege de vergrijzing.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 12:16 schreef Krisp het volgende:
Daar zou je de conclusie uit kunnen trekken dat appartementen kleine huizen in de toekomst in trek gaan zijn, omdat steeds meer mensen niet meer kunnen betalen, en omdat ze de vierkante meters niet nodig hebben.
Maar dat is toch ook zo, ik heb geen tekstuele bron maar de komende tien jaar is toch voornamelijke de bouw van appartementen gepland, wat er voor zorgt dat de mensen die nu een appartementje hebben, deze zo snel mogelijk kwijt moetenquote:Op zaterdag 16 februari 2013 12:16 schreef Krisp het volgende:
[..]
Maar de benodigde hoeveelheid huizen neemt nog steeds toe. Het aantal eenpersoonshuishoudens neemt daarbinnen toe. Dat geeft de rare tegenstelling dat alhoewel het inkomen per huishouden daalt, de vraag naar huizen zowel door de leeftijdsverwachting (die stijgt) als het aantal huishoudens stijgt.
Ik zou me eerder druk gaan maken als ik een groot huis had. De komende jaren wordt er heel weinig gebouwd, dus appartementen (liefst recente bouw) behouden hun waarde wel.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 12:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Maar dat is toch ook zo, ik heb geen tekstuele bron maar de komende tien jaar is toch voornamelijke de bouw van appartementen gepland, wat er voor zorgt dat de mensen die nu een appartementje hebben, deze zo snel mogelijk kwijt moeten
volgens mij is dat meer perceptie dan werkelijkheid.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 12:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ja, dat zijn de woningbouwcorporatieaanbidders. Maar ik vind het gewoon zeer opvallend dat je volgens de 'experts' (niet de leken die in dit topic rondhangen) eigenlijk altijd zeggen dat je nú moet kopen. Stijgende prijzen, dalende prijzen, gelijkblijvende prijzen: nunununu!!!
nou ik zou het niet doen of we moeten hyperinflatie krijgenquote:Op zaterdag 16 februari 2013 12:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ja, dat zijn de woningbouwcorporatieaanbidders. Maar ik vind het gewoon zeer opvallend dat je volgens de 'experts' (niet de leken die in dit topic rondhangen) eigenlijk altijd zeggen dat je nú moet kopen. Stijgende prijzen, dalende prijzen, gelijkblijvende prijzen: nunununu!!!
je beweerde onlangs nog zelf gekocht te hebbenquote:Op zaterdag 16 februari 2013 12:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou ik zou het niet doen of we moeten hyperinflatie krijgen
Dat klopt en die ontwikkeling zie je nu ook.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 12:16 schreef Krisp het volgende:
[..]
ja maar dat was een koopje, aankoop 90.000 WOZ waarde 130.000quote:Op zaterdag 16 februari 2013 12:31 schreef 99.999 het volgende:
[..]
je beweerde onlangs nog zelf gekocht te hebben
Volgens mij niet.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 12:26 schreef 99.999 het volgende:
[..]
volgens mij is dat meer perceptie dan werkelijkheid.
Dat is meer omdat de "experts" eigenlijk helemaal geen experts zijn maar dezelfde personen als wij. En net zo goed ook geen kristallen bol hebben waar de toekomst in te voorspellen is. Ook niet als je het in een grafiekje zet en dan een beetje extrapoleert.quote:
Eerlijk gezegd denk ik dat het vooral komt omdat de betreffende 'experts' er in alle gevallen belang bij hebben dat er zo veel mogelijk verkocht wordt. MAW: ze zijn doorgaans nauw verbonden aan de sector.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 12:57 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Dat is meer omdat de "experts" eigenlijk helemaal geen experts zijn maar dezelfde personen als wij. En net zo goed ook geen kristallen bol hebben waar de toekomst in te voorspellen is. Ook niet als je het in een grafiekje zet en dan een beetje extrapoleert.
Dat ook ja de "experts" van NVM, VEH en oh ja uit dat FD artikel zitten daar nou ook de commerciële huizenkopers bij.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 13:03 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd denk ik dat het vooral komt omdat de betreffende 'experts' er in alle gevallen belang bij hebben dat er zo veel mogelijk verkocht wordt. MAW: ze zijn doorgaans nauw verbonden aan de sector.
Welke verdieping?quote:Op zaterdag 16 februari 2013 12:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja maar dat was een koopje, aankoop 90.000 WOZ waarde 130.000
Maar zelfs voor commerciele huizenkopers die deze panden in de verhuur willen gooien is die 10 tot 20% daling waar men het over heeft een slag in de ruimte, zolang de financierings rente heel laag kan zijn en men uit verhuur meer terug krijgt als aan rentekosten moet betalen is er voor hun geen probleem.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 13:05 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Dat ook ja de "experts" van NVM, VEH en oh ja uit dat FD artikel zitten daar nou ook de commerciële huizenkopers bij.
Daarom juist "experts", zou leuk voor hun zijn. Zelfde financieringsrente lagere aankoopkosten = meer winst. Dus deze gasten praten ook weer in hun eigen straatje. Goed doe ik ook hoor in mijn eigen straatje maar ik heb mijzelf niet benoemd als expert en ga er ook niet vanuit dat een ieder mij hier zo ziet.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 13:11 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar zelfs voor commerciele huizenkopers die deze panden in de verhuur willen gooien is die 10 tot 20% daling waar men het over heeft een slag in de ruimte, zolang de financierings rente heel laag kan zijn en men uit verhuur meer terug krijgt als aan rentekosten moet betalen is er voor hun geen probleem.
Het artikel is nogal eenzijdig... Artikel: "kopen voor verhuur wordt rendabel als verkoopprijzen nog 10-20% zakken."quote:Op zaterdag 16 februari 2013 12:16 schreef BlueRoom het volgende:
dat FD artikel betrekt wel goed de huurmarkt in het verhaal, zelf hoop ik hier in de toekomst ook iets mee te kunnen doen.
Experts bestaan er alleen in harde wetenschappen, door wat logisch te redeneren kan iedereen veel economische of statistische bewering nogal makkelijk afzwakken/ versterken terwijl er gewoon geen absolute waarheid in zit.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 13:18 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Daarom juist "experts", zou leuk voor hun zijn. Zelfde financieringsrente lagere aankoopkosten = meer winst. Dus deze gasten praten ook weer in hun eigen straatje. Goed doe ik ook hoor in mijn eigen straatje maar ik heb mijzelf niet benoemd als expert en ga er ook niet vanuit dat een ieder mij hier zo ziet.
Ik reed laatst door Waddinxveen en daar stond een flatgebouw met minimaal 3/4 te koop achter de raam.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 13:24 schreef RemcoDelft het volgende:
Is er eigenlijk geen welstandscommissie die klaagt over de vele borden in de straat? Als je je tuinhekje een andere kleur wil geven mag dat niet, maar als je 6 jaar lang 4 grote borden "TE KOOP" in je tuin zet en aan de gevel hangt, kraait daar geen haan naar! Dat klopt toch niet?
Het heeft een enorme impact op het aanzien van de buurt, en ziet er aardig uit als verpaupering.
laatst zag ik een straat waar minimaal 90% te koop stond, wie biedt meer!quote:Op zaterdag 16 februari 2013 13:31 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ik reed laatst door Waddinxveen en daar stond een flatgebouw met minimaal 3/4 te koop achter de raam.
Inderdaad, als je met kratje bier op de vensterbank gaat zitten dan beginnen buurtbewoners al te zeiken dat hun huis minder waard wordt.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 13:34 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Sowieso dat hele gezeik over 'aanzien van de buurt'.
Remco heeft een punt, al die borden bederven het aanzien van de straat.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 13:39 schreef 99.999 het volgende:
[..]
laatst zag ik een straat waar minimaal 90% te koop stond, wie biedt meer!
hij heeft geen punt en zijn vergelijking klopt ook weer niet.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 13:42 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Remco heeft een punt, al die borden bederven het aanzien van de straat.
Woonde jij niet in die zeldzame straat waar de prijzen nog stijgen?quote:Op zaterdag 16 februari 2013 13:48 schreef 99.999 het volgende:
[..]
hij heeft geen punt en zijn vergelijking klopt ook weer niet.
gestegen niet, redelijk stabiel zijn ze wel gebleven.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 13:49 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Woonde jij niet in die zeldzame straat waar de prijzen nog stijgen?
Als er niets verkocht wordt dan blijven de prijzen aardig stabiel ja.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 13:52 schreef 99.999 het volgende:
[..]
gestegen niet, redelijk stabiel zijn ze wel gebleven.
dat is echter niet het geval.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 13:59 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Als er niets verkocht wordt dan blijven de prijzen aardig stabiel ja.
Ik speelde laatst met mijn neefjes monopoly 100% stond in het begin te koop. En toen ze failliet waren, werden ze boos en stond nog steeds 50% te koop.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 13:39 schreef 99.999 het volgende:
[..]
laatst zag ik een straat waar minimaal 90% te koop stond, wie biedt meer!
De gulden of euro versie?quote:Op zaterdag 16 februari 2013 14:08 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik speelde laatst met mijn neefjes monopoly 100% stond in het begin te koop. En toen ze failliet waren, werden ze boos en stond nog steeds 50% te koop.
Geeft wel aan dat de huizenprijzen nog steeds te hoog zijn ten opzichte van alle andere indexen, hoe je ook meet. Die 10%-20% daling die er aan zit te komen is zo gek nog niet.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 14:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Update voor de liefhebbers het Huishoudinkomen nu gecorrigeerd met het aantal werkende vrouwen.
Dit lijkt nu idd zoals verwacht de huizenprijs min of meer te volgen.
Verder plaatjes met verschillende jaren als basis.
1963=100
[ afbeelding ]
1973=100
[ afbeelding ]
1983=100
[ afbeelding ]
1993=100
[ afbeelding ]
Persoonlijk denk ik dat de langere reeks het beste is. Vanaf 1900 zou helemaal mooi zijn.
Conclusie blijft trouwens hetzelfde, de huizenprijs is velemalen harder gestegen dan alle andere indexen.
Net zoals de hypotheekrente al jaren heel laag staat en deze ook niet in de grafiek terug komt. Het woonoppervlakte per eenheid toegenomen is, de isolatiewaarde van huizen flink verbetert is enz.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 14:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Update voor de liefhebbers het Huishoudinkomen nu gecorrigeerd met het aantal werkende vrouwen.
1963=100
[ afbeelding ]
1973=100
[ afbeelding ]
1983=100
[ afbeelding ]
1993=100
[ afbeelding ]
Persoonlijk denk ik dat de langere reeks het beste is. Vanaf 1900 zou helemaal mooi zijn.
Conclusie blijft trouwens hetzelfde, de huizenprijs is velemalen harder gestegen dan alle andere indexen.
Eerste zit erin, de bouwkosten index inclusief btw schommelingen zit erin verwerkt.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 14:18 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Net zoals de hypotheekrente al jaren heel laag staat en deze ook niet in de grafiek terug komt. Het woonoppervlakte per eenheid toegenomen is, de isolatiewaarde van huizen flink verbetert is enz.
Ik ben wel benieuwd of iemand de hypotheekrente en de daarbij behorende fiancierings mogelijkheden van de gezins inkomens ergens kan opduikelen, dat lijkt me namelijk de grootste correlatie met de gestegen huizenprijzen te hebben.
Je moet verder terug hebben liefst vanaf jaren 70 maar minstens jaren 90quote:Op zaterdag 16 februari 2013 14:22 schreef Krisp het volgende:
De rentehistorie van Obvion staat hier: http://www.obvion.nl/Hypo(...)historie_1999___2005
Welke onderliggende tabellen bedoel je en hoezo vlookup?quote:Op zaterdag 16 februari 2013 14:35 schreef Krisp het volgende:
Hier nog een grafiek die kan helpen bij het invullen van tussenliggende waarden: http://www.hypotheker.nl/(...)orische+rentestanden
Mooie grafiek, laat duidelijk zien dat de opgeblazen huizenprijzen weer terug moeten naar het nieuwe normaal. Moet niet van mij, maar van de markt (voordat ik weer boze reacties krijg).quote:Op zaterdag 16 februari 2013 14:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
1963=100
[ afbeelding ]
1973=100
[ afbeelding ]
1983=100
[ afbeelding ]
1993=100
[ afbeelding ]
Deze tabel: https://docs.google.com/s(...)2xoWEJYMGxzemc&gid=0 Ik zou hem alleen willen downloaden, dan kan ik er meer mee.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 14:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Welke onderliggende tabellen bedoel je en hoezo vlookup?
Oh ok, ik dacht dat die link niet meer werkte.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 14:41 schreef Krisp het volgende:
[..]
Deze tabel: https://docs.google.com/s(...)2xoWEJYMGxzemc&gid=0 Ik zou hem alleen willen downloaden, dan kan ik er meer mee.
Als je VLOOKUP toepast, kun je op basis van een ingevoerd jaar (als parameter) heel snel de grafiek aanpassen naar het basisjaar. Daarbij moet je wel alle getallen onder de 100 ook zichtbaar maken.
Dat lijkt me schromelijk overdrevenquote:Op zaterdag 16 februari 2013 14:48 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Nederland genoemd als nieuwe Griekenland:
https://pbs.twimg.com/media/BDOLt8ACEAA2kTv.jpg
Het artikel is niet goed te lezen dus weet niet of het overdreven is of niet. Komt uit het AD geloof ik.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 14:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat lijkt me schromelijk overdreven. Overigens ben ik benieuwd naar wat de huizenprijzen in een gevalletje Grieks drama hier zouden doen.
Copy paste gaat wel, maar elke keer als jij kolommen toevoegt moet ik mijn hele tabel vernieuwen. Dat is niet fijn.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 14:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Oh ok, ik dacht dat die link niet meer werkte.
Je kunt copy pasten in excel gok ik?
Ik heb dat nu via een if command gedaan met een jaartal in een cel.
IK kan ook voorgaande jaren tonen maar dan wordt het onduidelijk wat de 100 is.
Google docs is nog lang niet zo goed als excel.
Het FISH-verhaal is gebaseerd op een artiekl in de FT over het feit dat er in Frankrijk, Italie, Spanje en Nederland structurele onevenwichtigheden zijn. In NL wordt vooral gedoeld op de huizenmarkt. Kees de Kort heeft ook al een stuk hierover geschreven.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 14:48 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Er is niets mis mee, zolang het maar traceerbaar blijft en niet ondoorzichtig en complex wordt. Dat laatste heeft ervoor gezorgd dat banken elkaar niet meer vertrouwden.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 15:36 schreef RemcoDelft het volgende:
Het verhandelen van hypotheken mag wat mij betreft helemaal gestopt worden.
Die schalen maken wel degelijk veel verschil. Bouwkosten zijn veel minder gestegen dan woningprijzen.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 16:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Nieuwe ronde nieuwe plaatjes.
[ afbeelding ]
De schalen zijn anders omdat je niet zomaar 2 indexen bij elkaar kan optellen.
Het interessante is dat de vorm in de jaren 2000 wel erg overeenkomt.
(Hij staat trouwens op auto schalen dus ik heb daar niets geks gedaan)
Zoals verwacht correlatie tussen huishoudinkomen + bouwkosten met huizenprijzen is groot.
Zie edit.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 16:59 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Die schalen maken wel degelijk veel verschil. Bouwkosten zijn veel minder gestegen dan woningprijzen.
Dat de richting wat overeenkomt (omhoog) kan gemakkelijk door andere factoren komen.
Dat verbaasd me niets, als je ziet dat je in omringende landen voor 20.000 euro een vrijstaand huis koopt met een flink stuk grond en dat de oudjes hier op het punt staan te gaan cashen net als de corporatiesquote:Op zaterdag 16 februari 2013 14:48 schreef NeeOfTochJA het volgende:
velen zullen naar landen gaan waar de verzorging goeiekoop is, want daar wil je de kinderen en de buren niet mee opzadelenquote:Op zaterdag 16 februari 2013 19:20 schreef Piet_Piraat het volgende:
Alle demente oudjes naar Griekenland in ruil voor de miljarden, win-win.
Het zou financieel en economisch veel beter zijn een miljoen mensen minder in de zorg te laten werken in Nederland, en alle mensen die meer zorg nodig hebben dan ze opleveren te verhuizen naar lage-lonen-landen.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 19:23 schreef michaelmoore het volgende:
velen zullen naar landen gaan waar de verzorging goeiekoop is, want daar wil je de kinderen en de buren niet mee opzadelen
nou dat gaat niet lang meer duren hoor en dan moeten de oudjes het zelf ophoestenquote:Op zaterdag 16 februari 2013 19:49 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het zou financieel en economisch veel beter zijn een miljoen mensen minder in de zorg te laten werken in Nederland, en alle mensen die meer zorg nodig hebben dan ze opleveren te verhuizen naar lage-lonen-landen.
Nu gebeurt het omgekeerde: in Nederland krijgen ze gratis zorg, dus blijven ze hier!
Kwestie van genoeg kleine leningen bijmixen. Ik wil best honderden separate leningen van 0,1% LTV aangaan, kun je dan uitrekenen hoeveel top LTV's dan gesecuritiseerd kunnen worden door het bijmixen van deze mini-leningkjes? Ik voorzie wel een markt hoorquote:Op zaterdag 16 februari 2013 15:33 schreef Krisp het volgende:
Internationaal gezien is ons hypotheekstelsel als risicovol beschouwd: we lenen praktisch de hele koopsom, aflossen doen we niet. Banken mogen onder Basel III niet eens hypotheken verhandelen met een gemiddeld LTV van hoger dan 80% (let wel: het is nu 95%). Als er echt een verbinding zit in de maximale kredietverstrekking en de huizenprijs, en de banken gaan de regel naleven dat je 20% zelf moet meenemen dan krijgen we over 2-3 jaar hele.... bijzondere effecten.
Van de markt? Het moet van de grafiekquote:Op zaterdag 16 februari 2013 14:41 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Mooie grafiek, laat duidelijk zien dat de opgeblazen huizenprijzen weer terug moeten naar het nieuwe normaal. Moet niet van mij, maar van de markt (voordat ik weer boze reacties krijg).
Volgens mij staat daar wat heel anders, namelijk reeel GDP gedeeld door aantal huishoudens, de uitspraak gaat niet over nominaal inkomen van huishoudens.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 10:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in echter wilde ik zo n langst mogelijke reeks en de meeste info start vanaf 63 .
Overigens verschilt dat niet veel met 1970. Jammer dat de interactieve link niet werkt.
@dino
Ik was daar zelf ook verbaasd over
we onderschatten beide de groei van de 1 persoons hh. Het aantal werkenden per hh is zelfs gedaald. Het aantal huishoudens is namelijk veel harder gestegen dan het aantal werkenden.
Deze bron bevestigd mijn calculaties.
De hypotheekverstrekking is echter wel veranderd maar ik krijg niet het aantal inkomens per hypotheek gevonden. Net als de langjarige hypotheekrente.
Het zijn indexen he ! Het laat de relatieve stijging van de prijzen zien. Niet de nominale waarden.quote:Op zondag 17 februari 2013 04:05 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Van de markt? Het moet van de grafiek
Jullie blijven maar volharen in techische analyse en vluchten in grafiekjes en toneelstukjes van Kees (en AFS capital haar klanten maar precies het omgekeerde adviseren)
Misschein toch maar eens gezond boerenverstand gebruiken: in welke tijd was een gemiddeld huis te koop voor minder dan 2x een gezinsinkomen en waren de woonlasten ver onder de 10% van het inkomen? Antwoord: in de tijd van plaggenhutten.
Dus tenzij iemand denkt dat we terugvallen in de tijd van de middeleeuwen: wie houdt wie voor de gek? Nederland het nieuwe Griekenland?Wel eens om je heen gekeken onlangs?
Je hebt de basiscijfers toch? Kopieer die en maak vervolgens een index.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 15:33 schreef Krisp het volgende:
[..]
Copy paste gaat wel, maar elke keer als jij kolommen toevoegt moet ik mijn hele tabel vernieuwen. Dat is niet fijn.
[..]
Het FISH-verhaal is gebaseerd op een artiekl in de FT over het feit dat er in Frankrijk, Italie, Spanje en Nederland structurele onevenwichtigheden zijn. In NL wordt vooral gedoeld op de huizenmarkt. Kees de Kort heeft ook al een stuk hierover geschreven.
Internationaal gezien is ons hypotheekstelsel als risicovol beschouwd: we lenen praktisch de hele koopsom, aflossen doen we niet. Banken mogen onder Basel III niet eens hypotheken verhandelen met een gemiddeld LTV van hoger dan 80% (let wel: het is nu 95%). Als er echt een verbinding zit in de maximale kredietverstrekking en de huizenprijs, en de banken gaan de regel naleven dat je 20% zelf moet meenemen dan krijgen we over 2-3 jaar hele.... bijzondere effecten.
Vind ik wel een bijzondere constatering, dat het kennelijk niet uitmaakt wat de economie doet, noch of de hypotheekrente megahoog staat, of megalaag. Mensen kijken kennelijk niet naar het deel van hun inkomen wat ze aan wonen willen besteden, noch wat de alternatieven qua huur zijn. Alleen naar twee lijntjesquote:Op zondag 17 februari 2013 09:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Het zijn indexen he ! Het laat de relatieve stijging van de prijzen zien. Niet de nominale waarden.
Als ik tijd heb reken ik die ook nog wel uit. Echter reken er niet op want ik ga op vakantie over een dag. De grafiek laat alleen zien dat in het begin hij de hh inkomens en bouwkosten volgt eind 90 zie je echter dat de prijzen velenmale harder stijgen dan het inkomen.
Ook wanneer ik corrigeer voor de toename van werkende vrouwen (zwarte lijn)
Die bolletjes is mijn prognose al komen 2013 en 14 van de banken af.
Persoonlijk denk ik dat ze teruggaan naar het niveau van huishoudinkomen. Dus nog een daling van 30%, de banken voorspellen de komende 2 jaar al 15%. Ik denk dat het nog even rustig door kabbelt.
quote:Op zaterdag 16 februari 2013 19:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
velen zullen naar landen gaan waar de verzorging goeiekoop is, want daar wil je de kinderen en de buren niet mee opzadelen
Verzorgingstehuizen voor rijke nederlandse bejaarden bouwen in spanje, zoals sns property financequote:Op zaterdag 16 februari 2013 19:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
20.000 ? beetje overdreven? of bedoel je van die half ingestorte boerderijen in roemenie/bulgarije/oekraine o.i.dquote:Op zaterdag 16 februari 2013 19:14 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat verbaasd me niets, als je ziet dat je in omringende landen voor 20.000 euro een vrijstaand huis koopt met een flink stuk grond en dat de oudjes hier op het punt staan te gaan cashen net als de corporaties
Hij doelt vooral op een levendige fantasie.quote:Op zondag 17 februari 2013 09:49 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
20.000 ? beetje overdreven? of bedoel je van die half ingestorte boerderijen in roemenie/bulgarije/oekraine o.i.d
ja of hongarijequote:Op zondag 17 februari 2013 09:49 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
20.000 ? beetje overdreven? of bedoel je van die half ingestorte boerderijen in roemenie/bulgarije/oekraine o.i.d
is dichterbij dan zuid Frankrjkquote:Op zondag 17 februari 2013 10:37 schreef 99.999 het volgende:
Sinds wanneer is Hongarije omringend voor Nederland?
En juist dat financiele gegoochel moeten we vanaf! Het zou volledig afgelopen moeten zijn met financiele trucjes waardoor de banken miljarden verdienen en de consument/belastingbetaler er achteraf weer voor opdraait.quote:Op zondag 17 februari 2013 03:53 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Kwestie van genoeg kleine leningen bijmixen. Ik wil best honderden separate leningen van 0,1% LTV aangaan, kun je dan uitrekenen hoeveel top LTV's dan gesecuritiseerd kunnen worden door het bijmixen van deze mini-leningkjes? Ik voorzie wel een markt hoor
Ze zouden gewoon een wet moeten aannemen waarbij iedereen die zijn huis wil verkopen verplicht zou worden dat eerst voor een euro aan jou aan te bieden.quote:Op zondag 17 februari 2013 10:41 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En juist dat financiele gegoochel moeten we vanaf! Het zou volledig afgelopen moeten zijn met financiele trucjes waardoor de banken miljarden verdienen en de consument/belastingbetaler er achteraf weer voor opdraait.
ja mooi toch, in de echte natuur, beter dan die dierentuin van 600 miljoen die ze de Ecologische Hoofd Structuur noemenquote:Op zondag 17 februari 2013 10:42 schreef arjan1212 het volgende:
zelfde voor die in frankrijk. ontvolkt gebied.. moet je 30 km rijden naar de supermarkt enz
Doen mensen ook zelf door in de gekste producten te stappen en constant denken dat ze superslim zijn en later komt constant het addertje onder het gras vandaan.quote:Op zondag 17 februari 2013 10:41 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En juist dat financiele gegoochel moeten we vanaf! Het zou volledig afgelopen moeten zijn met financiele trucjes waardoor de banken miljarden verdienen en de consument/belastingbetaler er achteraf weer voor opdraait.
Ook dat is weer gen steun voor je eigen stelling.quote:Op zondag 17 februari 2013 10:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
is dichterbij dan zuid Frankrjk
http://www.green-acres.com/en/properties/1624a-td8923.htm
vliegt recht van eindehoven naar debrecen voor 12,99quote:Op zondag 17 februari 2013 10:41 schreef arjan1212 het volgende:
dat is 176 km vanaf boedapest. als je daar gaat wonen heb je 2 auto's nodig denk ik.. en moet je zelf je auto kunnen repareren, verder moet je dat huis nog verbouwen, en hoe wou je aan geld komen om van te leven.. lonen zijn daar niet al te hoog denk ik. verder doet hongarije aan onroerend goed belasting enz enz
sommigen hoeven gaan baan he , de respectabelen in leeftijd onder onsquote:Op zondag 17 februari 2013 10:50 schreef arjan1212 het volgende:
Je kan dat natuurlijk kopen en er dan op vakantie heen gaan en als je met pensioen gaat er gaan wonen. maar dan zit je weer met je kinderen/familie . ja misschien kan je in frankrijk wel een baan vinden die redelijk betaald... in hongarije niet denk ik
ach , op min leeftijd heb je niets aan stellingen, daar kun je af donderen en alles breken en dat doe ik niet meer, te gevaarlijkquote:Op zondag 17 februari 2013 10:49 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ook dat is weer geen steun voor je eigen stelling.
blijf jij maar bij mama;s pappot,quote:Op zondag 17 februari 2013 10:57 schreef arjan1212 het volgende:
ik zou eerst eens een half jaar daar in een stacaravan gaan zitten, kijken of het wel bevalt enz
waarom hebben wij vliegveld eindhoven ??quote:Op zondag 17 februari 2013 10:58 schreef arjan1212 het volgende:
Hoezo heb je daaro een vliegveld? kan je daar skieen ofzo
er zijn wel verstandige mensen in Nederlandquote:
Ik zal hem even citeren: "Ja nou ik em even em gewoon wat korte bullit points als als aftrap ehhhm constatering en ehh opinies ehh punt 1 ehh"quote:
om dat er geen hangtoilet in zit, maar een gewone toilet??quote:Op zondag 17 februari 2013 11:09 schreef arjan1212 het volgende:
als je die boerderij koopt moet je toch al 2jaar in een caravan gaan wonen, denk je dat je er gelijk in kan.. whaha
Snelle conclusie. Zegt voor de rest niks over de rest vh verhaal. Een paar x ehh zeggen, tja boeiend?quote:Op zondag 17 februari 2013 11:11 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik zal hem even citeren: "Ja nou ik em even em gewoon wat korte bullit points als als aftrap ehhhm constatering en ehh opinies ehh punt 1 ehh"
Hierna haakte ik af. Wat een onsamenhangende man. Ga naar het bejaardenhuis zeg.
bedankt voor de tip, maar dat is iets voor als je > 80 bentquote:Op zondag 17 februari 2013 10:44 schreef arjan1212 het volgende:
mja. minder corruptie en criminelen in frankrijk denk ik.
kan je toch beter naar spanje gaan..
http://www.z-yachting.com(...)view=property&id=392
ja kunststof kozijn rolluiken voor de ramen, overal nette tegelvloeren, sommige coportaeiwoningen zien er slechter uit, en dan vrijstaand en nog 1400 m2 grond erbij voor 15.000 euroquote:Op zondag 17 februari 2013 11:19 schreef arjan1212 het volgende:
valt me mee de toestand van die huizen. nog eens de foto's beter bekeken.
nee Pipo je claimt iets wat je vervolgens totaal niet hard kan maken. Kleuterachtig gelieg en gedraai is het.quote:Op zondag 17 februari 2013 11:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja kunststof kozijn rolluiken voor de ramen, overal nette tegelvloeren, sommige coportaeiwoningen zien er slechter uit, en dan vrijstaand en nog 1400 m2 grond erbij voor 15.000 euro
maar ja als het niet 250.000 euro kost dan is het niet goed he, want op die wolk zitten we nog hier
wat jij wil, ik vind het wel mooi daarquote:Op zondag 17 februari 2013 11:23 schreef 99.999 het volgende:
[..]
nee Pipo je claimt iets wat je vervolgens totaal niet hard kan maken. Kleuterachtig gelieg en gedraai is het.
Lees nog eens terug wat je eerder beweerde....quote:Op zondag 17 februari 2013 11:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
wat jij wil, ik vind het wel mooi daar
en ik kan hem nog aardig hard maken
weet niet wat je bedoelt en boeit me ook niet, ik vind het mooi daar en een vrijstaand huis met 1400 m2 grond voor 15.000 euro is niet veel en tis maar een uur vliegenquote:Op zondag 17 februari 2013 11:28 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Lees nog eens terug wat je eerder beweerde....
http://en.wikipedia.org/wiki/Debrecenquote:Op zondag 17 februari 2013 10:58 schreef arjan1212 het volgende:
Hoezo heb je daaro een vliegveld? kan je daar skieen ofzo
quote:Debrecen (Hungarian pronunciation: [ˈdɛbrɛtsɛn] ( listen), known by alternative names),[1] is the second largest city in Hungary after Budapest. Debrecen is the regional centre of the Northern Great Plain region and the seat of Hajdú-Bihar county.
quote:Situated nearby is the Hortobágy, a national park within Hungary .
ach er zijn zo vreselijk veel landen waar je een vrijstaand huis met veel land kunt kopen voor een fractie van een corporatiehok hierquote:Op zondag 17 februari 2013 11:35 schreef arjan1212 het volgende:
je zou zeggen dat half hongarije al opgekocht zou zijn door nederlanders, duitsers enz
is ook op tv geweest, iets met vakantie parken waar al je onderhoud enz geregeld is
Het inkomen is gekoppeld aan de economie. Verder verwacht ik geen grote schommelingen van de rente.quote:Op zondag 17 februari 2013 09:40 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Vind ik wel een bijzondere constatering, dat het kennelijk niet uitmaakt wat de economie doet, noch of de hypotheekrente megahoog staat, of megalaag. Mensen kijken kennelijk niet naar het deel van hun inkomen wat ze aan wonen willen besteden, noch wat de alternatieven qua huur zijn. Alleen naar twee lijntjesWant dat moet in overeenstemming zijn van die woningwetwoning in '63
hier , nee dat duurt nog wel tien jaarquote:
Ik durf er wel een krat bier op te zetten dat jij over 10 jaar nog steeds in NL woont en nog steeds op zoek bent naar zogenaamd goedkope woonruimte. Het begon bij jou in de vs, daarna kwam je spaanse periode, nog wat aftandse franse krotten, en nu opeens weer naar hongarije.quote:Op zondag 17 februari 2013 11:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
hier , nee dat duurt nog wel tien jaar
dit is ook leuk met 1200 m2 grond en op fietssafstand van t vliegveldjequote:Op zondag 17 februari 2013 09:49 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
nou ik heb al wat met 3000 m2 grond eromheen op 8 km van het balatonmeer en ben de afwikkeling bezig en inderdaad in Hongarije, deze zomer ben ik erquote:Op zondag 17 februari 2013 11:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik durf er wel een krat bier op te zetten dat jij over 10 jaar nog steeds in NL woont en nog steeds op zoek bent naar zogenaamd goedkope woonruimte. Het begon bij jou in de vs, daarna kwam je spaanse periode, nog wat aftandse franse krotten, en nu opeens weer naar hongarije.
zuid hongarije ?quote:Op zondag 17 februari 2013 12:00 schreef arjan1212 het volgende:
het is koud hoor de winter in hongarije. ik zou toch voor spanje gaan
5 postings hierboven zeg je nog dat je als buitenlander nog geen grond kan kopen in bulgarije. Je liegt maar wat bij elkaar.quote:Op zondag 17 februari 2013 11:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou ik heb al wat met 3000 m2 grond eromheen op 8 km van het balatonmeer en ben de afwikkeling bezig en inderdaad in Hongarije, deze zomer ben ik er
grond, dan heb ik het over landbouwgrond meer dan 12 HAquote:Op zondag 17 februari 2013 12:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
5 postings hierboven zeg je nog dat je als buitenlander nog geen grond kan kopen in bulgarije. Je liegt maar wat bij elkaar.
Wel aantrekkelijk gepresenteerd!quote:Op zondag 17 februari 2013 11:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dit is ook leuk met 1200 m2 grond en op fietssafstand van t vliegveldje
http://www.affidata.com/s(...)/326860/omschrijving
maar de bungalow voor 36000 euro, ( kan wel 5000. af) is niet verkeerd en die wasmachine staat bij mij nu ook in de badkamerquote:Op zondag 17 februari 2013 12:10 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wel aantrekkelijk gepresenteerd!
[ afbeelding ]
is hier toch ook zo , het zakt hier ook veel te weinigquote:Op zondag 17 februari 2013 12:25 schreef Basp1 het volgende:
Bizar om op die website te zien dat de huizenprijzen in griekenland pas 2 jaar met 4.5% gezakt zijn.
http://www.affidata.com/s(...)nprijzen-griekenland
nou het kan niet zo zijn, dat een huis in een rotdorp in griekenland, 10 keer zoveel moet kosten als een huis in hongarije aan een meerquote:Op zondag 17 februari 2013 12:33 schreef poemojn het volgende:
Raar hè, je zou toch eerder 95% eraf per kwartaal verwachten.
Italie is hard op weg om een derde wereldland te wordenquote:Op zondag 17 februari 2013 12:48 schreef Basp1 het volgende:
Als ik ergens in het buitenland zou moeten gaan wonen dan 100* liever in italie als in het 2e wereld land bulgarije. Maar zoals al vaker vermeld draaien de meeste prijzen om locatie, locatie en locatie. Dat willen mensen maar niet begrijpen dat in gewilde gebieden wonen stukken duurder is als in die afgelegen boerengehuchten.
MM heb je al een doctor die engels spreekt gevonden daar, of denk je dat je met handen en voeten aan die man je klachten kan vertellen?
nederlandse huizenmarkt is voor mij niet meer belangrijk en ik wil jullie ook op de hoogte houden van ontwikkelingen in aangrenzend landen waar de babyboomers naar kijkenquote:Op zondag 17 februari 2013 13:16 schreef Basp1 het volgende:
MM waarom kom je toch steeds weer aankakken met panden die totaal niets met de nederlandse woningmarkt te maken hebben. Open een topic over goedkope huizen in het buitenland tbv toekomstige babyboomers. Of wil je dat niet en blijf je lekker als een klein kind toch maar steeds doorgaan met deze zut, dat had ik nu niet verwacht van een oudere heer die bijna tegen zijn pensioen aan zit.
Hongarije is geen aangrenzend land.quote:Op zondag 17 februari 2013 13:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nederlandse huizenmarkt is voor mij niet meer belangrijk en ik wil jullie ook op de hoogte houden van ontwikkelingen in aangrenzend landen waar de babyboomers naar kijken
En hoe je daar een vrijstaand huis kunt kopen van je vakantiegeld, eindejaarsbonus en je zakgeld samen zonder dure hypotheekadviseur en zonder op de HRA subsidie te leunen
nou debrecen is een dik uurtje vliegen vanaf eindhoven met wizzair en valt binnen de EU, dat is voor mij redelijk aangrenzend achter oostenrijkquote:Op zondag 17 februari 2013 13:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hongarije is geen aangrenzend land.
Dat maakt het nog geen aangrenzend land. En niemand wil in Hongarije gevonden worden, dood of levend.quote:Op zondag 17 februari 2013 13:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou debrecen is een dik uurtje vliegen en valt binnen de EU
mooi hoor aan het balatonmeer 1200 km en vlakbij een thermaal bad echt iets voor een oudere die op een koopje isquote:Op zondag 17 februari 2013 13:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat maakt het nog geen aangrenzend land. En niemand wil in Hongarije gevonden worden, dood of levend.
Open er een topic over, en bagger dat vol ipv deze.quote:Op zondag 17 februari 2013 13:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nederlandse huizenmarkt is voor mij niet meer belangrijk en ik wil jullie ook op de hoogte houden van ontwikkelingen in aangrenzend landen waar de babyboomers naar kijken
En hoe je daar een vrijstaand huis kunt kopen van je vakantiegeld, eindejaarsbonus en je zakgeld samen zonder dure hypotheekadviseur en zonder op de HRA subsidie te leunen
Maar vind je het niet leuk als iemand zo nu en dan je oogkleppen afdoet??
je hebt verdorie vorige maand nog in Nederland gekochtquote:Op zondag 17 februari 2013 13:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nederlandse huizenmarkt is voor mij niet meer belangrijk
nou leuk hokkie toch als slaapplek, maar moglijk dat ie weer in de verkoop gaat hoor, als ik er niet veel meer komquote:Op zondag 17 februari 2013 13:48 schreef 99.999 het volgende:
[..]
je hebt verdorie vorige maand nog in Nederland gekocht
en zeker als je over vijf jaar van je ongedeeld pensioen op eindloonbasis mag gaan genieten, dan wil je geen woonlasten he, want ik hou van reizenquote:Op zondag 17 februari 2013 13:51 schreef arjan1212 het volgende:
ik ga waarscheinlijk nooit een huis kopen, maar huizen in binnen en buitenland opzoeken op internet is het mooiste wat er is
AEX / Buitenlandse huizen baggertopicquote:Op zondag 17 februari 2013 13:28 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Open er een topic over, en bagger dat vol ipv deze.
Dat is wel duidelijk ja. Geen idee wie je wil overtuigen met al die grafiekjes/prognoses tot 2020, maar als jij er er beter bij voelt, heb je mijn zegen.quote:Op zondag 17 februari 2013 11:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
En het is een schatting he, ik ben ook maar aan het spelen.
net als tsjechie, das wel net ff te ver om naar je werk te rijdenquote:Op zondag 17 februari 2013 13:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat maakt het nog geen aangrenzend land. En niemand wil in Hongarije gevonden worden, dood of levend.
Er moet daar flink gebouwd worden om al die Spanjaarden die daar heen gaan van een huis te voorzien. Waarom niet al die Duitsers voor wie de Spanjaarden moeten bouwen naar Spanje verschepen. Daar zijn die huizen al en nog spotgoedkoop ook schijnbaar.quote:Op maandag 18 februari 2013 08:41 schreef HD9 het volgende:
[..]
net als tsjechie, das wel net ff te ver om naar je werk te rijden
Maar je kunt straks huizen in Spanje voor noppes krijgen , want iedere spanjaard trekt naar Duitsland , miet daar flink gebouwd worden om aan de vraag te voldoen
Demografie ??quote:Op maandag 18 februari 2013 09:05 schreef 99.999 het volgende:
Demografie blijft een uitdaging voor sommigen hier
Demografie inderdaad. Je uitspraken over bevolkingsontwikkelingen en stromen zijn wel erg dapper.quote:Op maandag 18 februari 2013 09:15 schreef HD9 het volgende:
[..]
Demografie ??
Zoeken naar goedkope woningen in het buitenland ??
quote:Winkelleegstand neemt fors toe van een onzer verslaggevers
AMSTERDAM - De leegstand in winkelgebieden stijgt naar 14,5% in 2020. Dat is niet alleen een bittere pil voor retailers en shopliefhebbers, maar ook voor beleggers.
Het totale waardeverlies komt neer op ¤2,5 miljard.
Dat blijkt uit de nieuwe ’Winkelkaart van Nederland’ van ABN Amro, die vandaag wordt gepresenteerd.
Momenteel kampen winkelgebieden met een leegstand die uiteenloopt van 5 tot 8%. Maar de leegstand neemt fors toe door de verslechterende economische omstandigheden, zo voorspellen analisten van ABN Amro.
Dat heeft grote consequenties voor de beleggingswaarde van retailvastgoed. De totale waarde in centrale winkelgebieden bedraagt volgens ABN Amro meer dan ¤30 miljard. Dat bedrag is gebaseerd op de gemiddelde huuropbrengst per vierkante meter. Dat is volgens ABN Amro zo’n ¤360 per m2. Bij een leegstandsgroei van 800.000 m2 in de komende acht jaar komt het waardeverlies neer op ¤2,5 miljard. Winkelpanden verbouwen tot woningen biedt maar weinig soelaas. De huuropbrengst per m2 per jaar valt dan terug tot een kleine ¤150.
De trend van de groeiende leegstand is echter onomkeerbaar. Alle winkelgebieden, van dorpen tot steden, krijgen ermee te maken. De binnensteden vormen hierop geen uitzondering. Samen met de kleinere hoofdwinkelgebieden in stadswijken en dorpen hebben de binnensteden een belangrijk aandeel in het winkellandschap met 27% van de markt
150 euro per /m^2, stel men maakt er appartementen van 100m^2 dan moet die per maand 1250 euro opbrengen. Dat is volgens mij flink aan de prijs dan.quote:Winkelpanden verbouwen tot woningen biedt maar weinig soelaas. De huuropbrengst per m2 per jaar valt dan terug tot een kleine ¤150
Dit gaat dan vaak om locaties in of nabij de binnenstad. Dan zijn wel stevige huurprijzen te vangen. Maar dit is wellicht wat al te optimistisch.quote:Op maandag 18 februari 2013 10:09 schreef Basp1 het volgende:
[..]
150 euro per /m^2, stel men maakt er appartementen van 100m^2 dan moet die per maand 1250 euro opbrengen. Dat is volgens mij flink aan de prijs dan.
Dat winkels zich zo ver het vel over de oren laten trekken met huurprijzen van 360 euro/ m^2 daar verbaas ik me dan eigenlijk nog veel meer over.quote:Op maandag 18 februari 2013 10:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dit gaat dan vaak om locaties in of nabij de binnenstad. Dan zijn wel stevige huurprijzen te vangen. Maar dit is wellicht wat al te optimistisch.
Is ook van de zotte en er de oorzaak van dat je overal dezelfde grote ketens ziet die dit nog wel op kunnen brengen wat vervolgens weer zorgt dat de gebieden een deel van hun eigenheid en daarmee aantrekkingskracht verliezen...quote:Op maandag 18 februari 2013 10:15 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat winkels zich zo ver het vel over de oren laten trekken met huurprijzen van 360 euro/ m^2 daar verbaas ik me dan eigenlijk nog veel meer over.
Volgens verwachting is de woningverkoop gekelderd immers de potentiele kopers wilden nog snel gebruik maken van de oude regels december vorig jaar. Nu is het weer de kat uit de boom kijken.quote:Woningverkopen in januari gekelderd
DEN HAAG - De verkoop van woningen is vorige maand sterk gekelderd. In januari registreerde het Kadaster 6260 verkochte woningen, tegen 17.364 in december.
Dat betekent een daling van 63,9 procent, blijkt uit cijfers die het Kadaster maandag publiceerde.
In de maand december worden altijd meer koopakten bij het Kadaster aangeboden. In januari volgt er meestal een daling, ziet het Kadaster.
Vorig jaar werden er in januari ook maar 7082 woningen verkocht. Dat het aantal registraties nu ook 11,6 procent lager uitpakt dan in 2012, komt vermoedelijk doordat veel huizenkopers eind vorig jaar nog profiteerden van voordelige hypotheekregels.
Flevoland
Vrijstaande woningen dalen het meest met ruim 29 procent, hoekwoningen het minst met 1,6 procent. In alle provincies werden minder huizen verkocht, behalve in Flevoland. In Utrecht was de daling het grootst met bijna 30 procent.
Locatie, locatie en locatie. In die zijstraten komt veel minder publiek en je betaalt alsnog heel veel geld.quote:Op maandag 18 februari 2013 10:53 schreef arjan1212 het volgende:
bij een huur van 360 euro de m2 is het voor een winkelier toch veel voordeliger om een pand te kopen in een zijstraat o.i.d
quote:ma 18 feb 2013, 09:46 | 106 reacties
Fors minder woningen verkocht in januari AMSTERDAM - Waar er eind 2012 nog veel woningen verkocht werden, is begin 2013 de woningmarkt stil gevallen.
Er werden in januari 6260 woningen verkocht, 11.6 procent minder dan een jaar eerder en maar liefst 63,9 procent minder dan in december.
Dat blijkt uit cijfers van het Kadaster.
De daling is waarschijnlijk grotendeels te verklaren doordat woningkopers sinds januari alleen nog in aanmerking komen voor hypotheekrenteaftrek als ze een hypotheek nemen waarbij ze annuïtaire aflossen. Volgens het Kadaster is er in januari sowieso vaak sprake van een terugval.
Vrijstaande woningen
Alle soorten woningen werden minder verkocht ten opzichte van januari 2012, maar de daling was het grootst bij vrijstaande woningen. Daarvan werden er 29,1 procent minder verkocht. Ten opzichte van december was hier zelfs een daling van 72,8 procent te zien.
Alleen Flevoland positief
nee alle winkels gaan tzt verdwijen , er blijven wat kleine winkels over voor funshoppen , zelfs de AH gaat digitaal komende jaren, winkels is historiequote:Op maandag 18 februari 2013 10:55 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Locatie, locatie en locatie. In die zijstraten komt veel minder publiek en je betaalt alsnog heel veel geld.
daar mag vaak veel minder en is geld verdienen dus lastiger.quote:Op maandag 18 februari 2013 10:56 schreef arjan1212 het volgende:
ken iemand die een winkelpand op een industrie terrein verhuurd voor 60 euro de m2 en een verdieping daarin voor 45 euro de m2
Lees het rapportje van ABN waar eerder dit topic naar werd verwezen even zou ik zeggen.quote:Op maandag 18 februari 2013 10:58 schreef HD9 het volgende:
[..]
nee alle winkels gaan tzt verdwijen , er blijven wat kleine winkels over voor funshoppen , zelfs de AH gaat digitaal komende jaren, winkels is historie
Leegstand Leegstand Leegstand
Precies, schoften zijn het, die huurders. Huren zou verboden moeten worden, kopen moeten ze! Elke huizenbezitter heeft gewoon het recht op iemand die zijn woning over gaat kopen voor het dubbele van de originele koopprijs.quote:Op maandag 18 februari 2013 10:56 schreef HD9 het volgende:
Het beste is om direct van alle huurders de huur met 100% te verhogen dat zal ze leren de profiteurs
http://www.telegraaf.nl/o(...)ht_in_januari__.html
[..]
sterker nog , wie niet wil kopen de huurwoning moet opgesloten worden in kampen genaamd BLOKkampenquote:Op maandag 18 februari 2013 11:06 schreef Istrilyin het volgende:
[..]
Precies, schoften zijn het, die huurders. Huren zou verboden moeten worden, kopen moeten ze! Elke huizenbezitter heeft gewoon het recht op iemand die zijn woning over gaat kopen voor het dubbele van de originele koopprijs.
ja maar met een 'hoog' inkomen van > 43000 bruto kom je alleen voor een Vrije Sector huurwoning in aanmerking als je een vaste baan hebt en geen extra lasten als alimentatie en niet geregistreerd staat bij het BKR .quote:Op maandag 18 februari 2013 11:23 schreef Digi2 het volgende:
Nog ff en de overheid gaat zich bemoeien met scheefwoners want mensen met een hoog inkomen moeten in een duur huis wonen om de doorstroming te bevorderen.
Ik bedoelde eigenlijk scheefkoopwoners.quote:Op maandag 18 februari 2013 11:26 schreef HD9 het volgende:
[..]
ja maar met een 'hoog' inkomen van > 43000 bruto kom je alleen voor een dure huurwoning als je een vaste baan hebt en geen extra lasten als alimentatie en niet geregistreerd staat bij het BKR
^^ Schandalig dat mensen als Rutte 200 euro per maand betalen voor hun woning inderdaad. Maar mensen met 3 keer zoveel woonlasten en een derde van zijn salaris noemt-ie wel scheefhuurders...quote:Op maandag 18 februari 2013 11:23 schreef Digi2 het volgende:
Nog ff en de overheid gaat zich bemoeien met scheefkoopwoners want mensen met een hoog inkomen moeten in een duur huis wonen om de doorstroming te bevorderen.
Wat snappen jullie nog steeds niet aan het feit dat verhuur in de sociale sector voor een bepaalde doelgroep bedoeld was maar zoals gebruikelijk in NL zijn doel heel ver voorbij geschoten is.quote:Op maandag 18 februari 2013 12:02 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
^^ Schandalig dat mensen als Rutte 200 euro per maand betalen voor hun woning inderdaad. Maar mensen met 3 keer zoveel woonlasten en een derde van zijn salaris noemt-ie wel scheefhuurders...
Was te verw8en, niemand kan meer een woning kopen. De prijzen gaan hard dalen of er wordt nooit meer wat verkocht, ik denk het 1e. Terug naar het nieuwe normaal.quote:Op maandag 18 februari 2013 10:56 schreef HD9 het volgende:
Het beste is om direct van alle huurders de huur met 100% te verhogen dat zal ze leren de profiteurs
http://www.telegraaf.nl/o(...)ht_in_januari__.html
[..]
De meesten zitten allang aan het maximum, nu wil Blokland die maxima weghalen zodat ze boven de Vsector uitstijgenquote:Op maandag 18 februari 2013 12:20 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat snappen jullie nog steeds niet aan het feit dat verhuur in de sociale sector voor een bepaalde doelgroep bedoeld was maar zoals gebruikelijk in NL zijn doel heel ver voorbij geschoten is.
Net zoals genoeg studenten ook hun studentenkamer moeten verlaten als de studie klaar is moet er in huur contracten van de sociale verhuurders ook zoiets opgenomen worden, dat je of meer gaat betalen voor hetzelfde huis, of gewoon vertrekt.
Wat een onzin juist heel veel lang zittende sociaal huurders die flinke carriere stappen gemaakt hebben zitten nog lang niet aan de 638 euro per maand, terwijl hun starternde buurman met minimumloon die er net 1 maand woont wel meteen op de 638euro zit.quote:Op maandag 18 februari 2013 13:02 schreef HD9 het volgende:
[..]
De meesten zitten allang aan het maximum, nu wil Blokland die maxima weghalen zodat ze boven de Vsector uitstijgen
Alleen de VS komen de meeste huurders nooit in vanwege weinig zekerheid of creditrating
Wat raad jij die mensen aan dan die in een sociale huurwoning zitten in de randstad? Kopen te duur, vrije sector vanaf 800e. Dan blijf je toch gewoon zitten in je goedkope woning.quote:Op maandag 18 februari 2013 13:07 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat een onzin juist heel veel lang zittende sociaal huurders die flinke carriere stappen gemaakt hebben zitten nog lang niet aan de 638 euro per maand, terwijl hun starternde buurman met minimumloon die er net 1 maand woont wel meteen op de 638euro zit.
En wat de VS hiermee te maken heeft mag je ons wel verklaren?
Een huis van 300.000 mag maar dan krijg je geen of minder HRA bijv.quote:Op maandag 18 februari 2013 13:09 schreef arjan1212 het volgende:
Dat zou helemaal mooi zijn.. iemand die 60.000 euro verdiend moet een huis van 400.000 euro kopen, een huis van 300.000 euro is verboden
Dus HRA alleen voor de mensen die zichzelf helemaal klem zetten met hun lening?quote:Op maandag 18 februari 2013 13:12 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Een huis van 300.000 mag maar dan krijg je geen of minder HRA bijv.
vrije sectorquote:Op maandag 18 februari 2013 13:07 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat een onzin juist heel veel lang zittende sociaal huurders die flinke carriere stappen gemaakt hebben zitten nog lang niet aan de 638 euro per maand, terwijl hun starternde buurman met minimumloon die er net 1 maand woont wel meteen op de 638euro zit.
En wat de VS hiermee te maken heeft mag je ons wel verklaren?
daar gaat het heen , tot de zaak in elkaar klettert dat doet het toch als oudjes naar het zuden trekken en gaan cashenquote:Op maandag 18 februari 2013 13:09 schreef arjan1212 het volgende:
Dat zou helemaal mooi zijn.. iemand die 60.000 euro verdiend moet een huis van 400.000 euro kopen, een huis van 300.000 euro is verboden
ga dat eerst maar eens vragen voordat je het zonder meer op fok te knallen, dat is niet waarquote:Op maandag 18 februari 2013 13:07 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat een onzin juist heel veel lang zittende sociaal huurders die flinke carriere stappen gemaakt hebben zitten nog lang niet aan de 638 euro per maand, terwijl hun startende buurman met minimumloon die er net 1 maand woont wel meteen op de 638euro zit.
Maar WBV's hebben ook nog heel veel jaren 50, 60 en 70 woningen waaarbij bewoners nog lang niet op het maximum zitten en de jaarlijkse huurverhoging nooit voldoende is geweest om identieke woningen in dezelfde straat ook voor dezelfde prijs te kunnen verhuren.quote:Op maandag 18 februari 2013 13:21 schreef HD9 het volgende:
[..]
ga dat eerst maar eens vragen voordat je het zonder meer op fok te knallen, dat is niet waar
de meeste huren in de nieuwbouw vanaf 1980 zit al flink boven de 600 , alleen galerijflats zitten op 450
ik woon VS voor 702 euro pm in een rijtjeshuis 5 kamers met uitzicht op park
ja ok ik zal voor jouw voortaan vrije sector schrijven ipv VS, niemand maakt daar een probleem vanquote:Op maandag 18 februari 2013 13:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ah wederom een uitgebreide onderbouwing met argumenten zoals we wel vaker bij jou zien.
Ja die wonen er al 50 of 60 jaar?? die mensen bedoel je ??quote:Op maandag 18 februari 2013 13:29 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar WBV's hebben ook nog heel veel jaren 50, 60 en 70 woningen waaarbij bewoners nog lang niet op het maximum zitten en de jaarlijkse huurverhoging nooit voldoende is geweest om identieke woningen in dezelfde straat ook voor dezelfde prijs te kunnen verhuren.
Nou dan woon je daar fijn wat maak je je dan druk over de nederlandse woning markt? In schubbekuttenveen in NL kun je zulke woningen ook wel vinden, maar idd niet in de randstad.
Voor mij was VS geen bekende term hiervoor alleen voor de verenigde staten. Maar blijkbaar moeten we maar alle vage beweringen van jou kunnen ruiken wat je nu wederom bedoeld.quote:Op maandag 18 februari 2013 13:36 schreef HD9 het volgende:
[..]
ja ok ik zal voor jouw voortaan vrije sector schrijven ipv VS, niemand maakt daar een probleem van
net als OV kaart
Even een voorbeeld, collega van mij is blijven wonen in het huurhuis van zijn ouders voor de huur die zijn ouders betaalden, deze zit nu op 430 euro, terwijl buren van hem op de 580 euro zitten.quote:Op maandag 18 februari 2013 13:37 schreef HD9 het volgende:
[..]
Ja die wonen er al 50 of 60 jaar?? die mensen bedoel je ??
hebben die hoge inkomens??
Mijn schoonouders zijn dood, maar anders zaten ze in de AOW , de vuile scheefhuurders
Worden die buren even genaaid!quote:Op maandag 18 februari 2013 13:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Even een voorbeeld, collega van mij is blijven wonen in het huurhuis van zijn ouders voor de huur die zijn ouders betaalden, deze zit nu op 430 euro, terwijl buren van hem op de 580 euro zitten.
dat kan niet, de woning moet altijd leegquote:Op maandag 18 februari 2013 13:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Even een voorbeeld, collega van mij is blijven wonen in het huurhuis van zijn ouders voor de huur die zijn ouders betaalden, deze zit nu op 430 euro, terwijl buren van hem op de 580 euro zitten.
dan geloof je het toch niet.quote:Op maandag 18 februari 2013 13:55 schreef HD9 het volgende:
[..]
dat kan niet, de woning moet altijd leeg
of die woningcorporatie moet anders omgaan met zulke zaken maar dat kan echt niet
de zoon is huisgenoot en geen hoofdhuurder.,
Maar wat je nu zegt is wel erg gezocht he, ik denk dan ook dat je het zelf verzonnen hebt
o en die 70 euro afpakken gaat de koopsector redden ???quote:Op maandag 18 februari 2013 14:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
dan geloof je het toch niet.![]()
Zelfs in de flat waar ik woon huurde ik voor 80 euro meer dan mensen die er al 20 jaar woonden en mensen die 2 jaar na mij erin gekomen zijn die betaalden zelfs 70 euro meer dan mij.
Maar blijkbaar kan dat niet volgens jou.
Nee die 150 euro verschil per maand gaat wel de cooporatiesector als het goed is genoeg inkomsten geven om de bijdrages voor de huurtoeslagen te voldoen, en met een beetje geluk ook nog net genoeg geld om wat te ontwikkelen / aan onderhoud te doen.quote:Op maandag 18 februari 2013 14:05 schreef HD9 het volgende:
[..]
o en die 70 euro afpakken gaat de koopsector redden ???
nee want die gaat naar de verhuurheffingquote:Op maandag 18 februari 2013 14:07 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nee die 150 euro verschil per maand gaat wel de cooporatiesector als het goed is genoeg inkomsten geven om de bijdrages voor de huurtoeslagen te voldoen, en met een beetje geluk ook nog net genoeg geld om wat te ontwikkelen / aan onderhoud te doen.
Wij blij toe ookquote:Op maandag 18 februari 2013 14:08 schreef HD9 het volgende:
[..]
nee want die gaat naar de verhuurheffing
maar over vijf jaar ben ik het land uit godzijdank , weg uit deze waanzin
Helaas zal hij nog wel hier blijven posten met onzin of hij moet zo afgelegen gaan wonen dat er geen internet is.quote:
ik weet niet over welke plaats je het nou hebt, maar bij de woningbouwver. hier in het dorp koste de meeste huizen 400 euroquote:Op maandag 18 februari 2013 13:21 schreef HD9 het volgende:
[..]
ga dat eerst maar eens vragen voordat je het zonder meer op fok te knallen, dat is niet waar
de meeste huren in de nieuwbouw vanaf 1980 zit al flink boven de 600 , alleen galerijflats zitten op 450
ik woon VS voor 702 euro pm in een rijtjeshuis 5 kamers met uitzicht op park
geloof ik helemaal geen ene zak van en jij zelf ook nietquote:Op maandag 18 februari 2013 14:21 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
ik weet niet over welke plaats je het nou hebt, maar bij de woningbouwver. hier in het dorp koste de meeste huizen 400 euro
havenstraat 292,12 trompertwal 340,28 jansteenstr. 356,97 piersonstraat 362,94 van der heijdenstraat 374,84 havenstraat 422,52 hugenholzstraat 429,95 schoolstraat 430,90 enz.quote:Op maandag 18 februari 2013 14:33 schreef HD9 het volgende:
[..]
geloof ik helemaal geen ene zak van en jij zelf ook niet
ja de ken ik, tochtende galerijflats en daar zouden mensen in zitten die 1,5 keer modaal verdienen ??quote:Op maandag 18 februari 2013 14:54 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
havenstraat 292,12 trompertwal 340,28 jansteenstr. 356,97 piersonstraat 362,94 van der heijdenstraat 374,84 havenstraat 422,52 hugenholzstraat 429,95 schoolstraat 430,90 enz.
mogelijk maar die wonen niet in die grafhokken.quote:Op maandag 18 februari 2013 15:08 schreef Basp1 het volgende:
Wat een ontiegelijke zielige zeurende user ben jij HD9, eerst geloof je er geen zak van dan is het opeens weer wat anders, geloof toch eens wat de mensen hier vertellen, of kom zelf met andere bewijzen aan die het tegendeel zouden staven.
http://thefactclub.nl/201(...)uari-scheefhuurders/
18% van de huurders in de sociale sector verdient meer dan 43.000 per maand.
Kom dan maar met bewijzen die dit staven ipv hier wederom de ontiegelijk zielige zeurende user uit te hangen en niets bij te dragen aan een opbouwende discussie met bewijzen.quote:Op maandag 18 februari 2013 15:10 schreef HD9 het volgende:
[..]
mogelijk maar die wonen niet in die grafhokken en zitten dus aan hun maximum
ik verdien meer dan 45.000 maar ik zou over de balustrade springen als ik daar moest wonenquote:Op maandag 18 februari 2013 15:14 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Kom dan maar met bewijzen die dit staven ipv hier wederom de ontiegelijk zielige zeurende user uit te hangen en niets bij te dragen aan een opbouwende discussie met bewijzen.
Enig idee wat dat kost en tijd je eraan kwijt bent, al die mensen eerst verhuizen, dan spulletje slopen, iets nieuws bouwen en vervolgens wachten totdat je geïnvesteerde geld weer terug is.quote:Op maandag 18 februari 2013 15:15 schreef HD9 het volgende:
[..]
ik verdien meer dan 45.000 maar ik zou over de balustrade springen als ik daar moest wonen
Het kabinet zou er beter aan doen om die te slopen en te vervangen door energie zuinge flats, kunen makkelijk 2 keer zoveel kwijt daar, dan hoeven ze de bouwvakerrs geen uitklering meer te geven
[ afbeelding ]
Dus het kabinet moet deze maar gaan slopen en zelf voor de bouwkosten gaan opdraaien, over totaal onrealistische denkbeelden gesproken.quote:Op maandag 18 februari 2013 15:15 schreef HD9 het volgende:
[..]
ik verdien meer dan 45.000 maar ik zou over de balustrade springen als ik daar moest wonen
Het kabinet zou er beter aan doen om die te slopen en te vervangen door energie zuinge flats, kunen makkelijk 2 keer zoveel kwijt daar, dan hoeven ze de bouwvakerrs geen uitklering meer te geven
ja toch is de WBV in mijn stad het van plan, daar komen op die ruimte 3 keer zoveel flats en koopwoningen te staan, met garage onder de gebouwen.quote:Op maandag 18 februari 2013 15:31 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus het kabinet moet deze maar gaan slopen en zelf voor de bouwkosten gaan opdraaien, over totaal onrealistische denkbeelden gesproken.
Ja dat wil ik ook. Ik heb een koopwoning, deze laten slopen en nieuwe terugbouwen (energie neutraal) door de overheid. Daar inruil voor deze actie dan geen HRA meer maar ook geen huur betalen, omdat ik al belasting betaal.quote:Op maandag 18 februari 2013 15:31 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus het kabinet moet deze maar gaan slopen en zelf voor de bouwkosten gaan opdraaien, over totaal onrealistische denkbeelden gesproken.
Wbv's is geen overheid.quote:Op maandag 18 februari 2013 15:35 schreef HD9 het volgende:
[..]
ja toch is de WBV in mijn stad het van plan, daar komen op die ruimte 3 keer zoveel flats en koopwoningen te staan, met garage onder de gebouwen
dan zou de overheid dit beleid moeten aanmoedigen scheelt veel uitkeringenquote:
ik denk niet dat er iemand bezwaar maakt,quote:Op maandag 18 februari 2013 15:36 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Ja dat wil ik ook. Ik heb een koopwoning, deze laten slopen en nieuwe terugbouwen (energie neutraal) door de overheid. Daar inruil voor deze actie dan geen HRA meer maar ook geen huur betalen, omdat ik al belasting betaal.
Slopen en opnieuw bouwen door de overheid, denk niet dat iemand dat al gelukt is in geval van een koopwoning. En niks geen 3 eenheden als ik het al zelf zou doen. Mijn stukje grond is niet super groot en wil het graag helemaal van mijzelf houden.quote:Op maandag 18 februari 2013 15:50 schreef HD9 het volgende:
[..]
ik denk niet dat er iemand bezwaar maakt,
je zal de eerste niet zijn die zoiets doet, bouw je drie eenheden terug
dan doe je het niet, wat jij leuk vindquote:Op maandag 18 februari 2013 15:54 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Slopen en opnieuw bouwen door de overheid, denk niet dat iemand dat al gelukt is in geval van een koopwoning. En niks geen 3 eenheden als ik het al zelf zou doen. Mijn stukje grond is niet super groot en wil het graag helemaal van mijzelf houden.
Nou dan ben ik toch benieuwd naar dat project zou je hier een link willen neerzetten?quote:Op maandag 18 februari 2013 15:58 schreef HD9 het volgende:
[..]
dan doe je het niet, wat jij leuk vind
de WBV in mijn stad doet het wel en een fors aantal ook nog , de parkeerplaatsen zijn overdreven groot en zijn beter te gebruiken
http://www.gisnet.nl/Ruim(...)JveldOost-Va01_3.pdfquote:Op maandag 18 februari 2013 16:07 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou dan ben ik toch benieuwd naar dat project zou je hier een link willen neerzetten?
In die link kan ik anders nergens vinden dat de parkeerplaatsen overdreven groot zijn. Wel dat er per woning iets van gemiddeld 1.5 parkeerplek komt. Maar dat betekend gewoon 2 woonplekken = 3 parkeerplaatsen.quote:Op maandag 18 februari 2013 15:58 schreef HD9 het volgende:
[..]
dan doe je het niet, wat jij leuk vind
de WBV in mijn stad doet het wel en een fors aantal ook nog , de parkeerplaatsen zijn overdreven groot en zijn beter te gebruiken
quote:Op maandag 18 februari 2013 15:15 schreef HD9 het volgende:
[..]
Ik signaleer potentiele synergie effectenquote:Op maandag 18 februari 2013 15:49 schreef HD9 het volgende:
[..]
dan zou de overheid dit beleid moeten aanmoedigen scheelt veel uitkeringen
Hoe zit het eigenlijk met verkapte overheidssteun? Mag dat zomaar bij hypotheken? Concurrentievervalsing bestaat niet meer?quote:
En wat te denken van de maximumregels voor leningen? Als een bank het niet mag uitlenen, mag de overheid dan wel mensen veel te diep in de schulden steken?quote:Het Amsterdamse hypotheekfonds mag alleen geld lenen aan mensen die in Amsterdam een woning willen kopen. De stad wil zo een alternatief te bieden voor huizenkopers die bij banken geen hypotheek kunnen krijgen en wil de vastgelopen woningmarkt in de stad een impuls geven.
Ah, prijzen opdrijven met goedkoop en steeds meer krediet! Toch mooi hoe telkens de "oplossingen" van 1993-2008 weer uit de kast worden getrokken...quote:Het voornaamste probleem is volgens de partij dat Amsterdammers door de strenge hypotheekregels en de extreem voorzichtige banken geen lening krijgen.
Wat denk je van de bijtelling bij leaseauto's, maar de rentekortingen die banken aan hun medewerkers verstrekken wordt niet als extra beloning gezien.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:25 schreef RemcoDelft het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met verkapte overheidssteun? Mag dat zomaar bij hypotheken? Concurrentievervalsing bestaat niet meer?
Dat is idd ook aan de vage kant ja. Zou eigenlijk ook aangemerkt moeten worden als loon lijkt mij.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat denk je van de bijtelling bij leaseauto's, maar de rentekortingen die banken aan hun medewerkers verstrekken wordt niet als extra beloning gezien.
Goed punt! Bijtelling i.p.v. renteaftrek, speciaal voor bankmedewerkersquote:Op maandag 18 februari 2013 17:48 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Dat is idd ook aan de vage kant ja. Zou eigenlijk ook aangemerkt moeten worden als loon lijkt mij.
Waarom een k*tdorp??quote:Op zondag 17 februari 2013 20:05 schreef Zwolsboy het volgende:
In Nederland zie je dat niet rond Arnhem laat staan wat voor prijzen ze in Oosterbeek hebben das ook een kut dorp vlakbij.
Ik betaal ook graag wat extra om buiten de stad te wonen. Is dat vreemd? Ik begrijp de mensen niet die met alle geweld IN de stad willen wonen. Kennelijk worden meer mensen wakker.quote:Op maandag 18 februari 2013 21:01 schreef Zwolsboy het volgende:
Ik bedoel ermee, dat buiten de stad wonen net zo duur is tegenwoordig.
Ken mensen in Oosterbeek die huizen voor minder dan de helft hebben betaald tov Arnhem, nu lopen de prijzen gelijk of zitten zelfs erboven.
Nope, dat is niet vaag. Een stukje wetshistorie. Ooit lang geleden mochten producten uit eigen bedrijf tegen kostprijs verstrekt worden aan werknemers, en dat gold niet alleen voor banken, maar voor alle bedrijven. Toen de wet werd veranderd in de zin dat de besparing tot het loon gerekend moest worden, was het punt dat de vraag was:quote:Op maandag 18 februari 2013 17:48 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Dat is idd ook aan de vage kant ja. Zou eigenlijk ook aangemerkt moeten worden als loon lijkt mij.
nu echter zal het tot de WKR gerekend moeten worden en zal het beslag leggen op de vrije ruimte van 1,5% over de loonsom en moet het bedrijf over de overschrijding 80% heffing betalen, zaak dus voor de werkgever om hier heel kritisch naar te gaan kijken en dus mede vanwege de door jou genoemde redenen, het toch tot het loon te gaan rekenen zodat deze ruimte gebruikt kan worden voor fietsen, netto gratificaties en tabletsquote:Op dinsdag 19 februari 2013 04:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Nope, dat is niet vaag. Een stukje wetshistorie. Ooit lang geleden mochten producten uit eigen bedrijf tegen kostprijs verstrekt worden aan werknemers, en dat gold niet alleen voor banken, maar voor alle bedrijven. Toen de wet werd veranderd in de zin dat de besparing tot het loon gerekend moest worden, was het punt dat de vraag was:
- wat de besparing was; de korting geldt immers op adviestarieven, maar ik kan als leningnemer makkelijk een vette korting op de adviestarieven krijgen, dus de besparing is bepaald niet de personeelskorting - sterker nog, ik ken mensen die geen producten met personeelskorting van hun financiele werkgever afnamen, omdat het elders zonder personeelskorting goedkoper was;
- als de besparing tot het loon gerekend werd, is datzelfde bedrag weer als hypotheekrenteaftrekbaar, met als resultaat een hoop rompslomp en werk en extra ambtenaren waar jullie telkens over lopen te foeteren. De uitkomst per defintie: nihil belast. Een plus en een min die elkaar opheffen.
Ik neem aan een typo, 43.000 per maand, zal zijn per jaar.quote:Op maandag 18 februari 2013 15:08 schreef Basp1 het volgende:
18% van de huurders in de sociale sector verdient meer dan 43.000 per maand.
Je hebt wel wat aangezwengeld, ik heb net even overlegd maar dit gaat inderdaad in de WKR vallen.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 09:50 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Wat jij met je balle(tjes) doet, moet je natuurlijk zelf weten, als je er ons maar niet mee lastig valt.
Voor mij is het ook niet echt een issue maar vaag is het wel gezien de lap tekst die jij ervoor nodig ws om het uit te leggen. De praktische uitvoering ervan leek mij ook niet handig. En idd wat je zelf zegt hebben ze daar vroeger wel eens over nagedacht. In ieder geval van mij mogen ze. De voordeeltjes die ik heb op mijn werk hoeven wat mij betreft ook niet bij mijn loon op te trekken.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 04:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Nope, dat is niet vaag. Een stukje wetshistorie. Ooit lang geleden mochten producten uit eigen bedrijf tegen kostprijs verstrekt worden aan werknemers, en dat gold niet alleen voor banken, maar voor alle bedrijven. Toen de wet werd veranderd in de zin dat de besparing tot het loon gerekend moest worden, was het punt dat de vraag was:
- wat de besparing was; de korting geldt immers op adviestarieven, maar ik kan als leningnemer makkelijk een vette korting op de adviestarieven krijgen, dus de besparing is bepaald niet de personeelskorting - sterker nog, ik ken mensen die geen producten met personeelskorting van hun financiele werkgever afnamen, omdat het elders zonder personeelskorting goedkoper was;
- als de besparing tot het loon gerekend werd, is datzelfde bedrag weer als hypotheekrenteaftrekbaar, met als resultaat een hoop rompslomp en werk en extra ambtenaren waar jullie telkens over lopen te foeteren. De uitkomst per defintie: nihil belast. Een plus en een min die elkaar opheffen.
Ergo de praktische oplossing was om het niet tot het loon te rekenen, en er geen hypotheekrenteaftrek voor te geven, met exact dezelfde uitkomst alsof het wel tot het loon was gerekend/rente afgetrokken was, maar met een stuk minder werk en foutenkans.
En voor comsumptieve leningen dan? Daar geldt het dus ook niet voor (aldus de resolutie van de stas).
Dus ik begrijp het issue niet zo. Tenzij jullie graag willen dat personeelsleden van fin. instellingen ook pensioenaanspraken over de personeelskorting opbouwenWant dat laatste was het belang van de werkgevers om het zo te regelen.
plus dat het zonder de 'rompslomp' ook een stuk eerlijker is voor goedverdienende huurdersquote:Op dinsdag 19 februari 2013 10:30 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Voor mij is het ook niet echt een issue maar vaag is het wel gezien de lap tekst die jij ervoor nodig ws om het uit te leggen. De praktische uitvoering ervan leek mij ook niet handig. En idd wat je zelf zegt hebben ze daar vroeger wel eens over nagedacht. In ieder geval van mij mogen ze. De voordeeltjes die ik heb op mijn werk hoeven wat mij betreft ook niet bij mijn loon op te trekken.
als je je door een forumpost lastig gevallen voelt lees het dan niet en ga dan ergens in het riet zitten ofzo.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 09:50 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Wat jij met je balle(tjes) doet, moet je natuurlijk zelf weten, als je er ons maar niet mee lastig valt.
Wat heeft dit nou weer met de woningmarkt te maken?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:41 schreef HD9 het volgende:
Ja net antwoord ontvangen,een rentevoordeel verstrekt via of door een werkgever moet worden meegenomen in de werkkostenregeling
Dat zal wat gesprekstof opleveren, zeker als een werknemer hierop recht meent te hebben
Ja, het zou iid onderhand tijd worden dat er iets aan het overgeloze gebagger en hersenloze monotone oneliners van michealmoore/HD9 gedaan wordt, zodat dit topic weer een beetje leesbaar is voor mensen die hier met een andere reden komen enkel dan het topic zo goed mogelijk om zeep te helpen. Ik hoop met je dat de moderator er iets aan doet.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 12:16 schreef Artimunor het volgende:
[..]
als je je door een forumpost lastig gevallen voelt lees het dan niet en ga dan ergens in het riet zitten ofzo.
erg vuil zo direct op de man, en jij bent een ambtenaar die burgers tot dienst moet zijn?
dit breekt forumregels, ik hoop dat de moderater er iets aan doet
Dawut?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 12:12 schreef Artimunor het volgende:
[..]
plus dat het zonder de 'rompslomp' ook een stuk eerlijker is voor goedverdienende huurders
met hypotheken , en rente daarop dat welquote:Op dinsdag 19 februari 2013 14:08 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Wat heeft dit nou weer met de woningmarkt te maken?
voor de werkgever zie ik een heleboel hele dure spoken en dus ook voor de eigenaar van die banken, jij en ikquote:Op dinsdag 19 februari 2013 14:24 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Dawut?
Wel verloond: Inkomsten uit arbeid worden 100 hoger, aftrekpost woning 100 hoger. Invloed op het belastbaar inkomen: 0,0
Niet verloond: invloed op het belastbaar inkomen: 0,0
Waar zie jij een spook?
dat deed ik niet, dat was van MM die wil emigreren meen ik, ik moet nog heel wat jaren, fiscale zaken controlerenquote:Op dinsdag 19 februari 2013 14:24 schreef 99.999 het volgende:
Het scheelt al dat het MM/HD9 geneuzel over Bulgaarse woningen verdwenen is naar een ander topic.
Ja, zo ken ik er nog wel een paar...quote:Op dinsdag 19 februari 2013 14:48 schreef HD9 het volgende:
[..]
met hypotheken , en rente daarop dat wel
vertelquote:Op dinsdag 19 februari 2013 15:48 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Ja, zo ken ik er nog wel een paar...
Lijkt me prima, ik zie al uit naar de snerende afzeik annotatie in vakstudie nieuwsquote:Op dinsdag 19 februari 2013 14:50 schreef HD9 het volgende:
[..]
voor de werkgever zie ik een heleboel hele dure spoken en dus ook voor de eigenaar van die banken, jij en ik
Er gaan hier kamervragen over gesteld worden aan de staatsecretaris, via de Groot en Nijboer. bedankt voor de tip, Dino![]()
Tot op heden stond dit nog niet in de documentatie aangaande de WKR
quote:di 19 feb 2013, 17:06 | 0 reacties
'Plasterk moet ozb aan banden leggen'
door Joris Polman
AMSTERDAM -
Minister Plasterk van Binnenlandse Zaken moet snel maatregelen nemen om de jaarlijkse stijging van de onroerende zaakbelasting aan banden te leggen. De huidige landelijke richtlijn prikkelt gemeenten te weinig tot matiging waardoor de ozb de laatste jaren in de helft van de gemeenten te hard is gestegen. Dat zegt Vereniging Eigen Huis.
De Telegraaf meldde vanochtend dat een meerderheid in de Tweede Kamer wil dat gemeenten gestraft moeten worden als ze de ozb te veel verhogen.
„De vrijblijvende afspraak over de ozb-stijging tussen het Rijk en de gemeenten, de zogeheten macronorm, blijkt een tandeloze tijger”, zegt Eigen Huis. Van 2009 tot en met 2013 overschreed de helft van de Nederlandse gemeenten de maximumstijging van 15% voor de ozb, zo blijkt uit onderzoek van Eigen Huis.
Soort gevangenis? Je moet zoveel uur aanwezig zijn. Weekend sowieso 24u per dag.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:32 schreef arjan1212 het volgende:
http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr
Dit is om het naïeve stemvee dat bankster en graaier roept te paaien.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 18:30 schreef RemcoDelft het volgende:
PvdA zet vraagtekens bij belastingvoordeel bankiers
Dus:
100.000 euro hypotheek
1% rentekorting als medewerker
42% belastingschijf
Dit scheelt medewerker jaarlijks 1000 euro bruto, 580 euro netto
Hoewel ook ik geen fan ben van banken, zie ik niet wat hieraan te belasten is! Sterker nog: zonder rentekorting zou de belastingdienst 420 euro minder binnenkrijgen!
Maar het zou wel een bak zijn om die 1000 euro rentevoordeel verplicht als bijtelling op te voeren, waarna er 420 euro belasting over betaald moet worden zonder dat het aftrekbaar is
Fijn hun 5 minutes of fame.quote:Kamerleden Henk Nijboer en Ed Groot vermoeden dat de belastingdienst geld misloopt door dit voordeel niet te belasten.
Afblijven van mijn toekomstig rentepercentage, kutoverheid!!!quote:Op dinsdag 19 februari 2013 18:30 schreef RemcoDelft het volgende:
PvdA zet vraagtekens bij belastingvoordeel bankiers
Van elke fiscaal - jurist die niet weet wat nihilvergoedingen zijn, vraag ik me af of 'ie zijn bul bij een pak melk gekregen heeftquote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:41 schreef michaelmoore het volgende:
punt is denk ik dat met die nieuwe WKRregeling ieder bedrijf 1,5% van de loonsom netto mag uitkeren, als dit voordeel dus niet belast is en tevens buiten die regeling valt,dan mag een bank NOGMAALS 1,5% van de loonsom netto uitkeren, dat kan niet de bedoeling zijn van de regeling.
Daarnaast is het niet goed om beloningen die normaal voor iedereen in het bruto-netto verhaal horen, er voor bepaalde groepen (bankpersoneel) buiten te houden
wat gaat het de overheid kosten? 1,5% van 10 miljard x 42% schat ik
http://www.jongbloed-fisc(...)/werkkostenregeling/
Het is niet verstandig om als fiscaal-jurist afgestudeerde mensen als dom te bestempelen
Sfeerimpressie:quote:Op woensdag 20 februari 2013 06:44 schreef arjan1212 het volgende:
http://www.dailymail.co.u(...)ICO=most_read_module
20 huizen in liverpool te koop voor 1 pond
voorwaarde je moet in staat zijn om ze op te knappen
Da's wel effe wat anders dan het plaatje in het bericht erbovenquote:Op woensdag 20 februari 2013 08:38 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Sfeerimpressie:
[ afbeelding ]
Het enige wat je koopt is een bouwval op een klein kavel, met buren er aan vast. Dan ben je veel beter af door nieuw te bouwen zonder buren. Maar hey, dat mag niet he!
quote:Veel Nederlanders in woning met hypotheek
RIJSWIJK - Bijna zes op de tien Nederlanders wonen in een woning waar een hypotheek op zit. Een derde woont in een huurhuis via de vrije markt.
Dat blijkt uit cijfers van Eurostat, de databank van de Europese Unie. In bijna geen enkel Europees land woont zo’n groot percentage mensen in een woning met een hypotheek. Alleen in IJsland, Noorwegen en Zweden ligt het percentage hoger.
Tegelijk woont maar 8 procent van de Nederlanders in een woning die geheel van hen is en waar dus geen geld voor geleend is. Ter vergelijking: in Roemenië gaat dat om 97 procent van de bevolking.
Niet verwonderlijk
Volgens professor Peter Schotman, hoogleraar Empirical Finance aan de Universiteit van Maastricht, is het niet verwonderlijk dat er zo veel mensen in een huis met een hypotheek wonen.
"Op bijna alle huizen die de afgelopen 30 jaar zijn gekocht, is een hypotheek afgesloten in verband met de hypotheekrenteaftrek. Zelfs al heb je het geld, dan is het belastingvoordeel toch vaak zo aantrekkelijk dat mensen een hypotheek afsluiten."
Ook het aantal mensen dat huurt via de vrije markt, is Europees gezien heel hoog in Nederland. Slechts in een enkel land is dat percentage hoger, zoals Duitsland en Zwitserland.
Zouden ze "eenderde" bedoelen? Lijkt me sterk dat er 2 miljoen vrije sector huurwoningen zijn, eerder een tiende daarvan.quote:Een derde woont in een huurhuis via de vrije markt.
Roemenie, het nieuwe walhallaquote:Op woensdag 20 februari 2013 09:55 schreef RemcoDelft het volgende:
Toch is de vergelijking met Roemenie leuk: 97% daar bezit z'n eigen huis! Geweldig toch? Niks werken voor de bank!
Wat willen ze hier mee zeggen?
Dat denk ik, gezien de laatste zin. Want ik denk dat er geen land is, anders dan Roemeniequote:Zouden ze "eenderde" bedoelen? Lijkt me sterk dat er 2 miljoen vrije sector huurwoningen zijn, eerder een tiende daarvan.
Of zouden ze sociale huurwoningen ook op de "vrije markt" stapel hebben gelegd?
liverpool, city with a past, net als Manchester, waar de manchester broeken gemaakt werden toen er nog geld verdiend werdquote:Op woensdag 20 februari 2013 06:44 schreef arjan1212 het volgende:
http://www.dailymail.co.u(...)ICO=most_read_module
20 huizen in liverpool te koop voor 1 pond
voorwaarde je moet in staat zijn om ze op te knappen
zoals werkgerelateerde zaken ???quote:Op woensdag 20 februari 2013 04:35 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Van elke fiscaal - jurist die niet weet wat nihilvergoedingen zijn, vraag ik me af of 'ie zijn bul bij een pak melk gekregen heeft
Van kamerleden vraag ik medat allang niet meer af, als ik een duppie kreeg voor elke achterlijke fiscale kamervraag, was ik een rijk man.
quote:Nihilwaarderingen
06.Gereedschappen die op het werk blijven.
07.Vaste computers op het werk die daar ook blijven (dus niet voor thuiswerkplekken).
08.Arbo-voorzieningen.
09.Koffie, etc. op de werkplek.
10.Mobiele telefoon of smartphone (zoals iPhone) met zakelijk gebruik van tenminste 10%.
11.Computers, etc. mits zakelijk gebruik van tenminste 90%.
Ik zou zeggen: terug naar school - misschien dat de mod's je wat meer tijd kunnen verschaffen:quote:Op woensdag 20 februari 2013 10:19 schreef HD9 het volgende:
[..]
zoals werkgerelateerde zaken ???
maar een lening voor de prive woning is toch geen nihilvergoeding ofwel zakelijk gerelateerd??
een conputer voor een thuiswerkplek niet , maar de lening voor het eigen huis wel?????
[..]
uit: Belastingdienst | Handboek Loonheffingen 2013 – Werkkostenregelingquote:20.2.8 Personeelslening
Wanneer u of een met u verbonden vennootschap geld leent aan een werknemer, kan er sprake zijn van een rentevoordeel voor die werknemer. Dit is zo wanneer hij minder rente betaalt over de lening dan bij een kredietverlener. Voor dit rentevoordeel geldt in de volgende gevallen een nihilwaardering:
Uw werknemer gebruikt de lening voor het kopen, onderhouden of verbeteren van een eigen woning.
Uw werknemer en u moeten voldoen aan de volgende voorwaarden:
– Uw werknemer geeft u een schriftelijke verklaring waarin staat waarvoor hij de lening wil gebruiken
en voor welk deel van de lening de rente en de kosten aftrekbaar zijn voor de inkomstenbelasting.
– Uw werknemer voegt kopieën van aankoopbewijzen, rekeningen en dergelijk bij de verklaring.
– U bewaart de verklaring van de werknemer bij de loonadministratie.
– U geeft in uw aangifte loonheffingen aan dat u het rentevoordeel niet belast hebt.
Ik ben benieuwd of banken daadwerkelijk de hypotheekpolissen van werknemers bij de loonadministratie bewaren.quote:– U bewaart de verklaring van de werknemer bij de loonadministratie.
Ik kan bij tenminste 1 grootbank garanderen van wel (dwz verklaring, van zowel werknemer als van personeelsbank)quote:Op woensdag 20 februari 2013 10:29 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of banken daadwerkelijk de hypotheekpolissen van werknemers bij de loonadministratie bewaren.
http://www.telegraaf.nl/m(...)tijd_in_zicht__.htmlquote:Bouw heeft betere tijd in zicht
door Wessel Wit
AMSTERDAM -
Na de jarenlange kaalslag in de bouw ziet de bouwsector de toekomst met vertrouwen tegemoet. Ruim 80 procent van de bouwbedrijven en aannemers zegt dit crisisjaar te zullen overleven, blijkt uit onderzoek van stichting BouwGarant. „De sector zit niet bij de pakken neer”, oordeelt algemeen manager Rob de Groot.
Hij verwacht dat de bodem van de crisis in zicht is. „Bedrijven moeten nu even flink doorbijten en met slimme oplossingen komen om het hoofd boven water te houden. Er zijn heel veel positieve verwachtingen voor de komende jaren. Het jaar 2014 wordt een omslagpunt.” Volgens De Groot heeft de politiek daarbij een handje geholpen, onder meer door het btw-tarief op onderhoud en verbouwingen op 6 procent te houden.
Goeie genade, vált dat nog wel op te knappen?quote:Op woensdag 20 februari 2013 08:38 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Sfeerimpressie:
[ afbeelding ]
Het enige wat je koopt is een bouwval op een klein kavel, met buren er aan vast. Dan ben je veel beter af door nieuw te bouwen zonder buren. Maar hey, dat mag niet he!
Mooi, als zelfs de sector zelf al positief wordt kunnen we ophouden de boel te stimuleren met allerlei kortingen en subsidies.quote:Op woensdag 20 februari 2013 10:40 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Einde crisis in zicht?
[..]
http://www.telegraaf.nl/m(...)tijd_in_zicht__.html
Daar gaat nu juist de vraag over aan de staatssecretaris, dat moet aangepast wordenquote:Op woensdag 20 februari 2013 10:26 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: terug naar school - misschien dat de mod's je wat meer tijd kunnen verschaffen:
[..]uit: Belastingdienst | Handboek Loonheffingen 2013 – Werkkostenregeling
http://download.belasting(...)3_lh0221t31fdwkr.pdf
Voor de goede orde: dat geldt dus niet alleen voor financiele instellingen, maar voor elke inhoudingsplichtige.
Van wie moet dat? En waarom kun je geen volledige lijstjes quoten? Moet dat ook van iemand?quote:Op woensdag 20 februari 2013 10:47 schreef HD9 het volgende:
[..]
Daar gaat nu juist de vraag over aan de staatssecretaris, dat moet aangepast worden
dat iets ergens zwart op wit staat wil niet zeggen dat het zo moet blijven
ja het is het naar voren halen van eventueel een beetje werk, dus veel tijdelijke baantjes dit jaarquote:Op woensdag 20 februari 2013 10:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Mooi, als zelfs de sector zelf al positief wordt kunnen we ophouden de boel te stimuleren met allerlei kortingen en subsidies.
jawel, dat vraag ik me ook afquote:Op woensdag 20 februari 2013 10:48 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Maar de vraag of de heren Snip en Snap hun eigen vraag begrijpen
de bouwgrond voor 1 euro?? das niet gekquote:Op woensdag 20 februari 2013 10:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Goeie genade, vált dat nog wel op te knappen?
Wie gaat er dan wel laten bouwen want dit staat in schril contrast met het ander bericht over meer bouwen.quote:Corporatie en makelaar investeren minder
DEN HAAG - Bijna één op de drie Nederlandse bedrijven denkt in 2013 minder te investeren dan vorig jaar. Vooral woningbouwcorporaties en makelaars voorzien een krimp van hun investeringen.
Dit blijkt uit een enquête van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) die woensdag is gepubliceerd. De ondernemers zijn voor dit jaar beduidend negatiever over hun investeringen dan dat ze de afgelopen drie jaren waren, stelt het CBS. Slechts een tiende van de ondervraagden verwacht zijn investeringen op te schroeven.
Ruim een kwart van de bedrijven zegt te kampen met financiële belemmeringen in de bedrijfsvoering. Ook wordt in alle sectoren uitgegaan van een afname van de werkgelegenheid.
In 2012 daalden de bedrijfsinvesteringen al met bijna 5 procent ten opzichte van 2011. Een jaar geleden rekende ruim 23 procent van de ondernemers erop dat hun investeringen zouden afnemen.
Ja, maar je mag dus niet afbreken en nieuwbouw plaatsen als ik het goed begrijp. Je moet gewoon die ruïne opknappen...quote:Op woensdag 20 februari 2013 10:55 schreef HD9 het volgende:
[..]
de bouwgrond voor 1 euro?? das niet gek
De woningen komen in wisselende kwaliteit. Je moet niet enkel afgaan op plaatjes van RemcoDelft, dat weet je toch onderhand?quote:Op woensdag 20 februari 2013 10:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ja, maar je mag dus niet afbreken en nieuwbouw plaatsen als ik het goed begrijp. Je moet gewoon die ruïne opknappen...
Maar we hebben het in dit geval dus eventjes over de woningen in dat plaatje, niet over eventuele andere woningen.quote:Op woensdag 20 februari 2013 10:59 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De woningen komen in wisselende kwaliteit. Je moet niet enkel afgaan op plaatjes van RemcoDelft, dat weet je toch onderhand?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |