Nee, ben aan het werkquote:Op donderdag 14 februari 2013 18:42 schreef Adelante het volgende:
Was je naar de handwerkbeurs minthy?
Nope, vooral Valentijns-crapquote:Op donderdag 14 februari 2013 18:51 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Is #snil nog geen trending topic?
Het staat niet eens op de eerste pagina in de zoekresultaten van Googlequote:Op donderdag 14 februari 2013 18:51 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Is #snil nog geen trending topic?
Hoe zijn de wegen in dit gebied? met name de rond weg ri A 2 en A2quote:Op donderdag 14 februari 2013 19:02 schreef Lemans24 het volgende:
In Utrecht ligt ook weer een centimetertje snil. Was alweer een tijd geleden natuurlijk...
Weet iemand waar ik een staafdiagram met het aantal dagen met een snil (of sneeuw)dek in De Bilt kan vinden?
Omgeving Venlo ook, en ging best hard op een gegeven momentquote:Op donderdag 14 februari 2013 19:03 schreef fotostarter het volgende:
In Wijchen is een behoorlijk pak gevallen nog. Had het niet verwacht, zoveel.
Zwartsluisquote:Op donderdag 14 februari 2013 16:43 schreef WEST het volgende:
in Zwartsluis worden de straten nu langzamerhand ook wit. Het is net 45 minuten geleden echt begonnen met sneeuwen
Geen idee, ik ben niet eens buiten geweest vandaagquote:Op donderdag 14 februari 2013 19:38 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Hoe zijn de wegen in dit gebied? met name de rond weg ri A 2 en A2
Ahh nouja ik ga het straks ervarenquote:Op donderdag 14 februari 2013 20:11 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Geen idee, ik ben niet eens buiten geweest vandaag
Ja, het was een bende! Ik vrees voor morgenochtend...quote:Op donderdag 14 februari 2013 22:19 schreef Straatcommando. het volgende:
Vreselijk gevaarlijk op de wegoprotten met die meuk
Voorjaar!!quote:Op donderdag 14 februari 2013 22:45 schreef Pino112 het volgende:
Mug gespot in de woonkamer, beginnen die kutbeesten nu al?
In het voorjaar valt het nog mee, maar als de temp boven de 20 graden komt dan explodeert het. Het kan mij niet boeien dat het warmer wordt, maar die muggen, vliegen etc.quote:Op donderdag 14 februari 2013 22:53 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Voorjaar prima, maar opbokken met die beesten.
Nooit last van hier.quote:Op donderdag 14 februari 2013 22:59 schreef aloa het volgende:
[..]
In het voorjaar valt het nog mee, maar als de temp boven de 20 graden komt dan explodeert het. Het kan mij niet boeien dat het warmer wordt, maar die muggen, vliegen etc.
Die heeft er de hele winter gezeten dan.quote:Op donderdag 14 februari 2013 22:45 schreef Pino112 het volgende:
Mug gespot in de woonkamer, beginnen die kutbeesten nu al?
En een VIERDE koude periode dus. Denk je alles gehad te hebben, maar nee, helaas...quote:Op donderdag 14 februari 2013 22:35 schreef aloa het volgende:
Voorlopig nog geen lente.
[ afbeelding ]
Nee.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 01:00 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Die heeft er de hele winter gezeten dan.
Kans is groter van wel dan nietquote:
Volgens mij hebben we de laatste 5 jaar niet verlegen gezeten om echte winters men sneeuw en kou. En hier in het oosten sneeuwde het al in December.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 11:07 schreef Perrin het volgende:
Was toch uiteindelijk weer eens een echte winter-winter. Maar laat de lente inmiddels maar komen idd
Ja idd, de laatste paar jaar lijkt het weer ergens op. Maar als ik 't me goed herinner waren de winters tussen 2000-2010 vaak een soort verlengde herfst.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 11:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we de laatste 5 jaar niet verlegen gezeten om echte winters men sneeuw en kou. En hier in het oosten sneeuwde het al in December.
soit, winter 2005/2006 stond in November heel Nederland vast, en viel de stroom op sommige plekken uit door de sneeuwvalquote:Op vrijdag 15 februari 2013 11:12 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja idd, de laatste paar jaar lijkt het weer ergens op. Maar als ik 't me goed herinner waren de winters tussen 2000-2010 vaak een soort verlengde herfst.
Wij zijn logistiek ook niet ingericht op meer dan 10 cm sneeuw. Als hier 30-50 cm sneeuw zou vallen, wat in bv Beieren geen issue is, vallen hier de stroommasten op, zakken daken door, etc etc.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 11:35 schreef INViCTuS het volgende:
Ze nemen hier de woorden een ( dik ) pak sneeuw al in de mond als er 5-10 valt of gaat vallen..![]()
Da's wel lekker:quote:Op vrijdag 15 februari 2013 13:10 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Het lijkt met het uur erger te worden.
Over een uurtje kan je het met een mes snijden denk ik.
Inderdaad, een mug die in een vorstperiode van buiten komt , is nogal onwaarschijnlijk.quote:
Met de nadruk op *weer*quote:Op vrijdag 15 februari 2013 11:07 schreef Perrin het volgende:
Was toch uiteindelijk weer eens een echte winter-winter. Maar laat de lente inmiddels maar komen idd
Medio november 2009 was echt behoorlijk slechte timing om te beginnen met rijlessenquote:Op vrijdag 15 februari 2013 14:16 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Met de nadruk op *weer*
2010, 2011, 2012, 2013.
Die van 2010 was het ergst, met al die sneeuw.
Al 30 jaarquote:
nou, ik zag die takkebeesten net gewoon buiten, geen flauw idee waar ze vandaan komen, maar ze zijn er gewoonquote:Op vrijdag 15 februari 2013 14:14 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Inderdaad, een mug die in een vorstperiode van buiten komt , is nogal onwaarschijnlijk.
Waarom denken mensen altijd dat in hún huis geen insecten overwinteren?
Nee zomaar, nog niet zoveel Sluzigers hier op FOK! gezien. Ik speel bij Voorwaarts, daarom Zwartsluisquote:
ah oke op die fiets.., Waar woon jij dan?quote:Op vrijdag 15 februari 2013 16:43 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Nee zomaar, nog niet zoveel Sluzigers hier op FOK! gezien. Ik speel bij Voorwaarts, daarom Zwartsluis![]()
Nieuwleusenquote:Op vrijdag 15 februari 2013 16:45 schreef WEST het volgende:
[..]
ah oke op die fiets.., Waar woon jij dan?
met koninginnedag sta ik meestal bij de C1000quote:
Hier is wel eens 30 - 50 com sneeuw gevallen. Maart 2005 hadden we hier in het noorden ook zo ziek veel.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 11:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wij zijn logistiek ook niet ingericht op meer dan 10 cm sneeuw. Als hier 30-50 cm sneeuw zou vallen, wat in bv Beieren geen issue is, vallen hier de stroommasten op, zakken daken door, etc etc.
Zo kunnen wij hier logistiek redelijk veel regen aan, als de hoeveelheid regen die we hier in een jaar krijgen in Spanje of Tunesie valt hebben ze een enorm probleem
Ik heb er ook één gezien.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 16:42 schreef Klonk het volgende:
[..]
nou, ik zag die takkebeesten net gewoon buiten, geen flauw idee waar ze vandaan komen, maar ze zijn er gewoon
Het was vandaag ook ver boven nul. Gisteren niet.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 16:42 schreef Klonk het volgende:
[..]
nou, ik zag die takkebeesten net gewoon buiten, geen flauw idee waar ze vandaan komen, maar ze zijn er gewoon
Dat de wind gaat toenemen met het dalen van de temperatuur is minder leuk. Geen zin in zo'n schrale (noord-)ooster wind.quote:
Veel te koud in huis dan. Ik vind ie afwisseling wel prettig, ik weet sinds februari zeker dat ik het vol ga houden, die verwarming uit. Het einde is in zicht!quote:Op zaterdag 16 februari 2013 01:49 schreef andreas612 het volgende:
Maar dit is ook kakka, elke keer maar een paar dagen onder 0, en dan weer lekker dooien, doe dan gewoon gelijk 10 graden of -10 voor een periode van minimaal een maand. Gebeurt er tenminste nog wat.
Met andere woorden: er is 50% kans dat het in maart meteen LENTE is!quote:Vooruitzichten lange termijn
zaterdag 23 februari tot en met zaterdag 02 maart
Oplopende temperaturen, met uiteindelijk circa 50% kans op waardes boven het langjarig gemiddelde. De kans op neerslag neemt iets toe.
En aprilletje zoet...quote:Op zaterdag 16 februari 2013 04:04 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Met andere woorden: er is 50% kans dat het in maart meteen LENTE is!
Met heel veel geluk zelfs 15 graden
Af en toe een buitje, want maart roert immers zijn staart.
http://snilradar.nl zegt dat er nog niets aankomt..quote:Op zaterdag 16 februari 2013 11:04 schreef GekkePoes het volgende:
Hoe zit het met deze verwachtte sneeuwbui?
Dat zal volgens mij wel meteen wegsmelten. de wind is dan Noord Oost
[ afbeelding ]
Dat plaatje had ik daar wel vandaanquote:Op zaterdag 16 februari 2013 12:09 schreef Pino112 het volgende:
[..]
http://snilradar.nl zegt dat er nog niets aankomt..
Ohquote:Op zaterdag 16 februari 2013 12:11 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Dat plaatje had ik daar wel vandaan
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
O die, lol,quote:Op zaterdag 16 februari 2013 12:13 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Oh
Ik doelde uiteraard op het bewegende beeld wat er staat als je ernaartoe gaat.
quote:Op zaterdag 16 februari 2013 17:49 schreef Lemans24 het volgende:
Binnen twee weken is het gewoon 15 graden, het kan echt!
quote:Op zaterdag 16 februari 2013 17:35 schreef TvhN het volgende:
[ afbeelding ]
De blauwe lijn m.b.t temperatuur.
quote:Op zaterdag 16 februari 2013 17:49 schreef Lemans24 het volgende:
Ik hoop het!!quote:Op zaterdag 16 februari 2013 17:49 schreef Lemans24 het volgende:
Ga lekker nog een maandje naar Finlandquote:Op zaterdag 16 februari 2013 19:45 schreef beantherio het volgende:
Het is niet eerlijk. Ik heb nog niet genoeg winter gehad.
Maar het zou ook zo 10 graden boven nul kunnen worden.quote:Maart begon met een serie van 9 ijsdagen, er viel geen of weinig neerslag en de windrichting was overwegend noordoost. 10 Maart werd er met een noordenwind tijdelijk wat minder koude lucht aangevoerd, de temperatuur kwam iets boven het vriespunt uit maar lang duurde dat niet want op 11 maart vielen er sneeuwbuien, de wind draaide eerst naar het noordwesten om later op de dag weer naar het noorden tot noordoosten te draaien en daarmee werd extreem koude lucht aangevoerd. De dagen die nu volgde zijn met ruime afstand de koudste dagen in maart die ooit gemeten zijn. Deze dagen (12 t/m 16 maart) mogen met recht historische dagen genoemd worden. Hoewel de zon half maart al behoorlijk veel kracht heeft wist de temperatuur ondanks de uitbundige zonneschijn het vriespunt absoluut niet te bereiken. 12 Maart werd het nog -3.9 maar na een nacht met strenge vorst wist het kwik op de 13e niet hoger te komen dan -9.4!!!. We spreken hier wel over puntwaarden (er werd maar 3 maal per dag gemeten) maar toch zal de temperatuur toen niet veel hoger dan 9 graden onder nul gekomen zijn en dat is natuurlijk een absurde waarde voor half maart en zelfs voor welke maand dan ook is dat een zeer extreem lage waarde. Op 14, 15 en 16 maart bleef het overdag matig vriezen en in de nacht en ochtend vroor het streng. De wind waaide uit het noordnoordoosten en het was helder. In de avond van 16 maart begon het te sneeuwen, de wind draaide naar het westen en er werd minder koude lucht aangevoerd. De rest van de maand was het wisselvallig weer met af en toe wat regen en geen bijzonder hoge temperaturen. De hoogste temperatuur deze maand was slechts 7.3 graden. De gemiddelde temperatuur van deze maand kwam op de ongelofelijke waarde van -2.3 graden uit.
Idd het kan nog alle kanten op...quote:Op zondag 17 februari 2013 08:52 schreef aloa het volgende:
[..]
Niet te vroeg juichen.![]()
[ afbeelding ]
Yep klopt knmi heeft het ook aan gepast die 15 graden gaat nog wel een tijd durenquote:Op zondag 17 februari 2013 08:52 schreef aloa het volgende:
[..]
Niet te vroeg juichen.![]()
[ afbeelding ]
Gemiddeld bedoel je?quote:Op zondag 17 februari 2013 09:18 schreef aloa het volgende:
De meest koude maart ooit. Wel lang geleden... 1845
[..]
Maar het zou ook zo 10 graden boven nul kunnen worden.
Het is heerlijk! Ik zat hier net met het raam open in het warme zonnetjequote:Op zondag 17 februari 2013 12:02 schreef MaLo het volgende:
Vandaag is het zeer aangenaam weer. Zon en windstil! Ookal wijzen de modellen nog niet persé op lente, vandaag voelt het alsof hij er wel aankomt
Hier is het de hele dag al grauw en grijs.quote:Op zondag 17 februari 2013 12:02 schreef MaLo het volgende:
Vandaag is het zeer aangenaam weer. Zon en windstil! Ookal wijzen de modellen nog niet persé op lente, vandaag voelt het alsof hij er wel aankomt
Als het gemiddeld 10 graden in maart wordt dan is er een nieuw warmterecord voor die maand.quote:Op zondag 17 februari 2013 13:39 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Gemiddeld bedoel je?
Dat het in maart één dag minimaal 10 graden wordt, is namelijk gegarandeerd tegenwoordig.
Jaloers. Oprecht jaloers... Hier grijs en grauwquote:
Hier schijnt de zon ook. Heerlijkquote:Op zondag 17 februari 2013 15:48 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]
Arnhem ligt mooi in de wolkenvrije zone
Ja, ook niet waarschijnlijk. Maar gewoon af en toe 10 graden is natuurlijk heel normaal voor maart. 15 graden ook. Vorig jaar was het nog veel warmer.quote:Op zondag 17 februari 2013 15:20 schreef aloa het volgende:
[..]
Als het gemiddeld 10 graden in maart wordt dan is er een nieuw warmterecord voor die maand.
Had verwacht dat maar wel warmer zou zijn dan die gemiddeld zo'n zes gradenquote:Op zondag 17 februari 2013 17:22 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ja, ook niet waarschijnlijk. Maar gewoon af en toe 10 graden is natuurlijk heel normaal voor maart. 15 graden ook. Vorig jaar was het nog veel warmer.
Is dat gemiddelde niet van dag en nacht temperaturen?quote:Op zondag 17 februari 2013 17:31 schreef Dven het volgende:
[..]
Had verwacht dat maar wel warmer zou zijn dan die gemiddeld zo'n zes graden
Ik had maart hier trouwens wat warmer verwacht. Gemiddeld hier is zo'n 12 graden
Zal dat inderdaad zijn. Volgens KNMIquote:Op zondag 17 februari 2013 17:36 schreef alors het volgende:
[..]
Is dat gemiddelde niet van dag en nacht temperaturen?
quote:Op zondag 17 februari 2013 18:41 schreef aloa het volgende:
Er gloort hoop op de lange termijn.
[ afbeelding ]
Precies even warm als hierquote:Op zondag 17 februari 2013 18:41 schreef aloa het volgende:
[ afbeelding ]
Mooi gebied, ook leuke pistes nog welquote:
Was vaag vanmiddag. Vanuit Tilburg reed ik richting Eindhoven en het werd er steeds mistiger. Van zeven graden naar vier gradenquote:Op zondag 17 februari 2013 15:48 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]
Arnhem ligt mooi in de wolkenvrije zone
geelquote:Op zondag 17 februari 2013 18:41 schreef aloa het volgende:
[ afbeelding ]
Neeeee! Het is te vaak NET niet geweest dus ik ben er wel klaar meequote:Op maandag 18 februari 2013 11:47 schreef Frutsel het volgende:
Winter![]()
Kom maar op met die kou, sneeuw... tot aan de Pasen
Jij was 3e bij de Yvonne awards en de king of the voorspellingen dus doe je best..quote:Op maandag 18 februari 2013 12:25 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Neeeee! Het is te vaak NET niet geweest dus ik ben er wel klaar meelos van dat worden de voetbal wedstrijden elke keer afgelast en moet ik doordeweeks gaan ballen wat altijd een heel gedoe is. Vrees nu al voor zaterdag...ik ben jarig op een goede vrijdag
en verwacht dan op z'n minst zon en 20 graden, dag later op de 30e naar eerste festival van het seizoen dus dan helemaal zon en 22 graden! Digital
Tot eind van de maand blijft het volop winter in elk geval.. met matige tot strenge vorstquote:Op maandag 18 februari 2013 12:27 schreef Sj0rSz het volgende:
De winter mag nu wel voorbij zijn. Gisteren was het prima vertoeven in het zonnetje.
Nee. Gewoon nee.quote:Op maandag 18 februari 2013 11:47 schreef Frutsel het volgende:
Winter![]()
We shall seequote:Op maandag 18 februari 2013 12:28 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Tot eind van de maand blijft het volop winter in elk geval.. met matige tot strenge vorst
Hou je bek man!! Zorg dat je ingesneeuwd raakt en wees er gelukkig meequote:
LOLquote:Op maandag 18 februari 2013 12:31 schreef minthy het volgende:
[..]
Hou je bek man!! Zorg dat je ingesneeuwd raakt en wees er gelukkig mee
Ik heb weinig van die awards meegekregen, valt dat ergens te zien/lezen hoe en wat? Krijg ik daar nog een vermelding vanquote:Op maandag 18 februari 2013 12:27 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Jij was 3e bij de Yvonne awards en de king of the voorspellingen dus doe je best..
Maar snil in april is toch wel leuk voor een keer
Effe zoeken... hierro...quote:Op maandag 18 februari 2013 12:39 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik heb weinig van die awards meegekregen, valt dat ergens te zien/lezen hoe en wat? Krijg ik daar nog een vermelding van
Snil in april rijmt als een bil maar niet op 30 aprilen dus niet op 29 en 30 maart.
Ow, al gevonden...wist nie eens dat ik daar voor in aanmerking kwam. Thanksbrons en op naar goud dan maar
Laat maar komenquote:Op maandag 18 februari 2013 11:47 schreef Frutsel het volgende:
Winter![]()
Uiteraardquote:Op maandag 18 februari 2013 12:48 schreef minthy het volgende:
[..]
Doe ook nog even een zak in het duitje
Zie dat rood bij Libie enzo. Dus ik dacht, wow, nu al ruim in de dertig graden daarzo? Is het maar 20 gradenquote:Op maandag 18 februari 2013 14:09 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Een nare samenstand van drukgebieden zorgt voor een aanstroom koude lucht
Verder lijkt het erop dat de aanvooer van warme lucht geblokkeerd gat worden door een samensmelting tussen een hoog- en een lagedrukgebied maar een kleine verandering in de straalstroom kan al een heerlijke aanvoer van warme lucht zorgen.
--fingers crossed--
Koude winterzzzzzquote:Deze winter kouder dan gemiddeld
WAGENINGEN - Deze winter wordt waarschijnlijk kouder dan gemiddeld in Nederland. Dat meldt Meteo Consult.
Met een nieuwe vorstperiode in het vooruitzicht, verwacht het weerinstituut in Wageningen een gemiddelde temperatuur van 3,0 graden over alle winterdagen, normaal is dat rond de 3,4 graden.
Ook in 2009, 2010 en 2011 waren de winters kouder dan gemiddeld. In 2012 was er sprake van zeer lage temperaturen, maar omdat dit maar van korte duur was, lag het gemiddelde van die winter boven de klimatologische norm van 3,4 graden.
In het noordoosten kans op wat natte sneeuw inderdaad, veel zal het niet zijn.quote:Op maandag 18 februari 2013 22:28 schreef zoem het volgende:
Een beetje regen (of natte sneeuw?) voorafgaand aan tijdelijk kouder weer op dinsdag?
Nog niet erg warm, maar ik denk dat de temp wel boven de 5 uit gaat komen. De control is erg pessimistsich, daar waar de operational boven nul blijft.quote:Op maandag 18 februari 2013 22:30 schreef aloa het volgende:
Lange termijn is minder optimistisch wat betreft lenteweer. Het gemiddelde is bijna niet hoger dan 5 graden.
[ afbeelding ]
Goud heb ik hèquote:Op maandag 18 februari 2013 12:39 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ow, al gevonden...wist nie eens dat ik daar voor in aanmerking kwam. Thanksbrons en op naar goud dan maar
bronquote:De luchtmassa is best koud, met een temperatuur op 850 hPa rond -10° en een TE850 onder 0°. Een maand eerder hadden we een nieuwe koudegolf binnen, maar dankzij de late februarizon zal het kwik overdag wel boven het vriespunt komen op de meeste dagen. Als die zon er door komt uiteraard, want ondanks dat de luchtmassa van over land komt, zorgt een lage temperatuursinversie dat vocht in de onderste luchtlagen niet gemengd kan worden met deze in principe droge lucht. Het is hopen dat de bewolking regelmatig breekt, liefst overdag dan.
De situatie in de atmosfeer lijkt bovendien niet meteen over te schakelen op een klassieke westcirculatie. integendeel, de atmosfeer blijft op slot. Door advectie van warme lucht in de hoogte versterkt de rug over de Atlantische Oceaan verder terwijl beide 'oksel-lagen' nog prominent aanwezig zijn. Het oostelijk hoogtelaag slaagt er tijdens het weekend in retrograad onze kant op te komen met meer kansen op bewolking en vooral wat meer kans op lichte sneeuw. Deze kans is voorlopig het grootst op zondag en deels maandag.
Begin volgende week schuift het hoogtelaag onder de hoogterug door naar het zuidwesten van Europa terwijl de de hoogterug een afzonderlijke kern beweegt nabij Schotland. De situatie evolueert met andere woorden van een omegablocking naar een high-over- low blocking.
Voor liefhebbers van vroeg lenteweer is dit een oninteressante evolutie. Overdag zal het kwik veelal met moeite boven het vriespunt komen, 's nachts houden deze weerkaarten algemene vorst in, en bij brede opklaringen kan het in Vlaanderen zelfs zonder probleem lokaal matig vriezen.
Ik zeg: gelukkig weinig vorst. Daar bedoel ik woensdag t/m zondag mee.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 12:18 schreef INViCTuS het volgende:
5-10 graden? t/m zondag komt de temperatuur vanaf morgen amper boven nul. Daar gaat de wedstrijd van zaterdag....bijna maart, dus we gaan de kant van de lente op
Ben dat zo beu. Deze winter gedraagt zich wispelturiger dan een autistisch pubermeisje met faalangst.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 15:29 schreef sararaats het volgende:
blijkbaar gaat het toch weer vriezen. brrrr. dan verhuis ik nog liever naar Zuid Afrika
heb je het nu over mij?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 15:30 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ben dat zo beu. Deze winter gedraagt zich wispelturiger dan een autistisch pubermeisje met faalangst.
Nee johquote:
ow ok.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 15:31 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee johhoe kom je daar bij? Ik heb het over de winter
In de zomer zijn er toch ook pollen?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 15:47 schreef vandermar het volgende:
Van mij mag de lente wel overgeslagen worden, hoe minder lang de hooikoorts periode hoe beter
Ik heb er vreselijk veel last van.
Het hele jaar door.....quote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:33 schreef aloa het volgende:
[..]
In de zomer zijn er toch ook pollen?
Het ligt er maar net aan voor wat voor pollen je allergisch bent.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:33 schreef aloa het volgende:
[..]
Kom maar doorquote:Op dinsdag 19 februari 2013 18:54 schreef aloa het volgende:
Mooie kaarten op de lange termijn. Nu moet het nog uitkomen. Kan ook de andere kant opgaan.
[ afbeelding ]
Zullen we met alle winter-hatende Nederlanders tegelijk naar Zuid-Europa verhuizen? Gelijk hun economieën gered!quote:Op dinsdag 19 februari 2013 15:24 schreef Straatcommando. het volgende:
Stomme twijfelende wintermaak je keuze.
en het beste rot je naar de noordpool om daar voor altijd te blijven![]()
![]()
Ik heb ook hooikoorts, maar dat begint bij mij pas in juni. Tot die tijd: lente! (eind juni t/m februari ben ik niks waard. Al mijn slechte keuzes, al mijn onheil, altijd trad het in die periode op)quote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:48 schreef Straatcommando. het volgende:
'kan me wel voorstellen dat je tegen de pollen opziet, mijn moeder is er vreselijk allergisch voor, dus ik weet wat het met je kan doen. maar zelfs zij wil graag lente
Goed ideequote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:28 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Zullen we met alle winter-hatende Nederlanders tegelijk naar Zuid-Europa verhuizen? Gelijk hun economieën gered!
Mooi wandelweer, dat is waar. Zonder hond graag, beter voor m'n tempo.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:37 schreef mazaru het volgende:
Steek wat kaarsjes aan, zet lekkere muziek op, machtig mooi weer om een wandeling te maken met de hond, heb je geen hond, leen er een van de buren. Geen enkel seizoen is deprimerend!
Dat wel, dat is altijd met de winter. Het is allemaal heel mooi leuk en aardig(en ook ik krijg kippenvel van een prachtige zonsondergang bij een besneeuwd weiland)maar ik ben het na een week weer spuugzatquote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:33 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Mooi wandelweer, dat is waar. Zonder hond graag, beter voor m'n tempo.
Fax het ff door, met spoed aubquote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:12 schreef SpeedyGJ het volgende:
Als de winter nou gewoon eens op deze manier was.
Eerst een week met sneeuw, gewoon een dumpje van 30cm in die week waarvan 10cm op de laatste dag, temperatuur +2 overdag -2 in de nacht.
Daarna een week wind stil en zonnetje erbij, temperatuur -5 overdag <-10 in de nachten, gezien er geen ijs ligt zal dit dus mooi gaan aangroeien, een glad zwart ijs, dit met combi van mooie berijpte wereld + sneeuw natuurlijk prachtig![]()
Vervolgens aantal weken gewoon stabiel weer, -4 overdag <-10 in de nachten, super schaatsweer met af en toe berijpte wereld, iedereen op de schaats en natuurlijk zonnig weer met soms af en toe een sneeuwbui, ach even iedereen aan de sneeuwschuif en verder gaan!
Natuurlijk wordt het een geweldige 11stedentocht!
Gezien de omstandigheden en de sneeuw die amper valt <4cm in die weken, zullen de oudjes ook niet zeuren gezien de wegen goed begaanbaar zijniedereen tevreden en geloof me dan is de winter lang zo gek nog niet en kan iedereen er prima mee leven
![]()
Periode Dec tot midden Februari![]()
Uiteraard daarna wel even een hele stuk ellende, sorry oudjes dikke sneeuwdumpen van 1 meter, vervolgens in maart de volle lente in, gelijk +15 graden, sneeuw en ijs die snel weg zal smelten.
En dan in de zomer volle onweers situatie!
Dat vraag ik me weleens af ja. Mensen gaan massaal op wintersport, maar in de zomer gaan er (denk ik) meer mensen richting de warme landen (Frankrijk, Spanje etc etc...)quote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:32 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Goed ideewant dan stroomt heel NL leeg
![]()
Alsof er zoveel mensen van de winter houden, durf er haast geld op in te zetten dat het overgrote deel van Nederland het maar niks vind.
Ik ben trouwens wel een van de zwaardere winterhaters, hoor. Lastig mee samen te leven denk ik
Finland belt.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:12 schreef SpeedyGJ het volgende:
Als de winter nou gewoon eens op deze manier was.
Eerst een week met sneeuw, gewoon een dumpje van 30cm in die week waarvan 10cm op de laatste dag, temperatuur +2 overdag -2 in de nacht.
Daarna een week wind stil en zonnetje erbij, temperatuur -5 overdag <-10 in de nachten, gezien er geen ijs ligt zal dit dus mooi gaan aangroeien, een glad zwart ijs, dit met combi van mooie berijpte wereld + sneeuw natuurlijk prachtig![]()
Vervolgens aantal weken gewoon stabiel weer, -4 overdag <-10 in de nachten, super schaatsweer met af en toe berijpte wereld, iedereen op de schaats en natuurlijk zonnig weer met soms af en toe een sneeuwbui, ach even iedereen aan de sneeuwschuif en verder gaan!
Natuurlijk wordt het een geweldige 11stedentocht!
Gezien de omstandigheden en de sneeuw die amper valt <4cm in die weken, zullen de oudjes ook niet zeuren gezien de wegen goed begaanbaar zijniedereen tevreden en geloof me dan is de winter lang zo gek nog niet en kan iedereen er prima mee leven
![]()
Periode Dec tot midden Februari![]()
Uiteraard daarna wel even een hele stuk ellende, sorry oudjes dikke sneeuwdumpen van 1 meter, vervolgens in maart de volle lente in, gelijk +15 graden, sneeuw en ijs die snel weg zal smelten.
En dan in de zomer volle onweers situatie!
In de winter gaan er zelfs meer mensen naar de warme landen dan op wintersport.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:18 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat vraag ik me weleens af ja. Mensen gaan massaal op wintersport, maar in de zomer gaan er (denk ik) meer mensen richting de warme landen (Frankrijk, Spanje etc etc...)
Dat zal idd wel zo zijn ja.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:31 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
In de winter gaan er zelfs meer mensen naar de warme landen dan op wintersport.
In de eerste week van maart mag dat van mij.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:57 schreef Nattekat het volgende:
De temperatuur lijkt volgende week weer naar boven te gaan maar toch niet helemaal naar de lente. Het blijft helaas een graadje of 5.
Niet die waar ik allergisch voor benquote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:33 schreef aloa het volgende:
[..]
Hier in Amsterdam geen wolkje te zien. Het is alleen fris.quote:
Ja... ik dacht trek maar eens aan het touwtjequote:
Dit kan ik wel waarderenquote:Op woensdag 20 februari 2013 09:17 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Ja... ik dacht trek maar eens aan het touwtje
en heb de buitenverwarming lager gezet.
Graag gedaanquote:
Helemaal mee eens, even genieten van dit weertjequote:Op woensdag 20 februari 2013 09:29 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Graag gedaan
Nu ga ik er ook even van genieten.
Later voeg ik er nog een aantal wolken bij voor de sfeer.
Hier ook...quote:Op woensdag 20 februari 2013 15:41 schreef Straatcommando. het volgende:
hier is het grijs koud en tochtig. kutweer dus.
Zeg dat wel, we moesten vanmiddag de bossen kappen. Ik woei bijna uit mijn onderbroek. En koud. Met de zon en zonder de wind viel het mee, maar door die wind voelde het als -7 of zo.quote:
Komt me niet uitquote:Op woensdag 20 februari 2013 19:42 schreef aloa het volgende:
Zondag weer kans op sneeuw.
[ afbeelding ]
Doe mij maar de jackpot danquote:Op woensdag 20 februari 2013 19:46 schreef Lemans24 het volgende:
Zondag ook kans op een meteorietinslag en kans op het winnen van de jackpot.
De snil is op dit jaar
zucht..quote:Op woensdag 20 februari 2013 19:52 schreef aloa het volgende:
Volgens gfs zijn we die kou voorlopig nog niet kwijt. In de nacht wat vorst en overdag een graad of 4 / 5. Op de lange termijn nog geen lente. Ben benieuwd waar het Europees model mee komt.
Overdag 4-5 graden is iig heel wat beter dan die kou van nu. Het verschil in huis is ook direct voelbaar.quote:Op woensdag 20 februari 2013 19:52 schreef aloa het volgende:
Volgens gfs zijn we die kou voorlopig nog niet kwijt. In de nacht wat vorst en overdag een graad of 4 / 5. Op de lange termijn nog geen lente. Ben benieuwd waar het Europees model mee komt.
Nu nog de verwarming aandoen is verleidelijk, maar zou voelen als een opgave in de laatste ronde.quote:Op woensdag 20 februari 2013 20:18 schreef INViCTuS het volgende:
Als je de verwarming op 18/19/20 graden zet dan merk je er niks van![]()
![]()
Kijk naar Jan Mulder hierboven: z'n handen moeten inmiddels al tot het kookpunt zijn verwarmd...quote:Op donderdag 21 februari 2013 00:06 schreef bloodymary1 het volgende:
Oh, wat ben ik die kutkou beu zeg.
Wie?quote:Op donderdag 21 februari 2013 00:22 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Kijk naar Jan Mulder hierboven: z'n handen moeten inmiddels al tot het kookpunt zijn verwarmd...
Van mij mag het! Lekker een graad of 12-14quote:Op woensdag 20 februari 2013 23:30 schreef Nattekat het volgende:
De pluim lijkt positief
[ afbeelding ]
En in deze animatie is het ook te zien dat de koude invloed van het lagedrukgebied gaat verdwijnen.
[ afbeelding ]
Nog eventjes wachten en het gaat warm worden.
Stralend blauwe lucht rond Schipholquote:Op donderdag 21 februari 2013 11:34 schreef Klonk het volgende:
Het sneeuwt hier al de hele morgen, blijft nog niet liggen gelukkig maar soms best hard met hele dikke droge vlokken
Bewolking @ Breda. Hier en daar een klein streepje blauw.quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:39 schreef computergirl het volgende:
[..]
Stralend blauwe lucht rond Schiphol
En je bent er voorlopig ook niet vanaf.quote:Op donderdag 21 februari 2013 12:45 schreef Franknfurter het volgende:
Hier sneeuwt het ook (Weert)Ik ben er nu wel klaar mee hoor, opgedonderd stomme snil
Heb afgelopen jaar de tuin omgespit en veel planten verwijderd, nu komt er bij ons slechts her en der een eenzaam klokje opzettenquote:Op donderdag 21 februari 2013 15:16 schreef minthy het volgende:
De snilklokjes komen weer in grote hoeveelheden opzetten
quote:Op donderdag 21 februari 2013 00:06 schreef bloodymary1 het volgende:
Oh, wat ben ik die kutkou beu zeg.
Dat moet niet zo door blijven gaan, anders is het in april ver boven de 40 gradenquote:Op donderdag 21 februari 2013 20:14 schreef Lemans24 het volgende:
Maandag toch al 4 graden, dinsdag 5, woensdag 6, gaat de goede kant weer op.
Hahaquote:Op donderdag 21 februari 2013 20:15 schreef minthy het volgende:
[..]
Dat moet niet zo door blijven gaan, anders is het in april ver boven de 40 graden
Is het in april al 40 graden daar?quote:Op donderdag 21 februari 2013 20:18 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Haha
Ik ga in april naar Zuid-Spanje, dus die 40 graden zie ik wel gebeuren...
Normaal niet, maar er zijn altijd uitschieters mogelijk.quote:Op donderdag 21 februari 2013 20:20 schreef aloa het volgende:
[..]
Is het in april al 40 graden daar?
vrijdag weer 4 en nacht -3...quote:Op donderdag 21 februari 2013 20:14 schreef Lemans24 het volgende:
Maandag toch al 4 graden, dinsdag 5, woensdag 6, gaat de goede kant weer op.
Hier in N-O Twente dikke vlokken nu. Volgens buienradar sneeuwt het niet meerquote:Op vrijdag 22 februari 2013 09:38 schreef SpeedyGJ het volgende:
Als ik de radarbeelden kijk zit ik best wel goed qua sneeuw
quote:Op vrijdag 22 februari 2013 09:44 schreef SpeedyGJ het volgende:
[ afbeelding ]
Snil![]()
Wittig
Edit:
ooh niet echt goed te zien
Nou hier livestream:
Livestream
ligt aan jou hier werkt ie primaquote:
Misschien een tijdelijke onderbreking? Al eens opnieuw getest?quote:
Forum Opties | |