abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 februari 2013 @ 16:39:19 #1
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_122876153
quote:
Peiling: 50PLUS naar 24 zetels DEN HAAG - Als er nu verkiezingen waren, zou 50PLUS 24 zetels in de Tweede Kamer halen. Dat blijkt uit een peiling van TNS NIPO, die donderdag is gepubliceerd. 26 procent van de kiezers zou op de partij van Henk Krol stemmen. 50PLUS, dat momenteel in de Kamer 2 zetels heeft, zou daarmee de tweede partij van het land worden.

De VVD zou volgens deze peiling als grootste eindigen met 28 zetels. Dat zijn er 13 minder dan de liberalen bij de laatste verkiezingen haalden. De PvdA zou uitkomen op 23 zetels (min 15), de PVV op 16 (plus 1), de SP op 19 (plus 4) en het CDA op 14 (plus 2). D66 zou blijven steken op 12. De ChristenUnie blijft in de peiling staan op 5 zetels, de SGP stijgt van 3 naar 4 en de Partij voor de Dieren van 2 naar 3. GroenLinks zou zakken van 4 naar 2 zetels.

Wat is dit? Ik weet het, het is een peiling. Maar dit geeft wel een trend weer dat de ouderen afstappen van de traditionele partijen.
  † In Memoriam † donderdag 14 februari 2013 @ 16:43:19 #2
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_122876338
Plus 22 zetels, wtf?
:')
  Moderator / Redactie Sport donderdag 14 februari 2013 @ 16:44:54 #3
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_122876400
1 april valt wel vroeg dit jaar.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_122876404
Waarom in godsnaam worden dit soort peilingen nog geloofd? Iedere keer weer media-aandacht terwijl steeds blijkt dat er geen reet van klopt :')

Bij de vorige verkiezingen zat TNS NIPO er 28 zetels naast in totaal, met 12 fout voor PvdA en VVD. :')
pi_122876411
gelukkig zijn er nu geen verkiezingen :')
dude here
pi_122876423
En hoeveel heeft dat Henk Krol gekost?
  donderdag 14 februari 2013 @ 16:48:19 #7
22565 asco
Los in deze tent
pi_122876544
Die oudjes denken nog ff "na ons de zondvloed" te kunnen toepassen. Maar Krol zal ze ook niet gaan redden. Het was 25 jaar geleden al te laat om de boel te redden. Zeker geen medelijden met 50+.
pi_122876633
Het generatieconflict is compleet. Egoïstische, verbolgen 50-plussers versus de rest van Nederland.

Rutte en Samsom: doorpakken, graag. Nu. En wel zo snel mogelijk.
pi_122876720
quote:
10s.gif Op donderdag 14 februari 2013 16:50 schreef Elfletterig het volgende:
Het generatieconflict is compleet. Egoïstische, verbolgen 50-plussers versus de rest van Nederland.

ik zie ook dit kabinet 'de rit' niet uitzitten eigenlijk. en nederlanders die naar de stembussen gaan is ook niet heel vertrouwenwekkend de laatste jaren. :')
pi_122876723
Beetje respect he, die mensen hebben wel ons land weer opgebouwd..

"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  donderdag 14 februari 2013 @ 16:52:43 #12
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_122876750
Zie je het al voor je, het premiersdebat tussen Rutte, Samson, Wilders, Roemer en Krol. :')
pi_122876753
quote:
10s.gif Op donderdag 14 februari 2013 16:50 schreef Elfletterig het volgende:

\
Er is daar zat te halen.....
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_122876790
Godverdomme. Henk Krol voor MP over een jaartje of 2 :')
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_122876822
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2013 16:53 schreef Fok-it het volgende:
Godverdomme. Henk Krol voor MP over een jaartje of 2 :')
Een stel niet-productieven die ons land politiek gijzelen :')
pi_122876901
quote:
16s.gif Op donderdag 14 februari 2013 16:52 schreef venomsnake het volgende:

[ afbeelding ]
Alleen degenen die voor of in 1930 zijn geboren (15 jaar oud op het moment dat de wederopbouw in 1945 begon). Daarboven kun je er nog deels aanspraak op maken, maar na 1950 (15 op het moment dat de wederopbouw in 1965 eindigde) kun je net zo goed claimen dat je de eerste persoon bent die op het oppervlakte van Pluto rondliep, beiden hebben namelijk een waarheidsgehalte van 0%.

[ Bericht 20% gewijzigd door Tocadisco op 14-02-2013 17:02:23 ]
  donderdag 14 februari 2013 @ 17:06:48 #17
14505 OProg
A Life in Music
pi_122877405
Ik weet niet of ik moet lachen of even moet bijkomen. :{
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  donderdag 14 februari 2013 @ 17:10:49 #18
22565 asco
Los in deze tent
pi_122877576
quote:
15s.gif Op donderdag 14 februari 2013 17:06 schreef OProg het volgende:
Ik weet niet of ik moet lachen of even moet bijkomen. :{
Ga maar héél diep gebukt staat en smeer je goed in want het gaat lang en diep.
  donderdag 14 februari 2013 @ 17:13:20 #19
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_122877677
de babyboomers willen ons nog 1 keer naaien voordat ze allemaal de pijp uitgaan
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_122877703
Wat dit is? Het meest irrelevante feit in een lange tijd.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_122878001
Groot gelijk dat de oudjes 50PLUS stemmen.
  donderdag 14 februari 2013 @ 17:36:26 #22
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_122878487
quote:
14s.gif Op donderdag 14 februari 2013 17:22 schreef Dr.Nikita het volgende:
Groot gelijk dat de oudjes 50PLUS stemmen.
want die hebben het niet al goed genoeg met hun afbetaalde huizen en volle pensioen. Maak me meer zorgen over de nu werkende generatie want die krijgt het zwaar te voorduren
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_122878598
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 17:36 schreef Matty___ het volgende:

[..]

want die hebben het niet al goed genoeg met hun afbetaalde huizen en volle pensioen. Maak me meer zorgen over de nu werkende generatie want die krijgt het zwaar te voorduren
Chique is het niet, maar het is ook weer niet zo ontzettend vreemd dat we nadat we onszelf decennialang hebben verteld dat het goed is om voornamelijk je eigen belang na te streven ook daadwerkelijk gehoor gaan geven aan die oproep.
pi_122878600
quote:

[..]

Ze hebben groot gelijk om niet op die rover te stemmen die hen uit wil kleden met zijn zogenaamde eerlijk stelen-kreet.
pi_122878841
Tja.. De leugen regeert..
pi_122879400
De generatie die ons met een staatsschuld van hier tot ..... heeft opgezadeld gaat even goed voor zichzelf zorgen...
pi_122880108
quote:

[..]

Laatst idd al een bericht dat we dat armoede onder ouderen overschatten: de meeste ouderen zijn rijker dan we denken. Al blijft het wel een gemiddelde. De ouderen die nooit een koophuis hebben gekocht of de ouderen met maar een klein pensioentje of alleen AOW gaan er wel fors op achteruit.

Dat ouderen meer lijken in te leveren dan jongere mensen is vooral omdat de maatregelen mbt de ouderen nu het meest zichtbaar zijn. Zij moeten NU inleveren, en niet via loon (ze werken immers niet meer) maar via hun bezit en pensioen. Bovendien leven ze nog maar een paar decennia dus lijkt wat ze moeten inleveren in die korte tijd meer dan wat jongere mensen moeten inleveren, maar als je kijkt wat jongere mensen straks moeten inleveren dan is dat tegen de tijd dat zij oud zijn veel meer dan wat de ouderen van nu (die geprofiteerd hebben van de tijd van hoogconjunctuur) inleveren.

Andere mensen moeten ook inleveren, maar dat gaat dan via loon etc. (hogere premies, loon wat niet stijgt etc.) en minder via bezit, dus valt het minder op. Daarnaast komen er een hoop ongunstige maatregelen aan die het leven voor jongere mensen duurder gaan maken: leenstelsel, hogere bijdrages in de zorg, hogere huren en lastiger om een huis te kopen etc.
Het lijkt alsof jongere mensen minder inleveren, maar in verhouding gezien gaan zij straks meer inleveren: zij zijn pensioen, sociale vangnetten, goede betaalbare gezondheidszorg en toegankelijk betaalbaar onderwijs helemaal niet zeker. Het leven wordt voor hen veel duurder dan voor de ouderen in de tijd dat zij jonger waren. Tegen de tijd dat huidige jongere generaties ouder zijn is er waarschijnlijk veel minder over van de sociale voorzieningen etc.

Ik vind het wel solidair als de ouderen van nu ook bijdragen aan de generaties die na hen komen. Het is gewoon nodig willen we nog iets overhouden qua betaalbare en toegankelijke zorg, onderwijs, zekerheid etc.
Iedereen moet inleveren, dus ook ouderen.
Het is alleen in dit land 'not done' om aan iemands bezit te komen. Als we via loon inleveren door hogere premies en lager loon wordt daar veel minder moeilijk over gedaan. Maar als we aan iemands bezit komen (van mensen die niet meer werken en dus niet meer via loon kunnen bijdragen), ow wee.

[ Bericht 4% gewijzigd door bulbjes op 14-02-2013 18:26:21 ]
pi_122880951
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 17:58 schreef FTWO het volgende:
De generatie die ons met een staatsschuld van hier tot ..... heeft opgezadeld gaat even goed voor zichzelf zorgen...
Heeft de jongere generatie niet geprofiteerd dan? Ik zie dat de jongere generatie bulkt van het geld, rijden auto, houden meerdere keren per jaar zuipvakanties, drugs gebruiken is gemeengoed geworden onder de jeugd, bezitten de nieuwste mobieltjes met dure abo"s, dokter, tandarts , scholing kostenvrij, velen kunnen zelfstandig wonen en ergo, echt gewerkt hebben ze niet laat staan iets bijgedragen aan de samenleving, luxe, luxe en nog eens luxe en dan nog huilen dat ze het zo slecht hebben. Ik geloof er geen bitterbal van dat ze het zo slecht hebben en ook niet in de toekomst. Immers, de oudjes zijn dan al lang madeliefjes aan het omhoogduwen. Laat de jongeren ook maar eens eerst 40-50 jaar 45 uur per week buffelen om wat op te bouwen ipv vol jaloezie naar de ouderen te wijzen.
pi_122881008
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 18:42 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Heeft de jongere generatie niet geprofiteerd dan? Ik zie dat de jongere generatie bulkt van het geld, rijden auto, houden meerdere keren per jaar zuipvakanties, drugs gebruiken is gemeengoed geworden onder de jeugd, bezitten de nieuwste mobieltjes met dure abo"s, dokter, tandarts , scholing kostenvrij, velen kunnen zelfstandig wonen en ergo, echt gewerkt hebben ze niet laat staan iets bijgedragen aan de samenleving, luxe, luxe en nog eens luxe en dan nog huilen dat ze het zo slecht hebben. Ik geloof er geen bitterbal van dat ze het zo slecht hebben en ook niet in de toekomst. Immers, de oudjes zijn dan al lang madeliefjes aan het omhoogduwen. Laat de jongeren ook maar eens eerst 40-50 jaar 45 uur per week buffelen om wat op te bouwen ipv vol jaloezie de naar de ouderen te wijzen.
Dat het tegenwoordig op 2 fulltime inkomens al bijna onmogelijk is om een klein huisje te kopen maakt helemaal niks uit, want ze kunnen een mobieltje betalen? En daarbij, waar denk je dat die jongeren waar jij het hier over hebt:
quote:
jongere generatie bulkt van het geld, rijden auto, houden meerdere keren per jaar zuipvakanties, drugs gebruiken is gemeengoed geworden onder de jeugd, bezitten de nieuwste mobieltjes met dure abo"s, dokter, tandarts , scholing kostenvrij, velen kunnen zelfstandig wonen en ergo
hun geld vandaan hebben, van hun rijke ouders of van de tandenfee?
  donderdag 14 februari 2013 @ 18:46:54 #30
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_122881109
goede zaak, die doet meer voor ons dan de pvda
Krol for President
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_122881211
Ouderen hard gewerkt? :')

Vrouwen zaten sowieso thuis (toen kon dat nog en hoefde je niet driekwart van je inkomen af te staan aan de Staat, omdat alle ouderen middels zorgkosten, AOW en goudgerande pensioenregelingen aan het staatsinfuus hangen...) en alles werd vooruitgeschoven. Na hen de zondvloed....
pi_122881268
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 18:43 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Dat het tegenwoordig op 2 fulltime inkomens al bijna onmogelijk is om een klein huisje te kopen maakt helemaal niks uit, want ze kunnen een mobieltje betalen?
Zoveel ouderen konden dat zich ook niet permitteren en men had nog geeneens veel andere kosten domweg omdat het er niet was of ze konden het niet betalen.
pi_122881333
quote:
14s.gif Op donderdag 14 februari 2013 18:49 schreef Five_Horizons het volgende:
Ouderen hard gewerkt? :')

Vrouwen zaten sowieso thuis (toen kon dat nog en hoefde je niet driekwart van je inkomen af te staan aan de Staat, omdat alle ouderen middels zorgkosten, AOW en goudgerande pensioenregelingen aan het staatsinfuus hangen...) en alles werd vooruitgeschoven. Na hen de zondvloed....
Wat een onzin.
pi_122881436
Feiten :)
pi_122881542
Kijk ze eens profiteren, die jeugd van tegenwoordig:

Waarbij de stufi over iets meer dan een jaar zelfs volledig weg valt.
pi_122881555
quote:
Als er nu verkiezingen waren, zou 50PLUS 24 zetels in de Tweede Kamer halen. Dat blijkt uit een peiling van TNS NIPO, die donderdag is gepubliceerd. 26 procent van de kiezers zou op de partij van Henk Krol stemmen. 50PLUS, dat momenteel in de Kamer 2 zetels heeft, zou daarmee de tweede partij van het land worden.
24 zetels en 26% van de stemmen? Iets klopt niet echt :')
pi_122881632
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 18:56 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

24 zetels en 26% van de stemmen? Iets klopt niet echt :') Wat is de bron of bedenkt TS dit zelf?
http://www.volkskrant.nl/(...)naar-24-zetels.dhtml

Alstublieft.
pi_122881682
quote:
26% van de 50-plussers dus, dat is wat anders dan 26% van de kiezers zoals in de OP staat. Blijft schokkend, maar gelukkig zijn er geen verkiezingen.
pi_122881872
Peilingen zeggen nu natuurlijk ook niets. Verdonk stond ooit ook op 26 zetels, maar toen er verkiezingen waren, werd ze weggevaagd.
pi_122882154
Ja, en de SP zou ook zogenaamd 30 zetels hebben. We gelooft er nog in peilingen? Die dingen staan heel ver van de werkelijkheid. Ik kon je ook wel vertellen dat de pvv erop achteruit ging en dat de pvda en de vvd de grootste zouden worden. Daar heb je echt geen jaar lang mensen ondervragen voor nodig.
#freefrederike
pi_122882288
Ik beschouw het werkelijk als een zwarte dag voor Nederland. Populisme is nog nooit eerder zo groot geweest: 40 zetels.
pi_122882462
Heerlijk om te zien dat op eigenbelang altijd gespeculeerd kan worden ^O^
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_122882478
quote:
10s.gif Op donderdag 14 februari 2013 18:56 schreef Tocadisco het volgende:
Kijk ze eens profiteren, die jeugd van tegenwoordig:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Waarbij de stufi over iets meer dan een jaar zelfs volledig weg valt.
En? Of is bij de jongeren ook woensdag gehaktdag en verder geen vlees? Lopen de jongeren ook naar een telefooncel in de stromende regen voor een telefoontje? Hebben de jongeren ook maar 1 TV zender? Kunnen de jongeren zonder internet zoals vroeger? Werken ze ook minstens 45 uur per week zonder 13e maand en amper vakantiegeld? Gaan ze ook 1 keer in de 5 jaar met vakantie vlak bij huis omdat ze het niet vaker kunnen veroorloven en maar een paar snipperdagen? Gaan veel jongeren niet minstens 2 keer per week de beest uithangen met drank en drugs in disco's? Bij veel jongeren is het al armoede als ze niet minstens een auto hebben terwijl de ouderen in hun jeugd al dolgelukkig met een roestige fiets waren.
En zo kan ik wel uren doorgaan met het vertellen van hoe goed de jeugd het wel niet heeft.
pi_122882544
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:14 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

En? Of is bij de jongeren ook woensdag gehaktdag en verder geen vlees? Lopen de jongeren ook naar een telefooncel in de stromende regen voor een telefoontje? Hebben de jongeren ook maar 1 TV zender? Kunnen de jongeren zonder internet zoals vroeger? Werken ze ook minstens 45 uur per week zonder 13e maand en amper vakantiegeld? Gaan ze ook 1 keer in de 5 jaar met vakantie vlak bij huis omdat ze het niet vaker kunnen veroorloven en maar een paar snipperdagen? Gaan veel jongeren niet minstens 2 keer per week de beest uithangen met drank en drugs in disco's? Bij veel jongeren is het al armoede als ze niet minstens een auto hebben terwijl de ouderen in hun jeugd al dolgelukkig met een roestige fiets waren.
En zo kan ik wel uren doorgaan met het vertellen van hoe goed de jeugd het wel niet heeft.
Je pakt het stereotype van een rijkeluiskindje en besluit ineens dat dat dan voor elke jongere in Nederland geldt?
  donderdag 14 februari 2013 @ 19:17:22 #45
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_122882641
Eens met Dr.Nikita. _O_
pi_122882952
quote:

[..]

Je verwart technologische uitgang met de werkelijke financiële situatie. Ouderen lopen anno 2013 ook niet naar de telefooncel en hebben op hun TV ook niet maar één zender.

De jeugd heeft het zeker niet slecht in dit land, in tegendeel. Maar ouderen doen alsof ze het enorm slecht hebben, terwijl ze meest vermogende generatie in dit land zijn. Ze nemen een totaal misplaatste slachtofferrol aan. En 50PLUS is hun populistische spreekbuis. Ik vind die partij echt nog verwerpelijker dan de PVV. :r
pi_122882975
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:15 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Je pakt het stereotype van een rijkeluiskindje en besluit ineens dat dat dan voor elke jongere in Nederland geldt?
Nee hoor, ik probeer te laten zien dat de jongeren het vele malen beter hebben als de generatie van vroeger waar men nu zo schaamteloos op afgeeft.

En ik geef de oudere generatie groot gelijk dat ze geen zelfmoord willen plegen door op die kale rover te stemmen.
pi_122883032
zijn er cijfers te vinden eigenlijk? dat de ouderen ofwel het meeste inleveren danwel het meest vermogend zijn? of is het gebaseerd op vermoedens?
pi_122883074
quote:

[..]

ok...
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  donderdag 14 februari 2013 @ 19:26:17 #50
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_122883120
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:24 schreef dawg het volgende:
zijn er cijfers te vinden eigenlijk? dat de ouderen ofwel het meeste inleveren danwel het meest vermogend zijn? of is het gebaseerd op vermoedens?
Ze nemen die stapel bakstenen mee als vermogen.
pi_122883150
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:24 schreef dawg het volgende:
NRC heeft het gechekt:

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)groep-van-nederland/

Maar daar wordt zoals Betyar inderdaad al zei ook het huis meegenomen als eigen vermogen.
pi_122883267
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:25 schreef cempexo het volgende:

[..]

ok...
Hoe de peilingen nu zijn of over xyz maanden of jaren...die 50 plus partij heeft een fundament in de samenleving gemetseld.

De vraag nu is: is dat het gevolg van slecht politiek leiderschap van de laatste jaren of is het een unieke 50 plus behoefte sec?
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_122883500
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:26 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

NRC heeft het gechekt:

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)groep-van-nederland/

Maar daar wordt zoals Betyar inderdaad al zei ook het huis meegenomen als eigen vermogen.
oki. thanks.
pi_122883541
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:23 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je verwart technologische uitgang met de werkelijke financiële situatie.
Nope
quote:
Ouderen lopen anno 2013 ook niet naar de telefooncel en hebben op hun TV ook niet maar één zender.
Uiteraard niet, er is 40-50 jaar arbeid voor verricht.
quote:
De jeugd heeft het zeker niet slecht in dit land, in tegendeel. Maar ouderen doen alsof ze het enorm slecht hebben,
Velen hebben het ook slecht met alleen een AOW.
quote:
terwijl ze meest vermogende generatie in dit land zijn.
Als jouw generatie net zo zuinig leeft en net zoveel jaar gewerkt is jouw generatie veel rijker dan hun nu zijn.
quote:
Ze nemen een totaal misplaatste slachtofferrol aan.
Nee, ik vind het terecht.
quote:
En 50PLUS is hun populistische spreekbuis.
En voor jou de PvdA met hun geroeptoeter van eerlijk zullen we alles stelen en nivelleren is een feest. Als dat geen populisme is dan weet ik het ook niet meer.
quote:
Ik vind die partij echt nog verwerpelijker dan de PVV. :r
Dat mag Elfje.
pi_122883854
quote:
11s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:17 schreef betyar het volgende:
Eens met Dr.Nikita. _O_
:o
pi_122883923
Maar hoe denkt de 50PLUS partij al hun plannen te gaan bekostigen?
Dat gaan de huidige generaties bekostigen neem ik aan?
pi_122884249
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:39 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Maar hoe denkt de 50PLUS partij al hun plannen te gaan bekostigen?
Dat gaan de huidige generaties bekostigen neem ik aan?
Is toch precies hetzelfde als wat de zittende regering nu doet, de oudere generatie het gelag laten bekostigen.
pi_122884373
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:33 schreef Dr.Nikita het volgende:
Nope
Wel. Maar laten we hier geen welles-nietes-spelletje van maken.

quote:
Uiteraard niet, er is 40-50 jaar arbeid voor verricht.
Niet door mijn ouders hoor. Het zijn schatten van mensen, ze hebben hun centen eerlijk verdiend en mij prima opgevoed (al denkt KreKkeR daar anders over), maar ze hebben echt niet aan de basis gestaan van de opmars van digitale tv...

quote:
Velen hebben het ook slecht met alleen een AOW.
Sommigen, niet velen. En precies die mensen worden ontzien. Daarom is het ook zo kwalijk wat 50PLUS en anderen doen: alles op één hoop vegen. Je hebt ouderen met alleen een AOW'tje (zoals je ook jongeren op het minimum hebt) en je hebt zeer vermogende ouderen.

quote:
Als jouw generatie net zo zuinig leeft en net zoveel jaar gewerkt is jouw generatie veel rijker dan hun nu zijn.
Dat moet nog maar blijken, aangezien de babyboomgeneratie torenhoge zorgkosten gaat maken en al het geld naar zich toe trekt. Zo zuinig heeft die generatie trouwens niet geleefd. Ze hebben een enorme staatsschuld laten ontstaan en ze hebben zichzelf ook nog regelmatig flink in de schulden gestoken met hoge hypotheken.

quote:
Nee, ik vind het terecht.
Ik niet. Ik ageer er fel tegen, want ik vind het behoorlijk misselijkmakend. En bovendien komt 80-90 procent van het gemekker voort uit luiheid en onwetendheid: mensen vertikken het om zich in feiten te verdiepen.

quote:
En voor jou de PvdA met hun geroeptoeter van eerlijk zullen we alles stelen en nivelleren is een feest. Als dat geen populisme is dan weet ik het ook niet meer.
Eerlijk delen is nog steeds wat de PvdA nastreeft. Dat betekent dus niet dat je alle ouderen (ook de vermogende) buiten schot laat en de rekening bij de jongere generatie neerlegt. Er wordt solidariteit van iedereen gevraagd; alleen de laagste inkomens worden zo veel mogelijk ontzien. De uitspraak over nivelleren is een ongelukkige uitspraak van Spekman en niet een PvdA-standpunt.

quote:
Dat mag Elfje.
Fijn. Want de PVV pretendeert tenminste nog dat ze voor de belangen van (bijna) heel Nederland opkomen. Die 50PLUS-partij is gewoon een schaamteloze belangenclub voor voornamelijk babyboomers.
  donderdag 14 februari 2013 @ 19:47:10 #59
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_122884405
quote:
11s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:38 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

:o
Wat een vreemde wereld he.
pi_122884484
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:44 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Is toch precies hetzelfde als wat de zittende regering nu doet, de oudere generatie het gelag laten bekostigen.
Neehoor iedereen moet inleveren dus ook de ouderen.
pi_122884511
Heb ik ook een fractie aan gedacht om op die partij te stemmen bij de laatste verkiezingen en ik hoor niet eens bij hun doelgroep, maar zoals gezegd een fractie aan gedacht, niet meer niet minder
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_122885624
pi_122887132
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:46 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Wel. Maar laten we hier geen welles-nietes-spelletje van maken.

[..]
Hoeft ook niet, ik probeerde alleen maar duidelijk te maken dat men toen niet veel meer vertier had dan een spelletje ganzenbord of mens erger je niet aan de keukentafel of vroeg naar bed.
quote:
Niet door mijn ouders hoor. Het zijn schatten van mensen, ze hebben hun centen eerlijk verdiend en mij prima opgevoed (al denkt KreKkeR daar anders over), maar ze hebben echt niet aan de basis gestaan van de opmars van digitale tv...

[..]
Mijn ouders kochten hun eerste TV, een aqariumvorm in 1960 voor een godsvermogen van 3000 gulden waar ze het geld voor moesten lenen op een 3 jarig contract.
quote:
Sommigen, niet velen.
Heel veel. De propaganda van die kale heeft zijn uitwerking niet gemist.
quote:
En precies die mensen worden ontzien.
Nee, die worden niet ontzien, in verhouding dragen ze veel meer bij dan de leden van jouw favoriete partij met hun toch wel behoorlijke salaris van pakweg 7700 in de maand en de vele convienten die het beroep met zich meebrengt.
quote:
Daarom is het ook zo kwalijk wat 50PLUS en anderen doen: alles op één hoop vegen. Je hebt ouderen met alleen een AOW'tje (zoals je ook jongeren op het minimum hebt) en je hebt zeer vermogende ouderen.

[..]
Hebben die ouderen hun vermogen zelf opgebouwd door spaarzaam te zijn van geld waarover belasting is afgedragen of hebben ze het gestolen? Waarom toch die jaloerse fixatie op vaak een onverkoopbare stapel stenen?
quote:
Dat moet nog maar blijken, aangezien de babyboomgeneratie torenhoge zorgkosten gaat maken en al het geld naar zich toe trekt.
Over een paar jaar hebben ze het veld geruimd, ook hun leven niet eeuwig.
quote:
Zo zuinig heeft die generatie trouwens niet geleefd.
Ik wil niemand voor de hoofd stoten maar als de jeugd net zo zuinig zou moeten leven als de oudere generatie zouden ze doodgaan van zelfmedelijden.
quote:
Ze hebben een enorme staatsschuld laten ontstaan
Welke generatie heeft geen staatschuld opgebouwd?
quote:
en ze hebben zichzelf ook nog regelmatig flink in de schulden gestoken met hoge hypotheken.

[..]
Ja, en? Die hebben ze ook af moeten lossen of niet?
quote:
Ik niet. Ik ageer er fel tegen, want ik vind het behoorlijk misselijkmakend.
Eerlijk gezegd vind ik het willen afnemen van eerlijk verdiend vermogen waar belasting over betaald is misselijkmakend.
quote:
En bovendien komt 80-90 procent van het gemekker voort uit luiheid en onwetendheid: mensen vertikken het om zich in feiten te verdiepen.

[..]
Die snap ik niet.
quote:
Eerlijk delen is nog steeds wat de PvdA nastreeft.
Afnemen is geen eerlijk delen. In goed Nederlands is dat gewoon stelen.
quote:
Dat betekent dus niet dat je alle ouderen (ook de vermogende) buiten schot laat en de rekening bij de jongere generatie neerlegt.
De jongeren moeten eens leren de handen uit de mouwen te steken, wat minder van alles zou hun geen kwaad doen en dood gaan ze er ook niet van.
quote:
Er wordt solidariteit van iedereen gevraagd; alleen de laagste inkomens worden zo veel mogelijk ontzien. De uitspraak over nivelleren is een ongelukkige uitspraak van Spekman en niet een PvdA-standpunt.

[..]
Zeg maar gerust een onbeschofte uitspraak.
quote:
Fijn. Want de PVV pretendeert tenminste nog dat ze voor de belangen van (bijna) heel Nederland opkomen. Die 50PLUS-partij is gewoon een schaamteloze belangenclub voor voornamelijk babyboomers.
Wat verwacht je nou eigenlijk? Dat de babyboomers hun portemonnee lachend bij die kale rover gaan leeggooien? Get real zeg, hun stemmen voor zichzelf en niet voor jou net zoals jij voor jezelf gaat stemmen.
pi_122887448
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 20:32 schreef Dr.Nikita het volgende:
De generatie ervoor heeft een staatsschuld van 240% in de jaren 1945 tot 1975 af weten te bouwen tot 45%:

En over deze:
quote:
Wat verwacht je nou eigenlijk? Dat de babyboomers hun portemonnee lachend bij die kale rover gaan leeggooien? Get real zeg, hun stemmen voor zichzelf en niet voor jou net zoals jij voor jezelf gaat stemmen.
Nee hoor, van mij hoeven ze echt niet hun portemonnee te trekken voor mij, maar ik zou het dan ook wel zo prettig vinden als ze dan tegelijk van die van mij af willen blijven.
  donderdag 14 februari 2013 @ 20:45:04 #65
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_122887920
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:26 schreef betyar het volgende:

[..]

Ze nemen die stapel bakstenen mee als vermogen.
Maar die jongeren ( en de staat :') ) erven die stapel uiteindelijk weer.
  donderdag 14 februari 2013 @ 20:45:48 #66
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_122887966
quote:
11s.gif Op donderdag 14 februari 2013 20:45 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Maar die jongeren ( en de staat :') ) erven die stapel uiteindelijk weer.
De jongeren erven blijkbaar liever niks.....
pi_122888053
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 20:45 schreef betyar het volgende:

[..]

De jongeren erven blijkbaar liever niks.....
Maar ja laten we eerlijk zijn, zo ongeveer 50% van de totale waarde uit een huis wat je zou erven bestaat uit hele dure lucht.
  donderdag 14 februari 2013 @ 20:54:51 #68
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_122888562
Het beste argument tegen democratie is de kiezer...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_122889133
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 20:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Het beste argument tegen democratie is de kiezer...
En Henk Knol.
  donderdag 14 februari 2013 @ 21:05:39 #70
78918 SeLang
Black swans matter
pi_122889300
Wat ik echt niet begrijp: waarom richten jongeren geen eigen partij op?
Mogelijke programmapunten:
- defaulten op de staatsschuld (want waarom opdraaien voor de schuld van de vorige generatie)
- afschaffen HRA (eindelijk betaalbare huizen)
- alle pensioenregelingen omzetten in een regeling waarbij mensen niet meer krijgen dan ze hebben ingelegd
- salarissen naar marktwaarde, dus niet ouder = per definitie meer salaris
etc

Te midden van al de populistische partijen mis ik deze nog
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_122889474
quote:
3s.gif Op donderdag 14 februari 2013 21:05 schreef SeLang het volgende:

Onbegrijpelijk idd :). Jongeren laten zich nu regeren door oude lullen die níet het beste met hun voor hebben. Soort van SM blijkt er uit wmb.
  donderdag 14 februari 2013 @ 21:08:10 #72
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_122889499
Heeft 50Plus aandelen in TPS Nipo? 24 zetels in de peilingen geeft aan dat de maatschappij nogal individualistisch is geworden. Iedereen kijkt naar zijn eigen belang in plaats van wat goed is voor de samenleving.
pi_122889755
Ook de politiek vergrijst... Hoe zit het met de jonge generaties?
pi_122889803
quote:
- defaulten op de staatsschuld (want waarom opdraaien voor de schuld van de vorige generatie)
- alle pensioenregelingen omzetten in een regeling waarbij mensen niet meer krijgen dan ze hebben ingelegd
etc

Iets in de trant van vechten tegen het sociaal leenstelsel en nog wat dingen om studenten te plezieren en je staat binnen een jaar of 2 op 10 zetels :7
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_122889810
Ik ben 23 en ik denk erover om op 50 PLUS te gaan stemmen.
  donderdag 14 februari 2013 @ 21:13:22 #76
45206 Pietverdriet
pi_122889852
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 21:12 schreef DeParo het volgende:
Ik ben 23 en ik denk erover om op 50 PLUS te gaan stemmen.
Tja, je bent ook een ouwe hoer
  donderdag 14 februari 2013 @ 21:13:33 #77
78918 SeLang
Black swans matter
pi_122889868
quote:
7s.gif Op donderdag 14 februari 2013 21:07 schreef Luigi het volgende:

[..]

Onbegrijpelijk idd :). Jongeren laten zich nu regeren door oude lullen die níet het beste met hun voor hebben. Soort van SM blijkt er uit wmb.
De jongeren van tegenwoordig zijn ook een stel watjes die zich laten zoethouden met de nieuwste iphone en alleen geinteresseerd zijn in hoeveel likes ze hebben op facebook. Dan verdien je eigenlijk ook niet beter.
Mijn reisverslagen
pi_122889915
quote:
etc

Omdat je dan waarschijnlijk weer zo'n niet representatieve kliek van D66-jongeren krijgt, kan je Sywert nog herinneren, het is gewoon bijna ideeëloos en een kopie van de traditionele partijen.
pi_122889929
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 21:13 schreef SeLang het volgende:

[..]

De jongeren van tegenwoordig zijn ook een stel watjes die zich laten zoethouden met de nieuwste iphone en alleen geinteresseerd zijn in hoeveel likes ze hebben op facebook. Dan verdien je eigenlijk ook niet beter.
Maar dan ook echt alle jongeren he?
  donderdag 14 februari 2013 @ 21:15:07 #80
45206 Pietverdriet
pi_122889967
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 21:13 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ach, ik heb niet de illusie dat het vroeger beter was.
  donderdag 14 februari 2013 @ 21:17:12 #81
78918 SeLang
Black swans matter
pi_122890132
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 21:12 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Iets in de trant van vechten tegen het sociaal leenstelsel en nog wat dingen om studenten te plezieren en je staat binnen een jaar of 2 op 10 zetels :7
Ja, in het huidige gefragmenteerde politieke klimaat moet het een eitje zijn om 10 zetels te behalen. Het dubbele ook wel als je het een beetje goed aanpakt.
Mijn reisverslagen
pi_122890164
quote:
7s.gif Op donderdag 14 februari 2013 21:07 schreef Luigi het volgende:

[..]

Voor veel jongeren is het dan ook een stuk minder zichtbaar en urgent probleem. Dat is het verschil tussen nu al minder pensioen krijgen en pas over 20-45 jaar minder pensioen krijgen.
  donderdag 14 februari 2013 @ 21:19:28 #83
78918 SeLang
Black swans matter
pi_122890267
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2013 21:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ach, ik heb niet de illusie dat het vroeger beter was.
Ik heb ongeveer dit beeld

50-plusser: haal jij even een pot vaseline voor straks?
Jongere: natuurlijk!
Mijn reisverslagen
pi_122890312
Ik zou me m'n ogen uit de kop schamen als ik als oudere hier op zou stemmen :@
  donderdag 14 februari 2013 @ 21:21:48 #85
45206 Pietverdriet
pi_122890418
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 21:19 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik heb ongeveer dit beeld

50-plusser: haal jij even een pot vaseline voor straks?
Jongere: natuurlijk!
Damn, nu heb ik een stijve
pi_122890519
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2013 21:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Damn, nu heb ik een stijve
ja, jammer dat dat tegen die tijd wat moeilijker wordt :P
pi_122890629
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 21:23 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Daar is Viagra voor uitgevonden.
  donderdag 14 februari 2013 @ 21:25:45 #88
45206 Pietverdriet
pi_122890730
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 21:23 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

De pharmaindustrie is erg aardig.
pi_122891082
quote:
Mijn ouders kochten hun eerste TV, een aqariumvorm in 1960 voor een godsvermogen van 3000 gulden waar ze het geld voor moesten lenen op een 3 jarig contract.
Ja, dat heet technologische voortuitgang, tv's zijn beter en goedkoper geworden.
Zuinig leven haal je zo mooi wel zelf onderuit. 3000 euro lenen voor een TV. De fuck :')
  donderdag 14 februari 2013 @ 21:32:08 #90
270971 Starm
Altijd hard aan het werk
pi_122891100
quote:
etc

Als ze dat zouden doen en goede standpunten kiezen, kunnen ze aardig wat zetels binnen halen.
Helemaal als ze ook punten als internetcensuur erbij pakken.

Het probleem met jongeren is alleen:
-Weinig geld ( kunnen ze oplossen )
-Weinig interesse in de politiek
-Niet snel initiatief willen nemen
-Groot deel heeft geen idee hoe het hier in Nederland werkt qua politiek
Ik ben de stem uit het kussen, vertel je dromen terwijl je slaapt.
pi_122891117
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 21:31 schreef -0- het volgende:

[..]

Ja, dat heet technologische voortuitgang, tv's zijn beter en goedkoper geworden.
Zuinig leven haal je zo mooi wel zelf onderuit. 3000 euro lenen voor een TV. De fuck :')
Leentokkies die boven hun stand wilden leven, duidelijk :Y
pi_122891151
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 21:32 schreef Starm het volgende:

[..]

Als ze dat zouden doen en goede standpunten kiezen, kunnen ze aardig wat zetels binnen halen.
Helemaal als ze ook punten als internetcensuur erbij pakken.

Het probleem met jongeren is alleen:
-Weinig geld ( kunnen ze oplossen )
-Weinig interesse in de politiek
-Niet snel initiatief willen nemen
-Groot deel heeft geen idee hoe het hier in Nederland werkt qua politiek
Volgens mij vergeet je nog weinig tijd.
  donderdag 14 februari 2013 @ 21:37:58 #93
45206 Pietverdriet
pi_122891440
quote:

[..]
.

[..]

Met een zwartwit beeld nauwelijks groter dan een laptopscherm
pi_122892902
quote:
16s.gif Op donderdag 14 februari 2013 16:52 schreef venomsnake het volgende:

[ afbeelding ]
En vervolgens de maatschappij gebracht waar we nu zitten. In diepe doffe ellende. Met hun geleen, vervroegd pensioen en alles doorschuiven naar de volgende generaties.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_122893199
En toch stemt het stemvee bij de volgende verkiezingen weer op VVD, want Rutte belooft dat er dan toch echt geen geld meer naar Griekenland gaat.

Elk volk krijgt de leider die het verdient.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_122893304
De babyboomers: de generatie die zich nog steeds gedraagt als een kleuter van een jaar of drie. Overigens niet alleen qua gedrag, maar ook qua redeneervermogen. Mooi dat dat in dit topic ook wordt geillustreerd door deze en gene.
pi_122893761
Ik kijk hier niet bepaald van op, want het leeft wel degelijk in mijn omgeving dat ouderen steen en been klagen. Als deze trend echt doorzet dan zouden deze cijfers zomaar kunnen kloppen.
pi_122895808
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 22:15 schreef MakkieR het volgende:
Ik kijk hier niet bepaald van op, want het leeft wel degelijk in mijn omgeving dat ouderen steen en been klagen. Als deze trend echt doorzet dan zouden deze cijfers zomaar kunnen kloppen.
Inderdaad en maar zeiken op de jongeren die ook alles op de babyboomers af willen schuiven.

Volgens mij ziet het gros van de jongeren juist in dat er iets moet gebeuren en dat we dat met zijn allen op moeten lossen. Dus ja ook de jongeren zullen daarin bij moeten dragen, maar ook de ouderen.
  donderdag 14 februari 2013 @ 23:09:22 #99
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_122896627
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 17:39 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ze hebben groot gelijk om niet op die rover te stemmen die hen uit wil kleden met zijn zogenaamde eerlijk stelen-kreet.
En welke partij behartigt de belangen van de begin 30ers die met een te duur huis zitten en torenhoge kinderopvang mogen betalen, een minder pensioen krijg en ook 40+ uur per week mogen werken.

Van elke regeling die de 50+ generatie heeft ingevoerd en daar ruim en rijk van heeft geprofiteerd mag ik de scherven van oprapen en betalen.
  donderdag 14 februari 2013 @ 23:50:40 #100
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_122898553
Het voordeel is dat Jan Nagel de oprichter is van deze club. Ze houden het nu al langer vol dan andere Nagel-partijtjes in het verleden (al is Eerste Kamerlid De Lange inmiddels al met ruzie opgestapt). Er komt echter een moment dat de pleuris uitbreekt in de partij.

[ Bericht 1% gewijzigd door freako op 14-02-2013 23:58:57 ]
  † In Memoriam † donderdag 14 februari 2013 @ 23:54:55 #101
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_122898718
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 23:50 schreef freako het volgende:
Het voordeel is dat Jan Nagel de oprichter is van deze club. Ze houden het nu al langer vol dan andere Nagel-partijtjes in het verleden (al is Eerste Kamerlid inmiddels al met ruzie opgestapt). Er komt echter een moment dat de pleuris uitbreekt in de partij.
Hij heeft deze keer gewoon een langere lont meegenomen, maar ontploffen zal het.
Carpe Libertatem
  vrijdag 15 februari 2013 @ 00:06:19 #102
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_122899216
quote:
Op donderdag 14 februari 2013 23:54 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Hij heeft deze keer gewoon een langere lont meegenomen, maar ontploffen zal het.
En het wordt een flinke boem, reken daar maar op. De hoeveelheid querulanten was al gigantisch bij Leefbaar Nederland, en dit soort peilingen hebben een aanzuigende werking op baantjesjagers. Het mooie is ook dat de actieve leden van 50PLUS bijna allemaal 60+ zijn. Allemaal VUT'ers, prepensionado's en AOW'ers die zich doodvervelen achter de geraniums, en nu een nieuwe hobby hebben gevonden.
pi_122900229
quote:
Hoeft ook niet, ik probeerde alleen maar duidelijk te maken dat men toen niet veel meer vertier had dan een spelletje ganzenbord of mens erger je niet aan de keukentafel of vroeg naar bed.
Tijden zijn veranderd. Er is een enorme technologische vooruitgang geweest en de welvaart is enorm gestegen. Geen groep heeft daar harder van geprofiteerd dan de babyboom-generatie.

quote:
Van consumentenelectronica is algemeen bekend dat het eerst heel duur is en daarna snel goedkoper wordt. Niks nieuws onder de zon. Totaal niet relevant voor de discussie.

quote:
Heel veel. De propaganda van die kale heeft zijn uitwerking niet gemist.
Sorry, maar ik houd me liever bij de feiten dan bij de valse sentimenten en de slachtofferrol van babyboomers.

quote:
Nee, die worden niet ontzien, in verhouding dragen ze veel meer bij dan de leden van jouw favoriete partij met hun toch wel behoorlijke salaris van pakweg 7700 in de maand en de vele convienten die het beroep met zich meebrengt.
Ik vermoed dat je hier doelt op Tweede Kamerleden? Ook die leveren netto in; het was afgelopen week nog in het nieuws. Allerlei groepen zien hun koopkracht dalen. Mensen met een laag inkomen worden zo veel mogelijk (niet volledig, maar zo veel mogelijk) ontzien.

quote:
Hebben die ouderen hun vermogen zelf opgebouwd door spaarzaam te zijn van geld waarover belasting is afgedragen of hebben ze het gestolen? Waarom toch die jaloerse fixatie op vaak een onverkoopbare stapel stenen?
In zekere zin hebben ze het zelf opgebouwd, tegelijk hebben ze het als generatie ook gestolen, door niet voldoende spaarzaam te zijn. Het is de generatie die de staatsschuld onvoldoende heeft afgelost, de generatie die heeft verzaakt om de AOW-leeftijd tijdig te verhogen en de generatie die nooit voorbereidingen heeft getroffen om het zorgstelsel betaalbaar te houden, maar straks wel voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten. Het is ook de generatie die een enorme waardestijging van hun woningen heeft gemaakt; de generatie die nooit hun hypotheek heeft afgelost, om maximaal fiscaal voordeel te genieten én de generatie die nu de kosten zo veel mogelijk op jongeren wil afwentelen.

quote:
Over een paar jaar hebben ze het veld geruimd, ook hun leven niet eeuwig.
Onzin. De levensverwachting is hoger dan ooit. Mensen die nu met pensioen gaan, ontvangen langer pensioen dan alle generaties voor hen. Pas nu wordt de pensioenleeftijd langzaam opgehoogd. Tegen de tijd dat we op 67 zitten, zijn alle babyboomers allang met pensioen.

quote:
Ik wil niemand voor de hoofd stoten maar als de jeugd net zo zuinig zou moeten leven als de oudere generatie zouden ze doodgaan van zelfmedelijden.
De oudere generatie heeft genoten van allerlei voordelen die inmiddels als sneeuw voor de zon verdwijnen en waar de jeugd niet of nauwelijks nog voor in aanmerking komt.

quote:
Vooralsnog geen enkele. Maar geen naoorlogse generatie heeft erger op de pof geleefd dan de babyboomers. De generatie daarvoor (mensen die nu al grotendeels dood zijn, omdat ze pakweg rond 1915-1920 zijn geboren) is stukken spaarzamer geweest.

quote:
Ja, en? Die hebben ze ook af moeten lossen of niet?
Nee. Dat moesten ze niet. Wat trouwens onverlet laat dat velen dat wel degelijk hebben gedaan; niet in de laatste plaats omdat ze vermogend genoeg zijn om af te lossen. En omdat hun hypotheken slechts een fractie zijn van die van mijn generatie.

quote:
Eerlijk gezegd vind ik het willen afnemen van eerlijk verdiend vermogen waar belasting over betaald is misselijkmakend.
Collectieve voorzieningen, waarvan juist die generatie de grootverbruikers zullen zijn, moeten toch érgens van betaald worden. Mensen met een vermogen kunnen beter wat bijdragen dan mensen zonder vermogen.

quote:
Die snap ik niet.
Als je babyboomers en de nog levende ouderen hoort praten, is overduidelijk dat ze nauwelijks feitenkennis bezitten en dat ze ook totaal niet de moeite nemen om zich in de feiten te verdiepen.

quote:
Afnemen is geen eerlijk delen. In goed Nederlands is dat gewoon stelen.
Populistische taal. Het alternatief is een overheid die niks voor haar burgers kan betekenen. Dat komt er dus op neer dat mensen zelf hun zorgkosten gaan betalen, enzovoort. Ben je ziek en heb je geen geld? Dan ga je dood, want je kunt geen zorg betalen. Zo simpel werkt het.

quote:
De jongeren moeten eens leren de handen uit de mouwen te steken, wat minder van alles zou hun geen kwaad doen en dood gaan ze er ook niet van.
De jeugdwerkloosheid is vrijwel nergens ter wereld lager dan in Nederland. Zo beroerd doen jongeren het dus niet.

quote:
Zeg maar gerust een onbeschofte uitspraak.
Vooral een niet-relevante uitspraak, van iemand die niet aan de macht is en die geen beleid maakt.

quote:
Ze stemmen inderdaad voor zichzelf, solidariteit is ver te zoeken. Verder is het niet aan jou om (foutieve) aannames over mijn stemgedrag te doen.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 09:26:51 #104
66825 Reya
Fier Wallon
pi_122904547
quote:
7s.gif Op donderdag 14 februari 2013 23:54 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Hopelijk met flink wat media-aandacht. er moet wel wat te genieten zijn, tenslotte.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 09:36:34 #105
263417 Keyos
Like a Boss
pi_122904764
Een '50Plus' partij opzetten is gewoon makkelijk scoren. De ouderen denken volgens mij altijd dat zij het slachtoffer zijn.

Ik ga er niet vanuit dat de ouderen er 20-40% op achteruit gaat, zoals dat zeer waarschijnlijk wel bij de studenten gaat gebeuren, maar daar maken die mensen zich geen druk om uiteraard.

Natuurlijk hebben de oudjes het volste recht om op een partij te stemmen die alleen voor hen op komt. Ik wil alleen niet lezen of horen dat zij de doelgroep zijn die opdraait voor de bezuinigingen, dat gaat er bij mij niet in.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 09:45:09 #106
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_122904975
Tering krijgen we straks premier Krol

Hoezo van de regen in de drup ;(
  vrijdag 15 februari 2013 @ 09:46:50 #107
45206 Pietverdriet
pi_122905003
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 09:45 schreef Hexagon het volgende:
Tering krijgen we straks premier Krol

Hoezo van de regen in de drup ;(
Als je dan een ouwe nicht als premier krijgt, had ik toch liever Pim Fortuyn gehad
  vrijdag 15 februari 2013 @ 09:49:05 #108
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_122905056
Wel grappig dat de zogenaamde heilige huisjes bij opportunisme opeens keihard om kunnen vallen 8-)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 09:49:41 #109
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_122905070
quote:
Het voordeel is dat Jan Nagel de oprichter is van deze club. Ze houden het nu al langer vol dan andere Nagel-partijtjes in het verleden (al is Eerste Kamerlid De Lange inmiddels al met ruzie opgestapt). Er komt echter een moment dat de pleuris uitbreekt in de partij.
In die zin kan de lonkende macht aardig wat wrijving doen veroorzaken
  vrijdag 15 februari 2013 @ 09:52:30 #110
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_122905141
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 09:36 schreef Keyos het volgende:
Een '50Plus' partij opzetten is gewoon makkelijk scoren. De ouderen denken volgens mij altijd dat zij het slachtoffer zijn.

Ik ga er niet vanuit dat de ouderen er 20-40% op achteruit gaat, zoals dat zeer waarschijnlijk wel bij de studenten gaat gebeuren, maar daar maken die mensen zich geen druk om uiteraard.
Er blijkt intern wat discussie te zijn over het leenstelsel voor studenten.
quote:
50PLUS verdeeld over leenstelsel

Ouderenpartij 50PLUS zal 'het kabinet met alle bizarre maatregelen tegenover ouderen niet helpen met het studieleenstelsel'. Dat stelt senator Jan Nagel op Twitter. De partij zal minister Jet Bussemaker in de Tweede én Eerste Kamer niet uit de brand helpen.

Dat is een heel andere boodschap dan die van Tweede Kamerlid Norbert Klein van 50PLUS. Die zei eerder deze week nog te willen meedenken over het plan van Bussemaker om de basisbeurs af te schaffen en te vervangen door een mogelijkheid voor studenten om gunstig te lenen. Klein zag nog wel wat haken en ogen, zoals het afschaffen van de ov-kaart, maar wilde zeker wel praten.

De coalitie van VVD en PvdA heeft in de Eerste Kamer geen meerderheid en zoekt dus bij andere partijen naar steun voor de invoering van het leenstelsel. De afgelopen maanden werd vooral gekeken naar D66 en GroenLinks, maar afgelopen week leek ook een andere combinatie mogelijk te zijn.

De SGP noemde de basisbeurs in een debat niet heilig en bood daarmee ruimte voor Bussemaker. Als zij naast SGP en D66 ook 50PLUS en OSF, een partij met één senator in de Eerste Kamer, over de streep zou kunnen trekken, heeft ze GroenLinks niet meer nodig. Die deur lijkt door Nagel nu te zijn dichtgegooid.
http://www.volkskrant.nl/(...)er-leenstelsel.dhtml
  vrijdag 15 februari 2013 @ 09:57:08 #111
263417 Keyos
Like a Boss
pi_122905219
Ik ga er maar vanuit dat wat Nagel zegt ook daadwerkelijk gaat gebeuren. Een goede zaak ( ook al kan ik de invoering van het leenstelsel wel begrijpen).

[ Bericht 0% gewijzigd door Keyos op 15-02-2013 10:02:40 ]
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_122905347
De generatie die zich in de flower power tijd het licht uit de ogen geblowd en geneukt heeft klaagt dat ze het zo slecht hadden in hun jeugd? _O-
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 10:09:24 #113
45206 Pietverdriet
pi_122905499
Jan Nagel is natuurlijk een beroepspoliticus pur sang, hem een Nomenklatoera noemen is een belediging voor Apparatsjiks. Zijn achtergrond is op zijn minst interessant te noemen
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jan_Nagel
pi_122907137
Jan Nagel zegt eigenlijk: "eerst nog meer geld naar de rijkste groep van Nederland, dán pas studenten leegzuigen".
pi_122907180
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 09:57 schreef Keyos het volgende:
Ik ga er maar vanuit dat wat Nagel zegt ook daadwerkelijk gaat gebeuren. Een goede zaak ( ook al kan ik de invoering van het leenstelsel wel begrijpen).
Ha, zodra 50+ er nog wat geld bijkrijgt gaan ze echt wel akkoord met het leegzuiden van 25-.
pi_122907203
Ik las dat 50+ zelfs een jongerenpartij krijgt geleid door iemand van 25. Ik vind dat toch een beetje hetzelfde als Joden die staan te juichen als de Nazi's hun huis komen leegroven.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 11:11:14 #117
45206 Pietverdriet
pi_122907229
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 11:08 schreef Nielsch het volgende:
Jan Nagel zegt eigenlijk: "eerst nog meer geld naar de rijkste groep van Nederland, dán pas studenten leegzuigen".
Het is gewoon een hele foute man
pi_122907247
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 11:10 schreef Nielsch het volgende:
Ik las dat 50+ zelfs een jongerenpartij krijgt geleid door iemand van 25. Ik vind dat toch een beetje hetzelfde als Joden die staan te juichen als de Nazi's hun huis komen leegroven.
Zo creëer je nóg een groep doorschuivers :')
pi_122907259
quote:

Natuurlijk hebben de oudjes het volste recht om op een partij te stemmen die alleen voor hen op komt. Ik wil alleen niet lezen of horen dat zij de doelgroep zijn die opdraait voor de bezuinigingen, dat gaat er bij mij niet in.
Eigenlijk is het natuurlijk de 65+ partij of straks 67+ partij. Iedereen in het arbeidsproces krijgt met (ongeveer) dezelfde regels te maken, of je nu 25, 35 of 55 bent. Daar kan ook 50+ niets aan doen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-02-2013 11:12:45 ]
pi_122907383
Ik ga ouderen vanaf nu trouwens zoveel mogelijk boycotten (op mijn moeder, oma en schoonouders na dan).

Ze bekijken het maar; ik ga ze niet meer helpen, niet meer te woord staan, niet meer helpen met oversteken, niet meer de weg wijzen, niet meer laten voorgaan bij de kassa en bij het aankopen van spullen zal ik er zoveel mogelijk rekening mee houden om dit vooral niet bij ouderen te doen.

Jammer voor die goede slijterij bij mij in de buurt, maar voortaan ga ik wel voor het grootkapitaal van Gall&Gall. Tyft op met jullie gezeik oudjes, dat jullie maar zo spoedig mogelijk mogen creperen aan de kanker ofzo.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 15-02-2013 11:16:52 ]
pi_122907451
Ze willen OV en Stufi behouden lees ik. :P
pi_122907460
Rustig Nielsch :P
pi_122907513
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 11:17 schreef De_Guidance het volgende:
Ze willen OV en Stufi behouden lees ik. :P
Je moet tussen de regels doorlezen kerel. Ze willen stufi en OV behouden zolang er niet meer geld naar de ouderen gaat. Zodra Rutte toezegt om de ouderen wat meer geld toe te schuiven zal 50+ maar wat graag het sneuvelen van de stufie en de OV-kaart steunen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-02-2013 11:19:29 ]
pi_122907592
Nederland :')

Oh wacht dat is mijn eigen land :{
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_122907604
quote:

Het verschil tussen ouderen en studenten is dat ouderen gewerkt hebben voor hun geld en studenten niet.
pi_122907626
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 11:19 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Je moet tussen de regels doorlezen kerel. Ze willen stufi en OV behouden zolang er niet meer geld naar de ouderen gaat. Zodra Rutte toezegt om de ouderen wat meer geld toe te schuiven zal 50+ maar wat graag het sneuvelen van de stufie en de OV-kaart steunen.
jaja ik ben geen fan , was ter info.
pi_122907689
quote:

Het is wachten op de PlusMinus78 afsplitsing, zoals de Speld aangaf.
pi_122907857
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 11:21 schreef GibsonHummingbird het volgende:

[..]

Het verschil tussen ouderen en studenten is dat ouderen gewerkt hebben voor hun geld en studenten niet.
Nee, maar die studenten mogen wel weer gaan werken om die ouderen een beetje normaal door de oude dag te laten gaan. En gewerkt voor hun geld? Vooral veel op de pof geleefd. Grootste deel van geld dat in die goudgerande pensioenen zit (veelal eindloonregelingen) zijn betaald door de werkgever.
pi_122907896
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 11:30 schreef Five_Horizons het volgende:

Nee, maar die studenten mogen wel weer gaan werken om die ouderen een beetje normaal door de oude dag te laten gaan. En gewerkt voor hun geld? Vooral veel op de pof geleefd. Grootste deel van geld dat in die goudgerande pensioenen zit (veelal eindloonregelingen) zijn betaald door de werkgever.
Kom maar weer terug als je iets zinnigs hebt te melden.
pi_122907909
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 11:31 schreef GibsonHummingbird het volgende:

[..]

Kom maar weer terug als je iets zinnigs hebt te melden.
:*

Als je de feiten niet kent, is het niet handig je met dit soort discussies te bemoeien.
pi_122907937
quote:
*O*
pi_122908130
Rita Verdonk zou volgens de peilingen ook 30 zetels halen. Het gaat nooit gebeuren.
pi_122908238
quote:

[..]

En? Hebben ouderen tegenwoordig het niet veel beter dan hun ouders en grootouders. Jouw stelling is pure shit. Als we toch op zo'n manier gaan vergelijken moeten alle ouderen op hun 50e-60e dood neerpleuren, want zo ging het met onze vorige generaties ook. Die werkten tot ze dood waren, nu zitten die luilakken allemaal thuis.

Zo, dat is de andere kant van de medaille!
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 11:46:06 #134
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_122908363
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 11:38 schreef Vasilevski het volgende:
Rita Verdonk zou volgens de peilingen ook 30 zetels halen. Het gaat nooit gebeuren.
In het verleden hebben we ook al Leefbaar Nederland en de PRDV gehad, die hoog scoorden in de peilingen. Het geldt niet alleen voor nieuwe partijen, de PvdA heeft een paar jaar geleden ook op 60 zetels gestaan.
pi_122908419
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 11:46 schreef freako het volgende:

[..]

In het verleden hebben we ook al Leefbaar Nederland en de PRDV gehad, die hoog scoorden in de peilingen. Het geldt niet alleen voor nieuwe partijen, de PvdA heeft een paar jaar geleden ook op 60 zetels gestaan.
De PvdA had die status toen op gemeentelijk niveau wel 'verzilverd' en Geert is ook uit het niets vrij groot geworden.

Dus soms zegt het wel wat, hoewel ik het grotendeels met je eens ben.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 12:06:09 #136
45206 Pietverdriet
pi_122909003
Is het eigenlijk bekend of het dezelfde groep mensen is die van de ene protestpartij naar de andere rennen of is het een heel breed fenomeen?
pi_122909073
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 11:48 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

De PvdA had die status toen op gemeentelijk niveau wel 'verzilverd' en Geert is ook uit het niets vrij groot geworden.

Dus soms zegt het wel wat, hoewel ik het grotendeels met je eens ben.
De PvdA komt natuurlijk niet uit het niets. Een grote PvdA kan nog wel vaker voorkomen, al was 60 wel extreem geweest. In 2006 deden ze het in de gemeenteraad inderdaad erg goed, net als de SP overigens. Het is nu moeilijk voor te stellen, maar dat was het jaar van de 'linkse lente' en het hoogtepunt van de populariteit van Wouter Bos. De VVD stond in brand, de 'groenrechtse' Rutte was een slappe leider, verder op rechts waren allerlei splinterpartijtjes vanuit de VVD en LPF. Uiteindelijk is het toch ietsje anders gegaan.

Geert is ook niet helemaal uit het niets gekomen. Het rechtse deel van de VVD-kiezers en de LPF-aanhang was niet ineens verdwenen. Het heeft alleen veel tijd gekost, en de ondergang van allerlei LPF-splinterpartijtjes, voordat Wilders serieus kon groeien. De moord op Van Gogh maakte de islamkritiek een stuk actueler, en Groep Wilders was één van de weinige fracties die aan dezelfde kant stond als de meerderheid van de bevolking in het referendum voor de Europese Grondwet. De kloof tussen burgers en de TK was nog nooit zo groot. Na de verkiezingen in 2006 kon de PVV nog groter worden door het ongeïnspireerde grijze middenkabinet van CDA/PvdA/CU.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 12:08:07 #138
165633 eriksd
The grand facade...
pi_122909076
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 16:52 schreef sonnyspek het volgende:
Zie je het al voor je, het premiersdebat tussen Rutte, Samson, Wilders, Roemer en Krol. :')
Ik zie niet in wat er mis is met Krol. De beste man heeft een dubbele agenda, maar altijd netjes en zeer welbespraakt. Mag ook wel weer eens :)
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_122909154
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 11:31 schreef Five_Horizons het volgende:

Als je de feiten niet kent, is het niet handig je met dit soort discussies te bemoeien.
Dat bedoel ik.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 12:11:31 #140
45206 Pietverdriet
pi_122909177
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 12:08 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ik zie niet in wat er mis is met Krol. De beste man heeft een dubbele agenda, maar altijd netjes en zeer welbespraakt. Mag ook wel weer eens :)
Dat was rookworststalin ook, en ik zou Marijnissen prima in mijn kennissen of vriendenkring kunnen hebben, maar niet als premier van Nederland.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 12:12:09 #141
45206 Pietverdriet
pi_122909189
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 11:31 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Daar hebben we de Wijze Pinguïn voor..
pi_122909247
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 12:11 schreef Pietverdriet het volgende:

Dat was rookworststalin ook, en ik zou Marijnissen prima in mijn kennissen of vriendenkring kunnen hebben, maar niet als premier van Nederland.
Daar zeg je wat.

Wie zou eigenlijk een goede premier zijn?
pi_122909274
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 12:10 schreef GibsonHummingbird het volgende:

[..]

Dat bedoel ik.
Dan begrijp ik dus niet wat je hier komt doen, eigenlijk. :)
pi_122909401
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 12:15 schreef Five_Horizons het volgende:

Dan begrijp ik dus niet wat je hier komt doen, eigenlijk. :)
Dat zeg ik nou juist van jou met zo'n flut verhaal.

Je hebt het over goudgerande geef pensioenen terwijl iedereen toch wel weet dat de overheid nou juist geld uit de pensioenpot gesnoept heeft.
Je hebt het over studenten die moeten gaan werken om de ouderen hun oude dag door te helpen terwijl die ouderen dat nou juist deden/doen om de studenten hun studie te laten genieten.

Kortom, kom maar terug als je iets zinnigs te melden hebt.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 12:20:30 #145
45206 Pietverdriet
pi_122909430
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 12:14 schreef GibsonHummingbird het volgende:

[..]

Daar zeg je wat.

Wie zou eigenlijk een goede premier zijn?
Gaat er trouwens niet om dat qua persoonlijkheid Marijnissen niet geschikt zou zijn, maar zijn politieke overtuiging lijkt mij rampzalig voor het land.
pi_122909491
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 12:19 schreef GibsonHummingbird het volgende:

[..]

Dat zeg ik nou juist van jou met zo'n flut verhaal.

Je hebt het over goudgerande geef pensioenen terwijl iedereen toch wel weet dat de overheid nou juist geld uit de pensioenpot gesnoept heeft.
Je hebt het over studenten die moeten gaan werken om de ouderen hun oude dag door te helpen terwijl die ouderen dat nou juist deden/doen om de studenten hun studie te laten genieten.

Kortom, kom maar terug als je iets zinnigs te melden hebt.
Wat de 'roof' door de overheid uit die pot te maken heeft met het feit dat ouderen nauwelijks hebben meebetaald aan hun eigen pensioen, weet ik niet, maar jij schijnt het belangrijk te vinden. :')

Lees je eens in: zoek eens op backservice en de werking daarvan. Heb je het laatste nieuws gemist? Ouderen zijn niet arm en krakkemikkig meer. Dat geldt alleen voor de écht oudere. De babyboomers hebben heel goed voor zichzelf gezorgd op kosten van de generaties daarna. Alles verkwanseld (gasbel) en niet gereserveerd voor de oude dag (AOW) en volop genoten van alle fiscale cadeautjes die ze zichzelf hebben gegeven.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 12:23:03 #147
305827 cool15
ik ben hoger dan bazen
pi_122909515
quote:
etc

geen geld, kost ook weer 10k om mee te mogen doen met de verkiezingen
i gave my bitch a comment
yhea
bitches love comments
pi_122909753
quote:
14s.gif [b]Op vrijdag 15 februari 2013 12:22 schreef [url=http://forum.fok.nl/user/profile

Wat de 'roof' door de overheid uit die pot te maken heeft met het feit dat ouderen nauwelijks hebben meebetaald aan hun eigen pensioen, weet ik niet, maar jij schijnt het belangrijk te vinden. :')
Over inlezen gesproken,

1986. Onno Ruding is minister van Financiën. Het kabinet Lubbers besluit de pensioenpremie voor de ambtenaren te verlagen. Daarnaast haalt het kabinet ook nog geld uit de penisoenpot om de overheidsbegroting rond te krijgen.
De toenmalige kabinetten Kok en Lubbers die hebben een bedrag in de orde van zo'n 30 miljard omgerekend in euro's van nu he, zo'n 30 miljard uit het fonds gelicht om 2 dingen te bewerkstelligen. 1 om gaten in de begroting van de staat der Nederlanden te dichten. Ten tweede om eh op kosten van toch mensen die daarvoor eh hun pensioenpremies betaald hadden, grootschalige reorganisaties bij de overheid te helpen bekostigen.
Bron, Zembla.
quote:
Lees je eens in: zoek eens op backservice en de werking daarvan. Heb je het laatste nieuws gemist? Ouderen zijn niet arm en krakkemikkig meer. Dat geldt alleen voor de écht oudere. De babyboomers hebben heel goed voor zichzelf gezorgd op kosten van de generaties daarna. Alles verkwanseld (gasbel) en niet gereserveerd voor de oude dag (AOW) en volop genoten van alle fiscale cadeautjes die ze zichzelf hebben gegeven.
Wat een hoop onzin zeg.
Volgens mij betalen werkenden gewoon hun premies en eventueel hun aanvullend pensioen.
Dus laat maar even zien dat dat niet zo is.
pi_122909806
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 12:20 schreef Pietverdriet het volgende:

Gaat er trouwens niet om dat qua persoonlijkheid Marijnissen niet geschikt zou zijn, maar zijn politieke overtuiging lijkt mij rampzalig voor het land.
Ik zoek iemand die ons vertrouwen geeft en ik vraag me af wie dat dan moet zijn.
Bezuinigen is niet zo erg maar het volk wat er nu zit geeft mij nou niet echt het gevoel dat ze iets om het land en de burgers geven maar wie dan wel?
pi_122910169
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 12:30 schreef GibsonHummingbird het volgende:

[..]

Over inlezen gesproken,

1986. Onno Ruding is minister van Financiën. Het kabinet Lubbers besluit de pensioenpremie voor de ambtenaren te verlagen. Daarnaast haalt het kabinet ook nog geld uit de penisoenpot om de overheidsbegroting rond te krijgen.
De toenmalige kabinetten Kok en Lubbers die hebben een bedrag in de orde van zo'n 30 miljard omgerekend in euro's van nu he, zo'n 30 miljard uit het fonds gelicht om 2 dingen te bewerkstelligen. 1 om gaten in de begroting van de staat der Nederlanden te dichten. Ten tweede om eh op kosten van toch mensen die daarvoor eh hun pensioenpremies betaald hadden, grootschalige reorganisaties bij de overheid te helpen bekostigen.
Bron, Zembla.
Dat dat gebeurd is, heeft nogal weinig relevantie met de goudgerande eindloonregelingen die ze voor zichzelf (terwijl men wist dat de vergrijzing aanstaande was) hebben geregeld op kosten van de belastingbetaler.

quote:
Wat een hoop onzin zeg.
Volgens mij betalen werkenden gewoon hun premies en eventueel hun aanvullend pensioen.
Dus laat maar even zien dat dat niet zo is.
Nogmaals: lees je eens in hoe een eindloonregeling en vooral backservice werkt. Ik leg het hier alvast even uit, want ik merk dat weinig mensen weten hoe het werkt.

Bij een eindloonregeling, moet de werkgever bij een loonsverhoging, eigenlijk net doen alsof de werknemer dat inkomen al had bij aanvang van het dienstverband. De 'achterstallige pensioenpremie' die dan betaald moet worden, wordt door de werkgever in één keer gestort.

Binnen de overheid is het lange tijd goed gebruik geweest om mensen aan het einde van de loopbaan nog even snel wat promoties te geven (bijvoorbeeld in het leger), zodat het loon tijdelijk omhoog ging, maar vooral het pensioen dezelfde stijging doormaakte. De werkgever (in dit geval de overheid, maar dit geldt voor elke eindloonregeling) moest in dat geval de achterstallige premie die de werknemer dus niet betaald heeft, in één keer storten in het pensioenfonds.

Dus ja: men betaalt vast premie, maar het meeste is in dit geval door de werkgever betaald. Met een middelloonregeling is dit niet het geval (net zoals met een beschikbare premieregeling
pi_122910467
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 11:21 schreef GibsonHummingbird het volgende:

[..]

En toch kunnen die ouderen niet hun aan elkaar beloofde pensioen krijgen zonder dat jongeren daarvoor krom mogen liggen.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 12:59:46 #152
165633 eriksd
The grand facade...
pi_122910596
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 12:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Oke Piet, dank.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_122910734
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 12:55 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

En toch kunnen die ouderen niet hun aan elkaar beloofde pensioen krijgen zonder dat jongeren daarvoor krom mogen liggen.
Dat is ook logisch, want alhoewel ze wel gewerkt hebben (althans de helft van de ouderen), ze maken aanspraak op veel meer dan waarvoor ze betaald hebben.
pi_122910883
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 12:55 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Dat krom liggen komt vast door gebrek aan ruggengraat.
pi_122910890
De SP zou ook de grootste partij worden in de peilingen voor de verkiezingen volgens Maurice de Hond en nu weer de 50 + opblazen, ja die Maurice houdt wel van een potje sensatie, Henk Krol hoeft maar één verkeerd woord te zeggen en ze zijn weer terug bij af om vervolgens door te jojoën richting de verkiezingen, peilingen :') :') :') :')
pi_122911153
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 13:09 schreef pinine het volgende:
De SP zou ook de grootste partij worden in de peilingen voor de verkiezingen volgens Maurice de Hond en nu weer de 50 + opblazen, ja die Maurice houdt wel van een potje sensatie, Henk Krol hoeft maar één verkeerd woord te zeggen en ze zijn weer terug bij af om vervolgens door te jojoën richting de verkiezingen, peilingen :') :') :') :')
Maar dit is TNS Niepopulisties!
pi_122911310
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 13:09 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Dat krom liggen komt vast door gebrek aan ruggengraat.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_122911609
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 13:21 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je teruggelezen had kon je zien dat ik meerdere keren behoorlijk serieus op ingegaan ben. Maar om je eigen gebrek op je verzuim of luiheid met kleuterschoolniveau af te doen begrijp ik dat je nog niet veel verder bent gekomen dan profiteren van de gemeenschap. Dus een hoop geschreeuw.
pi_122911882
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 13:30 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Als je teruggelezen had kon je zien dat ik meerdere keren behoorlijk serieus op ingegaan ben. Maar om je eigen gebrek op je verzuim of luiheid met kleuterschoolniveau af te doen begrijp ik dat je nog niet veel verder bent gekomen dan profiteren van de gemeenschap. Dus een hoop geschreeuw.
Je liegt dat je barst, de enige personen in dit topic buiten ikzelf die het ooit over de pensioenfondsen hebben gehad zijn GibsonHummingbird en Five_Horizons (hier: NWS / 50PLUS naar 24 zetels in peiling en hier dus: NWS / 50PLUS naar 24 zetels in peiling).
pi_122912163
Ah, je huilt over de pensioenfondsen dat je misschien tekort komt? Zeg dat dan meteen voordat je anderen voor leugenaar uitmaakt heiknurft.

Ik gewoon over de reden waarom 50PLUS naar 24 zetels stijgt, wat gewoon OnTopic is.
pi_122912185
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 13:45 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ah, je huilt over de pensioenfondsen dat je misschien tekort komt? Zeg dat dan meteen voordat je anderen voor leugenaar uitmaakt heiknurft.

Ik gewoon over de reden waarom 50PLUS naar 24 zetels stijgt, wat gewoon OnTopic is.
Draai er nou niet steeds omheen en ga er nou eens op in. In een topic over een partij wiens speerpunt 'de pensioenen' is hoef je je echt niet druk te maken dat je oftopic gaat als je het er over hebt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Tocadisco op 15-02-2013 13:55:26 ]
pi_122912624
quote:
18s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 13:46 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Draai er nou niet steeds omheen en ga er nou eens op in.
Oké dan, zorg dan dat je de pot vult zodat je ook wat hebt voor je oude dag. En die pot vullen doet men middels premiebetalingen verkregen uit arbeid en niet wachten tot de gebraden kip je mond in vliegt. Ja, ik weet het, verwijzen naar werken is een vies woord tegenwoordig bij de jeugd, die gaat liever zuip en drugvakanties houden in exotische oorden meerdere malen per jaar. En ach, de nieuwste iPhone5 met een dure abo waar je mee kan pimpen op wintersport is ook niet weg. Tja, en spaarzaam zijn is ook al niet besteed aan de jeugd.
pi_122912750
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 13:58 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Oké dan, zorg dan dat je de pot vult zodat je ook wat hebt voor je oude dag. En die pot vullen doet men middels premiebetalingen verkregen uit arbeid en niet wachten tot de gebraden kip je mond in vliegt. Ja, ik weet het, verwijzen naar werken is een vies woord tegenwoordig bij de jeugd, die gaat liever zuip en drugvakanties houden in exotische oorden meerdere malen per jaar. En ach, de nieuwste iPhone5 met een dure abo waar je mee kan pimpen op wintersport is ook niet weg. Tja, en spaarzaam zijn is ook al niet besteed aan de jeugd.
Volgens mij leg ik per maand bijna 300 euro in die pot... toch is de vraag of ik daar ooit nog eens wat van terugzie een zeer goede vraag.
pi_122912851
quote:

[..]

Drugsvakanties... juist :'). Maar dan nog maar een keer in de hoop nu wel een fatsoenlijk antwoord terug te krijgen (het liefst eentje zonder stereotypen maar wel met feiten): Vind je het ook niet nogal krom dat jongeren in verhouding meer premie moeten betalen voor hun pensioen dan ouderen, vooral ook omdat zij op geen enkele manier verantwoordelijk zijn voor het tekort wat nu is ontstaan? Iets wat de pensioenfondsen overigens zelf hebben gezegd:

quote:
Al langer wordt de discussie gevoerd of dit systeem nog wel eerlijk is voor de verschillende generaties, omdat jongeren relatief meer bijdragen dan ouderen.
http://www.nu.nl/geldzake(...)lijker-verdeeld.html
pi_122912977
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 14:05 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Drugsvakanties... juist :'). Maar dan nog maar een keer in de hoop nu wel een fatsoenlijk antwoord terug te krijgen (het liefst eentje zonder stereotypen maar wel met feiten): Vind je het ook niet nogal krom dat jongeren in verhouding meer premie moeten betalen voor hun pensioen dan ouderen, vooral ook omdat zij op geen enkele manier verantwoordelijk zijn voor het tekort wat nu is ontstaan? Iets wat de pensioenfondsen overigens zelf hebben gezegd:

[..]

Ik geniet juist altijd heel erg van haar reacties. :@ Zij is zo zuur dat ik mijn Hollandse Nieuwe altijd even tegen het beeldscherm aandruk als een reactie van haar in beeld is; instant rolmops :9

Maar ik zal jullie verder ontopic laten gaan :@
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 14:11:33 #166
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_122913058
Dr.Nikita heeft gelijk. Dat gejank van sommige jongeren moet maar eens afgelopen zijn.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 14:14:09 #167
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_122913141
Je kunt ook altijd een bedrijfje beginnen, ben je niet verplicht tot die pensioenpotten en kun je gewoon je eigen pensioen sparen. Je bent niet verplicht om als werknemer aan de gang te gaan.
pi_122913425
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 14:05 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

[..]

Tijden veranderen eenmaal. De jongeren hebben momenteel veel meer bestedingsruimte dat de ouderen destijds hadden.
De pensioenfondsen zowel staat als particulier zijn heus niet zo arm als dat ze voordoen. Ze hebben overal ter wereld voor miljarden investeringen in onroerend goed en in multinationals. Het beleggen en de rente pakt even slecht voor ze uit in een recessie maar dan vind ik het nog niet terecht dat fondsen inclusietf die kale rover de ouderen tegen de jongeren uitspelen.
pi_122913731
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 14:11 schreef betyar het volgende:
Dr.Nikita heeft gelijk. Dat gejank van sommige jongeren moet maar eens afgelopen zijn.
Hey, een graai-oudere :')
  vrijdag 15 februari 2013 @ 14:29:45 #170
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_122913760
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 14:29 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Hey, een graai-oudere :')
Op 33-jarige leeftijd? :') :')
pi_122913844
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 14:29 schreef betyar het volgende:

[..]

Op 33-jarige leeftijd? :') :')
Je bent het gewend om aan gratis geld te komen, dus ik begrijp dat je dat de normaalste zaak van de wereld vindt en dus ook begrijpt waarom die ouderen zo aan het janken zijn.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 14:32:13 #172
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_122913886
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 14:31 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Je bent het gewend om aan gratis geld te komen, dus ik begrijp dat je dat de normaalste zaak van de wereld vindt en dus ook begrijpt waarom die ouderen zo aan het janken zijn.
Gratis geld? Leg uit......
pi_122913963
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 14:32 schreef betyar het volgende:

[..]

Gratis geld? Leg uit......
Moet ik weer gaan linken naar het topic waarin je meldde dat je al twee jaar ziek thuis zat, zonder wat uit te voeren?
  vrijdag 15 februari 2013 @ 14:36:17 #174
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_122914045
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 14:34 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Moet ik weer gaan linken naar het topic waarin je meldde dat je al twee jaar ziek thuis zat, zonder wat uit te voeren?
Tja, als je niet kan en mag werken door ziekte, dat is iets waar jezelf niet om vraagt. Wat is je punt?
pi_122914121
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 14:36 schreef betyar het volgende:

[..]

Tja, als je niet kan en mag werken door ziekte, dat is iets waar jezelf niet om vraagt. Wat is je punt?
Zodra de WIA om de hoek komt, kan er ineens wel gewerkt worden :')

Het punt had ik al aangegeven. Je getroll kan ik prima verklaren.
pi_122914410
Natuurlijk kunnen jongeren wel harder werken maar de stereotypes van Nikita zijn echt waardeloos. Zeker over drugs, terwijl die generatie nonstop stoned was.

En over iPhone lullen is makkelijk nu. Net als de ouders van de babyboomers schande konden spreken van het feit dat iedereen opeens een auto had. Je kunt best met OV! Zo heeft elke generatie iets extra's.

Ouderen worden steeds ouder, daar was geen rekening mee gehouden, dus liften ouderen straks onevenredig hard mee op de schouders van jongeren. En daarmee financieren jongeren van nu de feestjaren van babyboomers die ongestoord vermogen konden vergaren. Iets wat voor jongeren tegenwoordig veel moeilijker is, gezien de overheersing door babyboomerbedrijven en strenge regelgeving die in het voordeel is van de gevestigde orde.

Ik ben 'm al gepeerd naar China en daar kun je aan de levende lijve ondervinden hoe entrepreneurial jongeren kunnen zijn zolang de regels minder streng zijn. Dat is er gewoon bureaucratisch uitgesloopt in Nederland, dus moet men niet verbaasd doen als Nederlandse jongeren niet dezelfde inzet hebben. Dus dikke l*l voor al die babyboomers maar ik ga dus niet voor jullie werken. Da's ook kapitalisme, eat that!
pi_122914562
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 14:11 schreef betyar het volgende:
“Loop niet voor me, want ik volg niet.
Loop niet achter me, want ik leid niet.
Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”
  vrijdag 15 februari 2013 @ 14:55:00 #178
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_122914749
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 14:37 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Zodra de WIA om de hoek komt, kan er ineens wel gewerkt worden :')

Het punt had ik al aangegeven. Je getroll kan ik prima verklaren.
WIA? Daar wilde ik juist niet in...... Daar had ik wel in kunnen gaan als ik mezelf zou aanstellen. :')
Maar goed, ik wens jou in ieder geval geen ziekte of gebrek toe, of misschien wel zodat jezelf eens ervaart hoe dat nou is. Ik wens je veel succes.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 14:57:21 #179
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_122914833
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 14:49 schreef kaatje50 het volgende:

[..]

ik begrijp dat alles onder de 50 onder jongeren valt? :')
pi_122915080
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 14:20 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Tijden veranderen eenmaal. De jongeren hebben momenteel veel meer bestedingsruimte dat de ouderen destijds hadden.
De pensioenfondsen zowel staat als particulier zijn heus niet zo arm als dat ze voordoen. Ze hebben overal ter wereld voor miljarden investeringen in onroerend goed en in multinationals. Het beleggen en de rente pakt even slecht voor ze uit in een recessie maar dan vind ik het nog niet terecht dat fondsen inclusietf die kale rover de ouderen tegen de jongeren uitspelen.
Waarom moeten jongeren betalen voor de ouderen, ouderen die de rijkste groep in dit land zijn? Leg het me eens uit. Het kan natuurlijk dat je socialist bent, dan snap ik je keuze.
pi_122915151
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 14:45 schreef SuperHarregarre het volgende:
Natuurlijk kunnen jongeren wel harder werken maar de stereotypes van Nikita zijn echt waardeloos. Zeker over drugs, terwijl die generatie nonstop stoned was.

En over iPhone lullen is makkelijk nu. Net als de ouders van de babyboomers schande konden spreken van het feit dat iedereen opeens een auto had. Je kunt best met OV! Zo heeft elke generatie iets extra's.

Ouderen worden steeds ouder, daar was geen rekening mee gehouden, dus liften ouderen straks onevenredig hard mee op de schouders van jongeren. En daarmee financieren jongeren van nu de feestjaren van babyboomers die ongestoord vermogen konden vergaren. Iets wat voor jongeren tegenwoordig veel moeilijker is, gezien de overheersing door babyboomerbedrijven en strenge regelgeving die in het voordeel is van de gevestigde orde.

Ik ben 'm al gepeerd naar China en daar kun je aan de levende lijve ondervinden hoe entrepreneurial jongeren kunnen zijn zolang de regels minder streng zijn. Dat is er gewoon bureaucratisch uitgesloopt in Nederland, dus moet men niet verbaasd doen als Nederlandse jongeren niet dezelfde inzet hebben. Dus dikke l*l voor al die babyboomers maar ik ga dus niet voor jullie werken. Da's ook kapitalisme, eat that!
In China is het motto toch ook van dat de jongeren voor de ouderen zorgen net zoals practisch overal ter wereld behalve in NL?

Ik bedoel, waar ik woon betaalt men ook pensioenpremie en relatief erg veel waar je weinig van terugziet aan het einde van de rit. Maar het gebruik van oudsher is dat de staat er van uitgaat dat je voor je ouders zorgt tot hun dood, ze hebben je immers het leven geschonken en opgevoed. Bijna overal zie je 2 of meer generaties in 1 woning leven en degene die de ouders tot het laatst verzorgt heeft het erfrecht van de woning. Tot die tijd is privacy van kinderen vaak een probleem als men niet de middelen heeft om een woning op te delen met ieder minstens een eigen ingang.
pi_122915610
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 15:04 schreef Dr.Nikita het volgende:
In China is het motto toch ook van dat de jongeren voor de ouderen zorgen net zoals practisch overal ter wereld behalve in NL?
Niet per se. Hier heb je ook voorzieningen maar op een andere basis. Overigens, hoe erg is het om als jongeren voor ouderen te zorgen op een bepaald moment? Je moet het immers als jongere opbrengen om te werken en daar moet een bepaalde vergoeding tegenover staan, anders word je vanzelf ongemotiveerd. Ook al zou ik geld kwijt zijn aan ouders, en zou ik netto hetzelfde overhouden dan geeft dat een beter gevoel. Waarom? Omdat ik degene ben die werk en daarmee van alles bekostig. Dat geeft gewoon een andere dimensie aan het begrip werk. In Nederland werk je amper voor jezelf maar alleen om een onhoudbaar systeem in stand te houden. Daar kan ik de motivatie niet voor opbrengen, dus ben ik weg.

quote:
Ik bedoel, waar ik woon betaalt men ook pensioenpremie en relatief erg veel waar je weinig van terugziet aan het einde van de rit. Maar het gebruik van oudsher is dat de staat er van uitgaat dat je voor je ouders zorgt tot hun dood, ze hebben je immers het leven geschonken en opgevoed. Bijna overal zie je 2 of meer generaties in 1 woning leven en degene die de ouders tot het laatst verzorgt heeft het erfrecht van de woning. Tot die tijd is privacy van kinderen vaak een probleem als men niet de middelen heeft om een woning op te delen met ieder minstens een eigen ingang.
In China zie je eerder dat de huidige generatie van een jaar of 30-40 de toekomstige babyboomergeneratie kan worden, omdat ze bezig zijn een enorm vermogen te vergaren waar jongeren dit niet meer kunnen, financieel gezien. Dus overal heb je wel zo'n generatie die alles opsoepeert en niets gunt aan generaties na hen. Verschil is wel dat het hier nog in de overgangsfase zit, en je dus de mogelijkheid hebt om bij de babyboomers te kunnen horen en de generatie na je te naaien. In Nederland zijn de genaaide generaties al bekend, namelijk iedereen die van na 1980 is.
pi_122915682
Oké
  vrijdag 15 februari 2013 @ 15:20:32 #184
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_122915866
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 15:02 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Waarom moeten jongeren betalen voor de ouderen, ouderen die de rijkste groep in dit land zijn? Leg het me eens uit. Het kan natuurlijk dat je socialist bent, dan snap ik je keuze.
Rijkste groep? Op die leeftijd behoren de jongeren van nu ook als zij hun huisje na 30 jaar hebben afbetaald.
pi_122915883
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 15:16 schreef Dr.Nikita het volgende:
Oké
Wel lekker makkelijk debaten zo, als je bepaalde posts negeert. Overigens maakt het mij niet zoveel uit wat jullie doen in Nederland. :P Al heb ik liever dat 50plus wint. Wel zielig voor mijn leeftijdsgenoten die steeds minder gaan verdienen en meer moeten werken, maar ik hoef mijn ouders niet te ondersteunen vanuit China. ^O^ Dubbele winst voor mij. Sterker nog. Go KROL!
  vrijdag 15 februari 2013 @ 15:29:01 #186
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_122916231
Op basis van twee kinderen kost een kind gemiddeld 13% van het besteedbaar inkomen, zeurende jongeren dienen dat terug te betalen met rente.
pi_122916234
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 14:57 schreef Matty___ het volgende:

[..]

ik begrijp dat alles onder de 50 onder jongeren valt? :')
ik doelde niet op één bepaalde post, maar dat wat Dr. Nikita post, is precies wat ik steeds denk als ik al die meningen hier tegenkom. ik had gisteravond al e.e.a. gelezen, maar had geen zin meer me er in te mengen.

Laat de ouderen lekker van hun pensioen genieten en misgun een ander niet zoveel.
Want misgunnen is wat ik in bijna elk topic wel tegenkom en dat is precies wat er tegenwoordig in Nederland speelt. Het misgunnen, het is ieder voor zich geworden, helaas.
Wat vergeten wordt is dat haast elke inwoner van Nederland gebruik maakt van een of andere vorm van subsidie van de Staat. Studeren, OV-kaart, HRA, Huren, Pensioen, AOW, WAO, WIA, en wat al niet meer. ;)
pi_122916629
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 15:20 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Wel lekker makkelijk debaten zo, als je bepaalde posts negeert. Overigens maakt het mij niet zoveel uit wat jullie doen in Nederland. :P Al heb ik liever dat 50plus wint. Wel zielig voor mijn leeftijdsgenoten die steeds minder gaan verdienen en meer moeten werken, maar ik hoef mijn ouders niet te ondersteunen vanuit China. ^O^ Dubbele winst voor mij. Sterker nog. Go KROL!
Nee, ik ga niet op elke post reageren om de simpele reden dat het steeds een herhaling van zetten wordt.

En nee, ik heb ook niets meer met NL wat met pensioen te maken heeft behalve het wettelijke waar ik recht op heb, naar het aantal jaar dat ik NL heb gewoond. Mijn ouders (beiden 73) en schoonouders (41 en 63) leven niet meer.
Mijn ouders hebben zich te pletter gewerkt en altijd in een huurhuis gewoond. Mijn schoonmoeder is met 41 aan borstkanker overleden en mijn schoonvader met 63 aan een hartinfarct. Ook geen eigen woning en armoe troef met een kudde kinderen achterlatend.
Aangezien wij zelf uit een arm gezin komen hebben wij ook zelf aan den lijve het geploeter van onze ouders meegemaakt. Nooit vakantie of vaker dan 1 keer in de week vlees op tafel. En zo was het ook bij vriendjes en vriendinnetjes, vonden we heel gewoon. Niks geen rijkdom en zwemmen in geld. Een stapel stenen kun je niet eten zoals sommigen denken.
Tja, en dan zie ik hoe sommigen afgeven op de ouderen terwijl ze zelf vaak in luxe en weelde zijn opgegroeid vind ik uitermate triest.
pi_122916665
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 15:29 schreef kaatje50 het volgende:

[..]

ik doelde niet op één bepaalde post, maar dat wat Dr. Nikita post, is precies wat ik steeds denk als ik al die meningen hier tegenkom. ik had gisteravond al e.e.a. gelezen, maar had geen zin meer me er in te mengen.

Laat de ouderen lekker van hun pensioen genieten en misgun een ander niet zoveel.
Want misgunnen is wat ik in bijna elk topic wel tegenkom en dat is precies wat er tegenwoordig in Nederland speelt. Het misgunnen, het is ieder voor zich geworden, helaas.
Wat vergeten wordt is dat haast elke inwoner van Nederland gebruik maakt van een of andere vorm van subsidie van de Staat. Studeren, OV-kaart, HRA, Huren, Pensioen, AOW, WAO, WIA, en wat al niet meer. ;)
^O^
  vrijdag 15 februari 2013 @ 15:43:34 #190
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_122916789
Wat heeft misgunnen hiermee te maken?
Daarmee kun je alles wat krom is wel recht praten. Heel veel ouderen zijn helemaal niet zielig als ze wat meer gaan bijdragen, dat doen de jongeren immers ook.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 15:43:59 #191
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_122916808
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 15:20 schreef betyar het volgende:

[..]

Rijkste groep? Op die leeftijd behoren de jongeren van nu ook als zij hun huisje na 30 jaar hebben afbetaald.
Inderdaad, en tegen die tijd wil ik best een portie van mijn fortuin afstaan om het land te redden.

Maar nu heb ik nog een fulltime baan en wordt het straks al zwaar genoeg om het enorme aantal ouderen te onderhouden, dus give me a FUCKING break. Ze kunnen best een deel van de rekening betalen.
pi_122916859
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 15:43 schreef BasEnAad het volgende:
Wat heeft misgunnen hiermee te maken?
Daarmee kun je alles wat krom is wel recht praten. Heel veel ouderen zijn helemaal niet zielig als ze wat meer gaan bijdragen, dat doen de jongeren immers ook.
wat dragen "jongeren" meer bij dan?
pi_122916971
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 15:45 schreef kaatje50 het volgende:

[..]

Heb jij gemist wat er allemaal duurder geworden is? Dat er telkens weer meer naar de Staat gaat, door middel van allerlei premies, belastingen en andere maatregelen? Dat allerlei fiscale voordelen (dus minder belasting betalen) terecht de nek om zijn gedraaid toen de babyboomers bijna met pensioen gingen (en dat niet meer nodig hadden)

Vergrijzing kost een flinke bak geld en dat mogen de productieven van deze samenleving gaan opbrengen. In het verleden is daar 0,0 voor gereserveerd...
  vrijdag 15 februari 2013 @ 15:53:07 #194
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_122917180
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 15:43 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Inderdaad, en tegen die tijd wil ik best een portie van mijn fortuin afstaan om het land te redden.

Maar nu heb ik nog een fulltime baan en wordt het straks al zwaar genoeg om het enorme aantal ouderen te onderhouden, dus give me a FUCKING break. Ze kunnen best een deel van de rekening betalen.
En waarvan moeten ze dat doen? Die stapel stenen verkopen en maar onder een brug gaan liggen?
Ik ben vooral van mening dat de jongeren iets teveel luxe en gemakzucht kennen, alles is maar aankomen waaien.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 15:53:36 #195
136343 BasEnAad
pi_122917203
quote:

[..]

Studiefinanciering steeds lager, slechter onderwijs, OV-kaart weg, alles wordt duurder, binnenkort kunnen 2 jongeren 5 ouderen gaan onderhouden. Puur en alleen omdat de ouderen die vroeger veel van het systeem geprofiteerd hebben nu blijkbaar niks hoeven bij te dragen. Het is niet alleen de lusten zeg. Het is niet de schuld van individuele ouderen, maar tijdens hun werktijd is wel alles voor de jongeren afgebroken. Waanzin om nu te mogen zeggen dat zij niks meer hoeven bij te dragen en de jongeren misgunners zijn.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 15:54:34 #196
136343 BasEnAad
pi_122917252
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 15:53 schreef betyar het volgende:

[..]

En waarvan moeten ze dat doen? Die stapel stenen verkopen en maar onder een brug gaan liggen?
Ik ben vooral van mening dat de jongeren iets teveel luxe en gemakzucht kennen, alles is maar aankomen waaien.
Jaja, de jeugd van tegenwoordig bla bla. Ga nou maar eens in op de feiten.
pi_122917318
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 15:47 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Heb jij gemist wat er allemaal duurder geworden is? Dat er telkens weer meer naar de Staat gaat, door middel van allerlei premies, belastingen en andere maatregelen? Dat allerlei fiscale voordelen (dus minder belasting betalen) terecht de nek om zijn gedraaid toen de babyboomers bijna met pensioen gingen (en dat niet meer nodig hadden)

Vergrijzing kost een flinke bak geld en dat mogen de productieven van deze samenleving gaan opbrengen. In het verleden is daar 0,0 voor gereserveerd...
Natuurlijk heb ik dat niet gemist, merk het ook in mijn beurs hoor.
Maar hoe zijn de productieven, van nu, aan een leuke, lichamelijk minder zware baan gekomen. Door een mooie Studie? Zelf betaald? Of betaald door de Staat, terwijl ze nog een dubbeltje bijgedragen hebben?
pi_122917322
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 15:47 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ik kan hier maar 1 antwoord op geven.

Heb je gemist dat het vrij besteedbaar inkomen veel meer is dan van de babyboomers?
  vrijdag 15 februari 2013 @ 15:58:06 #199
45206 Pietverdriet
pi_122917399
Hoe goed jongeren het wel of niet hebben doet er niet toe. De generatie die nu met pensioen is krijgt daar gemiddeld meer uit dan bijgedragen, hebben volop geprofiteerd van de huizenmarktzeepbel, de aardgasbaten en de opbouw van de staatsschuld en het voorschot wat daarmee genomen is op de toekomst.
Jongeren mogen vervolgens de staatsschuld aflossen, een hoge hypotheek nemen en het zonder de aardgasbaten doen, en betalen voor de pensioenen van de babyboom generatie.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 15:59:16 #200
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_122917439
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 15:54 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Jaja, de jeugd van tegenwoordig bla bla. Ga nou maar eens in op de feiten.
Dat doe ik toch, ik zou graag willen zien hoe die ouderen dat moeten betalen aangezien hun meeste vermogen een stapel bakstenen zijn.
pi_122917471
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 15:53 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Studiefinanciering steeds lager, slechter onderwijs, OV-kaart weg, alles wordt duurder, binnenkort kunnen 2 jongeren 5 ouderen gaan onderhouden. Puur en alleen omdat de ouderen die vroeger veel van het systeem geprofiteerd hebben nu blijkbaar niks hoeven bij te dragen. Het is niet alleen de lusten zeg. Het is niet de schuld van individuele ouderen, maar tijdens hun werktijd is wel alles voor de jongeren afgebroken. Waanzin om nu te mogen zeggen dat zij niks meer hoeven bij te dragen en de jongeren misgunners zijn.
je noemt nu al 2 dingen waar Overheidsgeld voor gebruikt wordt. En dat mag wel? De ouderen van nu hadden deze voorzieningen niet en moesten keihard werken om hun gezin te onderhouden, vaak zonder enige scholing of opleiding. Door dat harde werken, op zeer jonge leeftijd hebben ze volop bijgedragen aan de Welvaart van ons land.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 16:01:55 #202
136343 BasEnAad
pi_122917526
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 15:59 schreef betyar het volgende:

[..]

Dat doe ik toch, ik zou graag willen zien hoe die ouderen dat moeten betalen aangezien hun meeste vermogen een stapel bakstenen zijn.
Ja, een stapel bakstenen die afbetaald is. Dat hoeven ze niet meer te betalen met hun pensioen+AOW.
pi_122917534
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 15:56 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ik kan hier maar 1 antwoord op geven.

Heb je gemist dat het vrij besteedbaar inkomen veel meer is dan van de babyboomers?
Dat is simpelweg niet waar. :)

http://www.cbs.nl/NR/rdon(...)vaartinnederland.pdf bladzijde 19.

Besteedbaar inkomen is 10% (gecorrigeerd voor prijsniveau) hoger dan in 1977 en dat is met name te danken aan het feit dat vrouwen tegenwoordig ook werken. Per saldo is het dus echt andersom...
  vrijdag 15 februari 2013 @ 16:02:49 #204
136343 BasEnAad
pi_122917554
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:00 schreef kaatje50 het volgende:

[..]

je noemt nu al 2 dingen waar Overheidsgeld voor gebruikt wordt. En dat mag wel? De ouderen van nu hadden deze voorzieningen niet en moesten keihard werken om hun gezin te onderhouden, vaak zonder enige scholing of opleiding. Door dat harde werken, op zeer jonge leeftijd hebben ze volop bijgedragen aan de Welvaart van ons land.
Ja, goed van ze. Maar 'ze' hebben het geld ook weer opgemaakt. OP. Dus iedereen mag inleveren, niet alleen de studenten.
pi_122917585
quote:

[..]

Ik lees alweer dat hier de klassieke fout gemaakt wordt dat 'ouderen' dit zijn:

pi_122917644
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:02 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Ja, goed van ze. Maar 'ze' hebben het geld ook weer opgemaakt. OP. Dus iedereen mag inleveren, niet alleen de studenten.
"Ze" hebben het niet alleen opgemaakt. De vrolijke studenten, bijvoorbeeld omdat we het nu even over de "jongeren" hebben, hebben er ook lekker van geprofiteerd, want zonder het harde werken van de, nu, ouderen, was dat geld er niet geweest. Denk ook even aan die kant van het geheel, voordat je de ouderen een zorgeloze oude dag misgunt ;)
pi_122917662
quote:

[..]

Het is geen wonder dat de babyboomers zo'n financiele rotzooi achterlaten. Ze kennen de feiten niet, en willen de feiten ook niet kennen.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 16:06:01 #208
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_122917694
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:01 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Ja, een stapel bakstenen die afbetaald is. Dat hoeven ze niet meer te betalen met hun pensioen+AOW.
Pensioen? Je bedoelt achterstallig loon dat is ingehouden door de werkgever, al dan niet verplicht?
  vrijdag 15 februari 2013 @ 16:07:12 #209
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_122917745
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:03 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

[ afbeelding ] :')
Nee hoor.
pi_122917762
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:04 schreef kaatje50 het volgende:

[..]

"Ze" hebben het niet alleen opgemaakt. De vrolijke studenten, bijvoorbeeld omdat we het nu even over de "jongeren" hebben, hebben er ook lekker van geprofiteerd, want zonder het harde werken van de, nu, ouderen, was dat geld er niet geweest. Denk ook even aan die kant van het geheel, voordat je de ouderen een zorgeloze oude dag misgunt ;)
We misgunnen niemand wat. Het punt is dat er jarenlang met oogkleppen op vooral is geleefd voor zichzelf. Pas op het moment dat de pleuris echt uitbreekt, gaan we proberen wat op te lossen.

De vergrijzing zag men al vele jaren geleden aankomen, maar op het moment dat iemand daar (bijvoorbeeld) in de jaren 90 (CDA, 1994) iets mee wilde proberen, zei men massaal 'nee'.

Er is op de pof geleefd en heeft zichzelf goed verwend. De vervuiler betaalt, dus lijkt het me prima dat solidariteit ook twee kanten op werkt. :)
  vrijdag 15 februari 2013 @ 16:07:51 #211
136343 BasEnAad
pi_122917768
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:04 schreef kaatje50 het volgende:

[..]

Studenten hebben nog niet eens de kans van jou gekregen te werken. En leg me geen woorden in de mond, ik misgun niks.
pi_122917774
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:03 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

[ afbeelding ] :')
De "ouderen" mogen ook wat jonger zijn hoor, maar dan nog, hebben ze meer bijgedragen dan de jongeren van nu. De jongere generatie moet dankbaar zijn dat ze van de Staat hebben mogen studeren. Dat noem ik nu een voorschot nemen!
pi_122917886
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:07 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Studenten hebben nog niet eens de kans van jou gekregen te werken. En leg me geen woorden in de mond, ik misgun niks.
Die kans krijg je zeker wel van mij, maar ben bescheiden in je oordeel tot je zelf wat bijgedragen hebt, in plaats van gebruik maken van geld wat je nog niet verdiend hebt.
Dat is mijn punt. Ik gun iedereen een gezond, gelukkig en rijk leven. Maar kan boos worden als iemand nog niets zelf bijgedragen heeft zich nu zo uitspreekt over een generatie die heel hard heeft moeten werken
  vrijdag 15 februari 2013 @ 16:11:25 #214
136343 BasEnAad
pi_122917902
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:06 schreef betyar het volgende:

[..]

Pensioen? Je bedoelt achterstallig loon dat is ingehouden door de werkgever, al dan niet verplicht?
Geef het beestje maar een naam, feit is dat er heel veel geld naar ouderen gaat en dat zij zonder iemand de schuld te geven best wat mogen bijdragen. Zij hebben ook een voorschot genomen met hun welvaart. Jij geeft de jongeren wel de schuld van een plezierig leven, maar bij de ouderen is het allemaal verdient en terecht, ik vind dat hypocriet.

Deze leuke generatie heeft trouwens ook de pensioenfondsen leeggegraaid in de jaren '90.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 16:11:43 #215
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_122917918
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:08 schreef kaatje50 het volgende:

[..]

De "ouderen" mogen ook wat jonger zijn hoor, maar dan nog, hebben ze meer bijgedragen dan de jongeren van nu. De jongere generatie moet dankbaar zijn dat ze van de Staat hebben mogen studeren. Dat noem ik nu een voorschot nemen!
je doet nu voor komen alsof we een perfect system hebben geerft waar niets mis mee is.
pi_122917976
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:06 schreef betyar het volgende:

[..]

Een eindloonregeling hebben en dan beweren dat je dat zelf betaald hebt? _O-
pi_122918017
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:11 schreef Matty___ het volgende:

[..]

je doet nu voor komen alsof we een perfect system hebben geerft waar niets mis mee is.
Als er niets mis mee was geweest, hadden we nu deze crisis niet, waarschijnlijk. Dus die bewering is onzin. Deze mensen hebben gebruik gemaakt van dat wat de regering hen bood. En....dat doen de jongeren van nu, net zo goed... Of zeggen die nu, ik betaal mijn studie zelf wel, want de Staatskas is al zo leeg?
pi_122918046
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:11 schreef kaatje50 het volgende:

[..]

Die kans krijg je zeker wel van mij, maar ben bescheiden in je oordeel tot je zelf wat bijgedragen hebt, in plaats van gebruik maken van geld wat je nog niet verdiend hebt.
Dat is de reden waarom dat we de discussie nu hebben.
Nu moet er ingegrepen worden maar het is aan de late kant. 20 jaar geleden had men hier een voorschot op moeten nemen, maar Geld..
pi_122918054
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:05 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Het is geen wonder dat de babyboomers zo'n financiele rotzooi achterlaten. Ze kennen de feiten niet, en willen de feiten ook niet kennen.
Dit dus.

Het is echt treurig gesteld met de feitenkennis. Hun ouders hebben hen heel mooi elke dag verteld dat ze 'zo hard gewerkt' hebben en dat ze een 'welverdiend' pensioen hebben, dat dat dogma een eigen leven is gaan leiden...
pi_122918073
quote:

[..]

Dat is mijn punt. Ik gun iedereen een gezond, gelukkig en rijk leven. Maar kan boos worden als iemand nog niets zelf bijgedragen heeft zich nu zo uitspreekt over een generatie die heel hard heeft moeten werken
Dus ze mogen er pas over klagen op het moment dat het eigenlijk al te laat is?
  vrijdag 15 februari 2013 @ 16:16:43 #221
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_122918114
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:14 schreef kaatje50 het volgende:

[..]

Als er niets mis mee was geweest, hadden we nu deze crisis niet, waarschijnlijk. Dus die bewering is onzin. Deze mensen hebben gebruik gemaakt van dat wat de regering hen bood. En....dat doen de jongeren van nu, net zo goed... Of zeggen die nu, ik betaal mijn studie zelf wel, want de Staatskas is al zo leeg?
Dat besef was er toen nog niet blijkbaar. Toen kon je ook 2 hypotheken aftrekken etc. en DIE kosten moeten wij nu betalen, wat ook prima is maar ik vind het nogal erg dat de generatie die het bedacht heeft en er van geprofiteerd heeft er wel moeite mee heeft om mee te betalen.
pi_122918123
quote:

[..]

Volgens mij heb je het vooral over de ouders van de babyboomers (die nu 80+ zijn) en niet de babyboomers zelf (die nu 50+ zijn). De eerste groep heeft het zwaar, maar die laatste dus echt niet. Die kunnen best wat bijdragen.
pi_122918148
We moeten dit gewoon afwentelen op onze kinderen!

Ik vraag tegenwoordig al een voorschot van mijn kinderen :) (8, 10 en 12 jaar oud) Leren ze alvast dat leven in Nederland vreselijk veel geld kost, omdat je ouders er een puinhoop van maken.
pi_122918150
quote:

[..]

Bla bla bla... De zuipverhalen die ik geregeld van mijn babyboomercollega's hoor, verschillen in niets, van die van mij en mijn generatiegenoten. Tel daarbij op dat babyboomers hun jeugd in de flowerpowertijd beleefden en je weet dat velen er een drugsgebruik op nahielden, waar veel van de huidige jeugd steil van achterover zou slaan.

Treurig overigens ook, dat de generatie die eind jaren '60 de boel kort en klein sloeg om hun rechten te eisen, diezelfde rechten nu weer stelselmatig afbreken...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_122918194
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:08 schreef kaatje50 het volgende:

[..]

Het lijkt me evident dat oudere mensen per saldo al meer hebben bijgedragen aan de maatschappij dan de jongere mensen. Dat heeft simpelweg te maken met het aantal arbeidsjaren dat iemand heeft.

Interessanter is de vraag of de jongere generaties ook nog wat mogen profiteren van de "solidariteit", of dat dat alleen geldt voor de oudere generaties.
pi_122918220
Topic niet gelezen. Hun program ook niet overigens :@

Ergens verbaasd het me niks; die zullen ongetwijfeld dingen roepen over van pensioenen afblijven en dergelijke. En dan wordt het straks een grote partij, want er zijn er nogal wat die binnen nu en 15 jaar tegen hun pensioen aanhikken en dan gaat de pot op aan hun.

En wij hebben dikke vette pech straks }:| :r

Kaffers :r
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_122918237
quote:

[..]

Wat een onzin. Door dit soort kortzichtigheid gaat Nederland kapot. Het is juist heel goed dat jongeren nu én hun eigen verantwoordelijkheid nemen en daarbij ook eisen dat de veroorzakers van al deze ellende (50+) eraan meebetalen.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 16:19:42 #228
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_122918238
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:11 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Geef het beestje maar een naam, feit is dat er heel veel geld naar ouderen gaat en dat zij zonder iemand de schuld te geven best wat mogen bijdragen. Zij hebben ook een voorschot genomen met hun welvaart. Jij geeft de jongeren wel de schuld van een plezierig leven, maar bij de ouderen is het allemaal verdient en terecht, ik vind dat hypocriet.

Deze leuke generatie heeft trouwens ook de pensioenfondsen leeggegraaid in de jaren '90.
Dat klopt, dat hebben ze na een leven van hard werken verdient. De pensioenfondsen zijn door de overheid en bedrijven leeggegraaid. Iets waar over valt te twisten want als de overheid dat niet had gedaan zaten we eerder in de ellende. (Even voor de duidelijkheid: Ik ben daar dus echt tegen!)
  vrijdag 15 februari 2013 @ 16:20:52 #229
45206 Pietverdriet
pi_122918290
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:19 schreef betyar het volgende:

[..]

Dat klopt, dat hebben ze na een leven van hard werken verdient. De pensioenfondsen zijn door de overheid en bedrijven leeggegraaid. Iets waar over valt te twisten want als de overheid dat niet had gedaan zaten we eerder in de ellende. (Even voor de duidelijkheid: Ik ben daar dus echt tegen!)
En daarom moet de rekening bij de jonge generatie worden neergelegd en niet bij de doorsnee, zeer rijke babyboom generatie?
pi_122918295
En allemaal maar doen alsof 50+ zou hard hebben gewerkt. Dat is dus dikke onzin. Genoeg mensen in die categorie die helemaal niet hard hebben gewerkt.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 16:21:00 #231
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_122918299
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:13 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Een eindloonregeling hebben en dan beweren dat je dat zelf betaald hebt? _O-
Het is ze door de bedrijven voorgespiegeld.
Als jij een auto besteld met alle opties en vervolgens leveren ze je een auto met minder opties voor dezelfde prijs, neem jij daar genoegen mee?
pi_122918328
Ik ga er, voor nu, mee stoppen. Mijn huishoudelijke plicht roept, eten koken voor mijn hard werkende man. :) Ik zou zeggen, Ga lekker serieus studeren, van je eigen geld natuurlijk, daarna een mooie baan zoeken en veel sparen... Maak vooral geen gebruik van wat voor subsidie dan ook ,want dan kan de kas niet hebben. Als een ieder dan op eigen kracht een goed, rijk leven heeft opgebouwd, inclusief eigen huis zonder HRA, krijgen die mensen van mij een dikke pluim _O_
pi_122918332
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En daarom moet de rekening bij de jonge generatie worden neergelegd en niet bij de doorsnee, zeer rijke babyboom generatie?
Die veel langer zal moeten gaan werken dan de gemiddelde babyboomer :'). Die is namelijk et 60 al op kosten van z'n collega's met de VUT en pre-pensioen gegaan....
  vrijdag 15 februari 2013 @ 16:22:09 #234
45206 Pietverdriet
pi_122918351
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:21 schreef betyar het volgende:

[..]

Als jij een auto besteld met alle opties en vervolgens leveren ze je een auto met minder opties voor dezelfde prijs, neem jij daar genoegen mee?
Als ik een auto rij is het dan redelijk dat ik van jou verwacht dat jij hem betaald?
  vrijdag 15 februari 2013 @ 16:22:42 #235
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_122918375
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:21 schreef kaatje50 het volgende:
Ik ga er, voor nu, mee stoppen. Mijn huishoudelijke plicht roept, eten koken voor mijn hard werkende man. :) Ik zou zeggen, Ga lekker serieus studeren, van je eigen geld natuurlijk, daarna een mooie baan zoeken en veel sparen... Maak vooral geen gebruik van wat voor subsidie dan ook ,want dan kan de kas niet hebben. Als een ieder dan op eigen kracht een goed, rijk leven heeft opgebouwd, inclusief eigen huis zonder HRA, krijgen die mensen van mij een dikke pluim _O_
Dat was zonder HRA misschien ook gelukt nu....
pi_122918386
quote:

[..]

Als die auto me voor een habbekrats is verkocht begin ik wel zo een vermoeden te krijgen dat ik opgelicht ben, dat betekent dan echter niet dat ik mensen die er helemaal geen schuld aan hebben dat ik ben opgelicht (mijn kinderen bijvoorbeeld) daar dan maar daar voor op laat draaien.
pi_122918394
quote:

[..]

Dat is het punt niet. Feit is dat ze er nauwelijks aan betaald hebben (aan wat wel, eigenlijk?) en daar wel altijd prat op gaan.
pi_122918395
quote:

[..]

Maar kan boos worden als iemand nog niets zelf bijgedragen heeft zich nu zo uitspreekt over een generatie die heel hard heeft moeten werken
Babyboomers hebben nooit harder hoeven te werken dan de huidige dertigers en veertigers, dat heeft de generatie vóór hun (die van hun ouders dus) nl. gedaan...
  vrijdag 15 februari 2013 @ 16:23:15 #239
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_122918403
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Yep, hadden de bedrijven en overheden maar eerlijk moeten zijn tegen de mensen.
pi_122918412
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:21 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Die veel langer zal moeten gaan werken dan de gemiddelde babyboomer :'). Die is namelijk et 60 al op kosten van z'n collega's met de VUT en pre-pensioen gegaan....
En die babyboomer had een vast contract vanaf jonge leeftijd in plaats van jaar na jaar een flexcontract.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 16:23:30 #241
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_122918417
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als ik een auto rij is het dan redelijk dat ik van jou verwacht dat jij hem betaald?
Dat is geen antwoord op de vraag.
pi_122918455
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:23 schreef betyar het volgende:

[..]

Je bent bij die vraag dan ook vergeten te melden dat het om een auto gaat voor een prijs die te mooi is om waar te zijn.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 16:25:39 #243
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_122918499
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:23 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat is het punt niet. Feit is dat ze er nauwelijks aan betaald hebben (aan wat wel, eigenlijk?) en daar wel altijd prat op gaan.
Eind jaren 80 zat er een godsvermogen in de pensioenpotten, iets waar de jongeren niet aan of zeer beperkt hebben meebetaald.
pi_122918543
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:25 schreef betyar het volgende:

[..]

Eind jaren 80 zat er een godsvermogen in de pensioenpotten, iets waar de jongeren niet aan of zeer beperkt hebben meebetaald.
Dan gebruikt men dat vermogen toch gewoon voor pensioenen? Laat de jongeren dan maar prima in hun eigen fonds sparen en beleggen.
pi_122918571
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:25 schreef betyar het volgende:

[..]

Dat hebben de werkgevers dan ook betaald. :)
pi_122918580
quote:

[..]

Oh, maar dan kunnen seniorenflats enz. ook opgedoekt worden. Waarom zouden de huidige dertigers en veertigers dan immers over een paar jaar bejaarde babyboomers verzorgen?
pi_122918583
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:19 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Wat een onzin. Door dit soort kortzichtigheid gaat Nederland kapot. Het is juist heel goed dat jongeren nu én hun eigen verantwoordelijkheid nemen en daarbij ook eisen dat de veroorzakers van al deze ellende (50+) eraan meebetalen.
Ze willen natuurlijk hun vol pensioentje houden.
Hypotheekrente moet natuurlijk blijven zoals het is, laat de volgende generatie maar lekker het dubbele betalen dan wat ze er zelf voor hebben neergelegd.
Gaat het been ineens doormidden dan moet dat natuurlijk ook 100% vergoed worden, want.. geld.

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:20 schreef Nielsch het volgende:
En allemaal maar doen alsof 50+ zou hard hebben gewerkt. Dat is dus dikke onzin. Genoeg mensen in die categorie die helemaal niet hard hebben gewerkt.
Mooie tijd leek me dat. Je rechter wijsvinger erafgerukt en dan gewoon 100% worden afgekeurd.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 16:27:56 #248
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_122918591
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:24 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Je bent bij die vraag dan ook vergeten te melden dat het om een auto gaat voor een prijs die te mooi is om waar te zijn.
Nee hoor. Kijk ik ben van mening dat degene die zijn geboren voor 1950 ook best wat kunnen inleveren, de babyboomers van na 1950 zijn de lul net als ons.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 16:28:31 #249
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_122918619
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:27 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat hebben de werkgevers dan ook betaald. :)
Achterstallig loon bedoel je.
pi_122918631
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:27 schreef karton2 het volgende:

Mooie tijd leek me dat. Je rechter wijsvinger erafgerukt en dan gewoon 100% worden afgekeurd.
Precies. 1 miljoen mensen in de WAO 8)7
pi_122918643
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:28 schreef betyar het volgende:

[..]

Achterstallig loon bedoel je.
Nee. Jij weet niet hoe een eindloonregeling werkt. Heb ik in dit topic al uitgelegd. :)
(heeft namelijk niets met achterstallig loon te maken)
  vrijdag 15 februari 2013 @ 16:29:38 #252
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_122918656
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:26 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Dan gebruikt men dat vermogen toch gewoon voor pensioenen? Laat de jongeren dan maar prima in hun eigen fonds sparen en beleggen.
Wil je dat niet begin je toch gewoon voor jezelf?
  vrijdag 15 februari 2013 @ 16:30:12 #253
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_122918684
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:29 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Nee. Jij weet niet hoe een eindloonregeling werkt.
Jawel hoor.
pi_122918687
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:29 schreef betyar het volgende:

[..]

Wil je dat niet begin je toch gewoon voor jezelf?
Jij wilt dat een complete generatie ZZP'er of ondernemer wordt?
pi_122918702
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:30 schreef betyar het volgende:

[..]

Jawel hoor.
Blijkbaar niet, anders blaatte je niet zo dom. (of trollde je niet zo) :)
pi_122918771
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:30 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Is hij ook gaan doen, toen hij ineens gedwongen werd, omdat zijn baas zijn salaris niet meer hoefde te betalen na twee jaar ziek zijn en hij dreigde de WIA in te glijden. Toen kon het timmeren ineens wel :')
  vrijdag 15 februari 2013 @ 16:32:30 #257
45206 Pietverdriet
pi_122918774
quote:

[..]

Klopt, het is een vraag die jij niet gaat beantwoorden
  vrijdag 15 februari 2013 @ 16:33:53 #258
45206 Pietverdriet
pi_122918818
quote:

[..]

En daar moeten jongeren voor betalen en niet de zeer warm zittende babyboomers
  vrijdag 15 februari 2013 @ 16:35:19 #259
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_122918880
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:30 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Nee.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 16:36:21 #260
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_122918915
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:30 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Blijkbaar niet, anders blaatte je niet zo dom. (of trollde je niet zo) :)
Je bent ervan bewust dat er babyboomers zijn die in de middelloonregeling vallen?
pi_122918934
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:35 schreef betyar het volgende:

[..]

Nee.
Dus zul je uiteindelijk toch een oplossing moeten hebben die ook voor de gewone werknemer werkt of niet soms?
  vrijdag 15 februari 2013 @ 16:36:57 #262
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_122918940
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:32 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Is hij ook gaan doen, toen hij ineens gedwongen werd, omdat zijn baas zijn salaris niet meer hoefde te betalen na twee jaar ziek zijn en hij dreigde de WIA in te glijden. Toen kon het timmeren ineens wel :')
  vrijdag 15 februari 2013 @ 16:37:47 #263
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_122918979
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:36 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Dus zul je uiteindelijk toch een oplossing moeten hebben die ook voor de gewone werknemer werkt of niet soms?
Nee, zoiets heet eigen keuzes maken.
pi_122918985
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:36 schreef betyar het volgende:

[..]

Je bent ervan bewust dat er babyboomers zijn die in de middelloonregeling vallen?
Niet veel, maar een aantal hebben net een paar jaartjes middelloon meegepakt. Nou, dat zet zoden aan de dijk... " :') "
pi_122918998
Hier zo'n mooi voorbeeldje van intergenerationele solidariteit:

quote:
Maandag 24 september AVV vs. ABP
Geschreven door Thenextlan.
принтер Epson K201
joomla 3.0
AVV klaagde in 2006 het Algemeen Burgerlijk Pensioenfonds (ABP) aan voor verboden leeftijdsdiscriminatie bij de overgangsmaatregelen voor vroegpensioen. Werknemers van 56 jaar en jonger raken hun eigen vroegpensioen kwijt maar betalen wel het vroegpensioen voor werknemers ouder dan 56 jaar. 24 september komt de zaak voor de kantonrechter in Heerlen.
In 2005 bereikten de sociale partners en het kabinet een akkoord over de omstreden maatregelen voor het beperken van vroegpensioen. Werknemers geboren voor 1950 mochten nog met vroegpensioen, werknemers van 56 en jonger betalen voor de regeling. In totaal kost de regeling 12 miljard euro, die wordt betaald door 56-minners. De overgangsmaatregel duurt tot 2023, tot die tijd betalen de 56-minners mee aan de maatregel.

AVV vindt dat er sprake is van verboden leeftijdsdiscriminatie en klaagt daar het ABP voor aan. Op 24 september komt de zaak voor de rechter in Heerlen. AVV verwacht dat de rechter erkent dat er sprake is van verboden leeftijdsdiscriminatie, mede aangezien de Commissie Gelijke Behandeling vorige maand oordeelde dat een soortgelijke regeling in de tijdschriftenbranche op verboden leeftijdsdiscriminatie berustte.

Volgens het AVV zijn er verschillende manieren om recht te doen aan zowel de belangen van de 56-plussers als de 56-minners. Ouderen kunnen langer doorwerken, of men kan besluiten de aanspraken van 56-minners niet te laten vervallen als ze voor 2023 de overheid verlaten. Evenwichtiger maatregelen bij andere pensioenfondsen ondersteunen de visie van AVV.

VUT-overgangsregeling
De VUT-overgangsregeling voorziet erin dat de VUT regeling die tot eind 2005 gold van kracht blijft voor degenen geboren voor 1950 (de 56-plussers).
Daarmee kunnen ze met dezelfde gegarandeerde uitkering met vroegpensioen op de leeftijd van 61 jaar en 2 maanden of op de leeftijd van 62 jaar en 2 of 3 maanden.
Voor degenen geboren na 1949 (de 56-minners) verdwijnt de VUT regeling. Daarvoor in de plaats krijgen zij een iets hoger pensioen. Dat hogere pensioen kunnen ze uitruilen voor een even hoog pensioen als voorheen en het restant kunnen ze gebruiken voor vroegpensioen.
Berekeningen door een actuaris wijzen uit dat 56-minners gemiddeld ruim 12 maanden langer moeten doorwerken dan onder de oude (VUT) regeling.
Daarnaast moet de VUT regeling betaald worden voor degenen geboren voor 1950. Dat kost volgens het ABP ongeveer 12 miljard. Aangezien er niet is gespaard voor de VUT, moeten degenen geboren na 1949 de kosten dragen. Die komen neer op bijna 4 % van het salaris per jaar tot aan 2023.

De VUT overgangsregeling maakt verboden leeftijdsonderscheid
Vrijwel alle lusten van de regeling komen terecht bij de generatie van voor 1950: die kan nog steeds gebruik maken van de riante VUT regeling: gegarandeerde uitkering, vroeg uittreden, nauwelijks premie afdragen voor de VUT. Vrijwel alle lasten komen terecht bij de generatie vanaf 1950: die moet zowel langer doorwerken als de kosten van de VUT regeling die niet meer voor hen geldt betalen. Bovendien is de hoogte van de als compensatie ingevoerde levensloopuitkering onzeker.
De Wet Gelijke Behandeling naar Leeftijd (WGBL) verbiedt sinds 2004 om leeftijdsonderscheid te maken indien er oplossingen voorhanden zijn die minder –of niet- discrimineren. Er zijn duidelijk regelingen die daaraan voldoen. Sommigen daarvan zijn in andere sectoren ook ingevoerd, zoals in de metaalsector of bij het pensioenfonds van FNV zelf: daar is de ingansdatum voor de VUT met twee jaar verhoogd, zodat de regeling eerlijker wordt en jongeren veel minder hoeven te betalen.

Achtergrond en feiten

De Wet VPL
De VUT-overgangsregeling is een nadere uitwerking van het Hoofdlijnenakkoord d.d. 5 juli 2005 tussen de overheids- en onderwijswerkgevers enerzijds en de vakbonden anderzijds (ABVA KABO FNV, CNV Publieke Zaak, De Unie MHP, Algemene Onderwijsbond, Politiebond FNV, etc - AVV bestond toen nog niet).
De aanleiding voor dit Hoofdlijnenakkoord was het voornemen om de Wet VPL (Vut, Prepensioen, Levensloop) aan te nemen, waarmee de belastingvoordelen voor VUT worden weggenomen. Daarmee wilde de regering Balkenende II de vroegpensionering tegengaan. Vanwege de weerstand van de vakbonden tegen dit voornemen, heeft het kabinet in de Wet VPL toegestaan om de fiscale voordelen van de VUT regeling voor degenen geboren voor 1950 in stand te houden.

De inzet van de rechtszaak
Indien AVV wint, worden de discriminerende bepalingen van het ABP Pensioenreglement nietig verklaard, en zal het ABP de lasten eerlijker moeten verdelen. Het ABP moet tijdens het proces openheid van zaken geven.
Wij zijn graag bereid om mee te denken aan een rechtvaardig alternatief.
Wat voor alternatief heeft AVV?
Wij willen dat de lusten en lasten eerlijker verdeeld worden. Dat kan enerzijds door ouderen langer te laten doorwerken, anderzijds door de pensioenaanspraken van jongeren niet te laten vervallen als ze voor 2023 weggaan bij de overheid of bij het onderwijs. Ook kan je er voor kiezen om de mensen die met vervroegd pensioen willen zonder dat er voor gespaard is, een lagere uitkering te geven. Daarnaast is het denkbaar om de mensen die nu met vroegpensioen zijn gegaan weer te verleiden voor de arbeidsmarkt, met behoud van pensioenrechten. Zeker gezien de arbeidsmarkttekorten in de zorg en het onderwijs is dat een redelijk alternatief.
Relevante oordelen van de Commissie Gelijke Behandeling (CGB)
De CGB heeft in 2005 (oordeel 2005-219) op eenzijdig verzoek van de sociale partners geoordeeld dat het "Hoofdlijnenakkoord" van de sociale partners wel discrimineert, maar dat er geen alternatief is.
De VUT-overgangsregeling wijkt op enkele punten af van het Hoofdlijnenakkoord. Ook zei het CGB dat 56-minners gecompenseerd worden door de levensloopregeling.
Sindsdien is de CGB hierop teruggekomen: zij vindt nu ook dat levensloop niet kan gelden als compensatie, omdat het een heel andere regeling is. Daarnaast heeft de CGB ten onrechte aangenomen dat er geen alternatieven zijn: die zijn er wel, en dat tonen wij aan. Tot slot is de CGB er geheel aan voorbij gegaan dat volgens Europese jurisprudentie hier wel degelijk van verboden onderscheid sprake is.
Verder zitten er aantoonbare fouten in dit CGB oordeel. De CGB gaat ervan uit dat niet de jongeren maar de ouderen gediscrimineerd worden, terwijl juist de jongeren benadeeld worden. Ten tweede maakt de CGB een grote rekenfout.
Recentelijk, op 7 augustus jl. heeft de CGB in een vergelijkbare zaak geoordeeld dat er wel sprake is van verboden leeftijdsdiscriminatie in een VUT-overgangsregeling (oordeel 2007-150).
Het ministerie van Binnenlandse Zaken heeft al in een publicatie uit 2004 over de VUT overgangsregeling geoordeeld dat “er sprake is van een onevenredig zwaar beroep op de solidariteit van de jongere generaties”.
Levensloop als compensatie?
De levensloopregeling is maar een heel beperkte compensatie voor de benadeling van 56-minners. Vergeet ook niet dat als ambtenaren voor 2023 ergens anders willen gaan werken, zij onder het ABP Pensioenreglement hun voorwaardelijk opgebouwde pensioenaanspraken verliezen. Daarnaast is de toekomst van de levensloopregeling nogal ongewis. Wouter Bos heeft al eens geopperd om gebruik van levensloop voor vroegpensioen niet toe te staan. Allerlei financiële experts hebben voorstellen gedaan om levensloop anders in te richten, te combineren met spaarloon etc.
Ook is het rendement van de levensloopregeling ongewis: eerst rekende ABP met een verwacht rendement van 6,5 %, later heeft ABP dit bijgesteld tot 6 %, terwijl in de Financiële Bijsluiter voor de levensloopregeling een rendement “tussen 3,25 % en 5,18%” wordt genoemd.
De financiering van de VUT
De VUT-regeling voor onderwijs- en overheidspersoneel is al in 1980 ingevoerd, maar er wordt pas sinds 1994 premie voor betaald; in dertien jaar (van ’94 tot ’07) is zeker niet genoeg gespaard om nu al met een hoge uitkering te stoppen met werken. Voor 1994 werden de VUT uitkeringen betaald uit de algemene middelen van het ABP. Bovendien waren die premies oorspronkelijk erg laag (0,24 % van het salaris in ‘95) en zijn die voor 2008 opgelopen tot bijna 4 %.
Er is berekend dat de 56 plussers die nu met vervroegd pensioen gaan maar ongeveer 5% bijdragen aan hun eigen vervroegd pensioen. De overige 95% zal worden betaald door 56-minners, die hiervoor tot 2023 extra premies moeten betalen.
http://www.avv.nu/index.p(...)om_content&task=view

Heel eerlijk allemaal :')..
  vrijdag 15 februari 2013 @ 16:38:54 #266
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_122919026
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:37 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Niet veel, maar een aantal hebben net een paar jaartjes middelloon meegepakt. Nou, dat zet zoden aan de dijk... " :') "
Niet veel? Elke babyboomer na 1950.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 16:39:33 #267
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_122919065
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:38 schreef Tocadisco het volgende:
Hier zo'n mooi voorbeeldje van intergenerationele solidariteit:

[..]

http://www.avv.nu/index.p(...)om_content&task=view

Heel eerlijk allemaal :')..
Allemaal maatregelen om de jeugdwerkloosheid aan te pakken. Wees er maar blij mee.
pi_122919077
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:38 schreef betyar het volgende:

[..]

Niet veel? Elke babyboomer na 1950.
Neuh... ken de feiten. :) Je hebt al laten zien niets van deze materie te weten. Dat getroll is dan ook sneu. :)
pi_122919127
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:32 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Volgens mij was zijn handicap toen redelijk voorbij en heeft hij daarvoor onafgebroken gewerkt.

En tussendoor ook geprobeerd aan het werk te gaan, maar mocht niet van baas.

Maar goed, waarom zo op de man?
pi_122919177
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:39 schreef betyar het volgende:

[..]

Allemaal maatregelen om de jeugdwerkloosheid aan te pakken. Wees er maar blij mee.
Maatregelen die alleen blijken te werken binnen instelling die met een budget werken (zoals bijvoorbeeld het onderwijs), bij de rest was 'jeugdwerkeloosheid aanpakken' alleen maar een smoesje om eerder te stoppen met werken, zoals dat hier ook mooi door een econoom wordt uitgelegd:

quote:
Onderwijs
Alleen bij instellingen die door een budget worden geregeerd, zoals scholen, dreigen ouderen jongeren te verdringen. In het onderwijs staat de totale hoeveelheid banen immers ongeveer vast en is het dus inderdaad zo dat een doorwerkende oudere docent de doorstroom bemoeilijkt. In het onderwijs kunnen ouderen beter ingezet worden als mentor van jongeren, zodat beide generaties kunnen profiteren en kennis en ervaring beter behouden blijven.
http://www.volkskrant.nl/(...)r-arbeidsmarkt.dhtml
  vrijdag 15 februari 2013 @ 16:42:49 #271
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_122919221
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:41 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Maatregelen die alleen blijken te werken binnen instelling die met een budget werken (zoals bijvoorbeeld het onderwijs), bij de rest was 'jeugdwerkeloosheid aanpakken' alleen maar een smoesje om eerder te stoppen met werken, zoals dat hier ook mooi door een econoom wordt uitgelegd:

[..]

http://www.volkskrant.nl/(...)r-arbeidsmarkt.dhtml
1000 economen, 1000 meningen.
pi_122919250
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:42 schreef betyar het volgende:

[..]

1000 economen, 1000 meningen.
Het past niet bij jouw mening, dus dan moet het uiteraard wel fout zijn :').
  vrijdag 15 februari 2013 @ 16:46:22 #273
45206 Pietverdriet
pi_122919370
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:43 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Hij stopt mensen met afwijkende meningen het liefst in een kamp met een hek eromheen
  vrijdag 15 februari 2013 @ 16:47:15 #274
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_122919411
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:43 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Het past bij jouw mening dus is het correct? :')
pi_122919456
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:47 schreef betyar het volgende:

[..]

Het past bij jouw mening dus is het correct? :')
Hij komt met argumenten, jij komt aan met 'nietes :6!'. Doe eens een gok wie ik eerder zou geloven.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 16:52:51 #276
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_122919681
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:48 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Hij komt met argumenten, jij komt aan met 'nietes :6!'. Doe eens een gok wie ik eerder zou geloven.
http://www.abp.nl/over-ab(...)erdwenen-uit-kas.asp

quote:
In die jaren ’80 was het crisis in Nederland. Veel jongeren hadden geen werk en de overheid had veel tekorten. Door deze maatregelen werden de tekorten van de overheid een stuk minder. Verder zorgde de overheid er met dit geld van ABP voor dat ouderen eerder konden stoppen met werken. Jongeren konden zo hun plaats innemen. Dit vonden we toen met zijn allen erg belangrijk
pi_122920000
quote:
Dat geld is niet verdampt, men heeft daar allemaal van kunnen profiteren in de jaren 80 en aangezien men er ook niet tegen protesteerde vond men het blijkbaar een prima keuze. Als je dat soort keuzes maakt is dat prima maar dan moet je ook instaan voor de gevolgen daarvan, dus gewoon accepteren dat het ten koste van je pensioen gaat en niet ineens gaan eisen dat iemand anders het maar gaat oplossen. En de overheid heeft de VUT ook niet bekostigd, dat deden de pensioenfondsen zelf (middels die premie die iedereen nog tot 2023 moet betalen, ook al is de VUT voor hen iets dat ze nooit meer zelf kunnen meemaken).
  vrijdag 15 februari 2013 @ 17:04:07 #278
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_122920139
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 17:00 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Dat geld is niet verdampt, men heeft daar allemaal van kunnen profiteren in de jaren 80 en aangezien men er ook niet tegen protesteerde vond men het blijkbaar een prima keuze. Als je dat soort keuzes maakt is dat prima maar dan moet je ook instaan voor de gevolgen daarvan, dus gewoon accepteren dat het ten koste van je pensioen gaat en niet ineens gaan eisen dat iemand anders het maar gaat oplossen. En de overheid heeft de VUT ook niet bekostigd, dat deden de pensioenfondsen zelf (middels die premie die iedereen nog tot 2023 moet betalen, ook al is de VUT voor hen iets dat ze nooit meer zelf kunnen meemaken).
En ik ben van mening dat men is voorgelogen door de overheid. En ja, wij moeten dat gaan betalen voor de mensen die zijn geboren voor 1950, het zij zo. Ik persoonlijk gun ze dat wel en zal ze daar waar ik kan gewoon mee steunen.
pi_122922050
Waar figuren als Betyar en Nikita aan voorbijgaan als ze 't hebben over te gemakzuchtige jongeren voor wie het is komen aanwaaien, is dat je dit dan automatisch ook dient door te trekken naar ouderen. Waarom zouden ouderen nu zomaar op hun gat mogen blijven zitten? Vroeger kon dat ook niet. Dus waarom nu wel? Waarom voor ouderen een uitzonderingspositie maken in positieve zin? Ik snap dat ouderen bang zijn voor verandering, immers zij leefden op de hoogconjunctuur en alles werd steeds maar beter en groter. Alle Nederlandse rijkdommen zijn door ouderen verkocht en verpand. En nu willen de ouderen de gevolgen daarvan niet slikken, nee dat moet de jonge generatie doen. De generatie die hier part noch deel aan heeft gehad.

En zo slaan we mooi een generatie over qua ellende. Van de oorlogsgeneraties, hop babyboomers een geweldig leven met constante verbeteringen zonder einde, en dan de nieuwe oorlogsgeneraties rond Wereldoorlog 3. En maar doen alsof ze het zo zwaar hebben, die babyboomers. De generatie die er qua oorlogen precies tussendoor piept. De generatie die onze welvaart heeft geexporteerd omdat ze er zelf op de korte termijn beter van werden. De 'na ons de zondvloed'-generatie. De Nederlandse jeugd bedankt jullie.
pi_122924218
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 17:04 schreef betyar het volgende:

[..]

En ik ben van mening dat men is voorgelogen door de overheid. En ja, wij moeten dat gaan betalen voor de mensen die zijn geboren voor 1950, het zij zo. Ik persoonlijk gun ze dat wel en zal ze daar waar ik kan gewoon mee steunen.
Prima, dan richt je toch lekker het Betyar-fonds op voor arme bejaarden. Dan kan iedereen die daar zin in heeft aan meebetalen, tegelijkertijd worden degenen die denken dat ze aan het afbetalen van de staatsschuld, het oplossen van de klimaat-, energie- en grondstoffenproblematiek en de boel een beetje draaiende te houden al genoeg werk hebben niet gedwongen om daar ook nog eens voor op te moeten draaien.
pi_122926491
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 19:08 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Prima, dan richt je toch lekker het Betyar-fonds op voor arme bejaarden. Dan kan iedereen die daar zin in heeft aan meebetalen, tegelijkertijd worden degenen die denken dat ze aan het afbetalen van de staatsschuld, het oplossen van de klimaat-, energie- en grondstoffenproblematiek en de boel een beetje draaiende te houden al genoeg werk hebben niet gedwongen om daar ook nog eens voor op te moeten draaien.
_O_
  vrijdag 15 februari 2013 @ 20:03:25 #282
45206 Pietverdriet
pi_122926741
Tante betje vind dat anderen solidair moeten zijn.
pi_122926814
quote:
Tien keer geschoten, en 1 keer raak. Dit is een doelgroep waar wat te halen valt. Ook 45+'ers die zich zorgen maken om hun oude dag, of jongeren die opkomen voor hun ouders overwegen 50+ te stemmen.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 17 februari 2013 @ 12:25:17 #284
862 Arcee
Look closer
pi_122981370
quote:
50PLUS blijft ook groeien in de peiling van Maurice de Hond. Als er nu verkiezingen zouden worden gehouden, zou de partij 16 zetels krijgen, drie meer dan in de peiling een week eerder.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 24 februari 2013 @ 12:49:12 #285
862 Arcee
Look closer
pi_123271341
Peiling Maurice de Hond: 50Plus groter dan CDA

Het consumentenvertrouwen onder ouderen ligt lager dan ooit. Dat blijkt uit onderzoek door Maurice de Hond. Verder blijft 50Plus, de partij van Henk Krol, maar zetels winnen. In de wekelijkse peiling van De Hond komt de partij nu uit op 17 zetels, tegen 15 voor het CDA.

De Hond koppelde het consumentenvertrouwen aan leeftijd en aan politieke voorkeur. Dan blijkt dat bij Nederlanders tussen de 18 en 30 het consumentenvertrouwen op -23 ligt. Bij de groep mensen boven de 50 ligt het vertrouwen nog een stuk lager, op -57. Dat is een laagterecord. De verschillen tussen jong en oud zijn de afgelopen jaren toegenomen, aldus De Hond.

Gekoppeld aan de politieke voorkeur, blijkt dat kiezers van de PVV, van de SP en van 50PLUS het minste vertrouwen in de economie hebben. PVV'ers halen -71, bij SP en 50PLUS ligt het rond de -65. Bij kiezers van VVD en CDA ligt het vertrouwen tussen de -30 en -35. D66'ers halen -15.

Kiezers van PVV, 50PLUS en SP verwachten ook veel meer dan bijvoorbeeld VVD'ers of D66'ers dat hun eigen financiële situatie het komende jaar 'duidelijk slechter' zal worden.

Zetels
Bij de vorige peiling van Maurice de Hond stonden 50Plus en het CDA nog gelijk met allebei 16 zetels. 50PLUS stijgt nu een zetel is daarmee de vijfde partij van het land. Verder zijn er weinig verschuivingen, aldus De Hond. In de Kamer heeft 50PLUS in werkelijkheid 2 zetels. De VVD staat in de peiling op 24 (41 in de Kamer), de PVV op 22 (15 in de Kamer) en PvdA en SP op 21. De PvdA heeft in werkelijkheid 38 zetels, de SP 15.

De peiling van De Hond wordt via internet gehouden onder tenminste 2500 mensen, uit een steekproef onder ruim 40.000 personen die zich ooit voor zijn panel hebben aangemeld. De peildagen zijn vrijdag en zaterdag. Als deelnemers de vraag voorgelegd krijgen op wie ze nu zouden stemmen, zien ze eerst hun oude keus voor zich. Zo worden de veranderingen in stemgedrag per individu geregistreerd.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_123273109
Tja, ik vind het nog steeds niet raar dat 50PLUS in de peilingen het goed doet.
  zondag 24 februari 2013 @ 13:31:21 #287
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_123273369
Nogal fantasieloze naam van de partij alleen.. "'Eigen generatie eerst" oid heeft wat meer sjeu.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_123273883
Je zou ook kunnen zeggen dat het opgaat voor de PvdA om zich te hernoemen in Partij vd Jaloezie waar de lijfspreuk Eerlijk Zullen We Alles Stelen de hoogste prioriteit heeft.
  zondag 24 februari 2013 @ 13:44:38 #289
38496 Perrin
pi_123274056
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 13:40 schreef Dr.Nikita het volgende:
Je zou ook kunnen zeggen dat het opgaat voor de PvdA om zich te hernoemen in Partij vd Jaloezie waar de lijfspreuk Eerlijk Zullen We Alles Stelen de hoogste prioriteit heeft.
Eerlijk zullen we alles nivelleren :P
pi_123274197
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 13:44 schreef Perrin het volgende:

[..]

Eerlijk zullen we alles nivelleren :P
Maar laten we eerlijk wezen, ik durf te stellen dat jij nooit op hun zou stemmen afgezien van het feit dat ze nog lang niet capabel zijn om te regeren.
pi_123274608
Als het CDA dan compleet weg zou vallen, zou ik het nog niet zo erg vinden. :P
  zondag 24 februari 2013 @ 14:40:25 #292
38496 Perrin
pi_123277175
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 13:47 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Maar laten we eerlijk wezen, ik durf te stellen dat jij nooit op hun zou stemmen afgezien van het feit dat ze nog lang niet capabel zijn om te regeren.
50plus? Nope.. ben ik nog veel te jong voor :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')