abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 februari 2013 @ 16:39:19 #1
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_122876153
quote:
Peiling: 50PLUS naar 24 zetels DEN HAAG - Als er nu verkiezingen waren, zou 50PLUS 24 zetels in de Tweede Kamer halen. Dat blijkt uit een peiling van TNS NIPO, die donderdag is gepubliceerd. 26 procent van de kiezers zou op de partij van Henk Krol stemmen. 50PLUS, dat momenteel in de Kamer 2 zetels heeft, zou daarmee de tweede partij van het land worden.

De VVD zou volgens deze peiling als grootste eindigen met 28 zetels. Dat zijn er 13 minder dan de liberalen bij de laatste verkiezingen haalden. De PvdA zou uitkomen op 23 zetels (min 15), de PVV op 16 (plus 1), de SP op 19 (plus 4) en het CDA op 14 (plus 2). D66 zou blijven steken op 12. De ChristenUnie blijft in de peiling staan op 5 zetels, de SGP stijgt van 3 naar 4 en de Partij voor de Dieren van 2 naar 3. GroenLinks zou zakken van 4 naar 2 zetels.

Wat is dit? Ik weet het, het is een peiling. Maar dit geeft wel een trend weer dat de ouderen afstappen van de traditionele partijen.
  † In Memoriam † donderdag 14 februari 2013 @ 16:43:19 #2
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_122876338
Plus 22 zetels, wtf?
:')
  Moderator / Redactie Sport donderdag 14 februari 2013 @ 16:44:54 #3
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_122876400
1 april valt wel vroeg dit jaar.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_122876404
Waarom in godsnaam worden dit soort peilingen nog geloofd? Iedere keer weer media-aandacht terwijl steeds blijkt dat er geen reet van klopt :')

Bij de vorige verkiezingen zat TNS NIPO er 28 zetels naast in totaal, met 12 fout voor PvdA en VVD. :')
pi_122876411
gelukkig zijn er nu geen verkiezingen :')
dude here
pi_122876423
En hoeveel heeft dat Henk Krol gekost?
  donderdag 14 februari 2013 @ 16:48:19 #7
22565 asco
Los in deze tent
pi_122876544
Die oudjes denken nog ff "na ons de zondvloed" te kunnen toepassen. Maar Krol zal ze ook niet gaan redden. Het was 25 jaar geleden al te laat om de boel te redden. Zeker geen medelijden met 50+.
pi_122876633
Het generatieconflict is compleet. Egoïstische, verbolgen 50-plussers versus de rest van Nederland.

Rutte en Samsom: doorpakken, graag. Nu. En wel zo snel mogelijk.
pi_122876720
quote:
10s.gif Op donderdag 14 februari 2013 16:50 schreef Elfletterig het volgende:
Het generatieconflict is compleet. Egoïstische, verbolgen 50-plussers versus de rest van Nederland.

ik zie ook dit kabinet 'de rit' niet uitzitten eigenlijk. en nederlanders die naar de stembussen gaan is ook niet heel vertrouwenwekkend de laatste jaren. :')
pi_122876723
Beetje respect he, die mensen hebben wel ons land weer opgebouwd..

"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  donderdag 14 februari 2013 @ 16:52:43 #12
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_122876750
Zie je het al voor je, het premiersdebat tussen Rutte, Samson, Wilders, Roemer en Krol. :')
pi_122876753
quote:
10s.gif Op donderdag 14 februari 2013 16:50 schreef Elfletterig het volgende:

\
Er is daar zat te halen.....
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_122876790
Godverdomme. Henk Krol voor MP over een jaartje of 2 :')
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_122876822
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2013 16:53 schreef Fok-it het volgende:
Godverdomme. Henk Krol voor MP over een jaartje of 2 :')
Een stel niet-productieven die ons land politiek gijzelen :')
pi_122876901
quote:
16s.gif Op donderdag 14 februari 2013 16:52 schreef venomsnake het volgende:

[ afbeelding ]
Alleen degenen die voor of in 1930 zijn geboren (15 jaar oud op het moment dat de wederopbouw in 1945 begon). Daarboven kun je er nog deels aanspraak op maken, maar na 1950 (15 op het moment dat de wederopbouw in 1965 eindigde) kun je net zo goed claimen dat je de eerste persoon bent die op het oppervlakte van Pluto rondliep, beiden hebben namelijk een waarheidsgehalte van 0%.

[ Bericht 20% gewijzigd door Tocadisco op 14-02-2013 17:02:23 ]
  donderdag 14 februari 2013 @ 17:06:48 #17
14505 OProg
A Life in Music
pi_122877405
Ik weet niet of ik moet lachen of even moet bijkomen. :{
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  donderdag 14 februari 2013 @ 17:10:49 #18
22565 asco
Los in deze tent
pi_122877576
quote:
15s.gif Op donderdag 14 februari 2013 17:06 schreef OProg het volgende:
Ik weet niet of ik moet lachen of even moet bijkomen. :{
Ga maar héél diep gebukt staat en smeer je goed in want het gaat lang en diep.
  donderdag 14 februari 2013 @ 17:13:20 #19
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_122877677
de babyboomers willen ons nog 1 keer naaien voordat ze allemaal de pijp uitgaan
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_122877703
Wat dit is? Het meest irrelevante feit in een lange tijd.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_122878001
Groot gelijk dat de oudjes 50PLUS stemmen.
  donderdag 14 februari 2013 @ 17:36:26 #22
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_122878487
quote:
14s.gif Op donderdag 14 februari 2013 17:22 schreef Dr.Nikita het volgende:
Groot gelijk dat de oudjes 50PLUS stemmen.
want die hebben het niet al goed genoeg met hun afbetaalde huizen en volle pensioen. Maak me meer zorgen over de nu werkende generatie want die krijgt het zwaar te voorduren
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_122878598
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 17:36 schreef Matty___ het volgende:

[..]

want die hebben het niet al goed genoeg met hun afbetaalde huizen en volle pensioen. Maak me meer zorgen over de nu werkende generatie want die krijgt het zwaar te voorduren
Chique is het niet, maar het is ook weer niet zo ontzettend vreemd dat we nadat we onszelf decennialang hebben verteld dat het goed is om voornamelijk je eigen belang na te streven ook daadwerkelijk gehoor gaan geven aan die oproep.
pi_122878600
quote:

[..]

Ze hebben groot gelijk om niet op die rover te stemmen die hen uit wil kleden met zijn zogenaamde eerlijk stelen-kreet.
pi_122878841
Tja.. De leugen regeert..
pi_122879400
De generatie die ons met een staatsschuld van hier tot ..... heeft opgezadeld gaat even goed voor zichzelf zorgen...
pi_122880108
quote:

[..]

Laatst idd al een bericht dat we dat armoede onder ouderen overschatten: de meeste ouderen zijn rijker dan we denken. Al blijft het wel een gemiddelde. De ouderen die nooit een koophuis hebben gekocht of de ouderen met maar een klein pensioentje of alleen AOW gaan er wel fors op achteruit.

Dat ouderen meer lijken in te leveren dan jongere mensen is vooral omdat de maatregelen mbt de ouderen nu het meest zichtbaar zijn. Zij moeten NU inleveren, en niet via loon (ze werken immers niet meer) maar via hun bezit en pensioen. Bovendien leven ze nog maar een paar decennia dus lijkt wat ze moeten inleveren in die korte tijd meer dan wat jongere mensen moeten inleveren, maar als je kijkt wat jongere mensen straks moeten inleveren dan is dat tegen de tijd dat zij oud zijn veel meer dan wat de ouderen van nu (die geprofiteerd hebben van de tijd van hoogconjunctuur) inleveren.

Andere mensen moeten ook inleveren, maar dat gaat dan via loon etc. (hogere premies, loon wat niet stijgt etc.) en minder via bezit, dus valt het minder op. Daarnaast komen er een hoop ongunstige maatregelen aan die het leven voor jongere mensen duurder gaan maken: leenstelsel, hogere bijdrages in de zorg, hogere huren en lastiger om een huis te kopen etc.
Het lijkt alsof jongere mensen minder inleveren, maar in verhouding gezien gaan zij straks meer inleveren: zij zijn pensioen, sociale vangnetten, goede betaalbare gezondheidszorg en toegankelijk betaalbaar onderwijs helemaal niet zeker. Het leven wordt voor hen veel duurder dan voor de ouderen in de tijd dat zij jonger waren. Tegen de tijd dat huidige jongere generaties ouder zijn is er waarschijnlijk veel minder over van de sociale voorzieningen etc.

Ik vind het wel solidair als de ouderen van nu ook bijdragen aan de generaties die na hen komen. Het is gewoon nodig willen we nog iets overhouden qua betaalbare en toegankelijke zorg, onderwijs, zekerheid etc.
Iedereen moet inleveren, dus ook ouderen.
Het is alleen in dit land 'not done' om aan iemands bezit te komen. Als we via loon inleveren door hogere premies en lager loon wordt daar veel minder moeilijk over gedaan. Maar als we aan iemands bezit komen (van mensen die niet meer werken en dus niet meer via loon kunnen bijdragen), ow wee.

[ Bericht 4% gewijzigd door bulbjes op 14-02-2013 18:26:21 ]
pi_122880951
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 17:58 schreef FTWO het volgende:
De generatie die ons met een staatsschuld van hier tot ..... heeft opgezadeld gaat even goed voor zichzelf zorgen...
Heeft de jongere generatie niet geprofiteerd dan? Ik zie dat de jongere generatie bulkt van het geld, rijden auto, houden meerdere keren per jaar zuipvakanties, drugs gebruiken is gemeengoed geworden onder de jeugd, bezitten de nieuwste mobieltjes met dure abo"s, dokter, tandarts , scholing kostenvrij, velen kunnen zelfstandig wonen en ergo, echt gewerkt hebben ze niet laat staan iets bijgedragen aan de samenleving, luxe, luxe en nog eens luxe en dan nog huilen dat ze het zo slecht hebben. Ik geloof er geen bitterbal van dat ze het zo slecht hebben en ook niet in de toekomst. Immers, de oudjes zijn dan al lang madeliefjes aan het omhoogduwen. Laat de jongeren ook maar eens eerst 40-50 jaar 45 uur per week buffelen om wat op te bouwen ipv vol jaloezie naar de ouderen te wijzen.
pi_122881008
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 18:42 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Heeft de jongere generatie niet geprofiteerd dan? Ik zie dat de jongere generatie bulkt van het geld, rijden auto, houden meerdere keren per jaar zuipvakanties, drugs gebruiken is gemeengoed geworden onder de jeugd, bezitten de nieuwste mobieltjes met dure abo"s, dokter, tandarts , scholing kostenvrij, velen kunnen zelfstandig wonen en ergo, echt gewerkt hebben ze niet laat staan iets bijgedragen aan de samenleving, luxe, luxe en nog eens luxe en dan nog huilen dat ze het zo slecht hebben. Ik geloof er geen bitterbal van dat ze het zo slecht hebben en ook niet in de toekomst. Immers, de oudjes zijn dan al lang madeliefjes aan het omhoogduwen. Laat de jongeren ook maar eens eerst 40-50 jaar 45 uur per week buffelen om wat op te bouwen ipv vol jaloezie de naar de ouderen te wijzen.
Dat het tegenwoordig op 2 fulltime inkomens al bijna onmogelijk is om een klein huisje te kopen maakt helemaal niks uit, want ze kunnen een mobieltje betalen? En daarbij, waar denk je dat die jongeren waar jij het hier over hebt:
quote:
jongere generatie bulkt van het geld, rijden auto, houden meerdere keren per jaar zuipvakanties, drugs gebruiken is gemeengoed geworden onder de jeugd, bezitten de nieuwste mobieltjes met dure abo"s, dokter, tandarts , scholing kostenvrij, velen kunnen zelfstandig wonen en ergo
hun geld vandaan hebben, van hun rijke ouders of van de tandenfee?
  donderdag 14 februari 2013 @ 18:46:54 #30
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_122881109
goede zaak, die doet meer voor ons dan de pvda
Krol for President
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_122881211
Ouderen hard gewerkt? :')

Vrouwen zaten sowieso thuis (toen kon dat nog en hoefde je niet driekwart van je inkomen af te staan aan de Staat, omdat alle ouderen middels zorgkosten, AOW en goudgerande pensioenregelingen aan het staatsinfuus hangen...) en alles werd vooruitgeschoven. Na hen de zondvloed....
pi_122881268
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 18:43 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Dat het tegenwoordig op 2 fulltime inkomens al bijna onmogelijk is om een klein huisje te kopen maakt helemaal niks uit, want ze kunnen een mobieltje betalen?
Zoveel ouderen konden dat zich ook niet permitteren en men had nog geeneens veel andere kosten domweg omdat het er niet was of ze konden het niet betalen.
pi_122881333
quote:
14s.gif Op donderdag 14 februari 2013 18:49 schreef Five_Horizons het volgende:
Ouderen hard gewerkt? :')

Vrouwen zaten sowieso thuis (toen kon dat nog en hoefde je niet driekwart van je inkomen af te staan aan de Staat, omdat alle ouderen middels zorgkosten, AOW en goudgerande pensioenregelingen aan het staatsinfuus hangen...) en alles werd vooruitgeschoven. Na hen de zondvloed....
Wat een onzin.
pi_122881436
Feiten :)
pi_122881542
Kijk ze eens profiteren, die jeugd van tegenwoordig:

Waarbij de stufi over iets meer dan een jaar zelfs volledig weg valt.
pi_122881555
quote:
Als er nu verkiezingen waren, zou 50PLUS 24 zetels in de Tweede Kamer halen. Dat blijkt uit een peiling van TNS NIPO, die donderdag is gepubliceerd. 26 procent van de kiezers zou op de partij van Henk Krol stemmen. 50PLUS, dat momenteel in de Kamer 2 zetels heeft, zou daarmee de tweede partij van het land worden.
24 zetels en 26% van de stemmen? Iets klopt niet echt :')
pi_122881632
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 18:56 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

24 zetels en 26% van de stemmen? Iets klopt niet echt :') Wat is de bron of bedenkt TS dit zelf?
http://www.volkskrant.nl/(...)naar-24-zetels.dhtml

Alstublieft.
pi_122881682
quote:
26% van de 50-plussers dus, dat is wat anders dan 26% van de kiezers zoals in de OP staat. Blijft schokkend, maar gelukkig zijn er geen verkiezingen.
pi_122881872
Peilingen zeggen nu natuurlijk ook niets. Verdonk stond ooit ook op 26 zetels, maar toen er verkiezingen waren, werd ze weggevaagd.
pi_122882154
Ja, en de SP zou ook zogenaamd 30 zetels hebben. We gelooft er nog in peilingen? Die dingen staan heel ver van de werkelijkheid. Ik kon je ook wel vertellen dat de pvv erop achteruit ging en dat de pvda en de vvd de grootste zouden worden. Daar heb je echt geen jaar lang mensen ondervragen voor nodig.
#freefrederike
pi_122882288
Ik beschouw het werkelijk als een zwarte dag voor Nederland. Populisme is nog nooit eerder zo groot geweest: 40 zetels.
pi_122882462
Heerlijk om te zien dat op eigenbelang altijd gespeculeerd kan worden ^O^
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_122882478
quote:
10s.gif Op donderdag 14 februari 2013 18:56 schreef Tocadisco het volgende:
Kijk ze eens profiteren, die jeugd van tegenwoordig:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Waarbij de stufi over iets meer dan een jaar zelfs volledig weg valt.
En? Of is bij de jongeren ook woensdag gehaktdag en verder geen vlees? Lopen de jongeren ook naar een telefooncel in de stromende regen voor een telefoontje? Hebben de jongeren ook maar 1 TV zender? Kunnen de jongeren zonder internet zoals vroeger? Werken ze ook minstens 45 uur per week zonder 13e maand en amper vakantiegeld? Gaan ze ook 1 keer in de 5 jaar met vakantie vlak bij huis omdat ze het niet vaker kunnen veroorloven en maar een paar snipperdagen? Gaan veel jongeren niet minstens 2 keer per week de beest uithangen met drank en drugs in disco's? Bij veel jongeren is het al armoede als ze niet minstens een auto hebben terwijl de ouderen in hun jeugd al dolgelukkig met een roestige fiets waren.
En zo kan ik wel uren doorgaan met het vertellen van hoe goed de jeugd het wel niet heeft.
pi_122882544
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:14 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

En? Of is bij de jongeren ook woensdag gehaktdag en verder geen vlees? Lopen de jongeren ook naar een telefooncel in de stromende regen voor een telefoontje? Hebben de jongeren ook maar 1 TV zender? Kunnen de jongeren zonder internet zoals vroeger? Werken ze ook minstens 45 uur per week zonder 13e maand en amper vakantiegeld? Gaan ze ook 1 keer in de 5 jaar met vakantie vlak bij huis omdat ze het niet vaker kunnen veroorloven en maar een paar snipperdagen? Gaan veel jongeren niet minstens 2 keer per week de beest uithangen met drank en drugs in disco's? Bij veel jongeren is het al armoede als ze niet minstens een auto hebben terwijl de ouderen in hun jeugd al dolgelukkig met een roestige fiets waren.
En zo kan ik wel uren doorgaan met het vertellen van hoe goed de jeugd het wel niet heeft.
Je pakt het stereotype van een rijkeluiskindje en besluit ineens dat dat dan voor elke jongere in Nederland geldt?
  donderdag 14 februari 2013 @ 19:17:22 #45
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_122882641
Eens met Dr.Nikita. _O_
pi_122882952
quote:

[..]

Je verwart technologische uitgang met de werkelijke financiële situatie. Ouderen lopen anno 2013 ook niet naar de telefooncel en hebben op hun TV ook niet maar één zender.

De jeugd heeft het zeker niet slecht in dit land, in tegendeel. Maar ouderen doen alsof ze het enorm slecht hebben, terwijl ze meest vermogende generatie in dit land zijn. Ze nemen een totaal misplaatste slachtofferrol aan. En 50PLUS is hun populistische spreekbuis. Ik vind die partij echt nog verwerpelijker dan de PVV. :r
pi_122882975
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:15 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Je pakt het stereotype van een rijkeluiskindje en besluit ineens dat dat dan voor elke jongere in Nederland geldt?
Nee hoor, ik probeer te laten zien dat de jongeren het vele malen beter hebben als de generatie van vroeger waar men nu zo schaamteloos op afgeeft.

En ik geef de oudere generatie groot gelijk dat ze geen zelfmoord willen plegen door op die kale rover te stemmen.
pi_122883032
zijn er cijfers te vinden eigenlijk? dat de ouderen ofwel het meeste inleveren danwel het meest vermogend zijn? of is het gebaseerd op vermoedens?
pi_122883074
quote:

[..]

ok...
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  donderdag 14 februari 2013 @ 19:26:17 #50
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_122883120
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:24 schreef dawg het volgende:
zijn er cijfers te vinden eigenlijk? dat de ouderen ofwel het meeste inleveren danwel het meest vermogend zijn? of is het gebaseerd op vermoedens?
Ze nemen die stapel bakstenen mee als vermogen.
pi_122883150
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:24 schreef dawg het volgende:
NRC heeft het gechekt:

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)groep-van-nederland/

Maar daar wordt zoals Betyar inderdaad al zei ook het huis meegenomen als eigen vermogen.
pi_122883267
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:25 schreef cempexo het volgende:

[..]

ok...
Hoe de peilingen nu zijn of over xyz maanden of jaren...die 50 plus partij heeft een fundament in de samenleving gemetseld.

De vraag nu is: is dat het gevolg van slecht politiek leiderschap van de laatste jaren of is het een unieke 50 plus behoefte sec?
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_122883500
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:26 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

NRC heeft het gechekt:

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)groep-van-nederland/

Maar daar wordt zoals Betyar inderdaad al zei ook het huis meegenomen als eigen vermogen.
oki. thanks.
pi_122883541
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:23 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je verwart technologische uitgang met de werkelijke financiële situatie.
Nope
quote:
Ouderen lopen anno 2013 ook niet naar de telefooncel en hebben op hun TV ook niet maar één zender.
Uiteraard niet, er is 40-50 jaar arbeid voor verricht.
quote:
De jeugd heeft het zeker niet slecht in dit land, in tegendeel. Maar ouderen doen alsof ze het enorm slecht hebben,
Velen hebben het ook slecht met alleen een AOW.
quote:
terwijl ze meest vermogende generatie in dit land zijn.
Als jouw generatie net zo zuinig leeft en net zoveel jaar gewerkt is jouw generatie veel rijker dan hun nu zijn.
quote:
Ze nemen een totaal misplaatste slachtofferrol aan.
Nee, ik vind het terecht.
quote:
En 50PLUS is hun populistische spreekbuis.
En voor jou de PvdA met hun geroeptoeter van eerlijk zullen we alles stelen en nivelleren is een feest. Als dat geen populisme is dan weet ik het ook niet meer.
quote:
Ik vind die partij echt nog verwerpelijker dan de PVV. :r
Dat mag Elfje.
pi_122883854
quote:
11s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:17 schreef betyar het volgende:
Eens met Dr.Nikita. _O_
:o
pi_122883923
Maar hoe denkt de 50PLUS partij al hun plannen te gaan bekostigen?
Dat gaan de huidige generaties bekostigen neem ik aan?
pi_122884249
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:39 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Maar hoe denkt de 50PLUS partij al hun plannen te gaan bekostigen?
Dat gaan de huidige generaties bekostigen neem ik aan?
Is toch precies hetzelfde als wat de zittende regering nu doet, de oudere generatie het gelag laten bekostigen.
pi_122884373
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:33 schreef Dr.Nikita het volgende:
Nope
Wel. Maar laten we hier geen welles-nietes-spelletje van maken.

quote:
Uiteraard niet, er is 40-50 jaar arbeid voor verricht.
Niet door mijn ouders hoor. Het zijn schatten van mensen, ze hebben hun centen eerlijk verdiend en mij prima opgevoed (al denkt KreKkeR daar anders over), maar ze hebben echt niet aan de basis gestaan van de opmars van digitale tv...

quote:
Velen hebben het ook slecht met alleen een AOW.
Sommigen, niet velen. En precies die mensen worden ontzien. Daarom is het ook zo kwalijk wat 50PLUS en anderen doen: alles op één hoop vegen. Je hebt ouderen met alleen een AOW'tje (zoals je ook jongeren op het minimum hebt) en je hebt zeer vermogende ouderen.

quote:
Als jouw generatie net zo zuinig leeft en net zoveel jaar gewerkt is jouw generatie veel rijker dan hun nu zijn.
Dat moet nog maar blijken, aangezien de babyboomgeneratie torenhoge zorgkosten gaat maken en al het geld naar zich toe trekt. Zo zuinig heeft die generatie trouwens niet geleefd. Ze hebben een enorme staatsschuld laten ontstaan en ze hebben zichzelf ook nog regelmatig flink in de schulden gestoken met hoge hypotheken.

quote:
Nee, ik vind het terecht.
Ik niet. Ik ageer er fel tegen, want ik vind het behoorlijk misselijkmakend. En bovendien komt 80-90 procent van het gemekker voort uit luiheid en onwetendheid: mensen vertikken het om zich in feiten te verdiepen.

quote:
En voor jou de PvdA met hun geroeptoeter van eerlijk zullen we alles stelen en nivelleren is een feest. Als dat geen populisme is dan weet ik het ook niet meer.
Eerlijk delen is nog steeds wat de PvdA nastreeft. Dat betekent dus niet dat je alle ouderen (ook de vermogende) buiten schot laat en de rekening bij de jongere generatie neerlegt. Er wordt solidariteit van iedereen gevraagd; alleen de laagste inkomens worden zo veel mogelijk ontzien. De uitspraak over nivelleren is een ongelukkige uitspraak van Spekman en niet een PvdA-standpunt.

quote:
Dat mag Elfje.
Fijn. Want de PVV pretendeert tenminste nog dat ze voor de belangen van (bijna) heel Nederland opkomen. Die 50PLUS-partij is gewoon een schaamteloze belangenclub voor voornamelijk babyboomers.
  donderdag 14 februari 2013 @ 19:47:10 #59
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_122884405
quote:
11s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:38 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

:o
Wat een vreemde wereld he.
pi_122884484
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:44 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Is toch precies hetzelfde als wat de zittende regering nu doet, de oudere generatie het gelag laten bekostigen.
Neehoor iedereen moet inleveren dus ook de ouderen.
pi_122884511
Heb ik ook een fractie aan gedacht om op die partij te stemmen bij de laatste verkiezingen en ik hoor niet eens bij hun doelgroep, maar zoals gezegd een fractie aan gedacht, niet meer niet minder
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_122885624
pi_122887132
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:46 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Wel. Maar laten we hier geen welles-nietes-spelletje van maken.

[..]
Hoeft ook niet, ik probeerde alleen maar duidelijk te maken dat men toen niet veel meer vertier had dan een spelletje ganzenbord of mens erger je niet aan de keukentafel of vroeg naar bed.
quote:
Niet door mijn ouders hoor. Het zijn schatten van mensen, ze hebben hun centen eerlijk verdiend en mij prima opgevoed (al denkt KreKkeR daar anders over), maar ze hebben echt niet aan de basis gestaan van de opmars van digitale tv...

[..]
Mijn ouders kochten hun eerste TV, een aqariumvorm in 1960 voor een godsvermogen van 3000 gulden waar ze het geld voor moesten lenen op een 3 jarig contract.
quote:
Sommigen, niet velen.
Heel veel. De propaganda van die kale heeft zijn uitwerking niet gemist.
quote:
En precies die mensen worden ontzien.
Nee, die worden niet ontzien, in verhouding dragen ze veel meer bij dan de leden van jouw favoriete partij met hun toch wel behoorlijke salaris van pakweg 7700 in de maand en de vele convienten die het beroep met zich meebrengt.
quote:
Daarom is het ook zo kwalijk wat 50PLUS en anderen doen: alles op één hoop vegen. Je hebt ouderen met alleen een AOW'tje (zoals je ook jongeren op het minimum hebt) en je hebt zeer vermogende ouderen.

[..]
Hebben die ouderen hun vermogen zelf opgebouwd door spaarzaam te zijn van geld waarover belasting is afgedragen of hebben ze het gestolen? Waarom toch die jaloerse fixatie op vaak een onverkoopbare stapel stenen?
quote:
Dat moet nog maar blijken, aangezien de babyboomgeneratie torenhoge zorgkosten gaat maken en al het geld naar zich toe trekt.
Over een paar jaar hebben ze het veld geruimd, ook hun leven niet eeuwig.
quote:
Zo zuinig heeft die generatie trouwens niet geleefd.
Ik wil niemand voor de hoofd stoten maar als de jeugd net zo zuinig zou moeten leven als de oudere generatie zouden ze doodgaan van zelfmedelijden.
quote:
Ze hebben een enorme staatsschuld laten ontstaan
Welke generatie heeft geen staatschuld opgebouwd?
quote:
en ze hebben zichzelf ook nog regelmatig flink in de schulden gestoken met hoge hypotheken.

[..]
Ja, en? Die hebben ze ook af moeten lossen of niet?
quote:
Ik niet. Ik ageer er fel tegen, want ik vind het behoorlijk misselijkmakend.
Eerlijk gezegd vind ik het willen afnemen van eerlijk verdiend vermogen waar belasting over betaald is misselijkmakend.
quote:
En bovendien komt 80-90 procent van het gemekker voort uit luiheid en onwetendheid: mensen vertikken het om zich in feiten te verdiepen.

[..]
Die snap ik niet.
quote:
Eerlijk delen is nog steeds wat de PvdA nastreeft.
Afnemen is geen eerlijk delen. In goed Nederlands is dat gewoon stelen.
quote:
Dat betekent dus niet dat je alle ouderen (ook de vermogende) buiten schot laat en de rekening bij de jongere generatie neerlegt.
De jongeren moeten eens leren de handen uit de mouwen te steken, wat minder van alles zou hun geen kwaad doen en dood gaan ze er ook niet van.
quote:
Er wordt solidariteit van iedereen gevraagd; alleen de laagste inkomens worden zo veel mogelijk ontzien. De uitspraak over nivelleren is een ongelukkige uitspraak van Spekman en niet een PvdA-standpunt.

[..]
Zeg maar gerust een onbeschofte uitspraak.
quote:
Fijn. Want de PVV pretendeert tenminste nog dat ze voor de belangen van (bijna) heel Nederland opkomen. Die 50PLUS-partij is gewoon een schaamteloze belangenclub voor voornamelijk babyboomers.
Wat verwacht je nou eigenlijk? Dat de babyboomers hun portemonnee lachend bij die kale rover gaan leeggooien? Get real zeg, hun stemmen voor zichzelf en niet voor jou net zoals jij voor jezelf gaat stemmen.
pi_122887448
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 20:32 schreef Dr.Nikita het volgende:
Welke generatie heeft geen staatschuld opgebouwd?
De generatie ervoor heeft een staatsschuld van 240% in de jaren 1945 tot 1975 af weten te bouwen tot 45%:

En over deze:
quote:
Wat verwacht je nou eigenlijk? Dat de babyboomers hun portemonnee lachend bij die kale rover gaan leeggooien? Get real zeg, hun stemmen voor zichzelf en niet voor jou net zoals jij voor jezelf gaat stemmen.
Nee hoor, van mij hoeven ze echt niet hun portemonnee te trekken voor mij, maar ik zou het dan ook wel zo prettig vinden als ze dan tegelijk van die van mij af willen blijven.
  donderdag 14 februari 2013 @ 20:45:04 #65
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_122887920
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:26 schreef betyar het volgende:

[..]

Ze nemen die stapel bakstenen mee als vermogen.
Maar die jongeren ( en de staat :') ) erven die stapel uiteindelijk weer.
  donderdag 14 februari 2013 @ 20:45:48 #66
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_122887966
quote:
11s.gif Op donderdag 14 februari 2013 20:45 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Maar die jongeren ( en de staat :') ) erven die stapel uiteindelijk weer.
De jongeren erven blijkbaar liever niks.....
pi_122888053
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 20:45 schreef betyar het volgende:

[..]

De jongeren erven blijkbaar liever niks.....
Maar ja laten we eerlijk zijn, zo ongeveer 50% van de totale waarde uit een huis wat je zou erven bestaat uit hele dure lucht.
  donderdag 14 februari 2013 @ 20:54:51 #68
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_122888562
Het beste argument tegen democratie is de kiezer...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_122889133
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 20:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Het beste argument tegen democratie is de kiezer...
En Henk Knol.
  donderdag 14 februari 2013 @ 21:05:39 #70
78918 SeLang
Black swans matter
pi_122889300
Wat ik echt niet begrijp: waarom richten jongeren geen eigen partij op?
Mogelijke programmapunten:
- defaulten op de staatsschuld (want waarom opdraaien voor de schuld van de vorige generatie)
- afschaffen HRA (eindelijk betaalbare huizen)
- alle pensioenregelingen omzetten in een regeling waarbij mensen niet meer krijgen dan ze hebben ingelegd
- salarissen naar marktwaarde, dus niet ouder = per definitie meer salaris
etc

Te midden van al de populistische partijen mis ik deze nog
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_122889474
quote:
3s.gif Op donderdag 14 februari 2013 21:05 schreef SeLang het volgende:

Onbegrijpelijk idd :). Jongeren laten zich nu regeren door oude lullen die níet het beste met hun voor hebben. Soort van SM blijkt er uit wmb.
  donderdag 14 februari 2013 @ 21:08:10 #72
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_122889499
Heeft 50Plus aandelen in TPS Nipo? 24 zetels in de peilingen geeft aan dat de maatschappij nogal individualistisch is geworden. Iedereen kijkt naar zijn eigen belang in plaats van wat goed is voor de samenleving.
pi_122889755
Ook de politiek vergrijst... Hoe zit het met de jonge generaties?
pi_122889803
quote:
- defaulten op de staatsschuld (want waarom opdraaien voor de schuld van de vorige generatie)
- alle pensioenregelingen omzetten in een regeling waarbij mensen niet meer krijgen dan ze hebben ingelegd
etc

Iets in de trant van vechten tegen het sociaal leenstelsel en nog wat dingen om studenten te plezieren en je staat binnen een jaar of 2 op 10 zetels :7
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_122889810
Ik ben 23 en ik denk erover om op 50 PLUS te gaan stemmen.
  donderdag 14 februari 2013 @ 21:13:22 #76
45206 Pietverdriet
pi_122889852
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 21:12 schreef DeParo het volgende:
Ik ben 23 en ik denk erover om op 50 PLUS te gaan stemmen.
Tja, je bent ook een ouwe hoer
  donderdag 14 februari 2013 @ 21:13:33 #77
78918 SeLang
Black swans matter
pi_122889868
quote:
7s.gif Op donderdag 14 februari 2013 21:07 schreef Luigi het volgende:

[..]

Onbegrijpelijk idd :). Jongeren laten zich nu regeren door oude lullen die níet het beste met hun voor hebben. Soort van SM blijkt er uit wmb.
De jongeren van tegenwoordig zijn ook een stel watjes die zich laten zoethouden met de nieuwste iphone en alleen geinteresseerd zijn in hoeveel likes ze hebben op facebook. Dan verdien je eigenlijk ook niet beter.
Mijn reisverslagen
pi_122889915
quote:
etc

Omdat je dan waarschijnlijk weer zo'n niet representatieve kliek van D66-jongeren krijgt, kan je Sywert nog herinneren, het is gewoon bijna ideeëloos en een kopie van de traditionele partijen.
pi_122889929
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 21:13 schreef SeLang het volgende:

[..]

De jongeren van tegenwoordig zijn ook een stel watjes die zich laten zoethouden met de nieuwste iphone en alleen geinteresseerd zijn in hoeveel likes ze hebben op facebook. Dan verdien je eigenlijk ook niet beter.
Maar dan ook echt alle jongeren he?
  donderdag 14 februari 2013 @ 21:15:07 #80
45206 Pietverdriet
pi_122889967
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 21:13 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ach, ik heb niet de illusie dat het vroeger beter was.
  donderdag 14 februari 2013 @ 21:17:12 #81
78918 SeLang
Black swans matter
pi_122890132
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 21:12 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Iets in de trant van vechten tegen het sociaal leenstelsel en nog wat dingen om studenten te plezieren en je staat binnen een jaar of 2 op 10 zetels :7
Ja, in het huidige gefragmenteerde politieke klimaat moet het een eitje zijn om 10 zetels te behalen. Het dubbele ook wel als je het een beetje goed aanpakt.
Mijn reisverslagen
pi_122890164
quote:
7s.gif Op donderdag 14 februari 2013 21:07 schreef Luigi het volgende:

[..]

Voor veel jongeren is het dan ook een stuk minder zichtbaar en urgent probleem. Dat is het verschil tussen nu al minder pensioen krijgen en pas over 20-45 jaar minder pensioen krijgen.
  donderdag 14 februari 2013 @ 21:19:28 #83
78918 SeLang
Black swans matter
pi_122890267
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2013 21:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ach, ik heb niet de illusie dat het vroeger beter was.
Ik heb ongeveer dit beeld

50-plusser: haal jij even een pot vaseline voor straks?
Jongere: natuurlijk!
Mijn reisverslagen
pi_122890312
Ik zou me m'n ogen uit de kop schamen als ik als oudere hier op zou stemmen :@
  donderdag 14 februari 2013 @ 21:21:48 #85
45206 Pietverdriet
pi_122890418
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 21:19 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik heb ongeveer dit beeld

50-plusser: haal jij even een pot vaseline voor straks?
Jongere: natuurlijk!
Damn, nu heb ik een stijve
pi_122890519
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2013 21:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Damn, nu heb ik een stijve
ja, jammer dat dat tegen die tijd wat moeilijker wordt :P
pi_122890629
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 21:23 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Daar is Viagra voor uitgevonden.
  donderdag 14 februari 2013 @ 21:25:45 #88
45206 Pietverdriet
pi_122890730
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 21:23 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

De pharmaindustrie is erg aardig.
pi_122891082
quote:
Mijn ouders kochten hun eerste TV, een aqariumvorm in 1960 voor een godsvermogen van 3000 gulden waar ze het geld voor moesten lenen op een 3 jarig contract.
Ja, dat heet technologische voortuitgang, tv's zijn beter en goedkoper geworden.
Zuinig leven haal je zo mooi wel zelf onderuit. 3000 euro lenen voor een TV. De fuck :')
  donderdag 14 februari 2013 @ 21:32:08 #90
270971 Starm
Altijd hard aan het werk
pi_122891100
quote:
etc

Als ze dat zouden doen en goede standpunten kiezen, kunnen ze aardig wat zetels binnen halen.
Helemaal als ze ook punten als internetcensuur erbij pakken.

Het probleem met jongeren is alleen:
-Weinig geld ( kunnen ze oplossen )
-Weinig interesse in de politiek
-Niet snel initiatief willen nemen
-Groot deel heeft geen idee hoe het hier in Nederland werkt qua politiek
Ik ben de stem uit het kussen, vertel je dromen terwijl je slaapt.
pi_122891117
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 21:31 schreef -0- het volgende:

[..]

Ja, dat heet technologische voortuitgang, tv's zijn beter en goedkoper geworden.
Zuinig leven haal je zo mooi wel zelf onderuit. 3000 euro lenen voor een TV. De fuck :')
Leentokkies die boven hun stand wilden leven, duidelijk :Y
pi_122891151
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 21:32 schreef Starm het volgende:

[..]

Als ze dat zouden doen en goede standpunten kiezen, kunnen ze aardig wat zetels binnen halen.
Helemaal als ze ook punten als internetcensuur erbij pakken.

Het probleem met jongeren is alleen:
-Weinig geld ( kunnen ze oplossen )
-Weinig interesse in de politiek
-Niet snel initiatief willen nemen
-Groot deel heeft geen idee hoe het hier in Nederland werkt qua politiek
Volgens mij vergeet je nog weinig tijd.
  donderdag 14 februari 2013 @ 21:37:58 #93
45206 Pietverdriet
pi_122891440
quote:

[..]
.

[..]

Met een zwartwit beeld nauwelijks groter dan een laptopscherm
pi_122892902
quote:
16s.gif Op donderdag 14 februari 2013 16:52 schreef venomsnake het volgende:

[ afbeelding ]
En vervolgens de maatschappij gebracht waar we nu zitten. In diepe doffe ellende. Met hun geleen, vervroegd pensioen en alles doorschuiven naar de volgende generaties.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_122893199
En toch stemt het stemvee bij de volgende verkiezingen weer op VVD, want Rutte belooft dat er dan toch echt geen geld meer naar Griekenland gaat.
:')

Elk volk krijgt de leider die het verdient.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_122893304
De babyboomers: de generatie die zich nog steeds gedraagt als een kleuter van een jaar of drie. Overigens niet alleen qua gedrag, maar ook qua redeneervermogen. Mooi dat dat in dit topic ook wordt geillustreerd door deze en gene.
pi_122893761
Ik kijk hier niet bepaald van op, want het leeft wel degelijk in mijn omgeving dat ouderen steen en been klagen. Als deze trend echt doorzet dan zouden deze cijfers zomaar kunnen kloppen.
pi_122895808
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 22:15 schreef MakkieR het volgende:
Ik kijk hier niet bepaald van op, want het leeft wel degelijk in mijn omgeving dat ouderen steen en been klagen. Als deze trend echt doorzet dan zouden deze cijfers zomaar kunnen kloppen.
Inderdaad en maar zeiken op de jongeren die ook alles op de babyboomers af willen schuiven.

Volgens mij ziet het gros van de jongeren juist in dat er iets moet gebeuren en dat we dat met zijn allen op moeten lossen. Dus ja ook de jongeren zullen daarin bij moeten dragen, maar ook de ouderen.
  donderdag 14 februari 2013 @ 23:09:22 #99
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_122896627
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 17:39 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ze hebben groot gelijk om niet op die rover te stemmen die hen uit wil kleden met zijn zogenaamde eerlijk stelen-kreet.
En welke partij behartigt de belangen van de begin 30ers die met een te duur huis zitten en torenhoge kinderopvang mogen betalen, een minder pensioen krijg en ook 40+ uur per week mogen werken.

Van elke regeling die de 50+ generatie heeft ingevoerd en daar ruim en rijk van heeft geprofiteerd mag ik de scherven van oprapen en betalen.
  donderdag 14 februari 2013 @ 23:50:40 #100
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_122898553
Het voordeel is dat Jan Nagel de oprichter is van deze club. Ze houden het nu al langer vol dan andere Nagel-partijtjes in het verleden (al is Eerste Kamerlid De Lange inmiddels al met ruzie opgestapt). Er komt echter een moment dat de pleuris uitbreekt in de partij.

[ Bericht 1% gewijzigd door freako op 14-02-2013 23:58:57 ]
  † In Memoriam † donderdag 14 februari 2013 @ 23:54:55 #101
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_122898718
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 23:50 schreef freako het volgende:
Het voordeel is dat Jan Nagel de oprichter is van deze club. Ze houden het nu al langer vol dan andere Nagel-partijtjes in het verleden (al is Eerste Kamerlid inmiddels al met ruzie opgestapt). Er komt echter een moment dat de pleuris uitbreekt in de partij.
Hij heeft deze keer gewoon een langere lont meegenomen, maar ontploffen zal het.
Carpe Libertatem
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')