Wat is dit? Ik weet het, het is een peiling. Maar dit geeft wel een trend weer dat de ouderen afstappen van de traditionele partijen.quote:Peiling: 50PLUS naar 24 zetels DEN HAAG - Als er nu verkiezingen waren, zou 50PLUS 24 zetels in de Tweede Kamer halen. Dat blijkt uit een peiling van TNS NIPO, die donderdag is gepubliceerd. 26 procent van de kiezers zou op de partij van Henk Krol stemmen. 50PLUS, dat momenteel in de Kamer 2 zetels heeft, zou daarmee de tweede partij van het land worden.
De VVD zou volgens deze peiling als grootste eindigen met 28 zetels. Dat zijn er 13 minder dan de liberalen bij de laatste verkiezingen haalden. De PvdA zou uitkomen op 23 zetels (min 15), de PVV op 16 (plus 1), de SP op 19 (plus 4) en het CDA op 14 (plus 2). D66 zou blijven steken op 12. De ChristenUnie blijft in de peiling staan op 5 zetels, de SGP stijgt van 3 naar 4 en de Partij voor de Dieren van 2 naar 3. GroenLinks zou zakken van 4 naar 2 zetels.
ik zie ook dit kabinet 'de rit' niet uitzitten eigenlijk. en nederlanders die naar de stembussen gaan is ook niet heel vertrouwenwekkend de laatste jaren.quote:Op donderdag 14 februari 2013 16:50 schreef Elfletterig het volgende:
Het generatieconflict is compleet. Egoïstische, verbolgen 50-plussers versus de rest van Nederland.
Rutte en Samsom: doorpakken, graag. Nu. En wel zo snel mogelijk.
\quote:Op donderdag 14 februari 2013 16:50 schreef Elfletterig het volgende:
Het generatieconflict is compleet. Egoïstische, verbolgen 50-plussers versus de rest van Nederland.
Rutte en Samsom: doorpakken, graag. Nu. En wel zo snel mogelijk.
Een stel niet-productieven die ons land politiek gijzelenquote:Op donderdag 14 februari 2013 16:53 schreef Fok-it het volgende:
Godverdomme. Henk Krol voor MP over een jaartje of 2
Alleen degenen die voor of in 1930 zijn geboren (15 jaar oud op het moment dat de wederopbouw in 1945 begon). Daarboven kun je er nog deels aanspraak op maken, maar na 1950 (15 op het moment dat de wederopbouw in 1965 eindigde) kun je net zo goed claimen dat je de eerste persoon bent die op het oppervlakte van Pluto rondliep, beiden hebben namelijk een waarheidsgehalte van 0%.quote:Op donderdag 14 februari 2013 16:52 schreef venomsnake het volgende:
Beetje respect he, die mensen hebben wel ons land weer opgebouwd..
[ afbeelding ]
Ga maar héél diep gebukt staat en smeer je goed in want het gaat lang en diep.quote:Op donderdag 14 februari 2013 17:06 schreef OProg het volgende:
Ik weet niet of ik moet lachen of even moet bijkomen.
want die hebben het niet al goed genoeg met hun afbetaalde huizen en volle pensioen. Maak me meer zorgen over de nu werkende generatie want die krijgt het zwaar te voordurenquote:Op donderdag 14 februari 2013 17:22 schreef Dr.Nikita het volgende:
Groot gelijk dat de oudjes 50PLUS stemmen.
Chique is het niet, maar het is ook weer niet zo ontzettend vreemd dat we nadat we onszelf decennialang hebben verteld dat het goed is om voornamelijk je eigen belang na te streven ook daadwerkelijk gehoor gaan geven aan die oproep.quote:Op donderdag 14 februari 2013 17:36 schreef Matty___ het volgende:
[..]
want die hebben het niet al goed genoeg met hun afbetaalde huizen en volle pensioen. Maak me meer zorgen over de nu werkende generatie want die krijgt het zwaar te voorduren
Ze hebben groot gelijk om niet op die rover te stemmen die hen uit wil kleden met zijn zogenaamde eerlijk stelen-kreet.quote:Op donderdag 14 februari 2013 17:36 schreef Matty___ het volgende:
[..]
want die hebben het niet al goed genoeg met hun afbetaalde huizen en volle pensioen. Maak me meer zorgen over de nu werkende generatie want die krijgt het zwaar te voorduren
Laatst idd al een bericht dat we dat armoede onder ouderen overschatten: de meeste ouderen zijn rijker dan we denken. Al blijft het wel een gemiddelde. De ouderen die nooit een koophuis hebben gekocht of de ouderen met maar een klein pensioentje of alleen AOW gaan er wel fors op achteruit.quote:Op donderdag 14 februari 2013 17:36 schreef Matty___ het volgende:
[..]
Heeft de jongere generatie niet geprofiteerd dan? Ik zie dat de jongere generatie bulkt van het geld, rijden auto, houden meerdere keren per jaar zuipvakanties, drugs gebruiken is gemeengoed geworden onder de jeugd, bezitten de nieuwste mobieltjes met dure abo"s, dokter, tandarts , scholing kostenvrij, velen kunnen zelfstandig wonen en ergo, echt gewerkt hebben ze niet laat staan iets bijgedragen aan de samenleving, luxe, luxe en nog eens luxe en dan nog huilen dat ze het zo slecht hebben. Ik geloof er geen bitterbal van dat ze het zo slecht hebben en ook niet in de toekomst. Immers, de oudjes zijn dan al lang madeliefjes aan het omhoogduwen. Laat de jongeren ook maar eens eerst 40-50 jaar 45 uur per week buffelen om wat op te bouwen ipv vol jaloezie naar de ouderen te wijzen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 17:58 schreef FTWO het volgende:
De generatie die ons met een staatsschuld van hier tot ..... heeft opgezadeld gaat even goed voor zichzelf zorgen...
Dat het tegenwoordig op 2 fulltime inkomens al bijna onmogelijk is om een klein huisje te kopen maakt helemaal niks uit, want ze kunnen een mobieltje betalen? En daarbij, waar denk je dat die jongeren waar jij het hier over hebt:quote:Op donderdag 14 februari 2013 18:42 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Heeft de jongere generatie niet geprofiteerd dan? Ik zie dat de jongere generatie bulkt van het geld, rijden auto, houden meerdere keren per jaar zuipvakanties, drugs gebruiken is gemeengoed geworden onder de jeugd, bezitten de nieuwste mobieltjes met dure abo"s, dokter, tandarts , scholing kostenvrij, velen kunnen zelfstandig wonen en ergo, echt gewerkt hebben ze niet laat staan iets bijgedragen aan de samenleving, luxe, luxe en nog eens luxe en dan nog huilen dat ze het zo slecht hebben. Ik geloof er geen bitterbal van dat ze het zo slecht hebben en ook niet in de toekomst. Immers, de oudjes zijn dan al lang madeliefjes aan het omhoogduwen. Laat de jongeren ook maar eens eerst 40-50 jaar 45 uur per week buffelen om wat op te bouwen ipv vol jaloezie de naar de ouderen te wijzen.
hun geld vandaan hebben, van hun rijke ouders of van de tandenfee?quote:jongere generatie bulkt van het geld, rijden auto, houden meerdere keren per jaar zuipvakanties, drugs gebruiken is gemeengoed geworden onder de jeugd, bezitten de nieuwste mobieltjes met dure abo"s, dokter, tandarts , scholing kostenvrij, velen kunnen zelfstandig wonen en ergo
Zoveel ouderen konden dat zich ook niet permitteren en men had nog geeneens veel andere kosten domweg omdat het er niet was of ze konden het niet betalen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 18:43 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat het tegenwoordig op 2 fulltime inkomens al bijna onmogelijk is om een klein huisje te kopen maakt helemaal niks uit, want ze kunnen een mobieltje betalen?
Wat een onzin.quote:Op donderdag 14 februari 2013 18:49 schreef Five_Horizons het volgende:
Ouderen hard gewerkt?
Vrouwen zaten sowieso thuis (toen kon dat nog en hoefde je niet driekwart van je inkomen af te staan aan de Staat, omdat alle ouderen middels zorgkosten, AOW en goudgerande pensioenregelingen aan het staatsinfuus hangen...) en alles werd vooruitgeschoven. Na hen de zondvloed....
24 zetels en 26% van de stemmen? Iets klopt niet echtquote:Als er nu verkiezingen waren, zou 50PLUS 24 zetels in de Tweede Kamer halen. Dat blijkt uit een peiling van TNS NIPO, die donderdag is gepubliceerd. 26 procent van de kiezers zou op de partij van Henk Krol stemmen. 50PLUS, dat momenteel in de Kamer 2 zetels heeft, zou daarmee de tweede partij van het land worden.
http://www.volkskrant.nl/(...)naar-24-zetels.dhtmlquote:Op donderdag 14 februari 2013 18:56 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
24 zetels en 26% van de stemmen? Iets klopt niet echtWat is de bron of bedenkt TS dit zelf?
26% van de 50-plussers dus, dat is wat anders dan 26% van de kiezers zoals in de OP staat. Blijft schokkend, maar gelukkig zijn er geen verkiezingen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 18:58 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)naar-24-zetels.dhtml
Alstublieft.
En? Of is bij de jongeren ook woensdag gehaktdag en verder geen vlees? Lopen de jongeren ook naar een telefooncel in de stromende regen voor een telefoontje? Hebben de jongeren ook maar 1 TV zender? Kunnen de jongeren zonder internet zoals vroeger? Werken ze ook minstens 45 uur per week zonder 13e maand en amper vakantiegeld? Gaan ze ook 1 keer in de 5 jaar met vakantie vlak bij huis omdat ze het niet vaker kunnen veroorloven en maar een paar snipperdagen? Gaan veel jongeren niet minstens 2 keer per week de beest uithangen met drank en drugs in disco's? Bij veel jongeren is het al armoede als ze niet minstens een auto hebben terwijl de ouderen in hun jeugd al dolgelukkig met een roestige fiets waren.quote:Op donderdag 14 februari 2013 18:56 schreef Tocadisco het volgende:
Kijk ze eens profiteren, die jeugd van tegenwoordig:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Waarbij de stufi over iets meer dan een jaar zelfs volledig weg valt.
Je pakt het stereotype van een rijkeluiskindje en besluit ineens dat dat dan voor elke jongere in Nederland geldt?quote:Op donderdag 14 februari 2013 19:14 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
En? Of is bij de jongeren ook woensdag gehaktdag en verder geen vlees? Lopen de jongeren ook naar een telefooncel in de stromende regen voor een telefoontje? Hebben de jongeren ook maar 1 TV zender? Kunnen de jongeren zonder internet zoals vroeger? Werken ze ook minstens 45 uur per week zonder 13e maand en amper vakantiegeld? Gaan ze ook 1 keer in de 5 jaar met vakantie vlak bij huis omdat ze het niet vaker kunnen veroorloven en maar een paar snipperdagen? Gaan veel jongeren niet minstens 2 keer per week de beest uithangen met drank en drugs in disco's? Bij veel jongeren is het al armoede als ze niet minstens een auto hebben terwijl de ouderen in hun jeugd al dolgelukkig met een roestige fiets waren.
En zo kan ik wel uren doorgaan met het vertellen van hoe goed de jeugd het wel niet heeft.
Je verwart technologische uitgang met de werkelijke financiële situatie. Ouderen lopen anno 2013 ook niet naar de telefooncel en hebben op hun TV ook niet maar één zender.quote:Op donderdag 14 februari 2013 19:14 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
En? Of is bij de jongeren ook woensdag gehaktdag en verder geen vlees? Lopen de jongeren ook naar een telefooncel in de stromende regen voor een telefoontje? Hebben de jongeren ook maar 1 TV zender? Kunnen de jongeren zonder internet zoals vroeger? Werken ze ook minstens 45 uur per week zonder 13e maand en amper vakantiegeld? Gaan ze ook 1 keer in de 5 jaar met vakantie vlak bij huis omdat ze het niet vaker kunnen veroorloven en maar een paar snipperdagen? Gaan veel jongeren niet minstens 2 keer per week de beest uithangen met drank en drugs in disco's? Bij veel jongeren is het al armoede als ze niet minstens een auto hebben terwijl de ouderen in hun jeugd al dolgelukkig met een roestige fiets waren.
En zo kan ik wel uren doorgaan met het vertellen van hoe goed de jeugd het wel niet heeft.
Nee hoor, ik probeer te laten zien dat de jongeren het vele malen beter hebben als de generatie van vroeger waar men nu zo schaamteloos op afgeeft.quote:Op donderdag 14 februari 2013 19:15 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Je pakt het stereotype van een rijkeluiskindje en besluit ineens dat dat dan voor elke jongere in Nederland geldt?
ok...quote:Op donderdag 14 februari 2013 19:14 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ze nemen die stapel bakstenen mee als vermogen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 19:24 schreef dawg het volgende:
zijn er cijfers te vinden eigenlijk? dat de ouderen ofwel het meeste inleveren danwel het meest vermogend zijn? of is het gebaseerd op vermoedens?
NRC heeft het gechekt:quote:Op donderdag 14 februari 2013 19:24 schreef dawg het volgende:
zijn er cijfers te vinden eigenlijk? dat de ouderen ofwel het meeste inleveren danwel het meest vermogend zijn? of is het gebaseerd op vermoedens?
Hoe de peilingen nu zijn of over xyz maanden of jaren...die 50 plus partij heeft een fundament in de samenleving gemetseld.quote:
oki. thanks.quote:Op donderdag 14 februari 2013 19:26 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
NRC heeft het gechekt:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)groep-van-nederland/
Maar daar wordt zoals Betyar inderdaad al zei ook het huis meegenomen als eigen vermogen.
Nopequote:Op donderdag 14 februari 2013 19:23 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je verwart technologische uitgang met de werkelijke financiële situatie.
Uiteraard niet, er is 40-50 jaar arbeid voor verricht.quote:Ouderen lopen anno 2013 ook niet naar de telefooncel en hebben op hun TV ook niet maar één zender.
Velen hebben het ook slecht met alleen een AOW.quote:De jeugd heeft het zeker niet slecht in dit land, in tegendeel. Maar ouderen doen alsof ze het enorm slecht hebben,
Als jouw generatie net zo zuinig leeft en net zoveel jaar gewerkt is jouw generatie veel rijker dan hun nu zijn.quote:terwijl ze meest vermogende generatie in dit land zijn.
Nee, ik vind het terecht.quote:Ze nemen een totaal misplaatste slachtofferrol aan.
En voor jou de PvdA met hun geroeptoeter van eerlijk zullen we alles stelen en nivelleren is een feest. Als dat geen populisme is dan weet ik het ook niet meer.quote:En 50PLUS is hun populistische spreekbuis.
Dat mag Elfje.quote:Ik vind die partij echt nog verwerpelijker dan de PVV.
Is toch precies hetzelfde als wat de zittende regering nu doet, de oudere generatie het gelag laten bekostigen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 19:39 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Maar hoe denkt de 50PLUS partij al hun plannen te gaan bekostigen?
Dat gaan de huidige generaties bekostigen neem ik aan?
Wel. Maar laten we hier geen welles-nietes-spelletje van maken.quote:
Niet door mijn ouders hoor. Het zijn schatten van mensen, ze hebben hun centen eerlijk verdiend en mij prima opgevoed (al denkt KreKkeR daar anders over), maar ze hebben echt niet aan de basis gestaan van de opmars van digitale tv...quote:Op donderdag 14 februari 2013 19:33 schreef Dr.Nikita het volgende:
Uiteraard niet, er is 40-50 jaar arbeid voor verricht.
Sommigen, niet velen. En precies die mensen worden ontzien. Daarom is het ook zo kwalijk wat 50PLUS en anderen doen: alles op één hoop vegen. Je hebt ouderen met alleen een AOW'tje (zoals je ook jongeren op het minimum hebt) en je hebt zeer vermogende ouderen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 19:33 schreef Dr.Nikita het volgende:
Velen hebben het ook slecht met alleen een AOW.
Dat moet nog maar blijken, aangezien de babyboomgeneratie torenhoge zorgkosten gaat maken en al het geld naar zich toe trekt. Zo zuinig heeft die generatie trouwens niet geleefd. Ze hebben een enorme staatsschuld laten ontstaan en ze hebben zichzelf ook nog regelmatig flink in de schulden gestoken met hoge hypotheken.quote:Op donderdag 14 februari 2013 19:33 schreef Dr.Nikita het volgende:
Als jouw generatie net zo zuinig leeft en net zoveel jaar gewerkt is jouw generatie veel rijker dan hun nu zijn.
Ik niet. Ik ageer er fel tegen, want ik vind het behoorlijk misselijkmakend. En bovendien komt 80-90 procent van het gemekker voort uit luiheid en onwetendheid: mensen vertikken het om zich in feiten te verdiepen.quote:
Eerlijk delen is nog steeds wat de PvdA nastreeft. Dat betekent dus niet dat je alle ouderen (ook de vermogende) buiten schot laat en de rekening bij de jongere generatie neerlegt. Er wordt solidariteit van iedereen gevraagd; alleen de laagste inkomens worden zo veel mogelijk ontzien. De uitspraak over nivelleren is een ongelukkige uitspraak van Spekman en niet een PvdA-standpunt.quote:Op donderdag 14 februari 2013 19:33 schreef Dr.Nikita het volgende:
En voor jou de PvdA met hun geroeptoeter van eerlijk zullen we alles stelen en nivelleren is een feest. Als dat geen populisme is dan weet ik het ook niet meer.
Fijn. Want de PVV pretendeert tenminste nog dat ze voor de belangen van (bijna) heel Nederland opkomen. Die 50PLUS-partij is gewoon een schaamteloze belangenclub voor voornamelijk babyboomers.quote:
Neehoor iedereen moet inleveren dus ook de ouderen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 19:44 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Is toch precies hetzelfde als wat de zittende regering nu doet, de oudere generatie het gelag laten bekostigen.
Hoeft ook niet, ik probeerde alleen maar duidelijk te maken dat men toen niet veel meer vertier had dan een spelletje ganzenbord of mens erger je niet aan de keukentafel of vroeg naar bed.quote:Op donderdag 14 februari 2013 19:46 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wel. Maar laten we hier geen welles-nietes-spelletje van maken.
[..]
Mijn ouders kochten hun eerste TV, een aqariumvorm in 1960 voor een godsvermogen van 3000 gulden waar ze het geld voor moesten lenen op een 3 jarig contract.quote:Niet door mijn ouders hoor. Het zijn schatten van mensen, ze hebben hun centen eerlijk verdiend en mij prima opgevoed (al denkt KreKkeR daar anders over), maar ze hebben echt niet aan de basis gestaan van de opmars van digitale tv...
[..]
Heel veel. De propaganda van die kale heeft zijn uitwerking niet gemist.quote:Sommigen, niet velen.
Nee, die worden niet ontzien, in verhouding dragen ze veel meer bij dan de leden van jouw favoriete partij met hun toch wel behoorlijke salaris van pakweg 7700 in de maand en de vele convienten die het beroep met zich meebrengt.quote:En precies die mensen worden ontzien.
Hebben die ouderen hun vermogen zelf opgebouwd door spaarzaam te zijn van geld waarover belasting is afgedragen of hebben ze het gestolen? Waarom toch die jaloerse fixatie op vaak een onverkoopbare stapel stenen?quote:Daarom is het ook zo kwalijk wat 50PLUS en anderen doen: alles op één hoop vegen. Je hebt ouderen met alleen een AOW'tje (zoals je ook jongeren op het minimum hebt) en je hebt zeer vermogende ouderen.
[..]
Over een paar jaar hebben ze het veld geruimd, ook hun leven niet eeuwig.quote:Dat moet nog maar blijken, aangezien de babyboomgeneratie torenhoge zorgkosten gaat maken en al het geld naar zich toe trekt.
Ik wil niemand voor de hoofd stoten maar als de jeugd net zo zuinig zou moeten leven als de oudere generatie zouden ze doodgaan van zelfmedelijden.quote:Zo zuinig heeft die generatie trouwens niet geleefd.
Welke generatie heeft geen staatschuld opgebouwd?quote:Ze hebben een enorme staatsschuld laten ontstaan
Ja, en? Die hebben ze ook af moeten lossen of niet?quote:en ze hebben zichzelf ook nog regelmatig flink in de schulden gestoken met hoge hypotheken.
[..]
Eerlijk gezegd vind ik het willen afnemen van eerlijk verdiend vermogen waar belasting over betaald is misselijkmakend.quote:Ik niet. Ik ageer er fel tegen, want ik vind het behoorlijk misselijkmakend.
Die snap ik niet.quote:En bovendien komt 80-90 procent van het gemekker voort uit luiheid en onwetendheid: mensen vertikken het om zich in feiten te verdiepen.
[..]
Afnemen is geen eerlijk delen. In goed Nederlands is dat gewoon stelen.quote:Eerlijk delen is nog steeds wat de PvdA nastreeft.
De jongeren moeten eens leren de handen uit de mouwen te steken, wat minder van alles zou hun geen kwaad doen en dood gaan ze er ook niet van.quote:Dat betekent dus niet dat je alle ouderen (ook de vermogende) buiten schot laat en de rekening bij de jongere generatie neerlegt.
Zeg maar gerust een onbeschofte uitspraak.quote:Er wordt solidariteit van iedereen gevraagd; alleen de laagste inkomens worden zo veel mogelijk ontzien. De uitspraak over nivelleren is een ongelukkige uitspraak van Spekman en niet een PvdA-standpunt.
[..]
Wat verwacht je nou eigenlijk? Dat de babyboomers hun portemonnee lachend bij die kale rover gaan leeggooien? Get real zeg, hun stemmen voor zichzelf en niet voor jou net zoals jij voor jezelf gaat stemmen.quote:Fijn. Want de PVV pretendeert tenminste nog dat ze voor de belangen van (bijna) heel Nederland opkomen. Die 50PLUS-partij is gewoon een schaamteloze belangenclub voor voornamelijk babyboomers.
De generatie ervoor heeft een staatsschuld van 240% in de jaren 1945 tot 1975 af weten te bouwen tot 45%:quote:Op donderdag 14 februari 2013 20:32 schreef Dr.Nikita het volgende:
Welke generatie heeft geen staatschuld opgebouwd?
Nee hoor, van mij hoeven ze echt niet hun portemonnee te trekken voor mij, maar ik zou het dan ook wel zo prettig vinden als ze dan tegelijk van die van mij af willen blijven.quote:Wat verwacht je nou eigenlijk? Dat de babyboomers hun portemonnee lachend bij die kale rover gaan leeggooien? Get real zeg, hun stemmen voor zichzelf en niet voor jou net zoals jij voor jezelf gaat stemmen.
Maar die jongeren ( en de staatquote:Op donderdag 14 februari 2013 19:26 schreef betyar het volgende:
[..]
Ze nemen die stapel bakstenen mee als vermogen.
De jongeren erven blijkbaar liever niks.....quote:Op donderdag 14 februari 2013 20:45 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Maar die jongeren ( en de staat) erven die stapel uiteindelijk weer.
Maar ja laten we eerlijk zijn, zo ongeveer 50% van de totale waarde uit een huis wat je zou erven bestaat uit hele dure lucht.quote:Op donderdag 14 februari 2013 20:45 schreef betyar het volgende:
[..]
De jongeren erven blijkbaar liever niks.....
En Henk Knol.quote:Op donderdag 14 februari 2013 20:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Het beste argument tegen democratie is de kiezer...
Onbegrijpelijk iddquote:Op donderdag 14 februari 2013 21:05 schreef SeLang het volgende:
Wat ik echt niet begrijp: waarom richten jongeren geen eigen partij op?
Iets in de trant van vechten tegen het sociaal leenstelsel en nog wat dingen om studenten te plezieren en je staat binnen een jaar of 2 op 10 zetelsquote:Op donderdag 14 februari 2013 21:05 schreef SeLang het volgende:
Mogelijke programmapunten:
- defaulten op de staatsschuld (want waarom opdraaien voor de schuld van de vorige generatie)
- afschaffen HRA (eindelijk betaalbare huizen)
- alle pensioenregelingen omzetten in een regeling waarbij mensen niet meer krijgen dan ze hebben ingelegd
- salarissen naar marktwaarde, dus niet ouder = per definitie meer salaris
etc
Te midden van al de populistische partijen mis ik deze nog
Tja, je bent ook een ouwe hoerquote:Op donderdag 14 februari 2013 21:12 schreef DeParo het volgende:
Ik ben 23 en ik denk erover om op 50 PLUS te gaan stemmen.
De jongeren van tegenwoordig zijn ook een stel watjes die zich laten zoethouden met de nieuwste iphone en alleen geinteresseerd zijn in hoeveel likes ze hebben op facebook. Dan verdien je eigenlijk ook niet beter.quote:Op donderdag 14 februari 2013 21:07 schreef Luigi het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk idd. Jongeren laten zich nu regeren door oude lullen die níet het beste met hun voor hebben. Soort van SM blijkt er uit wmb.
Omdat je dan waarschijnlijk weer zo'n niet representatieve kliek van D66-jongeren krijgt, kan je Sywert nog herinneren, het is gewoon bijna ideeëloos en een kopie van de traditionele partijen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 21:05 schreef SeLang het volgende:
- defaulten op de staatsschuld (want waarom opdraaien voor de schuld van de vorige generatie)
- alle pensioenregelingen omzetten in een regeling waarbij mensen niet meer krijgen dan ze hebben ingelegd
etc
Maar dan ook echt alle jongeren he?quote:Op donderdag 14 februari 2013 21:13 schreef SeLang het volgende:
[..]
De jongeren van tegenwoordig zijn ook een stel watjes die zich laten zoethouden met de nieuwste iphone en alleen geinteresseerd zijn in hoeveel likes ze hebben op facebook. Dan verdien je eigenlijk ook niet beter.
Ach, ik heb niet de illusie dat het vroeger beter was.quote:Op donderdag 14 februari 2013 21:13 schreef SeLang het volgende:
[..]
De jongeren van tegenwoordig zijn ook een stel watjes die zich laten zoethouden met de nieuwste iphone en alleen geinteresseerd zijn in hoeveel likes ze hebben op facebook. Dan verdien je eigenlijk ook niet beter.
Ja, in het huidige gefragmenteerde politieke klimaat moet het een eitje zijn om 10 zetels te behalen. Het dubbele ook wel als je het een beetje goed aanpakt.quote:Op donderdag 14 februari 2013 21:12 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Iets in de trant van vechten tegen het sociaal leenstelsel en nog wat dingen om studenten te plezieren en je staat binnen een jaar of 2 op 10 zetels
Voor veel jongeren is het dan ook een stuk minder zichtbaar en urgent probleem. Dat is het verschil tussen nu al minder pensioen krijgen en pas over 20-45 jaar minder pensioen krijgen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 21:07 schreef Luigi het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk idd. Jongeren laten zich nu regeren door oude lullen die níet het beste met hun voor hebben. Soort van SM blijkt er uit wmb.
Ik heb ongeveer dit beeldquote:Op donderdag 14 februari 2013 21:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ach, ik heb niet de illusie dat het vroeger beter was.
Damn, nu heb ik een stijvequote:Op donderdag 14 februari 2013 21:19 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik heb ongeveer dit beeld
50-plusser: haal jij even een pot vaseline voor straks?
Jongere: natuurlijk!
ja, jammer dat dat tegen die tijd wat moeilijker wordtquote:Op donderdag 14 februari 2013 21:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Damn, nu heb ik een stijve
Daar is Viagra voor uitgevonden.quote:Op donderdag 14 februari 2013 21:23 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
ja, jammer dat dat tegen die tijd wat moeilijker wordt
De pharmaindustrie is erg aardig.quote:Op donderdag 14 februari 2013 21:23 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
ja, jammer dat dat tegen die tijd wat moeilijker wordt
Ja, dat heet technologische voortuitgang, tv's zijn beter en goedkoper geworden.quote:Op donderdag 14 februari 2013 20:32 schreef Dr.Nikita het volgende:
Mijn ouders kochten hun eerste TV, een aqariumvorm in 1960 voor een godsvermogen van 3000 gulden waar ze het geld voor moesten lenen op een 3 jarig contract.
Als ze dat zouden doen en goede standpunten kiezen, kunnen ze aardig wat zetels binnen halen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 21:05 schreef SeLang het volgende:
etc
Leentokkies die boven hun stand wilden leven, duidelijkquote:Op donderdag 14 februari 2013 21:31 schreef -0- het volgende:
[..]
Ja, dat heet technologische voortuitgang, tv's zijn beter en goedkoper geworden.
Zuinig leven haal je zo mooi wel zelf onderuit. 3000 euro lenen voor een TV. De fuck
Volgens mij vergeet je nog weinig tijd.quote:Op donderdag 14 februari 2013 21:32 schreef Starm het volgende:
[..]
Als ze dat zouden doen en goede standpunten kiezen, kunnen ze aardig wat zetels binnen halen.
Helemaal als ze ook punten als internetcensuur erbij pakken.
Het probleem met jongeren is alleen:
-Weinig geld ( kunnen ze oplossen )
-Weinig interesse in de politiek
-Niet snel initiatief willen nemen
-Groot deel heeft geen idee hoe het hier in Nederland werkt qua politiek
Met een zwartwit beeld nauwelijks groter dan een laptopschermquote:Op donderdag 14 februari 2013 20:32 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
.
[..]
Mijn ouders kochten hun eerste TV, een aqariumvorm in 1960 voor een godsvermogen van 3000 gulden waar ze het geld voor moesten lenen op een 3 jarig contract.
En vervolgens de maatschappij gebracht waar we nu zitten. In diepe doffe ellende. Met hun geleen, vervroegd pensioen en alles doorschuiven naar de volgende generaties.quote:Op donderdag 14 februari 2013 16:52 schreef venomsnake het volgende:
Beetje respect he, die mensen hebben wel ons land weer opgebouwd..
[ afbeelding ]
Inderdaad en maar zeiken op de jongeren die ook alles op de babyboomers af willen schuiven.quote:Op donderdag 14 februari 2013 22:15 schreef MakkieR het volgende:
Ik kijk hier niet bepaald van op, want het leeft wel degelijk in mijn omgeving dat ouderen steen en been klagen. Als deze trend echt doorzet dan zouden deze cijfers zomaar kunnen kloppen.
En welke partij behartigt de belangen van de begin 30ers die met een te duur huis zitten en torenhoge kinderopvang mogen betalen, een minder pensioen krijg en ook 40+ uur per week mogen werken.quote:Op donderdag 14 februari 2013 17:39 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ze hebben groot gelijk om niet op die rover te stemmen die hen uit wil kleden met zijn zogenaamde eerlijk stelen-kreet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |