abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122870015
Buitenland jaloers op regeling winterweer NS:
quote:
UTRECHT - Spoorbedrijven in het buitenland kijken volgens de NS met jaloezie naar het systeem van de winterweerregeling in Nederland. "We lopen heel erg voorop in de wereld."

Dit stelt de Bert Meerstadt, directeur van de NS, donderdag tegenover NU.nl.

Donderdag geldt in het hele land door sneeuwval opnieuw de aangepaste dienstregeling, waardoor treinen minder vaak rijden. "Geen makkelijke beslissing", aldus Meerstadt.
Denk je net dat je alles gehad heb, krijg je dit! NS, het enige spoorbedrijf ter wereld dat volledig tot stilstand komt van 5 cm sneeuw ("noodweer" :') ), en de directeur is dusdanig het spoor bijster dat-ie denkt dat de rest van de wereld jaloers is?
_O-

quote:
Het kost ons alleen al door de derving van inkomsten een miljoen euro per dag.
Ik geloof er helemaal niets van! Treinreizigers doen dat 99% omdat ze geen enkele andere optie hebben. Die hebben dus simpelweg geen keus. Als de NS dan de helft van de treinen niet laat rijden, en alle passagiers samenpropt in overvolle treinen, besparen ze dus enorm veel geld!
Om het over de bespaarde "geld terug bij vertraging" maar niet te hebben, want wat niet rijdt, kan ook geen vertraging hebben! En als NS minder vertragingen heeft, mogen volgend jaar de tarieven weer verder omhoog...
censuur :O
pi_122870082
Godverdomme man, heeft iemand deze man al aangeboden om een nieuwjaarsconference te doen?
pi_122870101
Ik las het ook net terwijl ik op het station stond en hoorde dat de treinen door de sneeuw weer eens niet reden en ik een uur vertraging zou hebben omdat ik dan met een bus langs alle stations zou moeten gaan. :') Dikke neus NS
Nieuw is niet altijd beter.
  Redactie Frontpage donderdag 14 februari 2013 @ 14:09:03 #4
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_122870105
Oh, ik geloof wel dat het systeem goed is. In zeer korte tijd al je zaken zo kunnen aanpassen dat een dienstregeling aan is gepast, is technisch vast niet makkelijk :)

Neemt niet weg dat de noodzaak in NL echt bizar klein is volgens mij, maar goed, die treinen die hier rijden kunnen weinig hebben he :')
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_122870163
Hier is maar één reactie op mogelijk: :')
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_122870188
Ik stel voor dat deze beste man vandaag even met de trein (tweedeklas) van Lutjebroek naar Schubbekutteveen gaat, en terug via Amsterdam.
pi_122870256
Tweede Kamer wil lagere vergoeding NS directie
quote:
In 2009 ontving NS topman Bert Meerstadt een vast salaris van ruim ¤ 470.000. [...] Ook de andere twee NS directieleden ontvangen een vast salaris van ruim ¤ 470.000 per jaar.
Zou het nog zin hebben de Staat als grootaandeelhouder van NS te herinneren aan het invoeren van de Balkenendenorm?
Voor zover ik kan vinden is dit nu nog steeds hetzelfde verhaal.
  donderdag 14 februari 2013 @ 14:13:21 #8
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_122870262
Ns is inderdaad één van de beste spoorwegbedrijven qua stiptheid. Ook zijn de treinen schoon en comfortabele vergeleken met het buitenland.

De ongeregeldheden met de sneeuw komen overal voor en vaak nog een stuk erger dan in Nederland. En dat is wonderlijk als je bedenkt dat het spoornet van Nederland verschrikkelijk dicht is en veel wissels heeft. Daarnaast rijden er erg veel treinen na elkaar waardoor ongeregeldheden snel doorwerken op andere treinen.

Dat Nederlanders graag horen dat alles in Nederland verschrikkelijk is doet niets af aan de droge feiten dat NS uitstekend presteert.
  donderdag 14 februari 2013 @ 14:13:24 #9
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_122870266
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:07 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Om het over de bespaarde "geld terug bij vertraging" maar niet te hebben, want wat niet rijdt, kan ook geen vertraging hebben! En als NS minder vertragingen heeft, mogen volgend jaar de tarieven weer verder omhoog...
Jep, een trein die uitvalt is geen vertraging
Een aangepaste dienstregeling is geen vertraging
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_122870289
NS-directeur: "We lopen heel erg voorop in de wereld"

en daar mag best een bonus tegenover staan

I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_122870327
We lopen inderdaad (vooraan) omdat die klotetreinen nooit rijden...
"I know," said Jane. "It's the most charming thing about humans. You are all so sure that the lesser animals are bleeding with envy because they didn't have the good fortune to be born homo sapiens."
  donderdag 14 februari 2013 @ 14:16:00 #12
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_122870343
Tja, als je heel ver achter loopt dan loop je voorop.
pi_122870419
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jep, een trein die uitvalt is geen vertraging
Een aangepaste dienstregeling is geen vertraging
Toch kun je die uitgevallen ritten gewoon claimen hoor. Ik krijg altijd m'n geld. Ik heb uberhaupt niet het idee dat de NS kijkt of een claim terecht is of niet. Indirect is het toch je eigen (belasting)geld. :+
pi_122870456
aangepaste broodregeling
quote:
Moge bakker

Goedemorgen klant, dat is dan 20 euro. Wat kan ik voor u betekenen vandaag?

Alstublieft, 20 euro, en dan wil ik graag een heel gesneden bruin alstublieft.

Kijkt u eens, alstublieft. Bruin brood, gesneden.

Dank u bakker. Mag ik m'n wisselgeld.

Ja hoor, alstublieft 18 euro terug.

Maar bakker, wat is dit nu? U geeft me maar een half bruin brood. Ik vroeg om een hele.

Ja, beste klant. Zoals u ziet ligt er sneeuw. En het vriest ook. Dat zijn extreme weersomstandigheden. Zoals u gisteren op de website van onze bakkerij heeft kunnen lezen moeten klanten van de bakkerij op zo'n moment rekening houden met minder brood, kortere openingstijden en langere rijen.

Oh, maar waarom dan. Het is toch gewoon winter, net als elk jaar?

Nou klant, bij sneeuw kan het zijn dat de vrachtwagens die het meel brengen de bakkerij niet allemaal kunnen bereiken en bij vorst duurt het langer voor onze oven op temperatuur is.
Om ervoor te zorgen dat elke klant toch brood kan kopen zijn we helaas genoodzaakt om de broden te halveren en klanten soms zonder brood weer terug te sturen naar het begin van de rij.

Nou, rare zaak, maar ik betaalde zojuist wel de prijs voor een heel brood.

Beste klant, zoals ik al zei had u dat vantevoren allemaal op de website van de bakkerij kunnen lezen. We hebben u hierover dus voldoende geïnformeerd. Maar gelukkig kan ik u melden dat als er met het brood iets niet goed is, u gewoon gebruik kunt maken van de regeling 'geld terug bij beschimmeld brood'. De bakkerij vindt het ook heel vervelend, maar uiteraard kunnen we helaas niets doen aan extreme weersomstandigheden en we doen er alles aan om alle klanten toch nog brood te kunnen verkopen.

De klant verlaat in boze toestand de bakkerij, op weg naar het station. Gelukkig komt zulke klantgerichtheid alleen bij z'n bakker voor.
_O_
pi_122870544
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:13 schreef TweeGrolsch het volgende:
dere treinen.

Dat Nederlanders graag horen dat alles in Nederland verschrikkelijk is doet niets af aan de droge feiten dat NS uitstekend presteert.
Mijn ervaringen met het buitenland onderschrijven dit ook volledig. Sowieso zeurt iedereen in Nederland er over zonder de argumenten te staven. Hoe gaat het in Duitsland en andere landen om ons heen? Men zou daar eerst naar moeten kijken voordat men gaat zeiken. Nee ik heb er geen groot verstand van, maar puur uit eigen ervaring, ja, Nederland doet het best goed. De nieuwe regeling voorkomt chaos, wat nog veel vervelender is voor reizigers.
_________________O_________________
  donderdag 14 februari 2013 @ 14:22:06 #16
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_122870617
Zo ziet u maar: sommige mensen kletsen maar wat, dit merken wij wel vaker. :+
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  donderdag 14 februari 2013 @ 14:22:15 #17
19242 yavanna
Results may vary.
pi_122870628
Och ja, er zijn toch nimmer gevolgen voor het falen van o.a. deze man, dankzij o.a. de VVD.

Met zijn inkomen, bonussen, achterlijke onkostenvergoedingen ( 1310 bruto per maand, omdat hij GEEN! leaseauto heeft ( WTF ) en baangarantie zal hij zich wel koning voelen in zijn eigen wereldvreemde wereldje.

Klaarblijkelijk heeft het grootste gedeelte van de bevolking geen moeite met dit soort mensen, gezien de stemkeuze op VVD/PvdA. Partijen welke NIETS doen aan dit soort asociale uitvreters en wel een hoop doen VOOR dit soort falende graaiers.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_122870665
Oh, en wat het buitenland betreft:
Juist een trein moet het laatste ding zijn wat uitvalt bij sneeuw, op rails schuif je nergens tegenaan.
pi_122870675
quote:
Ns is inderdaad één van de beste spoorwegbedrijven qua stiptheid. Ook zijn de treinen schoon en comfortabele vergeleken met het buitenland.

De ongeregeldheden met de sneeuw komen overal voor en vaak nog een stuk erger dan in Nederland. En dat is wonderlijk als je bedenkt dat het spoornet van Nederland verschrikkelijk dicht is en veel wissels heeft. Daarnaast rijden er erg veel treinen na elkaar waardoor ongeregeldheden snel doorwerken op andere treinen.

Nederland heeft een prima binnenlands spoorwegstelsel, inderdaad. Uiteraard kun je bij individuele situaties afvragen of de juiste keuzes zijn genomen, maar dat doet weinig af aan het totaalbeeld.
pi_122870827
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:22 schreef yavanna het volgende:
Och ja, er zijn toch nimmer gevolgen voor het falen van o.a. deze man, dankzij o.a. de VVD.

Met zijn inkomen, bonussen, achterlijke onkostenvergoedingen ( 1310 bruto per maand, omdat hij GEEN! leaseauto heeft ( WTF ) en baangarantie zal hij zich wel koning voelen in zijn eigen wereldvreemde wereldje.

Klaarblijkelijk heeft het grootste gedeelte van de bevolking geen moeite met dit soort mensen, gezien de stemkeuze op VVD/PvdA. Partijen welke NIETS doen aan dit soort asociale uitvreters en wel een hoop doen VOOR dit soort falende graaiers.
Waarschijnlijk omdat politici een aantal jaren later zelf graaier zijn
Bijt nooit de hand die U voedde .

Wat krijgt die man van de Balkenende norm vandaag de dag ?
Zeven en een halve ton of zo (zonder onkosten ) ?
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_122870861
quote:
2s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:23 schreef Reya het volgende:

[..]

Nederland heeft een prima binnenlands spoorwegstelsel, inderdaad. Uiteraard kun je bij individuele situaties afvragen of de juiste keuzes zijn genomen, maar dat doet weinig af aan het totaalbeeld.
Het enige échte foute vind ik, dat als de NS besluit dat de dag erna minder treinen rijden, deze niet tellen als treinen met vertraging. Hierdoor lijkt het aan het eind van het jaar alsof de NS prima presteert qua stiptheid en ze dus weer de prijzen kunnen verhogen. Doordat het niet laten rijden van een trein hun stiptheid vergroot, zullen ze mogelijk sneller dan nodig is grijpen naar het laten uitvallen van treinen. Een voorbeeld hiervan was zichtbaar in de zomer van 2012 (misschien was het 2011) waarbij storm was voorspeld. De hele dag reden er minder treinen, terwijl er tot 18:00 nergens een wolkje te zien was.
  donderdag 14 februari 2013 @ 14:27:59 #22
45206 Pietverdriet
pi_122870896
quote:

In de ICE van Frankfurt naar Arnhem, een heerlijke stoel, stopcontact voor mijn laptop, conducteur die vraagt of ik iets wens uit de restauratie. Ah, een koffie graag, en brengt korte tijd later koffie voorbij die ik afreken. Ik moet poepen van de koffie en ga even naar het schone toilet.
In Arnhem aangekomen wacht ik op mijn aansluiting. Bomvolle stinkende trein. De conducteur vraagt naar mijn plaatsbewijs en ik zoek even in mijn portefeulle, KOMT ER NOG WAT VAN? IK STA HIER TE WACHTEN!!!
Ik zeg dat ik zo vaak heb staan wachten op de trein en krijg een schelpartij over mij heen.
Ik wil over mijn nek van de NS, maar vind maar eens een plee in de trein....
  donderdag 14 februari 2013 @ 14:30:15 #23
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_122870994
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:23 schreef RemcoDelft het volgende:
Juist een trein moet het laatste ding zijn wat uitvalt bij sneeuw, op rails schuif je nergens tegenaan.
En dit toont aan dat je werkelijk geen flauw benul hebt.

Het probleem zijn de wissels. Niet de sporen of de treinen.
pi_122871091
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

In de ICE van Frankfurt naar Arnhem, een heerlijke stoel, stopcontact voor mijn laptop, conducteur die vraagt of ik iets wens uit de restauratie. Ah, een koffie graag, en brengt korte tijd later koffie voorbij die ik afreken. Ik moet poepen van de koffie en ga even naar het schone toilet.
In Arnhem aangekomen wacht ik op mijn aansluiting. Bomvolle stinkende trein. De conducteur vraagt naar mijn plaatsbewijs en ik zoek even in mijn portefeulle, KOMT ER NOG WAT VAN? IK STA HIER TE WACHTEN!!!
Ik zeg dat ik zo vaak heb staan wachten op de trein en krijg een schelpartij over mij heen.
Die is mooi voor op een billboard O+
  donderdag 14 februari 2013 @ 14:33:16 #25
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_122871118
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja, jouw persoonlijke verzinseltjes zijn erg relevant.
  donderdag 14 februari 2013 @ 14:34:04 #26
45206 Pietverdriet
pi_122871151
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:30 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

En dit toont aan dat je werkelijk geen flauw benul hebt.

Het probleem zijn de wissels. Niet de sporen of de treinen.
Daar waar miljoenen voor waren ze aan te passen maar dat geld daar niet voor gebruikt werd, toch? Hmmm?
  donderdag 14 februari 2013 @ 14:35:23 #27
45206 Pietverdriet
pi_122871215
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:33 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Het is tekenend voor de ervaring (geen verzinsel) die ik en velen met mij met de NS hebben, en daarom stap ik tegenwoordig liever in de auto.
pi_122871507
quote:
Het gaat vaak over de wissels die vastvriezen. Aangezien in Nederland overal wissels zijn, kan dit problemen met zich mee brengen.
You should go clone yourself, so you can go fuck yourself.
pi_122871519
goed. wacht even hoor.

laten we voorop stellen dat NS keihard faalt, arrogant is, en niet met winterweer om kan gaan.

echter, kritiek op deze opmerking hebben is onterecht. nederland heeft een van de drukste spoorwegennetwerken ter wereld, met gigantisch veel wissels, treinen dicht bij elkaar, etc.

en ja, 5 cm sneeuw kan dan al voor ontregeling zorgen. door de gladdere rails remmen treinen langzamer, dus moeten ze veel langer van te voren afremmen, dus komen ze een paar minuten te laat het station binnen, waardoor de trein recht achter ze ook weer te laat is, plus de wissel die later omgezet kan worden, etc. neem dit over het hele land, en het is duidelijk dat, zelfs met een capabele prorail en NS, er gewoon een winterdienstregeling nodig is in dit land. en ja, die wil je het liefst de dag van te voren kunnen aanpassen.

dus ja: een winterrdienstregeling is onvermijdelijk, en de ns mag hier trots op zijn. betekend dit dat ik de NS een capabel bedrijf vindt? nee, het zijn de grootste lamzakken die na 5 jaar gezeik én invoering van een winterdienstregeling nóg niet hun zaakjes op orde hebben, om maar niet over de slechte communicatie, het gezeik met de fyra, of over de ov-chipkaart te beginnen.

maar hun winterdienstregeling? daar moeten we niet op zeiken, da's gewoon goed geregeld.
pi_122871532
Die man is het contact met de werkelijkheid compleet kwijt. Het zou lachwekkend zijn als het niet zo triest was. Een klein beetje sneeuw en het treinverkeer is al gehalveerd. In andere landen lachen ze zich de ballen uit de broek, maar deze NS-directeur met zijn torenhoge salaris denkt werkelijk dat zijn bedrijf een huzarenstukje levert.

Ik sluit me aan bij wat iemand hierboven al zei: is deze man ook in te huren als cabaretier?
  donderdag 14 februari 2013 @ 14:42:37 #31
27383 poktor
10101011010110
pi_122871535
quote:

[..]

Denk je net dat je alles gehad heb, krijg je dit! NS, het enige spoorbedrijf ter wereld dat volledig tot stilstand komt van 5 cm sneeuw ("noodweer" :') ), en de directeur is dusdanig het spoor bijster dat-ie denkt dat de rest van de wereld jaloers is?
_O-

[..]

Ik geloof er helemaal niets van! Treinreizigers doen dat 99% omdat ze geen enkele andere optie hebben. Die hebben dus simpelweg geen keus. Als de NS dan de helft van de treinen niet laat rijden, en alle passagiers samenpropt in overvolle treinen, besparen ze dus enorm veel geld!
Dit dus..
If you see a bomb technician running, try to keep up with him.
Het nieuwe normaal: Op een terrasje behandeld worden als een tyfuslijder en dankbaar zijn.
  donderdag 14 februari 2013 @ 14:43:26 #32
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_122871576
Wat die vent zegt kan niet waar zijn. _O- Echt wanneer nemen ze deze vent eens op in het psychiatrisch ziekenhuis.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 14 februari 2013 @ 14:44:15 #33
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_122871606
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het is tekenend voor de ervaring (geen verzinsel) die ik en velen met mij met de NS hebben, en daarom stap ik tegenwoordig liever in de auto.
De NS krijgt hoge cijfers in de Reizigersonderzoeken.
En tegenover jouw horrorverhaaltje staan weer mijn uitstekende wekelijkse ervaringen met de NS.
pi_122871609
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:42 schreef Doctor_Neo_Cortex het volgende:

[..]

Het gaat vaak over de wissels die vastvriezen. Aangezien in Nederland overal wissels zijn, kan dit problemen met zich mee brengen.
Er zijn methodes voor om te voorkomen dat wissels vastvriezen, bijvoorbeeld verwarming van wissels. Maar ja, in Nederland is jarenlang op onderhoud bespaard. Ik verwijs nog even naar dat kritische rapport over ProRail dat laatst ergens bij het ministerie uit een la is opgevist. De kwalificaties die onder-aannemer Strukton gaf aan de staat van onderhoud, waren bepaald niet mild...
  Redactie Frontpage donderdag 14 februari 2013 @ 14:45:20 #35
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_122871654
quote:

[..]

De NS en klantgerichtheid bestaat gewoon niet. Daar heeft hij gelijk.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 14 februari 2013 @ 14:47:59 #36
45206 Pietverdriet
pi_122871740
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:42 schreef Elfletterig het volgende:
Die man is het contact met de werkelijkheid compleet kwijt.
Hij doet me denken aan deze man

Een paar weken voor de muur viel zei hij:
Onze republiek behoort tot de 10 sterkste en efficiëntste industrienaties van de wereld
pi_122871778
Ik ben tegen eigen rechter spelen, maar deze mogen ze wel eens voor een trein gooien.
  donderdag 14 februari 2013 @ 14:49:12 #38
45206 Pietverdriet
pi_122871783
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:44 schreef TweeGrolsch het volgende:

En tegenover jouw horrorverhaaltje staan weer mijn uitstekende wekelijkse ervaringen met de NS.
Ah, dus mijn ervaring is niet relevant, maar de jouwe wel.
  donderdag 14 februari 2013 @ 14:49:52 #39
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_122871802
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ah, dus mijn ervaring is niet relevant, maar de jouwe wel.
Nee, beide niet.
  donderdag 14 februari 2013 @ 14:51:25 #40
45206 Pietverdriet
pi_122871856
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:49 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Nee, beide niet.
Dus jij zegt van jezelf dat jouw mening niet relevant is. Prima joh!
pi_122872027
quote:
Consumenten verwarren kwaliteit al snel met gewenning. Een steentje in je schoen went ook.

NS is blijkbaar erg selectief in het uitkiezen van reizigers bij dergelijke onderzoeken. Zeg maar een Wij-van-WC-eend-verhaaltje.
  donderdag 14 februari 2013 @ 14:56:19 #42
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_122872072
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:55 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Consumenten verwarren kwaliteit al snel met gewenning. Een steentje in je schoen went ook.

NS is blijkbaar erg selectief in het uitkiezen van reizigers bij dergelijke onderzoeken. Zeg maar een Wij-van-WC-eend-verhaaltje.
Onderzoek komt van rover.
  donderdag 14 februari 2013 @ 14:58:19 #43
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_122872161
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dus jij zegt van jezelf dat jouw mening niet relevant is. Prima joh!
Nee, ik zeg slechts dat persoonlijke ervaringen niet relevant zijn in het vormen van een mening over het functioneren van een complete organisatie.
pi_122872571
Dan is de rest van de wereld bij deze gewaarschuwd
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 14 februari 2013 @ 15:09:42 #45
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_122872594
quote:

[..]

die reizigersonderzoeken die ze houden buiten de spits om, op tijdstippen dat er alleen incidentele reizigers zijn, die eens een keer met de trein gaan. Die treinreizigers die dus een redelijk lege coupé treffen waar ze goed kunnen zitten. Diezelfde treinreizigers die het niet zo uitmaakt dat ze een kwartiertje later bij de koopgoot aankomen, het is per slot van rekening een beetje een dagje uit.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  donderdag 14 februari 2013 @ 15:13:59 #46
45206 Pietverdriet
pi_122872775
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:56 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Dus mensen die nog steeds met de NS reizen, dat is als de klanten van AH vragen hoe AH is, ipv de mensen die naar de Lidl en de Aldi zijn overgestapt.
pi_122872827
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hij doet me denken aan deze man

[ afbeelding ]

Een paar weken voor de muur viel zei hij:
Onze republiek behoort tot de 10 sterkste en efficiëntste industrienaties van de wereld
Hij bedoelde vast dat de DDR bij west duitsland hoorde. :Y

En zo is het ook met deze NS topman. Zuiver wat hij zegt is klopt het, maar in een groter plaatje is het potsierlijk. Om nog maar niet te spreken van het haast genante gebrek aan inlevingsvermogen.
pi_122872948
Hij heeft natuurlijk gelijk in de zin dat de treinen hier, theoretisch gezien, vaak rijden. Ik heb wel eens in Italië van het openbaar vervoer gebruik gemaakt en daar moet je soms twee uur wachten als je de trein mist.

Ik vind het alleen nogal hooghartig overkomen om dit uitgebreid aan de pers te melden als de praktijk uitwijst dat er heel veel mis is met die theoretische dienstregeling. Ik reisde als student maximaal drie keer (en vaak maar twee keer) per week van Arnhem naar Utrecht, maar heb toch zeker elke week wel eens een korte tot (extreem) lange vertraging gehad.

Het dieptepunt was toen ik laatst van Zwolle naar Arnhem reisde en er een storing plaatsvond tussen Zutphen en Dieren. Gevolg was dat ik via Winterswijk(!) moest reizen en er dus drie uur in plaats van het normale uur over heb gedaan. En toen sneeuwde het niet eens :').

Het zou de NS-baas sieren als hij erkende dat het spoor niet naar behoren werkt, in plaats van te strooien met nietszeggende cijfers en problematische vertragingen af te doen als incidenteel. Die aangepaste dienstregeling steeds is er niet voor niets. Heel fijn dat we zo'n volle dienstregeling hebben, maar dan moet deze wel correct werken :').
Amen.
pi_122874225
quote:

[..]

Ik reis al 5 jaar met de trein en onderschrijf de ervaringen van Pietverdriet volledig.

Het is alsof je blij moet zijn dat een trein rijdt, zo wordt je behandeld door menig conducteur. Over capaciteit en punctualiteit begin ik maar niet eens.
pi_122874360
Wat heeft díe in vredesnaam gezopen dat hij met dit verhaal aan komt zetten? :D _O- :')
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_122874380
HA! Goednieuws show NS propaganda is bezig? Het is van de gekken dat met 5cm sneeuw er een uitgeklede dienstregeling gestart moet worden omdat ze niet capabel genoeg zijn.

NS kan alleen goed rijden wanneer het weer droog, windstil en tussen de 5 en 18 graden is. Anders hebben ze problemen.

Kansloze nitwits.

quote:

[..]

Hou ajb op met dat reizigersonderzoek. Ben ze nog nooit tegengekomen terwijl ik bijna iedere dag in die tyfustreinen moet zitten vanwege geen keuze.

Die reizigersonderzoeken zijn van het niveau:

Wat vind u van de NS:
a. Goed
b. Super
c. Briljant
d. Megahypergigafantastisch

En ze worden niet gehouden door onafhankelijke onderzoekers. Slagers met hun eigen vlees dus.

quote:
1 tegenover 500.000 opeengepakte ontevreden reizigers. Rij eens een weekje met mij mee op de lijn hoorn - hoofddorp. Je piept anders. Jou waarheid geldt niet direct voor een ander en om een ander direct weg te zetten als irrelevant is misselijkmakend.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 14 februari 2013 @ 16:01:48 #52
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_122874533
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 15:57 schreef Red_85 het volgende:
HA! Goednieuws show NS propaganda is bezig? Het is van de gekken dat met 5cm sneeuw er een uitgeklede dienstregeling gestart moet worden omdat ze niet capabel genoeg zijn.

NS kan alleen goed rijden wanneer het weer droog, windstil en tussen de 5 en 18 graden is. Anders hebben ze problemen.

Kansloze nitwits.

[..]

Hou ajb op met dat reizigersonderzoek. Ben ze nog nooit tegengekomen terwijl ik bijna iedere dag in die tyfustreinen moet zitten vanwege geen keuze.

Wat vind u van de NS:
a. Goed
b. Super
c. Briljant

En ze worden niet gehouden door onafhankelijke onderzoekers. Slagers met hun eigen vlees dus.

[..]

1 tegenover 500.000 opeengepakte ontevreden reizigers. Rij eens een weekje met mij mee op de lijn hoorn - hoofddorp. Je piept anders. Jou waarheid geldt niet direct voor een ander en om een ander direct weg te zetten als irrelevant is misselijkmakend.
Dat is wat ik probeerde duidelijk te maken. Mijn waarheid geldt niet, jouw waarheid geldt niet. We kunnen slechts de droge feiten van de reizigersonderzoeken van rover gebruiken en de stiptheidsstatistieken. En beide zeggen dat NS bepaald niet slecht presteert.
pi_122874595

'Buitenland jaloers op regeling winterweer NS'
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_122874617
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 16:01 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Dat is wat ik probeerde duidelijk te maken. Mijn waarheid geldt niet, jouw waarheid geldt niet. We kunnen slechts de droge feiten van de reizigersonderzoeken van rover gebruiken en de stiptheidsstatistieken. En beide zeggen dat NS bepaald niet slecht presteert.
En wat wij proberen te zeggen is dat die statistieken niet kloppen, want de metingen worden aan alle kanten opgepoetst.
1947-2016
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 14 februari 2013 @ 16:05:03 #55
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_122874679
quote:
mijn uitstekende wekelijkse ervaringen met de NS.
wekelijks, als in 1x per week?
pi_122874916
quote:
"Vanuit het buitenland krijgen we nu veel aanvragen om ons systeem over te kopen."
Welke landen zijn dit dan? :') Dan bel ik ze eventjes.
  donderdag 14 februari 2013 @ 16:13:16 #57
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_122874991
Van Meerstedt moet sowieso al aan de hoogste boom hangen vanwege de Failra
RED ONS HENNIEGOD
  donderdag 14 februari 2013 @ 16:16:14 #58
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_122875105
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:42 schreef Asphias het volgende:
goed. wacht even hoor.

laten we voorop stellen dat NS keihard faalt, arrogant is, en niet met winterweer om kan gaan.

echter, kritiek op deze opmerking hebben is onterecht. nederland heeft een van de drukste spoorwegennetwerken ter wereld, met gigantisch veel wissels, treinen dicht bij elkaar, etc.

en ja, 5 cm sneeuw kan dan al voor ontregeling zorgen. door de gladdere rails remmen treinen langzamer, dus moeten ze veel langer van te voren afremmen, dus komen ze een paar minuten te laat het station binnen, waardoor de trein recht achter ze ook weer te laat is, plus de wissel die later omgezet kan worden, etc. neem dit over het hele land, en het is duidelijk dat, zelfs met een capabele prorail en NS, er gewoon een winterdienstregeling nodig is in dit land. en ja, die wil je het liefst de dag van te voren kunnen aanpassen.

dus ja: een winterrdienstregeling is onvermijdelijk, en de ns mag hier trots op zijn. betekend dit dat ik de NS een capabel bedrijf vindt? nee, het zijn de grootste lamzakken die na 5 jaar gezeik én invoering van een winterdienstregeling nóg niet hun zaakjes op orde hebben, om maar niet over de slechte communicatie, het gezeik met de fyra, of over de ov-chipkaart te beginnen.

maar hun winterdienstregeling? daar moeten we niet op zeiken, da's gewoon goed geregeld.
Dit. De winterdienstregeling wordt alleen iets te makkelijk/snel ingezet. Misschien kunnen ze nog opzoek naar een tussenfase, een herfstdienstregeling ofzo (voor als er bladeren liggen op de rails :') )

Waar de NS ook in uitblinkt is informatie voorziening op het perron. Met uitzondering van een uitvallend bord hier en daar is het heel makkelijk opzoeken waar je heen moet, hoe, en hoe laat je waar moet zijn.
In het VK kunnen ze daar niets van, al helemaal niet wanneer de treinen vertraagd zijn. Aan de andere kant rijden die treinen wel gewoon door in de sneeuw, zonder problemen.

En Japan is helemaal briljant. Zwaarste treinongeluk in 2 jaar tijd: 20 minuten vertraging _O_
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_122876983
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 16:16 schreef Tanin het volgende:
Waar de NS ook in uitblinkt is informatie voorziening op het perron.
Bedoel je die donuts die 5 breed naast elkaar lopen, hooguit 2 km/h halen (want het zijn wel semi-ambtenaren he!), altijd met elkaar ouwehoeren, en als beste antwoord: "Nee, weet ik niet, er is geen informatie beschikbaar, luister naar de omroepberichten" kunnen geven?

quote:
En Japan is helemaal briljant. Zwaarste treinongeluk in 2 jaar tijd: 20 minuten vertraging _O_
^^ Hele NS-top outsourcen naar een stel Japanners zou goed zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door RemcoDelft op 14-02-2013 17:26:01 ]
pi_122877040
[
quote:
quote]0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 16:57 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Bedoel je die donuts die 5 breed naast elkaar lopen, hooguit 2 km/h halen (want het zijn wel semi-ambtenaren he!), altijd met elkaar ouwehoeren, en als beste antwoord: "Nee, weet ik niet, er is geen informatie beschikbaar, luister naar de omroepberichten" kunnen geven?

Inderdaad NS en informatievoorziening :W
pi_122877160
hebben die mensen in het buitenland ook gezien dat er niet alleen minder maar ook veel kortere treinen rijden ?
  donderdag 14 februari 2013 @ 17:01:14 #62
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_122877161
Ten eerste bevatten de borden bij de NS een stuk meer informatie dan in veel landen, ze zijn overal te vinden (in tegenstelling tot 1 mager bordje per perron), en als je op een conducteur afstapt en hij je niet kan helpen wordt dit je vriendelijk verteld, in plaats van dat je hoofd er bijna afgebeten wordt

edit: in VK en Japan rijden *meer* maar kortere treinen. In Spanje minder maar voor m'n gevoel iets langere
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_122877241
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 17:01 schreef Tanin het volgende:
Ten eerste bevatten de borden bij de NS een stuk meer informatie dan in veel landen, ze zijn overal te vinden (in tegenstelling tot 1 mager bordje per perron), en als je op een conducteur afstapt en hij je niet kan helpen wordt dit je vriendelijk verteld, in plaats van dat je hoofd er bijna afgebeten wordt
Welke informatie bevatten ze meer dan ? Ze zijn hetzelfde als in UK< Belgie en Duitsland en ik zie er toch echt maar max 2 op een perron.

En het gaat mis als het misgaat, dan worden mensen naar het verkeerde perron gestuurd bv en staat er vaak verkeerde info op de borden.

Zoals pas geleden het treinverkeer naar Utrecht vast liep, vraag je aan de conducteur of de trein na Gouda nog verder gaat of teruggaat, weet ik niet meneer, u kunt wel blijven wachten in de trein.

Op het bord stond dat de trein nog vrolijk verder ging naar Utrecht, maar dat klopte dus helemaal niet.
  donderdag 14 februari 2013 @ 17:12:46 #64
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_122877648
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 17:03 schreef macca728 het volgende:

[..]

Welke informatie bevatten ze meer dan ? Ze zijn hetzelfde als in UK< Belgie en Duitsland en ik zie er toch echt maar max 2 op een perron.

En het gaat mis als het misgaat, dan worden mensen naar het verkeerde perron gestuurd bv en staat er vaak verkeerde info op de borden.

Zoals pas geleden het treinverkeer naar Utrecht vast liep, vraag je aan de conducteur of de trein na Gouda nog verder gaat of teruggaat, weet ik niet meneer, u kunt wel blijven wachten in de trein.

Op het bord stond dat de trein nog vrolijk verder ging naar Utrecht, maar dat klopte dus helemaal niet.

Duitsland en Belgie weet ik niet, maar in het VK hebben de elektrische borden met enige regelmaat alleen "delayed", en niet hoe lang of wat dan ook.

Daarentegen had ik het vooral over de papieren borden, in Nederland kun je in 1 oogopslag zien waar je trein vertrekt, waar je zou moeten overstappen, welke andere opties er zijn, etc.
In bijvoorbeeld het VK vertellen ze je heel leuk hoe laat je een trein moet hebben, maar niet waar. Dan moet je op zoek naar een trein die precies op dat moment vertrekt, en als het er twee zijn een gok wagen, overstap informatie ontbreekt volledig, etc.

Maar misschien drukte ik me krom uit.

De NS blinkt ook uit in de statische informatie voorziening indien alles volgens schema loopt, en vriendelijk blijven indien er iets mis gaat.
  donderdag 14 februari 2013 @ 17:18:20 #65
45206 Pietverdriet
pi_122877848
Waarom er bij een beperkte dienstregeling kortere treinen rijden is mij trouwens een raadsel
  donderdag 14 februari 2013 @ 17:19:40 #66
45206 Pietverdriet
pi_122877889
Hier in NRW hadden we vorige week Woensdag ook minder treinen, door de sneeuwval waren er bomen op de rails gevallen.
Kijk, dan heb je een excuus.
  donderdag 14 februari 2013 @ 17:26:29 #67
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_122878146
Die 'beroemde' stiptheid van de NS is, op z'n zacht gezegd, geflatteerd. Treinen die uitvallen tellen niet mee, waardoor de NS treinen die behoorlijk vertraagd zijn laat uitvallen, zodat het het percentage niet negatief beinvloed.

Als je al die 'vertragingen/uitvallen' mee rekent, dan denk ik niet dat het stiptheids percentage de 70% zou passeren.

Ik zeg niet dat men in andere landen het beter doen, maar daar is men gewoon eerlijker over hun prestaties/incompetentie en verdraaid (lees: liegt over) hun cijfers om zichzelf op het borstzakje te slaan.

Een beetje bescheidenheid van de NS zou niet misstaan. :)
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  donderdag 14 februari 2013 @ 17:32:24 #68
45206 Pietverdriet
pi_122878371
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 17:26 schreef Semisane het volgende:
Die 'beroemde' stiptheid van de NS is, op z'n zacht gezegd, geflatteerd. Treinen die uitvallen tellen niet mee, waardoor de NS treinen die behoorlijk vertraagd zijn laat uitvallen, zodat het het percentage niet negatief beinvloed.

Als je al die 'vertragingen/uitvallen' mee rekent, dan denk ik niet dat het stiptheids percentage de 70% zou passeren.

Ik zeg niet dat men in andere landen het beter doen, maar daar is men gewoon eerlijker over hun prestaties/incompetentie en verdraaid (lees: liegt over) hun cijfers om zichzelf op het borstzakje te slaan.

Typisch geval van sturen met en op KPI's
pi_122878481
Die spoort niet 8)7
pi_122878557
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 17:26 schreef Semisane het volgende:

Nee daarom is er een aangepaste dienstregeling, dan tellen de vertraagde treinen niet mee (waardoor men de bonus kan binnenhalen met stiptheid boven zoveel %) en hoeft de klant ook niet gecompenseerd te worden.

Niets klantvriendelijk dus, gewoon om de eigen zakken te kunnen vullen, meneer de directeur.
pi_122878652
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 17:12 schreef Tanin het volgende:

[..]

Duitsland en Belgie weet ik niet, maar in het VK hebben de elektrische borden met enige regelmaat alleen "delayed", en niet hoe lang of wat dan ook.

Daarentegen had ik het vooral over de papieren borden, in Nederland kun je in 1 oogopslag zien waar je trein vertrekt, waar je zou moeten overstappen, welke andere opties er zijn, etc.
In bijvoorbeeld het VK vertellen ze je heel leuk hoe laat je een trein moet hebben, maar niet waar. Dan moet je op zoek naar een trein die precies op dat moment vertrekt, en als het er twee zijn een gok wagen, overstap informatie ontbreekt volledig, etc.

Maar misschien drukte ik me krom uit.

De NS blinkt ook uit in de statische informatie voorziening indien alles volgens schema loopt, en vriendelijk blijven indien er iets mis gaat.
Nou ik ga met regelmaat met de trein in UK en het is zeker niet beter dan hier, maar je kan gewoon zien welke trein op welk perron je moet hebben hoor en vaak staat er ook nog personeel die je alles precies kunnen vertellen i.t.t. hier bij vertragingen.
pi_122878852
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 17:38 schreef macca728 het volgende:
Nee daarom is er een aangepaste dienstregeling, dan tellen de vertraagde treinen niet mee (waardoor men de bonus kan binnenhalen met stiptheid boven zoveel %) en hoeft de klant ook niet gecompenseerd te worden.

Niets klantvriendelijk dus, gewoon om de eigen zakken te kunnen vullen, meneer de directeur.
Misschien is dat waar deze directeur op doelt! Hij begeeft zich natuurlijk in hele andere kringen dan wij... Ik kan me voorstellen dat er tussen semi-ambtenaar-directeurtjes die allemaal een half miljoen euro per jaar vangen best wel informatie wordt uitgewisseld... En dat de NS daar een uitschieter is die het ondanks gigantisch falen toch voor elkaar krijgt de doelstellingen te halen! Zoals steeds langer wachten op stations, overstappen van 25 minuten i.p.v. 5 minuten, met als resultaat altijd een veel langere reistijd, maar minder kans op vertraging! Etc. etc.
pi_122878981
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 17:45 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Misschien is dat waar deze directeur op doelt! Hij begeeft zich natuurlijk in hele andere kringen dan wij... Ik kan me voorstellen dat er tussen semi-ambtenaar-directeurtjes die allemaal een half miljoen euro per jaar vangen best wel informatie wordt uitgewisseld... En dat de NS daar een uitschieter is die het ondanks gigantisch falen toch voor elkaar krijgt de doelstellingen te halen! Zoals steeds langer wachten op stations, overstappen van 25 minuten i.p.v. 5 minuten, met als resultaat altijd een veel langere reistijd, maar minder kans op vertraging! Etc. etc.
Ja ws doelt deze directeur daar op, van kijk eens hoe weinig treinen wij kunnen laten rijden zodat onze bonus niet in gevaar komt !
pi_122879829
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 15:57 schreef Red_85 het volgende:

Kansloze nitwits.

[..]

Wat vind u van de NS:
a. Goed
b. Super
c. Briljant

[..]

Nee, niet bepaald. Ik heb een keer zo'n onderzoek ingevuld toen ik in de trein zat. Iemand van Rover kwam langs met de vraag of we een formulier met vragen over de NS wilden interviewen. Ik heb hem redelijk positief ingevuld Als opmerking erbij gezet dat de trein in de spits wel wat langer mocht, omdat er vaak mensen moesten staan. De week erop was er ook een treinstel toegevoegd in de spits.

Dat onderzoek was begin 2012, als ik hem afgelopen november had ingevuld was het wat minder positief. Toen reisde ik wel op een andere lijn, maar die heeft echt altijd vertraging. Ze zijn ook aan het onderzoeken of het eruit kan om die lijn te verdubbelen. Daar wordt dus ook al wat mee gedaan.

Uiteraard was er ook de gelegenheid om die erg negatief in te vullen en ze vroegen ook om hem zo eerlijk mogelijk in te vullen.
pi_122880619
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 17:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Hier in NRW hadden we vorige week Woensdag ook minder treinen, door de sneeuwval waren er bomen op de rails gevallen.
Kijk, dan heb je een excuus.
En hier wordt Defcon 1 al uitgeroepen als er wat blaadjes op de rails liggen _O- :')
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 14 februari 2013 @ 18:36:18 #76
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_122880755
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 17:40 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nou ik ga met regelmaat met de trein in UK en het is zeker niet beter dan hier, maar je kan gewoon zien welke trein op welk perron je moet hebben hoor en vaak staat er ook nog personeel die je alles precies kunnen vertellen i.t.t. hier bij vertragingen.
Op mijn station hebben ze wel 5 elektrische borden (op in totaal 7 perrons) waar je kunt zien op welk perron een bepaalde trein vertrekt, in tegenstelling tot NL waar het op ELK papieren bord staat.

En als je vriendelijk iets vraagt en geen lot uit de loterij hebt krijg je een boos antwoord dat je gewoon even geduld moet hebben.
pi_122881660
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 18:36 schreef Tanin het volgende:

[..]

Op mijn station hebben ze wel 5 elektrische borden (op in totaal 7 perrons) waar je kunt zien op welk perron een bepaalde trein vertrekt, in tegenstelling tot NL waar het op ELK papieren bord staat.

En als je vriendelijk iets vraagt en geen lot uit de loterij hebt krijg je een boos antwoord dat je gewoon even geduld moet hebben.
Nou leuk en mijn station is in UK ? Daar rijden ook de helft minder treinen bij dreiging van sneeuw ?

Ik weet trouwens echt niet waar die papieren borden staan, we zijn hier overgeschakeld op elektronische borden als je die bedoelt.
  donderdag 14 februari 2013 @ 19:07:46 #78
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_122882125
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 18:58 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nou leuk en mijn station is in UK ? Daar rijden ook de helft minder treinen bij dreiging van sneeuw ?

Ik weet trouwens echt niet waar die papieren borden staan, we zijn hier overgeschakeld op elektronische borden als je die bedoelt.
Nee, als je m'n posts eerst eens goed leest :') De NS faalt hard, in veel opzichten, niet altijd hun schuld, maar vaak wel. Dat hun standaard informatievoorziening (als het schema niet gewijzigd is) erg goed is, doet daar natuurlijk weinig aan af, maar mag tussen alle klachten best even aangestipt worden als pluspunt.

Op elk bord op de stations waar ik kom hebben ze een schema voor de gehele dag wat zowel onpraktisch als onoverzichtelijk is, de NS doet *dat* 10 keer beter, en zijn een stuk vriendelijker.
pi_122882788
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:07 schreef Tanin het volgende:

[..]

Nee, als je m'n posts eerst eens goed leest :') De NS faalt hard, in veel opzichten, niet altijd hun schuld, maar vaak wel. Dat hun standaard informatievoorziening (als het schema niet gewijzigd is) erg goed is, doet daar natuurlijk weinig aan af, maar mag tussen alle klachten best even aangestipt worden als pluspunt.

Op elk bord op de stations waar ik kom hebben ze een schema voor de gehele dag wat zowel onpraktisch als onoverzichtelijk is, de NS doet *dat* 10 keer beter, en zijn een stuk vriendelijker.
De NS is ook prima als er geen calamiteiten zijn, maar die zijn er 26 weken per jaar... En dan nog de vakantiedienstregeling c.q. werkzaamheden.

En vriendelijk, echt ? Ik zie ze nooit als er vertragingen zijn en als ze er al zijn weten ze niets of moet ik naar de klantenservice.
  donderdag 14 februari 2013 @ 19:25:44 #80
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_122883096
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:19 schreef macca728 het volgende:

[..]

De NS is ook prima als er geen calamiteiten zijn, maar die zijn er 26 weken per jaar... En dan nog de vakantiedienstregeling c.q. werkzaamheden.

En vriendelijk, echt ? Ik zie ze nooit als er vertragingen zijn en als ze er al zijn weten ze niets of moet ik naar de klantenservice.
Nogal een verschil tussen "Sorry, dat weet ik niet meneer" en "I don't know" of "just wait" met een chagrijnige kut kop
Vriendelijk is niet hetzelfde als behulpzaam natuurlijk (hoewel ik nooit problemen heb gehad met de NS, maar dat ze niet altijd behulpzaam zijn geloof ik graag)
pi_122884404
Waar haalt ie deze onzin vandaan :') .
Ik wist ook niet of ik nou moest lachen of huilen toen ik dat vanmiddag las in de trein...
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_122889331
quote:

[..]

Ja, in die onderzoeken houden ze mij ook zorgvuldig buiten. Uitstekende wekelijkse ervaringen _O-
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_122902222
Stiptheidsonderzoek.
Ja leuk een trein die niet rijdt is niet te laat. Zo kan ik het ook.
En 5 minuten te laat is niet te laat.
7 minuten -> we schrijven 5 op -> trein niet te laat.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  † In Memoriam † vrijdag 15 februari 2013 @ 02:29:57 #84
25682 2cv
Niet subtiel
pi_122902562
Misschien moet die gast zelf maar eens met de trein gaan rijden.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_122903236
Nog even en de Mohammed al-Sahaf ( _O_ ) plaatjes worden vervangen door Bert Meerstadt plaatjes :')
A murky, forgotten land.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 07:59:51 #86
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_122903408
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 02:29 schreef 2cv het volgende:
Misschien moet die gast zelf maar eens met de trein gaan rijden.
^^ Dat zou verplicht moeten zijn. Ook voor vervoersministers trouwens, of beter: alle politici. Wellicht stopt het autootje pesten dan...
pi_122903470
quote:
Om het over de bespaarde "geld terug bij vertraging" maar niet te hebben, want wat niet rijdt, kan ook geen vertraging hebben!
Onzin, die regeling geldt nog steeds ten opzichte van de reguliere dienstregeling.

quote:
Zou een goede vergelijking zijn als de NS de trein halverwege het traject zou stoppen en zou zeggen, zoek het verder maar zelf uit, we rijden niet verder. Je betaalt voor je traject, niet voor de frequentie waarmee de trein rijdt, net zoals je bij de bakker betaalt voor jouw brood en niet voor het aantal broden dat hij nog op voorraad heeft liggen voor de volgende klanten.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 08:08:45 #88
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_122903478
Natuurlijk zijn ze in het buitenland jaloers, dat de NS ermee wegkomt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_122903879
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 08:07 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Onzin, die regeling geldt nog steeds ten opzichte van de reguliere dienstregeling.

Nee hoor, als de klant het van te voren weet, keert de NS niet uit.
pi_122903895
quote:
2s.gif Op donderdag 14 februari 2013 18:10 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Nee, niet bepaald. Ik heb een keer zo'n onderzoek ingevuld toen ik in de trein zat. Iemand van Rover kwam langs met de vraag of we een formulier met vragen over de NS wilden interviewen. Ik heb hem redelijk positief ingevuld Als opmerking erbij gezet dat de trein in de spits wel wat langer mocht, omdat er vaak mensen moesten staan. De week erop was er ook een treinstel toegevoegd in de spits.

Dat onderzoek was begin 2012, als ik hem afgelopen november had ingevuld was het wat minder positief. Toen reisde ik wel op een andere lijn, maar die heeft echt altijd vertraging. Ze zijn ook aan het onderzoeken of het eruit kan om die lijn te verdubbelen. Daar wordt dus ook al wat mee gedaan.

Uiteraard was er ook de gelegenheid om die erg negatief in te vullen en ze vroegen ook om hem zo eerlijk mogelijk in te vullen.
Waarom zie ik die gasten nooit mensen iets vragen die tijdens de spits rijden? En was dat rover onderzoek niet een onderzoek voor rover zelf?
In de kranten lees je ook nooit bij het artikel van zo'n onderzoek dat rover of een andere onafhankelijke het heeft uitgevoerd. Daarbij staan er ook nog eens van die onwerkelijke getallen als: ' NS klanttevredenheid gestegen van 90 naar 96%' oid. Als ik zo om me heen kijk kan het niet eens 50% zijn.
1947-2016
pi_122903913
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 08:07 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Nope, op de treinen die hebben gereden. Niet anders.
1947-2016
  vrijdag 15 februari 2013 @ 09:02:57 #92
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_122904084
quote:

[..]

Ik merk dat je NS-fanboy bent (maar ik snap niet waarom: werk je er of heb je andere belangen?), maar dit is simpelweg niet waar.
Rijksoverheid:
quote:
... het Klanttevredenheidsonderzoek (KTO), dat NS in het kader van
de door de Staat verleende concessie zelf onder treinreizigers uitvoert
En ook:
quote:
Het enige risico dat is verbonden aan het feit, dat NS zelf dit KTO uitvoert is
gelegen in de te geringe mate van gedocumenteerdheid van het analysetraject en
de personele onderbezetting van dit deel van het onderzoeksproces.
M.a.w. zoals bevestigd door heel veel regelmatige treinreizigers in dit topic: je ziet ze nooit! Hoe kan dit onderzoek nou concluderen dat het onderzoek betrouwbaar is, als NS niet documenteert wat het analysetraject is?

Verder denk ik dat je wel kan stellen dat klanten bij gelijkblijvende prestaties steeds meer tevreden zijn: gewenning dus.
Ik herinner me dat NS in 1995 in de media "iedereen binnen enkele jaren een zitplaats in de spits" beloofde. Nu zijn mensen al blij als ze opeengepropt kunnen staan... Verwachtingen verlagen dus, zodat het meevalt als je maar een half uur in de kou staat te wachten.

NS-website:
quote:
De beschikbaarheid van een zitplaats wordt door 76% van de reizigers met een 7 of hoger gewaardeerd
Raar. Als er altijd een zitplaats beschikbaar zou zijn, zou ik ze een 6 geven. Dat is namelijk net voldoende. Als je regelmatig niet kan zitten, is een 3 meer gepast. Dat maakt me erg benieuwd waar ze die onderzoeken doen: 1e klas traject op een zondagmiddag ergens in een lege trein? Ik weet wel dat als treinen uitpuilen er geen conducteur meer doorheen kan lopen. En dus ook geen onderzoeker.

Ter vergelijking voor de mensen die denken dat de beschikbaarheid van een zitplaats een 7 waard is: hoe zou jij het waarderen als thuis regelmatig je bank verdwenen is en je 's avonds voor de TV moet staan? Dat is de vergelijking die je moet maken! De lat hoog leggen, niet verwachtingen verminderen voor betere scores...
pi_122904432
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 08:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Waarom zie ik die gasten nooit mensen iets vragen die tijdens de spits rijden? En was dat rover onderzoek niet een onderzoek voor rover zelf?
In de kranten lees je ook nooit bij het artikel van zo'n onderzoek dat rover of een andere onafhankelijke het heeft uitgevoerd. Daarbij staan er ook nog eens van die onwerkelijke getallen als: ' NS klanttevredenheid gestegen van 90 naar 96%' oid. Als ik zo om me heen kijk kan het niet eens 50% zijn.
Weet ik veel, ik werk niet bij de NS of Rover. Bel ze op zou ik zeggen :')
pi_122904578
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 09:02 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ter vergelijking voor de mensen die denken dat de beschikbaarheid van een zitplaats een 7 waard is: hoe zou jij het waarderen als thuis regelmatig je bank verdwenen is en je 's avonds voor de TV moet staan? Dat is de vergelijking die je moet maken! De lat hoog leggen, niet verwachtingen verminderen voor betere scores...
:') !
pi_122904848
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 08:47 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nee hoor, als de klant het van te voren weet, keert de NS niet uit.
Zelfs de beroepsklagers van voorbeterov erkennen op hun website dat de NS de geld-terug-bij-vertraging toepast op basis van de reguliere dienstregeling. Als jij over andere feiten meent te beschikken mag je die natuurlijk met ons delen.
pi_122911131
Hij gaat nog even door, die NS-topper:

quote:
NS-topman hekelt kritiek winterdienstregeling
NS-topman Bert Meerstadt vindt dat reizigersorganisaties 'piepen' over de winterdienstregeling. Dat zegt hij in een vrijdag gepubliceerd interview met nrc.next.

Volgens reizigersorganisaties valt op belangrijke trajecten in de winterdienstregeling de helft van de treinen uit. "Dat is een beetje piepen", reageert Meerstadt. Volgens de NS rijdt negentien procent van de treinen niet tijdens de winterdienstregeling.

Meerstadt zegt dat in de aangepaste dienstregeling twee keer per uur treinen rijden op de corridors in de Randstad, waar normaal gesproken vier keer per uur een intercity rijdt. "We rijden niet met de aangepaste dienstregeling omdat we het de reiziger zo graag lastig willen maken. We willen de reiziger een dienst bewijzen door voorspelbaar te zijn."

Donderdag zorgden uitspraken van de topman ook al voor gefronste wenkbrauwen bij critici. Toen liet Meerstadt in een interview met nu.nl weten dat de NS met de veel bekritiseerde winterdienstregeling 'heel erg vooroploopt' in de wereld. Buitenlandse spoorbedrijven zouden volgens hem met jaloezie naar het Nederlandse systeem kijken.
Bron: NS-topman hekelt kritiek winterdienstregeling

Hij is inmiddels door de VARA benaderd om alsnog de oudejaarsconference te verzorgen, in plaats van Theo Maassen...
pi_122911410
Voorspelbaar zijn ze in ieder geval wel...
pi_122911419
NS in Nederland werkt prima, zolang er niets aan de hand is. Bij het minste of geringste is er echter vertraging of vallen er treinen uit. Aansluitingen zijn vrij slecht geregeld en treinen worden expres geschrapt om vertragingen te maskeren in de statistieken. Terwijl ik toch liever de trein van 7.30 met vijf minuten vertraging pak dan die van 7.45 die op tijd is, scheelt tien minuten. Maarja, dan pakt de NS-directie geen bonus.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_122912894
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 17:40 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ik reis iedere dag met de trein in the UK en het is gewoon super duidelijk hoor :-) . Overigens reis ik dan door het Penninisch gebergte (the Pennines) waar ik ook zo ongeveer in woon en waar het lekker sneeuwt... 0.0 last gehad van de sneeuw. De trein reed als klokwerk, het was de rit naar het station dat het probleem was :') .
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 15:03:32 #100
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_122915107
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 13:17 schreef Elfletterig het volgende:
NS-topman Bert Meerstadt vindt dat reizigersorganisaties 'piepen'
Tsja, je moet zo maar over je betalende klanten durven denken :r
Wanneer zou deze knakker voor het laatst zelf in een trein gezeten gestaan hebben?
Op een leeg perron, daar durft-ie wel te komen:
  vrijdag 15 februari 2013 @ 15:05:33 #101
45206 Pietverdriet
pi_122915201
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 15:03 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Tsja, je moet zo maar over je betalende klanten durven denken :r
Wanneer zou deze knakker voor het laatst zelf in een trein gezeten gestaan hebben?
Op een leeg perron, daar durft-ie wel te komen:
[ afbeelding ]
Waar is dat? Het Spoorwegmuseum, afdeling toekomstdromen?
pi_122917493
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 15:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waar is dat? Het Spoorwegmuseum, afdeling toekomstdromen?
Dat is binnen in het hoofdkwartier van NS. :')
  zaterdag 16 februari 2013 @ 01:41:13 #103
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_122941147
Ik vind de punctualiteit weinig veranderd vergeleken met pakweg 15 jaar geleden, misschien zelfs iets beter. Wat ik echt hopeloos vind is de informatievoorziening. Voor mijn gevoel zijn er meer ad-hoc wijzigingen van perrons e.d. Ook zijn er voor mijn gevoel meer storingen. Wat ik echt een drama vind is de service, en vooral op sanitair gebied. Kon ik vroeger gratis naar de wc op de perrons die ook nog eens schoon waren. Nu moet je 50 cent betalen voor een wc die zogenaamd automatisch 5 minuten lang schoon gemaakt wordt, maar eenmaal binnen blijkt het een gore teringbende. Ook in de treinen kun je zelden je handen wassen omdat er geen water uit komt. Ondertussen worden de treinen wel vaker en luxueuzer gerenoveerd dan vroeger, zonde van het geld. Steek dat liever in betere service.

Dan liever de auto, sneller, goedkoper, altijd zitplaats en je kunt gratis naar de wc's langs de tankstations die ook een stuk schoner zijn.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_122942450
quote:

[..]

http://www.rover.nl/actue(...)er-op-tijd-rijden-ns

Een door rover recentelijk gepubliceerd onderzoek, wat toch echt uitgevoerd is door de NS, waarbij reizigers steeds minder te spreken zijn over de puncualiteit.
pi_122942467
A murky, forgotten land.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 08:25:21 #107
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_122942492
quote:

Helaas willen weinigen dit horen.
pi_122942537
quote:
9s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 08:25 schreef hexje het volgende:

[..]

Moeten we dan ons ov gaan vergelijken met het ov in india of egypte? NL is 1 van de meest welvarende landen op de wereld dan mag de lat qua treinen en punctualiteit toch ook wel op dat niveau beoordeelt worden.
pi_122942574
quote:

Hey kijk, de baas van de NS zit op Fok :o.
Amen.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 09:19:07 #110
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_122942850
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 08:35 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Moeten we dan ons ov gaan vergelijken met het ov in india of egypte? NL is 1 van de meest welvarende landen op de wereld dan mag de lat qua treinen en punctualiteit toch ook wel op dat niveau beoordeelt worden.
Een groot probleem zijn de wissels. Deze begeven het snel. Nederland heeft veel wissels. Ook zijn er meer treinmaatschappijen die hun dienstregeling aanpassen bij vallende blaadjes in de herfst. Dat doet niet alleen de NS.
pi_122942918
Triest ben je dan zeg als je jezelf zo op de borst klopt maar als bedrijf slechts matig presteerd.
Arrogantie ten top.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 09:38:46 #112
45206 Pietverdriet
pi_122943033
quote:
9s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 09:19 schreef hexje het volgende:

[..]

Een groot probleem zijn de wissels. Deze begeven het snel. Nederland heeft veel wissels. Ook zijn er meer treinmaatschappijen die hun dienstregeling aanpassen bij vallende blaadjes in de herfst. Dat doet niet alleen de NS.
Voor die wissels was er jaaaren geleden al geld beschikbaar gesteld ze electrisch te gaan verwarmen, geld werd daar niet aan besteed.
pi_122943054
quote:

[..]

Ja schuif de schuld van het falen maar door naar de wissels. Zoals hier al opgemerkt werd als je minder treinen inzet moet je ze niet ook nog eens inkorten. Die kortere of langere treinen trekken zich niets aan van de wisselproblemen die een apart verhaal zijn.

Verder is er vervuilde statistiek die leuk voor bestuurders en hun bonussen maar reizigers worden niet vrolijk van uitgevallen treinen die niet in vertragings statistieken terug komt.

Die bevroren wissel hoeven bij zelfredzaamheid en een beperkte opleiding van ns personeel ook vaak geen probleem te zijn. Maar door de starre houding van zowel de ns als prorail mag een ns medewerker niet eens even op het spoor springen om met een simpel gasbrandertje al veel bevroren wisselproblemen op te kunnen lossen. De enigste partijen die hier belang bij hebben zijn pro rail en Ns, terwijl de reizigers hierdoor de dupe zijn. En dan zouden reizigers ook nog eens de ns directeur op hun blote knieën moeten bedanken dat ze het zo goed geregeld hebben. Zo zit de wereld niet in elkaar, monopolisten moeten niet te hard van de toren blazen, dan krijgen ze terecht de wind van voren.
pi_122943076
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 09:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Voor die wissels was er jaaaren geleden al geld beschikbaar gesteld ze electrisch te gaan verwarmen, geld werd daar niet aan besteed.
Volgensmij hebben ze dat wel door proberen te voeren en kwamen ze daarna met een promotiecampagne 'de NS is winterklaar' :'). Die vervolgens weer heeel snel werd weggehaald toen het kort erop opnieuw volledig misging.
Amen.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 09:43:53 #115
45206 Pietverdriet
pi_122943091
En laten we vooral niet alleen de directie verwijten maken, gros van het rijdend personeel is extreem links vakbond tuig dat bij het minste geringste de kont tegen het krib gooit.
pi_122943182
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 09:43 schreef Pietverdriet het volgende:
En laten we vooral niet alleen de directie verwijten maken, gros van het rijdend personeel is extreem links vakbond tuig dat bij het minste geringste de kont tegen het krib gooit.
Nou heb ik al jaren geen treinstakingen meer gezien het is een rechtse mythe om het maar af te willen schuiven op het personeel. Dat het personeel niet meeging in het rondje om de kerk was wel vervelend, maar als je goede bestuurders hebt krijg je het op den duur toch wel zo geregeld, en dat lukt de directie ook niet.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 09:58:18 #117
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_122943248
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 09:42 schreef Jivis het volgende:

[..]

Volgensmij hebben ze dat wel door proberen te voeren en kwamen ze daarna met een promotiecampagne 'de NS is winterklaar' :'). Die vervolgens weer heeel snel werd weggehaald toen het kort erop opnieuw volledig misging.
Mwah, die campagne heeft toch de hele zomer gedraaid _O-

Die dikbetaalde NS-bobo's zouden zich eens moeten realizeren dat ze zonder subsidie niet eens zouden bestaan! Subsidie houdt wantoestanden in stand, de markt had hier allang mee afgerekend.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 10:00:08 #118
45206 Pietverdriet
pi_122943269
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 09:52 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nou heb ik al jaren geen treinstakingen meer gezien het is een rechtse mythe om het maar af te willen schuiven op het personeel. Dat het personeel niet meeging in het rondje om de kerk was wel vervelend, maar als je goede bestuurders hebt krijg je het op den duur toch wel zo geregeld, en dat lukt de directie ook niet.
Lezen is te moeilijk voor je? Ik schuif het niet af op het personeel, ik zeg dat niet alleen de directie schuld is, maar dat het bedrijf ook te maken heeft met een zeer sterke en linkse vakbondsmentaliteit.
Als jij dat wilt ontkennen heb je geen idee van de NS. Ze hebben zeer goede arbeidsvoorwaarden en als iemand in de directie het idee krijgt de kleur van de stoelen te veranderen op kantoor gaat men daar voor liggen.
pi_122943346
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 09:25 schreef niels0 het volgende:
Triest ben je dan zeg als je jezelf zo op de borst klopt maar als bedrijf slechts matig presteerd.
Arrogantie ten top.
Grappig dat jij zonder enige kennis en dus alleen als consument zijnde, toch een oordeel hebt.
Geen zorgen hoor, doet iedereen hier maar wel behoorlijk arrogant
pi_122943360
Piet, toch frappant dat de directie het wel voor elkaar gekregen heeft om treinen zonder toiletten aan te schaffen ondanks het personeel. Waar je ook over zat te klagen. En dan het personeel ook nog eens als tuig bestempelen.
pi_122943372
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 10:06 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
doet iedereen hier
Spreek vooral voor jezelf. :6
  zaterdag 16 februari 2013 @ 10:11:53 #122
45206 Pietverdriet
pi_122943412
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 10:07 schreef Basp1 het volgende:
Piet, toch frappant dat de directie het wel voor elkaar gekregen heeft om treinen zonder toiletten aan te schaffen ondanks het personeel. Waar je ook over zat te klagen. En dan het personeel ook nog eens als tuig bestempelen.
Jij hebt duidelijk een leesbril nodig
pi_122943516
Zeurende Nederlanders weer. "Ja alleen de NS doet zo moeilijk, heel Europa lacht ons uit!"

Ware het niet dat op London Victoria ook gewoon zo'n bord stond toen het een paar dagen sneeuwde:

I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_122943521
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 10:08 schreef niels0 het volgende:

[..]

Spreek vooral voor jezelf. :6
Ah sorry, ik ben van gedachten veranderd. Ik denk dat een fokker er meer verstand van heeft dan de directeur, hi5 m8
pi_122943546
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 10:19 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ah sorry, ik ben van gedachten veranderd. Ik denk dat een fokker er meer verstand van heeft dan de directeur, hi5 m8
Is weinig voor nodig. Ze kunnen nog niet eens een IC naar België regelen. :{w
pi_122943610
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 10:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jij hebt duidelijk een leesbril nodig
Wat een goede argumenten.

Het gaat hier in de discussie over de ns en dan noem jij een probleem van de directie " het georganiseerd linkse vakbonds personeel tuig", kom je vervolgens op de proppen dat ze nog niet eens de kleur van stoelen kunnen veranderen zonder de ivoren vakbondstorens om te gooien, geef ik als voorbeeld dat de directie wel ooit treinen heeft kunnen bestellen zonder toilletten zonder problemen, is het nog niet goed genoeg om aan te tonen dat de vakbondstorens allang niet meer zo sterk zijn.
pi_122943674
Of die winterdienstregeling nu wel of niet een goed plan is. Daar kun je over discussiëren. Los van dat vind ik het nogal arrogant van Bert dat hij zich hiervoor op de borst slaat terwijl de normale situatie op het spoor dagelijks dramatisch slecht is. Seinstoringen, wisselstoringen, storingen in het computersysteem. Dit is echt aan de orde van de dag. Voor het gemak wordt ook even vergeten dat er in de loop van de tijd miljarden in het bedrijf is gepompt terwijl de dienstverlening er niet beter op is geworden en het onderhoud nog steeds niet op orde is. Wie herinnert zich nog toen de eerste dubbeldekkers gemaakt waren en het bleek dat ze te breed waren voor de stations en wat dat toen gekost heeft? Ik vind het ook nogal onzinnig om eea te vergelijken met het buitenland. Daar heb je heel andere situaties en andere normen. Wij zitten in Nederland met 2 bedrijven die 1 spoor beheren, NS en prorail. Verder heb je niets met wie of wat dan ook te maken. 1) onderhoud spoor en voorzieningen, 2) dienstregeling en 3) de treinen daadwerkelijk laten rijden met goed personeel. Als je daar zat geld voor hebt, visie en inzicht hebt en efficient werkt zou je onder normale omstandigheden treinen op de seconde moeten kunnen laten rijden. Maar ja, dit spelen NS en prorail gewoon niet klaar en zullen dat ook nooit gaan doen..........
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_122943775
quote:

[..]

_O-

[..]

Kosten is iets anders dan winst he.
pi_122943794
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 10:29 schreef Samson het volgende:
. Als je daar zat geld voor hebt, visie en inzicht hebt en efficient werkt zou je onder normale omstandigheden treinen op de seconde moeten kunnen laten rijden. Maar ja, dit spelen NS en prorail gewoon niet klaar en zullen dat ook nooit gaan doen..........
Sorry maar wat?
pi_122943930
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 10:18 schreef LintuxCx het volgende:
Zeurende Nederlanders weer. "Ja alleen de NS doet zo moeilijk, heel Europa lacht ons uit!"

Ware het niet dat op London Victoria ook gewoon zo'n bord stond toen het een paar dagen sneeuwde:

[ afbeelding ]
Maar toen sneeuwde het ?

Hier is alleen de dreiging van sneeuw al voldoende en dan heb je nog allerlei andere zaken de rest van het jaar, herfstblaadjes bv.
pi_122944167
De grote vraag is of het 20 jaar geleden veel beter was.
pi_122944215
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 10:59 schreef GibsonHummingbird het volgende:
De grote vraag is of het 20 jaar geleden veel beter was.
In ieder geval een stuk goedkoper.
pi_122944253
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 11:02 schreef niels0 het volgende:

[..]

Ja inderdaad haha.

Het zal best slechter geweest zijn, want minder treinen en minder technologie maar het is nu 2013 en de NS ligt voor de helft plat als er ook maar dreiging van 1 cm sneeuw is.

En de treinen worden ook nog korter gemaakt (waarom is dat eigenlijk).

Verder is de informatievoorziening bij calamiteiten niet voldoende, ondanks internet en mobiele telefoons.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 11:11:45 #134
45206 Pietverdriet
pi_122944367
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 10:25 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wat een goede argumenten.

Het gaat hier in de discussie over de ns en dan noem jij een probleem van de directie " het georganiseerd linkse vakbonds personeel tuig", kom je vervolgens op de proppen dat ze nog niet eens de kleur van stoelen kunnen veranderen zonder de ivoren vakbondstorens om te gooien, geef ik als voorbeeld dat de directie wel ooit treinen heeft kunnen bestellen zonder toilletten zonder problemen, is het nog niet goed genoeg om aan te tonen dat de vakbondstorens allang niet meer zo sterk zijn.
Nee, ik zeg dat het niet alleen de directie is, lezen!
pi_122944385
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 11:02 schreef niels0 het volgende:

Dat was de reden van die privatisering/verzelfstandiging van het OV maar weet iemand of het nou echt goedkoper is geworden?
pi_122944493
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 11:12 schreef GibsonHummingbird het volgende:

[..]

Dat was de reden van die privatisering/verzelfstandiging van het OV maar weet iemand of het nou echt goedkoper is geworden?
8,10 gulden voor een retour Rotterdam - Den Haag weet ik me nog te herinneren 25 jaar geleden maar je moet ook rekening houden met inflatie. Tegenwoordig hebben we daluren (nog wel) en dat maakt het ook goedkoper (-40%).
  zaterdag 16 februari 2013 @ 11:19:16 #137
45206 Pietverdriet
pi_122944499
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 11:12 schreef GibsonHummingbird het volgende:

[..]

De overheid is nog steeds 100% eigenaar van de NS
  zaterdag 16 februari 2013 @ 11:20:15 #138
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_122944524
quote:
9s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 08:25 schreef hexje het volgende:

[..]

Er klopt ook weinig aan het verhaal, voornamelijk met betrekking van de stiptheid, zoals al meerdere keren is aangegeven in dit topic. De NS heeft enkel goede cijfers qua stiptheid door allerlei statistische kunstgrepen. In werkelijkheid komen ze echt niet boven de middelmaat uit.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_122944643
NS-directeur: "We lopen heel erg voorop in de wereld".

Ik word eigenlijk een beetje onpasselijk van zo'n uitspraak.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 11:26:05 #140
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_122944667
quote:

[..]

Er is geen privatisering. Vuistregel: zodra de overheid dat woord gebruikt, is het er niet.
Er is ook geen concurrentie. Tenzij je bereid bent een "concurrerende" trein naar een andere bestemming te nemen.
pi_122944697
Ze zoeken een :

Stagiair(e) Marketing Fyra - Amsterdam

Wij zoeken een stagiair(e) die gaat meewerken en meedenken bij proposities en campagnes op de marketingafdeling van Fyra Binnenland!
pi_122944862
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 11:19 schreef Pietverdriet het volgende:

De overheid is nog steeds 100% eigenaar van de NS
Op papier wel maar in de praktijk geven ze allemaal de schuld aan een ander als het misgaat.
pi_122944871
Los van de discussie of de NS nu goed werk levert of niet, is dit een bijzonder domme opmerking. Ik weet niet welke communicatiemedewerker hier heeft gefaald, maar dit valt natuurlijk totaal verkeerd bij het publiek. Waar dit topic dan ook van getuigt.

In de bredere discussie: de NS doet het hartstikke goed, volgens de statistieken en onderzoeken. Zoals al eerder in dit topic is aangegeven, is daar wel kritiek op te geven. Niet echt hard bewijs dus.

Probleem van de kritiekspuiers als Pietverdriet en RemcoDelft is dat ze zelf slechts met anekdotisch bewijs komen. Als de situatie echt zó slecht is, moet daar toch wel bewijs van te vinden zijn.

Tot nu toe valt de discussie toch echt uit in het voordeel van de NS, ondanks jullie slechte persoonlijke ervaringen.
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
pi_122944892
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 11:26 schreef RemcoDelft het volgende:

Er is geen privatisering. Vuistregel: zodra de overheid dat woord gebruikt, is het er niet.
Er is ook geen concurrentie. Tenzij je bereid bent een "concurrerende" trein naar een andere bestemming te nemen.
Daarom zette ik er ook privatisering/verzelfstandiging neer.
Die verzelfstandiging is een papieren privatisering waarbij de overheid geen verantwoordelijkheid meer heeft over de NS maar op papier nog wel eigenaar is.
pi_122944933
Wel mooi hoe altijd iedere ratio verdwijnt als men op de NS mag kankeren _O-
pi_122945003
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 11:38 schreef Zapato het volgende:
Los van de discussie of de NS nu goed werk levert of niet, is dit een bijzonder domme opmerking. Ik weet niet welke communicatiemedewerker hier heeft gefaald, maar dit valt natuurlijk totaal verkeerd bij het publiek. Waar dit topic dan ook van getuigt.

Is het?
De Nederlander kankert tomeloos op de NS en denkt dat het beter geregeld is in een willekeurige bananenrepubliek. Als hij nu aangeeft, dat ook landen waar wij kwijlent naar kijken, interesse hebben in het in Nederland gehanteerde systeem, probeert hij toch subtiel duidelijk te maken dat men een verwrongen werkelijkheid heeft en het hier best goed gaat?
Hoe moet hij het anders duidelijk maken?

De notoire kankeraar ga je toch nooit tevreden stellen, die groep mag geen argument zijn om iets niet te communiceren of te doen
pi_122945065
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 10:39 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Sorry maar wat?
Wat is je vraag?
pi_122945125
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 11:45 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Is het?
De Nederlander kankert tomeloos op de NS en denkt dat het beter geregeld is in een willekeurige bananenrepubliek. Als hij nu aangeeft, dat ook landen waar wij kwijlent naar kijken, interesse hebben in het in Nederland gehanteerde systeem, probeert hij toch subtiel duidelijk te maken dat men een verwrongen werkelijkheid heeft en het hier best goed gaat?
Hij is niet de persoon om dat te doen. Als je als directeur naar buiten treedt moet dat de organisatie helpen. Met deze opmerking - en vooral de toonzetting, let op 'piepen' - gaan alle mensen die wel eens vertraging hebben gehad op hun achterste benen staan. Dat doen veel mensen nou eenmaal als het om de NS gaat.

Hij had beter kunnen zeggen dat hij ook liever had gehad dat alle treinen gewoon konden blijven rijden, maar dat ze er voor hebben gekozen minder treinen te laten rijden, om het spoor wat te verlichten.

En dat hij het heel vervelend vindt als mensen er last van hebben en dat er wordt gewerkt aan een spoor dat beter is voorbereid op winterweer. Maar dat het lastig is om 'winterproof' te zijn, omdat dat heel veel, als in héél veel, geld kost. En dat dat geld er simpelweg niet is.

En het is helemaal niet erg om te zeggen dat er in het buitenland naar wordt gekeken als een oplossing tijdens winterweer. Maar je weet dat de pers zo'n citaat boven een interview gaat zetten, en dat zo'n opmerking zonder context niet goed gaat vallen.
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
pi_122945158
je hebt helemaal gelijk, dat was dom
  zaterdag 16 februari 2013 @ 11:56:39 #150
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_122945210
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 11:45 schreef opgebaarde het volgende:

Door wellicht met iets anders te komen dat opgesmukte statistieken? De NS zal het op fronten vast goed voor elkaar hebben, maar op andere komt het niet boven de middelmaat. Dan te verwijzen naar statistieken waar geen hout van klopt wordt terecht gezien als op z'n minst iets wat oneerlijk.

Elk ander argument waar hij daarna meekomt ligt dan onder vuur. Dat is toch niet heel onredelijk?

Als men bij de NS gewoon laat zien hoe het werkelijk zit met stiptheid en uitval, dan kan er echt een eerlijk debat komen over de prestaties. Ik persoonlijk zou het prima vinden als de NS dan aangeeft dat het, met de technologie van vandaag, echt niet beter kan. Ik denk dat dat ook geld voor anderen, want de meeste zien echt wel in dat we een erg druk en complexe infrastructuur hebben.

Enkel, als men vanuit de NS zichzelf op de borst gaat kloppen met statistieken in de hand, waarvan de rest echt wel weet dat het mooidoenerij is, dan kan je gezeur verwachten. Ik snap niet zo goed waarom men dan zo valt over de klagers?
pi_122945263
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 11:56 schreef Semisane het volgende:

[..]

Door wellicht met iets anders te komen dat opgesmukte statistieken? De NS zal het op fronten vast goed voor elkaar hebben, maar op andere komt het niet boven de middelmaat. Dan te verwijzen naar statistieken waar geen hout van klopt wordt terecht gezien als op z'n minst iets wat oneerlijk.

Elk ander argument waar hij daarna meekomt ligt dan onder vuur. Dat is toch niet heel onredelijk?

Als men bij de NS gewoon laat zien hoe het werkelijk zit met stiptheid en uitval, dan kan er echt een eerlijk debat komen over de prestaties. Ik persoonlijk zou het prima vinden als de NS dan aangeeft dat het, met de technologie van vandaag, echt niet beter kan. Ik denk dat dat ook geld voor anderen, want de meeste zien echt wel in dat we een erg druk en complexe infrastructuur hebben.

Enkel, als men vanuit de NS zichzelf op de borst gaat kloppen met statistieken in de hand, waarvan de rest echt wel weet dat het mooidoenerij is, dan kan je gezeur verwachten. Ik snap niet zo goed waarom men dan zo valt over de klagers?
Precies.

Hoewel ik wel denk dat de NS behoorlijk stipt is hoor. Er zullen alleen wel trajecten zijn waar het in de spits ruk is. Ik zit er tenslotte zelf ook wel is in - hoewel dat meer staan is dan.

Maar ja, er willen dan gewoon zoveel mensen met de trein dat je bijna niet genoeg treinen kán laten rijden.
pi_122945321
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 11:25 schreef niels0 het volgende:
NS-directeur: "We lopen heel erg voorop in de wereld".

Ik word eigenlijk een beetje onpasselijk van zo'n uitspraak.
Ik vooral van het simpele gepeupel.

Het is echt niet moeilijk te onderzoeken hoe andere spoorwegen presteren, maar blijf vooral de verongelijkte idioot uithangen, zo komen we er wel. Dit verdomde land zou een weekje de 'dienstregeling' die elders ter wereld gehanteerd wordt moeten ervaren.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 12:10:51 #153
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_122945470
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 12:02 schreef waht het volgende:

[..]

Het is echt niet moeilijk te onderzoeken hoe andere spoorwegen presteren, maar blijf vooral de verongelijkte idioot uithangen, zo komen we er wel. Dit verdomde land zou een weekje de 'dienstregeling' die elders ter wereld gehanteerd wordt moeten ervaren.
Eens met de boodschap in je post, maar jij wil iedereen even blootstellen aan de Japanse dienstregeling? ;)
pi_122945492
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 12:10 schreef Tanin het volgende:

[..]

Eens met de boodschap in je post, maar jij wil iedereen even blootstellen aan de Japanse dienstregeling? ;)
Alleen daar is het vergelijkbaar, maar beter volgens mij. Maar ik vermoed dat er daar ook wel wat meer geld inzit. Maar dat weet ik absoluut niet zeker.
pi_122945671
quote:

[..]

Waarom wil je vergelijken met een ander land ? Je moet het vergelijken met een aantal jaar terug.

De meeste mensen zijn op zich wel tevreden, maar het getuigt van arrogantie als de NS zegt dat andere landen jaloers op hun dienstregeling (welke landen ?) en bv dat de NS zei dat ze winterklaar waren (met een flinke reclamecampgane) terwijl bij het eerste vlokje sneeuw de treinen stil kwamen te staan.

En dan nog het Fyra debacle er over heen, dan zal ik als NS directie mijn mond maar even houden.

En zo slecht is het niet in Frankrijk of UK of Duitsland hoor.
pi_122945685
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 12:12 schreef Zapato het volgende:

[..]

Alleen daar is het vergelijkbaar, maar beter volgens mij. Maar ik vermoed dat er daar ook wel wat meer geld inzit. Maar dat weet ik absoluut niet zeker.
Ook een kwestie van mentaliteit.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 12:23:19 #157
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_122945713
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 12:12 schreef Zapato het volgende:

[..]

In Japan liggen er 2-3 sporen naast elkaar, allen van een andere spoorwegmaatschappij (waarvan 1 tot een paar jaar geleden in handen van de overheid), allen volgen een net andere route, waardoor iedereen bedient is.

De routes werken samen (je kunt zonder veel moeite van de ene naar de andere spoorlijn overstappen op sommige stations), ze concurreren (de kosten om van A naar B te gaan zijn meestal hetzelfde, of je nu de een of de ander neemt), vangen elkaar op (als er bij 1 een ongeval is, kan 75% van de mensen verder reizen met een andere spoorlijn).

Het is niet goedkoop, maar zeker niet duur. 3,50 voor een half uurtje treinen. Daarnaast kun je maandpassen kopen van een euro of 100 die je toestaan een bepaald traject onbeperkt af te leggen (prijs afhankelijk van het traject). Scholieren krijgen daar nog eens 50% korting op.

Treinen hebben meestal 4 wagons, en 2 personeelsleden, 1 stuurt, ander doet omroepen/controleert de trein en spreekt mensen aan als ze zich misdragen. Dan heeft elk perron nog een conducteur fulltime om vragen te beantwoorden, op te letten dat er niets mis gaat met het instappen, etc.
pi_122945821
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 12:23 schreef Tanin het volgende:

[..]

In Japan liggen er 2-3 sporen naast elkaar, allen van een andere spoorwegmaatschappij (waarvan 1 tot een paar jaar geleden in handen van de overheid), allen volgen een net andere route, waardoor iedereen bedient is.

De routes werken samen (je kunt zonder veel moeite van de ene naar de andere spoorlijn overstappen op sommige stations), ze concurreren (de kosten om van A naar B te gaan zijn meestal hetzelfde, of je nu de een of de ander neemt), vangen elkaar op (als er bij 1 een ongeval is, kan 75% van de mensen verder reizen met een andere spoorlijn).

Het is niet goedkoop, maar zeker niet duur. 3,50 voor een half uurtje treinen. Daarnaast kun je maandpassen kopen van een euro of 100 die je toestaan een bepaald traject onbeperkt af te leggen (prijs afhankelijk van het traject). Scholieren krijgen daar nog eens 50% korting op.

Treinen hebben meestal 4 wagons, en 2 personeelsleden, 1 stuurt, ander doet omroepen/controleert de trein en spreekt mensen aan als ze zich misdragen. Dan heeft elk perron nog een conducteur fulltime om vragen te beantwoorden, op te letten dat er niets mis gaat met het instappen, etc.
Klinkt goed.
pi_122945944
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 12:23 schreef Tanin het volgende:

[..]

Ja klinkt prima. Maar helemaal geprivatiseerd dus? En wie doet de infrastructuur?
  zaterdag 16 februari 2013 @ 12:37:04 #160
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_122946076
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 08:41 schreef Jivis het volgende:

[..]

Hey kijk, de baas van de NS zit op Fok :o.
Ik heb geen enkele connectie met de NS, behalve dat ik drie/vier keer per week met ze reis.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 12:47:17 #161
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_122946299
quote:

[..]

Zolang de NS eerlijk is over de dienstregeling en hun prestaties achteraf mag ze van mij elk ander dienstregeling opzetten. Desnoods 1 trein per 12 uur...zolang ze maar _eerlijk_ zijn er over.

Ik heb in verschillende landen gereisd met de trein of omdat het me leuk leek, USA, of uit pure noodzaak, Indonesië. Ik heb echt bizarre ervaringen wat betreft prestaties, in Indonesië vertrok de trein al zo'n 8 uur te laat en wist uiteindelijk met een 'kleine' vertraging van zo'n 15 tot 18 uur, Jakarta te bereiken. Ik was precies op tijd voor mijn vlucht :') In tegenstelling tot de NS, zullen ze in Indonesië moet zo snel grote en harde uitspraken doen met betrekking tot dienstregeling of stiptheid. Althans, dit is meer dan 15 jaar geleden En _dat_ is precies het verschil.

De NS blaast hoog van de toren en weet het enkel waar te maken door te goochelen met cijfers, dat stuit me een beetje tegen de borst.

Wat als de NS gewoon aangeeft, in de zomer al, dat men bij winters weer andere dienstregelingen zal rijden? Deze van te voren gewoon goed communiceert etc zodat iedereen weet waar men aan toe is en dan achteraf gewoon eerlijk de prestaties. Zou dat niet veel meer krediet opbouwen?

Tot mijn stomme verbazing doen ze het tegenover gestelde, onrealistische beloftes, liegen (want dat is het) over de prestaties en daarna een beetje opzichtig bluffen. Ik kan me voorstellen dat de gemiddelde treinreiziger daar een beetje moe van wordt. :)
  zaterdag 16 februari 2013 @ 12:55:01 #162
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_122946496
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 12:31 schreef Zapato het volgende:

[..]

Ja klinkt prima. Maar helemaal geprivatiseerd dus? En wie doet de infrastructuur?
Ja, maar geprivatiseerd *met* concurrentie, niet zo'n kutoplossing die we in NL hebben. En allicht een beetje subsidie, voor wanneer ze scholieren korting geven.

Ik ben geen expert, maar van wat ik weet zijn dat de treinbedrijven zelf (tenminste, toen er een geschil was over een stuk grond van archeologische en spoor-verbinding waarde was het het bedrijf zelf dat onderhandelde).
pi_122946638
quote:

Schoon? Hier? Nee. Prima dat het werkt en dat het een goed systeem is daar wil ik best in meegaan, maar schoon... Nee. Treinen in Scandinavische landen zijn schoon.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_122946678
Ik zit nu weer in de trein en ben blij met internet in de trein, maar als je je dan realiseerd dat wanneer je een duur fyra kaartje zou kopen wat ook op zakenreizigers gericht en men geen wifi in die treinen heeft is het toch bizar om je dat te realiseren.
pi_122947182
quote:

[..]

Nou nou.
pi_122947214
Is het ook niet zo dat juist met die winterdienstregeling te treinen eigenlijk veel te kort zijn voor alle reizigers en er regelmatig mensen op het station moeten achterblijven? Dat is toch ook niet iets om trots op te zijn als NS zijnde?
  zaterdag 16 februari 2013 @ 13:32:52 #167
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_122947565
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 11:56 schreef Semisane het volgende:
Als men bij de NS gewoon laat zien hoe het werkelijk zit met stiptheid en uitval, dan kan er echt een eerlijk debat komen over de prestaties.
De reiziger zal het aan z'n reet roesten dat NS statistisch "bewijs" weet te produceren dat aangeeft hoe fantastisch goed ze wel niet zijn!
De reiziger staat regelmatig op een koud perron lange tijd te wachten zonder enig idee of-ie nog thuis komt die dag. Dat merkt de reiziger. Maar hey, ik zou zeggen, ga op zo'n dag die mensen maar uitleggen dat ze niet moeten piepen en dat NS het fantastisch doet. Pas op dat je niet gelyncht wordt...
  zaterdag 16 februari 2013 @ 13:34:27 #168
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_122947619
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 13:20 schreef Samson het volgende:
Is het ook niet zo dat juist met die winterdienstregeling te treinen eigenlijk veel te kort zijn voor alle reizigers en er regelmatig mensen op het station moeten achterblijven? Dat is toch ook niet iets om trots op te zijn als NS zijnde?
Een stoelbezetting van 200% met wachtende klanten! Als bedrijf ideaal, want dat zorgt voor maximale winst tegen minimale kosten. En alleen als gesubsidieerde monopolist kom je daarmee weg, bij elk ander bedrijf zouden de klanten allang vertrokken zijn. Maar de treinreiziger heeft geen keus.
pi_122947965
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 13:32 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

De reiziger zal het aan z'n reet roesten dat NS statistisch "bewijs" weet te produceren dat aangeeft hoe fantastisch goed ze wel niet zijn!
De reiziger staat regelmatig op een koud perron lange tijd te wachten zonder enig idee of-ie nog thuis komt die dag. Dat merkt de reiziger. Maar hey, ik zou zeggen, ga op zo'n dag die mensen maar uitleggen dat ze niet moeten piepen en dat NS het fantastisch doet. Pas op dat je niet gelyncht wordt...
'De reiziger is veel te verwend. :{w
  zaterdag 16 februari 2013 @ 14:00:59 #170
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_122948421
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 13:32 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik snap je post niet of jij de mijne niet. ;)
  zaterdag 16 februari 2013 @ 16:47:00 #171
24533 ACT-F
pi_122953654
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 13:34 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Een stoelbezetting van 200% met wachtende klanten! Als bedrijf ideaal, want dat zorgt voor maximale winst tegen minimale kosten. En alleen als gesubsidieerde monopolist kom je daarmee weg, bij elk ander bedrijf zouden de klanten allang vertrokken zijn. Maar de treinreiziger heeft geen keus.
De gemiddelde bezettingsgraad over een dag is 30% bij een reguliere dienstregeling.
pi_122955040
quote:
3s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 16:47 schreef ACT-F het volgende:

[..]

De gemiddelde bezettingsgraad over een dag is 30% bij een reguliere dienstregeling.
Het fenomeen spitsuur is echt heel inefficiënt.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 17:31:46 #173
45206 Pietverdriet
pi_122955155
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 17:28 schreef niels0 het volgende:

[..]

Ik stel voor dat jij voortaan om 05:00 uur begint met werken tot 14:00
pi_122955275
quote:
Probleem van de kritiekspuiers als Pietverdriet en RemcoDelft is dat ze zelf slechts met anekdotisch bewijs komen. Als de situatie echt zó slecht is, moet daar toch wel bewijs van te vinden zijn.
In theorie zou de NS dankzij de OV chipkaart binnenkort in staat moeten zijn om nauwkeurig de vertraging per reiziger te kunnen meten, ipv de vertraging per trein. Of ze die cijfers openbaar mogen maken of dat dat van het CPB niet mag weet ik niet - maar dat zouden iig interessante cijfers zijn. Een uitspraak als "2% van de treinen vertraagd" zegt immers veel minder dan "40% van de reizigers had een totale vertraging van 10 minuten of meer en 20% van meer dan een half uur" - terwijl dat prima dezelfde situatie kan betreffen.

Maar dat is dus het probleem: de bewijzen zijn er wellicht wel - maar ze worden niet gedeeld...
pi_122955476
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 17:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik stel voor dat jij voortaan om 05:00 uur begint met werken tot 14:00
De werkelijkheid is nog iets extremer. Standaard werk ik van 6u tot 18u en 's-nachts ben ik beschikbaar voor storingen. Maarja, ik heb de mazzel dat m'n bed 1 minuut van m'n werk is verwijderd. Vaak begin ik ook om 5u maar dan doe ik wel een middagdutje.

God wat ben ik blij dat ik niet aan het forensenverkeer hoef deel te nemen.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 20:35:00 #176
24533 ACT-F
pi_122962436
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 17:28 schreef niels0 het volgende:

[..]

Daarom ben ik een voorstander van deze maatregel:

NWS / Studenten weren uit de spits

Het beroepsonderwijs en WO kan beter later beginnen, wat de leerprestaties ook ten goede komt zoals ze in Italië ondervonden hebben.

Overigens ben ik ook een voorstander van differentiatie in werktijden. De ochtendmensen om 6:00 laten beginnen en de avondmensen om 12:00. Kantoorruimte kan daardoor efficiënter benut worden.
pi_122965487
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 20:35 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Daarom ben ik een voorstander van deze maatregel:

NWS / Studenten weren uit de spits

Het beroepsonderwijs en WO kan beter later beginnen, wat de leerprestaties ook ten goede komt zoals ze in Italië ondervonden hebben.

Overigens ben ik ook een voorstander van differentiatie in werktijden. De ochtendmensen om 6:00 laten beginnen en de avondmensen om 12:00. Kantoorruimte kan daardoor efficiënter benut worden.
Kan ik me prima in vinden. Meer thuiswerken ook.
pi_122971939
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 10:46 schreef macca728 het volgende:

[..]

Maar toen sneeuwde het ?

Hier is alleen de dreiging van sneeuw al voldoende en dan heb je nog allerlei andere zaken de rest van het jaar, herfstblaadjes bv.
Het had een paar dagen daarvoor gesneeuwd ja. Zo weinig dat zelfs busverkeer geen dag onderbroken is.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_122972773
Ik zou die gegevens ook wel eens willen inzien van de OV kaarten.
Je kan gewoon iedere reiziger aan een trein koppelen die op het traject rijdt waar hij/zij in en uit checkt.

Je pakt de incheck tijd, dan kijk je naar waar de klant heen is gegaan, vervolgens kijk je in de planning die staat voor dat traject en dan check je wat de echte tijden waren. Volledig geautomatiseerd.

Maarja dat zal de NS met hun IT onkunde vast niet voor elkaar krijgen.
  zondag 17 februari 2013 @ 08:03:29 #180
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_122977985
Spinning the truth around.

Lang leve het excelmanagement.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 17 februari 2013 @ 08:12:10 #181
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_122978017
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

ik reis 2,5 jaar 5 dagen per week met de trein en heb nog nooit een conducteur meegemaakt die zegt : komt er nog wat van?!
Niet meer actief op Fok!
pi_122980321
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 17:34 schreef Grouch het volgende:

[..]

In theorie zou de NS dankzij de OV chipkaart binnenkort in staat moeten zijn om nauwkeurig de vertraging per reiziger te kunnen meten, ipv de vertraging per trein. Of ze die cijfers openbaar mogen maken of dat dat van het CPB niet mag weet ik niet - maar dat zouden iig interessante cijfers zijn. Een uitspraak als "2% van de treinen vertraagd" zegt immers veel minder dan "40% van de reizigers had een totale vertraging van 10 minuten of meer en 20% van meer dan een half uur" - terwijl dat prima dezelfde situatie kan betreffen.

Maar dat is dus het probleem: de bewijzen zijn er wellicht wel - maar ze worden niet gedeeld...
Dat zouden hele interessante statistieken zijn, die een bijzonder verhelderend licht over deze discussie zouden schijnen.
  zondag 17 februari 2013 @ 20:46:44 #183
168739 Red_85
'echt wel'
pi_123005078
quote:

[..]

Tjah, denk je nou echt dat de ov-chipfaal gebruikt zal worden tegen ov bedrijven? En met name de goednieuwsshow NS? 'technisch niet mogelijk', zul je horen van tls. Wedden?

quote:

Niet alleen zij komen met anekdotisch bewijs. En ik denk dat het daarbij niet blijft, want die statistieken worden niet beschikbaar gemaakt en zullen ook niet beschikbaar zijn omdat als je klaagt, het in een zwart gat terecht komt. Ook denk ik dat mensen het na 10x wel voor gezien houden met klagen als ze genegeerd worden, zoals bij de ns.

Check twitter anders. Wel een aardige alternatieve graadmeter.

Iedere dag is het bij mij raak. Tegenwoordig hebben 9/10 van mijn treinen een vertraging van 5 minuten of meer. En ze komen in de spits met de helft van de capaciteit als dat ze overdag komen. Het is smerig, het is vies, het is te vol, ze zijn te laat en ze liegen over de prestaties. Iedere dag. Dat is bij mijn traject zo, dat is het bij mijn collega's die ook met de trein komen en dat is het bij de meeste posters hier. Maar het is allemaal anekdotisch in jou ogen....

quote:

[..]

Top, maar wel die van Japan graag. Je lijkt wel iemand van ns... ns moet vooral naar zichzelf kijken en niet naar het buitenland. En jij ook. We leven in NL met NL'se behoeftes. En als er vraag is voor 1000 man voor een trien op een bepaald tijdsstip, dan moet die capaciteit beschikbaar zijn. op tijd en schoon. Als de ns nou eens louter naar zichzelf kijkt en inspeelt op de behoeften van de klant, dan komen ze er wel. Niet louter concentreren op de behoeften van zichzelf.
Liegen en propagandistische uitspraken hoeven helemaal niet en zeker niet als je iedere dag een grote 'de tyfus met jullie' richting alle reizigers geeft. Walgelijk zoals ze doen.

Dat rijtje hierboven zeg maar. Maar de ns wil niets veranderen want het gaat al jaren alleen maar slechter met die gasten. Terwijl de statistieken iedere keer weer het er beter uit laten zien. Dat is dan wel ontzettend knap van ze.
Ik heb nog nooit iemand positief gehoord over de ns van tegenwoordig.
1947-2016
  zondag 17 februari 2013 @ 20:48:11 #184
168739 Red_85
'echt wel'
pi_123005159
Dubbel
1947-2016
  zondag 17 februari 2013 @ 20:48:49 #185
168739 Red_85
'echt wel'
pi_123005208
Trippel..

Lijkt wel een goed Belgisch biertje...
1947-2016
pi_123005740
quote:

[..]

Maar ja, je staat tegenwoordig ook al een minuut te wachten voordat je kan uitchecken op het perron. Er staan welgeteld 2 paaltjes bij de (rol)trap bij Schiphol. Dus dat wordt een beetje lastig. Waarom ze niet een fatsoenlijk aantal in/uitcheck paaltjes kunnen neerzetten daar, is mij onduidelijk. Maar daar zal de NS wel over nagedacht hebben. :')
  zondag 17 februari 2013 @ 21:20:36 #187
168739 Red_85
'echt wel'
pi_123007339
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 20:56 schreef Freak188 het volgende:

[..]

(...)
Maar daar zal de NS wel over nagedacht hebben. :')
Dat je die 2 woorden in 1 zin krijgt.. Knap.
1947-2016
  zondag 17 februari 2013 @ 21:21:42 #188
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_123007425
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 21:20 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat je die 2 woorden in 1 zin krijgt.. Knap.
Zal wel een science fiction schrijver worden later als ie groot is. :')
  zondag 17 februari 2013 @ 22:02:51 #189
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_123010191
quote:

[..]

Toch typisch: 18 jaar geleden reisde ik heel veel met de trein, maar ik had nooit vertraging door blaadjes of sneeuwvlokken. De trein denderde gewoon door. De wc's werkten, er was nog service, treinen werden nog gewassen.

Tegenwoordig is het een vieze teringbende geworden.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_123014695
Geweldig die geprivatiseerde en semioverheids bedrijven PostNL, KPN en NS! :')
pi_123019444
quote:

[..]

Zie je zelf wat je schrijft? Vallende blaadjes in de herfst... alsof dat één of ander natuurwonder is. Elk najaar heb je vallende blaadjes. Dat is een eigenschap waar loofbomen al last van hadden voordat er ook maar één trein reed...

Vroeger waren vallende blaadjes geen probleem. En een klein beetje sneeuw ook niet. De treinen reden gewoon. Tegenwoordig gaat men meteen in paniekstand. Maar eerlijk is eerlijk: de NS staat daar niet alleen in. Grote groepen Nederlanders zijn net zo.
pi_123019846
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 20:46 schreef Red_85 het volgende:
Niet alleen zij komen met anekdotisch bewijs. En ik denk dat het daarbij niet blijft, want die statistieken worden niet beschikbaar gemaakt en zullen ook niet beschikbaar zijn omdat als je klaagt, het in een zwart gat terecht komt.
Het is een complot!

quote:
Check twitter anders. Wel een aardige alternatieve graadmeter.
Dat zijn opnieuw slechts... anekdotes. We zijn gewoon een verwend kutvolk aan het worden. :{w
pi_123020346
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 03:09 schreef Xa1pt het volgende:
Dat zijn opnieuw slechts... anekdotes. We zijn gewoon een verwend k*tvolk aan het worden. :{w
Spreek vooaral voor jezelf maar ik zou eerder zeggen sado masochistisch. Men wordt zó vaak in de maling genomen dat een aantal mensen het normaal is gaan vinden. Het zelfs, als consument zijnde nota bene, goed begint te praten.

Incompetentie viert hoogtij en ze komen er mee weg. Veel nederlanders slikken te veel heb ik het idee.
pi_123020568
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 00:04 schreef MouzurX het volgende:
Ik zou die gegevens ook wel eens willen inzien van de OV kaarten.
Je kan gewoon iedere reiziger aan een trein koppelen die op het traject rijdt waar hij/zij in en uit checkt.

Je pakt de incheck tijd, dan kijk je naar waar de klant heen is gegaan, vervolgens kijk je in de planning die staat voor dat traject en dan check je wat de echte tijden waren. Volledig geautomatiseerd.

Maarja dat zal de NS met hun IT onkunde vast niet voor elkaar krijgen.
Dat is in de eerste plaats natuurlijk onwil. Die onkunde komt daarna pas, maar niets mag de illusie doorbreken dat de NS alles onder controle heeft en buitenstaanders (incl. uit de school klappend eigen personeel) van toeten noch blazen weten.

Er rijden géén treinen in Bagdad, zeg maar.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_123022462
quote:

[..]

Het is een complot!

Jij zegt het. Ik denk het niet. Ze geven gewoon geen fuck om de mening van de klant, als ze maar betalen. Thats it.
quote:
[..]

Dat zijn opnieuw slechts... anekdotes. We zijn gewoon een verwend kutvolk aan het worden. :{w
Dat zij ik al... Maar hoeveel mensen zitten er wel niet in de bajes om 'anekdotes'? Getuigenverslagen zijn immers ook rechtsgeldig bewijs. En hoe kun je getuigenverslagen wegzetten als onzin? Van mij mag je, maar dan heb je het wel even zwaar in de rechtzaal.

En nee, qua ns zijn we geen verwend kutvolk. Kutvolk hebben we in NL wel, maar dat heeft andere redenen.
We eisen gewoon net even wat meer common sense van ns, niet zo heel vreemd alleen is dat tevergeefs. Want ns en common sense en nadenken gaan niet samen. Gewoon omdat het een stelletje arrogante incompetente naaihonden zijn. Maar dat heb je snel als je maar 1 aanbieder hebt op het belangrijkste en grootste netwerk.
1947-2016
pi_123022512
quote:
6s.gif Op maandag 18 februari 2013 07:58 schreef Litpho het volgende:

[..]

Dat is in de eerste plaats natuurlijk onwil. Die onkunde komt daarna pas, maar niets mag de illusie doorbreken dat de NS alles onder controle heeft en buitenstaanders (incl. uit de school klappend eigen personeel) van toeten noch blazen weten.

Er rijden géén treinen in Bagdad, zeg maar.
Wait for it................

quote:

[..]

Het is een complot!
1947-2016
pi_123022529
quote:
15s.gif Op maandag 18 februari 2013 02:25 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Zie je zelf wat je schrijft? Vallende blaadjes in de herfst... alsof dat één of ander natuurwonder is. Elk najaar heb je vallende blaadjes. Dat is een eigenschap waar loofbomen al last van hadden voordat er ook maar één trein reed...

Vroeger waren vallende blaadjes geen probleem. En een klein beetje sneeuw ook niet. De treinen reden gewoon. Tegenwoordig gaat men meteen in paniekstand. Maar eerlijk is eerlijk: de NS staat daar niet alleen in. Grote groepen Nederlanders zijn net zo.
'Vroeger' was alles beter is altijd wel een mooi excuus. Maar vergeet je niet dat het gebruik van het spoornet veel intensiever is geworden? En dat er vroeger wel problemen waren maar dat dit lang niet zo hysterisch in het nieuws kwam?
pi_123022800
quote:
10s.gif Op maandag 18 februari 2013 10:19 schreef 99.999 het volgende:

[..]

'Vroeger' was alles beter is altijd wel een mooi excuus. Maar vergeet je niet dat het gebruik van het spoornet veel intensiever is geworden? En dat er vroeger wel problemen waren maar dat dit lang niet zo hysterisch in het nieuws kwam?
Toch was het wel zo, de treinen reden 20-25 jaar geleden gewoon.

En de techniek is zo verbeterd in al die tijd dat je wel mag verwachten dat de treinen ook gewoon rijden met blaadjes en 5 cm sneeuw.
pi_123022916
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 10:30 schreef macca728 het volgende:

[..]

Toch was het wel zo, de treinen reden 20-25 jaar geleden gewoon.

En de techniek is zo verbeterd in al die tijd dat je wel mag verwachten dat de treinen ook gewoon rijden met blaadjes en 5 cm sneeuw.
20-25 jaar terug waren er ook zat vertragingen. Alleen was het toen iets minder in de moeite om er zo spastisch over te doen. En er rijden heel veel meer treinen dan toen in Nederland.
pi_123022979
quote:
2s.gif Op maandag 18 februari 2013 10:35 schreef 99.999 het volgende:

[..]

20-25 jaar terug waren er ook zat vertragingen. Alleen was het toen iets minder in de moeite om er zo spastisch over te doen. En er rijden heel veel meer treinen dan toen in Nederland.
Toen was er geen winterdienstregeling om maar wat te noemen.

Maar de techniek is zo verbeterd in de tussentijd dat er moeiteloos meer treinen dan vroeger kunnen rijden.
pi_123022992
quote:
10s.gif Op maandag 18 februari 2013 10:19 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het spoornet is ook flink geupgrade met op veel plaatsen ipv 2 spoorbanen 4 spoorbanen en veel flyovers erbij gekomen.

Toch doe ik al 30 jaar even lang over de reis roermond amsterdam. Terwijl in principe de reistijd ook wel omlaag zou moeten gaan met nieuw materiaal wat hogere snelheden aan zou moeten kunnen. Maar dan wacht men gewoon op ehv, den bosch en utrecht steeds 5 minuten.
pi_123023037
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 10:38 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het spoornet is ook flink geupgrade met op veel plaatsen ipv 2 spoorbanen 4 spoorbanen en veel flyovers erbij gekomen.

Toch doe ik al 30 jaar even lang over de reis roermond amsterdam. Terwijl in principe de reistijd ook wel omlaag zou moeten gaan met nieuw materiaal wat hogere snelheden aan zou moeten kunnen. Maar dan wacht men gewoon op ehv, den bosch en utrecht steeds 5 minuten.
Ja dat laatste is tegenwoordig het meest irriterende, dat eindeloos wachten.

Ik denk dat de reistijd zelfs is toegenomen, vroeger reed ik van Roterdam naar Den Haag in een kwartier, tegwnoordig vaak meer dan 20 min vanwege de extra intercity stop(s).
pi_123023083
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 10:38 schreef macca728 het volgende:

[..]

Toen was er geen winterdienstregeling om maar wat te noemen.

Maar de techniek is zo verbeterd in de tussentijd dat er moeiteloos meer treinen dan vroeger kunnen rijden.
Vermoedelijk rijden er zelfs met de winterdienstregeling nog ongeveer evenveel treinen als er toen in totaal reden.
pi_123023123
quote:
10s.gif Op maandag 18 februari 2013 10:42 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Vermoedelijk rijden er zelfs met de winterdienstregeling nog ongeveer evenveel treinen als er toen in totaal reden.
Nou vind je dat niet treurig dan met met veel meer spoor en een veel betere techniek ?
pi_123023177
quote:
10s.gif Op maandag 18 februari 2013 10:42 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Daar zou ik niet zo zeker van zijn , hier een oude reisplanner uit 1990, draai deze in een dosbox en vergelijk maar eens wat.

http://www.nicospilt.com/index_reisplanners.htm
pi_123023932
Die winterregeling boeit mij ook niet echt.
Ik reis alleen buiten de randstad en dan verandert er niks. Naja met die winterregeling is het idd niet meer verkeerd gegaan (enorme vertragingen) hier. Die treinen komen dus toch voorspelbaarder uit de randstad idd.
  maandag 18 februari 2013 @ 11:23:09 #207
45206 Pietverdriet
pi_123024215
quote:
14s.gif Op zondag 17 februari 2013 23:24 schreef Moos. het volgende:
Geweldig die geprivatiseerde en semioverheids bedrijven PostNL, KPN en NS! :')
De NS is 100% in handen van de staat. Niets geprivatiseerd aan.
pi_123024600
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 11:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De NS is 100% in handen van de staat. Niets geprivatiseerd aan.
Echt wel. Iedere keer dat het ze uitkomt. Salarissen? Vrije markt dus marktconform! Ondernemersrisico? Overheid!

:').
  maandag 18 februari 2013 @ 11:53:36 #209
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_123025222
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 10:40 schreef macca728 het volgende:
Ja dat laatste is tegenwoordig het meest irriterende, dat eindeloos wachten.
Maar als elke treinreis een half uur langer duurt, neemt de kans op vertraging af en mogen de tarieven omhoog! Bonus voor de directie :r

quote:
Ik denk dat de reistijd zelfs is toegenomen, vroeger reed ik van Roterdam naar Den Haag in een kwartier, tegwnoordig vaak meer dan 20 min vanwege de extra intercity stop(s).
Het zit voornamelijk in de naamgeving... PR zeg maar.
Zo is het boemeltje van Leiden naar Utrecht de laatste jaren van een stoptrein in een intercity veranderd. Hij doet er net zo lang over, stopt misschien zelfs vaker omdat er stations zijn bijgekomen, en je valt nog steeds bijna van je stoel omdat ze dat spoor niet recht leggen maar continu laten kronkelen...

Met vertragingen is het niet anders trouwens: waar ze vroeger omroepen: "De trein heeft een vertraging van ongeveer 5 minuten", roepen ze nu: "De trein komt over enkele minuten binnen"...
pi_123026104
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 11:53 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Maar als elke treinreis een half uur langer duurt, neemt de kans op vertraging af en mogen de tarieven omhoog! Bonus voor de directie :r

[..]

Het zit voornamelijk in de naamgeving... PR zeg maar.
Zo is het boemeltje van Leiden naar Utrecht de laatste jaren van een stoptrein in een intercity veranderd. Hij doet er net zo lang over, stopt misschien zelfs vaker omdat er stations zijn bijgekomen, en je valt nog steeds bijna van je stoel omdat ze dat spoor niet recht leggen maar continu laten kronkelen...

Met vertragingen is het niet anders trouwens: waar ze vroeger omroepen: "De trein heeft een vertraging van ongeveer 5 minuten", roepen ze nu: "De trein komt over enkele minuten binnen"...
Ja PR inderdaad en minder kans op vertragingen...

Dat laatste is helemaal belachelijk, alsof mensen het dan niet merken.
pi_123026217
Al die mensen hier die reageren en er geen hol van snappen :').

- Drukste spoornet ter wereld, dus ook het meest storinggevoelig.
- Aanpak van landen als Rusland is hier in de verste verte niet haalbaar
pi_123026222
quote:
6s.gif Op maandag 18 februari 2013 11:36 schreef Litpho het volgende:

[..]

Echt wel. Iedere keer dat het ze uitkomt. Salarissen? Vrije markt dus marktconform! Ondernemersrisico? Overheid!

:').
In het NRC stond een mooie ingestuurde brief van een hoogleraar corporate governance die ging over de goedverdienende ambtenaren in dit land die geen verantwoording hoeven af te leggen. Gingen m'n ogen weer van open.
pi_123026402
quote:
13s.gif Op maandag 18 februari 2013 12:24 schreef CaptainCookie het volgende:

Het is ook best lastig allemaal. En dan lijkt het over de grens zo makkelijk (zoals dat sneeuwschuiven, mooi voorbeeldfilmpje met een enkelspoor ergens in "the middle of nowhere", ga dat eens in de randstad doen. Tegen de tijd dat 1 zo'n snowplow klaar is, is de spits voorbij).

Het is hier zo druk, zo weinig spelingsruimte dat wat extra remtijd door bijv. gevallen bladeren of sneeuw al voor vertraging zorgt, om dat te voorkomen dus de winterregeling.

Kijk maar naar de weg, die zit ook dusdanig vol dat een stilstaande auto op de vluchtstrook direct voor file zorgt.
pi_123026460
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 12:30 schreef Casos het volgende:

[..]

Het is ook best lastig allemaal. En dan lijkt het over de grens zo makkelijk (zoals dat sneeuwschuiven, mooi voorbeeldfilmpje met een enkelspoor ergens in "the middle of nowhere", ga dat eens in de randstad doen. Tegen de tijd dat 1 zo'n snowplow klaar is, is de spits voorbij).

Het is hier zo druk, zo weinig spelingsruimte dat wat extra remtijd door bijv. gevallen bladeren of sneeuw al voor vertraging zorgt, om dat te voorkomen dus de winterregeling.

Kijk maar naar de weg, die zit ook dusdanig vol dat een stilstaande auto op de vluchtstrook direct voor file zorgt.
In de NRC.next stond ooit een artikel over hoe ze dat rond Moskou deden. Daar werkten 's nachts rond de 1000 mensen met speciale sneeuwschuivers en andere specialistische apparatuur om het spoor sneeuwvrij te maken, waarna de sporen nog met de hand ingevet werden tegen bevriezing. Probeer zoiets maar eens in Nederland voor elkaar te krijgen zonder dat de prijzen voor de trein met 500% stijgen.
pi_123026525
quote:
10s.gif Op maandag 18 februari 2013 12:32 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

In de NRC.next stond ooit een artikel over hoe ze dat rond Moskou deden. Daar werkten 's nachts rond de 1000 mensen met speciale sneeuwschuivers en andere specialistische apparatuur om het spoor sneeuwvrij te maken, waarna de sporen nog met de hand ingevet werden tegen bevriezing. Probeer zoiets maar eens in Nederland voor elkaar te krijgen zonder dat de prijzen voor de trein met 500% stijgen.
Het kan wel, maar dan moet de overhed het OV exploiteren en daarin investeren.

Dat kost geld, maar al die vertragingen kosten dat ook. Hier werden de wissels vroeger ook ingevet.
pi_123026703
quote:

Ja de onwetendheid is echt stuitend. Natuurlijk kan het altijd beter, ook bij de NS, maar de helft is hier is zo oneindig simpel dat ze gewoon niet kan snappen wat voor denkfouten ze maakt.
pi_123026749
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 12:35 schreef macca728 het volgende:

[..]

Dat kost geld, maar al die vertragingen kosten dat ook. Hier werden de wissels vroeger ook ingevet.
Met de winterdienstregeling worden de vertragingen juist enorm beperkt. Laatste paar keer reed alles best goed.

Door het invoeren ervan weet je van tevoren al of je iets vroeger of later zal zijn. Het is een voorspelbare 'vertraging', wat een stuk fijner is dan pas op het station zien dat je te laat gaat komen.

Het geld dat voor zo'n aanpak geïnvesteerd moet worden staat in geen verhouding tot het kwartiertje tijdwinst dat een reiziger dan behaalt.
pi_123026810
quote:
14s.gif Op maandag 18 februari 2013 12:42 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Met de winterdienstregeling worden de vertragingen juist enorm beperkt. Laatste paar keer reed alles best goed.

Door het invoeren ervan weet je van tevoren al of je iets vroeger of later zal zijn. Het is een voorspelbare 'vertraging', wat een stuk fijner is dan pas op het station zien dat je te laat gaat komen.

Het geld dat voor zo'n aanpak geïnvesteerd moet worden staat in geen verhouding tot het kwartiertje tijdwinst dat een reiziger dan behaalt.
Ja leuk voor reizigers als ze niet meer meekunnen omdat de treinen ook gelijk gehalveerd zijn.
pi_123026840
quote:
10s.gif Op maandag 18 februari 2013 12:32 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Genoeg NS medewerkers die de hele dag wat rondlummelen en juist deze werkzaamheden in de buurt van de stations (waar ook de meeste wissels zitten) zouden kunnen doen als ze het zouden mogen doen van pro rail. ^O^
  maandag 18 februari 2013 @ 12:47:39 #220
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_123026963
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 12:35 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja echt geniaal om al die duizenden mensen in dienst te hebben voor die paar dagen sneeuw per jaar.
De mongool die dat zou bedenken moeten ze echt ophangen, wat Eem geldverspilling zou dat zijn.
pi_123026977
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 12:43 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja leuk voor reizigers als ze niet meer meekunnen omdat de treinen ook gelijk gehalveerd zijn.
Treinen zijn tijdens de winterdienstregeling zo lang mogelijk. De perrons van alle stopstations moeten wel lang genoeg zijn natuurlijk.

En natuurlijk zijn er wat meer ongemakken tijdens de winterdienstregeling, maar je moet dan kijken naar het alternatief. Dat is óf veel en veel duurdere treinkaartjes om zo'n specifieke aanpak als hierboven beschreven mogelijk te maken, of een te groot risico dat het hele treinverkeer vastloopt en je helemaal niet meer kan reizen.
pi_123027085
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 12:44 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Genoeg NS medewerkers die de hele dag wat rondlummelen en juist deze werkzaamheden in de buurt van de stations (waar ook de meeste wissels zitten) zouden kunnen doen als ze het zouden mogen doen van pro rail. ^O^
Jij gaat zeker ook even wc's schoonmaken als je een halfuurtje niks te doen heb op je werk. Je kan mensen niet ineens compleet andere werkzaamheden laten doen dan in hun functiebeschrijving staat. Daarbij zijn dat er nooit genoeg om de aanpak effectief te maken.
pi_123027098
quote:
En laat diezelfde trein uit dat filmpje nu eens proberen om in die omstandigheden van baan te verwisselen mbv een wissel ?
precies.....
&lt;a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank"&gt;“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”&lt;/a&gt;
pi_123027156
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2013 12:47 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Ja echt geniaal om al die duizenden mensen in dienst te hebben voor die paar dagen sneeuw per jaar.
De mongool die dat zou bedenken moeten ze echt ophangen, wat Eem geldverspilling zou dat zijn.
Je kan ook medewerkers andere dingen laten doen of mensen tijdelijk in dienst nemen.

Als je dat zelf niet kan bedenken, ben je net zo star als de NS.
pi_123027186
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 12:52 schreef macca728 het volgende:

[..]

Je kan ook medewerkers andere dingen laten doen of mensen tijdelijk in dienst nemen.

Als je dat zelf niet kan bedenken, ben je net zo star als de NS.
Er is inderdaad een grote pool van mensen flexibel beschikbaar die zulke werkzaamheden kunnen uitvoeren.
pi_123027202
quote:
10s.gif Op maandag 18 februari 2013 12:50 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Jij gaat zeker ook even wc's schoonmaken als je een halfuurtje niks te doen heb op je werk. Je kan mensen niet ineens compleet andere werkzaamheden laten doen dan in hun functiebeschrijving staat. Daarbij zijn dat er nooit genoeg om de aanpak effectief te maken.
Onzin, want veel machinisten deden dit vroeger wel, alleen nu mogen ze het niet eens meer doen, waardoor treinen uren moeten wachten tot er personeel van Pro rail is garriveerd. En dat zou al heel veel schelen, want meer dan 5 cm sneeuw is er zelden in NL.
pi_123027234
quote:
10s.gif Op maandag 18 februari 2013 12:53 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Er is inderdaad een grote pool van mensen flexibel beschikbaar die zulke werkzaamheden kunnen uitvoeren.
Waarom deden machinisten dit vroeger dan wel ? Wissels ontdooien e.d. ???? Nu mag het niet meer van ProRail wat uren vertraging oplevert.
pi_123027264
quote:

[..]

Ah hier hebben we de echte bureacraat te pakken, doet alleen wat hij moet doen en niets erbij. :')

En ja als de wc's op mijn werk een puinhoop zijn ben ik niet te beroerd hier even een borstel doorheen te halen (ondanks dat hier niets over in mijn functiebeschrijving staat) , kleine moeite een groot plezier voor de rest van de medewerkers die helaas net zulke bureaucraten/lamlullen als jou zijn.

En nu al ervan uit gaan dat er nooit genoeg NS medewerkers zijn om de aanpak effectief te maken getuigd nu ook niet echt van een streven om met ons allen aan productverbetering te doen. Als ik op stations rondloop zie ik altijd partijen service medewerkers rond slenteren, die kunnen best wel een uitbereiding van hun taken pakket krijgen als dat de complete bedrijfsvoering stukken zou verbeteren.
pi_123027288
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 12:55 schreef macca728 het volgende:

[..]

Waarom deden machinisten dit vroeger dan wel ? Wissels ontdooien e.d. ???? Nu mag het niet meer van ProRail wat uren vertraging oplevert.
Omdat het spoor een stuk drukker is tegenwoordig dan toen. Het is niet veilig om dan machinisten het spoor op te sturen.

Weet je wanneer het nog wel kon? Toen de dienstregeling nog net zo druk was als nu tijdens de winterdienstregeling.
pi_123027341
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 12:55 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ah hier hebben we de echte bureacraat te pakken, doet alleen wat hij moet doen en niets erbij. :')

En ja als de wc's op mijn werk een puinhoop zijn ben ik niet te beroerd hier even een borstel doorheen te halen (ondanks dat hier niets over in mijn functiebeschrijving staat) , kleine moeite een groot plezier voor de rest van de medewerkers die helaas net zulke bureaucraten/lamlullen als jou zijn.

En nu al ervan uit gaan dat er nooit genoeg NS medewerkers zijn om de aanpak effectief te maken getuigd nu ook niet echt van een streven om met ons allen aan productverbetering te doen. Als ik op stations rondloop zie ik altijd partijen service medewerkers rond slenteren, die kunnen best wel een uitbereiding van hun taken pakket krijgen als dat de complete bedrijfsvoering stukken zou verbeteren.
Jij wil servicemedewerkers ineens gecompliceerde machines laten besturen?
pi_123027371
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 12:56 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Omdat het spoor een stuk drukker is tegenwoordig dan toen. Het is niet veilig om dan machinisten het spoor op te sturen.

Weet je wanneer het nog wel kon? Toen de dienstregeling nog net zo druk was als nu tijdens de winterdienstregeling.
Nee de trein 3 uur voor een bevroren wissel laten staan tot een pro rail mannetje arrriveerd die een gasbrandertje pakt en vervolgens de wissel ontdooit is idd veel effectiever, en veel veiliger, want je hebt tegenwoordig vliegende treinen over die bevroren wissels, en prorail mannetjes kunnen wel letten op de vliegende treinen, en ns mannetjes niet. :')
pi_123027390
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 12:56 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Nee maar het is wel veilig om ProRail medewerkers het spoor op te sturen ?
En er staat een trein tussen of denk je dat andere treinen over de stilstaande trein heenvliegen ??
pi_123027405
quote:
10s.gif Op maandag 18 februari 2013 12:58 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Nee jij leest niet goed, die wil ik in de omgeving van stations even de wissels laten inspecteren, en wanneer noodzakelijk deze ontdooien en van vet voorzien.
pi_123027422
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 12:24 schreef Freak188 het volgende:

[..]

In het NRC stond een mooie ingestuurde brief van een hoogleraar corporate governance die ging over de goedverdienende ambtenaren in dit land die geen verantwoording hoeven af te leggen. Gingen m'n ogen weer van open.
Link?
pi_123027438
quote:
10s.gif Op maandag 18 februari 2013 12:58 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Nee wissels laten ontdooien of bladeren/sneeuw weg laten vegen.

Werk je bij de NS ofzo ?? Allemaal beren op de rails zien.

Waar een wil is is een weg.
pi_123027519
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 12:59 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nee jij leest niet goed, die wil ik in de omgeving van stations even de wissels laten inspecteren, en wanneer noodzakelijk deze ontdooien en van vet voorzien.
Als dat al een mogelijkheid zou zijn is dat natuurlijk nooit genoeg om dan maar over te gaan op de gewone dienstregeling.
pi_123027596
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 13:02 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Als dat al een mogelijkheid zou zijn is dat natuurlijk nooit genoeg om dan maar over te gaan op de gewone dienstregeling.
Weet jij meer dan ons, dus op welke wissels de meeste storingen plaatsvinden?

De meeste wissels onderweg worden voor zover mijn treinervaring zijn bijna nooit gebruikt vanaf het station blijf je meestal op het zelfde spoor rijden alleen bij storing gebruiken ze de tussen wissels wel eens.
pi_123027619
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 13:00 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nee wissels laten ontdooien of bladeren/sneeuw weg laten vegen.

Werk je bij de NS ofzo ?? Allemaal beren op de rails zien.

Waar een wil is is een weg.
Nee, ik moet nu ook even dagelijks met de trein op een traject dat last heeft van de winterdienstregeling. De problemen hierdoor worden alleen schromelijk overdreven door de mensen die dan in een discussie 'voorbeelden' aanhalen van '3 uur wachten voor een wissel'.
pi_123027666
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 13:05 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Nee, ik moet nu ook even dagelijks met de trein op een traject dat last heeft van de winterdienstregeling. De problemen hierdoor worden alleen schromelijk overdreven door de mensen die dan in een discussie 'voorbeelden' aanhalen van '3 uur wachten voor een wissel'.
Nee je moet echt leren lezen, die 3 uur wachten voor een bevroeren wissel is echt gebeurd. En dat zonder winterdienstregeling.
pi_123027684
quote:
7s.gif Op maandag 18 februari 2013 13:00 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Link?
Heb zitten zoeken, maar kan em online niet vinden. Ik had em uit de papieren versie.
pi_123027703
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 13:07 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nee je moet echt leren lezen, die 3 uur wachten voor een bevroeren wissel is echt gebeurd. En dat zonder winterdienstregeling.
Dat zal best. Maar dat is een incident, niet iets dat elke keer bij vorst voorkomt.
pi_123027809
quote:
14s.gif Op maandag 18 februari 2013 13:08 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Dat zal best. Maar dat is een incident, niet iets dat elke keer bij vorst voorkomt.
Vandaar de winterdienstregeling. ja het komt dus wel voor bij elke keer vorst of sneeuw, anders hoef je geen winterdienst in te voeren. Al is het niet altijd 3 uur wachten.
pi_123028583
quote:
Langere treinen, het lijkt zo makkelijk, maar een trein mag niet langer zijn dan het perron is, anders snappen de reizigers het niet meer. En stoppen, instappen, een stukje verder en dan weer instappen, stel je eens voor hoe dat er aan toe gaat op een druk station. Ze laten mensen niet eens uitstappen.
pi_123028790
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 13:36 schreef Casos het volgende:

[..]

Langere treinen, het lijkt zo makkelijk, maar een trein mag niet langer zijn dan het perron is, anders snappen de reizigers het niet meer. En stoppen, instappen, een stukje verder en dan weer instappen, stel je eens voor hoe dat er aan toe gaat op een druk station. Ze laten mensen niet eens uitstappen.
De beste stuurlui...
pi_123029274
quote:

[..]

Je kan mensen niet ineens compleet andere werkzaamheden laten doen dan in hun functiebeschrijving staat.
Captain 'daar ben ik niet voor' Cookie?

Typische mentaliteit van een ambtenaar. 'Alles binnen de kadertjes', anders wordt ie gek...

Op Schiphol staan complete sneeuwploegen en de-icers klaar die dat niet in hun functieomschrijving hebben staan. Maar inderdaad, als de ns het uitkomt, dan zijn het ambtenaren, anders niet.
1947-2016
pi_123029344
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 13:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Typische mentaliteit van een ambtenaar. 'Alles binnen de kadertjes', anders wordt ie gek...

Op Schiphol staan complete sneeuwploegen en de-icers klaar die dat niet in hun functieomschrijving hebben staan. Maar inderdaad, als de ns het uitkomt, dan zijn het ambtenaren, anders niet.
En een Schiphol met niet alleen banen binnen een paar vierkante km, maar verspreid over heel Nederland, grote delen alleen per spoor bereikbaar. En ook op Schiphol zijn er ondanks die klaarstaande ploegen vele vertragingen en afzeggingen.
pi_123029448
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 13:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dit heeft niks met binnen de kadertjes te maken, dit gaat om een compleet andere functie. Je mag mensen niet dwingen dat soort werk te doen. Als ik aangenomen ben om vragen op het station te beantwoorden, ga ik niet ineens sneeuwruimen op het spoor.
quote:
Oh?
pi_123029497
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 13:59 schreef Casos het volgende:

[..]

En een Schiphol met niet alleen banen binnen een paar vierkante km, maar verspreid over heel Nederland, grote delen alleen per spoor bereikbaar. En ook op Schiphol zijn er ondanks die klaarstaande ploegen vele vertragingen en afzeggingen.
Ik heb het over de functieomschrijvingen, niet om de uitvoering of operationele uitvoering. Maar gewoon omdat het wel kan.

Daarbij viel het nog mee deze winter met annuleringen en vertragingen. En vliegtuigen hoeven niet alleen voor of achteruit, maar hebben 2 assen meer. Links/rechts en boven/beneden. Je vergelijking is als appels met peren dus peop.
1947-2016
pi_123029630
quote:
14s.gif Op maandag 18 februari 2013 14:01 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Dit heeft niks met binnen de kadertjes te maken, dit gaat om een compleet andere functie. Je mag mensen niet dwingen dat soort werk te doen. Als ik aangenomen ben om vragen op het station te beantwoorden, ga ik niet ineens sneeuwruimen op het spoor.

[..]

Oh?
Een compleet andere functie :') , met deze instelling gaan we nooit meer de oorlog winnen.
Een subgroep in nederlnad is veel te ver doorgeschoten in hun regeltjes en denken alleen nog maar binne de kaders van die regeltjes waardoor er vaak allen maar meer problemen ontstaan, maar door de regeltjes kunnen ze wel de verantwoordelijkheid steeds op en neer ping pongen en komen we dus niet verder.
pi_123029673
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 14:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik heb het over de functieomschrijvingen, niet om de uitvoering of operationele uitvoering. Maar gewoon omdat het wel kan.

Daarbij viel het nog mee deze winter met annuleringen en vertragingen. En vliegtuigen hoeven niet alleen voor of achteruit, maar hebben 2 assen meer. Links/rechts en boven/beneden. Je vergelijking is als appels met peren dus peop.
Hey, wie begon er met Schiphol en vliegtuigen en ploegen die klaar staan? Maar goed, je ziet zelf dus ook in dat die vergelijking geen hout snijdt.
pi_123029753
quote:
14s.gif Op maandag 18 februari 2013 14:01 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Captain 'daar ben ik niet voor' Cookie dus.
quote:
[..]

Oh?
Waar moet je anders je personeel vandaan halen voor die 10 dagen per jaar? Uitzendkrachten?
Meestal is dit personeel van kantoren wat naar buiten wordt getrommeld en volledig gecertificeerd en getraind is.

Maar bij de ns werkt het zo: een machinist meldt dat de wissel 50 meter bij hem vandaan bevroren is en iemand anders moet er 4 uur voor reizen om die wissel te ontdooien. Terwijl de machinist dat ook wel kon doen omdat hij een busje spuitmiddel had. Maar omdat er regeltjes zijn geschreven door en voor ambtenaren, mag de machinist/conducteur dat niet doen.
1947-2016
pi_123029759
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 14:06 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Een compleet andere functie :') , met deze instelling gaan we nooit meer de oorlog winnen.
Een subgroep in nederlnad is veel te ver doorgeschoten in hun regeltjes en denken alleen nog maar binne de kaders van die regeltjes waardoor er vaak allen maar meer problemen ontstaan, maar door de regeltjes kunnen ze wel de verantwoordelijkheid steeds op en neer ping pongen en komen we dus niet verder.
Nogmaals, dit heeft echt niks met kadertjes of iets te maken. Je hebt het hier alleen wel over een verschil tussen een dienstverlenende en een lichamelijke functie. Heb je die zwijnen wel eens gezien die op het station met die hesjes lopen, die gaan na één schep sneeuw al door hun rug.

Het is gewoon compleet iets anders en je mag mensen die als servicemedewerker zijn aangenomen niet dwingen dit werk te doen. Dat valt ook buiten alle redelijkheid.
pi_123029791
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 14:07 schreef Casos het volgende:

[..]

Hey, wie begon er met Schiphol en vliegtuigen en ploegen die klaar staan? Maar goed, je ziet zelf dus ook in dat die vergelijking geen hout snijdt.
Wel als het gaat om de functieomschrijvingen en noodgevallen door sneeuw en ijspret. Jij wilt dat niet inzien omdat het anders je ongelijk bevestigd.
1947-2016
pi_123029917
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 14:10 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wel als het gaat om de functieomschrijvingen en noodgevallen door sneeuw en ijspret. Jij wilt dat niet inzien omdat het anders je ongelijk bevestigd.
Dan slaat je gedeelte over appels en peren nog steeds nergens op. Ik vergelijk nl. helemaal niets, dat doe jij.

En ook dan gaat je vergelijking niet op. Die de-iceploegen staan paraat op het Schipholterrein. Nu moet je hetzelfde doen met een Schipholterrein ter grote van heel Nederland, succes.
  maandag 18 februari 2013 @ 14:15:58 #256
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_123029971
quote:

Wat is dat nou voor k*texcuus? "'t Is zo moeilijk om treintjes te laten rijden" :')
Als je het niet kan, moet je niet zo "veel" treinen laten rijden. En wat dat "veel" betreft: kijk eens langs het spoor... Op de meeste sporen komt hooguit eens per kwartier (!!) een trein langs! Stel je voor dat dat op een autosnelweg zo zou zijn: eens per kwartier een voertuig per rijstrook.
pi_123029978
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 14:14 schreef Casos het volgende:

[..]

Dan slaat je gedeelte over appels en peren nog steeds nergens op. Ik vergelijk nl. helemaal niets, dat doe jij.

En ook dan gaat je vergelijking niet op. Die de-iceploegen staan paraat op het Schipholterrein. Nu moet je hetzelfde doen met een Schipholterrein ter grote van heel Nederland, succes.
Als de meeste wissels op 1 km van het station zitten waar ook de meeste storingen plaatsvinden dan heb je het grootste gedeelte van de deice ploegen al te pakken als ns medewerkers wat flexibeler ingezet zouden worden. IPV het omkaderde denken en niets buiten de kaders de willen/ mogen doen.
pi_123030143
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 14:15 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Wat is dat nou voor k*texcuus? "'t Is zo moeilijk om treintjes te laten rijden" :')
Als je het niet kan, moet je niet zo "veel" treinen laten rijden. En wat dat "veel" betreft: kijk eens langs het spoor... Op de meeste sporen komt hooguit eens per kwartier (!!) een trein langs! Stel je voor dat dat op een autosnelweg zo zou zijn: eens per kwartier een voertuig per rijstrook.
De hoeveelheid faal in deze is groot, heel groot.

Je moet meer treinen laten rijden in de winter, of langer en als het dan te druk wordt, tsja, makkelijk toch, moet je maar niet zoveel treintjes laten rijden... echt...
pi_123030169
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 14:16 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als de meeste wissels op 1 km van het station zitten waar ook de meeste storingen plaatsvinden dan heb je het grootste gedeelte van de deice ploegen al te pakken als ns medewerkers wat flexibeler ingezet zouden worden. IPV het omkaderde denken en niets buiten de kaders de willen/ mogen doen.
Dan nog, over hoeveel stations hebben we het dan? Het is niet zo simpel, er wordt al zat buiten de kaders bedacht, maar we moeten wel binnen het spoor blijven.
pi_123030330
quote:

[..]

:|W
pi_123030490
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 14:14 schreef Casos het volgende:

[..]

Laatste keer, functieomschrijvingen en uitvoeren van noodtaken.
1947-2016
pi_123030640
quote:

[..]

De NS geeft toch aan dat ze niet zo veel treinen kunnen laten rijden, en zetten daarom de winterdienstregeling in? Wat wil jij nou?

En een snelweg met een spoor vergelijken is echt ontzettend dom.
pi_123030866
quote:

[..]

Ik heb nog nooit meegemaakt dat een trein zo lang is als het perron en ik kom op aardig wat stations. Je praat complete onzin man. Net als CaptainCooky.
pi_123030940
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 14:40 schreef niels0 het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit meegemaakt dat een trein zo lang is als het perron en ik kom op aardig wat stations. Je praat complete onzin man. Net als CaptainCooky.
En rijden genoeg treinen waarop de lengte is aangepast op het kortste perron op die route. Ze zetten al zolang mogelijke treinen in. Letterlijk van een NS woordvoerder op Radio1.
pi_123030968
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 14:40 schreef niels0 het volgende:

[..]

Je kan een trein niet per meter laten rijden hè?
pi_123031617
Wel, laten we 'ns kijken. We nemen even de Beneluxlijn als voorbeeld, zat altijd te vol.

Standaard 7 wagons (ICR) lang van elk 26,5 meter plus een locomotief (NS1600) van 17,5 meter.

Maakt 203 meter.

Goed, even Google maps erbijhalen.

Lengte perron A'dam CS: 700 meter
Lengte perron Den Haag Hollands Spoor: 850 meter
Lengte perron Rotterdam Centraal Station: 850 meter
Lengte perron Dordrecht Centraal Station: 850 meter
Lengte perron Roosendaal: 1200 meter

Belgische perrons op de hoofdstations zijn ook in die orde van grote.

Dus, zo'n trein kan makkelijk 3 keer zo lang.
Niet zoveel onzin praten he. Beetje de NS gaan lopen nawauwelen. Hou toch op jongens.
  maandag 18 februari 2013 @ 15:07:14 #267
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_123031745
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 14:42 schreef Casos het volgende:
Letterlijk van een NS woordvoerder op Radio1.
Tsja, dan is het zo hè.

Het is gewoon onwaar. De standaardlengte van IC's NIjmegen-Utrecht is 10 of 12x VIRM. In de dagen met die sneeuwdienstregeling (met de helft van het aantal IC's op die route) was 6-8 de standaard en ik heb er zelfs een zien rijden met 1x4. Zijn de perrons korter als het sneeuwt? Volgens mij niet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_123031824
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 15:07 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Tsja, dan is het zo hè.

Het is gewoon onwaar. De standaardlengte van IC's NIjmegen-Utrecht is 10 of 12x VIRM. In de dagen met die sneeuwdienstregeling (met de helft van het aantal IC's op die route) was 6-8 de standaard en ik heb er zelfs een zien rijden met 1x4. Zijn de perrons korter als het sneeuwt? Volgens mij niet.
Ik geloof zo'n vent op Radio1 eerder dan een willekeurige hier op Fok!. En het is allemaal niet zo simpel als hier wordt beweerd, maar blijf vooral geloven dat het in het buitenland allemaal perfect gaat en hier in Nederland niet.

De lengte van een treinperron bepaalt de maximale lengte van de reizigerstrein die er kan stoppen. Een trein die op elk station aan een lijn stopt kan dus niet langer zijn dan het kortste perron dat op die lijn voorkomt, tenzij men de eerste of laatste rijtuigen verbiedt aan reizigers voor stations met kortere perrons.

Een perronlengte van 320 meter is geschikt voor de meeste Nederlandse intercitytreinen (tot 12 bakken). De meeste stoptreinstations kennen kortere perrons. Langere perrons komen ook voor - het langste perron in Nederland bevindt zich in Sittard en is 700 meter lang.[2] Lange perrons zijn doorgaans onderverdeeld in een A- en B-zijde (soms ook een C-zijde), zodat er twee treinen tegelijk kunnen stoppen. Het spoor wordt dan meestal in tweeën gedeeld met een (kruis)wissel, waardoor de treinen los van elkaar via het naastliggende spoor kunnen arriveren en vertrekken.

Als een stoptrein uitvalt, kan soms worden besloten dat de eerstvolgende intercity of sneltrein op ieder station stopt. Daarbij kan de geringe perronlengte van kleinere stations problematisch zijn. In dat geval zal de conducteur aan uitstappende reizigers vragen om tijdig door de trein naar voren te lopen.

Kijk, het is niet alleen de lengte van het perron, maar goed....
pi_123031865
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 15:09 schreef Casos het volgende:

[..]

Ik geloof zo'n vent op Radio1 eerder dan een willekeurige hier op Fok!. En het is allemaal niet zo simpel als hier wordt beweerd, maar blijf vooral geloven dat het in het buitenland allemaal perfect gaat en hier in Nederland niet.
Moeilijk he, toegeven. Ik heb de feiten voor je opgelepeld, je mag het nameten.
  maandag 18 februari 2013 @ 15:11:06 #270
45206 Pietverdriet
pi_123031874
Ik wil nog steeds graag weten waarom de treinen tijdens de winterdienstregeling korter zouden moeten zijn.
  maandag 18 februari 2013 @ 15:11:50 #271
346939 Janneke141
pi_123031897
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 15:09 schreef Casos het volgende:

[..]

Die vent van radio 1 werkt voor WC-Eend dus dat is evenmin een objectieve bron, maar wie jij gelooft moet je helemaal zelf weten. Je ziet mij nergens beweren dat in het buitenland alles goed gaat, óf dat het allemaal zo makkelijk te organiseren is. Wat ik wel beweer is dat als je als CEO van NS midden in een periode van ellende gaat beweren dat het allemaal zo fantastisch is, gelardeerd met allerlei aantoonbare onjuistheden, je een ontiegelijke plaat voor je kop hebt.
pi_123031904
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 15:10 schreef niels0 het volgende:

[..]

Zie boven je reactie :) het is echt niet zo simpel als sommige denken.
pi_123031926
quote:

[..]

Zijn al die perrons dan zo klein ? Dan zet je daar kortere treinen in en voor sneltreinen grotere.
He dat gebeurt normaal toch ook ? Inderdaad.

Net alsof het elke dag 30 cm sneeuwde hier.
pi_123031933
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 15:11 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Die vent van radio 1 werkt voor WC-Eend dus dat is evenmin een objectieve bron, maar wie jij gelooft moet je helemaal zelf weten. Je ziet mij nergens beweren dat in het buitenland alles goed gaat, óf dat het allemaal zo makkelijk te organiseren is. Wat ik wel beweer is dat als je als CEO van NS midden in een periode van ellende gaat beweren dat het allemaal zo fantastisch is, gelardeerd met allerlei aantoonbare onjuistheden, je een ontiegelijke plaat voor je kop hebt.
Plaat voor zijn kop ben ik met je eens, maar wat hij zegt klopt grotendeels. Timing is beroerd, inhoud is prima. En er wordt hier vooral over de inhoud gesproken, niet de timing.
pi_123031979
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 15:12 schreef Casos het volgende:

[..]

Nee het is niet simpel maar als er 1 cm sneeuw valt moeten treinen en rails daar wel tegen kunnen.
Maar als je om te beginnen al sprinters koopt die kapot gaan bij 1 cm sneeuw ja dan heb je een probleem.
pi_123032001
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 15:14 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nee het is niet simpel maar als er 1 cm sneeuw valt moeten treinen en rails daar wel tegen kunnen.
Maar als je om te beginnen al sprinters koopt die kapot gaan bij 1 cm sneeuw ja dan heb je een probleem.
1 cm sneeuws, wat denk je dat d a.... laat ook maar, ik kap hiermee, het heeft geen zin .........
pi_123032024
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 15:15 schreef Casos het volgende:

[..]

1 cm sneeuws, wat denk je dat d a.... laat ook maar, ik kap hiermee, het heeft geen zin .........
Ja vorige week was er weer winterdienst, terwijl er in de Randstad wat natte sneeuw viel.

En waren die sprinters goed dan ?
pi_123032033
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 15:12 schreef Casos het volgende:

[..]

Daar zegt men dat het langste perron zich in Sittard bevind met 700 meter. Meet jij Roosendaal (1200 meter) maar even na met je liniaaltje op Google maps. Of Beter nog, neem Amersfoort (1400 meter).
pi_123032293
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 15:15 schreef niels0 het volgende:

[..]

Daar zegt men dat het langste perron zich in Sittard bevind met 700 meter. Meet jij Roosendaal (1200 meter) maar even na met je liniaaltje op Google maps. Of Beter nog, neem Amersfoort (1400 meter).
Amersfoort, 1400 meter? Welk station heb je dan opgemeten?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 18 februari 2013 @ 15:28:32 #280
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_123032485
quote:

[..]

als je heen en terug gaat meten, kom je idd op ongeveer 1200m voor Roosendaal.
Eigenlijk wordt het dan 1800 meter, want er zijn 3 perrons.

nee, ze zijn bijna 600m per stuk daar.
pi_123032812
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 15:23 schreef Casos het volgende:

[..]

Amersfoort, 1400 meter? Welk station heb je dan opgemeten?
CS perron 4 en 5.

Maar wacht, ik pak even de lengte van de 'kleine' stationnetjes onderweg die de Benelux niet aandeed om je verhaal verder om zeep te helpen:

Hoofddorp: 800 meter
Nieuw Vennep: 1100 meter
Leiden: 1350 meter
De Vink: 550 meter
Voorschoten: 450 meter
Den Haag Mariahoeve: 550 meter
Den Haag Laan van Nieuw Oost Indië: 700 meter
Den Haag Moerwijk: 550 meter
Delft CS: 700 mtr.

Enz.

Ik ga uit van de schaal die Google me opgeeft.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 18 februari 2013 @ 15:39:52 #282
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_123032889
google eens op "landelijk overzicht nuttige perronlengtes pro-rail" dan krijg je een heel interessant document (pdf) waaruit blijkt dat jouw metingen verre van juist zijn.
  maandag 18 februari 2013 @ 15:39:55 #283
346939 Janneke141
pi_123032892
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 15:37 schreef niels0 het volgende:

[..]

CS perron 4 en 5.

Maar wacht, ik pak even de lengte van de 'kleine' stationnetjes onderweg die de Benelux niet aandeed om je verhaal verder om zeep te helpen:

Enz.

klik

Document van ProRail over de nuttige perronlengtes, heeft op bepaalde plekken ook met plaatsing van seinen te maken. Nuttige perronlengte van het langste perron in Amf is ongeveer 600 meter.

Nog genoeg voor 22 rijtuigen, iets waar treinen in Nederland nooit mee rijden.

De nuttige lengte in Mariahoeve zou uitkomen op 275 meter. Ergens zit je schaalverdeling een factor 2 te hoog.
pi_123032914
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 15:37 schreef niels0 het volgende:

[..]

CS perron 4 en 5.

Enz.

Ergens doe je bij Amersfoort al iets fout, dat komt niet over de 600 meter als ik al van de uitersten uitga, geen idee of je daar überhaupt nog mag komen als passagier.

Na zien van document van hierboven klopt die 600 meter dus aardig.
pi_123033038
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 15:10 schreef niels0 het volgende:

[..]

pi_123033181
quote:

Daar gaat het om, geld (om het vergaren van kapitalen, geld is macht, men is overduidelijk uit op absolute macht, dat kan alleen door zoveel mogelijk kapitaal te vergaren en uiteraard zetels)
Bladeren op de rail en 5 cm sneeuw is nog nooit zo een groot probleem geweest als in het afgelopen decennia. Nooit waren bladeren en sneeuw een probleem, kijk naar de winters van de jaren vijftig (veel intenser, die locs van toen buffelden gewoon door) De spoorwegen lopen veel te ver achter, kijk naar China, Japan, veel modernere systemen (en daar veel extremer weer en veel meer reizigers)
pi_123034181
quote:

[..]

Zo werkt dat natuurlijk niet. :') Edit: oh, iemand is me al voor geweest, never mind.
pi_123034423
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 15:49 schreef Synthercell het volgende:

[..]

Daar gaat het om, geld (om het vergaren van kapitalen, geld is macht, men is overduidelijk uit op absolute macht, dat kan alleen door zoveel mogelijk kapitaal te vergaren en uiteraard zetels)
Bladeren op de rail en 5 cm sneeuw is nog nooit zo een groot probleem geweest als in het afgelopen decennia. Nooit waren bladeren en sneeuw een probleem, kijk naar de winters van de jaren vijftig (veel intenser, die locs van toen buffelden gewoon door) De spoorwegen lopen veel te ver achter, kijk naar China, Japan, veel modernere systemen (en daar veel extremer weer en veel meer reizigers)
De locs buffelden misschien gewoon door, maar er reed misschien ook maar 1 trein per uur, of hooguit 2 per uur. Een hogere frequentie zoals tegenwoordig gangbaar is kan wel degelijk nadelig zijn bij slechte weersomstandigheden, omdat het probleem van de ene trein dan veel sneller het probleem wordt van de trein die er direct achter zit. In dat opzicht is een uitdunning van een dienstregeling helemaal geen slechte maatregel. Als de treinen in de uitgedunde dienstregeling vervolgens ook nog korter zijn dan gebruikelijk, dan help je de passagiers natuurlijk wel in de problemen.
  maandag 18 februari 2013 @ 16:23:09 #289
45206 Pietverdriet
pi_123034578
Heb nog steeds geen reden gehoord voor kortere treinen.
  maandag 18 februari 2013 @ 16:24:26 #290
346939 Janneke141
pi_123034619
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 16:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Casos heeft namens de firma WC-Eend al verklaard dat ze helemaal niet korter waren.
pi_123034630
quote:
De treinen zijn ook niet korter bij de winterdienstregeling.
  maandag 18 februari 2013 @ 16:25:58 #292
45206 Pietverdriet
pi_123034690
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 16:24 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Sure...

http://www.volkskrant.nl/(...)er-door-winter.dhtml

Veel treinen zijn vanaf komende maandag korter dan gebruikelijk.

http://www.telegraaf.nl/b(...)S__onterecht___.html
De NS volgde donderdag voor de veertiende keer deze winter een aangepaste dienstregeling. Er gaan dan minder - en kortere treinen.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 18 februari 2013 @ 16:30:00 #293
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_123034855
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 16:24 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

oh, dan heb ik het gedroomd dat er maar 1 treinstel reed op een traject waar ze normaal met 2 rijden? En dat toevallig elke keer bij de winterdienstregeling?
pi_123034963
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 16:30 schreef Tokus het volgende:

[..]

oh, dan heb ik het gedroomd dat er maar 1 treinstel reed op een traject waar ze normaal met 2 rijden? En dat toevallig elke keer bij de winterdienstregeling?
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 16:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Sure...

http://www.volkskrant.nl/(...)er-door-winter.dhtml

Veel treinen zijn vanaf komende maandag korter dan gebruikelijk.

http://www.telegraaf.nl/b(...)S__onterecht___.html
De NS volgde donderdag voor de veertiende keer deze winter een aangepaste dienstregeling. Er gaan dan minder - en kortere treinen.
Hmm, op de trajecten waar ik gereden heb met de winterdienstregeling waren ze altijd langer, of minstens even lang. Dan ben ik ook wel benieuwd naar de reden hiervoor.
pi_123035050
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 16:24 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Casos heeft namens de firma WC-Eend al verklaard dat ze helemaal niet korter waren.
Dat heb ik nooit zo gezegd, ik heb gezegd, zo lang als mogelijk. En die WC-eend zit al een stuk dichterbij de waarheid dan blaaskaken die niet eens een afstand in google maps op kunnen meten.
  maandag 18 februari 2013 @ 16:35:10 #296
45206 Pietverdriet
pi_123035081
quote:
10s.gif Op maandag 18 februari 2013 16:32 schreef CaptainCookie het volgende:

Sorry, mea culpa, ik riep hier maar wat zonder te weten waar ik het over had.
Verbeterd
pi_123035832
quote:
http://www.treinreiziger.(...)_ook_nu_nodig-144949

Op sommige trajecten zitten treinen erg vol. Jullie zouden toch langere treinen inzetten?
Fabries: “Wij maken de treinen zo lang als kan bij een aangepaste dienstregeling. Vorig jaar konden we dat ’s nachts in de aanloop naar een aangepaste dienstregeling alleen nog regelen voor onze intercity’s. Sinds dit jaar ook voor de sprinters die gaan rijden voor de reiziger. "

Toch zijn er klachten over volle treinen.
Fabries: "Het langer maken van treinen lukt op veel trajecten inmiddels redelijk. Maar doordat we minder treinen rijden is het natuurlijk wel drukker dan normaal. Dat is vervelend. Zeker in bijvoorbeeld de Randstad zie je dat."

Sommige treinen zijn echter niet langer. Waarom niet?
Fabries: "Op sommige trajecten rijden we normaal al met het maximale aantal rijtuigen in de ochtend- en avondspits. Perrons kunnen simpelweg niet meer rijtuigen aan qua lengte. Zo rijden wij op trajecten naar Den Haag en Rotterdam en trajecten vanuit het Zuiden naar de Randstad met soms wel 12 rijtuigen achter elkaar."

Maar sommige treinen zijn soms ook korter dan normaal. Dat is vreemd. Toch?
Fabries: "Als er een trein kapot is of we hebben te maken met wisselstoringen dan moeten wij snel noodmaatregelen nemen. In dat soort gevallen kan het dus voorkomen dat er een andere trein komt voorrijden dan de bedoeling was. Dat is de afgelopen week vaker voorgekomen dan me lief is door de winterse storingen."

Terechte klacht dus, zullen we maar zeggen.

Maar Piet, waar ik me aan blijf storen is de onderbuikaanname van veel mensen dat de NS expres loopt te kloten of kortere treinen inzet om reizigertje te pesten of geld uit te sparen. Terwijl de realiteit natuurlijk is dat de druk op de NS vanuit de overheid en de samenleving ontzettend hoog is en er van alles wordt gedaan om de zaken op orde te hebben.

De succesvolle winterdienstregeling is daar een positief voorbeeld van. De NS is dus de enige vervoerder in Europa die de dienstregeling (en let wel: dat is een hele complexe in Nederland) een dag van tevoren kan aanpassen.

Natuurlijk gaan daar dingen in fout, maar er gaat voornamelijk heel veel goed. De focus van ook weer veel mensen in dit topic ligt daarom gewoon onterecht op de dingen die fout gaan, wat mij betreft.
pi_123037063
Ja, het is uiteraard complexer dan stuurlui aan wal roepen, maar Meerstadt kan het niet verkopen. Zeg Bert, als je niet met publiek te maken had willen hebben, was niet bij een dienstverlenend bedrijf gaan werken.
  maandag 18 februari 2013 @ 17:42:41 #299
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_123037643
Is het al weer april? :')

quote:
"We lopen heel erg voorop in de wereld."
Wie dan? _O-
  maandag 18 februari 2013 @ 17:44:13 #300
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_123037688
quote:
Goedkoper, klant heeft al betaald.
pi_123037750
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 16:53 schreef Zapato het volgende:

[..]

http://www.treinreiziger.(...)_ook_nu_nodig-144949

Op sommige trajecten zitten treinen erg vol. Jullie zouden toch langere treinen inzetten?
Fabries: “Wij maken de treinen zo lang als kan bij een aangepaste dienstregeling. Vorig jaar konden we dat ’s nachts in de aanloop naar een aangepaste dienstregeling alleen nog regelen voor onze intercity’s. Sinds dit jaar ook voor de sprinters die gaan rijden voor de reiziger. "

Toch zijn er klachten over volle treinen.
Fabries: "Het langer maken van treinen lukt op veel trajecten inmiddels redelijk. Maar doordat we minder treinen rijden is het natuurlijk wel drukker dan normaal. Dat is vervelend. Zeker in bijvoorbeeld de Randstad zie je dat."

Sommige treinen zijn echter niet langer. Waarom niet?
Fabries: "Op sommige trajecten rijden we normaal al met het maximale aantal rijtuigen in de ochtend- en avondspits. Perrons kunnen simpelweg niet meer rijtuigen aan qua lengte. Zo rijden wij op trajecten naar Den Haag en Rotterdam en trajecten vanuit het Zuiden naar de Randstad met soms wel 12 rijtuigen achter elkaar."

Maar sommige treinen zijn soms ook korter dan normaal. Dat is vreemd. Toch?
Fabries: "Als er een trein kapot is of we hebben te maken met wisselstoringen dan moeten wij snel noodmaatregelen nemen. In dat soort gevallen kan het dus voorkomen dat er een andere trein komt voorrijden dan de bedoeling was. Dat is de afgelopen week vaker voorgekomen dan me lief is door de winterse storingen."

Terechte klacht dus, zullen we maar zeggen.

Maar Piet, waar ik me aan blijf storen is de onderbuikaanname van veel mensen dat de NS expres loopt te kloten of kortere treinen inzet om reizigertje te pesten of geld uit te sparen. Terwijl de realiteit natuurlijk is dat de druk op de NS vanuit de overheid en de samenleving ontzettend hoog is en er van alles wordt gedaan om de zaken op orde te hebben.

De succesvolle winterdienstregeling is daar een positief voorbeeld van. De NS is dus de enige vervoerder in Europa die de dienstregeling (en let wel: dat is een hele complexe in Nederland) een dag van tevoren kan aanpassen.

Natuurlijk gaan daar dingen in fout, maar er gaat voornamelijk heel veel goed. De focus van ook weer veel mensen in dit topic ligt daarom gewoon onterecht op de dingen die fout gaan, wat mij betreft.
Ik denk dat mensen meer reageren op een directie die roept dat andere landen jaloers zijn op de NS en tel daarbij het Fyra debacle ook nog op, wat nog steeds niet opgelost is.

En de stiptheidscijfers van de NS wordne aardig gemanipuleerd zo, zodanig dat de bonus kan worden uitgekeerd. De druk van de overheid is een farce omdat de NS 100% in handen is van de overheid en vorig jaar zeiden NS en Schultz nog dat de NS winterklaar zou zijn, wat een leugen bleek te zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')