Denk je net dat je alles gehad heb, krijg je dit! NS, het enige spoorbedrijf ter wereld dat volledig tot stilstand komt van 5 cm sneeuw ("noodweer"quote:UTRECHT - Spoorbedrijven in het buitenland kijken volgens de NS met jaloezie naar het systeem van de winterweerregeling in Nederland. "We lopen heel erg voorop in de wereld."
Dit stelt de Bert Meerstadt, directeur van de NS, donderdag tegenover NU.nl.
Donderdag geldt in het hele land door sneeuwval opnieuw de aangepaste dienstregeling, waardoor treinen minder vaak rijden. "Geen makkelijke beslissing", aldus Meerstadt.
Ik geloof er helemaal niets van! Treinreizigers doen dat 99% omdat ze geen enkele andere optie hebben. Die hebben dus simpelweg geen keus. Als de NS dan de helft van de treinen niet laat rijden, en alle passagiers samenpropt in overvolle treinen, besparen ze dus enorm veel geld!quote:Het kost ons alleen al door de derving van inkomsten een miljoen euro per dag.
Zou het nog zin hebben de Staat als grootaandeelhouder van NS te herinneren aan het invoeren van de Balkenendenorm?quote:In 2009 ontving NS topman Bert Meerstadt een vast salaris van ruim ¤ 470.000. [...] Ook de andere twee NS directieleden ontvangen een vast salaris van ruim ¤ 470.000 per jaar.
Jep, een trein die uitvalt is geen vertragingquote:Op donderdag 14 februari 2013 14:07 schreef RemcoDelft het volgende:
Buitenland jaloers op regeling winterweer NS:
[..]
Om het over de bespaarde "geld terug bij vertraging" maar niet te hebben, want wat niet rijdt, kan ook geen vertraging hebben! En als NS minder vertragingen heeft, mogen volgend jaar de tarieven weer verder omhoog...
Toch kun je die uitgevallen ritten gewoon claimen hoor. Ik krijg altijd m'n geld. Ik heb uberhaupt niet het idee dat de NS kijkt of een claim terecht is of niet. Indirect is het toch je eigen (belasting)geld.quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jep, een trein die uitvalt is geen vertraging
Een aangepaste dienstregeling is geen vertraging
quote:Moge bakker
Goedemorgen klant, dat is dan 20 euro. Wat kan ik voor u betekenen vandaag?
Alstublieft, 20 euro, en dan wil ik graag een heel gesneden bruin alstublieft.
Kijkt u eens, alstublieft. Bruin brood, gesneden.
Dank u bakker. Mag ik m'n wisselgeld.
Ja hoor, alstublieft 18 euro terug.
Maar bakker, wat is dit nu? U geeft me maar een half bruin brood. Ik vroeg om een hele.
Ja, beste klant. Zoals u ziet ligt er sneeuw. En het vriest ook. Dat zijn extreme weersomstandigheden. Zoals u gisteren op de website van onze bakkerij heeft kunnen lezen moeten klanten van de bakkerij op zo'n moment rekening houden met minder brood, kortere openingstijden en langere rijen.
Oh, maar waarom dan. Het is toch gewoon winter, net als elk jaar?
Nou klant, bij sneeuw kan het zijn dat de vrachtwagens die het meel brengen de bakkerij niet allemaal kunnen bereiken en bij vorst duurt het langer voor onze oven op temperatuur is.
Om ervoor te zorgen dat elke klant toch brood kan kopen zijn we helaas genoodzaakt om de broden te halveren en klanten soms zonder brood weer terug te sturen naar het begin van de rij.
Nou, rare zaak, maar ik betaalde zojuist wel de prijs voor een heel brood.
Beste klant, zoals ik al zei had u dat vantevoren allemaal op de website van de bakkerij kunnen lezen. We hebben u hierover dus voldoende geïnformeerd. Maar gelukkig kan ik u melden dat als er met het brood iets niet goed is, u gewoon gebruik kunt maken van de regeling 'geld terug bij beschimmeld brood'. De bakkerij vindt het ook heel vervelend, maar uiteraard kunnen we helaas niets doen aan extreme weersomstandigheden en we doen er alles aan om alle klanten toch nog brood te kunnen verkopen.
De klant verlaat in boze toestand de bakkerij, op weg naar het station. Gelukkig komt zulke klantgerichtheid alleen bij z'n bakker voor.
Mijn ervaringen met het buitenland onderschrijven dit ook volledig. Sowieso zeurt iedereen in Nederland er over zonder de argumenten te staven. Hoe gaat het in Duitsland en andere landen om ons heen? Men zou daar eerst naar moeten kijken voordat men gaat zeiken. Nee ik heb er geen groot verstand van, maar puur uit eigen ervaring, ja, Nederland doet het best goed. De nieuwe regeling voorkomt chaos, wat nog veel vervelender is voor reizigers.quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:13 schreef TweeGrolsch het volgende:
dere treinen.
Dat Nederlanders graag horen dat alles in Nederland verschrikkelijk is doet niets af aan de droge feiten dat NS uitstekend presteert.
Nederland heeft een prima binnenlands spoorwegstelsel, inderdaad. Uiteraard kun je bij individuele situaties afvragen of de juiste keuzes zijn genomen, maar dat doet weinig af aan het totaalbeeld.quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:13 schreef TweeGrolsch het volgende:
Ns is inderdaad één van de beste spoorwegbedrijven qua stiptheid. Ook zijn de treinen schoon en comfortabele vergeleken met het buitenland.
De ongeregeldheden met de sneeuw komen overal voor en vaak nog een stuk erger dan in Nederland. En dat is wonderlijk als je bedenkt dat het spoornet van Nederland verschrikkelijk dicht is en veel wissels heeft. Daarnaast rijden er erg veel treinen na elkaar waardoor ongeregeldheden snel doorwerken op andere treinen.
Dat Nederlanders graag horen dat alles in Nederland verschrikkelijk is doet niets af aan de droge feiten dat NS uitstekend presteert.
Waarschijnlijk omdat politici een aantal jaren later zelf graaier zijnquote:Op donderdag 14 februari 2013 14:22 schreef yavanna het volgende:
Och ja, er zijn toch nimmer gevolgen voor het falen van o.a. deze man, dankzij o.a. de VVD.
Met zijn inkomen, bonussen, achterlijke onkostenvergoedingen ( 1310 bruto per maand, omdat hij GEEN! leaseauto heeft ( WTF ) en baangarantie zal hij zich wel koning voelen in zijn eigen wereldvreemde wereldje.
Klaarblijkelijk heeft het grootste gedeelte van de bevolking geen moeite met dit soort mensen, gezien de stemkeuze op VVD/PvdA. Partijen welke NIETS doen aan dit soort asociale uitvreters en wel een hoop doen VOOR dit soort falende graaiers.
Het enige échte foute vind ik, dat als de NS besluit dat de dag erna minder treinen rijden, deze niet tellen als treinen met vertraging. Hierdoor lijkt het aan het eind van het jaar alsof de NS prima presteert qua stiptheid en ze dus weer de prijzen kunnen verhogen. Doordat het niet laten rijden van een trein hun stiptheid vergroot, zullen ze mogelijk sneller dan nodig is grijpen naar het laten uitvallen van treinen. Een voorbeeld hiervan was zichtbaar in de zomer van 2012 (misschien was het 2011) waarbij storm was voorspeld. De hele dag reden er minder treinen, terwijl er tot 18:00 nergens een wolkje te zien was.quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:23 schreef Reya het volgende:
[..]
Nederland heeft een prima binnenlands spoorwegstelsel, inderdaad. Uiteraard kun je bij individuele situaties afvragen of de juiste keuzes zijn genomen, maar dat doet weinig af aan het totaalbeeld.
In de ICE van Frankfurt naar Arnhem, een heerlijke stoel, stopcontact voor mijn laptop, conducteur die vraagt of ik iets wens uit de restauratie. Ah, een koffie graag, en brengt korte tijd later koffie voorbij die ik afreken. Ik moet poepen van de koffie en ga even naar het schone toilet.quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:13 schreef TweeGrolsch het volgende:
Ns is inderdaad één van de beste spoorwegbedrijven qua stiptheid. Ook zijn de treinen schoon en comfortabele vergeleken met het buitenland.
De ongeregeldheden met de sneeuw komen overal voor en vaak nog een stuk erger dan in Nederland. En dat is wonderlijk als je bedenkt dat het spoornet van Nederland verschrikkelijk dicht is en veel wissels heeft. Daarnaast rijden er erg veel treinen na elkaar waardoor ongeregeldheden snel doorwerken op andere treinen.
Dat Nederlanders graag horen dat alles in Nederland verschrikkelijk is doet niets af aan de droge feiten dat NS uitstekend presteert.
En dit toont aan dat je werkelijk geen flauw benul hebt.quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:23 schreef RemcoDelft het volgende:
Oh, en wat het buitenland betreft:
Juist een trein moet het laatste ding zijn wat uitvalt bij sneeuw, op rails schuif je nergens tegenaan.
Die is mooi voor op een billboardquote:Op donderdag 14 februari 2013 14:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
In de ICE van Frankfurt naar Arnhem, een heerlijke stoel, stopcontact voor mijn laptop, conducteur die vraagt of ik iets wens uit de restauratie. Ah, een koffie graag, en brengt korte tijd later koffie voorbij die ik afreken. Ik moet poepen van de koffie en ga even naar het schone toilet.
In Arnhem aangekomen wacht ik op mijn aansluiting. Bomvolle stinkende trein. De conducteur vraagt naar mijn plaatsbewijs en ik zoek even in mijn portefeulle, KOMT ER NOG WAT VAN? IK STA HIER TE WACHTEN!!!
Ik zeg dat ik zo vaak heb staan wachten op de trein en krijg een schelpartij over mij heen.
Ik wil over mijn nek van de NS, maar vind maar eens een plee in de trein....
Ja, jouw persoonlijke verzinseltjes zijn erg relevant.quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
In de ICE van Frankfurt naar Arnhem, een heerlijke stoel, stopcontact voor mijn laptop, conducteur die vraagt of ik iets wens uit de restauratie. Ah, een koffie graag, en brengt korte tijd later koffie voorbij die ik afreken. Ik moet poepen van de koffie en ga even naar het schone toilet.
In Arnhem aangekomen wacht ik op mijn aansluiting. Bomvolle stinkende trein. De conducteur vraagt naar mijn plaatsbewijs en ik zoek even in mijn portefeulle, KOMT ER NOG WAT VAN? IK STA HIER TE WACHTEN!!!
Ik zeg dat ik zo vaak heb staan wachten op de trein en krijg een schelpartij over mij heen.
Ik wil over mijn nek van de NS, maar vind maar eens een plee in de trein....
Daar waar miljoenen voor waren ze aan te passen maar dat geld daar niet voor gebruikt werd, toch? Hmmm?quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:30 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
En dit toont aan dat je werkelijk geen flauw benul hebt.
Het probleem zijn de wissels. Niet de sporen of de treinen.
Het is tekenend voor de ervaring (geen verzinsel) die ik en velen met mij met de NS hebben, en daarom stap ik tegenwoordig liever in de auto.quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:33 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Ja, jouw persoonlijke verzinseltjes zijn erg relevant.
Het gaat vaak over de wissels die vastvriezen. Aangezien in Nederland overal wissels zijn, kan dit problemen met zich mee brengen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:23 schreef RemcoDelft het volgende:
Oh, en wat het buitenland betreft:
Juist een trein moet het laatste ding zijn wat uitvalt bij sneeuw, op rails schuif je nergens tegenaan.
Dit dus..quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:07 schreef RemcoDelft het volgende:
Buitenland jaloers op regeling winterweer NS:
[..]
Denk je net dat je alles gehad heb, krijg je dit! NS, het enige spoorbedrijf ter wereld dat volledig tot stilstand komt van 5 cm sneeuw ("noodweer"), en de directeur is dusdanig het spoor bijster dat-ie denkt dat de rest van de wereld jaloers is?
[..]
Ik geloof er helemaal niets van! Treinreizigers doen dat 99% omdat ze geen enkele andere optie hebben. Die hebben dus simpelweg geen keus. Als de NS dan de helft van de treinen niet laat rijden, en alle passagiers samenpropt in overvolle treinen, besparen ze dus enorm veel geld!
Om het over de bespaarde "geld terug bij vertraging" maar niet te hebben, want wat niet rijdt, kan ook geen vertraging hebben! En als NS minder vertragingen heeft, mogen volgend jaar de tarieven weer verder omhoog...
De NS krijgt hoge cijfers in de Reizigersonderzoeken.quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het is tekenend voor de ervaring (geen verzinsel) die ik en velen met mij met de NS hebben, en daarom stap ik tegenwoordig liever in de auto.
Er zijn methodes voor om te voorkomen dat wissels vastvriezen, bijvoorbeeld verwarming van wissels. Maar ja, in Nederland is jarenlang op onderhoud bespaard. Ik verwijs nog even naar dat kritische rapport over ProRail dat laatst ergens bij het ministerie uit een la is opgevist. De kwalificaties die onder-aannemer Strukton gaf aan de staat van onderhoud, waren bepaald niet mild...quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:42 schreef Doctor_Neo_Cortex het volgende:
[..]
Het gaat vaak over de wissels die vastvriezen. Aangezien in Nederland overal wissels zijn, kan dit problemen met zich mee brengen.
De NS en klantgerichtheid bestaat gewoon niet. Daar heeft hij gelijk.quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:33 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Ja, jouw persoonlijke verzinseltjes zijn erg relevant.
Hij doet me denken aan deze manquote:Op donderdag 14 februari 2013 14:42 schreef Elfletterig het volgende:
Die man is het contact met de werkelijkheid compleet kwijt.
Ah, dus mijn ervaring is niet relevant, maar de jouwe wel.quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:44 schreef TweeGrolsch het volgende:
En tegenover jouw horrorverhaaltje staan weer mijn uitstekende wekelijkse ervaringen met de NS.
Nee, beide niet.quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ah, dus mijn ervaring is niet relevant, maar de jouwe wel.
Dus jij zegt van jezelf dat jouw mening niet relevant is. Prima joh!quote:
Consumenten verwarren kwaliteit al snel met gewenning. Een steentje in je schoen went ook.quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:44 schreef TweeGrolsch het volgende:
De NS krijgt hoge cijfers in de Reizigersonderzoeken.
Onderzoek komt van rover.quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:55 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Consumenten verwarren kwaliteit al snel met gewenning. Een steentje in je schoen went ook.
NS is blijkbaar erg selectief in het uitkiezen van reizigers bij dergelijke onderzoeken. Zeg maar een Wij-van-WC-eend-verhaaltje.
Nee, ik zeg slechts dat persoonlijke ervaringen niet relevant zijn in het vormen van een mening over het functioneren van een complete organisatie.quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dus jij zegt van jezelf dat jouw mening niet relevant is. Prima joh!
die reizigersonderzoeken die ze houden buiten de spits om, op tijdstippen dat er alleen incidentele reizigers zijn, die eens een keer met de trein gaan. Die treinreizigers die dus een redelijk lege coupé treffen waar ze goed kunnen zitten. Diezelfde treinreizigers die het niet zo uitmaakt dat ze een kwartiertje later bij de koopgoot aankomen, het is per slot van rekening een beetje een dagje uit.quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:44 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
De NS krijgt hoge cijfers in de Reizigersonderzoeken.
Dus mensen die nog steeds met de NS reizen, dat is als de klanten van AH vragen hoe AH is, ipv de mensen die naar de Lidl en de Aldi zijn overgestapt.quote:
Hij bedoelde vast dat de DDR bij west duitsland hoorde.quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hij doet me denken aan deze man
[ afbeelding ]
Een paar weken voor de muur viel zei hij:
Onze republiek behoort tot de 10 sterkste en efficiëntste industrienaties van de wereld
Ik reis al 5 jaar met de trein en onderschrijf de ervaringen van Pietverdriet volledig.quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:33 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Ja, jouw persoonlijke verzinseltjes zijn erg relevant.
Hou ajb op met dat reizigersonderzoek. Ben ze nog nooit tegengekomen terwijl ik bijna iedere dag in die tyfustreinen moet zitten vanwege geen keuze.quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:44 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
De NS krijgt hoge cijfers in de Reizigersonderzoeken.
1 tegenover 500.000 opeengepakte ontevreden reizigers. Rij eens een weekje met mij mee op de lijn hoorn - hoofddorp. Je piept anders. Jou waarheid geldt niet direct voor een ander en om een ander direct weg te zetten als irrelevant is misselijkmakend.quote:En tegenover jouw horrorverhaaltje staan weer mijn uitstekende wekelijkse ervaringen met de NS.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |