abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122870015
Buitenland jaloers op regeling winterweer NS:
quote:
UTRECHT - Spoorbedrijven in het buitenland kijken volgens de NS met jaloezie naar het systeem van de winterweerregeling in Nederland. "We lopen heel erg voorop in de wereld."

Dit stelt de Bert Meerstadt, directeur van de NS, donderdag tegenover NU.nl.

Donderdag geldt in het hele land door sneeuwval opnieuw de aangepaste dienstregeling, waardoor treinen minder vaak rijden. "Geen makkelijke beslissing", aldus Meerstadt.
Denk je net dat je alles gehad heb, krijg je dit! NS, het enige spoorbedrijf ter wereld dat volledig tot stilstand komt van 5 cm sneeuw ("noodweer" :') ), en de directeur is dusdanig het spoor bijster dat-ie denkt dat de rest van de wereld jaloers is?
_O-

quote:
Het kost ons alleen al door de derving van inkomsten een miljoen euro per dag.
Ik geloof er helemaal niets van! Treinreizigers doen dat 99% omdat ze geen enkele andere optie hebben. Die hebben dus simpelweg geen keus. Als de NS dan de helft van de treinen niet laat rijden, en alle passagiers samenpropt in overvolle treinen, besparen ze dus enorm veel geld!
Om het over de bespaarde "geld terug bij vertraging" maar niet te hebben, want wat niet rijdt, kan ook geen vertraging hebben! En als NS minder vertragingen heeft, mogen volgend jaar de tarieven weer verder omhoog...
censuur :O
pi_122870082
Godverdomme man, heeft iemand deze man al aangeboden om een nieuwjaarsconference te doen?
pi_122870101
Ik las het ook net terwijl ik op het station stond en hoorde dat de treinen door de sneeuw weer eens niet reden en ik een uur vertraging zou hebben omdat ik dan met een bus langs alle stations zou moeten gaan. :') Dikke neus NS
Nieuw is niet altijd beter.
  Redactie Frontpage donderdag 14 februari 2013 @ 14:09:03 #4
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_122870105
Oh, ik geloof wel dat het systeem goed is. In zeer korte tijd al je zaken zo kunnen aanpassen dat een dienstregeling aan is gepast, is technisch vast niet makkelijk :)

Neemt niet weg dat de noodzaak in NL echt bizar klein is volgens mij, maar goed, die treinen die hier rijden kunnen weinig hebben he :')
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_122870163
Hier is maar één reactie op mogelijk: :')
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_122870188
Ik stel voor dat deze beste man vandaag even met de trein (tweedeklas) van Lutjebroek naar Schubbekutteveen gaat, en terug via Amsterdam.
censuur :O
pi_122870256
Tweede Kamer wil lagere vergoeding NS directie
quote:
In 2009 ontving NS topman Bert Meerstadt een vast salaris van ruim ¤ 470.000. [...] Ook de andere twee NS directieleden ontvangen een vast salaris van ruim ¤ 470.000 per jaar.
Zou het nog zin hebben de Staat als grootaandeelhouder van NS te herinneren aan het invoeren van de Balkenendenorm?
Voor zover ik kan vinden is dit nu nog steeds hetzelfde verhaal.
censuur :O
  donderdag 14 februari 2013 @ 14:13:21 #8
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_122870262
Ns is inderdaad één van de beste spoorwegbedrijven qua stiptheid. Ook zijn de treinen schoon en comfortabele vergeleken met het buitenland.

De ongeregeldheden met de sneeuw komen overal voor en vaak nog een stuk erger dan in Nederland. En dat is wonderlijk als je bedenkt dat het spoornet van Nederland verschrikkelijk dicht is en veel wissels heeft. Daarnaast rijden er erg veel treinen na elkaar waardoor ongeregeldheden snel doorwerken op andere treinen.

Dat Nederlanders graag horen dat alles in Nederland verschrikkelijk is doet niets af aan de droge feiten dat NS uitstekend presteert.
  donderdag 14 februari 2013 @ 14:13:24 #9
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_122870266
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:07 schreef RemcoDelft het volgende:
Buitenland jaloers op regeling winterweer NS:

[..]

Om het over de bespaarde "geld terug bij vertraging" maar niet te hebben, want wat niet rijdt, kan ook geen vertraging hebben! En als NS minder vertragingen heeft, mogen volgend jaar de tarieven weer verder omhoog...
Jep, een trein die uitvalt is geen vertraging
Een aangepaste dienstregeling is geen vertraging
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_122870289
NS-directeur: "We lopen heel erg voorop in de wereld"

en daar mag best een bonus tegenover staan

I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_122870327
We lopen inderdaad (vooraan) omdat die klotetreinen nooit rijden...
"I know," said Jane. "It's the most charming thing about humans. You are all so sure that the lesser animals are bleeding with envy because they didn't have the good fortune to be born homo sapiens."
  donderdag 14 februari 2013 @ 14:16:00 #12
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_122870343
Tja, als je heel ver achter loopt dan loop je voorop.
pi_122870419
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jep, een trein die uitvalt is geen vertraging
Een aangepaste dienstregeling is geen vertraging
Toch kun je die uitgevallen ritten gewoon claimen hoor. Ik krijg altijd m'n geld. Ik heb uberhaupt niet het idee dat de NS kijkt of een claim terecht is of niet. Indirect is het toch je eigen (belasting)geld. :+
pi_122870456
aangepaste broodregeling
quote:
Moge bakker

Goedemorgen klant, dat is dan 20 euro. Wat kan ik voor u betekenen vandaag?

Alstublieft, 20 euro, en dan wil ik graag een heel gesneden bruin alstublieft.

Kijkt u eens, alstublieft. Bruin brood, gesneden.

Dank u bakker. Mag ik m'n wisselgeld.

Ja hoor, alstublieft 18 euro terug.

Maar bakker, wat is dit nu? U geeft me maar een half bruin brood. Ik vroeg om een hele.

Ja, beste klant. Zoals u ziet ligt er sneeuw. En het vriest ook. Dat zijn extreme weersomstandigheden. Zoals u gisteren op de website van onze bakkerij heeft kunnen lezen moeten klanten van de bakkerij op zo'n moment rekening houden met minder brood, kortere openingstijden en langere rijen.

Oh, maar waarom dan. Het is toch gewoon winter, net als elk jaar?

Nou klant, bij sneeuw kan het zijn dat de vrachtwagens die het meel brengen de bakkerij niet allemaal kunnen bereiken en bij vorst duurt het langer voor onze oven op temperatuur is.
Om ervoor te zorgen dat elke klant toch brood kan kopen zijn we helaas genoodzaakt om de broden te halveren en klanten soms zonder brood weer terug te sturen naar het begin van de rij.

Nou, rare zaak, maar ik betaalde zojuist wel de prijs voor een heel brood.

Beste klant, zoals ik al zei had u dat vantevoren allemaal op de website van de bakkerij kunnen lezen. We hebben u hierover dus voldoende geïnformeerd. Maar gelukkig kan ik u melden dat als er met het brood iets niet goed is, u gewoon gebruik kunt maken van de regeling 'geld terug bij beschimmeld brood'. De bakkerij vindt het ook heel vervelend, maar uiteraard kunnen we helaas niets doen aan extreme weersomstandigheden en we doen er alles aan om alle klanten toch nog brood te kunnen verkopen.

De klant verlaat in boze toestand de bakkerij, op weg naar het station. Gelukkig komt zulke klantgerichtheid alleen bij z'n bakker voor.
_O_
censuur :O
pi_122870544
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:13 schreef TweeGrolsch het volgende:
dere treinen.

Dat Nederlanders graag horen dat alles in Nederland verschrikkelijk is doet niets af aan de droge feiten dat NS uitstekend presteert.
Mijn ervaringen met het buitenland onderschrijven dit ook volledig. Sowieso zeurt iedereen in Nederland er over zonder de argumenten te staven. Hoe gaat het in Duitsland en andere landen om ons heen? Men zou daar eerst naar moeten kijken voordat men gaat zeiken. Nee ik heb er geen groot verstand van, maar puur uit eigen ervaring, ja, Nederland doet het best goed. De nieuwe regeling voorkomt chaos, wat nog veel vervelender is voor reizigers.
_________________O_________________
  donderdag 14 februari 2013 @ 14:22:06 #16
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_122870617
Zo ziet u maar: sommige mensen kletsen maar wat, dit merken wij wel vaker. :+
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  donderdag 14 februari 2013 @ 14:22:15 #17
19242 yavanna
Results may vary.
pi_122870628
Och ja, er zijn toch nimmer gevolgen voor het falen van o.a. deze man, dankzij o.a. de VVD.

Met zijn inkomen, bonussen, achterlijke onkostenvergoedingen ( 1310 bruto per maand, omdat hij GEEN! leaseauto heeft ( WTF ) en baangarantie zal hij zich wel koning voelen in zijn eigen wereldvreemde wereldje.

Klaarblijkelijk heeft het grootste gedeelte van de bevolking geen moeite met dit soort mensen, gezien de stemkeuze op VVD/PvdA. Partijen welke NIETS doen aan dit soort asociale uitvreters en wel een hoop doen VOOR dit soort falende graaiers.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_122870665
Oh, en wat het buitenland betreft:
Juist een trein moet het laatste ding zijn wat uitvalt bij sneeuw, op rails schuif je nergens tegenaan.
censuur :O
pi_122870675
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:13 schreef TweeGrolsch het volgende:
Ns is inderdaad één van de beste spoorwegbedrijven qua stiptheid. Ook zijn de treinen schoon en comfortabele vergeleken met het buitenland.

De ongeregeldheden met de sneeuw komen overal voor en vaak nog een stuk erger dan in Nederland. En dat is wonderlijk als je bedenkt dat het spoornet van Nederland verschrikkelijk dicht is en veel wissels heeft. Daarnaast rijden er erg veel treinen na elkaar waardoor ongeregeldheden snel doorwerken op andere treinen.

Dat Nederlanders graag horen dat alles in Nederland verschrikkelijk is doet niets af aan de droge feiten dat NS uitstekend presteert.
Nederland heeft een prima binnenlands spoorwegstelsel, inderdaad. Uiteraard kun je bij individuele situaties afvragen of de juiste keuzes zijn genomen, maar dat doet weinig af aan het totaalbeeld.
pi_122870827
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:22 schreef yavanna het volgende:
Och ja, er zijn toch nimmer gevolgen voor het falen van o.a. deze man, dankzij o.a. de VVD.

Met zijn inkomen, bonussen, achterlijke onkostenvergoedingen ( 1310 bruto per maand, omdat hij GEEN! leaseauto heeft ( WTF ) en baangarantie zal hij zich wel koning voelen in zijn eigen wereldvreemde wereldje.

Klaarblijkelijk heeft het grootste gedeelte van de bevolking geen moeite met dit soort mensen, gezien de stemkeuze op VVD/PvdA. Partijen welke NIETS doen aan dit soort asociale uitvreters en wel een hoop doen VOOR dit soort falende graaiers.
Waarschijnlijk omdat politici een aantal jaren later zelf graaier zijn
Bijt nooit de hand die U voedde .

Wat krijgt die man van de Balkenende norm vandaag de dag ?
Zeven en een halve ton of zo (zonder onkosten ) ?
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_122870861
quote:
2s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:23 schreef Reya het volgende:

[..]

Nederland heeft een prima binnenlands spoorwegstelsel, inderdaad. Uiteraard kun je bij individuele situaties afvragen of de juiste keuzes zijn genomen, maar dat doet weinig af aan het totaalbeeld.
Het enige échte foute vind ik, dat als de NS besluit dat de dag erna minder treinen rijden, deze niet tellen als treinen met vertraging. Hierdoor lijkt het aan het eind van het jaar alsof de NS prima presteert qua stiptheid en ze dus weer de prijzen kunnen verhogen. Doordat het niet laten rijden van een trein hun stiptheid vergroot, zullen ze mogelijk sneller dan nodig is grijpen naar het laten uitvallen van treinen. Een voorbeeld hiervan was zichtbaar in de zomer van 2012 (misschien was het 2011) waarbij storm was voorspeld. De hele dag reden er minder treinen, terwijl er tot 18:00 nergens een wolkje te zien was.
  donderdag 14 februari 2013 @ 14:27:59 #22
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_122870896
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:13 schreef TweeGrolsch het volgende:
Ns is inderdaad één van de beste spoorwegbedrijven qua stiptheid. Ook zijn de treinen schoon en comfortabele vergeleken met het buitenland.

De ongeregeldheden met de sneeuw komen overal voor en vaak nog een stuk erger dan in Nederland. En dat is wonderlijk als je bedenkt dat het spoornet van Nederland verschrikkelijk dicht is en veel wissels heeft. Daarnaast rijden er erg veel treinen na elkaar waardoor ongeregeldheden snel doorwerken op andere treinen.

Dat Nederlanders graag horen dat alles in Nederland verschrikkelijk is doet niets af aan de droge feiten dat NS uitstekend presteert.
In de ICE van Frankfurt naar Arnhem, een heerlijke stoel, stopcontact voor mijn laptop, conducteur die vraagt of ik iets wens uit de restauratie. Ah, een koffie graag, en brengt korte tijd later koffie voorbij die ik afreken. Ik moet poepen van de koffie en ga even naar het schone toilet.
In Arnhem aangekomen wacht ik op mijn aansluiting. Bomvolle stinkende trein. De conducteur vraagt naar mijn plaatsbewijs en ik zoek even in mijn portefeulle, KOMT ER NOG WAT VAN? IK STA HIER TE WACHTEN!!!
Ik zeg dat ik zo vaak heb staan wachten op de trein en krijg een schelpartij over mij heen.
Ik wil over mijn nek van de NS, maar vind maar eens een plee in de trein....
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 14 februari 2013 @ 14:30:15 #23
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_122870994
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:23 schreef RemcoDelft het volgende:
Oh, en wat het buitenland betreft:
Juist een trein moet het laatste ding zijn wat uitvalt bij sneeuw, op rails schuif je nergens tegenaan.
En dit toont aan dat je werkelijk geen flauw benul hebt.

Het probleem zijn de wissels. Niet de sporen of de treinen.
pi_122871091
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

In de ICE van Frankfurt naar Arnhem, een heerlijke stoel, stopcontact voor mijn laptop, conducteur die vraagt of ik iets wens uit de restauratie. Ah, een koffie graag, en brengt korte tijd later koffie voorbij die ik afreken. Ik moet poepen van de koffie en ga even naar het schone toilet.
In Arnhem aangekomen wacht ik op mijn aansluiting. Bomvolle stinkende trein. De conducteur vraagt naar mijn plaatsbewijs en ik zoek even in mijn portefeulle, KOMT ER NOG WAT VAN? IK STA HIER TE WACHTEN!!!
Ik zeg dat ik zo vaak heb staan wachten op de trein en krijg een schelpartij over mij heen.
Ik wil over mijn nek van de NS, maar vind maar eens een plee in de trein....
Die is mooi voor op een billboard O+
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  donderdag 14 februari 2013 @ 14:33:16 #25
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_122871118
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

In de ICE van Frankfurt naar Arnhem, een heerlijke stoel, stopcontact voor mijn laptop, conducteur die vraagt of ik iets wens uit de restauratie. Ah, een koffie graag, en brengt korte tijd later koffie voorbij die ik afreken. Ik moet poepen van de koffie en ga even naar het schone toilet.
In Arnhem aangekomen wacht ik op mijn aansluiting. Bomvolle stinkende trein. De conducteur vraagt naar mijn plaatsbewijs en ik zoek even in mijn portefeulle, KOMT ER NOG WAT VAN? IK STA HIER TE WACHTEN!!!
Ik zeg dat ik zo vaak heb staan wachten op de trein en krijg een schelpartij over mij heen.
Ik wil over mijn nek van de NS, maar vind maar eens een plee in de trein....
Ja, jouw persoonlijke verzinseltjes zijn erg relevant.
  donderdag 14 februari 2013 @ 14:34:04 #26
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_122871151
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:30 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

En dit toont aan dat je werkelijk geen flauw benul hebt.

Het probleem zijn de wissels. Niet de sporen of de treinen.
Daar waar miljoenen voor waren ze aan te passen maar dat geld daar niet voor gebruikt werd, toch? Hmmm?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 14 februari 2013 @ 14:35:23 #27
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_122871215
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:33 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Ja, jouw persoonlijke verzinseltjes zijn erg relevant.
Het is tekenend voor de ervaring (geen verzinsel) die ik en velen met mij met de NS hebben, en daarom stap ik tegenwoordig liever in de auto.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_122871507
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:23 schreef RemcoDelft het volgende:
Oh, en wat het buitenland betreft:
Juist een trein moet het laatste ding zijn wat uitvalt bij sneeuw, op rails schuif je nergens tegenaan.
Het gaat vaak over de wissels die vastvriezen. Aangezien in Nederland overal wissels zijn, kan dit problemen met zich mee brengen.
You should go clone yourself, so you can go fuck yourself.
pi_122871519
goed. wacht even hoor.

laten we voorop stellen dat NS keihard faalt, arrogant is, en niet met winterweer om kan gaan.

echter, kritiek op deze opmerking hebben is onterecht. nederland heeft een van de drukste spoorwegennetwerken ter wereld, met gigantisch veel wissels, treinen dicht bij elkaar, etc.

en ja, 5 cm sneeuw kan dan al voor ontregeling zorgen. door de gladdere rails remmen treinen langzamer, dus moeten ze veel langer van te voren afremmen, dus komen ze een paar minuten te laat het station binnen, waardoor de trein recht achter ze ook weer te laat is, plus de wissel die later omgezet kan worden, etc. neem dit over het hele land, en het is duidelijk dat, zelfs met een capabele prorail en NS, er gewoon een winterdienstregeling nodig is in dit land. en ja, die wil je het liefst de dag van te voren kunnen aanpassen.

dus ja: een winterrdienstregeling is onvermijdelijk, en de ns mag hier trots op zijn. betekend dit dat ik de NS een capabel bedrijf vindt? nee, het zijn de grootste lamzakken die na 5 jaar gezeik én invoering van een winterdienstregeling nóg niet hun zaakjes op orde hebben, om maar niet over de slechte communicatie, het gezeik met de fyra, of over de ov-chipkaart te beginnen.

maar hun winterdienstregeling? daar moeten we niet op zeiken, da's gewoon goed geregeld.
pi_122871532
Die man is het contact met de werkelijkheid compleet kwijt. Het zou lachwekkend zijn als het niet zo triest was. Een klein beetje sneeuw en het treinverkeer is al gehalveerd. In andere landen lachen ze zich de ballen uit de broek, maar deze NS-directeur met zijn torenhoge salaris denkt werkelijk dat zijn bedrijf een huzarenstukje levert.

Ik sluit me aan bij wat iemand hierboven al zei: is deze man ook in te huren als cabaretier?
  donderdag 14 februari 2013 @ 14:42:37 #31
27383 poktor
10101011010110
pi_122871535
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:07 schreef RemcoDelft het volgende:
Buitenland jaloers op regeling winterweer NS:

[..]

Denk je net dat je alles gehad heb, krijg je dit! NS, het enige spoorbedrijf ter wereld dat volledig tot stilstand komt van 5 cm sneeuw ("noodweer" :') ), en de directeur is dusdanig het spoor bijster dat-ie denkt dat de rest van de wereld jaloers is?
_O-

[..]

Ik geloof er helemaal niets van! Treinreizigers doen dat 99% omdat ze geen enkele andere optie hebben. Die hebben dus simpelweg geen keus. Als de NS dan de helft van de treinen niet laat rijden, en alle passagiers samenpropt in overvolle treinen, besparen ze dus enorm veel geld!
Om het over de bespaarde "geld terug bij vertraging" maar niet te hebben, want wat niet rijdt, kan ook geen vertraging hebben! En als NS minder vertragingen heeft, mogen volgend jaar de tarieven weer verder omhoog...
Dit dus..
If you see a bomb technician running, try to keep up with him.
Het nieuwe normaal: Op een terrasje behandeld worden als een tyfuslijder en dankbaar zijn.
  donderdag 14 februari 2013 @ 14:43:26 #32
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_122871576
Wat die vent zegt kan niet waar zijn. _O- Echt wanneer nemen ze deze vent eens op in het psychiatrisch ziekenhuis.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 14 februari 2013 @ 14:44:15 #33
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_122871606
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het is tekenend voor de ervaring (geen verzinsel) die ik en velen met mij met de NS hebben, en daarom stap ik tegenwoordig liever in de auto.
De NS krijgt hoge cijfers in de Reizigersonderzoeken.
En tegenover jouw horrorverhaaltje staan weer mijn uitstekende wekelijkse ervaringen met de NS.
pi_122871609
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:42 schreef Doctor_Neo_Cortex het volgende:

[..]

Het gaat vaak over de wissels die vastvriezen. Aangezien in Nederland overal wissels zijn, kan dit problemen met zich mee brengen.
Er zijn methodes voor om te voorkomen dat wissels vastvriezen, bijvoorbeeld verwarming van wissels. Maar ja, in Nederland is jarenlang op onderhoud bespaard. Ik verwijs nog even naar dat kritische rapport over ProRail dat laatst ergens bij het ministerie uit een la is opgevist. De kwalificaties die onder-aannemer Strukton gaf aan de staat van onderhoud, waren bepaald niet mild...
  Redactie Frontpage donderdag 14 februari 2013 @ 14:45:20 #35
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_122871654
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:33 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Ja, jouw persoonlijke verzinseltjes zijn erg relevant.
De NS en klantgerichtheid bestaat gewoon niet. Daar heeft hij gelijk.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 14 februari 2013 @ 14:47:59 #36
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_122871740
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:42 schreef Elfletterig het volgende:
Die man is het contact met de werkelijkheid compleet kwijt.
Hij doet me denken aan deze man



Een paar weken voor de muur viel zei hij:
Onze republiek behoort tot de 10 sterkste en efficiëntste industrienaties van de wereld
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_122871778
Ik ben tegen eigen rechter spelen, maar deze mogen ze wel eens voor een trein gooien.
  donderdag 14 februari 2013 @ 14:49:12 #38
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_122871783
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:44 schreef TweeGrolsch het volgende:

En tegenover jouw horrorverhaaltje staan weer mijn uitstekende wekelijkse ervaringen met de NS.
Ah, dus mijn ervaring is niet relevant, maar de jouwe wel.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 14 februari 2013 @ 14:49:52 #39
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_122871802
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ah, dus mijn ervaring is niet relevant, maar de jouwe wel.
Nee, beide niet.
  donderdag 14 februari 2013 @ 14:51:25 #40
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_122871856
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:49 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Nee, beide niet.
Dus jij zegt van jezelf dat jouw mening niet relevant is. Prima joh!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_122872027
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:44 schreef TweeGrolsch het volgende:
De NS krijgt hoge cijfers in de Reizigersonderzoeken.
Consumenten verwarren kwaliteit al snel met gewenning. Een steentje in je schoen went ook.

NS is blijkbaar erg selectief in het uitkiezen van reizigers bij dergelijke onderzoeken. Zeg maar een Wij-van-WC-eend-verhaaltje.
censuur :O
  donderdag 14 februari 2013 @ 14:56:19 #42
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_122872072
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:55 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Consumenten verwarren kwaliteit al snel met gewenning. Een steentje in je schoen went ook.

NS is blijkbaar erg selectief in het uitkiezen van reizigers bij dergelijke onderzoeken. Zeg maar een Wij-van-WC-eend-verhaaltje.
Onderzoek komt van rover.
  donderdag 14 februari 2013 @ 14:58:19 #43
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_122872161
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dus jij zegt van jezelf dat jouw mening niet relevant is. Prima joh!
Nee, ik zeg slechts dat persoonlijke ervaringen niet relevant zijn in het vormen van een mening over het functioneren van een complete organisatie.
pi_122872571
Dan is de rest van de wereld bij deze gewaarschuwd
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 14 februari 2013 @ 15:09:42 #45
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_122872594
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:44 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

De NS krijgt hoge cijfers in de Reizigersonderzoeken.
die reizigersonderzoeken die ze houden buiten de spits om, op tijdstippen dat er alleen incidentele reizigers zijn, die eens een keer met de trein gaan. Die treinreizigers die dus een redelijk lege coupé treffen waar ze goed kunnen zitten. Diezelfde treinreizigers die het niet zo uitmaakt dat ze een kwartiertje later bij de koopgoot aankomen, het is per slot van rekening een beetje een dagje uit.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  donderdag 14 februari 2013 @ 15:13:59 #46
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_122872775
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:56 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Onderzoek komt van rover.
Dus mensen die nog steeds met de NS reizen, dat is als de klanten van AH vragen hoe AH is, ipv de mensen die naar de Lidl en de Aldi zijn overgestapt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_122872827
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hij doet me denken aan deze man

[ afbeelding ]

Een paar weken voor de muur viel zei hij:
Onze republiek behoort tot de 10 sterkste en efficiëntste industrienaties van de wereld
Hij bedoelde vast dat de DDR bij west duitsland hoorde. :Y

En zo is het ook met deze NS topman. Zuiver wat hij zegt is klopt het, maar in een groter plaatje is het potsierlijk. Om nog maar niet te spreken van het haast genante gebrek aan inlevingsvermogen.
pi_122872948
Hij heeft natuurlijk gelijk in de zin dat de treinen hier, theoretisch gezien, vaak rijden. Ik heb wel eens in Italië van het openbaar vervoer gebruik gemaakt en daar moet je soms twee uur wachten als je de trein mist.

Ik vind het alleen nogal hooghartig overkomen om dit uitgebreid aan de pers te melden als de praktijk uitwijst dat er heel veel mis is met die theoretische dienstregeling. Ik reisde als student maximaal drie keer (en vaak maar twee keer) per week van Arnhem naar Utrecht, maar heb toch zeker elke week wel eens een korte tot (extreem) lange vertraging gehad.

Het dieptepunt was toen ik laatst van Zwolle naar Arnhem reisde en er een storing plaatsvond tussen Zutphen en Dieren. Gevolg was dat ik via Winterswijk(!) moest reizen en er dus drie uur in plaats van het normale uur over heb gedaan. En toen sneeuwde het niet eens :').

Het zou de NS-baas sieren als hij erkende dat het spoor niet naar behoren werkt, in plaats van te strooien met nietszeggende cijfers en problematische vertragingen af te doen als incidenteel. Die aangepaste dienstregeling steeds is er niet voor niets. Heel fijn dat we zo'n volle dienstregeling hebben, maar dan moet deze wel correct werken :').
Amen.
pi_122874225
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:33 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Ja, jouw persoonlijke verzinseltjes zijn erg relevant.
Ik reis al 5 jaar met de trein en onderschrijf de ervaringen van Pietverdriet volledig.

Het is alsof je blij moet zijn dat een trein rijdt, zo wordt je behandeld door menig conducteur. Over capaciteit en punctualiteit begin ik maar niet eens.
pi_122874360
Wat heeft díe in vredesnaam gezopen dat hij met dit verhaal aan komt zetten? :D _O- :')
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_122874380
HA! Goednieuws show NS propaganda is bezig? Het is van de gekken dat met 5cm sneeuw er een uitgeklede dienstregeling gestart moet worden omdat ze niet capabel genoeg zijn.

NS kan alleen goed rijden wanneer het weer droog, windstil en tussen de 5 en 18 graden is. Anders hebben ze problemen.

Kansloze nitwits.

quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:44 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

De NS krijgt hoge cijfers in de Reizigersonderzoeken.
Hou ajb op met dat reizigersonderzoek. Ben ze nog nooit tegengekomen terwijl ik bijna iedere dag in die tyfustreinen moet zitten vanwege geen keuze.

Die reizigersonderzoeken zijn van het niveau:

Wat vind u van de NS:
a. Goed
b. Super
c. Briljant
d. Megahypergigafantastisch

En ze worden niet gehouden door onafhankelijke onderzoekers. Slagers met hun eigen vlees dus.

quote:
En tegenover jouw horrorverhaaltje staan weer mijn uitstekende wekelijkse ervaringen met de NS.
1 tegenover 500.000 opeengepakte ontevreden reizigers. Rij eens een weekje met mij mee op de lijn hoorn - hoofddorp. Je piept anders. Jou waarheid geldt niet direct voor een ander en om een ander direct weg te zetten als irrelevant is misselijkmakend.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 14 februari 2013 @ 16:01:48 #52
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_122874533
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 15:57 schreef Red_85 het volgende:
HA! Goednieuws show NS propaganda is bezig? Het is van de gekken dat met 5cm sneeuw er een uitgeklede dienstregeling gestart moet worden omdat ze niet capabel genoeg zijn.

NS kan alleen goed rijden wanneer het weer droog, windstil en tussen de 5 en 18 graden is. Anders hebben ze problemen.

Kansloze nitwits.

[..]

Hou ajb op met dat reizigersonderzoek. Ben ze nog nooit tegengekomen terwijl ik bijna iedere dag in die tyfustreinen moet zitten vanwege geen keuze.

Die reizigersonderzoeken zijn van het niveau:

Wat vind u van de NS:
a. Goed
b. Super
c. Briljant
d. Megahypergigafantastisch

En ze worden niet gehouden door onafhankelijke onderzoekers. Slagers met hun eigen vlees dus.

[..]

1 tegenover 500.000 opeengepakte ontevreden reizigers. Rij eens een weekje met mij mee op de lijn hoorn - hoofddorp. Je piept anders. Jou waarheid geldt niet direct voor een ander en om een ander direct weg te zetten als irrelevant is misselijkmakend.
Dat is wat ik probeerde duidelijk te maken. Mijn waarheid geldt niet, jouw waarheid geldt niet. We kunnen slechts de droge feiten van de reizigersonderzoeken van rover gebruiken en de stiptheidsstatistieken. En beide zeggen dat NS bepaald niet slecht presteert.
pi_122874595


'Buitenland jaloers op regeling winterweer NS'
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_122874617
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 16:01 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Dat is wat ik probeerde duidelijk te maken. Mijn waarheid geldt niet, jouw waarheid geldt niet. We kunnen slechts de droge feiten van de reizigersonderzoeken van rover gebruiken en de stiptheidsstatistieken. En beide zeggen dat NS bepaald niet slecht presteert.
En wat wij proberen te zeggen is dat die statistieken niet kloppen, want de metingen worden aan alle kanten opgepoetst.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 14 februari 2013 @ 16:05:03 #55
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_122874679
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:44 schreef TweeGrolsch het volgende:
mijn uitstekende wekelijkse ervaringen met de NS.
wekelijks, als in 1x per week?
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_122874916
quote:
"Vanuit het buitenland krijgen we nu veel aanvragen om ons systeem over te kopen."
Welke landen zijn dit dan? :') Dan bel ik ze eventjes.
  donderdag 14 februari 2013 @ 16:13:16 #57
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_122874991
Van Meerstedt moet sowieso al aan de hoogste boom hangen vanwege de Failra
RED ONS HENNIEGOD
  donderdag 14 februari 2013 @ 16:16:14 #58
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_122875105
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:42 schreef Asphias het volgende:
goed. wacht even hoor.

laten we voorop stellen dat NS keihard faalt, arrogant is, en niet met winterweer om kan gaan.

echter, kritiek op deze opmerking hebben is onterecht. nederland heeft een van de drukste spoorwegennetwerken ter wereld, met gigantisch veel wissels, treinen dicht bij elkaar, etc.

en ja, 5 cm sneeuw kan dan al voor ontregeling zorgen. door de gladdere rails remmen treinen langzamer, dus moeten ze veel langer van te voren afremmen, dus komen ze een paar minuten te laat het station binnen, waardoor de trein recht achter ze ook weer te laat is, plus de wissel die later omgezet kan worden, etc. neem dit over het hele land, en het is duidelijk dat, zelfs met een capabele prorail en NS, er gewoon een winterdienstregeling nodig is in dit land. en ja, die wil je het liefst de dag van te voren kunnen aanpassen.

dus ja: een winterrdienstregeling is onvermijdelijk, en de ns mag hier trots op zijn. betekend dit dat ik de NS een capabel bedrijf vindt? nee, het zijn de grootste lamzakken die na 5 jaar gezeik én invoering van een winterdienstregeling nóg niet hun zaakjes op orde hebben, om maar niet over de slechte communicatie, het gezeik met de fyra, of over de ov-chipkaart te beginnen.

maar hun winterdienstregeling? daar moeten we niet op zeiken, da's gewoon goed geregeld.
Dit. De winterdienstregeling wordt alleen iets te makkelijk/snel ingezet. Misschien kunnen ze nog opzoek naar een tussenfase, een herfstdienstregeling ofzo (voor als er bladeren liggen op de rails :') )

Waar de NS ook in uitblinkt is informatie voorziening op het perron. Met uitzondering van een uitvallend bord hier en daar is het heel makkelijk opzoeken waar je heen moet, hoe, en hoe laat je waar moet zijn.
In het VK kunnen ze daar niets van, al helemaal niet wanneer de treinen vertraagd zijn. Aan de andere kant rijden die treinen wel gewoon door in de sneeuw, zonder problemen.

En Japan is helemaal briljant. Zwaarste treinongeluk in 2 jaar tijd: 20 minuten vertraging _O_
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_122876983
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 16:16 schreef Tanin het volgende:
Waar de NS ook in uitblinkt is informatie voorziening op het perron.
Bedoel je die donuts die 5 breed naast elkaar lopen, hooguit 2 km/h halen (want het zijn wel semi-ambtenaren he!), altijd met elkaar ouwehoeren, en als beste antwoord: "Nee, weet ik niet, er is geen informatie beschikbaar, luister naar de omroepberichten" kunnen geven?

quote:
En Japan is helemaal briljant. Zwaarste treinongeluk in 2 jaar tijd: 20 minuten vertraging _O_
^^ Hele NS-top outsourcen naar een stel Japanners zou goed zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door RemcoDelft op 14-02-2013 17:26:01 ]
censuur :O
pi_122877040
[
quote:
quote]0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 16:57 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Bedoel je die donuts die 5 breed naast elkaar lopen, hooguit 2 km/h halen (want het zijn wel semi-ambtenaren he!), altijd met elkaar ouwehoeren, en als beste antwoord: "Nee, weet ik niet, er is geen informatie beschikbaar, luister naar de omroepberichten" kunnen geven?

En Japan is helemaal briljant. Zwaarste treinongeluk in 2 jaar tijd: 20 minuten vertraging _O_
Inderdaad NS en informatievoorziening :W
pi_122877160
hebben die mensen in het buitenland ook gezien dat er niet alleen minder maar ook veel kortere treinen rijden ?
  donderdag 14 februari 2013 @ 17:01:14 #62
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_122877161
Ten eerste bevatten de borden bij de NS een stuk meer informatie dan in veel landen, ze zijn overal te vinden (in tegenstelling tot 1 mager bordje per perron), en als je op een conducteur afstapt en hij je niet kan helpen wordt dit je vriendelijk verteld, in plaats van dat je hoofd er bijna afgebeten wordt

edit: in VK en Japan rijden *meer* maar kortere treinen. In Spanje minder maar voor m'n gevoel iets langere
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_122877241
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 17:01 schreef Tanin het volgende:
Ten eerste bevatten de borden bij de NS een stuk meer informatie dan in veel landen, ze zijn overal te vinden (in tegenstelling tot 1 mager bordje per perron), en als je op een conducteur afstapt en hij je niet kan helpen wordt dit je vriendelijk verteld, in plaats van dat je hoofd er bijna afgebeten wordt
Welke informatie bevatten ze meer dan ? Ze zijn hetzelfde als in UK< Belgie en Duitsland en ik zie er toch echt maar max 2 op een perron.

En het gaat mis als het misgaat, dan worden mensen naar het verkeerde perron gestuurd bv en staat er vaak verkeerde info op de borden.

Zoals pas geleden het treinverkeer naar Utrecht vast liep, vraag je aan de conducteur of de trein na Gouda nog verder gaat of teruggaat, weet ik niet meneer, u kunt wel blijven wachten in de trein.

Op het bord stond dat de trein nog vrolijk verder ging naar Utrecht, maar dat klopte dus helemaal niet.
  donderdag 14 februari 2013 @ 17:12:46 #64
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_122877648
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 17:03 schreef macca728 het volgende:

[..]

Welke informatie bevatten ze meer dan ? Ze zijn hetzelfde als in UK< Belgie en Duitsland en ik zie er toch echt maar max 2 op een perron.

En het gaat mis als het misgaat, dan worden mensen naar het verkeerde perron gestuurd bv en staat er vaak verkeerde info op de borden.

Zoals pas geleden het treinverkeer naar Utrecht vast liep, vraag je aan de conducteur of de trein na Gouda nog verder gaat of teruggaat, weet ik niet meneer, u kunt wel blijven wachten in de trein.

Op het bord stond dat de trein nog vrolijk verder ging naar Utrecht, maar dat klopte dus helemaal niet.

Duitsland en Belgie weet ik niet, maar in het VK hebben de elektrische borden met enige regelmaat alleen "delayed", en niet hoe lang of wat dan ook.

Daarentegen had ik het vooral over de papieren borden, in Nederland kun je in 1 oogopslag zien waar je trein vertrekt, waar je zou moeten overstappen, welke andere opties er zijn, etc.
In bijvoorbeeld het VK vertellen ze je heel leuk hoe laat je een trein moet hebben, maar niet waar. Dan moet je op zoek naar een trein die precies op dat moment vertrekt, en als het er twee zijn een gok wagen, overstap informatie ontbreekt volledig, etc.

Maar misschien drukte ik me krom uit.

De NS blinkt ook uit in de statische informatie voorziening indien alles volgens schema loopt, en vriendelijk blijven indien er iets mis gaat.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  donderdag 14 februari 2013 @ 17:18:20 #65
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_122877848
Waarom er bij een beperkte dienstregeling kortere treinen rijden is mij trouwens een raadsel
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 14 februari 2013 @ 17:19:40 #66
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_122877889
Hier in NRW hadden we vorige week Woensdag ook minder treinen, door de sneeuwval waren er bomen op de rails gevallen.
Kijk, dan heb je een excuus.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 14 februari 2013 @ 17:26:29 #67
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_122878146
Die 'beroemde' stiptheid van de NS is, op z'n zacht gezegd, geflatteerd. Treinen die uitvallen tellen niet mee, waardoor de NS treinen die behoorlijk vertraagd zijn laat uitvallen, zodat het het percentage niet negatief beinvloed.

Als je al die 'vertragingen/uitvallen' mee rekent, dan denk ik niet dat het stiptheids percentage de 70% zou passeren.

Ik zeg niet dat men in andere landen het beter doen, maar daar is men gewoon eerlijker over hun prestaties/incompetentie en verdraaid (lees: liegt over) hun cijfers om zichzelf op het borstzakje te slaan.

Een beetje bescheidenheid van de NS zou niet misstaan. :)
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  donderdag 14 februari 2013 @ 17:32:24 #68
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_122878371
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 17:26 schreef Semisane het volgende:
Die 'beroemde' stiptheid van de NS is, op z'n zacht gezegd, geflatteerd. Treinen die uitvallen tellen niet mee, waardoor de NS treinen die behoorlijk vertraagd zijn laat uitvallen, zodat het het percentage niet negatief beinvloed.

Als je al die 'vertragingen/uitvallen' mee rekent, dan denk ik niet dat het stiptheids percentage de 70% zou passeren.

Ik zeg niet dat men in andere landen het beter doen, maar daar is men gewoon eerlijker over hun prestaties/incompetentie en verdraaid (lees: liegt over) hun cijfers om zichzelf op het borstzakje te slaan.

Een beetje bescheidenheid van de NS zou niet misstaan. :)
Typisch geval van sturen met en op KPI's
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_122878481
Die spoort niet 8)7
pi_122878557
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 17:26 schreef Semisane het volgende:
Die 'beroemde' stiptheid van de NS is, op z'n zacht gezegd, geflatteerd. Treinen die uitvallen tellen niet mee, waardoor de NS treinen die behoorlijk vertraagd zijn laat uitvallen, zodat het het percentage niet negatief beinvloed.

Als je al die 'vertragingen/uitvallen' mee rekent, dan denk ik niet dat het stiptheids percentage de 70% zou passeren.

Ik zeg niet dat men in andere landen het beter doen, maar daar is men gewoon eerlijker over hun prestaties/incompetentie en verdraaid (lees: liegt over) hun cijfers om zichzelf op het borstzakje te slaan.

Een beetje bescheidenheid van de NS zou niet misstaan. :)
Nee daarom is er een aangepaste dienstregeling, dan tellen de vertraagde treinen niet mee (waardoor men de bonus kan binnenhalen met stiptheid boven zoveel %) en hoeft de klant ook niet gecompenseerd te worden.

Niets klantvriendelijk dus, gewoon om de eigen zakken te kunnen vullen, meneer de directeur.
pi_122878652
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 17:12 schreef Tanin het volgende:

[..]

Duitsland en Belgie weet ik niet, maar in het VK hebben de elektrische borden met enige regelmaat alleen "delayed", en niet hoe lang of wat dan ook.

Daarentegen had ik het vooral over de papieren borden, in Nederland kun je in 1 oogopslag zien waar je trein vertrekt, waar je zou moeten overstappen, welke andere opties er zijn, etc.
In bijvoorbeeld het VK vertellen ze je heel leuk hoe laat je een trein moet hebben, maar niet waar. Dan moet je op zoek naar een trein die precies op dat moment vertrekt, en als het er twee zijn een gok wagen, overstap informatie ontbreekt volledig, etc.

Maar misschien drukte ik me krom uit.

De NS blinkt ook uit in de statische informatie voorziening indien alles volgens schema loopt, en vriendelijk blijven indien er iets mis gaat.
Nou ik ga met regelmaat met de trein in UK en het is zeker niet beter dan hier, maar je kan gewoon zien welke trein op welk perron je moet hebben hoor en vaak staat er ook nog personeel die je alles precies kunnen vertellen i.t.t. hier bij vertragingen.
pi_122878852
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 17:38 schreef macca728 het volgende:
Nee daarom is er een aangepaste dienstregeling, dan tellen de vertraagde treinen niet mee (waardoor men de bonus kan binnenhalen met stiptheid boven zoveel %) en hoeft de klant ook niet gecompenseerd te worden.

Niets klantvriendelijk dus, gewoon om de eigen zakken te kunnen vullen, meneer de directeur.
Misschien is dat waar deze directeur op doelt! Hij begeeft zich natuurlijk in hele andere kringen dan wij... Ik kan me voorstellen dat er tussen semi-ambtenaar-directeurtjes die allemaal een half miljoen euro per jaar vangen best wel informatie wordt uitgewisseld... En dat de NS daar een uitschieter is die het ondanks gigantisch falen toch voor elkaar krijgt de doelstellingen te halen! Zoals steeds langer wachten op stations, overstappen van 25 minuten i.p.v. 5 minuten, met als resultaat altijd een veel langere reistijd, maar minder kans op vertraging! Etc. etc.
censuur :O
pi_122878981
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 17:45 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Misschien is dat waar deze directeur op doelt! Hij begeeft zich natuurlijk in hele andere kringen dan wij... Ik kan me voorstellen dat er tussen semi-ambtenaar-directeurtjes die allemaal een half miljoen euro per jaar vangen best wel informatie wordt uitgewisseld... En dat de NS daar een uitschieter is die het ondanks gigantisch falen toch voor elkaar krijgt de doelstellingen te halen! Zoals steeds langer wachten op stations, overstappen van 25 minuten i.p.v. 5 minuten, met als resultaat altijd een veel langere reistijd, maar minder kans op vertraging! Etc. etc.
Ja ws doelt deze directeur daar op, van kijk eens hoe weinig treinen wij kunnen laten rijden zodat onze bonus niet in gevaar komt !
pi_122879829
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 15:57 schreef Red_85 het volgende:
HA! Goednieuws show NS propaganda is bezig? Het is van de gekken dat met 5cm sneeuw er een uitgeklede dienstregeling gestart moet worden omdat ze niet capabel genoeg zijn.

NS kan alleen goed rijden wanneer het weer droog, windstil en tussen de 5 en 18 graden is. Anders hebben ze problemen.

Kansloze nitwits.

[..]

Hou ajb op met dat reizigersonderzoek. Ben ze nog nooit tegengekomen terwijl ik bijna iedere dag in die tyfustreinen moet zitten vanwege geen keuze.

Die reizigersonderzoeken zijn van het niveau:

Wat vind u van de NS:
a. Goed
b. Super
c. Briljant
d. Megahypergigafantastisch

En ze worden niet gehouden door onafhankelijke onderzoekers. Slagers met hun eigen vlees dus.

[..]

1 tegenover 500.000 opeengepakte ontevreden reizigers. Rij eens een weekje met mij mee op de lijn hoorn - hoofddorp. Je piept anders. Jou waarheid geldt niet direct voor een ander en om een ander direct weg te zetten als irrelevant is misselijkmakend.
Nee, niet bepaald. Ik heb een keer zo'n onderzoek ingevuld toen ik in de trein zat. Iemand van Rover kwam langs met de vraag of we een formulier met vragen over de NS wilden interviewen. Ik heb hem redelijk positief ingevuld Als opmerking erbij gezet dat de trein in de spits wel wat langer mocht, omdat er vaak mensen moesten staan. De week erop was er ook een treinstel toegevoegd in de spits.

Dat onderzoek was begin 2012, als ik hem afgelopen november had ingevuld was het wat minder positief. Toen reisde ik wel op een andere lijn, maar die heeft echt altijd vertraging. Ze zijn ook aan het onderzoeken of het eruit kan om die lijn te verdubbelen. Daar wordt dus ook al wat mee gedaan.

Uiteraard was er ook de gelegenheid om die erg negatief in te vullen en ze vroegen ook om hem zo eerlijk mogelijk in te vullen.
pi_122880619
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 17:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Hier in NRW hadden we vorige week Woensdag ook minder treinen, door de sneeuwval waren er bomen op de rails gevallen.
Kijk, dan heb je een excuus.
En hier wordt Defcon 1 al uitgeroepen als er wat blaadjes op de rails liggen _O- :')
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 14 februari 2013 @ 18:36:18 #76
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_122880755
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 17:40 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nou ik ga met regelmaat met de trein in UK en het is zeker niet beter dan hier, maar je kan gewoon zien welke trein op welk perron je moet hebben hoor en vaak staat er ook nog personeel die je alles precies kunnen vertellen i.t.t. hier bij vertragingen.
Op mijn station hebben ze wel 5 elektrische borden (op in totaal 7 perrons) waar je kunt zien op welk perron een bepaalde trein vertrekt, in tegenstelling tot NL waar het op ELK papieren bord staat.

En als je vriendelijk iets vraagt en geen lot uit de loterij hebt krijg je een boos antwoord dat je gewoon even geduld moet hebben.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_122881660
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 18:36 schreef Tanin het volgende:

[..]

Op mijn station hebben ze wel 5 elektrische borden (op in totaal 7 perrons) waar je kunt zien op welk perron een bepaalde trein vertrekt, in tegenstelling tot NL waar het op ELK papieren bord staat.

En als je vriendelijk iets vraagt en geen lot uit de loterij hebt krijg je een boos antwoord dat je gewoon even geduld moet hebben.
Nou leuk en mijn station is in UK ? Daar rijden ook de helft minder treinen bij dreiging van sneeuw ?

Ik weet trouwens echt niet waar die papieren borden staan, we zijn hier overgeschakeld op elektronische borden als je die bedoelt.
  donderdag 14 februari 2013 @ 19:07:46 #78
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_122882125
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 18:58 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nou leuk en mijn station is in UK ? Daar rijden ook de helft minder treinen bij dreiging van sneeuw ?

Ik weet trouwens echt niet waar die papieren borden staan, we zijn hier overgeschakeld op elektronische borden als je die bedoelt.
Nee, als je m'n posts eerst eens goed leest :') De NS faalt hard, in veel opzichten, niet altijd hun schuld, maar vaak wel. Dat hun standaard informatievoorziening (als het schema niet gewijzigd is) erg goed is, doet daar natuurlijk weinig aan af, maar mag tussen alle klachten best even aangestipt worden als pluspunt.

Op elk bord op de stations waar ik kom hebben ze een schema voor de gehele dag wat zowel onpraktisch als onoverzichtelijk is, de NS doet *dat* 10 keer beter, en zijn een stuk vriendelijker.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_122882788
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:07 schreef Tanin het volgende:

[..]

Nee, als je m'n posts eerst eens goed leest :') De NS faalt hard, in veel opzichten, niet altijd hun schuld, maar vaak wel. Dat hun standaard informatievoorziening (als het schema niet gewijzigd is) erg goed is, doet daar natuurlijk weinig aan af, maar mag tussen alle klachten best even aangestipt worden als pluspunt.

Op elk bord op de stations waar ik kom hebben ze een schema voor de gehele dag wat zowel onpraktisch als onoverzichtelijk is, de NS doet *dat* 10 keer beter, en zijn een stuk vriendelijker.
De NS is ook prima als er geen calamiteiten zijn, maar die zijn er 26 weken per jaar... En dan nog de vakantiedienstregeling c.q. werkzaamheden.

En vriendelijk, echt ? Ik zie ze nooit als er vertragingen zijn en als ze er al zijn weten ze niets of moet ik naar de klantenservice.
  donderdag 14 februari 2013 @ 19:25:44 #80
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_122883096
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:19 schreef macca728 het volgende:

[..]

De NS is ook prima als er geen calamiteiten zijn, maar die zijn er 26 weken per jaar... En dan nog de vakantiedienstregeling c.q. werkzaamheden.

En vriendelijk, echt ? Ik zie ze nooit als er vertragingen zijn en als ze er al zijn weten ze niets of moet ik naar de klantenservice.
Nogal een verschil tussen "Sorry, dat weet ik niet meneer" en "I don't know" of "just wait" met een chagrijnige kut kop
Vriendelijk is niet hetzelfde als behulpzaam natuurlijk (hoewel ik nooit problemen heb gehad met de NS, maar dat ze niet altijd behulpzaam zijn geloof ik graag)
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_122884404
Waar haalt ie deze onzin vandaan :') .
Ik wist ook niet of ik nou moest lachen of huilen toen ik dat vanmiddag las in de trein...
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_122889331
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:44 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

De NS krijgt hoge cijfers in de Reizigersonderzoeken.
En tegenover jouw horrorverhaaltje staan weer mijn uitstekende wekelijkse ervaringen met de NS.
Ja, in die onderzoeken houden ze mij ook zorgvuldig buiten. Uitstekende wekelijkse ervaringen _O-
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_122902222
Stiptheidsonderzoek.
Ja leuk een trein die niet rijdt is niet te laat. Zo kan ik het ook.
En 5 minuten te laat is niet te laat.
7 minuten -> we schrijven 5 op -> trein niet te laat.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  † In Memoriam † vrijdag 15 februari 2013 @ 02:29:57 #84
25682 2cv
Niet subtiel
pi_122902562
Misschien moet die gast zelf maar eens met de trein gaan rijden.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_122903236
Nog even en de Mohammed al-Sahaf ( _O_ ) plaatjes worden vervangen door Bert Meerstadt plaatjes :')
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 07:59:51 #86
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_122903408
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 02:29 schreef 2cv het volgende:
Misschien moet die gast zelf maar eens met de trein gaan rijden.
^^ Dat zou verplicht moeten zijn. Ook voor vervoersministers trouwens, of beter: alle politici. Wellicht stopt het autootje pesten dan...
censuur :O
pi_122903470
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:07 schreef RemcoDelft het volgende:
Buitenland jaloers op regeling winterweer NS:
Om het over de bespaarde "geld terug bij vertraging" maar niet te hebben, want wat niet rijdt, kan ook geen vertraging hebben!
Onzin, die regeling geldt nog steeds ten opzichte van de reguliere dienstregeling.

quote:
Zou een goede vergelijking zijn als de NS de trein halverwege het traject zou stoppen en zou zeggen, zoek het verder maar zelf uit, we rijden niet verder. Je betaalt voor je traject, niet voor de frequentie waarmee de trein rijdt, net zoals je bij de bakker betaalt voor jouw brood en niet voor het aantal broden dat hij nog op voorraad heeft liggen voor de volgende klanten.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 08:08:45 #88
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_122903478
Natuurlijk zijn ze in het buitenland jaloers, dat de NS ermee wegkomt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_122903879
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 08:07 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Onzin, die regeling geldt nog steeds ten opzichte van de reguliere dienstregeling.

Nee hoor, als de klant het van te voren weet, keert de NS niet uit.
pi_122903895
quote:
2s.gif Op donderdag 14 februari 2013 18:10 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Nee, niet bepaald. Ik heb een keer zo'n onderzoek ingevuld toen ik in de trein zat. Iemand van Rover kwam langs met de vraag of we een formulier met vragen over de NS wilden interviewen. Ik heb hem redelijk positief ingevuld Als opmerking erbij gezet dat de trein in de spits wel wat langer mocht, omdat er vaak mensen moesten staan. De week erop was er ook een treinstel toegevoegd in de spits.

Dat onderzoek was begin 2012, als ik hem afgelopen november had ingevuld was het wat minder positief. Toen reisde ik wel op een andere lijn, maar die heeft echt altijd vertraging. Ze zijn ook aan het onderzoeken of het eruit kan om die lijn te verdubbelen. Daar wordt dus ook al wat mee gedaan.

Uiteraard was er ook de gelegenheid om die erg negatief in te vullen en ze vroegen ook om hem zo eerlijk mogelijk in te vullen.
Waarom zie ik die gasten nooit mensen iets vragen die tijdens de spits rijden? En was dat rover onderzoek niet een onderzoek voor rover zelf?
In de kranten lees je ook nooit bij het artikel van zo'n onderzoek dat rover of een andere onafhankelijke het heeft uitgevoerd. Daarbij staan er ook nog eens van die onwerkelijke getallen als: ' NS klanttevredenheid gestegen van 90 naar 96%' oid. Als ik zo om me heen kijk kan het niet eens 50% zijn.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_122903913
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 08:07 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Onzin, die regeling geldt nog steeds ten opzichte van de reguliere dienstregeling.

Nope, op de treinen die hebben gereden. Niet anders.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 15 februari 2013 @ 09:02:57 #92
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_122904084
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:56 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Onderzoek komt van rover.
Ik merk dat je NS-fanboy bent (maar ik snap niet waarom: werk je er of heb je andere belangen?), maar dit is simpelweg niet waar.
Rijksoverheid:
quote:
... het Klanttevredenheidsonderzoek (KTO), dat NS in het kader van
de door de Staat verleende concessie zelf onder treinreizigers uitvoert
En ook:
quote:
Het enige risico dat is verbonden aan het feit, dat NS zelf dit KTO uitvoert is
gelegen in de te geringe mate van gedocumenteerdheid van het analysetraject en
de personele onderbezetting van dit deel van het onderzoeksproces.
M.a.w. zoals bevestigd door heel veel regelmatige treinreizigers in dit topic: je ziet ze nooit! Hoe kan dit onderzoek nou concluderen dat het onderzoek betrouwbaar is, als NS niet documenteert wat het analysetraject is?

Verder denk ik dat je wel kan stellen dat klanten bij gelijkblijvende prestaties steeds meer tevreden zijn: gewenning dus.
Ik herinner me dat NS in 1995 in de media "iedereen binnen enkele jaren een zitplaats in de spits" beloofde. Nu zijn mensen al blij als ze opeengepropt kunnen staan... Verwachtingen verlagen dus, zodat het meevalt als je maar een half uur in de kou staat te wachten.

NS-website:
quote:
De beschikbaarheid van een zitplaats wordt door 76% van de reizigers met een 7 of hoger gewaardeerd
Raar. Als er altijd een zitplaats beschikbaar zou zijn, zou ik ze een 6 geven. Dat is namelijk net voldoende. Als je regelmatig niet kan zitten, is een 3 meer gepast. Dat maakt me erg benieuwd waar ze die onderzoeken doen: 1e klas traject op een zondagmiddag ergens in een lege trein? Ik weet wel dat als treinen uitpuilen er geen conducteur meer doorheen kan lopen. En dus ook geen onderzoeker.

Ter vergelijking voor de mensen die denken dat de beschikbaarheid van een zitplaats een 7 waard is: hoe zou jij het waarderen als thuis regelmatig je bank verdwenen is en je 's avonds voor de TV moet staan? Dat is de vergelijking die je moet maken! De lat hoog leggen, niet verwachtingen verminderen voor betere scores...
censuur :O
pi_122904432
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 08:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Waarom zie ik die gasten nooit mensen iets vragen die tijdens de spits rijden? En was dat rover onderzoek niet een onderzoek voor rover zelf?
In de kranten lees je ook nooit bij het artikel van zo'n onderzoek dat rover of een andere onafhankelijke het heeft uitgevoerd. Daarbij staan er ook nog eens van die onwerkelijke getallen als: ' NS klanttevredenheid gestegen van 90 naar 96%' oid. Als ik zo om me heen kijk kan het niet eens 50% zijn.
Weet ik veel, ik werk niet bij de NS of Rover. Bel ze op zou ik zeggen :')
pi_122904578
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 09:02 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ter vergelijking voor de mensen die denken dat de beschikbaarheid van een zitplaats een 7 waard is: hoe zou jij het waarderen als thuis regelmatig je bank verdwenen is en je 's avonds voor de TV moet staan? Dat is de vergelijking die je moet maken! De lat hoog leggen, niet verwachtingen verminderen voor betere scores...
:') !
pi_122904848
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 08:47 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nee hoor, als de klant het van te voren weet, keert de NS niet uit.
Zelfs de beroepsklagers van voorbeterov erkennen op hun website dat de NS de geld-terug-bij-vertraging toepast op basis van de reguliere dienstregeling. Als jij over andere feiten meent te beschikken mag je die natuurlijk met ons delen.
pi_122911131
Hij gaat nog even door, die NS-topper:

quote:
NS-topman hekelt kritiek winterdienstregeling
NS-topman Bert Meerstadt vindt dat reizigersorganisaties 'piepen' over de winterdienstregeling. Dat zegt hij in een vrijdag gepubliceerd interview met nrc.next.

Volgens reizigersorganisaties valt op belangrijke trajecten in de winterdienstregeling de helft van de treinen uit. "Dat is een beetje piepen", reageert Meerstadt. Volgens de NS rijdt negentien procent van de treinen niet tijdens de winterdienstregeling.

Meerstadt zegt dat in de aangepaste dienstregeling twee keer per uur treinen rijden op de corridors in de Randstad, waar normaal gesproken vier keer per uur een intercity rijdt. "We rijden niet met de aangepaste dienstregeling omdat we het de reiziger zo graag lastig willen maken. We willen de reiziger een dienst bewijzen door voorspelbaar te zijn."

Donderdag zorgden uitspraken van de topman ook al voor gefronste wenkbrauwen bij critici. Toen liet Meerstadt in een interview met nu.nl weten dat de NS met de veel bekritiseerde winterdienstregeling 'heel erg vooroploopt' in de wereld. Buitenlandse spoorbedrijven zouden volgens hem met jaloezie naar het Nederlandse systeem kijken.
Bron: NS-topman hekelt kritiek winterdienstregeling

Hij is inmiddels door de VARA benaderd om alsnog de oudejaarsconference te verzorgen, in plaats van Theo Maassen...
pi_122911410
Voorspelbaar zijn ze in ieder geval wel...
pi_122911419
NS in Nederland werkt prima, zolang er niets aan de hand is. Bij het minste of geringste is er echter vertraging of vallen er treinen uit. Aansluitingen zijn vrij slecht geregeld en treinen worden expres geschrapt om vertragingen te maskeren in de statistieken. Terwijl ik toch liever de trein van 7.30 met vijf minuten vertraging pak dan die van 7.45 die op tijd is, scheelt tien minuten. Maarja, dan pakt de NS-directie geen bonus.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_122912894
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 17:40 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nou ik ga met regelmaat met de trein in UK en het is zeker niet beter dan hier, maar je kan gewoon zien welke trein op welk perron je moet hebben hoor en vaak staat er ook nog personeel die je alles precies kunnen vertellen i.t.t. hier bij vertragingen.
Ik reis iedere dag met de trein in the UK en het is gewoon super duidelijk hoor :-) . Overigens reis ik dan door het Penninisch gebergte (the Pennines) waar ik ook zo ongeveer in woon en waar het lekker sneeuwt... 0.0 last gehad van de sneeuw. De trein reed als klokwerk, het was de rit naar het station dat het probleem was :') .
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 15:03:32 #100
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_122915107
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 13:17 schreef Elfletterig het volgende:
NS-topman Bert Meerstadt vindt dat reizigersorganisaties 'piepen'
Tsja, je moet zo maar over je betalende klanten durven denken :r
Wanneer zou deze knakker voor het laatst zelf in een trein gezeten gestaan hebben?
Op een leeg perron, daar durft-ie wel te komen:
censuur :O
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')