abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122868697
Dat je niet altijd even intelligent hoeft te zijn om kamerlid te worden wisten we al, zie bijvoorbeeld de PVV. Dat een IQ van boven de 80 ook geen eis is voor een positie als minister of staatssecretaris is dan wel weer bijzonder treurig.

Een aantal jaren geleden kwam Ineke van Gent met deze hersenscheet:

http://www.nu.nl/politiek(...)ten-weren-spits.html

Zij had als geniaal idee dat universiteiten en hogescholen dan maar anderhalf uur eerder moesten beginnen. Erg praktisch voor de studenten die wat verder weg wonen natuurlijk, die hoeven niet meer te gaan slapen want die mogen met de laatste trein alvast richting hun studie en kunnen daar dan voor de deur de laatste paar uurtjes nog wel even doorbrengen.

Nu komt de staatssecretaris dan met het volgende briljante plan:

http://www.powned.tv/nieu(...)enten_uit_spits.html
http://www.telegraaf.nl/b(...)t_baat_spits___.html

Ik heb nog even gekeken of ik een bron van ietwat fatsoenlijker niveau kon vinden maar dat ging helaas zo snel nog niet. Als dit niet weer typisch televaag geblaat is dan is het wel eentje die met stip bovenaan mag komen te staan in meest stupide ideeën ooit. Voor het geval de staatssecretaris er nog niet van op de hoogte was, studenten volgen niet alleen colleges maar lopen ook stage. Zullen we die dan ook maar ff allemaal buiten de spits gaan plannen? Dat dit überhaupt nog onderzocht wordt en geld aan uitgegeven wordt, zelfs een aap kan nog inzien dat dit gewoon niet gaat werken. Durf alleen wel te wedden dat ze vrij reizen voor studenten in de spits afschaft, dat bespaart de staat wel veel pieken. Kunnen er nog wat miljoenen extra naar de babyboomers.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_122868785
Ach, de politiek heeft toch al eerder dat soort proefballonnetjes opgelaten...flexibele werktijden. :P
En babyboomers er met de haren bijtrekken bij wat dan ook. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  donderdag 14 februari 2013 @ 13:35:38 #3
139330 TNA
For the stars that shine
pi_122868845
Het is wel een goed idee om met universiteiten om de tafel te gaan zitten. Plan de hoorcolleges van de massale studies in ieder geval buiten de spits.
pi_122868871
Zijn ze nou echt te dom om zich te realiseren dat sommige studenten gewoon de hele dag op school zitten, en dus in de spits moeten reizen? 8)7
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_122868875
ipv dat we gewoon allemaal wakker worden en meer thuis gaan werken en de strat/eindtijden wat laten verschillen gooien we het weer op een groep.. Slim..
  donderdag 14 februari 2013 @ 13:40:05 #6
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_122869016
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 13:36 schreef Rezania het volgende:
Zijn ze nou echt te dom om zich te realiseren dat sommige studenten gewoon de hele dag op school zitten, en dus in de spits moeten reizen? 8)7
En de mensen die stage moeten lopen (waarvoor die kaart oorspronkelijk bedoeld was) zich ook moeten houden aan kantoortijden?
  donderdag 14 februari 2013 @ 13:41:49 #7
367178 Daarnaast
http://www.loser.com
pi_122869083
Ik heb een betere idee. De vele lokalen van universiteiten en hogescholen zijn 's nachts ongebruikt. Waarom laten we gewoon de studenten niet daar slapen? Hoeven ze niet meer met de trein en is kamer tekort ook opgelost.
pi_122869294
Toch geen last van studenten die met de trein gaan.
Zolang ze maar geen oud barrel kopen waarmee ze naar school rijden, zodat er files ontstaan.
5 Ferrari's op videoband!
pi_122869347
't Is simpel: het komt weer neer op verlaging van de studiebeurs, verhoging van de kosten van de OV-kaart, en dan blijft alles weer even bij hetzelfde. Net als de afgelopen 25 jaar trouwens.
censuur :O
  donderdag 14 februari 2013 @ 13:52:29 #10
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_122869419
Ik wacht op de eerste die het bedrijven gaat verplichten dat werknemers minstens 3 dagen per week moeten thuiswerken.
heerlijk
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_122869427
Ik kan me nog wel herinneren dat er een jaar of 10 geleden toen ik studeerde uit een onderzoek bleek dat het wellicht qua studieprestaties beter was om de ochtendcollege's af te schaffen en te verplaatsen naar de middag / avond. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 14 februari 2013 @ 13:58:06 #12
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_122869645
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 13:52 schreef Waaghals het volgende:
Ik wacht op de eerste die het bedrijven gaat verplichten dat werknemers minstens 3 dagen per week moeten thuiswerken.
heerlijk
De werknemers willen meestal best. Het zijn de werkgevers die de werknemers ervan verdenken thuis niet sereus te werken (ondanks alle onderzoeken die suggereren dat de meeste thuiswerkers productiever zijn). Ze voelen zich niet meer een "baas" als ze niet direct toezicht hebben op de medewerkers. Bij de grotere bedrijven begint het middenkader zich dan af te vragen of hun baantje niet in gevaar is als hun ondergeschikten ook zonder het wakend oog van hun chef hun werk wel goed blijken te kunnen doen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  donderdag 14 februari 2013 @ 14:48:32 #13
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_122871759
Scholen en universiteiten landelijk van 11:00 tot 19:00 kan toch wel.

Denk dat heel veel mensen daar best gelukkig mee zijn :)
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_122871823
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:48 schreef eleusis het volgende:

2,5 uur later beginnen en een uur later ophouden.

Gewoon minder college dus?
pi_122871894
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 13:31 schreef Harlon het volgende:
Dat je niet altijd even intelligent hoeft te zijn om kamerlid te worden wisten we al, zie bijvoorbeeld de PVV. Dat een IQ van boven de 80 ook geen eis is voor een positie als minister of staatssecretaris is dan wel weer bijzonder treurig.

Een aantal jaren geleden kwam Ineke van Gent met deze hersenscheet:

http://www.nu.nl/politiek(...)ten-weren-spits.html

Zij had als geniaal idee dat universiteiten en hogescholen dan maar anderhalf uur eerder moesten beginnen. Erg praktisch voor de studenten die wat verder weg wonen natuurlijk, die hoeven niet meer te gaan slapen want die mogen met de laatste trein alvast richting hun studie en kunnen daar dan voor de deur de laatste paar uurtjes nog wel even doorbrengen.
Ik heb je link drie keer doorgelezen, maar volgens mij staat er toch echt dat studenten later moeten beginnen en niet eerder. Lees je je eigen bronnen eigenlijk wel?
pi_122872158
quote:

De meeste universiteiten en hogescholen bieden al avondcollege, dus ze zijn al van 9 uur tot 22 uur open. Als er voltijdcollege is van 11 tot 19.00 uur, dan biedt dat problemen voor avondcolleges omdat de zalen dan bezet zijn.
pi_122872482
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 13:52 schreef Monolith het volgende:
Ik kan me nog wel herinneren dat er een jaar of 10 geleden toen ik studeerde uit een onderzoek bleek dat het wellicht qua studieprestaties beter was om de ochtendcollege's af te schaffen en te verplaatsen naar de middag / avond. :P
Maar dan had je niet zo'n goed reden gehad om ze te skippen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_122872583
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 15:06 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Maar dan had je niet zo'n goed reden gehad om ze te skippen.
Natuurlijk wel, borrels begonnen meestal tegen het eind van de middag.
pi_122872785
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 15:09 schreef Monolith het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, borrels begonnen meestal tegen het eind van de middag.
In Groningen begint alles wat later omdat er toch geen sluitingstijden zijn, dus als je dan tussen 1 en 4 college hebt moet je iets anders verzinnen.
pi_122872905
quote:

An sich wel. Zeg dat 50% van de studenten op een willekeurige dag stage loopt (en dus in de spits moet reizen) en 50% colleges moet volgen, dan heb je nog steeds een minder drukke spits.

Er van uitgaande dat de NS dan exact even vaak en met hetzelfde materiaal blijft rijden in plaats van flink te gaan snijden in het aantal treinen tenminste. Wat mij onwaarschijnlijk lijkt.

Daarnaast moet de OVkaart dan nog steeds zowel binnen als buiten de spits geldig zijn; dus er is geen kostenbesparing...
pi_122872998
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 15:14 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

In Groningen begint alles wat later omdat er toch geen sluitingstijden zijn, dus als je dan tussen 1 en 4 college hebt moet je iets anders verzinnen.
In Groningen kun je tot 9 uur 's ochtends in de kroeg staan, dat lijkt mij een prima reden om 1 uur in de middag in je nest te liggen in plaats van op de uni aanwezig te zijn. :P
pi_122873091
Studenten/bejaarden/en niet werkende mensen horen de werkende mens niet lastig te vallen in de ochtendspits en avondspits. Deze hebben genoeg tijd om eerder of later te gaan naar waar ze heen denken te moeten gaan.
History became legend, legend became myth.
pi_122873122
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 15:19 schreef Monolith het volgende:

[..]

In Groningen kun je tot 9 uur 's ochtends in de kroeg staan, dat lijkt mij een prima reden om 1 uur in de middag in je nest te liggen in plaats van op de uni aanwezig te zijn. :P
Elke dag slapen is ook maar zo'n burgerlijke sleur.
  donderdag 14 februari 2013 @ 15:26:27 #24
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_122873268
quote:

Behalve de studenten. Door de afschaffing van de basisbeurs worden de studenten gedwongen te werken, wanneer wil jij dat ze gaan werken?
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
pi_122873461
Ik snap op zich het streven naar meer efficiëncy in het Openbaar Vervoer wel, maar het is natuurlijk bizar dat de vrijheid van studenten om zelf hun tijdstip van reizen te bepalen, op deze manier wordt beperkt.

Je zult als groepjes studenten nog maar even na schooltijd bij elkaar willen komen, om nog een opdracht te bespreken. Er zal maar één of andere verplichting op school zijn waardoor studenten langer moeten blijven dan normaal. Dan krijg je daarvoor een rekening gepresenteerd.

Het échte probleem is natuurlijk dat het Openbaar Vervoer hopeloos achterhaald is, maar dat ze nog steeds doen alsof het een volwaardig alternatief is voor reizen met de auto. Als een klein groepje forenzen de auto verruilt voor de trein, is de chaos compleet.

Trouwens: als automobilisten worden belast voor het rijden in de spits (zulke ideeën komen bij herhaling weer op tafel), waarom zouden we dat dan niet met treinforenzen doen? Waarom zou je studenten duperen en andere treinreizigers niet? Omdat die een kaartje betalen? (Automobilisten betalen ook gewoon accijnzen en wegenbelasting...)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')