En de mensen die stage moeten lopen (waarvoor die kaart oorspronkelijk bedoeld was) zich ook moeten houden aan kantoortijden?quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:36 schreef Rezania het volgende:
Zijn ze nou echt te dom om zich te realiseren dat sommige studenten gewoon de hele dag op school zitten, en dus in de spits moeten reizen?
De werknemers willen meestal best. Het zijn de werkgevers die de werknemers ervan verdenken thuis niet sereus te werken (ondanks alle onderzoeken die suggereren dat de meeste thuiswerkers productiever zijn). Ze voelen zich niet meer een "baas" als ze niet direct toezicht hebben op de medewerkers. Bij de grotere bedrijven begint het middenkader zich dan af te vragen of hun baantje niet in gevaar is als hun ondergeschikten ook zonder het wakend oog van hun chef hun werk wel goed blijken te kunnen doen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:52 schreef Waaghals het volgende:
Ik wacht op de eerste die het bedrijven gaat verplichten dat werknemers minstens 3 dagen per week moeten thuiswerken.
heerlijk
2,5 uur later beginnen en een uur later ophouden.quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:48 schreef eleusis het volgende:
Scholen en universiteiten landelijk van 11:00 tot 19:00 kan toch wel.
Denk dat heel veel mensen daar best gelukkig mee zijn
Ik heb je link drie keer doorgelezen, maar volgens mij staat er toch echt dat studenten later moeten beginnen en niet eerder. Lees je je eigen bronnen eigenlijk wel?quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:31 schreef Harlon het volgende:
Dat je niet altijd even intelligent hoeft te zijn om kamerlid te worden wisten we al, zie bijvoorbeeld de PVV. Dat een IQ van boven de 80 ook geen eis is voor een positie als minister of staatssecretaris is dan wel weer bijzonder treurig.
Een aantal jaren geleden kwam Ineke van Gent met deze hersenscheet:
http://www.nu.nl/politiek(...)ten-weren-spits.html
Zij had als geniaal idee dat universiteiten en hogescholen dan maar anderhalf uur eerder moesten beginnen. Erg praktisch voor de studenten die wat verder weg wonen natuurlijk, die hoeven niet meer te gaan slapen want die mogen met de laatste trein alvast richting hun studie en kunnen daar dan voor de deur de laatste paar uurtjes nog wel even doorbrengen.
De meeste universiteiten en hogescholen bieden al avondcollege, dus ze zijn al van 9 uur tot 22 uur open. Als er voltijdcollege is van 11 tot 19.00 uur, dan biedt dat problemen voor avondcolleges omdat de zalen dan bezet zijn.quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:48 schreef eleusis het volgende:
Maar dan had je niet zo'n goed reden gehad om ze te skippen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:52 schreef Monolith het volgende:
Ik kan me nog wel herinneren dat er een jaar of 10 geleden toen ik studeerde uit een onderzoek bleek dat het wellicht qua studieprestaties beter was om de ochtendcollege's af te schaffen en te verplaatsen naar de middag / avond.
Natuurlijk wel, borrels begonnen meestal tegen het eind van de middag.quote:Op donderdag 14 februari 2013 15:06 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar dan had je niet zo'n goed reden gehad om ze te skippen.
In Groningen begint alles wat later omdat er toch geen sluitingstijden zijn, dus als je dan tussen 1 en 4 college hebt moet je iets anders verzinnen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 15:09 schreef Monolith het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, borrels begonnen meestal tegen het eind van de middag.
An sich wel. Zeg dat 50% van de studenten op een willekeurige dag stage loopt (en dus in de spits moet reizen) en 50% colleges moet volgen, dan heb je nog steeds een minder drukke spits.quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:48 schreef eleusis het volgende:
In Groningen kun je tot 9 uur 's ochtends in de kroeg staan, dat lijkt mij een prima reden om 1 uur in de middag in je nest te liggen in plaats van op de uni aanwezig te zijn.quote:Op donderdag 14 februari 2013 15:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
In Groningen begint alles wat later omdat er toch geen sluitingstijden zijn, dus als je dan tussen 1 en 4 college hebt moet je iets anders verzinnen.
Elke dag slapen is ook maar zo'n burgerlijke sleur.quote:Op donderdag 14 februari 2013 15:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
In Groningen kun je tot 9 uur 's ochtends in de kroeg staan, dat lijkt mij een prima reden om 1 uur in de middag in je nest te liggen in plaats van op de uni aanwezig te zijn.
Behalve de studenten. Door de afschaffing van de basisbeurs worden de studenten gedwongen te werken, wanneer wil jij dat ze gaan werken?quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:48 schreef eleusis het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |