abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123029673
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 14:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik heb het over de functieomschrijvingen, niet om de uitvoering of operationele uitvoering. Maar gewoon omdat het wel kan.

Daarbij viel het nog mee deze winter met annuleringen en vertragingen. En vliegtuigen hoeven niet alleen voor of achteruit, maar hebben 2 assen meer. Links/rechts en boven/beneden. Je vergelijking is als appels met peren dus peop.
Hey, wie begon er met Schiphol en vliegtuigen en ploegen die klaar staan? Maar goed, je ziet zelf dus ook in dat die vergelijking geen hout snijdt.
pi_123029753
quote:
14s.gif Op maandag 18 februari 2013 14:01 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Dit heeft niks met binnen de kadertjes te maken, dit gaat om een compleet andere functie. Je mag mensen niet dwingen dat soort werk te doen. Als ik aangenomen ben om vragen op het station te beantwoorden, ga ik niet ineens sneeuwruimen op het spoor.

Captain 'daar ben ik niet voor' Cookie dus.
quote:
[..]

Oh?
Waar moet je anders je personeel vandaan halen voor die 10 dagen per jaar? Uitzendkrachten?
Meestal is dit personeel van kantoren wat naar buiten wordt getrommeld en volledig gecertificeerd en getraind is.

Maar bij de ns werkt het zo: een machinist meldt dat de wissel 50 meter bij hem vandaan bevroren is en iemand anders moet er 4 uur voor reizen om die wissel te ontdooien. Terwijl de machinist dat ook wel kon doen omdat hij een busje spuitmiddel had. Maar omdat er regeltjes zijn geschreven door en voor ambtenaren, mag de machinist/conducteur dat niet doen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_123029759
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 14:06 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Een compleet andere functie :') , met deze instelling gaan we nooit meer de oorlog winnen.
Een subgroep in nederlnad is veel te ver doorgeschoten in hun regeltjes en denken alleen nog maar binne de kaders van die regeltjes waardoor er vaak allen maar meer problemen ontstaan, maar door de regeltjes kunnen ze wel de verantwoordelijkheid steeds op en neer ping pongen en komen we dus niet verder.
Nogmaals, dit heeft echt niks met kadertjes of iets te maken. Je hebt het hier alleen wel over een verschil tussen een dienstverlenende en een lichamelijke functie. Heb je die zwijnen wel eens gezien die op het station met die hesjes lopen, die gaan na één schep sneeuw al door hun rug.

Het is gewoon compleet iets anders en je mag mensen die als servicemedewerker zijn aangenomen niet dwingen dit werk te doen. Dat valt ook buiten alle redelijkheid.
pi_123029791
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 14:07 schreef Casos het volgende:

[..]

Hey, wie begon er met Schiphol en vliegtuigen en ploegen die klaar staan? Maar goed, je ziet zelf dus ook in dat die vergelijking geen hout snijdt.
Wel als het gaat om de functieomschrijvingen en noodgevallen door sneeuw en ijspret. Jij wilt dat niet inzien omdat het anders je ongelijk bevestigd.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_123029917
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 14:10 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wel als het gaat om de functieomschrijvingen en noodgevallen door sneeuw en ijspret. Jij wilt dat niet inzien omdat het anders je ongelijk bevestigd.
Dan slaat je gedeelte over appels en peren nog steeds nergens op. Ik vergelijk nl. helemaal niets, dat doe jij.

En ook dan gaat je vergelijking niet op. Die de-iceploegen staan paraat op het Schipholterrein. Nu moet je hetzelfde doen met een Schipholterrein ter grote van heel Nederland, succes.
  maandag 18 februari 2013 @ 14:15:58 #256
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_123029971
quote:
13s.gif Op maandag 18 februari 2013 12:24 schreef CaptainCookie het volgende:
Al die mensen hier die reageren en er geen hol van snappen :').

- Drukste spoornet ter wereld, dus ook het meest storinggevoelig.
Wat is dat nou voor k*texcuus? "'t Is zo moeilijk om treintjes te laten rijden" :')
Als je het niet kan, moet je niet zo "veel" treinen laten rijden. En wat dat "veel" betreft: kijk eens langs het spoor... Op de meeste sporen komt hooguit eens per kwartier (!!) een trein langs! Stel je voor dat dat op een autosnelweg zo zou zijn: eens per kwartier een voertuig per rijstrook.
censuur :O
pi_123029978
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 14:14 schreef Casos het volgende:

[..]

Dan slaat je gedeelte over appels en peren nog steeds nergens op. Ik vergelijk nl. helemaal niets, dat doe jij.

En ook dan gaat je vergelijking niet op. Die de-iceploegen staan paraat op het Schipholterrein. Nu moet je hetzelfde doen met een Schipholterrein ter grote van heel Nederland, succes.
Als de meeste wissels op 1 km van het station zitten waar ook de meeste storingen plaatsvinden dan heb je het grootste gedeelte van de deice ploegen al te pakken als ns medewerkers wat flexibeler ingezet zouden worden. IPV het omkaderde denken en niets buiten de kaders de willen/ mogen doen.
pi_123030143
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 14:15 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Wat is dat nou voor k*texcuus? "'t Is zo moeilijk om treintjes te laten rijden" :')
Als je het niet kan, moet je niet zo "veel" treinen laten rijden. En wat dat "veel" betreft: kijk eens langs het spoor... Op de meeste sporen komt hooguit eens per kwartier (!!) een trein langs! Stel je voor dat dat op een autosnelweg zo zou zijn: eens per kwartier een voertuig per rijstrook.
De hoeveelheid faal in deze is groot, heel groot.

Je moet meer treinen laten rijden in de winter, of langer en als het dan te druk wordt, tsja, makkelijk toch, moet je maar niet zoveel treintjes laten rijden... echt...
pi_123030169
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 14:16 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als de meeste wissels op 1 km van het station zitten waar ook de meeste storingen plaatsvinden dan heb je het grootste gedeelte van de deice ploegen al te pakken als ns medewerkers wat flexibeler ingezet zouden worden. IPV het omkaderde denken en niets buiten de kaders de willen/ mogen doen.
Dan nog, over hoeveel stations hebben we het dan? Het is niet zo simpel, er wordt al zat buiten de kaders bedacht, maar we moeten wel binnen het spoor blijven.
pi_123030330
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 14:15 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Wat is dat nou voor k*texcuus? "'t Is zo moeilijk om treintjes te laten rijden" :')
Als je het niet kan, moet je niet zo "veel" treinen laten rijden. En wat dat "veel" betreft: kijk eens langs het spoor... Op de meeste sporen komt hooguit eens per kwartier (!!) een trein langs! Stel je voor dat dat op een autosnelweg zo zou zijn: eens per kwartier een voertuig per rijstrook.
:|W
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
pi_123030490
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 14:14 schreef Casos het volgende:

[..]

Dan slaat je gedeelte over appels en peren nog steeds nergens op. Ik vergelijk nl. helemaal niets, dat doe jij.

En ook dan gaat je vergelijking niet op. Die de-iceploegen staan paraat op het Schipholterrein. Nu moet je hetzelfde doen met een Schipholterrein ter grote van heel Nederland, succes.
Laatste keer, functieomschrijvingen en uitvoeren van noodtaken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_123030640
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 14:15 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Wat is dat nou voor k*texcuus? "'t Is zo moeilijk om treintjes te laten rijden" :')
Als je het niet kan, moet je niet zo "veel" treinen laten rijden. En wat dat "veel" betreft: kijk eens langs het spoor... Op de meeste sporen komt hooguit eens per kwartier (!!) een trein langs! Stel je voor dat dat op een autosnelweg zo zou zijn: eens per kwartier een voertuig per rijstrook.
De NS geeft toch aan dat ze niet zo veel treinen kunnen laten rijden, en zetten daarom de winterdienstregeling in? Wat wil jij nou?

En een snelweg met een spoor vergelijken is echt ontzettend dom.
pi_123030866
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 13:36 schreef Casos het volgende:

[..]

Langere treinen, het lijkt zo makkelijk, maar een trein mag niet langer zijn dan het perron is, anders snappen de reizigers het niet meer. En stoppen, instappen, een stukje verder en dan weer instappen, stel je eens voor hoe dat er aan toe gaat op een druk station. Ze laten mensen niet eens uitstappen.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat een trein zo lang is als het perron en ik kom op aardig wat stations. Je praat complete onzin man. Net als CaptainCooky.
pi_123030940
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 14:40 schreef niels0 het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit meegemaakt dat een trein zo lang is als het perron en ik kom op aardig wat stations. Je praat complete onzin man. Net als CaptainCooky.
En rijden genoeg treinen waarop de lengte is aangepast op het kortste perron op die route. Ze zetten al zolang mogelijke treinen in. Letterlijk van een NS woordvoerder op Radio1.
pi_123030968
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 14:40 schreef niels0 het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit meegemaakt dat een trein zo lang is als het perron en ik kom op aardig wat stations. Je praat complete onzin man. Net als CaptainCooky.
Je kan een trein niet per meter laten rijden hè?
pi_123031617
Wel, laten we 'ns kijken. We nemen even de Beneluxlijn als voorbeeld, zat altijd te vol.

Standaard 7 wagons (ICR) lang van elk 26,5 meter plus een locomotief (NS1600) van 17,5 meter.

Maakt 203 meter.

Goed, even Google maps erbijhalen.

Lengte perron A'dam CS: 700 meter
Lengte perron Den Haag Hollands Spoor: 850 meter
Lengte perron Rotterdam Centraal Station: 850 meter
Lengte perron Dordrecht Centraal Station: 850 meter
Lengte perron Roosendaal: 1200 meter

Belgische perrons op de hoofdstations zijn ook in die orde van grote.

Dus, zo'n trein kan makkelijk 3 keer zo lang.
Niet zoveel onzin praten he. Beetje de NS gaan lopen nawauwelen. Hou toch op jongens.
  maandag 18 februari 2013 @ 15:07:14 #267
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_123031745
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 14:42 schreef Casos het volgende:
Letterlijk van een NS woordvoerder op Radio1.
Tsja, dan is het zo hè.

Het is gewoon onwaar. De standaardlengte van IC's NIjmegen-Utrecht is 10 of 12x VIRM. In de dagen met die sneeuwdienstregeling (met de helft van het aantal IC's op die route) was 6-8 de standaard en ik heb er zelfs een zien rijden met 1x4. Zijn de perrons korter als het sneeuwt? Volgens mij niet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_123031824
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 15:07 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Tsja, dan is het zo hè.

Het is gewoon onwaar. De standaardlengte van IC's NIjmegen-Utrecht is 10 of 12x VIRM. In de dagen met die sneeuwdienstregeling (met de helft van het aantal IC's op die route) was 6-8 de standaard en ik heb er zelfs een zien rijden met 1x4. Zijn de perrons korter als het sneeuwt? Volgens mij niet.
Ik geloof zo'n vent op Radio1 eerder dan een willekeurige hier op Fok!. En het is allemaal niet zo simpel als hier wordt beweerd, maar blijf vooral geloven dat het in het buitenland allemaal perfect gaat en hier in Nederland niet.

De lengte van een treinperron bepaalt de maximale lengte van de reizigerstrein die er kan stoppen. Een trein die op elk station aan een lijn stopt kan dus niet langer zijn dan het kortste perron dat op die lijn voorkomt, tenzij men de eerste of laatste rijtuigen verbiedt aan reizigers voor stations met kortere perrons.

Een perronlengte van 320 meter is geschikt voor de meeste Nederlandse intercitytreinen (tot 12 bakken). De meeste stoptreinstations kennen kortere perrons. Langere perrons komen ook voor - het langste perron in Nederland bevindt zich in Sittard en is 700 meter lang.[2] Lange perrons zijn doorgaans onderverdeeld in een A- en B-zijde (soms ook een C-zijde), zodat er twee treinen tegelijk kunnen stoppen. Het spoor wordt dan meestal in tweeën gedeeld met een (kruis)wissel, waardoor de treinen los van elkaar via het naastliggende spoor kunnen arriveren en vertrekken.

Als een stoptrein uitvalt, kan soms worden besloten dat de eerstvolgende intercity of sneltrein op ieder station stopt. Daarbij kan de geringe perronlengte van kleinere stations problematisch zijn. In dat geval zal de conducteur aan uitstappende reizigers vragen om tijdig door de trein naar voren te lopen.


Kijk, het is niet alleen de lengte van het perron, maar goed....
pi_123031865
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 15:09 schreef Casos het volgende:

[..]

Ik geloof zo'n vent op Radio1 eerder dan een willekeurige hier op Fok!. En het is allemaal niet zo simpel als hier wordt beweerd, maar blijf vooral geloven dat het in het buitenland allemaal perfect gaat en hier in Nederland niet.
Moeilijk he, toegeven. Ik heb de feiten voor je opgelepeld, je mag het nameten.
  maandag 18 februari 2013 @ 15:11:06 #270
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_123031874
Ik wil nog steeds graag weten waarom de treinen tijdens de winterdienstregeling korter zouden moeten zijn.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 18 februari 2013 @ 15:11:50 #271
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_123031897
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 15:09 schreef Casos het volgende:

[..]

Ik geloof zo'n vent op Radio1 eerder dan een willekeurige hier op Fok!. En het is allemaal niet zo simpel als hier wordt beweerd, maar blijf vooral geloven dat het in het buitenland allemaal perfect gaat en hier in Nederland niet.
Die vent van radio 1 werkt voor WC-Eend dus dat is evenmin een objectieve bron, maar wie jij gelooft moet je helemaal zelf weten. Je ziet mij nergens beweren dat in het buitenland alles goed gaat, óf dat het allemaal zo makkelijk te organiseren is. Wat ik wel beweer is dat als je als CEO van NS midden in een periode van ellende gaat beweren dat het allemaal zo fantastisch is, gelardeerd met allerlei aantoonbare onjuistheden, je een ontiegelijke plaat voor je kop hebt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_123031904
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 15:10 schreef niels0 het volgende:

[..]

Moeilijk he, toegeven. Ik heb de feiten voor je opgelepeld, je mag het nameten.
Zie boven je reactie :) het is echt niet zo simpel als sommige denken.
pi_123031926
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 13:36 schreef Casos het volgende:

[..]

Langere treinen, het lijkt zo makkelijk, maar een trein mag niet langer zijn dan het perron is, anders snappen de reizigers het niet meer. En stoppen, instappen, een stukje verder en dan weer instappen, stel je eens voor hoe dat er aan toe gaat op een druk station. Ze laten mensen niet eens uitstappen.
Zijn al die perrons dan zo klein ? Dan zet je daar kortere treinen in en voor sneltreinen grotere.
He dat gebeurt normaal toch ook ? Inderdaad.

Net alsof het elke dag 30 cm sneeuwde hier.
pi_123031933
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 15:11 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Die vent van radio 1 werkt voor WC-Eend dus dat is evenmin een objectieve bron, maar wie jij gelooft moet je helemaal zelf weten. Je ziet mij nergens beweren dat in het buitenland alles goed gaat, óf dat het allemaal zo makkelijk te organiseren is. Wat ik wel beweer is dat als je als CEO van NS midden in een periode van ellende gaat beweren dat het allemaal zo fantastisch is, gelardeerd met allerlei aantoonbare onjuistheden, je een ontiegelijke plaat voor je kop hebt.
Plaat voor zijn kop ben ik met je eens, maar wat hij zegt klopt grotendeels. Timing is beroerd, inhoud is prima. En er wordt hier vooral over de inhoud gesproken, niet de timing.
pi_123031979
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 15:12 schreef Casos het volgende:

[..]

Zie boven je reactie :) het is echt niet zo simpel als sommige denken.
Nee het is niet simpel maar als er 1 cm sneeuw valt moeten treinen en rails daar wel tegen kunnen.
Maar als je om te beginnen al sprinters koopt die kapot gaan bij 1 cm sneeuw ja dan heb je een probleem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')