Hey, wie begon er met Schiphol en vliegtuigen en ploegen die klaar staan? Maar goed, je ziet zelf dus ook in dat die vergelijking geen hout snijdt.quote:Op maandag 18 februari 2013 14:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik heb het over de functieomschrijvingen, niet om de uitvoering of operationele uitvoering. Maar gewoon omdat het wel kan.
Daarbij viel het nog mee deze winter met annuleringen en vertragingen. En vliegtuigen hoeven niet alleen voor of achteruit, maar hebben 2 assen meer. Links/rechts en boven/beneden. Je vergelijking is als appels met peren dus peop.
Captain 'daar ben ik niet voor' Cookie dus.quote:Op maandag 18 februari 2013 14:01 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Dit heeft niks met binnen de kadertjes te maken, dit gaat om een compleet andere functie. Je mag mensen niet dwingen dat soort werk te doen. Als ik aangenomen ben om vragen op het station te beantwoorden, ga ik niet ineens sneeuwruimen op het spoor.
Waar moet je anders je personeel vandaan halen voor die 10 dagen per jaar? Uitzendkrachten?quote:[..]
Oh?
Nogmaals, dit heeft echt niks met kadertjes of iets te maken. Je hebt het hier alleen wel over een verschil tussen een dienstverlenende en een lichamelijke functie. Heb je die zwijnen wel eens gezien die op het station met die hesjes lopen, die gaan na één schep sneeuw al door hun rug.quote:Op maandag 18 februari 2013 14:06 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een compleet andere functie, met deze instelling gaan we nooit meer de oorlog winnen.
Een subgroep in nederlnad is veel te ver doorgeschoten in hun regeltjes en denken alleen nog maar binne de kaders van die regeltjes waardoor er vaak allen maar meer problemen ontstaan, maar door de regeltjes kunnen ze wel de verantwoordelijkheid steeds op en neer ping pongen en komen we dus niet verder.
Wel als het gaat om de functieomschrijvingen en noodgevallen door sneeuw en ijspret. Jij wilt dat niet inzien omdat het anders je ongelijk bevestigd.quote:Op maandag 18 februari 2013 14:07 schreef Casos het volgende:
[..]
Hey, wie begon er met Schiphol en vliegtuigen en ploegen die klaar staan? Maar goed, je ziet zelf dus ook in dat die vergelijking geen hout snijdt.
Dan slaat je gedeelte over appels en peren nog steeds nergens op. Ik vergelijk nl. helemaal niets, dat doe jij.quote:Op maandag 18 februari 2013 14:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wel als het gaat om de functieomschrijvingen en noodgevallen door sneeuw en ijspret. Jij wilt dat niet inzien omdat het anders je ongelijk bevestigd.
Wat is dat nou voor k*texcuus? "'t Is zo moeilijk om treintjes te laten rijden"quote:Op maandag 18 februari 2013 12:24 schreef CaptainCookie het volgende:
Al die mensen hier die reageren en er geen hol van snappen.
- Drukste spoornet ter wereld, dus ook het meest storinggevoelig.
Als de meeste wissels op 1 km van het station zitten waar ook de meeste storingen plaatsvinden dan heb je het grootste gedeelte van de deice ploegen al te pakken als ns medewerkers wat flexibeler ingezet zouden worden. IPV het omkaderde denken en niets buiten de kaders de willen/ mogen doen.quote:Op maandag 18 februari 2013 14:14 schreef Casos het volgende:
[..]
Dan slaat je gedeelte over appels en peren nog steeds nergens op. Ik vergelijk nl. helemaal niets, dat doe jij.
En ook dan gaat je vergelijking niet op. Die de-iceploegen staan paraat op het Schipholterrein. Nu moet je hetzelfde doen met een Schipholterrein ter grote van heel Nederland, succes.
De hoeveelheid faal in deze is groot, heel groot.quote:Op maandag 18 februari 2013 14:15 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor k*texcuus? "'t Is zo moeilijk om treintjes te laten rijden"
Als je het niet kan, moet je niet zo "veel" treinen laten rijden. En wat dat "veel" betreft: kijk eens langs het spoor... Op de meeste sporen komt hooguit eens per kwartier (!!) een trein langs! Stel je voor dat dat op een autosnelweg zo zou zijn: eens per kwartier een voertuig per rijstrook.
Dan nog, over hoeveel stations hebben we het dan? Het is niet zo simpel, er wordt al zat buiten de kaders bedacht, maar we moeten wel binnen het spoor blijven.quote:Op maandag 18 februari 2013 14:16 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als de meeste wissels op 1 km van het station zitten waar ook de meeste storingen plaatsvinden dan heb je het grootste gedeelte van de deice ploegen al te pakken als ns medewerkers wat flexibeler ingezet zouden worden. IPV het omkaderde denken en niets buiten de kaders de willen/ mogen doen.
quote:Op maandag 18 februari 2013 14:15 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor k*texcuus? "'t Is zo moeilijk om treintjes te laten rijden"
Als je het niet kan, moet je niet zo "veel" treinen laten rijden. En wat dat "veel" betreft: kijk eens langs het spoor... Op de meeste sporen komt hooguit eens per kwartier (!!) een trein langs! Stel je voor dat dat op een autosnelweg zo zou zijn: eens per kwartier een voertuig per rijstrook.
Laatste keer, functieomschrijvingen en uitvoeren van noodtaken.quote:Op maandag 18 februari 2013 14:14 schreef Casos het volgende:
[..]
Dan slaat je gedeelte over appels en peren nog steeds nergens op. Ik vergelijk nl. helemaal niets, dat doe jij.
En ook dan gaat je vergelijking niet op. Die de-iceploegen staan paraat op het Schipholterrein. Nu moet je hetzelfde doen met een Schipholterrein ter grote van heel Nederland, succes.
De NS geeft toch aan dat ze niet zo veel treinen kunnen laten rijden, en zetten daarom de winterdienstregeling in? Wat wil jij nou?quote:Op maandag 18 februari 2013 14:15 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor k*texcuus? "'t Is zo moeilijk om treintjes te laten rijden"
Als je het niet kan, moet je niet zo "veel" treinen laten rijden. En wat dat "veel" betreft: kijk eens langs het spoor... Op de meeste sporen komt hooguit eens per kwartier (!!) een trein langs! Stel je voor dat dat op een autosnelweg zo zou zijn: eens per kwartier een voertuig per rijstrook.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat een trein zo lang is als het perron en ik kom op aardig wat stations. Je praat complete onzin man. Net als CaptainCooky.quote:Op maandag 18 februari 2013 13:36 schreef Casos het volgende:
[..]
Langere treinen, het lijkt zo makkelijk, maar een trein mag niet langer zijn dan het perron is, anders snappen de reizigers het niet meer. En stoppen, instappen, een stukje verder en dan weer instappen, stel je eens voor hoe dat er aan toe gaat op een druk station. Ze laten mensen niet eens uitstappen.
En rijden genoeg treinen waarop de lengte is aangepast op het kortste perron op die route. Ze zetten al zolang mogelijke treinen in. Letterlijk van een NS woordvoerder op Radio1.quote:Op maandag 18 februari 2013 14:40 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit meegemaakt dat een trein zo lang is als het perron en ik kom op aardig wat stations. Je praat complete onzin man. Net als CaptainCooky.
Je kan een trein niet per meter laten rijden hè?quote:Op maandag 18 februari 2013 14:40 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit meegemaakt dat een trein zo lang is als het perron en ik kom op aardig wat stations. Je praat complete onzin man. Net als CaptainCooky.
Tsja, dan is het zo hè.quote:Op maandag 18 februari 2013 14:42 schreef Casos het volgende:
Letterlijk van een NS woordvoerder op Radio1.
Ik geloof zo'n vent op Radio1 eerder dan een willekeurige hier op Fok!. En het is allemaal niet zo simpel als hier wordt beweerd, maar blijf vooral geloven dat het in het buitenland allemaal perfect gaat en hier in Nederland niet.quote:Op maandag 18 februari 2013 15:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tsja, dan is het zo hè.
Het is gewoon onwaar. De standaardlengte van IC's NIjmegen-Utrecht is 10 of 12x VIRM. In de dagen met die sneeuwdienstregeling (met de helft van het aantal IC's op die route) was 6-8 de standaard en ik heb er zelfs een zien rijden met 1x4. Zijn de perrons korter als het sneeuwt? Volgens mij niet.
Moeilijk he, toegeven. Ik heb de feiten voor je opgelepeld, je mag het nameten.quote:Op maandag 18 februari 2013 15:09 schreef Casos het volgende:
[..]
Ik geloof zo'n vent op Radio1 eerder dan een willekeurige hier op Fok!. En het is allemaal niet zo simpel als hier wordt beweerd, maar blijf vooral geloven dat het in het buitenland allemaal perfect gaat en hier in Nederland niet.
Die vent van radio 1 werkt voor WC-Eend dus dat is evenmin een objectieve bron, maar wie jij gelooft moet je helemaal zelf weten. Je ziet mij nergens beweren dat in het buitenland alles goed gaat, óf dat het allemaal zo makkelijk te organiseren is. Wat ik wel beweer is dat als je als CEO van NS midden in een periode van ellende gaat beweren dat het allemaal zo fantastisch is, gelardeerd met allerlei aantoonbare onjuistheden, je een ontiegelijke plaat voor je kop hebt.quote:Op maandag 18 februari 2013 15:09 schreef Casos het volgende:
[..]
Ik geloof zo'n vent op Radio1 eerder dan een willekeurige hier op Fok!. En het is allemaal niet zo simpel als hier wordt beweerd, maar blijf vooral geloven dat het in het buitenland allemaal perfect gaat en hier in Nederland niet.
Zie boven je reactiequote:Op maandag 18 februari 2013 15:10 schreef niels0 het volgende:
[..]
Moeilijk he, toegeven. Ik heb de feiten voor je opgelepeld, je mag het nameten.
Zijn al die perrons dan zo klein ? Dan zet je daar kortere treinen in en voor sneltreinen grotere.quote:Op maandag 18 februari 2013 13:36 schreef Casos het volgende:
[..]
Langere treinen, het lijkt zo makkelijk, maar een trein mag niet langer zijn dan het perron is, anders snappen de reizigers het niet meer. En stoppen, instappen, een stukje verder en dan weer instappen, stel je eens voor hoe dat er aan toe gaat op een druk station. Ze laten mensen niet eens uitstappen.
Plaat voor zijn kop ben ik met je eens, maar wat hij zegt klopt grotendeels. Timing is beroerd, inhoud is prima. En er wordt hier vooral over de inhoud gesproken, niet de timing.quote:Op maandag 18 februari 2013 15:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die vent van radio 1 werkt voor WC-Eend dus dat is evenmin een objectieve bron, maar wie jij gelooft moet je helemaal zelf weten. Je ziet mij nergens beweren dat in het buitenland alles goed gaat, óf dat het allemaal zo makkelijk te organiseren is. Wat ik wel beweer is dat als je als CEO van NS midden in een periode van ellende gaat beweren dat het allemaal zo fantastisch is, gelardeerd met allerlei aantoonbare onjuistheden, je een ontiegelijke plaat voor je kop hebt.
Nee het is niet simpel maar als er 1 cm sneeuw valt moeten treinen en rails daar wel tegen kunnen.quote:Op maandag 18 februari 2013 15:12 schreef Casos het volgende:
[..]
Zie boven je reactiehet is echt niet zo simpel als sommige denken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |