quote:Op woensdag 13 februari 2013 18:37 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Het gaat me meer om de manier waarop, ik vind het niet fijn om naar te kijken en met mij vast wel meer. Ik zou ook weigeren, hoor.
Dan heeft zij 3 opties:quote:Op woensdag 13 februari 2013 18:37 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Het gaat me meer om de manier waarop, ik vind het niet fijn om naar te kijken en met mij vast wel meer. Ik zou ook weigeren, hoor.
Ik kan me wel voorstellen dat ze daar geen zin in heeft. Kijk naar hoe het bij Job Cohen ging: het treiteren en schofferen ging van kwaad tot erger omdat hij niet de gewenste reacties gaf. Dan maar een punt erachter zetten.quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik snap Jorritsma haar verkrampte houding dan ook totaal niet. Als ze vind dat Rutger vervelend is, of haar schoffeert, dan moet het voor haar een koud kunstje zijn hem op zijn plaats te zetten voor de camera. Maar nee, ze doet liever aan het uitsluiten van ongewenste elementen. Slechte politicus dus.
Kijk, weer zo een voorstander van gelijkschakeling van de pers, leve de dictatuur!quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:06 schreef Jellereppe het volgende:
Kan ze geen ongelijk geven. Ik zou die bagger ook buiten de deuren willen houden. Uitzendrechten of niet.
Het is geen kwestie van onderdrukking van de pers, maar van overtreden fatoensnormen. Als een journalist van het NRC gaat staan pissen in de persconferentie mag hij volgende keer ook niet meer komen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 19:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kijk, weer zo een voorstander van gelijkschakeling van de pers, leve de dictatuur!
Wanneer is dat precies gebeurd?quote:Op woensdag 13 februari 2013 19:25 schreef Tchock het volgende:
aan pissen in de persconferentie mag hij volgende keer ook niet meer kom
Niet?quote:
Precies.quote:
Ach kom nou toch, hoeveel van die lieden zijn zo incompetent dat het schrijnend is? We hebben een Vogelaar, de gehele PVV tak etc etc. Dat zijn gewoon de graaiers onder de politici, dat is gewoon een vaststaand feit. Een Bos die stopt bij de PvdA om vervolgens een half miljoen per jaar te verdienen in het bedrijfsleven? En dat zijn geen uitzonderingen hè....quote:Op woensdag 13 februari 2013 17:15 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik kan echt niet tegen die onzin dat alle politici ordinaire zakkenvullers zijn. Ministers + de premier hebben gewoon hele verantwoordelijke banen waarbij er echt keihard gewerkt moet worden. Voor hun geen standaard 40-urige werkweek. De beloning die ze daar voor krijgen is gewoon redelijk. Kamerleden kun je over discussiëren.
Zodra Rutger daarover begint kan je toch gewoon zeggen dat je alleen inhoudelijke vragen behandeld ? Rutger is een klein kind die je ook op die manier moet aanpakken. Grenzen stellen en terugfluiten, niet de straat opschoppen om ervanaf te zijn. Hem weigeren getuigt van weinig vertrouwen in je eigen kwaliteiten als politicus en stiekem een vleugje incompetentie om met lastige situaties om te gaan.quote:Ten tweede moet een politicus inderdaad kunnen omgaan met zware kritiek, maar dan wel inhoudelijke kritiek. Ik zie niet in waarom een politicus moet kunnen omgaan met een verslaggever die komt vragen of je dit weekend nog geneukt hebt, en wat je van de tieten van Mei Li Vos vindt. Als dat al 'part of the job' wordt, dan hebben mensen zoals jij blijkbaar liever een platvloerse premier die geen enkele vorm van autoriteit meer kan uitstralen dan een politicus die gewoon over de inhoud wordt ondervraagd bij interviews.
Welke fatsoensnormen heeft Rutger bij de vorige persconferentie van Jorritsma overtreden dan ?quote:Op woensdag 13 februari 2013 19:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is geen kwestie van onderdrukking van de pers, maar van overtreden fatoensnormen. Als een journalist van het NRC gaat staan pissen in de persconferentie mag hij volgende keer ook niet meer komen.
Mijn punt is dat je een situatie beschrijft die niet aan de orde is.quote:
Klopt, alleen waar ligt de grens van nieuwsgaring? Moet je bananasplit ook toelaten?quote:Op woensdag 13 februari 2013 19:12 schreef Brum_brum het volgende:
Vrije nieuwsgaring is belangrijker dan de persoonlijke gevoelens van iemand die daar vele duizenden euro's voor krijgt.
Moeten we ze bij voorbaat al uitsluiten dan ?quote:Op woensdag 13 februari 2013 19:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Klopt, alleen waar ligt de grens van nieuwsgaring? Moet je bananasplit ook toelaten?
Ja. Als bananasplit de boel op stelten zet kun je nog altijd naar buiten gooien en ik heb Rutger nog nooit een persmoment onmogelijk zien maken.quote:Op woensdag 13 februari 2013 19:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Klopt, alleen waar ligt de grens van nieuwsgaring? Moet je bananasplit ook toelaten?
Jorritsma heeft ze niet bij voorbaat uitgesloten, maar op basis van ervaring.quote:Op woensdag 13 februari 2013 19:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Moeten we ze bij voorbaat al uitsluiten dan ?
Dus volkskrant mag van jou ook niet meer komen na de Martelhoax?quote:Op woensdag 13 februari 2013 19:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is geen kwestie van onderdrukking van de pers, maar van overtreden fatoensnormen. Als een journalist van het NRC gaat staan pissen in de persconferentie mag hij volgende keer ook niet meer komen.
Je nodig journalisten uit, en niet elke jan lul. Dan selecteer je dus al op journalistiek gehalte, het idee van een persaccreditatie is dan ook al heel oud. Alleen is die scheidslijn niet meer zo helder als een aantal jaar geleden.quote:Op woensdag 13 februari 2013 19:52 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Ja. Als bananasplit de boel op stelten zet kun je nog altijd naar buiten gooien en ik heb Rutger nog nooit een persmoment onmogelijk zien maken.
Het voorbeeld over Bos snap ik niet helemaal. Het gaat hier om wat die mensen verdienen in de politiek. Wat Wouter Bos in het bedrijfsleven verdiend gaat ons geen zak aan. En om 1 zon voorbeeld te noemen en te concluderen dat 'alle politici zakkenvullers' zijn is ook te makkelijk. Daarnaast is Wouter Bos cum laude afgestudeerd zowel in de economie als politicologie, en had hij een goed betaalde baan bij Shell die hij heeft opgezegd om de politiek in te gaan.quote:Op woensdag 13 februari 2013 19:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ach kom nou toch, hoeveel van die lieden zijn zo incompetent dat het schrijnend is? We hebben een Vogelaar, de gehele PVV tak etc etc. Dat zijn gewoon de graaiers onder de politici, dat is gewoon een vaststaand feit. Een Bos die stopt bij de PvdA om vervolgens een half miljoen per jaar te verdienen in het bedrijfsleven? En dat zijn geen uitzonderingen hè....
[..]
Zodra Rutger daarover begint kan je toch gewoon zeggen dat je alleen inhoudelijke vragen behandeld ? Rutger is een klein kind die je ook op die manier moet aanpakken. Grenzen stellen en terugfluiten, niet de straat opschoppen om ervanaf te zijn. Hem weigeren getuigt van weinig vertrouwen in je eigen kwaliteiten als politicus en stiekem een vleugje incompetentie om met lastige situaties om te gaan.
Als je Rutger drie keer zo'n uitbrander geeft en een 'saai' inhoudelijk item aflevert voor in zijn show, stopt hij echt wel met treiteren en zeuren omdat hij weet dat het niet werkt. Het enige waar je bang voor moet zijn als politicus zijnde is als zo'n Rutger opeens ammo vind in de vorm van belastend bewijsmateriaal, maar ja, dan moet je sowieso bukken
Dit dus.quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:07 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Vooraf weren op een openbare vergadering: Nee
Vooraf weren op een genodigden vergadering: Ja
Verwijderen tijdens een openbare vergadering: Ja, als de aanwezigheid vergaderingonderbrekend / storend is
Principieel niet iemand te woord staan: Ja
Is Demminks veronderstelde pedofilie bewezen dan?quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:57 schreef yvonne het volgende:
Ik ben het volledig met deze blog eens:
[..]
?
Lees verder:
http://www.99woorden.nl/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |