abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122839412
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 18:37 schreef ElviraKlapmuts het volgende:

[..]

Het gaat me meer om de manier waarop, ik vind het niet fijn om naar te kijken en met mij vast wel meer. Ik zou ook weigeren, hoor.
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 18:37 schreef ElviraKlapmuts het volgende:

[..]

Het gaat me meer om de manier waarop, ik vind het niet fijn om naar te kijken en met mij vast wel meer. Ik zou ook weigeren, hoor.
Dan heeft zij 3 opties:
1. Weigeren asociale vragen te beantwoorden
2. Elk commentaar op deze verslaggever weigeren
3. Hem bij deze openbare persconferentie geheel te weigeren

De eerste optie is de correcte optie. De tweede kan ik me nog voorstellen, maar gaat al te ver volgens mij. En de laatst optie is gewoon ronduit 'not done'. Het is een openbare persconferentie en om dan bij voorbaat een van de grote omroepen de toegang tot deze informatie te ontzeggen dat hoort niet.
2.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  † In Memoriam † woensdag 13 februari 2013 @ 18:53:17 #102
137949 Disana
pi_122839474
quote:
7s.gif Op woensdag 13 februari 2013 16:34 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik snap Jorritsma haar verkrampte houding dan ook totaal niet. Als ze vind dat Rutger vervelend is, of haar schoffeert, dan moet het voor haar een koud kunstje zijn hem op zijn plaats te zetten voor de camera. Maar nee, ze doet liever aan het uitsluiten van ongewenste elementen. Slechte politicus dus.
Ik kan me wel voorstellen dat ze daar geen zin in heeft. Kijk naar hoe het bij Job Cohen ging: het treiteren en schofferen ging van kwaad tot erger omdat hij niet de gewenste reacties gaf. Dan maar een punt erachter zetten.
  woensdag 13 februari 2013 @ 19:12:33 #103
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_122840251
Vrije nieuwsgaring is belangrijker dan de persoonlijke gevoelens van iemand die daar vele duizenden euro's voor krijgt.
  woensdag 13 februari 2013 @ 19:23:35 #104
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_122840737
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 16:06 schreef Jellereppe het volgende:
Kan ze geen ongelijk geven. Ik zou die bagger ook buiten de deuren willen houden. Uitzendrechten of niet.
Kijk, weer zo een voorstander van gelijkschakeling van de pers, leve de dictatuur!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_122840847
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 19:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kijk, weer zo een voorstander van gelijkschakeling van de pers, leve de dictatuur!
Het is geen kwestie van onderdrukking van de pers, maar van overtreden fatoensnormen. Als een journalist van het NRC gaat staan pissen in de persconferentie mag hij volgende keer ook niet meer komen.
  woensdag 13 februari 2013 @ 19:32:25 #106
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_122841157
Zo
Net ¤¤ naar Powned overgemaakt.
Dit soort regentenreacties zegt meer over de politicus dan over de hufterigheid van Rutgertje.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_122841231
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 19:25 schreef Tchock het volgende:
aan pissen in de persconferentie mag hij volgende keer ook niet meer kom
Wanneer is dat precies gebeurd? :?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_122841250
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 19:34 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Wanneer is dat precies gebeurd? :?
Niet? :P Hypothetisch voorbeeld over hoe asociaal gedrag je je plaats kan kosten zonder dat dat meteen een inperking is dan de vrije informatievergaring.
pi_122841264
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 19:34 schreef Tchock het volgende:

[..]

Niet? :P
Precies. :)
pi_122841266
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 17:15 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Ik kan echt niet tegen die onzin dat alle politici ordinaire zakkenvullers zijn. Ministers + de premier hebben gewoon hele verantwoordelijke banen waarbij er echt keihard gewerkt moet worden. Voor hun geen standaard 40-urige werkweek. De beloning die ze daar voor krijgen is gewoon redelijk. Kamerleden kun je over discussiëren.
Ach kom nou toch, hoeveel van die lieden zijn zo incompetent dat het schrijnend is? We hebben een Vogelaar, de gehele PVV tak etc etc. Dat zijn gewoon de graaiers onder de politici, dat is gewoon een vaststaand feit. Een Bos die stopt bij de PvdA om vervolgens een half miljoen per jaar te verdienen in het bedrijfsleven? En dat zijn geen uitzonderingen hè....

quote:
Ten tweede moet een politicus inderdaad kunnen omgaan met zware kritiek, maar dan wel inhoudelijke kritiek. Ik zie niet in waarom een politicus moet kunnen omgaan met een verslaggever die komt vragen of je dit weekend nog geneukt hebt, en wat je van de tieten van Mei Li Vos vindt. Als dat al 'part of the job' wordt, dan hebben mensen zoals jij blijkbaar liever een platvloerse premier die geen enkele vorm van autoriteit meer kan uitstralen dan een politicus die gewoon over de inhoud wordt ondervraagd bij interviews.
Zodra Rutger daarover begint kan je toch gewoon zeggen dat je alleen inhoudelijke vragen behandeld ? Rutger is een klein kind die je ook op die manier moet aanpakken. Grenzen stellen en terugfluiten, niet de straat opschoppen om ervanaf te zijn. Hem weigeren getuigt van weinig vertrouwen in je eigen kwaliteiten als politicus en stiekem een vleugje incompetentie om met lastige situaties om te gaan.

Als je Rutger drie keer zo'n uitbrander geeft en een 'saai' inhoudelijk item aflevert voor in zijn show, stopt hij echt wel met treiteren en zeuren omdat hij weet dat het niet werkt. Het enige waar je bang voor moet zijn als politicus zijnde is als zo'n Rutger opeens ammo vind in de vorm van belastend bewijsmateriaal, maar ja, dan moet je sowieso bukken :D
pi_122841286
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 19:34 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Precies. :)
Wat is nou je punt? :') En zie edit.
pi_122841364
quote:

[..]

Het is geen kwestie van onderdrukking van de pers, maar van overtreden fatoensnormen. Als een journalist van het NRC gaat staan pissen in de persconferentie mag hij volgende keer ook niet meer komen.
Welke fatsoensnormen heeft Rutger bij de vorige persconferentie van Jorritsma overtreden dan ?
pi_122841382
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 19:35 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wat is nou je punt? :') En zie edit.
Mijn punt is dat je een situatie beschrijft die niet aan de orde is.
  woensdag 13 februari 2013 @ 19:45:52 #114
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_122841832
Wat een onzin wordt hier geluld, ook door die yvonne.
Als ik in mijn nazi-uniform aan kom zetten dan krijg ik toch ook geen toegang?

Ik ben trouwens wel blij dat Jorritsma een VVD'er is en niet van de PvdA ofzo
pi_122842005
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 19:12 schreef Brum_brum het volgende:
Vrije nieuwsgaring is belangrijker dan de persoonlijke gevoelens van iemand die daar vele duizenden euro's voor krijgt.
Klopt, alleen waar ligt de grens van nieuwsgaring? Moet je bananasplit ook toelaten?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_122842166
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 19:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Klopt, alleen waar ligt de grens van nieuwsgaring? Moet je bananasplit ook toelaten?
Moeten we ze bij voorbaat al uitsluiten dan ?
  woensdag 13 februari 2013 @ 19:52:56 #117
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_122842199
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 19:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ja. Als bananasplit de boel op stelten zet kun je nog altijd naar buiten gooien en ik heb Rutger nog nooit een persmoment onmogelijk zien maken.
  † In Memoriam † woensdag 13 februari 2013 @ 19:53:07 #118
137949 Disana
pi_122842214
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 19:52 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Moeten we ze bij voorbaat al uitsluiten dan ?
Jorritsma heeft ze niet bij voorbaat uitgesloten, maar op basis van ervaring.
  woensdag 13 februari 2013 @ 19:54:03 #119
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_122842262
quote:

[..]

Dus volkskrant mag van jou ook niet meer komen na de Martelhoax?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_122842601
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 19:52 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Ja. Als bananasplit de boel op stelten zet kun je nog altijd naar buiten gooien en ik heb Rutger nog nooit een persmoment onmogelijk zien maken.
Je nodig journalisten uit, en niet elke jan lul. Dan selecteer je dus al op journalistiek gehalte, het idee van een persaccreditatie is dan ook al heel oud. Alleen is die scheidslijn niet meer zo helder als een aantal jaar geleden.

Dan lijkt mij dat het tijd wordt om criteria te formuleren om tot een grensbepaling te komen. Dat geldt dan natuurlijk alleen waar journalisten uitgenodigd worden, waar elke lul met een camera rond mag lopen mag Powned dan ook lopen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_122842613
Ze heeft PowNews de vorige keer gewoon genegeerd. Ik vraag me af waarom ze dat nu ook niet gedaan heeft. Zal wel iets met beeldvorming te maken hebben...

pi_122842834
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 19:34 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ach kom nou toch, hoeveel van die lieden zijn zo incompetent dat het schrijnend is? We hebben een Vogelaar, de gehele PVV tak etc etc. Dat zijn gewoon de graaiers onder de politici, dat is gewoon een vaststaand feit. Een Bos die stopt bij de PvdA om vervolgens een half miljoen per jaar te verdienen in het bedrijfsleven? En dat zijn geen uitzonderingen hè....

[..]

Zodra Rutger daarover begint kan je toch gewoon zeggen dat je alleen inhoudelijke vragen behandeld ? Rutger is een klein kind die je ook op die manier moet aanpakken. Grenzen stellen en terugfluiten, niet de straat opschoppen om ervanaf te zijn. Hem weigeren getuigt van weinig vertrouwen in je eigen kwaliteiten als politicus en stiekem een vleugje incompetentie om met lastige situaties om te gaan.

Als je Rutger drie keer zo'n uitbrander geeft en een 'saai' inhoudelijk item aflevert voor in zijn show, stopt hij echt wel met treiteren en zeuren omdat hij weet dat het niet werkt. Het enige waar je bang voor moet zijn als politicus zijnde is als zo'n Rutger opeens ammo vind in de vorm van belastend bewijsmateriaal, maar ja, dan moet je sowieso bukken :D
Het voorbeeld over Bos snap ik niet helemaal. Het gaat hier om wat die mensen verdienen in de politiek. Wat Wouter Bos in het bedrijfsleven verdiend gaat ons geen zak aan. En om 1 zon voorbeeld te noemen en te concluderen dat 'alle politici zakkenvullers' zijn is ook te makkelijk. Daarnaast is Wouter Bos cum laude afgestudeerd zowel in de economie als politicologie, en had hij een goed betaalde baan bij Shell die hij heeft opgezegd om de politiek in te gaan.

Ik zeg niet dat er geen politici zijn die er zitten omdat het goed verdiend, maar in mijn overtuiging zijn er zat politici die er zitten om hun idealen te bereiken/ iets bij te dragen aan Nederland.

En incompetente ministers heb je soms ja, maar op basis van sommige 'Vogelaars' die er tussen zitten kun je het salaris toch niet bepalen?
Neem bijvoorbeeld Dijsselbloem, je kunt het niet met hem eens zijn, maar dat is gewoon iemand die weet waarover hij praat, een grote verantwoordelijkheid heeft, en keihard moet werken. Die man heeft echt geen sociaal leven/vrije tijd meer hoor. Dat salaris wat hij krijgt verdiend hij gewoon.

Met betrekking tot Rutger: als Rutger geen serieus inhoudelijk interview wil dan is het kansloos om dat te gaan proberen. Hij blijft gewoon terugkomen op zijn flauwe vraag. En de vergelijking met een klein kind klopt inderdaad, maar bij kleine kinderen grenzen stellen werkt juist soms averechts. Als je zegt dat je het over de inhoud wil hebben doet hij waarschijnlijk het tegenovergestelde.
pi_122843015
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 16:07 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Vooraf weren op een openbare vergadering: Nee
Vooraf weren op een genodigden vergadering: Ja
Verwijderen tijdens een openbare vergadering: Ja, als de aanwezigheid vergaderingonderbrekend / storend is
Principieel niet iemand te woord staan: Ja
Dit dus.
Het is een algemene persconferentie waar ze in een publieke functie is. Dat je dan een publieke zender die de gemeente zelf uitnodigt gaat weigeren is bizar.
Prima dat ze geen individuele gesprekken wil, al vind ik dat ook kinderachtig, maar algemene persconferenties zouden gewoon toegankelijk moeten zijn. Dat heeft dan ook niks met de persoon Jorritsma te maken. Het is niet voor niks dat het in het openbaar bestuur om de functie gaat en niet om de persoon.
Maar ook in een 1 op 1 situatie gaat het eigenlijk nergens over. Waarom zouden burgers vertrouwen in je als bestuurder hebben als je iemand als rutger al niet aankan. Zo iemand moet in crisis situaties de belangrijke beslissingen nemen. Het argument fatsoen is natuurlijk ook een lachertje, als er 1 beroepsgroep is dat onderling alles behalve fatsoenlijk is, dan zijn het politici wel. Niets meer dan een selectief gebruik van het woord fatsoen. Het is net zo goed onfatsoenlijk iemand uit te nodigen en dan bij aankomst het entree te ontzeggen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_122843167
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 15:57 schreef yvonne het volgende:
Ik ben het volledig met deze blog eens:

[..]

?
Lees verder:
http://www.99woorden.nl/
Is Demminks veronderstelde pedofilie bewezen dan?
Verder is het natuurlijk absurd dat journalisten de toegang geweigerd kan worden tot een persconferentie, volledig al naar gelang iemands willekeur.
pi_122843449
Kinderachtig
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')