quote:De politie in het zuiden van Californië jaagt donderdag met man en macht op een moordende voormalige agent van de politie van Los Angeles. De man zou drie mensen hebben doodgeschoten, onder wie een ex-collega, schrijft de Los Angeles Times.
quote:De ex-agent werd een paar jaar geleden ontslagen en hij geeft onder meer zijn ex-collega's daarvan de schuld. Op zijn Facebookpagina publiceerde hij een manifest waarin hij dreigde met een 'onconventionele en asymmetrische oorlogvoering'. Ook bedreigde hij meer dan 20 mensen, onder wie zijn ex-collega's, met de dood.
quote:https://twitter.com/KETK_NealBarton/status/301493175271444480
KETK Reporter Neal Barton is claiming knowledge that Dorner was in fact killed by a sheriff's deputy sniper.
We have confirmation from the Los Angeles Police Department the ex-cop from LA was shot and killed by a local sheriff's department sniper.quote:
Say what??quote:Op woensdag 13 februari 2013 02:23 schreef heiden6 het volgende:
[..]
We have confirmation from the Los Angeles Police Department the ex-cop from LA was shot and killed by a local sheriff's department sniper.
Wtf?
Lijkt me BSquote:
Wilde het net posten.quote:Op woensdag 13 februari 2013 02:26 schreef maxburger het volgende:
Hopen dat ie verbrandt in die cabin.
Oh, gewoon live op CNN trouwens.
Ik had begrepen dat na het in brand steken er een single shot werd gehoord VANUIT het huis, als het van een sniper kwam dan zou het van BUITEN het huis moeten komen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 02:23 schreef heiden6 het volgende:
[..]
We have confirmation from the Los Angeles Police Department the ex-cop from LA was shot and killed by a local sheriff's department sniper.
Wtf?
We zien het branden. Vreemd dat ie nog de mogelijkheid had een agent te doden.quote:Op woensdag 13 februari 2013 02:32 schreef Hetkapitaal het volgende:
Als de kabine in brand staat, zal Dorner binnen 1 of 2 minuten bewusteloos raken en sterven door rookinhalatie.
Ik weet over branden.
Die schietpartij is al een uur of 5 geleden gebeurd.quote:Op woensdag 13 februari 2013 02:33 schreef tong80 het volgende:
[..]
We zien het branden. Vreemd dat ie nog de mogelijkheid had een agent te doden.
Had ie al gedaan voordat ie bij de cabin was. Bij een roadblock.quote:Op woensdag 13 februari 2013 02:33 schreef tong80 het volgende:
[..]
We zien het branden. Vreemd dat ie nog de mogelijkheid had een agent te doden.
Ik denk dat er sowieso al 20 snipers om de cabine heen zitten die elke raam in de gaten houden. Als Dorner een gordijn een klein beetje beweegt moet een goede sniper een seconde later hem al voor z'n kop geschoten hebben. Al betekent dit wel dat ze op shoot to kill stonden ingesteld wat me verbaasd.quote:Op woensdag 13 februari 2013 02:30 schreef Hetkapitaal het volgende:
Ik vraag me af met welk model vuurwapen/granaatlanceer-apparaat de politie moet schieten om dikke houten muren te penetreren.
Ik weet dat de Heckler&Koch MP7 submachinepistool een goede keuze is maar is het voldoende?
Stel dat er gezien kan worden dat Dorner zich schuilt even achterveen raamkozijn net na schoten uit het raam afgevuurd te hebben.
Dan kunnen ze hem toch raken in die kwetsbare positie?
Deel 1.quote:Op woensdag 13 februari 2013 02:28 schreef tong80 het volgende:
[..]
Vreemd dat hier nog geen topic over was.
Nee, want hij had scuba gear zodat hij brand kon overleven.quote:Op woensdag 13 februari 2013 02:32 schreef Hetkapitaal het volgende:
Als de kabine in brand staat, zal Dorner binnen 1 of 2 minuten bewusteloos raken en sterven door rookinhalatie.
Ik weet over branden.
Tja al die leuke VS militaire speeltjes die ze uittesten in Aghanistan en Irak.quote:Op woensdag 13 februari 2013 02:35 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik denk dat er sowieso al 20 snipers om de cabine heen zitten die elke raam in de gaten houden. Als Dorner een gordijn een klein beetje beweegt moet een goede sniper een seconde later hem al voor z'n kop geschoten hebben. Al betekent dit wel dat ze op shoot to kill stonden ingesteld wat me verbaasd.
Ze hebben tegenwoordig trouwens een splinternieuw wapen waarmee je kan instellen wanneer een explosive round ontploft. Je het zo programmeren dat het precies nadat het door een raam is geschoten afgaat zodat schutters die zich naast het raam verscholen hebben getroffen hebben.
Scuba gear beschermt niet tegen brandenquote:Op woensdag 13 februari 2013 02:38 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Nee, want hij had scuba gear zodat hij brand kon overleven.
Ja begrijp ik. Ik bedoelde het anders.quote:Op woensdag 13 februari 2013 02:34 schreef Row-1 het volgende:
[..]
Had ie al gedaan voordat ie bij de cabin was. Bij een roadblock.
Hij is al meer dan een uur dood hoorquote:Op woensdag 13 februari 2013 02:44 schreef Hetkapitaal het volgende:
Maar goed dit is het moment suprême, het moment that the agents have been waiting for.
Ik schat 90% in dat hij niet levend eruit komt.
Hoe weet je dat?quote:Op woensdag 13 februari 2013 02:46 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Hij is al meer dan een uur dood hoor
Bevestigde feiten:quote:Op woensdag 13 februari 2013 02:49 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Hoe weet je dat?
Waren het net niet de complotters die iets over een tunnel beweerden?
Zonder hulp van buitenaf was hij bij voorbaat al kansloos.quote:Op woensdag 13 februari 2013 02:49 schreef slashdotter3 het volgende:
Ik snap nog steeds niet dat hij met al die jaren voorbereiding geen schuilplaats had kunnen vinden waar hij zich 2 maanden had kunnen verstoppen zonder de deur uit te hoeven. Bij voorkeur nog met internet zodat hij verstopt achter Tor nog dagelijks de LAPD had kunnen afzeiken terwijl zij zich wezenloos zochten.
Die oorlog van hem was sowieso kansloos omdat hij helemaal niet weet waar al z'n targets wonen en omdat hij zo stom was om z'n vijanden te waarschuwen door het manifest vrij te geven.quote:Op woensdag 13 februari 2013 02:51 schreef Hetkapitaal het volgende:
Zonder hulp van buitenaf was hij bij voorbaat al kansloos.
Een echte oorlog is ook geen eenmansactie maar je hebt tientallen makkersom het leed te delen.
Ze hebben die cabine gewoon in de hens gestoken.quote:Op woensdag 13 februari 2013 02:51 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Bevestigde feiten:
- traangas werd naar binnen geschoten
- kort daarna ontstond er brand in de cabine
- kort daarna werd er een single gunshot gehoord vanuit de cabine (al zijn er weer andere bronnen die beweren dat het van buiten kwam door een sniper).
quote:According to a law enforcement source, police had broken down windows, pumped in tear gas and blasted a loud speaker urging Dorner to surrender. When they got no response, police deployed a vehicle to rip down the walls of the cabin "one by one, like peeling an onion," a law enforcement official said. By the time they got to the last wall, authorities heard a single gunshot, the source said. Then flames began to spread through the structure, and gunshots, probably set off by the fire, were heard. Dorner's body has not been found. The police search will be focused in the basement area, the source said.
Lijkt me ook sterk dat ie zittend afwacht wat hem overkomt.quote:Op woensdag 13 februari 2013 03:01 schreef Verbodsbord het volgende:
Ik gok toch dat Dorner daar allang niet meer zit.
Op scanner was net te horen dat de verdachte nog steeds niet is gevonden, terwijl de brandweer al aan het blussen is en een swat team bijbehorende gebouwtjes doorzocht heeft.quote:Op woensdag 13 februari 2013 03:02 schreef tong80 het volgende:
[..]
Lijkt me ook sterk dat ie zittend afwacht wat hem overkomt.
Dus ze steken het in de fik en dan aan het blussen ?quote:Op woensdag 13 februari 2013 03:04 schreef Row-1 het volgende:
[..]
Op scanner was net te horen dat de verdachte nog steeds niet is gevonden, terwijl de brandweer al aan het blussen is en een swat team bijbehorende gebouwtjes doorzocht heeft.
Wat zijn de kansen dat hij commando stijl over de grond kruipend heeft kunnen vluchten?quote:Op woensdag 13 februari 2013 03:04 schreef Row-1 het volgende:
[..]
Op scanner was net te horen dat de verdachte nog steeds niet is gevonden, terwijl de brandweer al aan het blussen is en een swat team bijbehorende gebouwtjes doorzocht heeft.
Het staat al een paar uur in de fik, dus het gaat niet zo snel als dat jij doet vermoedenquote:Op woensdag 13 februari 2013 03:06 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dus ze steken het in de fik en dan aan het blussen ?
zou toch opvallen in de sneeuw?quote:Op woensdag 13 februari 2013 03:06 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Wat zijn de kansen dat hij commando stijl over de grond kruipend heeft kunnen vluchten?
Het was uberhaupt niet zeker dat hij in dat huisje zat toch?quote:Op woensdag 13 februari 2013 03:06 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Wat zijn de kansen dat hij commando stijl over de grond kruipend heeft kunnen vluchten?
Idd, en dat is het nog steeds niet. Het is niet eens zeker dat het hem is, wel waarschijnlijkquote:Op woensdag 13 februari 2013 03:08 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Het was uberhaupt niet zeker dat hij in dat huisje zat toch?
Op scanner te horen dat de Riverside PD een anoniem telefoontje heeft gehad dat er een "escape route" in de kelder zou zijn.quote:Op woensdag 13 februari 2013 03:09 schreef Row-1 het volgende:
[..]
Idd, en dat is het nog steeds niet. Het is niet eens zeker dat het hem is, wel waarschijnlijk
Klinkt als een grappenmaker van waarschijnlijk 4 Chanquote:Op woensdag 13 februari 2013 03:11 schreef Row-1 het volgende:
[..]
Op scanner te horen dat de Riverside PD een anoniem telefoontje heeft gehad dat er een tunnel in de kelder zou zijn.
Telefoontje van Ronny the Limodriver zekerquote:Op woensdag 13 februari 2013 03:11 schreef Row-1 het volgende:
[..]
Op scanner te horen dat de Riverside PD een anoniem telefoontje heeft gehad dat er een "escape route" in de kelder zou zijn.
Zij vinden iig zijn verkoolde lijk en als het moet, omdat zijn gezicht volledig is afgebrand, komen ze via een botten-DNA-analyse achter of hij dat was.quote:Op woensdag 13 februari 2013 03:04 schreef Row-1 het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 13 februari 2013 03:14 schreef Verbodsbord het volgende:
http://www.latimes.com/ne(...),0,1160129.htmlstory
Ze moeten hun PC updaten
quote:Op woensdag 13 februari 2013 03:14 schreef Verbodsbord het volgende:
http://www.latimes.com/ne(...),0,1160129.htmlstory
Ze moeten hun PC updaten
Wat is er? Ik kan het niet lezen op mijn mobiel.quote:Op woensdag 13 februari 2013 03:16 schreef slashdotter3 het volgende:
o
[..]
[ afbeelding ]
omg, wat een faalhazen
Apple update in de Youtube livestreamquote:Op woensdag 13 februari 2013 03:17 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Wat is er? Ik kan het niet lezen op mijn mobiel.
Pop-up met software-update meldingquote:Op woensdag 13 februari 2013 03:17 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Wat is er? Ik kan het niet lezen op mijn mobiel.
Ach gisteren iemand vrijgelaten die 29 jaar onterecht vast zat.quote:Op woensdag 13 februari 2013 03:08 schreef Hetkapitaal het volgende:
Erachter komen na alles dat het uiteindelijk toch de verkeerde neger bleek te zijn.
Dát is een enorme facepalm waard.
![]()
[ afbeelding ]
Als het huis daadwerkelijk van alle kanten was omsingeld schat ik de kans 0,0 in.quote:Op woensdag 13 februari 2013 03:06 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
En de Amerikaanse overheid voert steeds oorlog tegen etnische minderheden, drugs, en de armen en daar kan geen hond wat aan doen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 03:19 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ach gisteren iemand vrijgelaten die 29 jaar onterecht vast zat.
Het gaat als een lopend vuurtje dat ze aan het nablussen zijn.quote:
Je ziet nu alleen beelden van een paar uur terug, het is daar nu te donker voor camera's en de brandweer heeft inmiddels toestemming gekregen om te blussen.quote:
Maar hadden die gijzelingen verder geen leven of zo?quote:Op woensdag 13 februari 2013 03:26 schreef slashdotter3 het volgende:
Best wel slim plan, ze waren eerst met 200 man hem aan het zoeken in Big Bear, de laatste 2 dagen was het teruggeschroefd naar 20~30 man, dus ze geloofden er zelf niet meer in. Blijkt hij toch in Big Bear te zitten! Maar dat ontdekken ze dus omdat Dorner zijn gijzelaars niet goed had vastgebonden zodat die de politie konden bellen.
weekend hequote:Op woensdag 13 februari 2013 03:30 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Maar hadden die gijzelingen verder geen leven of zo?Ik bedoel, als ze drie dagen vermist gaan, geen iemand op het werk of afspraak of wat ook die politie inlicht?
Hoi tong, volgens mij is dit soort grap een topic waard.quote:Op woensdag 13 februari 2013 03:29 schreef tong80 het volgende:
[..]
Het gaat als een lopend vuurtje dat ze aan het nablussen zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien waren het "illegalen" (illegale mensen bestaan natuurlijk niet, maar je begrijpt wel wat ik bedoel). Schoonmaaksters in SoCal...quote:Op woensdag 13 februari 2013 03:30 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Maar hadden die gijzelingen verder geen leven of zo?Ik bedoel, als ze drie dagen vermist gaan, geen iemand op het werk of afspraak of wat ook die politie inlicht?
Wow tongue-eighty, you're on fire tonight!quote:Op woensdag 13 februari 2013 03:29 schreef tong80 het volgende:
[..]
Het gaat als een lopend vuurtje dat ze aan het nablussen zijn.
Gijzelaars bedoel je. het waren 2 schoonmaak dames, de eigenaren (man en vrouw) waren vanwege de Dorner hunt dit weekend niet naar hun vakantiehuisje gegaan).quote:Op woensdag 13 februari 2013 03:30 schreef Hetkapitaal het volgende:
Maar ook illegalen hebben familie toch?quote:Op woensdag 13 februari 2013 03:32 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Misschien waren het "illegalen" (illegale mensen bestaan natuurlijk niet, maar je begrijpt wel wat ik bedoel). Schoonmaaksters in socal...
Maar die belt niet de politie als ze vermist zijn hè (twee dagen)?quote:Op woensdag 13 februari 2013 03:37 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Maar ook illegalen hebben familie toch?
Maar de schoonmaakdames wel. Wat een klunzen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 03:35 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Gijzelaars bedoel je. het waren 2 schoonmaak dames, de eigenaren (man en vrouw) waren vanwege de Dorner hunt dit weekend niet naar hun vakantiehuisje gegaan).
quote:Op woensdag 13 februari 2013 03:38 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Maar die belt niet de politie als ze vermist zijn hè (twee dagen)?
Deportatie enzo...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is een bekend probleem zelfs.quote:Op woensdag 13 februari 2013 03:42 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]![]()
[spouler]Klopt ook. Das het trieste![]()
[/spouler]
Kgeef het 2 jaar.quote:Op woensdag 13 februari 2013 03:44 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Allemaal spannend deze ontwikkelingen.Wanneer komt de film/het boek?
Sowieso 90% van Queens, NYC. En nee, niemand belt de politie daar.quote:Op woensdag 13 februari 2013 03:43 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Is een bekend probleem zelfs.![]()
Enig idee hoe veel zogenaamde illegalen daar in de regio wonen? En wat voor werk die meestal doen?
Het is een paar duizend km verderop hè?quote:Op woensdag 13 februari 2013 03:45 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Sowieso 90% van Queens, NYC. En nee, niemand belt de politie daar.
Ja maar ik bedoelde te zeggen hoe hopeloos de situatie is van de illegalen daar dat ze zelfs de politie niet meer kunnen bellen omdat ze bang zijn om in de nor te belanden.quote:Op woensdag 13 februari 2013 03:48 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Het is een paar duizend km verderop hè?
Rambo was er al.quote:Op woensdag 13 februari 2013 03:44 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Allemaal spannend deze ontwikkelingen.Wanneer komt de film/het boek?
Maar Rambo ging niet in tegen de politie toch? Zijn vijanden waren meestal Mexicanen en Zuid Amerikanen.quote:
Nee, hij maakte ze alleen allemaal dood in de bergen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 03:55 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Maar Rambo ging niet in tegen de politie toch?
Aldus LATimes.comquote:The body, which was found as officers sifted through the charred rubble of the mountainside cabin, was not positively identified, the source said. The process of making a determination whether the body is that of the former Los Angeles Police Department officer could take hours or even days, the source said.
Als dat waar is dat ie dood is ;quote:Op woensdag 13 februari 2013 04:11 schreef Chokeme het volgende:
'Dorner is dead - LAPD has confirmed' aldus latimes.com
quote:Op woensdag 13 februari 2013 04:13 schreef Nemephis het volgende:
The body, which was found as officers sifted through the charred rubble of the mountainside cabin, was not positively identified, the source said. The process of making a determination whether the body is that of the former Los Angeles Police Department officer could take hours or even days, the source said.
Aldus LATimes.com
quote:Op woensdag 13 februari 2013 03:12 schreef Hetkapitaal het volgende:
Zij vinden iig zijn verkoolde lijk en als het moet, omdat zijn gezicht volledig is afgebrand, komen ze via een botten-DNA-analyse achter of hij dat was.
Maar toch wel benieuwd of de doodsoorzaak, een vuurwapenkogel, rookinademing, of explosie is.quote:Op woensdag 13 februari 2013 05:32 schreef TLC het volgende:
[..]
Als dat waar is dat ie dood is ;
opgeruimd staat netjes
bron: NOSquote:De politie van Californië ontkent dat het lijk van de voortvluchtige ex-agent Christopher Dorner is gevonden. Diverse nieuwszenders hadden gemeld dat in het berggebied Big Bear een lichaam was gevonden, waarschijnlijk van Dorner.
Dorner zou zich hebben verschanst in een huis, na een schietpartij waarbij een agent omkwam en een andere gewond raakte. Het huis vloog in brand. Of de politie het in brand heeft gestoken, is niet duidelijk.
De politie maakte al dagen jacht op de ontslagen agent, die wraak wilde nemen op zijn oud-collega's. Hij heeft al zeker drie mensen doodgeschoten.
Dat heeft de Amerikaanse politie inderdaad rigoreus opgelost. Benieuwd of ze het zullen ontkennen, zoals destijds met Waco. Dat werd door de politie in de fik gestoken maar er was een diepgaand onderzoek voor nodig om dat boven water te krijgen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 06:24 schreef Hetkapitaal het volgende:
Als dat hem was in het huis, dan leeft hij niet meer. Wie ook dus had de brand niet overleefd.
Vond je huis slopen met bulldozers of met een drone opblazen leuker geweest? Niemand was bereid dat huis binnen te treden en zich op te offeren als ware kogelvoer.quote:Op woensdag 13 februari 2013 06:42 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Dat heeft de Amerikaanse politie inderdaad rigoreus opgelost. Benieuwd of ze het zullen ontkennen, zoals destijds met Waco. Dat werd door de politie in de fik gestoken maar er was een diepgaand onderzoek voor nodig om dat boven water te krijgen.
CNN is voor een derde populistisch. Het moet wel mocht je als nieuwsmedium in de VS willen concurreren.quote:Op woensdag 13 februari 2013 06:51 schreef PrepperNL het volgende:
CNN is weer eens te vroeg met hun voorgeprogrameerde "nieuws" stukjes:
Terwijl het huis nog in lichterlaaie staat meldt de cnn al dat er een lichaam is gevonden en geidentificeerd.
http://www.liveleak.com/view?i=62b_1360729270
"Leuker geweest" is hier totaal niet aan de orde.quote:Op woensdag 13 februari 2013 06:46 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Vond je huis slopen met bulldozers of met een drone opblazen leuker geweest? Niemand was bereid dat huis binnen te treden en zich op te offeren als ware kogelvoer.
Tja, wat resteert er dan?
het is mogelijk dat de neger zelf het huis in brand stak. Bewijs jij maar dat dat NIET was.quote:Op woensdag 13 februari 2013 07:02 schreef Nemephis het volgende:
[..]
"Leuker geweest" is hier totaal niet aan de orde.
Ik snap wel dat ze hem uit willen roken, maar dat is nog iets anders dan de boel in de hens zetten.
Er staan opnames online van politie die roept om de boel plat te branden. 1 + 1 = 2quote:Op woensdag 13 februari 2013 07:05 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
het is mogelijk dat de neger zelf het huis in brand stak. Bewijs jij maar dat dat NIET was.
online kan van alles vervalst/gefotosoepd worden.quote:Op woensdag 13 februari 2013 07:07 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Er staan opnames online van politie die roept om de boel plat te branden. 1 + 1 = 2
Zoiets heet een politiescanner.quote:Op woensdag 13 februari 2013 07:10 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
online kan van alles vervalst/gefotosoepd worden.
Was het juist niet zo dat alle media van de plek weg moest? Hoezo staan ze dan dichtbij genoeg om de stemmen van agenten te registreren?
En dan maar te bedenken dat ze van de standaardkanalen af gingen omdat ze bang waren dat ze Donnër mee zou luisteren.quote:Op woensdag 13 februari 2013 07:13 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
Zoiets heet een politiescanner.
In tegenstelling van in Europa mag en kan je als simpele burger en ook als media het radio verkeer van de politie beluisteren zodat niet alles geheim is en je als burger kan controleren wat de politie zoal aan het doen is.
De politie in Nederland gebruikt versleutelde radiosignalen. Het is niet zo dat de scanners in alle soorten en maten verboden zijn.quote:Op woensdag 13 februari 2013 07:13 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
Zoiets heet een politiescanner.
In tegenstelling van in Europa mag en kan je als simpele burger en ook als media het radio verkeer van de politie beluisteren zodat niet alles geheim is en je als burger kan controleren wat de politie zoal aan het doen is.
Zeker van die betrouwbare geheime CNN informatiebron (CIA psyop generaal).quote:Op woensdag 13 februari 2013 07:25 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Masr goed, ff ontopic, de LAPD schakelde over van normaal radioverkeer tot een beperkt medium paar dagen geleden las ik ergens in een bron.
quote:Op woensdag 13 februari 2013 09:49 schreef TLC het volgende:
Nu toch wel het bericht op nos.nl dat hij dood is![]()
![]()
![]()
quote:Lichaam moordagent gevonden
De jacht op een doorgedraaide ex-agent in de Amerikaanse staat Californië is geëindigd in het berggebied Big Bear in Californië. In een uitgebrande hut is een verkoold lichaam gevonden.
De politie gaat er vanuit dat het gaat om het stoffelijk overschot van Christopher Dorner.
Omsingeld
Diverse Amerikaanse nieuwszenders hadden eerder al gemeld dat er in de berghut een lichaam was gevonden dat waarschijnlijk van Dorner was, maar de politie sprak dat in eerste instantie tegen.
De politie had de berghut omsingeld waar de zwaarbewapende Dorner zich had verschanst. Eerder had hij bij een schietpartij een politieagent doodgeschoten. Een tweede agent raakte gewond.
Even later was op de Amerikaanse televisie te zien dat de berghut in brand stond. Volgens de politie was er even voor de brand uitbrak een schot gehoord, waarna het vuur zichtbaar werd.
Jacht
De politie maakte al dagen met honderden mensen jacht op de ontslagen agent. Die wilde wraak nemen op z'n oud-collega's en hun familie, omdat hij het niet eens was met z'n ontslag.
Scholen en winkels werden gesloten en mensen werden uit skigebieden geëvacueerd, omdat Dorner zwaarbewapend rondreed in het gebied.
Christopher Dorner had de afgelopen dagen al drie mensen doodgeschoten; een echtpaar en een agent.
Dat nieuwsbericht brengt het nieuws ook maar half. Hij was het niet eens met dat ontslag omdat het een stinkende beerput was/is.quote:...Die wilde wraak nemen op z'n oud-collega's en hun familie, omdat hij het niet eens was met z'n ontslag.
4 cheerleaders omdat iemand dood is?quote:Op woensdag 13 februari 2013 09:49 schreef TLC het volgende:
Nu toch wel het bericht op nos.nl dat hij dood is![]()
![]()
![]()
Hij heeft het ook gewoon verkeerd aangepakt, hij had een schuilplaats moeten hebben waar hij maanden kon verblijven zonder een stap buiten de deur te zetten en waar hij in contact met het internet (verstopt achter Tor) de media constant informatie kon voeden over de wantoestanden bij LAPD.quote:Op woensdag 13 februari 2013 10:03 schreef MPC60 het volgende:
Toch spijtig dat hij dood is, nu krijg je nooit het hele verhaal te horen.
Ach ja, details. Als die mensen die een kogelregen hebben overleefd omdat ze in een ander type auto met een andere kleur in de buurt reden van agenten die veel bezorgder waren over de veiligheid van agenten dan de van burgers een klacht komen indienen, dan zullen ze wel weer gewoon afgewimpeld en geintimideerd worden.quote:Op woensdag 13 februari 2013 10:40 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Dat nieuwsbericht brengt het nieuws ook maar half. Hij was het niet eens met dat ontslag omdat het een stinkende beerput was/is.
Klinkt als iets uit een film maar kan er even niet opkomen welke, zit er niet zoiets in Saw of Se7en?quote:Op woensdag 13 februari 2013 11:08 schreef vosss het volgende:
Zou toch wel een stunt zijn als ze dat verkoold lijk identificeren en dan blijkt het iemand te zijn die op zn lijstje stond![]()
Heb het ook gehoord vannacht, en veel mensen op Reddit hadden het er ook over.quote:Op woensdag 13 februari 2013 07:05 schreef PrepperNL het volgende:
kkelijke verbrandingsdood van tientalle kinderen in het Wacko incidentje door paramill
is standaard procedure als iemand zich ophoudt in een bunker, huis of vakantiehuisje zoals nu en op politie agenten heeft geschoten dat ze een bom werpen of het huis in de fik steken.quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:14 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Heb het ook gehoord vannacht, en veel mensen op Reddit hadden het er ook over.
Nou standaardprocedure lijkt me wat overdreven maar het is inderdaad al eerder gebeurd en dat die Dorner het er niet levend vanaf zou brengen was vorige week al duidelijk.quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:17 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
is standaard procedure als iemand zich ophoudt in een bunker, huis of vakantiehuisje zoals nu en op politie agenten heeft geschoten dat ze een bom werpen of het huis in de fik steken.
En dat mag zomaar? Ik bedoel elke crimineel heeft toch recht op een eerlijk proces?quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:17 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
is standaard procedure als iemand zich ophoudt in een bunker, huis of vakantiehuisje zoals nu en op politie agenten heeft geschoten dat ze een bom werpen of het huis in de fik steken.
Dorner heeft zelf bij de LAPD gezeten, is dus niet zo gek dat hij denkt dat je mensen gewoon kunt executeren als je het niet met ze eens bent.quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:23 schreef vosss het volgende:
[..]
En dat mag zomaar? Ik bedoel elke crimineel heeft toch recht op een eerlijk proces?
Dat meneer de politie zelf maar even beslist om die toko af te fikken met die vent erin en de brandweer tegen te houden lijkt me niet helemaal jofel wel?
Lijkt nu wel einde verhaal... of zal ie alsnog iemand hebben omgebracht en daar zijn ID bij hebben gedonderd in de weet dat ze dat toch wel vinden en hij alsnog 'gevlucht' is...quote:LOS ANGELES: U/D: A California driver's license naming Christopher Dorner found in burned cabin with the body
Ook iets soortgelijks in Dexter.quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:13 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Klinkt als iets uit een film maar kan er even niet opkomen welke, zit er niet zoiets in Saw of Se7en?
Fijn dat zo'n legitimatiebewijs nooit verbrandt in affikkende gebouwen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:52 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Lijkt nu wel einde verhaal... of zal ie alsnog iemand hebben omgebracht en daar zijn ID bij hebben gedonderd in de weet dat ze dat toch wel vinden en hij alsnog 'gevlucht' is...
oh sorry, wachtquote:Op woensdag 13 februari 2013 13:12 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
4 cheerleaders omdat iemand dood is?
Nee precies niet helemaall jofel, wat ik sowieso van die hele amerikaanse politie vind.quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:23 schreef vosss het volgende:
[..]
En dat mag zomaar? Ik bedoel elke crimineel heeft toch recht op een eerlijk proces?
Dat meneer de politie zelf maar even beslist om die toko af te fikken met die vent erin en de brandweer tegen te houden lijkt me niet helemaal jofel wel?
Ja altijd makkelijk, net als bij 9/11 dat de 2 passpoorten beneden werden gevondenquote:Op woensdag 13 februari 2013 15:59 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Fijn dat zo'n legitimatiebewijs nooit verbrandt in affikkende gebouwen.
Dat bedoel ik.quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:13 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
Ja altijd makkelijk, net als bij 9/11 dat de 2 passpoorten beneden werden gevonden
Hey dit doen we wel vaker.quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:51 schreef heiden6 het volgende:
http://m.guardiannews.com(...)d-christopher-dorner
Pagina van Amber Lyon op facebook ook geliked?quote:
Al jaren.quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:55 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Pagina van Amber Lyon op facebook ook geliked?
Toen ik het verhaal oor het eerst hoorde dacht eindelijk een doorgedraaid persoon die achter de mensen die hem doordraaiden ging ipv een random school uit te moorden maar helaas moest hij familieleden erbij betrokken inderdaad.quote:Op woensdag 13 februari 2013 19:51 schreef Justanotherday het volgende:
Dit verhaal doet me denken aan de film The Negotiator.
Interessant manifest. De man was tot op het bot gefrustreerd over de gang van zaken bij de LAPD.
Alleen begon de hele klopjacht met de moord op de dochter van een oud-agent, deze man stond Chris Dorner bij tijdens zijn rechtszaak (die hij verloor). Met de moord op een onschuldige verloor hij veel sympathie.
Verzekering. :pquote:
Die schoten zijn van de 20+ agenten die om de cabine zitten en niet op hun ammo hoeven te letten,quote:Op donderdag 14 februari 2013 15:28 schreef Infection het volgende:
Hier een video van het hele gebeuren:
http://www.liveleak.com/view?i=34a_1360786062
Ik vraag me af, waarom wordt er zoveel geschoten? Had die ex-agent een heel arsenaal aan MG's in zijn hutje liggen ofzo?
Of steken die agenten nou dat hutje in de fik en doorzeven ze het hutje voor de zekerheid nog maar even met hun hele magazijn? Hoezo corruptie...
quote:Op donderdag 14 februari 2013 15:28 schreef Infection het volgende:
Hier een video van het hele gebeuren:
http://www.liveleak.com/view?i=34a_1360786062
Ik vraag me af, waarom wordt er zoveel geschoten? Had die ex-agent een heel arsenaal aan MG's in zijn hutje liggen ofzo?
Of steken die agenten nou dat hutje in de fik en doorzeven ze het hutje voor de zekerheid nog maar even met hun hele magazijn? Hoezo corruptie...
In Amerika steken ze wel vaker gebouwen in de fik van vijanden waarmee ze in vuurgevecht zijn. Wie kent slachting van Waco, 1993, nog? De religieuze groepering 'Branch Davidians' had zich verscholen in het hoofdgebouw en kwamen uiteindelijk massaal om door brandstichting van de politie. 76 leden verloren daarbij het leven, onder wie 21(!) kinderen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 16:38 schreef Leslie.Chow het volgende:
[..]Als je die video bekijkt lijkt het inderdaad of ze in een oorlogsgebied zijn, en dan te bedenken dat er slechts 1 vijand was.
Daar was naderhand een groot onderzoek voor nodig om boven water te krijgen dat het vuur was aangestoken. Zelfs onder ede werd daar eerst nog over gelogen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 18:14 schreef Justanotherday het volgende:
[..]
In Amerika steken ze wel vaker gebouwen in de fik van vijanden waarmee ze in vuurgevecht zijn. Wie kent slachting van Waco, 1993, nog? De religieuze groepering 'Branch Davidians' had zich verscholen in het hoofdgebouw en kwamen uiteindelijk massaal om door brandstichting van de politie. 76 leden verloren daarbij het leven, onder wie 21(!) kinderen.
[ afbeelding ]
Hij is dood, geidentificeerd aan de hand van zijn gebit. Voorgoed het zwijgen opgelegdquote:Op vrijdag 15 februari 2013 02:07 schreef BaajGuardian het volgende:
hopelijk leeft die man nog en gaat hij nu nog harder door met zn acties.
bron: nu.nlquote:BIG BEAR - De verkoolde menselijke resten die woensdag werden aangetroffen in een huisje bij het Amerikaanse Big Bear, zijn van de doorgedraaide oud-agent Christopher Dorner.
Dat meldt CNN vrijdag. Dorner kwam deze week om leven toen de politie hem belegerde in de blokhut. Doordat het huisje daarbij in brand vloog werd gestoken, duurde het even voordat zijn lichaam geïdentificeerd kon worden.
Inmiddels heeft forensisch onderzoek uitgewezen dat het lichaam in het hutje van de oud-agent is. De politie was op zoek naar Dorner omdat hij meerdere moorden gepleegd zou hebben. Toen politiemensen de oud-agent traceerden, opende hij direct het vuur.
jammerquote:Op vrijdag 15 februari 2013 03:30 schreef Hathor het volgende:
[..]
Hij is dood, geidentificeerd aan de hand van zijn gebit. Voorgoed het zwijgen opgelegd
Ik denk dat het politiekorps vooral blij is dat de vuile was niet buiten hangt.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 04:59 schreef sp3c het volgende:
ik denk dat het hele politiekorps vooral blij is dat die mafkees niet (zoals beloofd) nog meer mensen neer kan schieten
ik zou ook triggerhappy zijn als ik vermoed dat er iemand in de auto zit die me overhoop wil knallen zonder redenquote:Op vrijdag 15 februari 2013 12:36 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Ik denk dat het politiekorps vooral blij is dat de vuile was niet buiten hangt.
Als je al zo hoe triggerhappy de agenten waren bij de twee foutief beschoten auto's.
Dat lijkt me meer iets van de algemene Amerikaanse cultuur waarin alle macho's van zowel leger als politie chickenshit mogen zijn en burgers mogen afmaken ipv zelf een minimaal risico te lopen.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 12:36 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Ik denk dat het politiekorps vooral blij is dat de vuile was niet buiten hangt.
Als je al zo hoe triggerhappy de agenten waren bij de twee foutief beschoten auto's.
Ja, alleen voldeden de auto's in kwestie niet echt aan de beschrijving, toch?quote:Op vrijdag 15 februari 2013 12:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik zou ook triggerhappy zijn als ik vermoed dat er iemand in de auto zit die me overhoop wil knallen zonder reden
jij ook
veranderd niet echt iets aan wat ik zei of wel?quote:Op vrijdag 15 februari 2013 14:34 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Ja, alleen voldeden de auto's in kwestie niet echt aan de beschrijving, toch?
Jawel hoor. Of vind jij het kunnen dat men ineens een blauwe pickup gaat beschieten terwijl het niet eens om een blauwe pickup zou gaan?quote:Op vrijdag 15 februari 2013 16:42 schreef sp3c het volgende:
[..]
veranderd niet echt iets aan wat ik zei of wel?
ik zou het op zich begrijpelijk vinden als ze het vuur op mij openen als ze het vermoeden hebben dat ik agenten wil vermoorden jaquote:Op vrijdag 15 februari 2013 16:47 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Jawel hoor. Of vind jij het kunnen dat men ineens een blauwe pickup gaat beschieten terwijl het niet eens om een blauwe pickup zou gaan?
Dan neem ik aan dat jij het ook de normaalste zaak zou vinden als jij beschoten zou worden in je Zwarte Suzuki Swift terwijl men op zoek is naar een Gele Fiat Multipla.
Op wat was het vermoeden dan gebaseerd? De verdachte was een Negroide man. Niet 2 vrouwen in een ander merk voertuig zoals die wel beschoten werden.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 16:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik zou het op zich begrijpelijk vinden als ze het vuur op mij openen als ze het vermoeden hebben dat ik agenten wil vermoorden ja
de kleur van mijn auto doet er dan niet zo heel veel toe
Dit gedrag verdedigen, kom op manquote:Op vrijdag 15 februari 2013 16:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik zou het op zich begrijpelijk vinden als ze het vuur op mij openen als ze het vermoeden hebben dat ik agenten wil vermoorden ja
de kleur van mijn auto doet er dan niet zo heel veel toe
Alsof die hufters dat geld ooit zouden uitkerenquote:Op vrijdag 15 februari 2013 14:22 schreef SteveBudin het volgende:
Die 1 miljoen beloning van de LAPD was ook al een farce. 1 miljoen als ze hem zouden arresteren![]()
. Hoofddoel van de LAPD was gewoon een kogel door die gast zijn kop jagen en eventueel bewijs van opzet wegwerken.
ik was er toch niet bij?quote:Op vrijdag 15 februari 2013 16:56 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Op wat was het vermoeden dan gebaseerd? De verdachte was een Negroide man. Niet 2 vrouwen in een ander merk voertuig zoals die wel beschoten werden.
http://globalgrind.com/ne(...)photos#ixzz2KoP3FLht
En het bleef helaas niet bij deze fout.
ok manquote:Op vrijdag 15 februari 2013 16:57 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Dit gedrag verdedigen, kom op man
Dus als je triggerhappy bent is het gerechtvaardigd om meerdere keren op onschuldige burgers te schieten die aan geen enkele voorwaarde voldeden die ze enigszins verdacht zou maken. Merk auto, kleur auto, gender, huidskleur.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik was er toch niet bij?
ik heb geen idee waar het opgebaseerd was, ik zeg alleen dat ik ook triggerhappy zou zijn in dit geval
[..]
ok man
ik zeg toch nergens dat het gerechtvaardigd is of wel???quote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:02 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Dus als je triggerhappy bent is het gerechtvaardigd om meerdere keren op onschuldige burgers te schieten die aan geen enkele voorwaarde voldeden die ze enigszins verdacht zou maken. Merk auto, kleur auto, gender, huidskleur.
Rare gedachtenkronkel hou je er op na imo.
En ik niet. Zelfs in deze situatie horen agenten nog wel het verschil tussen een man en een vrouw te herkennen. Maar goed, hier gaan we (gelukkig) niet uitkomen.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik zeg toch nergens dat het gerechtvaardigd is of wel???
dat moet onderzoek uitwijzen, ik zeg enkel dat ik het begrijpelijk vind dat ze wat triggerhappy zijn als er iemand rondloopt die de oorlog verklaarde aan oom agent
ik zeg ook niet dat ze ineens het verschil tussen een man en een vrouw hoeven te zienquote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:06 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
En ik niet. Zelfs in deze situatie horen agenten nog wel het verschil tussen een man en een vrouw te herkennen. Maar goed, hier gaan we (gelukkig) niet uitkomen.
Je hebt gelijk man.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:07 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik zeg ook niet dat ze ineens het verschil tussen een man en een vrouw hoeven te zien
het is nogal een irritante discussie zolang je me woorden in de mond blijft leggen
kleuterquote:
quote:
quote:Christopher Dorner, the former policeman whose charred remains were found in a burned-out cabin in the mountains above Los Angeles following a shootout with sheriff's deputies, died from a possibly self-inflicted gunshot wound, officials said.
An autopsy on Dorner, 33, found that he was killed by a single shot to the head, San Bernardino County Sheriff's Captain Kevin Lacy told a news conference on Friday. Authorities have not yet determined who fired that fatal round. "The information we have seems to indicate that the wound that took Christopher Dorner's life was self-inflicted," Lacy said.
quote:Op zondag 17 februari 2013 01:34 schreef Vaas3 het volgende:
http://www.worldstarhipho(...)wshh5Dd1DD8AZ91noUNd
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |