abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 februari 2013 @ 18:26:17 #151
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_122838504
En hoe zit het nou met die twee gijzelaars die hij in dat inmiddels afgebrande huis had? Of heb ik iets gemist?
It's okay to be white
  woensdag 13 februari 2013 @ 19:25:03 #152
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_122840817
Ik heb even een deel uit zijn manifest gelezen en ik kan goed begrijpen waarom hij hiertoe gedreven is. Het echte tuig zit bij de politie daar. Hoewel ik denk dat bij de media zijn verhaal doen misschien effectiever was geweest dan deze beslissing. Het is jammer dat racisme zo overheersend is daar, je hebt ook van die mensen die zeggen: Zie je wel dat die negers zo zijn, terwijl ze niet doorhebben dat juist door die discriminatie en racisme sommige donkergekleurde mensen zo doen.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_122842105
Dit verhaal doet me denken aan de film The Negotiator.

Interessant manifest. De man was tot op het bot gefrustreerd over de gang van zaken bij de LAPD.
Alleen begon de hele klopjacht met de moord op de dochter van een oud-agent, deze man stond Chris Dorner bij tijdens zijn rechtszaak (die hij verloor). Met de moord op een onschuldige verloor hij veel sympathie.

[ Bericht 9% gewijzigd door Justanotherday op 13-02-2013 20:06:00 ]
pi_122857886
Het is nu bekend hoe de politie is gaan schieten :P
  donderdag 14 februari 2013 @ 00:58:22 #155
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_122858125
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 19:51 schreef Justanotherday het volgende:
Dit verhaal doet me denken aan de film The Negotiator.

Interessant manifest. De man was tot op het bot gefrustreerd over de gang van zaken bij de LAPD.
Alleen begon de hele klopjacht met de moord op de dochter van een oud-agent, deze man stond Chris Dorner bij tijdens zijn rechtszaak (die hij verloor). Met de moord op een onschuldige verloor hij veel sympathie.

Toen ik het verhaal oor het eerst hoorde dacht eindelijk een doorgedraaid persoon die achter de mensen die hem doordraaiden ging ipv een random school uit te moorden maar helaas moest hij familieleden erbij betrokken inderdaad.

Wat ik overigens interessanter aan dit verhaal vind dan deze gek is het optreden van de politie waarin men meerdere malen besloot voertuigen onder vuur te nemen waarvan ze niet wisten wie er inzat. Dat maakt het verhaal van deze man over de corruptie ook meteen weer wat waarschijnlijker.
  donderdag 14 februari 2013 @ 02:33:00 #156
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_122858761
Samenvatting van de laatste dag:

http://latimesblogs.latim(...)s-used-on-cabin.html

Dorner manhunt: Incendiary tear gas reportedly used on cabin

Faced with regular barrages of gunfire, officers confronting suspected killer Christopher Dorner lobbed incendiary tear gas into the cabin where Dorner allegedly was holed up, said law enforcement officials with knowledge of the situation.

The cabin caught on fire and authorities believe Dorner was burned inside. A body was discovered but authorities have not confirmed it was Dorner.

Law enforcement sources said the officers got into several gun battles with Dorner during a nearly four-hour siege at the cabin in the Big Bear area. The standoff began when Dorner allegedly fatally shot a San Bernardino County sheriff’s deputy and seriously injured another.

SWAT officers surrounding the cabin were under a "constant barrage of gunfire," one source said. “He put himself in that position. There weren’t a lot of options.”

Hoping to end the standoff, law enforcement authorities first lobbed "traditional" tear gas into the cabin. When that did not work, they opted to use CS gas canisters, which are known in law enforcement parlance as incendiary tear gas. These canisters have significantly more chance of starting a fire. This gas can cause humans to have burning eyes and start to feel as if they are being starved for oxygen. It is often used to drive barricaded individuals out.

If the body is identified as Dorner’s, the standoff would end a weeklong manhunt for the ex-LAPD officer and Navy Reserve lieutenant suspected in a string of shootings following his firing by the Los Angeles Police Department several years ago. Four people have died in the case, allegedly at Dorner’s hands.

Beck said he would not consider the manhunt over until the body was identified as Dorner. Police remained on tactical alert and were conducting themselves as if nothing had changed in the case, officials said.

The injured deputy is expected to survive but it is anticipated he will need several surgeries. The names of the two deputies have not been released.

Just before 5 p.m., authorities smashed the cabin's windows, pumped in tear gas and called for the suspect to surrender, officials said. They got no response. Then, using a demolition vehicle, they tore down the cabin's walls one by one. When they reached the last wall, they heard a gunshot. Then the cabin burst into flames, officials said.

Last week, authorities said they had tracked Dorner to a wooded area near Big Bear Lake. They found his torched gray Nissan Titan with several weapons inside, they said, and the only trace of Dorner was a short trail of footprints in newly fallen snow.

According to a manifesto that officials say Dorner posted on Facebook, he felt the LAPD unjustly fired him several years ago, when a disciplinary panel determined that he lied in accusing his training officer of kicking a mentally ill man during an arrest. Beck has promised to review the case.
DOCUMENT: Read the manifesto

The manifesto vows "unconventional and asymmetrical warfare" against law enforcement officers and their families. "Self-preservation is no longer important to me. I do not fear death as I died long ago," it said.

On Tuesday morning, two maids entered a cabin in the 1200 block of Club View Drive and ran into a man who they said resembled the fugitive, a law enforcement official said. The cabin was not far from where Dorner's singed truck had been found and where police had been holding news conferences about the manhunt.

The man tied up the maids, and he took off in a purple Nissan parked near the cabin, the official said. About 12:20 p.m., one of the maids broke free and called police.

Nearly half an hour later, officers with the California Department of Fish and Wildlife spotted the stolen vehicle and called for backup, authorities said. The suspect turned down a side road in an attempt to elude the officers but crashed the vehicle, police said.

A short time later, authorities said, the suspect carjacked a light-colored pickup truck. Allan Laframboise said the truck belonged to his friend Rick Heltebrake, who works at a nearby Boy Scout camp.

Heltebrake was driving on Glass Road with his Dalmatian, Suni, when a hulking African American man stepped into the road, Laframboise said. Heltebrake stopped. The man told him to get out of the truck.

As the suspect zoomed past the officers, he rolled down his window and fired about 15 to 20 rounds, officials said. One of the officers jumped out and shot a high-powered rifle at the fleeing pickup. The suspect abandoned the vehicle and took off on foot, police said.

They said he ended up at the Seven Oaks Mountain Cabins, a cluster of wood-frame buildings about halfway between Big Bear Lake and Yucaipa. The suspect exchanged gunfire with San Bernardino County sheriff's deputies as he fled into a cabin that locals described as a single-story, multi-room structure.

The suspect fired from the cabin, striking one deputy, law enforcement sources said. Then he ducked out the back of the cabin, deployed a smoke bomb and opened fire again, hitting a second deputy. The suspect retreated back into the cabin, the sources said.

Within hours, authorities moved in on the cabin. The fire broke out, setting off ammunition that had apparently been inside. On TV, viewers saw only the orange flames and curls of black smoke.
LAPD Chief Beck said his officers have been providing around-the-clock protection for more than 50 people thought to be Dorner's targets since the manifesto was discovered.

Police say Dorner's first victims were the daughter of the retired LAPD official who represented him at his disciplinary hearing and her fiance. Monica Quan and Keith Lawrence were found shot to death Feb. 3 in their car in their condo complex's parking structure.

Days later, officials said, Dorner allegedly attempted to steal a boat in San Diego in a failed bid to escape to Mexico. By Feb. 7, authorities said, he had fled to the Inland Empire. In Corona, police said, he fired at an LAPD officer searching for him at a gas station. About half an later, he allegedly opened fire on two Riverside officers, killing Michael Crain, 34, and injuring his partner.

After his truck was found in Big Bear, authorities swarmed the area, where many cabins sit empty during the winter.

At the height of the search, more than 200 officers scoured the mountain, while others sifted through more than 1,000 tips that poured in after officials offered a $1-million reward.

Just as some officials began to speculate that the former cop had failed to survive in the wilderness, Dorner apparently surfaced.
  donderdag 14 februari 2013 @ 02:41:17 #157
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_122858781

Little remains on Feb. 13, 2013, of the Big Bear cabin where fugitive Christopher Dorner is believed to have died in a shootout with authorities and subsequent fire the day before.

Law enforcement authorities on Feb. 13, 2013, investigate the burned-out cabin where fugitive murder suspect Christopher Dorner was believed to have died after barricading himself inside during a Feb. 12 standoff with police in the Angeles Oaks area of Big Bear.
  donderdag 14 februari 2013 @ 06:42:45 #158
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_122859124
Leuk als dat je cabin is.
Haters everywhere but I don't really care.
  donderdag 14 februari 2013 @ 12:41:33 #159
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_122866925
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 06:42 schreef matthijst het volgende:
Leuk als dat je cabin is.
Verzekering. :p
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  donderdag 14 februari 2013 @ 13:33:12 #160
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_122868760
Jawel, maar toch; niet alles is vervangbaar...
Haters everywhere but I don't really care.
pi_122873341
Hier een video van het hele gebeuren:

http://www.liveleak.com/view?i=34a_1360786062

Ik vraag me af, waarom wordt er zoveel geschoten? Had die ex-agent een heel arsenaal aan MG's in zijn hutje liggen ofzo?

Of steken die agenten nou dat hutje in de fik en doorzeven ze het hutje voor de zekerheid nog maar even met hun hele magazijn? Hoezo corruptie... :')
  donderdag 14 februari 2013 @ 15:49:51 #162
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_122874131
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 15:28 schreef Infection het volgende:

Ik vraag me af, waarom wordt er zoveel geschoten? Had die ex-agent een heel arsenaal aan MG's in zijn hutje liggen ofzo?

Of steken die agenten nou dat hutje in de fik en doorzeven ze het hutje voor de zekerheid nog maar even met hun hele magazijn? Hoezo corruptie... :')
Die schoten zijn van de 20+ agenten die om de cabine zitten en niet op hun ammo hoeven te letten,
ze zijn gewoon hun woede aan het afreageren en hopen op een lucky shot.

Dorner heeft meer aan slechts een MG + een hele sloot ammo dan aan meerdere MG en een beperkte hoeveelheid ammo voor elk wapen. Je kan toch maar een wapen tegelijk hanteren en alles is extra gewicht om te dragen.
pi_122876132
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 15:28 schreef Infection het volgende:

:') Als je die video bekijkt lijkt het inderdaad of ze in een oorlogsgebied zijn, en dan te bedenken dat er slechts 1 vijand was.
pi_122879958
quote:
10s.gif Op donderdag 14 februari 2013 16:38 schreef Leslie.Chow het volgende:

[..]

:') Als je die video bekijkt lijkt het inderdaad of ze in een oorlogsgebied zijn, en dan te bedenken dat er slechts 1 vijand was.
In Amerika steken ze wel vaker gebouwen in de fik van vijanden waarmee ze in vuurgevecht zijn. Wie kent slachting van Waco, 1993, nog? De religieuze groepering 'Branch Davidians' had zich verscholen in het hoofdgebouw en kwamen uiteindelijk massaal om door brandstichting van de politie. 76 leden verloren daarbij het leven, onder wie 21(!) kinderen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Justanotherday op 14-02-2013 18:22:22 ]
pi_122902231
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 18:14 schreef Justanotherday het volgende:

[..]

In Amerika steken ze wel vaker gebouwen in de fik van vijanden waarmee ze in vuurgevecht zijn. Wie kent slachting van Waco, 1993, nog? De religieuze groepering 'Branch Davidians' had zich verscholen in het hoofdgebouw en kwamen uiteindelijk massaal om door brandstichting van de politie. 76 leden verloren daarbij het leven, onder wie 21(!) kinderen.

[ afbeelding ]
Daar was naderhand een groot onderzoek voor nodig om boven water te krijgen dat het vuur was aangestoken. Zelfs onder ede werd daar eerst nog over gelogen.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 02:07:54 #166
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_122902377
hopelijk leeft die man nog en gaat hij nu nog harder door met zn acties.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_122902743
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 02:07 schreef BaajGuardian het volgende:
hopelijk leeft die man nog en gaat hij nu nog harder door met zn acties.
Hij is dood, geidentificeerd aan de hand van zijn gebit. Voorgoed het zwijgen opgelegd
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_122902787
quote:
BIG BEAR - De verkoolde menselijke resten die woensdag werden aangetroffen in een huisje bij het Amerikaanse Big Bear, zijn van de doorgedraaide oud-agent Christopher Dorner.

Dat meldt CNN vrijdag. Dorner kwam deze week om leven toen de politie hem belegerde in de blokhut. Doordat het huisje daarbij in brand vloog werd gestoken, duurde het even voordat zijn lichaam geïdentificeerd kon worden.

Inmiddels heeft forensisch onderzoek uitgewezen dat het lichaam in het hutje van de oud-agent is. De politie was op zoek naar Dorner omdat hij meerdere moorden gepleegd zou hebben. Toen politiemensen de oud-agent traceerden, opende hij direct het vuur.
bron: nu.nl

..dat zal wel een grote opluchting zijn voor corrupte agenten, nu kan Dorner tenminste niet meer de vuile was buiten hangen..
  Moderator vrijdag 15 februari 2013 @ 04:59:14 #169
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_122902822
ik denk dat het hele politiekorps vooral blij is dat die mafkees niet (zoals beloofd) nog meer mensen neer kan schieten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 12:35:39 #170
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_122909899
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 03:30 schreef Hathor het volgende:

[..]

Hij is dood, geidentificeerd aan de hand van zijn gebit. Voorgoed het zwijgen opgelegd
jammer
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 12:36:23 #171
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_122909922
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 04:59 schreef sp3c het volgende:
ik denk dat het hele politiekorps vooral blij is dat die mafkees niet (zoals beloofd) nog meer mensen neer kan schieten
Ik denk dat het politiekorps vooral blij is dat de vuile was niet buiten hangt.
Als je al zo hoe triggerhappy de agenten waren bij de twee foutief beschoten auto's.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  Moderator vrijdag 15 februari 2013 @ 12:38:10 #172
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_122909986
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 12:36 schreef GizartFRL het volgende:

[..]

Als je al zo hoe triggerhappy de agenten waren bij de twee foutief beschoten auto's.
ik zou ook triggerhappy zijn als ik vermoed dat er iemand in de auto zit die me overhoop wil knallen zonder reden

jij ook
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_122910450
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 12:36 schreef GizartFRL het volgende:

[..]

Dat lijkt me meer iets van de algemene Amerikaanse cultuur waarin alle macho's van zowel leger als politie chickenshit mogen zijn en burgers mogen afmaken ipv zelf een minimaal risico te lopen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_122913483
Die 1 miljoen beloning van de LAPD was ook al een farce. 1 miljoen als ze hem zouden arresteren :') :'). Hoofddoel van de LAPD was gewoon een kogel door die gast zijn kop jagen en eventueel bewijs van opzet wegwerken.
Get it and Bet it
pi_122913972
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 12:38 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik zou ook triggerhappy zijn als ik vermoed dat er iemand in de auto zit die me overhoop wil knallen zonder reden

jij ook
Ja, alleen voldeden de auto's in kwestie niet echt aan de beschrijving, toch?
Winnaar FOK! Rounders MLB Fantasy Baseball League 2013
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')