Jij hebt het in elk geval door want dat is precies wat we nodig hebben. Het geld moet weer gaan rollen en daarbij maakt het niet uit of het gespaard of geleend geld is.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 23:50 schreef DeGemaskerdeMuchacho het volgende:
Kom maar door: spaarhypotheken terug, regeerakkoord maatregel mbt aftrek terugdraaien, en 10% boven woningwaarde kunnen lenen.
Wat een onzin. Op sociaaleconomisch gebied heeft de SGP helemaal geen controversiële standpunten. Beetje tussen VVD en CDA in, prima partner voor een compromis dus. Daarom heb ik ook nooit de ophef gesnapt over de gedoogsteun van de SGP, in 99 % van de kwesties is het gewoon een normale partij.quote:Op woensdag 13 februari 2013 00:22 schreef Elfletterig het volgende:
Als je twee, drie jaar geleden had gezegd dat VVD, PvdA, CU, D66 en SGP ooit nog eens zouden samenwerken om samen tot een akkoord te komen, was je recht in je gezicht uitgelachen en onmiddellijk afgevoerd naar een gesloten inrichting...
Is het werkelijk nodig om in ieder topic over de woningmarkt je hele financiele huishouding op FOK! te spammen?quote:Op woensdag 13 februari 2013 00:48 schreef bulbjes het volgende:
Dag ouderlijk huis :'-( De huren stijgen zoals het er naar uitziet nog met 6,5 procent dus binnen nu en een aantal jaar worden mijn ouders hun huis uitgejaagd waar ze al zo lang zo fijn wonenZonder opties overigens, want kopen kunnen ze niet (60plus en te weinig inkomen). En hallo enorm dalende koopkracht voor mezelf. Mijn huur (laagste inkomensgroep) gaat dus jaarlijks 4 procent stijgen, en huursubsidie val ik met mijn ongeveer 21500 per jaar NET buiten. Ben nu bijna een derde van m'n inkomsten kwijt aan huur, dat wordt straks dus uiteindelijk ruim de helft of meer. En een derde op 1100 euro is al minder wat je overhoudt dan een derde op 3000 netto bij rijkere mensen, laat staan wat ik straks overhoud als ik de helft van mn inkomen aan huur kwijt ben. Bleh :'-(
Welkom in de groep.quote:Op woensdag 13 februari 2013 01:48 schreef Nemephis het volgende:
Ik zie de gevolgen van die akkoord met angst en beven tegemoet. Het zal er wel op neer komen dat ik nog meer geld kwijt ben voor hetzelfde.
Hoezo krijg jij geen huursubsidie als je maar 1100 euro per maand verdiend?? dat is het miniumloonquote:Op woensdag 13 februari 2013 00:48 schreef bulbjes het volgende:
Dag ouderlijk huis :'-( De huren stijgen zoals het er naar uitziet nog met 6,5 procent dus binnen nu en een aantal jaar worden mijn ouders hun huis uitgejaagd waar ze al zo lang zo fijn wonenZonder opties overigens, want kopen kunnen ze niet (60plus en te weinig inkomen). En hallo enorm dalende koopkracht voor mezelf. Mijn huur (laagste inkomensgroep) gaat dus jaarlijks 4 procent stijgen, en huursubsidie val ik met mijn ongeveer 21500 per jaar NET buiten. Ben nu bijna een derde van m'n inkomsten kwijt aan huur, dat wordt straks dus uiteindelijk ruim de helft of meer. En een derde op 1100 euro is al minder wat je overhoudt dan een derde op 3000 netto bij rijkere mensen, laat staan wat ik straks overhoud als ik de helft van mn inkomen aan huur kwijt ben. Bleh :'-(
Staat er toch, hij verdiend net te veel en dan krijgt je nada.quote:Op woensdag 13 februari 2013 02:15 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Hoezo krijg jij geen huursubsidie als je maar 1100 euro per maand verdiend?? dat is het miniumloon
Waarom zou een daling van datgene wat op de grond staat, namelijk huizen, leiden tot een daling van grondprijzen? Het zorgt juist voor meer vraag naar grond.quote:Op woensdag 13 februari 2013 04:13 schreef deelnemer het volgende:
De HRA zou drastisch moeten worden ingeperkt. Dan dalen de grondprijzen, en daarmee de huizen prijzen, en kunnen starters weer een woning kopen.
De afgelopen 15 jaar heeft de VVD nooit een absolute meerderheid gehad. Vreemd om dus alles naar de VVD toe te schuiven.quote:Dit slechte beleid moeten we daarom continueren onder aanvoering van de VVD die deze zotzooi heeft veroorzaakt ( roepende dat zij financieel verantwoordelijk beleid voeren).
Bouwgrond kost 350 euro per vierkante meter.quote:Op woensdag 13 februari 2013 04:19 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Waarom zou een daling van datgene wat op de grond staat, namelijk huizen, leiden tot een daling van grondprijzen? Het zorgt juist voor meer vraag naar grond.
quote:Op woensdag 13 februari 2013 00:11 schreef quo_ het volgende:
[..]
Jij hebt het in elk geval door want dat is precies wat we nodig hebben. Het geld moet weer gaan rollen en daarbij maakt het niet uit of het gespaard of geleend geld is.
Dit soort afremmende maatregelen kunnen beter doorgevoerd worden in een tijd van hoogconjunctuur. Ze werken dan remmend op de dreigende zeepbellen en luchtkastelen. Huidig en vorig kabinet hebben ze op het verkeerde moment ingezet en de haperende economie kapot bezuinigd en elke consument de stuipen op het lijf gejaagd.
De HRA heeft geleidt tot een onverantwoordelijke opdrijving van huizenprijzen en hypotheekschuld. Wie waren daar nu zo voor en probeerde daarmee kiezers te trekken tijdens de 2e kamer verkiezingen? Het CDA en de VVD. De bevolking ophitsen, maar geen enkele analyse van de macro-economische consequenties. Allemaal mogelijk omdat de bevolking het niet begrijpt en de politiek ze misleid.quote:Op woensdag 13 februari 2013 04:19 schreef Kowloon het volgende:
De afgelopen 15 jaar heeft de VVD nooit een absolute meerderheid gehad. Vreemd om dus alles naar de VVD toe te schuiven.
De HRA heeft daar niks mee te maken, ja de HRA zorgt voor meer koopkracht, maar dat zou geen issue zijn als overheden niet zo zouden stoeien met de beschikbaarheid van bouwgrond.quote:Op woensdag 13 februari 2013 04:23 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Bouwgrond kost 350 euro per vierkante meter.
Gewone grond 6 - 8 euro per vierkante meter.
Niet een gebrek aan grond bepaald de hoge prijs voor bouwgrond.
De hoge prijs voor bouwgrond is het gevolg van de gestimuleerde koopkracht door de HRA en de beperkte mate waarin bouwgrond beschikbaar wordt gesteld.
Vergeet de PvdA niet, die zijn pas heel recent omgeslagen. Het voortbestaan van de HRA een heeft brede basis in de politiek.quote:Op woensdag 13 februari 2013 04:26 schreef deelnemer het volgende:
[..]
De HRA heeft geleidt tot een onverantwoordelijke opdrijving van huizenprijzen en hypotheekschuld. Wie waren daar nu zo voor en probeerde daarmee kiezers te trekken tijdens de 2e kamer verkiezingen? Het CDA en de VVD. De bevolking ophitsen, maar geen enkele analyse van de macro-economische consequenties. Allemaal mogelijk omdat de bevolking het niet begrijpt en de politiek ze misleid.
Dat het goedkoper maken van huizen voor kopers de prijzen opdrijft, is elementaire marktlogica en tevens de sleutel voor de hele macro-economische analyse van de HRA.quote:Op woensdag 13 februari 2013 04:49 schreef Kowloon het volgende:
[..]
De HRA heeft daar niks mee te maken, ja de HRA zorgt voor meer koopkracht, maar dat zou geen issue zijn als overheden niet zo zouden stoeien met de beschikbaarheid van bouwgrond.
Slechtste advies in jarenquote:Op woensdag 13 februari 2013 00:11 schreef quo_ het volgende:
[..]
Jij hebt het in elk geval door want dat is precies wat we nodig hebben. Het geld moet weer gaan rollen en daarbij maakt het niet uit of het gespaard of geleend geld is.
Dit soort afremmende maatregelen kunnen beter doorgevoerd worden in een tijd van hoogconjunctuur. Ze werken dan remmend op de dreigende zeepbellen en luchtkastelen. Huidig en vorig kabinet hebben ze op het verkeerde moment ingezet en de haperende economie kapot bezuinigd en elke consument de stuipen op het lijf gejaagd.
Ah, ja inderdaad man.quote:Op woensdag 13 februari 2013 05:29 schreef Trebo het volgende:
Weet je wat ik zo gek vind, ik betaal ¤600,- aan huur iedere maand, dat doe ik al 5 jaar altijd netjes keurig op tijd. Wij willen ontzettend graag een huis kopen met dezelfde woonlasten maar het is bijna onmogelijk om een hypotheek te krijgen. Dat komt omdat het meerendeel van de starters geen vast contract heeft. Als de banken (overheid) daar wat minder streng in zouden komt de hele huizenmarkt weer in beweging.
Dat hoop ik al sinds Paars Iquote:Op woensdag 13 februari 2013 00:22 schreef Elfletterig het volgende:
Maar het kan raar lopen in dit land. Hopelijk komt er nu eindelijk eens écht beleid. Daar zitten we namelijk met smart op te wachten. Aan de bak, graag.
Niet starters kunnen net zo goed hun baan verliezen. Niet starters kunnen net zo goed niks gespaard hebben.quote:Op woensdag 13 februari 2013 07:36 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ah, ja inderdaad man.
Zodat als de starters hun baan verliezen, de hypotheken weer niet afbetaald kunnen worden, omdat de starters niks hebben gespaard. Is dat een goed idee?
banken maken gewoon een afweging op basis van risicos. Een bank heeft niets liever dan een afbetaaldr hypotheek en als ze die kunnem verstrekken doen ze dat. Maar starters zonder ot zijn gewoon kwetsbaar.quote:Op woensdag 13 februari 2013 07:46 schreef Trebo het volgende:
[..]
Niet starters kunnen net zo goed hun baan verliezen. Niet starters kunnen net zo goed niks gespaard hebben.
Waarom? In Berlijn wonen ruim 10x zoveel mensen als in utrecht, en je woont er voor de helft van het geld of minder. Men moet gewoon niet zo miereneuken, en huizen bouwen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 08:24 schreef arjan1212 het volgende:
Betaalbaar word het nooit natuurlijk. dan moet je in een gebied met weinig inwoners en nog minder banen gaan wonen of in de derde wereld enz
Eh nee, want de sociale huurgrens valt weg voor die groep. Ergo, de huizenprijzen voor die woningen kunnen doorstijgen in het oneindige... tenminste, volgens de laatst bekende plannen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 08:25 schreef Catch22- het volgende:
Ze moeten niet weg, ze gaan alleen naar rato hetzelfde voor hun gesubsidieerde woning betalen als lage inkomens
Het lijkt me dat die stijging wel een limiet heeft. Mensen zullen echt niet boven de marktprijs gaan betalenquote:Op woensdag 13 februari 2013 08:49 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Eh nee, want de sociale huurgrens valt weg voor die groep. Ergo, de huizenprijzen voor die woningen kunnen doorstijgen in het oneindige... tenminste, volgens de laatst bekende plannen.
Het is dus echt mensen wegjagen.
quote:Op woensdag 13 februari 2013 08:44 schreef xminator het volgende:
Kom! Laten we de huizenmarkt bubble intact houden.
Alleen al de VVD en de PvdA zijn totaal verschillend. Daar komen deze drie partijen nu bij. In veel opzichten zijn D66 en SGP tegenpolen van elkaar.quote:Op woensdag 13 februari 2013 01:35 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Wat een onzin. Op sociaaleconomisch gebied heeft de SGP helemaal geen controversiële standpunten. Beetje tussen VVD en CDA in, prima partner voor een compromis dus. Daarom heb ik ook nooit de ophef gesnapt over de gedoogsteun van de SGP, in 99 % van de kwesties is het gewoon een normale partij.
Nee dus. Niet in het laatste voorstel. De huurprijs bleef dan gewoon met inflatie + 'boetepercentage' stijgen. OOK als de huurprijs boven de sociale huurgrens gekomen zou zijn en je dus feitelijk niet meer in een sociale huurwoning zit (immers betaal je meer huur dan de sociale huurgrens).quote:Op woensdag 13 februari 2013 09:18 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Het lijkt me dat die stijging wel een limiet heeft. Mensen zullen echt niet boven de marktprijs gaan betalen
indien dat het geval is, lijkt het me een beetje overdreven.quote:Op woensdag 13 februari 2013 10:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee dus. Niet in het laatste voorstel. De huurprijs bleef dan gewoon met inflatie + 'boetepercentage' stijgen. OOK als de huurprijs boven de sociale huurgrens gekomen zou zijn en je dus feitelijk niet meer in een sociale huurwoning zit (immers betaal je meer huur dan de sociale huurgrens).
Het was dus ECHT de bedoeling dat je ging verhuizen.
nogmaals; met 43k heb je niets te zoeken in een sociale huurwoning.quote:Op woensdag 13 februari 2013 10:29 schreef bulbjes het volgende:
Ff snel, op welke zender komt die persco nu? Oh nvermind...ned 1 nu dus :p Nou, inkomens na 43000 dus 4 procent excl inflatie erbij...das dus al meer dan 6.5 procent zoals ferry mingele gister zei. Inflatie is momenteel al 3 procent, dus 4 procent plus inflatie is alweer 7 procent. Gelukkig wel 'maatwerk' als je inkomen daalt nu geloof ik...maar vraag me af of dat in alle gevallen wel geldt.
Ook niet als je daar al 30 jaar hebt gewoond en nu circa 55 jaar bent? Denk je dat je dan zomaar een huisje kan kopen, daar krijg je niet eens een hypotheek voor.quote:Op woensdag 13 februari 2013 10:40 schreef Catch22- het volgende:
[..]
nogmaals; met 43k heb je niets te zoeken in een sociale huurwoning.
En als je daar al zit vanaf toen je nog 43K GULDENS verdiende?quote:Op woensdag 13 februari 2013 10:40 schreef Catch22- het volgende:
[..]
nogmaals; met 43k heb je niets te zoeken in een sociale huurwoning.
dan kan je alsnog verhuizen. Het verleden doet er imo niet toe.quote:Op woensdag 13 februari 2013 10:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En als je daar al zit vanaf toen je nog 43K GULDENS verdiende?
Dan ga je wat anders huren. 43k is een bovenmodaal salaris en niet de doelgroep van gesubsidieerde woningbouwquote:Op woensdag 13 februari 2013 10:41 schreef xminator het volgende:
[..]
Ook niet als je daar al 30 jaar hebt gewoond en nu circa 55 jaar bent? Denk je dat je dan zomaar een huisje kan kopen, daar krijg je niet eens een hypotheek voor.
Simpeler gezegd dan gedaan, vrije huursector is te duur. Bovendien dan ga je met pensioen en heb je niet meer genoeg geld om via de vrije sector te huren, wat dan?quote:Op woensdag 13 februari 2013 10:43 schreef Catch22- het volgende:
[..]
dan kan je alsnog verhuizen. Het verleden doet er imo niet toe.
[..]
Dan ga je wat anders huren. 43k is een bovenmodaal salaris en niet de doelgroep van gesubsidieerde woningbouw
En dat willen ze nu bereiken door de huur zonder plafond door te laten stijgen en dan vind je het overdrevenquote:Op woensdag 13 februari 2013 10:43 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Door het plafond vind ik onzin, ik vind dat je met een bovenmodaal salaris niet meer gesubsidieerd hoeft te wonen. Als je een huur betaalt die hoog genoeg is om de subsidie overbodig te maken (ofwel marktconform) als je dat zou moeten kunnen betalen, dan zou ik het een prima akkoord vinden.quote:Op woensdag 13 februari 2013 10:46 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En dat willen ze nu bereiken door de huur zonder plafond door te laten stijgen en dan vind je het overdrevenWat wil je nou?
En waarom zou ik MOETEN verhuizen als ik hier al 15 jaar woon en naar mijn zin woon. Dat ik de downsides op de koop toe neem?
Daarnaast is er in mijn specifieke geval nog wat vreemds aan de hand. IK verhuur onder sociale huurgrens, maar als deze woningen vrijkomen gaan ze weg voor BOVEN de sociale huurgrens. Indien ik er dus uitga, komt deze woning helemaal niet vrij voor de bedoelde doelgroep.
Gesubsidieerd wonen? De meeste mensen die bijvoorbeeld al 30 jaar in een appartementje wonen hebben denk ik al reeds meer betaalt qua huurkosten dan dat het zou kosten als je het nieuw koopt.quote:Op woensdag 13 februari 2013 10:50 schreef Catch22- het volgende:
onzin, ik vind dat je met een bovenmodaal salaris niet meer gesubsidieerd hoeft te wonen. Als je een huur betaalt die hoog genoeg is om de subsidie overbodig te maken (ofwel marktconform) als je dat zou moeten kunnen betalen, dan zo
Dan moet je kopen, huren houdt in dat je niets zelf opbouwt. Ik snap ook niet dat je met zo'n salaris nooit hebt gekocht, want dan had je nu een eigen woning en eigen vermogen gehad.quote:Op woensdag 13 februari 2013 10:53 schreef xminator het volgende:
[..]
Gesubsidieerd wonen? De meeste mensen die bijvoorbeeld al 30 jaar in een appartementje wonen hebben denk ik al reeds meer betaalt qua huurkosten dan dat het zou kosten als je het nieuw koopt.
Het gaat niet om mijzelf, ik relativeer alleen naar datgene wat ik zie. Mensen hadden destijds dus geen geld om een huis te kopen, anders hadden ze dat wel gedaan neem ik aan.quote:Op woensdag 13 februari 2013 10:55 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Dan moet je kopen, huren houdt in dat je niets zelf opbouwt. Ik snap ook niet dat je met zo'n salaris nooit hebt gekocht, want dan had je nu een eigen woning en eigen vermogen gehad.
quote:Op woensdag 13 februari 2013 10:52 schreef arjan1212 het volgende:
Van alle sociale huurwoningen de huur omhoog naar 800 euro per maand
mensen met een laag inkomen meer huursubsidie geven
Wat is het nut om mensen meer huur te laten betalen dan? Daardoor komt die bijstandsmoeder nog steeds niet sneller aan een woning toch?quote:Op woensdag 13 februari 2013 10:50 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Door het plafond vind ik onzin, ik vind dat je met een bovenmodaal salaris niet meer gesubsidieerd hoeft te wonen. Als je een huur betaalt die hoog genoeg is om de subsidie overbodig te maken (ofwel marktconform) als je dat zou moeten kunnen betalen, dan zou ik het een prima akkoord vinden.
Wat stellen jullie voor om het scheefwonen tegen te gaan dan ?
precies. Mijn vader verdient met zijn 2300 netto net wat boven die 43000. Hij is nu 60 en ze wonen al rond de 30 jaar in hun huis. Kopen gaat dus niet, en vrije sector is straks als mn vader met pensioen gaat ook te duur (bovendien leveren ze dan fors in op ruimte en zullen ze dus spullen -verzameling-moeten verkopen. Luxeprobleem, maar vervelend). Hoop maar dat ze de huur kunnen blijven betalen en t dan weer wat daalt als hij met pensioen gaat zodat t ook dan betaalbaar blijft.quote:Op [url=http://foru mijnm.fok.nl/topic/1934069/3/25#122820937]woensdag 13 februari 2013 10:45[/url] schreef xminator het volgende:
[..]
Simpeler gezegd dan gedaan, vrije huursector is te duur. Bovendien dan ga je met pensioen en heb je niet meer genoeg geld om via de vrije sector te huren, wat dan?
Misschien omdat ze helemaal geen behoefte aan een eigen woning hebben? Waarom zou iedereen met een bepaald inkomen MOETEN kopen?? EN dat wat je bespaart aan maandelijkse lasten kan je natuurlijk ook sparen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 10:55 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Dan moet je kopen, huren houdt in dat je niets zelf opbouwt. Ik snap ook niet dat je met zo'n salaris nooit hebt gekocht, want dan had je nu een eigen woning en eigen vermogen gehad.
Maar wat valt allemaal onder sociale huurwoningen? Alles wat gehuurd kan worden via woonstichtingen? Of alles wat onder de grens zit voor de huursubsidie?quote:Op woensdag 13 februari 2013 10:43 schreef Catch22- het volgende:
[..]
[..]
Dan ga je wat anders huren. 43k is een bovenmodaal salaris en niet de doelgroep van gesubsidieerde woningbouw
alles wat gehuurd kan worden bij een woningcoorperatie. Genoeg sociale huur waar je al n huurprijs betaald boven huursubsidiegrens.quote:Op woensdag 13 februari 2013 10:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar wat valt allemaal onder sociale huurwoningen? Alles wat gehuurd kan worden via woonstichtingen? Of alles wat onder de grens zit voor de huursubsidie?
Nee, maar dan komt er wel meer overheidsbudget vrijquote:Op woensdag 13 februari 2013 10:56 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat is het nut om mensen meer huur te laten betalen dan? Daardoor komt die bijstandsmoeder nog steeds niet sneller aan een woning toch?
Het is imo niet alleen voor de woningmarkt, maar ook voor het budgetquote:Dat hele scheefwonen is een belachelijke term die blijkbaar alleen op huren van toepassing is. Wat met iemand met een bovenmodaal inkomen die een klein huisje koopt en maximaal HRA geniet? Die moet nu toch ook niet opeens SNELLER HRA afbouwen dan iemand die in een groter huis woont of minder verdient?
Maar wel van de overheid naar de woningbouwcoroporatiequote:Overigens betekent "gesubsidieerd" wonen in dit geval alleen dat je een lagere huur betaald dan volgens een punten systeem gevraagd zou kunnen worden. Het is niet alsof er daadwerkelijk een geldstroom van overheid naar huurder gaat ofzo.
Als ze voor bovenmodalers de huurprijs volgens een puntensysteem gaan berekenen, dan is de stap naar particulier huren of kopen groter.quote:Overigens mogen ze van mij bovenmodalers best verhogen naar de sociale huurgrens (momenteel 681,-)
ze moeten niet kopen; ze hoeven alleen niet gesponsord te worden op hun huur.quote:Op woensdag 13 februari 2013 10:58 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Misschien omdat ze helemaal geen behoefte aan een eigen woning hebben? Waarom zou iedereen met een bepaald inkomen MOETEN kopen?? EN dat wat je bespaart aan maandelijkse lasten kan je natuurlijk ook sparen.
En ik ken ook zat mensen die in dikke shit zitten met een eigen woning. Niks eigen vermogen, hooguit schuld. Zeker na scheidingen en dergelijke.
gaat niet om salaris alleen, verzamelinkomen van box 1,2,en 3 van jou en evt partner of inwonende kinderen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 10:43 schreef Catch22- het volgende:
Als we nou eens 50-75% van de sociale huurwoningen naar de particuliere sector overhevelen, hebben ze keuze genoeg.quote:Op woensdag 13 februari 2013 11:03 schreef xminator het volgende:
Ja maar het is ook onzin dat de bovenmodalers nu zo goed als verplicht gaan worden om een huis te kopen terwijl er zo veel onzekerheid is. De overheid houdt de huizenprijzen ook kunstmatig hoog tot en met 2017, wat gaat er daarna gebeuren? Ah, dat boeit ze niet!
hier klinkt ook een portie afgunst uit.quote:Op woensdag 13 februari 2013 11:01 schreef Catch22- het volgende:
Ik snap dat er mensen last gaan krijgen (met name ouderen), maar er moet wat veranderen. Het is gewoon onzin dat iemand met 45k in een huis van 300p/m woont omdat hij er toevallig in is gerold toen hij minder verdiende.
och lieverd, ik heb net een prachtig huis gekocht ver onder mijn budget en ik gun iedereen het allerbeste, maar het kan niet zo zijn dat mensen profiteren van regelingen die niet voor hen zijn bedoeldquote:Op woensdag 13 februari 2013 11:10 schreef computergirl het volgende:
[..]
hier klinkt ook een portie afgunst uit.
Mensen maken keuzes hoe ze hun beschikbare inkomen willen besteden, dat is de essentie van de economie.
Sommige bijstandstrekker willen elk jaar een nog grote breedbeeld televisie die ze op afbetaling kopen, sommige millionairs kopen goedkoop oud brood en lopen in kleren waar de gaten inzitten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |