Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)delijk-ongeluk.dhtmlquote:Dronken vrouw geen celstraf na dodelijk ongeluk
Een 42-jarige dronken automobiliste uit Nigtevegt die in maart vorig jaar een 44-jarige motorrijder doodreed, mag 4 jaar lang geen auto meer besturen. De rechtbank in Utrecht veroordeelde haar dinsdag verder tot een werkstraf van 240 uur en een half jaar voorwaardelijke gevangenisstraf.
Voor het fatale ongeval in Loenen aan de Vecht had de vrouw een glas prosecco en een liter rode wijn gedronken. De vrouw hoeft nu nog niet de gevangenis in, omdat haar zaak door het Openbaar Ministerie traag is behandeld en omdat zij de zorg voor jonge kinderen heeft, aldus de rechter.
quote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:44 schreef Elfletterig het volgende:
Voor het fatale ongeval in Loenen aan de Vecht had de vrouw een glas prosecco en een liter rode wijn gedronken
Wellicht moeten ze gelijk maar even nakijken of dat laatste wel verstandig isquote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:44 schreef Elfletterig het volgende:
De vrouw hoeft nu nog niet de gevangenis in, omdat haar zaak door het Openbaar Ministerie traag is behandeld en omdat zij de zorg voor jonge kinderen heeft, aldus de rechter.
Het schijnt dat je kinderen bij jeugdzorg brengen ook niet altijd helemaal goed gaatquote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:46 schreef kwiwi het volgende:
n Loenen aan de Vecht had de vrouw een glas prosecco en een liter rode wijn gedronken
4 jaar onvoorwaardelijk rijverbod, half jaar voorwaardelijk en een taalstraf van 240 lijkt mij redelijk genoeg. Het staat niet gelijk aan moord, wat velen willen denken.quote:
Minimaal dood door schuld/doodslag toch?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:51 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
4 jaar onvoorwaardelijk rijverbod, half jaar voorwaardelijk en een taalstraf van 240 lijkt mij redelijk genoeg. Het staat niet gelijk aan moord, wat velen willen denken.
Er zullen meer zaken meewegen zoals bijvoorbeeld de jonge kinderen. Desondanks vind ik de straf nog steeds veel te laag (er van uitgaande dat de drank de hoofddader was en mevrouw gewoon zat was). 240uur is in Nederland het maximale wat je kan krijgen (6 weken schoffelen) het zou neit verkeerd zijn om ook langere werkstraffen te maken (3 maanden tot een jaar bijvoorbeeld). Er staat verder ook niets vermeld over het ongeluk.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:52 schreef jogy het volgende:
[..]
Minimaal dood door schuld/doodslag toch?
Ja, ik vind dat ze eigenlijk wel recht heeft op een flinke financiële compensatie nu....quote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:59 schreef xenobinol het volgende:
Deze vrouw is al zwaar genoeg gestraft door alle negatieve opmerkingen in dit topic
Uiteraard en ik vind op zich ook wel dat kinderen niet de dupe moeten worden van de domheid van de ouder en als zij de enige opvoeder is van de voornoemde kinderen lijkt het mij ook verschrikkelijk als die kinderen naar een pleeggezin of weeshuis moeten gaan terwijl mams haar straf uit zit. Maar het blijft een zuur geheel, zeker voor de nabestaanden. Op zich zou ik het ook niet erg vinden als zo'n persoon een werkstraf van 2 of 3 jaar krijgt waar ze in een revalidatiecentrum moet werken waar ze veelvuldig met verongelukten in contact komt oid. Het liefst nog in een outfit die herkenbaar maakt wat ze gedaan heeft maar dat gaat misschien net een schandpaal-stapje te verquote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:59 schreef A-mineur het volgende:
[..]
Er zullen meer zaken meewegen zoals bijvoorbeeld de jonge kinderen. Desondanks vind ik de straf nog steeds veel te laag (er van uitgaande dat de drank de hoofddader was en mevrouw gewoon zat was). 240uur is in Nederland het maximale wat je kan krijgen (6 weken schoffelen) het zou niet verkeerd zijn om ook langere werkstraffen te maken (3 maanden tot een jaar bijvoorbeeld). Er staat verder ook niets vermeld over het ongeluk.
Dat lijkt me ondertussen sowieso wel gewenst bij vrouwen.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:04 schreef Boris_Karloff het volgende:
Nooit meer een auto besturen was toch minimaal gewenst
nee joh, dan kunnen de kids niet meer naar school, want fietsen of de bus is onmenselijk.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:04 schreef Boris_Karloff het volgende:
Omdat dat blijkbaar niet rechtvaardig is. Waarschijnlijk had de traagheid van het OM tot gevolg dat de beste vrouw geterroriseerd werd door anderen of haarzelf en als zodanig zwaarder of even zwaar gestraft als wanneer ze direct de cel `ingeknikkerd' werd. Of iets anders.quote:Waarom durven rechters in dit soort zaken niet door te pakken en impopulaire maatregelen te nemen
Ja dat is ook zo. Ze heeft welliswaar een bewust risico genomen door een auto te gaan besturen terwijl dit eigenlijk gewoon niet meer mogelijk was. Daarmee heeft ze misschien wel 2 jonge kinderen hun vader ontnomen. Maargoed, de schrik zal er zeker in zitten.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:06 schreef A-mineur het volgende:
Ik denk ook niet dat ze doelbewust dit heeft gedaan, iedereen maakt wel eens fouten, deze enkel met dramatische afloop. Ik denk dat ze er zelf ook wel enorm van geschrokken is, zeker als moeder van jonge kinderen.
Hoe kan je NIET doelbewust jezelf laveloos zuipen de auto instappen?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:06 schreef A-mineur het volgende:
Ik denk ook niet dat ze doelbewust dit heeft gedaan, iedereen maakt wel eens fouten, deze enkel met dramatische afloop. Ik denk dat ze er zelf ook wel enorm van geschrokken is, zeker als moeder van jonge kinderen.
Omdat ze niet doelbewust iemand doodgereden heeft. Ze heeft wél doelbewust het risico genomen. Dat is nogal een verschil.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Hoe kan je NIET doelbewust jezelf laveloos zuipen de auto instappen?
In het artikel verwijst het naar een liter wijn, ik weet niet hoe zat je van een liter wijn (ik drink het niet) wordt, maar als ik dat op 6/7 biertjes zou tellen dan kan ik dat niet echt laveloos noemen, verstandig is het zeker niet. Maar dat is deels oorzaak van het dronken worden, je grenzen vervagen zeg maar.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Hoe kan je NIET doelbewust jezelf laveloos zuipen de auto instappen?
Bedenk nog eens even een keer dat die vrouw met een toeter van heb ik jou daar achter het stuur is gaan zitten he. Een hele fles wijn, en de rest. Dan weet je prima dat je bezopen bent en niet meer kan rijden.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:51 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
4 jaar onvoorwaardelijk rijverbod, half jaar voorwaardelijk en een taalstraf van 240 lijkt mij redelijk genoeg. Het staat niet gelijk aan moord, wat velen willen denken.
8/9 biertjes. Of wel 2 a 2,5 liter bier. Dat is voor mij voldoende om niet in de auto te stappen.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:13 schreef A-mineur het volgende:
[..]
In het artikel verwijst het naar een liter wijn, ik weet niet hoe zat je van een liter wijn (ik drink het niet) wordt, maar als ik dat op 6/7 biertjes zou tellen dan kan ik dat niet echt laveloos noemen, verstandig is het zeker niet. Maar dat is deels oorzaak van het dronken worden, je grenzen vervagen zeg maar.
neem nog een glaasjequote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:40 schreef Gia het volgende:
Mevrouw had beter haar mobiel gepakt, wat vrienden gebeld, en die op het slachtoffer laten inschoppen. Voordat de hulpdiensten arriveerden.
Dan was het vrijspraak geweest.
In de zin van lettertekens in klanken omzetten ja.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 17:27 schreef waht het volgende:
Vrijuit? Iedereen hier kan wel lezen verder?
Ja, dus laten we nu maar zorgen dat ze dat ook niet meer kan dan?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 17:58 schreef Leandra het volgende:
Absurd, de motorrijder had geen jonge kinderen die verzorgd moeten worden?
Het is te zot voor woorden om met een fles wijn op te gaan rijden, dat is een risico wat je neemt, als ze zichzelf met haar bezopen kop kapotgereden had dan had ze haar kinderen nu ook niet meer kunnen verzorgen.
Niet omdat, maar ik vind het niet iets waarmee de rechter rekening moet houden als hij de strafmaat bepaalt.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 18:00 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, dus laten we nu maar zorgen dat ze dat ook niet meer kan dan?
Ik zie ook graag dat men betekenis kan geven aan deze klanken.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 17:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
In de zin van lettertekens in klanken omzetten ja.
Dergelijke verzuchtingen herken ik wel. Ik vraag me wel eens af of de maatschappij er wel bij gebaat is dat elk kind leert lettertekens te herkennen.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 18:14 schreef waht het volgende:
[..]
Ik zie ook graag dat men betekenis kan geven aan deze klanken.
Waarom zou je uberhaupt taakstraffen geven voor misdrijven?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 18:18 schreef raptorix het volgende:
Ik zou pleiten voor veel hogere taakstraffen, nu is 240 uur de max, maar eigenlijk zou je zo iemand gewoon 3000 uur taakstraf moeten geven, laat haar maar de komende jaren al haar vrije tijd kwijt zijn aan werk in een revalidatie huis.
Omdat het in veel gevallen veel effectiever werkt en goedkoper is, iemand 2 jaar de bak ingooien, of iemand 10 jaar verplichten elk weekend invaliden te verzorgen, wat denk je dat beter helpt?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 18:23 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Waarom zou je uberhaupt taakstraffen geven voor misdrijven?
Efficienter hoe? We hebben het over iemand doorrijden na een fles wijn, geen kauwgompje bij de ah jatten, voor mij part bouwen we een guillotine opquote:Op dinsdag 12 februari 2013 18:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Omdat het in veel gevallen veel effectiever werkt en goedkoper is, iemand 2 jaar de bak ingooien, of iemand 10 jaar verplichten elk weekend invaliden te verzorgen, wat denk je dat beter helpt?
Ik zei effectiever, niet efficienterquote:Op dinsdag 12 februari 2013 18:25 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Efficienter hoe? We hebben het over iemand doorrijden na een fles wijn, geen kauwgompje bij de ah jatten, voor mij part bouwen we een guillotine op
Dan alsnog helpt dat helemaal niets, je lost het probleem niet op, er is geen vergelding en geen maatschappelijk belangquote:Op dinsdag 12 februari 2013 18:27 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik zei effectiever, niet efficienter
Conclusie : studeer af voor rechter en maak verschil....quote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:44 schreef Elfletterig het volgende:
Welkom in Nederland.....
Dank je wel. Jij ook.
[..]
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)delijk-ongeluk.dhtml
Ik weet al welke reacties ik kan verwachten van de experts. Er zal wel weer geen oorzakelijk verband zijn dat bewezen kan worden. Of iets in die richting.
Maar ik vind het toch wel een enorm falen van het justitieel apparaat als geheel dat zo'n vrouw wegkomt met zo'n lage straf, omdat het OM zo traag is geweest. Dat mag jij vinden, maar de wet is de wet, en jouw mening is jouw mening . En wat voor moeder ben je eigenlijk voor je kinderen, wanneer je willens en wetens met een flinke slok op achter het stuur kruipt? Een onverantwoordelijke
Waarom durven rechters in dit soort zaken niet door te pakken en impopulaire maatregelen te nemen, namelijk die vrouw de cel in knikkeren (waar ze thuishoort) en die kinderen in een pleeggezin zetten? Dit is weer de weg van de minste weerstand. Leuk ook, voor de nabestaanden van de motorrijder. Doodgereden door een drankorgel; straf: 240 uur taarten bakken en schoffelen....
Die optie staat gewoon in het strafrecht hoor, extreme vormen van roekeloosheid maakt gewoon schuldquote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:12 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Omdat ze niet doelbewust iemand doodgereden heeft. Ze heeft wél doelbewust het risico genomen. Dat is nogal een verschil.
Daar is ze dan ook voor veroordeeld. Maar goed, voor de nabestaanden natuurlijk een op z'n zachtst gezegd een onbevredigende uitspraak.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 18:46 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Die optie staat gewoon in het strafrecht hoor, extreme vormen van roekeloosheid maakt gewoon schuld
En met een liter drank maak ik daar gewoon opzet vanquote:Op dinsdag 12 februari 2013 18:51 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Daar is ze dan ook voor veroordeeld. Maar goed, voor de nabestaanden natuurlijk een op z'n zachtst gezegd een onbevredigende uitspraak.
Ik chocola.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 18:53 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
En met een liter drank maak ik daar gewoon opzet van
En dan kan je alcohol nog erbij tellenquote:Indien de schuld bestaat in roekeloosheid, wordt overtreding van artikel 6 gestraft met:
a
gevangenisstraf van ten hoogste zes jaren of geldboete van de vijfde categorie, indien het een ongeval betreft waardoor een ander wordt gedood;
Sorry, maar iemand doodrijden nadat je dronken achter het stuur stapt en dan wegkomen met slechts een taakstraf, is wat mij betreft onder geen beding rechtvaardig. Dat de traagheid van het OM aan dit vonnis heeft bijgedragen, maakt het nog triester.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:06 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Omdat dat blijkbaar niet rechtvaardig is. Waarschijnlijk had de traagheid van het OM tot gevolg dat de beste vrouw geterroriseerd werd door anderen of haarzelf en als zodanig zwaarder of even zwaar gestraft als wanneer ze direct de cel `ingeknikkerd' werd. Of iets anders.
Rechters zijn niet dom en hebben zeker wel een gevoel van wat terecht en niet terecht is.
Je statement is verder nog krommer dan een banaan; durf of lef heeft totaal niets te maken met uitspraken doen als rechter. Verder is het juist populair om iedereen met 30 jaar in een cel te flikkeren, en ik ben blij dat rechters in Nederland daar immuun voor zijn.
Kinderen zouden in een pleeggezin geplaatst moeten worden omdat moeder iemand doodrijdt?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:12 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Sorry, maar iemand doodrijden nadat je dronken achter het stuur stapt en dan wegkomen met slechts een taakstraf, is wat mij betreft onder geen beding rechtvaardig. Dat de traagheid van het OM aan dit vonnis heeft bijgedragen, maakt het nog triester.
Rechters zijn niet dom, maar kiezen kennelijk graag de weg van de minste weerstand: kinderen bij hun moeder laten, in plaats van in een pleeggezin. Rechters moeten inderdaad niet voor populisme zwichten, maar wat hier gebeurt, is wel het andere uiterste. Het is bijna alsof ze bang zijn om een straf op te leggen.... - een straf die dubbel en dwars verdiend zou zijn.
Ik moet eerlijk bekennen, dat ook ik het verband niet zo 1-2-3 kan leggen.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:26 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Kinderen zouden in een pleeggezin geplaatst moeten worden omdat moeder iemand doodrijdt?
Ware het niet dat 240 uur bij lange na niet overeenkomt met 10 jaar lang ieder weekend.....quote:Op dinsdag 12 februari 2013 18:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Omdat het in veel gevallen veel effectiever werkt en goedkoper is, iemand 2 jaar de bak ingooien, of iemand 10 jaar verplichten elk weekend invaliden te verzorgen, wat denk je dat beter helpt?
Hebben de kinderen geen vader meer?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:12 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Sorry, maar iemand doodrijden nadat je dronken achter het stuur stapt en dan wegkomen met slechts een taakstraf, is wat mij betreft onder geen beding rechtvaardig. Dat de traagheid van het OM aan dit vonnis heeft bijgedragen, maakt het nog triester.
Rechters zijn niet dom, maar kiezen kennelijk graag de weg van de minste weerstand: kinderen bij hun moeder laten, in plaats van in een pleeggezin. Rechters moeten inderdaad niet voor populisme zwichten, maar wat hier gebeurt, is wel het andere uiterste. Het is bijna alsof ze bang zijn om een straf op te leggen.... - een straf die dubbel en dwars verdiend zou zijn.
als men niet kan bepalen of men wel of niet in staat is te rijden, is men minimaal niet in staat kinderen op te voeden, moge dat duidelijk zijn..quote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:26 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Kinderen zouden in een pleeggezin geplaatst moeten worden omdat moeder iemand doodrijdt?
Auto besturen mag ze na een aantal jaar wel van mij maar een gevangenisstraf en een fikse vergoeding had ik meer op zijn plaats gevonden. Jammer dat ze er hierbij mee wegkomt omdat ze kinderen heeft. Maar ze heeft vast familie.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:04 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ik ben idd. wel benieuwd of ze vaker dronken achter het stuur kroop, of ze sowieso vaak drinkt.. Het kan best zijn dat dit een incident was, maar het lijkt geen goede moeder, zo.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 21:28 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
als men niet kan bepalen of men wel of niet in staat is te rijden, is men minimaal niet in staat kinderen op te voeden, moge dat duidelijk zijn..
"ze mogen ook wel een slokje hoor, dan weten ze hoe het smaakt"quote:Op dinsdag 12 februari 2013 21:42 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik ben idd. wel benieuwd of ze vaker dronken achter het stuur kroop, of ze sowieso vaak drinkt.. Het kan best zijn dat dit een incident was, maar het lijkt geen goede moeder, zo.
Dat is drie keer zo snel als gemiddeld, niet slechtquote:Op dinsdag 12 februari 2013 21:43 schreef Leandra het volgende:
En hoe traag is traag eigenlijk? Het ongeluk is in maart vorig jaar gebeurd....
Dat is wel bezopen, ja.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 21:45 schreef Leandra het volgende:
Trouwens, kwart over acht op een donderdagavond, en dan al een hele fles wijn achter de kiezen hebben?
http://www.gooieneemlande(...)-Loenen-aan-de-Vecht
Of iemand een goede moeder is meet je aan meer indicatoren af.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 21:28 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
als men niet kan bepalen of men wel of niet in staat is te rijden, is men minimaal niet in staat kinderen op te voeden, moge dat duidelijk zijn..
Ja, ze zal die XC90 wel als leaseauto gekozen hebben omdat ze de kinderen daarin zo lekker veilig kon vervoeren....quote:Op dinsdag 12 februari 2013 22:03 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Of iemand een goede moeder is meet je aan meer indicatoren af.
Okay laat ik eens gek doen, ze in niet in staat dit in te schatten, in hoeverre dient zij andere kwaliteiten te beschikken om haar wangedrag te kunnen compenserenquote:Op dinsdag 12 februari 2013 22:03 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Of iemand een goede moeder is meet je aan meer indicatoren af.
Met 80 tegen een panda heb ik liever ook niet...quote:Op dinsdag 12 februari 2013 21:57 schreef Leandra het volgende:
Even terugzoeken levert behoorlijk wat op.... mevrouw is met d'r dronken kop in haar SUV (Volvo XC90?) gewoon afgeslagen terwijl die motorrijder eraankwam.
Dat soort wijven moet je in een Fiat Panda laten rijden.
http://www.regio14.nl/201(...)loenen-aan-de-vecht/
Met een iq van 72 maakt zelfs dat niet meer uit..quote:Op dinsdag 12 februari 2013 22:48 schreef Leandra het volgende:
Het voordeel van een Panda in het geval van zo'n sherrysnol is waarschijnlijk dat ze zich daar niet überveilig in voelt, terwijl ze zich dat in een XC90 wel voelt (en is), en daardoor waarschijnlijk anders naar het verkeer kijkt en rijdt.
Het was een leaseauto hè.... van minimaal 61Kquote:Op dinsdag 12 februari 2013 22:51 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Met een iq van 72 maakt zelfs dat niet meer uit..
(hier in de straat hebben we bijna om en om een 'te grote bak' en 'boodschappenwagentje', met de grote kunnen ze NET de draai maken, MAAAAR de mensen met een klein autotje zijn degenen die zo zeuren over kleine parkeerplaatst (ik kan er mijn motor ruim naast zetten) en te nauwe straatjes
)
Juist welquote:Op dinsdag 12 februari 2013 22:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het was een leaseauto hè.... van minimaal 61K
Nou kan het best zijn dat het de leasebak van manlief was, maar over het algemeen hebben mannen met een leasebak van >60K geen vrouw met een IQ van 72.
Of omdat ze om kwart over acht 's avonds al in de lorum is, kan best dat mensen dan vraagtekens zetten bij haar kwaliteiten als moeder.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:26 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat is wel een risico hoor, als intelligente man met een domme vrouw trouwen.... jongens erven hun IQ van hun moeder, het komt met het X-chromosoom mee.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 22:56 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Juist wel
Geen gezeik, maar toch rijkNee met alle serieusheid, mensen die daar wonen hebben een nog grotere air over zich hangen dan net in amsterdam ingestrokken yuppen met een bakfiets..
Waar heb je slimme kinderen voor nodig als ze toch gewoon papa's bedrijfje overnemen?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 23:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is wel een risico hoor, als intelligente man met een domme vrouw trouwen.... jongens erven hun IQ van hun moeder, het komt met het X-chromosoom mee.
Het zou me niet eens verbazen als het een mix is van met de vriendinnen tennissen, "even" borrelen (>10 drankjes) en dan de kinderen nog even halen van de sporttraining.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 23:00 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Of omdat ze om kwart over acht 's avonds al in de lorum is, kan best dat mensen dan vraagtekens zetten bij haar kwaliteiten als moeder.
Omdat je niet wilt dat Floris-Jan met z'n IQ van een doppinda je bedrijf al naar de filistijnen heeft geholpen voor je in je graf ligt?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 23:02 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Waar heb je slimme kinderen voor nodig als ze toch gewoon papa's bedrijfje overnemen?
De nieuwsberichten van vorig jaar spreken nergens van het te hard rijden van de motorrijder, daarbij reden ze op dezelfde weg en ging de motorrijder rechtdoor maar mevrouw de alcomobiliste sloeg af, en zij had dus zeker geen voorrang.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 23:10 schreef JoPiDo het volgende:
de vraag in deze is: hoe reedt de motorrijder? heeft de drank wel invloed gehad op dit ongeluk? stel (ik zeg stel) de motorrijder reedt te hard of heeft geen voorrang verleend aan de automobilist, is die taakstraf dan wél een terechte straf?
het ontbreekt aan informatie in dit nieuwsbericht, ik ben zeer benieuwd naar de volledige uitspraak en de afwegingen die gemaakt zijn bij het bepalen van de straf... ook ben ik benieuwd naar het tijdsbestek waarin die hoeveelheid drank genuttigd is.
Dus eerst met haar bezopen kop haar kind opgehaald en daarna nog een keer de auto ingestapt.... dan heeft ze heel flink gedronken, als ze die middag (!!) had gedronken en na het ongeluk (wat om 20.15 uur gebeurde) nog 1050 ug/l geblazen heeft.quote:Op de zitting verklaarde de verdachte dat er op dat moment moeilijkheden in haar leven waren die haar spanningen bezorgden en dat zij daarom die middag had gedronken. Daarna had ze haar zoon opgehaald en was ze met hem naar huis gereden. Vervolgens was ze opnieuw in de auto gestapt om naar haar vader te gaan, een rit die eindigde met het fatale ongeval. Bij de ademanalyse op het politiebureau blies ze 1050 ug/l (220 ug/l is toegestaan). Hoewel de verdachte van mening was dat een bloedtest had moeten worden afgenomen, stelde de officier van justitie dat de uitkomsten van een correct uitgevoerde ademanalyse betrouwbaar zijn en het alcoholgebruik bewijzen, in dit geval bijna vijf keer meer dan de toegestane hoeveelheid.
Heeft 10 jaar in de cel wel zin dan?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:44 schreef Elfletterig het volgende:
Welkom in Nederland.....
[..]
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)delijk-ongeluk.dhtml
Ik weet al welke reacties ik kan verwachten van de experts. Er zal wel weer geen oorzakelijk verband zijn dat bewezen kan worden. Of iets in die richting.
Maar ik vind het toch wel een enorm falen van het justitieel apparaat als geheel dat zo'n vrouw wegkomt met zo'n lage straf, omdat het OM zo traag is geweest. En wat voor moeder ben je eigenlijk voor je kinderen, wanneer je willens en wetens met een flinke slok op achter het stuur kruipt?
Waarom durven rechters in dit soort zaken niet door te pakken en impopulaire maatregelen te nemen, namelijk die vrouw de cel in knikkeren (waar ze thuishoort) en die kinderen in een pleeggezin zetten? Dit is weer de weg van de minste weerstand. Leuk ook, voor de nabestaanden van de motorrijder. Doodgereden door een drankorgel; straf: 240 uur taarten bakken en schoffelen....
Nog een geluk dat ze geen schadevergoeding eist van de nabestaanden van de motorrijder voor de deuk die hij in haar auto heeft gereden.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 23:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dus eerst met haar bezopen kop haar kind opgehaald en daarna nog een keer de auto ingestapt.... dan heeft ze heel flink gedronken, als ze die middag (!!) had gedronken en na het ongeluk (wat om 20.15 uur gebeurde) nog 1050 ug/l geblazen heeft.
En dan nog miepen over het feit dat er geen bloedtest afgenomen is
Zeg ik dat? Nee, dat zeg ik niet. Maar iets van een celstraf - ergens tussen de 1 en 3 jaar - was minimaal op z'n plaats geweest. En als er dan nog goede argumenten waren om een lagere straf te geven, vooruit... - maar nee: twee #*(#*#-redenen worden aangevoerd: geblunder en getreuzel van het OM en het feit dat ze jonge kinderen heeft.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 23:35 schreef hezdunnah het volgende:
[..]
Heeft 10 jaar in de cel wel zin dan?
Leasebak hè... boeit niet zo.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 23:43 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Nog een geluk dat ze geen schadevergoeding eist van de nabestaanden van de motorrijder voor de deuk die hij in haar auto heeft gereden.
Nou, eh, een immateriële schadevergoeding voor de trauma die ze door de klap heeft opgelopen dan!quote:
Vader is er ook nog hè....quote:Op dinsdag 12 februari 2013 23:44 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Zeg ik dat? Nee, dat zeg ik niet. Maar iets van een celstraf - ergens tussen de 1 en 3 jaar - was minimaal op z'n plaats geweest. En als er dan nog goede argumenten waren om een lagere straf te geven, vooruit... - maar nee: twee #*(#*#-redenen worden aangevoerd: geblunder en getreuzel van het OM en het feit dat ze jonge kinderen heeft.
Die jonge kinderen mochten ook in hun sop gaarkoken toen moeders met 5x te veel drank op achter het stuur kroop. Voor hetzelfde geldt was zij verongelukt. Mensen die zo roekeloos zijn, horen een tijdje in de cel. Kinderen met zo'n roekeloze moeder horen in een pleeggezin.
Waarom denk je dat deze straf wordt gegeven? Omdat rechters er verstand van hebben.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 23:44 schreef Elfletterig het volgende:
Maar iets van een celstraf - ergens tussen de 1 en 3 jaar - was minimaal op z'n plaats geweest.
Ja, dat was waarschijnlijk wel behoorlijk. Het arme schaap, en ze had het al zo zwaar.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 23:47 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Nou, eh, een immateriële schadevergoeding voor de trauma die ze door de klap heeft opgelopen dan!
Dan gaat het dus niet om iemand die 1 keer een fles drank soldaat gemaakt heeft en net die ene keer ook nog eens in de auto gestapt is.quote:De officier vond dan ook dat het haar is aan te rekenen dat het ongeval heeft plaatsgevonden maar hield ook rekening met het advies van de Reclassering dat begeleiding geboden is voor het alcoholgebruik. Alles overwegende eiste hij twaalf maanden celstraf, waarvan drie maanden voorwaardelijk, verplicht reclasseringstoezicht, een behandelverplichting en een ontzegging van de rijbevoegdheid voor drie jaar.
Omdat rechters verzaken. Omdat rechters kennelijk te bang zijn om passende straffen op te leggen. Er lijkt zo onderhand haast een taboe te rusten op het uitdelen van celstraf. Zal wel te veel kosten ofzo.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 23:49 schreef hezdunnah het volgende:
[..]
Waarom denk je dat deze straf wordt gegeven? Omdat rechters er verstand van hebben.
Het "treuzelen" van het OM bepaalt mede de straf, en dat terwijl het nog geen jaar geleden gebeurd is.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 23:49 schreef hezdunnah het volgende:
[..]
Waarom denk je dat deze straf wordt gegeven? Omdat rechters er verstand van hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |