Conclusie : studeer af voor rechter en maak verschil....quote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:44 schreef Elfletterig het volgende:
Welkom in Nederland.....
Dank je wel. Jij ook.
[..]
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)delijk-ongeluk.dhtml
Ik weet al welke reacties ik kan verwachten van de experts. Er zal wel weer geen oorzakelijk verband zijn dat bewezen kan worden. Of iets in die richting.
Maar ik vind het toch wel een enorm falen van het justitieel apparaat als geheel dat zo'n vrouw wegkomt met zo'n lage straf, omdat het OM zo traag is geweest. Dat mag jij vinden, maar de wet is de wet, en jouw mening is jouw mening . En wat voor moeder ben je eigenlijk voor je kinderen, wanneer je willens en wetens met een flinke slok op achter het stuur kruipt? Een onverantwoordelijke
Waarom durven rechters in dit soort zaken niet door te pakken en impopulaire maatregelen te nemen, namelijk die vrouw de cel in knikkeren (waar ze thuishoort) en die kinderen in een pleeggezin zetten? Dit is weer de weg van de minste weerstand. Leuk ook, voor de nabestaanden van de motorrijder. Doodgereden door een drankorgel; straf: 240 uur taarten bakken en schoffelen....
Die optie staat gewoon in het strafrecht hoor, extreme vormen van roekeloosheid maakt gewoon schuldquote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:12 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Omdat ze niet doelbewust iemand doodgereden heeft. Ze heeft wél doelbewust het risico genomen. Dat is nogal een verschil.
Daar is ze dan ook voor veroordeeld. Maar goed, voor de nabestaanden natuurlijk een op z'n zachtst gezegd een onbevredigende uitspraak.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 18:46 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Die optie staat gewoon in het strafrecht hoor, extreme vormen van roekeloosheid maakt gewoon schuld
En met een liter drank maak ik daar gewoon opzet vanquote:Op dinsdag 12 februari 2013 18:51 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Daar is ze dan ook voor veroordeeld. Maar goed, voor de nabestaanden natuurlijk een op z'n zachtst gezegd een onbevredigende uitspraak.
Ik chocola.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 18:53 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
En met een liter drank maak ik daar gewoon opzet van
En dan kan je alcohol nog erbij tellenquote:Indien de schuld bestaat in roekeloosheid, wordt overtreding van artikel 6 gestraft met:
a
gevangenisstraf van ten hoogste zes jaren of geldboete van de vijfde categorie, indien het een ongeval betreft waardoor een ander wordt gedood;
Sorry, maar iemand doodrijden nadat je dronken achter het stuur stapt en dan wegkomen met slechts een taakstraf, is wat mij betreft onder geen beding rechtvaardig. Dat de traagheid van het OM aan dit vonnis heeft bijgedragen, maakt het nog triester.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:06 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Omdat dat blijkbaar niet rechtvaardig is. Waarschijnlijk had de traagheid van het OM tot gevolg dat de beste vrouw geterroriseerd werd door anderen of haarzelf en als zodanig zwaarder of even zwaar gestraft als wanneer ze direct de cel `ingeknikkerd' werd. Of iets anders.
Rechters zijn niet dom en hebben zeker wel een gevoel van wat terecht en niet terecht is.
Je statement is verder nog krommer dan een banaan; durf of lef heeft totaal niets te maken met uitspraken doen als rechter. Verder is het juist populair om iedereen met 30 jaar in een cel te flikkeren, en ik ben blij dat rechters in Nederland daar immuun voor zijn.
Kinderen zouden in een pleeggezin geplaatst moeten worden omdat moeder iemand doodrijdt?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:12 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Sorry, maar iemand doodrijden nadat je dronken achter het stuur stapt en dan wegkomen met slechts een taakstraf, is wat mij betreft onder geen beding rechtvaardig. Dat de traagheid van het OM aan dit vonnis heeft bijgedragen, maakt het nog triester.
Rechters zijn niet dom, maar kiezen kennelijk graag de weg van de minste weerstand: kinderen bij hun moeder laten, in plaats van in een pleeggezin. Rechters moeten inderdaad niet voor populisme zwichten, maar wat hier gebeurt, is wel het andere uiterste. Het is bijna alsof ze bang zijn om een straf op te leggen.... - een straf die dubbel en dwars verdiend zou zijn.
Ik moet eerlijk bekennen, dat ook ik het verband niet zo 1-2-3 kan leggen.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:26 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Kinderen zouden in een pleeggezin geplaatst moeten worden omdat moeder iemand doodrijdt?
Ware het niet dat 240 uur bij lange na niet overeenkomt met 10 jaar lang ieder weekend.....quote:Op dinsdag 12 februari 2013 18:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Omdat het in veel gevallen veel effectiever werkt en goedkoper is, iemand 2 jaar de bak ingooien, of iemand 10 jaar verplichten elk weekend invaliden te verzorgen, wat denk je dat beter helpt?
Hebben de kinderen geen vader meer?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:12 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Sorry, maar iemand doodrijden nadat je dronken achter het stuur stapt en dan wegkomen met slechts een taakstraf, is wat mij betreft onder geen beding rechtvaardig. Dat de traagheid van het OM aan dit vonnis heeft bijgedragen, maakt het nog triester.
Rechters zijn niet dom, maar kiezen kennelijk graag de weg van de minste weerstand: kinderen bij hun moeder laten, in plaats van in een pleeggezin. Rechters moeten inderdaad niet voor populisme zwichten, maar wat hier gebeurt, is wel het andere uiterste. Het is bijna alsof ze bang zijn om een straf op te leggen.... - een straf die dubbel en dwars verdiend zou zijn.
als men niet kan bepalen of men wel of niet in staat is te rijden, is men minimaal niet in staat kinderen op te voeden, moge dat duidelijk zijn..quote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:26 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Kinderen zouden in een pleeggezin geplaatst moeten worden omdat moeder iemand doodrijdt?
Auto besturen mag ze na een aantal jaar wel van mij maar een gevangenisstraf en een fikse vergoeding had ik meer op zijn plaats gevonden. Jammer dat ze er hierbij mee wegkomt omdat ze kinderen heeft. Maar ze heeft vast familie.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:04 schreef Boris_Karloff het volgende:
Nooit meer een auto besturen was toch minimaal gewenst
Ik ben idd. wel benieuwd of ze vaker dronken achter het stuur kroop, of ze sowieso vaak drinkt.. Het kan best zijn dat dit een incident was, maar het lijkt geen goede moeder, zo.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 21:28 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
als men niet kan bepalen of men wel of niet in staat is te rijden, is men minimaal niet in staat kinderen op te voeden, moge dat duidelijk zijn..
"ze mogen ook wel een slokje hoor, dan weten ze hoe het smaakt"quote:Op dinsdag 12 februari 2013 21:42 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik ben idd. wel benieuwd of ze vaker dronken achter het stuur kroop, of ze sowieso vaak drinkt.. Het kan best zijn dat dit een incident was, maar het lijkt geen goede moeder, zo.
Dat is drie keer zo snel als gemiddeld, niet slechtquote:Op dinsdag 12 februari 2013 21:43 schreef Leandra het volgende:
En hoe traag is traag eigenlijk? Het ongeluk is in maart vorig jaar gebeurd....
Dat is wel bezopen, ja.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 21:45 schreef Leandra het volgende:
Trouwens, kwart over acht op een donderdagavond, en dan al een hele fles wijn achter de kiezen hebben?
http://www.gooieneemlande(...)-Loenen-aan-de-Vecht
Of iemand een goede moeder is meet je aan meer indicatoren af.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 21:28 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
als men niet kan bepalen of men wel of niet in staat is te rijden, is men minimaal niet in staat kinderen op te voeden, moge dat duidelijk zijn..
Ja, ze zal die XC90 wel als leaseauto gekozen hebben omdat ze de kinderen daarin zo lekker veilig kon vervoeren....quote:Op dinsdag 12 februari 2013 22:03 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Of iemand een goede moeder is meet je aan meer indicatoren af.
Okay laat ik eens gek doen, ze in niet in staat dit in te schatten, in hoeverre dient zij andere kwaliteiten te beschikken om haar wangedrag te kunnen compenserenquote:Op dinsdag 12 februari 2013 22:03 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Of iemand een goede moeder is meet je aan meer indicatoren af.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |