SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enkele docu's, interviews en heroÎsche prestatiesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enkele bekende dopingzaken: (knip en plakwerk)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Artikels:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Leesvoer:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Leugentje om bestwil?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door OProg op 11-02-2013 18:21:13 ]"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
bij Arsenal was Wenger er tegen, nu hij bij Man U zit, kan de kraan openquote:Op maandag 11 februari 2013 19:38 schreef TargaFlorio het volgende:
Die uitspraken van Van Persie in het vorige topic.De doping druipt er van af.
![]()
![]()
Daar lijkt het verdacht veel op. Dan kan hij 'om de prijzen' spelen.quote:Op maandag 11 februari 2013 19:50 schreef THEFXR het volgende:
[..]
bij Arsenal was Wenger er tegen, nu hij bij Man U zit, kan de kraan open![]()
Tylertwitter:DavidWalshST twitterde op zondag 23-09-2012 om 23:14:22TH recalled short conversation with Postal doc Luis del Moral from 1999: "you guys take nothing in comparison to footballers." #cleancycling reageer retweet
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
Het kan toch haast niet anders dan dat voetballers er nu massaal aan gaan? Er is zoveel stinkt. Van het wonder van Bern tot aan de dood van Puerta.quote:Op maandag 11 februari 2013 20:02 schreef marcodej het volgende:
Tylertwitter:DavidWalshST twitterde op zondag 23-09-2012 om 23:14:22TH recalled short conversation with Postal doc Luis del Moral from 1999: "you guys take nothing in comparison to footballers." #cleancycling reageer retweet
![]()
Daarmee bedoelt hij dus American footballers en niet de soccer players.quote:Op maandag 11 februari 2013 20:02 schreef marcodej het volgende:
![]()
Je hebt gelijkquote:Op maandag 11 februari 2013 20:04 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Daarmee bedoelt hij dus American footballers en niet de soccer players.![]()
![]()
Open deur lijkt me. Trouwens wel lullig van al die moeitequote:Op maandag 11 februari 2013 20:07 schreef THEFXR het volgende:
teveel/abuse is niet goed:
http://www.wired.com/wiredscience/2008/08/graphic-evidenc/Acne weg, spieren weg
![]()
![]()
Uitgebreidere reactie van Westra:quote:Westra pijnlijk verrast door uitspraken Verhoeven
Uitspraken van Nico Verhoeven, ploegleider van Blanco Cycling over mogelijk dopinggebruik, zijn profrenner Lieuwe Westra uit Tijnje in het verkeerde keelgat geschoten.
Hij is onaangenaam verrast door de uitspraken die Nico Verhoeven deed in een interview in Wielerrevue, dat deze maand verscheen. De ploegleider van Blanco Cycling werd gevraagd hoe het met het huidige dopinggebruik in de wielersport is gesteld en of alle renners met dezelfde wapens strijden. Verhoeven zei dat het ‘shocking’ was hoe zijn ploeg vorig seizoen bergop was weggereden in Parijs-Nice en de Tirreno-Adriatico, terwijl zijn renners goed in vorm waren.
Verhoeven deed zijn uitspraken halverwege december tijdens het trainingskamp van zijn ploeg op Fuertaventura. Dit was voordat de stroom aan dopingbekentenissen bij de Raboploeg losbarstte. Verhoeven was vanaf het begin in 1996 bij de Rabowielerploegen betrokken als ploegleider.
In Parijs-Nice won Westra de koninginnerit door in de laatste kilometer van de slotklim weg te springen bij Alejandro Valverde, Bradley Wiggins en Levi Leipheimer. In het eindklassement eindigde hij als tweede achter Wiggins. ,,Ik heb het allemaal wel gelezen op internet. Natuurlijk voel ik mij aangesproken maar het slaat gewoon nergens op’’, zegt de renner van Vacansoleil-DCM. ,,Ik snap niet wat die man bezielt.’’
In de Tirreno-Adriatico werd Johnny Hoogerland vijfde en Wout Poels achtste. Steven Kruijswijk mikte in die Tirreno namens Rabobank op de top-tien, maar hij kwam als beste Raborenner niet verder dan een teleurstellende 21ste plaats, op 4.40 minuut van winnaar Vincenzo Nibali.
Met de insinuatie van Verhoeven dat in deze twee wedstrijden wellicht niet met dezelfde wapens werd gestreden, uitte Verhoeven indirect verdachtmakingen aan het adres van Westra en zijn ploegmakkers.
Lieuwe Westra: ,,Ik was die week in supervorm, Zo goed was ik nog nooit geweest. Een week later werd in zelf naar huis gereden maar dan hoor je mij ook niet klagen.’’ Westra wil verder geen woorden vuil maken aan de kwestie. ,,Ik sta daar ver boven’’ Wel stelt hij dat vorig jaar in het begin van het seizoen nog niet overdreven hard werd gereden en dat Verhoeven de oorzaak van het falen van zijn renners in die koersen bij zichzelf moet zoeken.
Een vergelijking van de klimtijd van Westra op de Cote de la Croix Neuve met die van andere winnaars bevestigt dat. Tijdens de Tour de France van 1995 reden Pantani, Indurain en Riis in 8.40 naar boven. In 2010 kwamen Rodriguez en Contador na 9.33 boven. Westra had vorig jaar 9.52 nodig voor de 9,1 kilometer lange klim. Dat was de traagste van de zeven keer dat deze klim sinds 1995 in wedstrijdverband is beklommen."Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
Wat vind je er van?quote:Op maandag 11 februari 2013 21:01 schreef marcodej het volgende:
Uitgebreidere reactie van Westra:
[..]![]()
Precies. Westra heeft een leven als stratenmaker overwonnen. Hoe zou hij het dan in zijn hoofd kunnen halen doping te gebruikenquote:![]()
![]()
Dit is het nu juist, hij projecteert zijn eigen ervaring op de gehele sport, niet representatief dusquote:Op maandag 11 februari 2013 20:40 schreef debeterebob het volgende:
Torres die uit eigen ervaring spreekt
http://www.goaledor.com/p(...)ll-good-nothing.html![]()
Dat was de grapquote:Op maandag 11 februari 2013 21:08 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Dit is het nu juist, hij projecteert zijn eigen ervaring op de gehele sport, niet representatief dus![]()
![]()
Hoe zit het eigenlijk met Breuking? net op tijd weg voordat de shitstorm losbrak of hij is ook met de NDA aan het praten?![]()
Het staat dus niet op de blacklist.quote:Op maandag 11 februari 2013 22:46 schreef No-P het volgende:
Actovegin schijnt ook veel gebruikt te worden.
Ook al langer bekend bij us postal![]()
Wat Van Persie betreft. Een beetje vreemd dat hij het op die manier verwoord.
"Ik heb niets anders gedaan, maar ik ben zwaarder geworden en voel me beter, sterker en fitter dan ooit".
Wat wil je daar nou mee zeggen
Lijkt mij dat als je doping gebruikt je juist zou zeggen dat het aan andere dingen ligt. Dat je beter traint bijvoorbeeld. Totaal onlogische opmerking.
De opmerking van Torres vind ik ook niet van veel intelligentie getuigen. Beetje naief om te zeggen dat voetbal helemaal schoon is terwijl je dat nooit kunt weten.
Wel opvallend dat er meerdere toptennissers zijn die inmiddels pleiten voor strengere en meer frequente doping controles. Murray kwam daar al mee en Federer nu ook.Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"![]()
quote:Verhoeven: 'Ik heb niemand willen beschadigen'
Nico Verhoeven heeft in BN/De Stem benadrukt dat hij geen renners aan de schandpaal wilde nagelen met zijn uitspraken in de Wieler Revue Seizoengids. In dat interview uitte de ploegleider van Blanco zijn zorgen over opvallend sterke prestaties van andere ploegen in Parijs-Nice en Tirreno-Adriatico. Dat deed hij zonder namen te noemen. De Leeuwarder Courant legde de uitspraken voor aan Lieuwe Westra, de revelatie van Parijs-Nice, die vervolgens geërgerd reageerde. ,,Ik voel me aangesproken en dit slaat nergens op.'' Volgens Verhoeven is van een aanval op individuele renners echter geen sprake. ,,Wie zich aangesproken voelt, heeft vaak wel wat te verbergen. Er is me gevraagd wat voor mij de grootste frustratie was van het vorige seizoen. Ik heb die periode genoemd. We waren goed voorbereid en toch werden we er gigantisch weggereden. Onze ploeg niet alleen. Ik wil daarmee niets insinueren over Westra omdat ik niet weet wat hij getraind heeft."
Geloofwaardig
Ondanks het gebrek aan harde bewijzen vindt Verhoeven dat hij het volste recht heeft zijn onrust te uiten in de media. ,,De situatie waarin de wielersport zich bevindt, is niet florissant. We moeten alle zeilen bijzetten om weer geloofwaardig te worden. Waarom zou ik dan juist nu niks meer mogen zeggen. Omdat iemand mijn woorden anders kan uitleggen? Sorry, maar ik heb niemand willen beschadigen.Wind extinguishes a candle and energizes fire![]()
Toch niet misselijk van Westra hoor, zo'n klim met gemiddeld 55 km/h oprijden. Maar haalt het inderdaad niet bij de 63 per uur van Riis &co.quote:Een vergelijking van de klimtijd van Westra op de Cote de la Croix Neuve met die van andere winnaars bevestigt dat. Tijdens de Tour de France van 1995 reden Pantani, Indurain en Riis in 8.40 naar boven. In 2010 kwamen Rodriguez en Contador na 9.33 boven. Westra had vorig jaar 9.52 nodig voor de 9,1 kilometer lange klim. Dat was de traagste van de zeven keer dat deze klim sinds 1995 in wedstrijdverband is beklommen.![]()
Gewoon nog een keerquote:Op dinsdag 12 februari 2013 11:16 schreef Steven184 het volgende:
,Wie zich aangesproken voelt, heeft vaak wel wat te verbergen.![]()
![]()
Westra past iig in het profiel als renner waarvan je die prestatie totaal niet verwacht. Ineens was hij daar als klimmer, met een mooi verhaal over afvallen en motivatie enzo. In het verleden was dat 9 van de 10 keer doping.![]()
Zoals Nadal, die verklaart dat hij praktisch nooit in de gym te vinden is. Ik vind dat ook vreemd, maar verklaring zou kunnen liggen in dat ze niet weten wat ze precies gebruiken.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 11:15 schreef Komakie het volgende:
Wat Van Persie betreft. Een beetje vreemd dat hij het op die manier verwoord.
"Ik heb niets anders gedaan, maar ik ben zwaarder geworden en voel me beter, sterker en fitter dan ooit".
Wat wil je daar nou mee zeggen
Lijkt mij dat als je doping gebruikt je juist zou zeggen dat het aan andere dingen ligt. Dat je beter traint bijvoorbeeld. Totaal onlogische opmerking.Federer veel eerder al. En hij pleitte voor het blijvend hertesten van tennissers, ook nadat ze gestopt zijn.quote:De opmerking van Torres vind ik ook niet van veel intelligentie getuigen. Beetje naief om te zeggen dat voetbal helemaal schoon is terwijl je dat nooit kunt weten.
Wel opvallend dat er meerdere toptennissers zijn die inmiddels pleiten voor strengere en meer frequente doping controles. Murray kwam daar al mee en Federer nu ook.![]()
quote:Op dinsdag 12 februari 2013 11:19 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Toch niet misselijk van Westra hoor, zo'n klim met gemiddeld 55 km/h oprijden. Maar haalt het inderdaad niet bij de 63 per uur van Riis &co.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024![]()
Beloki zegt nooit met Fuentes te hebben gewerkt.
Waar zou die inhemelsnaam dan zijn dope vandaan hebben gehaald?Wind extinguishes a candle and energizes fire![]()
Ongelofelijk!quote:Op dinsdag 12 februari 2013 11:19 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Toch niet misselijk van Westra hoor, zo'n klim met gemiddeld 55 km/h oprijden. Maar haalt het inderdaad niet bij de 63 per uur van Riis &co.
"Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
twitter:mrconde twitterde op dinsdag 12-02-2013 om 10:37:36Instead Nozal is now talking, video conference, and tells that he used Fuentes for training plans.. Despite Fuentes said he didn't do those. reageer retweet
Oketwitter:mrconde twitterde op dinsdag 12-02-2013 om 10:41:03Nozal says he never doped, but he admits he got tested positive for EPO CERA in 2009. "I don't know why", he says. reageer retweet
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
twitter:TourDeJose twitterde op dinsdag 12-02-2013 om 13:13:22Oh wow. Francisco Aguanell, a pathologist who was supposed to testify tomorrow on Manzano's near-death, DIED today...... (via @Juan_Guti) reageer retweet
![]()
nu nog geld overmaken voor die testmachinequote:Op dinsdag 12 februari 2013 11:15 schreef Komakie het volgende:
Wel opvallend dat er meerdere toptennissers zijn die inmiddels pleiten voor strengere en meer frequente doping controles. Murray kwam daar al mee en Federer nu ook.![]()
Het is meer dat ze willen dat er strenger wordt getest, zodat de concurrentie wordt gepakt en hun met de designerdoping niet.![]()
WTF?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 13:18 schreef baggerbaas het volgende:
twitter:TourDeJose twitterde op dinsdag 12-02-2013 om 13:13:22Oh wow. Francisco Aguanell, a pathologist who was supposed to testify tomorrow on Manzano's near-death, DIED today...... (via @Juan_Guti) reageer retweet
Toch niet door natuurlijke oorzaak als een betonblok aan zijn voeten in de rivier?
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
een ongeluk of zelfmoord?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 13:18 schreef baggerbaas het volgende:
![]()
Dat van Nadal klopt ook van geen kant. Je kunt van jezelf sterk zijn en er gespierd uit zien, maar hij ziet er echt wel uit alsof hij regelmatig in de sportschool te vinden is. Als tennisser word je anders niet zo gespierd.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 11:36 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Zoals Nadal, die verklaart dat hij praktisch nooit in de gym te vinden is. Ik vind dat ook vreemd, maar verklaring zou kunnen liggen in dat ze niet weten wat ze precies gebruiken.
Verklaring kan er ook in liggen dat ze niet eerlijk zijn over hun trainingsmethodes. Niet alles is gelijk dope op het moment dat het niet logisch te verklaren is.Federer geeft nu ook aan dat hij voor een bloedpaspoort is.quote:[..]
Federer veel eerder al. En hij pleitte voor het blijvend hertesten van tennissers, ook nadat ze gestopt zijn.Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Ja want iedereen heeft bij voorbaat al gebruikt en als ze niet gepakt worden dan is het alleen maar omdat ze het goed kunnen verhullen.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 13:18 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nu nog geld overmaken voor die testmachine![]()
Het is meer dat ze willen dat er strenger wordt getest, zodat de concurrentie wordt gepakt en hun met de designerdoping niet.
Niet elke sport is als wielrennen. Niet elke sport zit (of zat) iedereen onder de doping en is presteren niet mogelijk als je niet gebruikt.
Ik zeg niet dat er per definitie in tennis niet gebruikt wordt, maar jij zegt bij voorbaat al dat iedereen gebruikt alleen dat niet iedereen gepakt is, of te pakken is.Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
twitter:thijszonneveld twitterde op dinsdag 12-02-2013 om 13:01:38Basso zei gisteren in het Fuentes-proces dat hij alleen bloedzakken heeft afgegeven en nooit heeft gekregen. Dat is niet waar. reageer retweet
Goh... meineed plegen is eerder regel dan uitzondering in dit proces.twitter:thijszonneveld twitterde op dinsdag 12-02-2013 om 13:02:18Volgens documenten van Fuentes zelf heeft Basso op 30-4-2006 en 2-5-2006 bloedzakken gekregen. Voor de Giro d'Italia dus. reageer retweet
![]()
ja, dat zeg ik,jaquote:Op dinsdag 12 februari 2013 13:29 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ja want iedereen heeft bij voorbaat al gebruikt en als ze niet gepakt worden dan is het alleen maar omdat ze het goed kunnen verhullen.
Niet elke sport is als wielrennen. Niet elke sport zit (of zat) iedereen onder de doping en is presteren niet mogelijk als je niet gebruikt.
Ik zeg niet dat er per definitie in tennis niet gebruikt wordt, maar jij zegt bij voorbaat al dat iedereen gebruikt alleen dat niet iedereen gepakt is, of te pakken is.
ik ben wantrouwig en jij naïef.
Wielrennen heeft naast een dopingprobleem ook een imago probleem.
De Omerta is in andere sporten nog steeds erg sterk, vandaar dat mensen denken dat er weinig wordt gebruikt.![]()
Hij is druk doende te zorgen dat die Giro-overwinning iig blijft staan.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 13:31 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Goh... meineed plegen is eerder regel dan uitzondering in dit proces."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Doet mij denken aan dit geval, alleen is de oorzaak van de dood anders.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 13:18 schreef baggerbaas het volgende:
https://en.wikipedia.org/wiki/Deborah_Jeane_Palfrey![]()
Niet zo bijzonder die informatie van Zonneveld. Birillo heeft in 2004 al bloed afgegeven bij Fuentes. Dat Basso liegt is overduidelijk.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 13:31 schreef LeTourdeFrance het volgende:
twitter:thijszonneveld twitterde op dinsdag 12-02-2013 om 13:01:38Basso zei gisteren in het Fuentes-proces dat hij alleen bloedzakken heeft afgegeven en nooit heeft gekregen. Dat is niet waar. reageer retweet
Goh... meineed plegen is eerder regel dan uitzondering in dit proces.twitter:thijszonneveld twitterde op dinsdag 12-02-2013 om 13:02:18Volgens documenten van Fuentes zelf heeft Basso op 30-4-2006 en 2-5-2006 bloedzakken gekregen. Voor de Giro d'Italia dus. reageer retweet
![]()
Jij bent niet wantrouwig. Je veroordeelt mensen al voordat er enig bewijs is tegen ze. Sterker nog, jij veroordeelt al op het moment dat er uberhaupt nog niets gezegd is. Dat is een flinke stap verder dan wantrouwig zijn.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 13:33 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ja, dat zeg ik,ja
ik ben wantrouwig en jij naïef.
Wielrennen heeft naast een dopingprobleem ook een imago probleem.
De Omerta is in andere sporten nog steeds erg sterk, vandaar dat mensen denken dat er weinig wordt gebruikt.
En ik ben niet naief, maar ik veroordeel gewoon niet mensen voordat het bewijs er is. Je kunt er over speculeren en ik denk ook best dat er genoeg sporters zijn die niet helemaal (of helemaal niet) schoon zijn, maar ik ga niet iedereen bij voorbaat lopen veroordelen.Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Er zijn iig bij het voetbal en tennis sterke aanwijzingen dat de overkoepelende organisaties weinig zin hebben om het dopingprobleem in hun sport op te lossen. Het aantal controles in het tennis is lachwekkend en elke link van Fuentes met voetbal of andere sporten wordt genegeerd.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 13:29 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ja want iedereen heeft bij voorbaat al gebruikt en als ze niet gepakt worden dan is het alleen maar omdat ze het goed kunnen verhullen.
Ik zeg niet dat er per definitie in tennis niet gebruikt wordt, maar jij zegt bij voorbaat al dat iedereen gebruikt alleen dat niet iedereen gepakt is, of te pakken is.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024![]()
Dan lees je toch echt verkeerd, want veroordelen hoort bij criminelen en dat zijn ze niet, ze zijn eindgebruiker en overtreden sportregels.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 13:54 schreef Komakie het volgende:
[..]
Jij bent niet wantrouwig. Je veroordeelt mensen al voordat er enig bewijs is tegen ze. Sterker nog, jij veroordeelt al op het moment dat er uberhaupt nog niets gezegd is. Dat is een flinke stap verder dan wantrouwig zijn.
En ik ben niet naief, maar ik veroordeel gewoon niet mensen voordat het bewijs er is. Je kunt er over speculeren en ik denk ook best dat er genoeg sporters zijn die niet helemaal (of helemaal niet) schoon zijn, maar ik ga niet iedereen bij voorbaat lopen veroordelen.
De media gebruikt de woorden als, bekennen, bekentenis, veroordeelt voor. en jij neemt dat als een schaap over. sterker nog jij veroordeelt zelfs mij nog.
Ik heb al vaker gezegd, dat we hier niet in de rechtbank zijn of op het juridische forum.
Jij bent echt weer zo'n achteraf prater, als er weer eens iets in de krant verschijnt over doping.![]()
Zoek veroordelen een keer op in het woordenboekquote:Op dinsdag 12 februari 2013 14:01 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Dan lees je toch echt verkeerd, want veroordelen hoort bij criminelen en dat zijn ze niet, ze zijn eindgebruiker en overtreden sportregels.
De media gebruikt de woorden als, bekennen, bekentenis, veroordeelt voor. en jij neemt dat als een schaap over. sterker nog jij veroordeelt zelfs mij nog.
Ik heb al vaker gezegd, dat we hier niet in de rechtbank zijn of op het juridische forum.
Jij bent echt weer zo'n achteraf prater, als er weer eens iets in de krant verschijnt over doping.
Ik neem helemaal niets over. Ik bekijk feiten en vermoedens en ga bij vermoedens niet zeggen "Oh die heeft doping gebruikt". (Ik zal speciaal het woord veroordelen voor je niet gebruiken)
Ik kan sowieso moeilijk over iets gaan praten waar ik helemaal niets over weet. Dus de krant is inderdaad een medium waar ik een gedeelte van de kennis vandaan haal. Net als dat dit topic dat ook is.Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Laat gaan...quote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:21 schreef Komakie het volgende:
[..]
Zoek veroordelen een keer op in het woordenboek
Ik neem helemaal niets over. Ik bekijk feiten en vermoedens en ga bij vermoedens niet zeggen "Oh die heeft doping gebruikt". (Ik zal speciaal het woord veroordelen voor je niet gebruiken)
Ik kan sowieso moeilijk over iets gaan praten waar ik helemaal niets over weet. Dus de krant is inderdaad een medium waar ik een gedeelte van de kennis vandaan haal. Net als dat dit topic dat ook is.Die discussie is al 10x gevoerd hier, heeft het topic even zoveel keren vervuild, er is gewoon geen nuance aan te brengen bij hem op dat vlak...
On-topic: die verklaringen van Basso vandaag, haha.![]()
Net zo 'geloofwaardig' als al die toppers die ineens zomaar stopten met gebruiken rond 2006 / 2007...Jack does it in real time...![]()
Mario stopte ook gewoon en ging een beetje rondtoeren en toen dacht ie van laat ik weer eens wat gaan doen en toen werd hij wereldkampioenquote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:55 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Laat gaan...Die discussie is al 10x gevoerd hier, heeft het topic even zoveel keren vervuild, er is gewoon geen nuance aan te brengen bij hem op dat vlak...
Net zo 'geloofwaardig' als al die toppers die ineens zomaar stopten met gebruiken rond 2006 / 2007...![]()
![]()
Misschien moeten we deze man eens op het dopingprobleem zettenquote:Cruijff: 'Matchfixing? Het blijft elf tegen elf'
Het is Cruijff niet ontgaan dat er momenteel veel te doen is over matchfixing en de macht van het grote geld in het voetbal. Hij zou Cruijff niet zijn als hij daar geen simpele oplossing voor heeft. "Hoe je het wendt of keert: het blijft elf tegen elf. Je moet gewoon zorgen dat jij de beste elf hebt."
Wind extinguishes a candle and energizes fire![]()
Of Frank 'in het voetbal zijn geen homo's' de Boer :pquote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:43 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Misschien moeten we deze man eens op het dopingprobleem zetten![]()
Doping? Het blijft benen tegen benen.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:43 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Misschien moeten we deze man eens op het dopingprobleem zetten![]()
Dat is ook wel heel erg he, het is gewoon domheid en niet eens echt slecht bedoeld. Zo gaan ze ook met doping om in het voetbal. Volgens mij realiseren vele spelers zich niet eens dat ze misschien ooit doping hebben gebruikt door een clubarts of iets dergelijks.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:51 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Of Frank 'in het voetbal zijn geen homo's' de Boer :p![]()
Je bedoelt Frank 'nandrolon' de Boer?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:51 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Of Frank 'in het voetbal zijn geen homo's' de Boer :p![]()
Wij hadden ook altijd een potje met 'snoepjes' staan bij de fysio in het amateurvoetbal. Altijd leuk zo'n energieboost. En de meeste maar graaien, zonder te weten wat het was.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 17:17 schreef thettes het volgende:
[..]
Dat is ook wel heel erg he, het is gewoon domheid en niet eens echt slecht bedoeld. Zo gaan ze ook met doping om in het voetbal. Volgens mij realiseren vele spelers zich niet eens dat ze misschien ooit doping hebben gebruikt door een clubarts of iets dergelijks.Wind extinguishes a candle and energizes fire![]()
quote:Gazzetta dello Sport takes aim at Ivan Basso as it publishes doping 'evidence'
Italian rider says he started working with Fuentes in 2005 and never actiualy took PEDs; Italian sports daily claims otherwise
Italian newspaper La Gazzetta dello Sport has today published documentation it says it has obtained from the Operacion Puerto investigation that it claims proves that Ivan Basso was working with Spanish doctor Eufemiano Fuentes as early as 2003, contrary to testimony provided yesterday by the Cannondale rider himself during the trial in Madrid of Fuentes and others accused of public health offences.
Giving evidence by video link from Tenerife, where he is training, Basso, banned for two years in 2007 for his links to the doping scandal, repeated the claim he made then that he never actually doped, but only planned to do so.
He also said that while he had met Fuentes for the first time while training in the Canaries in the winter of 2001/02, it was only in late 2005 that he actually engaged the services of the doctor for a planned doping programme for the 2006 season that he hoped would bring him Tour de France success.
Basso would not ride that race, excluded after he was linked to Operacion Puerto in the run-up to the Tour.
However, the Gazzetta dello Sport, which at the weekend levelled detailed accusations at former world champion Mario Cipollini, denied by his lawyer, has in effect accused Basso of lying under oath.
In its print edition today, the Milan-based sports daily published images of handwritten notes claimed to in Fuentes’s handwritten and to date from 2003 and 2004 and which it says provide evidence of Basso’s blood doping and use of other banned substances including EPO.
Yesterday’s proceedings saw a sharp contrast between the level of disclosure made by the first two cyclists to give testimony, with Basso’s evidence preceded by the now retired Jörg Jaksche giving comprehensive and damning details of his own drug use.
Jaksche, now aged 36 and who admitted doping in 2007, had been one of the key witnesses in the United States Anti-Doping Agency’s investigation against Lance Armstrong. At the time the Operacion Puerto scandal broke in 2006, he was riding for the Liberty Seguros team and had been due to ride the Tour de France prior to the team’s exclusion.
Jaksche spent four hours detailing his dealings with the doctor. Quoted in The Guardian, Jaskche gave an in-depth explanation of how Fuentes went about conducting blood transfusions, outlining 15 separate occasions in 2005 and 2006 when he had been subject to such procedures or administered performance enhancing substances.
"Blood was first extracted, then a month later some more was extracted, then the old removed blood would be transfused," he explained. "This would allow my blood levels to be restored."
Fuentes, he said, used the map in the official guide to the Tour de France to co-ordinate where he had arranged to meet riders clandestinely while on the race, so heavily covered in notes that you could "barely make out the shape of France."
The hurried nature of some transfusions also had side-effects, said Jaksche. "Sometimes when we were in a hurry and the blood bag hadn't reached the right temperature, my arm would get cold and when I got home I wouldn't feel too well."
While Fuentes has claimed that the blood doping procedures he used to treat riders were conducted solely in the interests of health, the German ex-pro was adamant that improved performance was the goal.
He also said that he had been treated in Germany by an associate of Fuentes, whom he named as Markus Choina, a Polish doctor who has been linked to alleged doping at the Spanish football club, Real Sociedad.
Jaksche also said that to begin with, he was under the impression that his team would settle with Fuentes for the treatment he was receiving, but over time it became clear that he was expected to pay – relatively small sums at the outset, but escalating to ¤4,000 for a single bag of blood to be transfused. He added that Fuentes offered a discount for two bags.
Basso, too, admitted making payments to Fuentes - ¤15,000 of an agreed total of ¤70,000 for a programme drawn up in 2005 aimed at helping him win the 2006 Tour de France, interrupted after the Guardia Civil raided Fuentes’s clinic and the Operacion Puerto scandal broke.
The Italian, riding for CSC, where he had been a team mate of Jaksche in 2004, had finished runner-up to Armstrong in the 2005 Tour – a title the American has of course been stripped of – and wanted to maximise his chances of winning the 2006 race.
"I contacted Dr Fuentes because his system could give me an advantage in cycling," he admitted yesterday, giving testimony by videolink from Tenerife.
"I acknowledge that on my account it was a weakness, a weakness so as to pursue a dream to win [the Tour]," adding that he withheld his dealings with Fuentes from his family and team.
Besides Basso’s insistence that he only planned to dope and never actually submitted himself to any of the treatments that Fuentes had planned for him, there is one big unanswered question.
Five weeks prior to that planned assault on the Tour de France in 2006, Basso had convincingly won the Giro d’Italia. The Tour and Giro double had previously been achieved by Marco Pantani in 1998, victories almost certainly achieved through doping. No-one has achieved the Tour and Giro double in the same year since then.
If Basso is to be believed, he drew up a plan with Fuentes in late 2005 to artificially enhance his performance at the Tour de France the following year, but that programme wouldn’t have included the Giro, which finished a month before the Tour began, and several months after he says the pair began collaborating.
It's a claim it seems valid to treat with a fair degree of scepticism.
There’s one thing that Basso and Jaksche do have in common though when it comes to Operacion Puerto – in both cases, the codename Fuentes assigned to them was that of their pet dogs, Birillo in the Italian’s case, Bella for the German.
It probably seemed a cute idea at the time. But if there’s one thing any dog owner knows, it’s that our canine friends aren’t in the Lance Armstrong league when it comes to hiding their guilt and brazening things out.
While the riders respective dogs are of course entirely innocent here, their names on Fuentes’s paperwork gave investigators as sure a sign that something was amiss as when you come home to be greeted by a pup with its ears pinned back, an imploring look in its eyes, and a trail of destruction behind it.Wind extinguishes a candle and energizes fire![]()
Tsjah.
Basso kon er toch wel op wachten dat indien hij zou jokkebrokken Gazetta klaar zou staan met meer details over die periode.
WADA wil trouwens strenger controleren in het voetbal:
http://www.nu.nl/sport/31(...)ests-in-voetbal.html"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Denk maar eens aan nuance als een prof sporter weer eens staat liegen in de media, alsof het gedrukt staat...quote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:55 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Laat gaan...Die discussie is al 10x gevoerd hier, heeft het topic even zoveel keren vervuild, er is gewoon geen nuance aan te brengen bij hem op dat vlak...
Net zo 'geloofwaardig' als al die toppers die ineens zomaar stopten met gebruiken rond 2006 / 2007...![]()
ik zeg het verkeerd sommige zijn zo brutaal dat ze zelfs onder ede liegen, al ligt het bewijs op tafel.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:57 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Denk maar eens aan nuance als een prof sporter weer eens staat liegen in de media, alsof het gedrukt staat...![]()
Ok, zal het niet meer doen.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:55 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Sommige mensen kunnen nou eenmaal niet verder kijken dan zwart.... Blijkt....Ja, of renners die zeggen dat ze veel slechter reden dan op het moment dat ze niet gebruikten dus dat ze het maar niet meer gedaan hebben daarnaquote:On-topic: die verklaringen van Basso vandaag, haha.![]()
Net zo 'geloofwaardig' als al die toppers die ineens zomaar stopten met gebruiken rond 2006 / 2007...
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Handig om Fuentes te hebben als arts. Je zal weeën krijgen.quote:José Been @TourDeJose
#Fuentes update. Jésus Manzano shows judge his medical card which states Dr. Fuentes is his physician. Fuentes always denied this
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
quote:Lampre Merida confirms Scarponi is currently suspended, meeting about his future set to take place soon
Italian remains under cloud despite expiration of CONI ban
Missing from the Lampre roster thus far in 2013 and indeed from all recent team photographs, the Italian team has confirmed that Michele Scarponi is currently sidelined from the team over his links with Dr. Michelle Ferrari and faces a crucial meeting very soon.
“He has been suspended by the team since last October, due to the links to Michele Ferrari,” team spokesman Andrea Appiani told VeloNation today. “He is in a standby and in the next days there will be a meeting between him and team management. There will be a decision on how the situation could evolve.”
In December Scarponi was handed a three month ban by the anti-doping tribunal of the Italian Olympic Committee (CONI), which had found him guilty of working with Ferrari despite rules blocking Italian athletes from using his services.
“I honestly didn’t think I was doing anything wrong,” he told La Gazzetta dello Sport then. “I accept the verdict of three months. It was the lightest punishment, but I was hoping that they could do something less or even nothing.”
In fact, the suspension was close to nothing, given that it was mostly backdated in running from October 1st until December 31st.
“I accept this sanction and I'll be back in the New Year. The ruling will not affect my next season,” he insisted at the time.
However that has not been the case: a month and a half into the new season, Scarponi has played no part in team activities thus far, and it appears far from certain that he will in the future.
Asked if he could end up leaving the team, Appiani said that had to be determined. “At the moment I don’t know – there will be a meeting to understand how to evolve the situation.”
He said that the meeting would either take place by Friday or at the beginning of next week. At that point in time it will become clear if Scarponi – who was awarded the 2011 Giro d’Italia title after Alberto Contador was stripped of victory by the Court of Arbitration for Sport – will be on the market again.
Meanwhile Radsport News has reported that Joaquim Rodriguez is on the wish list of the Italian team. The 2012 UCI WorldTour champion is currently contracted to Katusha but is uncertain about his future programme due to the fact that the Russian team was refused a WorldTour licence in December.
CAS is due to issue its ruling on the matter soon, clarifying things for the team. If it is unsuccessful in its appeal, Rodriguez will have no guarantee of riding the Tour de France and other top races and will have to rely on Katusha getting wildcard invitations.
If Lampre Merida drops Scarponi and successfully bids for him, though, he would take a leadership role and be part of a team with assured entry to the top events.
Read more: http://www.velonation.com(...)n.aspx#ixzz2KmQpPl00![]()
Of die renners die zeggen dat ze inderdaad doping hebben gebruikt, maar dat hun grote overwinningen wel allemaal clean warenquote:Op woensdag 13 februari 2013 11:29 schreef Komakie het volgende:
Ja, of renners die zeggen dat ze veel slechter reden dan op het moment dat ze niet gebruikten dus dat ze het maar niet meer gedaan hebben daarna![]()
![]()
Bij Kelme ging het tijdens de Tour gewoon via de postduif
Volgens Manzano werd het bloed in de Tour in lege pakken wijn vervoerd door Alberto Leon
Dat er geen doden zijn gevallen
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.![]()
quote:twitter:TourDeJose twitterde op woensdag 13-02-2013 om 13:06:45#Fuentes update. Kelme DS asked riders to donate money for the messenger pigeon to transport drugs through France! #motomanpart2 reageer retweet
Zolang het rode wijn pakken waren, zie ik het het gevaar niet.quote:Op woensdag 13 februari 2013 13:23 schreef Szura het volgende:
Volgens Manzano werd het bloed in de Tour in lege pakken wijn vervoerd door Alberto Leon
Dat er geen doden zijn gevallen![]()
WTF.quote:Op woensdag 13 februari 2013 13:26 schreef Steven184 het volgende:
[..]twitter:TourDeJose twitterde op woensdag 13-02-2013 om 13:06:45#Fuentes update. Kelme DS asked riders to donate money for the messenger pigeon to transport drugs through France! #motomanpart2 reageer retweet
Heerlijk inderdaad.quote:Op woensdag 13 februari 2013 12:44 schreef OProg het volgende:
http://c-cycling.blogspot(...)pens-in-cycling.html
Dit is ook wel een aardig stukje.
Dat langlaufen en biathlon is ook nog eens gemaakt voor dopinggebruik, zo efficient om daarin te gebruiken...En inderdaad ook jaar in jaar uit complete nobody's die soms ineens meedoen om de prijzen... Maar ach, dat krijg je als maar 25% van je atleten whereabouts hoeft in te vullen...
Die verhalen over bloed in wijnpakken, jezus...
Jack does it in real time...![]()
Die Nozal en Beloki ook he?
Beide aangeven geen dope te hebben gebruikt, maar geen DNA af willen staan![]()
![]()
quote:quote:4. Ukrainians simply don't have money for doping. It is too expensive.quote:I agree that in cycling any winner is potential doper, but Pidhrushna is a wrong sample.!
![]()
Ook een goede om een keer als excuus te gebruiken. "Ik kon helemaal niet dopen want ik heb er helemaal geen geld voor.quote:'.
De commentaren (van anonymous) ookquote:Op woensdag 13 februari 2013 13:50 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Heerlijk inderdaad.
Dat langlaufen en biathlon is ook nog eens gemaakt voor dopinggebruik, zo efficient om daarin te gebruiken...En inderdaad ook jaar in jaar uit complete nobody's die soms ineens meedoen om de prijzen... Maar ach, dat krijg je als maar 25% van je atleten whereabouts hoeft in te vullen...
. "In wielrennen is elke winnaar verdacht, maar hier niet. En bovendien is doping te duur voor een Oekraïense"
Ow, er waren al twee voor me
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2013 15:00:11 ]![]()
nee hoor, er zit veel nuance in, alleen dat niemand verder doordenkt, is het probleem...quote:Op woensdag 13 februari 2013 11:29 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ok, zal het niet meer doen.
Sommige mensen kunnen nou eenmaal niet verder kijken dan zwart.... Blijkt....
Ik zeg dat je de tour niet uit kunt rijden zonder doping, dus iedere renner in de tour moet gebruiken om hem überhaupt te kunnen uitrijden.
Iedereen vergeet hier, dat het maar 192 prof renners zijn van de 500 profs die er wereldwijd zijn, dat is iets minder dan 40%, dan zit er 60% nuance in mijn bewering, dat is meer dan de helft.
[ Bericht 0% gewijzigd door THEFXR op 13-02-2013 15:27:42 ]![]()
Manzano is klaar, na 3 uur en een kwartier."Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
Je zal maar een schone renner zijn, nergens vanaf weten en even lekker een wijntje pakken.quote:Op woensdag 13 februari 2013 13:50 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Heerlijk inderdaad.
Die verhalen over bloed in wijnpakken, jezus...![]()
![]()
![]()
Dat zijn die duiven van Kelmequote:Op woensdag 13 februari 2013 15:34 schreef THEFXR het volgende:
Duiven aan de dope![]()
![]()
![]()
http://www.ergogenics.org/amroids24.html![]()
Dat vroeg ik me dus af, waren het duiven met doping zodat ze harder konden vliegenquote:Op woensdag 13 februari 2013 15:39 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Dat zijn die duiven van Kelme![]()
![]()
Had Adrie van der Poel toch gelijk...quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:34 schreef THEFXR het volgende:
Duiven aan de dope![]()
![]()
![]()
http://www.ergogenics.org/amroids24.html"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
inderdaad, maar hield zich niet aan de Omerta, een beetje snitchen op die duivenmelkers....quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:44 schreef marcodej het volgende:
[..]
Had Adrie van der Poel toch gelijk...![]()
Wel zwak om niet de nuance aan te brengen dat in het biathlon/langlaufen het waxen ook voor enorme verschillen kan zorgen, zomaar van de ene op de andere wedstrijd/dag/uur.quote:Op woensdag 13 februari 2013 12:44 schreef OProg het volgende:
Niet dat de Oekraïense dames niet verdacht zijn ofzo, maar het is toch wel een essentieel feit dat niet vermeld wordt en je ziet in het biathlon zo vaak zulke uitschieters naar boven én naar beneden.![]()
Ja, het is ook geen topliteratuur en inhoudelijk is dat inderdaad zo, niet dat ik er zoveel kijk op heb.quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:58 schreef wimderon het volgende:
[..]
Wel zwak om niet de nuance aan te brengen dat in het biathlon/langlaufen het waxen ook voor enorme verschillen kan zorgen, zomaar van de ene op de andere wedstrijd/dag/uur.
Niet dat de Oekraïense dames niet verdacht zijn ofzo, maar het is toch wel een essentieel feit dat niet vermeld wordt en je ziet in het biathlon zo vaak zulke uitschieters naar boven én naar beneden.
Maar ik vond het wel een aardige omdat het aangeeft hoe men nu naar de sport kijkt in vergelijking met andere sporten."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Die reactie eronder:quote:Op woensdag 13 februari 2013 12:44 schreef OProg het volgende:
'Oekrainers gebruiken geen doping, want ze hebben geen geld voor goede doping'![]()
EDIT: nogal spuit11![]()
![]()
Ben het enigszins wel eens, maar men moet niet vergeten dat biathlon van meerdere factoren afhankelijk is. Als ze nu langlaufen als voorbeeld hadden genomen oké ( al is de wax nog steeds een factor ). Maar het schieten kan er 3 a 4 skiesters die echt snel op de latten zijn. Gössner, Domracheva en Berger als ze in topvorm zijn kunnen net dat beetje extra geven als het er echt toe doet. Domracheva en Gössner maakten te veel fouten om überhaupt hun echte snelheid te profileren. Als je al weet dat je kansloos bent vanaf de eerste ronde ga je ook niet te veel energie verspillen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 12:44 schreef OProg het volgende:
Berger is iets minder snel maar kan vooral goed achter mensen blijven aanjagen en man op man, of in dit geval vrouw op vrouw, strijden. Gezien dit een sprint was moest ze het alleen tegen de tijd doen en valt ze altijd ietsjes tegen.
Zo overklaste ze Pidrushna later door ongeveer 45 seconde sneller te langlaufen in de achtervolging.
Overigens staat Pidrushna gewoon op plek 4 in de algemene world cup, het is maar wat je onverwachts vind, maar dat is toch gewoon een plek bij de favorieten![]()
Er zit een veel grotere onwaarschijnlijkheid in biathlon dan in een sport als wielrennen. Al is doping natuurlijk wel alsnog een groot voordeel.
[ Bericht 7% gewijzigd door Dasjonny op 13-02-2013 22:08:55 ]![]()
Bètablokkers voor het schieten, de overige bekende middelen voor het langlaufen toch?
Ik vind het niet zo'n sterk verhaal. Wielrennen zit nu in de hoek waar de klappen vallen, maar dat is niet zo gek aangezien de grootste omerta die de sportwereld tot nu toe heeft gezien is gebroken. Biathlon is een sport die een stuk minder mensen interesseert. Hij geeft nota bene aan dat een aantal journalisten Pidhrushna vroeg naar haar plotselinge vorm (waarschijnlijk het gebruik van verboden middelen implicerend).
Er zullen nog genoeg schandalen in andere sporten komen. Wielerliefhebbers mogen ergens wel blij zijn dat hun sport nu het best gecontroleerd wordt, daarmee wordt de kans op toekomstige affaires kleiner dan in andere sporten waar er minder controle is.
Smeets heeft ook weer een kutverhaal opgeschreven waarmee hij zijn liefdesaffaire met Armstrong een beetje half bedekt probeert te verdedigen: http://www.nusport.nl/mar(...)rip-en-sarcasme.html![]()
Zijn meestal mensen die uit het langlaufen komen die net dat beetje extra kunnen. Simpelweg betere techniek of vroegere focus op alleen langlaufen. Je ziet ook vaak dat deze het schieten niet helemaal onder controle hebben en vaak onvoorspelbaar zijn. Zo kunnen ze spontane uitschieters hebben als het schieten goed uitpakt, nu heb ik het vooral over Gossner en Domracheva. Berger is wel altijd biathlete geweest en schiet ook veel vlotter.quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:10 schreef Tommeke het volgende:
Armstrong kon ook net dat beetje extraJa die middelen kloppen. Bij Pidrushna zat het er gewoon al een tijd aan te komen. Dat het toevallig op het WK is betekent niet meteen dat ze spontaan anders presteert.quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:12 schreef CPS2000 het volgende:
Bètablokkers voor het schieten, de overige bekende middelen voor het langlaufen toch?
Ik vind het niet zo'n sterk verhaal. Wielrennen zit nu in de hoek waar de klappen vallen, maar dat is niet zo gek aangezien de grootste omerta die de sportwereld tot nu toe heeft gezien is gebroken. Biathlon is een sport die een stuk minder mensen interesseert. Hij geeft nota bene aan dat een aantal journalisten Pidhrushna vroeg naar haar plotselinge vorm (waarschijnlijk het gebruik van verboden middelen implicerend).
Er zullen nog genoeg schandalen in andere sporten komen. Wielerliefhebbers mogen ergens wel blij zijn dat hun sport nu het best gecontroleerd wordt, daarmee wordt de kans op toekomstige affaires kleiner dan in andere sporten waar er minder controle is.
Smeets heeft ook weer een kutverhaal opgeschreven waarmee hij zijn liefdesaffaire met Armstrong een beetje half bedekt probeert te verdedigen: http://www.nusport.nl/mar(...)rip-en-sarcasme.html![]()
Smeets is toch die acteur, die speelt dat hij journalist is?quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:12 schreef CPS2000 het volgende:
Ik snap helemaal wat je bedoelt hoor, ondanks dat ik niet zo heel veel van de sport weet, maar het ging me vooral in het verschil van de reacties van 'het publiek'.quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:25 schreef Dasjonny het volgende:
Bij Pidrushna zat het er gewoon al een tijd aan te komen. Dat het toevallig op het WK is betekent niet meteen dat ze spontaan anders presteert.
Het 'zat het er gewoon al een tijd aan te komen' hebben we ook bij wielrenners gezien die vervolgens ook door dopingcontroleur achterhaald werden. Of renners wiens prestatie volgens iedereen logisch was want ze presteerden altijd constant.
Het ging me er ook niet om om nu direct te wijzen naar dat er in het biatlon ook van alles aan de hand is, maar meer om het feit hoe we nu naar wielrennen kijken. En dat is logisch enerzijds, maar ook best treurig. Elke overwinning staat nu al bij voorbaat in een dubieus daglicht. En het is het is begrijpelijk maar toch ook erg jammer."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Dat is gewoon de wereld van het wielrennen, in 1818 deden ze met kilo's coke de tour.quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:36 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik snap helemaal wat je bedoelt hoor, ondanks dat ik niet zo heel veel van de sport weet, maar het ging me vooral in het verschil van de reacties van 'het publiek'.
Het 'zat het er gewoon al een tijd aan te komen' hebben we ook bij wielrenners gezien die vervolgens ook door dopingcontroleur achterhaald werden. Of renners wiens prestatie volgens iedereen logisch was want ze presteerden altijd constant.
Het ging me er ook niet om om nu direct te wijzen naar dat er in het biatlon ook van alles aan de hand is, maar meer om het feit hoe we nu naar wielrennen kijken. En dat is logisch enerzijds, maar ook best treurig. Elke overwinning staat nu al bij voorbaat in een dubieus daglicht. En het is het is begrijpelijk maar toch ook erg jammer.
er is niks veranderd, behalve de producten en de fietsen.![]()
Nee. Het is de wereld van de topsport.quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:42 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Dat is gewoon de wereld van het wielrennen, in 1818 deden ze met kilo's coke de tour.
er is niks veranderd, behalve de producten en de fietsen.
Ik vraag me zelfs wel eens af alleen maar komt dat het in het wielrennen zo de spuigaten uit is gelopen dat het nu zo onder vuur ligt of dat er meerdere factoren spelen. Ik denk het laatste.
Maar ik geloof niet dat in bijvoorbeeld Langlaufen of Biatlon er zoveel verschil in zit, uiteraard heb je andere factoren zoals waxen, maar ook op zo'n sport is er een wereld van verschil te maken."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Ik ga ook echt niet m'n hand in het vuur steken voor elke biatlete. Ben er ook wel van overtuigd dat ze doping pakken, zeker op een WK met een aantal wedstrijden anderhalve week lang. Niet dat het mij uitmaakt, ik geniet er nog steeds van. Alleen dat Pidrushna opeens aangevallen word omdat ze toevallig voor de eerste keer een individuele wedstrijd wint, dat vind ik overdreven.quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:36 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik snap helemaal wat je bedoelt hoor, ondanks dat ik niet zo heel veel van de sport weet, maar het ging me vooral in het verschil van de reacties van 'het publiek'.
Het ging me er ook niet om om nu direct te wijzen naar dat er in het biatlon ook van alles aan de hand is, maar meer om het feit hoe we nu naar wielrennen kijken. En dat is logisch enerzijds, maar ook best treurig. Elke overwinning staat nu al bij voorbaat in een dubieus daglicht. En het is het is begrijpelijk maar toch ook erg jammer.![]()
Ok, maar je vroeg je waarom wielrennen er nu zo slecht opstaat, komt deels door de media, die dopingzaken in wielrennen op de voorpagina zetten en van andere sporten staat er een klein berichtje op pagina 8. Verder heeft het wielrennen wel een verdachte dodenhistoriequote:Op woensdag 13 februari 2013 22:49 schreef OProg het volgende:
[..]
Nee. Het is de wereld van de topsport.
Ik vraag me zelfs wel eens af alleen maar komt dat het in het wielrennen zo de spuigaten uit is gelopen dat het nu zo onder vuur ligt of dat er meerdere factoren spelen. Ik denk het laatste.
Maar ik geloof niet dat in bijvoorbeeld Langlaufen of Biatlon er zoveel verschil in zit, uiteraard heb je andere factoren zoals waxen, maar ook op zo'n sport is er een wereld van verschil te maken.![]()
Ach, hopelijk komen we er nog eens achter dat armstrong vergeleken bij andere wielrenners en topsporters relatief schoon was. Doping zit overalGaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.![]()
Mede omdat het of niet uit de controle blijkt of dat bonden het heerlijk onder het tapijt vegen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:53 schreef THEFXR het volgende:
Ok, maar je vroeg je waarom wielrennen er nu zo slecht opstaat, komt deels door de media, die dopingzaken in wielrennen op de voorpagina zetten en van andere sporten staat er een klein berichtje op pagina 8.Dat laatste heeft het voetbal ook.quote:Verder heeft het wielrennen wel een verdachte dodenhistorie
jep, Alleen is de UCI nog zover gekomen met het bloedpaspoort, zulke vernieuwingen zal je nooit van andere bonden zien,sterker nog, ze zeggen gewoon dat de dopingcontroles naar een nog lager niveau kunnen omdat er niemand wordt betraptquote:Op woensdag 13 februari 2013 22:55 schreef OProg het volgende:
[..]
Mede omdat het of niet uit de controle blijkt of dat bonden het heerlijk onder het tapijt vegen.
[..]
Dat laatste heeft het voetbal ook.![]()
![]()
Valt me nog mee dat er zo weinig in de NBA betrapt worden, maar uiteraard zit daar ook niemand te wachte op positieve tests...
De controles daar zijn ook intriest :p."Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
Het is echt bizar. Daarnet op radio 1 was er een gast aanwezig die zich verbaasde over het feit dat er voetballers zijn die bij internationale top clubs spelen die nooit gecontroleerd worden terwijl 8 jaar geleden bij zijn handbalclubje de meisjes een plasje moesten inleveren waarbij ze op doping werden gecontroleerd, want hier wordt in Nederland geld voor vrijgemaakt en dat terwijl die chicks zelfs nog zelf contributie betalen...quote:Op woensdag 13 februari 2013 23:02 schreef THEFXR het volgende:
[..]
jep, Alleen is de UCI nog zover gekomen met het bloedpaspoort, zulke vernieuwingen zal je nooit van andere bonden zien,sterker nog, ze zeggen gewoon dat de dopingcontroles naar een nog lager niveau kunnen omdat er niemand wordt betrapt
Ow en hij was helemaal klaar met wielrennen en lui als Thomas Dekker![]()
![]()
Zijn ze er ook eens niet mee weggekomen om niet getest te worden tijdens Olympische Spelen? Hoe leg je dat uit!quote:Op donderdag 14 februari 2013 11:35 schreef ThePlaneteer het volgende:
Valt me nog mee dat er zo weinig in de NBA betrapt worden, maar uiteraard zit daar ook niemand te wachte op positieve tests...
De controles daar zijn ook intriest :p.![]()
Dat hoef je niet uit te leggen, alleen die paar wielerliefhebbern00bs die vallen daar al jaren over, de rest van de sportkijker boeit het vrij weinig en maakt men zich liever druk om de vijfde man die niks mag en verbaast die zich er ook over dat er in het wielrennen wel doping wordt gebruikt, zelfs motortjes in het frame![]()
Dat is waar, in andere sporten boeit het mensen minder lijkt het.
Deze kerel kreeg ook 20 wedstrijden schorsing. Dat is dus ongeveer anderhalve maand ofzo. Peuleschilletje.
"Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
quote:Strycová zes maanden geschorst
Barbora Záhlavová Strycová is door de internationale tennisfederatie voor zes maanden geschorst wegens het gebruik van doping.
De 26-jarige Tsjechische werd in oktober 2012 tijdens het WTA-toernooi van Luxemburg betrapt op het verboden sibutramine, een vermageringsmiddel dat de hoeveelheid energie die het lichaam gebruikt verhoogt en de eetlust remt.
Strycová werd destijds in Luxemburg al in de eerste ronde uitgeschakeld. Ze is momenteel de nummer 124 van de wereld. Haar hoogste ranking was 39ste in 2010 en in 2011 boekte ze in Quebec haar enige toernooizege.![]()
Zijn dat niet doorgaans maskeringsmiddelen ?quote:Op donderdag 14 februari 2013 18:57 schreef Wombcat het volgende:
Waarom gebruikt een tenniser een dergelijk middel?Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)![]()
Ow ja. Is ook hetzelfde middel dat F. Schleck gebruikte, toch?quote:Op donderdag 14 februari 2013 18:57 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Zijn dat niet doorgaans maskeringsmiddelen ?![]()
Smeets doet alsof sporters alleen ter meerdere glorie van zijne koninklijke hoogheid Mart hun best doen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:12 schreef CPS2000 het volgende:
Hoe kom je erbij dat Armstrong weinig doping gebruikte?quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:55 schreef JohnDDD het volgende:
Ach, hopelijk komen we er nog eens achter dat armstrong vergeleken bij andere wielrenners en topsporters relatief schoon was. Doping zit overal![]()
quote:Op donderdag 14 februari 2013 22:15 schreef THEFXR het volgende:
ASADA to interview 150 athletes in doping probe
http://www.3news.co.nz/AS(...)/286788/Default.aspxWaarom denk ik dat dit zonder dat we veel te horen krijgen zo de doofpot in rolt?quote:It will not talk publicly about the issue or name clubs and players which have been implicated."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
en die journalisten nemen er maar weer genoegen mee.quote:Op donderdag 14 februari 2013 22:19 schreef OProg het volgende:
[..]
[..]
Waarom denk ik dat dit zonder dat we veel te horen krijgen zo de doofpot in rolt?![]()
Jakschequote:During Jaksche’s evidence, Fuentes’ lawyer attempted to discredit the witness by pointing to the Tour de Suisse in 2006. Jaksche finished third in the race which took place after Fuentes’ doping had been busted.
“He asked about my third place in the Tour of Switzerland and asked if it was a hard race. He said Fuentes had been arrested by this point, and was trying to imply I was still blood doping.”
“I said it wasn’t a race, more of a club championships. He asked me to clarify what I meant. So I said ‘yes, it was a club championship. The winner of the race was Jan Ullrich, a client of Fuentes, second was Koldo Gil, a client of Fuentes, third was me, fourth was Vicioso, another Fuentes client, sixth was Frank Schleck’. Everyone in the court, even the judge was laughing. It was ridiculous.”Wel flauw die sneer naar Frank, die kwam alleen maar bij Fuentes voor zijn trainingschema's, hoewel Fuentes die dan wel niet leverde, maar toch.
![]()
Haha die Jaksche.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 00:10 schreef Ereinion het volgende:
[..]
JakscheWel flauw die sneer naar Frank, die kwam alleen maar bij Fuentes voor zijn trainingschema's, hoewel Fuentes die dan wel niet leverde, maar toch.
Heerlijk.
En die laatste 2 zinnen.![]()
![]()
JJ is natuurlijk nooit bang geweestquote:Op vrijdag 15 februari 2013 00:10 schreef Ereinion het volgende:
[..]
JakscheWel flauw die sneer naar Frank, die kwam alleen maar bij Fuentes voor zijn trainingschema's, hoewel Fuentes die dan wel niet leverde, maar toch.
Nee, dit was een stimulant.quote:Op donderdag 14 februari 2013 18:57 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Zijn dat niet doorgaans maskeringsmiddelen ?
Maskeringsmiddelen zijn doorgaans diuretica (zoals F. Schleck) of probenicide (P. Delgado). Bij een bloedgift/transfusie kan de correcte hoeveelheid EPO/plasma als maskering gebruikt worden.![]()
quote:Frans dopingagentschap mijdt Parijs-Nice
PARIJS - Het Franse antidopingagentschap AFLD zal geen controles uitvoeren tijdens de rittenkoers Parijs-Nice. Dat is een gevolg van een conflict tussen de Fransen en de internationale wielrenunie UCI.
''Gezien de ernstige fouten die er zijn gemaakt heeft de AFLD besloten geen medewerking te verlenen aan de internationale federatie bij het uitvoeren van tests in Parijs-Nice'', meldde het agentschap donderdag.
De twee organisaties vliegen elkaar al jaren in de haren. Zo beschuldigen de Fransen de UCI ervan in de Tour de France van 2009 niet de juiste procedures te hebben gevolgd. De UCI spreekt de beschuldigingen tegen."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Die koers wil je dus niet meer winnen :p.
Gaat de UCI het zelf doen nu?"Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
Straks in het nieuws:
"Vinokourov doet mee aan Parijs-Nice"
Kazach heeft op de valreep besloten toch nog mee te doen aan Parijs-Nice. De Kazach wil de rittenkoers nog eenmaal winnen. 'Ik heb het gevoel dat het dit jaar mogelijk is', aldus de Olympisch kampioen.Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.![]()
WADA wil opheldering van ISU
quote:Het wereld-antidopingagentschap WADA onderzoekt mogelijke onregelmatigheden bij bloedcontroles van schaatsers.
De Amerikaanse dopingdeskundige James Stray-Gundersen verklaarde onlangs dat schaatsers met verdachte bloedwaarden in het verleden gewaarschuwd werden en een nieuw bloedmonster konden afstaan.
WADA-directeur David Howman wist hier niets van en wil opheldering. Hij gaat bekijken of er stappen moeten worden ondernomen wegens het niet naleven van de regels door de ISU, de internationale schaatsbond.![]()
FIFA werkt aan biologisch paspoortquote:De FIFA werkt aan de invoering van een biologisch paspoort voor voetballers.
Dat onthulde voorzitter Joseph Blatter vrijdag na een ontmoeting met John Fahey, de preses van het mondiale antidopingbureau WADA.
Al rondom het toernooi om de Confederations Cup, komende zomer in Brazilië, wil de FIFA testen uitvoeren bij de voetballers.
In het wielrennen wordt al langer gewerkt met biologische paspoorten. Door het bijhouden van de resultaten van bloed- en urineonderzoek kunnen verdachte schommelingen in de waardes sneller worden opgemerkt. Die duiden mogelijk op het gebruik van verboden (prestatiebevorderende) middelen.![]()
dat is goed nieuws, als ze het ook werkelijk toepassen.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 16:49 schreef KilgoreTrout het volgende:
FIFA werkt aan biologisch paspoort
[..]![]()
quote:"Doping is gemeengoed bij de Keniaanse atleten."
Dat zegt Moses Kiptanui, een van de beste steeplelopers uit de geschiedenis en zelf een Keniaan.
Afrikaanse lopers worden niet meteen verbonden met intensief dopinggebruik, maar dat is volgens Kiptanui (42) onterecht.
"De Kenianen willen gewoon geld verdienen. Ofwel op een legitieme manier ofwel op een illegale manier."
Volgens Kiptanui, meervoudig wereldkampioen en wereldrecordhouder, komen er zo weinig verhalen naar buiten door omkoping. "Je kunt iemand omkopen om je positieve test te doen verdwijnen.![]()
Als Oekraïense sporters geen geld voor doping hebben dan Kenianen al helemaal niet.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 19:20 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Wist niet dat ze daar geld voor hadden.![]()
![]()
Bron: Sporzaquote:De strijd tegen doping wordt ook in de voetbalwereld opgevoerd. De wereldvoetbalbond FIFA heeft vandaag beslist om een biologisch paspoort in te voeren voor de deelnemers aan de Confederations Cup en het WK 2014 in Brazilië.
Het wereldantidopingagentschap WADA was al een tijdje vragende partij voor meer dopingcontroles in het voetbal en had daarom van de week nog de invoering van een biologisch paspoort geopperd.
Vandaag heeft de FIFA daar het licht voor op groen gezet. Tijdens de Confederations Cup en het WK in Brazilië zullen spelers uitvoerig getest worden en wordt hun profiel bijgehouden, naar analogie met de paspoorten in de wielersport.
De FIFA wijst erop dat het proefproject rond de invoering van biologische paspoorten voor voetballers al in 2011 opgestart werd. Daarin werden de steroïdeprofielen van de spelers bijgehouden die dat jaar deelnamen aan het WK voor clubs.
D'Hooghe: "De FIFA is een voortrekker
Michel D'Hooghe, de voorzitter van de medische commissie van de FIFA, vindt niet dat de voetbalbond een inhaalslag maakt met dit biologisch paspoort.
"De FIFA is de eerste bond ter wereld die zowel op bloed als urine test. Daar zijn we op het WK voor clubs in 2011 mee begonnen en hebben we in 2012 herhaald. Ik ben wat verbaasd dat de FIFA in de pers aangevallen wordt, terwijl we een voortrekker zijn", zegt D'Hooghe.
"Met het paspoort worden de spelers zowel in de aanloop naar het toernooi op een onverwacht moment gecontroleerd als na de wedstrijd, op bloed en urine."
D'Hooghe denkt dat de FIFA met de biologische paspoorten, of profielen zoals hij het noemt, een nieuwe stap kan zetten. "Als dat er is, kunnen we de dopingcontroles vereenvoudigen."
"De FIFA voert op dit moment jaarlijks 30.000 controles uit. Dat kost veel geld. Zo investeerde de FIFA in 2012 2,5 miljoen dollar. We proberen met dit paspoort niet alleen de kwaliteit van de controles te verhogen, maar ook de kostprijs te drukken", zegt D'Hooghe.
"Of het aantal positieve tests met het profiel zal stijgen, weet ik niet. Maar we zullen altijd open kaart spelen."
Dat van die bloed én urine testen.![]()
Of snap ik D'Hooghe niet? Mag ik hopen anders is de arrogantie van D'Hooghe cq FIFA wel erg stuitend.
![]()
Maar er wordt ook alleen tijdens die toernooien getestGewoon starten met een hematocriet van 50 dus, dan zing je dat toernooitje eenvoudig uit.
![]()
quote:Op vrijdag 15 februari 2013 22:31 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Maar er wordt ook alleen tijdens die toernooien getestGewoon starten met een hematocriet van 50 dus, dan zing je dat toernooitje eenvoudig uit.
quote:"Met het paspoort worden de spelers zowel in de aanloop naar het toernooi op een onverwacht moment gecontroleerd als na de wedstrijd, op bloed en urine."![]()
idd en dat is juist niet de opzet van het paspoort.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 23:09 schreef Fenomeno het volgende:
Als ze alleen tijdens toernooien gaan testen kunnen ze dus de andere 9 maanden gewoon lekker cyclen![]()
gemiddelde snelheden TDF:
2012 39.9
2011 39.79
2010 39.6
2009 40.31
2008 40.5
2007 39.23
2006 40.89
2005 41.65
2004 41.02
2003 40.03
2002 39.98
2001 40.01
2000 39.55
1999 40.28
1998 41.76
1997 39.19
1996 40.7
1995 39.5
1994 37.83
1993 38.71
1992 39.5
1991 38.75
1990 38.6
1989 37.48
1988 38.9
1987 36.65
1986 37
1985 36.23
1984 34.9
1983 35.9
ik zie geen drop off, na de invoering van het paspoort![]()
![]()
Waarom zou je dat ook verwachten? De gemiddelde snelheid in de Tour heeft vrijwel niets met dopinggebruik te maken.![]()
Ik kan me trouwens ook nog tours herinneren, meer dan 10 jaar terug, dat ze vlakke etappes helemaal niks deden de eerste uren. Het commentaar van Mart was dat je ze op een damesfiets bij kon houden. Dat had ook invloed op het gemiddelde natuurlijk. Dus puur naar het gemiddelde kijken zegt dan ook niet zo veel.
hoe kom je tot die conclusie?quote:Op zaterdag 16 februari 2013 00:35 schreef Ereinion het volgende:
Waarom zou je dat ook verwachten? De gemiddelde snelheid in de Tour heeft vrijwel niets met dopinggebruik te maken.![]()
Kan je ook jou vragen hoe je concludeert dat het anders is.quote:
Zie bovenstaande."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
das een leuke cirkelredenering.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 02:16 schreef OProg het volgende:
[..]
Kan je ook jou vragen hoe je concludeert dat het anders is.
Zie bovenstaande.![]()
Da's de gemiddelde discussie ook, want die komt elke paar topics weer terug. Kunnen we misschien een aparte reeks van makenquote:![]()
![]()
Nee, want hij post toch waarom het irrelevant is iets hoger op de pagina. Als je nou eens de moeite neemt om iemand z'n antwoord te lezen...quote:
Zoals OProg zegt zijn er jaarlijks veel variaties in koersverloop (hoe ontwikkelen etappes zich) en verschilt het ook van jaar tot jaar hoe het parcours eruit ziet.De gemiddelde snelheid van de winnaar is dus een beetje nietszeggende variabele, omdat hij niet geisoleerd kan worden. Het is niet alsof de Tour elk jaar over hetzelfde parcours van precies 3000 km rijdt of zo... Dus daarom is je conclusie dat het bloedpaspoort geen effect heeft gehad onjuist, dat kan je niet concluderen op basis van die ene variabele. Dus niks cirkelredenering...
ach ja, het was ook hein verbruggen die ermee kwam, dat het publiek niet wilt zien dat ze 25 per uur gaan, maar het liefst rond de 40.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 09:04 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Nee, want hij post toch waarom het irrelevant is iets hoger op de pagina. Als je nou eens de moeite neemt om iemand z'n antwoord te lezen...
Zoals OProg zegt zijn er jaarlijks veel variaties in koersverloop (hoe ontwikkelen etappes zich) en verschilt het ook van jaar tot jaar hoe het parcours eruit ziet.De gemiddelde snelheid van de winnaar is dus een beetje nietszeggende variabele, omdat hij niet geisoleerd kan worden. Het is niet alsof de Tour elk jaar over hetzelfde parcours van precies 3000 km rijdt of zo... Dus daarom is je conclusie dat het bloedpaspoort geen effect heeft gehad onjuist, dat kan je niet concluderen op basis van die ene variabele. Dus niks cirkelredenering...
![]()
Het is best lastig om een goed antwoord te geven en best eenvoudig om een simpele oneliner neer te zetten hè.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 09:12 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ach ja, het was ook hein verbruggen die ermee kwam, dat het publiek niet wilt zien dat ze 25 per uur gaan, maar het liefst rond de 40.
twitter:thijszonneveld twitterde op zaterdag 16-02-2013 om 09:53:57Vandaag in NRC: Marco Pantani, Michele Bartoli, Romans Vainsteins en Fränk Schleck waren klant bij Fuentes. reageer retweet
twitter:thijszonneveld twitterde op zaterdag 16-02-2013 om 09:58:04Hun schuilnamen in de administratie van Fuentes: Panticosa, Sansone, VAINS en Amigo de Birillo. Meerdere bronnen bevestigen. reageer retweet
twitter:thijszonneveld twitterde op zaterdag 16-02-2013 om 10:00:04Panticosa (Pantani) werd door Fuentes in 2003 voorzien van o.a. epo, groeihormoon, aranesp, bloedzakken en anabolen. reageer retweet
twitter:thijszonneveld twitterde op zaterdag 16-02-2013 om 10:01:27Sansone (Bartoli) werd in 2002, 2003 en 2004 door Fuentes geprepareerd met dezelfde dopingproducten. reageer retweet
twitter:thijszonneveld twitterde op zaterdag 16-02-2013 om 10:02:55VAINS betaalde in 2003 en 2004 in totaal 45.000 euro aan Fuentes, volgens diens administratie. reageer retweet
twitter:thijszonneveld twitterde op zaterdag 16-02-2013 om 10:04:17Fränk Schleck was volgens meerdere bronnen Amigo de Birillo. Bron uit directe omgeving bevestigt Fränks betrokkenheid, maar... reageer retweet
twitter:thijszonneveld twitterde op zaterdag 16-02-2013 om 10:04:50... zegt dat Andy geen klant was bij Fuentes. reageer retweet
twitter:thijszonneveld twitterde op zaterdag 16-02-2013 om 10:06:38Schleck bekende al eerder 6691 euro betaald te hebben aan Fuentes. Voor 'trainingsschema's'. Dat is nogal raar... reageer retweet
twitter:thijszonneveld twitterde op zaterdag 16-02-2013 om 10:07:44... aangezien Fuentes vorige week in de rechtszaal verklaarde dat hij nooit trainingsschema's maakte. reageer retweet
twitter:thijszonneveld twitterde op zaterdag 16-02-2013 om 10:12:54Pantani, Bartoli en Schleck werden eerder ook al in verband gebracht met Fuentes, maar er waren geen bevestigende bronnen. reageer retweet
twitter:thijszonneveld twitterde op zaterdag 16-02-2013 om 10:14:16Vreemd genoeg werd de schuilnaam VAINS tot nog toe gekoppeld aan Jaksche. Maar die heette ook al Bella. #foutje reageer retweet
![]()
Heb het stuk net gelezen. Fuentes noteerde ook exact wat de wedstrijdschema's waren en zo komen ze bij Bartoni (op basis van 3 seizoenen en een notitie van de ploegpresentatie van Fassa) en Vainsteins op de naam. Hoewel de laatste natuurlijk ook een rocket science was.
Jaja en volgende week wordt er weer geroepen dat iemand anders Sansone was, zoals met Clasicomano Luigi
Beter doen die hufters in Spanje gewoon hun werk en laten ze Fuentes alle namen noemen
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.![]()
Als hij alle namen noemt eindigt hij in een kist onder de grond.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 10:59 schreef Szura het volgende:
Jaja en volgende week wordt er weer geroepen dat iemand anders Sansone was, zoals met Clasicomano Luigi
Beter doen die hufters in Spanje gewoon hun werk en laten ze Fuentes alle namen noemen
[ Bericht 0% gewijzigd door THEFXR op 16-02-2013 11:09:42 ]![]()
Als hij alle namen noemt eindigt hij in de gevangenis. Als Fuentes zijn mond open doet heeft hij geen enkele troefkaart meer, en is er geen enkele reden om hem niet een paar jaar te laten zitten. Die doodsbedreigingen zijn interessantdoenerij. Wat heeft het voor zin om iemand te vermoorden nadat hij bewijs heeft geleverd?![]()
En weer van die onkraakbare, listige codes. Was Sansone niet opnieuw een hond?
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.![]()
Als waarschuwing voor die andere dokters.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 11:07 schreef Ereinion het volgende:
Als hij alle namen noemt eindigt hij in de gevangenis. Als Fuentes zijn mond open doet heeft hij geen enkele troefkaart meer, en is er geen enkele reden om hem niet een paar jaar te laten zitten. Die doodsbedreigingen zijn interessant doenerij. Wat heeft het voor zin om iemand te vermoorden nadat hij bewijs heeft geleverd?![]()
is de kans niet groter dat ze hem liever de mond snoeren voordat hij iets zegt?quote:Op zaterdag 16 februari 2013 11:11 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Als waarschuwing voor die andere dokters.![]()
Het Openbaar Ministerie is een strafrechtelijk onderzoek begonnen tegen Geert Leinders, de Belgische dokter van de voormalige Rabobank-ploeg.
Geert Leinders werd eind januari al verhoord door de procureur van de Belgische wielerbond, nu volgt een strafrechtelijk onderzoek door het parket van Dendermonde.
Verklaringen van oud-renners van Rabobank zijn de aanleiding.
Onder meer Levi Leipheimer en Danny Nelissen hadden Leinders de afgelopen weken beschuldigd van het verstrekken van verboden middelen.
http://www.sporza.be/cm/s(...)6_Leinders_onderzoek![]()
Nee, dat is Samson.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 11:10 schreef SaintOfKillers het volgende:
En weer van die onkraakbare, listige codes. Was Sansone niet opnieuw een hond?![]()
quote:Op zaterdag 16 februari 2013 11:10 schreef SaintOfKillers het volgende:
En weer van die onkraakbare, listige codes. Was Sansone niet opnieuw een hond?
Net als Piti!![]()
Eigenlijk niet , dan moedig je anderen aan om eens ze opgepakt zijn meteen alle bewijzen en namen op tafel te gooien en dan te hopen op gerechtelijke bescherming.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 11:14 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
is de kans niet groter dat ze hem liever de mond snoeren voordat hij iets zegt?
Als je de omerta in stand wil houden moet je telkens degenen vermoorden die wél praten. Degenen die zwijgen kunnen rekenen op je 'gratie' ...
(zo werkt het toch in maffia middens, geloof ik)Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
Weten we nou eigenlijk al wie er zeker zonder dope de TdF heeft gereden de afgelopen 5-10 jaar?
Het verhaal is immers dat je niet verder komt dan middenmoot zonder dope als je écht goed bent en niet eens het peleton bijhoudt zonder dope als je een mindere god bent.![]()
Kenny.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 21:47 schreef LoganMCV het volgende:
Weten we nou eigenlijk al wie er zeker zonder dope de TdF heeft gereden de afgelopen 5-10 jaar?![]()
Rogers?
Maar serieus..ik had al bedenkingen bij ten dam afgelopen tour..maar met wat er nu loskomt twijfel ik zelfs aan Johnny..degenen die bekend hebben beweren stuk voor stuk dat je dat het niet zonder dope kan.![]()
Michel Bationo.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 21:47 schreef LoganMCV het volgende:
Weten we nou eigenlijk al wie er zeker zonder dope de TdF heeft gereden de afgelopen 5-10 jaar?The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.![]()
ik zeg niksquote:Op zaterdag 16 februari 2013 21:47 schreef LoganMCV het volgende:
Weten we nou eigenlijk al wie er zeker zonder dope de TdF heeft gereden de afgelopen 5-10 jaar?
Het verhaal is immers dat je niet verder komt dan middenmoot zonder dope als je écht goed bent en niet eens het peleton bijhoudt zonder dope als je een mindere god bent.![]()
![]()
een ouder bericht, maar weet niet of het toen is neergezet:
'Rooks moest Tour winnen wegens doping Delgado'Vooral blijven denken, dat het om een sportwedstrijd gaat.quote:Uit het boek Rooks & Theunisse, koningskoppel ondanks alles, dat vandaag wordt gepresenteerd, blijkt dat de directie van de Tour de France in 1988 wilde dat Steven Rooks de eindwinnaar zou worden, na een positieve dopingtest van geletruidrager Pedro Delgado. Om dat doel te bereiken werd in het holst van de nacht een geheime vergadering gehouden, in de bosjes naast een hotel.
Tevergeefs, want tot op het hoogste diplomatieke niveau werd door Spanje druk uitgeoefend om Delgado in Parijs toch als winnaar aan te merken. 'Zelfs de Spaanse koning bemoeide zich ermee', stelt Harrie Jansen, pr-man van de toenmalige PDM-ploeg van Rooks en Theunisse, in het boek.
Rooks, tegenwoordig wielercolumnist van deze krant, reed in 1988 zijn succesvolste Tour de France. In de lapjestrui zegevierde hij in de etappe naar l'Alpe d'Huez.
Positieve dopingtest
Op 17 juli 1988 werd bekend dat geletruidrager Delgado en Theunisse een positieve dopingtest aan hun koersbroek hadden hangen. Het testosterongehalte in het lichaam van Theunisse was te hoog, waarvoor hij een tijdstraf van tien minuten kreeg. Delgado, voormalig ploeggenoot van de twee Nederlandse klimmers bij PDM, werd betrapt op probenecide, een product dat anabolengebruik kon maskeren.
De Tourdirectie zat vooral met Delgado in de maag. Tot eindpunt Parijs was er nog maar een week te fietsen en de leiding van de ronde wilde voorkomen dat de toenmalige Franse president François Mitterrand daar de hand van een valsspeler zou schudden.
Delgado vertelt in het door Peter Tetteroo geschreven boek: 'De Tourdirecteuren Xavier Louy en Jean-Pierre Courcol kwamen meteen na de eerste positieve controle naar ons toe. Of ik vrijwillig de Tour wilde verlaten. Ze hadden liever een minder prominente winnaar dan een schandaal.'
Struikgewas
Na middernacht kwamen de Tourdirecteuren en de ploegleiders van PDM en Reynolds in het struikgewas naast een hotel bij Bordeaux bijeen. Die merkwaardige locatie was nodig om niet door journalisten te worden opgemerkt. 'Niets van die bespreking mocht bekend worden. We zijn uit het raam geklommen om het journaille te ontwijken', stelt PDM-man Jansen.
De directie stelde voor dat Delgado én Theunisse direct het dopegebruik zouden toegeven en de ronde zouden verlaten. Jansen: 'Dit was precies wat wij wilden en het had voor iedereen voordelen. Onze ploeg zou met Rooks de gele trui winnen, maar we zouden net doen alsof dat onder protest gebeurde. Steven kon dan zeggen dat de zege eigenlijk Delgado toekwam en het tricot - onder veel mediabelangstelling natuurlijk - na de Tour symbolisch aan de Spanjaard overhandigen zodat ook zijn ploeg veel persaandacht kreeg.'
Braaf slapen
Delgado's ploegleider en Theunisse weigerden doping toe te geven. Uiteindelijk ontsprong Delgado de dans omdat probenecide wel op de lijst met verboden middelen van het IOC stond, maar niet op die van de UCI. Rooks zegt nu dat hij pas een paar jaar geleden hoorde hoe dicht hij bij de Tourzege was. 'Veel is toen langs ons heen gegaan. Wij lagen braaf te slapen terwijl de hoge heren in de bosjes rond het hotel probeerden een afspraak te maken.
'Ik ben nog altijd trots op mijn prestaties in de Tour van 1988. Het was dus bijna nog mooier afgelopen. De Tour winnen, als derde Nederlander. Hoe was het dan verder met me gegaan? Maar ik heb er vrede mee, echt. Ik heb met Delgado gestreden, hij was toen de sterkste. Ik ken hem goed uit onze PDM-periode, ik waardeer hem als mens. Bovendien, er gaat toch nooit meer iets aan veranderen. Het is goed zo.'![]()
't lijkt wel tennis ...quote:De Tourdirecteuren Xavier Louy en Jean-Pierre Courcol kwamen meteen na de eerste positieve controle naar ons toe. Of ik vrijwillig de Tour wilde verlaten. Ze hadden liever een minder prominente winnaar dan een schandaal.Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
Kan jij me dan ook nog uitleggen waarom jij überhaupt dan nog kijkt?quote:Op zondag 17 februari 2013 00:30 schreef THEFXR het volgende:
een ouder bericht, maar weet niet of het toen is neergezet:
'Rooks moest Tour winnen wegens doping Delgado'
[..]
Vooral blijven denken, dat het om een sportwedstrijd gaat."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Omdat het wielrenner een vrijbuiterswereldje is waar de belangen niet zo groot zijn en het blijkbaar allemaal niemand boeit.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 21:34 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Ach, Manzano leeft ook nog...
Real er proberen bij te naaien, dan hang je wel aan je ballen onder een brug."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
nee, want het is een verantwoordingsvraag en dit topic gaat over doping, niet welke sporten ik wel/niet kijk.quote:Op zondag 17 februari 2013 02:28 schreef OProg het volgende:
[..]
Kan jij me dan ook nog uitleggen waarom jij überhaupt dan nog kijkt?![]()
Moet ik hem dan stellen in een wielrennen topic of komt er dan ook een lulkoek antwoord terug?quote:Op zondag 17 februari 2013 02:42 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee, want het is een verantwoordingsvraag en dit topic gaat over doping, niet welke sporten ik wel/niet kijk.
Want het boeit me wel namelijk.
Ik kijk voor de strijd onderling, alleen afgelopen jaar vond ik het minder door de vele valpartijen of doordat de media die valpartijen erg veel in beeld bracht. of dit jaar ga kijken, ik weet het nog niet, eerst maar eens kijken wie er mogen starten.quote:Op zondag 17 februari 2013 02:54 schreef OProg het volgende:
[..]
Moet ik hem dan stellen in een wielrennen topic of komt er dan ook een lulkoek antwoord terug?
Want het boeit me wel namelijk.![]()
Kijk, toch een antwoord.quote:Op zondag 17 februari 2013 03:00 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Ik kijk voor de strijd onderling, alleen afgelopen jaar vond ik het minder door de vele valpartijen of doordat de media die valpartijen erg veel in beeld bracht. of dit jaar ga kijken, ik weet het nog niet, eerst maar eens kijken wie er mogen starten.
Ik geniet er verder ook niet minder van. Ook omdat de excessen wel voor een groot deel uitgeroeid zijn. Dan geloof ik ook echt niet dat we nu met een pure sport te maken hebben op uitsluitend brood met pindakaas, maar wel dat de volledig opgespoten waterdragers die de tour kunnen winnen niet meer zijn. Maar dan nog, ik wist ook wel dat er jaren terug dingen volledig scheef zaten en toch genoot ik van de menselijke beslissingen en tactieken die er voorbij kwamen.
Maar ik heb bij jou dan een beetje het idee dat je ook dat plezier totaal niet meer hebt dus daarom boeit het me dan waarom je er wel zo mee bezig bent.Maar geniet je dan wel oprecht van de strijd onderling?
normaal wel, alleen is het rebelse er wel uit. Vroom moest echt een paar keer zijn benen stilhouden in opdracht van de teamleider. Verder kijk ik ook andere sporten.quote:Op zondag 17 februari 2013 03:06 schreef OProg het volgende:
[..]
Kijk, toch een antwoord.
Ik geniet er verder ook niet minder van. Ook omdat de excessen wel voor een groot deel uitgeroeid zijn. Dan geloof ik ook echt niet dat we nu met een pure sport te maken hebben op uitsluitend brood met pindakaas, maar wel dat de volledig opgespoten waterdragers die de tour kunnen winnen niet meer zijn. Maar dan nog, ik wist ook wel dat er jaren terug dingen volledig scheef zaten en toch genoot ik van de menselijke beslissingen en tactieken die er voorbij kwamen.
Maar ik heb bij jou dan een beetje het idee dat je ook dat plezier totaal niet meer hebt dus daarom boeit het me dan waarom je er wel zo mee bezig bent.Maar geniet je dan wel oprecht van de strijd onderling?
![]()
Het rebelse staat toch los van doping? Ulrich durfde op een hoogtepunt dopingjaar aanvankelijk Riis niet aan te vallen door met de Festina's mee te rijden. Of iets anders: niemand durfde te ontkomen aan de orders van Mapei, dus een prachtige drie-eenheid reed de streep van LBL over omdat Museeuw moest winnen. Dat was veel meer een teamorder dan Froome die kijkt en wacht op dat moment. Dat rebelse was er toen ook niet veel meer of veel minder dan nu. Als Mapei niet zo strak geordend was toen had Johan ook gewoon naar de klote gereden kunnen worden, zeker met de Tafi van toen. Dat staat echt helemaal los van doping of niet. Dat is gewoon wielrennen. Dat was wielrennen toen, dat is wielrennen nu, dat is wielrennen over een paar jaar.quote:Op zondag 17 februari 2013 03:13 schreef THEFXR het volgende:
[..]
normaal wel, alleen is het rebelse er wel uit. Vroom moest echt een paar keer zijn benen stilhouden in opdracht van de teamleider. Verder kijk ik ook andere sporten.
Daarin past de sport zich echt niet aan."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Het zijn tegenwoordig meer soldaten dan vroeger, toen negeerde er weleens een wielrenner de orders.quote:Op zondag 17 februari 2013 03:24 schreef OProg het volgende:
[..]
Het rebelse staat toch los van doping? Ulrich durfde op een hoogtepunt dopingjaar aanvankelijk Riis niet aan te vallen door met de Festina's mee te rijden. Of iets anders: niemand durfde te ontkomen aan de orders van Mapei, dus een prachtige drie-eenheid reed de streep van LBL over omdat Museeuw moest winnen. Dat was veel meer een teamorder dan Froome die kijkt en wacht op dat moment. Dat rebelse was er toen ook niet veel meer of veel minder dan nu. Als Mapei niet zo strak geordend was toen had Johan ook gewoon naar de klote gereden kunnen worden, zeker met de Tafi van toen. Dat staat echt helemaal los van doping of niet. Dat is gewoon wielrennen. Dat was wielrennen toen, dat is wielrennen nu, dat is wielrennen over een paar jaar.
Daarin past de sport zich echt niet aan.![]()
Je hebt ondanks misschien meer belangen tegenwoordig echt niet minder leven om iets te noemen in een ploeg dan als je toentertijd niet gewoon uitvoerde wat Peter Post voor zijn TI-Raleigh ploeg had bedacht.quote:Op zondag 17 februari 2013 03:32 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Het zijn tegenwoordig meer soldaten dan vroeger, toen negeerde er weleens een wielrenner de orders.
Dan werd je echt nog net niet aan je ballen opgehangen op een manier die tegenwoordig bijna niet meer zou kunnen. En Post zat pas echt overal tussen."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Geloof ik niet.quote:Op zondag 17 februari 2013 03:32 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Het zijn tegenwoordig meer soldaten dan vroeger, toen negeerde er weleens een wielrenner de orders.![]()
Klopt, volstrekte nonsens en duidelijk iemand die geen enkel verstand heeft van wielrennen. In het verleden was het onderscheid tussen knecht en kopman veel strenger dan het nu is. Schaduwkopmannen of jonge renners die zich richten op kleinere koersen (zoals bv. Slagter) was in het verleden ondenkbaar, toen er één kopman was waar altijd voor gereden werd.quote:![]()
Mijn beleving van de sport (als kijker) is toch wel aangetast. Geldt overigens niet alleen voor wielrennen. Bij schaatsen zegt Dijkstra net "hoe komt het dat Linda de Vries zo verbetert t.o.v. de eerste dag" en dan vraag ik me meteen af of er misschien een zakje bloed in is gegaan gisteravond.![]()
![]()
Inderdaad. Vroeger dacht ik dat alleen bij gewichtheffen en boudybuildenquote:Op zondag 17 februari 2013 15:28 schreef Wombcat het volgende:
Mijn beleving van de sport (als kijker) is toch wel aangetast. Geldt overigens niet alleen voor wielrennen. Bij schaatsen zegt Dijkstra net "hoe komt het dat Linda de Vries zo verbetert t.o.v. de eerste dag" en dan vraag ik me meteen af of er misschien een zakje bloed in is gegaan gisteravond.Nu bij alles. Behalve schaken, maar daar zullen ze dan wel weer last hebben van metsjfiksing.
![]()
ik ben niet iemand die alles kijkt, daarom is dit het dopingtopic en niet het wielrentopic.quote:Op zondag 17 februari 2013 11:43 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Klopt, volstrekte nonsens en duidelijk iemand die geen enkel verstand heeft van wielrennen. In het verleden was het onderscheid tussen knecht en kopman veel strenger dan het nu is. Schaduwkopmannen of jonge renners die zich richten op kleinere koersen (zoals bv. Slagter) was in het verleden ondenkbaar, toen er één kopman was waar altijd voor gereden werd.
alleen vond ik het tussen theunisse en Post wel pure emotie, wat weer de sport ten goede kwam.
Het zal wel altijd zo blijven net zoals de doping.
Verder is de NDA erg stil of zit er geen journalist achter aan, nu Dekker en Boogerd daar aan het praten zijn.![]()
quote:‘Marta Dominguez was klant bij Fuentes'
Marta Dominguez, de Spaanse voormalige wereldkampioene op de 3000m steeple, zou sinds 1997 klant geweest zijn bij dopingdokter Fuentes, die gezien wordt als de spilfiguur in de zaak-Puerto. Dat maakte de Spaanse krant El Pais zondag bekend.
De Spaanse krant mocht documenten inkijken die door de Guardia Civil in beslag werden genomen bij Fuentes. El Pais heeft het over een document met als opschrift ‘MARTA DGZ'. Het document dateert van december 1997. Daarnaast kon de krant ook een dopingplanning uit 2005 met opschrift ‘MZD' inkijken.
‘Al die documenten zouden aanwijzen dat Dominguez, de beste Spaanse atlete aller tijden, sinds december 1997 klant was bij Fuentes. Ze was op dat moment 22 jaar oud,' schrijft de krant.
El Pais refereert echter vooral aan een document uit 2005. De data die in dat document aangegeven stonden als wedstrijddata, komen volledig overeen met de wedstrijddagen van Dominguez.
Volgens El Pais werden er bij Fuentes ook twee zakjes bloed gevonden met daarop de naam Urco, de naam van Dominguez' hond. Volgens El Pais is dat geen toeval, zeker nadat wielrenners Ivan Basso en Jörg Jaksche vorige week bekenden dat ook zij de naam van hun hond gebruikten om de zakjes met hun bloed te identificeren.
Volgens José Rodriguez, de advocaat van de atlete, ontkent zijn cliënte elke betrokkenheid bij de zaak. Dominguez werd in het verleden ook al genoemd in de zaak-Galgo, een in 2009 aan het licht gekomen dopingnetwerk binnen de atletiek. Dominguez werd echter buiten vervolging gesteld wegens onvoldoende bewijzen.![]()
wel een leuke lijst over, wie, wat,waar,wanneer, sport en straftijd van 1 maand tot levenslang voor 2 overtredingen
https://nl.wikipedia.org/(...)r_gebruik_van_doping![]()
Niet waar! Kijk de uitslagen van de voorjaarsklassiekers er maar op na en je zult zien dat in de top tijd van Raleigh ook b.v. een Leo van Vliet Gent-Wevelgem kon mocht winnen.quote:Op zondag 17 februari 2013 11:43 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Klopt, volstrekte nonsens en duidelijk iemand die geen enkel verstand heeft van wielrennen. In het verleden was het onderscheid tussen knecht en kopman veel strenger dan het nu is. Schaduwkopmannen of jonge renners die zich richten op kleinere koersen (zoals bv. Slagter) was in het verleden ondenkbaar, toen er één kopman was waar altijd voor gereden werd.2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Artikeltje over het gebruik van astma-medicijnen in het schaatsen:
http://www.dopingzaak.nl/blog/2013/02/11/jaap-westbroek/
Dit stukje is ook wel opvallend:Eigenlijk vind ik het nogal verdacht als je als ploegarts dopingtests gaat doen. Wekt bij mij de indruk dat ze testen om te checken of ze 'goed' uitkomen bij de tests.quote:In 2000 voerde Westbroek interne dopingtest in. “Het gaat ons er om de schaatsers van DSB optimaal te beschermen. Eventuele beschuldigingen kun je maar beter voor zijn.” aldus Westbroek in de Telegraaf. Op voordracht van Westbroek werd Koska Poltavetz de nieuwe coach van DSB (nu coach van het Russische schaatsteam en betrokken bij het laatste epo-geval met Sergei Lisin).![]()
Dat zegt op zich natuurlijk niks. Zelfs ik kan dat.quote:Op zondag 17 februari 2013 17:29 schreef THEFXR het volgende:
Kramer versnelde de laatste 2 ronden van de 10 KM![]()
![]()
whaha, no way, de verzuring van je spieren gaat gewoon door, die kan zelf even niet stoppen of verminderen. dus moet er altijd afloop zijn of hij zit gewoon aan de doping.quote:Op zondag 17 februari 2013 18:23 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Dat zegt op zich natuurlijk niks. Zelfs ik kan dat.
jij dus ook?![]()
Ik houd gewoon wat in tot het einde.quote:Op zondag 17 februari 2013 18:28 schreef THEFXR het volgende:
[..]
whaha, no way, de verzuring van je spieren gaat gewoon door, die kan zelf even niet stoppen of verminderen. dus moet er altijd afloop zijn of hij zit gewoon aan de doping.
jij dus ook?![]()
Wanneer je niet op de top van je kunnen rijdt, kan je altijd versnellen aan het einde.quote:Op zondag 17 februari 2013 18:28 schreef THEFXR het volgende:
[..]
whaha, no way, de verzuring van je spieren gaat gewoon door, die kan zelf even niet stoppen of verminderen. dus moet er altijd afloop zijn of hij zit gewoon aan de doping.
jij dus ook?Xbox Live Gamertag : ThaD16![]()
Dat is ook precies de bedoeling daarvan en doen ze al jaren bij andere sporters, alleen controleren ze niet de bloedzakken die er weer terug in gaan en hangen sommige alsnogquote:Op zondag 17 februari 2013 18:16 schreef Wombcat het volgende:
Artikeltje over het gebruik van astma-medicijnen in het schaatsen:
http://www.dopingzaak.nl/blog/2013/02/11/jaap-westbroek/
Dit stukje is ook wel opvallend:
[..]
Eigenlijk vind ik het nogal verdacht als je als ploegarts dopingtests gaat doen. Wekt bij mij de indruk dat ze testen om te checken of ze 'goed' uitkomen bij de tests.![]()
![]()
Kramer rijdt vaak in het begin van de 5 en 10 km niet voluit, dus dan kun je versnellen.quote:Op zondag 17 februari 2013 18:28 schreef THEFXR het volgende:
[..]
jij dus ook?![]()
Dus ga je niet voluit? vroeger konden ze bij de 10 km schaatsen echt niet meer sneller, sterker nog (zoals verwacht) gingen de tijden juist omhoog, naarmate de rit.quote:Op zondag 17 februari 2013 18:31 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik houd gewoon wat in tot het einde.![]()
Fabris is sowieso hoofdverdachte en die laatste rondes van Davis en Groothuis altijd. Dat kan toch niet. En zelfs Wust lijkt het nu ineens vol te kunnen houdenquote:Op zondag 17 februari 2013 18:32 schreef wimderon het volgende:
Conclusie: alleen Bøkko en Pedersen zijn clean, de rest versnelde allemaal.![]()
![]()
Kwestie van krachten verdelen. Verschilt per atleet wat het beste werkt.quote:Op zondag 17 februari 2013 18:33 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Dus ga je niet voluit? vroeger konden ze bij de 10 km schaatsen echt niet meer sneller, sterker nog (zoals verwacht) gingen de tijden juist omhoog, naarmate de rit.![]()
Je sport zelf niet zeker? Op een 10 km hardlopen loop ik de 2e 5 km veelal sneller dan de eerste. En nee ik gebruik geen doping.quote:Op zondag 17 februari 2013 18:28 schreef THEFXR het volgende:
[..]
jij dus ook?![]()
Vooral ook omdat het zo verschrikkelijk naar is om na het eerste deel al helemaal stuk te zijnquote:Op zondag 17 februari 2013 18:34 schreef alpeko het volgende:
[..]
Je sport zelf niet zeker? Op een 10 km hardlopen loop ik de 2e 5 km veelal sneller dan de eerste. En nee ik gebruik geen doping.![]()
![]()
quote:Op zondag 17 februari 2013 18:28 schreef THEFXR het volgende:
[..]
jij dus ook?.
Als jij twee uur wandelt kan je niet op het laatst nog een sprint trekken?![]()
Rondetijden van Kramer tijdens de 5 km:quote:Op zondag 17 februari 2013 18:33 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Dus ga je niet voluit? vroeger konden ze bij de 10 km schaatsen echt niet meer sneller, sterker nog (zoals verwacht) gingen de tijden juist omhoog, naarmate de rit.
200m 18.38 18.3
600m 47.49 29.1
1000m 1:17.22 29.7
1400m 1:46.92 29.7
1800m 2:16.21 29.2
2200m 2:45.79 29.5
2600m 3:15.32 29.5
3000m 3:44.90 29.5
3400m 4:14.50 29.6
3800m 4:44.11 29.6
4200m 5:13.60 29.4
4600m 5:43.30 29.7
5000m 6:13.42 30.1
Hm. Daar was 'ie dus wel schoon, want reed 'm vlak.![]()
Conclusie: TS is dik.quote:Op zondag 17 februari 2013 18:36 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..].
Als jij twee uur wandelt kan je niet op het laatst nog een sprint trekken?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
ooh, Harm Kuipers is strong in this onequote:Op zondag 17 februari 2013 18:36 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..].
Als jij twee uur wandelt kan je niet op het laatst nog een sprint trekken?![]()
![]()
Dan waren ze vroeger dus echt kut bezig, vooral op zo'n buitenbaan, echt kut die koude wind enzoquote:Op zondag 17 februari 2013 18:34 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Kwestie van krachten verdelen. Verschilt per atleet wat het beste werkt.![]()
Hij krijgt weer iedereen op de kast met zijn trolls.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Ik zag net dat Bob de Jong tijdens z'n epische 5 kilometer in Salt Lake City ook nog een versnelling plaatste op 2 ronde van het einde. Hij versnelde nog van 34.3 naar 34.0quote:Op zondag 17 februari 2013 18:33 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Fabris is sowieso hoofdverdachte en die laatste rondes van Davis en Groothuis altijd. Dat kan toch niet. En zelfs Wust lijkt het nu ineens vol te kunnen houden![]()
![]()
Bob de Jong is zulks een baasquote:Op zondag 17 februari 2013 18:39 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik zag net dat Bob de Jong tijdens z'n epische 5 kilometer in Salt Lake City ook nog een versnelling plaatste op 2 ronde van het einde. Hij versnelde nog van 34.3 naar 34.0![]()
Bob is er altijd
Bob zij met ons![]()
![]()
Klopt. Meestal is mijn laatste km het snelst. Al kan dat niet clean volgens thefxr. Effectief is die tactiek vaak niet. Mijn pr liep ik met een snel begin en een rustifg middenstuk.quote:Op zondag 17 februari 2013 18:36 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Vooral ook omdat het zo verschrikkelijk naar is om na het eerste deel al helemaal stuk te zijn![]()
De meeste zijn het er weer over eens, doping in schaatsen bestaat niet, alleen in dat smerige wielrennen, hahahaha
er zitten hier veel cipollini's, na 200km ingehouden te hebben, die massasprint clean winnen, toch?![]()
Ik zie een verband:quote:Op zondag 17 februari 2013 18:28 schreef THEFXR het volgende:
[..]
jij dus ook?
Alle sprinters in het wielrennen gebruiken doping, want ze gaan sneller aan het eind dan even daarvoor![]()
![]()
Nee, dat beweert niemand. Alleen de wijze waarop jij tot je conclusies komt slaat, zoals gebruikelijk, nergens op.quote:Op zondag 17 februari 2013 18:44 schreef THEFXR het volgende:
De meeste zijn het er weer over eens, doping in schaatsen bestaat niet, alleen in dat smerige wielrennen, hahahaha
er zitten hier veel cipollini's, na 200km ingehouden te hebben, die massasprint clean winnen, toch?![]()
Vroeger fietste ik altijd met mijn broer van school naar huis. na 2 km in zijn wiel te hebben gehangen ging hij de sprint aan, maar ik versloeg hem dan bijna altijd. Nooit clean gedaan natuurlijk.quote:Op zondag 17 februari 2013 18:44 schreef THEFXR het volgende:
ik geloof niet, dat jij een broer hebt.quote:Op zondag 17 februari 2013 18:46 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Vroeger fietste ik altijd met mijn broer van school naar huis. na 2 km in zijn wiel te hebben gehangen ging hij de sprint aan, maar ik versloeg hem dan bijna altijd. Nooit clean gedaan natuurlijk.![]()
![]()
Het slaat ook nergens op, om maar je eigen recreatief sporten te gaan vergelijken met prof topsport, maar het wordt hier wel steeds toegelaten.quote:Op zondag 17 februari 2013 18:46 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee, dat beweert niemand. Alleen de wijze waarop jij tot je conclusies komt slaat, zoals gebruikelijk, nergens op.
gelukkig maar, dat niemand positief test, in dat schaatsen.![]()
Op de racefiets rijd ik vaak sneller heuvelop dan op het vlakke. Dat kan al helemaal niet. Ik ben er gloeiend bij. Maar blijf ontkennen...![]()
Laatst fietste ik naar huis. Toen ik bijna thuis was begon het te regenen. Gelukkig had ik EPO gebruikt en kon ik het laatste stuk nog even harder fietsen.![]()
Ik fietste gewoon onder de regendruppels door met dank aan clenbuterol.quote:Op zondag 17 februari 2013 18:51 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Laatst fietste ik naar huis. Toen ik bijna thuis was begon het te regenen. Gelukkig had ik EPO gebruikt en kon ik het laatste stuk nog even harder fietsen.![]()
Daar gebruik ik Xipamide voor. Grootmoeders tip, ze komt uit Luxemburg.quote:Op zondag 17 februari 2013 18:52 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik fietste gewoon onder de regendruppels door met dank aan clenbuterol.![]()
Dat doe je altijd dat ontkennen, stiekem heb je een eigenschap van een topsporter, "altijd ontkennen, zelfs in de rechtszaal"quote:Op zondag 17 februari 2013 18:50 schreef alpeko het volgende:
Op de racefiets rijd ik vaak sneller heuvelop dan op het vlakke. Dat kan al helemaal niet. Ik ben er gloeiend bij. Maar blijf ontkennen...![]()
![]()
Vroeger toen je nog je heilige stofjes uit de hypofyse van een dode stier moest halenquote:Op zondag 17 februari 2013 18:54 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Daar gebruik ik Xipamide voor. Grootmoeders tip, ze komt uit Luxemburg.![]()
![]()
Alleen Oprah krijgt mij zo ver om de waarheid te vertellenquote:Op zondag 17 februari 2013 18:55 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Dat doe je altijd dat ontkennen, stiekem heb je een eigenschap van een topsporter, "altijd ontkennen, zelfs in de rechtszaal"![]()
quote:Op zondag 17 februari 2013 18:57 schreef alpeko het volgende:
[..]
Alleen Oprah krijgt mij zo ver om de waarheid te vertellen
Why don't you have a seat over there?
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2013 19:08:05 ]![]()
met de opbouw van je inspanning kan je best verschil maken inderdaad. Dat zegt op zich niets. Zie het als een eindsprint.quote:Op zondag 17 februari 2013 18:31 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik houd gewoon wat in tot het einde.![]()
Ah sporters met een sterk eindschot zitten dus allemaal aan de dope?quote:Op zondag 17 februari 2013 18:28 schreef THEFXR het volgende:
[..]
jij dus ook?![]()
Nu je Luxemburg noemt. Is er nog een reactie geweest uit het Groothertogdom van Amigo de Birillo?quote:Op zondag 17 februari 2013 18:54 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Daar gebruik ik Xipamide voor. Grootmoeders tip, ze komt uit Luxemburg.![]()
nee, maar dat is de conclusie die jij trekt.quote:Op zondag 17 februari 2013 19:07 schreef Ericr het volgende:
[..]
Ah sporters met een sterk eindschot zitten dus allemaal aan de dope?![]()
Zou wel grappig zijn als blijkt dat Andy de bron is die zegt Frank wel bij Fuentes zat en Andy nietquote:Op zondag 17 februari 2013 19:07 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Nu je Luxemburg noemt. Is er nog een reactie geweest uit het Groothertogdom van Amigo de Birillo?![]()
![]()
Fixed.quote:Op zondag 17 februari 2013 19:09 schreef THEFXR het volgende:
dat is de logische conclusie die jij trekt.![]()
De fikser is zelfs bereid om Co Stompé aan de schandpaal te nagelen.quote:Op zondag 17 februari 2013 19:07 schreef Ericr het volgende:
[..]
Ah sporters met een sterk eindschot zitten dus allemaal aan de dope?
Edit: o shit Stompé betrapt op doping-gebruik
[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2013 19:13:17 ]![]()
Er is een reden, dat die darters op doping getest worden.....quote:Op zondag 17 februari 2013 19:11 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
De fikser is zelfs bereid om Co Stompé aan de schandpaal te nagelen.![]()
Dat is echt een sick mindfuckquote:Op zondag 17 februari 2013 19:10 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Zou wel grappig zijn als blijkt dat Andy de bron is die zegt Frank wel bij Fuentes zat en Andy niet![]()
Net als Hamilton zijn jongere minder ontwikkelde broertje slachtofferdequote:Op zondag 17 februari 2013 19:17 schreef TargaFlorio het volgende:
Frank wordt gewoon geslachtofferd ten gunste van z'n jongere en meer talentvolle broer.![]()
![]()
quote:Op zondag 17 februari 2013 19:21 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Net als Hamilton zijn jongere minder ontwikkelde broertje slachtofferde![]()
![]()
Andy heeft gewoon meer geluk gehad. In 2006 was hij nog niet op zo'n niveau dat hij een geavanceerd dopingprogramma nodig had volgens Riis en in 2012 had hij de mazzel dat hij niet in de tour reed zoals Frank. Wanneer ze een alternatief hebben gevonden voor xipamide zal Andy weer rijden als vanouds.quote:Op zondag 17 februari 2013 19:17 schreef TargaFlorio het volgende:
Frank wordt gewoon geslachtofferd ten gunste van z'n jongere en meer talentvolle broer.![]()
quote:Op zondag 17 februari 2013 19:21 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Net als Hamilton zijn jongere minder ontwikkelde broertje slachtofferde![]()
![]()
Ja en? Als ik een tijdrit fiets versnel ik de laatste km of 500 meter ook altijd. Kwestie van indelen.quote:Op zondag 17 februari 2013 18:28 schreef THEFXR het volgende:
[..]
jij dus ook?![]()
En ondertussen ligt je vriezer vol met bloedzakken...quote:Op zondag 17 februari 2013 19:27 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ja en? Als ik een tijdrit fiets versnel ik de laatste km of 500 meter ook altijd. Kwestie van indelen.![]()
Die waren voor mijn astmatische hond bedoeldquote:Op zondag 17 februari 2013 19:29 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
En ondertussen ligt je vriezer vol met bloedzakken...![]()
![]()
Dat je nog tijd hebt om die hond te verzorgen naast je werk in een Russisch kinderziekenhuis...quote:Op zondag 17 februari 2013 19:32 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Die waren voor mijn astmatische hond bedoeld![]()
Heb ook nog een hele stichting opgericht om te strijden tegen kankerquote:Op zondag 17 februari 2013 19:37 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Dat je nog tijd hebt om die hond te verzorgen naast je werk in een Russisch kinderziekenhuis...![]()
![]()
Vandaar dat die topsporters allemaal honden hebben...quote:Op zondag 17 februari 2013 19:32 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Die waren voor mijn astmatische hond bedoeld![]()
ik vind nergens paardenbiefstuk om zuurvlees te makenquote:Op zondag 17 februari 2013 19:39 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Zolang je maar geen biefstukjes eet.![]()
![]()
je wint er altijd mee?quote:Op zondag 17 februari 2013 19:27 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ja en? Als ik een tijdrit fiets versnel ik de laatste km of 500 meter ook altijd. Kwestie van indelen.![]()
Uytdehaage en Boogerd zijn ook stichting oprichtersquote:Op zondag 17 februari 2013 19:37 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Heb ook nog een hele stichting opgericht om te strijden tegen kanker![]()
Wat een cynische reactiequote:Op zondag 17 februari 2013 19:37 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Dat je nog tijd hebt om die hond te verzorgen naast je werk in een Russisch kinderziekenhuis.....die TVM-arts had het beste voor met die patiëntjes in Rusland.
![]()
Klaas-Jan Huntelaar ookquote:Op zondag 17 februari 2013 19:46 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Uytdehaage en Boogerd zijn ook stichting oprichters![]()
![]()
![]()
Het is een grove schande.quote:Op zondag 17 februari 2013 19:46 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Uytdehaage en Boogerd zijn ook stichting oprichters![]()
Je kent het verschil tussen aerobe en anaerobe inspanningen, THEFXR? Voorbij de 4 a 5 minuten inspanning zijn alle inspanningen overwegend aerobisch van aard. Als je als sporter en zeker als topsporter dan niet iets extra's kan vinden in de tank aan het eind van een inspanning heeft dat meer te maken met het indelen van de inspanning dan met de noodzaak om doping te gebruiken.
Natuurlijk verzuur je behoorlijk als je in een tijdrit op de rand rijdt van je omslagpunt en vaak nog er boven ook. Maar een getrainde sporter weet redelijk goed waar zijn omslagpunt ligt en zal afhankelijk van het uitgezette strijdplan aan het einde vermogen over hebben of volledig verzuurt bijna stervend de eindstreep halen.![]()
Absoluut gezien klopt dit, maar met topsporters is het altijd relatief tov de concurrentie, volgens mij zat er nog veel meer in Kramer en heeft hij lang niet alles gegeven.quote:Op zondag 17 februari 2013 22:38 schreef Ericr het volgende:
Je kent het verschil tussen aerobe en anaerobe inspanningen, THEFXR? Voorbij de 4 a 5 minuten inspanning zijn alle inspanningen overwegend aerobisch van aard. Als je als sporter en zeker als topsporter dan niet iets extra's kan vinden in de tank aan het eind van een inspanning heeft dat meer te maken met het indelen van de inspanning dan met de noodzaak om doping te gebruiken.
Natuurlijk verzuur je behoorlijk als je in een tijdrit op de rand rijdt van je omslagpunt en vaak nog er boven ook. Maar een getrainde sporter weet redelijk goed waar zijn omslagpunt ligt en zal afhankelijk van het uitgezette strijdplan aan het einde vermogen over hebben of volledig verzuurt bijna stervend de eindstreep halen.![]()
In races waar hij wel alles geeft kan hij dit ook. Goed aan kunnen voelen en weten waar je omslagpunt ligt heeft alvast het voordeel dat je niet totaal verzuurd de laatste rondes in gaat. De echte stayers en de beste allrounders hebben dat vermogen om relatief lang met weinig verzuring rond hun omslagpunt rond te rijden. Wat Kramer doet is ook verre van uniek, een Frank Dittrich deed hetzelfde meer dan 15 jaar terug.quote:Op zondag 17 februari 2013 22:45 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Absoluut gezien klopt dit, maar met topsporters is het altijd relatief tov de concurrentie, volgens mij zat er nog veel meer in Kramer en heeft hij lang niet alles gegeven.
De klapschaats speelt overigens ook een rol in dit fenomeen van negatieve splits, reden dat je ook weinig schaatsers zag voor de invoering van de klapschaats die aan het einde nog konden versnellen op de lange afstanden.
Een staatje uit 2000 waar je de versnelling van Dittrich aan kan afleiden :
Dittrich reed dan wel tijden die langzamer waren dan toenmalige concurrentie maar na die tijd zijn er ook andere rijders geweest die negatieve spits konden hanteren en wel konden meedoen om de prijzen.![]()
Pistorius (blade runner) lijkt aan de anabolen gezeten te hebben. Er zijn blijkbaar steroïden gevonden in zijn woning. Spijtig geval van 'roid rage'.
[ Bericht 1% gewijzigd door kl1172 op 18-02-2013 11:10:12 ]![]()
De overdekte baan, klapschaats, gladde pakken, etc, zijn een erg goede cover up voor doping, die reden gebruiken ze maar al te graag voor de alsmaar snellere tijden.quote:Op maandag 18 februari 2013 08:55 schreef Ericr het volgende:
[..]
In races waar hij wel alles geeft kan hij dit ook. Goed aan kunnen voelen en weten waar je omslagpunt ligt heeft alvast het voordeel dat je niet totaal verzuurd de laatste rondes in gaat. De echte stayers en de beste allrounders hebben dat vermogen om relatief lang met weinig verzuring rond hun omslagpunt rond te rijden. Wat Kramer doet is ook verre van uniek, een Frank Dittrich deed hetzelfde meer dan 15 jaar terug.
De klapschaats speelt overigens ook een rol in dit fenomeen van negatieve splits, reden dat je ook weinig schaatsers zag voor de invoering van de klapschaats die aan het einde nog konden versnellen op de lange afstanden.
Een staatje uit 2000 waar je de versnelling van Dittrich aan kan afleiden :
[ afbeelding ]
Dittrich reed dan wel tijden die langzamer waren dan toenmalige concurrentie maar na die tijd zijn er ook andere rijders geweest die negatieve spits konden hanteren en wel konden meedoen om de prijzen.![]()
Nou zijn levensverwachting stel ik bij naar maximaal 5 jaar.quote:Op maandag 18 februari 2013 10:52 schreef kl1172 het volgende:
Pistorius (blade runner) lijkt aan de anabolen gezeten te hebben. Er zijn blijkbaar steroïden gevonden in zijn woning. Spijtig geval van 'roid rage'.![]()
Precies. Op houtjes kon je net zo snel, alleen was er toen nog niet zulke goede doping beschikbaar.quote:Op maandag 18 februari 2013 15:07 schreef THEFXR het volgende:
[..]
De overdekte baan, klapschaats, gladde pakken, etc, zijn een erg goede cover up voor doping, die reden gebruiken ze maar al te graag voor de alsmaar snellere tijden.![]()
Jep. Kramer zou ook winnen in een berenvel en met botten onder zijn voeten gebonden.quote:Op maandag 18 februari 2013 15:21 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Precies. Op houtjes kon je net zo snel, alleen was er toen nog niet zulke goede doping beschikbaar.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2013 15:36:21 ]![]()
Hebben jullie deze genuanceerde twitteraar weleens gelezen?twitter:kfaber100 twitterde op maandag 18-02-2013 om 17:24:17Hallo @erbenwennemars kun jij aan kankerlijer @kuipers_harm vragen waarom Pechstein voor een bloedaandoening geschorst moest worden?? reageer retweet
Ja. Aparte vent.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:33 schreef Steven184 het volgende:
Hebben jullie deze genuanceerde twitteraar weleens gelezen?twitter:kfaber100 twitterde op maandag 18-02-2013 om 17:24:17Hallo @erbenwennemars kun jij aan kankerlijer @kuipers_harm vragen waarom Pechstein voor een bloedaandoening geschorst moest worden?? reageer retweet
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
Dit is die stalker van Ducrot?quote:Op maandag 18 februari 2013 17:33 schreef Steven184 het volgende:
![]()
Wat een idioot.![]()
![]()
quote:Spanish anti-doping chief promises to try to identify Operacion Puerto clients after trial ends
WADA president Fahey pushing for all sports concerned to be investigated
The head of Spain’s anti-doping agency has vowed that body will do its utmost to use the evidence gathered as part of Operacion Puerto to pursue cases once the current legal trial finishes.
Due to Spanish laws that were in place when the Operacion Puerto raids were carried out in May 2006, doping was not actually illegal at the time. The defendants in the current trial – namely the doctor Eufemiato Fuentes, his sister Yolanda, the former Liberty Seguros cycling team director Manolo Saiz; former Comunitat Valencia team chief Vicente Belda plus his deputy, Jose Ignacio Labarta – are all charged with crimes of endangering public health.
However while those individuals and the sportspeople who used the banned substances will not face legal charges in connection to doping, they could all face penalties if Spanish sporting authorities open their own disciplinary actions afterwards.
The World Anti Doping Agency (WADA) has demanded that this happens and now Spain's anti-doping agency has said that it agrees. It wants the court to hand over the haul of over 200 blood bags discovered in police raids in 2006 in order to facilitate their analysis and the identification of the athletes concerned to take place.
“When the trial finishes, this is not over. We will go to work,” vowed Ana Munoz, the head of Spain's anti-doping agency, according to The Associated Press. “I am very aware of the doubts that exist abroad about Spain's anti-doping fight. I spend 80 percent of my time trying to change this image, not just with words, but with actions.”
Although over 50 riders were thought to be involved in the Operacion Puerto doping scheme, very few ever faced sanctions as a result. Two who did were Alejandro Valverde and Ivan Basso (pictured), while Jan Ullrich retired from competition after being prevented from starting the 2006 Tour de France.
However most of the other riders plus all of the sportspeople outside cycling escaped punishment, with the latter group never being identified. They are rumoured to include top athletes from football, basketball, tennis, athletics and other sports.
Spanish courts have thus far blocked the release of information in relation to these other sports, prompting accusations of bias against cycling and a general cover-up.
According to WADA president John Fahey, a "monumental cloud" of doubt would hang over "hundreds of athletes in Spain” if the information is not released. This view is shared by the president of the Spanish Olympic Committee, Alejandro Blanco. “We hope along with the rest of the sports world that the conclusions that come out of the trial serve to clear up and investigate the indications of past doping,” he said.
The decision is believed to be down to the judge overseeing the current trial, Julia Santamaria. However with Spain hoping to host the 2020 Olympic Games, there is pressure on the country to comply with WADA’s request and to facilitate the identification of the sportspeople who used the services of Fuentes and others to dope.
Read more: http://www.velonation.com(...)s.aspx#ixzz2LHtiEf4w![]()
Er zullen vannacht heel wat Spaanse sporters slecht slapen.
Maar ik moet nog zien of het echt zover komt.![]()
Net op Vandaag de Dag: dopingpaspoort faalt. Schommelingen in het bloed kunnen ook komen door b.v. griep. Daarnaast blijven microdoses mogelijk. Degene in de studio (heb zijn naam niet opgevangen) stelde dat in het verleden tijdens de Tour vaak bloedzakken van 500 cc werden gebruikt, nu nog bloedzakken van 100-150 cc. Dit had hij van een insider in de Tour, zei hij.![]()
Dat was al wel duidelijk. Dat heeft Contador natuurlijk ook gedaan toen hij werd gepakt op clenbuterol. Gewoon een transfusie zoals al werd gesuggereerd.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 08:30 schreef Wombcat het volgende:
Net op Vandaag de Dag: dopingpaspoort faalt. Schommelingen in het bloed kunnen ook komen door b.v. griep. Daarnaast blijven microdoses mogelijk. Degene in de studio (heb zijn naam niet opgevangen) stelde dat in het verleden tijdens de Tour vaak bloedzakken van 500 cc werden gebruikt, nu nog bloedzakken van 100-150 cc. Dit had hij van een insider in de Tour, zei hij.![]()
Bom onder biologisch paspoort
door Luuk Blijboom en Raymond Kerckhoffs
AMSTERDAM -
Zes zogeheten ’vals positieve testen’ in het profwielrennen dreigen het biologisch paspoort onderuit te halen. De coureurs hebben onlangs van de Internationale Wieler Unie UCI te horen gekregen dat hen op basis van afwijkende bloedwaarden een schorsing van twee jaar boven het hoofd hangt.
Worden de renners, bij wie tijdens controles nimmer gebruik van verboden stimulerende middelen is aangetoond, daadwerkelijk op non-actief gesteld, dan zal de nieuwe strijd tegen doping volgens betrokkenen volledig op de schop gaan.
Een aantal advocaten, onder wie de bekende Belgische sportjurist mr. Johnny Maeschalck, bereidt momenteel stappen voor om de rechtsgeldigheid van het biologisch paspoort als bewijsmateriaal juridisch aan te vechten. Een gang via de Zwitserse burgerrechter naar het Europees Hof voor de Rechten van de Mens in Straatsburg maakt daarbij onderdeel uit van de strategie.![]()
Weinig nieuws dit natuurlijk...
Experts hebben al vaker aangegeven dat bijv. de profielen van Contador ook voor geen ene meter klopten, en nog was alleen die focus er op z'n clen-verhaal... Daarnaast is het een teken aan de wand dat er over de laatste 4/5 jaar alleen wat rijders tijdelijk op 'non-actief' zijn gesteld en er nog niemand geschorst is op basis van het bloedpaspoort. Alle wielrenners roepen dan heel 'makkelijk': 'ja, kijk, niemand gebruikt meer, want dat kan niet met het bloedpaspoort en die zijn van iedereen in orde!', maar dat is een beetje een valse redenering als het bloedpaspoort dus helemaal niet effectief is...
Het grootste probleem hierin is dat de UCI niet de expertise in huis heeft en ook niet tijd / geld besteedt om mensen te gaan vervolgen, waardoor ze dus ook never nooit zaken gaan winnen d.m.v. het bloedpaspoort. Oftewel het is een volledig overschat middel in de strijd tegen doping en de controles zijn amper beter dan 5 jaar terug en iedereen loopt nog steeds achter de feiten aan...
Daarnaast moeten ze ook eens hun processen op orde krijgen bij positieve test of twijfelachtige bloedprofielen. Niet marchanderen dat de ene renner op non-actief wordt gesteld voor een jaar (Mosquera of zo) en andere renners eerst nog mogen koersen en met terugwerkende kracht worden geschorst / resultaten geschrapt... Nee, gewoon bij verdenking een zaak starten en binnen 3 maanden verplicht uitspraak doen. In geval van vrijspraak de renner financieel compenseren, bij veroordeling hem schorsen vanaf het moment van verdenking. Bij evt. hoger beroep hem meer financieel compenseren als ze winnen en als ze verliezen pas schorsen vanaf het moment van hoger beroep om de opportunisten die sowieso in hoger beroep gaan wat te ontmoedigen...En het Wada moet gewoon de top wetenschappers proberen te verleiden om een duidelijk handvest voor het bloedpaspoort te ontwikkelen, zodat er wat meer structuur komt in hoe het ingezet wordt.
twitter:inrng twitterde op dinsdag 19-02-2013 om 09:32:35At least 2,000 samples gathered by the UCI have been tested for AICAR, a banned substance that's supposed to help endurance and weight loss reageer retweet
Lijkt me wel grappig als een journalist eens uit gaat zoeken of Contador daadwerkelijk geen rundvlees meer eet, of dat we dat ook toe kunnen voegen aan de lijst met leugens.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 09:09 schreef DeeBee het volgende:
Experts hebben al vaker aangegeven dat bijv. de profielen van Contador ook voor geen ene meter klopten, en nog was alleen die focus er op z'n clen-verhaal...![]()
Die dikke heeft me geblokkeerd op Twitterquote:
Hij was afgelopen jaar weer eens aan het zeiken op Rabo/Gesink en toen vroeg ik 'm of hij zelf ooit op een koersfiets heeft gezeten of een koers gereden heeft![]()
![]()
Dat geloof ik niet, het moet niet mogelijk zijn een elfstedentocht uit te rijden zonder doping.quote:Op maandag 18 februari 2013 15:21 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Precies. Op houtjes kon je net zo snel, alleen was er toen nog niet zulke goede doping beschikbaar.![]()
dat van die schommelingen was allang bekend. Zeker in het begin toen er maar enkele testen over het jaar waren dan kon je als je een keer ziek was, een keer op hoogtestage was al op het matje geroepen worden omdat er nogal een verschil in zat.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 08:30 schreef Wombcat het volgende:
Net op Vandaag de Dag: dopingpaspoort faalt. Schommelingen in het bloed kunnen ook komen door b.v. griep. Daarnaast blijven microdoses mogelijk. Degene in de studio (heb zijn naam niet opgevangen) stelde dat in het verleden tijdens de Tour vaak bloedzakken van 500 cc werden gebruikt, nu nog bloedzakken van 100-150 cc. Dit had hij van een insider in de Tour, zei hij.
Maar als je het kan verklaren met ziekte enzo is dat weer ondervangen.DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)![]()
http://www.radio1.nl/item(...)-start-wielerseizoen
Mart over de start van het wielerseizoen, en hoe de Belgen en de Nederlanders verschillend met de dopingjacht omgaanDeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)![]()
Waarschijnlijk vooral over hoe Mart met de dopingjacht omgaat?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 12:25 schreef rubbereend het volgende:
http://www.radio1.nl/item(...)-start-wielerseizoen
Mart over de start van het wielerseizoen, en hoe de Belgen en de Nederlanders verschillend met de dopingjacht omgaan![]()
Dat hebben ze hier dus gelezen.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 08:30 schreef Wombcat het volgende:
nee hoor, valt wel mee. Hij benadrukt dat er in België niemand zich druk maakt en dat er de laatste maanden geen enkele Belgische renner een bekentenis heeft afgelegd.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:20 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Waarschijnlijk vooral over hoe Mart met de dopingjacht omgaat?DeLuna vindt me dik ;(
Museeuw heeft een iets uitgebreidere bekentenis gedaan, maar dat was het wel.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:43 schreef rubbereend het volgende:
[..]
nee hoor, valt wel mee. Hij benadrukt dat er in België niemand zich druk maakt en dat er de laatste maanden geen enkele Belgische renner een bekentenis heeft afgelegd.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Mij ook. Iedereen die het niet eens is met hem wordt gebloktquote:Op dinsdag 19 februari 2013 10:00 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Die dikke heeft me geblokkeerd op Twitter
Hij was afgelopen jaar weer eens aan het zeiken op Rabo/Gesink en toen vroeg ik 'm of hij zelf ooit op een koersfiets heeft gezeten of een koers gereden heeft![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: