waarom zou ik?quote:
Post van de dag!quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:41 schreef k_man het volgende:
Er was dus sprake van...
[ afbeelding ]
Nou zeg, ik hoop dat we die schade ooit nog te boven komen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 12:19 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
vervelend != milieu schade
Dat is dan de fout van de ouders. Ik weet zeker dat ik vroeger zoiets tot de laatste cent zelf had moeten betalen. Auto wassen 4 euro, of een krantenwijk of tomaten plukken.quote:Op donderdag 7 februari 2013 12:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou ik geloof niet dat het jong die boete zelf moet gaan betalen
die moet een maand de auto's wassen (want papa wil er ook wat aan verdienen) en daarna krijgt hij gewoon weer zakgeld en over 2 maanden vind hij het een grappig verhaal
omdat ik graag in Nederland woonquote:
https://www.google.com/search?q=plastic+soupquote:Op donderdag 7 februari 2013 12:24 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Nou zeg, ik hoop dat we die schade ooit nog te boven komen.
Als er een corrigerende werking van uit zou gaan wel. Als ik standaard 150 rijdt zonder gepakt te worden, dan blijf ik dat doen. Moet ik 360 euro aftikken vanuit het huishoudgeld of spaarrekening en kan ik daardoor niet op voorjaarsvakantie met het gezin, dan heb ik mijn lesje wel geleerd ja.quote:Op donderdag 7 februari 2013 12:21 schreef Disorder het volgende:
[..]
Hardrijders rijden na een boete ook altijd netjes de maximale snelheid?
truequote:Op donderdag 7 februari 2013 12:25 schreef Coelho het volgende:
[..]
Dat is dan de fout van de ouders. Ik weet zeker dat ik vroeger zoiets tot de laatste cent zelf had moeten betalen. Auto wassen 4 euro, of een krantenwijk of tomaten plukken.
Het feit dat papa het zo opneemt voor z'n zoontje zegt helaas veel over de tijd waarin we leven. Een draai om m'n oren zou ik gekregen hebben.
Ow, ik wist niet dat een blikje op straat in Nederland zomaar ineens in de Stille Oceaan terecht kon komen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 12:26 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
https://www.google.com/search?q=plastic+soup
Gewoon je afval in de prullenbak gooien en niet achteraf gaan janken
Voor hoe lang? Ik heb ook wel eens een boete gehad voor te hard rijden. Na een tijdje ging ik echter weer boven de maximale snelheid. Voor mij werkt het niet. Iets zegt mij dat het voor veel anderen net zo gaat.quote:Op donderdag 7 februari 2013 12:27 schreef Coelho het volgende:
[..]
Als er een corrigerende werking van uit zou gaan wel. Als ik standaard 150 rijdt zonder gepakt te worden, dan blijf ik dat doen. Moet ik 360 euro aftikken vanuit het huishoudgeld of spaarrekening en kan ik daardoor niet op voorjaarsvakantie met het gezin, dan heb ik mijn lesje wel geleerd ja.
Daarom : boetes omhoog ! En verkeersboetes inkomensafhankelijk.quote:Op donderdag 7 februari 2013 12:43 schreef Disorder het volgende:
[..]
Voor hoe lang? Ik heb ook wel eens een boete gehad voor te hard rijden. Na een tijdje ging ik echter weer boven de maximale snelheid. Voor mij werkt het niet. Iets zegt mij dat het voor veel anderen net zo gaat.
En herhalings-afhankelijk, hoe vaker iemand dezelfde fout maakt; des te hoger de desbetreffende boete.quote:Op donderdag 7 februari 2013 12:44 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Daarom : boetes omhoog ! En verkeersboetes inkomensafhankelijk.
Nee, je krijgt daar gewoon een gesprek en een straf die past bij de overtreding, in zijn geval waarschijnlijk een zaterdagochtend afval prikken. Een vriend van mij is vroeger ook wel eens bij Halt geweest omdat ie voor 30 euro kerstspullen had gestolen bij de lokale winkel uit het magazijn om zijn hut op te vrolijken (quote:Op donderdag 7 februari 2013 12:36 schreef trancethrust het volgende:
Misschien is die boete wel zo hoog om die gasten naar Buro Halt te jagen? Of was de straf daar ook iets van 4 jaar gedwongen arbeid in Siberie?
Flinke overtredingen zal ik echt niet meer maken als me dat serieus geld gekost heeft. Daarom rijden veel mensen ook structureel 10km te hard. Die paar tientjes corrigeren niet maar zijn risicogeld.quote:Op donderdag 7 februari 2013 12:43 schreef Disorder het volgende:
[..]
Voor hoe lang? Ik heb ook wel eens een boete gehad voor te hard rijden. Na een tijdje ging ik echter weer boven de maximale snelheid. Voor mij werkt het niet. Iets zegt mij dat het voor veel anderen net zo gaat.
Een Marokkaan had waarschijnlijk een klap van zijn vader gehad als ie met zoiets thuis was gekomen, geen aai over de bol en een advocaat zoals nu het geval is.quote:Op donderdag 7 februari 2013 12:56 schreef EdvandeBerg het volgende:
Bizar. Hoogte van de boete is buiten alle proporties.
Ik gooi zelf nooit afval op straat, deed dat niet toen ik jong was en keur het helemaal af. Boete is zeker op zijn plek, maar eerder 20 - 25 euro. Zeker als dat jochie nog nooit eerder iets uitgevreten heeft.
Ik durf te wedden dat deze 'opsporingsambtenaar' met een grote boog om een marokkanenhangplek heen loopt, maar wel graag boetes uitdeelt aan normale mensen voor fietsen over de stoep, schuttinkjes die 4 centimer te hoog zijn en winkeliers die hun buitenbord iets te ver op straat hebebn staan.
Altijd maar weer daders knuffelen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:14 schreef Dr.Nikita het volgende:
De hoogte van de sanctie op een simpele overtreding van de APV is buitenproportioneel en absurd.
Scheelt een hoop vuil maar je rochelt dan wel weer van die groene glijders op straat wat mij weer stoort en dan nog eens overal die kaugomplakaten, kost de gemeenschap ook bakken met geld om het te verwijderen meneer de moraalridder. Moet 2000 Euro sanctie op dergelijke ziekteverspreidingen staan.quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:18 schreef niels0 het volgende:
Compleet terecht vind ik. Gister stoorde ik me mateloos aan een oudere heer die achteloos even vuil op het perron gooide.
Jongens, er staan overal afvalbakken. Ik gooi m'n peuk niet op straat. Wildplassen helemaal uit den boze.
Maak er maar 1000EU boete van.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |