abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 7 februari 2013 @ 12:22:07 #151
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_122591075
quote:
14s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:21 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Emigreren.
waarom zou ik?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 7 februari 2013 @ 12:22:33 #152
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_122591085
Wat mij een beetje tegen begint te zitten is het feit dat er een boetemaatschappij is ontstaan, zonder waarschuwingen of "raad". Hierdoor lijkt de tolerantie van bovenaf bijzonder laag aan het worden. Ik heb hetzelfde gehad met een vuilniszak die in de straat was gevonden met post van mij en mijn buurvrouw erin (ongeopend). Wij hadden die vuilniszak niet buiten gezet en toen ik de BOA's erop wees dat ik het wel erg vreemd vond dat er ongeopende post (rekeningen en belastingdienst) inzaten, kreeg ik gewoon die boete. Die BOA had ook kunnen zeggen dat ik dan mijn buren of de post moest raadplegen om ervoor te zorgen dat de post bij mijzelf terecht kwam of had desnoods een waarschuwing kunnen geven.

Dit in combinatie dat het boetesysteem al lang niet meer ter bevordering van veiligheid of orde is, doet mij in ieder geval erg ongemakkelijk voelen. Ik heb in ieder geval weinig zin meer om melkkoe te zijn en op het moment dat je niet eens schuldig bent maar tegen de bureaucratie van dit alles in te gaan.
put
your
clothes
on!
pi_122591130
quote:
6s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:41 schreef k_man het volgende:
Er was dus sprake van...
[ afbeelding ]
Post van de dag!
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_122591168
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:19 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

vervelend != milieu schade
Nou zeg, ik hoop dat we die schade ooit nog te boven komen.
  donderdag 7 februari 2013 @ 12:25:38 #156
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_122591189
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:20 schreef sp3c het volgende:

[..]

nou ik geloof niet dat het jong die boete zelf moet gaan betalen

die moet een maand de auto's wassen (want papa wil er ook wat aan verdienen) en daarna krijgt hij gewoon weer zakgeld en over 2 maanden vind hij het een grappig verhaal
Dat is dan de fout van de ouders. Ik weet zeker dat ik vroeger zoiets tot de laatste cent zelf had moeten betalen. Auto wassen 4 euro, of een krantenwijk of tomaten plukken.

Het feit dat papa het zo opneemt voor z'n zoontje zegt helaas veel over de tijd waarin we leven. Een draai om m'n oren zou ik gekregen hebben.
  Moderator donderdag 7 februari 2013 @ 12:25:54 #157
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_122591193
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:24 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Waarom niet
omdat ik graag in Nederland woon

het zou sowieso een beetje raar zijn als je iedere keer begint te emigreren als je het ergens niet mee eens bent :')
pi_122591203
quote:
10s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:24 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Nou zeg, ik hoop dat we die schade ooit nog te boven komen.
https://www.google.com/search?q=plastic+soup

Gewoon je afval in de prullenbak gooien en niet achteraf gaan janken
  donderdag 7 februari 2013 @ 12:27:21 #159
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_122591231
quote:
5s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:21 schreef Disorder het volgende:

[..]

Hardrijders rijden na een boete ook altijd netjes de maximale snelheid?
Als er een corrigerende werking van uit zou gaan wel. Als ik standaard 150 rijdt zonder gepakt te worden, dan blijf ik dat doen. Moet ik 360 euro aftikken vanuit het huishoudgeld of spaarrekening en kan ik daardoor niet op voorjaarsvakantie met het gezin, dan heb ik mijn lesje wel geleerd ja.
  Moderator donderdag 7 februari 2013 @ 12:27:34 #160
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_122591237
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:25 schreef Coelho het volgende:

[..]

Dat is dan de fout van de ouders. Ik weet zeker dat ik vroeger zoiets tot de laatste cent zelf had moeten betalen. Auto wassen 4 euro, of een krantenwijk of tomaten plukken.

Het feit dat papa het zo opneemt voor z'n zoontje zegt helaas veel over de tijd waarin we leven. Een draai om m'n oren zou ik gekregen hebben.
true
pi_122591238
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:26 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

https://www.google.com/search?q=plastic+soup

Gewoon je afval in de prullenbak gooien en niet achteraf gaan janken
Ow, ik wist niet dat een blikje op straat in Nederland zomaar ineens in de Stille Oceaan terecht kon komen.
pi_122591349
360 euro is ook wel wat veel. Als ik zie hoeveel rotzooi er altijd langs de wegen ligt, vind ik een sanctie uitstekend. Maar met 100 euro komt de boodschap ook wel over en vervaagt het leereffect van de boete tenminste niet door de boosheid over de hoogte ervan.

maar het kan erger:
pi_122591498
Misschien is die boete wel zo hoog om die gasten naar Buro Halt te jagen? Of was de straf daar ook iets van 4 jaar gedwongen arbeid in Siberie?
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_122591779
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:27 schreef Coelho het volgende:

[..]

Als er een corrigerende werking van uit zou gaan wel. Als ik standaard 150 rijdt zonder gepakt te worden, dan blijf ik dat doen. Moet ik 360 euro aftikken vanuit het huishoudgeld of spaarrekening en kan ik daardoor niet op voorjaarsvakantie met het gezin, dan heb ik mijn lesje wel geleerd ja.
Voor hoe lang? Ik heb ook wel eens een boete gehad voor te hard rijden. Na een tijdje ging ik echter weer boven de maximale snelheid. Voor mij werkt het niet. Iets zegt mij dat het voor veel anderen net zo gaat.
  donderdag 7 februari 2013 @ 12:44:15 #165
382130 gnaeus
Risu inepto res ineptior nulla
pi_122591814
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:43 schreef Disorder het volgende:

[..]

Voor hoe lang? Ik heb ook wel eens een boete gehad voor te hard rijden. Na een tijdje ging ik echter weer boven de maximale snelheid. Voor mij werkt het niet. Iets zegt mij dat het voor veel anderen net zo gaat.
Daarom : boetes omhoog ! En verkeersboetes inkomensafhankelijk.
pi_122591935
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:44 schreef gnaeus het volgende:

[..]

Daarom : boetes omhoog ! En verkeersboetes inkomensafhankelijk.
En herhalings-afhankelijk, hoe vaker iemand dezelfde fout maakt; des te hoger de desbetreffende boete.
pi_122591990
quote:
7s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:36 schreef trancethrust het volgende:
Misschien is die boete wel zo hoog om die gasten naar Buro Halt te jagen? Of was de straf daar ook iets van 4 jaar gedwongen arbeid in Siberie?
Nee, je krijgt daar gewoon een gesprek en een straf die past bij de overtreding, in zijn geval waarschijnlijk een zaterdagochtend afval prikken. Een vriend van mij is vroeger ook wel eens bij Halt geweest omdat ie voor 30 euro kerstspullen had gestolen bij de lokale winkel uit het magazijn om zijn hut op te vrolijken ( :') ) Hij moest een dag werken in die winkel en dat was het.
De vader is waarschijnlijk gewoon een droplul met geld die het waarschijnlijk beter weet en vind dat iedereen hard moet worden aangepakt behalve zijn kinderen. Deze quote zegt genoeg: "Omdat een boete makkelijker aan te vechten was, koos Pijnenburg voor die optie. Hij heeft inmiddels een advocaat in de arm genomen."
  donderdag 7 februari 2013 @ 12:55:59 #168
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_122592233
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:43 schreef Disorder het volgende:

[..]

Flinke overtredingen zal ik echt niet meer maken als me dat serieus geld gekost heeft. Daarom rijden veel mensen ook structureel 10km te hard. Die paar tientjes corrigeren niet maar zijn risicogeld.

Bovendien, als ik mijn familie iets ontneem doordat ik een verkeersboete moet betaken, dan heb ik er 3 snelheidsbegrenzers bij in de auto.
  donderdag 7 februari 2013 @ 12:56:46 #169
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_122592258
Bizar. Hoogte van de boete is buiten alle proporties.

Ik gooi zelf nooit afval op straat, deed dat niet toen ik jong was en keur het helemaal af. Boete is zeker op zijn plek, maar eerder 20 - 25 euro. Zeker als dat jochie nog nooit eerder iets uitgevreten heeft.

Ik durf te wedden dat deze 'opsporingsambtenaar' met een grote boog om een marokkanenhangplek heen loopt, maar wel graag boetes uitdeelt aan normale mensen voor fietsen over de stoep, schuttinkjes die 4 centimer te hoog zijn en winkeliers die hun buitenbord iets te ver op straat hebebn staan.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_122592755
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:56 schreef EdvandeBerg het volgende:
Bizar. Hoogte van de boete is buiten alle proporties.

Ik gooi zelf nooit afval op straat, deed dat niet toen ik jong was en keur het helemaal af. Boete is zeker op zijn plek, maar eerder 20 - 25 euro. Zeker als dat jochie nog nooit eerder iets uitgevreten heeft.

Ik durf te wedden dat deze 'opsporingsambtenaar' met een grote boog om een marokkanenhangplek heen loopt, maar wel graag boetes uitdeelt aan normale mensen voor fietsen over de stoep, schuttinkjes die 4 centimer te hoog zijn en winkeliers die hun buitenbord iets te ver op straat hebebn staan.
Een Marokkaan had waarschijnlijk een klap van zijn vader gehad als ie met zoiets thuis was gekomen, geen aai over de bol en een advocaat zoals nu het geval is.
Daarnaast staat Oisterwijk bekend als een 'kak' dorp, dat zal ook wel een reden zijn voor de hoogte van de boete.
pi_122592874
De hoogte van de sanctie op een simpele overtreding van de APV is buitenproportioneel en absurd.
  donderdag 7 februari 2013 @ 13:15:50 #172
382130 gnaeus
Risu inepto res ineptior nulla
pi_122592914
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:14 schreef Dr.Nikita het volgende:
De hoogte van de sanctie op een simpele overtreding van de APV is buitenproportioneel en absurd.
Altijd maar weer daders knuffelen.
pi_122592987
Gwn terechte boete
Zie!
pi_122593027
Compleet terecht vind ik. Gister stoorde ik me mateloos aan een oudere heer die achteloos even vuil op het perron gooide.

Jongens, er staan overal afvalbakken. Ik gooi m'n peuk niet op straat. Wildplassen helemaal uit den boze.

Maak er maar 1000EU boete van.
pi_122593489
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:18 schreef niels0 het volgende:
Compleet terecht vind ik. Gister stoorde ik me mateloos aan een oudere heer die achteloos even vuil op het perron gooide.

Jongens, er staan overal afvalbakken. Ik gooi m'n peuk niet op straat. Wildplassen helemaal uit den boze.

Maak er maar 1000EU boete van.
Scheelt een hoop vuil maar je rochelt dan wel weer van die groene glijders op straat wat mij weer stoort en dan nog eens overal die kaugomplakaten, kost de gemeenschap ook bakken met geld om het te verwijderen meneer de moraalridder. Moet 2000 Euro sanctie op dergelijke ziekteverspreidingen staan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')