abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 februari 2013 @ 13:57:12 #251
3542 Gia
User under construction
pi_122637113
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:37 schreef ems. het volgende:

[..]

Inderdaad. 360 lijkt me dus heel redelijk. Hij had immers al lang beter moeten weten.
Werd toch de helft, omdat ie nog geen 16 is.
En sinds wanneer blijven bekeuringen levenslang in je strafblad staan?

Maar goed, hij is 13, heeft een klas overgeslagen, maar zit slechts op de Havo. Als het zo'n bolleboos is, kan hij toch wel naar het VWO!

Wat heeft dat met deze discussie te maken? Niets, inderdaad. Net zo min als zijn 'prestaties' iets te maken hebben met wel of niet beboeten van een overtreding.

Als ik Jens was, zou ik gaan voor de taakstraf en pa lekker zelf zijn auto laten wassen.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 15:11:21 #252
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_122639851
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 02:41 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik durf te wedden dat die jongen de eerste 10 jaar keurig blikjes in de vuilnisbak gooit.
Waarom? Omdat ie een paar autootjes moet wassen?

En nee, die boete hoeft ie echt niet te betalen. Niet voor niets gaat paps in beroep tegen die hele boete. Als je aan je kind het signaal afgeeft dat dat bedrag onterecht is door heel de wereld te laten weten dat het allemaal belachelijk is, kun je het onmogelijk nog inhouden op zijn zakgeld.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 15:50:25 #253
3542 Gia
User under construction
pi_122641629
Als iemand zomaar een blikje weggooit onder de ogen van een politieman, dan ben je of dom of je denkt dat dat mag, dus niet opgevoed.

Nu doen alle kinderen weleens iets wat niet mag. Niks mis mee. Maar ze moeten wel de consequenties aanvaarden. In dit geval een taakstrafje.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 16:10:06 #254
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_122642459
wat een imbeciele uitspraak van die vader "hij verdiend straf want hij deed iets wat niet mag"

zeg dan liever "hij verdiend straf want hij deed iets wat asociaal is en daar leven we niet met zn allen op een hoopje mee"
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_122655758
Ik begrijp niet dat dat strafbaar moet zijn. Het is niet netjes, maar het zorgt toch ook voor werkgelegenheid? Als mensen netter gaan worden op straat, dan is het niet zo dat je opeens minder belasting betaalt vanwege minder zwerfafval.
maw. Je betaalt al voor het opruimen van zwerfafval. Wat is het probleem?
  vrijdag 8 februari 2013 @ 21:38:17 #256
382130 gnaeus
Risu inepto res ineptior nulla
pi_122655854
Briljant.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 21:39:05 #257
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_122655898
Hoax.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 21:39:32 #258
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_122655920
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 21:36 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik begrijp niet dat dat strafbaar moet zijn. Het is niet netjes, maar het zorgt toch ook voor werkgelegenheid? Als mensen netter gaan worden op straat, dan is het niet zo dat je opeens minder belasting betaalt vanwege minder zwerfafval.
boetes uitdelen is ook werkgelegenheid
pi_122656017
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 21:39 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

boetes uitdelen is ook werkgelegenheid
Ja daar zeg je wat..
Alleen betaal je nu voor het opruimen van zwerfafval en blijf je hetzelfde bedrag betalen als je beboet voor het creeëren ervan.
Mijn punt was dat het nogal een futiliteit is om zoiets überhaupt strafbaar te stellen.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 21:44:15 #260
382130 gnaeus
Risu inepto res ineptior nulla
pi_122656126
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 21:41 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ja daar zeg je wat..
Alleen betaal je nu voor het opruimen van zwerfafval en blijf je hetzelfde bedrag betalen als je beboet voor het creeëren ervan.
Mijn punt was dat het nogal een futiliteit is om zoiets überhaupt strafbaar te stellen.
Het is een naheffing.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 21:45:41 #261
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_122656195
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 21:41 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ja daar zeg je wat..
Maar waarom zou je zeflafval creeeren, ik zie er geen persoonlijk voordeel is (zeker wanneer je meeneemt hoe vaak je nu echt met iets zit wat direct de prul in moet en niet even in je achterkan kan) en alleen maatschappelijk verlies

Het dubbele voordeel uit het tegengaan van zwerfafval is dan wel een oplossing, tot wij een efficiente techniek bedacht hebben die 85%+ opruimt, maar dan zitten we weer met te veel werklozen..
  vrijdag 8 februari 2013 @ 21:54:35 #262
3542 Gia
User under construction
pi_122656716
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 16:10 schreef BaajGuardian het volgende:
wat een imbeciele uitspraak van die vader "hij verdiend straf want hij deed iets wat niet mag"

zeg dan liever "hij verdiend straf want hij deed iets wat asociaal is en daar leven we niet met zn allen op een hoopje mee"
2x achter elkaar dezelfde fout is geen typo meer. Foei BaajGuardian, dat kan beter.

Gelukkig staat hier geen taakstraf op.

Verder wel met je eens.
pi_122657854
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 21:36 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
:')²

Dan gaat het belastinggeld wel naar een andere kostenpost.. Vraag me sowieso af in hoeverre je post serieus is.. Het is niet netjes nee, het is ronduit asociaal..
pi_122657919
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 22:13 schreef Woffel het volgende:

[..]

:')²

Dan gaat het belastinggeld wel naar een andere kostenpost.. Vraag me sowieso af in hoeverre je post serieus is.. Het is niet netjes nee, het is ronduit asociaal..
Het is toch echt niet het grootste probleem van deze tijd..
En juist daarom, die belastingcenten ben toch wel kwijt.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 22:19:21 #265
3542 Gia
User under construction
pi_122658213
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 22:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dus iedereen moet zich eerst richten op het grootste probleem van deze tijd, en kleine, asociale problemen moeten we maar door de vingers zien.

Mag mijn hond schijten op een speelveldje?
Zo nee, waarom niet? Het is toch niet het grootste probleem van deze tijd.
pi_122658310
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 22:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik dacht dat het milieu een aardig hot item was deze eeuw..
Waarom denk je dat veel gemeentes geen kosten of lage kosten rekenen voor het inleveren van bepaald afval, anders wordt er teveel gedumpt.
Ik voorspel dan ook een chaos mocht het dumpen van zwerfvuil als louter 'niet netjes' worden beschouwd.
Het zou wel fijn zijn als belastingcenten nuttig besteed kunnen worden, dus niet naar schoonmaakdiensten hoeven onder het motto het in stand houden van werkgelegenheid of ze hebben het tenslotte toch al gekregen...
  vrijdag 8 februari 2013 @ 22:21:41 #267
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_122658345
quote:
Helemaal mee eens!

Ik las pas dat een gemiddelde uitvaart iets van ¤ 10.000,= kost, dus als we moorden ook toe gaan staan is dat behoorlijk goed voor de economie. :)
We zullen zien, zei de blinde.
pi_122659016
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 22:19 schreef Gia het volgende:

[..]

Dus iedereen moet zich eerst richten op het grootste probleem van deze tijd, en kleine, asociale problemen moeten we maar door de vingers zien.

Mag mijn hond schijten op een speelveldje?
Zo nee, waarom niet? Het is toch niet het grootste probleem van deze tijd.
Ik denk wel dat je prioriteiten moet stellen.
Nou vind ik schijten op een speelverdje wel een stuk asocialer dan het weggooien van een blikje.

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 22:20 schreef Woffel het volgende:

[..]

Ik dacht dat het milieu een aardig hot item was deze eeuw..
Waarom denk je dat veel gemeentes geen kosten of lage kosten rekenen voor het inleveren van bepaald afval, anders wordt er teveel gedumpt.
Ik voorspel dan ook een chaos mocht het dumpen van zwerfvuil als louter 'niet netjes' worden beschouwd.
Het zou wel fijn zijn als belastingcenten nuttig besteed kunnen worden, dus niet naar schoonmaakdiensten hoeven onder het motto het in stand houden van werkgelegenheid of ze hebben het tenslotte toch al gekregen...
Afval op straat gooien is niet ik onder milieuvervuiling vind vallen. Zichtbare vervuiling is vaak de minst erge.
Op je tweede punt geef ik je gelijk.
Het zou inderdaad fijn zijn als belastingcenten nuttig besteed zouden worden en het in stand houden van werkgelegenheid zou geen doel op zich moeten zijn, mss, mits dat geld inderdaad goed besteed wordt.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 23:17:36 #269
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_122661319
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 22:31 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik denk wel dat je prioriteiten moet stellen.
Nou vind ik schijten op een speelverdje wel een stuk asocialer dan het weggooien van een blikje.

[..]

Afval op straat gooien is niet ik onder milieuvervuiling vind vallen. Zichtbare vervuiling is vaak de minst erge.
Op je tweede punt geef ik je gelijk.
Het zou inderdaad fijn zijn als belastingcenten nuttig besteed zouden worden en het in stand houden van werkgelegenheid zou geen doel op zich moeten zijn, mss, mits dat geld inderdaad goed besteed wordt.
Het één sluit het ander toch niet uit?
Een BOA of wijkagent of wat dan ook kan toch op meerdere zaken letten en eventueel beboeten. Het is niet zo dat terwijl hij die jongen een boete gaf, er ondertussen 6 mensen vermoord werden in dezelfde wijk en hij de daders heeft laten lopen.
Daarbij snap ik dat er mensen zijn die de straten schoonhouden, maar ik vind het wegvegen van afgevallen bladeren wel iets anders dan dat ze mijn troep op zouden moeten ruimen omdat ik te lui ben om het zelf netjes op te ruimen.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_122668047
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 23:17 schreef Uccie het volgende:

[..]

Het één sluit het ander toch niet uit?
Een BOA of wijkagent of wat dan ook kan toch op meerdere zaken letten en eventueel beboeten. Het is niet zo dat terwijl hij die jongen een boete gaf, er ondertussen 6 mensen vermoord werden in dezelfde wijk en hij de daders heeft laten lopen.
Daarbij snap ik dat er mensen zijn die de straten schoonhouden, maar ik vind het wegvegen van afgevallen bladeren wel iets anders dan dat ze mijn troep op zouden moeten ruimen omdat ik te lui ben om het zelf netjes op te ruimen.
Daar is heus wel wat voor te zeggen..Maar ja,dat is dus meer werkgelegehheid voor een BOA of voor een schoonmaker. Het is maar waar je je belastinggeld aan uit wil geven. Ik word een beetje kriegel van een land vol regels, waarin van alles strafbaar gesteld wordt en waarin je de meest idiote belastingen moet betalen, waarvan je je afvraagt waar het geld blijft.. Maar goed dat laatste is een andere discussie.
pi_122668142
Waarom kiezen voor een boete en dan vervolgens gaan zeiken om die boete terwijl dat onopgevoede joch ook naar bureau Halt kon?
pi_122668155
quote:
Ik begrijp niet dat dat strafbaar moet zijn. Het is niet netjes, maar het zorgt toch ook voor werkgelegenheid?
Nice, dus als ik straks even de ramen van jouw auto kom inslaan is dat ook niet zo erg aangezien het voor werkgelegenheid bij Carglass zorgt?
pi_122668171
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 21:27 schreef deedeetee het volgende:
Ik vind de hoogte van de bekeuring helemaal niet ter zake doen. Halt is toch een prima alternatief ? Je bent als ouder behoorlijk dom bezig als je je kind een terechte straf wilt besparen.
Ach ja, hoe rijker de ouders, hoe meer ze hun prinsjes beschermen. Zie ook in Eindhoven / Turnhout.
pi_122668173
Als ik dat jochie was zou ik die 360 euro gewoon halen door een bejaarde te slaan en haar handtasje af te pakken, ja toch?
pi_122668178
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 09:06 schreef Chandler het volgende:
360 is een beetje veel en 't was al 180 geworden ivm leeftijd, ik zou eeder een alternatieve straf opleggen zoals 5 dag delen de buurt opruimen ofzo.. geld boetes hebben namelijk amper effect...
De pa had een keuze: 360 euro boete of een alternatieve (werk)straf zoals opruimen. Hij heeft zelf gekozen voor de eerste straf.
  zaterdag 9 februari 2013 @ 10:22:19 #276
211040 Uccie
pi_122669213
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 08:31 schreef Nielsch het volgende:

[..]

De pa had een keuze: 360 euro boete of een alternatieve (werk)straf zoals opruimen. Hij heeft zelf gekozen voor de eerste straf.
De reden waarom is alleen belachelijk.
Hij beredeneerde dat zijn zoon dan een dossier heeft bij justitie en het hem de rest van zijn leven zou achtervolgen als een strafblad.
Voor zover ik weet vervallen registraties bij HALT als je 18 bent en ben je weer justitieel schoon.
Door alle ophef die pa heeft gemaakt en de prachtige brief aan de gemeente die gepubliceerd is blijft dit echter voor de rest van het leven van de zoon op internet vindbaar. Wie geeft wie nou levenslang.
pi_122670324
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 08:31 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Owh? daar heb ik anders weinig over gehoord en gelezen...
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_122670716
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 10:22 schreef Uccie het volgende:

[..]

De reden waarom is alleen belachelijk.
Hij beredeneerde dat zijn zoon dan een dossier heeft bij justitie en het hem de rest van zijn leven zou achtervolgen als een strafblad.
Voor zover ik weet vervallen registraties bij HALT als je 18 bent en ben je weer justitieel schoon.
Door alle ophef die pa heeft gemaakt en de prachtige brief aan de gemeente die gepubliceerd is blijft dit echter voor de rest van het leven van de zoon op internet vindbaar. Wie geeft wie nou levenslang.
Nee je haalt twee dingen door elkaar.

Die man koos voor de boete want dat is makkelijker aanvechtbaar, logisch dus.
De jongen krijgt een aantekening, dat heeft niks te maken met halt

En uw reden om die boete en vooral die aantekening te moeten accepteren :D
  zaterdag 9 februari 2013 @ 11:56:10 #279
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_122671018
Het schijnt ook nog eens gewoon een kutjong te zijn, maar ja dat zijn geruchten die je zo links en rechts hoort.......
  † In Memoriam † zaterdag 9 februari 2013 @ 11:57:28 #280
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_122671054
Daar gaat je zakgeld tot je 16e, Jens :')
:')
pi_122671104
quote:
11s.gif Op donderdag 7 februari 2013 10:05 schreef Catch22- het volgende:
dat is NATUUUUR

Het verschil in IQ tussen de dader en die stadswachten is niet meer dan 5 :')
pi_122671651
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 08:27 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nice, dus als ik straks even de ramen van jouw auto kom inslaan is dat ook niet zo erg aangezien het voor werkgelegenheid bij Carglass zorgt?
Jij verdient de award voor de kormste vergelijking 2013!
Iemand direct benadelen is uiteraard een heel ander verhaal, maar ik neem aan dat je dat zelf inmiddels ook al had bedacht.
  zaterdag 9 februari 2013 @ 12:20:13 #283
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_122671714
Misschien zou die "ontplofte" pappa zijn zoontje eens moeten leren dat hij zijn rotzooi niet op straat moet flikkeren maar in de dichtstbijzijnde prullenbak moet deponeren? Of is dat al te moeilijk?

Die 360 euro inhouden van het ventje zijn zakgeld lijkt me een prima begin daartoe.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  zaterdag 9 februari 2013 @ 12:23:07 #284
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_122671788
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:41 schreef Jahr00n het volgende:
Iedereen zit te klagen dat de straffen hoger moeten. Dan krijg je dit ja.
mee eens :)
  zaterdag 9 februari 2013 @ 19:21:05 #285
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_122684445
quote:
Oh, dus als iemand zijn rotzooi bij jou voor de deur flikkert, dan bel jij de gemeente of ze het op komen ruimen?

Ergernis nummer1, afval op straat.
Wat een klapjostie ben je als je bijv een blikje drinken wel vol mee neemt in het bos, maar leeg gooi ik hem in het bos want ze ruimen het wel voor mij op.

Waar denk je waar die prullenbakken voor zijn in het bos/op straat?

Daar betalen we mensen voor om ze te legen.
pi_122688319
je kan godverdomme beter iemand vermoorden dan een blikje op straat gooien bij wijze van spreken. dit gaat echt nergens over. Aanpakken die absurde boetes
There are only 151 Pokémon.
  zaterdag 9 februari 2013 @ 20:58:12 #287
211040 Uccie
pi_122688605
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 11:42 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Nee je haalt twee dingen door elkaar.

Die man koos voor de boete want dat is makkelijker aanvechtbaar, logisch dus.
De jongen krijgt een aantekening, dat heeft niks te maken met halt

En uw reden om die boete en vooral die aantekening te moeten accepteren :D
Ik ging er niet vanuit dat je een aantekening zou krijgen op een boete. En ik snap dat je dat aanvecht dat je kind hiervoor een aantekening krijgt.
pi_122695380
quote:
13s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 19:21 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Oh, dus als iemand zijn rotzooi bij jou voor de deur flikkert, dan bel jij de gemeente of ze het op komen ruimen?

Ergernis nummer1, afval op straat.
Wat een klapjostie ben je als je bijv een blikje drinken wel vol mee neemt in het bos, maar leeg gooi ik hem in het bos want ze ruimen het wel voor mij op.

Waar denk je waar die prullenbakken voor zijn in het bos/op straat?

Daar betalen we mensen voor om ze te legen.
Moet je dan alles strafbaar stellen? Wat voor staat krijg je dan uiteindelijk?
Honderden euro's boete voor een blikje op straat. Ik blijf het krankzinnig vinden.
  zaterdag 9 februari 2013 @ 23:24:05 #289
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_122695565
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 23:19 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Moet je dan alles strafbaar stellen? Wat voor staat krijg je dan uiteindelijk?
Honderden euro's boete voor een blikje op straat. Ik blijf het krankzinnig vinden.
Zeker.
Er zijn nou eenmaal regels en wetten, simpel.
En als je je daar niet aan kan/wil houden, dan moet je niet zeiken als je een boete krijgt.
Je bent toch geen debiel die niet weet wat wel en niet mag, ook al ben je 13?
pi_122698180
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:42 schreef KwisatzHaderach het volgende:

[..]

Ja, straffen voor anderen. Niet je eigen boetes natuurlijk.
:D
#freefrederike
pi_122698250
Wat is precies het probleem? Al kost een blikje op straat gooien duizenden euro,s, je kan toch ook gewoon dat blikje niet op straat gooien?
pi_122703926
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 23:24 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Zeker.
Er zijn nou eenmaal regels en wetten, simpel.
En als je je daar niet aan kan/wil houden, dan moet je niet zeiken als je een boete krijgt.
Je bent toch geen debiel die niet weet wat wel en niet mag, ook al ben je 13?
Ok, as je zo'n samenleving gezellig vindt... Honderden eruo's voor een blikje op straat. Wat zou je dan krijgen voor het negeren van een rood licht? En als je 3 km te hard rijdt?
Alcohol bij je hebben voor je 16e? Het niet bij je hebben van een ID?
Je moet dan voortdurend paranoide zijn omdat je je niet teveel overtredingen kunt veroorloven.
En wat krijgen we dan voor misdrijven? 10 jaar als minimumstraf en een nekschot als gangbare straf? Bovendien moet er dan ook streng gecontroleerd worden of mnsen de regels niet overtreden, anders is de strenge straf meer symboolpolitiek dan dat het een effectieve maatregel is om het gedrag van mensen te sturen. De misdaadcijfers zullen wel dalen, maar is het middel niet erger dan de kwaal?
Ik denk dat te zwaar straffen heel averechts werkt en volledige intolerantie de samenleving er niet socialer op maakt.
Maar goed, als je zo'n samenleving leuk vindt.. Het gaat aardig die kant op.
  zondag 10 februari 2013 @ 10:01:59 #293
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_122704001
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 09:56 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ok, as je zo'n samenleving gezellig vindt... Honderden eruo's voor een blikje op straat. Wat zou je dan krijgen voor het negeren van een rood licht? En als je 3 km te hard rijdt?
Alcohol bij je hebben voor je 16e? Het niet bij je hebben van een ID?
Je moet dan voortdurend paranoide zijn omdat je je niet teveel overtredingen kunt veroorloven.
En wat krijgen we dan voor misdrijven? 10 jaar als minimumstraf en een nekschot als gangbare straf? Bovendien moet er dan ook streng gecontroleerd worden of mnsen de regels niet overtreden, anders is de strenge straf meer symboolpolitiek dan dat het een effectieve maatregel is om het gedrag van mensen te sturen. De misdaadcijfers zullen wel dalen, maar is het middel niet erger dan de kwaal?
Ik denk dat te zwaar straffen heel averechts werkt en volledige intolerantie de samenleving er niet socialer op maakt.
Maar goed, als je zo'n samenleving leuk vindt.. Het gaat aardig die kant op.
Nee, de samenleving op dit moment is gezellig, althans wat je zo her en der in het nieuws hoort.
En streng straffen doen ze op dit moment ook niet echt.
Kijk, dat je de boete te hoog vindt, oke, maar dat je zegt om zoiets onbestraft te laten omdat anderen betaald worden om het op te ruimen vind ik belachelijk
pi_122704125
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 10:01 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Nee, de samenleving op dit moment is gezellig, althans wat je zo her en der in het nieuws hoort.
En streng straffen doen ze op dit moment ook niet echt.
Kijk, dat je de boete te hoog vindt, oke, maar dat je zegt om zoiets onbestraft te laten omdat anderen betaald worden om het op te ruimen vind ik belachelijk
Ok, daar hoef je het niet mee eens te zijn..
Wel wordt er strenger gestraf dan in de ons omringende landen. Dat de straffen hier laag zouden zijn is een mythe.
Wel vind ik bezuinigingen op politie en justitie een ernstige zaak. Als je wilt handhaven moet je vooral de pakkans vergroten. Meer politie op straat dus. En als je rechtspraak wil hebben moet je zorgen dat rechters maatwerk kunnen leveren en niet door tijdgebrek fouten maken.

Edit: en ik bedoel dus goed opgeleide politiemensen, die weten wat belangrijk is. Geen halve idioten die je voor een futilitieit op de bon slingeren. Zoals die fantastische parkeerwachters, bv.

[ Bericht 4% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 10-02-2013 10:19:02 ]
pi_122704720
Jemig mensen, het gaat niet om dat blikje, hij is gewoon fout, klaar. Het gaat om de buitensporig hoge boete die buiten alle proporties is.
There are only 151 Pokémon.
pi_122707863
Een week lang straatvuil op laten ruimen lijkt mij een betere straf, het loopt de spuigaten uit met vooral energydrankblijkjes die op straat liggen. :r :r
  zondag 10 februari 2013 @ 18:30:48 #297
3542 Gia
User under construction
pi_122721962
quote:
14s.gif Op zondag 10 februari 2013 12:49 schreef pinine het volgende:
Een week lang straatvuil op laten ruimen lijkt mij een betere straf, het loopt de spuigaten uit met vooral energydrankblijkjes die op straat liggen. :r :r
Die optie, of iets dergelijks, had hij ook, maar pa vindt dat zoonlief gewoon niet bestraft mag worden door de lange arm van de wet. Want hij doet goed zijn best op de havo, heeft een klas overgeslagen op de basisschool en traint 5 x per week voor voetbal!

Zo'n kind geef je geen bon, maar een strenge 'foei', aai over de bol en dan samen even dat blikje opruimen.
pi_122724206
quote:
1s.gif Op zondag 10 februari 2013 18:30 schreef Gia het volgende:

[..]

Die optie, of iets dergelijks, had hij ook, maar pa vindt dat zoonlief gewoon niet bestraft mag worden door de lange arm van de wet. Want hij doet goed zijn best op de havo, heeft een klas overgeslagen op de basisschool en traint 5 x per week voor voetbal!

Zo'n kind geef je geen bon, maar een strenge 'foei', aai over de bol en dan samen even dat blikje opruimen.
En vergeet niet dat hij het zoontje is van papa met verschillende bedrijven!
Dat is ook zeer belangrijk natuurlijk!
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  zondag 10 februari 2013 @ 19:37:00 #299
211040 Uccie
pi_122724344
quote:
12s.gif Op zondag 10 februari 2013 19:33 schreef roos85 het volgende:

[..]

En vergeet niet dat hij het zoontje is van papa met verschillende bedrijven!
Dat is ook zeer belangrijk natuurlijk!
En een eigen bedrijfsjurist, die er meteen bijgehaald is!
pi_122724722
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 19:37 schreef Uccie het volgende:

[..]

En een eigen bedrijfsjurist, die er meteen bijgehaald is!
Want het is zo'n lieve jongen!
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')