Nice, dus als ik straks even de ramen van jouw auto kom inslaan is dat ook niet zo erg aangezien het voor werkgelegenheid bij Carglass zorgt?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 21:36 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik begrijp niet dat dat strafbaar moet zijn. Het is niet netjes, maar het zorgt toch ook voor werkgelegenheid?
Ach ja, hoe rijker de ouders, hoe meer ze hun prinsjes beschermen. Zie ook in Eindhoven / Turnhout.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:27 schreef deedeetee het volgende:
Ik vind de hoogte van de bekeuring helemaal niet ter zake doen. Halt is toch een prima alternatief ? Je bent als ouder behoorlijk dom bezig als je je kind een terechte straf wilt besparen.
De pa had een keuze: 360 euro boete of een alternatieve (werk)straf zoals opruimen. Hij heeft zelf gekozen voor de eerste straf.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 09:06 schreef Chandler het volgende:
360 is een beetje veel en 't was al 180 geworden ivm leeftijd, ik zou eeder een alternatieve straf opleggen zoals 5 dag delen de buurt opruimen ofzo.. geld boetes hebben namelijk amper effect...
De reden waarom is alleen belachelijk.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 08:31 schreef Nielsch het volgende:
[..]
De pa had een keuze: 360 euro boete of een alternatieve (werk)straf zoals opruimen. Hij heeft zelf gekozen voor de eerste straf.
Owh? daar heb ik anders weinig over gehoord en gelezen...quote:Op zaterdag 9 februari 2013 08:31 schreef Nielsch het volgende:
[..]
De pa had een keuze: 360 euro boete of een alternatieve (werk)straf zoals opruimen. Hij heeft zelf gekozen voor de eerste straf.
Nee je haalt twee dingen door elkaar.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 10:22 schreef Uccie het volgende:
[..]
De reden waarom is alleen belachelijk.
Hij beredeneerde dat zijn zoon dan een dossier heeft bij justitie en het hem de rest van zijn leven zou achtervolgen als een strafblad.
Voor zover ik weet vervallen registraties bij HALT als je 18 bent en ben je weer justitieel schoon.
Door alle ophef die pa heeft gemaakt en de prachtige brief aan de gemeente die gepubliceerd is blijft dit echter voor de rest van het leven van de zoon op internet vindbaar. Wie geeft wie nou levenslang.
Het verschil in IQ tussen de dader en die stadswachten is niet meer dan 5quote:
Jij verdient de award voor de kormste vergelijking 2013!quote:Op zaterdag 9 februari 2013 08:27 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nice, dus als ik straks even de ramen van jouw auto kom inslaan is dat ook niet zo erg aangezien het voor werkgelegenheid bij Carglass zorgt?
mee eensquote:Op donderdag 7 februari 2013 09:41 schreef Jahr00n het volgende:
Iedereen zit te klagen dat de straffen hoger moeten. Dan krijg je dit ja.
Oh, dus als iemand zijn rotzooi bij jou voor de deur flikkert, dan bel jij de gemeente of ze het op komen ruimen?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 21:36 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik begrijp niet dat dat strafbaar moet zijn. Het is niet netjes, maar het zorgt toch ook voor werkgelegenheid? Als mensen netter gaan worden op straat, dan is het niet zo dat je opeens minder belasting betaalt vanwege minder zwerfafval.
maw. Je betaalt al voor het opruimen van zwerfafval. Wat is het probleem?
Ik ging er niet vanuit dat je een aantekening zou krijgen op een boete. En ik snap dat je dat aanvecht dat je kind hiervoor een aantekening krijgt.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 11:42 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nee je haalt twee dingen door elkaar.
Die man koos voor de boete want dat is makkelijker aanvechtbaar, logisch dus.
De jongen krijgt een aantekening, dat heeft niks te maken met halt
En uw reden om die boete en vooral die aantekening te moeten accepteren![]()
Moet je dan alles strafbaar stellen? Wat voor staat krijg je dan uiteindelijk?quote:Op zaterdag 9 februari 2013 19:21 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Oh, dus als iemand zijn rotzooi bij jou voor de deur flikkert, dan bel jij de gemeente of ze het op komen ruimen?
Ergernis nummer1, afval op straat.
Wat een klapjostie ben je als je bijv een blikje drinken wel vol mee neemt in het bos, maar leeg gooi ik hem in het bos want ze ruimen het wel voor mij op.
Waar denk je waar die prullenbakken voor zijn in het bos/op straat?
Daar betalen we mensen voor om ze te legen.
Zeker.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 23:19 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Moet je dan alles strafbaar stellen? Wat voor staat krijg je dan uiteindelijk?
Honderden euro's boete voor een blikje op straat. Ik blijf het krankzinnig vinden.
quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:42 schreef KwisatzHaderach het volgende:
[..]
Ja, straffen voor anderen. Niet je eigen boetes natuurlijk.
Ok, as je zo'n samenleving gezellig vindt... Honderden eruo's voor een blikje op straat. Wat zou je dan krijgen voor het negeren van een rood licht? En als je 3 km te hard rijdt?quote:Op zaterdag 9 februari 2013 23:24 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Zeker.
Er zijn nou eenmaal regels en wetten, simpel.
En als je je daar niet aan kan/wil houden, dan moet je niet zeiken als je een boete krijgt.
Je bent toch geen debiel die niet weet wat wel en niet mag, ook al ben je 13?
Nee, de samenleving op dit moment is gezellig, althans wat je zo her en der in het nieuws hoort.quote:Op zondag 10 februari 2013 09:56 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ok, as je zo'n samenleving gezellig vindt... Honderden eruo's voor een blikje op straat. Wat zou je dan krijgen voor het negeren van een rood licht? En als je 3 km te hard rijdt?
Alcohol bij je hebben voor je 16e? Het niet bij je hebben van een ID?
Je moet dan voortdurend paranoide zijn omdat je je niet teveel overtredingen kunt veroorloven.
En wat krijgen we dan voor misdrijven? 10 jaar als minimumstraf en een nekschot als gangbare straf? Bovendien moet er dan ook streng gecontroleerd worden of mnsen de regels niet overtreden, anders is de strenge straf meer symboolpolitiek dan dat het een effectieve maatregel is om het gedrag van mensen te sturen. De misdaadcijfers zullen wel dalen, maar is het middel niet erger dan de kwaal?
Ik denk dat te zwaar straffen heel averechts werkt en volledige intolerantie de samenleving er niet socialer op maakt.
Maar goed, als je zo'n samenleving leuk vindt.. Het gaat aardig die kant op.
Ok, daar hoef je het niet mee eens te zijn..quote:Op zondag 10 februari 2013 10:01 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Nee, de samenleving op dit moment is gezellig, althans wat je zo her en der in het nieuws hoort.
En streng straffen doen ze op dit moment ook niet echt.
Kijk, dat je de boete te hoog vindt, oke, maar dat je zegt om zoiets onbestraft te laten omdat anderen betaald worden om het op te ruimen vind ik belachelijk
Die optie, of iets dergelijks, had hij ook, maar pa vindt dat zoonlief gewoon niet bestraft mag worden door de lange arm van de wet. Want hij doet goed zijn best op de havo, heeft een klas overgeslagen op de basisschool en traint 5 x per week voor voetbal!quote:Op zondag 10 februari 2013 12:49 schreef pinine het volgende:
Een week lang straatvuil op laten ruimen lijkt mij een betere straf, het loopt de spuigaten uit met vooral energydrankblijkjes die op straat liggen.![]()
En vergeet niet dat hij het zoontje is van papa met verschillende bedrijven!quote:Op zondag 10 februari 2013 18:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Die optie, of iets dergelijks, had hij ook, maar pa vindt dat zoonlief gewoon niet bestraft mag worden door de lange arm van de wet. Want hij doet goed zijn best op de havo, heeft een klas overgeslagen op de basisschool en traint 5 x per week voor voetbal!
Zo'n kind geef je geen bon, maar een strenge 'foei', aai over de bol en dan samen even dat blikje opruimen.
En een eigen bedrijfsjurist, die er meteen bijgehaald is!quote:Op zondag 10 februari 2013 19:33 schreef roos85 het volgende:
[..]
En vergeet niet dat hij het zoontje is van papa met verschillende bedrijven!
Dat is ook zeer belangrijk natuurlijk!
Want het is zo'n lieve jongen!quote:Op zondag 10 februari 2013 19:37 schreef Uccie het volgende:
[..]
En een eigen bedrijfsjurist, die er meteen bijgehaald is!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |