Ben jij sportief? Volg je alles wat met sport te maken heeft? Of heb je gewoon iets te melden of te vragen over een sport? Dan is dit het forum waar je zijn moet.
Er bestaat een hele waaier aan dopingmiddelen, hieronder vind je een (vereenvoudigd) beknopt overzicht:
(Androgene) Anabole steroïden: zorgen ondermeer voor een hogere eiwitaanmaak en mindere eiwitafbraak in het lichaam wat kan resulteren in extra spiergroei en kracht. Hierdoor kan een atleet meer en harder trainen omdat zijn lichaam veel beter recupereert van de verrichte arbeid. Kan ook bij blessures gebruikt worden om weer sneller op de been te zijn. Bv. Stanozolol, Nandrolon, Dianabol, Deca durabolin, Estragol, THG, ...
Groeihormonen: kunnen voor wat extra spier- en weefselgroei zorgen (regelmatig in combinatie met anabole steroïden) en helpen ook om sneller te genezen bij een blessure. Wordt sinds de jaren ’80 gebruikt en is zelfs nu nog steeds moeilijk op te sporen. HGH, GH, Somatrotopine, Somatropine
EPO: dit hormoon zorg er voor dat er meer rode bloedlichaampjes worden aangemaakt. Hierdoor kan het bloed meer zuurstof transporteren en dat zorgt er voor dat je een inspanning langer kan volhouden. Erytropoëtine, rhEPO, Darbepoëtine alfa (Aranesp), epoëtine delta (Dynepo), CERA
Bloedtransfusie: Een atleet laat bloed aftappen om later terug te injecteren. Bij de heropname van dat bloed zal de atleet zijn aantal rode bloedlichaampjes goed zien toenemen, waardoor zijn uithoudingsvermogen beter zal zijn.
Stimulantia: bevorderen de werking van het centrale zenuwstelsel, je reageert sneller/harder op prikkels en voelt je ook alerter/energieker. efedra, ritalin, amfetamine, cocaïne, cafeïne, nicotine, ...
Beta 2 agonisten : verhogen de stofwisseling en worden onder meer bij wielrenners gebruikt omdat je hiermee goed vet kan verbranden zonder kostbare spieren te verliezen. Het is mogelijk dat er een beetje extra spiergroei onder invloed van deze middelen plaatsvind. Je vindt ze bijvoorbeeld in astmamedicijnen. Clenbuterol, Salbutamol
Insuline: een hormoon dat de suikerspiegel in het bloed regelt en kan gebruikt worden om extra koolhydraten in de spieren op te slaan, waardoor de spieren een grotere energievoorraad hebben.
Diuretica: medicijnen die de urineproductie verhogen. Hierdoor kunnen verboden middelen sneller uit het lichaam verdwijnen en wordt de urine erg waterachtig. Dit resulteert dan in geen positieve test voor de dopingmiddelen die een atleet gebruikt, maar wel een positieve test voor diuretica en dat kan zoals het geval F. Schleck heel wat vragen oproepen. Furosemide, Xipamide, ...
Probenicide: een middel dat (doping)metabolieten aan zich vasthecht waardoor het dopinggebruik gemaskeerd wordt omdat ze niet in de urinetest terechtkomen. Is eigenlijk een geneesmiddel dat wordt gebruikt bij jicht.
Enkele notoire gezichten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enkele docu's, interviews en heroÎsche prestaties
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enkele bekende dopingzaken: (knip en plakwerk )
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Artikels:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Leesvoer:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Leugentje om bestwil?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
nouja, hoe naïef ik graag zou zijn zal Cance wel gebruikt hebben hè. Maar ik had nog nooit de link zo gezien aan welke dopingarts en aan één van de codenamen van Fuentes. Maar ik kan het gemist hebben
DeLuna vindt me dik ;( Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende: pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
Ook wel een leuke passage uit het interview met Hamilton. Het gaat dus om een ploegleider in de Tour of Georgia 2008 die zelf aan de dope heeft gezeten en die samen met Hamilton in één ploeg reed.
quote:
While Hamilton’s road has been rocky and filled with mistakes he has seen his fair share of hypocrisy within the sport. After his comeback in 2008, and during a stage of the Tour of Georgia a prominent team director called through on the race radio ‘here comes ‘Fuentes’ client’ just as Hamilton was chasing back through the team cars.
Hamilton was unaware of the comment until later that night when a teammate confided in him. Pent up with rage at the audacity shown by the team director who was as a former doper and teammate, Hamilton approached him at dinner.
“I heard you said something about me?” Hamilton said in front of a crowd of riders at dinner.
The director froze to the spot and was suitably embarrassed.
“Well your team were great today,” Hamilton said smiling, realising he’d accomplished his task of making his accuser feel like an ass.
Tristan Hoffman? Reed samen met Hamilton bij CSC en was in 2008 ploegleider bij HTC. Ik weet alleen niet zeker of hij in de Tour of Georgia aanwezig was.
Volgens Lacuesta was Fuentes laks bij het bewaren van de bloedzakken. Zo ontbeerde zijn appartement een back-up systeem voor als de stroom zou uitvallen.
Vorige week weigerde de dopingdokter antwoord te geven op de vraag of hij kon garanderen dat het bloed onder een stabiele temperatuur werd bewaard.
Fuentes kan niet worden vervolgd voor het verstrekken van doping, (dat was niet strafbaar in Spanje toen hij in 2006 werd opgepakt, red.), maar wel voor het in gevaar brengen van de gezondheid van sporters.
Mooi zo, als Fuentes dan even de namen noemt van al zijn klanten, dan kunnen we al bij die sporters uit voorzorg een medisch onderzoek laten verrichten.
Gewoon om zeker te zijn dat er niets aan de hand is met ze.
Op donderdag 7 februari 2013 03:31 schreef baggerbaas het volgende: Ook wel een leuke passage uit het interview met Hamilton. Het gaat dus om een ploegleider in de Tour of Georgia 2008 die zelf aan de dope heeft gezeten en die samen met Hamilton in één ploeg reed.
[..]
Tristan Hoffman? Reed samen met Hamilton bij CSC en was in 2008 ploegleider bij HTC. Ik weet alleen niet zeker of hij in de Tour of Georgia aanwezig was.
“The PR staff would never let that happen. Basically all the tough journalists, they would never get an interview. That’s not fair but the journalists who looked the other way so to speak they were the ones you got the interview. In a way they had to sway their opinions I guess. Certainly if they wrote a condescending interview that brought up a lot of speculation they wouldn’t get an interview. It’s just how it works.”
De Mart wordt dus ook genoemd in het interview met Hamilton De Mart Nooit wat gezien, nooit wat gehoord.
De hamvraag is natuurlijk, heb je Thijs al getweed ?
Neen, geen zin in
Trouwens, nog een mooi feitje. Net als TD reed Cance ook een vreselijk slechte Ronde van Zwitserland in 2006 en werd toevallig daarna niet opgenomen in het Tourteam vanwege een gebrek aan vorm.
Trouwens, nog een mooi feitje. Net als TD reed Cance ook een vreselijk slechte Ronde van Zwitserland in 2006 en werd toevallig daarna niet opgenomen in het Tourteam vanwege een gebrek aan vorm.
Het zou mij niet verbazen wanneer Cance daar ook zat. Frank Schleck kwam natuurlijk ook al goed weg met zijn zogenaamde trainingsadviezen voor 7.000 euro, terwijl Fuentes net vorig week verklaarde dat hij dat soort werkzaamheden helemaal niet deed. Wat dat betreft, en ook sommige prestaties, mogen we twijfels zetten bij de CSC-kliek. En het is afwachten wat Rasmussen daarover heeft gezegd.
Is al jaren mijn grote frustratie, dat ze dat laatste niet doen.
Ja, hier hetzelfde.
Maar ze moeten geen uitslagen gaan veranderen. Maar wel prijzengeld e.d. innemen naast een schorsing. Je ziet eigenlijk dat dopeurs er enkel beter van worden, slechts een enkeling is er slechter van geworden.
Het zou mij niet verbazen wanneer Cance daar ook zat. Frank Schleck kwam natuurlijk ook al goed weg met zijn zogenaamde trainingsadviezen voor 7.000 euro, terwijl Fuentes net vorig week verklaarde dat hij dat soort werkzaamheden helemaal niet deed. Wat dat betreft, en ook sommige prestaties, mogen we twijfels zetten bij de CSC-kliek. En het is afwachten wat Rasmussen daarover heeft gezegd.
Cance zou met dat excuus wat minder goed weg komen denk ik aangezien hij traint met Checchini
Het zal wel aan mij liggen, maar dat de Nederlandse media TD Clasicomano Luigi hebben genoemd vind ik toch wel een redelijk schandalige blunder. Geeft wel weer aan hoe graag ze dopingnieuws willen hebben en dat ze het daarom op halve vermoedens maar gaan creëren.
Als iemand op een forum al tot de conclusie komt dat het eerder Cancellara is dan Dekker, doe je als journalist toch wel behoorlijk wat verkeerd.
Zo'n Zonneveld hoef je ook niet meer serieus te nemen, voor zover iemand dat nog deed.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
rond de spelen van Sidney deden al vele verhalen, de Australische sporters waren tijden lang onvindbaar voor controleurs en trainden op de meest bizarre plaatsen waardoor ze nauwelijks gecontroleerd zijn.
DeLuna vindt me dik ;( Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende: pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
Op donderdag 7 februari 2013 11:37 schreef Rellende_Rotscholier het volgende: Het zal wel aan mij liggen, maar dat de Nederlandse media TD Clasicomano Luigi hebben genoemd vind ik toch wel een redelijk schandalige blunder. Geeft wel weer aan hoe graag ze dopingnieuws willen hebben en dat ze het daarom op halve vermoedens maar gaan creëren.
Als iemand op een forum al tot de conclusie komt dat het eerder Cancellara is dan Dekker, doe je als journalist toch wel behoorlijk wat verkeerd.
Zo'n Zonneveld hoef je ook niet meer serieus te nemen, voor zover iemand dat nog deed.
We weten nog helemaal niet wie er gelijk heeft en wie niet Misschien is er wel een normale Classicomano en een Classicomano Luigi.
Persoonlijk hoop ik nog op een Classicomano Super Mario.
Op donderdag 7 februari 2013 13:11 schreef Slobeend het volgende: Het 'grote' nieuws uit Australie is hier nog niet doorgedrongen? Op grote schaal sporters aan de dope en metsjfiksing.
Op donderdag 7 februari 2013 13:11 schreef Slobeend het volgende: Het 'grote' nieuws uit Australie is hier nog niet doorgedrongen? Op grote schaal sporters aan de dope en metsjfiksing.
even teruglezen, maar dat gebeurt maar weinig meer tegenwoordig Het Sociedadnieuws is wel 4 keer gepost geloof ik
Ik lees vrijwel altijd terug. Ik zag het ook staan, maar niemand vindt het schokkend kennelijk.
Nou ja, er was zo weinig specifiek nieuws.
Of ja, het is schokkend dat het gebeurt, maar er werd aan de andere kant ook weer niets concreets genoemd in het bericht, dus ik vond het een beetje 'makkelijk' nieuws of zo...
Al is het wel bizar ja, gewoon wijdverbreid gebruik in allerlei takken, hopelijk komt er een rapport naar buiten met meer details!
Ik lees vrijwel altijd terug. Ik zag het ook staan, maar niemand vindt het schokkend kennelijk.
ik heb gereageerd, maar het is weinig nieuws
Dit is wel weer extra support voor de theorie dat waar opvallend goed gepresteerd wordt (bijvoorbeeld binnen een land, team, of zelfs trainingscomplex), doping in het spel is.
Ik wacht met spanning af, maar er moet wel iets concreets komen.
Gelukkig is dit trouwens in China helemaal niet aan de orde.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in." Improv: Rich Tapestry of Life
Gelukkig is dit trouwens in China helemaal niet aan de orde.
Daar is ook genoeg dopingnieuws uitgekomen toch? Zelfs door de officiële instanties. En er zijn plannen gekomen om dat aan te passen. Voor wat het waard is daar natuurlijk
Cancellara reed vanaf 2006 natuurlijk bij CSC, waar sommigen inderdaad naar Fuentes gingen, dus waarom zou hij inderdaad niet Classicomano Luigi zijn? ...
Gaat voor de BHFH-award 2005! Humanitas est in bestias bonitas. I am the hole I can't get out of.
Mensen trekken wel erg snel conclusies, het feit dat Hamilton hem "Luigi" noemde hoeft toch niks met een codenaam te maken te hebben? Misschien doelde hij gewoon op zijn relatie met Cecchini die hem weer doorverwees naar Fuentes.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
Daar is ook genoeg dopingnieuws uitgekomen toch? Zelfs door de officiële instanties. En er zijn plannen gekomen om dat aan te passen. Voor wat het waard is daar natuurlijk
Ja, maar dat ging over de spelen in de jaren tachtig en negentig en was omdat een ploegarts zijn mond open deed tegen een buitenlanse krant. Ik bedoel ook de huidige situatie.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in." Improv: Rich Tapestry of Life
Zou het? Bayley is wel altijd een beetje een subtopper geweest, die in het jaar van Athene ineens onverslaanbaar was.
quote:
Dit is wel weer extra support voor de theorie dat waar opvallend goed gepresteerd wordt (bijvoorbeeld binnen een land, team, of zelfs trainingscomplex), doping in het spel is.
De Aussie baanwielrenners hadden wel een piek naar Athene toe. Richting Beijing werd het al weer stukken minder. De Britten namen toen de macht over.
Is het niet pas sinds 2008 officieel dat stalen 8 jaar worden bewaard? De meeste effeciteve doping namen veel langer dan 8 jaar in beslag om er een test voor te ontwikkelen, mooie termijn weer. (Alhoewel de anti doping labs wel steeds sneller en sneller met tests voor nieuwe middelen op de proppen komen, dat dan weer wel)
[ Bericht 24% gewijzigd door kl1172 op 07-02-2013 14:24:06 ]
Op donderdag 7 februari 2013 14:18 schreef kl1172 het volgende: Is het niet pas sinds 2008 officieel dat stalen 8 jaar worden bewaard? De meeste (effeciteve) doping kon nochtans veel langer dan 8 jaar niet gevonden worden met een test, mooie termijn weer.
Sinds 2004 dacht ik, want een paar maanden geleden werden een aantal atleten nog hun medailles van Athene ontnomen na opnieuw te zijn getest.
Het Wereldantidopingagentschap WADA gaat de wereldantidopingcode vanaf 1 januari 2015 verstrengen. Dat is deze week beslist op een buitengewone vergadering in het Franse Straatsburg.
De standaardtermijn voor een eerste dopingvergrijp wordt vier in plaats van twee jaar schorsing. Er wordt een aantal uitzonderingen voorzien, maar daarover bestaat nog geen duidelijkheid.
Ook de verjaringstermijn, nu acht jaar, wordt aangepast: naar tien jaar voor het bezit en gebruik van prestatiebevorderende middelen, en naar veertien jaar voor andere inbreuken zoals het voorschrijven en verdelen van dopingproducten.
Het B-staal wordt niet afgeschaft. 'Daarover is verhit gediscussieerd, maar we hebben besloten het in de code te houden', bevestigt Natalia Zhelanova, hoofd van het Russische antidopingagentschap.
Volgens mij kun je iedereen die tot 2008 klassiekers en rondes wonnen pakken als je zou willen, maar ja wat schiet je daar mee op. Ban voor Schleck, Cancellara, Contador, Wiggins,Gilbert, Boonen, Cavendish, Cunego, Evans, Nibali enz.?
Op donderdag 7 februari 2013 14:35 schreef Momo... het volgende: Volgens mij kun je iedereen die tot 2008 klassiekers en rondes wonnen pakken als je zou willen, maar ja wat schiet je daar mee op. Ban voor Schleck, Cancellara, Contador, Wiggins,Gilbert, Boonen, Cavendish, Cunego, Evans, Nibali enz.?
Signaal naar de huidige generatie, als we je nu niet pakken (bv. omdat tests voor een nieuw middel nog niet ontwikkeld zijn), pakken we je later wel.
Op donderdag 7 februari 2013 14:33 schreef kl1172 het volgende: 10 jaar, pfff, als je dat dan aanpast, doe het dan in 1 keer goed. Hadden ze even goed op 8 jaar kunnen laten dan.
Ik begrijp ook wel dat het geld kost, speciale vriezers, extra plaats en elektriciteit, maar dit vind ik een verlenging van niks. Die vervloekte achterkamertjes politiek
Allemaal dan, als de tests afdoende zijn tenminste. Daarna heft het IOC zich gelijk op.
Daar heb ik toch mijn twijfels over, de effectiviteit van die testen. Tijdens die Spelen zelf konden ze nog niet op CERA testen, dat konden ze pas een maar maanden later.
Daar heb ik toch mijn twijfels over, de effectiviteit van die testen. Tijdens die Spelen zelf konden wilden ze nog niet op CERA testen, dat konden ze pas al een paar maanden latereerder.
Zou het? Bayley is wel altijd een beetje een subtopper geweest, die in het jaar van Athene ineens onverslaanbaar was.
[..]
De Aussie baanwielrenners hadden wel een piek naar Athene toe. Richting Beijing werd het al weer stukken minder. De Britten namen toen de macht over.
Ik bedoelde het tweede gedeelte meer in algemene zin; de prestaties van Australië op bijvoorbeeld de Olympische Spelen zijn toch wel opvallend goed te noemen. Vanaf 1992 altijd in de top 10 van de medaillespiegel, met als piek de 4e plaatsen in 2000 en 2004, en dat voor zo'n klein land qua inwonersaantal.
Ja, maar dat was een andere controlerende instantie. Degene die dat in Peking deed, wist in eerste instantie niet de CERA eruit te vissen. Pas toen een half jaar later met verbeterde technieken enkele stalen werden hertest. Toen viel dus Rebellin door de mand.
Ja, maar dat was een andere controlerende instantie. Degene die dat in Peking deed, wist in eerste instantie niet de CERA eruit te vissen. Pas toen een half jaar later met verbeterde technieken enkele stalen werden hertest. Toen viel dus Rebellin door de mand.
Het testen an sich lijkt me geen rocket science. De moeilijkheid ligt in de periode ervoor: hoe bewijs ik dat er een bepaald dopingproduct in een bepaalde sample zit. Maar als dat eenmaal bekend is, is het een kwestie van communiceren welke middelen gebruikt moeten worden om in dit geval CERA aan te kunnen tonen. Dat had de controlerende instantie van de Spelen mákkelijk kunnen leren van die van de Tour in de tussentijd. Dus voor het niet-testen op CERA moet een andere reden zijn dan "niet kunnen".
Het testen an sich lijkt me geen rocket science. De moeilijkheid ligt in de periode ervoor: hoe bewijs ik dat er een bepaald dopingproduct in een bepaalde sample zit. Maar als dat eenmaal bekend is, is het een kwestie van communiceren welke middelen gebruikt moeten worden om in dit geval CERA aan te kunnen tonen. Dat had de controlerende instantie van de Spelen mákkelijk kunnen leren van die van de Tour in de tussentijd. Dus voor het niet-testen op CERA moet een andere reden zijn dan "niet kunnen".
Dat van die verbeterde techniek was volgens mij het verhaal dat toen rond ging.
Het fijne weet ik er niet van, maar feit blijft dat de dopingcontroleurs van de Tour er meteen Ricco uitvisten en tijdens de OS er in eerste instantie achter het net werd gevist.
Dat van die verbeterde techniek was volgens mij het verhaal dat toen rond ging.
Het fijne weet ik er niet van, maar feit blijft dat de dopingcontroleurs van de Tour er meteen Ricco uitvisten en tijdens de OS er in eerste instantie achter het net werd gevist.
Maar denk je echt dat dat met niet kunnen te maken had?
Anyways, wie zijn er eigenlijk gepakt op dopinggebruik met retro-actief testen op de Spelen? http://www.volkskrant.nl/(...)ing-op-OS-2004.dhtml http://www.nu.nl/sport/17(...)sters-in-peking.html Vind er zo al 18 die in het stadium belandden van aangemerkt worden als verdacht en zelfs geopenbaard worden als verdacht. Zijn Rachid Ramzi en Rebellin daarvan de enige die ook daadwerkelijk zijn bestraft?
Maar denk je echt dat dat met niet kunnen te maken had?
Anyways, wie zijn er eigenlijk gepakt op dopinggebruik met retro-actief testen op de Spelen? http://www.volkskrant.nl/(...)ing-op-OS-2004.dhtml http://www.nu.nl/sport/17(...)sters-in-peking.html Vind er zo al 18 die in het stadium belandden van aangemerkt worden als verdacht en zelfs geopenbaard worden als verdacht. Zijn Rachid Ramzi en Rebellin daarvan de enige die ook daadwerkelijk zijn bestraft?
Ik ben wel benieuwd wie er nog meer als verdacht waren aangemerkt, maar de dans ontsprongen. Zo'n Schwazer lijkt mij verdacht, die werd later ook betrapt.
Ik denk niet dat je het in deze zaak in sporten als zwemmen en baanwielrennen moet zoeken. Dit ging vooral om de combinatie van doping en daardoor chantabel zijn, als de berichtgeving klopt. In dergelijke sporten valt er nauwelijks iets te wedden, laat staan fixen. Dit zullen vooral cricket/aussie football/voetbal zijn denk ik.
PARIJS - Rafael Nadal heeft in de Franse sportkrant L'Equipe zijn ongenoegen uitgesproken over de door zijn collega Christophe Rochus geuite dopingverdenkingen.
De Belg zei op Twizz Radio dat hij de lange afwezigheid van Nadal verdacht vond. ''Hoe kan Nadal in 2012 Roland Garros winnen en een maand later niet meer spelen? Dat is erg verdacht, maar we hebben geen bewijs", aldus de Belg.
"Ja, dat gerucht doet de ronde omdat de controles niet openbaar zijn", reageerde Nadal die woensdag in Viña del Mar zijn eerste enkelpartij speelde na zijn knieblessure.
''De internationale tennisbond ITF zou er gewoon mee naar buiten moeten komen. Net als het WADA. Gebeurt dat niet dan zal er niets veranderen en zal ik het idiote commentaar, zonder enig bewijs, van Rochus moeten blijven aanhoren.''
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
Bishop: 'Ik was enige zuivere PDM-renner in Tour van '88'
Vorige maand pakte de Volkskrant uit met het nieuws dat in de Tour van 1988 zeven van de acht renners van het toenmalige PDM doping gebruikten. In een reactie aan Cyclingnews laat de Amerikaanse ex-renner Andy Bishop nu weten dat hij de enige renner was die 'schoon' reed.
Bishop was in 1988 een neoprof toen hij debuteerde in de Ronde van Frankrijk. Bertus Fok was in die tijd verzorger van het Nederlandse team. Op basis van diens notitieboekje berichtte De Volkskrant midden januari dat bijna de volledige PDM-ploeg toen gedopeerd rondfietste. Het team bestond onder meer uit de Nederlandse toppers Steven Rooks en Gert-Jan Theunisse en de overleden ex-wereldkampioen Rudy Dhaenens.
'Ik ben altijd radicaal tegen doping geweest', zegt de 47-jarige Bishop vanuit zijn huis in Vermont. 'Ik weet nog dat Bertus Fok altijd een hele doos vol met pillen in alle vormen en kleuren met zich meedroeg. Maar ik vond dat waardeloos. Ik beschouwde die soigneur als een 'witchdoctor' (kwakzalver) want ik vond het een ouderwetse manier om renners te begeleiden. Ik heb altijd geweigerd die pillen te nemen.'
Testosteron? In het notitieboekje van Fok staat naast de naam van Bishop niettemin dat hij testosteron zou hebben genomen, maar dat betwist de ex-renner. 'Toen ik dat las, dacht ik ook: wat is dit verdorie? Maar als je de rest van de documenten leest, merk je dat mijn naam nergens meer valt.'
Bishop beëindigde de Tour van 1988 als 135ste. 'Pas een jaar later begon men echt aan te dringen dat ik ook doping zou nemen. Maar ik weigerde en daarna mocht ik niet meer starten in belangrijke wedstrijden.'
Eind '89 verliet Bishop PDM en stapte over naar 7-Eleven. In 1998 hing hij zijn fiets aan de haak, met een bijna maagdelijk palmares.
Hoe moet ik dit zien? Je hebt een succesvolle wielerploeg, de renners gebruiken meer medicijnen dan de gemiddelde kankerpatiënt. In alle wijsheid wordt besloten een renner aan te trekken waar je tijdens een van de vele koersen ineens gaat aandringen dat hij ook wat moet gaan gebruiken...
Dit overleg je niet vooraf? Dat is toch niet geloofwaardig?
Hoe moet ik dit zien? Je hebt een succesvolle wielerploeg, de renners gebruiken meer medicijnen dan de gemiddelde kankerpatiënt. In alle wijsheid wordt besloten een renner aan te trekken waar je tijdens een van de vele koersen ineens gaat aandringen dat hij ook wat moet gaan gebruiken...
Dit overleg je niet vooraf? Dat is toch niet geloofwaardig?
IK geloof bishop ook niet, zijn naam staat er ook op met de middelen erachter, omdat hij nooit gepakt is en er geen retrotest meer kan worden uitgevoerd. Komt hij nu met dit verhaal.
AC Milan ontkent banden met dopingarts Fuentes en dreigt met vervolging
AC Milan dreigt iedereen die de club linkt aan dopingarts Eufemiano Fuentes strafrechtelijk te vervolgen. Dat laat het Italiaanse topteam weten in een reactie op speculaties in de media als zouden er banden bestaan tussen Milan en Fuentes.
‘AC Milan heeft op geen enkel moment of op geen enkele wijze contact gehad met dokter Fuentes, rechtstreeks of onrechtstreeks. Wie het tegendeel beweert, dagen wij voor de rechter', klinkt het donderdag in een vlammend communiqué.
Eufemiano Fuentes staat momenteel in Madrid samen met vier andere beklaagden terecht. Hij riskeert als spil van dopingzaak Operacion Puerto twee jaar cel. Tussen documenten die in dat onderzoek zijn teruggevonden, stond onder meer ‘Milan' vermeld. Dat voedt speculaties in de media als zou er een relatie bestaan tussen AC Milan en Fuentes.
Ook het Spaanse Real Zaragoza wordt door de code ‘rsoc' gelinkt aan Fuentes.
"Is football a clean sport? Yes, 100 per cent. I don't think these types of things exist."
Mooi dat hiervoor een smiley is uitgevonden:
Ik las in de krant dat het zwaartepunt van het Australische schandaal zich vooral in het rugby/football zou bevinden, zowel de traditionele versie als de aussie rules versie.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
Ik vroeg me al af hoe ze al die bejaarden aan de praat hielden.
Deuger, Woke & Gutmensch "Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
Weer een prachtpareltje van Nando Drol Boers. Hij weet zelfs na een schandaal wat vrijwel alle sporten overschaduwd het nog zodanig af te kaderen dat het enkel in Australië gebeurt.
Weer een prachtpareltje van Nando Drol Boers. Hij weet zelfs na een schandaal wat vrijwel alle sporten overschaduwd het nog zodanig af te kaderen dat het enkel in Australië gebeurt.
Taalkundig ook gewoon dramatisch geschreven, dat zie ik zelfs.
Kein gewalt! Wir sind das volk! Steps taken forwards but sleepwalking back again. ''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages And that is the news.''
Huh? Nee hoor?
'Cause it's easier to fly Than to face another night In Southern Sun And your love is all around
Waar dan?
Verder wel een kutcolumn.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
toen ik dopingringen vergeleek met drugskartels, lagen ze hier dubbel van het lachen
Cancellara had in 2006 natuurlijk al de schijn tegen. Heel sterk voorseizoen en op 't moment dat ze aan Fuentes beginnen prutsen, was zijn grote vorm plots helemaal weg en werd hij snel uit de Tour-ploeg gehaald om zich enkele maanden te herbronnen en in het najaar terug op niveau te zijn.
Het kan natuurlijk toeval zijn, bij Dekker (die bijna exact hetzelfde traject had in 2006) was het dat niet.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
Op vrijdag 8 februari 2013 20:38 schreef kl1172 het volgende: Was dat de periode dat het gerucht de ronde ging dat ie een 'motortje' in zijn fiets zou hebben?
Nee, dat was na RVV en PR van 2010 of 2011. Volgens mij 2011.
Niet echt doping gerelateerd maar gelet op de inhoud lijkt het meer op dat Mandy er gewoon problemen mee heeft dat hij niet meer volledig opgefokt door de doping zijn wedstrijden kan rijden. Altijd lastig natuurlijk als je opeens op talent iets moet laten zien i.p.v. talent aangevuld met een hele berg doping. Mandy lijkt me een duidelijk geval van een renner die het niet meer weet te klaren nu er minder gebruikt kan worden.
Op vrijdag 8 februari 2013 22:35 schreef Ericr het volgende: Mandy lijkt me een duidelijk geval van een renner die het niet meer weet te klaren nu er minder gebruikt kan worden.
Niet echt doping gerelateerd maar gelet op de inhoud lijkt het meer op dat Mandy er gewoon problemen mee heeft dat hij niet meer volledig opgefokt door de doping zijn wedstrijden kan rijden. Altijd lastig natuurlijk als je opeens op talent iets moet laten zien i.p.v. talent aangevuld met een hele berg doping. Mandy lijkt me een duidelijk geval van een renner die het niet meer weet te klaren nu er minder gebruikt kan worden.
Klopt. In 2009/2010 had hij geen tegenslag, veel talent, een goed dopingprogramma, en met een redelijke inspanning kon hij zich toen naar heel goede prestaties fietsen. Tegenwoordig kan er wat minder gespoten worden, dan zit het een beetje tegen, en dan lukt ineens niks meer.
Iemand als Contador spoot zich natuurlijk ook gek in die periode, maar kan zich op basis van zijn karakter nu nog steeds heel goede prestaties leveren (niet dat hij nu clean is natuurlijk, maar hij zal niet meer zoveel gebruiken als bijvoorbeeld in 2007).
Er is een nieuwe dopingbom ontploft in het Italiaanse wielrennen. Niemand minder dan Mario Cipollini wordt door de sportkrant Gazzetta dello Sport met bewijzen gelinkt aan de Spaanse dopingarts Eufemiano Fuentes, die momenteel in Spanje terechtstaat. De Italiaanse topspurter zou in zijn topjaar 2002 bij Fuentes epo, groeihormonen en bloedtransfusies gekregen hebben. In dat jaar werd Cipo onder meer wereldkampioen in Zolder, maar won ook de klassiekers Milaan-Sanremo en Gent-Wevelgem, zes ritten in de Giro en drie in de Vuelta. De Gazzetta dello Sport pakt uit met documenten die de doping van Cipollini bij Fuentes bewijzen.
Hoewel de Spaanse dopingarts Fuentes in het proces over 'Operacion Puerto' nauwelijks iets lost, brengt het dopingproces toch nieuwe deining teweeg in het wielrennen en ver daarbuiten. Fuentes bevestigde dat hij niet enkel wielrenners als klant had, waarna onder meer AC Milan en Real Sociedad aan de beruchte dopingarts werden gelinkt. De roep om ook de namen van de niet-wielrenners bekend te maken, klinkt almaar luider.
Rasspurter Plots duiken nu ook bewijzen op van een andere topwielrenner die klant was bij Fuentes. Na onder meer de grote ronderenners Valverde, Basso, Ullrich, Contador (niet officieel, maar werd wel nadrukkelijk aan Fuentes gelinkt) blijkt nu ook rasspurter Mario Cipollini met Spaans dopingbloed in de aderen gereden te hebben. Verder haalde Cipo volgens documenten in de Gazzetta dello Sport ook groeihormonen en epo bij de Spaanse dopingarts.
Dopingdocumenten "Hier zijn de documenten die Cipollini beschuldigen" en "Een waarheid die kwetst", bloklettert de Gazzetta dello Sport vandaag op haar frontpagina. De bewijslast is dan ook verpletterend. De Gazzetta publiceert dopingschema's die 'De Leeuwenkoning' kreeg van Fuentes. Er is duidelijk sprake van een structureel dopingprogramma met epo, groeihormonen, bloedtransfusies en andere dopingproducten.
Magische jaar 2002 De documenten dateren uit 2002, het magische jaar van Cipo die toen al 35 jaar was. In 2002 werd Cipollini in het najaar wereldkampioen op het circuit van Zolder na een massaspurt. Voordien won 'Mooie Mario' ook onder meer Milaan-Sanremo, Gent-Wevelgem, zes ritten in de Giro en drie in de Vuelta. Het WK en Milaan-Sanremo waren de grootste overwinningen van zijn 189 zeges op zijn rijkgevuld palmares. Het was ook de eerste (en de laatste) keer dat de Italiaanse topspurter de Primavera en het WK won. Cipollini was vooral een rittenkaper in de Grote Rondes waarin hij in totaal 57 ritzeges (42 in de Giro, 12 in de Tour en 3 in de Vuelta) boekte.
Raadgever Katusha Opmerkelijk: na dat topjaar 2002 ging het steil bergaf met Cipo die als wereldkampioen in 2003 slechts vier zeges boekte. In april 2005 kondigde de 38-jarige Cipollini zijn afscheid aan. Een jaar later werd hij al een eerste keer gelinkt aan Fuentes, maar het bleef bij geruchten. Nu publiceert de Gazzetta dus harde bewijzen. Er was meermaals sprake van een comeback, maar verder dan een kortstondig wederoptreden in 2008 kwam Cipollini niet meer. In 2011 ging Cipo aan de slag als raadgever voor de spurters bij Katusha, de Russische topformatie die al een tijdje onder vuur ligt voor dopingbeschuldigingen.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09 "Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07) "Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07) "Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
Klopt. In 2009/2010 had hij geen tegenslag, veel talent, een goed dopingprogramma, en met een redelijke inspanning kon hij zich toen naar heel goede prestaties fietsen. Tegenwoordig kan er wat minder gespoten worden, dan zit het een beetje tegen, en dan lukt ineens niks meer.
Iemand als Contador spoot zich natuurlijk ook gek in die periode, maar kan zich op basis van zijn karakter nu nog steeds heel goede prestaties leveren (niet dat hij nu clean is natuurlijk, maar hij zal niet meer zoveel gebruiken als bijvoorbeeld in 2007).
Contador lijkt mij inderdaad ook gewoon veel meer wilskracht te hebben dan mandy ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09 "Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07) "Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07) "Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
Toch wel bizar dat de Spaanse onderzoekers maar niet kunnen achterhalen wie er allemaal achter die complexe codes zit, maar als ze in Italië ook maar een halve Post-It uit het dossier te pakken krijgen, vinden ze meteen al een half dozijn overduidelijke en onweerlegbare verwijzingen waar je nauwelijks naast kan kijken.
Op zaterdag 9 februari 2013 11:33 schreef SaintOfKillers het volgende: Toch wel bizar dat de Spaanse onderzoekers maar niet kunnen achterhalen wie er allemaal achter die complexe codes zit, maar als ze in Italië ook maar een halve Post-It uit het dossier te pakken krijgen, vinden ze meteen al een half dozijn overduidelijke en onweerlegbare verwijzingen waar je nauwelijks naast kan kijken.
Gewoon geen zin in inderdaad. Ik vraag me wel af waarom die stukken niet systematisch naarbuiten komen...
Op zaterdag 9 februari 2013 11:33 schreef SaintOfKillers het volgende: Toch wel bizar dat de Spaanse onderzoekers maar niet kunnen achterhalen wie er allemaal achter die complexe codes zit, maar als ze in Italië ook maar een halve Post-It uit het dossier te pakken krijgen, vinden ze meteen al een half dozijn overduidelijke en onweerlegbare verwijzingen waar je nauwelijks naast kan kijken.
De Spanjaarden (justitie, politie, media, politiek en publiek) hebben gewoon de rijen gesloten.
Tjah, als je ergens "Nadal" of "Alonso" ziet staan , dan moet je toch niemand beschuldigen , half Spanje heet zo natuurlijk. Dat kan evengoed de bakker van om de hoek zijn ipv een sporter ...
Maar het is ondertussen zo schrijnend geworden dat je toch zou verwachten dat het WADA zo'n dossier gewoon afneemt van de Spaanse dopinginstanties en het zelf uitzoekt, al zal er wel ergens een regeltje zijn dat zoiets bemoeilijkt, maar toch... waar een wil is, is een weg.
De dopingzaak rond veldrijder Tom Meeusen (Telenet-Fidea) lijkt een grootscheeps onderzoek te worden. Het Leuvense gerecht wil immers tientallen patiënten van de Rotselaarse dokter Chris Mertens horen, zowel recreatiesporters als profs. Dat meldt Het Laatste Nieuws in zijn zaterdageditie.
'Vorige week zijn er negentien sporters ondervraagd, onder wie verschillende renners en vijf profs', klinkt het. Het gerecht zegt enkel dat het 'een grondig onderzoek voert'.
De zogenaamde dopingzaak rond Meeusen en zijn dokter barstte eind 2012 plots los nadat de federale politie de camper van Meeusen - die op weg was naar de veldrit in Diegem - deed stoppen. Meeusen mocht nadien van de Belgische Wielerbond niet starten in de wereldbekerveldrit van Rome omdat hij genoemd was (als getuige) in een dopingzaak, maar schreeuwde zelf zijn onschuld uit. De zaak doofde de voorbije maand wat uit, maar volgens de krant pakt het gerecht in Leuven de zaken groots aan.
Ozontherapie
'Het gerecht wil eigenlijk elke sporter horen die sinds 2007 bij de dokter op consultatie ging. De speurders zijn vooral geïnteresseerd in de zogenaamde ozontherapie die de dokter gebruikte om zijn renners scherp te krijgen', klinkt het.
'Strikt genomen is zo'n therapie geen doping op zich. Maar ze wordt heel vaak gebruikt in combinatie met andere middelen die wel verboden zijn. Dat wordt onderzocht'. Volgens de krant zouden deze week vijf profrenners zich aangeboden hebben bij de politie.
'Het onderzoek is nog niet ten einde en er moeten nog verschillende mensen gehoord worden', aldus een woordvoerster van het Leuvense parket.
Vrij triest dat Meeusen nog steeds als pispaal geldt en met die anderen voorlopig weinig gebeurt, vooral omdat constant wordt herhaald dat Meeusen ook alleen maar een getuige zou zijn.
Op zaterdag 9 februari 2013 14:29 schreef SaintOfKillers het volgende: Maar het is ondertussen zo schrijnend geworden dat je toch zou verwachten dat het WADA zo'n dossier gewoon afneemt van de Spaanse dopinginstanties en het zelf uitzoekt, al zal er wel ergens een regeltje zijn dat zoiets bemoeilijkt, maar toch... waar een wil is, is een weg.
Spanje geeft toch niks af, daar hadden de Italianen toch ook problemen mee toen ze Valverde wilde pakken. Dat kregen ze alleen maar toen de rechter op vakantie was.
Die Vaughters die zelf ook lekker aan het spul zat
Op zaterdag 9 februari 2013 15:05 schreef marcodej het volgende: Overigens geeft Vaughters gewoon toe dat hij de ploegleider in de ToG 2008 was waar Hamilton het over had.
Die Vaughters die zelf ook lekker aan het spul zat
Hij speelt ten minste open kaart. Nog niet op onwaarheden kunnen betrappen de laatste tijd. Het is niet zo dat hij een nieuwe leugen bedenkt om van de oude leugen af te komen.
Hij speelt ten minste open kaart. Nog niet op onwaarheden kunnen betrappen de laatste tijd. Het is niet zo dat hij een nieuwe leugen bedenkt om van de oude leugen af te komen.
klopt maar wanneer speelde hij open kaart. Toen hij dat allemaal over de radio riep toch nog niet?
ja maar ik kan er slecht tegen om dan renners die ooit ook de zooi gezeten hebben te gaan beschimpen. Beetje pot/ketel
[..]
klopt maar wanneer speelde hij open kaart. Toen hij dat allemaal over de radio riep toch nog niet?
Weet ik ook niet precies. Maar ik vind de openheid van Vaugthers wel een hele verademing. Ook dat hij ex-dopers weer een echte kans geeft vind ik eigenlijk wel positief.
De hele houding van Garmin staat gewoon haaks op dat van Sky
Kein gewalt! Wir sind das volk! Steps taken forwards but sleepwalking back again. ''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages And that is the news.''
het gaat ook niet over de dope,maar al die mensen die hij heeft kapot gemaakt met zijn vele rechtszaken, daarom ben je een klootzak!
quote:
"Lance is a dweeb, the only thing he’s missing is the tape on the glasses and the high water pants. That guy couldn't get respect at the local Honky Tonk in my hometown. He threatened to sue me so I threatened to kick his ass and the whole thing went away. Look, I get it and I'm kidding but Lance did do some bad stuff and he was a jerk about it. Yeah, he hit me up with the whole 'I'm gonna sue you' routine and I hit him back with the whole 'I'll kick your ass' routine. That's it, that's where it ended. I thought he was going to go through with the lawsuit but he did not."
Op zaterdag 9 februari 2013 18:24 schreef Steven184 het volgende: Scarponi schijnt op de vlucht te zijn geslagen en is onvindbaar voor het gerecht. Hij zal zodoende niet getuigen in de Fuentes-zaak.
Niet de eerste die in zo'n zaak weer niet op komt dagen Bruyneel, where are you?
Op zaterdag 9 februari 2013 18:24 schreef Steven184 het volgende: Scarponi schijnt op de vlucht te zijn geslagen en is onvindbaar voor het gerecht. Hij zal zodoende niet getuigen in de Fuentes-zaak.
Het is vooral fijn dat toen Contador zijn Giro kwijt raakte dat Scarponi hem kreeg.
ja maar ik kan er slecht tegen om dan renners die ooit ook de zooi gezeten hebben te gaan beschimpen. Beetje pot/ketel
Ik kan er slecht tegen dat renners die bij de 90% van het peloton hoorden die gebruikten in een tijd in een ver verleden, nu in de ogen van veel wielervolgers niets goeds meer kunnen doen, wat ze ook voor de sport doen. Verder, om het bij jouw metafoor te houden, vind ik het kortzichtig om te kijken naar of de ketel zwart is, of niet zwart (zwart-wit denken dus). Er zijn heus wel gradaties in mate van doping gebruik / vals spelen. Als ik een keer door rood rijd, mag ik dan geen mening meer hebben over mensen die met 10 bier op in de auto stappen?
Ik kan er slecht tegen dat renners die bij de 90% van het peloton hoorden die gebruikten in een tijd in een ver verleden, nu in de ogen van veel wielervolgers niets goeds meer kunnen doen, wat ze ook voor de sport doen. Verder, om het bij jouw metafoor te houden, vind ik het kortzichtig om te kijken naar of de ketel zwart is, of niet zwart (zwart-wit denken dus). Er zijn heus wel gradaties in mate van doping gebruik / vals spelen. Als ik een keer door rood rijd, mag ik dan geen mening meer hebben over mensen die met 10 bier op in de auto stappen?
Ik geef gedeeltelijk gelijk, maar hoe objectief kom je over als je zelf nog actief ploegleider bent?
Ik geef gedeeltelijk gelijk, maar hoe objectief kom je over als je zelf nog actief ploegleider bent?
Tis natuurlijk zo dat net zoals ex-voetballers de hoofdtrainers worden dat ook bij het wielrennen zo is natuurlijk. Los van de doping die ze gebruikt hebben, een ex-renner is logischer als ploegleider , al is het maar om de tactische lijnen uit te zetten, dan iemand die géén renner geweest is ...
Het gaat niet om objectief zijn, niemand is objectief en Vaughters zal nooit beweren dat hij dat wel is. Ik weet dat jij geen enkele topsporter gelooft die beweert dat hij dopingvrij is, persoonlijk sta ik daar iets anders in. Een gedachte-experiment dat ik altijd doe om -mede- te bepalen of ik iemand kan geloven is kijken naar de logica van de woorden: past dit meer bij een dopeur, of meer bij een schone renner? Om een simpel voorbeeld te geven: Indurain, die ik verder nooit heb zien rijden en van wie wel eens beweerd wordt (werd) dat hij de laatste uit het pre-EPO tijdperk was, die zegt: "We moeten het verleden laten rusten." Het zou kunnen dat hij rechtvaardigheid niet in een heel hoog vaandel heeft staan, en het zonde vindt van de tijd en moeite om dingen uit te zoeken van zoveel jaar geleden, maar geen doping gebruikt. De andere optie is dat hij deze uitspraak doet omdat hij een dopeur was en niet aan dezelfde schandpaal als Armstrong genageld wil worden. Dan vind ik de laatste optie logischer. Van de andere kant, een renner die ik wel wil geloven, Gesink. Deze Tweet bijvoorbeeld:
Het zou kunnen dat hij een dopeur is, en dit zware bluf is. Is hij daar het type voor? Dan neig ik toch naar de optie dat hij dopingvrij rondrijdt.
Tuurlijk werkt dit gedachte-experiment niet altijd; bijvoorbeeld Armstrong was een meester in daadwerkelijk de juiste dingen zeggen voor een niet-dopeur. Bijvoorbeeld als hij opmerkt dat hij als ex-kankerpatiënt nooit zijn leven in gevaar zou brengen door dopinggebruik. Sounded legit. Maar ja, Armstrong was ook wel een extreem geval, psychopaat zijnde.
Maar terug naar Vaughters. Velen beweren over hem dat zijn anti-dopinginstelling een PR tool is. Het klopt dat dit goed als PR gebruikt kan worden. Maar dit trekt wel sponsors aan die dit erg belangrijk vinden. Dus dan is het zaak voor Vaughters als hij inderdaad dat ingenieuze dopingprogramma heeft, om nooit en te nimmer ergens op gepakt te worden (in dit geval, dat zijn renners nooit ergens op gepakt worden); anders zullen de sponsors direct weglopen. Bijvoorbeeld de recente opmerkingen van Vaughters om het anti-dopingbudget te verhogen van 1% naar 8% van de begroting. Past dit in dat plaatje? Zou het bluf zijn? Vorm zelf je oordeel. Persoonlijk denk ik dat hij oprecht is, want gezien zijn invloed is het best mogelijk dat dergelijke plannen (enigszins) doorgevoerd worden. Vanzelfsprekend zal dit de pakkans drastisch verhogen.
Tja, wat betekent zoiets? Gilbert heeft ook al voorgesteld om bij elke koers verplicht een deel van het prijzengeld af te staan om te gebruiken in de strijd tegen doping.
Op zondag 10 februari 2013 12:03 schreef SaintOfKillers het volgende: Tja, wat betekent zoiets? Gilbert heeft ook al voorgesteld om bij elke koers verplicht een deel van het prijzengeld af te staan om te gebruiken in de strijd tegen doping.
Wenger maakt er al jaren opmerkingen over. Ook over spelers die van andere clubs kwamen bij Arsenal, met aparte bloedwaarden.
In 2004 zei hij het al. Komen ze van interlandwedstrijden of toernooien en zien ze allemaal afwijkende waarden. Was op het moment dat Arsenal Spanjaarden begon te contracteren (Reyes, Fabregas).
Deuger, Woke & Gutmensch "Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
In 2004 zei hij het al. Komen ze van interlandwedstrijden of toernooien en zien ze allemaal afwijkende waarden. Was op het moment dat Arsenal Spanjaarden begon te contracteren (Reyes, Fabregas).
En Van Persie uiteraard.
Inderdaad. Zwaar dopinggebruik in het Feyenoord onder Van Marwijk. Ze wonnen niet voor niets de UEFA Cup in 2002. Dezelfde Van Marwijk waaronder Nederland tweede werd op het WK... Alles valt op zijn plaats.
Heeft dan niet geholpen is de eerste vijf seizoenen om de haverklap geblesseerd geweest
Ik zag je in het vorige deel zeggen dat de pers dikwijls achterloopt qua berichtgeving.
Ik weet niet precies wanneer een voor topsport geschikte variant van EPO op de markt kwam maar het is bijv. bekend dat voetballers in de jaren '70 aan de bloeddoping zaten. Niet de minste spelers als Paul Breitner, Franz Beckenbauer en zelfs Pelé hebben dit bekend. Beckenbauer bekende dit in 1977 al, Breitner kwam ermee op de proppen na Toni Schumacher zijn abpfiff boek en vergoeilijkte het.
Ook leuk is dat tot 1982 in Italië geen dopingtests werden uitgevoerd, in de Bundesliga kwam het pas na 1988.
Breitner heeft rond die tijd ook een boek over geschreven. Daarin was 'ie ook open over dopinggebruik.
Was dat niet Schumacher?
Het gaat niet om objectief zijn, niemand is objectief en Vaughters zal nooit beweren dat hij dat wel is. Ik weet dat jij geen enkele topsporter gelooft die beweert dat hij dopingvrij is, persoonlijk sta ik daar iets anders in. Een gedachte-experiment dat ik altijd doe om -mede- te bepalen of ik iemand kan geloven is kijken naar de logica van de woorden: past dit meer bij een dopeur, of meer bij een schone renner? Om een simpel voorbeeld te geven: Indurain, die ik verder nooit heb zien rijden en van wie wel eens beweerd wordt (werd) dat hij de laatste uit het pre-EPO tijdperk was, die zegt: "We moeten het verleden laten rusten." Het zou kunnen dat hij rechtvaardigheid niet in een heel hoog vaandel heeft staan, en het zonde vindt van de tijd en moeite om dingen uit te zoeken van zoveel jaar geleden, maar geen doping gebruikt. De andere optie is dat hij deze uitspraak doet omdat hij een dopeur was en niet aan dezelfde schandpaal als Armstrong genageld wil worden. Dan vind ik de laatste optie logischer. Van de andere kant, een renner die ik wel wil geloven, Gesink. Deze Tweet bijvoorbeeld:
Het zou kunnen dat hij een dopeur is, en dit zware bluf is. Is hij daar het type voor? Dan neig ik toch naar de optie dat hij dopingvrij rondrijdt.
Tuurlijk werkt dit gedachte-experiment niet altijd; bijvoorbeeld Armstrong was een meester in daadwerkelijk de juiste dingen zeggen voor een niet-dopeur. Bijvoorbeeld als hij opmerkt dat hij als ex-kankerpatiënt nooit zijn leven in gevaar zou brengen door dopinggebruik. Sounded legit. Maar ja, Armstrong was ook wel een extreem geval, psychopaat zijnde.
Maar terug naar Vaughters. Velen beweren over hem dat zijn anti-dopinginstelling een PR tool is. Het klopt dat dit goed als PR gebruikt kan worden. Maar dit trekt wel sponsors aan die dit erg belangrijk vinden. Dus dan is het zaak voor Vaughters als hij inderdaad dat ingenieuze dopingprogramma heeft, om nooit en te nimmer ergens op gepakt te worden (in dit geval, dat zijn renners nooit ergens op gepakt worden); anders zullen de sponsors direct weglopen. Bijvoorbeeld de recente opmerkingen van Vaughters om het anti-dopingbudget te verhogen van 1% naar 8% van de begroting. Past dit in dat plaatje? Zou het bluf zijn? Vorm zelf je oordeel. Persoonlijk denk ik dat hij oprecht is, want gezien zijn invloed is het best mogelijk dat dergelijke plannen (enigszins) doorgevoerd worden. Vanzelfsprekend zal dit de pakkans drastisch verhogen.
Wat betreft de EPO retroactief testen door Gesink, dat is maar 1 product van de honderden, groeihormonen kunnen ze nog steeds niet ontdekken, als ze daar een test voor krijgen gaan ze allemaal voor de bijl. en wat betreft Vaughters had hij al veel eerder aan de bel kunnen trekken, in 2008 en 09 werden er 6000 bloedtesten uitgevoerd wat mede betaald werden aan de UCI, in 2010/11 maar 3000, dat is 50% minder testen, terwijl de teams wel hetzelfde bleven betalen. Geen enkel team die daarover klaagde. Wielrennen heeft een dopingprobleem en een imagoprobleem, andere sporten alleen een doping probleem.
In 2003, Dr. Wade Exum, the United States Olympic Committee's director of drug control administration from 1991 to 2000, gave copies of documents to Sports Illustrated which revealed that some 100 American athletes who failed drug tests and should have been prevented from competing in the Olympics were nevertheless cleared to compete. Among those athletes was Lewis
Op zondag 10 februari 2013 15:14 schreef marcodej het volgende: Het beugeltje en die onderkaak van Sablikova. Waar is dat ook alweer een aanwijzing voor?
Ik weet dat ze in Spanje geen dopingwetten hebben, maar het continue aanrijden van Nederlandse wielrenners, vind ik echt te ver gaan! ik vaardig dan ook een verbod uit voor NL-ers om nog in Spanje te trainen.
Cipollini used 25 blood bags before 2003 Giro d'Italia
Gazzetta continues to detail alleged Fuentes doping programme
Mario Cipollini was a regular client of Dr. Eufemiano Fuentes in the years leading up to his retirement, according to Gazzetta dello Sport. The Italian newspaper has listed the enormous quantities of EPO and blood transfusions the Italian sprinter is said to have used from 2001 through 2004.
Gazzetta reported on Saturday that Cipollini was a Fuentes client, saying he was given blood transfusions, EPO and growth hormones, especially in 2002 when he won Milan-San Remo and the World road championship, both for the only time in his career.
Cipollini has denied the charges through his lawyer, who is threatening a lawsuit against the newspaper, labeling the accusations “false and absurd”.
On Sunday, Gazzetta reported more details of what it says was Fuentes' programme for Cipollini, who is said to have gone under the code name “Maria”. The build-up to the 2001 Giro d'Italia included nine consecutive days of EPO, followed by a blood transfusion, growth hormone and more EPO – for a total of 13,000 units of the latter. Further, according to the notes, the sprinter received a transfusion on May 19, the first stage of the race.
Things picked up in 2002, becoming “more complex and sophisticated,” according to Gazzetta. As outlined in the previous article, Cipollini is said to have had 13 blood bags, amongst other preparations, on his way to his victories in Milan-San Remo and the Worlds in Zolder.
But that was nothing compared to 2003, although the doping scheme for that season actually started in December 2002 when two units of blood were removed. January saw further blood removals and re-infusions, as well as 11 days of hormone treatment, with a similar pattern in February.
He is said to have received a final transfusion three days before Milan-San Remo, making a total of 16 bags in the early part of the season. He received up to nine more before the start of the Giro in early May.
The newspaper also rebutted the statement by Cipollini's attorney, in which he said that the telephone number was not that of his client, who officially lived in Monaco and not in Italy. Gazzetta said that “the phone number connected to the code name "Maria" is a number in Lucca which we at the time called Cipollini in those years, in spite of his residence was in Monaco.”
Op zondag 10 februari 2013 15:14 schreef marcodej het volgende: Het beugeltje en die onderkaak van Sablikova. Waar is dat ook alweer een aanwijzing voor?
Op zondag 10 februari 2013 12:03 schreef SaintOfKillers het volgende: Tja, wat betekent zoiets? Gilbert heeft ook al voorgesteld om bij elke koers verplicht een deel van het prijzengeld af te staan om te gebruiken in de strijd tegen doping.
Tja, het is een van de dots die je kunt connecten.
Wat betreft de EPO retroactief testen door Gesink, dat is maar 1 product van de honderden, groeihormonen kunnen ze nog steeds niet ontdekken, als ze daar een test voor krijgen gaan ze allemaal voor de bijl.
Het is niet EPO retroactief testen, maar EPO testen én retroactief testen. Dus daar kan je dan eventueel die dingen die jij noemt later in terugvinden, is dan het idee.
quote:
en wat betreft Vaughters had hij al veel eerder aan de bel kunnen trekken, in 2008 en 09 werden er 6000 bloedtesten uitgevoerd wat mede betaald werden aan de UCI, in 2010/11 maar 3000, dat is 50% minder testen, terwijl de teams wel hetzelfde bleven betalen. Geen enkel team die daarover klaagde. Wielrennen heeft een dopingprobleem en een imagoprobleem, andere sporten alleen een doping probleem.
Wel individuele renners iig:
quote:
Tom Stamsnijder van Project 1t4i laat in een reactie weten: "Ik vind het angstvallig stil. Het is aanzienlijk minder." "Ik had ze eerder en vaker verwacht", zegt Kenny van Hummel van Vacansoleil. "Ik vind het een storende zaak, het is verkeerd. De sport moet schoon blijven."
Ik vind het lastig in te schatten wat er achter de schermen is gebeurd de afgelopen jaren. Maar inderdaad, nu na Armstrong hoor je opeens wat fellere geluiden terwijl er niet iets veranderd is binnen de UCI ofzo.
Tja, het is een van de dots die je kunt connecten.
[..]
Het is niet EPO retroactief testen, maar EPO testen én retroactief testen. Dus daar kan je dan eventueel die dingen die jij noemt later in terugvinden, is dan het idee.
[..]
Wel individuele renners iig:
[..]
Ik vind het lastig in te schatten wat er achter de schermen is gebeurd de afgelopen jaren. Maar inderdaad, nu na Armstrong hoor je opeens wat fellere geluiden terwijl er niet iets veranderd is binnen de UCI ofzo.
nu ik de naam van Hummel zie, denk ik weer terug aan de laatste tour, een bolle kop op een mager lichaam, dat zie je bij 99% van de rijders niet. Meestal zie je dat magere ook terug in het gezicht.
nu ik de naam van Hummel zie, denk ik weer terug aan de laatste tour, een bolle kop op een mager lichaam, dat zie je bij 99% van de rijders niet. Meestal zie je dat magere ook terug in het gezicht.
Je weet dat van Hummel een sprinter is en geen skeletje zoals ze meeste renners die voor het AK gaan? Van Hummel weegt rond de 70 kg bij 1,76m. Dat is nog steeds niet heel erg zwaar maar bij zo'n gewicht tekent je gezicht nog niet als een Biafraan.
Je weet dat van Hummel een sprinter is en geen skeletje zoals ze meeste renners die voor het AK gaan? Van Hummel weegt rond de 70 kg bij 1,76m. Dat is nog steeds niet heel erg zwaar maar bij zo'n gewicht tekent je gezicht nog niet als een Biafraan.
nou, dat vind ik best nog zwaar voor een wielrenner.
Armstrong probably clean in comeback, Damsgaard claims
Denies USADA's claim of blood-doping in 2009 Tour de France
According to Danish anti-doping expert Rasmus Damsgaard, Lance Armstrong probably did not dope in 2009. Damsgaard was responsible for Team Astana's internal anti-doping programme that year. The USADA's report on Armstrong said that he had continued to use doping products and methods even after his return to the peloton that year.
Armstrong has claimed that he stopped using doping when he first retired in 2005.
Michael Ashenden and Robin Parisotto had both claimed that testing done during the 2009 Tour for the biological passport indicated that Armstrong used blood doping in that Tour.
Damsgaard told sporten.dk that he disagreed with their interpretation of the results. “It is not impossible that there has been a blood transfusion,” he admitted, “but you have to know when the samples are taken and I think that I know a little more about that than Robin Parisotto does.”
For example, he said, one of the blood tests was done after the finish of the penultimate stage atop the Mont Ventoux -- “15 minutes after suffering through 40° heat. After six hours of racing. It is not a viable test."
As in his interview from Saturday, Damsgaard praised the introduction of the biological passport, which he called “sensible and intelligent.” EPO-CERA was a big problem in 2008 ,but since then, he says, thanks to the UCI cycling “is the purest sport in the last five years. They have shown what they have done. No one else can say the same.”
According to Danishanti-doping expert Rasmus Damsgaard
Wat dacht je van Jenny Wolf? Die heeft meer mannelijke kenmerken dan de meeste Fok!kers.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-02-2013 19:15:21 ]
Dat wordt gezegd ja, maar je kunt ze er helemaal niet op vastpinnen. Maar LA '84 werd wel de 'growth hormone'-Games genoemd.
In de docu 9.79 verteld het hoofd van de doping autoriteit van die spelen dat hij stalen had bewaard en later had getest maar dat hij daar erg van schrok. En dat hij voor die spelen helemaal had uitgelegd hoe de testen gingen enz. En eigenlijk daarmee aan de sporters aangaf hoe ze niet gepakt konden worden.
In de docu 9.79 verteld het hoofd van de doping autoriteit van die spelen dat hij stalen had bewaard en later had getest maar dat hij daar erg van schrok. En dat hij voor die spelen helemaal had uitgelegd hoe de testen gingen enz. En eigenlijk daarmee aan de sporters aangaf hoe ze niet gepakt konden worden.
Ik hoop toch dat Don Catlin ooit nog iets van die sluier oplicht.
In 83 werd het eerste olympische anti dopinglab opgericht en de Amerikanen gebruikten dat doodleuk als experimenteerkamertje in aanloop naar de Spelen, konden ze in 84 lekker negatief testen.
Dat wordt gezegd ja, maar je kunt ze er helemaal niet op vastpinnen. Maar LA '84 werd wel de 'growth hormone'-Games genoemd.
Het lijkt me sterk, dat was volgens mij 1996 toen al enige tijd een synthetische vorm beschikbaar was van groeihormoon. In 1984 werd groeihormoon nog gehaald uit lijken en pas in 1985 werd de synthetische vorm meer verspreid gebruikt omdat de gebruikers van de lijken-versie regelmatig de ziekte van Creutzfeldt-Jacob kregen.
1984 was wel het jaar dat driftig geëxperimenteerd werd met bloedtransfusies, o.a. de Amerikaanse wielerploeg heeft daar goed gebruik van gemaakt.
Het lijkt me sterk, dat was volgens mij 1996 toen al enige tijd een synthetische vorm beschikbaar was van groeihormoon. In 1984 werd groeihormoon nog gehaald uit lijken en pas in 1985 werd de synthetische vorm meer verspreid gebruikt omdat de gebruikers van de lijken-versie regelmatig de ziekte van Creutzfeldt-Jacob kregen.
1984 was wel het jaar dat driftig geëxperimenteerd werd met bloedtransfusies, o.a. de Amerikaanse wielerploeg heeft daar goed gebruik van gemaakt.
Inderdaad 1996 werd growth hormone games genoemd, maar '84 kon al wel de pioniers in groeihormoon gebruik verwelkomen. Het begon toen al een soort van hype te worden, het nieuwe 'wondermiddel'.
[ Bericht 2% gewijzigd door kl1172 op 11-02-2013 11:40:46 ]
Op maandag 11 februari 2013 14:37 schreef marcodej het volgende: Vino weigerde Fuentes-dope, volgens Jaksche. Saiz contracteerde Fuentes, want Vino functioneerde niet. Maar Vino wilde dus niet.
Vino had vast zijn eigen leveranciers.
Artsen Liberty hadden niks te maken met doping, aldus Jacksche.
In het boek van Hamilton komt wel naar voren dat Hamilton Vino op een terras in de buurt van Fuentes' appartement tegenkwam nadat hij bij Fuentes was geweest.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2013 14:49:41 ]
In het boek van Hamilton komt wel naar voren dat Hamilton Vino op een terras in de buurt van Fuentes' appartement tegenkwam nadat hij bij Fuentes was geweest.
En Leipo heeft hem weer bij een trainingskamp van Ferrari gezien.
Dat is waar ja. Was dat Vino?
Dan kon hij meteen een wedstrijd van Real meepakken.
En nog wat updates via de twitter van Edwin Winkels:
quote:
Ploegleider Saiz contracteerde #Fuentes opnieuw omdat 'nieuwe aankoop' niet functioneerde: Vinokourov. Maar Vino weigerde Fuentes-dope
Jaksche: artsen Liberty hadden niks met doping te maken. En werkte #Fuentes voor gezondheid renners? Onzin. Pure dope.
Jaksche: '#Fuentes waarschuwde dat je van snelle bloedtransfusies hartkloppingen kon krijgen'. #bloeddoping
Ook altijd zo'n vage renner gevonden. Al is er natuurlijk een grote kans dat z'n hartproblemen 'gewoon' ergens anders door veroorzaakt zijn, maar dat klooien met transfusies en die dope moet zijn weerslag toch ook wel hebben op je lijf...
Ook altijd zo'n vage renner gevonden. Al is er natuurlijk een grote kans dat z'n hartproblemen 'gewoon' ergens anders door veroorzaakt zijn, maar dat klooien met transfusies en die dope moet zijn weerslag toch ook wel hebben op je lijf...
Ok, ik weet niet of Cecchini zelf een opschepper was, daar heb je gelijk in...
Maar iedereen gaf inderdaad wel hoog op over hem en hij zal ook weer niet al te bescheiden zijn, anders krijg je al die renners ook niet binnen. Ben op zich wel benieuwd wat zijn redenen waren om z'n renners ergens anders heen te sturen, puur omdat hij z'n vingers niet wilde branden aan het behandelen of bezitten van doping? Of de kennis gewoon niet?
Lijkt mij trouwens ook niet dat je z'n trainingsregime volhield als je niet gebruikte, want juist in training zijn de effecten van doping ook zo ontzettend handig, dus hoeveel keuze je nou echt had als je bij Cecchini wilde trainen... Die schema's waren volgens mij ook alleen maar contra-productief als je niet de middelen ernaast gebruikte, anders zou je jezelf direct overtrainen denk.
langzaam komt er ook meer openheid over zaken in het voetbal. wel heel langzaam, maar toch.
onbegrijpelijk dat als je zegt een zaak te openen tegen iemand die de veiligheid van sporters in gevaar bracht, je niet wil weten wie dat zijn. Alleen uit veiligheidsoverwegingen voor die sporters ben je dat imo verplicht te achterhalen.
Robin van Persie betaal zijn gewicht in doelpunten uit. De aanvaller maakte ruim een half jaar geleden de overstap van Arsenal naar Manchester United en is ook als Mancunian zeer trefzeker. De 29-jarige Nederlander, dit seizoen goed voor 22 doelpunten in 30 officiële duels, geeft aan dat hij dit seizoen sneller en sterker is dan ooit. In totaal is de ex-Feyenoorder liefst vier kilo aangekomen.
Van Persie is tot dusver blessurevrij gebleven en dat is voor de Oranje-international zelf ook een aparte ervaring. "Ik heb nog nooit zo'n reeks meegemaakt", erkent de aanvaller. "En dat heeft alles met mijn fysieke gesteldheid te maken. Ik weeg altijd rond de 77 kilo. Nu ben ik vier kilo zwaarder, maar wel alleen maar spieren." "Ik ben niet meer tijd in het krachthonk geweest. Ik ben uit mezelf super-fit geworden en het resultaat is dat ik zwaarder en sterker ben. Ik ben sterker in duels met verdedigers, maar ik voel me ook fitter dan ooit. Ik herstel ook sneller. Laatst speelde ik woensdag en zaterdag. Er zat maar 2,5 dag tussen de wedstrijden, maar ik voelde me ijzersterk en kon ook nog in de slotfase extra werk verzetten.
in 1 alinea zo ongeveer alle redenen waarom je als voetballer doping zou nemen opnoemen. Inclusief benoemen dat je geen extra natuurlijke arbeid hebt gedaan.
langzaam komt er ook meer openheid over zaken in het voetbal. wel heel langzaam, maar toch.
onbegrijpelijk dat als je zegt een zaak te openen tegen iemand die de veiligheid van sporters in gevaar bracht, je niet wil weten wie dat zijn. Alleen uit veiligheidsoverwegingen voor die sporters ben je dat imo verplicht te achterhalen.
Dus de KNVB wist dat Ronaldo steroiden kreeg?
Denk het niet. Weet niet wat de bron van die official was. Kan mij nooit aan de indruk onttrekken dat de knvb zaken als doping en corruptie niet heel belangrijk vind. Het moet zo met aangetekende post verteld worden lijkt het soms.
Van Persie Of hij is heel naïef en gelooft in magie ofzo, of het zijn gewoon niet zulke handige uitspraken en gaat hij er van uit dat niemand het door heeft.
Gebeurde dat in dezelfde tijd dat PSV een geweldige jeugdgeneratie had die vooral fysiek veel beter was dan hun leeftijdsgenoten, en waarvan uiteindelijk niemand het echt heeft gemaakt? (Dirkx, v/d Doelen etc.)
Weet niet of dit al geplaatst was maar zag het net op CN .. Nadal heeft zeker verzekerd gekregen dat zijn dossier op de brandstapel is belandt
quote:
Rafael Nadal wants athletes implicated in Operation Puerto named — News.com.au
Spanish tennis champion Rafael Nadal this week called for suspected clients of blood doping doctor Eufemiano Fuentes, the man at the center of the Operación Puerto investigation, to be named.
“What is happening in Spain, I don’t understand it,” he told the L’Equipe. “I don’t understand why Dr. Fuentes is not giving names. And I don’t understand why the judge has not asked him to do so.
“I don’t understand why we never get to the bottom of these things. We need to clean everything up. I believe this doctor has worked with foreign athletes but because he is Spanish it is Spanish sport that is being prejudiced.
“As an athlete that hurts me. Because of people like [Lance] Armstrong, we all have a dubious image.”
Op maandag 11 februari 2013 16:11 schreef Fenomeno het volgende: Gebeurde dat in dezelfde tijd dat PSV een geweldige jeugdgeneratie had die vooral fysiek veel beter was dan hun leeftijdsgenoten, en waarvan uiteindelijk niemand het echt heeft gemaakt? (Dirkx, v/d Doelen etc.)
Dirkx debuteerde in seizoen 1994-95. In 94 kwam Ronaldo naar PSV. Dirkx ging vrij snel weg, om in 1998 weer even terug te komen. Wel erg vroeg kaal, maar dat zegt niks.
Op maandag 11 februari 2013 15:42 schreef One_of_the_few het volgende: 2008, Brazilian FA doping chief states that Ronaldo, while at PSV received anabolic steroids, that resulted in his tendon problems.
Staat ook 2008 bij. Nu allerlei zaken herhalen en in andere context plaatsen lijkt mij wel goed.
Staat ook 2008 bij. Nu allerlei zaken herhalen en in andere context plaatsen lijkt mij wel goed.
Ik vind het prima idd. Maar gezien het feit dat de vorige keer iedereen zijn schouders ophield die er of bij betrokken was of er wat mee zou moeten doen de schouders ophaalde vrees ik dat er weer niks mee zal gebeuren.
Maar goed. Dat is het vlees daar dus dan maakt het al direct niet meer uit.
Reker: ""Ik durf het nog niet eens te vragen aan onze clubarts Cees Rein van den Hoogenband, zo'n onzin is het."
Toen ik daar maanden geleden op doelde dat VDH gebruikte om zijn plakken te verzamelde, werd ik even afgebrand, omdat hij daar het type niet voor is, lol
Op maandag 11 februari 2013 16:53 schreef Szura het volgende: Als ik het hoofd van Strootman zie, denk ik ook wel dat die doping gebruikt. Hoe kan je anders zo'n lelijke bakkus hebben?
PSV + agressief + op jonge leeftijd goed --> doping.
Had ook een relatie met Simon Vroemen en werkte samen met Matschiner.
"Ja, ik heb een paar dubieuze mensen om me heen gehad, maar ook veel goede."
,,Ja, ik heb misschien naieve keuzes gemaakt. Maar mijn prestaties dan? Die zijn altijd gewoon normaal vooruit gegaan. En wat Spanje betreft, het is onzin als mensen zeggen dat ik daar nooit werd gecontroleerd.”
Ok. Niks aan de hand, doorlopen mensen.
Ik ben wel benieuwd naar Operacion Galgo straks btw.
Had ook een relatie met Simon Vroemen en werkte samen met Matschiner.
"Ja, ik heb een paar dubieuze mensen om me heen gehad, maar ook veel goede."
,,Ja, ik heb misschien naieve keuzes gemaakt. Maar mijn prestaties dan? Die zijn altijd gewoon normaal vooruit gegaan. En wat Spanje betreft, het is onzin als mensen zeggen dat ik daar nooit werd gecontroleerd.”
Ok. Niks aan de hand, doorlopen mensen.
Ik ben wel benieuwd naar Operacion Galgo straks btw.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zeker knap.
Artikel kende ik nog niet, maar als je dit leest is het ongelooflijk dat er voor Ram en kornuiten geen enkele aanleiding is om Herzog te onderzoeken...
Op maandag 11 februari 2013 17:26 schreef DeeBee het volgende: Het bizarste is dat Herzog natuurlijk nog steeds alleen maar wat resultaten in de marge neerzette, kan je nagaan wat de concurrentie uitvreet...
Op maandag 11 februari 2013 17:26 schreef DeeBee het volgende: Het bizarste is dat Herzog natuurlijk nog steeds alleen maar wat resultaten in de marge neerzette, kan je nagaan wat de concurrentie uitvreet...
Ze had trouwens wel een vliegende start:
quote:
Adriënne Herzog startte haar atletiekcarrière bij de A-pupillen (leeftijdcat. 9-11 jr.). 'Daarvoor had ik intensief aan turnen gedaan, maar met mijn vader ging ik wel eens hardlopen. Hij is Nederlands langlaufkampioen geweest en liep 's zomers veel als training. Ik vond dat lopen zó leuk dat ik op atletiek ben gegaan'.