abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122582634

Er bestaat een hele waaier aan dopingmiddelen, hieronder vind je een (vereenvoudigd) beknopt overzicht:

(Androgene) Anabole steroïden: zorgen ondermeer voor een hogere eiwitaanmaak en mindere eiwitafbraak in het lichaam wat kan resulteren in extra spiergroei en kracht. Hierdoor kan een atleet meer en harder trainen omdat zijn lichaam veel beter recupereert van de verrichte arbeid. Kan ook bij blessures gebruikt worden om weer sneller op de been te zijn.
Bv. Stanozolol, Nandrolon, Dianabol, Deca durabolin, Estragol, THG, ...

Groeihormonen: kunnen voor wat extra spier- en weefselgroei zorgen (regelmatig in combinatie met anabole steroïden) en helpen ook om sneller te genezen bij een blessure. Wordt sinds de jaren ’80 gebruikt en is zelfs nu nog steeds moeilijk op te sporen.
HGH, GH, Somatrotopine, Somatropine

EPO:
dit hormoon zorg er voor dat er meer rode bloedlichaampjes worden aangemaakt. Hierdoor kan het bloed meer zuurstof transporteren en dat zorgt er voor dat je een inspanning langer kan volhouden.
Erytropoëtine, rhEPO, Darbepoëtine alfa (Aranesp), epoëtine delta (Dynepo), CERA

Bloedtransfusie: Een atleet laat bloed aftappen om later terug te injecteren. Bij de heropname van dat bloed zal de atleet zijn aantal rode bloedlichaampjes goed zien toenemen, waardoor zijn uithoudingsvermogen beter zal zijn.

Stimulantia: bevorderen de werking van het centrale zenuwstelsel, je reageert sneller/harder op prikkels en voelt je ook alerter/energieker.
efedra, ritalin, amfetamine, cocaïne, cafeïne, nicotine, ...

Beta 2 agonisten : verhogen de stofwisseling en worden onder meer bij wielrenners gebruikt omdat je hiermee goed vet kan verbranden zonder kostbare spieren te verliezen. Het is mogelijk dat er een beetje extra spiergroei onder invloed van deze middelen plaatsvind. Je vindt ze bijvoorbeeld in astmamedicijnen.
Clenbuterol, Salbutamol

Insuline: een hormoon dat de suikerspiegel in het bloed regelt en kan gebruikt worden om extra koolhydraten in de spieren op te slaan, waardoor de spieren een grotere energievoorraad hebben.

Diuretica: medicijnen die de urineproductie verhogen. Hierdoor kunnen verboden middelen sneller uit het lichaam verdwijnen en wordt de urine erg waterachtig. Dit resulteert dan in geen positieve test voor de dopingmiddelen die een atleet gebruikt, maar wel een positieve test voor diuretica en dat kan zoals het geval F. Schleck heel wat vragen oproepen.
Furosemide, Xipamide, ...

Probenicide: een middel dat (doping)metabolieten aan zich vasthecht waardoor het dopinggebruik gemaskeerd wordt omdat ze niet in de urinetest terechtkomen. Is eigenlijk een geneesmiddel dat wordt gebruikt bij jicht.

Enkele notoire gezichten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Enkele docu's, interviews en heroÎsche prestaties
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Enkele bekende dopingzaken: (knip en plakwerk :@ )
SPOILER
Artikels:
SPOILER
Leesvoer:
SPOILER
Leugentje om bestwil?
SPOILER
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 7 februari 2013 @ 00:31:00 #2
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_122582711
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 00:26 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Aha, dus bevestiging van vermoedens
nouja, hoe naïef ik graag zou zijn zal Cance wel gebruikt hebben hè. Maar ik had nog nooit de link zo gezien aan welke dopingarts en aan één van de codenamen van Fuentes. Maar ik kan het gemist hebben
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 7 februari 2013 @ 02:43:17 #3
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_122584337
Artie, heb je dit nou van een ander forum?

http://wielrennen.startpa(...)en-fuentes-klant-was

Overigens heeft Hamilton het over Georgia en het artikel van Velonews over Californië.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_122584362
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 02:43 schreef Szura het volgende:

Volgens mij kwam deze gast (post #87) er als eerste mee.
http://forum.cyclingnews.com/showthread.php?t=19802&page=9
  donderdag 7 februari 2013 @ 03:01:01 #5
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_122584435
Dekker moet trouwens onderhand gesproken hebben met de NDA, de twee weken zijn om
pi_122584516
Ook wel een leuke passage uit het interview met Hamilton. Het gaat dus om een ploegleider in de Tour of Georgia 2008 die zelf aan de dope heeft gezeten en die samen met Hamilton in één ploeg reed.

quote:
While Hamilton’s road has been rocky and filled with mistakes he has seen his fair share of hypocrisy within the sport. After his comeback in 2008, and during a stage of the Tour of Georgia a prominent team director called through on the race radio ‘here comes ‘Fuentes’ client’ just as Hamilton was chasing back through the team cars.

Hamilton was unaware of the comment until later that night when a teammate confided in him. Pent up with rage at the audacity shown by the team director who was as a former doper and teammate, Hamilton approached him at dinner.

“I heard you said something about me?” Hamilton said in front of a crowd of riders at dinner.

The director froze to the spot and was suitably embarrassed.

“Well your team were great today,” Hamilton said smiling, realising he’d accomplished his task of making his accuser feel like an ass.
Tristan Hoffman? Reed samen met Hamilton bij CSC en was in 2008 ploegleider bij HTC. Ik weet alleen niet zeker of hij in de Tour of Georgia aanwezig was.
  donderdag 7 februari 2013 @ 03:47:59 #7
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_122584551
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:42 schreef LeTourdeFrance het volgende:

Volgens Lacuesta was Fuentes laks bij het bewaren van de bloedzakken. Zo ontbeerde zijn appartement een back-up systeem voor als de stroom zou uitvallen.

Vorige week weigerde de dopingdokter antwoord te geven op de vraag of hij kon garanderen dat het bloed onder een stabiele temperatuur werd bewaard.

Fuentes kan niet worden vervolgd voor het verstrekken van doping, (dat was niet strafbaar in Spanje toen hij in 2006 werd opgepakt, red.), maar wel voor het in gevaar brengen van de gezondheid van sporters.
Mooi zo, als Fuentes dan even de namen noemt van al zijn klanten, dan kunnen we al bij die sporters uit voorzorg een medisch onderzoek laten verrichten.

Gewoon om zeker te zijn dat er niets aan de hand is met ze.
pi_122584982
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 03:31 schreef baggerbaas het volgende:
Ook wel een leuke passage uit het interview met Hamilton. Het gaat dus om een ploegleider in de Tour of Georgia 2008 die zelf aan de dope heeft gezeten en die samen met Hamilton in één ploeg reed.

[..]

Tristan Hoffman? Reed samen met Hamilton bij CSC en was in 2008 ploegleider bij HTC. Ik weet alleen niet zeker of hij in de Tour of Georgia aanwezig was.
Ik zet me geld op Jonathan Vaughters.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_122585397
Armstrong wil toch mee te werken aan onderzoek USADA.
http://www.nu.nl/sport/31(...)aten-met-usada-.html
pi_122585463
Every living creature on earth dies alone
pi_122585481
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 02:43 schreef Szura het volgende:

Overigens heeft Hamilton het over Georgia en het artikel van Velonews over Californië.
Komt van het Cyclingnews forum.

En even het stukje uit het interview met Hamilton goed lezen want dat voorval met een andere renner ging over een andere Amerikaanse koers.
pi_122585493
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 08:35 schreef TheArt het volgende:

[..]

Komt van het Cyclingnews forum.

En even het stukje uit het interview met Hamilton goed lezen want dat voorval met een andere renner ging over een andere Amerikaanse koers.
De hamvraag is natuurlijk, heb je Thijs al getweed :P?
pi_122585639
RGUpdate twitterde op donderdag 07-02-2013 om 08:49:24 New EPO test could help stamp out microdosing http://t.co/HA71f91y Next step: More testing and retrospective anti-doping testing!!! reageer retweet
pi_122585781
quote:
“The PR staff would never let that happen. Basically all the tough journalists, they would never get an interview. That’s not fair but the journalists who looked the other way so to speak they were the ones you got the interview. In a way they had to sway their opinions I guess. Certainly if they wrote a condescending interview that brought up a lot of speculation they wouldn’t get an interview. It’s just how it works.”
De Mart wordt dus ook genoemd in het interview met Hamilton De Mart _O_ Nooit wat gezien, nooit wat gehoord.
pi_122585967
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 08:51 schreef Steven184 het volgende:
RGUpdate twitterde op donderdag 07-02-2013 om 08:49:24 New EPO test could help stamp out microdosing http://t.co/HA71f91y Next step: More testing and retrospective anti-doping testing!!! reageer retweet
^O^.

Is al jaren mijn grote frustratie, dat ze dat laatste niet doen.
pi_122586290
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 08:37 schreef Steven184 het volgende:

[..]

De hamvraag is natuurlijk, heb je Thijs al getweed :P?
Neen, geen zin in :P

Trouwens, nog een mooi feitje. Net als TD reed Cance ook een vreselijk slechte Ronde van Zwitserland in 2006 en werd toevallig daarna niet opgenomen in het Tourteam vanwege een gebrek aan vorm.
pi_122586423
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:30 schreef TheArt het volgende:

[..]

Neen, geen zin in :P

Trouwens, nog een mooi feitje. Net als TD reed Cance ook een vreselijk slechte Ronde van Zwitserland in 2006 en werd toevallig daarna niet opgenomen in het Tourteam vanwege een gebrek aan vorm.
;)

Het zou mij niet verbazen wanneer Cance daar ook zat. Frank Schleck kwam natuurlijk ook al goed weg met zijn zogenaamde trainingsadviezen voor 7.000 euro, terwijl Fuentes net vorig week verklaarde dat hij dat soort werkzaamheden helemaal niet deed. Wat dat betreft, en ook sommige prestaties, mogen we twijfels zetten bij de CSC-kliek. En het is afwachten wat Rasmussen daarover heeft gezegd.
pi_122586451
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:12 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

^O^.

Ja, hier hetzelfde.

Maar ze moeten geen uitslagen gaan veranderen. Maar wel prijzengeld e.d. innemen naast een schorsing. Je ziet eigenlijk dat dopeurs er enkel beter van worden, slechts een enkeling is er slechter van geworden.
pi_122587160
Dus misschien toch Cance.

Dit is leuker dan Wie Is De Mol.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  donderdag 7 februari 2013 @ 10:28:46 #20
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_122587765
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 10:06 schreef ThePlaneteer het volgende:
Dus misschien toch Cance.

Ik begin het al bijna te hopen met zijn "we moeten het verleden laten rusten" :(
pi_122587903
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 10:06 schreef ThePlaneteer het volgende:

:Y maar toch ook -O-
pi_122588157
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 03:01 schreef Szura het volgende:
Dekker moet trouwens onderhand gesproken hebben met de NDA, de twee weken zijn om
Boogerd is deze week en TD volgende week
pi_122588498
vorige week bij nieuwsuur zeiden ze dat Dekker waarschijnlijk afgelopen maandag een afspraak had
pi_122588597
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:36 schreef Steven184 het volgende:

[..]

;)

Het zou mij niet verbazen wanneer Cance daar ook zat. Frank Schleck kwam natuurlijk ook al goed weg met zijn zogenaamde trainingsadviezen voor 7.000 euro, terwijl Fuentes net vorig week verklaarde dat hij dat soort werkzaamheden helemaal niet deed. Wat dat betreft, en ook sommige prestaties, mogen we twijfels zetten bij de CSC-kliek. En het is afwachten wat Rasmussen daarover heeft gezegd.
Cance zou met dat excuus wat minder goed weg komen denk ik aangezien hij traint met Checchini
pi_122588685
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 10:46 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Boogerd is deze week en TD volgende week
Is dat zeker van Boogie dat hij met NDA gaat praten?
pi_122589038
pi_122589065
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 11:06 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Is dat zeker van Boogie dat hij met NDA gaat praten?
was vorige week in nieuwsuur, naar aanleiding van rasmussen.
pi_122589070
quote:
_O-
pi_122589081
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 11:19 schreef THEFXR het volgende:

[..]

was vorige week in nieuwsuur, naar aanleiding van rasmussen.
Ok, dat heb ik dan gemist.
  donderdag 7 februari 2013 @ 11:27:24 #30
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_122589272
Boogerd wilde naar de waarheidscommissie
  Moderator donderdag 7 februari 2013 @ 11:37:03 #31
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_122589542
Het zal wel aan mij liggen, maar dat de Nederlandse media TD Clasicomano Luigi hebben genoemd vind ik toch wel een redelijk schandalige blunder. Geeft wel weer aan hoe graag ze dopingnieuws willen hebben en dat ze het daarom op halve vermoedens maar gaan creëren.

Als iemand op een forum al tot de conclusie komt dat het eerder Cancellara is dan Dekker, doe je als journalist toch wel behoorlijk wat verkeerd.

Zo'n Zonneveld hoef je ook niet meer serieus te nemen, voor zover iemand dat nog deed.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  donderdag 7 februari 2013 @ 11:39:32 #32
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_122589614
Voorlopig hebben we ook geen hard bewijs dat het Cance is hè.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 7 februari 2013 @ 11:40:26 #33
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_122589638
quote:
rond de spelen van Sidney deden al vele verhalen, de Australische sporters waren tijden lang onvindbaar voor controleurs en trainden op de meest bizarre plaatsen waardoor ze nauwelijks gecontroleerd zijn.
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator donderdag 7 februari 2013 @ 11:45:23 #34
pi_122589821
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 11:39 schreef Szura het volgende:
Voorlopig hebben we ook geen hard bewijs dat het Cance is hè.
Wij zijn gebruikers van een internetforum, wij hebben geen bewijs nodig. Een journalist wel.
pi_122589826
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 11:37 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Het zal wel aan mij liggen, maar dat de Nederlandse media TD Clasicomano Luigi hebben genoemd vind ik toch wel een redelijk schandalige blunder. Geeft wel weer aan hoe graag ze dopingnieuws willen hebben en dat ze het daarom op halve vermoedens maar gaan creëren.

Als iemand op een forum al tot de conclusie komt dat het eerder Cancellara is dan Dekker, doe je als journalist toch wel behoorlijk wat verkeerd.

Zo'n Zonneveld hoef je ook niet meer serieus te nemen, voor zover iemand dat nog deed.
We weten nog helemaal niet wie er gelijk heeft en wie niet
Misschien is er wel een normale Classicomano en een Classicomano Luigi.

Persoonlijk hoop ik nog op een Classicomano Super Mario.
pi_122589922
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 11:45 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

We weten nog helemaal niet wie er gelijk heeft en wie niet
Misschien is er wel een normale Classicomano en een Classicomano Luigi.

Persoonlijk hoop ik nog op een Classicomano Super Mario.
De Clercq. :Y
Jack does it in real time...
  donderdag 7 februari 2013 @ 11:50:22 #37
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_122590021
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 11:45 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Wij zijn gebruikers van een internetforum, wij hebben geen bewijs nodig. Een journalist wel.
Misschien heeft hij dat bewijs in de vorm van bronnen die hij anoniem houdt. En klopt de link naar Cance juist niet.
pi_122590731
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 11:45 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

En dat had Zonneveld ook, die zei meerdere bronnen te hebben die bevestigden dat Dekker Clasicomano Luigi was. Gewoon goed journalistiek werk dus.
  Moderator donderdag 7 februari 2013 @ 12:28:01 #39
pi_122591249
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:11 schreef Ereinion het volgende:

[..]

En dat had Zonneveld ook, die zei meerdere bronnen te hebben die bevestigden dat Dekker Clasicomano Luigi was. Gewoon goed journalistiek werk dus.
Hij heeft even een belletje gepleegd met Fuentes?
  donderdag 7 februari 2013 @ 12:31:15 #40
39333 Zelva
pi_122591354
quote:

Is al jaren mijn grote frustratie, dat ze dat laatste niet consequent doen.
Fixed.
pi_122591610
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:11 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Meerdere bronnen... Dat zegt niets over de kwaliteit van de bronnen (Hamilton? Kan iedereen zijn), of over hoeveel (2? 20?).
  Moderator donderdag 7 februari 2013 @ 13:11:44 #42
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_122592788
Het 'grote' nieuws uit Australie is hier nog niet doorgedrongen? Op grote schaal sporters aan de dope en metsjfiksing. :')
  donderdag 7 februari 2013 @ 13:13:28 #43
39333 Zelva
pi_122592851
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:11 schreef Slobeend het volgende:
Het 'grote' nieuws uit Australie is hier nog niet doorgedrongen? Op grote schaal sporters aan de dope en metsjfiksing. :')
8:34.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 7 februari 2013 @ 13:19:03 #44
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_122593040
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:11 schreef Slobeend het volgende:
even teruglezen, maar dat gebeurt maar weinig meer tegenwoordig :') Het Sociedadnieuws is wel 4 keer gepost geloof ik :')
DeLuna vindt me dik ;(
  Moderator donderdag 7 februari 2013 @ 13:22:56 #45
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_122593173
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:19 schreef rubbereend het volgende:

[..]

even teruglezen, maar dat gebeurt maar weinig meer tegenwoordig :') Het Sociedadnieuws is wel 4 keer gepost geloof ik :')
Ik lees vrijwel altijd terug. :{ Ik zag het ook staan, maar niemand vindt het schokkend kennelijk.
pi_122593229
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:22 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Ik lees vrijwel altijd terug. :{ Ik zag het ook staan, maar niemand vindt het schokkend kennelijk.
het heeft niks met Rabobank/Wielrennen te maken dus ja
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_122593458
Concrete namen willen we! De Thorpes en Hewitts van deze wereld.
pi_122593465
quote:

[..]

Inderdaad, het blijft opvallend stil...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_122593487
quote:

[..]

De tijd dat je je hierover moet verbazen is toch wel voorbij lijkt me?
pi_122593547
quote:

[..]

Nou ja, er was zo weinig specifiek nieuws.

Of ja, het is schokkend dat het gebeurt, maar er werd aan de andere kant ook weer niets concreets genoemd in het bericht, dus ik vond het een beetje 'makkelijk' nieuws of zo...

Al is het wel bizar ja, gewoon wijdverbreid gebruik in allerlei takken, hopelijk komt er een rapport naar buiten met meer details! ^O^
Jack does it in real time...
  Moderator donderdag 7 februari 2013 @ 13:35:09 #51
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_122593621
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:30 schreef marcodej het volgende:

[..]

Inderdaad, het blijft opvallend stil...
Inderdaad, een heuse doofpotcultuur hier. De Omerta verspreidt zich zelfs door fora heen. :X
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 7 februari 2013 @ 13:37:58 #52
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_122593707
quote:

[..]

ik heb gereageerd, maar het is weinig nieuws :D
DeLuna vindt me dik ;(
pi_122593763
Alsnog goud voor Theo Bos _O_.

Dit is wel weer extra support voor de theorie dat waar opvallend goed gepresteerd wordt (bijvoorbeeld binnen een land, team, of zelfs trainingscomplex), doping in het spel is.
pi_122593787
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:37 schreef rubbereend het volgende:

[..]

ik heb gereageerd, maar het is weinig nieuws :D
Staat al niet meer op de frontpage van Nu.nl :p
  donderdag 7 februari 2013 @ 13:40:27 #55
14505 OProg
A Life in Music
pi_122593797
Ik wacht met spanning af, maar er moet wel iets concreets komen.

Gelukkig is dit trouwens in China helemaal niet aan de orde. :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 7 februari 2013 @ 13:48:59 #56
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_122594047
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:40 schreef OProg het volgende:
Ik wacht met spanning af, maar er moet wel iets concreets komen.

Gelukkig is dit trouwens in China helemaal niet aan de orde. :')
Daar is ook genoeg dopingnieuws uitgekomen toch? Zelfs door de officiële instanties. En er zijn plannen gekomen om dat aan te passen. Voor wat het waard is daar natuurlijk :P
DeLuna vindt me dik ;(
pi_122594203
Cancellara reed vanaf 2006 natuurlijk bij CSC, waar sommigen inderdaad naar Fuentes gingen, dus waarom zou hij inderdaad niet Classicomano Luigi zijn? ...
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  donderdag 7 februari 2013 @ 13:58:55 #58
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_122594319
Mensen trekken wel erg snel conclusies, het feit dat Hamilton hem "Luigi" noemde hoeft toch niks met een codenaam te maken te hebben? Misschien doelde hij gewoon op zijn relatie met Cecchini die hem weer doorverwees naar Fuentes.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  donderdag 7 februari 2013 @ 14:00:57 #59
39333 Zelva
pi_122594384
Cancellara is toch altijd al achterbaks geweest, dus zou me echt helemaal niets verbazen nee.
pi_122594390
lijkt me zo klaar als een klontje dat Cancellara iig niet schoon is/was. Hoe hard hij steeds roept om het verleden te laten rusten zegt imo genoeg
  donderdag 7 februari 2013 @ 14:01:10 #61
14505 OProg
A Life in Music
pi_122594396
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:48 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Daar is ook genoeg dopingnieuws uitgekomen toch? Zelfs door de officiële instanties. En er zijn plannen gekomen om dat aan te passen. Voor wat het waard is daar natuurlijk :P
Ja, maar dat ging over de spelen in de jaren tachtig en negentig en was omdat een ploegarts zijn mond open deed tegen een buitenlanse krant. Ik bedoel ook de huidige situatie.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_122594469
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:39 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Zou het? Bayley is wel altijd een beetje een subtopper geweest, die in het jaar van Athene ineens onverslaanbaar was.

quote:
Dit is wel weer extra support voor de theorie dat waar opvallend goed gepresteerd wordt (bijvoorbeeld binnen een land, team, of zelfs trainingscomplex), doping in het spel is.
De Aussie baanwielrenners hadden wel een piek naar Athene toe. Richting Beijing werd het al weer stukken minder. De Britten namen toen de macht over.
pi_122594514
quote:

[..]

^O^.

Je kunt het wel willen, maar dan moeten de stalen nog wel bewaard zijn he. ;)
pi_122594576
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:05 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Je kunt het wel willen, maar dan moeten de stalen nog wel bewaard zijn he. ;)
Het begint met het maken van een dergelijk beleid.
  donderdag 7 februari 2013 @ 14:18:06 #65
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_122594906
Is het niet pas sinds 2008 officieel dat stalen 8 jaar worden bewaard?
De meeste effeciteve doping namen veel langer dan 8 jaar in beslag om er een test voor te ontwikkelen, mooie termijn weer. (Alhoewel de anti doping labs wel steeds sneller en sneller met tests voor nieuwe middelen op de proppen komen, dat dan weer wel)

[ Bericht 24% gewijzigd door kl1172 op 07-02-2013 14:24:06 ]
pi_122595046
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:18 schreef kl1172 het volgende:
Is het niet pas sinds 2008 officieel dat stalen 8 jaar worden bewaard?
De meeste (effeciteve) doping kon nochtans veel langer dan 8 jaar niet gevonden worden met een test, mooie termijn weer.
Sinds 2004 dacht ik, want een paar maanden geleden werden een aantal atleten nog hun medailles van Athene ontnomen na opnieuw te zijn getest.
  donderdag 7 februari 2013 @ 14:25:30 #67
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_122595137
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:23 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Sinds 2004 dacht ik, want een paar maanden geleden werden een aantal atleten nog hun medailles van Athene ontnomen na opnieuw te zijn getest.
Inderdaad, vanaf Athene is de IOC hiermee begonnen. Google gaf me eerst allemaal links van 2008.
pi_122595181
Ik vraag me af hoeveel sporters die medailles wonnen in Peking later alsnog betrapt worden.

Leipheimer kan ik me zo voorstellen. Die Italiaanse snelwandelaar ook. Verder?
pi_122595268
quote:
Het Wereldantidopingagentschap WADA gaat de wereldantidopingcode vanaf 1 januari 2015 verstrengen. Dat is deze week beslist op een buitengewone vergadering in het Franse Straatsburg.

De standaardtermijn voor een eerste dopingvergrijp wordt vier in plaats van twee jaar schorsing. Er wordt een aantal uitzonderingen voorzien, maar daarover bestaat nog geen duidelijkheid.

Ook de verjaringstermijn, nu acht jaar, wordt aangepast: naar tien jaar voor het bezit en gebruik van prestatiebevorderende middelen, en naar veertien jaar voor andere inbreuken zoals het voorschrijven en verdelen van dopingproducten.

Het B-staal wordt niet afgeschaft. 'Daarover is verhit gediscussieerd, maar we hebben besloten het in de code te houden', bevestigt Natalia Zhelanova, hoofd van het Russische antidopingagentschap.
http://www.volkskrant.nl/(...)eader&utm_medium=RSS

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-02-2013 14:29:40 ]
pi_122595296
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:26 schreef Leatherface het volgende:
Ik vraag me af hoeveel sporters die medailles wonnen in Peking later alsnog betrapt worden.

Leipheimer kan ik me zo voorstellen. Die Italiaanse snelwandelaar ook. Verder?
[THEFXRmode]Je kan geen olympische medaille winnen zonder doping[/THEFXRmode]
pi_122595347
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:30 schreef Ericr het volgende:

[..]

Dat kan alleen Steven Bradbury.
  donderdag 7 februari 2013 @ 14:33:10 #72
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_122595381
quote:
14s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:32 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Dat kan alleen Steven Bradbury.
Met dat geblondeerde kapsel zeker!?
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  donderdag 7 februari 2013 @ 14:33:24 #73
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_122595388
10 jaar, pfff, als je dat dan aanpast, doe het dan in 1 keer goed. Hadden ze even goed op 8 jaar kunnen laten dan.
  donderdag 7 februari 2013 @ 14:35:03 #74
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_122595452
Volgens mij kun je iedereen die tot 2008 klassiekers en rondes wonnen pakken als je zou willen, maar ja wat schiet je daar mee op. Ban voor Schleck, Cancellara, Contador, Wiggins,Gilbert, Boonen, Cavendish, Cunego, Evans, Nibali enz.?
  donderdag 7 februari 2013 @ 14:36:52 #75
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_122595525
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:35 schreef Momo... het volgende:
Volgens mij kun je iedereen die tot 2008 klassiekers en rondes wonnen pakken als je zou willen, maar ja wat schiet je daar mee op. Ban voor Schleck, Cancellara, Contador, Wiggins,Gilbert, Boonen, Cavendish, Cunego, Evans, Nibali enz.?
Signaal naar de huidige generatie, als we je nu niet pakken (bv. omdat tests voor een nieuw middel nog niet ontwikkeld zijn), pakken we je later wel.
pi_122595699
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:36 schreef kl1172 het volgende:

[..]

Signaal naar de huidige generatie, als we je nu niet pakken (bv. omdat tests voor een nieuw middel nog niet ontwikkeld zijn), pakken we je later wel.
Inderdaad en ook financieel zwaar straffen. Zodat je niet alsnog als 'winnaar' uit de bus komt als dopeur.
pi_122595723
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:33 schreef kl1172 het volgende:
10 jaar, pfff, als je dat dan aanpast, doe het dan in 1 keer goed. Hadden ze even goed op 8 jaar kunnen laten dan.
Tsja, verschillende lobby-partijen he..
  donderdag 7 februari 2013 @ 14:44:43 #78
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_122595834
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:42 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Tsja, verschillende lobby-partijen he..
Ik begrijp ook wel dat het geld kost, speciale vriezers, extra plaats en elektriciteit, maar dit vind ik een verlenging van niks. Die vervloekte achterkamertjes politiek :(
pi_122595887
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:44 schreef kl1172 het volgende:

[..]

Ik begrijp ook wel dat het geld kost, speciale vriezers, extra plaats en elektriciteit, maar dit vind ik een verlenging van niks.
Er zullen vast ook lobby-groepen zijn die het juist niet willen verlengen..daar doelde ik meer op..
pi_122596241
Andy Bischop was dus de cleane man bij PDM in '88

http://www.cyclingnews.co(...)e-1988-pdm-tour-team
pi_122598274
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:30 schreef Ericr het volgende:

[..]

Dat was de vraag niet. ;) Mijn vraag ging over betrapt worden. ;)
pi_122598374
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 15:49 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Dat was de vraag niet. ;) Mijn vraag ging over betrapt worden. ;)
Allemaal dan, als de tests afdoende zijn tenminste. Daarna heft het IOC zich gelijk op.
pi_122598421
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 15:51 schreef Ericr het volgende:

[..]

Allemaal dan, als de tests afdoende zijn tenminste. Daarna heft het IOC zich gelijk op.
Daar heb ik toch mijn twijfels over, de effectiviteit van die testen. Tijdens die Spelen zelf konden ze nog niet op CERA testen, dat konden ze pas een maar maanden later.
pi_122602237
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 15:52 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Daar heb ik toch mijn twijfels over, de effectiviteit van die testen. Tijdens die Spelen zelf konden wilden ze nog niet op CERA testen, dat konden ze pas al een paar maanden later eerder.
Ricco &co waren voor de Spelen al gepakt op CERA.
pi_122602520
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:04 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Zou het? Bayley is wel altijd een beetje een subtopper geweest, die in het jaar van Athene ineens onverslaanbaar was.

[..]

De Aussie baanwielrenners hadden wel een piek naar Athene toe. Richting Beijing werd het al weer stukken minder. De Britten namen toen de macht over.
Ik bedoelde het tweede gedeelte meer in algemene zin; de prestaties van Australië op bijvoorbeeld de Olympische Spelen zijn toch wel opvallend goed te noemen. Vanaf 1992 altijd in de top 10 van de medaillespiegel, met als piek de 4e plaatsen in 2000 en 2004, en dat voor zo'n klein land qua inwonersaantal.
pi_122602531
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 17:19 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ricco &co waren voor de Spelen al gepakt op CERA.
Ja, maar dat was een andere controlerende instantie. Degene die dat in Peking deed, wist in eerste instantie niet de CERA eruit te vissen. Pas toen een half jaar later met verbeterde technieken enkele stalen werden hertest. Toen viel dus Rebellin door de mand.
pi_122602751
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 17:28 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ja, maar dat was een andere controlerende instantie. Degene die dat in Peking deed, wist in eerste instantie niet de CERA eruit te vissen. Pas toen een half jaar later met verbeterde technieken enkele stalen werden hertest. Toen viel dus Rebellin door de mand.
Het testen an sich lijkt me geen rocket science. De moeilijkheid ligt in de periode ervoor: hoe bewijs ik dat er een bepaald dopingproduct in een bepaalde sample zit. Maar als dat eenmaal bekend is, is het een kwestie van communiceren welke middelen gebruikt moeten worden om in dit geval CERA aan te kunnen tonen. Dat had de controlerende instantie van de Spelen mákkelijk kunnen leren van die van de Tour in de tussentijd. Dus voor het niet-testen op CERA moet een andere reden zijn dan "niet kunnen".
pi_122602841
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 17:34 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Het testen an sich lijkt me geen rocket science. De moeilijkheid ligt in de periode ervoor: hoe bewijs ik dat er een bepaald dopingproduct in een bepaalde sample zit. Maar als dat eenmaal bekend is, is het een kwestie van communiceren welke middelen gebruikt moeten worden om in dit geval CERA aan te kunnen tonen. Dat had de controlerende instantie van de Spelen mákkelijk kunnen leren van die van de Tour in de tussentijd. Dus voor het niet-testen op CERA moet een andere reden zijn dan "niet kunnen".
Dat van die verbeterde techniek was volgens mij het verhaal dat toen rond ging.

Het fijne weet ik er niet van, maar feit blijft dat de dopingcontroleurs van de Tour er meteen Ricco uitvisten en tijdens de OS er in eerste instantie achter het net werd gevist.
pi_122603178
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 17:37 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Dat van die verbeterde techniek was volgens mij het verhaal dat toen rond ging.

Het fijne weet ik er niet van, maar feit blijft dat de dopingcontroleurs van de Tour er meteen Ricco uitvisten en tijdens de OS er in eerste instantie achter het net werd gevist.
Maar denk je echt dat dat met niet kunnen te maken had? :o

Anyways, wie zijn er eigenlijk gepakt op dopinggebruik met retro-actief testen op de Spelen?
http://www.volkskrant.nl/(...)ing-op-OS-2004.dhtml
http://www.nu.nl/sport/17(...)sters-in-peking.html
Vind er zo al 18 die in het stadium belandden van aangemerkt worden als verdacht en zelfs geopenbaard worden als verdacht. Zijn Rachid Ramzi en Rebellin daarvan de enige die ook daadwerkelijk zijn bestraft?
pi_122603218
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 17:47 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ik heb totaal geen zicht op wat zij wel en niet kunnen.
pi_122603266
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 17:47 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Anyways, wie zijn er eigenlijk gepakt op dopinggebruik met retro-actief testen op de Spelen?
http://www.volkskrant.nl/(...)ing-op-OS-2004.dhtml
http://www.nu.nl/sport/17(...)sters-in-peking.html
Vind er zo al 18 die in het stadium belandden van aangemerkt worden als verdacht en zelfs geopenbaard worden als verdacht. Zijn Rachid Ramzi en Rebellin daarvan de enige die ook daadwerkelijk zijn bestraft?
Ik ben wel benieuwd wie er nog meer als verdacht waren aangemerkt, maar de dans ontsprongen. Zo'n Schwazer lijkt mij verdacht, die werd later ook betrapt.
pi_122603556
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:39 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:30 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Concrete namen willen we! De Thorpes en Hewitts van deze wereld.
Ik denk niet dat je het in deze zaak in sporten als zwemmen en baanwielrennen moet zoeken. Dit ging vooral om de combinatie van doping en daardoor chantabel zijn, als de berichtgeving klopt. In dergelijke sporten valt er nauwelijks iets te wedden, laat staan fixen. Dit zullen vooral cricket/aussie football/voetbal zijn denk ik.
  donderdag 7 februari 2013 @ 18:29:11 #93
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_122604652
Oei Rafa de steroidenpop is boos
quote:
Nadal boos over dopingsuggesties Rochus

PARIJS - Rafael Nadal heeft in de Franse sportkrant L'Equipe zijn ongenoegen uitgesproken over de door zijn collega Christophe Rochus geuite dopingverdenkingen.

De Belg zei op Twizz Radio dat hij de lange afwezigheid van Nadal verdacht vond. ''Hoe kan Nadal in 2012 Roland Garros winnen en een maand later niet meer spelen? Dat is erg verdacht, maar we hebben geen bewijs", aldus de Belg.

"Ja, dat gerucht doet de ronde omdat de controles niet openbaar zijn", reageerde Nadal die woensdag in Viña del Mar zijn eerste enkelpartij speelde na zijn knieblessure.

''De internationale tennisbond ITF zou er gewoon mee naar buiten moeten komen. Net als het WADA. Gebeurt dat niet dan zal er niets veranderen en zal ik het idiote commentaar, zonder enig bewijs, van Rochus moeten blijven aanhoren.''
pi_122605063
quote:
9s.gif Op donderdag 7 februari 2013 18:29 schreef Szura het volgende:
Oei Rafa de steroidenpop is boos

[..]

Zou mooi zijn als ze dan zeggen 'oke dan komen we er mee naar buiten' :D
pi_122605356
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:19 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Je kunt wel merken dat wielrennen dé sport is, op dat Sociedad en Australie's nieuws nauwelijks reacties. :+

Heeft er denk ik ook mee te maken dat er geen sporters genoemd zijn. Kijk als een Thorpe genoemd wordt dan komt er echt wel discussie los.
pi_122606748
velocast twitterde op donderdag 07-02-2013 om 17:56:53 So, Fabian Cancellara might be the brother of an Italian plumber. Rumours of Andy Schleck being Princess Peach also unconfirmed. reageer retweet
pi_122609438
quote:
Bishop: 'Ik was enige zuivere PDM-renner in Tour van '88'

Vorige maand pakte de Volkskrant uit met het nieuws dat in de Tour van 1988 zeven van de acht renners van het toenmalige PDM doping gebruikten. In een reactie aan Cyclingnews laat de Amerikaanse ex-renner Andy Bishop nu weten dat hij de enige renner was die 'schoon' reed.

Bishop was in 1988 een neoprof toen hij debuteerde in de Ronde van Frankrijk. Bertus Fok was in die tijd verzorger van het Nederlandse team. Op basis van diens notitieboekje berichtte De Volkskrant midden januari dat bijna de volledige PDM-ploeg toen gedopeerd rondfietste. Het team bestond onder meer uit de Nederlandse toppers Steven Rooks en Gert-Jan Theunisse en de overleden ex-wereldkampioen Rudy Dhaenens.

'Ik ben altijd radicaal tegen doping geweest', zegt de 47-jarige Bishop vanuit zijn huis in Vermont. 'Ik weet nog dat Bertus Fok altijd een hele doos vol met pillen in alle vormen en kleuren met zich meedroeg. Maar ik vond dat waardeloos. Ik beschouwde die soigneur als een 'witchdoctor' (kwakzalver) want ik vond het een ouderwetse manier om renners te begeleiden. Ik heb altijd geweigerd die pillen te nemen.'

Testosteron?
In het notitieboekje van Fok staat naast de naam van Bishop niettemin dat hij testosteron zou hebben genomen, maar dat betwist de ex-renner. 'Toen ik dat las, dacht ik ook: wat is dit verdorie? Maar als je de rest van de documenten leest, merk je dat mijn naam nergens meer valt.'

Bishop beëindigde de Tour van 1988 als 135ste. 'Pas een jaar later begon men echt aan te dringen dat ik ook doping zou nemen. Maar ik weigerde en daarna mocht ik niet meer starten in belangrijke wedstrijden.'

Eind '89 verliet Bishop PDM en stapte over naar 7-Eleven. In 1998 hing hij zijn fiets aan de haak, met een bijna maagdelijk palmares.
Hoe moet ik dit zien?
Je hebt een succesvolle wielerploeg, de renners gebruiken meer medicijnen dan de gemiddelde kankerpatiënt. In alle wijsheid wordt besloten een renner aan te trekken waar je tijdens een van de vele koersen ineens gaat aandringen dat hij ook wat moet gaan gebruiken...

Dit overleg je niet vooraf? Dat is toch niet geloofwaardig?
  donderdag 7 februari 2013 @ 21:12:59 #98
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_122613422
quote:
10s.gif Op donderdag 7 februari 2013 19:21 schreef TargaFlorio het volgende:
velocast twitterde op donderdag 07-02-2013 om 17:56:53 So, Fabian Cancellara might be the brother of an Italian plumber. Rumours of Andy Schleck being Princess Peach also unconfirmed. reageer retweet
_O-
pi_122613479
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 20:10 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Hoe moet ik dit zien?
Je hebt een succesvolle wielerploeg, de renners gebruiken meer medicijnen dan de gemiddelde kankerpatiënt. In alle wijsheid wordt besloten een renner aan te trekken waar je tijdens een van de vele koersen ineens gaat aandringen dat hij ook wat moet gaan gebruiken...

Dit overleg je niet vooraf? Dat is toch niet geloofwaardig?
IK geloof bishop ook niet, zijn naam staat er ook op met de middelen erachter, omdat hij nooit gepakt is en er geen retrotest meer kan worden uitgevoerd. Komt hij nu met dit verhaal.
pi_122613626
quote:
10s.gif Op donderdag 7 februari 2013 19:21 schreef TargaFlorio het volgende:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')