abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122557438
Inhuldiging Koning Willem-Alexander
Op 30 april 2013 vindt de troonswisseling plaats, waarbij Koningin Beatrix zal aftreden en Koning Willem-Alexander de eed zal afleggen en zal worden ingehuldigd. De abdicatie vindt plaats in het Konklijk Paleis en de inhuldiging in de Nieuwe Kerk op de Dam in Amsterdam en zal rechtstreeks door de televisie worden uitgezonden. Het programma van deze dag verloopt grotendeels via protocollaire wegen en tradities.

Op 30 april 2013 zal Koningin Beatrix aftreden en zal Koning Willem-Alexander worden ingezworen en ingehuldigd. Al sinds 1840 vindt de troonwisseling plaats in Amsterdam, zowel in het Koninklijk Paleis op de Dam als in de Nieuwe Kerk aldaar. Alhoewel het programma van deze historische dag nog niet bekend is, zal een groot deel ervan plaatsvinden volgens een stramien dat al sinds 1840 wordt aangehouden.

Ter voorbereiding
Het ligt voor de hand dat de marine ruimschoots aanwezig zal zijn in het IJ, mede gezien het feit dat de toekomstige koning een marineofficier is. Het is gebruikelijk dat de schepen gepavoiseerd zijn en dat bij aanvang van de dag er saluutschoten worden gegeven vanaf een fregat. Bij de inhuldiging van Koningin Beatrix in 1980 was dit het fregat Hr. Ms. De Ruyter en dit zou ook deze keer een logische keuze zijn. Overigens is het dan wel een nieuw schip met dezelfde naam, dat in 2004 in de vaart is genomen.

In de haven zullen de kranen en schepen de vlag in top voeren en de verwachting is dat er een grote vloot van historische schepen ligt aangemeerd die eveneens feestelijk aangekleed zal zijn.

Op de Dam
Vanaf het vroege uur zal een menigte zich op de Dam verzamelen om de festiviteiten van dichtbij mee te maken. Vanaf 9.30 uur verschijnt de Marinierskapel der Koninklijke Marine met tamboer en pijpers, ter begeleiding van het erepeloton Mariniers die de wacht betrekken bij het paleis. Rond 10.00 uur verzamelen zich diverse groepen mensen in de gereserveerde vakken op de Dam. De keuze van de groepen ligt bij de Gemeente Amsterdam.

In en rond het paleis
In de Mozeszaal, die zo genoemd wordt vanwege het grote schilderij met de afbeelding van Mozes, verzamelen rond die tijd de leden van de 1e en 2e kamer, ministers en andere hoogwaardigheidsbekleders. Daarna komen de leden van het Koninklijk Huis binnen en vindt het volgende plaats:

De Directeur van het Kabinet van de Koningin leest de Acte van Abdicatie voor
Koningin Beatrix tekent de acte van abdicatie
Na het zetten van haar handtekening is Willem-Alexander regerend vorst.
Er volgt een toespraak van de dan Koning Willem-Alexander, met name gericht op zijn moeder, dan Prinses Beatrix.
Vervolgens tekent ook Koning Willem-Alexander, Koningin Maxima, de Minister President en alle hoogwaardigheidsbekleders zoals de ministers de acte

Deze gebeurtenissen worden live op de televisie uitgezonden, zoals dat ook bij de abdicatie van Koningin Juliana het geval was.

Rond 11 uur verschijnen de afgetreden vorstin en de nieuwe Koning met gevolg op het balkon van het paleis, alwaar deze door de menigte zullen worden toegejuicht. Zowel Prinses Beatrix als Koning Willem-Alexander zullen kort spreken, waarna zij weer naar binnen zullen gaan. Binnen ontvangen zij enkele hoogwaardigheidsbekleders, zoals de vertegenwoordigers van de buitenlands missies.

In en rond de Nieuwe Kerk
Rond 14.00 uur hebben de meeste gasten hun plaatsen in de Nieuwe Kerk ingenomen, gevolgd door de leden van 1e en 2e kamer. Gewoonlijk wordt er rond dit moment toepasselijke muziek gespeeld, zoals de Kroningsmis van W.A. Mozart. Vervolgens wordt de verenigde vergadering van de Staten Generaal officieel geopend.

N.B. Doordat de continuïteit van de monarchie in de grondwet is verzekerd wordt de koning niet gekroond. De regalia, zoals de kroon en de scepter, dienen uitsluitend een symbolisch doel; de kroon en de scepter symboliseren de Nederlandse staatsvorm en het koninklijk gezag en de rijksappel stelt de wereld voor en het gebied waarover het gezag wordt uitgeoefend. Op de tafel ligt tevens een exemplaar van de Nederlandse grondwet.

Om 14.30 uur gaan de ministers naar de hun plaatsen in de kerk, gevolgd door speciale en buitenlandse missies, leden van het corps diplomatique, vertegenwoordigers van buitenlandse vorstenhuizen en familie van de koning en koningin. Het is niet gebruikelijk dat de inhuldiging door regerende vorsten wordt bijgewoond, wel door bijvoorbeeld kroonprinsen en -prinsessen.

De vader van Koningin Máxima, de heer Jorge Horacio Zorreguieta Stefanini, zal bij de plechtigheid niet aanwezig zijn, maar andere leden van haar familie zijn wel aanwezig. Dit heeft zij eerder zelf besloten, om zo een controverse over zijn aanwezigheid te vermijden.

Om 15.00 uur volgt de koninklijke stoet richting de kerk, voorafgegaan door diverse hoge militairen met banieren en tenslotte de Koning, gekleed in een marine-uniform. Het is waarschijnlijk dat hij gekleed zal gaan in de hermelijnen mantel; het gebruik van deze mantel, overigens een kopie van de originele mantel uit 1814, zal bij dierenrechtenorganisaties niet goed vallen. Bij binnenkomst van de koning volgt de uitroep "de Koning!", waarna iedereen gaat staan. Het Wilhelmus wordt gespeeld en gezongen, terwijl Koning Willem-Alexander, vergezeld door Koningin Maxima, zijn plaats zal innemen.

De inhuldigingsplechtigheid
De plechtigheid van de inhuldiging is een zuiver staatsrechtelijke gebeurtenis die volgens de traditie in het gebouw van de Nieuwe Kerk plaatsvindt. De inhuldiging bestaat uit de volgende onderdelen:
De Koning houdt een toespraak
De eed wordt afgelegd, het hoogtepunt van de inhuldiging:

"Ik zweer aan de volkeren van het Koninkrijk dat Ik het Statuut voor het Koninkrijk en de Grondwet steeds zal onderhouden en handhaven. Ik zweer dat Ik de onafhankelijkheid en het grondgebied van het Koninkrijk met al Mijn vermogen zal verdedigen en bewaren; dat Ik de vrijheid en de rechten van alle Nederlanders en alle ingezetenen zal beschermen, en tot instandhouding en bevordering van de welvaart alle middelen zal aanwenden welke de wetten Mij ter beschikking stellen, zoals een goed en getrouw Koning schuldig is te doen. Zo waarlijk helpe Mij God almachtig!"

Er volgt een toespraak van de voorzitter van de Verenigde Kamers
De Koning hoort de volgende verklaring aan van de voorzitter:

" Wij ontvangen en huldigen in naam van het Nederlandse volk en krachtens de grondwet u als koning. Wij zweren of beloven dat wij uw onschendbaarheid en de rechten uwer troon zullen handhaven. Wij zweren of beloven alles te zullen doen wat goede en getrouwe Staten Generaal schuldig zijn te doen, zo waarlijk help ons God almachtig, dat beloven wij" .

Vervolgens worden alle leden van de 1e en 2e kamer met naam genoemd en zweren zij of leggen zij de belofte af.
Er volgt de uitroep "De Koning is ingehuldigd. Leve de Koning! " gevolgd door 3 x hoera!
Er wordt passende muziek gespeeld
De Koning en gevolg vertrekken naar het paleis
Prinses Beatrix volgt met haar gevolg, waarbij het gebruikelijk is dat alle aanwezigen hun respect en dankbaarheid uiten door een langdurig applaus.

Terug in het paleis
Na de plechtigheid worden er een aantal foto's gemaakt van de koning en koningin op locaties in het paleis, in vol ornaat. Daarna kleden zij zich om en ontvangen zij in de Burgerzaal de leden van de Staten Generaal, ministers en diverse hoogwaardigheidsbekleders, waarna voor alle gasten een receptie wordt gehouden. S' avonds wordt er voor alle gasten een feest gehouden, wat in de regel op een schip plaatsvindt zodat de dag kan worden afgesloten met een groots vuurwerk op het IJ.

Feest in Amsterdam
Het is te verwachten dat de stad Amsterdam er een mooi maar sober feest van zal maken met diverse activiteiten in de stad, verlichte schepen en een vuurwerk. Burgemeester Van der Laan heeft laten weten dat het karakter van Koninginnedag zal worden behouden en dat de traditionele festiviteiten en vrijmarkten buiten het centrum van de stad zullen doorgaan.

Bron

[ Bericht 0% gewijzigd door roos85 op 07-02-2013 11:51:29 ]
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_122558504
Stormlooptopic :P

[ Bericht 73% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2013 17:38:18 ]
  woensdag 6 februari 2013 @ 17:44:59 #3
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_122558803
Heel praktisch om dit hier te hebben ^O^
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  Redactie Sport woensdag 6 februari 2013 @ 19:11:27 #4
109131 crew  sportfreak
pi_122562275
Burgemeester Van der Laan van Amsterdam had het laatst ook over een rondrit door de stad (In de gouden koets?).

Daar lees ik echter niks over in het programma?
  woensdag 6 februari 2013 @ 19:19:02 #5
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_122562675
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:11 schreef sportfreak het volgende:
Burgemeester Van der Laan van Amsterdam had het laatst ook over een rondrit door de stad (In de gouden koets?).

Daar lees ik echter niks over in het programma?
Ik meen gehoord te hebben dat die er niet komt maar weet het niet zeker. Zou wel erg moeilijk zijn om dat te organiseren.
  woensdag 6 februari 2013 @ 20:47:02 #6
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
  Moderator woensdag 6 februari 2013 @ 20:55:05 #7
9859 crew  Karina
Woman
pi_122568496
Dat wordt vroeg op en vroeg aan de drank voorspel ik c_/
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  woensdag 6 februari 2013 @ 21:03:53 #8
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_122569184
quote:
99s.gif Op woensdag 6 februari 2013 20:55 schreef Karina het volgende:
Dat wordt vroeg op en vroeg aan de drank voorspel ik c_/
Oh, dus je maakt er gewoon een normale dag van? ;)
  Moderator woensdag 6 februari 2013 @ 21:05:13 #9
9859 crew  Karina
Woman
pi_122569282
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 21:03 schreef Strani het volgende:

[..]

Oh, dus je maakt er gewoon een normale dag van? ;)
ZEG! Wat denk je wel niet van mij ;)
niet zo tof doen
  woensdag 6 februari 2013 @ 21:06:13 #10
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_122569347
quote:
99s.gif Op woensdag 6 februari 2013 21:05 schreef Karina het volgende:

[..]

ZEG! Wat denk je wel niet van mij ;)
:o niets dan goeds, niets dan goeds!!
  Moderator woensdag 6 februari 2013 @ 21:08:07 #11
9859 crew  Karina
Woman
pi_122569548
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 21:06 schreef Strani het volgende:

[..]

:o niets dan goeds, niets dan goeds!!
OK ;) Door de week ben ik altijd nuchter hoor.
niet zo tof doen
  woensdag 6 februari 2013 @ 21:26:19 #12
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_122570814
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:06 schreef roos85 het volgende:
Om 15.00 uur volgt de koninklijke stoet richting de kerk, voorafgegaan door diverse hoge militairen met banieren en tenslotte de Koning, gekleed in een marine-uniform. Het is onwaarschijnlijk dat hij gekleed zal gaan in de hermelijnen mantel; het gebruik van deze mantel, overigens een kopie van de originele mantel uit 1814, zal bij dierenrechtenorganisaties niet goed vallen.
Volgens mij stond op de site van de Rijksvoorlichtingsdienst dat Willem-Alexander de Koningsmantel gewoon zal dragen.

Handig stuk verder ^O^
  woensdag 6 februari 2013 @ 21:30:06 #13
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_122571064
quote:
7s.gif Op woensdag 6 februari 2013 21:26 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Volgens mij stond op de site van de Rijksvoorlichtingsdienst dat Willem-Alexander de Koningsmantel gewoon zal dragen.
Ja, dat stukje viel mij ook al op. De auteur van dit programma lijkt dat er zelf bij verzonnen te hebben. Het programma is officieel überhaupt nog niet bekend, al zal het in de praktijk sterk lijken op het programma uit de OP. Dit geldt zeker voor het onderdeel "Inhuldigingsplechtigheid", want dit is bij wet vastgelegd.
  donderdag 7 februari 2013 @ 00:30:07 #14
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_122582687
Wat meer informatie over de inhuldigingsprocedure staat op de site van de Eerste Kamer:

http://www.eerstekamer.nl(...)g_en_inhuldiging_van
pi_122588068
Allereerst dank voor het programma in de OP.
Ik begrijp dus dat het feestelijke gebeuren op tv +/- om 17:00 uur pas is afgelopen?
( begint zo te zien om 09:00 uur)

Dan zal het gedurende de dag wel stil zijn in de stad of supermarkten.
pi_122589913
quote:
Vervolgens worden alle leden van de 1e en 2e kamer met naam genoemd en zweren zij of leggen zij de belofte af.
Er volgt de uitroep "De Koning is ingehuldigd. Leve de Koning! " gevolgd door 3 x hoera!
Er wordt passende muziek gespeeld
Dit lijkt me vrij knullig om te zien _O-
pi_122589950
quote:
7s.gif Op woensdag 6 februari 2013 21:26 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Handig stuk verder ^O^
Ik zal er wel waarschijnlijk van maken ^O^
pi_122601104
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 11:48 schreef roos85 het volgende:

[..]

Ik zal er wel waarschijnlijk van maken ^O^
Zou 't wel jammer vinden als hij de mantel niet draagt.
Maar we zullen zien :)
(Un)masking for the greater good.
  Moderator donderdag 7 februari 2013 @ 17:31:06 #19
9859 crew  Karina
Woman
pi_122602646
Leuk weetje over de mantel, het kan zo zijn dat hij een nepmantel gaat dragen lees ik:

quote:
Beatrix droeg in 1980 een Hermelijnen mantel op verzoek van Minister-President Van Agt, terwijl ze eigenlijk een mantelpakje wilde dragen. Juliana en Wilhelmina droegen ook de mystieke Hermelijnen mantel. Alleen, de mantel van Beatrix was nep, omdat de oude was aangetast. De RVD heeft gezegd dat Willem Alexander een rokkostuum (White Tie) zal dragen en de inhuldigingsmantel. Maar of dit een echte of een nepperd zal zijn? Maxima gaat in het lang.
Bron
niet zo tof doen
pi_122602715
Als het maar een mantel wordt, nep of die hele oude, vind dat hoort bij een lroning de rode hermelijnen mantel en de kroon en staf op het velours rode kussentje
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_122602719
Met vlinderbommen gooien en lekker rellen op de Dam. Dat hoort bij zo'n inhuldiging.
pi_122608839
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 16:52 schreef Natalie het volgende:

[..]

Zou 't wel jammer vinden als hij de mantel niet draagt.
Maar we zullen zien :)
Inderdaad, het hoort er wel bij :)
Alleen dat gezever van PvdD gaat wel wat worden :')

Zou hij dan Dom Bontje van 2013 worden?
pi_122610409
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 20:01 schreef roos85 het volgende:

[..]

Inderdaad, het hoort er wel bij :)
Alleen dat gezever van PvdD gaat wel wat worden :')

Zou hij dan Dom Bontje van 2013 worden?
Koning Bontje? :P
(Un)masking for the greater good.
  Moderator donderdag 7 februari 2013 @ 20:34:42 #24
9859 crew  Karina
Woman
pi_122610857
Namaak kunnen ze tegenwoordig zo maken dat je het verschil niet ziet. Dus ik denk dat het wel namaak gaat worden. VOor mij hoeft echt bont ook niet.
niet zo tof doen
  donderdag 7 februari 2013 @ 20:35:59 #25
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_122610942
quote:
99s.gif Op donderdag 7 februari 2013 20:34 schreef Karina het volgende:
Namaak kunnen ze tegenwoordig zo maken dat je het verschil niet ziet. Dus ik denk dat het wel namaak gaat worden. VOor mij hoeft echt bont ook niet.
Zou een prima oplossing zijn inderdaad.
pi_122612134
vind eigenlijk persoonlijk dat gewoon de echte mantel gebruikt moet worden, traditie en daar hoort de originele mantel bij.
  donderdag 7 februari 2013 @ 20:56:22 #27
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_122612290
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 20:54 schreef Toverheks het volgende:
vind eigenlijk persoonlijk dat gewoon de echte mantel gebruikt moet worden, traditie en daar hoort de originele mantel bij.
Dat doet hij toch ook?
pi_122612412
quote:
7s.gif Op donderdag 7 februari 2013 20:56 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Dat doet hij toch ook?
dat zal ik niet weten, las de echte mantel is niet meer zo netjes en zullen de motten misschien ingezeten hebben, wat er eerder werd gepost, ze kunnen zoiets heel erg mooi namaken met nepbont. Maar ik vind persoonlijk, de technieken van nu kun je zoiets heel mooi restaureren.
  donderdag 7 februari 2013 @ 20:59:33 #29
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_122612518
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 20:58 schreef Toverheks het volgende:

[..]

dat zal ik niet weten, las de echte mantel is niet meer zo netjes en zullen de motten misschien ingezeten hebben, wat er eerder werd gepost, ze kunnen zoiets heel erg mooi namaken met nepbont. Maar ik vind persoonlijk, de technieken van nu kun je zoiets heel mooi restaureren.
"Draagt de Koning de inhuldigingsmantel en een uniform? En wat draagt zijn echtgenote?
De Koning draagt een rokkostuum (white tie) en de inhuldigingsmantel. Zijn echtgenote draagt lang.

Waarvan is de mantel gemaakt, hoe oud is de mantel en wie heeft hem gedragen?
Sinds 1815 is steeds gebruik gemaakt van dezelfde mantel die aanvankelijk werd aangeduid met "Koningsmantel" en tegenwoordig ook wel "inhuldigingsmantel" wordt genoemd. Aangezien deze mantel niet behoort tot de regalia, is het gebruik ervan nergens voorgeschreven.

Slechts één keer is gebruik gemaakt van een andere inhuldigingsmantel, namelijk bij de inhuldiging van Willem I als Soeverein Vorst. Maar al bij zijn inhuldiging als Koning in 1815 was die vervangen door de huidige.

Wat de wijze van dragen betreft, is er een onderscheid tussen de Koningen en de Koninginnen. De Koninginnen droegen over de schouder met daaronder een japon en de Koningen afhangend van de schouder met daaronder een galarokkostuum met zilveren borduursel, witte broek en zwarte laarzen (Willem I) of een militair uniform (Willem II het uniform van de vrijwilligers van de Tiendaagse Veldtocht; Willem III zijn admiraalsuniform). Allen droegen onderscheidingstekens, Willem I op de mantel, Willem II en III op hun uniform." bron
pi_122612739
quote:
7s.gif Op donderdag 7 februari 2013 20:59 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

"Draagt de Koning de inhuldigingsmantel en een uniform? En wat draagt zijn echtgenote?
De Koning draagt een rokkostuum (white tie) en de inhuldigingsmantel. Zijn echtgenote draagt lang.

Waarvan is de mantel gemaakt, hoe oud is de mantel en wie heeft hem gedragen?
Sinds 1815 is steeds gebruik gemaakt van dezelfde mantel die aanvankelijk werd aangeduid met "Koningsmantel" en tegenwoordig ook wel "inhuldigingsmantel" wordt genoemd. Aangezien deze mantel niet behoort tot de regalia, is het gebruik ervan nergens voorgeschreven.

Slechts één keer is gebruik gemaakt van een andere inhuldigingsmantel, namelijk bij de inhuldiging van Willem I als Soeverein Vorst. Maar al bij zijn inhuldiging als Koning in 1815 was die vervangen door de huidige.

Wat de wijze van dragen betreft, is er een onderscheid tussen de Koningen en de Koninginnen. De Koninginnen droegen over de schouder met daaronder een japon en de Koningen afhangend van de schouder met daaronder een galarokkostuum met zilveren borduursel, witte broek en zwarte laarzen (Willem I) of een militair uniform (Willem II het uniform van de vrijwilligers van de Tiendaagse Veldtocht; Willem III zijn admiraalsuniform). Allen droegen onderscheidingstekens, Willem I op de mantel, Willem II en III op hun uniform." bron
ja maar er staat de inhuldigingsmantel, maar zal het de *echte* wezen of een nieuwe , lijkt me gewoon mooi als WA de echte oude mantel draagt, al zal ie een beetje muffig ruiken :P
  Redactie Frontpage donderdag 7 februari 2013 @ 21:04:47 #31
145738 superworm
is erbij
pi_122612870
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 21:03 schreef Toverheks het volgende:

[..]

ja maar er staat de inhuldigingsmantel, maar zal het de *echte* wezen of een nieuwe waarvan niemand ziet dat het niet nieuw is, lijkt me gewoon mooi als WA de echte oude mantel draagt, al zal ie een beetje muffig ruiken :P
Ligt eraan hoe de 'echte' er aan toe is. Beatrix droeg overigens géén nepmantel, maar wel een gerepareerde. Vanmiddag berichtte iemand op Radio 1 dat de mantel in zeer slechte staat was in '80 en dat Beatrix toen via een hermelijnen mantel van een persoonlijke vriendin, er opnieuw een kraag op liet zetten. Dit omdat het rood was overgelopen in de witte vacht.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_122612938
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 21:04 schreef superworm het volgende:

[..]

Ligt eraan hoe de 'echte' er aan toe is. Beatrix droeg overigens géén nepmantel, maar wel een gerepareerde. Vanmiddag berichtte iemand op Radio 1 dat de mantel in zeer slechte staat was in '80 en dat Beatrix toen via een hermelijnen mantel van een persoonlijke vriendin, er opnieuw een kraag op liet zetten. Dit omdat het rood was overgelopen in de witte vacht.
^O^ nou laten we maar afwachten, anders haak of brei ik wel een mooi manteltje voor WA :P
  Redactie Frontpage donderdag 7 februari 2013 @ 21:06:14 #33
145738 superworm
is erbij
pi_122612952
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 21:03 schreef Toverheks het volgende:

[..]

ja maar er staat de inhuldigingsmantel, maar zal het de *echte* wezen of een nieuwe , lijkt me gewoon mooi als WA de echte oude mantel draagt, al zal ie een beetje muffig ruiken :P
Zoals 't tot nu toe ging zou je dus zeggen: de oude indien die hersteld kan worden, eventueel met (nep)bonten witte kraag opnieuw erop. Als de oude echter zoals bij Juliana in 1948, letterlijk uit elkaar begint te vallen na 50 jaar op een ijzeren staaf opgerold in een loden kist te hebben gelegen, dan zal er een nieuwe gemaakt moeten worden. Vrees niet, echter. Het wapen en de stijl is altijd hetzelfde.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_122613059
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 21:06 schreef superworm het volgende:

[..]

Zoals 't tot nu toe ging zou je dus zeggen: de oude indien die hersteld kan worden, eventueel met (nep)bonten witte kraag opnieuw erop. Als de oude echter zoals bij Juliana, letterlijk uit elkaar begint te vallen na 50 jaar op een ijzeren staaf opgerold in een loden kist te liggen, moet er een nieuwe gemaakt worden.
gewoon de kraag indien nodig opnieuw bekleden, en gewoon met bont, en ja ja gilt U maar, maar vind traditie is traditie met echt bont :@
  Redactie Frontpage donderdag 7 februari 2013 @ 21:08:47 #35
145738 superworm
is erbij
pi_122613157
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 21:07 schreef Toverheks het volgende:

[..]

gewoon de kraag indien nodig opnieuw bekleden, en gewoon met bont, en ja ja gilt U maar, maar vind traditie is traditie met echt bont :@
Juist en ik zei al elders: wat is (behalve in het bos rondlopen, maar hier gaat het om specifiek gefokte, gedomesticeerde (iig afhankelijke) diertjes) het praktisch nut ánders van hermelijnen(-bont)? Bea liet dus ook geen nieuwe beestjes afmaken, die herbruikte gedoneerd oud bont. Dat lijkt me een hele goeie oplossing. Genoeg bont in adelkringen om te gebruiken, gok ik.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_122613248
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 21:08 schreef superworm het volgende:

[..]

Juist en ik zei al elders: wat is (behalve in het bos rondlopen, maar hier gaat het om specifiek gefokte, gedomesticeerde (iig afhankelijke) diertjes) het praktisch nut ánders van hermelijnen bont? Bea liet dus ook geen nieuwe beestjes afmaken, die herbruikte gedoneerd oud bont. Dat lijkt me een hele goeie oplossing. Genoeg bont in adelkringen om te gebruiken, gok ik.
nee denk ook als het moet worden gerestaureerd worden dat het wel nep wordt.
  Redactie Frontpage donderdag 7 februari 2013 @ 21:10:59 #37
145738 superworm
is erbij
pi_122613304
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 21:10 schreef Toverheks het volgende:

[..]

nee denk ook als het moet worden gerestaureerd dat het wel nep wordt.
Het maakt ook niet zoveel uit allemaal. Als het maar wit en pluizig is, al is het een fluffy tochtstopper van de Xenos.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_122613421
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 21:10 schreef superworm het volgende:

[..]

Het maakt ook niet zoveel uit allemaal. Als het maar wit en pluizig is, al is het een deurstopper van de Xenos.
hahahaha, maar zal toch prachtig staan straks op zijn statieportret, verheug me best op 30 april, geeft toch weer een wij gevoel, moeilijk uit te leggen maar dan staat mijn mooi Amsterdam op zijn kop en kan je dagen van te voren al de sfeer *proeven*. Hoop op een mooie stralende dag zonder rellen of een verdwaalde demontrant
  Redactie Frontpage donderdag 7 februari 2013 @ 21:14:08 #39
145738 superworm
is erbij
pi_122613508
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 21:12 schreef Toverheks het volgende:

[..]

hahahaha, maar zal toch prachtig staan straks op zijn statieportret, verheug me best op 30 april, geeft toch weer een wij gevoel, moeilijk uit te leggen maar dan staat mijn mooi Amsterdam op zijn kop en kan je dagen van te voren al de sfeer *proeven*. Hoop op een mooie stralende dag zonder rellen of een verdwaalde demontrant
Ja als je dat programma zo doorleest stel je je het al helemaal voor, en zelfs puur door het voor te stellen kreeg ik al een soort rare nationalistische rillingen :D
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_122613601
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 21:14 schreef superworm het volgende:

[..]

Ja als je dat programma zo doorleest stel je je het al helemaal voor, en zelfs puur door het voor te stellen kreeg ik al een soort rare nationalistische rillingen :D
weet je, en merk het best wel in mijn omgeving, of je nu voor of tegen het koningshuis bent, iedereen verheugd zich op die dag, komt ook door Maxima natuurlijk, want laten we eerlijk wezen, ze heeft er een beetje glans aan gegeven aan dat hele koningshuis.
  Redactie Frontpage donderdag 7 februari 2013 @ 21:17:01 #41
145738 superworm
is erbij
pi_122613673
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 21:15 schreef Toverheks het volgende:

[..]

weet je, en merk het best wel in mijn omgeving, of je nu voor of tegen het koningshuis bent, iedereen verheugd zich op die dag, komt ook door Maxima natuurlijk, want laten we eerlijk wezen, ze heeft er een beetje glans aan gegeven aan dat hele koningshuis.
Klopt, ik postte al op m'n Facebook dat met Maxima na 30 april, we de term QILF hebben uitgevonden :P
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_122613745
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 21:17 schreef superworm het volgende:

[..]

Klopt, ik postte al op m'n Facebook dat met Maxima na 30 april, we de term QILF hebben uitgevonden :P
vertaal je term eens in begrijpend nederlands :P
  Redactie Frontpage donderdag 7 februari 2013 @ 21:18:33 #43
145738 superworm
is erbij
pi_122613782
En daarnaast natuurlijk: al die schepen, overal drommen mensen, overal muziek en mooi aangeklede, serieus kijkende adelborsten en andere mariniers, de hele sfeer, de plechtigheid, als een soort drie keer per eeuw voorkomend Nederland-orgasme. Prachtig.
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage donderdag 7 februari 2013 @ 21:18:50 #44
145738 superworm
is erbij
pi_122613801
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 21:17 schreef Toverheks het volgende:

[..]

vertaal je term eens in begrijpend nederlands :P
Komt van MILF, mom I'd like to fuck. Dus Maxima is zometeen MILF én QILF! ;)
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_122613831
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 21:15 schreef Toverheks het volgende:

[..]

Stel je voor dat hij voor een type als Laurentine was gevallen ..
  Redactie Frontpage donderdag 7 februari 2013 @ 21:19:38 #46
145738 superworm
is erbij
pi_122613853
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 21:19 schreef roos85 het volgende:

[..]

Hij heeft toch een serie niet al te fantastische vriendinnetjes gehad?
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_122614027
oke term gelezen.

ja het wordt gewoon een sprookje, alles statig etc. dat zag je al bij het huwelijk van WA&M, dat toen ze het JA woord in de kerk uitspraken je het gejuig van buiten in de kerk hoorde, dat vond ik zo mooi, die ogen van die 2 glansde omdat buiten de gewone burger zo massaal voor hun aan het juigen waren, en hoop echt dat het op 30 april weer veel gejuig is en ook eerbied en respect.
en dat Beatrix waardig afstand kan doen en geen demonstratie`s van het 1 of ander.
pi_122614126
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 21:19 schreef roos85 het volgende:

[..]

ach, lijkt me geen nare meid, beetje bekakt van burgermeisje naar prinses, maar net als Mabel, wie viel niet over die *meid* en zie na Friso zijn ongeluk iedereen is het vergeten en leeft toch met haar mee.
pi_122614235
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 21:19 schreef superworm het volgende:

[..]

Hij heeft toch een serie niet al te fantastische vriendinnetjes gehad?
daar is Lubbers toch uit de school over geklapt, hij vond sommige wel leuk maar zijn moeder niet, maar met Maxima door de jaren heen, geloof ik dat dit wel ware liefde is ( in het begin dacht ik Maxima wil te graag) maar die 2 zijn wel gek op elkaar geloof ik.
  PR/Manusje van alles donderdag 7 februari 2013 @ 21:38:18 #50
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_122615106
wat een onzin dat al die lui van de Eerste en Tweede kamer steeds overal naartoe moeten. Laat ze lekker in een zaaltje achteraf zitten of zo. Live feed en dan lekker gaan staan en zeggen: Ja dat zweer ik bij god allemachtig. ^O^

Alsof die lui van enige betekenis zijn. :')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')