abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122507453
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:17 schreef Ambipur het volgende:

Die 30 die gillen, dat is verwaarloosbaar.
Ben ik niet met je eens. Allereerst zijn het er heus wel meer dan 30. Maar wat veel belangrijker is, is imo dat de invloed van deze groep veel sterker is dan door hun getalsgrootte rechtvaardigd wordt.

Het is nog steeds niet vanzelfsprekend dat moslima's (of meisjes/vrouwen uit islamitische gezinnen) tegen de gezinscultuur in, over hun seksualiteit, levensstijl en partnerkeuze kunnen beschikken/beslissen.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 14:30:54 #102
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_122507470
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:24 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Geen speld tussen te krijgen.
Hij heeft idd gelijk, alleen spreekt hij dus over eeuwen geleden. En de vrouwen zélf zijn in opstand gekomen tegen de ongelijke behandeling. :P
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 5 februari 2013 @ 14:31:01 #103
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_122507478
Waarom altijd teruggrijpen op jaren geleden?
De meisjes die nu een hoofddoek dragen doen dat uit religieuze redenen en echt niet omdat dat cultureel is :')
pi_122507505
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:30 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens. Allereerst zijn het er heus wel meer dan 30. Maar wat veel belangrijker is, is imo dat de invloed van deze groep veel sterker is dan door hun getalsgrootte rechtvaardigd wordt.

Het is nog steeds niet vanzelfsprekend dat moslima's (of meisjes/vrouwen uit islamitische gezinnen) tegen de gezinscultuur in, over hun seksualiteit, levensstijl en partnerkeuze kunnen beschikken/beslissen.
Ik kan niet spreken voor alle islamieten, wel voor de vele Turkse. Ik kan mij niet vinden in het beeld, dat wordt gecreëerd over moslims. Ik heb niemand horen gillen, hoor?

Ik kan met mijn ouders wel praten over seks, levensstijl en de partnerkeuze, evenals alle moslims die ik ken. Wie zijn toch die moslims over wie jullie het hebben :') Waarom ken ik die moslims niet?
  dinsdag 5 februari 2013 @ 14:32:09 #105
78780 deedeetee
pi_122507514
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:28 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Je hebt het over de 18de eeuw.
Ik doel meer op de jaren 50 en misschien begin jaren 60 toen vrouwen nog hoofddoekjes droegen vanwege hun kapsel of regen of dat soort praktische dingen.
Maar toen was het hier ook nog de gewoonte om naar de kerk een hoed of zo te dragen hoor.
pi_122507536
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:31 schreef Flow3r het volgende:
Waarom altijd teruggrijpen op jaren geleden?
De meisjes die nu een hoofddoek dragen doen dat uit religieuze redenen en echt niet omdat dat cultureel is :')
Geloof ik niet.....Wel make up op en hoerig rondparaderen, maar het hoofddoekje is omdat zij een kuise moslima is..

Nope.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 14:33:01 #107
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_122507545
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:30 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Hij heeft idd gelijk, alleen spreekt hij dus over eeuwen geleden. En de vrouwen zélf zijn in opstand gekomen tegen de ongelijke behandeling. :P
Toch is dat van andere orde, anno 2013 hoeven vrouwen hier niet in opstand te komen, het is eerder hun eigen vrije keuze om een hoofddoek te dragen
pi_122507554
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:29 schreef Ambipur het volgende:
Oh, vertel, wat zijn de redenen, dat ouders er aan mee doen en kindertjes worden voorgelogen? Ik zou graag nog wat zaken willen opnoemen, maar ik weet niet zo goed wat Nederlandse tradities zijn Laten we het over Volendams kledij hebben. Deden ze tig jaar geleden, omdat het zo hoorde. Niet, omdat het zo prachtig was.
Omdat de ouders het idee hebben dat het leuk is voor de kinderen. Omdat ouders raar aangekeken worden door andere als ze hun kinderen geen cadeau'tjes geven... (oftewel: sociaal gedwongen en bepaalde intenties jegens het kind).
Dat geld ook voor (voledamse) mode: het mee doen met je omgeving: niet buiten de boot vallen. Dat zijn, denk ik, in eerste instantie de redenen om ergens, in een traditie, mee te gaan en niet 'droog en puur' omdat het traditie is.
Maar je ziet evengoed dat tradities aan de tand worden gevoelt: 'waarom doen we dit eigenlijk ?' Zoals b.v. de traditie om negers op zondag neer te schieten (in de VS). De tijdsgeest veranderd en zo ook de tradities.
pi_122507558
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:12 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Traditie ontstaat ook niet zomaar: er zijn redenen waarom bepaalde gewoontes tot stand zijn gekomen. Het gebeurt echter dat die redenen irrelevant worden en een traditie slechts gevolgt wordt 'omdat iedereen het (nog) doet'. Wb de nederlandse vrouw had het te maken met 'mode' of met 'praktisch nut' waarschijnlijk. Wanneer een moslima een hoofddoek draagt kan het met meer te maken hebben dan traditie of het simpelweg 'meedoen'. Het meedoen kan geboren worden uit voor bijvoorbeeld angst voor de gemeenschap, Allah... het kan opgedrongen worden, het kan een teken van respect voor een ideologie, religie of God zijn... en in die zin kan een hoofdoek tevens een afscheiding representeren jegens een andere overtuiging.
Kennelijk denkt niet iedereen daar hetzelfde over. Zo gaat dat met cultuur.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 14:34:26 #110
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_122507607
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:32 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Geloof ik niet.....Wel make up op en hoerig rondparaderen, maar het hoofddoekje is omdat zij een kuise moslima is..

Nope.
En waarom niet? Ze gaan met de tijd mee en dragen moderne kleding waar ook make-up bij hoort, die hoofddoek geeft enkel aan dat ze moslima zijn.

Alsof een moslima er altijd maar lelijk en onaantrekkelijk uit moet zien, misschien in andere landen maar hier in Nederland toch niet?

Zie het als het dragen van een kruisje bij christenen; iets bij je dragen wat je geloof uit, maar verder meegaan met de moderne maatschappij.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 14:35:06 #111
78780 deedeetee
pi_122507633
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:33 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Toch is dat van andere orde, anno 2013 hoeven vrouwen hier niet in opstand te komen, het is eerder hun eigen vrije keuze om een hoofddoek te dragen
Volgens ligt het lang niet in alle moslims families zo simpel.
pi_122507639
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:33 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Omdat de ouders het idee hebben dat het leuk is voor de kinderen. Omdat ouders raar aangekeken worden door andere als ze hun kinderen geen cadeau'tjes geven... (oftewel: sociaal gedwongen en bepaalde intenties jegens het kind).
Dat geld ook voor (voledamse) mode: het mee doen met je omgeving: niet buiten de boot vallen. Dat zijn, denk ik, in eerste instantie de redenen om ergens, in een traditie, mee te gaan en niet 'droog en puur' omdat het traditie is.
Maar je ziet evengoed dat tradities aan de tand worden gevoelt: 'waarom doen we dit eigenlijk ?' Zoals b.v. de traditie om negers op zondag neer te schieten (in de VS). De tijdsgeest veranderd en zo ook de tradities.
Om jou tevreden te stellen: Omdat het traditie is = omdat iedereen het doet.
pi_122507663
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:35 schreef Ambipur het volgende:
Om jou tevreden te stellen: Omdat het traditie is = omdat iedereen het doet.
Inderdaad.
pi_122507676
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:34 schreef Flow3r het volgende:
Ze gaan met de tijd mee en dragen moderne kleding waar ook make-up bij hoort, die hoofddoek geeft enkel aan dat ze moslima zijn.

Nee. Iemand met een hoofddoek is een praktiserende moslima, die gaat dus niet uit, doet geen make up en draagt zeker geen strakke broek, waarin je haar string ziet.
pi_122507725
Idioot.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_122507737
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:36 schreef Ambipur het volgende:
Nee. Iemand met een hoofddoek is een praktiserende moslima, die gaat dus niet uit, doet geen make up en draagt zeker geen strakke broek, waarin je haar string ziet.
Dat is wel het rare aan de nieuwe generatie 'moslims' (in hoeverre ze dat nog zijn). Van die meisjes met hoofddoek en strakke topjes en rokjes. Heel apart gezicht :/
pi_122507806
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:37 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dat is wel het rare aan de nieuwe generatie 'moslims' (in hoeverre ze dat nog zijn). Van die meisjes met hoofddoek en strakke topjes en rokjes. Heel apart gezicht :/
Eh, ik zie ze weleens tijdens het uitgaan.. :')
Doe vooral wat je wil, ieder zijn ding. Maar iemand met een hoofddoek is niet altijd een kuise moslima. Integendeel.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 14:40:56 #118
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_122507855
Genoeg mensen die een kruisje dragen , naar de kerk gaan en een spijkerbroek met make-up dragen, die hoeven ook niet meer in lange rokken.Dat is allang achterhaald
Zo zullen er ook moslima's zijn die hun geloof belijden en toch modern gekleed gaan en het is toch niet aan anderen om dat te veroordelen of om te zeggen dat ze dan geen echte moslima's zijn ? :')
pi_122507925
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:40 schreef Flow3r het volgende:
Zo zullen er ook moslima's zijn die hun geloof belijden en toch modern gekleed gaan en het is toch niet aan anderen om dat te veroordelen of om te zeggen dat ze dan geen echte moslima's zijn ?
Dat ligt dus aan de definitie van 'moslim(a)'. Wanneer is iemand een moslima en wie bepaald dat ? De leer v.d. Koran ? En welke interpretaties ? Individuen zelf ? De gemeenschap ?
  Moderator dinsdag 5 februari 2013 @ 14:43:59 #120
9859 crew  Karina
Woman
pi_122507971
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 09:00 schreef tong80 het volgende:
Hij zegt dat alle pasgeboren meisjes bedekt moeten worden met een gezichtssluier 'om hen te beschermen tegen de dreiging van seksuele agressie'.
Ik word gewoon misselijk als ik dit lees. Als je zoiets denkt dan ben je gewoon een viezerik.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  dinsdag 5 februari 2013 @ 14:44:39 #121
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_122508001
Eigenlijk zijn er dan maar heel weinig moslims als ik het zo begrijp; al die kerels die hun vrouw onderdrukken,al diegenen die toch af en toe roken of drinken of uitgaan,seks hebben voor het huwelijk, al die salafisten die haat prediken , al die moderne dames met een hoofddoek; allemaal geen moslim.....zijn er eigenlijk wel echte moslims in Nederland dan?
pi_122508022
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:40 schreef Flow3r het volgende:
Genoeg mensen die een kruisje dragen , naar de kerk gaan en een spijkerbroek met make-up dragen, die hoeven ook niet meer in lange rokken.Dat is allang achterhaald
Zo zullen er ook moslima's zijn die hun geloof belijden en toch modern gekleed gaan en het is toch niet aan anderen om dat te veroordelen of om te zeggen dat ze dan geen echte moslima's zijn ? :')
Praat eens geen onzin. Ik begrijp hoe jij het bedoelt, maar als je redeneert vanuit geloof handelen ze niet goed. Er is geen achterhaald etc, want er zijn hier regels voor.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 14:45:37 #123
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_122508047
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:44 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Praat eens geen onzin. Ik begrijp hoe jij het bedoelt, maar als je redeneert vanuit geloof handelen ze niet goed. Er is geen achterhaald etc, want er zijn hier regels voor.
Maar zoals ik het zie is er vrijwel niemand die die regels ook echt opvolgt :D

Kunnen ze die hoofddoek ook wel afzetten
pi_122508062
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:28 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Je hebt het over de 18de eeuw.
Ik doel meer op de jaren 50 en misschien begin jaren 60 toen vrouwen nog hoofddoekjes droegen vanwege hun kapsel of regen of dat soort praktische dingen.
Dat snapte ik wel, maar je moet ook beseffen dat die mentaliteit (vrouwen moeten gehoorzaam en kuis zijn) ook hier vele eeuwen de norm was. De vrouwen-emancipatie is écht nog een relatief nieuw verschijnsel (vrouwen moesten tot 1959 nog toestemming van hun man hebben om iets te kunnen kopen bijvoorbeeld). Omdat onze generatie niet anders gewend is, vergeten wij dit nogal eens.

De sluiering van moslima's is eigenlijk precies hetzelfde. Ze lopen alleen een (flink) stukje achter. Maar je ziet het al overal in NL, steeds meer meisjes/vrouwen vechten zich vrij. Laat je niets wijs maken, (een deel van) de meisjes die nu nog gedwongen met die schaamlap rondlopen, trekt die subiet van d'r hoofd zodra ze een baan heeft en onafhankelijk is. Laat die jongens maar playen en hosselen, hun zusjes halen ze links en rechts in. En zodra ZIJ de kostwinnaar is hebben die losers niets meer in te brengen..... Weg met de bokken, vooruit met de geit!
pi_122508086
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:44 schreef Flow3r het volgende:
Eigenlijk zijn er dan maar heel weinig moslims als ik het zo begrijp; al die kerels die hun vrouw onderdrukken,al diegenen die toch af en toe roken of drinken of uitgaan,seks hebben voor het huwelijk, al die salafisten die haat prediken , al die moderne dames met een hoofddoek; allemaal geen moslim.....zijn er eigenlijk wel echte moslims in Nederland dan?
Nee hoor, dat zijn moslims, immers ze geloven in Allah.
Ik zeg alleen: de combi hoofddoek + make-up hoort niet. Immers, de hoofddoek wordt gedragen uit kuisheid. Dus die strakke broek ook niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')