abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122460228
Voor wie is de FOK!Dieetclub bedoeld? De FOK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FOK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Goede en lekkere tips voor verantwoord ontbijt/lunch: CUL / Gezonde ontbijt/lunch keuzes

Ik wil ook! Dat kan ;) Maak een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter of een van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt. krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt. zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers Hieronder de deelnemers en de tickers!

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 06-02-2013 21:18:30 ]
Ja doei.
pi_122460239
Ja, Brinta is verantwoord. Niet te vreten als je 't mij vraagt, maar verder een prima ontbijt.
Ja doei.
  maandag 4 februari 2013 @ 12:44:20 #3
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_122460302
Noh! Brinta is heerlijk! :Y

Maar dan wel zonder suiker of andere zooi erdoor he. ;)
pi_122460367
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 12:44 schreef Brighteyes het volgende:
Noh! Brinta is heerlijk! :Y

Maar dan wel zonder suiker of andere zooi erdoor he. ;)
Ik eet het ook zonder suiker.. met suiker vind ik het juist :r

Als kind kreeg ik het ook altijd al, misschien dat ik het daarom zo lekker vind :9 Toen wilde ik er ook al geen suiker in.
My salvation lies in your love..
pi_122460556
Het smaakt naar karton dat al 3 weken in een met blauwalg gepopuleerde sloot heeft liggen weken mid-augustus en daarna in een blender is gegooid.
Ja doei.
pi_122460689
Mijn lijstje van vandaag:

O: 250 gr. optimel yogurt met 3 lepels muesli
T: Snack a Jack caramel
L: 3 boterhammen met 30 + kaas en kipfilet met tomaatjes en een cup a soup
T: Fruit
D: Aardappelpuree met spinazie a la creme en een kipsnitzel.

Kom nog punten te kort, maar naar mijn idee is het wel een goed lijstje.. Misschien hebben jullie tips :)
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_122460690
Wat moblo zegt.
Spoilers!
pi_122460779
:{ Stel je niet zo aan zeg..
pi_122460898
Ja sorry, ik vind het echt héél vies en dit is voor mij de meest accurate beschrijving! :D Er zijn niet veel dingen die ik niet lust, maar als ik iets niet lust dan vind ik het ook wel direct écht heel vies *). Maar jij mag het gerust heerlijk vinden en hoeft je totaal niet te herkennen in mijn beschrijving.
Ja doei.
pi_122461174
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 12:58 schreef J0ycie88 het volgende:

O: 250 gr. optimel yogurt met 3 lepels muesli
T: Snack a Jack caramel
L: 3 boterhammen met 30 + kaas en kipfilet met tomaatjes en een cup a soup
D: Aardappelpuree met spinazie a la creme en een kipsnitzel.

Kom nog punten te kort, maar naar mijn idee is het wel een goed lijstje.. Misschien hebben jullie tips :)
Klein bakje yoghurt of iets anders zuiveligs als toetje? Of nog een lekker drankje als een cappuccino ergens toevoegen?
  maandag 4 februari 2013 @ 13:30:08 #11
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_122461801
Ik dacht altijd dat het wel mee viel maar steeds vaker valt me op dat ik idd de neiging heb te gaan eten als ik ergens tegenaan hik of me even gefrustreerd voel ofzo. :{

Gelukkig herken ik het wel, maar ik moet er nog wel tegenin gaan dan natuurlijk. Vandaag gaat me dat wel aardig af, maar ik blijf het allemaal een stom ongrijpbaar gebeuren vinden hoor. Maandenlang gaat het goed, die 15 kilo vorig jaar gingen echt fluitend, toen het uiteindelijk ging. En dan zie je geen vuiltje aan de lucht, ik was er heilig van overtuigd dat ik de volgende 15 er ook wel 'eventjes' vanaf zou halen en dan ga ik toch weer onderuit en kom dus niet meer overeind... -O-
pi_122461907
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 13:30 schreef Brighteyes het volgende:
Ik dacht altijd dat het wel mee viel maar steeds vaker valt me op dat ik idd de neiging heb te gaan eten als ik ergens tegenaan hik of me even gefrustreerd voel ofzo. :{

Gelukkig herken ik het wel, maar ik moet er nog wel tegenin gaan dan natuurlijk. Vandaag gaat me dat wel aardig af, maar ik blijf het allemaal een stom ongrijpbaar gebeuren vinden hoor. Maandenlang gaat het goed, die 15 kilo vorig jaar gingen echt fluitend, toen het uiteindelijk ging. En dan zie je geen vuiltje aan de lucht, ik was er heilig van overtuigd dat ik de volgende 15 er ook wel 'eventjes' vanaf zou halen en dan ga ik toch weer onderuit en kom dus niet meer overeind... -O-
Heb je iets anders waar je dat in kan uiten? Ik probeer nu zelf op zulke momenten muziek te maken, om er op die manier iets mee te doen...
pi_122462707
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 12:47 schreef BananaPancake het volgende:

[..]

Ik eet het ook zonder suiker.. met suiker vind ik het juist :r

Als kind kreeg ik het ook altijd al, misschien dat ik het daarom zo lekker vind :9 Toen wilde ik er ook al geen suiker in.
Ik eet het ook zonder suiker (of zoetstof of honing), op alle werkdagen. In het weekend mag ik wat anders / lekkerders / ongezonders.

Maar met suiker is toch echt stukken lekkerder. Helaas.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  maandag 4 februari 2013 @ 14:12:51 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_122463137
quote:
17s.gif Op maandag 4 februari 2013 13:33 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Heb je iets anders waar je dat in kan uiten? Ik probeer nu zelf op zulke momenten muziek te maken, om er op die manier iets mee te doen...
Op zich wel een goed idee, maar ik zit op mijn werk.
Het lijkt ook bijna wel een soort van werkontwijkend gedrag te zijn ofzo. :?
pi_122465514
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 13:05 schreef motorbloempje het volgende:
Ja sorry, ik vind het echt héél vies en dit is voor mij de meest accurate beschrijving! :D Er zijn niet veel dingen die ik niet lust, maar als ik iets niet lust dan vind ik het ook wel direct écht heel vies *). Maar jij mag het gerust heerlijk vinden en hoeft je totaal niet te herkennen in mijn beschrijving.
Gelukkig maar :D
pi_122467031
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 14:12 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Op zich wel een goed idee, maar ik zit op mijn werk.
Het lijkt ook bijna wel een soort van werkontwijkend gedrag te zijn ofzo. :?
Ow ja, dan is het niet heel handig om dan ineens iets anders te gaan doen.... Hmmmm. Maakt het wel een stuk lastiger.
  maandag 4 februari 2013 @ 16:13:23 #17
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_122467517
o : drie wasa goudbruin, een plak kaas. De yoghurt was onverwachts op.
t : banaan
l : yoghurt, bevroren fruit, muesli met een appel
t : left over tomatensoep
d : zalm ceviche, gestoomde paksoi, paprika en komkommer met een sojasaus-bosui dressing en rijst!
pi_122471723
Zoo het gaat best goed vandaag.. Ik eet eigenlijk te weinig. Heb de cup a soup laten staan die ik in mijn lijstje had en en stuk fruit in de middag.

Niet goed dus straks nog maar iets gezonds bedenken om vanavond te eten als tussendoortje..
pi_122471951
BE we kunnen allemaal tips geven wat je moet doen op zo'n moment maar het ligt niet aan dat moment, het ligt aan de knop.... Imo kun je de knop vinden of forceren.... En forceren kan ik heel goed door 3 dagen te kickstarten en echt heel heel heel streng (ja sue me, op het ongezonde af) te zijn voor mezelf. Dat is dan 3 dagen afzien, maar dat probeer ik uit te zitten door te denken "wat is nou 3 dagen afzien vergeleken met een veel fitter gevoel en een fijner lijf?". Na 3 dagen afzien kun je verstandig gaan eten en dat lijken dan ineens onnoemlijk grote hoeveelheden eten :')

Ik ben inmiddels voorbij kickstart en heb het gevoel het wel weer onder controle te hebben. Ik heb in no-time een flink aantal (recente) kilo's er af gewerkt. Nog een paar recente en dan weer door op weg naar extra kilo's :')

Mijn struikelpunt rond dat punt is dat ik mezelf al een kapot lekker wijf vindt dan en mn motivatie gaat vieren :') In no time issie dan dus helemaal weg. Maar goed we gaan het zien weer deze ronde *O*

Overigens is 3 dagen een uit de lucht gegrepen aantal. Ik doe het tot ik voel dat ik het weer te pakken heb. Meestal rond de 3, soms sneuvel ik ook eerder en soms worden het er misschien wel 5.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_122472196
Ik ga ook maar lijstjes post , want het gaat niet bepaald fantastisch.

O was erg laat, want avond/nachtdienstritme, dus was meer een L.

O: 3 volkomen boterhammen kipfilet
T: sinaasappelbanaansmoothie
D: op het werk. Maaltijd die ik meehad was niet te vreten, maar toch maar de groenten op. Was kofte met groenten en rijst van de AH. Daarnaast maar een tosti gemaakt. (Kan niet van de afd af dus het is eten wat hier ligt)

Straks misschien en ijsje, want er wordt getrakteerd... Weet nog niet...
pi_122473856
Mijn lijst van vandaag:
O: 2 afbakbroodjes met philadelphia light
T: 1 bruine boterham met een gebakken ei
L: tomatensoep met belachelijk veel soepbolletjes :')
T: de rest van de soepbolletjes :')
D: Fettuccine Alfredo :9 ook niet echt de gezondste keuze, maar wel heel lekker
T: magere yoghurt met schepje honing

Echt een wat mindere dag, morgen weer strakker in het gareel!
pi_122473965
clumsy_clown & BananaPancake al een planning voor het eetlijstje van morgen gemaakt?
Zodat het een beter lijstje gaat zijn :)
pi_122474264
Goed plan. Hier mijn lijst voor morgen:

O: magere yoghurt met muesli
T: een fruitstuk naar keuze
L: 2 meergranen boterhammen met philadelphia light, 1 gekookt ei
T: 1 rijstwafel, 1 fruitstuk
D: avondeten bij ouders

S: hardlopen
pi_122474407
Heb maar alvast een lijstje gemaakt voor morgen!

O: Bak optimel yogurt met cruesli of muesli.. Ligt eraan weet dat muesli beter is maar cruesli vind ik echt heel lekker dus misschien dat ik het om de dag doe.
T: Snack a Jack Caramel
T: Stuk fruit
L: 3 boterhammen met kipfilet en kaas. Tomaatjes erbij en een cup a soupje
T: Stukjes paprika met komkommer.
T: Snack a jack barbeque
D: Iglo pasta met zalm en spinazie (Eerste werkdag sinds tijden en eet alleen dus eet makkelijk, beter als op de bank belanden met een boterham)
pi_122474874
Wie heeft er trouwens zondag nog meer Obese gezien?
Hoewel ik het een slecht in elkaar stekend programma vind, met ontzettend veel herhaling.. vind ik de prestaties van de kandidaten echt zo überinspirerend :o
Ik ga dat elke week kijken :D
pi_122475117
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 19:03 schreef BananaPancake het volgende:
Goed plan. Hier mijn lijst voor morgen:

O: magere yoghurt met muesli
T: een fruitstuk naar keuze
L: 2 meergranen boterhammen met philadelphia light, 1 gekookt ei
T: 1 rijstwafel, 1 fruitstuk
D: avondeten bij ouders

S: hardlopen
Ligt eraan wat je D precies is maar je mag denk ik wel iets meer eten :) zeker als je gaat hardlopen
pi_122475224
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 19:19 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ligt eraan wat je D precies is maar je mag denk ik wel iets meer eten :) zeker als je gaat hardlopen
Dat weet ik dus ook nog niet, maar voeg bij me ochtend T nog wel een cracker met iets van beleg toe en misschien ´s avonds nog iets.. Is ff lastig, want ik weet niet precies hoe laat ik wegga hier en wat er bij m´n ouders in huis is..
pi_122475348
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 19:14 schreef BananaPancake het volgende:
Wie heeft er trouwens zondag nog meer Obese gezien?
Hoewel ik het een slecht in elkaar stekend programma vind, met ontzettend veel herhaling.. vind ik de prestaties van de kandidaten echt zo überinspirerend :o
Ik ga dat elke week kijken :D
Ik ben eigenlijk meer benieuwd naar de prestaties over 5 jaar :7 Afvallen kan iedereen wel en zeker met zoveel begeleiding als in de tv-programma's. Het er af houden, daar wordt het pas echt moeilijk.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Admin maandag 4 februari 2013 @ 19:23:42 #29
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_122475356
Ik denk laat ik ook eens wat melden. Ik ben 1m71 en woog op 5 november 113,8 kilo en dat was gewoon echt teveel. Zag de Horizon docu en dacht 'dat kan ik ook'.
Drie weken later woog ik nog 108,3 kilo en voelde me prima. Maar in de decembermaand had ik me voorgenomen gewoon nergens op te letten (want het moet wel leuk blijven :)), dus op 7 januari weer gewogen en was 111 kilo rond. Ben toen ook weer begonnen met dieten. Ik heb tot 23 januari een daggemiddelde van rond de 900kcal gehad, waarbij ik vooral veel sla en andere dingen met weinig caloriën at, zodat ik wel een vol gevoel bleef hebben.

23 januari heb ik het opgekrikt naar dagelijks 1500kcal gemiddeld, en ben ik er fors bij gaan sporten. Inmiddels 4-5x per week een uur lang op de crosstrainer en cardiotrainer en woog afgelopen zaterdag 103,3 kilo. Deze week nog een week gemiddeld 1500kcal en dan weer een paar honderd erbij, waarschijnlijk naar zo rond de 2000. Dat zou voldoende moeten zijn om niet te verhongeren en weinig genoeg om nog steeds af te vallen. Daarna zal ik op basis van sportiviteit e.d. het aantal kcal per dag omhoog schroeven tot ik voldoende heb om niet af te vallen en ook niet aan te komen.

Volgens diverse online tellers zou ik met dit dieet en het bijbehorende sportwerk over enkele maanden al rond de 80 kilo moeten wegen. Uiteindelijk wil ik proberen rond de 75 uit te komen. Dat is dan inclusief loshangend vel waar ik niet echt onderuit ga komen helaas...

Mijn BMI is van 38,9 nu gezakt naar 35,3, maar dat moet natuurlijk nog veel lager.

Op gewicht blijven uiteindelijk wil ik doen door elke week te wegen en veranderingen meteen de kop in te drukken door een dag vasten in te lassen die week.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_122475403
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 19:23 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik ben eigenlijk meer benieuwd naar de prestaties over 5 jaar :7 Afvallen kan iedereen wel en zeker met zoveel begeleiding als in de tv-programma's. Het er af houden, daar wordt het pas echt moeilijk.
Dat dus vooral :Y
pi_122475480
Hey Danny :W Al goed bezig man *O*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_122475531
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 15:23 schreef BananaPancake het volgende:

[..]

Gelukkig maar :D
Er zijn ook genoeg mensen die al huiveren bij de gedachte van appelmoes met slagroom O-)
Ja doei.
pi_122475585
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 19:25 schreef Isabeau het volgende:
Ja doei.
  Admin maandag 4 februari 2013 @ 19:27:31 #34
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_122475591
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 19:25 schreef Isabeau het volgende:
en erg enthousiast erover :) vandaar dat ik nu pas meld. Wilde wel eerst weten dat ik het echt vol ging houden :D
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_122475605
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 19:26 schreef motorbloempje het volgende:

Er zijn ook genoeg mensen die al huiveren bij de gedachte van appelmoes met slagroom O-)
Alles is toch lekker met appelmoes? :@ (ze hebben in Oostenrijk echt hele vieze appelmoes :r )
pi_122475766
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 19:27 schreef Danny het volgende:

en erg enthousiast erover :) vandaar dat ik nu pas meld. Wilde wel eerst weten dat ik het echt vol ging houden :D
Snap ik :D Maar als je nu nog steeds zo enthousiast bent dan moet dat toch goed komen :Y

Morgen mezelf maar weer naar de sportschool slepen. Week vakantie gehad, veel bewogen, nog veel meer gegeten, maar niet aangekomen en niet afgevallen.
pi_122475798
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 19:23 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja klopt, dat vind ik ook een van de mindere punten van het programma.. Je ziet ook dat zodra die man even een week ´los werd gelaten´ van de begeleiding, hij gelijk in oude gewoonten terugraakte.. Aan het eind zou hij ook nog een buikwandcorrectie krijgen. De resultaten daarvan krijg je ook niet meer te zien.

Toch vind ik het inspirerend, want afvallen doen ze wel en dan denk ik, als hij/zij het kan, kan ik het ook! Dat is toch uiteindelijk het eerste doel. Het eraf houden komt daarna.
  maandag 4 februari 2013 @ 19:34:25 #38
330855 ejiraM
for the greater good
pi_122476098
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 19:26 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Seriously? :D Wanneer eet je dat überhaupt samen? :+

Ik word trouwens altijd hard uitgelachen om mijn hutspot met stroop O+

Hier gaat het echt slecht, ik faal hem hard. Moet echt op zoek naar een andere troost dan eten :{ Het probleem nu is vooral dat ik mijn 'dieetfaalverdriet' wegeet :') En zoveel en zo slecht dat ik er niet eens meer van kan genieten zeg maar -O- . Heb net wel goede boodschappen gedaan, dus dat is in elk geval een begin, morgen ook weer volleyballen *O*
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht.
pi_122476139
Ik weet niet meer welk programma het was, maar daar was een man die via een tv-programma echt megaveel was afgevallen. Echt een held in dat programma. Kreeg een baan als personal trainer, kreeg een leuke vriendin (voor het eerst) etc. En was ook nog eens echt heel aantrekkelijk geworden. En toen kwam hij alles en meer weer aan... Verloor zijn baan, gelukkig niet zijn vriendin. En ging nu een nieuwe start maken via een tv-programma. Geen idee of dat wat is geworden, maar ik leefde enorm met hem mee. De teleurstelling, de wanhoop :{
pi_122476209
Als toetje! Verse (afgekoelde) appelmoes met versgeklopte dikke slagroom. Omnomnomnomnom.
Ja doei.
  maandag 4 februari 2013 @ 19:36:24 #41
330855 ejiraM
for the greater good
pi_122476255
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 19:34 schreef Isabeau het volgende:
Ik weet niet meer welk programma het was, maar daar was een man die via een tv-programma echt megaveel was afgevallen. Echt een held in dat programma. Kreeg een baan als personal trainer, kreeg een leuke vriendin (voor het eerst) etc. En was ook nog eens echt heel aantrekkelijk geworden. En toen kwam hij alles en meer weer aan... Verloor zijn baan, gelukkig niet zijn vriendin. En ging nu een nieuwe start maken via een tv-programma. Geen idee of dat wat is geworden, maar ik leefde enorm met hem mee. De teleurstelling, de wanhoop :{
Volgens mij was dat ook Obese hoor :Y Het verhaal lijkt in elk geval enorm veel op dat van Danny..

pi_122476278
quote:
Dat mensen inderdaad ook hun baan verliezen door gewichtstoename :o dat is gewoon iets waar ik nog nooit over nagedacht had. Die Ruben van Obese van gisteren was dat ook overkomen.
Ze moeten die mensen ook wat handvaten geven om het eraf te houden eigenlijk.. Ze leren niet om zichzelf te motiveren lijkt wel.
pi_122476318
quote:
99s.gif Op maandag 4 februari 2013 19:36 schreef ejiraM het volgende:

Volgens mij was dat ook Obese hoor :Y Het verhaal lijkt in elk geval enorm veel op dat van Danny..

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
:N dat is een oude man. Dit was een woest aantrekkelijke jonge vent.
pi_122476337
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 19:35 schreef motorbloempje het volgende:
Als toetje! Verse (afgekoelde) appelmoes met versgeklopte dikke slagroom. Omnomnomnomnom.
Hahaha dat lijkt mij inderdaad helemaal niks :P
pi_122476394
quote:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hij heeft het er toch juist af weten te houden?
pi_122476395
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 19:36 schreef BananaPancake het volgende:

Dat mensen inderdaad ook hun baan verliezen door gewichtstoename :o dat is gewoon iets waar ik nog nooit over nagedacht had. Die Ruben van Obese van gisteren was dat ook overkomen.
Ze moeten die mensen ook wat handvaten geven om het eraf te houden eigenlijk.. Ze leren niet om zichzelf te motiveren lijkt wel.
Hij was wel personal trainer hè :P En niet echt een lichtend voorbeeld meer, want daarom had hij die baan gekregen. Zodat hij anderen kon inspireren.
  maandag 4 februari 2013 @ 19:38:40 #47
330855 ejiraM
for the greater good
pi_122476431
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 19:38 schreef BananaPancake het volgende:

[..]

Hij heeft het er toch juist af weten te houden?
:N Zijn nieuwe vriendin was een feeder :+
pi_122476491
quote:
99s.gif Op maandag 4 februari 2013 19:38 schreef ejiraM het volgende:

:N Zijn nieuwe vriendin was een feeder :+
Mijn vriend is in het eerste jaar dat we samen woonden ook meer dan 10 kilo aangekomen :@
Is allemaal weer weg gelukkig :+
pi_122476546
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 19:38 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Hij was wel personal trainer hè :P En niet echt een lichtend voorbeeld meer, want daarom had hij die baan gekregen. Zodat hij anderen kon inspireren.
Ja dan is het wel logisch, dacht alleen dat ie daarvoor ook een andere baan was verloren..
  maandag 4 februari 2013 @ 19:44:33 #50
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_122476866
Danny! Netjes! :Y Goed bezig! *O*
pi_122477196
quote:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mocht dat hem zijn, in zo'n programma in de richting van "hoe is het nu met" was wel te zien dat hij toch wel weer aardig wat was aangekomen :Y
pi_122477704
quote:
17s.gif Op maandag 4 februari 2013 19:49 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Mocht dat hem zijn, in zo'n programma in de richting van "hoe is het nu met" was wel te zien dat hij toch wel weer aardig wat was aangekomen :Y
Maar niet `alles en nog meer´ :)
pi_122480890
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 19:27 schreef Danny het volgende:

[..]

Welkom!

Blij dat er weer een andere vent bijkomt, hoef ik niet meer alleen te doen.

Jouw huidige gewicht is ongeveer mijn eindstreven (liefst net onder de 100). Dan val ik qua bmi precies in de gezonde categorie.
It was delicious.
pi_122481505
:W Danny, goed bezig!! ^O^

Lijstje van vandaag:
O: volkoren boterham 30+ kaas, volkoren boterham rauwe ham
T: banaan
L: overheerlijk broodje bij de italiaan met ham, mozarella en rucola (lunchdate)
T: appel
D: krieltjes, hamburgertje, sla met ei, komkommer, pijnboompitjes, paar stukjes uitgebakken spekkies
T: niente, ik heb de brownie bij de buurvrouw afgeslagen.

Verder heel veel thee op vandaag.. Niet helemaal een netjes lijstje, maar ook niet superslecht.
Wilde gaan sporten vanavond maar al de hele dag koppijn en duizelig.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 4 februari 2013 @ 21:15:51 #55
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_122483307
:W

lijstje van vandaag:
O: porridge ( en het lukt me niet om van de stroop af te blijven :@ )
t: geen tijd voor :@
L: varkens nek (? ) met bloemkool en salade
t: bruin bolletje met pindakaas & banaan
D: spareribs, (gefrituurd) visje, kool en salade

weer geen best lijstje..
morgen hopelijk beter ( L en D zijn niet te plannen als ik aan het wek ben, helaas..)
EN eens kijken of ik morgen minder benauwd ben en ein-de-lijk eens kan gaan sporten! :o
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_122484990
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 18:56 schreef Sarabi het volgende:
clumsy_clown & BananaPancake al een planning voor het eetlijstje van morgen gemaakt?
Zodat het een beter lijstje gaat zijn :)
Ja, morgen:

O: 3 vk boterhammen met kipfilet
T: yoghurt met rode vruchten, ff in de blender denk ik.
L: 2 vk boterhammen met roerei en avocado
T:... Geen idee nog
D: spaghetti met homemade bolognesesaus, met gegrilde aubergine erbij

En het ijsje heb ik overgeslagen, straks als ik thuis ben een mango :9.
pi_122486014
Ok, mijn lijstje slaat echt helemaal nergens op maar ik post hem toch want dat moet. Mijn grote probleem is nog steeds dat ik eind van de middag een soort vreetkick heb terwijl ik overdag echt wel genoeg eet. Vandaag mocht dat tot op zekere hoogte omdat ik vanavond ging badmintonnen en dat anders niet volhoud. En toen viel ik in slaap en werd halverwege de training wakker. Net wat avondeten op en ik zit echt oncomfortabel vol... Dat krijg je er dus van.

O: yoghurt met cruesli
T: reep kruidkoek, 3 volkoren melba toastjes
L: 2 bruin met selleriesalade, glas yoghurtdrink
T2 2 bruin met smeerkaas, 1 met hagelslag. 85 gram olijven. Een tablet crunch chocola en 5 haribosnoepjes...
D andijviestamp met veel andijvie, weinig spekjes en 5 cm Hema rookworst
T hell no!
S geen dus :(

Heeft iemand een lekker idee voor een andijviesalade die ik morgen mee naar kantoor kan nemen? Ik denk dat ik er in ieder geval een gekookt eitje doorheen doe.
Spoilers!
pi_122490331
Lucky strike.. Is het misschien een idee om tussen de middag wat meer te eten zodat je misschien wat langer verzadigd bent?
pi_122491824
Ik ging vandaag voor het eerst 'echt' aquajoggen en het was echt leuk! Wel een paar oude dametjes, maar ook een aantal jongeren en het was wel echt vermoeiend. Niet zo vermoeiend dat ik nu dood op ben, maar genoeg om het echt sportief te noemen. Volgende week sowieso weer!
pi_122493378
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 23:28 schreef Zeester het volgende:
Ik ging vandaag voor het eerst 'echt' aquajoggen en het was echt leuk! Wel een paar oude dametjes, maar ook een aantal jongeren en het was wel echt vermoeiend. Niet zo vermoeiend dat ik nu dood op ben, maar genoeg om het echt sportief te noemen. Volgende week sowieso weer!
Leuk dat het bevalt!
pi_122496087
Zo vandaag het begin van de 2e dag!

Voel me eigenlijk heel blij en vrolijk onder deze lijnpoging. Ben trots dat ik weer ben begonnen!

Net mijn ontbijtje op.. toch met cruesli, maar goed vind dat dat moet kunnen het past binnen de punten die ik mag en ik eet het niet elke dag.

Kijken hoe goed ik me aan mijn lijstje kan gaan houden vandaag want het is mijn eerste dag op mijn nieuwe werk.. Naja heb genoeg dingen mee dus het moet lukken!

Succes allemaal!
  dinsdag 5 februari 2013 @ 08:20:34 #62
319308 Tink89
To live is to dance
pi_122496590
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 23:28 schreef Zeester het volgende:
Leuk is dat he? Ik deed dat vroeger ook, maar sinds ik in Tilburg woon (toch al 5,5 jaar inmiddels) niet meer. Vond het altijd rot dat het in een zwembad is en er daardoor zoveel extra dingen bij komen... Thuis nog eens douchen, om de chloorlucht weg te krijgen, badpak uitspoelen, benen extra scheren, extra handdoeken wassen... Het was te veel moeite, maar wel erg leuk :D
quote:
7s.gif Op maandag 4 februari 2013 21:15 schreef Barreltje het volgende:
lijstje van vandaag:
O: porridge ( en het lukt me niet om van de stroop af te blijven :@ )
t: geen tijd voor :@
L: varkens nek (? ) met bloemkool en salade
t: bruin bolletje met pindakaas & banaan
D: spareribs, (gefrituurd) visje, kool en salade
Wat is porridge? En varkensnek? Het klinkt nogal... vies. Sorry :s) En verder denk ik bij je D dat je best zou kunnen kiezen. Dat er spareribs en vis zijn, wil natuurlijk niet zeggen dat je het allebei moet opeten. Overigens is er altijd tijd voor een appel ofzo tussendoor, toch? Die 's ochtends in je tas gooien en eten wanneer het uitkomt, moet toch wel lukken? Herken het probleem wel hoor, vergeet zelf ook nogal eens m'n tussendoortjes of heb er geen tijd voor, maar als je het echt wilt, kan het wel.

Overigens voelt het een beetje raar om tips te geven, terwijl het hier ook niet echt lekker gaat...Ik had gisteren een baaldag, met vervelende kritiek van m'n baas, een flinke huilbui, last-minute boodschappen enzovoorts. Geen excuus, wel een verklaring...

Gisteren:
O: 3 volkoren, corned beef, runderrookvlees.
T: 2 granenbiscuitjes.
L: laatste 2 afbakbroodjes met ananas en 30+kaas.
S: 30 min flink doorgewandeld.
T: appel, rooibosthee met kaneelsiroop en opgeschuimde sojamelk is lekkerder dan het klinkt!
D: 3 kleine ,meergranen lv pannekoeken. 2 met spek en appel, 1 met kaneel en appel. Beetje poedersuiker op die laatste.
T: 2 handjes nootjes met blanke rozijnen. 3 handjes japanse mix van de Hema.

Als ik zelf kritisch ben, zie ik vettig avondeten en veel suiker. Ik mis eiwitten, groente en een tweede stuk fruit. Rotte is dat zowel de Jumbo als de AH hier al weken de lactosevrije yoghurt niet binnenkrijgen en ik dus geen yoghurt bij m'n ontbijt kan nemen. Soms kook ik wel een eitje voor op m'n brood, maar gisteren was dat geen combi met de ananas.

Overigens blijf ik wel op gewicht, maar dat was toch niet helemaal het doel voor 2013. Vandaag heb ik een halve werkdag, dan moet ik ergens lunchen en spreken en daarna heb ik afgesproken met een vriendin bij een tof grillrestaurantje. Als ik daar een lekker biefstukje en het saladebuffet neem, komt het helemaal goed. Lijstje dus!

O: 2 pannekoeken van gisteren, beetje jam, zelfgebakken boterham met 30+kaas. Thee.
T: 2 granenbiscuitjes en een appel. Thee, thee, thee, thee...
L: Op de locatie van vanmiddag. Heb gevraagd om lactosevrij, geen idee wat ik ga krijgen.
T: Heb nog 2 biscuitjes bij me voor het geval er bitterballen ofzo op tafel komen (die mag ik meestal niet hebben) en ik trek krijg. Glas Bitter Lemon; ga bewust met de auto, zodat ik niet aan de rosé ga.
D: Biefstukje, de kleinste variant (is zo'n 175 gr vlees) en het saladebuffet. Aangezien ik niks met melk/room/yoghurtdressing mag, mag ik wel wat olijven en pitjes door m'n salade.
T: Niks meer, late D.

S: De lunchwandeling schiet er bij in vandaag, wel 3 kwartier staan, lopen en praten. Is niet echt sport, maar wel beter dan zitten, typen en lezen wat ik normaal doe.

Xx[
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 5 februari 2013 @ 08:38:51 #63
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_122496810
het is vele malen makkelijker om de fouten bij anderen te zien dan bij jezelf!

o : drie crackers met kaas
t 1 : smoothie
t 2 : appel
l : yoghurt met muesli + bevroren fruit
t : stuk fruit
d : variatie op gister. Ik heb nog paksoi, lenteui, gekookte en komkommer over dus ik gok op gewokte komkommer, lenteui en paksoi. Gebakken rijst en iets van vegaburger ofzo.
t : weet ik nog niet!

lastige dag!verslapen en levering op werk, hele smalle trap dus dat is doos voor doos naar boven brengen. Dan heb ik meestal wel daarna iets nodig en een smoothie leek me praktisch dus die stond al klaar. snel crackers gepakt want dat kan op de fiets gegeten worden.
Misschien dat ik mijn l verruil voor soep. ik moet sowieso nog ff kijken of ik wel aan mn kcal kom want het lijkt weinig.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 08:39:26 #64
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_122496821
En we gaan er maar weer eens voor hier. -O- :o :@

Gisteren was op zich ok, maar toen ging het idd in de avond weer vreselijk mis. Als ik dat toch eens kon stoppen. :')

O: Brinta
T: Minneola, boterham
S: hardlopen (5k)
L: salade m tomaat en kalkoenblokjes, boterham
T: appel, sultana
D: Broccoli stamppot
T: schaaltje yoghurt

Zo, en nu nog aan zien te houden. :')

Mijn enige houvast is 3 keer in de week hardlopen, dan heb ik iig beweging en extra verbranding. :+

[ Bericht 5% gewijzigd door BE op 05-02-2013 08:59:14 ]
pi_122496895
Ik twijfel of ik ook weer wil aquajoggen. Het kost hier 6.50 plus 2 euro parkeerkosten. Dat vind ik eigenlijk best veel. Een les is 45 minuten. Je mag er twee doen maar de tweede is tot kwart over tien en dat is zo laat... Moeilijk moeilijk moeilijk...

Vandaag ga ik mijn leven beteren. Ik wist gisteren trouwens niet eens dat ik weer zou gaan dieten, het was een plotselinge bevlieging :+
Ik zit vandaag voor het eten niet een paar uur thuis waarin in me vol kan proppen. Ik neem allemaal gezonde dingen mee naar kantoor zodat ik gewoon geen andere keuze heb. Na het werk ga ik gelijk hardlopen en daarna koken. Na het avondeten heb ik bijna nooit trek meer. Ik geef mezelf dus gewoon geen kans.

O: yoghurt met cruesli en lijnzaad
T: 2 rijstwafels, glas tomatensap, appel
L: 2 bruin met kaas. Andijviesalade met ei. Glas yoghurtdrink
T: Appel, bakje vruchtenkwark, halve komkommer
S: Hardlopen, Evy les 1
A: Zweedse ballen van Jamie in 15 minutes. Glas magere melk

Na het hardlopen even naar de Turk voor smoothie materiaal, vanaf morgen geen cruesli meer.
En Joyce, ik kan inderdaad bij de L meer eten. Maar helaas helpt dat niet bij een langer verzadigd gevoel. Mijn stofwisseling is door ziekte niet helemaal kloppend, mijn verzadiging duurt ongeveer 1,5 tot 2 uur. Daarna moet ik iets substantieels eten om niet verschrikkelijk beroerd te worden. Ik moet mijn ritme gewoon goed onderhouden met gezonde dingen.
Spoilers!
pi_122496924
Porridge = pap ;)
Ja doei.
pi_122498083
Hier kost het aquajoggen 7,70. Best veel inderdaad, maar goed, ik moet ergens beginnen. En wil echt niet-niet-niet naar Fit for Free...

Dat van die handdoeken is wel waar Tink, mijn badpak heeft een beetje borst-vulling waardoor ik altijd gigantisch nadruip na het afdrogen = handdoek zeiknat. Zelfs te nat voor de wasmand. Nouja, we zien wel!
pi_122498466
Schop onder mijn hol...baal van mezelf...

O: kwark het cruesli balans, appel, banaan
T: knackerbrod met btje appelstroop
L; volkoren bam rauwe ham, volkoren bam 30+ kaas
D: ravioli met spinazie en.seranoham (voedingscentrum recept)
T: niks
s: balance

verder thee, thee, thee en water, water, water
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 10:14:08 #69
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_122498864
Waar baal je van dan? Toch te veel snoepen? Je lijstje is toch best ok en gisteren toch ook dacht ik.
pi_122498927
Niet eens te veel.snoepen... Maar soms toch toegeven aan te veel lekkers...
De weegschaal stond vanmorgen op 77..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 5 februari 2013 @ 10:22:42 #71
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_122499073
Da's balen. Maar niet te zwaar aan tillen he... tijd van de maand, mss wat zouter gegeten etc.etc.
Het kan zo snel 1-2 kilo fluctueren. Nu even weer in het gareel en dan zie je er volgende week niks meer van. :Y
pi_122499304
Lijstje van de dag...

O: 2 volkoren met cottage cheese
T: volkorenkoekje
L: 4 volkoren (3 met slankie smeerkaas, 1 appelstroop), 10 cherrytomaatjes, kleine appel.
T: sinasappel, handje cranberry-notenmix.
D: quiche met courgette en kastanjechampignons.
T: nog geen idee :)
pi_122499808
Ik heb net besloten dat het stofzuigen van mijn auto ook best als S-momentje gezien kan worden.
Spoilers!
pi_122499895
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 10:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb net besloten dat het stofzuigen van mijn auto ook best als S-momentje gezien kan worden.
Dat heb ik altijd met mn vrijwilligerswerk. Zo'n 40 minuten fietsen en dan een paar uur konijnenhokken poetsen :P
pi_122500022
quote:
17s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 10:53 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Dat heb ik altijd met mn vrijwilligerswerk. Zo'n 40 minuten fietsen en dan een paar uur konijnenhokken poetsen :P
Dat is absoluut sport!
Spoilers!
  dinsdag 5 februari 2013 @ 11:24:30 #76
319308 Tink89
To live is to dance
pi_122500921
Zeker!

Zo was ik tegenwoordig m'n auto zelf ipv dat ik door de wasstraat ga en verder geef ik vanmiddag een lezing die ik van mezelf dus staand en lopend moet geven, ipv zittend op een tafel.. Alle kleine beetjes helpen. Mijn moeder loopt een paar keer per dag extra de trap op en af. Geen echte sport, maar wel wat extra kcal's en iig een goede manier om te beginnen met bewegen.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_122501102
Ik probeer daar ook bewuster mee om te gaan. Ik neem zoveel mogelijk de trap naar beneden als ik op mijn werk weg ga. Helaas heb ik de afgelopen dagen steeds een karretje bij me waardoor ik met de lift moet.
Spoilers!
  dinsdag 5 februari 2013 @ 11:38:11 #78
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_122501366
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 08:20 schreef Tink89 het volgende:

Wat is porridge? En varkensnek? Het klinkt nogal... vies. Sorry :s) En verder denk ik bij je D dat je best zou kunnen kiezen. Dat er spareribs en vis zijn, wil natuurlijk niet zeggen dat je het allebei moet opeten. Overigens is er altijd tijd voor een appel ofzo tussendoor, toch? Die 's ochtends in je tas gooien en eten wanneer het uitkomt, moet toch wel lukken? Herken het probleem wel hoor, vergeet zelf ook nogal eens m'n tussendoortjes of heb er geen tijd voor, maar als je het echt wilt, kan het wel.

zoals mo-blo al zei, porridge is havermout pap :)
hier word alles in het engels geschreven, dus ik ben soms even kwijt wat de nederlandse term ook al weer is :@ net zoals de varkens neck.. volgens mij waren het gewoon schouder karbonaatjes, maar dan zonder botje..

de spare-ribs was niet zo heel veel.. ik kon eigenlijk niet kiezen.. :@ :D naja 1 visje en 4 ribbetjes, dat valt best mee leek me :)
vandaag al beter op weg:
O: havermoutpap ( met de stroop)
t: bolletje pindakaas en een banaan
L: Forel met paksoi en salade en watermeloen als toetje ( en een glas warme chocolade melk)
planning:
t: sinaasappel
D: 2 bolletjes, 1 met kaas 1 met vlees
S: eens kijken of ik het vandaag wel voor elkaar krijg, al is het maar 20 minuutjes op een fiets zitten... :o

[ Bericht 2% gewijzigd door Barreltje op 05-02-2013 12:55:54 ]
pi_122501392
Ik neem nooit de lift op het werk. ga altijd met de trap. Ook omdat de lift bij ons zo onbetrouwbaar is.. Nieuwe lift die elke week kapot is..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_122502084
Ik woon overal best wel dichtbij dus ik fiets soms een stukje om.
pi_122503664
Ik fiets ook zeer regelmatig om, neem op werk bijna altijd de trap. Enige uitzondering is als ik een stapel patiëntenmateriaal in mijn handen heb. Thuis altijd de trap want geen lift, woon op de 3e. Traplopen doet magische dingen voor je benen en kont *)
  dinsdag 5 februari 2013 @ 13:21:36 #82
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_122504815
Bwug... ik loop normaal altijd om 12 uur maar ik zat in een meeting met mijn baas, dus nu pas tijd.
En nu heb ik geen zin meer. :')

*sleept zichzelf overeind...
pi_122504883
quote:
Is het misschien de 650pound virgin?

Hier een video hoe hij er nu uitziet (hij is inmiddels alweer zo'n 80pond kwijt):
Daar heeft hij zijn vriendin, dat is inmiddels uit en nu heeft hij weer een andere vriendinnetje.
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~
pi_122504902
Dubbelpost ><
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~
pi_122506055
Wat een sneu verhaal...
Spoilers!
pi_122506682
Weet er iemand toevallig een dieettechnisch goede vulling voor een dadel? Ik heb gisteren twee pakjes gekocht maar anders dan vullen met Monchou en/of omwikkelen met spek kom ik niet.
Spoilers!
  dinsdag 5 februari 2013 @ 14:15:48 #87
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_122506924
kwark?
pi_122507498
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
Weet er iemand toevallig een dieettechnisch goede vulling voor een dadel? Ik heb gisteren twee pakjes gekocht maar anders dan vullen met Monchou en/of omwikkelen met spek kom ik niet.
Niet vullen :Y)
Ze zijn sowieso niet heel dieettechnisch want suikerrijk.
Ik doe ze door de havermout of maak er raw brownies van!
Be someone that makes you happy
  dinsdag 5 februari 2013 @ 14:34:27 #89
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_122507608
Zo, het werd 4 km ipv 5, maar wel lekker gelopen. *O* Nu aan de lunch. :)
pi_122509357
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:31 schreef Nallie het volgende:

[..]

Niet vullen :Y)
Ze zijn sowieso niet heel dieettechnisch want suikerrijk.
Ik doe ze door de havermout of maak er raw brownies van!
Wel suikerrijk maar slechts 20 kcal per stuk dus geen verkeerd tussendoortje voor af en toe imho.
Spoilers!
pi_122509399
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 15:15 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Wel suikerrijk maar slechts 20 kcal per stuk dus geen verkeerd tussendoortje voor af en toe imho.
Nee het kan wel, maar het is dus wel suikerrijk -> suikerdip.
En ik krijg honger van suiker!
Be someone that makes you happy
pi_122510175
Ik heb een kilo dadels gekregen van een vriend van me. Ze zitten nog verpakt want ik wacht ff een feestje oid af zodat ik er in 1x een heleboel kwijt kan.

Ze zijn trouwens per 4 2 WW punten, en dat is echt heel erg weinig. Dus verantwoorde snack.
pi_122510368
*meldt

*schaam* was ik weer.

Vanmiddag ging de knop om. Ik heb er zat van. Wat ik op het moment weeg weet ik niet, ik zit moed te verzamelen op de weegschaal te gaan staan.

Het zit al een tijdje in mijn hoofd om gezonder en beter te gaan leven, maar het lukt niet zo. Hopelijk met steun vanuit hier wel.

Om gelijk maar met de deur in huis te vallen, het lijstje voor de rest van de dag:
S: 30 minuten stevig lopen.
D: Stamppot zuurkool met veel zuurkool en wat spekjes.
T: Griekse yoghurt met wat rozijnen en kaneel

Morgen:
O: 2 volkoren boterhammen met margerine. 1 met gelderse gekookte worst, 1 met kaas. 1 kop koffie met magere koffiemelk.
T: Minneola
L: 2 volkoren boterhammen met margerine. 1 met kaas, 1 met gerookte, magere ham.
T: Appeltje
D: Kipfilet, zelfgemaakte satesaus, veel sperziebonen, rijst.
T: Griekse yoghurt met wat rozijnen en kaneel

Over de gehele dag drink ik ruim 2 liter water met een drupje limonade.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_122511294
Zo, 200 gram kwark op dus als mijn lichaam de komende 1,5/2 uur nog denkt dat het honger heeft weet ik dat het onzin is.

Calorierijk spul trouwens dat Danio.
Spoilers!
pi_122511351
Kwark met een smaakje?

Gisteren de 30 day shred van jillian micheals gedaan en daarna nog buikdanstraining gehad dus ik heb behoorlijk spierpijn.
Vanmiddag afgesproken met mijn vriend om naar de sportschool te gaan dus daar maar vooral concentreren op krachttraining voor mijn armen (daar heb ik geen spierpijn)
pi_122511564
Ja inderdaad met een smaakje. Ik koop het normaal gesproken eigenlijk nooit maar ik had vorige week kiespijn en dan wil ik perzikyoghurt/kwark en Chinese tomatensoep :7
Spoilers!
pi_122512228
Aha :D dan is het inderdaad niet zo gek dat het calorierijk is.
Volgende keer zelf lekker bv. diepvriesfruit er door gooien.

Damn zie nu pas dat mijn knieen onder de blauwe plekken zitten van de training. Ziet er charmant uit :D
pi_122513516
Precies, heb nog een bak normale kwark in de koelkast staan. Maar toen ik die Danio vorige week kocht was ik én zielig én nog niet aan de lijn op mijn eten aan het letten :+

Even een paar daagjes geen rokjes aan met die blauwe knietjes ;)
Spoilers!
  dinsdag 5 februari 2013 @ 17:18:13 #99
319308 Tink89
To live is to dance
pi_122515105
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 15:31 schreef Zeester het volgende:
Ik heb een kilo dadels gekregen van een vriend van me. Ze zitten nog verpakt want ik wacht ff een feestje oid af zodat ik er in 1x een heleboel kwijt kan.

Ze zijn trouwens per 4 2 WW punten, en dat is echt heel erg weinig. Dus verantwoorde snack.
Sorry als ik bot overkom, maar dat WW er weinig punten aan geeft, wil natuurlijk niet zeggen dat het een verantwoorde snack is... Mijn oom heeft ook WW gedaan en die mocht onbeperkt fruit eten, want dat 'telde niet'... :')

Ik heb net wat nootjes en een boterham aan het lijstje toegevoegd, pas om 19:30 uur eten is echt niet relaxed :(
pi_122515230
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 17:18 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Sorry als ik bot overkom, maar dat WW er weinig punten aan geeft, wil natuurlijk niet zeggen dat het een verantwoorde snack is... Mijn oom heeft ook WW gedaan en die mocht onbeperkt fruit eten, want dat 'telde niet'... :')

Ik heb net wat nootjes en een boterham aan het lijstje toegevoegd, pas om 19:30 uur eten is echt niet relaxed :(
Bij de WW is fruit 0 punten, maar ze adviseren minimaal 2 en maximaal 3 stuks fruit per dag. Dus dat onbeperkt fruit eten is niet helemaal terecht.
pi_122516742
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 16:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
Precies, heb nog een bak normale kwark in de koelkast staan. Maar toen ik die Danio vorige week kocht was ik én zielig én nog niet aan de lijn op mijn eten aan het letten :+

Even een paar daagjes geen rokjes aan met die blauwe knietjes ;)
Paar dagen? Ik ben 2 weken geleden onderuit gegaan met fiets en al in de sneeuw, mn benen zijn nog blauw :')

Ik heb net volkoren bladerdeeg kunnen vinden bij de Ekoplaza :s) Het zal alsnog wel redelijk vet zijn... maar heb zo'n zin in mn favo quiche :9
pi_122517249
quote:
17s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 17:59 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Paar dagen? Ik ben 2 weken geleden onderuit gegaan met fiets en al in de sneeuw, mn benen zijn nog blauw :')

Ik heb net volkoren bladerdeeg kunnen vinden bij de Ekoplaza :s) Het zal alsnog wel redelijk vet zijn... maar heb zo'n zin in mn favo quiche :9
Filodeeg! Werkt erg goed. Jamie heeft een heerlijke spinazietaart online staan :9
pi_122517819
Bij mij blijven blauwe plekken ook erg lang zichtbaar :Y achja het is geen zomer.

Net een uurtje in de sportschool geweest voor krachttraining, bovenlichaam trainen.
En nu lekker geen zin meer om Jillian's 30 day shred te doen.
pi_122517886
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 18:14 schreef An24 het volgende:

[..]

Filodeeg! Werkt erg goed. Jamie heeft een heerlijke spinazietaart online staan :9
Mwah, vind die recepten van Jamie zo'n gedoe altijd... Komt in het weekend ooit wel eens :P Voordeel van deze was wel dat het vegan-bladerdeeg was, dus iig veeeel minder vet :Y
pi_122517900
Ik voel me loom en futloos in m'n ledematen, wat betekent dat ik of een beetje spierpijn heb van gisteren, of ongesteld moet worden, of ziek begin te worden. En ik vermoed gewoon een combo van alle 3. Hopelijk is het morgen beter want blegh.
pi_122518900
Mijn lijstje van vandaag (anders dan de planning, maar heb dit vanmorgen gepland toen mijn dagindeling bekend werd (behalve het koekje en het chocolaatje))
O: yoghurt met muesli
T: banaan en snack'a jack bbq
L: multikorn broodje met gebraden gehakt, volkoren pistoletje met kaas
T: 2 crackers, 1x kaas, 1x grillworst
T: 1 koekje met chocola, kinderchocolaatje
D: bloemkool, aardappel, vegetarisch burgertje
T: sinaasappel

Ik zou alleen nog wat meer variatie moeten aanbrengen in m'n brood/crackerbeleg.. Vind dat soort worst en kaas alleen zo lekker, maar zou dat dan willen beperken naar 1x per dag.. Dus 1x kaas of worst en verder wat betere keuzes.
Over dat koekje en dat chocolaatje baal ik dan wel weer. Op het moment dat ik het uit de kast pak denk ik van, oh dat kan wel 1 koekje en dat chocolaatje kon ik niet afstaan toen m'n moeder aan de oppaskinderen aan het uitdelen was. Achteraf vind ik het gewoon stom.
pi_122520704
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 19:03 schreef BananaPancake het volgende:
dat chocolaatje kon ik niet afstaan
Het kan altijd ;)
Verder geen ramp en gewoon van genieten als je het wil, maar afslaan kan altijd.
pi_122520820
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 19:37 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Het kan altijd ;)
Verder geen ramp en gewoon van genieten als je het wil, maar afslaan kan altijd.
Nou dat chocolaatje vond ik ook oprecht niet zo erg.. alleen jammer dat dat koekje er weer achteraan ging. Van dat chocolaatje genoot ik ook echt.
Het kan sowieso. Het lukte mij vanmiddag alleen even niet ;)
pi_122520919
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 19:38 schreef BananaPancake het volgende:

[..]

Nou dat chocolaatje vond ik ook oprecht niet zo erg.. alleen jammer dat dat koekje er weer achteraan ging. Van dat chocolaatje genoot ik ook echt.
Het kan sowieso. Het lukte mij vanmiddag alleen even niet ;)
Ach een klein chocolaatje en een koekje is nog geen ramp.
Als je er maar wel van hebt kunnen genieten :)
pi_122522638
Even een "stoute" vraag hier weet iemand een goede link daar Zumba dvd's? En dan niet om te kopen maar om via internet binnen te halen?
pi_122522909
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 20:03 schreef J0ycie88 het volgende:
Even een "stoute" vraag hier weet iemand een goede link daar Zumba dvd's? En dan niet om te kopen maar om via internet binnen te halen?
Ideetje om even op torrents te zoeken. En dan ook een programma daarvoor te installeren zoals vuze.
pi_122522935
Hier wel weer een goede dag, fijn in het gareel weer *O*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_122523014
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 20:07 schreef DancingPhoebe het volgende:
Hier wel weer een goede dag, fijn in het gareel weer *O*
Goed bezig! :D
pi_122526651
quote:
17s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 18:32 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Mwah, vind die recepten van Jamie zo'n gedoe altijd... Komt in het weekend ooit wel eens :P Voordeel van deze was wel dat het vegan-bladerdeeg was, dus iig veeeel minder vet :Y
Het is niet bepaald een 15 min recept nee :')
pi_122528303
Badoem tsjing! Ik heb dus gewoon Evy les 1 in een keer helemaal uitgelopen, met groot gemak ook!

Ik ben geweldig en ik ga een verschrikelijk lekker wijf worden!
Spoilers!
  dinsdag 5 februari 2013 @ 21:41:49 #116
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_122528669
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 21:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
Badoem tsjing! Ik heb dus gewoon Evy les 1 in een keer helemaal uitgelopen, met groot gemak ook!

Ik ben geweldig en ik ben een verschrikkelijk lekker wijf!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  dinsdag 5 februari 2013 @ 23:10:57 #117
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_122534478
You go L_S! *O*
pi_122535028
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 23:10 schreef Brighteyes het volgende:
You go L_S! *O*
Wat zij zegt!

En BE, jij ook een *O* omdat je wel ff mooi gelopen hebt!

Ik ben een ontzettende faalhaas. Heb het een goede twee weken volgehouden om op alles te letten en in het gareel te blijven, en nu al weer terug bij af. Ik hááááát eten.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 23:26:03 #119
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_122535263
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 23:21 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Wat zij zegt!

En BE, jij ook een *O* omdat je wel ff mooi gelopen hebt!

Ik ben een ontzettende faalhaas. Heb het een goede twee weken volgehouden om op alles te letten en in het gareel te blijven, en nu al weer terug bij af. Ik hááááát eten.
Jij bent geen faalhaas! En je houdt van eten.
2 weken is niks, het moet je leven worden.
Combineren lieverd, het is moeilijk om een balans te vinden maar die vind je niet binnen een jaar ofzo, helaas.

Wat went wrong volgens jou?
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_122535599
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 23:26 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Jij bent geen faalhaas! En je houdt van eten.
2 weken is niks, het moet je leven worden.
Combineren lieverd, het is moeilijk om een balans te vinden maar die vind je niet binnen een jaar ofzo, helaas.

Wat went wrong volgens jou?
Mja, ik haat soms wel dat het een verslaving lijkt. Ben echt de stomste niet, weet wat goed en niet goed is, weet precies hoe het lichaam werkt, heb dezelfde ervaringen bij diëtisten als iedereen hier. Maar waarom het dan zo moeilijk is om bijvoorbeeld gezond te koken, ipv iets te bestellen, is me compleet onduidelijk. Eerder gooide ik het op depressies, weet ik het. Maar ik zit goed in m'n vel, heb een topbaan, ben bezig met m'n droomstudie, leuke vrienden, mannelijk aandacht, blabla. En dan toch jezelf er niet toe kunnen zetten gewoon normáál te doen.

Mijn probleem is structuur. Van thuis uit niet meegekregen, en blijkbaar erg moeilijk aan te leren. Dan heb ik het dus echt over de basics. Op tijd opstaan, op tijd eten, huis schoonmaken. Ik merk dat als dat goed gaat, het automatisch met eten en bewegen ook goed gaat. Maar ik negeer liever alles, als een kind van 4 :').

Nou ja, morgen weer een dag.
[/R&P]
  dinsdag 5 februari 2013 @ 23:41:25 #121
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_122536013
Heel herkenbaar Clumsy!
Weten en doen...
Maar weet je, je moet het zelf doen en willen. Gelukkig moet je gewoon blijven, hoe dan ook!

Met je eetpatroon gaat het ook goedkomen! Misschien niet binnen 3 maand maar het komt goed.
Dat meen ik eerlijk waar, ga het niet forceren maar probeer weer wat te plannen.

Het knopje komt ECHT wel.

En hoe meer mensen je gaan vertellen hoe je het moet doen, hoe meer je het TOCH niet doet (tenminste zo werkt het bij mij :') )

En nu weer gelukkig zijn :Y
pi_122540501
-300 gram... Zo, en nu gaan we zo verder....

O: bruine bam rauwe ham, bruine bam homr made jam
S: knallen in de bodyshape
L: kwark met cruesli en banaan
T: geen.idee
D: ik twijfel tussen rijst met kip of home made pizza
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_122540536
Ook heel herkenbaar, CC :Y
pi_122540572
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 07:23 schreef Vicky het volgende:
-300 gram... Zo, en nu gaan we zo verder....

O: bruine bam rauwe ham, bruine bam homr made jam
S: knallen in de bodyshape
L: kwark met cruesli en banaan
T: geen.idee
D: ik twijfel tussen rijst met kip of home made pizza
Zat jij niet op je streef al? Ik lees niet alle topics altijd helemaal hoor, dus misschien heb ik een stukje gemist :)
pi_122541001
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 07:37 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Zat jij niet op je streef al? Ik lees niet alle topics altijd helemaal hoor, dus misschien heb ik een stukje gemist :)
uhh ja ZAT... 1,5w nier sporten en te lekker eten....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 6 februari 2013 @ 11:27:31 #126
319308 Tink89
To live is to dance
pi_122545269
Gisteren gewoon helemaal goed gegaan :D
pi_122547062
Toen ik vanmorgen op de fiets zat naar mijn werk besefte ik ineens dat ik niet had ontbeten. En dat was een bijzonder vreemde gewaarwording, want ik ontbijt altijd. Hoe kan ik het nou 'vergeten'?! 8)7
pi_122547104
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 12:25 schreef Isabeau het volgende:
Toen ik vanmorgen op de fiets zat naar mijn werk besefte ik ineens dat ik niet had ontbeten. En dat was een bijzonder vreemde gewaarwording, want ik ontbijt altijd. Hoe kan ik het nou 'vergeten'?! 8)7
ik ben wel eens naar school gegaan zonder bh
en ik heb flinke jetsers en draag daarom altijd een bh
toch kwam ik er pas halverwege de ochtend achter haha

tja soms ben je gewoon niet helemaal wakker :P
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_122547153
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 12:26 schreef rhubarbje het volgende:

Mijn hersens maakten 'boterham' van bh en toen begreep ik zin 2 niet :D :'( :D
pi_122547241
Toen ik nog hele vroege ochtenddiensten werkte (half 7 beginnen) maakte ik vaak de avond van te voren een lunchpakketje klaar wat ik dan in de koelkast klaar legde, maar dat vergat ik ook heel vaak mee te nemen. Super stom, want als je dan thuis bent heb je ook geen zin meer in ijskoude boterhammen met kaas.
pi_122547327
Al die moeite 's avonds voor niets, Zeester!
pi_122547402
Hallo, mezelf even voorstellen;
Ben 33 jaar, man, 1,85 meter en momenteel weeg ik 101 kilo. Wat neer komt op een BMI van 29,5.
Vanaf mijn 16e ben ik al een aantal keer flink afgevallen en aangekomen. Ben een echte jojo.

Mijn laatste "sessie's":
In het tweede kwartaal van 2012 woog ik zo'n 103 kilo(bmi 30,1) waarbij ik na een half jaartje lijnen terugzakte naar de 87 kilo (bmi 25,4). Nu na dat half jaartje lijnen ben ik weer terug bij af, en weeg ik nu dus 101 kilo.

Opnieuw wil ik gaan afvallen, maar de vraag is; hoe kan ik dat bekende jojo-effect tegengaan? Het afvallen vind ik eenvoudig, goed te doen. Maar na een periode van lijnen val ik altijd weer terug in het oude gedrag, snaaien en veel ook. Ik houd mezelf goede voornemens voor: "Ik ga mijn levensstijl aanpassen en wil nooit meer te dik zijn/worden" of "Ik wil dat mijn kinderen een gezonde papa" hebben. Helaas zijn die voornemens gedachten die ik ook weer snel laat vallen.

Ik ben benieuwd hoe jullie het JoJo-effect tegengaan. Hebben jullie nog tips? Moet ik hierover met een diëtist praten? etc.

bvd
webby
to say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, or of what is not that it is not, is true
pi_122547484
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 12:38 schreef webbyplus het volgende:

Ik houd mezelf goede voornemens voor: "Ik ga mijn levensstijl aanpassen en wil nooit meer te dik zijn/worden"

het antwoord is toch echt (als je het mij vraagt) niet zo zeer dieeten maar je levensstijl aanpassen
zorg het voor je vol te houden is
dus ben ook soepel: je mag best eens uit eten en dan ook gewoon een toetje nemen of een fles wijn als je 'gewone' patroon maar gezond is
dus zorg voor 5/6 eetmomenten op een dag gevuld met gezonde en lekkere dingen zodat het vol te houden is
voor de rest van je leven
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_122547595
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 12:26 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Verslapen en hup je gewone broek over je korte pyjamabroek aantrekken en je maar de hele dag afvragen waarom je het nou zo warm hebt :')

O: 2 crackers met vegapaté
T: volkorenkoekje
L: 4 volkoren (2x slankie smeerkaas, 1x philadelphia, 1x appelstroop), 10 cherrytomaatjes, appel.
T: Gedroogde vijg, sinasappel
D: Nog een stuk quiche van gisteravond :9
T: ??????? :)

En niet vergeten straks brood te halen want het is bijna op.
pi_122549055
Mag ik in de OP?
pi_122549369
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 12:28 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mijn hersens maakten 'boterham' van bh en toen begreep ik zin 2 niet :D :'( :D
_O- ik moest heel hard lachen :D
  woensdag 6 februari 2013 @ 14:03:01 #137
319308 Tink89
To live is to dance
pi_122550447
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 13:34 schreef BananaPancake het volgende:

[..]

_O- ik moest heel hard lachen :D
Ik wilde ook heel hard lachen, maar iedereen zit heel reteserieus te werken, dus heb maar even ingeslikt...
pi_122551522
Ik denk dat ik me hier ook maar eens moet aanmelden.
Vrouw 29 jaar, 81kilo, lengte 1,76m

Ik probeer wel op mijn eten te letten, maar ga nog wel eens in de fout en dan gaat het goed fout, niet een chocolaatje maar de hele doos, zeg maar :@.

Ik heb een jaar geleden meegelezen en paar keer geschreven in het topic voor slankies, maar dat ging wel erg snel en ik kon het niet allemaal volgen.
Nu een nieuwe serieuze poging.

Eetlijstje van vandaag:

o: vanilleyoghurt met muesli
l: 3 bruine boterhammen (1x jam en 2x kaas met cherrytomaatje en sla)
t: appel
t: 2x snee roggebrood met kaas
s: bootcamp
d: biefstuk, witlof en aardappels
pi_122554109
Zo, vandaag weer normaal doen. Om de zoveel tijd heb ik van die ughlaatallemaalmaarzitten-dagen, gister was er dus blijkbaar zo één :').

O: 3 vk boterhammen met Dlight jam en een klein vleugje boter.
L: 3 vk boterhammen jam met vleugje boter
T: mango
T2: portiezakje (10g) kroepoek
D: spaghetti met homemade bolognesesaus, met plakjes gegrilde aubergine (die dus voor eerder deze week stond)

Misschien nog een toetje in de zin van yoghurt met een appel en kaneel. Halfvolle yoghurt scheelt maar 15 kcal ofzo per 100 gram met magere, dus ik ga mooi voor hv. Die magere vinnik niet te vreten.

Qua beweging vandaag het huis een flinke poetsbeurt geven.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2013 15:42:48 ]
  woensdag 6 februari 2013 @ 16:06:03 #140
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_122555125
Hallo nieuwe Aanwas! :W Leuk! :Y

Webby, wellicht moet je proberen iets minder snel af te vallen zodat je op een eetpatroon uit komt dat gewoon echt voor langere tijd vol te houden is.

Mijn lijstje van vandaag was een beetje rommelig. Ik weet al niet goed meer wat ik vanmorgen gegeten heb. :? Boterhammen iig, 2 of 3. En dan tussen de middag 2 en net nog 2. Straks nog wat fruit en dan als avondeten maak ik een witlof met ham en kaas en aardappelschijfjes schotel uit de oven.

Beweging bestond ook hier uit het huis opruimen en schoonmaken. :)
pi_122556888
Ik heb vandaag een goede dag :)
O:Bambix en een sinaasappel
T: klein plakje ontbijtkoek
L: Meergranenbroodje met geitenkaas, tijm, honing, pijnboompitjes en sla :9
T: Cracker met kipfilet (voel me vanmiddag niet zo lekker en heb ook geslapen)
D: iets met sperziebonen en gehakt
T: appeltje

S: hopelijk voel ik me straks goed genoeg voor m'n hockeytraining
pi_122557461
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 16:51 schreef BananaPancake het volgende:
Ik heb vandaag een goede dag :)
O:Bambix en een sinaasappel
T: klein plakje ontbijtkoek
L: Meergranenbroodje met geitenkaas, tijm, honing, pijnboompitjes en sla :9
T: Cracker met kipfilet (voel me vanmiddag niet zo lekker en heb ook geslapen)
D: iets met sperziebonen en gehakt
T: appeltje

S: hopelijk voel ik me straks goed genoeg voor m'n hockeytraining
Goed eten en hopelijk voel je je dan weer beter :)

Hier de derde avond dat ik ga sporten, buikdanstraining *O*
Morgen een avondje niet sporten maar wijntjes drinken met vriendinnen.
  Licht Ontvlambaar woensdag 6 februari 2013 @ 17:40:10 #143
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_122558598
Idioot drukke dag vandaag... En een eetpatroon dat niet standaard te noemen valt :') wel genoeg energie verbruikt intussen.

O: 3 cracottes
T: 2 koffie met koffiemelk
L: 4 sneden bruin, kaas, stroop, koffie verkeerd
S: 42 kinderen begeleiden om een zoutdeegbroodje te verven
T: 4 merci marsepein, cappucino
S: 42 zoutdeegbroodjes vernissen
T: glas port... Uitgeteld op de bank
D: Cobb salad, stokbrood
T: roeryoghurt met honing, koffie verkeerd

[ Bericht 1% gewijzigd door Sjeen op 06-02-2013 17:46:14 (Verkeerde code) ]
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Moderator woensdag 6 februari 2013 @ 17:45:59 #144
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_122558852
Ik blijf nog steeds afvallen *O* Inmiddels zit bijna de tweede cyclus van het 17 dagen dieet erop, vanaf zondag mag ik weer brood :9

Mag mijn metertje ook in de OP?

26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_122559238
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:45 schreef MaJo het volgende:
Ik blijf nog steeds afvallen *O* Inmiddels zit bijna de tweede cyclus van het 17 dagen dieet erop, vanaf zondag mag ik weer brood :9

Mag mijn metertje ook in de OP?

[ afbeelding ]

Wauw, nice!

Die eetmeter van het voedingscentrum is wel relaxed overigens.
  Moderator woensdag 6 februari 2013 @ 17:57:39 #146
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_122559321
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:55 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Wauw, nice!

Die eetmeter van het voedingscentrum is wel relaxed overigens.
Heb ik ook een tijd gebruikt :Y Tegenwoordig gebruik ik de app calorieenteller op mijn mobiel, werkt ook heel goed!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_122559645
Tering, ik kom met mijn eten op 1300 kcal uit :'). Straks toch maar even richting AH gaan, om de yoghurt te halen en een toetje te eten. Ik ga toch maar calorieën tellen.
pi_122560087
De eetmeter gebruik ik ook regelmatig ja, heel fijn :Y
pi_122560288
Eigenlijk eet ik gewoon prima, gezond en verantwoord, ik eet alleen veel te veel. Een keukenweegschaaltje met grammen gekocht en toen met de calorieapp. gaan wegen en vergelijken... :{ .

Pfff, 50 gram muesli stop ik in mijn holle kies. En zo meer van die dingen. Rijst, pasta, dan eet ik verantwoord de volkorenvarianten, maar veel te veel!
Aangezien ik bijna alles zelf maak ipv uit een potje ben ik nu dus aan het wegen wat er allemaal in de pastasaus gaat en daar dan de calorieeen over berekenen. Ik geloof dat dat een experiment van een week gaat worden, want eten maken is wel heel bewerkelijk zo
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  Moderator woensdag 6 februari 2013 @ 18:24:11 #150
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_122560353
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 18:22 schreef seasushi het volgende:
Eigenlijk eet ik gewoon prima, gezond en verantwoord, ik eet alleen veel te veel. Een keukenweegschaaltje met grammen gekocht en toen met de calorieapp. gaan wegen en vergelijken... :{ .

Pfff, 50 gram muesli stop ik in mijn holle kies. En zo meer van die dingen. Rijst, pasta, dan eet ik verantwoord de volkorenvarianten, maar veel te veel!
Aangezien ik bijna alles zelf maak ipv uit een potje ben ik nu dus aan het wegen wat er allemaal in de pastasaus gaat en daar dan de calorieeen over berekenen. Ik geloof dat dat een experiment van een week gaat worden, want eten maken is wel heel bewerkelijk zo
Als stelregel moet je gewoon nemen dat koolhydraten (pasta, rijst en aardappelen) veel calorieën bevatten en vis, groente en fruit over het algemeen weinig. Als je dus mindert met koolhydraten en meer groente eet moet het goed komen :)
  woensdag 6 februari 2013 @ 18:32:12 #151
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_122560672
Hij staat er bij Majo! :Y
  Moderator woensdag 6 februari 2013 @ 18:51:57 #152
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_122561378
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 18:32 schreef Brighteyes het volgende:

Ik zit te twijfelen om een broodje te halen op het station. Heb pas 800 calorieën op en eet niet voor half tien en heb nu best trek -O-
pi_122564249
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 18:32 schreef Brighteyes het volgende:
Mijnes er ook bij? ;(
pi_122564434
Lijstje van vandaag:

O: 2 witte (de laatste) broodjes. 1 met magere gerookte rauwe ham, 1 met kaas. Besmeert met halvarine. Kop koffie met beetje magere koffiemelk.
L: 2 bruine boterhammen. 1 met 2 dunne plakjes leverworst, 1 met kaas + mosterd.
T: 1 kandijkoekje, 2 koppen koffie met magere koffiemelk.
D: 125 gram kipfilet. 150 gram spitskool, gewokt met een appeltje erin.

Nu zit ik vol. Qua calorieen nog te weinig, dus straks nog een bakje yoghurt. Eventueel nog mineola vanavond. :)
  woensdag 6 februari 2013 @ 20:00:07 #155
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_122564884
quote:
2s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:49 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Mijnes er ook bij? ;(
Done. :)
pi_122564897
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 20:00 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Done. :)
*O*
  Moderator woensdag 6 februari 2013 @ 20:31:17 #157
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_122566833
Ook maar eens een lijstje posten:

O: bak yoghurt met frambozen en blauwe bessen, kop groene thee
L: noodles met kip
T: actimel, 300 gram worteltjes met humus, broodje filet American met ei
D: zelfgemaakte groentesoep met ballen :9

Niet erg veel. Merk dat ik steeds veel te weinig eet sinds ik brood vervang door andere dingen :@
pi_122569329
Jeej, net terug vd WW en was weer 0,8 af! Nog maar 3,4 te gaan voor ik van die nare honderd af ben! Dat moment kan ik echt wel dromen!

Mijn balkje staat ook nog steeds niet in de OP, zal hem zo ff updaten en herplaatsen.
pi_122569563
pi_122570085
Mijn avondeten was niet lekker en nou denk ik dat ik honger heb omdat ik trek heb in iets lekkers...
Spoilers!
  woensdag 6 februari 2013 @ 21:18:50 #161
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_122570314
Nu wel. :s)
pi_122576823
Yay weer lekker gehockeyd voor het eerst in 2,5 maand :D *O*
pi_122577852
Ik zit hier even een vreetbui te negeren :X
pi_122577914
Fijn om die grens bijna te kunnen doorbreken zeester.

Was je geblesseerd bananaPancake? Maar fijn dat je weer lekker hebt kunnen hockeyen.
  Licht Ontvlambaar woensdag 6 februari 2013 @ 22:49:55 #165
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_122577986
Slapen gaan helpt :Y
pi_122579109
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 22:48 schreef Sethiwe het volgende:
Fijn om die grens bijna te kunnen doorbreken zeester.

Was je geblesseerd bananaPancake? Maar fijn dat je weer lekker hebt kunnen hockeyen.
Ja nog steeds eigenlijk. Heb hielspoor.. geprobeerd rust te houden tijdens winterstop, dus geen zaalhockey, maar helpt allemaal niet.
Mis het.hockeyen dan heel erg ..
pi_122580197
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 22:49 schreef Sjeen het volgende:
Slapen gaan helpt :Y
Ben mn avondeten voor morgen maar gaan bedenken onder het genot van.... een augurk. Nou ja, er zijn ergere dingen :P Snaaitrek is wel gelijk weg.
pi_122580867
Wie weet iets lekkers met bloemkool voor bij de biefstuk? Koken met een sausje eroverheen vereist.... een sausje :P.
  donderdag 7 februari 2013 @ 00:01:17 #169
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_122581828
vandaag feestje op werk en er zou eten zijn maar er was werkelijk gewoon geen magere keuze. ik heb er voor gekozen om te genieten van hetgeen ik at, maar merk gelijk dat ik me vol en onprettig voel.
morgen weer gezond!
pi_122584782
quote:
2s.gif Op woensdag 6 februari 2013 23:38 schreef clumsy_clown het volgende:
Wie weet iets lekkers met bloemkool voor bij de biefstuk? Koken met een sausje eroverheen vereist.... een sausje :P.
Plakken snijden van max 1 cm, zout peper en wat olie erover en minstens 3 kwartier in de oven. Wordt ie lekker nootachtig van.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_122585028
Afgelopen dagen waren prut. Kei beroerd geweest en veel ongezond gegeten. Vandaag maar tegen mezelf gezegd dat ik eens normaal moet gaan doen :@
I solemnly swear i'm up to no good
pi_122585916
Ik ben sinds maandag een halve kilo afgevallen. Ik heb nog niet eens zo verschrikkelijk mijn best gedaan eigenlijk.
Ik merk wel dat ik nu juist veel meer bezig ben met lekkere trek. Het was gisteren een hels karwei om McDonalds, snackbar en Turkse pizza te weerstaan. Het is wel gelukt, ik heb lekker een blikje olijven, wat zelfgeroosterde paprika en een paar blokjes oude kaas op. Veel lekkerder eigenlijk en je doet er ook langer mee.

Ik zal vandaag hel hard mijn best moeten doen. Ik moet straks naar de tandarts en ik heb altijd heel veel last van de verdoving. Zielig op de bank met hoofdpijn en algehele misere enzo. Ik weet niet zo goed wat ik op mijn lijst moet zetten en of dat haalbaar is.

O: yoghurt met cruesli (straks echt naar de Turk voor iets beters)
T: 2 rijstwafel met smeerkaas, appel
L: 3 bruin met kaas of pindakaas
T: 2 peren, perzikkwark
A: Spinazie/bonensalade, kofte, Turks brood
S: hangt af van kiespijn. Kan hardlopen of aquafitten
Spoilers!
pi_122587412
Ik ben voor het eerst in een jaar op de weegschaal gaan staan. Meh. ;(
pi_122587715
quote:
2s.gif Op donderdag 7 februari 2013 10:16 schreef Lonaa het volgende:
Ik ben voor het eerst in een jaar op de weegschaal gaan staan. Meh. ;(
Viel het tegen? -O- Maar nu heb je wel een goed beeld van wat je nog moet doen *O*
pi_122587778
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 10:27 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Viel het tegen? -O- Maar nu heb je wel een goed beeld van wat je nog moet doen *O*
Bijna 2 kg meer dan dat ik dacht, dus opzich viel het wel mee.
Het was alleen zo leuk geweest als het een kilo'tje minder was geweest dan wat ik gedacht had. :P

En inderdaad, nu weet ik alles, weet ik waar ik mee werk en heb ik het idee dat ik echt kan beginnen.

Om dan gelijk maar met een lijstje te komen:
O: 1 kop koffie met halfvolle koffiemelk, 2 bruine boterhammen met halvarine en kaas.
L: 2 bruine boterhammen halvarine en iets.
T: Mineola
D: Kippenbout, rosti, spitskool van gisteren.
T: Bakje yoghurt met kaneel en rozijnen.
pi_122587815
Mooi startlijstje, Lonaa :Y En 2 kilo is gelukkig niet héél erg veel.
  donderdag 7 februari 2013 @ 10:35:03 #177
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_122587918
Als dat de schade is in een jaar vind ik dat echt enorm meevallen hoor! :o Althans, als ik echt een jaar lang nergens op zou letten zou het wrsch heel wat meer zijn dan die 2. :Y :@
pi_122588502
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 10:30 schreef Isabeau het volgende:
Mooi startlijstje, Lonaa :Y En 2 kilo is gelukkig niet héél erg veel.
Dank. :)

quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 10:35 schreef Brighteyes het volgende:
Als dat de schade is in een jaar vind ik dat echt enorm meevallen hoor! :o Althans, als ik echt een jaar lang nergens op zou letten zou het wrsch heel wat meer zijn dan die 2. :Y :@
True, true. Ik vind het ook wel knap. :@ Zeker omdat ik bizar veel alcohol gedronken heb afgelopen jaar. Maar daar tegenover weer geen frisdrank. :P

Keypoint is dat ik het afvallen nu gezond hou, en niet doorschiet. :@
pi_122588622
Daar kom ik weer met mijn Weight-Watchers praatjes, maar bij de WW "geven" ze je ook 2 kilo als een marge voor natuurlijke schommelingen. Onder invloed van een drukke week/ongesteld/vakantie kan je altijd een beetje zwaarder zijn op bepaalde momenten dan anderen, maar zo lang je dat rond de 2 kilo weet te houden is er geen hek van de dam! Dus in dat opzicht ben je binnen de marge gebleven! *O*!
pi_122589197
Zo gisteren eigenlijk niets meer gepost.. Was helemaal total loss toen ik van het werk kwam. Is best pittig weer na 5 maanden aan de slag gaan..

Lijstje van gisteren:

O: Optimel met muesli
T: Paprika, komkommer
L: 3 boterhammen 2 met kipfilet 1 met kaas
T: 2 snack a jacks
D: Roerbakgroenten met extra mager gehakt. En daarna een lekker bakje wintevla, was heel trots dat het bij 1 klein bakje bleef.
T: 1 lu time out koekje

Het enige waar ik tegen aanloop is dat ik te weinig drink. Dus ga zo maar een flesje kopen, kijken of dat dat werkt.

Lijstje van vandaag:

O: Optimel met cruesli
T: Snack a jack
L: Ik denk dat ik een lekkere groente omelet maak, maar dat ligt er aan of ik zo al zin heb om booschappen te doen. Anders lekker 2 boterhammetjes met ei. En 1 met pure hagel!
T: Stuk fruit, eventueel time out koekje
D: Geen idee, tips zijn welkom, een alleen dus wel iet "makkelijks"..
T: Misschien het 2de time out koekje.

Heb vanmorgen ook stiekem al op de weegschaal gestaan.. En er is sinds maandag 1,7 kilo af.. Ongelofelijk, daarom pin ik me er ook niet aan vast, maar als dit maandag nog zo is ben ik reuze blij!

Zeester, doe jij WW online of ga je naar een cursus? Zie jij de cursus als echte toegevoegde waarde?
pi_122589232
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 11:03 schreef Zeester het volgende:
Daar kom ik weer met mijn Weight-Watchers praatjes, maar bij de WW "geven" ze je ook 2 kilo als een marge voor natuurlijke schommelingen. Onder invloed van een drukke week/ongesteld/vakantie kan je altijd een beetje zwaarder zijn op bepaalde momenten dan anderen, maar zo lang je dat rond de 2 kilo weet te houden is er geen hek van de dam! Dus in dat opzicht ben je binnen de marge gebleven! *O*!
Helemaal mee eens hoor! :Y 2 kilo schommelen is helemaal niet erg.
pi_122589400
quote:
2s.gif Op donderdag 7 februari 2013 10:29 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Bijna 2 kg meer dan dat ik dacht, dus opzich viel het wel mee.
Het was alleen zo leuk geweest als het een kilo'tje minder was geweest dan wat ik gedacht had. :P

En inderdaad, nu weet ik alles, weet ik waar ik mee werk en heb ik het idee dat ik echt kan beginnen.
quote:
2s.gif Op donderdag 7 februari 2013 10:59 schreef Lonaa het volgende:

True, true. Ik vind het ook wel knap. :@ Zeker omdat ik bizar veel alcohol gedronken heb afgelopen jaar. Maar daar tegenover weer geen frisdrank. :P

Keypoint is dat ik het afvallen nu gezond hou, en niet doorschiet. :@
Ik snap het niet helemaal. Ben je nou 2 kilo aangekomen ten opzichte van vorig jaar of 2 kilo meer aangekomen dan je verwacht had?
It was delicious.
pi_122589459
J0ycie, wat een goed idee om een lekkere omelet te maken. Dat ga ik vanmiddag ook maar eens maken, heb er nu al trek in.
Spoilers!
pi_122589598
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 11:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
J0ycie, wat een goed idee om een lekkere omelet te maken. Dat ga ik vanmiddag ook maar eens maken, heb er nu al trek in.
Ja en het voordeel is dat het lekker vult! Eet er 2 bruine boterhammetjes bij en je zit goed voel vind ik altijd.

Nu voor het avondeten nog zo'n goed idee ;)
pi_122589894
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 11:31 schreef Sometimes het volgende:

[..]

[..]

Ik snap het niet helemaal. Ben je nou 2 kilo aangekomen ten opzichte van vorig jaar of 2 kilo meer aangekomen dan je verwacht had?
Het is 2 kg ten opzichte van vorig jaar.
En daarmee ook 2 kg meer dan ik verwacht/gehoopt had. :)

Aan de andere kant, het is maar 2 kg, er moet 27 vanaf. :')
pi_122590798
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 11:23 schreef J0ycie88 het volgende:

Zeester, doe jij WW online of ga je naar een cursus? Zie jij de cursus als echte toegevoegde waarde?
Ik doe de cursus, omdat ik thuis geen weegschaal heb/ook niet wil. Ik heb gewoon een beetje die 'extra' motivatie nodig van iemand anders die controleert of ik wel afval of niet, want als ik het alleen voor mezelf doe ben ik bang dat ik vaker 'zondig'. Ik wil het zelf ook echt heel erg graag, maar soms is het gewoon makkelijker als je je voor een ander moet verantwoorden dan alleen voor jezelf.

De cursus op zich vind ik geen giga toevoeging hebben, maar heb een hele leuke coach en vind het uurtje per week dat ik echt bewust met het dieet bezig ben wel echt een toevoeging. Heel soms heb ik geen zin en dan ga ik gewoon na het weegmoment weg.

Voor mij voegt het dus vooral toe dat ik op deze manier een verplichting aanga en dat helpt me enorm.
pi_122590898
BananaPancake hielspoor is wel echt een rot blessure, ik hoop dat je er niet meer last van gaat krijgen nu je het hockey weer hebt opgepakt.

De laatste 5 jaar weet ik het ook elk jaar op 2 kilo te houden, alleen jammer dat dat er dan elk jaar wel bijkomt en ik de grens steeds meer ga verleggen. Och zolang ik maar onder de 75 kilo zit, niks aan de hand, schoof op naar onder de 80kilo en nu zelfs naar onder de 85 kilo. Maar ik moet nu echt die knop omzetten. Ik hoop door hier de eetlijstjes te posten, ik me er ook beter aan kan houden en het een soort stok achter de deur is voor me.

Eetlijstje van vandaag:
o: vanilleyoghurt met muesli
(geen tussendoor want laat ontbeten)
s: hardlopen
l: restje lasagne met aubergine en salade
d: spruitjes met spekjes en aardappels
t: mango
  donderdag 7 februari 2013 @ 12:55:58 #188
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_122592232
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
lijstje van vandaag:
O: pap en een eitje
t: banaan en 2 plakken "O "
L: kippendij, brocolli en 3 aardappelkroketjes
planning:
t: bolletje pindakaas, 1 stuks fruit
D: 2 bolletjes, 1 met runderrookvlees en 1 met "zoetigheid"
S: 45 minuutjes GYM
t: 250 g kwark met een lepeltje light jam :)

oftewel.. ik heb weer sugar rush -O-
pi_122592305
Nieuwe baan *O*. Flink end van m'n huis vandaan, en ik heb geen OV-studentenkaart meer en vind dagelijks 5 euro voor de tram te duur, dus ik ga het fietsen 8-). Ik fiets echt nooit, dus zal het wel ff op moeten bouwen, want denk dat het een minuutje of 40 fietsen is en er zit een flinke brug tussen. Maar dat zal toch flink schelen!

Lijstje van vandaag:
O: havermout met schepje suiker. Morgen met zoetje.
L: lunchen bij het Vlaems broodhuys, voor de kenners :9. Zal het gebrek aan T ook goedmaken.
T: fruit, nog ff kopen
D: biefstukje, bloemkool en aardappeltjes
T: yoghurt met appel en kaneel
pi_122592623
Gefeliciteerd CC!

Als 40 minuten ineens te ver is kan je ook tot halverwege fietsen en verder gaan met het OV misschien.
Spoilers!
  donderdag 7 februari 2013 @ 13:15:26 #191
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_122592907
Lekker CC! *O* En da's best een stukkie fietsen! :o Maar het zet wel aan. :Y
Als het kon zou ik het idd ook doen, mooi meegenomen, reistijd heb je toch wel. :Y
Maar het is me hier toch net even te ver. ;)

Even *O* voor mezelf hoor, net 5km in 29.31 gelopen! *O* Voor het eerst onder het half uur. :)
En ik kan iig al wel weer aan mijn lijf zien dat ik weer aan het lopen ben de afgelopen twee weken. De boel raakt iets meer gelift weer lijkt het. :o :D
Mss dat ik morgen de weegschaal zelfs weer aan durf. ;)
pi_122593855
Hmm na die 2 dagen werken is het lijnen tijdens het gewoon thuis zijn wel weer moeilijk.
Net 3 boterhammetjes met ei op, en vanmorgen dag yogurt geen tussendoortje gepakt omdat de o en l kort op elkaar waren. Maar zie nu al op tegen de middag.. Krijg nu echt snaai trek. Dus denk dat ik nog 1 boterham met pure hagel neem en dan vanavond lekker stukje vlees met salade. En dan misschien 2 of 3 rosti rondjes.. Ga zo wel naar een vriendin en boodschappen doen dus misschien valt het toch wel mee met het snaaien.
pi_122593868
Zo. Even een half uur stevig doorgelopen. *O*

En dadelijk even overleggen of er nog een paar nachten onwijs hard lopen en werken bij komt.
pi_122593907
Gefeliciteerd cc, heerlijk als je kan fietsen naar je werk! En dat opbouwen komt wel.

Goed bezig Be *O*, fijn dat je gelijk verschil merkt aan je lichaam, is een goede motivatie.

Ik heb net ook een ronde hardgelopen, zonder een stukje wandelen of stoppen tussendoor *O*
pi_122594559
(Verwachtte) lijstje van vandaag

O Brinta klein lepeltje honing
T mandarijn
L 2 donkere meergranen boterhammen met Philadelphia
T mandarijn
D couscous met Hawaii saus, kip en groentes
T ? Weet ik nog niet.. Vermoed meloen.

S vanochtend uur wezen zwemmen, vanavond cardio.
pi_122594717
Lijstje van de dag :)
O: 2 crackers met cottage cheese
T: roggebrood met geitenkaas
L: 3 volkoren (2x slankie, 1x philadelphia), 8 cherrytomaatjes, klein appeltje
T: banaan + sinasappel
D: bonensoep, ga nog even nadenken over iets meer groente erin :)
T: magere kwark met muesli en lijnzaad.
  donderdag 7 februari 2013 @ 14:38:26 #197
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_122595583
o : yoghurt met havervlokken, banaan
l : broodje met brie, veeeel komkommer
t : paprika, mineola
d : viskoekjes, gewokte groenten, rijst
t : yoghurt
pi_122597785
BE, onder het halve uur, jij fucking heldin! Ik ga vanavond weer waggelen, en hou jou in gedachten. [/creepy]

Grote voordeel van werken in scrubs is dat ik op werk kan douchen :9. Das toch wel fijn, na zo'n stuk fietsen. Anders zou ik het ook niet doen.
pi_122600575
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:16 schreef Sethiwe het volgende:
BananaPancake hielspoor is wel echt een rot blessure, ik hoop dat je er niet meer last van gaat krijgen nu je het hockey weer hebt opgepakt.

De laatste 5 jaar weet ik het ook elk jaar op 2 kilo te houden, alleen jammer dat dat er dan elk jaar wel bijkomt en ik de grens steeds meer ga verleggen. Och zolang ik maar onder de 75 kilo zit, niks aan de hand, schoof op naar onder de 80kilo en nu zelfs naar onder de 85 kilo. Maar ik moet nu echt die knop omzetten. Ik hoop door hier de eetlijstjes te posten, ik me er ook beter aan kan houden en het een soort stok achter de deur is voor me.

ik hoop het ook niet! :N
Jij ook succes met het afvallen. Goed dat je nu iig wel echt de grens gesteld hebt nu het nog aardig te overzien is. :)
pi_122601750
@ BananaPancake dank je.

Clumsy_clown mischien een hele domme vraag, maar wat zijn scrubs?
  donderdag 7 februari 2013 @ 17:12:35 #201
319308 Tink89
To live is to dance
pi_122601929
BE, wat super! *O* Clumsy, jou gaat dat ook ooit lukken!

Vind sowieso dat hier mooie lijstjes gepost worden vandaag. Niet te veel, niet te weinig, lekker gebalanceerd... Ik ben trots op jullie allemaal! [/sentimentele bui]

Hier een minder dagje doordat een collegaatje speciaal voor mij allergie-proof verjaardagscake gekocht had. Vind het dan rot om de traktatie af te slaan. Geen excuus natuurlijk, maar heb daarom wel m'n granenbiscuitjes laten liggen en m'n lunch aangepast naar minder koolhydraten.

O: 3 volkoren. 1 corned beef, 1 runderrookvlees, 1 dun laagje gestampte muisjes. 250 ml lv yoghurt, theelepeltje suiker.
T: Flinke plak gluten- en lactosevrije cake *glutenvrij was voor andere collega*
Hier zou ik naar huis gaan om te lunchen, maar ik moest onverwachts langer doorwerken en had niks te eten bij me.
L 1: Nog een flinke plak gluten- en lactosevrije cake.
Alsnog naar huis.
L 2: 2 eitjes met een scheut lv melk uit de pan en een plak homemade kruidenbrood.
T: Niks meer door de rare L-tijden.
D: Opbakaardappeltjes met een gehaktbal en sugar snaps. Vriendjelief mocht kiezen vandaag.
T: 250 ml lv yoghurt, theelepeltje suiker.

Volgende week jarig, dus heel veel bakspullen gekocht. Zondag voor de familie wordt het een lv appelcake voor mij en een vlaai die ik niet mag hebben. Woensdag voor paardrijden bak ik nog een lv appelcake. Donderdag op m'n werk wordt het een gluten- en lactosevrije chocoladecake (met boekweitmeel en amandelmeel en extra pure chocolade) en een lv appeltaart. Voor alles geldt dat ik één plak mag. Zondag 1 plak, woensdag 1 plak, donderdag 1 stukje chocoladecake en 1 stukje appeltaart. Als dat de schade is van 4 keer trakteren, vind ik het te overzien...

Xx!
  donderdag 7 februari 2013 @ 17:13:07 #202
319308 Tink89
To live is to dance
pi_122601960
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 17:08 schreef Sethiwe het volgende:
@ BananaPancake dank je.

Clumsy_clown mischien een hele domme vraag, maar wat zijn scrubs?
Het klinkt als van die operatiepakken... :|
pi_122602311
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 17:13 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Het klinkt als van die operatiepakken... :|
Klopt! Sorry, had het wat duidelijker mogen maken :). Maar ik moet me dus sowieso omkleden op werk, dus ff daarvoor douchen is wel lekker.

Ik heb me flink volgegeten bij de lunch... Wel relatief gezond gelukkig, met zuurdesembrood en allemaal verse slaatjes. Alleen wel een toetje achteraf, in de vorm van een petitfour... Het valt me op dat ik steeds vaker bij toetjes 'mwah, was het niet waard' denk, en vaker oversla, dus dat is dan wel positief. Als compensatie ga ik vanavond de biefstuk samen met veel groenten in de wok gooien, is toch wat slanker.

En Tink, voor je verjaardag heb je goede en lekkere plannen, zo te zien!
pi_122603382
Aangezien m'n dagelijks gewichtsverloop een beetje curieus verloopt de weegschaal maar eens aan een test onderworpen. Vanochtend er 5x opgestaan, iedere keer een ander resultaat en verschil tussen hoogste en laagste zo'n 2,5kg :')

Misschien toch maar eens een fatsoenlijke kopen ipv dit Action geval van een paar Euro :')
pi_122604353
Ik merk zo langzamerhand dat naar de supermarkt gaan voor mij echt geen verleiding meer is. Ik weet wat ik mag en niet mag van mezelf en ik koop het ook gewoon niet. Sta niet te twijfelen van zal ik wel/zal ik niet. De verleidingen zijn veel meer buiten de deur, of in sociale situaties. Dat vind ik wel een fijne verandering!
pi_122604647
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 18:21 schreef Zeester het volgende:
Ik merk zo langzamerhand dat naar de supermarkt gaan voor mij echt geen verleiding meer is. Ik weet wat ik mag en niet mag van mezelf en ik koop het ook gewoon niet. Sta niet te twijfelen van zal ik wel/zal ik niet. De verleidingen zijn veel meer buiten de deur, of in sociale situaties. Dat vind ik wel een fijne verandering!
Dat kan ik me wel voorstellen. :)
Ik liep redelijk automatisch door het chips-gangpad vanochtend. Maar heb niks ongezonds gekocht. Wel worteltjes. :D

Avondeten inmiddels op, en ik mag nog zo'n 300 calorieen, dus ik ga vanavond iets lekkers en verantwoords eten. :)
pi_122604946
quote:
10s.gif Op donderdag 7 februari 2013 17:53 schreef tjoptjop het volgende:
Aangezien m'n dagelijks gewichtsverloop een beetje curieus verloopt de weegschaal maar eens aan een test onderworpen. Vanochtend er 5x opgestaan, iedere keer een ander resultaat en verschil tussen hoogste en laagste zo'n 2,5kg :')

Misschien toch maar eens een fatsoenlijke kopen ipv dit Action geval van een paar Euro :')
Ik heb er ook een van de action. En hij moet bij mij nu 3x hetzelfde gewicht achtereen aangeven voor ik het goedkeur. Maar bijna al die digitale hebben dat. Mijn ouders hebben een hele dure en zelfs die heeft het. Nu zijn ze terug naar eentje met zo'n wijzertje.
  Licht Ontvlambaar donderdag 7 februari 2013 @ 19:00:04 #208
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_122605823
Een medisana hier, nauwkeurig op het vervelende af :P

Zo... Een halve kilo afgevallen in 10 minuten. Best jammer dat dat bloedgeven maar drie keer per jaar mag :D
pi_122606192
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 19:00 schreef Sjeen het volgende:
Een medisana hier, nauwkeurig op het vervelende af :P

Zo... Een halve kilo afgevallen in 10 minuten. Best jammer dat dat bloedgeven maar drie keer per jaar mag :D
Plasma mag vaker he :+

En de bonensoep is heerlijk :9
pi_122616228
Ik heb net zooooo lekker gegeten. Gegrilde Grieks gekruide gehaktstukjes met feta, tzaziki van magere kwark en een salade van reuzenbonen, feta, olijven, tomaat, rode ui en spinazie.
Er blijkt maar 225 kcals in zo'n heel blik bonen te zitten! Daar eten we nu samen van en morgen eet ik de salade nog voor de lunch. Hartstikke vullend, ik heb geen T meer nodig straks. Daar is het overigens toch al veel te laat voor.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lucky_Strike op 07-02-2013 22:15:07 ]
Spoilers!
pi_122616911
Pizza -O-
Was niet eens lekker.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_122620082
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 22:06 schreef Vanyel het volgende:
Pizza -O-
Was niet eens lekker.
Is vaak met pizza, dat hij tegenvalt, vinnik.

Hier weer een goede actie: voor het avondeten in slaap gevallen en nu pas wakker... Ik ben niet bang aangelegd, maar vind het nu toch echt te laat om nog te gaan hardlopen. Kakzooi.
pi_122620719
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 22:06 schreef Vanyel het volgende:
Pizza -O-
Was niet eens lekker.
volgende keer zelf maken?

Dt was onze pizza gister

♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_122622046
Dat ziet er echt heel erg lekker uit. Nu heb ik zin in champignons.
pi_122622212
Hij was ook lekker! Volgende keer doe ik kruiden of andere olie in het deeg. Deeg was een btje flauw
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_122627196
Die pizza ziet er goed uit.

Eetlijstje:
O: vanilleyoghurt met muesli
l: 2bruine boterhammen met kipfilet, cup a soup, kiwi en sinaasappel
t: banaan
t: beschuit met muisjes (denk ik)
D: macaroni
t: schaaltje yoghurt/ vla
  vrijdag 8 februari 2013 @ 07:55:24 #217
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_122627635
Zo, het weekmenu is weer gemaakt, althans, voor mij tot en met maandag, daarna is het 10 dagen verrassingsmenu. ;)
Zo eerst kind naar school en dan boodschappen doen. :)

Oh, en het wordt vandaag een rosemary chicken lasagna mt mozzarella en ricotta dus niet echt mager. :@

[ Bericht 22% gewijzigd door BE op 08-02-2013 08:05:09 ]
pi_122627994
Varwachtte lijstje voor vandaag,

O brinta met klein lepeltje honing
T mandarijn appel
L 2 donkere meergranen boterhammen met Philadelphia of een fruit salade met yoghurt
T mandarijn banaan
D boeren omelet met groentes en meergranen boterhammen
T meloen

Sport vanavond cardio of squashen en vanmiddag mooie wandeling met mn hond bedacht van een km of 8. Als het een beetje droog blijft tenminste. Met een beetje geluk morgen op hetzelfde gewicht als vorige week.
pi_122628597
O: Smoothie: spinazie, mango, framboos, magere kwark, yoghurtdrink, lijnzaad
T: Glas tomatensap, appel, 3 maiswafels met smeerkaas
L: Salade van gisteren met 2 bruin
T: Appel, opkikker, blikje olijven, gegrilde paprika
S: Evy les 2
A: Wokje met kip, paksoi, paprika, prei, roerbakmie, een of ander sausje uit de voorraadkast, paar pinda's

[ Bericht 2% gewijzigd door Lucky_Strike op 08-02-2013 09:21:52 ]
Spoilers!
  vrijdag 8 februari 2013 @ 09:30:48 #220
319308 Tink89
To live is to dance
pi_122628968
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 08:34 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Varwachtte lijstje voor vandaag,

O brinta met klein lepeltje honing
T mandarijn appel
L 2 donkere meergranen boterhammen met Philadelphia of een fruit salade met yoghurt
T mandarijn banaan
D boeren omelet met groentes en meergranen boterhammen
T meloen

Sport vanavond cardio of squashen en vanmiddag mooie wandeling met mn hond bedacht van een km of 8. Als het een beetje droog blijft tenminste. Met een beetje geluk morgen op hetzelfde gewicht als vorige week.
Ik vind dit wel heel veel fruit. Alles bij elkaar krijg je zo veel suiker binnen.Nou weet ik dat fruit beter is dan koek, maar er zijn meer gezonde opties voor een tussendoortje... Rijstwafel of een cracker met mager beleg of pindakaas of een soepje met een volkoren soepstengel of yoghurt met wat muesli.

Verder weet ik niet hoeveel groente er in een boerenomelet gaan, maar je kunt een fruittussendoortje ook prima vervangen door tomaatjes, worteltjes, (zoete) paprika of iets anders. Dan wordt je lijstje wat gebalanseerder...

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 09:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
O: Smoothie: spinazie, mango, framboos, magere kwark, yoghurtdrink, lijnzaad
T: Glas tomatensap, appel, 3 maiswafels met smeerkaas
L: Salade van gisteren met 2 bruin
T: Appel, opkikker, blikje olijven, gegrilde paprika
S: Evy les 2
A: Wokje met kip, paksoi, paprika, prei, roerbakmie, een of ander sausje uit de voorraadkast, paar pinda's
Mooi lijstje :) Eet jij nou gegrilde paprika gewoon los? Vind het wel lekker, maar dat heb ik dus echt nog nooit geprobeerd. En gril je dan zelf of haal van die olie-paprika's uit een potje?

Mijn lijstje:

O: 3 volkoren. 1 met 1/2 plakje corned beef, 1 runderrookvlees, 1 gestampte muisjes. 250 ml lv yoghurt.
T: Appel.
L: 4 volkoren. 2 30+kaas, 2 corned beef. Halve komkommer.
T: Appel.
T: 2 granenbiscuitjes.
D: Salade van volkorenpasta, rucola, cashewnootjes, kipfilet, beetje honing-mosterddressing en paprika.
T: Cocktail! Wel maar eentje, ter ere van mijn verjaardag met een vriendinnetje :D
pi_122629002
Ik heb zelf puntpaprika's gegrild en die zijn zo lekker geworden dat ik ze los eet inderdaad. Of samen met een olijfje, ook lekker.
Spoilers!
pi_122629804
Okey, ik ga nu echt beginnen met afvallen.
Ik heb ondertussen een bmi van 28.4, weeg 90.9 kg :X

Mijn plan is om elke dag te koken.
Ik merk, dat als ik moet koken, ik ook niet snack in de middag. Want dat vind ik zonde van mijn eetlust en de moeite die ik in koken stop.
Ook heb ik nu bijna geen snacks meer in de kast liggen, en ik ga ook niet meer naar de snackbar.
Ik ben van plan om te gaan fietsen en wandelen. Hopelijk kan ik dan ook wat beter slapen.
Twiddel
pi_122630175
Vandaag een moeilijk dagje.. Want ik heb geen idee wat ik vanavond eet omdat we bij mijn schoonouders eten. Vind het dan lastig om mijn punten te verdelen.

Maar hier in ieder geval een lijstje met de dingen die ik wel weet

O: Optimel yogurt met muesli
T: Snack a jack en een kiwi
L: 3 Boterhammen met kaas, kipfilet en cup a soup
T: Misschien een cracker of een plakje ontbijt koek
D: Eten bij schoonouders, het toetje laat ik denk ik staan als het eten wat vetter uitvalt, en als het me allemaal meevalt neem ik wel een toetje
T: Denk dat ik vanavond voor een lekker cappucino ga met een time out koekje

Morgenavond komen er vrienden langs. Dus denk dat ik voor savonds gezonde snackjes ga halen snoep tomaatjes komkommertjes en voor de mannen wat nootjes. Gelukkig is dat een vriendin die zelf ook aan de lijn is en die mij wel heel erg steunt in mijn poging dus ik denk dat het geen al te grote verleiding word.
pi_122630265
En mijn vriend moet echt de weegschaal gaan verstoppen. Waar er gisteren nog 1,7 kilo af was was het nu maar 1 kilo.. Haha naja maar, 1 kilo is natuurlijk ook prima!
  vrijdag 8 februari 2013 @ 10:24:25 #225
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_122630298
lijstje:
07:20 O: pap met 1 eetlepel stroop, 1 gekookt eitje
10:00 t: 2 plakken"O" met roomboter, 1 banaan
planning:
12:00 L: Vleesje met groente en salade
15:00 t: boterham pindakaas + fruit
19:30 D: vis/vlees met groente en aardappelen/rijst/pasta

en soms wou ik dat ik ook slechte gewoontes had.. zoals naar de snackbar gaan etc. die kan je wat makkelijker aanpakken.. ik vind hel heeeeel moeilijk om het eetpatroon rigoreus aan te passen, omdat het om de kleine dingetjes gaat (zoals de stroop en de "O" )
pi_122630516
O: 2 crackers met vegapate
T: rijstwafel
L: 4 volkoren (2x slankie, 1x philadelphia, 1x appelstroop), cherrytomaatjes, klein appeltje
T: sinasappel, kiwi
D: Zelfde als gisteravond, bonensoep.
T: waarschijnlijk niet, vergadering van 19:30-22:00 :O. Zal dan wel een kop koffie worden.
pi_122630749
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 10:19 schreef J0ycie88 het volgende:
Vandaag een moeilijk dagje.. Want ik heb geen idee wat ik vanavond eet omdat we bij mijn schoonouders eten. Vind het dan lastig om mijn punten te verdelen.

Maar hier in ieder geval een lijstje met de dingen die ik wel weet

O: Optimel yogurt met muesli
T: Snack a jack en een kiwi
L: 3 Boterhammen met kaas, kipfilet en cup a soup
T: Misschien een cracker of een plakje ontbijt koek
D: Eten bij schoonouders, het toetje laat ik denk ik staan als het eten wat vetter uitvalt, en als het me allemaal meevalt neem ik wel een toetje
T: Denk dat ik vanavond voor een lekker cappucino ga met een time out koekje

Morgenavond komen er vrienden langs. Dus denk dat ik voor savonds gezonde snackjes ga halen snoep tomaatjes komkommertjes en voor de mannen wat nootjes. Gelukkig is dat een vriendin die zelf ook aan de lijn is en die mij wel heel erg steunt in mijn poging dus ik denk dat het geen al te grote verleiding word.
Ff bellen naar ze; wat eten we vanavond? :D Ook leuk idee voor de snackjes is cherrytomaatje met mozzarella bolletje op een prikkertje en een blaadje basilicum ertussen. Niet teveel van maken, kan je er ook niet teveel van eten :)

Ik ben nu officieus ziek... voel me op zich prima, maar word wel van alles wat ik eet misselijk :{ gisteren voelde ik me gewoon helemaal kut, dus op zich al een verbetering..
O: 2 meergranen boterhammen met gebraden gehakt (moet op)
T: 2 rijstwafels met smaakje (bbq)
L: superfoodshake (als ik de deur uit kan)
T: weet nog niet
D: weet nog niet

S: heel misschien hockeyen als ik me beter ga voelen, anders niet. Verder werken aan het bedenken van een onderwerp voor m'n scriptie. Daar gaat voor mij ook heeel veel energie inzitten :{w

[ Bericht 13% gewijzigd door BananaPancake op 08-02-2013 10:45:16 ]
pi_122631347
Hier een beetje een dubbele dag.
Over een uurtje of 2 ga ik weg, en dan draai ik een 10 uur keukenshift.
Hard werken, warm, veel lopen, dus een goede S. :P

Ik proef en snoep niet veel, dus dat is goed, maar ik vergeet te eten als ik aan het werk ben. En ook als we dan kunnen eten, eet ik weinig. Geen honger, nog druk. Dan eet ik meestal om 11 uur 's avonds pas een tosti ofzo.
Of om 7 uur alleen een beetje sla.

Dat gaan we iig proberen te veranderen.

Dit is de bedoeling:
O: 1 cracker met een plakje grillworst. 2 bruine boterhammen met rauwe ham. Kop koffie met melk.
T: Koffie met melk. Iets van fruit indien aanwezig in de keuken. Of een koekje. In ieder geval iets.
L: Broodje, dat ik straks speciaal ga kopen.
T: Proeven wat ik kook.
D: Wat er op tafel staat. Stukje vlees, veel groenten en/of salade, beetje aardappels/rijst of pasta.

Dit moet m maar worden. Zit er al beter uit dan normaal als ik werk. :')
pi_122631466
Lonaa is het niet goedkoper en gezonder om een L mee te nemen?
pi_122631757
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:06 schreef Sarabi het volgende:
Dat dacht ik ook toen ik het gepost had... :')

Dan neem ik 2 bruine boterhammen mee met sla en kaas. En dan kijk ik in de keuken wel of er nog iets van komkommer ligt. Of iets anders fijns.

Oh! En ik heb ook nog worteltjes. Ik denk dat ik er daar ook wat van meeneem, kan ik tussendoor nog wat eten.
pi_122632312
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:06 schreef Sarabi het volgende:
Hoeft niet per se gezonder te zijn.. mits je de juiste keuze broodje maakt.
pi_122632373
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:32 schreef BananaPancake het volgende:

[..]

Hoeft niet per se gezonder te zijn.. mits je de juiste keuze broodje maakt.
Zoals het bekende broodje gezond? ;)
pi_122632971
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:34 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Zoals het bekende broodje gezond? ;)
Haha nee die juist niet :P tenzij zonder mayonaise, dan is er op zich ook niks mis mee vind ik.
Gewoon een bruin broodje uitkiezen. Ligt eraan waar je het koopt, maar bij sommige plekken mag je het beleg gewoon zelf uitkiezen en dan kan je dus een heerlijk gezond broodje maken.
Bij broodjeszaken liggen vast ook wel redelijk gezonde keuzes, zoals gewoon een bruin broodje kaas of iets met geitenkaas ofzo. :)
pi_122633208
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:55 schreef BananaPancake het volgende:

[..]

Haha nee die juist niet :P tenzij zonder mayonaise, dan is er op zich ook niks mis mee vind ik.
Gewoon een bruin broodje uitkiezen. Ligt eraan waar je het koopt, maar bij sommige plekken mag je het beleg gewoon zelf uitkiezen en dan kan je dus een heerlijk gezond broodje maken.
Bij broodjeszaken liggen vast ook wel redelijk gezonde keuzes, zoals gewoon een bruin broodje kaas of iets met geitenkaas ofzo. :)
Als je zelf het beleg kan kiezen is het al een stuk beter :Y maar die vind ik vooral ook erg duur.
Maar zo'n kant en klaar broodje gezond met 2 stuks kaas en 2 stuks ham :X
pi_122633386
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 12:03 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Als je zelf het beleg kan kiezen is het al een stuk beter :Y maar die vind ik vooral ook erg duur.
Nee, die zou ik nooit kopen. Vind ik ook vies.

"Kopen" betekend, we gaan naar de Jumbo, ik kies een fijn pitten en zadenbroodje, ik koop een pakje rookvlees, rauwe ham, whatever, ik smeer mijn broodje, ik kijk in de keukenkoelkast of er nog iets als komkommer of sla ligt, dat flikker ik er ook bij op. TADA! Broodje.

Maar meenemen is sowieso goedkoper, dus beter. :P
pi_122633502
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 12:03 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Zit er zoveel op :o :D Ik neem het nooit eigenlijk, lust geen ham.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 12:19:56 #237
319308 Tink89
To live is to dance
pi_122633695
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 12:13 schreef BananaPancake het volgende:

[..]

Zit er zoveel op :o :D Ik neem het nooit eigenlijk, lust geen ham.
Ja, net als op zo'n broodje van La Place ofzo. 2 dikke plakken is niks, net als zoveel roomkaas dat het overal tussen je broodje uitloopt als je een hap probeert te nemen...

En Lonaa, je kunt natuurlijk ook zelf aan het begin van de week een zak brood/broodjes op je werk neerleggen, met wat beleg in de koelkast en een komkommer of iets anders lekkers. Dat is niet duurder dan thuis en het voorkomt 'zompig' brood :D
pi_122634244
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 09:30 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik vind dit wel heel veel fruit. Alles bij elkaar krijg je zo veel suiker binnen.Nou weet ik dat fruit beter is dan koek, maar er zijn meer gezonde opties voor een tussendoortje... Rijstwafel of een cracker met mager beleg of pindakaas of een soepje met een volkoren soepstengel of yoghurt met wat muesli.

Verder weet ik niet hoeveel groente er in een boerenomelet gaan, maar je kunt een fruittussendoortje ook prima vervangen door tomaatjes, worteltjes, (zoete) paprika of iets anders. Dan wordt je lijstje wat gebalanseerder...

[..]
Ja zat er zelf ook aan te denken dat ik misschien wat minder fruit moet eten. Misschien een soepje idd. Is cup a soup te zout of kan dat wel?

In boerenomelet gaan bij mij althans deze groentes in; broccoli, bloemkool, wortel, spinazie, prei en ui. Meestal hak ik er wat van fijn voor in m'n ei en de rest eet ik er naast bij. Omdat het ei anders te gevuld wordt en dat is dan niet lekker.
pi_122634587
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 12:19 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ja, net als op zo'n broodje van La Place ofzo. 2 dikke plakken is niks, net als zoveel roomkaas dat het overal tussen je broodje uitloopt als je een hap probeert te nemen...

En Lonaa, je kunt natuurlijk ook zelf aan het begin van de week een zak brood/broodjes op je werk neerleggen, met wat beleg in de koelkast en een komkommer of iets anders lekkers. Dat is niet duurder dan thuis en het voorkomt 'zompig' brood :D
True. Het is alleen vrijwilligerswerk en geen vaste dagen. Kan best zijn dat ik er vanaf nu een week niet kom. :')
En in de "vrije koelkast" kan iedereen bij, en dan vreten ze je broodjes op. :P

Maar, het is geen slecht idee gewoon brood mee te nemen als ik een keukendienst draai. Meestal denk ik "ik eet daar wel" maar dat schiet er altijd bij in.

En ik maak geen tijd om te eten, dat is ook wel een heel groot struikelblok.

Nu even de hond uitlaten, 20 minuten stevig doorlopen, dan 15 minuten fietsen en gaan.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 13:03:14 #240
319308 Tink89
To live is to dance
pi_122635167
Ik ga lunchwandelen :W
pi_122636186
quote:
2s.gif Op donderdag 7 februari 2013 23:00 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Is vaak met pizza, dat hij tegenvalt, vinnik.
Toen ik na de eerste nog zat te kijken of ik bij iemand anders bij kon snaaien had ik dat nooit. Nu ook vaak.
pi_122640440
En over zelfgemaakte pizza gesproken :9
Eergisteren weer heerlijk gegeten:

BBQ kip deze keer
  vrijdag 8 februari 2013 @ 15:29:24 #243
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_122640650
Nice, al die pizza's! :o

Ik heb net de voorbereidingen getroffen voor de Rosemary Chicken Lasagna en nu rammelt mijn maag. :D Het ruikt hier zo lekker! :Y
pi_122641018
Ziet er lekker uit Sarabi!

Zelf pizza´s maken is sowieso :9 Ik deed er alleen altijd heel veel verschillende kazen op, maar als ik het nu nog eens ga maken, maak ik ook een gezonde variant!

Volkorenpizza heb ik ook wel eens van gehoord geloof ik..
pi_122641111
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 15:37 schreef BananaPancake het volgende:
Ziet er lekker uit Sarabi!

Zelf pizza´s maken is sowieso :9 Ik deed er alleen altijd heel veel verschillende kazen op, maar als ik het nu nog eens ga maken, maak ik ook een gezonde variant!

Volkorenpizza heb ik ook wel eens van gehoord geloof ik..
Ik heb nu voor het eerst de kaas afgewogen. 20 gram geraspte kaas is echt niets -O- maar goed verder genoeg smaakjes die je kan toevoegen die minder kcal hebben.
pi_122648950
Mijn schoonmoeder heeft wortelstamp gemaakt. Dus de schade valt mee, klein stukje rookworst en een heel klein stujje speklap. Geen toetje. Ik ben trots!
pi_122653565
Wij hebben net patat op. Smaakte voor geen meter maar ik denk dat ik niets echt lekker vind op het moment. Ik heb vanochtend een telefoontje gekregen dat mijn oma een inslaapmiddel krijgt waardoor ze na verloop van tijd in coma raakt en zal sterven over een paar dagen. Dus nog even naar haar toe, afscheid nemen, etc. En nu voel ik me heel vreemd.
Maar goed, ze wil graag dood, lijdt niet en is er helemaal klaar voor. Dus alles is eigenljk heel fijn gelopen, ik kan me eerlijk gezegd geen beter einde voorstellen. Maar toch is het kut. Dus heb ik patat op omdat ik niet de helderheid van geest heb om te koken.
Spoilers!
pi_122657050
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 20:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij hebben net patat op. Smaakte voor geen meter maar ik denk dat ik niets echt lekker vind op het moment. Ik heb vanochtend een telefoontje gekregen dat mijn oma een inslaapmiddel krijgt waardoor ze na verloop van tijd in coma raakt en zal sterven over een paar dagen. Dus nog even naar haar toe, afscheid nemen, etc. En nu voel ik me heel vreemd.
Maar goed, ze wil graag dood, lijdt niet en is er helemaal klaar voor. Dus alles is eigenljk heel fijn gelopen, ik kan me eerlijk gezegd geen beter einde voorstellen. Maar toch is het kut. Dus heb ik patat op omdat ik niet de helderheid van geest heb om te koken.
*knuffel* voor dit soort moeilijke momenten! Maar wel fijn dat je oma er vrede mee heeft! Geniet maar fijn van alle momenten met familie in de komende tijd, dat helpt vast (een beetje)!

Ik heb vanavond afhaal-surinamer gegeten wegens een veel te grote stapel afwas die mijn huisgenootje eigenlijk zou doen. Maar het was echt intens lekker en heb de halve portie opgegeten, dan doneer ik de rest morgen wel aan m'n huisgenootje (na de afwas :P)
pi_122657191
Helaas geen beschuit met muisjes, maar een muffin genomen.

Morgen ook een verjaardag eind van de middag, na een dag werken, wordt lastig om de verleiding te weerstaan.

Planning voor morgen
O: vanilleyoghurt + muesli
l: 2 bruine boterhammen philadelphia, cup a soup, sinaasappel en kiwi
t: verjaardag zo min mogelijk
d: soep + broodjes
t: ?
pi_122658633
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 15:25 schreef Sarabi het volgende:
En over zelfgemaakte pizza gesproken :9
Eergisteren weer heerlijk gegeten:

BBQ kip deze keer
[ afbeelding ]
SNES _O_
pi_122660106
quote:
Veel sterkte de komende tijd.
pi_122661105
Veel sterkte L_S.

Oh lord :'). Ik heb van een Belgische collega m'n favoriete zak chips gekregen, want die verkopen ze hier niet (Pickles van Lays :9 :9). Die zit me aan te staren :').
pi_122661187
quote:
11s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 23:12 schreef clumsy_clown het volgende:
Veel sterkte L_S.

Oh lord :'). Ik heb van een Belgische collega m'n favoriete zak chips gekregen, want die verkopen ze hier niet (Pickles van Lays :9 :9). Die zit me aan te staren :').
Mijn favoriete is ook Belgisch: Zout & Peper! Maar Pickles vind ik ook al lekkerder dan alle chips hier in NL.

(shit nu wil ik chips!)
pi_122661404
Sterkte L_S! :*
Ja doei.
pi_122662061
quote:
11s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 23:12 schreef clumsy_clown het volgende:
Veel sterkte L_S.

Die is idd heerlijk!
pi_122668099
quote:
Heel veel sterkte.. Ik heb op die manier ook afscheid genomen van mijn opa, en dan gaf mij zelf veel rust en vrede, hopelijk is dit voor jou ook het geval.
  zaterdag 9 februari 2013 @ 11:10:44 #257
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_122670131
Mijn favoriet is Barbecue Flavour v Lays. Maar die verkopen ze gelukkig ook niet hier in NL.

Hier voelt het zowaar weer alsof ik een klein beetje terug in het gareel ben.
Donderdagavond nog een zak chocotoffs soldaat gemaakt en vanaf toen een vast-dagje ingelast. Gisteren met de lunch alleen twee eitjes gegeten en toen 's avonds gewoon avondeten.
Het voelt een beetje of ik de boel weer iig een klein beetje heb gereset. Iig nu geen bizarre eetdrag meer.

En verder pies ik me ongans, dus ik hield ook vocht vast als een gek.

Vanmorgen 90,3 dus de schade nog wel beperkt, toen ik begin december uit de bocht vloog zat ik al op 92,4 toen ik aan de rem trok. Helaas wel 3 kilo boven de alltime low...
  Moderator zaterdag 9 februari 2013 @ 12:09:46 #258
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_122671409
:W weer een halve kilo afgevallen *O* Ga nu richting de 75 kilo :o onwerkelijk, de laatste jaren bleef ik maar rond de 80 hangen :D

Mijn nieuwe broek die ik nu een week heb begint al af te zakken _O-
pi_122671646
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 12:09 schreef MaJo het volgende:
:W weer een halve kilo afgevallen *O* Ga nu richting de 75 kilo :o onwerkelijk, de laatste jaren bleef ik maar rond de 80 hangen :D

Mijn nieuwe broek die ik nu een week heb begint al af te zakken _O-
*O*

Weegschaal stond vanmorgen op 75,9... gaat weer de goede kant op dus..

Lijstje van gister:
O: 2 bruine boterhammen met appelstroop
S: 50 minuten mid.impact bodyshape en 50min bodybalance
T: 2 plakjes ontbijtkoek
L: 1 bruine boterham met kaas
D: 3 pannenkoeken, 1 met stroop, 2 met appelstroop

Lijstje van vandaag:
O: bruine boterham hagelslag, bruine boterham filet american
B: rondje markt met zware tassen
T: handje nootjes, handje chocorozijntjes :9
B: boodschappen doen en met ik gok een tas of 4 2 trappen op en af
T: geen idee
D: tomatensoep met peterselieroom (balansdagrecept van voedingcentrum)
T: no clue, ik gok weinig

Weekmenuutje is gemaakt, altijd fijn! Staan lekkere maar verantwoorde dingen op.
Morgen pitabroodje met eiersalade... ook balansdagrecept van voedingscentrum..TE lekker
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Moderator zaterdag 9 februari 2013 @ 12:38:58 #260
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_122672279
Ook goed bezig Vicky ^O^ We gaan bijna gelijk op nu *O*
pi_122672639
Ik.zit nog 0,9 boven mijn alltime low.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 9 februari 2013 @ 13:22:37 #262
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_122673426
Laisje:

O: Brinta
T: 2 plakjes roggebrood met kaas
L: 2 boterhammen met 2 eitjes (roerei), 1 boterham m pindakaas
S: zometeen 45 minuten hardlopen, althans, dat is het plan. ;)
T: fruit (appel en minneola ofzoiets)
D: 2 pannekoeken met klein beetje stroop, salade met kalkoenblokjes en tomaat
T: yoghurt met handje cruesli

Ik heb geen idee hoe ik Kcals-gewijs uit valt, ik wil eerst maar weer eens terug naar normaal eten.
pi_122673750
Ah, roggebrood, goed idee. Dat ga ik zo halen.
pi_122677908
Lijstje van gisteren. ;(:

O: 2 boterhammen met pasham, koffie met melk.
T: Cracker met grillworst
L: 1 krentenbol met kaas
T: 1 kop broccolisoep
D: 1 kop broccolisoep + tosti
T: Bier :')__

S: 20 minuten stevig wandelen. 6 uur staan/lopen/rennen in de keuken.
Vocht: liter water, halve liter limonade, glas sinas, glas cola light.

Right. Dat doen we vandaag beter.

Vandaag:
O: 2 krentenbollen met kaas, kop koffie met melk.
T: Niks. O was om 12 uur ofzo.
L: Wat worteltjes
T: Cracker met iets wat nog in de koelkast ligt.
D: Eigen gemaakte shoarma, veul sla, yoghurt/muntsaus.

S: 30 minuten stevig wandelen. En zo even als een wervelwind in huis schoonmaken.
pi_122680425
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 08:16 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Heel veel sterkte.. Ik heb op die manier ook afscheid genomen van mijn opa, en dan gaf mij zelf veel rust en vrede, hopelijk is dit voor jou ook het geval.
Thanks allemaal voor de lieve woorden.

De manier waarop dit gaat, zo zonder pijn rustig inslapen, is inderdaad eigenlijk perfect. Echt mooi dat dit zo kan, dat dood gaan niet perse erg hoeft te zijn voor de persoon zelf en diens omgeving.
Spoilers!
pi_122680928
Ik zit gelukkig ook weer dicht op mijn ATL, hopelijk binnenkort er over heen. O+
It's all fun and games until someone loses a head
Mijn nagellakjes
Londena Blog
pi_122682112
Sterkte Lucky.

De tomatensoep was heeeeerlijk..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_122682546
Fijn dat t een mooi afscheid is LS.
  zaterdag 9 februari 2013 @ 19:26:33 #269
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_122684616
ooh wat naar, LS!
mijn opa is nog niet zo lang geleden overleden en mijn oma is volgens het tehuis ook haar laatste levensfase ingegaan en het is niet makkelijk!
sterkte de komende tijd.
pi_122688603
Sterkte LS.
RandomMoron jij ook sterkte.
Blijft altijd moeilijk om afscheid te nemen van je opa en of oma.

Vanavond te weinig gegeten op de verjaardag en nu HONGER... Heb al een paar wortels opgegeten, maar heb gewoon snaai zin.
pi_122689220
Vandaag me netjes ingehouden.. Maarja nu ga ik carnaval vieren dus dat gaat wat worden :')
pi_122690372
Plezier is ook belangrijk!
Gewoon heel actief zijn op de dansvloer, dan heb je minder tijd om te drinken en dans je alle drankjes er af ;).
Veel plezier.
  zaterdag 9 februari 2013 @ 22:25:15 #273
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_122692523
Sterkte L_S.
pi_122704005
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 21:39 schreef Sethiwe het volgende:
Plezier is ook belangrijk!
Gewoon heel actief zijn op de dansvloer, dan heb je minder tijd om te drinken en dans je alle drankjes er af ;).
Veel plezier.
Nou flink gedanst en ben behoorlijk gaar dus hopelijk heeft het dansen een beetje geholpen want het bier vloeide rijkelijk..maar tja het is maar 1 keer per jaar carnaval.
  Licht Ontvlambaar zondag 10 februari 2013 @ 10:28:52 #275
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_122704454
Lucky :*

Note to self: in het vervolg fatsoenlijk eten voor je de stad ingaat om carnaval te vieren... Blegh
pi_122705391
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 13:33 schreef clumsy_clown het volgende:
Die van de Lidl is écht lekker én makkelijk mee te nemen. Komt in pakjes van 2 plakjes :9 Heb ook vaak een potje pindakaas bij me, op m'n werkplek op de uni bijvoorbeeld, daar kan ik dan altijd wel wat eten als ik onverwacht langer blijf of gewoon als ik trek heb :)
Ja doei.
pi_122705586
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 13:33 schreef clumsy_clown het volgende:
vind ik erg lekker met geitenkaas en honing.. ik.ben helaas nog geen.30+ geitenkaas tegengekomen..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 10 februari 2013 @ 11:44:43 #278
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_122706115
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 11:17 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Die van de Lidl is écht lekker én makkelijk mee te nemen. Komt in pakjes van 2 plakjes :9 Heb ook vaak een potje pindakaas bij me, op m'n werkplek op de uni bijvoorbeeld, daar kan ik dan altijd wel wat eten als ik onverwacht langer blijf of gewoon als ik trek heb :)
Die heb ik idd. :9
En pindakaas heb ik idd ook in mijn laatje staan. :D
pi_122707436
Eten jullie vaak pindakaas? Ik weet dat het met mate helemaal niet slecht voor je is, maar ik vind het voor mij echt een risico-broodbeleg, omdat het zo'n glijdend pad is van 'een normaal laagje pindakaas' naar 'pindakaas met een klein beetje brood erbij'. Hetzelfde geld trouwens voor pure vlokken, dat kan ook best op z'n tijd, maar het is zo moeilijk in controle te houden.
pi_122707654
Ik vind pindakaas alleen lekker als het een dun subtiel laagje is. Er gaat namelijk nog altijd een geweldig verhaal in de familie rond over een klein douche-eendje die tijdens een logeerpartijtje bij tante M en oom K al huilend aan tafel zat met een boterham met een extra dikke laag pindakaas voor haar neus... " :'( :'( :'( :'( :'( Ik lust geen pindakahahahaahahaaaas :'( :'( :'( :'( :'( "
Zegt wel genoeg denk ik. Heb het moeten leren eten. :D

Lijstje voor vandaag:
O: 2 volkoren met een gekookt eitje
T: 10 gram pure chocolade :9
S: Huis gepoetst *)
L: 4 volkoren, beleg ga ik zo eens over nadenken. Heb nog wat 30+ kaas liggen die niet lekker is, behalve bij een tosti... Hmmm.
T: Fruit.
D: Aardappeltjes en venkel uit de oven
T: magere kwark met muesli.

En morgen ga ik voor een maand op een ander deel van het lab werken, waar ik normaal de hele dag op mn reet achter een microscoop zit, ga ik nu aan de slag op de moleculaire. Veel lopen, met machines bezig zijn. Ben benieuwd wat dat voor extra effect gaat hebben.
  zondag 10 februari 2013 @ 16:01:39 #281
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_122715752
*O*
Net in de supermarkt en ik mocht van mezelf daar wel een tussendoortje kiezen. En dat lukte niet. :') Dus toen maar een appel gekozen en net thuis nog 2 roggebroodjes met kaas gegeten. :) *overwinning*
pi_122722853
BE, bazin! :D
pi_122725508
BE *O*.

Hier lag er net allemaal chocola en chips op werk op tafel, en ik heb 1 chipje gepakt voor de smaak en verder niets. Ha.

O: brinta, banaan
T: 20 gram chocola
L: sesambroodje met gegrilde groenten en feta
T: 200 gram ananas
D: verse preistamppot van de AH. Die zijn nieuw: dagvers, best veel groente, 580 kcal, en best te eten!

Heb 16uursdienst dus wellicht straks nog een banaan of appel, als ik niet naar bed kan.
pi_122725887
Teringjantje, kom nog 500 kcal tekort terwijl ik het idee heb constant gegeten te hebben vandaag. Ik denk dat ik voortaan standaard een toetje eet ook. Kwark met iets ofzo. Heb ik altijd wel trek in na het eten, en blijkbaar kan ik het hebben.
pi_122727976
Douche-eendje onder werktijd extra beweging, is mooi meegenomen.

Be wat knap dat je geen tussendoortje mee hebt genomen, maar voor een appel koos.

Clumsy- clown 16 uur werken, pff heftige dienst. Wat goed dat je je kan beheersen door maar 1 chipsje te nemen en 1 blokje chocola.

Eetlijstje van vandaag
O: vanilleyoghurt muesli
l: 2 bruine boterhammen philadelphia en wat sla erop, cup a soup kip, kiwi en sinaasappel
t: banaan
s: uurtje hardlopen
d: nasi met veel groente en kroepoek
pi_122732769
Hier ook even een kleine update. Begin december begonnen met beter eten, meer bewegen en krachttraining. Inmiddels -7 kg al stokt het de laatste weken wel wat, maar ik merk wel dat ik slanker wordt, zal waarschijnlijk spieropbouw zijn. Ik ben inmiddels wel een stuk sterker geworden en ook qua uithoudingsvermogen is het een stuk beter.

Nog 20kg te gaan :P
pi_122740829
Zo, dat was een hele slechte week (of eigenlijk vooral vrijdag - zondag).

Nu weer met frisse zin verder!
It was delicious.
  maandag 11 februari 2013 @ 07:23:48 #288
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_122740843
Succes Sometimes!

En -7 is netjes Tjoptjop! :Y
pi_122741641
Ik moet ook echt, echt, echt. Kom net terug van een zalige vakantie maar ik werd nogal ongelukkig van het bikiniuitzicht. Nu hebben we geen weegschaal thuis (staat op het boodschappenlijstje al maanden...), maar er moet zeker 15 kg af denk ik. O+ is gelukkig ook gemotiveerd om af te vallen dus ik hoef het niet alleen te doen.
Het begin is opschrijven wat we eten en meer bewegen. Oh en die weegschaal natuurlijk..
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_122741741
Na de eerste week 2,0 kilo eraf!! Yes hopelijk volgende week de 105 in beeld!!
pi_122742001
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 08:56 schreef nectarientje het volgende:
Ik moet ook echt, echt, echt. Kom net terug van een zalige vakantie maar ik werd nogal ongelukkig van het bikiniuitzicht. Nu hebben we geen weegschaal thuis (staat op het boodschappenlijstje al maanden...), maar er moet zeker 15 kg af denk ik. O+ is gelukkig ook gemotiveerd om af te vallen dus ik hoef het niet alleen te doen.
Het begin is opschrijven wat we eten en meer bewegen. Oh en die weegschaal natuurlijk..
Ik zat er ook over na te denken om een soort eetdagboekje bij te gaan houden om alles op te schrijven wat je eet en van tevoren menu´s te bedenken :)

Welkom en succes! Een weegschaal is wel erg handig vind ik, omdat je iets hebt om naartoe te werken. Je kan ook met meetlinten aan de slag, maar het is toch wel leuk als je aan het eind van de rit kan zeggen hoeveel kilo je kwijt bent!
  maandag 11 februari 2013 @ 10:06:12 #292
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_122742729
wij hebben zaterdag op de markt heerlijk rustiek brood gekocht en het is zo moeilijk daar niet te veel van te eten :)
pi_122743538
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 10:06 schreef RandomMoron het volgende:
wij hebben zaterdag op de markt heerlijk rustiek brood gekocht en het is zo moeilijk daar niet te veel van te eten :)
Dat heb ik ook altijd met het verse brood van de Jumbo als dat nog een beetje warm is! Zo lekker!

Hmm lig nog steeds in bed.. Grieperig.. Dus denk niet dat ik goed ga eten vandaag.. Zo wat sinaasappels persen als ik de energie vind!
pi_122743601
quote:
17s.gif Op zondag 10 februari 2013 12:42 schreef douche-eendje het volgende:
Ik vind pindakaas alleen lekker als het een dun subtiel laagje is.
Dat heb ik ook :Y
Dus voor mij ook een goed broodbeleg.
Bij kaas ga ik sneller uit de bocht :D
pi_122744183
Ik heb weight-watchers cervelaat gekocht, want was bij de Dirk en daar hebben ze dat. Het ruikt niet lekker, maar smaakte prima. Best prima broodbeleg. Leuk om een keer te proberen!
pi_122748236
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 11:13 schreef Zeester het volgende:
Ik heb weight-watchers cervelaat gekocht, want was bij de Dirk en daar hebben ze dat. Het ruikt niet lekker, maar smaakte prima. Best prima broodbeleg. Leuk om een keer te proberen!
Wat is het verschil?
pi_122750546
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 13:28 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Wat is het verschil?
Geen flauw idee. Ik heb volgens mij ook nog nooit cervelaat gehad in m'n leven, want ik neem altijd salami als ik zoiets wil eten op brood. Maar ga het ook niet vaker kopen, want ik kom echt zelden bij een andere supermarkt dan AH.
  maandag 11 februari 2013 @ 14:38:53 #298
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_122751182
Lijstje van vandaag:

O: afbakbroodje met half plakje kaas, half plakje ham, koffie met koffiemlek
S: 30 minuten stevig wandelen.
L: 2 Crackers met plakje kaas.
T: Worteltjes
D: Zelfgemaakte kippensoep met brood. (denk ik. Of ik moet nog heftig van plan verwisselen.)
T: Iets van fruit en/of yoghurt.
pi_122751307
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2013 07:23 schreef Brighteyes het volgende:
Succes Sometimes!

En -7 is netjes Tjoptjop! :Y
Ben ook erg tevreden,

Ook blij met krachttraining, enerzijds omdat het het figuur strak maakt en ook omdat ik iets meer vrijheid met eten heb. Lekkere Griekse yoghurt bij ontbijt ipv die waterige magere yoghurt bijv.

Producten met (toegevoegd) suiker zijn bijna compleet verbannen in huize tjoptjop (snoep, koek, fris e.d.) Alleen 1x per dag een stukje van zo'n 10 gram 80% pure chocolade :9

Lijstje! :P
O: Griekse yoghurt, grote appel en AH 4-granen muesli
L: 4 volkorensneetjes, 2 met kipfilet en 2 met pindakaas
D: Bloemkool (+/-250-300gr), gekookte aardappelen, lekkere grote gehaktbal en jus
T: Kiwi, 100gr pure chocolade
S: Nog een beetje brak van het weekend dus alleen maar even wat cardio, half uurtje roeien, uurtje crosstrainer denk ik.
pi_122757444
En dicht dan maar!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')