Ik eet het ook zonder suiker.. met suiker vind ik het juistquote:Op maandag 4 februari 2013 12:44 schreef Brighteyes het volgende:
Noh! Brinta is heerlijk!![]()
Maar dan wel zonder suiker of andere zooi erdoor he.
Klein bakje yoghurt of iets anders zuiveligs als toetje? Of nog een lekker drankje als een cappuccino ergens toevoegen?quote:Op maandag 4 februari 2013 12:58 schreef J0ycie88 het volgende:
Mijn lijstje van vandaag:
O: 250 gr. optimel yogurt met 3 lepels muesli
T: Snack a Jack caramel
L: 3 boterhammen met 30 + kaas en kipfilet met tomaatjes en een cup a soup
T: Fruit
D: Aardappelpuree met spinazie a la creme en een kipsnitzel.
Kom nog punten te kort, maar naar mijn idee is het wel een goed lijstje.. Misschien hebben jullie tips
Heb je iets anders waar je dat in kan uiten? Ik probeer nu zelf op zulke momenten muziek te maken, om er op die manier iets mee te doen...quote:Op maandag 4 februari 2013 13:30 schreef Brighteyes het volgende:
Ik dacht altijd dat het wel mee viel maar steeds vaker valt me op dat ik idd de neiging heb te gaan eten als ik ergens tegenaan hik of me even gefrustreerd voel ofzo.
Gelukkig herken ik het wel, maar ik moet er nog wel tegenin gaan dan natuurlijk. Vandaag gaat me dat wel aardig af, maar ik blijf het allemaal een stom ongrijpbaar gebeuren vinden hoor. Maandenlang gaat het goed, die 15 kilo vorig jaar gingen echt fluitend, toen het uiteindelijk ging. En dan zie je geen vuiltje aan de lucht, ik was er heilig van overtuigd dat ik de volgende 15 er ook wel 'eventjes' vanaf zou halen en dan ga ik toch weer onderuit en kom dus niet meer overeind...
Ik eet het ook zonder suiker (of zoetstof of honing), op alle werkdagen. In het weekend mag ik wat anders / lekkerders / ongezonders.quote:Op maandag 4 februari 2013 12:47 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Ik eet het ook zonder suiker.. met suiker vind ik het juist
Als kind kreeg ik het ook altijd al, misschien dat ik het daarom zo lekker vindToen wilde ik er ook al geen suiker in.
Op zich wel een goed idee, maar ik zit op mijn werk.quote:Op maandag 4 februari 2013 13:33 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Heb je iets anders waar je dat in kan uiten? Ik probeer nu zelf op zulke momenten muziek te maken, om er op die manier iets mee te doen...
Gelukkig maarquote:Op maandag 4 februari 2013 13:05 schreef motorbloempje het volgende:
Ja sorry, ik vind het echt héél vies en dit is voor mij de meest accurate beschrijving!Er zijn niet veel dingen die ik niet lust, maar als ik iets niet lust dan vind ik het ook wel direct écht heel vies
. Maar jij mag het gerust heerlijk vinden en hoeft je totaal niet te herkennen in mijn beschrijving.
Ow ja, dan is het niet heel handig om dan ineens iets anders te gaan doen.... Hmmmm. Maakt het wel een stuk lastiger.quote:Op maandag 4 februari 2013 14:12 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Op zich wel een goed idee, maar ik zit op mijn werk.
Het lijkt ook bijna wel een soort van werkontwijkend gedrag te zijn ofzo.
Ligt eraan wat je D precies is maar je mag denk ik wel iets meer etenquote:Op maandag 4 februari 2013 19:03 schreef BananaPancake het volgende:
Goed plan. Hier mijn lijst voor morgen:
O: magere yoghurt met muesli
T: een fruitstuk naar keuze
L: 2 meergranen boterhammen met philadelphia light, 1 gekookt ei
T: 1 rijstwafel, 1 fruitstuk
D: avondeten bij ouders
S: hardlopen
Dat weet ik dus ook nog niet, maar voeg bij me ochtend T nog wel een cracker met iets van beleg toe en misschien ´s avonds nog iets.. Is ff lastig, want ik weet niet precies hoe laat ik wegga hier en wat er bij m´n ouders in huis is..quote:Op maandag 4 februari 2013 19:19 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je D precies is maar je mag denk ik wel iets meer etenzeker als je gaat hardlopen
Ik ben eigenlijk meer benieuwd naar de prestaties over 5 jaarquote:Op maandag 4 februari 2013 19:14 schreef BananaPancake het volgende:
Wie heeft er trouwens zondag nog meer Obese gezien?
Hoewel ik het een slecht in elkaar stekend programma vind, met ontzettend veel herhaling.. vind ik de prestaties van de kandidaten echt zo überinspirerend![]()
Ik ga dat elke week kijken
Dat dus vooralquote:Op maandag 4 februari 2013 19:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk meer benieuwd naar de prestaties over 5 jaarAfvallen kan iedereen wel en zeker met zoveel begeleiding als in de tv-programma's. Het er af houden, daar wordt het pas echt moeilijk.
Er zijn ook genoeg mensen die al huiveren bij de gedachte van appelmoes met slagroomquote:
en erg enthousiast eroverquote:
Alles is toch lekker met appelmoes?quote:Op maandag 4 februari 2013 19:26 schreef motorbloempje het volgende:
Er zijn ook genoeg mensen die al huiveren bij de gedachte van appelmoes met slagroom
Snap ikquote:Op maandag 4 februari 2013 19:27 schreef Danny het volgende:
en erg enthousiast erovervandaar dat ik nu pas meld. Wilde wel eerst weten dat ik het echt vol ging houden
Ja klopt, dat vind ik ook een van de mindere punten van het programma.. Je ziet ook dat zodra die man even een week ´los werd gelaten´ van de begeleiding, hij gelijk in oude gewoonten terugraakte.. Aan het eind zou hij ook nog een buikwandcorrectie krijgen. De resultaten daarvan krijg je ook niet meer te zien.quote:Op maandag 4 februari 2013 19:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk meer benieuwd naar de prestaties over 5 jaarAfvallen kan iedereen wel en zeker met zoveel begeleiding als in de tv-programma's. Het er af houden, daar wordt het pas echt moeilijk.
Seriously?quote:Op maandag 4 februari 2013 19:26 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Er zijn ook genoeg mensen die al huiveren bij de gedachte van appelmoes met slagroom
Volgens mij was dat ook Obese hoorquote:Op maandag 4 februari 2013 19:34 schreef Isabeau het volgende:
Ik weet niet meer welk programma het was, maar daar was een man die via een tv-programma echt megaveel was afgevallen. Echt een held in dat programma. Kreeg een baan als personal trainer, kreeg een leuke vriendin (voor het eerst) etc. En was ook nog eens echt heel aantrekkelijk geworden. En toen kwam hij alles en meer weer aan... Verloor zijn baan, gelukkig niet zijn vriendin. En ging nu een nieuwe start maken via een tv-programma. Geen idee of dat wat is geworden, maar ik leefde enorm met hem mee. De teleurstelling, de wanhoop
Dat mensen inderdaad ook hun baan verliezen door gewichtstoenamequote:Op maandag 4 februari 2013 19:34 schreef Isabeau het volgende:
Ik weet niet meer welk programma het was, maar daar was een man die via een tv-programma echt megaveel was afgevallen. Echt een held in dat programma. Kreeg een baan als personal trainer, kreeg een leuke vriendin (voor het eerst) etc. En was ook nog eens echt heel aantrekkelijk geworden. En toen kwam hij alles en meer weer aan... Verloor zijn baan, gelukkig niet zijn vriendin. En ging nu een nieuwe start maken via een tv-programma. Geen idee of dat wat is geworden, maar ik leefde enorm met hem mee. De teleurstelling, de wanhoop
quote:Op maandag 4 februari 2013 19:36 schreef ejiraM het volgende:
Volgens mij was dat ook Obese hoorHet verhaal lijkt in elk geval enorm veel op dat van Danny..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hahaha dat lijkt mij inderdaad helemaal niksquote:Op maandag 4 februari 2013 19:35 schreef motorbloempje het volgende:
Als toetje! Verse (afgekoelde) appelmoes met versgeklopte dikke slagroom. Omnomnomnomnom.
Hij heeft het er toch juist af weten te houden?quote:Op maandag 4 februari 2013 19:36 schreef ejiraM het volgende:
[..]
Volgens mij was dat ook Obese hoorHet verhaal lijkt in elk geval enorm veel op dat van Danny..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hij was wel personal trainer hèquote:Op maandag 4 februari 2013 19:36 schreef BananaPancake het volgende:
Dat mensen inderdaad ook hun baan verliezen door gewichtstoenamedat is gewoon iets waar ik nog nooit over nagedacht had. Die Ruben van Obese van gisteren was dat ook overkomen.
Ze moeten die mensen ook wat handvaten geven om het eraf te houden eigenlijk.. Ze leren niet om zichzelf te motiveren lijkt wel.
quote:Op maandag 4 februari 2013 19:38 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Hij heeft het er toch juist af weten te houden?
Mijn vriend is in het eerste jaar dat we samen woonden ook meer dan 10 kilo aangekomenquote:
Ja dan is het wel logisch, dacht alleen dat ie daarvoor ook een andere baan was verloren..quote:Op maandag 4 februari 2013 19:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hij was wel personal trainer hèEn niet echt een lichtend voorbeeld meer, want daarom had hij die baan gekregen. Zodat hij anderen kon inspireren.
Mocht dat hem zijn, in zo'n programma in de richting van "hoe is het nu met" was wel te zien dat hij toch wel weer aardig wat was aangekomenquote:Op maandag 4 februari 2013 19:36 schreef ejiraM het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar niet `alles en nog meer´quote:Op maandag 4 februari 2013 19:49 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Mocht dat hem zijn, in zo'n programma in de richting van "hoe is het nu met" was wel te zien dat hij toch wel weer aardig wat was aangekomen
Welkom!quote:Op maandag 4 februari 2013 19:27 schreef Danny het volgende:
[..]
en erg enthousiast erovervandaar dat ik nu pas meld. Wilde wel eerst weten dat ik het echt vol ging houden
Ja, morgen:quote:Op maandag 4 februari 2013 18:56 schreef Sarabi het volgende:
clumsy_clown & BananaPancake al een planning voor het eetlijstje van morgen gemaakt?
Zodat het een beter lijstje gaat zijn
Leuk dat het bevalt!quote:Op maandag 4 februari 2013 23:28 schreef Zeester het volgende:
Ik ging vandaag voor het eerst 'echt' aquajoggen en het was echt leuk! Wel een paar oude dametjes, maar ook een aantal jongeren en het was wel echt vermoeiend. Niet zo vermoeiend dat ik nu dood op ben, maar genoeg om het echt sportief te noemen. Volgende week sowieso weer!
Leuk is dat he? Ik deed dat vroeger ook, maar sinds ik in Tilburg woon (toch al 5,5 jaar inmiddels) niet meer. Vond het altijd rot dat het in een zwembad is en er daardoor zoveel extra dingen bij komen... Thuis nog eens douchen, om de chloorlucht weg te krijgen, badpak uitspoelen, benen extra scheren, extra handdoeken wassen... Het was te veel moeite, maar wel erg leukquote:Op maandag 4 februari 2013 23:28 schreef Zeester het volgende:
Ik ging vandaag voor het eerst 'echt' aquajoggen en het was echt leuk! Wel een paar oude dametjes, maar ook een aantal jongeren en het was wel echt vermoeiend. Niet zo vermoeiend dat ik nu dood op ben, maar genoeg om het echt sportief te noemen. Volgende week sowieso weer!
Wat is porridge? En varkensnek? Het klinkt nogal... vies. Sorryquote:Op maandag 4 februari 2013 21:15 schreef Barreltje het volgende:
lijstje van vandaag:
O: porridge ( en het lukt me niet om van de stroop af te blijven)
t: geen tijd voor
L: varkens nek (? ) met bloemkool en salade
t: bruin bolletje met pindakaas & banaan
D: spareribs, (gefrituurd) visje, kool en salade
Dat heb ik altijd met mn vrijwilligerswerk. Zo'n 40 minuten fietsen en dan een paar uur konijnenhokken poetsenquote:Op dinsdag 5 februari 2013 10:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb net besloten dat het stofzuigen van mijn auto ook best als S-momentje gezien kan worden.
Dat is absoluut sport!quote:Op dinsdag 5 februari 2013 10:53 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Dat heb ik altijd met mn vrijwilligerswerk. Zo'n 40 minuten fietsen en dan een paar uur konijnenhokken poetsen
zoals mo-blo al zei, porridge is havermout papquote:Op dinsdag 5 februari 2013 08:20 schreef Tink89 het volgende:
Wat is porridge? En varkensnek? Het klinkt nogal... vies. SorryEn verder denk ik bij je D dat je best zou kunnen kiezen. Dat er spareribs en vis zijn, wil natuurlijk niet zeggen dat je het allebei moet opeten. Overigens is er altijd tijd voor een appel ofzo tussendoor, toch? Die 's ochtends in je tas gooien en eten wanneer het uitkomt, moet toch wel lukken? Herken het probleem wel hoor, vergeet zelf ook nogal eens m'n tussendoortjes of heb er geen tijd voor, maar als je het echt wilt, kan het wel.
Is het misschien de 650pound virgin?quote:Op maandag 4 februari 2013 19:34 schreef Isabeau het volgende:
Niet vullenquote:Op dinsdag 5 februari 2013 14:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
Weet er iemand toevallig een dieettechnisch goede vulling voor een dadel? Ik heb gisteren twee pakjes gekocht maar anders dan vullen met Monchou en/of omwikkelen met spek kom ik niet.
Wel suikerrijk maar slechts 20 kcal per stuk dus geen verkeerd tussendoortje voor af en toe imho.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 14:31 schreef Nallie het volgende:
[..]
Niet vullen![]()
Ze zijn sowieso niet heel dieettechnisch want suikerrijk.
Ik doe ze door de havermout of maak er raw brownies van!
Nee het kan wel, maar het is dus wel suikerrijk -> suikerdip.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wel suikerrijk maar slechts 20 kcal per stuk dus geen verkeerd tussendoortje voor af en toe imho.
Sorry als ik bot overkom, maar dat WW er weinig punten aan geeft, wil natuurlijk niet zeggen dat het een verantwoorde snack is... Mijn oom heeft ook WW gedaan en die mocht onbeperkt fruit eten, want dat 'telde niet'...quote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:31 schreef Zeester het volgende:
Ik heb een kilo dadels gekregen van een vriend van me. Ze zitten nog verpakt want ik wacht ff een feestje oid af zodat ik er in 1x een heleboel kwijt kan.
Ze zijn trouwens per 4 2 WW punten, en dat is echt heel erg weinig. Dus verantwoorde snack.
Bij de WW is fruit 0 punten, maar ze adviseren minimaal 2 en maximaal 3 stuks fruit per dag. Dus dat onbeperkt fruit eten is niet helemaal terecht.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 17:18 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Sorry als ik bot overkom, maar dat WW er weinig punten aan geeft, wil natuurlijk niet zeggen dat het een verantwoorde snack is... Mijn oom heeft ook WW gedaan en die mocht onbeperkt fruit eten, want dat 'telde niet'...![]()
Ik heb net wat nootjes en een boterham aan het lijstje toegevoegd, pas om 19:30 uur eten is echt niet relaxed
Paar dagen? Ik ben 2 weken geleden onderuit gegaan met fiets en al in de sneeuw, mn benen zijn nog blauwquote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
Precies, heb nog een bak normale kwark in de koelkast staan. Maar toen ik die Danio vorige week kocht was ik én zielig én nog niet aan de lijn op mijn eten aan het letten![]()
Even een paar daagjes geen rokjes aan met die blauwe knietjes
Filodeeg! Werkt erg goed. Jamie heeft een heerlijke spinazietaart online staanquote:Op dinsdag 5 februari 2013 17:59 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Paar dagen? Ik ben 2 weken geleden onderuit gegaan met fiets en al in de sneeuw, mn benen zijn nog blauw![]()
Ik heb net volkoren bladerdeeg kunnen vinden bij de EkoplazaHet zal alsnog wel redelijk vet zijn... maar heb zo'n zin in mn favo quiche
Mwah, vind die recepten van Jamie zo'n gedoe altijd... Komt in het weekend ooit wel eensquote:Op dinsdag 5 februari 2013 18:14 schreef An24 het volgende:
[..]
Filodeeg! Werkt erg goed. Jamie heeft een heerlijke spinazietaart online staan
Het kan altijdquote:Op dinsdag 5 februari 2013 19:03 schreef BananaPancake het volgende:
dat chocolaatje kon ik niet afstaan
Nou dat chocolaatje vond ik ook oprecht niet zo erg.. alleen jammer dat dat koekje er weer achteraan ging. Van dat chocolaatje genoot ik ook echt.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 19:37 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Het kan altijd![]()
Verder geen ramp en gewoon van genieten als je het wil, maar afslaan kan altijd.
Ach een klein chocolaatje en een koekje is nog geen ramp.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 19:38 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Nou dat chocolaatje vond ik ook oprecht niet zo erg.. alleen jammer dat dat koekje er weer achteraan ging. Van dat chocolaatje genoot ik ook echt.
Het kan sowieso. Het lukte mij vanmiddag alleen even niet
Ideetje om even op torrents te zoeken. En dan ook een programma daarvoor te installeren zoals vuze.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 20:03 schreef J0ycie88 het volgende:
Even een "stoute" vraag hier weet iemand een goede link daar Zumba dvd's? En dan niet om te kopen maar om via internet binnen te halen?
Goed bezig!quote:Op dinsdag 5 februari 2013 20:07 schreef DancingPhoebe het volgende:
Hier wel weer een goede dag, fijn in het gareel weer
Het is niet bepaald een 15 min recept neequote:Op dinsdag 5 februari 2013 18:32 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Mwah, vind die recepten van Jamie zo'n gedoe altijd... Komt in het weekend ooit wel eensVoordeel van deze was wel dat het vegan-bladerdeeg was, dus iig veeeel minder vet
quote:Op dinsdag 5 februari 2013 21:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
Badoem tsjing! Ik heb dus gewoon Evy les 1 in een keer helemaal uitgelopen, met groot gemak ook!
Ik ben geweldig en ik ben een verschrikkelijk lekker wijf!
Wat zij zegt!quote:
Jij bent geen faalhaas! En je houdt van eten.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:21 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Wat zij zegt!
En BE, jij ook eenomdat je wel ff mooi gelopen hebt!
Ik ben een ontzettende faalhaas. Heb het een goede twee weken volgehouden om op alles te letten en in het gareel te blijven, en nu al weer terug bij af. Ik hááááát eten.
Mja, ik haat soms wel dat het een verslaving lijkt. Ben echt de stomste niet, weet wat goed en niet goed is, weet precies hoe het lichaam werkt, heb dezelfde ervaringen bij diëtisten als iedereen hier. Maar waarom het dan zo moeilijk is om bijvoorbeeld gezond te koken, ipv iets te bestellen, is me compleet onduidelijk. Eerder gooide ik het op depressies, weet ik het. Maar ik zit goed in m'n vel, heb een topbaan, ben bezig met m'n droomstudie, leuke vrienden, mannelijk aandacht, blabla. En dan toch jezelf er niet toe kunnen zetten gewoon normáál te doen.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:26 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Jij bent geen faalhaas! En je houdt van eten.
2 weken is niks, het moet je leven worden.
Combineren lieverd, het is moeilijk om een balans te vinden maar die vind je niet binnen een jaar ofzo, helaas.
Wat went wrong volgens jou?
Zat jij niet op je streef al? Ik lees niet alle topics altijd helemaal hoor, dus misschien heb ik een stukje gemistquote:Op woensdag 6 februari 2013 07:23 schreef Vicky het volgende:
-300 gram... Zo, en nu gaan we zo verder....
O: bruine bam rauwe ham, bruine bam homr made jam
S: knallen in de bodyshape
T: appel
L: kwark met cruesli en banaan
T: geen.idee
D: ik twijfel tussen rijst met kip of home made pizza
uhh ja ZAT... 1,5w nier sporten en te lekker eten....quote:Op woensdag 6 februari 2013 07:37 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Zat jij niet op je streef al? Ik lees niet alle topics altijd helemaal hoor, dus misschien heb ik een stukje gemist
ik ben wel eens naar school gegaan zonder bhquote:Op woensdag 6 februari 2013 12:25 schreef Isabeau het volgende:
Toen ik vanmorgen op de fiets zat naar mijn werk besefte ik ineens dat ik niet had ontbeten. En dat was een bijzonder vreemde gewaarwording, want ik ontbijt altijd. Hoe kan ik het nou 'vergeten'?!
Mijn hersens maakten 'boterham' van bh en toen begreep ik zin 2 nietquote:Op woensdag 6 februari 2013 12:26 schreef rhubarbje het volgende:
ik ben wel eens naar school gegaan zonder bh
en ik heb flinke jetsers en draag daarom altijd een bh
toch kwam ik er pas halverwege de ochtend achter haha
tja soms ben je gewoon niet helemaal wakker
het antwoord is toch echt (als je het mij vraagt) niet zo zeer dieeten maar je levensstijl aanpassenquote:Op woensdag 6 februari 2013 12:38 schreef webbyplus het volgende:
Ik houd mezelf goede voornemens voor: "Ik ga mijn levensstijl aanpassen en wil nooit meer te dik zijn/worden"
Verslapen en hup je gewone broek over je korte pyjamabroek aantrekken en je maar de hele dag afvragen waarom je het nou zo warm hebtquote:Op woensdag 6 februari 2013 12:26 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ik ben wel eens naar school gegaan zonder bh
en ik heb flinke jetsers en draag daarom altijd een bh
toch kwam ik er pas halverwege de ochtend achter haha
tja soms ben je gewoon niet helemaal wakker
quote:Op woensdag 6 februari 2013 12:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mijn hersens maakten 'boterham' van bh en toen begreep ik zin 2 niet![]()
![]()
Ik wilde ook heel hard lachen, maar iedereen zit heel reteserieus te werken, dus heb maar even ingeslikt...quote:
Goed eten en hopelijk voel je je dan weer beterquote:Op woensdag 6 februari 2013 16:51 schreef BananaPancake het volgende:
Ik heb vandaag een goede dag
O:Bambix en een sinaasappel
T: klein plakje ontbijtkoek
L: Meergranenbroodje met geitenkaas, tijm, honing, pijnboompitjes en sla
T: Cracker met kipfilet (voel me vanmiddag niet zo lekker en heb ook geslapen)
D: iets met sperziebonen en gehakt
T: appeltje
S: hopelijk voel ik me straks goed genoeg voor m'n hockeytraining
Wauw, nice!quote:Op woensdag 6 februari 2013 17:45 schreef MaJo het volgende:
Ik blijf nog steeds afvallenInmiddels zit bijna de tweede cyclus van het 17 dagen dieet erop, vanaf zondag mag ik weer brood
Mag mijn metertje ook in de OP?
[ afbeelding ]
Heb ik ook een tijd gebruiktquote:Op woensdag 6 februari 2013 17:55 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Wauw, nice!
Die eetmeter van het voedingscentrum is wel relaxed overigens.
Als stelregel moet je gewoon nemen dat koolhydraten (pasta, rijst en aardappelen) veel calorieën bevatten en vis, groente en fruit over het algemeen weinig. Als je dus mindert met koolhydraten en meer groente eet moet het goed komenquote:Op woensdag 6 februari 2013 18:22 schreef seasushi het volgende:
Eigenlijk eet ik gewoon prima, gezond en verantwoord, ik eet alleen veel te veel. Een keukenweegschaaltje met grammen gekocht en toen met de calorieapp. gaan wegen en vergelijken....
Pfff, 50 gram muesli stop ik in mijn holle kies. En zo meer van die dingen. Rijst, pasta, dan eet ik verantwoord de volkorenvarianten, maar veel te veel!
Aangezien ik bijna alles zelf maak ipv uit een potje ben ik nu dus aan het wegen wat er allemaal in de pastasaus gaat en daar dan de calorieeen over berekenen. Ik geloof dat dat een experiment van een week gaat worden, want eten maken is wel heel bewerkelijk zo
Thanksquote:
Ja nog steeds eigenlijk. Heb hielspoor.. geprobeerd rust te houden tijdens winterstop, dus geen zaalhockey, maar helpt allemaal niet.quote:Op woensdag 6 februari 2013 22:48 schreef Sethiwe het volgende:
Fijn om die grens bijna te kunnen doorbreken zeester.
Was je geblesseerd bananaPancake? Maar fijn dat je weer lekker hebt kunnen hockeyen.
Ben mn avondeten voor morgen maar gaan bedenken onder het genot van.... een augurk. Nou ja, er zijn ergere dingenquote:
Plakken snijden van max 1 cm, zout peper en wat olie erover en minstens 3 kwartier in de oven. Wordt ie lekker nootachtig van.quote:Op woensdag 6 februari 2013 23:38 schreef clumsy_clown het volgende:
Wie weet iets lekkers met bloemkool voor bij de biefstuk? Koken met een sausje eroverheen vereist.... een sausje.
Viel het tegen?quote:Op donderdag 7 februari 2013 10:16 schreef Lonaa het volgende:
Ik ben voor het eerst in een jaar op de weegschaal gaan staan. Meh.
Bijna 2 kg meer dan dat ik dacht, dus opzich viel het wel mee.quote:Op donderdag 7 februari 2013 10:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Viel het tegen?Maar nu heb je wel een goed beeld van wat je nog moet doen
Dank.quote:Op donderdag 7 februari 2013 10:30 schreef Isabeau het volgende:
Mooi startlijstje, LonaaEn 2 kilo is gelukkig niet héél erg veel.
True, true. Ik vind het ook wel knap.quote:Op donderdag 7 februari 2013 10:35 schreef Brighteyes het volgende:
Als dat de schade is in een jaar vind ik dat echt enorm meevallen hoor!Althans, als ik echt een jaar lang nergens op zou letten zou het wrsch heel wat meer zijn dan die 2.
![]()
Helemaal mee eens hoor!quote:Op donderdag 7 februari 2013 11:03 schreef Zeester het volgende:
Daar kom ik weer met mijn Weight-Watchers praatjes, maar bij de WW "geven" ze je ook 2 kilo als een marge voor natuurlijke schommelingen. Onder invloed van een drukke week/ongesteld/vakantie kan je altijd een beetje zwaarder zijn op bepaalde momenten dan anderen, maar zo lang je dat rond de 2 kilo weet te houden is er geen hek van de dam! Dus in dat opzicht ben je binnen de marge gebleven!!
quote:Op donderdag 7 februari 2013 10:29 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Bijna 2 kg meer dan dat ik dacht, dus opzich viel het wel mee.
Het was alleen zo leuk geweest als het een kilo'tje minder was geweest dan wat ik gedacht had.
En inderdaad, nu weet ik alles, weet ik waar ik mee werk en heb ik het idee dat ik echt kan beginnen.
Ik snap het niet helemaal. Ben je nou 2 kilo aangekomen ten opzichte van vorig jaar of 2 kilo meer aangekomen dan je verwacht had?quote:Op donderdag 7 februari 2013 10:59 schreef Lonaa het volgende:
True, true. Ik vind het ook wel knap.Zeker omdat ik bizar veel alcohol gedronken heb afgelopen jaar. Maar daar tegenover weer geen frisdrank.
Keypoint is dat ik het afvallen nu gezond hou, en niet doorschiet.
Ja en het voordeel is dat het lekker vult! Eet er 2 bruine boterhammetjes bij en je zit goed voel vind ik altijd.quote:Op donderdag 7 februari 2013 11:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
J0ycie, wat een goed idee om een lekkere omelet te maken. Dat ga ik vanmiddag ook maar eens maken, heb er nu al trek in.
Het is 2 kg ten opzichte van vorig jaar.quote:Op donderdag 7 februari 2013 11:31 schreef Sometimes het volgende:
[..]
[..]
Ik snap het niet helemaal. Ben je nou 2 kilo aangekomen ten opzichte van vorig jaar of 2 kilo meer aangekomen dan je verwacht had?
Ik doe de cursus, omdat ik thuis geen weegschaal heb/ook niet wil. Ik heb gewoon een beetje die 'extra' motivatie nodig van iemand anders die controleert of ik wel afval of niet, want als ik het alleen voor mezelf doe ben ik bang dat ik vaker 'zondig'. Ik wil het zelf ook echt heel erg graag, maar soms is het gewoon makkelijker als je je voor een ander moet verantwoorden dan alleen voor jezelf.quote:Op donderdag 7 februari 2013 11:23 schreef J0ycie88 het volgende:
Zeester, doe jij WW online of ga je naar een cursus? Zie jij de cursus als echte toegevoegde waarde?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.lijstje van vandaag:
O: pap en een eitje
t: banaan en 2 plakken "O "
L: kippendij, brocolli en 3 aardappelkroketjes
planning:
t: bolletje pindakaas, 1 stuks fruit
D: 2 bolletjes, 1 met runderrookvlees en 1 met "zoetigheid"
S: 45 minuutjes GYM
t: 250 g kwark met een lepeltje light jam
oftewel.. ik heb weer sugar rush
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
ik hoop het ook niet!quote:Op donderdag 7 februari 2013 12:16 schreef Sethiwe het volgende:
BananaPancake hielspoor is wel echt een rot blessure, ik hoop dat je er niet meer last van gaat krijgen nu je het hockey weer hebt opgepakt.
De laatste 5 jaar weet ik het ook elk jaar op 2 kilo te houden, alleen jammer dat dat er dan elk jaar wel bijkomt en ik de grens steeds meer ga verleggen. Och zolang ik maar onder de 75 kilo zit, niks aan de hand, schoof op naar onder de 80kilo en nu zelfs naar onder de 85 kilo. Maar ik moet nu echt die knop omzetten. Ik hoop door hier de eetlijstjes te posten, ik me er ook beter aan kan houden en het een soort stok achter de deur is voor me.
Het klinkt als van die operatiepakken... :|quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:08 schreef Sethiwe het volgende:
@ BananaPancake dank je.
Clumsy_clown mischien een hele domme vraag, maar wat zijn scrubs?
Klopt! Sorry, had het wat duidelijker mogen makenquote:Op donderdag 7 februari 2013 17:13 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Het klinkt als van die operatiepakken... :|
Dat kan ik me wel voorstellen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 18:21 schreef Zeester het volgende:
Ik merk zo langzamerhand dat naar de supermarkt gaan voor mij echt geen verleiding meer is. Ik weet wat ik mag en niet mag van mezelf en ik koop het ook gewoon niet. Sta niet te twijfelen van zal ik wel/zal ik niet. De verleidingen zijn veel meer buiten de deur, of in sociale situaties. Dat vind ik wel een fijne verandering!
Ik heb er ook een van de action. En hij moet bij mij nu 3x hetzelfde gewicht achtereen aangeven voor ik het goedkeur. Maar bijna al die digitale hebben dat. Mijn ouders hebben een hele dure en zelfs die heeft het. Nu zijn ze terug naar eentje met zo'n wijzertje.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:53 schreef tjoptjop het volgende:
Aangezien m'n dagelijks gewichtsverloop een beetje curieus verloopt de weegschaal maar eens aan een test onderworpen. Vanochtend er 5x opgestaan, iedere keer een ander resultaat en verschil tussen hoogste en laagste zo'n 2,5kg
Misschien toch maar eens een fatsoenlijke kopen ipv dit Action geval van een paar Euro
Plasma mag vaker hequote:Op donderdag 7 februari 2013 19:00 schreef Sjeen het volgende:
Een medisana hier, nauwkeurig op het vervelende af
Zo... Een halve kilo afgevallen in 10 minuten. Best jammer dat dat bloedgeven maar drie keer per jaar mag
Is vaak met pizza, dat hij tegenvalt, vinnik.quote:
volgende keer zelf maken?quote:
Ik vind dit wel heel veel fruit. Alles bij elkaar krijg je zo veel suiker binnen.Nou weet ik dat fruit beter is dan koek, maar er zijn meer gezonde opties voor een tussendoortje... Rijstwafel of een cracker met mager beleg of pindakaas of een soepje met een volkoren soepstengel of yoghurt met wat muesli.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 08:34 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Varwachtte lijstje voor vandaag,
O brinta met klein lepeltje honing
T mandarijn appel
L 2 donkere meergranen boterhammen met Philadelphia of een fruit salade met yoghurt
T mandarijn banaan
D boeren omelet met groentes en meergranen boterhammen
T meloen
Sport vanavond cardio of squashen en vanmiddag mooie wandeling met mn hond bedacht van een km of 8. Als het een beetje droog blijft tenminste. Met een beetje geluk morgen op hetzelfde gewicht als vorige week.
Mooi lijstjequote:Op vrijdag 8 februari 2013 09:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
O: Smoothie: spinazie, mango, framboos, magere kwark, yoghurtdrink, lijnzaad
T: Glas tomatensap, appel, 3 maiswafels met smeerkaas
L: Salade van gisteren met 2 bruin
T: Appel, opkikker, blikje olijven, gegrilde paprika
S: Evy les 2
A: Wokje met kip, paksoi, paprika, prei, roerbakmie, een of ander sausje uit de voorraadkast, paar pinda's
Ff bellen naar ze; wat eten we vanavond?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 10:19 schreef J0ycie88 het volgende:
Vandaag een moeilijk dagje.. Want ik heb geen idee wat ik vanavond eet omdat we bij mijn schoonouders eten. Vind het dan lastig om mijn punten te verdelen.
Maar hier in ieder geval een lijstje met de dingen die ik wel weet
O: Optimel yogurt met muesli
T: Snack a jack en een kiwi
L: 3 Boterhammen met kaas, kipfilet en cup a soup
T: Misschien een cracker of een plakje ontbijt koek
D: Eten bij schoonouders, het toetje laat ik denk ik staan als het eten wat vetter uitvalt, en als het me allemaal meevalt neem ik wel een toetje
T: Denk dat ik vanavond voor een lekker cappucino ga met een time out koekje
Morgenavond komen er vrienden langs. Dus denk dat ik voor savonds gezonde snackjes ga halen snoep tomaatjes komkommertjes en voor de mannen wat nootjes. Gelukkig is dat een vriendin die zelf ook aan de lijn is en die mij wel heel erg steunt in mijn poging dus ik denk dat het geen al te grote verleiding word.
Dat dacht ik ook toen ik het gepost had...quote:Op vrijdag 8 februari 2013 11:06 schreef Sarabi het volgende:
Lonaa is het niet goedkoper en gezonder om een L mee te nemen?
Hoeft niet per se gezonder te zijn.. mits je de juiste keuze broodje maakt.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 11:06 schreef Sarabi het volgende:
Lonaa is het niet goedkoper en gezonder om een L mee te nemen?
Zoals het bekende broodje gezond?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 11:32 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Hoeft niet per se gezonder te zijn.. mits je de juiste keuze broodje maakt.
Haha nee die juist nietquote:
Als je zelf het beleg kan kiezen is het al een stuk beterquote:Op vrijdag 8 februari 2013 11:55 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Haha nee die juist niettenzij zonder mayonaise, dan is er op zich ook niks mis mee vind ik.
Gewoon een bruin broodje uitkiezen. Ligt eraan waar je het koopt, maar bij sommige plekken mag je het beleg gewoon zelf uitkiezen en dan kan je dus een heerlijk gezond broodje maken.
Bij broodjeszaken liggen vast ook wel redelijk gezonde keuzes, zoals gewoon een bruin broodje kaas of iets met geitenkaas ofzo.
Nee, die zou ik nooit kopen. Vind ik ook vies.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 12:03 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Als je zelf het beleg kan kiezen is het al een stuk betermaar die vind ik vooral ook erg duur.
Maar zo'n kant en klaar broodje gezond met 2 stuks kaas en 2 stuks ham
Zit er zoveel opquote:Op vrijdag 8 februari 2013 12:03 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Als je zelf het beleg kan kiezen is het al een stuk betermaar die vind ik vooral ook erg duur.
Maar zo'n kant en klaar broodje gezond met 2 stuks kaas en 2 stuks ham
Ja, net als op zo'n broodje van La Place ofzo. 2 dikke plakken is niks, net als zoveel roomkaas dat het overal tussen je broodje uitloopt als je een hap probeert te nemen...quote:Op vrijdag 8 februari 2013 12:13 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Zit er zoveel op![]()
Ik neem het nooit eigenlijk, lust geen ham.
Ja zat er zelf ook aan te denken dat ik misschien wat minder fruit moet eten. Misschien een soepje idd. Is cup a soup te zout of kan dat wel?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 09:30 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik vind dit wel heel veel fruit. Alles bij elkaar krijg je zo veel suiker binnen.Nou weet ik dat fruit beter is dan koek, maar er zijn meer gezonde opties voor een tussendoortje... Rijstwafel of een cracker met mager beleg of pindakaas of een soepje met een volkoren soepstengel of yoghurt met wat muesli.
Verder weet ik niet hoeveel groente er in een boerenomelet gaan, maar je kunt een fruittussendoortje ook prima vervangen door tomaatjes, worteltjes, (zoete) paprika of iets anders. Dan wordt je lijstje wat gebalanseerder...
[..]
True. Het is alleen vrijwilligerswerk en geen vaste dagen. Kan best zijn dat ik er vanaf nu een week niet kom.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 12:19 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ja, net als op zo'n broodje van La Place ofzo. 2 dikke plakken is niks, net als zoveel roomkaas dat het overal tussen je broodje uitloopt als je een hap probeert te nemen...
En Lonaa, je kunt natuurlijk ook zelf aan het begin van de week een zak brood/broodjes op je werk neerleggen, met wat beleg in de koelkast en een komkommer of iets anders lekkers. Dat is niet duurder dan thuis en het voorkomt 'zompig' brood
Toen ik na de eerste nog zat te kijken of ik bij iemand anders bij kon snaaien had ik dat nooit. Nu ook vaak.quote:Op donderdag 7 februari 2013 23:00 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Is vaak met pizza, dat hij tegenvalt, vinnik.
Ik heb nu voor het eerst de kaas afgewogen. 20 gram geraspte kaas is echt nietsquote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:37 schreef BananaPancake het volgende:
Ziet er lekker uit Sarabi!
Zelf pizza´s maken is sowiesoIk deed er alleen altijd heel veel verschillende kazen op, maar als ik het nu nog eens ga maken, maak ik ook een gezonde variant!
Volkorenpizza heb ik ook wel eens van gehoord geloof ik..
*knuffel* voor dit soort moeilijke momenten! Maar wel fijn dat je oma er vrede mee heeft! Geniet maar fijn van alle momenten met familie in de komende tijd, dat helpt vast (een beetje)!quote:Op vrijdag 8 februari 2013 20:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij hebben net patat op. Smaakte voor geen meter maar ik denk dat ik niets echt lekker vind op het moment. Ik heb vanochtend een telefoontje gekregen dat mijn oma een inslaapmiddel krijgt waardoor ze na verloop van tijd in coma raakt en zal sterven over een paar dagen. Dus nog even naar haar toe, afscheid nemen, etc. En nu voel ik me heel vreemd.
Maar goed, ze wil graag dood, lijdt niet en is er helemaal klaar voor. Dus alles is eigenljk heel fijn gelopen, ik kan me eerlijk gezegd geen beter einde voorstellen. Maar toch is het kut. Dus heb ik patat op omdat ik niet de helderheid van geest heb om te koken.
SNESquote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:25 schreef Sarabi het volgende:
En over zelfgemaakte pizza gesproken
Eergisteren weer heerlijk gegeten:
BBQ kip deze keer
[ afbeelding ]
Veel sterkte de komende tijd.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 20:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij hebben net patat op. Smaakte voor geen meter maar ik denk dat ik niets echt lekker vind op het moment. Ik heb vanochtend een telefoontje gekregen dat mijn oma een inslaapmiddel krijgt waardoor ze na verloop van tijd in coma raakt en zal sterven over een paar dagen. Dus nog even naar haar toe, afscheid nemen, etc. En nu voel ik me heel vreemd.
Maar goed, ze wil graag dood, lijdt niet en is er helemaal klaar voor. Dus alles is eigenljk heel fijn gelopen, ik kan me eerlijk gezegd geen beter einde voorstellen. Maar toch is het kut. Dus heb ik patat op omdat ik niet de helderheid van geest heb om te koken.
Mijn favoriete is ook Belgisch: Zout & Peper! Maar Pickles vind ik ook al lekkerder dan alle chips hier in NL.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 23:12 schreef clumsy_clown het volgende:
Veel sterkte L_S.
Oh lord. Ik heb van een Belgische collega m'n favoriete zak chips gekregen, want die verkopen ze hier niet (Pickles van Lays
![]()
). Die zit me aan te staren
.
Die is idd heerlijk!quote:Op vrijdag 8 februari 2013 23:12 schreef clumsy_clown het volgende:
Veel sterkte L_S.
Oh lord. Ik heb van een Belgische collega m'n favoriete zak chips gekregen, want die verkopen ze hier niet (Pickles van Lays
![]()
). Die zit me aan te staren
.
Heel veel sterkte.. Ik heb op die manier ook afscheid genomen van mijn opa, en dan gaf mij zelf veel rust en vrede, hopelijk is dit voor jou ook het geval.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 20:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
quote:Op zaterdag 9 februari 2013 12:09 schreef MaJo het volgende:
weer een halve kilo afgevallen
Ga nu richting de 75 kilo
onwerkelijk, de laatste jaren bleef ik maar rond de 80 hangen
Mijn nieuwe broek die ik nu een week heb begint al af te zakken
Thanks allemaal voor de lieve woorden.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 08:16 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Heel veel sterkte.. Ik heb op die manier ook afscheid genomen van mijn opa, en dan gaf mij zelf veel rust en vrede, hopelijk is dit voor jou ook het geval.
Nou flink gedanst en ben behoorlijk gaar dus hopelijk heeft het dansen een beetje geholpen want het bier vloeide rijkelijk..maar tja het is maar 1 keer per jaar carnaval.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 21:39 schreef Sethiwe het volgende:
Plezier is ook belangrijk!
Gewoon heel actief zijn op de dansvloer, dan heb je minder tijd om te drinken en dans je alle drankjes er af.
Veel plezier.
Die van de Lidl is écht lekker én makkelijk mee te nemen. Komt in pakjes van 2 plakjesquote:Op zaterdag 9 februari 2013 13:33 schreef clumsy_clown het volgende:
Ah, roggebrood, goed idee. Dat ga ik zo halen.
vind ik erg lekker met geitenkaas en honing.. ik.ben helaas nog geen.30+ geitenkaas tegengekomen..quote:Op zaterdag 9 februari 2013 13:33 schreef clumsy_clown het volgende:
Ah, roggebrood, goed idee. Dat ga ik zo halen.
Die heb ik idd.quote:Op zondag 10 februari 2013 11:17 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Die van de Lidl is écht lekker én makkelijk mee te nemen. Komt in pakjes van 2 plakjesHeb ook vaak een potje pindakaas bij me, op m'n werkplek op de uni bijvoorbeeld, daar kan ik dan altijd wel wat eten als ik onverwacht langer blijf of gewoon als ik trek heb
Ik zat er ook over na te denken om een soort eetdagboekje bij te gaan houden om alles op te schrijven wat je eet en van tevoren menu´s te bedenkenquote:Op maandag 11 februari 2013 08:56 schreef nectarientje het volgende:
Ik moet ook echt, echt, echt. Kom net terug van een zalige vakantie maar ik werd nogal ongelukkig van het bikiniuitzicht. Nu hebben we geen weegschaal thuis (staat op het boodschappenlijstje al maanden...), maar er moet zeker 15 kg af denk ik.is gelukkig ook gemotiveerd om af te vallen dus ik hoef het niet alleen te doen.
Het begin is opschrijven wat we eten en meer bewegen. Oh en die weegschaal natuurlijk..
Dat heb ik ook altijd met het verse brood van de Jumbo als dat nog een beetje warm is! Zo lekker!quote:Op maandag 11 februari 2013 10:06 schreef RandomMoron het volgende:
wij hebben zaterdag op de markt heerlijk rustiek brood gekocht en het is zo moeilijk daar niet te veel van te eten
Dat heb ik ookquote:Op zondag 10 februari 2013 12:42 schreef douche-eendje het volgende:
Ik vind pindakaas alleen lekker als het een dun subtiel laagje is.
Wat is het verschil?quote:Op maandag 11 februari 2013 11:13 schreef Zeester het volgende:
Ik heb weight-watchers cervelaat gekocht, want was bij de Dirk en daar hebben ze dat. Het ruikt niet lekker, maar smaakte prima. Best prima broodbeleg. Leuk om een keer te proberen!
Geen flauw idee. Ik heb volgens mij ook nog nooit cervelaat gehad in m'n leven, want ik neem altijd salami als ik zoiets wil eten op brood. Maar ga het ook niet vaker kopen, want ik kom echt zelden bij een andere supermarkt dan AH.quote:
Ben ook erg tevreden,quote:Op maandag 11 februari 2013 07:23 schreef Brighteyes het volgende:
Succes Sometimes!
En -7 is netjes Tjoptjop!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |