SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Diverse linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Apps voor op telefoonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2013 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Verlopen ChallengesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslagOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ten commandments for the runnerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Quoi op 03-02-2013 18:22:07 ]![]()
But I'm not leaving less you come with me
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Was toch dat jonge jochie (uit baywatch?) die dat zong?
You can run.... you can run...
Beetje spierpijntjes vandaag van de loopgroep van woensdag.. Morgen gaan we die er uit lopen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
Been there done that!
Coopertest ging niet door vanwege het weer dus hebben we een shuttle run test gedaan.
Van de 80 man heb ik het op een na hoogste gehaald namelijk trap 12
39 Push-ups
45 Sit-ups
toetsen gingen soepel, en dat intake gesprek dat ging gewoon helemaal perfect! Volgens die docenten zou ik de militaire mentaliteit al deels hebben
20 mensen worden aangenomen voor de mariniers van de 160. Heb voor mijn gevoel best een grote kans daar bij te zitten.
Dus samengevat, ging top
Nu ga ik YUR zijn schema volgen voor de komende 3 maanden![]()
![]()
Wait, wut? De toekomstige mariniers konden niet rennen in de regen?!quote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:18 schreef BredeBroeder het volgende:
Been there done that!
Coopertest ging niet door vanwege het weer dus hebben we een shuttle run test gedaan.
39 Push-ups
45 Sit-ups
toetsen gingen soepel, en dat intake gesprek dat ging gewoon helemaal perfect! Volgens die docenten zou ik de militaire mentaliteit al deels hebben
20 mensen worden aangenomen voor de mariniers van de 160. Heb voor mijn gevoel best een grote kans daar bij te zitten.
Dus samengevat, ging top
Nu ga ik YUR zijn schema volgen voor de komende 3 maanden
Maar hopelijk zit je erbij
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Oh, en datquote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:19 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Wait, wut? De toekomstige mariniers konden niet rennen in de regen?!![]()
Ja doei.![]()
Volgens mij had YUR m nog een ander schema gegeven, om de korte afstanden te verbeteren (correct me if I'm wrong)quote:[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
BredeBroeder, het ging niet door? Is het net weer een beetje goed loopweerMaar goed dat je er met een goed gevoel op terugkijkt.
quote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:05 schreef Guppyfriend het volgende:
But I'm not leaving less you come with meOok goed jah..... niet die ik bedoelde alleenquote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:10 schreef E.T. het volgende:
Was toch dat jonge jochie (uit baywatch?) die dat zong?
You can run.... you can run...
Beetje spierpijntjes vandaag van de loopgroep van woensdag.. Morgen gaan we die er uit lopenKleine jompel
![]()
![]()
Lollerskatesquote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:19 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Wait, wut? De toekomstige mariniers konden niet rennen in de regen?!
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Maar nu zit ik wel de hele avond met dat stomme deuntje in m'n hoofd....quote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:22 schreef Quoi het volgende:
BredeBroeder, het ging niet door? Is het net weer een beetje goed loopweerMaar goed dat je er met een goed gevoel op terugkijkt.
[..]
[..]
Ook goed jah..... niet die ik bedoelde alleenKleine jompel
![]()
O-wie-o-wie-o...I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
Gaat het om de 'gewone' Marine of om Korps Mariniers? Al is het in de beide gevallen wel wat jammer dat ze in de regen geen coopertest kunnen lopen..I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
quote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:55 schreef E.T. het volgende:
[..]
Maar nu zit ik wel de hele avond met dat stomme deuntje in m'n hoofd....![]()
O-wie-o-wie-o...Die is fout idd!
![]()
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)![]()
Even voor de duidelijkheid: dat was niet het nummer dat in mijn hoofd zat toen ik de TT maakte. Ik ben onschuldig!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op vrijdag 1 februari 2013 21:12 schreef Quoi het volgende:
Even voor de duidelijkheid: dat was niet het nummer dat in mijn hoofd zat toen ik de TT maakte. Ik ben onschuldig!
Nee dat is inderdaad een stuk beterSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)![]()
nice, ik duim voor jequote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:18 schreef BredeBroeder het volgende:
Been there done that!
39 Push-ups
45 Sit-ups
Dus samengevat, ging top
Nu ga ik YUR zijn schema volgen voor de komende 3 maanden
En succes met het schema van YUR
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy![]()
Korps Mariniers, voor marine hebben ze genoeg open plaatsen. Mariniers only want the bestquote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:57 schreef E.T. het volgende:
Gaat het om de 'gewone' Marine of om Korps Mariniers? Al is het in de beide gevallen wel wat jammer dat ze in de regen geen coopertest kunnen lopen..![]()
![]()
Pfff hahaha! Die zag ik niet aankomenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Thx man, schema van YUR ziet er wel legit uit. Ook maar eens beginnen met >10KM hardlopen dan op rustig tempo, later opbouwen naar dat met wat lichte bepakking.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 21:20 schreef Jumparound het volgende:
[..]
nice, ik duim voor je
En succes met het schema van YUR![]()
quote:Hihiquote:Op vrijdag 1 februari 2013 21:25 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Pfff hahaha! Die zag ik niet aankomen![]()
![]()
don't stop, don't look back dusSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Mooi Bredebroeder dat het goed ging! E denkt kans te maken op korps mariniers? Of de gewone mariniers?![]()
Shit, dan had ik zo'n dikke vette jompel kunnen binnenslepen. Dit was precies mijn eerste associatie!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Anyway you want it, that's the way you need it.![]()
Mariniers en Korps Mariniers is hetzelfde hequote:Op vrijdag 1 februari 2013 21:47 schreef Nirak het volgende:
Mooi Bredebroeder dat het goed ging! E denkt kans te maken op korps mariniers? Of de gewone mariniers?
Korps Mariniers = organisatie
Marinier = lid van het Korps Mariniers
Marine = Organisatie
Matroos = rang van de Marine
En ja, dat hoop ik wel. 20 van de 160 dus wordt pittig, maar ik heb er goed vertrouwen in!![]()
![]()
Ik dacht trouwens dat dit het hardlooptopic was en niet het legertopic...Anyway you want it, that's the way you need it.![]()
Ja goh, het gaat ook wel eens even over wat andersquote:Op vrijdag 1 februari 2013 21:52 schreef kwoth het volgende:
Ik dacht trouwens dat dit het hardlooptopic was en niet het legertopic...![]()
![]()
Ja het topic raakt leger en leger zo..quote:Op vrijdag 1 februari 2013 21:52 schreef kwoth het volgende:
Ik dacht trouwens dat dit het hardlooptopic was en niet het legertopic...Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Oh Quoi, de Safari-run mag wel uit de OPDe focus moet nu naar de Midwintermarathon
Alsnog voor jou:quote:Op vrijdag 1 februari 2013 21:50 schreef kwoth het volgende:
[..]
Shit, dan had ik zo'n dikke vette jompel kunnen binnenslepen. Dit was precies mijn eerste associatie!
Ah thanks! Oude loopjes weghalen is ook part of the job, da's waarquote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:01 schreef Guppyfriend het volgende:
Oh Quoi, de Safari-run mag wel uit de OPDe focus moet nu naar de Midwintermarathon
![]()
![]()
vroeger toen alles beter was....toen marcheerden we in weer en wind.....quote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:19 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Wait, wut? De toekomstige mariniers konden niet rennen in de regen?!
Maar veel succes BB, als je je zinnen er op gezet hebt dan zou het top zijn als je aangenomen wordt, en gewoon verstandig volgens een schema trainen en geen rare dingen doen'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Ach naja 't is nog niet echt mariniers he. Ik ga als alles goed verloopt stage lopen bij mariniers, daar maakt die regen ze geen donder uitquote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:42 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
vroeger toen alles beter was....toen marcheerden we in weer en wind.....
Maar veel succes BB, als je je zinnen er op gezet hebt dan zou het top zijn als je aangenomen wordt, en gewoon verstandig volgens een schema trainen en geen rare dingen doen![]()
![]()
Blegh, ik moet alweer de zaterdagochtengroep overslaan omdat ik anders echt niet uitkom met m'n studie. Heel misschien dat ik vandaag nog toe kom aan zelf een rondje, en anders morgen maar. Studie moet echt eerst even af de deadline was gisteren en ik ben nog lang niet klaar.
edit: het is nu veel te mooi weer om niet nu even zelf een rondje te gaan rennen.
[ Bericht 10% gewijzigd door hatsaflats op 02-02-2013 08:51:50 ]![]()
AquaaaaarriiuuuusssssSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuk!Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Het is vandaag een mooie dag om te sterven. Geen wind, droog, zachte temperatuur.
Vanmiddag gaan we los!
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Oh? Hier sneeuwt het
![]()
lente weertje hier, beetje zon, beetje fris.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
sneeuw? Hoezo dan? Tis toch lente?Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
Begint 21 maart pas
Het was best Frsh vanacht.quote:
Ik trek mijn spul aan, eet een banaan en daarna het bos op. Hopelijk zijn m'n schenen het daarmee eens tijdens het rennen. Goed door de knieën veren hielp donderdagavond goed dus dat aanhouden.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Klazienaveen is nu in het nieuws: http://www.nu.nl/binnenla(...)ttelijk-ongeval.htmlquote:Op donderdag 3 januari 2013 18:18 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
Het is bekend van een oud kruidenvrouwtjeSneeuw? Waar?quote:Ik wil geen sneeuw!!!!!!!!!!
Vanochtend even een rondje lopen. Waarschijnlijk met thermoshirt, het is namelijk niet al te warm.![]()
Straks lekker lopen, eens zien of het net zo fijn gaat als afgelopen woensdag
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik kwam maar niet in m'n ritmete snel, te langzaam, te warm, teveel wind die me de adem benam, m'n conditie die op vakantie was ofzo..
Ik wil weer eens gewoon lekker een lang stuk lopen.. ik vertrok ook echt met de intentie om 5k te lopen (of 30min), maar dat lukte echt niet.![]()
Het weer werkt ook niet mee, ik weet steeds niet goed wat ik aan moet trekken en heb 't vaak te warm. Longsleeve en windjack was vandaag duidelijk te warm. Maandag nieuwe poging en dan gewoon alleen longsleeve en dan zal ik verdorrie weer eens gewoon een eind lopen!I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
Trainingsbroek en shirt met lange mouwen hier. En die mouwen gaan halverwege omhoog. Heb maar een paar X met jasje of 2 tshirts gelopen.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Hier ook blauwe lucht, paar kleine wolkjes, zonnetje. Heerlijk weer om te lopen.
Rustig rondje is alleen mislukt. 10.04 in 57.11.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik snap alleen niet hoe Endomondo erbij komt dat ik 10km in 56.08 heb gelopen... Nouja, bekertje is evengoed wel verdiend.
En vervelend E.T. Ik had een shirtje met korte mouwen aan en een windjack omdat hier nog best een pittig windje staat, maar dat was ook al best warm. Ik vind het ook altijd lastig inschatten, maar ik heb het liever te koud dan te warm.![]()
Ik ga zo ook een rondje doen. Even de LL-voorverkoop stress ontvluchtenDe mr neemt dat voor zijn rekening maar ik ben er nu al klaar mee met het gedoe en gestress.
![]()
![]()
Nou ja, Renate heeft 30 minuten voor me in petto dus lekker hobbelen in het zonnetje zo![]()
![]()
Als de twee eierkoeken die ik het gegeten heb over een half uurtje ook nog lekker zitten, ga ik me ook maar eens naar buiten wagen denk ik
Omgeving Nijmegen. Maar het is alweer weg en de lucht wordt steeds blauwer.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 10:17 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Sneeuw? Waar?Ik wil geen sneeuw!!!!!!!!!!
![]()
In Almere is (nouja, het is alweer gesmolten) ook sneeuw.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
quote:Op zaterdag 2 februari 2013 10:28 schreef hatsaflats het volgende:
Rustig rondje is alleen mislukt. 10.04 in 57.11.Hoe kom jij dan aan de 57.11?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik snap alleen niet hoe Endomondo erbij komt dat ik 10km in 56.08 heb gelopen... Nouja, bekertje is evengoed wel verdiend.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Net les 3 gelopen. Netjes uitgelopen, maar ik merkte wel dat het met m'n conditie niet zo goed gesteld is (dat gevoel in je longen) en dat mijn benen gewoon sterker moeten worden. Maar het gaat niet om hoe hard je rent hequote:Op vrijdag 1 februari 2013 06:33 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
Ik ken het, ik deed er al weken over om les 1 te kunnen lopen.. en dat is 5 maanden geleden.
Les 3 instappen als je het gevoel hebt dat je de les uit kan lopen, en anders de volgende keer de zelfde les lopen.
Het word nooit makkelijker, je word er alleen beter in .![]()
Goed dat je gewoon doorgezet hebt! Dat is pas doorzettingsvermogen zeg!
Het is vandaag trouwens fantastisch weer!!! De zon schijnt, strak blauwe lucht, fris maar niet te koud. Ik vond het heerlijk (nouja vooral toen ik "uitwandelde" richting huis haha)![]()
In Endomondo (en Garmin connect) staat bij de summary 57:11 als eindtijd voor de 10.04. Lijkt me stug dat ik ruim een minuut over die laatste 40 meter heb gedaan. Maakt verder ook niet heel erg uit, vind het alleen een beetje gek.quote:![]()
Wat zegt Garmin over je PR? Endo pakt namelijk de snelste tijd over je 10k, dus in het begin of eind heb je wat langzamer gelopen en zo komt ie daarom. Hij kijkt niet naar 0-10km, maar naar alles ertussen.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 11:26 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
In Endomondo (en Garmin connect) staat bij de summary 57:11 als eindtijd voor de 10.04. Lijkt me stug dat ik ruim een minuut over die laatste 40 meter heb gedaan. Maakt verder ook niet heel erg uit, vind het alleen een beetje gek.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Vanmorgen les 17 (voor de 2e keer) uitgelopen, in de sneeuwbui in Doetinchem waar ik logeer. Leuk: andere omgeving (even de nieuwbouw op de Vijverberg bekeken en gemerkt dat de Vosseweg heel anders loopt dan vroeger, en ook een stuk minder breed is... en zat hier vroeger niet een ijsbaan). Ik had wat minder matineus moeten zijn, want nu schijnt er een heerlijk zonnetje.![]()
Goed, dat was het meest waardeloze rondje ever.Die tel ik maar gewoon niet mee en ga morgen in de herkansing. Buikpijn, kuitpijn, lood in de schoenen.. bah
![]()
Maar de LL kaarten zijn binnen![]()
![]()
Garmin zegt 57:11 als nieuw PR, die negeert die 40 meter dus gewoon
Maar als ik het goed begrijp gebruikt Endomondo alle snelste stukjes op de 10.04 om tot je PR op de 10 te komen? Dus met die extra 40 meter filtert hij de langzaamste 40 meter eruit?![]()
Yepquote:Op zaterdag 2 februari 2013 11:46 schreef hatsaflats het volgende:
Maar als ik het goed begrijp gebruikt Endomondo alle snelste stukjes op de 10.04 om tot je PR op de 10 te komen? Dus met die extra 40 meter filtert hij de langzaamste 40 meter eruit?
In Endomondo is mijn 5k-PR iets van 22 minuten ofzo. Maar dat waren dan wel mijn laatste 5 kilometer tijdens de Zevenheuvelenloop.
Ik heb nog nooit een echte 5K gelopen, dus ik heb er officieel nog geen PRF means you're fucked![]()
Laten we een ander voorbeeld geven, je 5k pr is 30 minuten. Maar in deze 10k had je tussen km2 en 7 een tijd van 25 minuten, dan zou Endo je PR van je 5k zetten op 25 minuten. Zo ook met de 10k afstand die hij nu heeft aangegeven. Je hebt ergens 1 minuutzoveel over 40 m gelopen. Je kan dat zien, als je bij je workout klikt op best distances, dan op 10k dan zie je over welk stuk Endo zegt dat je pro-pro bezig bent geweest.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 11:46 schreef hatsaflats het volgende:
Maar als ik het goed begrijp gebruikt Endomondo alle snelste stukjes op de 10.04 om tot je PR op de 10 te komen? Dus met die extra 40 meter filtert hij de langzaamste 40 meter eruit?In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Waardeloos-rondje-boks! Het idee was een 'stand van zaken' rondje. Wel, na een half weekje ziek zijn is die niet best... Ik vrees voor de CPCquote:Op zaterdag 2 februari 2013 11:43 schreef Sunnythesun het volgende:
Goed, dat was het meest waardeloze rondje ever.Die tel ik maar gewoon niet mee en ga morgen in de herkansing. Buikpijn, kuitpijn, lood in de schoenen.. bah
![]()
Maar de LL kaarten zijn binnenniet dat ik m niet ga lopen, maar of er ook een kekke tijd uit gaat komen
Magoed, we zien wel. Maandag nieuwe kansen
Congrats on the LL tickets
CPC is nog relatief ver weg. Jij gaat daar gewoon een PR lopen.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 12:12 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Waardeloos-rondje-boks! Het idee was een 'stand van zaken' rondje. Wel, na een half weekje ziek zijn is die niet best... Ik vrees voor de CPCniet dat ik m niet ga lopen, maar of er ook een kekke tijd uit gaat komen
Congrats on the LL ticketsF means you're fucked![]()
Gup, CPC gaat een mooie tijd worden, mark my words!In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Oh balen *boks*quote:Op zaterdag 2 februari 2013 12:12 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Waardeloos-rondje-boks! Het idee was een 'stand van zaken' rondje. Wel, na een half weekje ziek zijn is die niet best... Ik vrees voor de CPCniet dat ik m niet ga lopen, maar of er ook een kekke tijd uit gaat komen
Congrats on the LL tickets
Ik heb net mijn schoenen schoon gemaakt, nu zijn ze nat. Kranten er in en hopen dat ze morgen middag droog zijn, dan probeer ik het nog eens (als mijn buik dan niet meer pijn doet, erg last van mijn darmen atm)
![]()
Het is nog maar een maandje en ik hield net 10 min vol zojuistquote:Op zaterdag 2 februari 2013 12:13 schreef YUR het volgende:
[..]
CPC is nog relatief ver weg. Jij gaat daar gewoon een PR lopen.![]()
we gaan het zien! Gaat vast wel goed komen
Da's toch logisch, je bent net ziek geweest. Binnen no-time loop je weer als een jonge hinde!quote:Op zaterdag 2 februari 2013 12:15 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Het is nog maar een maandje en ik hield net 10 min vol zojuist![]()
we gaan het zien! Gaat vast wel goed komen
F means you're fucked![]()
Ik denk het ook welquote:Op zaterdag 2 februari 2013 12:16 schreef YUR het volgende:
[..]
Da's toch logisch, je bent net ziek geweest. Binnen no-time loop je weer als een jonge hinde!als ik eenmaal weer een beetje fatsoenlijk eet komt het vast wel goed. Nu had ik eigenlijk nog langer willen lopen, want het was zo'n lekker weer. Dus ik heb het geplande rondje wel gewoon uitgewandeld. Omdat het kon. Was lekker.
Ja, ok, zo snapte ik het ook eerst. Maar Endo zegt dat ik m'n pr op het eerste stuk gelopen heb, terwijl ik de eerste kilometer juist als een slakje heb gelopen en moest wachten met oversteken. De langzaamste 40 meter zou juist daar moeten zitten, dus volgens mij klopt er iets gewoon niet. Ach, maakt ook niet uit verder.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 12:09 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Laten we een ander voorbeeld geven, je 5k pr is 30 minuten. Maar in deze 10k had je tussen km2 en 7 een tijd van 25 minuten, dan zou Endo je PR van je 5k zetten op 25 minuten. Zo ook met de 10k afstand die hij nu heeft aangegeven. Je hebt ergens 1 minuutzoveel over 40 m gelopen. Je kan dat zien, als je bij je workout klikt op best distances, dan op 10k dan zie je over welk stuk Endo zegt dat je pro-pro bezig bent geweest.Ja! Komt helemaal goed met de CPC!quote:Op zaterdag 2 februari 2013 12:16 schreef YUR het volgende:
[..]
Da's toch logisch, je bent net ziek geweest. Binnen no-time loop je weer als een jonge hinde!![]()
Preciesquote:Op zaterdag 2 februari 2013 12:17 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik denk het ook welals ik eenmaal weer een beetje fatsoenlijk eet komt het vast wel goed. Nu had ik eigenlijk nog langer willen lopen, want het was zo'n lekker weer. Dus ik heb het geplande rondje wel gewoon uitgewandeld. Omdat het kon. Was lekker.
Zonderrondjes loop je geen
rondjes
Daarom. En gewoon weer buiten zijn was ook al lekkerquote:Op zaterdag 2 februari 2013 12:18 schreef YUR het volgende:
[..]
Precies
Zonderrondjes loop je geen
rondjes
Ik zou om half 10 lopen maar 10 minuutjes later vertrokken want toen stopte de sneeuw en kwam de zon(ook omg Nijmegen).
We moesten 2-4-2-5 maar ik had iets niet goed gedaan dus ik dacht die twee minuten zijn al lang om, liepen we meteen al vier minuten... Het is dus 4-4-2-5 geworden (met 2 min wandelen tussendoor) en het ging weer erg goed! Moet oppassen dat ik mezelf niet voorbijren () dus deze week gewoon 2x gelopen en niet drie keer. Heb er helemaal vertrouwen in dat ik volgend jaar met jullie meeklets over langere afstanden (nb: 10 km vind ik op dit moment dus superlang
)
![]()
Zo, op weg naar Hollandse rading voor mijn 15k route. Ben erg zenuwachtig!Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Yes, ging opnieuw goed! Identieke rondje gelopen als afgelopen woensdag en de verkramping in de knie kwam nu pas na bijna 5km! Stond wel een vervelende rotwind dus was blij dat ik mijn windjack aan had.
34m14s, 6.54km, 5.14min/km
Oortjes begaven het nu echt overigens, maar ik heb gelukkig nog andere liggen
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Gaat vast goedkomenquote:Op zaterdag 2 februari 2013 12:46 schreef Jumparound het volgende:
Zo, op weg naar Hollandse rading voor mijn 15k route. Ben erg zenuwachtig!
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.![]()
Oh, ik ga zometeen naar Nijmegen. Ben benieuwd.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 11:01 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Omgeving Nijmegen. Maar het is alweer weg en de lucht wordt steeds blauwer.
Ik heb zonet les 14 van Renate 15km gelopen. Tijdens de warming up had ik de neiging om terug naar huis te gaan, ik had het koud! Toch doorgegaan.*O*
Na 4km (op het moment dat ik begon terug te lopen) had ik wind tegen, bah!![]()
over een uur en 30 minuten weet je het;)quote:Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Ik zie net trouwens dat ik dit jaar al net zoveel kilometers heb gelopen als in januar-maart 2012 samen.![]()
![]()
In mei is hier een hardloopevenement. Ben aan het twijfelen om mee te doen op de 5k of 7,5k. Zou mijn allereerste hardloopevent ooit worden.
Ik heb nog 13 weken om te trainen, waarbij ik Evy ga afmaken en daarna denk ik dat 2e programma van haar ga doen (keep running? Voor 10k)
Op dit moment kan ik alleen écht geen 5k rennen![]()
Maar het lijkt me wel echt supergaaf!
(inschrijven tot halverwege april, dus ik heb nog genoeg bedenktijd)![]()
Als je nu bij les 3 bent zou ik gewoon lekker voor een mooie tijd op de 5 gaan.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 13:04 schreef Cherryblossom het volgende:
In mei is hier een hardloopevenement. Ben aan het twijfelen om mee te doen op de 5k of 7,5k. Zou mijn allereerste hardloopevent ooit worden.
Ik heb nog 13 weken om te trainen, waarbij ik Evy ga afmaken en daarna denk ik dat 2e programma van haar ga doen (keep running? Voor 10k)
Op dit moment kan ik alleen écht geen 5k rennen![]()
Maar het lijkt me wel echt supergaaf!
(inschrijven tot halverwege april, dus ik heb nog genoeg bedenktijd)![]()
Wat deze atletiekhinde zegt. Niet teveel in een keer willen, dus 5km.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 13:07 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Als je nu bij les 3 bent zou ik gewoon lekker voor een mooie tijd op de 5 gaan.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
5km is hartstikke leuk om te doenIk vind het nog steeds leuk!
Die 7,5k vind ik zelf ook voorbarig hoor, maar misschien vonden jullie wel dat het zou kunnen. Maar dan laat ik die sowieso aan me voorbij gaan!
Leuk man, kan ik tijdens trainingen tegen mezelf zeggen "niet opgeven! Je wilt die 5k toch rennen? Nou, rennen dan!"![]()
![]()
Voor het eerst 18 km gelopen, ging best goed... maar wat een wind zeg
http://runkeeper.com/user/remcoo/activity/146222506![]()
Ik heb nu gelijk, "This is SPARTA" in m'n hoofd zitten.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 13:26 schreef Cherryblossom het volgende:
Die 7,5k vind ik zelf ook voorbarig hoor, maar misschien vonden jullie wel dat het zou kunnen. Maar dan laat ik die sowieso aan me voorbij gaan!
Leuk man, kan ik tijdens trainingen tegen mezelf zeggen "niet opgeven! Je wilt die 5k toch rennen? Nou, rennen dan!"In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Hier waren we toch echt toe aan nieuwe hardloopschoenen. Blijk te overproneren dus nu gaan we voor de saucony progride guide 5 met antipronatieblok! Hopelijk kan ik daar weer wat kilometertjes op maken.![]()
Zie je zo hier wel voorbij komenquote:Op zaterdag 2 februari 2013 12:52 schreef Jumparound het volgende:
[..]
over een uur en 30 minuten weet je het;)
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.![]()
Allemaalloopjes. Ik sluit me daarbij aan. Ik ging voor max 5k alleen maar even om te voelen hoe het ging. Als het goed zou gaan, morgen mee met de Delftse Houtloop 7k. Maar dat ziekzijn heeft er bij mij ook ingehakt, maar dan qua stijfheid. Met pijn in rug 4k gelopen en besloten morgen niet te lopen...
Hier dus ook weer een beetje opbouwen naar de CPC, terwijl ik eerst dacht dir op mijn sloffen te gaan doenkomt goed, denk ik
@Jump jij moet dus die 15k ff geweldig lopen voor een goede balans!
Zijn de Apeldoornse midwintermarathonners er klaar voor?
En most important: @GotC waar hang je uit?![]()
![]()
Oja, zelfs met een bekertje enzo...;)quote:Op zaterdag 2 februari 2013 13:51 schreef hatsaflats het volgende:
O, maar mijn loopje ging wel goed hoor![]()
Heeft er iemand hier nog tips over het verhogen van je pasfrequentie? Ben me er nu een beetje in aan het verdiepen, maar extra info is altijd welkom.So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.![]()
Wat is dat overproneren precies? Ik kan het vast makkelijk googlen, maar jullie leggen het altijd zo prettig uit hier.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 13:34 schreef Sjieraf het volgende:
Hier waren we toch echt toe aan nieuwe hardloopschoenen. Blijk te overproneren dus nu gaan we voor de saucony progride guide 5 met antipronatieblok! Hopelijk kan ik daar weer wat kilometertjes op maken.![]()
Dat je met je voet iets naar binnen zakt/ kantelt. Daar komt het op neer. Dat is belastend voor je enkels.![]()
Ah zo, dat heb ik denk ik ook een beetje. Als ik ook een paar weken niet gelopen heb en ik ga dan weer voel ik als eerste de enkels aan de buitenkant, met de opbouw had ik dat ook. Maar als ik regelmatig loop geen last gelukkig.![]()
I did it
http://www.endomondo.com/workouts/156026206/6503018
Ruim 30 minuten achter elkaar gehobbeld. 4.6 km van gemaakt (mijn rondje was om, volgende keer de 5 km aantikken.) Vanavond bier en patat![]()
Nom! En gefeliciteerd
quote:Op zaterdag 2 februari 2013 14:07 schreef De_kluizenaar het volgende:
I did it
Ruim 30 minuten achter elkaar gehobbeld. 4.6 km van gemaakt (mijn rondje was om, volgende keer de 5 km aantikken.) Vanavond bier en patat![]()
[ afbeelding ]Geweldig he, die eerste keer!
In dat geval mag je er zelfs mayo bij!![]()
Goed gedaan De_kluizenaar!So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.![]()
Veel oefenen en tellen.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 13:57 schreef GDPP het volgende:
Heeft er iemand hier nog tips over het verhogen van je pasfrequentie? Ben me er nu een beetje in aan het verdiepen, maar extra info is altijd welkom.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ik ben blij dat ik het kan, maar nog ruimte genoeg voor verbeteringen! Moet sneller worden!quote:Op zaterdag 2 februari 2013 14:08 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]Geweldig he, die eerste keer!
In dat geval mag je er zelfs mayo bij!Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
I did it
[ afbeelding ]![]()
Gelukkig ook nog mensen met goede loopjes ipv alleberichten
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
Vandaag niet de enige met een matig rondje dus. Ik ging uit bed en gelijk na koffie en banaan het bos in maar ik was vergeten mijn conditie mee te nemen.
Gelukkig geen last van m'n schenen dus ik hoop dat ik nu weet waar het aan lag en dan kan ik mooi naar 10km toewerken.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Hop omkleden en hop naar buiten voor een rustig duurloopje, dinsdag schaatstraining op 't program (= flink intervallen).
Duur gaat wel lukken, maar rustig wordt een uitdaging![]()
![]()
1:26quote:Op zaterdag 2 februari 2013 12:52 schreef Jumparound het volgende:
[..]
over een uur en 30 minuten weet je het;)
Liep veel te hard... hoge hartslag, kreeg hem niet onder de 180.Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
quote:Op zaterdag 2 februari 2013 14:32 schreef Jumparound het volgende:
[..]
1:26
Liep veel te hard... hoge hartslag, kreeg hem niet onder de 180.Zal ik de volgende keer dan maar meelopen om de rem erop te gooien.
![]()
![]()
en de weg te wijzen. 2X fout gelopen!quote:Op zaterdag 2 februari 2013 14:40 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]Zal ik de volgende keer dan maar meelopen om de rem erop te gooien.
Ecosia
Gewoon van leren, tis niet alle dagen feest.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 14:32 schreef Jumparound het volgende:
1:26
Liep veel te hard... hoge hartslag, kreeg hem niet onder de 180.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
na 8 km ff gestopt en in plaats van hardstyle kaiserchuefs en fratellies opgezet. toenging het wel wat beter..Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
kloptquote:Op zaterdag 2 februari 2013 14:46 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Gewoon van leren, tis niet alle dagen feest.Naja, volgende week beter
0
Dan "hoef" ik er maar 18...
dit waren de 15
http://www.endomondo.com/workouts/156055265/3690596Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Ik heb nu pas, met het biertje opengetrokken, een gevoel van .. Zo dat is eindelijk gelukt hee
quote:Op zaterdag 2 februari 2013 15:50 schreef De_kluizenaar het volgende:
Ik heb nu pas, met het biertje opengetrokken, een gevoel van .. Zo dat is eindelijk gelukt heeDubbel en dwars verdient biertje ook.
Ik heb een playlist gemaamkt met muziek die allemaal het gewenste aantal (85) beats per minute heeft..gewoon in de maat meelopen en voila.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 13:57 schreef GDPP het volgende:
Heeft er iemand hier nog tips over het verhogen van je pasfrequentie? Ben me er nu een beetje in aan het verdiepen, maar extra info is altijd welkom.![]()
Thanksquote:Op zaterdag 2 februari 2013 15:53 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]Dubbel en dwars verdient biertje ook.
* De_kluizenaar geeft een rondje om het te vieren.
Dan drink ik er 1 omdat ik nu 2 x geen last van de schenen heb gehad. Proost!quote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:10 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
Thanks* De_kluizenaar geeft een rondje om het te vieren.
Of omdat de zon schijnt? (hé dan mag je er twee!)quote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:14 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Dan drink ik er 1 omdat ik nu 2 x geen last van de schenen heb gehad. Proost!![]()
Helaas geen zon hier. Maar ik ben het zonnetje in huis. * Daywalk3r doet rondje erin.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:16 schreef Cherryblossom het volgende:
[..]
Of omdat de zon schijnt? (hé dan mag je er twee!)
Dat is inderdaad iets om te vieren! Pijnvrij lopen. Ik neem er nog 1 op iedereen die even in de lappenmand zit. Dat maar snel weer kilometers gemaakt mogen worden. * De_kluizenaar proostquote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:14 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Dan drink ik er 1 omdat ik nu 2 x geen last van de schenen heb gehad. Proost!Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Proost, mag ik er ook eentje pakken?
* Murmeli houdt wel van een biertje.
Morgen weer lopen, denk ikSpelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
hier even het ontbijt naar binnen werken en dan maar een rondje om'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ontstoken luchtwegen houden mij van het lopen. Hoop dat het snel verbetert en ik weer kan gaan.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."![]()
Wie is Jan op endomondo?So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.![]()
Iedereen al helemaal klaar voor Apeldoorn morgen?
quote:Op zaterdag 2 februari 2013 19:09 schreef BlueNumber het volgende:
Was vandaag te brak, dus ik doe morgen mn duurloop maar![]()
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Vanaf volgende week maandag (11 feb) zijn er bij LIDL weer sportkleren en accessoires. Met o.a. functionele hemden, een capri tight voor dames en een dik (1,5cm) matje. Niet echt superveel spul, maar wel goedkoop en als je toch toevallig op zoek bent![]()
En Aldi heeft vanaf 9-2 nog een sport bh voor 8 euro
En Trekpleister heeft komende week ook een paar dingetjes, o.a. een matje en dumbells van een halve kg.
Ik was de folders even aan het doorbladeren ja
[ Bericht 20% gewijzigd door alors op 02-02-2013 19:58:47 ]know'm sayin?
word? word.![]()
bekertjestijd! 3miles en 5k
In een 3 x 2k intervaltrainingmet 2 minuten rust tussendoor.
http://www.endomondo.com/workouts/156093400/7904237En alweer 219 k dit jaarquote:tijd afstand tempo
5:45.2 1,07 k 5:24 warm up
8:22.8 2,00 k 4:11 1
2:00.0 0,30 k 6:34 rust
8:15.9 2,00 k 4:08 2
2:00.0 0,29 k 6:50 rust
8:34.3 2,00 k 4:17 3
2:00.0 0,24 k 8:19 rust
10:02.6 1,54 k 6:32 cooling down
[ Bericht 16% gewijzigd door Bonobo11 op 02-02-2013 19:58:28 ]Feyenoord!!! * Barça![]()
Foldersquote:Op zaterdag 2 februari 2013 19:46 schreef alors het volgende:
Vanaf volgende week maandag (11 feb) zijn er bij LIDL weer sportkleren en accessoires. Met o.a. functionele hemden, een capri tight voor dames en een dik (1,5cm) matje. Niet echt superveel spul, maar wel goedkoop en als je toch toevallig op zoek bent![]()
En Aldi heeft vanaf 9-2 nog een sport bh voor 8 euro
En Trekpleister heeft komende week ook een paar dingetjes, o.a. een matje en dumbells van een halve kg.
Ik was de folders even aan het doorbladeren jaik ben ook verslaafd
Misschien vertel ik niets nieuws. Maar wist je dat de bassen in de muziek van invloed kunnen zijn op je hartslag? Ooit geleerd van een mr in geluidskunde. Er schijnt onderzoek gedaan te zijn onder volledige rust:quote:Op zaterdag 2 februari 2013 14:47 schreef Jumparound het volgende:
na 8 km ff gestopt en in plaats van hardstyle kaiserchuefs en fratellies opgezet. toenging het wel wat beter..
- zonder muziek
- klassieke muziek
- popmuziek
- housemuziek
En toen bleek dus, dat hoe sneller de bas in de muziek, hoe hoger de hardslag van de proefpersonen na een tijdje was. Je hart probeert zich gelijk te stemmen met de bassen uit de muziek.
Dit onderzoek is vast ook gedaan met sportende mensen, maar daar weer ik de resultaten niet van helaas (dus eigenlijk heb ne niets aan deze wetenschap)
![]()
Net les 9 van Evy gelopen. Rustig tempo aangenomen, anders dacht ik het niet vol te kunnen houden met 1-2-4-4-5. Maar het ging me verbazingwekkend goed af.
Komende week herhaalt Evy het programma zag ik. Wat raden jullie dan aan? Ditzelfde rustige tempo als deze week of proberen grenzen te verleggen door tempo een tikje te verhogen?
Vandaag dus: http://www.endomondo.com/workouts/156120085/8270328![]()
TWC, Yur en Archeron veel succes morgen!
Hoop dat de weergoden ook een beetje aan jullie kant staan!Anyway you want it, that's the way you need it.![]()
Zo te zien vrij in het begin al.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 14:44 schreef Jumparound het volgende:
[..]
en de weg te wijzen. 2X fout gelopen!![]()
We waren dan in ieder geval van een iets andere plek gestart. Maar voor de weg wijzen heb je echt helmaal niks aan me. Ik zat er zelfs aan te denken om navigatie aan te schaffen tijdens het lopen.![]()
heerlijk gelopen, lekkere koele zomermorgen (na dagen heet weer), geen wind...a lazy hazy sunday morning'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
mooie tijden Bonobo!!quote:Op zaterdag 2 februari 2013 19:51 schreef Bonobo11 het volgende:
bekertjestijd! 3miles en 5k
In een 3 x 2k intervaltrainingmet 2 minuten rust tussendoor.
http://www.endomondo.com/workouts/156093400/7904237
[..]
En alweer 219 k dit jaar'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Vanmiddag mijn knie gestoten tegen een kast. Is een gevoelig plekje geworden als ik er op druk. Zien morgen wel of we er last van hebben.![]()
Ik neem aan dat je er niet de hele weg op gaat drukkenquote:Op zaterdag 2 februari 2013 22:07 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Vanmiddag mijn knie gestoten tegen een kast. Is een gevoelig plekje geworden als ik er op druk. Zien morgen wel of we er last van hebben.F means you're fucked![]()
quote:Op zaterdag 2 februari 2013 22:15 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je er niet de hele weg op gaat drukken
***![]()
I did it
[ afbeelding ]Echt supergoed van je!
***![]()
Lekker bezig iedereen!Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla![]()
Ik zat er aan te denken na elke 5 kilometer ofzo.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 22:15 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je er niet de hele weg op gaat drukken![]()
Gewoon bij iedere waterpost ffquote:Op zaterdag 2 februari 2013 22:23 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Ik zat er aan te denken na elke 5 kilometer ofzo.F means you're fucked![]()
Ik leg wel even een drukverbandje aan. Neem waarschijnlijk mijn camelbak mee, dus de waterposten kan ik overslaan.![]()
TWC, YUR en Archeron, heel veel plezier en succes morgen! Laat maar ff wat leuke foto's zien na afloop![]()
![]()
+1quote:Op zaterdag 2 februari 2013 22:34 schreef Arquero het volgende:
TWC, YUR en Archeron, heel veel plezier en succes morgen! Laat maar ff wat leuke foto's zien na afloop![]()
En dan roepen naar het publiek "Als ik dit doe, doet het zeer!"quote:Op zaterdag 2 februari 2013 22:15 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je er niet de hele weg op gaat drukken![]()
en het zachte gebrom van de traumahelicopter in de verte, just in case...quote:Op zaterdag 2 februari 2013 22:48 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En dan roepen naar het publiek "Als ik dit doe, doet het zeer!"'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Nu moet ik aan M.A.S.H. denkenquote:Op zaterdag 2 februari 2013 22:53 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
en het zachte gebrom van de traumahelicopter in de verte, just in case...#ouwelul
![]()
Heb vandaag aan de Archeon cross meegedaan, is geloof ik wel eens ter sprake geweest maar voor iedereen die 't gemist heeft, ik werk daar... hardloop evenement op m'n eigen werkplek. Was heel leuk! Wel helemaal achteraan geeindigd, tsja ik was sowieso niet in topvorm want ik heb de afgelopen maanden heel weinig kunnen lopen, en blote voeten door modder is wel leuk maar kunnen wat snelheid betreft toch de spikes niet bijhouden... op vlakke/normale grond wel (ik ook niet
maar ken meerdere voorbeelden van wedstrijd lopers die goede resultaten halen op gewone vlakke parcoursen) maar in de modder zijn spikes wel een nuttig hulpmiddel als je wilt winnen/op een goede plek wilt eindigen. Nou ja dat wist ik van te voren, ik loop toch vooral voor m'n plezier
![]()
Volgende week loop ik trouwens weer een stukje, 5km in Bleiswijk, mag die in de OP?
Leo Ammerlaan loop in de kas
9 Februari
5km
http://www.leoammerlaan.nl/97/loop2013.html![]()
Quoi, ik heb er ook nog eentje voor de OP
Furneaux Lodge Captain Cook's Landing
20 Juli
26km trail
http://www.nelsonevents.c(...)aptain-cooks-landing'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
toch lijkt het me dat je op blote voeten beter uit de voeten kan dan degene die gewoon op weg-schoenen lopen i.p.v. spikesquote:Op zaterdag 2 februari 2013 23:31 schreef Sheriam het volgende:
Heb vandaag aan de Archeon cross meegedaan, is geloof ik wel eens ter sprake geweest maar voor iedereen die 't gemist heeft, ik werk daar... hardloop evenement op m'n eigen werkplek. Was heel leuk! Wel helemaal achteraan geeindigd, tsja ik was sowieso niet in topvorm want ik heb de afgelopen maanden heel weinig kunnen lopen, en blote voeten door modder is wel leuk maar kunnen wat snelheid betreft toch de spikes niet bijhouden... op vlakke/normale grond wel (ik ook niet
maar ken meerdere voorbeelden van wedstrijd lopers die goede resultaten halen op gewone vlakke parcoursen) maar in de modder zijn spikes wel een nuttig hulpmiddel als je wilt winnen/op een goede plek wilt eindigen. Nou ja dat wist ik van te voren, ik loop toch vooral voor m'n plezier
![]()
Volgende week loop ik trouwens weer een stukje, 5km in Bleiswijk, mag die in de OP?
9 Februari
5km
http://www.leoammerlaan.nl/97/loop2013.html'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Hangt er denk ik erg van af of diegene probeert zuinig te zijn op z'n schoenen... en ook van de soort modder. Hier in 't bos loop ik ook wel met anderen bijvoorbeeld met de panbosloop, en dan is 't juist wel handig dat ik vaak lekker rechtdoor spetter als er wat plassen liggen... maar dan willen de meesten niet al te vies worden (die loop is tenslotte niet bedoelt als cross, hoewel 't wel onverhard is), en de zandgrond/bosgrond is ook minder glad dan de klei-achtige modder die hier op 't parcours lag. Als ik goed loop wat vorm betreft, glibber ik zelden echt weg in de bossen hier, alleen in de hele diepe plassen en op een enkel pad wat ook meer kleiig is.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 23:38 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
toch lijkt het me dat je op blote voeten beter uit de voeten kan dan degene die gewoon op weg-schoenen lopen i.p.v. spikes
In mijn categorie had trouwens bijna iedereen spikes, ik zag er maar twee in normale hardloopschoenen, eentje die minder dan een minuut voor mij eindigde en ik geloof inderdaad dat de andere die ik zag op gewone schoenen nog achter me gebleven was (weet ik niet zeker eigenlijk, het was geen bekende maar lette toch vooral op mijn eigen lopen, en toen ik er aan dacht te kijken of ik laatste of een na laatste was, zag ik haar sowieso nergens meer). De lange crossen M/V heb ik niet gezien, wilde wel kijken maar raakte aan de praat!
Bij de jeugd-categorieen liepen er meer op gewone hardloopschoenen maar heb niet zo goed opgelet hoe die het deden op de modder-stukken, kinderen hebben sowieso meer de neiging gewoon te gaan en niet te denken 'oh, ik moet toch een beetje opletten, dadelijk ga ik door m'n enkel en kan ik volgende week niet lopen bij de volgende wedstrijd...' Deed ik vroeger ook niet, nou ja ik liep niet hard in afstanden maar rende wel bij 't spelen tussen de bomen in 't bos, in de herfst waar je van de bladeren niet kon zien of er een tak lag of een gat zat, enzovoort... Enerzijds verstandig dat we daar later voorzichtiger in worden, anderzijds ook jammer want 't is wel lekker zo carefree te rennen en meestal gaat 't toch wel goed, of zit je hooguit onder de modder en een schaafwondje enzo![]()
![]()
well said!quote:Op zondag 3 februari 2013 00:18 schreef Sheriam het volgende:
Bij de jeugd-categorieen liepen er meer op gewone hardloopschoenen maar heb niet zo goed opgelet hoe die het deden op de modder-stukken, kinderen hebben sowieso meer de neiging gewoon te gaan en niet te denken 'oh, ik moet toch een beetje opletten, dadelijk ga ik door m'n enkel en kan ik volgende week niet lopen bij de volgende wedstrijd...' Deed ik vroeger ook niet, nou ja ik liep niet hard in afstanden maar rende wel bij 't spelen tussen de bomen in 't bos, in de herfst waar je van de bladeren niet kon zien of er een tak lag of een gat zat, enzovoort... Enerzijds verstandig dat we daar later voorzichtiger in worden, anderzijds ook jammer want 't is wel lekker zo carefree te rennen en meestal gaat 't toch wel goed, of zit je hooguit onder de modder en een schaafwondje enzo
een van de belangrijkste aspecten van trial running is ook "niet bang zijn om te vallen of bijv. door je enkel te gaan", hier door ga je juist gespannen lopen met meer kans op blessures'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ja, daar heb je gelijk in, ik probeer wel ontspannen te blijven lopen, zeker barefoot gaat sowieso niet goed als ik gespannen loop, gaat m'n hele vorm naar de maan... maar ik loop dus wel een stuk langzamer dan toen ik nog de leeftijd had waarop blessures helemaal niet in m'n hoofd opkwamen! Ik zoek juist een tempo waarbij ik nog ontspannen durf te lopen voor de ondergrond, en als 't zo glad wordt dat dat niet meer lukt (met de sneeuw de afgelopen twee weken) dan ga ik thuis wel een half uurtje op de stepper.quote:Op zondag 3 februari 2013 00:46 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
well said!
een van de belangrijkste aspecten van trial running is ook "niet bang zijn om te vallen of bijv. door je enkel te gaan", hier door ga je juist gespannen lopen met meer kans op blessures![]()
we worden wat ouder en strammer inderdaad!!quote:Op zondag 3 februari 2013 01:32 schreef Sheriam het volgende:
[..]
Ja, daar heb je gelijk in, ik probeer wel ontspannen te blijven lopen, zeker barefoot gaat sowieso niet goed als ik gespannen loop, gaat m'n hele vorm naar de maan... maar ik loop dus wel een stuk langzamer dan toen ik nog de leeftijd had waarop blessures helemaal niet in m'n hoofd opkwamen! Ik zoek juist een tempo waarbij ik nog ontspannen durf te lopen voor de ondergrond, en als 't zo glad wordt dat dat niet meer lukt (met de sneeuw de afgelopen twee weken) dan ga ik thuis wel een half uurtje op de stepper.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Voordat ik het vergeet, Wintermarathoners veel succes vandaag!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik wilde vandaag solidair zijn met de Apeldoorngangers maar ik heb hier twee zieke kinderen en voel mezelf ook een beetje wankel dus ik sla over. Midwinteraars succes!![]()
Goedemorgen! GotC is speciaal dr bed uit gekomen om een midwintermarathonontbijtje te maken voor me![]()
Iedereen bedankt voor de succes- en plezierwensen
De missie van vandaag: Op een rustig tempo kilometers maken. Misschien een deel van de loop op marathontempo.F means you're fucked![]()
Wat een lieverd is het tochquote:Op zondag 3 februari 2013 07:26 schreef YUR het volgende:
Goedemorgen! GotC is speciaal dr bed uit gekomen om een midwintermarathonontbijtje te maken voor me![]()
De missie van vandaag: Op een rustig tempo kilometers maken. Misschien een deel van de loop op marathontempo.
Heel veel succes met de missie, op naar de nieuwe mijlpaal!!
Kan het mij zo levendig voorstellen.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 22:04 schreef rechtsedirecte het volgende:
heerlijk gelopen, lekkere koele zomermorgen (na dagen heet weer), geen wind...a lazy hazy sunday morning
Ik hou een lazy zondag iig, goedemorgen iedereen.Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
dat moet lukken volgens mij, ik liep vandaag bewust in een rustig tempo en had het gevoel dat het snel had gekund.quote:Op zondag 3 februari 2013 07:26 schreef YUR het volgende:
De missie van vandaag: Op een rustig tempo kilometers maken. Misschien een deel van de loop op marathontempo.
volgens mij moet je, als je de eerste 22km in Z3 loop, het laatste stuk richting je beoogde marathontempo kunnen.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
En hoe rustig is dat rustige tempo?quote:Op zondag 3 februari 2013 07:26 schreef YUR het volgende:
De missie van vandaag: Op een rustig tempo kilometers maken. Misschien een deel van de loop op marathontempo.![]()
Succes renners!Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Ik ga zo een flink rondje fartlekken in t duin. Bergje op, bergje af, trap op, trap af. Have fun in Apeldoorn!Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
O en gisteren startnummer voor de Groet uit Schoorl van volgende week binnen gekregen
Ik denk ergens tussen 5.30 en 5.50, maar daar wil ik me niet teveel op focussen. Ik wil ontspannen kunnen lopenquote:Op zondag 3 februari 2013 08:44 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
En hoe rustig is dat rustige tempo?
Succes wedstrijdlopers van vandaag
Oh ontspannen, dan zal ik je maar niet lastig vallen tijdens het lopen.quote:Op zondag 3 februari 2013 09:17 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik denk ergens tussen 5.30 en 5.50, maar daar wil ik me niet teveel op focussen. Ik wil ontspannen kunnen lopen![]()
![]()
Loop je met je camelbag? Eens kijken of ik je daar kan ontdekkenquote:Op zondag 3 februari 2013 09:23 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Oh ontspannen, dan zal ik je maar niet lastig vallen tijdens het lopen.F means you're fucked![]()
ik las: een rondje aftrekkenquote:Op zondag 3 februari 2013 09:08 schreef Frsh het volgende:
Ik ga zo een flink rondje fartlekken in t duin. Bergje op, bergje af, trap op, trap af. Have fun in Apeldoorn!
Veel plezier met fartlekken!Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Yup, kwam helemaal verkeerd uit.. had recht over de golfbaan gemoeten...quote:Op zaterdag 2 februari 2013 22:02 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Zo te zien vrij in het begin al.![]()
We waren dan in ieder geval van een iets andere plek gestart. Maar voor de weg wijzen heb je echt helmaal niks aan me. Ik zat er zelfs aan te denken om navigatie aan te schaffen tijdens het lopen.Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
quote:Op zondag 3 februari 2013 09:35 schreef Jumparound het volgende:
[..]
ik las: een rondje aftrekken
Veel plezier met fartlekken!
Yep die doe ik wel om, ga hem ook tijdens de marathon gebruiken.quote:Op zondag 3 februari 2013 09:28 schreef YUR het volgende:
[..]
Loop je met je camelbag? Eens kijken of ik je daar kan ontdekken![]()
O shit de A27 dat was niet helemaal de bedoeling. O verrek het hilversums wasmeer. Zitten overigens reeen daar.quote:Op zondag 3 februari 2013 09:36 schreef Jumparound het volgende:
[..]
Yup, kwam helemaal verkeerd uit.. had recht over de golfbaan gemoeten...![]()
Succes midwintermarathon lopers!
Hier heel de week moeizaam gelopen eigenlijk. Maar vandaag wel 30 minuten met een voor mij behoorlijke pace van 5:40 m/km![]()
Is Apeldoorn een man of vrouw?quote:Op zondag 3 februari 2013 10:14 schreef BlueNumber het volgende:
Iedereen die met Apeldoorn meeloopt, veel succesJust remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Mannelijk.quote:quote:doorn (de; m; meervoud: doornen, doorns)
1. scherppuntig vergroeid takje of blaadje van een plantIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
MoggeHier moeten er even wat biertjes verwerkt worden....
![]()
Erg benieuwd naar de verhalen van de midwintermarathonners vandaag!quote:Op zaterdag 2 februari 2013 23:31 schreef Sheriam het volgende:
9 Februari
5km
http://www.leoammerlaan.nl/97/loop2013.htmlDone. Bij mij staat overigens de loop in de kas ook op de planningquote:Op zaterdag 2 februari 2013 23:37 schreef rechtsedirecte het volgende:
Quoi, ik heb er ook nog eentje voor de OP
Furneaux Lodge Captain Cook's Landing
20 Juli
26km trail
http://www.nelsonevents.c(...)aptain-cooks-landing![]()
![]()
Ik ook!!quote:Op zondag 3 februari 2013 11:07 schreef Quoi het volgende:
MoggeHier moeten er even wat biertjes verwerkt worden....
![]()
Erg benieuwd naar de verhalen van de midwintermarathonners vandaag!
[..]
[..]
Done. Bij mij staat overigens de loop in de kas ook op de planning
Nu ik op de website van de midwintermarathon aan het kijken ben, vraag ik me af: waarom geen halve marathon, maar 27,5k eigenlijk?
Er is ook een 18,5k zie ik. Wel fijn trainingsafstanden voor als je voor een (halve) marathon traint.![]()
Ik leef nog hoor mensen
Oh en kaslopers, ik kom kijken samen met moeders. M'n vader gaat lopen namelijk![]()
![]()
quote:Op zondag 3 februari 2013 11:13 schreef GotC het volgende:
Ik leef nog hoor mensen
Oh en kaslopers, ik kom kijken samen met moeders. M'n vader gaat lopen namelijk![]()
Veel plezier vandaag![]()
![]()
Vroeg ik me ook al afquote:Op zondag 3 februari 2013 11:12 schreef Quoi het volgende:
Nu ik op de website van de midwintermarathon aan het kijken ben, vraag ik me af: waarom geen halve marathon, maar 27,5k eigenlijk?maar het schijnt, net zoals de CPC een echte trainingsafstand voor R'dam te zijn?
![]()
Ik ben niet meequote:Om nou van half 9 tot 19 onderweg te zijn...meh. Maar Yur is met half HAAG weg dus komt goed!
Ik ga straks misschien zelf weer stukje lopen, na een week niks![]()
O dat geloof ik dat dat goedkomt. Doen hoor, lekker zelf lopenquote:Op zondag 3 februari 2013 11:17 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik ben niet meeOm nou van half 9 tot 19 onderweg te zijn...meh. Maar Yur is met half HAAG weg dus komt goed!
Ik ga straks misschien zelf weer stukje lopen, na een week niks![]()
![]()
Je leeft nogquote:Op zondag 3 februari 2013 11:13 schreef GotC het volgende:
Ik leef nog hoor mensen
Ze leeft nogquote:
Veel succes en plezier iedereen!Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
Succes en veel plezier iedereen!
Ik doe 'n extra rustdagje en morgen een LDL, voelt niet goed om vandaag te gaan lopen
Ja doei.![]()
Ik heb het bier van gisteravond er uit gewandeld. Wel een lekkere spierpijn in mijn bovenbenen vandaag.Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Ik had net een 4x5 min loopje volgens schema , maar wat een harde wind zeg. Nu lekker douchen , rondje huishouden (bah) en de rest van de dag met thee en e-reader op de bank![]()
![]()
Heerlijk gelopen net, eindelijk bijna weer terug op het niveau waar ik zat voor de griep.
http://www.endomondo.com/workouts/156280767/3962456
Succes wedstrijdloper vandaag!![]()
Nu ik mijn schema af heb en 30 minuten zeker vol kan houden in joggend tempo, 5 km red ik wel in 36 minuten, wil ik een nieuw schema starten.
Ik wil nu iets sneller worden en ik denk dat het schema 4 mijl running coach-medium (Renate) misschien gaat helpen.
Maar even een vraagje, wat is het verschil tussen joggen en dribbelpas?
Dit staat er (week 7):
5 minuten dribbelpas, warming-up.
3 x 7 minuten lopen* (hartslagzone 2/ joggen).
Tussen de loopminuten 2 minuten dribbelpas.
5 minuten dribbelpas cooling-down.
Dribbelpas klinkt als gewoon snel wandelen. Maar kan ik het ook zien als voor mij 'joggen' (8 km/h) en de hardloopminuten zetten op 10 km/h of iets van 6 min/km? sneller nog? Dan zou ik korte versnellingen inbouwen en daarmee sneller worden uiteindelijk.. denk ik.
In Oktober heb ik een 4 mijl wedstrijd staan, alle tijd om alvast naar te werken.Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
@De_kluizenaar: Als je nu met een pace van zo'n 7min/km loopt lijkt in één keer naar 6min/km me wat enthousiast.. Heb je al naar intervaltrainingen gekeken?So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.![]()
zo ging het ja. En toen.. Kut, hier ben ik nog nooit geweest. Maar opeens zag j het lichtquote:Op zondag 3 februari 2013 10:00 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
O shit de A27 dat was niet helemaal de bedoeling. O verrek het hilversums wasmeer. Zitten overigens reeen daar.
Ecosia
Als beginner wordt je bijna alleen sneller door veel kilometers te maken. Maak je dus niet te druk over het tempo en zorg vooral dat je niet kapot gaat tijdens de training. De snelheid komt vanzelf.quote:Op zondag 3 februari 2013 13:13 schreef De_kluizenaar het volgende:
Dribbelpas klinkt als gewoon snel wandelen. Maar kan ik het ook zien als voor mij 'joggen' (8 km/h) en de hardloopminuten zetten op 10 km/h of iets van 6 min/km? sneller nog? Dan zou ik korte versnellingen inbouwen en daarmee sneller worden uiteindelijk.. denk ik.
In Oktober heb ik een 4 mijl wedstrijd staan, alle tijd om alvast naar te werken.![]()
Mee eens!quote:Op zondag 3 februari 2013 13:22 schreef GDPP het volgende:
@De_kluizenaar: Als je nu met een pace van zo'n 7min/km loopt lijkt in één keer naar 6min/km me wat enthousiast.. Heb je al naar intervaltrainingen gekeken?![]()
Ja doei.![]()
Joggen en dribbelpas, tja, dat zijn van die subjectieve begrippen. Het is maar net wat je er aan wilt verbinden. Bij een warming-up boeit het niet hoe snel of beter gezegd hoe langzaam je loopt. Het gaat erom dat je je spieren warm looptquote:Op zondag 3 februari 2013 13:13 schreef De_kluizenaar het volgende:
Nu ik mijn schema af heb en 30 minuten zeker vol kan houden in joggend tempo, 5 km red ik wel in 36 minuten, wil ik een nieuw schema starten.
Ik wil nu iets sneller worden en ik denk dat het schema 4 mijl running coach-medium (Renate) misschien gaat helpen.
Maar even een vraagje, wat is het verschil tussen joggen en dribbelpas?
Dit staat er (week 7):
5 minuten dribbelpas, warming-up.
3 x 7 minuten lopen* (hartslagzone 2/ joggen).
Tussen de loopminuten 2 minuten dribbelpas.
5 minuten dribbelpas cooling-down.
In Oktober heb ik een 4 mijl wedstrijd staan, alle tijd om alvast naar te werken.
Sowieso, de snelheid is niet zo relevant nu, in het begin is het juist belangrijker dat je je tempo een bepaalde tijd kunt vasthouden i.p.v. dat je je tempo gaat opschroeven.
Als jouw doelstelling de 4 mijl in oktober is, dan zou ik als ik jou was de komende maanden lekker toewerken naar die 5k in 36 minuten. Je lichaam kan dan lekker wennen aan de afstand en het tempo. Pas later kun je dan een intervaltraining gaan inplannen. Intervallen zijn behoorlijk slopend voor je lichaam en als je daar vrij snel mee begint is de kans groot op blessures.
Maar bovenal geldt dat je, ongeacht alle adviezen, altijd het tempo en de afstand moet lopen waar jij je prettig bij voelt![]()
![]()
quote:Op zondag 3 februari 2013 13:46 schreef BlueNumber het volgende:
[..]
Intervallen zijn behoorlijk slopend voor je lichaam en als je daar vrij snel mee begint is de kans groot op blessures.
Maar bovenal geldt dat je, ongeacht alle adviezen, altijd het tempo en de afstand moet lopen waar jij je prettig bij voeltIk had donderdag voor het eerst een echte intervaltraining. Ik deed daarvoor wel eens een beetje versnellen, maar dat stelde niet zo heel veel voor vergeleken met donderdag. M'n arme beentjes konden niet meer.
En dat laatste is het belangrijkst ja![]()
![]()
en van mij ook nogquote:Op zaterdag 2 februari 2013 14:07 schreef De_kluizenaar het volgende:
I did it
[ afbeelding ]![]()
Ecosia
oh, cool! Ik ga er gelijk wat over opzoeken!quote:Op zaterdag 2 februari 2013 20:34 schreef Nirak het volgende:
[..]
Misschien vertel ik niets nieuws. Maar wist je dat de bassen in de muziek van invloed kunnen zijn op je hartslag? Ooit geleerd van een mr in geluidskunde. Er schijnt onderzoek gedaan te zijn onder volledige rust:
- zonder muziek
- klassieke muziek
- popmuziek
- housemuziek
En toen bleek dus, dat hoe sneller de bas in de muziek, hoe hoger de hardslag van de proefpersonen na een tijdje was. Je hart probeert zich gelijk te stemmen met de bassen uit de muziek.
Dit onderzoek is vast ook gedaan met sportende mensen, maar daar weer ik de resultaten niet van helaas (dus eigenlijk heb ne niets aan deze wetenschap)
Ecosia
mijn vriendin loopt met endomondo en ik kan nu live volgen waar ze loopt
ff opletten of ze niet ergens stiekem naar binnen gaat
*stalkt*Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
zo! kwartet
Ecosia
Ah, in een andere PDF zie ik deze uitleg:Misschien is het het beste om gewoon te lopen zoals ik nu loop en hier en daar lichte versnellingen te maken zonder echt buiten adem te gaan. Ik wil mij nu inderdaad niet kapot gaan lopen, laten we eerst maar wennen om contineu door te lopen zonder te hoeven wandelen.quote:Wandelen Ontspannen lopen/wandelen, 4-5 kilometer per uur < Zone 1
Dribbelpas Kort hardlooppasje waarbij de snelheid even hoog ligt als
de versnelde wandelpas
Zone 1
Joggen Ontspannen hardlopen waarbij de snelheid iets hoger ligt
dan tijdens de dribbel, ook de passen zijn langer.
Zone 2
Matig tempo Tandje meer dan joggen, maar niet maximaal (gevoel dat
je dit tempo langdurig kunt volhouden, zwaar hijgen en
achter adem is een teken dat het te hard gaat.
Zone 3
Wedstrijdtempo Snelheid waarmee je de 5 km denkt te gaan lopen
(snelheid die je op het eind van de weken zeker 30
minuten aan kunt).
Zone 4
Versnellingsloop Tempoloop die boven het wedstrijdtempo ligt, geen sprint
(maximaal 1 minuut)
Zone 5
Thanks voor de reacties
Ik heb me er bij neergelegd dat ik op mijn best 11KM/u haal, op mijn slechtst 10KM/u en meestal er ergens tussenin.
Zou best sneller willen, maar dat betekent allerlei trainingsschema's en intervallen en god mag weten wat nog meer en daar heb ik eigenlijk helemaal geen zin in. Ik ben ooit gestart met het idee 3 keer per week 5KM te lopen. Tegenwoordig loop ik 20 tot 30KM per week, tussen de 5 en 15KM per keer. Ik wil dit jaar nog een keer 21.1KM lopen en dan vind ik het eigenlijk wel best.
![]()
lol, check de countdown tot aan de start op de website van de midwintermarathon:
http://www.midwintermarathon.nl/![]()
omg, ze lopen in het verledenquote:Op zondag 3 februari 2013 14:16 schreef BlueNumber het volgende:
lol, check de countdown tot aan de start op de website van de midwintermarathon:
http://www.midwintermarathon.nl/![]()
Ecosia
och, ik merk dat die schema's wel te behappen zijn. Je moet je er alleen een beetje op instellenquote:Op zondag 3 februari 2013 14:14 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb me er bij neergelegd dat ik op mijn best 11KM/u haal, op mijn slechtst 10KM/u en meestal er ergens tussenin.
Zou best sneller willen, maar dat betekent allerlei trainingsschema's en intervallen en god mag weten wat nog meer en daar heb ik eigenlijk helemaal geen zin in. Ik ben ooit gestart met het idee 3 keer per week 5KM te lopen. Tegenwoordig loop ik 20 tot 30KM per week, tussen de 5 en 15KM per keer. Ik wil dit jaar nog een keer 21.1KM lopen en dan vind ik het eigenlijk wel best.
Ecosia
quote:Op zondag 3 februari 2013 14:00 schreef Jumparound het volgende:
mijn vriendin loopt met endomondo en ik kan nu live volgen waar ze loopt
ff opletten of ze niet ergens stiekem naar binnen gaat
*stalkt*ideaal hè?
* GotC vervloekt Garmin![]()
![]()
ik vloek je meequote:Maar zal speciaal voor haar voortaan een telefoon met endomondo meenemen!
Ecosia
Daar heb ik geen zin in. Sowieso al een grafhekel aan intervallen.quote:Op zondag 3 februari 2013 14:21 schreef Jumparound het volgende:
[..]
och, ik merk dat die schema's wel te behappen zijn. Je moet je er alleen een beetje op instellen![]()
hahaquote:Op zondag 3 februari 2013 14:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Daar heb ik geen zin in. Sowieso al een grafhekel aan intervallen.Nou, dan moet je het niet doen
![]()
Ecosia
ik vind het wel grappig om te zien waar ze loopt nuquote:
Ecosia
Als ik een telefoon mee neem is het mn oude brakke nokia. Ben veel te bang dat ik mijn smartphone verzuip in mijn zweetquote:Op zondag 3 februari 2013 14:26 schreef Jumparound het volgende:
[..]
ik vloek je meeMaar zal speciaal voor haar voortaan een telefoon met endomondo meenemen!
![]()
![]()
daar heb ik een werktelefoon voorquote:Op zondag 3 februari 2013 14:29 schreef BlueNumber het volgende:
[..]
Als ik een telefoon mee neem is het mn oude brakke nokia. Ben veel te bang dat ik mijn smartphone verzuip in mijn zweet
Hehe, ze verdwaald nu in het spiegel
Ecosia
Ik heb mijn Iphone juist voor dit soort dingen. Alles bijhouden op Runkeeper, lekker muziekje er bij. Dat je er mee kunt bellen is maar bijzaak.![]()
Ik heb anderhalf jaar lang met mijn smartphone (blackberry en iphone) gelopen. Door weer en wind en zweet.
Inderdaad het live kunnen volgen is een groot pluspunt, zeker als je wat langer gaat lopen in wat rustigere gebieden.![]()
november maakte ik mn knie kapot, hierongeveer. ik was blij dat ik even naar huis kon bellenquote:Op zondag 3 februari 2013 14:34 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb anderhalf jaar lang met mijn smartphone (blackberry en iphone) gelopen. Door weer en wind en zweet.
Inderdaad het live kunnen volgen is een groot pluspunt, zeker als je wat langer gaat lopen in wat rustigere gebieden.
Nu zou ik ook kunnen zeggen, pik me op, check ff endomondo waar ik sta
ook al haalt dat mn average pace naar beneden
Ecosia
kan ik in de wlw?
21 april, http://www.hoogeveensecascaderun.nl/nl/, Cascaderun, Hoogeveen, 10em
zal hilversum moeten laten schieten, loop hier met vrienden aan wie ik al een tijd beloofd had om samen een prestatieloop te doen
Ecosia
http://www.endomondo.com/workouts/156348189/136692
Nou, door weer en wind gelopen. Wel wat pijntjes in m'n voet, maar /care. Tijdens het wandelen was het weer over.
Oh en net gewoon met m'n Garmin gelopen en telefoon in Spibelt onder jasjeNiks aan de hand.
![]()
Hoe had hij gelopen?quote:Op zondag 3 februari 2013 15:20 schreef GotC het volgende:
En Yur net gesproken, die gast klonk nog veels te fit![]()
Vandaag heb ik voor de 2de keer 5 km gelopen.
Het ging weer goed,een lekkere temperatuur en het was droog.(nu regent het)
Ik ben maar 2 andere hardlopers tegengekomen, normaal kom er veel meer tegen onderweg, vooral op zondag.
http://www.endomondo.com/workouts/156293404/6393446![]()
Traditiegetrouw mag ik dat niet zeggen, is zijn loopjequote:Ik kan je wel vertellen dat alles volgens plan is verlopen en hij zich superfit voelde erna.
![]()
Klinkt als een geslaagde trainingsloop dusquote:Op zondag 3 februari 2013 15:35 schreef GotC het volgende:
[..]
Traditiegetrouw mag ik dat niet zeggen, is zijn loopjeIk kan je wel vertellen dat alles volgens plan is verlopen en hij zich superfit voelde erna.
![]()
![]()
Missie geslaagd! Heerlijk lage hartslag, mooie kilometertijden, en nog een beetje kunnen versnellen de laatste kilometers. Uiteindelijk gefinished in 2.30.15.
Was trouwens nog een best heuvelachtig parcours!
Maar het mooiste is dat ik me lekker fit voel. Prima training dus, geeft vertrouwen
We hebben nog ruim 2 maanden hequote:Op zondag 3 februari 2013 15:39 schreef bloodymary1 het volgende:
Wow, knap hoor. Dat gaat helemaal goedkomen met die marathon volgende maand.![]()
![]()
14 aprilquote:Op zondag 3 februari 2013 15:43 schreef bloodymary1 het volgende:
Oh, ik dacht in Maart, wanneer is het dan?![]()
Ik heb voor mezelf al besloten dat ultralopen alleen zijn weggelegd voor mensen die als baby een keer op hun hoofd zijn gevallenquote:Op zondag 3 februari 2013 15:45 schreef bloodymary1 het volgende:
Tegen die tijd lopen jullie de dubbele marathon!
![]()
![]()
quote:Op zondag 3 februari 2013 09:35 schreef Jumparound het volgende:
[..]
ik las: een rondje aftrekken
Veel plezier met fartlekken!![]()
![]()
Of in een ketel met toverdrank!quote:Op zondag 3 februari 2013 15:47 schreef BlueNumber het volgende:
[..]
Ik heb voor mezelf al besloten dat ultralopen alleen zijn weggelegd voor mensen die als baby een keer op hun hoofd zijn gevallen![]()
!quote:Op zondag 3 februari 2013 15:36 schreef YUR het volgende:
Missie geslaagd! Heerlijk lage hartslag, mooie kilometertijden, en nog een beetje kunnen versnellen de laatste kilometers. Uiteindelijk gefinished in 2.30.15.
Maar het mooiste is dat ik me lekker fit voel. Prima training dus, geeft vertrouwen
Goed bezig denk!Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
gewoon in zn ballen trappen. gaat dat ook wel over.quote:Op zondag 3 februari 2013 15:20 schreef GotC het volgende:
En Yur net gesproken, die gast klonk nog veels te fitInorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Auw... Breng die vrouwen niet op pijnlijke ideëen...quote:Op zondag 3 februari 2013 15:49 schreef Jumparound het volgende:
[..]
gewoon in zn ballen trappen. gaat dat ook wel over.![]()
![]()
voor 279,- een prima deal jaquote:Op zondag 3 februari 2013 15:57 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik ga trouwens een Garmin FR610 bestellen...![]()
![]()
waar is die in de aanbiedeing?Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Misschien kunnen we ondertussen sponsoring van Garmin aanvragen, we hebben alles bij elkaar aardig wat omzet voor ze geregeld![]()
![]()
Ik heb een 305, de stoeptegel onder de Garmin'squote:Op zondag 3 februari 2013 16:20 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Ook de special edition!
Maar ik heb al een 410
Maar ach, hij doet wat hij moet doen en het paste destijds in mijn studentenbudget.![]()
Goed bezigquote:Op zondag 3 februari 2013 15:36 schreef YUR het volgende:
Maar het mooiste is dat ik me lekker fit voel. Prima training dus, geeft vertrouwenmooi dat het een goed gevoel gaf, dat is ten slotte het belangrijkste!!
oke, tnxquote:
Ecosia
Heul bizar, m'n startbewijs voor Schoorl is nog niet in de bus gevallen.....In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Had je je niet al afgemeld dan?[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Als je je inschrijving controleert klopt het wel?quote:Op zondag 3 februari 2013 16:55 schreef slacker_nl het volgende:
Heul bizar, m'n startbewijs voor Schoorl is nog niet in de bus gevallen.....![]()
Dan sta ik er gewoon tussen.quote:Op zondag 3 februari 2013 16:57 schreef BlueNumber het volgende:
[..]
Als je je inschrijving controleert klopt het wel?Nee, ik zat met Semmie te praten over overname, dus heb me niet afgemeld.quote:
Morgen nogmaals m'n post checken, en anders ga ik bellen. Een vriendin van me gaat 'm lopen, dus dat startbewijs wil ik wel graag hebben.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Dat kun jij alleen beoordelenquote:Op zondag 3 februari 2013 17:01 schreef Deezertje het volgende:
Eerste 'hardloop' Runkeepsessie ooit: 4,50 km in 33 minuten...Niet slecht toch?
![]()
![]()
Zo net terug uit apeldoorn. Beetje een vreemde loop gehad . Data ziet er ook vreemd en opmerkelijk uit. wie denkt te weten wat er gebeurd is mag het zeggen.
http://connect.garmin.com/activity/269201419
En nu eerst even douchen.![]()
Dat ziet er uit alsof je bijzonder goed op schema ligt. Die 5:45/km vind ik voor een trainingsloop van die afstand nog wat aan de snelle kant maar als je je fit voelt mag dat geen enkel probleem zijn.quote:Op zondag 3 februari 2013 15:36 schreef YUR het volgende:
Maar het mooiste is dat ik me lekker fit voel. Prima training dus, geeft vertrouwen![]()
Vandaag met TWC naar Apeldoorn geweest, wat feitjes/conclusies op een rij:
- Maarssen > Apeldoorn is niet eens zo ver weg, binnen een uur stonden we op de parkeerplaats/transferium en stond er een pendelbus klaar.
- Gehele sfeer, gemoedelijk, niet te druk, maar wel een stad vol met hardlopers en iedereen zocht zijn eigen weg in bijvoorbeeld het conferentie-centrum.
- Wildplassen werd vandaag gedoogd, kudde wildplassers waren in één beeld te vangen met politie.
- Voor de eerste keer echt een controle gezien aan het begin van een startvak. Tot nu toe, de "loopjes' die TWC gedaan heeft, leek je er zo in te kunnen, met familie/vrienden en al, vrijwilligers deden er vandaag alles aan om het event soepel te laten verlopen.
En zo ging het ook, echt prima organisatie, zowel door de ogen van hardloop-cowboy als door de ogen van cowboy-supporterApeldoorn had koopzondag dus ik ben even in een uur tijd de winkelstraat in en uit gelopen en heb vanaf 13:45 bij de finish gestaan. Veelal naar mannen gekeken in strakke broekjes
![]()
Door de info die ik van TWC kreeg heb ik Yur wel kunnen spotten, helaas net te weinig tijd om á scherp te stellen en b Yur aan te moedigen, maar door dat moment was ik zijn naam kwijt en riep ik:Kom op...eeh... FOK !
![]()
En TWC zelf:![]()
![]()
Hahaha, duim omhoogleuk om een supportersverslag te lezen! En TWC loopt er soepel bij!
YUR trouwens ook, heeft ie je nog gehoord?
Ik weet nog dat GotC en ik SEMTEX zagen lopen bij de 7HL, en dat we ook heel enthousiast "SEMTEX" riepen. En dat we pas later bedachten dat ze zo natuurlijk eigenlijk helemaal niet heet
YUR's verslag klinkt goed en 27km is een heel eind maar het is maar 2/3 van een marathon dus ze kunnen nog Lang niet op hun lauweren rustenquote:Op zondag 3 februari 2013 15:45 schreef bloodymary1 het volgende:
Tegen die tijd lopen jullie de dubbele marathon!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Heel gevaarlijk om Semtex te roepen in het openbaar hóórquote:Op zondag 3 februari 2013 17:57 schreef Guppyfriend het volgende:
Hahaha, duim omhoogleuk om een supportersverslag te lezen! En TWC loopt er soepel bij!
YUR trouwens ook, heeft ie je nog gehoord?
Ik weet nog dat GotC en ik SEMTEX zagen lopen bij de 7HL, en dat we ook heel enthousiast "SEMTEX" riepen. En dat we pas later bedachten dat ze zo natuurlijk eigenlijk helemaal niet heet
![]()
![]()
![]()
welke afstand zou jij dan het liefste lopen?quote:Op zondag 3 februari 2013 17:36 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Dat ziet er uit alsof je bijzonder goed op schema ligt. Die 5:45/km vind ik voor een trainingsloop van die afstand nog wat aan de snelle kant maar als je je fit voelt mag dat geen enkel probleem zijn.
ik zelf ervaar 5.45 alseen heel mooi LDL tempo voor afstanden boven de 20km'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
aan de foto's te zien nog een fitte cowboy en prachtige loopomstandigheden!quote:Op zondag 3 februari 2013 17:47 schreef Meike26 het volgende:
En TWC zelf:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Alle Apeldoornlopers gefeliciteerd!! jullie zijn op de goede weg richting Rotterdam!!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Tja, ik wilde 5:30 lopen vandaag, maar het eerste stuk was wind mee en daardoor liep ik 5:15/km.quote:Op zondag 3 februari 2013 18:07 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
welke afstand zou jij dan het liefste lopen?
ik zelf ervaar 5.45 alseen heel mooi LDL tempo voor afstanden boven de 20km
En tot mijn grote verbazing kon ik dat tempo zonder al teveel problemen de hele tijd volhouden.
Je moet gewoon een tempo lopen waarbij vooral de duur de uitdaging is, niet de snelheid. In mijn geval speelt de vorm van de dag daarin wel een belangrijke rol.![]()
Ja, het lijkt wel dat als je eenmaal dat snelle tempo te pakken heb je gewoon door kan blijven gaan, ook als je opeens tegenwind krijg.quote:Op zondag 3 februari 2013 18:09 schreef BlueNumber het volgende:
[..]
Tja, ik wilde 5:30 lopen vandaag, maar het eerste stuk was wind mee en daardoor liep ik 5:15/km.
En tot mijn grote verbazing kon ik dat tempo zonder al teveel problemen de hele tijd volhouden.
ik merk altijd dat als ik op asfalt loop ik 10sec/km sneller loop dan op grindwegen'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Dat loop ik in een LDL ook en nog wat sneller, maar als voorbereiding op een marathon, wetend dat daar nog 15km bij moet, zou ik voor 5:55 gaan. Maar ik ben YUR natuurlijk niet.quote:Op zondag 3 februari 2013 18:07 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
welke afstand zou jij dan het liefste lopen?
ik zelf ervaar 5.45 alseen heel mooi LDL tempo voor afstanden boven de 20km![]()
Denken wij toch helemaal niet over naquote:Op zondag 3 februari 2013 18:03 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Heel gevaarlijk om Semtex te roepen in het openbaar hóóreerst roepen, dan pas denken
Het doel was om een beetje rond marathon tempo te lopen vandaag.
De eerste kilometers gingen goed. Het begon daarna al snel vals plat omhoog te gaan. Mijn knie vond dat iets minder en besluit het wat rustiger aan te doen. Op dat moment raak ik met een meisje in gesprek die de marathon van las vegas wil gaan lopen.
Ik besluit er een rustige duurloop van te maken en me aan te passen aan haar tempo. Het parcours is haar erg bekend en haar trainingsgebied. Toch sloopt het haar behoorlijk. Haar man en vader staan op een aantal punten haar op te wachten. Bij km 18 kan ze bijna niet meer en na een aantal keren te hebben gewandeld loopt ze naar de kant en ze zei dat tegen haar man dat ze niet meer kon en achterop wou.
Ik in de veronderstelling dat ze er mee stopte ben verder gegaan in een wat hoger tempo. Heerlijk al die mensen inhalend die me eerst had ingehaald. Kijken of ik mijn gemiddelde nog enigszins naar beneden kon krijgen. Dan loop je daar voor jouw gevoel toch lekker vlot bezig tegen de 12km/h en dan komt de koploper van de marathon met een behoorlijk tempo voorbijzetten.
Tot aan de finish toch het verhoogde tempo goed vol kunnen houden en nog een sprintje uit kunnen persen.![]()
Speciaal hiervoor zou ik m'n nickname moeten kunnen veranderen naar "ikbengek" ofzo.quote:Op zondag 3 februari 2013 18:22 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Denken wij toch helemaal niet over naeerst roepen, dan pas denken
Zie jullie al roepen
Die van mij kwam gisteren, dus misschien heeft die van jou een beetje vertraging opgelopen?quote:Op zondag 3 februari 2013 16:55 schreef slacker_nl het volgende:
Heul bizar, m'n startbewijs voor Schoorl is nog niet in de bus gevallen.....![]()
Je moet eens weten hoe jammer we het vinden dat datisstom er niet meer isquote:Op zondag 3 februari 2013 18:35 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Speciaal hiervoor zou ik m'n nickname moeten kunnen veranderen naar "ikbengek" ofzo.
Zie jullie al roepen![]()
En hoe blij we zijn dat Berenanus en Kutvocht niet hardlopen
Amai, ik ben OP! Vandaag iets langer dan een uur in de sportschool beziggeweest. Krachttraining en 40 minuten fietsen.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
quote:Op zondag 3 februari 2013 18:41 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Je moet eens weten hoe jammer we het vinden dat datisstom er niet meer is![]()
En hoe blij we zijn dat Berenanus en Kutvocht niet hardlopen
Yur & TWC:Leuk verslagje om te lezen, Meike.
Hier nogal couch potato vandaag.
Jump, je cascadeloop staat genoteerd![]()
![]()
Rechtsedirecte zou ik ook niet zo snel aan willen moedigen met zijn forumnaam hoorquote:Op zondag 3 februari 2013 18:35 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Speciaal hiervoor zou ik m'n nickname moeten kunnen veranderen naar "ikbengek" ofzo.
Zie jullie al roepen*Niet in NL tenminste*
![]()
De rapportcijfers:
http://www.endomondo.com/workouts/156431215/2113543
Waar ben ik blij mee?
- Mijn lage hartslag op dit tempo
- Het feit dat ik redelijk moeiteloos nog kon versnellen de laatste paar km
Ziet er goed uitquote:Op zondag 3 februari 2013 19:51 schreef YUR het volgende:
De rapportcijfers:
Waar ben ik blij mee?
- Het feit dat ik redelijk moeiteloos nog kon versnellen de laatste paar kmheb je ook nog een mooie medaille om te showen?
quote:Op zondag 3 februari 2013 19:52 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ziet er goed uitheb je ook nog een mooie medaille om te showen?
Voor bij de verzameling
Leuk
Nu Reistest maken
Erg netjes!quote:Op zondag 3 februari 2013 19:51 schreef YUR het volgende:
De rapportcijfers:
Waar ben ik blij mee?
- Het feit dat ik redelijk moeiteloos nog kon versnellen de laatste paar km![]()
Móóói tempo & hartslag!quote:Op zondag 3 februari 2013 19:51 schreef YUR het volgende:
De rapportcijfers:
Waar ben ik blij mee?
- Het feit dat ik redelijk moeiteloos nog kon versnellen de laatste paar km![]()
Ik ging net dus onderstaande plank oefeningen doen voor het versterken van mijn rug. Ik heb een probleempje: ik krijg de 2e oefening dus gewoon NIET voor elkaar!![]()
Wél een teken dat ik het nodig heb....
Forum Opties Forumhop: Hop naar: