quote:Op donderdag 31 januari 2013 17:44 schreef Joosie200 het volgende:
Zeg Sideshow, biecht eens op: wat doet die malle Topchef op je icon nu precies? Zijn handen wassen? Zich in zijn handjes knijpen? Snap nog steeds niet waar die beweging nu op slaat
De gemeente is een rechtspersoon met verschillende (bestuurs)organen. Zoals een burgemeester, gemeenteraad en een college van BenW.quote:Op donderdag 31 januari 2013 17:44 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Nog een keer maar:
Bestuursrecht.
Wat is nou precies de verhouding tussen een rechtspersoon en de organen daarvan? Zijn de organen gewoon de poppetjes, en de rechtspersoon het instituut?
Maar wanneer is iets wel een orgaan van een rechtspersoon, en wanneer niet?quote:Op donderdag 31 januari 2013 17:46 schreef Ryon het volgende:
[..]
De gemeente is een rechtspersoon met verschillende (bestuurs)organen. Zoals een burgemeester, gemeenteraad en een college van BenW.
Net zoals dat jij een persoon bent met verschillende organen erin.
Kan je uit de wet halen. In de gemeentewet staat genoemd wat de organen zijn van een gemeente.quote:Op donderdag 31 januari 2013 17:47 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Maar wanneer is iets wel een orgaan van een rechtspersoon, en wanneer niet?
Als het als A of B bestuursorgaan kan worden aangemerkt. Dus ofwel bij wet aangesteld ofwel als private partij bevoegd om in diens hoedanigheid een bepaalde publieke handeling uit te voeren. College B&W, gemeenteraad, Provinciale Staten/Gedeputeerden e.d. worden door de Gemeentewet/Provinciewet als zodanig aangesteld. En een garage die de APK uitvoert en dat mag doen op grond van de wet op de APK (?)quote:Op donderdag 31 januari 2013 17:47 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Maar wanneer is iets wel een orgaan van een rechtspersoon, en wanneer niet?
En de deken van de orde van advocaten dan?quote:Op donderdag 31 januari 2013 17:49 schreef Ryon het volgende:
[..]
Kan je uit de wet halen. In de gemeentewet staat genoemd wat de organen zijn van een gemeente.
In het geval van 1:1 1b Awb organen kan je het halen uit de statuten. Een stichting is dan bijv de rechtspersoon maar het bestuursorgaan is het dagelijks bestuur.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geen referral hier.
As a matter of fact: ben zojuist gebeld. Bestelling wordt geannuleerd. Vergissing in de prijs. Ze konden hem voor 389 euro aanbieden, deden dit dus voor 169 euro. Ik dus van: hoezo vergissing?quote:Op donderdag 31 januari 2013 17:56 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dank. Heb jij al bericht over de laptop?
Luts bedrijf ...quote:Op donderdag 31 januari 2013 18:02 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
As a matter of fact: ben zojuist gebeld. Bestelling wordt geannuleerd. Vergissing in de prijs. Ze konden hem voor 389 euro aanbieden, deden dit dus voor 169 euro. Ik dus van: hoezo vergissing?Kan prima in een vergissing geloven als het van 389 voor 38,99 euro te koop is gezet. Maar op zo'n manier? Maar zij bleven voet bij stuk houden. Dus ik krijg mijn geld terug en ik bestel verder niet meer bij Otto. 0 e-mails sturen, dan opbellen en meteen annuleren zonder het mij voor te leggen
Hoe ging burgerlijk procesrecht?quote:Op donderdag 31 januari 2013 18:10 schreef Tchock het volgende:
Dat onzinpunt van die kommaVerkeerde prijs kan door van alles komen Yreal
Alleen die vraag "welke miskleun maakt de rechter" bij dat hoger beroep. Geen ideeeeeequote:Op donderdag 31 januari 2013 18:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hmms. Lastig, maar ik denk wel dat ik de 42 punten heb.
Hij was vergeten het subsidiaire verweer te behandelen (er was een primair en een subsidiair verweer) en bovendien mag hij niet ambtshalve een schadevergoeding toewijzen als die door de eiser niet is ingebracht.quote:Op donderdag 31 januari 2013 18:27 schreef Yreal het volgende:
[..]
Alleen die vraag "welke miskleun maakt de rechter" bij dat hoger beroep. Geen ideeeeee
Gelukkig heb ik dat 2de wel opgeschrevenquote:Op donderdag 31 januari 2013 18:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hij was vergeten het subsidiaire verweer te behandelen (er was een primair en een subsidiair verweer) en bovendien mag hij niet ambtshalve een schadevergoeding toewijzen als die door de eiser niet is ingebracht.
Ik heb hem toch maar overgeslagen. Hij was lastiger dan de eerste kans dus?quote:Op donderdag 31 januari 2013 18:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hmms. Lastig, maar ik denk wel dat ik de 42 punten heb.
Dat is dus de reden dat online-colleges voorlopig nog te ver weg zijn, omdat die hoogleraren te snel op hun ego getrapt zijn als er te weinig kijkers zijn.quote:Dit vak wordt (bij mijn beste weten; u kunt aan deze mededeling geen rechten ontlenen) opgenomen als videocollege, maar degenen die hun academische opleiding hoger inschatten dan een veredelde LOI-cursus achter een scherm en waar voor hun collegegeld willen, druk ik met klem op het hart bij alle colleges in levenden lijve aanwezig te zijn. Op colleges is ruimte voor vragen en interactie. De stof beklijft beter wanneer deze u live hebt 'meegemaakt'.
zekerquote:Op donderdag 31 januari 2013 19:00 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Ik heb hem toch maar overgeslagen. Hij was lastiger dan de eerste kans dus?
Ja en nee. Aan de ene kant had ik het idee dat de vragen moeilijker waren, maar aan de andere kant zat de EEX en executie er nauwelijks in, terwijl dat toch wel het moeilijkste is.quote:Op donderdag 31 januari 2013 19:00 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Ik heb hem toch maar overgeslagen. Hij was lastiger dan de eerste kans dus?
begrijpelijk, voor een lege zaal spreken is ook niks. Maar zolang je op de uva overdag amper een zitplek kan bemachtigen blijf ik lekker online kijken.quote:Op donderdag 31 januari 2013 19:03 schreef Giku het volgende:
Bij de intro-mail van een vak:
[..]
Dat is dus de reden dat online-colleges voorlopig nog te ver weg zijn, omdat die hoogleraren te snel op hun ego getrapt zijn als er te weinig kijkers zijn.
Wel jammer dat ze nu weer alle open vragen over 2 onderwerpen deden.quote:Op donderdag 31 januari 2013 19:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja en nee. Aan de ene kant had ik het idee dat de vragen moeilijker waren, maar aan de andere kant zat de EEX en executie er nauwelijks in, terwijl dat toch wel het moeilijkste is.
Hoezo? Dat is altijd zoquote:Op donderdag 31 januari 2013 19:10 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wel jammer dat ze nu weer alle open vragen over 2 onderwerpen deden.
Alleen bewijs en getuigen eigenlijk. In andere tentamens gaan ze veel breder op de stof in. Bij Internationaal heb ik 4 arresten moeten behandelen, verschillende verdragen, leerstukken en weet ik wat nog meer. Ik heb geloof ik voor 6 van de 9 vragen 4 artikelen hoeven gebruiken. Van een wetboek van 1000 artikelenquote:
Persoonlijk vind ik HC online terug kunnen kijken via blackboard alleen maar prettig. Scheelt in tijd want 1,6/1,3x afspeelsnelheid ftw, maar je kunt bovendien het in eigen tijd plannen wanneer je welk HC bekijkt. Kortom: het valt gemakkelijker in te plannen en das wel zo fijn. Verder mag het dan wel een veredeld LOI-cursus worden zo, maar ik acht het kennisniveau van menig hoogleraar toch hoger in dan degene die bereid is een LOI-cursus te verzorgenquote:Op donderdag 31 januari 2013 19:03 schreef Giku het volgende:
[..]
Dat is dus de reden dat online-colleges voorlopig nog te ver weg zijn, omdat die hoogleraren te snel op hun ego getrapt zijn als er te weinig kijkers zijn.
Ja, want wat nu als het dus niet online raadpleegbaar is? Dan is het dus nog minder dan een veredelde LOI-cursus?quote:Op donderdag 31 januari 2013 19:13 schreef Tchock het volgende:
Het is sowieso nogal een dubieus argument dat de inhoud van een hoorcollege blijkbaar 'een veredelde LOI-cursus' is als het opgenomen wordt![]()
En terecht. Onzin die videocolleges.quote:Op donderdag 31 januari 2013 19:03 schreef Giku het volgende:
[..]
Waarom?quote:Op donderdag 31 januari 2013 19:22 schreef Actaeon het volgende:
[..]
En terecht. Onzin die videocolleges.
Sympathiek. Weet ik ook gelijk waar ik sta.quote:Op donderdag 31 januari 2013 19:03 schreef Giku het volgende:
[..]
Gister toevallig nog mee gewerkt. Wat is daar zo moeilijk aan dan?quote:Op donderdag 31 januari 2013 19:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja en nee. Aan de ene kant had ik het idee dat de vragen moeilijker waren, maar aan de andere kant zat de EEX en executie er nauwelijks in, terwijl dat toch wel het moeilijkste is.
EEX valt wel mee, maar beslag- en executierecht ligt mij niet. Waarschijnlijk had ik goederenrecht wel gehaald als ik daar meer tijd in had gestokenquote:Op donderdag 31 januari 2013 19:24 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Gister toevallig nog mee gewerkt. Wat is daar zo moeilijk aan dan?
Ah op die fiets.quote:Op donderdag 31 januari 2013 19:24 schreef Tchock het volgende:
[..]
EEX valt wel mee, maar beslag- en executierecht ligt mij niet. Waarschijnlijk had ik goederenrecht wel gehaald als ik daar meer tijd in had gestoken
Omdat ik vind dat een hoorcollege gewoon live en eenmalig dient te zijn. En je het gewoon fysiek moet bijwonen als je dat wenst en zelf verantwoordelijk bent voor je aanwezigheid. Als ik docent zou zijn zou ik mijzelf ook altijd verzetten tegen dergelijke dingen.quote:
Oké, je herhaalt drie keer je punt, maar ik vroeg waaromquote:Op donderdag 31 januari 2013 19:31 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Omdat ik vind dat een hoorcollege gewoon live en eenmalig dient te zijn. En je het gewoon fysiek moet bijwonen als je dat wenst en zelf verantwoordelijk bent voor je aanwezigheid. Als ik docent zou zijn zou ik mijzelf ook altijd verzetten tegen dergelijke dingen.
Maar ik ben conservatief op dit gebied.
Er staat toch waarom?quote:Op donderdag 31 januari 2013 19:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oké, je herhaalt drie keer je punt, maar ik vroeg waarom
Waarom zou een hoorcollege live en eenmalig dienen te zijn? En wat doet het feit dat het online beschikbaar is af aan de verantwoordelijkheid van studenten om de kennis op te nemen?quote:Op donderdag 31 januari 2013 19:36 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Er staat toch waarom?Ik vind het gewoon een onzinnig iets.
Omdat ik vind dat het 'hoort' dat je fysiek naar een college toe gaat en live het hoorcollege volgt en er een interactie is met de docent en/of je medestudenten.quote:Op donderdag 31 januari 2013 19:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waarom zou een hoorcollege live en eenmalig dienen te zijn? En wat doet het feit dat het online beschikbaar is af aan de verantwoordelijkheid van studenten om de kennis op te nemen?
Ik vind het verre van een onzinnig iets. Voor mensen als ik is het een godsgeschenk.
Dat is het niet. Ik misgun jou of andere studenten niets.quote:Op donderdag 31 januari 2013 19:40 schreef Tchock het volgende:
Het klinkt eigenlijk meer als een soort misgunnenZo van 'als ik de moeite neem om te komen is het niet eerlijk als mensen die die moeite niet doen het ook kunnen zien'
Ja, haha, een vak dat je niet hoefde te doen over stof die al getentamineerd was.quote:
Die stof is nog nooit getentamineerd op de de uvaquote:Op donderdag 31 januari 2013 19:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, haha, een vak dat je niet hoefde te doen over stof die al getentamineerd was.Maar desondanks goed gehaald natuurlijk Y'tje
A is gewoon rete conservatief wat betreft universiteiten. Daarom wil ie ook zo graag doceren, komt er weer orde en regelmaatquote:Op donderdag 31 januari 2013 19:42 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Omdat ik vind dat het 'hoort' dat je fysiek naar een college toe gaat en live het hoorcollege volgt en er een interactie is met de docent en/of je medestudenten.En ik het niet vind 'horen' dat je je colleges digitaal vanaf je laptop thuis volgt. Maar wat ik zei; ik ben conservatief met dit soort dingen.
[..]
Dat is het niet. Ik misgun jou of andere studenten niets.
Dan vind ik compleet het tegenovergestelde. Sterker nog, ik vind dat hoorcolleges openbaar moeten zijn in het kader van vrij informatievoorziening. Universiteiten als Harvard doen dat al in sommige disciplines. Kan ik alleen maar toejuichen.quote:Op donderdag 31 januari 2013 19:31 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Omdat ik vind dat een hoorcollege gewoon live en eenmalig dient te zijn. En je het gewoon fysiek moet bijwonen als je dat wenst en zelf verantwoordelijk bent voor je aanwezigheid. Als ik docent zou zijn zou ik mijzelf ook altijd verzetten tegen dergelijke dingen.
Maar ik ben conservatief op dit gebied.
Ik dus niet.quote:Op donderdag 31 januari 2013 19:44 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Dan vind ik compleet het tegenovergestelde. Sterker nog, ik vind dat hoorcolleges openbaar moeten zijn in het kader van vrij informatievoorziening. Universiteiten als Harvard doen dat al in sommige disciplines. Kan ik alleen maar toejuichen.
Geweldig inderdaad. Ik heb bij harvard ook wat rondgekeken, helemaal topquote:Op donderdag 31 januari 2013 19:44 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Dan vind ik compleet het tegenovergestelde. Sterker nog, ik vind dat hoorcolleges openbaar moeten zijn in het kader van vrij informatievoorziening. Universiteiten als Harvard doen dat al in sommige disciplines. Kan ik alleen maar toejuichen.
Zoiets.quote:Op donderdag 31 januari 2013 19:44 schreef Yreal het volgende:
[..]
A is gewoon rete conservatief wat betreft universiteiten.
Ik zou graag zien dat hoorcolleges allemaal online werden aangeboden. Het zou mij helpen.quote:Op donderdag 31 januari 2013 19:42 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Omdat ik vind dat het 'hoort' dat je fysiek naar een college toe gaat en live het hoorcollege volgt en er een interactie is met de docent en/of je medestudenten.En ik het niet vind 'horen' dat je je colleges digitaal vanaf je laptop thuis volgt. Maar wat ik zei; ik ben conservatief met dit soort dingen.
[..]
Dat is het niet. Ik misgun jou of andere studenten niets.
De naam hoorcollege zegt het al inderdaad. Vragen kan je eventueel in de pauze of nadien doen (niet dat de hoogleraar daar altijd even vrolijk van wordt). Discussies kan je voeren in de werkgroepen (leuk hč Acta, werkgroepenquote:Op donderdag 31 januari 2013 19:48 schreef Yreal het volgende:
En persoonlijk ben ik fel tegenstander van interactie tijdens hoorcolleges. We zitten hier met meer dan 100 die het geen tiefus boeit dat jij niet snapt wat de hoge raad overweegt in 3.4 van Jantje vs pietje
Dat doe je maar lekker in je eigen tijd
Hier ook wel mee eens. Vooral als je docenten hebt die ook helemaal geen zin hebben in de vragen en ze dus niet herhalen voor de rest van de zaal, dan schept het alleen maar onrust. Het zijn niet voor niets hoorcolleges, onpersoonlijk en algemeen. Voor persoonlijke interactie heb je werkgroepen.quote:Op donderdag 31 januari 2013 19:48 schreef Yreal het volgende:
En persoonlijk ben ik fel tegenstander van interactie tijdens hoorcolleges. We zitten hier met meer dan 100 die het geen tiefus boeit dat jij niet snapt wat de hoge raad overweegt in 3.4 van Jantje vs pietje
Dat doe je maar lekker in je eigen tijd
Biets iemand zijn loggin infoquote:Op donderdag 31 januari 2013 19:49 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik zou graag zien dat hoorcolleges allemaal online werden aangeboden. Het zou mij helpen.
quote:
Hou op over werkgroepenquote:Op donderdag 31 januari 2013 19:50 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
De naam hoorcollege zegt het al inderdaad. Vragen kan je eventueel in de pauze of nadien doen (niet dat de hoogleraar daar altijd even vrolijk van wordt). Discussies kan je voeren in de werkgroepen (leuk hč Acta, werkgroepen)
Salomons die aan het begin van de sessie toch even benadrukt : Dit is een hoorcollege, dus jullie gaan zitten en luisteren. Ik publiceer achteraf wel een mooi document met wat ik heb verteld zodat jullie nu alleen maar hoeven te luisterenquote:Op donderdag 31 januari 2013 19:50 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
De naam hoorcollege zegt het al inderdaad. Vragen kan je eventueel in de pauze of nadien doen (niet dat de hoogleraar daar altijd even vrolijk van wordt). Discussies kan je voeren in de werkgroepen (leuk hč Acta, werkgroepen)
Ik zal de kop van de strafrecht prof nooit meer vergeten, toen iemand hem vroeg : meneer, levenslang is toch 18 jaar?quote:Op donderdag 31 januari 2013 19:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hier ook wel mee eens. Vooral als je docenten hebt die ook helemaal geen zin hebben in de vragen en ze dus niet herhalen voor de rest van de zaal, dan schept het alleen maar onrust. Het zijn niet voor niets hoorcolleges, onpersoonlijk en algemeen. Voor persoonlijke interactie heb je werkgroepen.
Het is natuurlijk voor mij ook meer een 'gevoelsmatige' kwestie. Dat had je toch ondertussen ook wel door?quote:Op donderdag 31 januari 2013 19:49 schreef Tchock het volgende:
En toch heb ik nog geen argument gehoord afgezien van de drogreden dat het zo 'hoort' en zo 'dient te zijn', Acta. Valt me van je tegen
Ad antica geloof ikquote:Op donderdag 31 januari 2013 19:54 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Het is natuurlijk voor mij ook meer een 'gevoelsmatige' kwestie. Dat had je toch ondertussen ook wel door?
Nou halen die 10 dan Tchock!quote:Op donderdag 31 januari 2013 20:01 schreef Tchock het volgende:
Morgen overigens volgens mij de grootste kans om een tien te halen die ik in deze bachelor of überhaupt het vervolg van mijn carričre ga krijgen
zo hard geleerd dan?quote:Op donderdag 31 januari 2013 20:01 schreef Tchock het volgende:
Morgen overigens volgens mij de grootste kans om een tien te halen die ik in deze bachelor of überhaupt het vervolg van mijn carričre ga krijgen
Welk vak?quote:Op donderdag 31 januari 2013 20:01 schreef Tchock het volgende:
Dat moet goed te doen zijn lijkt me jaquote:Op donderdag 31 januari 2013 20:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
Bestuursrecht I (MC-tentamen over Bestuursorgaan, Besluit, Beschikking en Belanghebbende)
Nou.quote:Op donderdag 31 januari 2013 20:03 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Dat moet goed te doen zijn lijkt me ja
Bestuursrecht is ook niet helemaal mijn ding, maar de basis is best goed te pruimen.quote:
Maarja, voor een 10 zul je er 49 goed moeten hebbenquote:Op donderdag 31 januari 2013 20:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
Bestuursrecht I (MC-tentamen over Bestuursorgaan, Besluit, Beschikking en Belanghebbende)
Ik schat de kans ook niet groot in dat ik echt een tien haal, maar wel groter dan bij alle andere vakkenquote:Op donderdag 31 januari 2013 20:04 schreef Yreal het volgende:
[..]
Maarja, voor een 10 zul je er 49 goed moeten hebben
Zelfs de basis was niet mijn ding.quote:Op donderdag 31 januari 2013 20:04 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Bestuursrecht is ook niet helemaal mijn ding, maar de basis is best goed te pruimen.
Als je het goed hebt geleerd dan moet er toch wel minimaal een 8 in zitten?quote:Op donderdag 31 januari 2013 20:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik schat de kans ook niet groot in dat ik echt een tien haal, maar wel groter dan bij alle andere vakken
quote:Op donderdag 31 januari 2013 20:05 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Zelfs de basis was niet mijn ding.
Ik hoop het. Ik wil echt een knaller want ik heb nog geen enkel goed cijfer. Dus hard bezig al.quote:Op donderdag 31 januari 2013 20:06 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Als je het goed hebt geleerd dan moet er toch wel minimaal een 8 in zitten?
Niet dat je hele cijferlijst nou wordt opgefleurd door een 10 voor bestuursrecht 1 van 3 puntenquote:Op donderdag 31 januari 2013 20:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik hoop het. Ik wil echt een knaller want ik heb nog geen enkel goed cijfer. Dus hard bezig al.
Da's toch die kaderwet over besluiten, beroep, bezwaar en dat soort gedoe.quote:Op donderdag 31 januari 2013 20:06 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
De Awb komt je wel bekend voor?
Dat zeg ik ook niet. En ook niet dat ik een tien kan/ga halen.quote:Op donderdag 31 januari 2013 20:07 schreef Yreal het volgende:
[..]
Niet dat je hele cijferlijst nou wordt opgefleurd door een 10 voor bestuursrecht 1 van 3 punten![]()
Yreal doe eens aardig tegen Tchock. En Tchock doe eens aardig tegen Yreal.quote:Op donderdag 31 januari 2013 20:07 schreef Yreal het volgende:
[..]
Niet dat je hele cijferlijst nou wordt opgefleurd door een 10 voor bestuursrecht 1 van 3 punten![]()
Ik moet nog een 1, 2, 8, 9 en 10quote:Op donderdag 31 januari 2013 20:08 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Ik heb elk cijfer gehaald (samen met mijn gefaald poging Economie te studeren).
Laagste wat ik ooit heb gehaald is een 4, wat niet vaak is gebeurd.quote:Op donderdag 31 januari 2013 20:08 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Ik heb elk cijfer gehaald (samen met mijn gefaald poging Economie te studeren).
Gewoon inschrijven voor de herkansing van europees belastingrecht en internationaal belastingrecht, heb je die 1 en 2 ook binnenquote:
De laagste cijfers waren bij economie, dat was echt een drama, ik deed ook helemaal niksquote:Op donderdag 31 januari 2013 20:09 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Laagste wat ik ooit heb gehaald is een 4, wat niet vaak is gebeurd.
2 voor Strafrecht en pfequote:Op donderdag 31 januari 2013 20:09 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Gokje: vorig jaar gedaan op de gok zodat een ander vak makkelijker zou zijnquote:Op donderdag 31 januari 2013 20:10 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Huh je had toch nog geen PFE gehad?
Ik verveelde mij van de zomer en toen heb ik mij daar maar voor ingeschreven, zelfstudie, allesquote:Op donderdag 31 januari 2013 20:10 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Huh je had toch nog geen PFE gehad?
Aha, maar je hebt dus geen zelfstudie gedaan dan?quote:Op donderdag 31 januari 2013 20:11 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik verveelde mij van de zomer en toen heb ik mij daar maar voor ingeschreven, zelfstudie, alles
Je kent mijquote:Op donderdag 31 januari 2013 20:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Gokje: vorig jaar gedaan op de gok zodat een ander vak makkelijker zou zijn
Voor welk bachelorvak is PFE een voorkennisvereiste dan?quote:Op donderdag 31 januari 2013 20:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Gokje: vorig jaar gedaan op de gok zodat een ander vak makkelijker zou zijn
Of wel, en het concept daarna van de hand gewezenquote:Op donderdag 31 januari 2013 20:11 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Aha, maar je hebt dus geen zelfstudie gedaan dan?
Jawel, op het PF gedeelte. En het tentamen was 90% Equote:Op donderdag 31 januari 2013 20:11 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Aha, maar je hebt dus geen zelfstudie gedaan dan?
Rechtssociologie in 1997 aan de EUR. 1quote:Op donderdag 31 januari 2013 20:09 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
E is dan ook het leukste deel van PFE.quote:Op donderdag 31 januari 2013 20:12 schreef Yreal het volgende:
[..]
Jawel, op het PF gedeelte. En het tentamen was 90% E![]()
Baas boven baasquote:Op donderdag 31 januari 2013 20:12 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Rechtssociologie in 1997 aan de EUR. 1
Klinkt als....quote:Op donderdag 31 januari 2013 20:12 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 31 januari 2013 20:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Klinkt als....Hoe oud was jij toen Tchock?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op het stuk dat onterfde mensen toch nog geld kregen ging het foutquote:Op donderdag 31 januari 2013 20:13 schreef Actaeon het volgende:
[..]
E is dan ook het leukste deel van PFE.
Lol wat, toen kon ik amper lezen.quote:Op donderdag 31 januari 2013 20:12 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Je hebt het over de legitieme portie neem ik aan?quote:Op donderdag 31 januari 2013 20:14 schreef Yreal het volgende:
[..]
Op het stuk dat onterfde mensen toch nog geld kregen ging het fout
Ongelooflijkquote:Op donderdag 31 januari 2013 20:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als het in het collegejaar '96-'97 was drie
Daamn wat engquote:Op donderdag 31 januari 2013 20:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als het in het collegejaar '96-'97 was drie
Ja, geen snars van begrepen. En dat kon ik helaas niet freestyled oplossen door een beetje de wed te lezen.quote:Op donderdag 31 januari 2013 20:14 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Je hebt het over de legitieme portie neem ik aan?
Jij bent toch niet zo jong als Tchock?quote:Op donderdag 31 januari 2013 20:14 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Lol wat, toen kon ik amper lezen.
Dat blijven ze voor eeuwig. Alles van na 1995.quote:Op donderdag 31 januari 2013 20:16 schreef Tchock het volgende:
En dan te bedenken dat ik het steeds raar vind dat mensen geboren na 2000 geen kleuters en baby's meer zijn
Daar hadden we nog uitgebreid over gepraatquote:Op donderdag 31 januari 2013 20:16 schreef Aurelius. het volgende:
Mensen die rechtgeschiedenis 2 net hebben gemaakt? Bruce?
Ging best redelijk bij mij alleen die vraag bij dat cessiemandaat die actio utili en exceptio doli niet genoemd maar verder de strekking van dat verhaal wel goed. Die allerlaatste vraag heb ik denk ik nauwelijks op gescoord over die lening.
Dat dus!quote:Op donderdag 31 januari 2013 20:04 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Bestuursrecht is ook niet helemaal mijn ding, maar de basis is best goed te pruimen.
Ghehe.quote:Op donderdag 31 januari 2013 20:17 schreef Tchock het volgende:
Ik stond vanmiddag in een supermarkt en de kassamadame vroeg aan een jongen voor mij of hij er een stuiver bij had, hij keek haar aan alsof ze net het hele Oude Testament in het Hebreeuws had opgelepeld en daarna ging hij met zijn patserige vriendjes haar belachelijk lopen maken wie nou wist wat een stuiver was
Ik heb me niet eerder zo oud gevoeld denk ik
Wacht..de legitieme staat vrij uitgebreid in de weT? 4:63 enzoquote:Op donderdag 31 januari 2013 20:15 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja, geen snars van begrepen. En dat kon ik helaas niet freestyled oplossen door een beetje de wed te lezen.
Ja over de exceptio doli maar niet over het cessiemandaat, ik was daar echt totaal even de acties kwijt..quote:Op donderdag 31 januari 2013 20:16 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Daar hadden we nog uitgebreid over gepraat
9'ens ook regelmatig?quote:Op donderdag 31 januari 2013 20:17 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Dat dus!
Overigens.. nog te halen ooit: 8, 10.
Verder blij nog niet gehaald te hebben: 1/2/3
De rest komt gevarieerd terug op mijn lijst
Wen er maar vast aan.quote:Op donderdag 31 januari 2013 20:17 schreef Tchock het volgende:
Ik stond vanmiddag in een supermarkt en de kassamadame vroeg aan een jongen voor mij of hij er een stuiver bij had, hij keek haar aan alsof ze net het hele Oude Testament in het Hebreeuws had opgelepeld en daarna ging hij met zijn patserige vriendjes haar belachelijk lopen maken wie nou wist wat een stuiver was
Ik heb me niet eerder zo oud gevoeld denk ik
Vanmiddag nog een 6.5 gescoord door onvoorbereid de wed te lezenquote:Op donderdag 31 januari 2013 20:18 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Wacht..de legitieme staat vrij uitgebreid in de weT? 4:63 enzo
Sowieso vind je niks als je in de wed bladert.
Hmm balen man. Maar wel gehaald denk je dus?quote:Op donderdag 31 januari 2013 20:18 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Ja over de exceptio doli maar niet over het cessiemandaat, ik was daar echt totaal even de acties kwijt..
Ik weet niet wat de 'wed' is.quote:Op donderdag 31 januari 2013 20:19 schreef Yreal het volgende:
[..]
Vanmiddag nog een 6.5 gescoord door onvoorbereid de wed te lezen
Jij bent 3e jaars? Of toch Master notariële student?quote:Op donderdag 31 januari 2013 20:21 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Te weinig regelmatig voor mijn smaak, scratch that; komt met mate voor: 9
Derdejaars, aspirant-master is nu een jaar uitgesteldquote:Op donderdag 31 januari 2013 20:23 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Jij bent 3e jaars? Of toch Master notariële student?
Sorry ik ben het echt even vergeten
Oke. Ah balen manquote:Op donderdag 31 januari 2013 20:25 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Derdejaars, aspirant-master is nu een jaar uitgesteld
Ja ik heb daar wel het belang van de mededeling genoemd. En gezegd dat het mandaat niet eindigt door de dood van de cedent. Dus de strekking klopt alleen de acties niet genoemd. Maar daar werd ook niet specifiek naar gevraagd.quote:Op donderdag 31 januari 2013 20:20 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Hmm balen man. Maar wel gehaald denk je dus?
serieus romeins goederenrecht als vakquote:Op donderdag 31 januari 2013 20:26 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Ja ik heb daar wel het belang van de mededeling genoemd. En gezegd dat het mandaat niet eindigt door de dood van de cedent. Dus de strekking klopt alleen de acties niet genoemd. Maar daar werd ook niet specifiek naar gevraagd.
Voor de rest ging het wel lekker.
Dat is dan ook een heel belangrijk en academisch gezien verrijkend vak.quote:Op donderdag 31 januari 2013 20:27 schreef Yreal het volgende:
[..]
serieus romeins goederenrecht als vak
Oke..wanneer krijg je de uitslag?quote:Op donderdag 31 januari 2013 20:26 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Ja ik heb daar wel het belang van de mededeling genoemd. En gezegd dat het mandaat niet eindigt door de dood van de cedent. Dus de strekking klopt alleen de acties niet genoemd. Maar daar werd ook niet specifiek naar gevraagd.
Voor de rest ging het wel lekker.
Prachtig vakquote:Op donderdag 31 januari 2013 20:27 schreef Yreal het volgende:
[..]
serieus romeins goederenrecht als vak
euhm 7 februari nabesprekingquote:Op donderdag 31 januari 2013 20:28 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Oke..wanneer krijg je de uitslag?
-p, Fixedquote:Op donderdag 31 januari 2013 20:25 schreef Yreal het volgende:
Vreemd toch altijd hoe slopend zoveel tentamens zijn, terwijl je effectief niet eens zo heel veel doet.
Daarom herkansingen. Het lijkt me onwenselijk om steeds kleine stukjes te testen, aangezien het geheel dan of veel makkelijker wordt, of de hoeveelheid stof enorm moet toenemen. Bovendien is het lastiger erg hoge cijfers te halen voor de uitmuntende studenten.quote:Op donderdag 31 januari 2013 20:30 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
-p, FixedMaar ik vind het ook een verkeerde manier van toetsen. Het is net zoals de cito een moment-opname, terwijl je beter kunt blijk geven van het feit dat je de te bestuderen stof beheerst door dit toe te passen in een wekelijkse casus. En dan niet een casus geven om op te lossen, maar elke week een. Gemiddelde van die casus moet dan op het einde v/h semester min. 5,5 zijn en klaar. Je hoeft die dag van het tentamen je maar te verslapen, er niet bij zijn met je kop, blackout krijgen of anderszins niet meteen de kennis paraat te hebben en het beīnvloedt negatief je cijfer. Dan is een mondeling nog geschikter, want dan kan de docent die tegenover je zit het idee krijgen of jij de stof beheerst ja de nee. Betere oordeelvorming is er eigenlijk niet.
SPOILER: niet klikken als je daarna op 9gag gaat haten, dat is mijn punt nietOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sorry als je dit als vervelend ervaart, maar kun je misschien wat meer enters en/of alinea's maken? Vind muurtjes tekst lezen meestal niet zo fijn. Zoiets als die edit van mij hierboven. Maakt het lezen gewoon wat plezierigerquote:Op donderdag 31 januari 2013 20:30 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
-p, FixedMaar ik vind het ook een verkeerde manier van toetsen. Het is net zoals de cito een moment-opname, terwijl je beter kunt blijk geven van het feit dat je de te bestuderen stof beheerst door dit toe te passen in een wekelijkse casus.
En dan niet een casus geven om op te lossen, maar elke week een gemiddelde van die casus moet dan op het einde v/h semester min. 5,5 zijn en klaar. Je hoeft die dag van het tentamen je maar te verslapen, er niet bij zijn met je kop, blackout krijgen of anderszins niet meteen de kennis paraat te hebben en het beīnvloedt negatief je cijfer.
Dan is een mondeling nog geschikter, want dan kan de docent die tegenover je zit het idee krijgen of jij de stof beheerst ja de nee.
Betere oordeelvorming is er eigenlijk niet.
quote:Op donderdag 31 januari 2013 20:37 schreef Tchock het volgende:
Haha, 9gag over Beatrix (eerste twee panelen waren eerst een afzonderlijk bericht)9gagSPOILER: niet klikken als je daarna op 9gag gaat haten, dat is mijn punt nietOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dan is het nog snel, maar ik kan me inderdaad herinneren dat die gekkies van Rechtsgeschiedenis supersnel zijn met nakijkenquote:Op donderdag 31 januari 2013 20:42 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Ja waren maar een 200-300 studenten voor de tweede kans volgens mij
Ik maak weleens tentamens met zegmaar 30 aanmeldingen ofzo en dan kan het nog lang duren.quote:Op donderdag 31 januari 2013 20:42 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Ja waren maar een 200-300 studenten voor de tweede kans volgens mij
Ja precies, fanatieke vakgroepquote:Op donderdag 31 januari 2013 20:43 schreef Giku het volgende:
[..]
Dan is het nog snel, maar ik kan me inderdaad herinneren dat die gekkies van Rechtsgeschiedenis supersnel zijn met nakijken
Bijzonder, ik hoorde laatst nog dat ze het echt gigantisch druk hebben in dat vakgebied omdat ze er elke dag ongeveer 24 uur materie bij krijgenquote:Op donderdag 31 januari 2013 20:43 schreef Giku het volgende:
[..]
Dan is het nog snel, maar ik kan me inderdaad herinneren dat die gekkies van Rechtsgeschiedenis supersnel zijn met nakijken
Huhwatwaar? Ik zie alleen Overzichtscollegesquote:Op donderdag 31 januari 2013 20:36 schreef Yreal het volgende:
Krijg nou tieten, er zijn verdiepende hoorcolleges van bestuursrecht
Bij mij staat er verdiepende collegesquote:Op donderdag 31 januari 2013 20:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Huhwatwaar? Ik zie alleen Overzichtscolleges
Eerste kans niet gemaakt, 'tweede' kans een 7quote:Op donderdag 31 januari 2013 20:45 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Ja precies, fanatieke vakgroep![]()
Wat had jij voor dit vak trouwens?
quote:Op donderdag 31 januari 2013 20:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Bijzonder, ik hoorde laatst nog dat ze het echt gigantisch druk hebben in dat vakgebied omdat ze er elke dag ongeveer 24 uur materie bij krijgen
Gister was je scherperquote:Op donderdag 31 januari 2013 20:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Bijzonder, ik hoorde laatst nog dat ze het echt gigantisch druk hebben in dat vakgebied omdat ze er elke dag ongeveer 24 uur materie bij krijgen
Ah daar. Ik keek verkeerd. Hm, misschien wel nodig voor die tienquote:Op donderdag 31 januari 2013 20:48 schreef Yreal het volgende:
[..]
Bij mij staat er verdiepende colleges
Gewoon freestylen morgenquote:Op donderdag 31 januari 2013 20:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ah daar. Ik keek verkeerd. Hm, misschien wel nodig voor die tien
quote:Op donderdag 31 januari 2013 20:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Suffie.quote:Op donderdag 31 januari 2013 20:51 schreef Aurelius. het volgende:
Ja zoals ik al dacht die vraag over geldlening totaal verkeerdIs gewoon mutuum, waarom ben ik zo eigenwijs geweest..
Ging wel goed verder dus?quote:Op donderdag 31 januari 2013 20:51 schreef Aurelius. het volgende:
Ja zoals ik al dacht die vraag over geldlening totaal verkeerdIs gewoon mutuum, waarom ben ik zo eigenwijs geweest..
Ja die acties die ik niet wist en die echt in het romeins alleen genoemd kunnen worden waren puur bij dat cessiemandaat aan bod (actio utili). Maar zo werd het ook niet gevraagd. Alleen naar hoe hij zich kon verweren. Ik heb gewoon een kleine uitleg daarover gegeven zonder die specifieke acties te noemen.quote:Op donderdag 31 januari 2013 21:01 schreef Valid het volgende:
[..]
Ging wel goed verder dus?![]()
Naar mijn idee ging het bij mij ook zeker niet slecht. Nu ik jouw antwoorden lees vraag ik me wel af of ik überhaupt in de goede richting zit, omdat ik nauwelijks concrete acties heb genoemd en al helemaal niet in het Latijn (maar dat hoefde ook niet). Ben benieuwd, heb er op zich wel een goed gevoel over, al weet ik totaal niet of ik met mijn manier van antwoorden in de goede richting zit. Ik heb gewoon nog nooit een standaard antwoord gezien, dus ben benieuwd.
Hmm... nouja, ik ga er in elk geval van uit dat ik hem sowieso gehaald heb.quote:Op donderdag 31 januari 2013 21:04 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Ja die acties die ik niet wist en die echt in het romeins alleen genoemd kunnen worden waren puur bij dat cessiemandaat aan bod (actio utili). Maar zo werd het ook niet gevraagd. Alleen naar hoe hij zich kon verweren. Ik heb gewoon een kleine uitleg daarover gegeven zonder die specifieke acties te noemen.
Ik denk het ook wel, wat had je trouwens bij die RGS1 vraag? Ik de Ius juristengeschriftenquote:Op donderdag 31 januari 2013 21:06 schreef Valid het volgende:
[..]
Hmm... nouja, ik ga er in elk geval van uit dat ik hem sowieso gehaald heb.
Jij hebt je behoorlijk vermaakt met dit vak geloof ik, gezien je identiteitsverandering?
Inderdaad ius, aangezien ze als digesten ingevoerd werden als constitutie (keizersrecht).quote:Op donderdag 31 januari 2013 21:06 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Ik denk het ook wel, wat had je trouwens bij die RGS1 vraag? Ik de Ius juristengeschriften
Haha ja, maar ligt niet alleen aan dit vak hoor
Wat een baasquote:Dit vak wordt (bij mijn beste weten; u kunt aan deze mededeling geen rechten ontlenen) opgenomen als videocollege, maar degenen die hun academische opleiding hoger inschatten dan een veredelde LOI-cursus achter een scherm en waar voor hun collegegeld willen, druk ik met klem op het hart bij alle colleges in levenden lijve aanwezig te zijn.
Oh gaan we hatelijk doen? Ik krijg dit mailtje net..quote:Op donderdag 31 januari 2013 21:27 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Niet om hatelijk te doen, maar was al eerder genoemd.
Wie heeft dat eigenlijk getypt?
Voor dat je reageert...quote:Op donderdag 31 januari 2013 21:29 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Oh gaan we hatelijk doen? Ik krijg dit mailtje net..
Kolkman de grootste baas van de notariële richting
Ah oke..quote:Op donderdag 31 januari 2013 21:29 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Zou het echt zo bar zijn ?quote:Op donderdag 31 januari 2013 21:39 schreef Yreal het volgende:
Over LOI gesproken, ik kreeg een mailtje van ze
" Zorg nu voor een prachtig cv"
![]()
Waarom krijg je een mailtje van de LOI?quote:Op donderdag 31 januari 2013 21:39 schreef Yreal het volgende:
Over LOI gesproken, ik kreeg een mailtje van ze
" Zorg nu voor een prachtig cv"
![]()
Loi? Ja, dat is echt heel ellendig. Vooral de mbo papiertjes koop je echt gewoon.quote:Op donderdag 31 januari 2013 21:40 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Zou het echt zo bar zijn ?
Ik krijg ook mailtjes over viagra en dat mijn runescape account geblokkeerd is.quote:Op donderdag 31 januari 2013 21:41 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Waarom krijg je een mailtje van de LOI?
Kan ook alleen maar Kolkman zijn, houdt er inderdaad zo zijn eigen ideeën/opvattingen erop na en zal zich niet inhouden die te uitenquote:Op donderdag 31 januari 2013 21:29 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Runescapequote:Op donderdag 31 januari 2013 21:42 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik krijg ook mailtjes over viagra en dat mijn runescape account geblokkeerd is.
Bier kan altijd, kudt studentquote:Op donderdag 31 januari 2013 21:31 schreef Aurelius. het volgende:
Geen tentamens meer dus vanavond lekker bierrrr
Klopt maar teveel kennis is dan weer link. Oh wellquote:Op donderdag 31 januari 2013 21:48 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ergens zijn mc tentamens heel relaxt, je hoeft niks te kunnen, alleen maar te kennen.
CAUSEEEEE THERES JUST AN EMPTY SPACEEEEEEquote:Op donderdag 31 januari 2013 21:52 schreef SpotlessMind00 het volgende:
SOOO TAKE A LOOK AT ME NOOOOOW
quote:Op donderdag 31 januari 2013 21:58 schreef eriksd het volgende:
[..]
CAUSEEEEE THERES JUST AN EMPTY SPACEEEEEE
Ik wist dat jij zou postenquote:Op donderdag 31 januari 2013 21:58 schreef eriksd het volgende:
[..]
quote:
Hooi erikquote:Op donderdag 31 januari 2013 21:58 schreef eriksd het volgende:
[..]
nee johquote:Op donderdag 31 januari 2013 21:49 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Klopt maar teveel kennis is dan weer link. Oh well
Ja.quote:
Fire away.quote:Op donderdag 31 januari 2013 22:04 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik heb een vraag over een horloge.
Ik ben niet thuis in horloges onder de 1500 eigenlijk. Zou gewoon een Tissot PRC200 nemen, of le locle als je automaat wil. 280 resp 450 eu.quote:Op donderdag 31 januari 2013 22:06 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wist het wel.
Tevens, tips voor goedkope horloges voor bij mijn pak?
quote:Op donderdag 31 januari 2013 22:07 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik ben niet thuis in horloges onder de 1500 eigenlijk. Zou gewoon een Tissot PRC200 nemen, of le locle als je automaat wil. 280 resp 450 eu.
Patserquote:Op donderdag 31 januari 2013 22:07 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik ben niet thuis in horloges onder de 1500 eigenlijk. Zou gewoon een Tissot PRC200 nemen, of le locle als je automaat wil. 280 resp 450 eu.
Goedkoop horloge --> 450 euro?quote:Op donderdag 31 januari 2013 22:10 schreef eriksd het volgende:
Wat? Uiteraard niks mis mee maar ik vind het niet interessant.
Jij geeft dan misschien aan andere dingen weer veel uit.quote:Op donderdag 31 januari 2013 22:11 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Goedkoop horloge --> 450 euro?
Ik denk aan hooguit 50 euro dan.
Bedenk jij je eigenlijk wel eens dat je tot de 1% rijkste studenten behoort? Zelfs 0.1% rijkstequote:Op donderdag 31 januari 2013 22:12 schreef eriksd het volgende:
[..]
Jij geeft dan misschien aan andere dingen weer veel uit.
Heb geen zin om in een normatieve discussie te verzanden, voor mij is dat de definitie van een goedkoop horloge.
Heb je een typenummer?quote:Op donderdag 31 januari 2013 22:16 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Thanks. Wat is ongeveer de waarde van een Breitling Superocean, model 1999-2002, uit 1999 ?
Klopt.quote:Op donderdag 31 januari 2013 22:21 schreef eriksd het volgende:
[..]
http://www.breitlingsource.com/watch_details/Aeromarine_99.html
Dit type?
Lastig. Inruilen of zelf verkopen?quote:
Verkopen. Vroeger kregen wij dit type als geschenk bij 10 jaar dienst.quote:Op donderdag 31 januari 2013 22:25 schreef eriksd het volgende:
[..]
Lastig. Inruilen of zelf verkopen?
Om eerlijk te zijn begrijp ik niet zo goed waarom mensen zoveel geld uitgeven aan horloges, maar ik wil het graag snappen.quote:Op donderdag 31 januari 2013 22:12 schreef eriksd het volgende:
[..]
Jij geeft dan misschien aan andere dingen weer veel uit.
Heb geen zin om in een normatieve discussie te verzanden, voor mij is dat de definitie van een goedkoop horloge.
Lastig hoor, het is al een wat ouder type. Zou hem zetten op 800 - 1000 euro.quote:Op donderdag 31 januari 2013 22:27 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Verkopen. Vroeger kregen wij dit type als geschenk bij 10 jaar dienst.
Ik vind de techniek mooi, en het is voor mij ook meer een sieraad. Qua tijd aangeven zit je beter met een goedkope "quartz" inderdaad. Maargoed, had al wat foto's van horloges van mij gepost met zichtbodems enzo; ik vind het ook een niche waar meer geld zich voor mij direct vertaalt in meer kwaliteit. Gewoon mooie producten dus, niet meer, niet minder. Mij pa heeft een Seiko 5, en als iemand bij wijze van spreken een Lorus draait interesseert het mij ook echt niet hoorquote:Op donderdag 31 januari 2013 22:27 schreef Valid het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn begrijp ik niet zo goed waarom mensen zoveel geld uitgeven aan horloges, maar ik wil het graag snappen.
Dus daarom de vraag: wat is voor jou de meerwaarde van een een dergelijk horloge van enkele duizenden euro's?Het lijkt mij niet dat hij de tijd preciezer aangeeft (ik hoef immers mijn klokje van nog geen honderdvijftig euro ook nooit te corrigeren), dus het zal om iets anders gaat. Moet ik het puur als sieraad zien, net als dat je veel geld uitgeeft aan een ring? Zit het dan ook in het materiaal (zoals bij een ring bijvoorbeeld een diamant erg duur is)?
Nogmaals: dit is een oprechte vraag.
Dank je wel. Zie jij het als een groot probleem als de originele papieren ontbreken ?quote:Op donderdag 31 januari 2013 22:27 schreef eriksd het volgende:
[..]
Lastig hoor, het is al een wat ouder type. Zou hem zetten op 800 - 1000 euro.
Je zegt dat meer geld zich voor jou vertaalt in meer kwaliteit. Waaruit blijkt die kwaliteit dan? Ik heb het gevoel dat ik het niet moet zien als een gebruiksvoorwerp (kwaliteit in de zin van precisie van tijdweergave, levensduur, etc.). Hoe wel?quote:Op donderdag 31 januari 2013 22:30 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik vind de techniek mooi, en het is voor mij ook meer een sieraad. Qua tijd aangeven zit je beter met een goedkope "quartz" inderdaad. Maargoed, had al wat foto's van horloges van mij gepost met zichtbodems enzo; ik vind het ook een niche waar meer geld zich voor mij direct vertaalt in meer kwaliteit. Gewoon mooie producten dus, niet meer, niet minder. Mij pa heeft een Seiko 5, en als iemand bij wijze van spreken een Lorus draait interesseert het mij ook echt niet hoor
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nouja, dat is wel van invloed op de prijs ja. Bijv een nieuw type rolex datejust zonder papieren is 2500, en met 3750. Naarmate een horloge ouder wordt, is het minder van invloed. Ik zou bij jou dan op 750 zitten, alles erboven is mooi meegenomen.quote:Op donderdag 31 januari 2013 22:32 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Dank je wel. Zie jij het als een groot probleem als de originele papieren ontbreken ?
quote:Op donderdag 31 januari 2013 22:33 schreef Valid het volgende:
[..]
Je zegt dat meer geld zich voor jou vertaalt in meer kwaliteit. Waaruit blijkt die kwaliteit dan? Ik heb het gevoel dat ik het niet moet zien als een gebruiksvoorwerp (kwaliteit in de zin van precisie van tijdweergave, levensduur, etc.). Hoe wel?Complexiteit van uurwerk, verpakking, hardheid staal en glas, afwerking, ontwerp: het gaat allemaal wel redelijk evenredig omhoog met de prijs.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
Bedankt voor de uitleg. Ik ga een collega verblijden.quote:Op donderdag 31 januari 2013 22:35 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nouja, dat is wel van invloed op de prijs ja. Bijv een nieuw type rolex datejust zonder papieren is 2500, en met 3750. Naarmate een horloge ouder wordt, is het minder van invloed. Ik zou bij jou dan op 750 zitten, alles erboven is mooi meegenomen.
[..]
Complexiteit van uurwerk, verpakking, hardheid staal en glas, afwerking, ontwerp: het gaat allemaal wel redelijk evenredig omhoog met de prijs.
Noem de voorwaarde om aangemerkt te worden als belanghebbende.quote:Op donderdag 31 januari 2013 22:47 schreef Tchock het volgende:
Ik ben iedere letter van het boek aan het lezen. Jezus wat is al dat dogmatische gewauwel saai, maar als ik die tien niet haal wil ik dat ik er in elk geval alles aan gedaan heb om 'm wel te halen![]()
![]()
Even pauze nu tho. Avondeten. Zelfgemaakte snert
Als je je er met hard en ziel op heb gestort is het extra kut als je je doel niet haaltquote:Op donderdag 31 januari 2013 22:47 schreef Tchock het volgende:
Ik ben iedere letter van het boek aan het lezen. Jezus wat is al dat dogmatische gewauwel saai, maar als ik die tien niet haal wil ik dat ik er in elk geval alles aan gedaan heb om 'm wel te halen![]()
![]()
Even pauze nu tho. Avondeten. Zelfgemaakte snert
Hard?quote:Op donderdag 31 januari 2013 22:49 schreef Yreal het volgende:
[..]
Als je je er met hard en ziel op heb gestort is het extra kut als je je doel niet haalt
Daar ben ik nog niet, maar ik doe een gooi:quote:Op donderdag 31 januari 2013 22:49 schreef Valid het volgende:
[..]
Noem de eisen die gesteld worden aan een belanghebbende.
Nee. Iets niet halen als je weet dat er meer in had gezeten is vele malen frustrerender.quote:Op donderdag 31 januari 2013 22:49 schreef Yreal het volgende:
[..]
Als je je er met hard en ziel op heb gestort is het extra kut als je je doel niet haalt
Wacht, ik wild eerst typen "er hard op hebt gestort" en halverwege ging ik toch voor " hart en ziel"quote:
Direct en redelijk belang ?quote:Op donderdag 31 januari 2013 22:49 schreef Valid het volgende:
[..]
Noem de voorwaarde om aangemerkt te worden als belanghebbende.
Ezelsbruggetje: EPOADquote:Op donderdag 31 januari 2013 22:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Daar ben ik nog niet, maar ik doe een gooi:
Objectief, persoonlijk, eigen, rechtstreeks en actueel belang?
[..]
Nee. Iets niet halen als je weet dat er meer in had gezeten is vele malen frustrerender.
Wat mij trouwens steeds een beetje ontgaat is de link naar de burgerlijke rechter. Wanneer komt hij in beeld?quote:Op donderdag 31 januari 2013 22:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Daar ben ik nog niet, maar ik doe een gooi:
Objectief, persoonlijk, eigen, rechtstreeks en actueel belang?
[..]
Nee. Iets niet halen als je weet dat er meer in had gezeten is vele malen frustrerender.
Ik gebruikte OPERA, had ik een keer ergens gehoordquote:Op donderdag 31 januari 2013 22:52 schreef Valid het volgende:
[..]
Ezelsbruggetje: EPOAD
Eigen - Persoonlijk, Objectief bepaalbaar, Actueel, Direct geraakt
Als er geen met voldoende waarborgen omklede bestuurlijke procedure is.quote:Op donderdag 31 januari 2013 22:52 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wat mij trouwens steeds een beetje ontgaat is de link naar de burgerlijke rechter. Wanneer komt hij in beeld?
Ja, maar dat is iets van vroeger. Die R is nu vervangen voor D, is ons ook verteld bij college. Ik kan alleen even niet terughalen wat daar nou achter zat verder.quote:Op donderdag 31 januari 2013 22:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik gebruikte OPERA, had ik een keer ergens gehoord
Ben ik weer. Sorry maar het is de Superocean Professional. Nieuwe mening ?quote:Op donderdag 31 januari 2013 22:35 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nouja, dat is wel van invloed op de prijs ja. Bijv een nieuw type rolex datejust zonder papieren is 2500, en met 3750. Naarmate een horloge ouder wordt, is het minder van invloed. Ik zou bij jou dan op 750 zitten, alles erboven is mooi meegenomen.
[..]
Complexiteit van uurwerk, verpakking, hardheid staal en glas, afwerking, ontwerp: het gaat allemaal wel redelijk evenredig omhoog met de prijs.
Het verschil tussen direct geraakt en rechtstreeks belang lijkt me niet bepaald essentieel, zeker niet aangezien het een MC-tentamen betreftquote:Op donderdag 31 januari 2013 22:54 schreef Valid het volgende:
[..]
Ja, maar dat is iets van vroeger. Die R is nu vervangen voor D, is ons ook verteld bij college. Ik kan alleen even niet terughalen wat daar nou achter zat verder.
Ah, oké. Lijkt me ook niet dan. Succes in elk geval!quote:Op donderdag 31 januari 2013 22:56 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het verschil tussen direct geraakt en rechtstreeks belang lijkt me niet bepaald essentieel, zeker niet aangezien het een MC-tentamen betreft
Dankuwel, en bedankt voor de uitlegquote:Op donderdag 31 januari 2013 22:57 schreef Valid het volgende:
[..]
Ah, oké. Lijkt me ook niet dan. Succes in elk geval!
Blauwe ballen?quote:Op donderdag 31 januari 2013 22:58 schreef Yreal het volgende:
Verdorie, vriendin toch al bijna 2 weken niet gezien nu
Hear hearquote:Op donderdag 31 januari 2013 22:58 schreef Yreal het volgende:
Verdorie, vriendin toch al bijna 2 weken niet gezien nu
Je ziet mij niet naar de Wallen duiken, ik red het primaquote:Op donderdag 31 januari 2013 23:01 schreef Maharbal het volgende:
Kerels die niet zonder hun vriendin kunnen
Dat zeg ik heul nietquote:Op donderdag 31 januari 2013 23:01 schreef Maharbal het volgende:
Kerels die niet zonder hun vriendin kunnen
Er komen tijden dat het heerlijk is om weg te zijn van je vriendinquote:Op donderdag 31 januari 2013 23:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je ziet mij niet naar de Wallen duiken, ik red het primahet is alleen niet leuk
Zuurpruim. Te veel Married With Children gekeken?quote:Op donderdag 31 januari 2013 23:03 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Er komen tijden dat het heerlijk wordt om weg te zijn van je vriendin
Deze man weet.quote:Op donderdag 31 januari 2013 23:03 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Er komen tijden dat het heerlijk is om weg te zijn van je vriendin
Wil je dat ik echt reageer?quote:Op donderdag 31 januari 2013 23:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zuurpruim. Te veel Married With Children gekeken?
Fantastische seriquote:Op donderdag 31 januari 2013 23:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
Echt het minst leuke dat er ooit uitgezonden is in de geschiedenis der mensheid. Ik kijk oprecht liever non-stop naar die zender voor baby's met alleen maar bewegend beeld met vlekken en kleuren om baby's bezig te houden die ik ontdekte toen er tijdens het oppassen niets op tv was.quote:
Women. Can't live with 'em. The end.quote:Op donderdag 31 januari 2013 23:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
Al bundy is een heldquote:Op donderdag 31 januari 2013 23:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Echt het minst leuke dat er ooit uitgezonden is in de geschiedenis der mensheid. Ik kijk oprecht liever non-stop naar die zender voor baby's met alleen maar bewegend beeld met vlekken en kleuren om baby's bezig te houden die ik ontdekte toen er tijdens het oppassen niets op tv was.
Wacht, wat!? BESTAAT DAT?quote:Op donderdag 31 januari 2013 23:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Echt het minst leuke dat er ooit uitgezonden is in de geschiedenis der mensheid. Ik kijk oprecht liever non-stop naar die zender voor baby's met alleen maar bewegend beeld met vlekken en kleuren om baby's bezig te houden die ik ontdekte toen er tijdens het oppassen niets op tv was.
Vrouwen, je kan beter wiet verbouwen. Das wel relaxquote:Op donderdag 31 januari 2013 23:07 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Women. Can't live with 'em. The end.
Maar even serieus, met het risico naīef te klinken hoop ik niet dat dat moment komt. En als het er wel is is de relatie in een dermate verslechterd stadium dat het sowieso niet met een gezonde relatie vergelijkbaar is.quote:Op donderdag 31 januari 2013 23:06 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Welnee. Neem deze maar aan op autoriteit.
Alles gaat op een gegeven moment vervelen. Verliefdheid is een drug aangemaakt door je hersenen. En die werkt een keer uit.quote:Op donderdag 31 januari 2013 23:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar even serieus, met het risico naīef te klinken hoop ik niet dat dat moment komt. En als het er wel is is de relatie in een dermate verslechterd stadium dat het sowieso niet met een gezonde relatie vergelijkbaar is.
Leuk verzonnen. I call BS.quote:Op donderdag 31 januari 2013 23:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar even serieus, met het risico naīef te klinken hoop ik niet dat dat moment komt. En als het er wel is is de relatie in een dermate verslechterd stadium dat het sowieso niet met een gezonde relatie vergelijkbaar is.
Dat is feitelijk onjuist. Aanraking, gezelschap en seks veroorzaken een productie van hormonen als serotonine en oxytocine die gelukkige gevoelens opwekken. Dat is geen effect dat onderhevig is aan gewenning, zoals dat bij verdriet of lachen ook niet het geval is.quote:Op donderdag 31 januari 2013 23:08 schreef Yreal het volgende:
[..]
Alles gaat op een gegeven moment vervelen. Verliefdheid is een drug aangemaakt door je hersenen. En die werkt een keer uit.
Hahahahquote:Op donderdag 31 januari 2013 23:10 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Leuk verzonnen. I call BS.
ik heb geen idee hoe je bij dat laatste komt. OB-ers gaan zelden naar her buitenland. Als er iemand naar her buitenland gaat, is het de VPB-er die aldaar onze fantastische deelnemingsvrijstelling gaat uitleggen. Je adviseert in het buitenland meestal potentiële investeerders voor Nederland. Die kan OB meestal roesten.quote:Op donderdag 31 januari 2013 23:06 schreef JohnSpek het volgende:
Wat zijn jullie ervaringen met indirecte (voornamelijk BTW) en directe belastingen (voornamelijk VPB)? In mijn kringen hoor ik dat in de indirecte belastingen het meeste geld zit en het makkelijker is om er carriere te maken. De mensen die ik spreek zeggen dat deze tendens alleen maar toeneemt, dat zijn echter voornamelijk BTW-fiscalisten dus ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Het lijkt mij wel handig dat de BTW-richtlijn er voor zorgt dat je mobiel bent. Als je in Spanje aan de slag zou willen dan zou je daar prima advies kunnen geven aan bedrijven omdat de Spaanse omzetbelasting niet veel afwijkt van de Nederlandse OB. Met VPB is dat veel lastiger omdat de toegevoegde waarde van een persoon voornamelijk ligt in het kennen van de belastingverdragen die een bepaald land heeft afgesloten met andere landen.
Tijdens het studeren van procesrecht vond ik je lolliger tquote:Op donderdag 31 januari 2013 23:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat is feitelijk onjuist. Aanraking, gezelschap en seks veroorzaken een productie van hormonen als serotonine en oxytocine die gelukkige gevoelens opwekken. Dat is geen effect dat onderhevig is aan gewenning, zoals dat bij verdriet of lachen ook niet het geval is.
Wat natuurlijk niet wegneemt dat verliefdheid wel afneemt (of verandert) maar dat heeft met drugs niets te maken.
De receptie voor serotonine neemt wel af. Vergelijk drugsgebruik.quote:Op donderdag 31 januari 2013 23:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat is feitelijk onjuist. Aanraking, gezelschap en seks veroorzaken een productie van hormonen als serotonine en oxytocine die gelukkige gevoelens opwekken. Dat is geen effect dat onderhevig is aan gewenning, zoals dat bij verdriet of lachen ook niet het geval is.
Wat natuurlijk niet wegneemt dat verliefdheid wel afneemt (of verandert) maar dat heeft met drugs niets te maken.
Welnee. Op een gegeven moment ben je veel meer bij elkaar, doe je veel meer samen en dan heb je vaker de behoefte om even alleen of met iemand anders iets te doen. Wat mij betreft een eerder een teken van een gezonde relatie dan andersom.quote:Op donderdag 31 januari 2013 23:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 31 januari 2013 23:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
HahahahNiet zo nors Spotless, jij hebt in de jaren '50 van de veertiende eeuw vast ook jeugdgeluk gekend!
Ik was eigenlijk best serieus. Ik hou heel veel van mijn vrouw maar als ze een weekendje weg is, of ik ga een weekendje weg, dan is dat heerlijk op zijn tijd. Alles in perspectief hč, jij ziet je vriendin soms dagen niet en wij hebben dat soort weekendjes misschien twee keer per jaar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je zit onder de plak dus...quote:Op donderdag 31 januari 2013 23:15 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik was eigenlijk best serieus. Ik hou heel veel van mijn vrouw maar als ze een weekendje weg is, of ik ga een weekendje weg, dan is dat heerlijk op zijn tijd. Alles in perspectief hč, jij ziet je vriendin soms dagen niet en wij hebben dat soort weekendjes misschien twee keer per jaar.
Nee, dat als je samen woont het allemaal niet meer zoveel boeit dan dat het bijzonder is elkaar te zien in je studententijd.quote:
Als afsluiter dan:quote:Op donderdag 31 januari 2013 23:14 schreef Maharbal het volgende:
[..]
De receptie voor serotonine neemt wel af. Vergelijk drugsgebruik.
Interessant, dat komt inderdaad helemaal niet overeen met het beeld dat de BTW'ers schetsen.quote:Op donderdag 31 januari 2013 23:13 schreef Maharbal het volgende:
[..]
ik heb geen idee hoe je bij dat laatste komt. OB-ers gaan zelden naar her buitenland. Als er iemand naar her buitenland gaat, is het de VPB-er die aldaar onze fantastische deelnemingsvrijstelling gaat uitleggen. Je adviseert in het buitenland meestal potentiële investeerders voor Nederland. Die kan OB meestal roesten.
Verder zit het grote geld in VPB/internationaal. De hele m&a, investeringspraktijk etc gaat om VPB, niet OB.
Bovendien is OB om te adviseren veel minder flexibel, minder speling, minder speelruimte en simpelweg starrer. Maar dat laatste is persoonlijk.
Zo'n lekker blonde boerendochter op de hooizolderquote:Op donderdag 31 januari 2013 23:17 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik vroeg me al af waar de topicrebel bleef.
HEY PAX, NOG GENEUKT?
quote:Op donderdag 31 januari 2013 23:15 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Welnee. Op een gegeven moment ben je veel meer bij elkaar, doe je veel meer samen en dan heb je vaker de behoefte om even alleen of met iemand anders iets te doen. Wat mij betreft een eerder een teken van een gezonde relatie dan andersom.
Uiteraard, dat begrijp ik best, maar zo stellen jullie het net nietquote:Op donderdag 31 januari 2013 23:15 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik was eigenlijk best serieus. Ik hou heel veel van mijn vrouw maar als ze een weekendje weg is, of ik ga een weekendje weg, dan is dat heerlijk op zijn tijd. Alles in perspectief hč, jij ziet je vriendin soms dagen niet en wij hebben dat soort weekendjes misschien twee keer per jaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |