quote:Op donderdag 31 januari 2013 17:44 schreef Joosie200 het volgende:
Zeg Sideshow, biecht eens op: wat doet die malle Topchef op je icon nu precies? Zijn handen wassen? Zich in zijn handjes knijpen? Snap nog steeds niet waar die beweging nu op slaat
De gemeente is een rechtspersoon met verschillende (bestuurs)organen. Zoals een burgemeester, gemeenteraad en een college van BenW.quote:Op donderdag 31 januari 2013 17:44 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Nog een keer maar:
Bestuursrecht.
Wat is nou precies de verhouding tussen een rechtspersoon en de organen daarvan? Zijn de organen gewoon de poppetjes, en de rechtspersoon het instituut?
Maar wanneer is iets wel een orgaan van een rechtspersoon, en wanneer niet?quote:Op donderdag 31 januari 2013 17:46 schreef Ryon het volgende:
[..]
De gemeente is een rechtspersoon met verschillende (bestuurs)organen. Zoals een burgemeester, gemeenteraad en een college van BenW.
Net zoals dat jij een persoon bent met verschillende organen erin.
Kan je uit de wet halen. In de gemeentewet staat genoemd wat de organen zijn van een gemeente.quote:Op donderdag 31 januari 2013 17:47 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Maar wanneer is iets wel een orgaan van een rechtspersoon, en wanneer niet?
Als het als A of B bestuursorgaan kan worden aangemerkt. Dus ofwel bij wet aangesteld ofwel als private partij bevoegd om in diens hoedanigheid een bepaalde publieke handeling uit te voeren. College B&W, gemeenteraad, Provinciale Staten/Gedeputeerden e.d. worden door de Gemeentewet/Provinciewet als zodanig aangesteld. En een garage die de APK uitvoert en dat mag doen op grond van de wet op de APK (?)quote:Op donderdag 31 januari 2013 17:47 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Maar wanneer is iets wel een orgaan van een rechtspersoon, en wanneer niet?
En de deken van de orde van advocaten dan?quote:Op donderdag 31 januari 2013 17:49 schreef Ryon het volgende:
[..]
Kan je uit de wet halen. In de gemeentewet staat genoemd wat de organen zijn van een gemeente.
In het geval van 1:1 1b Awb organen kan je het halen uit de statuten. Een stichting is dan bijv de rechtspersoon maar het bestuursorgaan is het dagelijks bestuur.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geen referral hier.
As a matter of fact: ben zojuist gebeld. Bestelling wordt geannuleerd. Vergissing in de prijs. Ze konden hem voor 389 euro aanbieden, deden dit dus voor 169 euro. Ik dus van: hoezo vergissing?quote:Op donderdag 31 januari 2013 17:56 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dank. Heb jij al bericht over de laptop?
Luts bedrijf ...quote:Op donderdag 31 januari 2013 18:02 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
As a matter of fact: ben zojuist gebeld. Bestelling wordt geannuleerd. Vergissing in de prijs. Ze konden hem voor 389 euro aanbieden, deden dit dus voor 169 euro. Ik dus van: hoezo vergissing?Kan prima in een vergissing geloven als het van 389 voor 38,99 euro te koop is gezet. Maar op zo'n manier? Maar zij bleven voet bij stuk houden. Dus ik krijg mijn geld terug en ik bestel verder niet meer bij Otto. 0 e-mails sturen, dan opbellen en meteen annuleren zonder het mij voor te leggen
Hoe ging burgerlijk procesrecht?quote:Op donderdag 31 januari 2013 18:10 schreef Tchock het volgende:
Dat onzinpunt van die kommaVerkeerde prijs kan door van alles komen Yreal
Alleen die vraag "welke miskleun maakt de rechter" bij dat hoger beroep. Geen ideeeeeequote:Op donderdag 31 januari 2013 18:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hmms. Lastig, maar ik denk wel dat ik de 42 punten heb.
Hij was vergeten het subsidiaire verweer te behandelen (er was een primair en een subsidiair verweer) en bovendien mag hij niet ambtshalve een schadevergoeding toewijzen als die door de eiser niet is ingebracht.quote:Op donderdag 31 januari 2013 18:27 schreef Yreal het volgende:
[..]
Alleen die vraag "welke miskleun maakt de rechter" bij dat hoger beroep. Geen ideeeeee
Gelukkig heb ik dat 2de wel opgeschrevenquote:Op donderdag 31 januari 2013 18:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hij was vergeten het subsidiaire verweer te behandelen (er was een primair en een subsidiair verweer) en bovendien mag hij niet ambtshalve een schadevergoeding toewijzen als die door de eiser niet is ingebracht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |