quote:PVDA en VVD koersen af op botsing over asielbeleid
Regeringspartijen PvdA en VVD koersen af op een botsing over het vreemdelingenbeleid. Volgens de PvdA zijn de regels voor gezinshereniging van vluchtelingen te streng geworden. ‘Het is volledig doorgeslagen,’ zegt PvdA-Tweede Kamerlid Khadija Arib.
Nieuw beleid
De PvdA stuurt aan op een conflict met staatssecretaris van Justitie Fred Teeven (VVD) en coalitiegenoot VVD. De VVD blijft achter het beleid voor gezinshereniging uit 2009 staan.
In 2009 scherpte toenmalig staatssecretaris van Justitie Nebahat Albayrak (PvdA) de regels voor gezinshereniging aan na vermoedens van fraude. Aanleiding was een explosieve toename van vooral Somalische aanvragen voor gezinshereniging.
Enorme gezinnen
Volgens een woordvoerder van het ministerie van Justitie deden buitengewoon grote gezinnen – ouders van begin dertig met vijftien kinderen- aanvragen voor gezinshereniging.
Door de nieuwe wetgeving steeg het percentage afgewezen aanvragen tot boven de 80 procent, tegen 19 procent in 2008.
De PvdA heeft daar problemen mee. ‘Met dit beleid tarten we de fundamentele rechten van toch al getraumatiseerde mensen,’ zegt Arib. Zij wil dat Teeven de regels aanpast. Oppositiepartij CDA steunt de PvdA.
Watquote:"Met dit beleid tarten we de fundamentele rechten van toch al getraumatiseerde mensen."
Het is wel de bedoeling je mening te geven hoorquote:Op donderdag 31 januari 2013 15:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Vorige keer werd er geklaagd dat mijn mening te duidelijk was in mijn OP. Het is ook nooit goed
Wij van WC-Eend vinden ook iets.quote:Het probleem is destijds te rigoureus aangepakt, stellen Defence for Children, VluchtelingenWerk en de VN-vluchtelingenorganisatie UNHCR Nederland. Zij pleiten voor versoepeling .
http://www.buitenlandsepartner.nl/archive/index.php/t-35630.htmlquote:Op donderdag 31 januari 2013 15:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
"Met dit beleid tarten we de fundamentele rechten van toch al getraumatiseerde mensen."
Als dat echt zo was dan waren we allang aangepakt wegens schending van de mensenrechten.
Ik vind het nogal meevallen.quote:Op donderdag 31 januari 2013 15:58 schreef DeParo het volgende:
[..]
http://www.buitenlandsepartner.nl/archive/index.php/t-35630.html
Is er ook overigens.
Gaat niet over gezinshereniging.quote:Op donderdag 31 januari 2013 15:58 schreef DeParo het volgende:
[..]
http://www.buitenlandsepartner.nl/archive/index.php/t-35630.html
Is er ook overigens.
Klopt, maar gaat wel over asielbeleid, dat het in Nederland helemaal niet zo goed aan toe gaat. Zo zijn er nog wel meer dingen, zoals die TBS'ers die kennelijk bijna onbeperkt zonder veroordeling opgesloten kunnen worden, met die Rus in die cel laatst dat zijn toch twijfelachtige zaken, de brand in de gevangenis, Mauro maar dat is gewoonweg niet te verantwoorden.quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Gaat niet over gezinshereniging.
De regels zijn na de verscherping in 2009 niet versoepelt. Ik meen dat de regels voor opvang sinds 2009 wel soepeler zijn geworden. Mogelijk onder druk van deze kritiek.
Had zij niet iets te maken met een vluchtelingenorganisatie of zo?quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:05 schreef Slurrrrp het volgende:
De regels voor gezinshereniging van vluchtelingen zijn te streng geworden. "Het is volledig doorgeslagen", zegt PvdA-Kamerlid Khadija Arib.
En toen stopte ik al met lezen....
Dat er zaken in Nederland niet goed geregeld zijn, daarover kunnen we het allemaal eens zijn.quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:07 schreef DeParo het volgende:
[..]
Klopt, maar gaat wel over asielbeleid, dat het in Nederland helemaal niet zo goed aan toe gaat. Zo zijn er nog wel meer dingen, zoals die TBS'ers die kennelijk bijna onbeperkt zonder veroordeling opgesloten kunnen worden, met die Rus in die cel laatst dat zijn toch twijfelachtige zaken, de brand in de gevangenis, Mauro maar dat is gewoonweg niet te verantwoorden.
Vet van mij. Ik heb 100.000 keer liever een TBS-er achter tralies op de long-stay, dan dat ie weer buiten losloopt. Die knakkers werden niet voor niets daar geplaatst. Zijn echt geen lieverdjes hoor!quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:07 schreef DeParo het volgende:
[..]
Klopt, maar gaat wel over asielbeleid, dat het in Nederland helemaal niet zo goed aan toe gaat. Zo zijn er nog wel meer dingen, zoals die TBS'ers die kennelijk bijna onbeperkt zonder veroordeling opgesloten kunnen worden, met die Rus in die cel laatst dat zijn toch twijfelachtige zaken, de brand in de gevangenis, Mauro maar dat is gewoonweg niet te verantwoorden.
Economische vluchtelingen krijgen helemaal geen verblijfsvergunning.quote:Op donderdag 31 januari 2013 15:56 schreef Scorpie het volgende:
Gezinshereniging kan ook in het land van herkomst natuurlijk, in het geval van economische vluchtelingen.
De meeste vormen van migratiefraude zullen gepleegd worden door economische vluchtelingen.quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:12 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Economische vluchtelingen krijgen helemaal geen verblijfsvergunning.
Dat baseer je op..............?quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat er zaken in Nederland niet goed geregeld zijn, daarover kunnen we het allemaal eens zijn.
Niet over dat er strenge regels omtrent gezinshereniging zijn in NL.
TBS is er op gericht omdat ze weer te kunnen laten integreren in de samenleving, dus niet om ze voor altijd vast te houden, in een rechtsstaat dien je ook dat soort onrecht te voorkomen dus een beetje een rare opmerking van je daar.quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:09 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Vet van mij. Ik heb 100.000 keer liever een TBS-er achter tralies op de long-stay, dan dat ie weer buiten losloopt. Die knakkers werden niet voor niets daar geplaatst. Zijn echt geen lieverdjes hoor!
Het onderwerp. PvdA en de VVD botsen over de regels omtrent gezinshereniging. En dit topic, de meningen zijn goed verdeeld.quote:
Waar vallen de Somaliers onder?quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:12 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Economische vluchtelingen krijgen helemaal geen verblijfsvergunning.
Ja.quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:02 schreef Scorpie het volgende:
Maar op wat voor manier wil de PvdA iets 'versoepelen' dan? Er mag niet meer zo streng worden gekeken naar relaties tussen vermeende familieleden? We moeten mensen op hun blauwe ogen gaan geloven als ze zeggen dat Mbabwe Muchah inderdaad de verloren gewaande zoon is van Michah Umboh ?
Dat de meningen verdeeld zijn heeft er toch niets mee te maken of het wel of niet beschaafd of rechtmatig is?quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het onderwerp. PvdA en de VVD botsen over de regels omtrent gezinshereniging. En dit topic, de meningen zijn goed verdeeld.
2001 belde. Ze willen hun achterhaalde, aantoonbaar onjuiste argument terug.quote:
Eens. Als de regels zo aangepast kunnen worden dat diegene die het nodig hebben meer rechten krijgen, zonder dat dit leid tot de fraudecijfers van voor 2009, dan ben ik ook voor aanpassing.quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:14 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
Ik wil eerst weten hoe het inhoudelijk wordt versoepeld voordat ik een oordeel vel. Ik weet in elk geval wél dat Nederland onmogelijk alle getraumatiseerde Somaliėrs kan opvangen. Evenmin kunnen al die mensen hier blijven. We hebben te grote integratieproblemen liggen, die nog niet zijn opgelost. Voorlopig is de tax wel bereikt.
Ook als het in dat soort landen een en al rampspoed, oorlog, en weet ik veel wat nog meer is?quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:20 schreef DrDentz het volgende:
Ik vind gezinshereniging prima, maar dan wel in eigen land.
Dan zou het gaan over tijdelijke noodopvang en niet om permanente gezinshereniging.quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:21 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ook als het in dat soort landen een en al rampspoed, oorlog, en weet ik veel wat nog meer is?
Volgens mij moeten we met zijn allen gaan inzien dat we nooit de hele wereld kunnen gaan redden. Het zou inhumaan zijn om er een soort selectiebeleid van te maken, dus kun je maar beter helemaal niemand binnen laten.quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:21 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ook als het in dat soort landen een en al rampspoed, oorlog, en weet ik veel wat nog meer is?
Het zou niet de eerste keer zijn dat de PvdA breekt met het door hen gesloten regeerakkoord en openlijk de confrontatie aangaat met de VVD. Eerder deden ze dat al met het verkorten van de WW.quote:We blijven in EU-verband pleiten voor aanscherping van de richtlijn die eisen stelt aan huwelijk- en gezinshereniging. Dit betreft een leeftijd van tenminste 24 jaar, het in voldoende mate in eigen levensonderhoud kunnen voorzien door inkomen uit werk en maatregelen om schijnhuwelijken en huwelijksdwang effectief tegen te gaan.
Gewoon desbetreffend PvdA lid dwingen zijn/haar zetel op te geven en op straat schoppen. Doe het 2 keer, en we zullen nooit meer dissidenten hebben.quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:27 schreef Nielsch het volgende:
Dit staat in het regeerakkoord:
[..]
Het zou niet de eerste keer zijn dat de PvdA breekt met het door hen gesloten regeerakkoord en openlijk de confrontatie aangaat met de VVD. Eerder deden ze dat al met het verkorten van de WW.
De VVD moet eens duidelijk worden dat de PvdA leiders nu eenmaal hun handtekening onder het regeerakkoord hebben gezet en dat individuele PvdA kamerleden niet zomaar allerlei tegenstrijdige dingen kunnen gaan roepen.
Of de PvdA moet het licht zien en zorgen voor nieuwe 'Vogelariaanse' taferelen, waar Ella uit de partij werd gezet wegens 'te links'.quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:27 schreef Nielsch het volgende:
Dit staat in het regeerakkoord:
[..]
Het zou niet de eerste keer zijn dat de PvdA breekt met het door hen gesloten regeerakkoord en openlijk de confrontatie aangaat met de VVD. Eerder deden ze dat al met het verkorten van de WW.
De VVD moet eens duidelijk worden dat de PvdA leiders nu eenmaal hun handtekening onder het regeerakkoord hebben gezet en dat individuele PvdA kamerleden niet zomaar allerlei tegenstrijdige dingen kunnen gaan roepen.
Een niet te behandelen TBS-er moet je nooit meer terug willen in de samenleving, die moet je OF voorgoed vastzetten, OF doodmaken. Wat mij betreft mag het laatste, maar ja, de doodstraf is afgeschaft en dus moet het eerste maar.quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:14 schreef DeParo het volgende:
TBS is er op gericht omdat ze weer te kunnen laten integreren in de samenleving, dus niet om ze voor altijd vast te houden, in een rechtsstaat dien je ook dat soort onrecht te voorkomen dus een beetje een rare opmerking van je daar.
Op een gegeven moment mag je best overgaan tot permanente gezinshereniging.quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dan zou het gaan over tijdelijke noodopvang en niet om permanente gezinshereniging.
Wat een flauwekul, je kan het in ieder geval proberen, zo beschaafd mag je nog wel zijn.quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Volgens mij moeten we met zijn allen gaan inzien dat we nooit de hele wereld kunnen gaan redden. Het zou inhumaan zijn om er een soort selectiebeleid van te maken, dus kun je maar beter helemaal niemand binnen laten.
Wat vind jij beschaafd aan het nee-verkopen tegen mensen die het harder nodig hebben dan degenen die je hebt binnengelaten? Ga jij dan bepalen wie van de 400.000 mensen wel, en wie van de 400.000 mensen niet naar binnen mogen? Of laat je ze alle 400.000 naar binnen en geef je die mensen allemaal een uitkering? Zeg jij het maar, wat vind jij beschaafd?quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:33 schreef DeParo het volgende:
Wat een flauwekul, je kan het in ieder geval proberen, zo beschaafd mag je nog wel zijn.
Ook dat is jouw mening waar velen, oa politici, het niet mee eens zijn.quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:33 schreef DeParo het volgende:
[..]
Op een gegeven moment mag je best overgaan tot permanente gezinshereniging.
[..]
Hahaha, ignorance is bliss... in amsterdam is meer dan 50% procent allochtoon.quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:19 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
2001 belde. Ze willen hun achterhaalde, aantoonbaar onjuiste argument terug.
Het is algemeen bekend dat allochtonen ongeveer 4 van de 150 kamerzetels vertegenwoordigen. Zelfs als 100 procent van die stemmen naar de PvdA ging (wat bij lange na niet het geval is), zou de PvdA 34 kamerzetels overhouden.
Houden zo.quote:Door de nieuwe wetgeving steeg het percentage afgewezen aanvragen tot boven de 80 procent, tegen 19 procent in 2008.
Dat, maar vooral ook de angst dat de fraude weer 5x zo groot wordt als er minder strenge regels komen. Zoals in 2008 het geval was.quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:40 schreef RP12 het volgende:
Ik blijf die een zeer moeilijk, ethisch vraagstuk vinden. Uiteraard moet iedere vader en echtgenoot bij zijn geliefden kunnen zijn. Aan de andere kant moeten we ons realiseren dat Nederland een relatief klein land is. Een land dat nu al bol staat van het grote aantal tegenstellingen. Bij meer immigranten, worden de tegenstellingen verscherpt en de onrust zal toenemen. In een economisch slechte tijd als deze, is dat destastreus.
Ik ben blij dat ik niet in Den Haag zit.
Mee eens. Ik zie nog wel eens autochtonen rondlopen in de stad. Dat moeten we niet willen natuurlijk als beschaafd land en Somalische begin 30-ers kunnen heus wel 15 kinderen hebben.quote:
Beschaafd is om naar de meest humane oplossing voor iedereen te zoeken, je verkoopt niet even een nee, wat een onzin je zoekt gewoon naar de beste oplossing.quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat vind jij beschaafd aan het nee-verkopen tegen mensen die het harder nodig hebben dan degenen die je hebt binnengelaten? Ga jij dan bepalen wie van de 400.000 mensen wel, en wie van de 400.000 mensen niet naar binnen mogen? Of laat je ze alle 400.000 naar binnen en geef je die mensen allemaal een uitkering? Zeg jij het maar, wat vind jij beschaafd?
Dat klopt, voornamelijk politici aan de rechterkant, en ik stem op linkse partijen veelal dus dan lijkt het me makkelijk gesteld haha.quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ook dat is jouw mening waar velen, oa politici, het niet mee eens zijn.
Leuk geblaat, maar weinig concreets. Wat is de beste oplossing dan volgens jou? Leg het eens uit. Of kan je dat niet?quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:44 schreef DeParo het volgende:
[..]
Beschaafd is om naar de meest humane oplossing voor iedereen te zoeken, je verkoopt niet even een nee, wat een onzin je zoekt gewoon naar de beste oplossing.
Ik vind het niet zo heel beschaafd om mensen zomaar binnen te laten. Kost erg veel geld, dat is er nu niet, en de mensen die de vluchtelingen binnen laten zullen daar zelf niks voor hoeven te betalen. Gewoon op kosten van de maatschappij mensen binnenhalen die niets toevoegen, sociaal hoor.quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:44 schreef DeParo het volgende:
[..]
Beschaafd is om naar de meest humane oplossing voor iedereen te zoeken, je verkoopt niet even een nee, wat een onzin je zoekt gewoon naar de beste oplossing.
Zouden er hier in NL, net zo als in Belgiė, ook honderden mannen rondlopen die soms op hun 12e al een kind verwekt zouden hebben en daardoor zonder problemen een verblijfsvergunning gekregen hebben?quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:43 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Mee eens. Ik zie nog wel eens autochtonen rondlopen in de stad. Dat moeten we niet willen natuurlijk als beschaafd land en Somalische begin 30-ers kunnen heus wel 15 kinderen hebben.
Het zou vrij naļef zijn om te generaliseren qua beleid voor een grote groep met allerlei verschillende achtergronden.quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Leuk geblaat, maar weinig concreets. Wat is de beste oplossing dan volgens jou? Leg het eens uit. Of kan je dat niet?
Je hoeft ook niet iedereen binnen te laten, maar mensen die zoveel hebben doorstaan om hier te komen stuur je ook zeker niet terug, het zou misschien beter in Brussel geregeld kunnen worden dat soortquote:Op donderdag 31 januari 2013 16:47 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik vind het niet zo heel beschaafd om mensen zomaar binnen te laten. Kost erg veel geld, dat is er nu niet, en de mensen die de vluchtelingen binnen laten zullen daar zelf niks voor hoeven te betalen. Gewoon op kosten van de maatschappij mensen binnenhalen die niets toevoegen, sociaal hoor.
Dus een simpele, generaliserende opmerking als in 'soepeler beleid is nodig' is ook irrelevant en onjuist. Point taken. Er hoeft dus niks te veranderen.quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:49 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het zou vrij naļef zijn om te generaliseren qua beleid voor een grote groep met allerlei verschillende achtergronden.
Yep. Net zoals die Somaliers van 16 met een baard en 1.90 langquote:Op donderdag 31 januari 2013 16:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Zouden er hier in NL, net zo als in Belgiė, ook honderden mannen rondlopen die soms op hun 12e al een kind verwekt zouden hebben en daardoor zonder problemen een verblijfsvergunning gekregen hebben?
Zoals gezegd is dat niet wat Nederland doet, dat kan je bij een zaak als Mauro alleen al zien of gezinnen die uiteen worden gerukt, dan is het goed dat dit soort dingen nu worden hervormd.quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus een simpele, generaliserende opmerking als in 'soepeler beleid is nodig' is ook irrelevant en onjuist. Point taken. Er hoeft dus niks te veranderen.
Hoe bepaal je zoiets? Iedereen kan wel een zielig verhaal ophangen toch?quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:49 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het zou vrij naļef zijn om te generaliseren qua beleid voor een grote groep met allerlei verschillende achtergronden.
[..]
Je hoeft ook niet iedereen binnen te laten, maar mensen die zoveel hebben doorstaan om hier te komen stuur je ook zeker niet terug, het zou misschien beter in Brussel geregeld kunnen worden dat soort
zaken bijvoorbeeld.
Dus je zegt dat we per geval moeten kijken, maar pakt vervolgens 1 enkel geval om een generalisering te maken? Vind je het raar als ik daar even niet aan mee doe?quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:51 schreef DeParo het volgende:
[..]
Zoals gezegd is dat niet wat Nederland doet, dat kan je bij een zaak als Mauro alleen al zien of gezinnen die uiteen worden gerukt, dan is het goed dat dit soort dingen nu worden hervormd.
Uiteraard, maar een situatie van het land waar deze mensen vandaan komen kan al het een en ander ophelderen, verder komen die mensen vaak niet alleen. Daar is al beleid op ingericht.quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:52 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hoe bepaal je zoiets? Iedereen kan wel een zielig verhaal ophangen toch?
Ik vraag me serieus af: waarom niet?quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:49 schreef DeParo het volgende:
Je hoeft ook niet iedereen binnen te laten, maar mensen die zoveel hebben doorstaan om hier te komen stuur je ook zeker niet terug
Dat is juist het punt; ze komen wel alleen en later komt dan de hele familie.quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:53 schreef DeParo het volgende:
[..]
Uiteraard, maar een situatie van het land waar deze mensen vandaan komen kan al het een en ander ophelderen, verder komen die mensen vaak niet alleen. Daar is al beleid op ingericht.
Zoals je bij die zaak kunnen zien, wat betreft de discussie eromheen, was dat het een soort standaardbeleid was en een zwak excuus voor de minister om niet op te treden.quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus je zegt dat we per geval moeten kijken, maar pakt vervolgens 1 enkel geval om een generalisering te maken? Vind je het raar als ik daar even niet aan mee doe?
In Amsterdam wonen 800.000 mensen. Buiten Amsterdam wonen er zo'n 15,5 miljoen. Lang niet alle inwoners van Amsterdam mogen stemmen. De precieze uitslag in Amsterdam kun je hier vinden: http://maps.nrc.nl/static2012/amsterdam.htmlquote:Op donderdag 31 januari 2013 16:35 schreef Slurrrrp het volgende:
[..]
Hahaha, ignorance is bliss... in amsterdam is meer dan 50% procent allochtoon.
Maar lees lekker verder in je pvda blaadje.
Zou een soort van hetzelfde kunnen zijn als iemand die wordt achterna gezeten door een moordenaar bij jou thuis een schuilplaats zoekt en jij hem terug de straat opstuurt.quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:53 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik vraag me serieus af: waarom niet?
Ik bedoel niet zozeer met hun familie, ik bedoel met een groep, met andere vluchtelingen dus, maar ook vaak alleen, dan moet uitgezocht hoe en waar.quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:54 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is juist het punt; ze komen wel alleen en later komt dan de hele familie.
En daarom was er, toen dat beleid er nog niet was in 2008, 5x zoveel aanvragen die toegelaten waren dan in 2009. Toen er wel beleid was om fraude tegen te gaan.quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:53 schreef DeParo het volgende:
[..]
Uiteraard, maar een situatie van het land waar deze mensen vandaan komen kan al het een en ander ophelderen, verder komen die mensen vaak niet alleen. Daar is al beleid op ingericht.
Nou niet helemaal. Mauro was vooral een gevalletje selectief media geweld dat eraan te pas kwam, ingeschakeld door het legertje hulpverleners dat koste wat het koste Mauro hier wilde houden en zeer selectief dingen lekte naar de pers en andere dingen verzweeg. Dat vind ik nou juist geen goede case voor je argumentatie.quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:54 schreef DeParo het volgende:
[..]
Zoals je bij die zaak kunnen zien, wat betreft de discussie eromheen, was dat het een soort standaardbeleid was en een zwak excuus voor de minister om niet op te treden.
Pardon sp3c, maar waarom mag ik niet zeggen dat we qua regels omtrent het toelaten en behandelen van vreemdelingen best een voorbeeld mogen nemen aan beschaafde westerse landen als de VS en Israėl?quote:
Met als kanttekening dat ik dan voor de rest van zijn leven voor hem moest zorgen. En voor zijn gezin.quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:55 schreef DeParo het volgende:
[..]
Zou een soort van hetzelfde kunnen zijn als iemand die wordt achterna gezeten door een moordenaar bij jou thuis een schuilplaats zoekt en jij hem terug de straat opstuurt.
En Mauro zelfs op Fok! kwam bedelen naar manieren om zijn kans op een verblijfsvergunning zo groot mogelijk te maken.quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou niet helemaal. Mauro was vooral een gevalletje selectief media geweld dat eraan te pas kwam, ingeschakeld door het legertje hulpverleners dat koste wat het koste Mauro hier wilde houden en zeer selectief dingen lekte naar de pers en andere dingen verzweeg. Dat vind ik nou juist geen goede case voor je argumentatie.
Fraude, ook zo'n dubieus woord, wat is fraude nu eigenlijk. Veel rechtse stemmen roepen dat, ook met betrekking met uitkeringen, bleek allemaal reuze mee te vallen dat fraude dus haha.quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En daarom was er, toen dat beleid er nog niet was in 2008, 5x zoveel aanvragen die toegelaten waren dan in 2009. Toen er wel beleid was om fraude tegen te gaan.
Het was zeker selectief omdat ze tig andere verhalen van vergelijkbare gevallen konden pakken, en dat is nu het probleem, dat het geen incident is.quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou niet helemaal. Mauro was vooral een gevalletje selectief media geweld dat eraan te pas kwam, ingeschakeld door het legertje hulpverleners dat koste wat het koste Mauro hier wilde houden en zeer selectief dingen lekte naar de pers en andere dingen verzweeg. Dat vind ik nou juist geen goede case voor je argumentatie.
Je ziet genoeg Turken die nu ook terug gaan naar Turkije in plaats van andersom, dus dat is overdreven, daarnaast doe je het niet alleen je doet het met z'n allen je straat bvb dus.quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:56 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Met als kanttekening dat ik dan voor de rest van zijn leven voor hem moest zorgen. En voor zijn gezin.
Liegen en bedriegen over je identiteit, achtergrond en geschiedenis om ten onrechte een verblijfsvergunning te krijgen. Volgens jou en sommige linkse politici is dat allemaal niet belangrijk, nee.quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:57 schreef DeParo het volgende:
[..]
Fraude, ook zo'n dubieus woord, wat is fraude nu eigenlijk. Veel rechtse stemmen roepen dat, ook met betrekking met uitkeringen, bleek allemaal reuze mee te vallen dat fraude dus haha.
quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:57 schreef DeParo het volgende:
[..]
Fraude, ook zo'n dubieus woord, wat is fraude nu eigenlijk.
Als jij je leven lang bent achtervolgd in een land omdat je misschien een andere politieke mening hebt kan ik me voorstellen dat die angst niet zomaar weg is als je in een ander land meldt. Met dat soort situaties dien je simpelweg rekening te houden, maar ook dat is vaak niet gebeurd, dat is schandalig.quote:Op donderdag 31 januari 2013 17:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Liegen en bedriegen over je identiteit, achtergrond en geschiedenis om ten onrechte een verblijfsvergunning te krijgen. Volgens jou en sommige linkse politici is dat allemaal niet belangrijk, nee.
Zoals ik al heb gezegd het ligt aan de achtergrond, als die mensen zo begrijpelijk wanhopig zijn door de een of andere situatie, moet je daar ook een soort van rekening kunnen houden.quote:Op donderdag 31 januari 2013 17:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nou het is heel simpel in dit geval: liegen dat je neefje of je buurjongen 1 van je 15 kinderen is.
Maar dat zal wel dubieus zijn om dat als liegen te typeren he?
Turken komen dan ook vrijwel nooit als vluchteling binnen.quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:58 schreef DeParo het volgende:
[..]
Je ziet genoeg Turken die nu ook terug gaan naar Turkije in plaats van andersom, dus dat is overdreven, daarnaast doe je het niet alleen je doet het met z'n allen je straat bvb dus.
Heel Somalie dan maar opnemen?quote:Op donderdag 31 januari 2013 17:02 schreef DeParo het volgende:
[..]
Zoals ik al heb gezegd het ligt aan de achtergrond, als die mensen zo begrijpelijk wanhopig zijn door de een of andere situatie, moet je daar ook een soort van rekening kunnen houden.
Een soort straatprijsquote:Op donderdag 31 januari 2013 16:58 schreef DeParo het volgende:
[..]
Je ziet genoeg Turken die nu ook terug gaan naar Turkije in plaats van andersom, dus dat is overdreven, daarnaast doe je het niet alleen je doet het met z'n allen je straat bvb dus.
Klopt, die hebben we zelf gehaald, maar je ziet dat als het daar beter gaat dat ze ook zo weer terug gaan. Dat kan in andere landen net zo goed, wanneer het goed gaat, willen ze vaak terug.quote:Op donderdag 31 januari 2013 17:02 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Turken komen dan ook vrijwel nooit als vluchteling binnen.
De ideale situatie is om van Somalie een welvarend land te maken, althans op leefbaar niveau, en dat is zeker niet onmogelijk te noemen. De meest kwetsbare kan je inderdaad opvangen dan.quote:Op donderdag 31 januari 2013 17:02 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Heel Somalie dan maar opnemen?
Wel goed voor je karma vermoedelijkquote:
Dat doe je niet door qat kauwende Somaliers hier met een uitkering te plaatsen, maar dmv investeringen in dat land.quote:Op donderdag 31 januari 2013 17:04 schreef DeParo het volgende:
[..]
De ideale situatie is om van Somalie een welvarend land te maken, althans op leefbaar niveau, en dat is zeker niet onmogelijk te noemen.
quote:Op donderdag 31 januari 2013 17:07 schreef xenobinol het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel een goed plan, lekker een warm vrouwtje uit het buitenland halen. Want met de warmte van de Nederlandse dames is het echt heel slecht gesteld. Nu moet je heel moeilijk doen met inburgering en dat soort onzin
Dat is een droombeeld. Zelfs de Somaliėrs die we hier binnenhalen krijgen niets voor elkaar met alle kansen die ze geboden krijgen. Maar liefst 40% van de Somaliėrs zit in de uitkering!quote:Op donderdag 31 januari 2013 17:04 schreef DeParo het volgende:
[..]
De ideale situatie is om van Somalie een welvarend land te maken, althans op leefbaar niveau, en dat is zeker niet onmogelijk te noemen. De meest kwetsbare kan je inderdaad opvangen dan.
Komt omdat qat verboden is.quote:Op donderdag 31 januari 2013 17:15 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Dat is een droombeeld. Zelfs de Somaliėrs die we hier binnenhalen krijgen niets voor elkaar met alle kansen die ze geboden krijgen. Maar liefst 40% van de Somaliėrs zit in de uitkering!
Veel meer johquote:Op donderdag 31 januari 2013 17:15 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Dat is een droombeeld. Zelfs de Somaliėrs die we hier binnenhalen krijgen niets voor elkaar met alle kansen die ze geboden krijgen. Maar liefst 40% van de Somaliėrs zit in de uitkering!
Niks mis met cultuurverrijkers die lekker kunnen koken en ook nog eens de afwas doen, toch?quote:Op donderdag 31 januari 2013 17:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]....oh 't is Xenobinol,..... never mind
Doelbewust investeren is van groot belang, gebeurt te weinig zonder meer waardoor de kritiek op ontwikkelingssamenwerking wat gewoon geld in een put gooien is dat kan je veel beter aanpakken, maar nogmaals een onderdeel daarvan kan wel degelijk zijn de zwaar getroffene op te vangen bijvoorbeeld want een land bouw je vaak niet van de ene op de andere dag op.quote:Op donderdag 31 januari 2013 17:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat doe je niet door qat kauwende Somaliers hier met een uitkering te plaatsen, maar dmv investeringen in dat land.
Het droombeeld is dat we met het huidige ontwikkelingsprogramma die landen waar de vluchtelingen vandaan komen kunnen veranderen, dat gebeurt nauwelijks, we moeten er niet alleen een taak van maken dit soort mensen op te vangen maar dus ook hun landen te helpen dat is goed voor zowel hun burgers als de rest van de wereld.quote:Op donderdag 31 januari 2013 17:15 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Yep.quote:Op donderdag 31 januari 2013 17:03 schreef DeParo het volgende:
[..]
Klopt, die hebben we zelf gehaald, maar je ziet dat als het daar beter gaat dat ze ook zo weer terug gaan. Dat kan in andere landen net zo goed, wanneer het goed gaat, willen ze vaak terug.
Zeg ik dat ergens?quote:Op donderdag 31 januari 2013 17:31 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Yep.
Gastarbeiders zijn massaal onder dwang naar NL gedeporteerd destijds.Wreed losgescheurd van familie en vrienden om in achtergestelde landen als dwanarbeider de welvaart naar hun niveau op te vijzelen, waarvoor eeuwig dank.
Ik heb het natuurlijk niet over de landelijke verkiezingen... daar kunnen ze inderdaad geen potten breken. Gemeenteraadsverkiezingen, dat is hun ding. Kan je toch lekker het landelijk beleid aan je laars lappen.quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:55 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
In Amsterdam wonen 800.000 mensen. Buiten Amsterdam wonen er zo'n 15,5 miljoen. Lang niet alle inwoners van Amsterdam mogen stemmen. De precieze uitslag in Amsterdam kun je hier vinden: http://maps.nrc.nl/static2012/amsterdam.html
Zoals je ziet, kwamen slechts 391.000 mensen stemmen; een opkomst van minder dan 70 procent. Vooral van allochtonen is bekend dat de opkomst onder deze groep doorgaans laag is. Daarom vertegenwoordigen ze ook maar zo weinig zetels.
Ik lees geen PvdA-blaadjes; ik ben geen lid van een politieke partij.
We hebben ze toch gehaald. je eigen woorden hoor.quote:Op donderdag 31 januari 2013 17:32 schreef DeParo het volgende:
[..]
Zeg ik dat ergens?
Waarom deze opmerking overigens wat is je punt?
Ja maar ik zeg toch niet wat jij hebt gezegd verder, maar nogmaals, wat is je punt daar vraag ik naar dan kan ik daar ook nog op reageren.quote:Op donderdag 31 januari 2013 17:36 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
We hebben ze toch gehaald. je eigen woorden hoor.
quote:Op donderdag 31 januari 2013 17:36 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
We hebben ze toch gehaald. je eigen woorden hoor.
Waar zegt hij dat?quote:Op donderdag 31 januari 2013 17:31 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Yep.
Gastarbeiders zijn massaal onder dwang naar NL gedeporteerd destijds.Wreed losgescheurd van familie en vrienden om in achtergestelde landen als dwanarbeider de welvaart naar hun niveau op te vijzelen, waarvoor eeuwig dank.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | 10 Eerst gaan ze de mogelijkheden maken om asielprocedures eindeloos te traineren. Dat resulteert in vele mensen die geen recht hebben op asiel, maar hier wel al jarenlang aanwezig zijn. 20 Vervolgens gaan ze op zoek naar een schrijnend geval waarvan "iedereen" eigenlijk wel vind dat het moet blijven. Het precedent is geschapen. 30 Vervolgens gaan ze omwille van de rechtsgelijkheid alle gevallen van kinderen die hier al lang zijn een pardon geven. 40 Dan zeggen ze: "Ja, je kunt zo'n gezin niet uit elkaar halen". Dus alle gezinnen mogen compleet blijven. 50 Vervolgens gaan ze alle grensgevallen (dus kinderen geboren na afwijzing, etc etc ) nog binnen de boot houden. 60 Uiteindelijk blijft gewoon iedereen. 70 http://www.elsevier.nl/Politiek/nieuws/2006/3/Allochtonen-stemmen-massaal-op-PvdA-ELSEVIER069891W/ 80 GOTO 10 |
Warme kadavers lukt nog wel maar om er eentje te regelen die nog vers isquote:Op donderdag 31 januari 2013 18:00 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik ben al 20 jaar met de vrouwtjes bezig. Nooit lang zonder gezeten en vaak meerdere tegelijk. Denk dat het toch echt aan jou ligt dat je niets warms weet te regelen.
Gezellig tochquote:Op donderdag 31 januari 2013 16:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
En het is allemaal zo prachtig
[ afbeelding ]
http://www.telegraph.co.u(...)er-where-I-live.html
http://www.geenstijl.nl/m(...)het_overdrijven.html
Maak daar maar 90% van.quote:Op donderdag 31 januari 2013 17:15 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Ja want het toelaten van nog meer horden kanslozen zal ons landje ook echt veel goed doen.quote:Op donderdag 31 januari 2013 15:42 schreef DeParo het volgende:
Goed initiatief in ieder geval even die PVV-invloeden wegpoetsen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |