abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122301000

PvdA en VVD botsen over asielbeleid

quote:
PVDA en VVD koersen af op botsing over asielbeleid
Regeringspartijen PvdA en VVD koersen af op een botsing over het vreemdelingenbeleid. Volgens de PvdA zijn de regels voor gezinshereniging van vluchtelingen te streng geworden. ‘Het is volledig doorgeslagen,’ zegt PvdA-Tweede Kamerlid Khadija Arib.

Nieuw beleid

De PvdA stuurt aan op een conflict met staatssecretaris van Justitie Fred Teeven (VVD) en coalitiegenoot VVD. De VVD blijft achter het beleid voor gezinshereniging uit 2009 staan.

In 2009 scherpte toenmalig staatssecretaris van Justitie Nebahat Albayrak (PvdA) de regels voor gezinshereniging aan na vermoedens van fraude. Aanleiding was een explosieve toename van vooral Somalische aanvragen voor gezinshereniging.
Enorme gezinnen

Volgens een woordvoerder van het ministerie van Justitie deden buitengewoon grote gezinnen – ouders van begin dertig met vijftien kinderen- aanvragen voor gezinshereniging.

Door de nieuwe wetgeving steeg het percentage afgewezen aanvragen tot boven de 80 procent, tegen 19 procent in 2008.

De PvdA heeft daar problemen mee. ‘Met dit beleid tarten we de fundamentele rechten van toch al getraumatiseerde mensen,’ zegt Arib. Zij wil dat Teeven de regels aanpast. Oppositiepartij CDA steunt de PvdA.

[ Bericht 54% gewijzigd door Frutsel op 31-01-2013 16:35:39 (geen TROUW als bron gebruiken) ]
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_122301079
Goed initiatief in ieder geval even die PVV-invloeden wegpoetsen.
pi_122301096
De menselijke maat :')
Mag ik even een teiltje?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_122301130
quote:
"Met dit beleid tarten we de fundamentele rechten van toch al getraumatiseerde mensen."
Wat :{ Tevens vind ik het beter als het gelaten wordt zoals het is, niet versoepelen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_122301371
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 15:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Vorige keer werd er geklaagd dat mijn mening te duidelijk was in mijn OP. Het is ook nooit goed
Het is wel de bedoeling je mening te geven hoor :P

[ Bericht % gewijzigd door Frutsel op 31-01-2013 16:37:46 ]
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_122301476
"Met dit beleid tarten we de fundamentele rechten van toch al getraumatiseerde mensen."

Als dat echt zo was dan waren we allang aangepakt wegens schending van de mensenrechten.
pi_122301747
Gezinshereniging kan ook in het land van herkomst natuurlijk, in het geval van economische vluchtelingen.
pi_122301750
quote:
Het probleem is destijds te rigoureus aangepakt, stellen Defence for Children, VluchtelingenWerk en de VN-vluchtelingenorganisatie UNHCR Nederland. Zij pleiten voor versoepeling .
Wij van WC-Eend vinden ook iets.
pi_122301758
Ik heb een goed idee voor gezinshereniging; laten we degene die hier zitten terug sturen. Dat kost minder en iedereen is dan happy.
Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal. Mijn kant en de verkeerde kant.
Geloof is voor in de kerk, niet voor een merk!
pi_122301817
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 15:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Als dat echt zo was dan waren we allang aangepakt wegens schending van de mensenrechten.
http://www.buitenlandsepartner.nl/archive/index.php/t-35630.html

Is er ook overigens.
pi_122301976
quote:
Ik vind het nogal meevallen.
pi_122302005
quote:
Gaat niet over gezinshereniging.

De regels zijn na de verscherping in 2009 niet versoepelt. Ik meen dat de regels voor opvang sinds 2009 wel soepeler zijn geworden. Mogelijk onder druk van deze kritiek.
pi_122302027
Maar op wat voor manier wil de PvdA iets 'versoepelen' dan? Er mag niet meer zo streng worden gekeken naar relaties tussen vermeende familieleden? We moeten mensen op hun blauwe ogen gaan geloven als ze zeggen dat Mbabwe Muchah inderdaad de verloren gewaande zoon is van Michah Umboh ?
pi_122302052
Die regels zijn niet voor niets destijds verscherpt. Niet versoepelen dus.
pi_122302083
Maar wat ik heb begrepen is dat de strengste immigratie-wetgeving ergens begin 2000 door de PvdA is ingevoerd.

Door Cohen, toen hij minister was.
pi_122302120
15 kinderen voor iemand die rond de dertig is, das overigens wel een sterk staaltje ja.
pi_122302161
De regels voor gezinshereniging van vluchtelingen zijn te streng geworden. "Het is volledig doorgeslagen", zegt PvdA-Kamerlid Khadija Arib.

En toen stopte ik al met lezen....
pi_122302221
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 16:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Gaat niet over gezinshereniging.

De regels zijn na de verscherping in 2009 niet versoepelt. Ik meen dat de regels voor opvang sinds 2009 wel soepeler zijn geworden. Mogelijk onder druk van deze kritiek.
Klopt, maar gaat wel over asielbeleid, dat het in Nederland helemaal niet zo goed aan toe gaat. Zo zijn er nog wel meer dingen, zoals die TBS'ers die kennelijk bijna onbeperkt zonder veroordeling opgesloten kunnen worden, met die Rus in die cel laatst dat zijn toch twijfelachtige zaken, de brand in de gevangenis, Mauro maar dat is gewoonweg niet te verantwoorden.
pi_122302222
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 16:05 schreef Slurrrrp het volgende:
De regels voor gezinshereniging van vluchtelingen zijn te streng geworden. "Het is volledig doorgeslagen", zegt PvdA-Kamerlid Khadija Arib.

En toen stopte ik al met lezen....
Had zij niet iets te maken met een vluchtelingenorganisatie of zo?
pi_122302335
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 16:07 schreef DeParo het volgende:

[..]

Klopt, maar gaat wel over asielbeleid, dat het in Nederland helemaal niet zo goed aan toe gaat. Zo zijn er nog wel meer dingen, zoals die TBS'ers die kennelijk bijna onbeperkt zonder veroordeling opgesloten kunnen worden, met die Rus in die cel laatst dat zijn toch twijfelachtige zaken, de brand in de gevangenis, Mauro maar dat is gewoonweg niet te verantwoorden.
Dat er zaken in Nederland niet goed geregeld zijn, daarover kunnen we het allemaal eens zijn.
Niet over dat er strenge regels omtrent gezinshereniging zijn in NL.
pi_122302337
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 16:07 schreef DeParo het volgende:

[..]

Vet van mij. Ik heb 100.000 keer liever een TBS-er achter tralies op de long-stay, dan dat ie weer buiten losloopt. Die knakkers werden niet voor niets daar geplaatst. Zijn echt geen lieverdjes hoor!
pi_122302462
quote:
4s.gif Op donderdag 31 januari 2013 15:56 schreef Scorpie het volgende:
Gezinshereniging kan ook in het land van herkomst natuurlijk, in het geval van economische vluchtelingen.
Economische vluchtelingen krijgen helemaal geen verblijfsvergunning.
pi_122302547
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 16:12 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Economische vluchtelingen krijgen helemaal geen verblijfsvergunning.
De meeste vormen van migratiefraude zullen gepleegd worden door economische vluchtelingen.
pi_122302557
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 16:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat er zaken in Nederland niet goed geregeld zijn, daarover kunnen we het allemaal eens zijn.
Niet over dat er strenge regels omtrent gezinshereniging zijn in NL.
Dat baseer je op..............?

quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 16:09 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Vet van mij. Ik heb 100.000 keer liever een TBS-er achter tralies op de long-stay, dan dat ie weer buiten losloopt. Die knakkers werden niet voor niets daar geplaatst. Zijn echt geen lieverdjes hoor!
TBS is er op gericht omdat ze weer te kunnen laten integreren in de samenleving, dus niet om ze voor altijd vast te houden, in een rechtsstaat dien je ook dat soort onrecht te voorkomen dus een beetje een rare opmerking van je daar.
pi_122302575
Ik wil eerst weten hoe het inhoudelijk wordt versoepeld voordat ik een oordeel vel. Ik weet in elk geval wél dat Nederland onmogelijk alle getraumatiseerde Somaliërs kan opvangen. Evenmin kunnen al die mensen hier blijven. We hebben te grote integratieproblemen liggen, die nog niet zijn opgelost. Voorlopig is de tax wel bereikt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')