quote:PVDA en VVD koersen af op botsing over asielbeleid
Regeringspartijen PvdA en VVD koersen af op een botsing over het vreemdelingenbeleid. Volgens de PvdA zijn de regels voor gezinshereniging van vluchtelingen te streng geworden. ‘Het is volledig doorgeslagen,’ zegt PvdA-Tweede Kamerlid Khadija Arib.
Nieuw beleid
De PvdA stuurt aan op een conflict met staatssecretaris van Justitie Fred Teeven (VVD) en coalitiegenoot VVD. De VVD blijft achter het beleid voor gezinshereniging uit 2009 staan.
In 2009 scherpte toenmalig staatssecretaris van Justitie Nebahat Albayrak (PvdA) de regels voor gezinshereniging aan na vermoedens van fraude. Aanleiding was een explosieve toename van vooral Somalische aanvragen voor gezinshereniging.
Enorme gezinnen
Volgens een woordvoerder van het ministerie van Justitie deden buitengewoon grote gezinnen – ouders van begin dertig met vijftien kinderen- aanvragen voor gezinshereniging.
Door de nieuwe wetgeving steeg het percentage afgewezen aanvragen tot boven de 80 procent, tegen 19 procent in 2008.
De PvdA heeft daar problemen mee. ‘Met dit beleid tarten we de fundamentele rechten van toch al getraumatiseerde mensen,’ zegt Arib. Zij wil dat Teeven de regels aanpast. Oppositiepartij CDA steunt de PvdA.
Watquote:"Met dit beleid tarten we de fundamentele rechten van toch al getraumatiseerde mensen."
Het is wel de bedoeling je mening te geven hoorquote:Op donderdag 31 januari 2013 15:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Vorige keer werd er geklaagd dat mijn mening te duidelijk was in mijn OP. Het is ook nooit goed
Wij van WC-Eend vinden ook iets.quote:Het probleem is destijds te rigoureus aangepakt, stellen Defence for Children, VluchtelingenWerk en de VN-vluchtelingenorganisatie UNHCR Nederland. Zij pleiten voor versoepeling .
http://www.buitenlandsepartner.nl/archive/index.php/t-35630.htmlquote:Op donderdag 31 januari 2013 15:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
"Met dit beleid tarten we de fundamentele rechten van toch al getraumatiseerde mensen."
Als dat echt zo was dan waren we allang aangepakt wegens schending van de mensenrechten.
Ik vind het nogal meevallen.quote:Op donderdag 31 januari 2013 15:58 schreef DeParo het volgende:
[..]
http://www.buitenlandsepartner.nl/archive/index.php/t-35630.html
Is er ook overigens.
Gaat niet over gezinshereniging.quote:Op donderdag 31 januari 2013 15:58 schreef DeParo het volgende:
[..]
http://www.buitenlandsepartner.nl/archive/index.php/t-35630.html
Is er ook overigens.
Klopt, maar gaat wel over asielbeleid, dat het in Nederland helemaal niet zo goed aan toe gaat. Zo zijn er nog wel meer dingen, zoals die TBS'ers die kennelijk bijna onbeperkt zonder veroordeling opgesloten kunnen worden, met die Rus in die cel laatst dat zijn toch twijfelachtige zaken, de brand in de gevangenis, Mauro maar dat is gewoonweg niet te verantwoorden.quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Gaat niet over gezinshereniging.
De regels zijn na de verscherping in 2009 niet versoepelt. Ik meen dat de regels voor opvang sinds 2009 wel soepeler zijn geworden. Mogelijk onder druk van deze kritiek.
Had zij niet iets te maken met een vluchtelingenorganisatie of zo?quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:05 schreef Slurrrrp het volgende:
De regels voor gezinshereniging van vluchtelingen zijn te streng geworden. "Het is volledig doorgeslagen", zegt PvdA-Kamerlid Khadija Arib.
En toen stopte ik al met lezen....
Dat er zaken in Nederland niet goed geregeld zijn, daarover kunnen we het allemaal eens zijn.quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:07 schreef DeParo het volgende:
[..]
Klopt, maar gaat wel over asielbeleid, dat het in Nederland helemaal niet zo goed aan toe gaat. Zo zijn er nog wel meer dingen, zoals die TBS'ers die kennelijk bijna onbeperkt zonder veroordeling opgesloten kunnen worden, met die Rus in die cel laatst dat zijn toch twijfelachtige zaken, de brand in de gevangenis, Mauro maar dat is gewoonweg niet te verantwoorden.
Vet van mij. Ik heb 100.000 keer liever een TBS-er achter tralies op de long-stay, dan dat ie weer buiten losloopt. Die knakkers werden niet voor niets daar geplaatst. Zijn echt geen lieverdjes hoor!quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:07 schreef DeParo het volgende:
[..]
Klopt, maar gaat wel over asielbeleid, dat het in Nederland helemaal niet zo goed aan toe gaat. Zo zijn er nog wel meer dingen, zoals die TBS'ers die kennelijk bijna onbeperkt zonder veroordeling opgesloten kunnen worden, met die Rus in die cel laatst dat zijn toch twijfelachtige zaken, de brand in de gevangenis, Mauro maar dat is gewoonweg niet te verantwoorden.
Economische vluchtelingen krijgen helemaal geen verblijfsvergunning.quote:Op donderdag 31 januari 2013 15:56 schreef Scorpie het volgende:
Gezinshereniging kan ook in het land van herkomst natuurlijk, in het geval van economische vluchtelingen.
De meeste vormen van migratiefraude zullen gepleegd worden door economische vluchtelingen.quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:12 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Economische vluchtelingen krijgen helemaal geen verblijfsvergunning.
Dat baseer je op..............?quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat er zaken in Nederland niet goed geregeld zijn, daarover kunnen we het allemaal eens zijn.
Niet over dat er strenge regels omtrent gezinshereniging zijn in NL.
TBS is er op gericht omdat ze weer te kunnen laten integreren in de samenleving, dus niet om ze voor altijd vast te houden, in een rechtsstaat dien je ook dat soort onrecht te voorkomen dus een beetje een rare opmerking van je daar.quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:09 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Vet van mij. Ik heb 100.000 keer liever een TBS-er achter tralies op de long-stay, dan dat ie weer buiten losloopt. Die knakkers werden niet voor niets daar geplaatst. Zijn echt geen lieverdjes hoor!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |