quote:PVDA en VVD koersen af op botsing over asielbeleid
Regeringspartijen PvdA en VVD koersen af op een botsing over het vreemdelingenbeleid. Volgens de PvdA zijn de regels voor gezinshereniging van vluchtelingen te streng geworden. ‘Het is volledig doorgeslagen,’ zegt PvdA-Tweede Kamerlid Khadija Arib.
Nieuw beleid
De PvdA stuurt aan op een conflict met staatssecretaris van Justitie Fred Teeven (VVD) en coalitiegenoot VVD. De VVD blijft achter het beleid voor gezinshereniging uit 2009 staan.
In 2009 scherpte toenmalig staatssecretaris van Justitie Nebahat Albayrak (PvdA) de regels voor gezinshereniging aan na vermoedens van fraude. Aanleiding was een explosieve toename van vooral Somalische aanvragen voor gezinshereniging.
Enorme gezinnen
Volgens een woordvoerder van het ministerie van Justitie deden buitengewoon grote gezinnen – ouders van begin dertig met vijftien kinderen- aanvragen voor gezinshereniging.
Door de nieuwe wetgeving steeg het percentage afgewezen aanvragen tot boven de 80 procent, tegen 19 procent in 2008.
De PvdA heeft daar problemen mee. ‘Met dit beleid tarten we de fundamentele rechten van toch al getraumatiseerde mensen,’ zegt Arib. Zij wil dat Teeven de regels aanpast. Oppositiepartij CDA steunt de PvdA.
Watquote:"Met dit beleid tarten we de fundamentele rechten van toch al getraumatiseerde mensen."
Het is wel de bedoeling je mening te geven hoorquote:Op donderdag 31 januari 2013 15:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Vorige keer werd er geklaagd dat mijn mening te duidelijk was in mijn OP. Het is ook nooit goed
Wij van WC-Eend vinden ook iets.quote:Het probleem is destijds te rigoureus aangepakt, stellen Defence for Children, VluchtelingenWerk en de VN-vluchtelingenorganisatie UNHCR Nederland. Zij pleiten voor versoepeling .
http://www.buitenlandsepartner.nl/archive/index.php/t-35630.htmlquote:Op donderdag 31 januari 2013 15:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
"Met dit beleid tarten we de fundamentele rechten van toch al getraumatiseerde mensen."
Als dat echt zo was dan waren we allang aangepakt wegens schending van de mensenrechten.
Ik vind het nogal meevallen.quote:Op donderdag 31 januari 2013 15:58 schreef DeParo het volgende:
[..]
http://www.buitenlandsepartner.nl/archive/index.php/t-35630.html
Is er ook overigens.
Gaat niet over gezinshereniging.quote:Op donderdag 31 januari 2013 15:58 schreef DeParo het volgende:
[..]
http://www.buitenlandsepartner.nl/archive/index.php/t-35630.html
Is er ook overigens.
Klopt, maar gaat wel over asielbeleid, dat het in Nederland helemaal niet zo goed aan toe gaat. Zo zijn er nog wel meer dingen, zoals die TBS'ers die kennelijk bijna onbeperkt zonder veroordeling opgesloten kunnen worden, met die Rus in die cel laatst dat zijn toch twijfelachtige zaken, de brand in de gevangenis, Mauro maar dat is gewoonweg niet te verantwoorden.quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Gaat niet over gezinshereniging.
De regels zijn na de verscherping in 2009 niet versoepelt. Ik meen dat de regels voor opvang sinds 2009 wel soepeler zijn geworden. Mogelijk onder druk van deze kritiek.
Had zij niet iets te maken met een vluchtelingenorganisatie of zo?quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:05 schreef Slurrrrp het volgende:
De regels voor gezinshereniging van vluchtelingen zijn te streng geworden. "Het is volledig doorgeslagen", zegt PvdA-Kamerlid Khadija Arib.
En toen stopte ik al met lezen....
Dat er zaken in Nederland niet goed geregeld zijn, daarover kunnen we het allemaal eens zijn.quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:07 schreef DeParo het volgende:
[..]
Klopt, maar gaat wel over asielbeleid, dat het in Nederland helemaal niet zo goed aan toe gaat. Zo zijn er nog wel meer dingen, zoals die TBS'ers die kennelijk bijna onbeperkt zonder veroordeling opgesloten kunnen worden, met die Rus in die cel laatst dat zijn toch twijfelachtige zaken, de brand in de gevangenis, Mauro maar dat is gewoonweg niet te verantwoorden.
Vet van mij. Ik heb 100.000 keer liever een TBS-er achter tralies op de long-stay, dan dat ie weer buiten losloopt. Die knakkers werden niet voor niets daar geplaatst. Zijn echt geen lieverdjes hoor!quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:07 schreef DeParo het volgende:
[..]
Klopt, maar gaat wel over asielbeleid, dat het in Nederland helemaal niet zo goed aan toe gaat. Zo zijn er nog wel meer dingen, zoals die TBS'ers die kennelijk bijna onbeperkt zonder veroordeling opgesloten kunnen worden, met die Rus in die cel laatst dat zijn toch twijfelachtige zaken, de brand in de gevangenis, Mauro maar dat is gewoonweg niet te verantwoorden.
Economische vluchtelingen krijgen helemaal geen verblijfsvergunning.quote:Op donderdag 31 januari 2013 15:56 schreef Scorpie het volgende:
Gezinshereniging kan ook in het land van herkomst natuurlijk, in het geval van economische vluchtelingen.
De meeste vormen van migratiefraude zullen gepleegd worden door economische vluchtelingen.quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:12 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Economische vluchtelingen krijgen helemaal geen verblijfsvergunning.
Dat baseer je op..............?quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat er zaken in Nederland niet goed geregeld zijn, daarover kunnen we het allemaal eens zijn.
Niet over dat er strenge regels omtrent gezinshereniging zijn in NL.
TBS is er op gericht omdat ze weer te kunnen laten integreren in de samenleving, dus niet om ze voor altijd vast te houden, in een rechtsstaat dien je ook dat soort onrecht te voorkomen dus een beetje een rare opmerking van je daar.quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:09 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Vet van mij. Ik heb 100.000 keer liever een TBS-er achter tralies op de long-stay, dan dat ie weer buiten losloopt. Die knakkers werden niet voor niets daar geplaatst. Zijn echt geen lieverdjes hoor!
Het onderwerp. PvdA en de VVD botsen over de regels omtrent gezinshereniging. En dit topic, de meningen zijn goed verdeeld.quote:
Waar vallen de Somaliers onder?quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:12 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Economische vluchtelingen krijgen helemaal geen verblijfsvergunning.
Ja.quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:02 schreef Scorpie het volgende:
Maar op wat voor manier wil de PvdA iets 'versoepelen' dan? Er mag niet meer zo streng worden gekeken naar relaties tussen vermeende familieleden? We moeten mensen op hun blauwe ogen gaan geloven als ze zeggen dat Mbabwe Muchah inderdaad de verloren gewaande zoon is van Michah Umboh ?
Dat de meningen verdeeld zijn heeft er toch niets mee te maken of het wel of niet beschaafd of rechtmatig is?quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het onderwerp. PvdA en de VVD botsen over de regels omtrent gezinshereniging. En dit topic, de meningen zijn goed verdeeld.
2001 belde. Ze willen hun achterhaalde, aantoonbaar onjuiste argument terug.quote:
Eens. Als de regels zo aangepast kunnen worden dat diegene die het nodig hebben meer rechten krijgen, zonder dat dit leid tot de fraudecijfers van voor 2009, dan ben ik ook voor aanpassing.quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:14 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
Ik wil eerst weten hoe het inhoudelijk wordt versoepeld voordat ik een oordeel vel. Ik weet in elk geval wél dat Nederland onmogelijk alle getraumatiseerde Somaliërs kan opvangen. Evenmin kunnen al die mensen hier blijven. We hebben te grote integratieproblemen liggen, die nog niet zijn opgelost. Voorlopig is de tax wel bereikt.
Ook als het in dat soort landen een en al rampspoed, oorlog, en weet ik veel wat nog meer is?quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:20 schreef DrDentz het volgende:
Ik vind gezinshereniging prima, maar dan wel in eigen land.
Dan zou het gaan over tijdelijke noodopvang en niet om permanente gezinshereniging.quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:21 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ook als het in dat soort landen een en al rampspoed, oorlog, en weet ik veel wat nog meer is?
Volgens mij moeten we met zijn allen gaan inzien dat we nooit de hele wereld kunnen gaan redden. Het zou inhumaan zijn om er een soort selectiebeleid van te maken, dus kun je maar beter helemaal niemand binnen laten.quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:21 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ook als het in dat soort landen een en al rampspoed, oorlog, en weet ik veel wat nog meer is?
Het zou niet de eerste keer zijn dat de PvdA breekt met het door hen gesloten regeerakkoord en openlijk de confrontatie aangaat met de VVD. Eerder deden ze dat al met het verkorten van de WW.quote:We blijven in EU-verband pleiten voor aanscherping van de richtlijn die eisen stelt aan huwelijk- en gezinshereniging. Dit betreft een leeftijd van tenminste 24 jaar, het in voldoende mate in eigen levensonderhoud kunnen voorzien door inkomen uit werk en maatregelen om schijnhuwelijken en huwelijksdwang effectief tegen te gaan.
Gewoon desbetreffend PvdA lid dwingen zijn/haar zetel op te geven en op straat schoppen. Doe het 2 keer, en we zullen nooit meer dissidenten hebben.quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:27 schreef Nielsch het volgende:
Dit staat in het regeerakkoord:
[..]
Het zou niet de eerste keer zijn dat de PvdA breekt met het door hen gesloten regeerakkoord en openlijk de confrontatie aangaat met de VVD. Eerder deden ze dat al met het verkorten van de WW.
De VVD moet eens duidelijk worden dat de PvdA leiders nu eenmaal hun handtekening onder het regeerakkoord hebben gezet en dat individuele PvdA kamerleden niet zomaar allerlei tegenstrijdige dingen kunnen gaan roepen.
Of de PvdA moet het licht zien en zorgen voor nieuwe 'Vogelariaanse' taferelen, waar Ella uit de partij werd gezet wegens 'te links'.quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:27 schreef Nielsch het volgende:
Dit staat in het regeerakkoord:
[..]
Het zou niet de eerste keer zijn dat de PvdA breekt met het door hen gesloten regeerakkoord en openlijk de confrontatie aangaat met de VVD. Eerder deden ze dat al met het verkorten van de WW.
De VVD moet eens duidelijk worden dat de PvdA leiders nu eenmaal hun handtekening onder het regeerakkoord hebben gezet en dat individuele PvdA kamerleden niet zomaar allerlei tegenstrijdige dingen kunnen gaan roepen.
Een niet te behandelen TBS-er moet je nooit meer terug willen in de samenleving, die moet je OF voorgoed vastzetten, OF doodmaken. Wat mij betreft mag het laatste, maar ja, de doodstraf is afgeschaft en dus moet het eerste maar.quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:14 schreef DeParo het volgende:
TBS is er op gericht omdat ze weer te kunnen laten integreren in de samenleving, dus niet om ze voor altijd vast te houden, in een rechtsstaat dien je ook dat soort onrecht te voorkomen dus een beetje een rare opmerking van je daar.
Op een gegeven moment mag je best overgaan tot permanente gezinshereniging.quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dan zou het gaan over tijdelijke noodopvang en niet om permanente gezinshereniging.
Wat een flauwekul, je kan het in ieder geval proberen, zo beschaafd mag je nog wel zijn.quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Volgens mij moeten we met zijn allen gaan inzien dat we nooit de hele wereld kunnen gaan redden. Het zou inhumaan zijn om er een soort selectiebeleid van te maken, dus kun je maar beter helemaal niemand binnen laten.
Wat vind jij beschaafd aan het nee-verkopen tegen mensen die het harder nodig hebben dan degenen die je hebt binnengelaten? Ga jij dan bepalen wie van de 400.000 mensen wel, en wie van de 400.000 mensen niet naar binnen mogen? Of laat je ze alle 400.000 naar binnen en geef je die mensen allemaal een uitkering? Zeg jij het maar, wat vind jij beschaafd?quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:33 schreef DeParo het volgende:
Wat een flauwekul, je kan het in ieder geval proberen, zo beschaafd mag je nog wel zijn.
Ook dat is jouw mening waar velen, oa politici, het niet mee eens zijn.quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:33 schreef DeParo het volgende:
[..]
Op een gegeven moment mag je best overgaan tot permanente gezinshereniging.
[..]
Hahaha, ignorance is bliss... in amsterdam is meer dan 50% procent allochtoon.quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:19 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
2001 belde. Ze willen hun achterhaalde, aantoonbaar onjuiste argument terug.
Het is algemeen bekend dat allochtonen ongeveer 4 van de 150 kamerzetels vertegenwoordigen. Zelfs als 100 procent van die stemmen naar de PvdA ging (wat bij lange na niet het geval is), zou de PvdA 34 kamerzetels overhouden.
Houden zo.quote:Door de nieuwe wetgeving steeg het percentage afgewezen aanvragen tot boven de 80 procent, tegen 19 procent in 2008.
Dat, maar vooral ook de angst dat de fraude weer 5x zo groot wordt als er minder strenge regels komen. Zoals in 2008 het geval was.quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:40 schreef RP12 het volgende:
Ik blijf die een zeer moeilijk, ethisch vraagstuk vinden. Uiteraard moet iedere vader en echtgenoot bij zijn geliefden kunnen zijn. Aan de andere kant moeten we ons realiseren dat Nederland een relatief klein land is. Een land dat nu al bol staat van het grote aantal tegenstellingen. Bij meer immigranten, worden de tegenstellingen verscherpt en de onrust zal toenemen. In een economisch slechte tijd als deze, is dat destastreus.
Ik ben blij dat ik niet in Den Haag zit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |