abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122303949
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 15:55 schreef De_Guidance het volgende:
Nice, goed bezig PvdA.
Mee eens. Ik zie nog wel eens autochtonen rondlopen in de stad. Dat moeten we niet willen natuurlijk als beschaafd land en Somalische begin 30-ers kunnen heus wel 15 kinderen hebben.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_122304033
quote:
7s.gif Op donderdag 31 januari 2013 16:34 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wat vind jij beschaafd aan het nee-verkopen tegen mensen die het harder nodig hebben dan degenen die je hebt binnengelaten? Ga jij dan bepalen wie van de 400.000 mensen wel, en wie van de 400.000 mensen niet naar binnen mogen? Of laat je ze alle 400.000 naar binnen en geef je die mensen allemaal een uitkering? Zeg jij het maar, wat vind jij beschaafd?
Beschaafd is om naar de meest humane oplossing voor iedereen te zoeken, je verkoopt niet even een nee, wat een onzin je zoekt gewoon naar de beste oplossing.

quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 16:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ook dat is jouw mening waar velen, oa politici, het niet mee eens zijn.
Dat klopt, voornamelijk politici aan de rechterkant, en ik stem op linkse partijen veelal dus dan lijkt het me makkelijk gesteld haha.
pi_122304111
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 16:44 schreef DeParo het volgende:

[..]

Beschaafd is om naar de meest humane oplossing voor iedereen te zoeken, je verkoopt niet even een nee, wat een onzin je zoekt gewoon naar de beste oplossing.
Leuk geblaat, maar weinig concreets. Wat is de beste oplossing dan volgens jou? Leg het eens uit. Of kan je dat niet?
pi_122304157
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 16:44 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik vind het niet zo heel beschaafd om mensen zomaar binnen te laten. Kost erg veel geld, dat is er nu niet, en de mensen die de vluchtelingen binnen laten zullen daar zelf niks voor hoeven te betalen. Gewoon op kosten van de maatschappij mensen binnenhalen die niets toevoegen, sociaal hoor.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_122304216
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 16:43 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Mee eens. Ik zie nog wel eens autochtonen rondlopen in de stad. Dat moeten we niet willen natuurlijk als beschaafd land en Somalische begin 30-ers kunnen heus wel 15 kinderen hebben.
Zouden er hier in NL, net zo als in België, ook honderden mannen rondlopen die soms op hun 12e al een kind verwekt zouden hebben en daardoor zonder problemen een verblijfsvergunning gekregen hebben?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_122304235
quote:
7s.gif Op donderdag 31 januari 2013 16:46 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Leuk geblaat, maar weinig concreets. Wat is de beste oplossing dan volgens jou? Leg het eens uit. Of kan je dat niet?
Het zou vrij naïef zijn om te generaliseren qua beleid voor een grote groep met allerlei verschillende achtergronden.

quote:
2s.gif Op donderdag 31 januari 2013 16:47 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik vind het niet zo heel beschaafd om mensen zomaar binnen te laten. Kost erg veel geld, dat is er nu niet, en de mensen die de vluchtelingen binnen laten zullen daar zelf niks voor hoeven te betalen. Gewoon op kosten van de maatschappij mensen binnenhalen die niets toevoegen, sociaal hoor.
Je hoeft ook niet iedereen binnen te laten, maar mensen die zoveel hebben doorstaan om hier te komen stuur je ook zeker niet terug, het zou misschien beter in Brussel geregeld kunnen worden dat soort
zaken bijvoorbeeld.
pi_122304311
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 16:49 schreef DeParo het volgende:

[..]

Het zou vrij naïef zijn om te generaliseren qua beleid voor een grote groep met allerlei verschillende achtergronden.
Dus een simpele, generaliserende opmerking als in 'soepeler beleid is nodig' is ook irrelevant en onjuist. Point taken. Er hoeft dus niks te veranderen.
pi_122304322
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 16:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Zouden er hier in NL, net zo als in België, ook honderden mannen rondlopen die soms op hun 12e al een kind verwekt zouden hebben en daardoor zonder problemen een verblijfsvergunning gekregen hebben?
Yep. Net zoals die Somaliers van 16 met een baard en 1.90 lang :') Die zijn echt minderjarig hoor!!!
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_122304325
-

[ Bericht 10% gewijzigd door sp3c op 31-01-2013 16:55:59 (troll) ]
pi_122304348
quote:
14s.gif Op donderdag 31 januari 2013 16:51 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dus een simpele, generaliserende opmerking als in 'soepeler beleid is nodig' is ook irrelevant en onjuist. Point taken. Er hoeft dus niks te veranderen.
Zoals gezegd is dat niet wat Nederland doet, dat kan je bij een zaak als Mauro alleen al zien of gezinnen die uiteen worden gerukt, dan is het goed dat dit soort dingen nu worden hervormd.
pi_122304362
quote:

[..]

[..]

Je hoeft ook niet iedereen binnen te laten, maar mensen die zoveel hebben doorstaan om hier te komen stuur je ook zeker niet terug
, het zou misschien beter in Brussel geregeld kunnen worden dat soort
zaken bijvoorbeeld.
Hoe bepaal je zoiets? Iedereen kan wel een zielig verhaal ophangen toch?
pi_122304381
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 16:51 schreef DeParo het volgende:

[..]

Zoals gezegd is dat niet wat Nederland doet, dat kan je bij een zaak als Mauro alleen al zien of gezinnen die uiteen worden gerukt, dan is het goed dat dit soort dingen nu worden hervormd.
Dus je zegt dat we per geval moeten kijken, maar pakt vervolgens 1 enkel geval om een generalisering te maken? Vind je het raar als ik daar even niet aan mee doe?
pi_122304382
pi_122304424
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 16:52 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Hoe bepaal je zoiets? Iedereen kan wel een zielig verhaal ophangen toch?
Uiteraard, maar een situatie van het land waar deze mensen vandaan komen kan al het een en ander ophelderen, verder komen die mensen vaak niet alleen. Daar is al beleid op ingericht.
pi_122304442
quote:
Je hoeft ook niet iedereen binnen te laten, maar mensen die zoveel hebben doorstaan om hier te komen stuur je ook zeker niet terug
Ik vraag me serieus af: waarom niet? :)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_122304467
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 16:53 schreef DeParo het volgende:

[..]

Uiteraard, maar een situatie van het land waar deze mensen vandaan komen kan al het een en ander ophelderen, verder komen die mensen vaak niet alleen. Daar is al beleid op ingericht.
Dat is juist het punt; ze komen wel alleen en later komt dan de hele familie.
pi_122304469
quote:
7s.gif Op donderdag 31 januari 2013 16:52 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dus je zegt dat we per geval moeten kijken, maar pakt vervolgens 1 enkel geval om een generalisering te maken? Vind je het raar als ik daar even niet aan mee doe?
Zoals je bij die zaak kunnen zien, wat betreft de discussie eromheen, was dat het een soort standaardbeleid was en een zwak excuus voor de minister om niet op te treden.
pi_122304510
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 16:35 schreef Slurrrrp het volgende:

[..]

Hahaha, ignorance is bliss... in amsterdam is meer dan 50% procent allochtoon.
Maar lees lekker verder in je pvda blaadje.
In Amsterdam wonen 800.000 mensen. Buiten Amsterdam wonen er zo'n 15,5 miljoen. Lang niet alle inwoners van Amsterdam mogen stemmen. De precieze uitslag in Amsterdam kun je hier vinden: http://maps.nrc.nl/static2012/amsterdam.html

Zoals je ziet, kwamen slechts 391.000 mensen stemmen; een opkomst van minder dan 70 procent. Vooral van allochtonen is bekend dat de opkomst onder deze groep doorgaans laag is. Daarom vertegenwoordigen ze ook maar zo weinig zetels.

Ik lees geen PvdA-blaadjes; ik ben geen lid van een politieke partij.
pi_122304524
quote:
2s.gif Op donderdag 31 januari 2013 16:53 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik vraag me serieus af: waarom niet? :)
Zou een soort van hetzelfde kunnen zijn als iemand die wordt achterna gezeten door een moordenaar bij jou thuis een schuilplaats zoekt en jij hem terug de straat opstuurt.

quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 16:54 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is juist het punt; ze komen wel alleen en later komt dan de hele familie.
Ik bedoel niet zozeer met hun familie, ik bedoel met een groep, met andere vluchtelingen dus, maar ook vaak alleen, dan moet uitgezocht hoe en waar.
pi_122304539
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 16:53 schreef DeParo het volgende:

[..]

En daarom was er, toen dat beleid er nog niet was in 2008, 5x zoveel aanvragen die toegelaten waren dan in 2009. Toen er wel beleid was om fraude tegen te gaan.
pi_122304544
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 16:54 schreef DeParo het volgende:

[..]

Zoals je bij die zaak kunnen zien, wat betreft de discussie eromheen, was dat het een soort standaardbeleid was en een zwak excuus voor de minister om niet op te treden.
Nou niet helemaal. Mauro was vooral een gevalletje selectief media geweld dat eraan te pas kwam, ingeschakeld door het legertje hulpverleners dat koste wat het koste Mauro hier wilde houden en zeer selectief dingen lekte naar de pers en andere dingen verzweeg. Dat vind ik nou juist geen goede case voor je argumentatie.
pi_122304591
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 16:51 schreef Nielsch het volgende:
-
Pardon sp3c, maar waarom mag ik niet zeggen dat we qua regels omtrent het toelaten en behandelen van vreemdelingen best een voorbeeld mogen nemen aan beschaafde westerse landen als de VS en Israël?
pi_122304592
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 16:55 schreef DeParo het volgende:

[..]

Zou een soort van hetzelfde kunnen zijn als iemand die wordt achterna gezeten door een moordenaar bij jou thuis een schuilplaats zoekt en jij hem terug de straat opstuurt.
Met als kanttekening dat ik dan voor de rest van zijn leven voor hem moest zorgen. En voor zijn gezin.
pi_122304626
quote:
7s.gif Op donderdag 31 januari 2013 16:55 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nou niet helemaal. Mauro was vooral een gevalletje selectief media geweld dat eraan te pas kwam, ingeschakeld door het legertje hulpverleners dat koste wat het koste Mauro hier wilde houden en zeer selectief dingen lekte naar de pers en andere dingen verzweeg. Dat vind ik nou juist geen goede case voor je argumentatie.
En Mauro zelfs op Fok! kwam bedelen naar manieren om zijn kans op een verblijfsvergunning zo groot mogelijk te maken.
pi_122304627
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 16:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

En daarom was er, toen dat beleid er nog niet was in 2008, 5x zoveel aanvragen die toegelaten waren dan in 2009. Toen er wel beleid was om fraude tegen te gaan.
Fraude, ook zo'n dubieus woord, wat is fraude nu eigenlijk. Veel rechtse stemmen roepen dat, ook met betrekking met uitkeringen, bleek allemaal reuze mee te vallen dat fraude dus haha.

quote:
7s.gif Op donderdag 31 januari 2013 16:55 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het was zeker selectief omdat ze tig andere verhalen van vergelijkbare gevallen konden pakken, en dat is nu het probleem, dat het geen incident is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')