abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 31 januari 2013 @ 07:31:31 #1
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_122286805

"Keep your purpose in mind, simply go to the gym and do your workout. Do it well and don't worry what other people are doing. Confidence will grow as you achieve." - Arnold Schwarzenegger

SPOILER: Algemeen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Trainingsmethoden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oefeningen
SPOILER: Voeding
SPOILER: Rust
SPOILER: Supplementatie
SPOILER: Vitamines en mineralen
SPOILER: Steroiden
SPOILER: Handige en informatieve linkjes
SPOILER: Blessures
SPOILER: FAQ
SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2012
* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd. :), na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.

De OP staat hier 8-)
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 31 januari 2013 @ 08:54:41 #2
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_122287573
Gisteren de sportschoolevaluatie/doelstellingen etc etc etc gesprekje. Blijft lachen hoe die impedantie metingen eruit zien. In 2 dagen van 17.1% naar 20,6% gegaan :D ;( :'(

Wel met zorg mijn begeleidster gekozen na de eerste 6 maanden. Lading oefeningen gekregen en het woord cardio is niet gevallen en de apperaten zijn genegeerd :)
Af en toe een andere oefening ipv standaard rondje is wel leuk en verder gewoon eiegn schema aanhouden.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_122288406
Sos? w/

Goed, na een dagje rust (en te weinig eten) vandaag maar weer eens de schouders en benen aanpakken. Eigenlijk geen tijd ivm school maar ik knal er wel even een paar supersets in.
pi_122289049
Een vraag.. misschien is het wel /mierenneukermode maar goed.

Als ik in de avond naar bed ga slaap ik met ontbloot bovenlichaam.. Hierdoor voelen mijn schouders armen en bovenstuk borst altijd "koud" aan in de ochtend. Heeft het voordelen als je bijv. wel gewoon in een shirt/pyjama shirt slaapt? omdat je spieren dan warmer blijven?
pi_122289126
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 10:08 schreef BadderAapje het volgende:
Een vraag.. misschien is het wel /mierenneukermode maar goed.

Als ik in de avond naar bed ga slaap ik met ontbloot bovenlichaam.. Hierdoor voelen mijn schouders armen en bovenstuk borst altijd "koud" aan in de ochtend. Heeft het voordelen als je bijv. wel gewoon in een shirt/pyjama shirt slaapt? omdat je spieren dan warmer blijven?
Gewoon raam open en niet onder een dekbed man. Zo burn je de meeste kcal snachts.
pi_122289212
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 10:12 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Gewoon raam open en niet onder een dekbed man. Zo burn je de meeste kcal snachts.
:')
  donderdag 31 januari 2013 @ 10:29:37 #7
157922 fathank
pi_122289527
Ik zou een wolvenshirt aantrekken snachts.

/beastmode
pi_122289837
ey gappies ik slaap altijd met 1 arm onder m'n kussen, daar leunt m'n hoofd dan op zeg maar

is t slecht voor de doorbloeding want voor t spierweefsel om goed te herstellen moet de bloedtoevoer wel goed zijn toch?

miscshien kan ik beter anders gaan liggen? merk wel dat me armen niet snel gaan
pi_122289998
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 10:42 schreef 16meter het volgende:
ey gappies ik slaap altijd met 1 arm onder m'n kussen, daar leunt m'n hoofd dan op zeg maar

is t slecht voor de doorbloeding want voor t spierweefsel om goed te herstellen moet de bloedtoevoer wel goed zijn toch?

terechte vraag :)
pi_122290187
quote:

Ik slaap ook met 1 arm onder mijn kussen. Ben ook wel benieuwd naar deze vraag eigenlijk.
pi_122290328
Ik verwacht zelf dat, als je niet met een tintelend gevoel in je arm/hand wakker wordt, het allemaal wel mee zal vallen. Als er een kussen tussen je hoofd en je arm ligt zal dit het gewicht van je hoofd wel voldoende verdelen om de bloedstroom echt te belemmeren.
pi_122290384
Ik heb juist heel vaak dat ik met gevoelloze armen wakker word. Heb dat al heel snel ook als ik heel kort even verkeerd lig. Irritant is dat en voelt naar mijn gevoel ook niet heel goed.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_122290673
als ik
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 10:58 schreef meneer_valk het volgende:
Ik verwacht zelf dat, als je niet met een tintelend gevoel in je arm/hand wakker wordt, het allemaal wel mee zal vallen. Als er een kussen tussen je hoofd en je arm ligt zal dit het gewicht van je hoofd wel voldoende verdelen om de bloedstroom echt te belemmeren.
snachts wakker word slaapt me arm vaak

is dat dan wel slecht?
pi_122290851
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 11:09 schreef 16meter het volgende:
als ik

[..]

is dat dan wel slecht?
Dat heb ik dus ook vrij vaak, behoorlijk irritant.
pi_122290860
+ slecht herstel voor je bicepsen en tricepsen
  donderdag 31 januari 2013 @ 11:36:42 #16
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_122291439
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2013 10:29 schreef fathank het volgende:
Ik zou een wolvenshirt aantrekken snachts.

/beastmode

Lekker dolfijnenshirt en 's ochtends je huidje insmeren met Nivea. :@
Deathlift or Die.
  donderdag 31 januari 2013 @ 11:37:58 #17
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_122291667
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2013 10:53 schreef FootieB het volgende:

[..]

Ik slaap ook met 1 arm onder mijn kussen. Ben ook wel benieuwd naar deze vraag eigenlijk.
Dit heb ik ook.. verder gelezen iets onder je oksel te stoppen als het iets te vaak gebeurt zodat je niet op de arm gaat liggen. Volgens de "websites" is er verder niets aan de hand zolang je er overdag geen last van krijgt.
  donderdag 31 januari 2013 @ 12:08:31 #19
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_122292489
http://www.aworkoutroutine.com/best-cardio-workout-to-lose-fat/

Weer een briljant simpel, to-the-point artikel van deze website (zelfde website als de ultieme handleiding voor creatine). Een van de beste no-nonsense websites op het internet imo.
Confidence through competence
  donderdag 31 januari 2013 @ 12:09:38 #20
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_122292535
quote:

interessante vraag. _O_
ik heb altijd last van slapende handen (deel onder m'n pink zeg maar) als ik slaap.
en slapende deltoids als ik d'r lang op lig.
Zat met diezelfde gedachte eigenlijk
  donderdag 31 januari 2013 @ 13:05:50 #21
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_122293941
Als ik slaap dan lig ik. Nu bedenk ik me het volgende: is het slecht voor mijn rugspieren als ik op mijn rug slaap. En slecht voor mijn tieten als ik op mijn buik slaap? Iemand een oplossing om anders zwevend te slapen??

Misschien dat iemand het nummer van W. Okkels heeft ofzo?
  donderdag 31 januari 2013 @ 13:09:30 #22
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_122294057
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 13:05 schreef BeamofLight het volgende:
Als ik slaap dan lig ik. Nu bedenk ik me het volgende: is het slecht voor mijn rugspieren als ik op mijn rug slaap. En slecht voor mijn tieten als ik op mijn buik slaap? Iemand een oplossing om anders zwevend te slapen??

Misschien dat iemand het nummer van W. Okkels heeft ofzo?
lol.
je rug heeft wel een wat groter oppervlak he. Bij mij wel i.i.g. En je knelt geen bloedbanen af.

Dit is wel wat om zwevend te slapen denk:
http://4.bp.blogspot.com(...)ced_hook_hanging.jpg

Wel lastig om shredded te worden dan.

Edit: Onder link gezet voor onze gevoelige Seto ;) :+

[ Bericht 10% gewijzigd door RaymondK op 31-01-2013 14:40:25 ]
  donderdag 31 januari 2013 @ 13:23:18 #23
253447 Ethanolic
pi_122294536
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 13:09 schreef RaymondK het volgende:

[..]

lol.
je rug heeft wel een wat groter oppervlak he. Bij mij wel i.i.g. En je knelt geen bloedbanen af.

[ afbeelding ]

:r Ik hoorde laatst van iemand dat diegene dat wel geil leek. :r
Deathlift or Die.
  donderdag 31 januari 2013 @ 13:29:25 #24
69994 seto
-|||--------|||-
pi_122294783
Jezus zet dat even in een spoiler ofzo.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_122294831
Pre-workout met 1,3-DMAA ^O^

Heerlijke training gehad, en volgens mij is het ook nog eens een geweldige studiedrug want mijn concentratievermogen is nog nooit zo goed geweest als nu.
  donderdag 31 januari 2013 @ 13:32:10 #26
55709 Stereotomy
pi_122294889
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 13:30 schreef meneer_valk het volgende:
Pre-workout met 1,3-DMAA ^O^

Heerlijke training gehad, en volgens mij is het ook nog eens een geweldige studiedrug want mijn concentratievermogen is nog nooit zo goed geweest als nu.
Geconcentreerd genoeg om ff tussendoor te fokken iig ;)
pi_122294926
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 13:32 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Geconcentreerd genoeg om ff tussendoor te fokken iig ;)
Je moet iets doen tijdens het wegwerken van je post-workout maaltijd hè ;)
pi_122295900
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 13:09 schreef RaymondK het volgende:

[..]

lol.

[ afbeelding ]

sinds ik zwevend slaap maak ik de gains van m'n leven
pi_122296053
Ik ervaar hetzelfde als ik weer een tijdje goed getraind heb.

Me arm slaapt dan volledig als ik wakker word. 's nachts of 's morgens maakt niet echt een verschil.

Ik slaap op me zij.

Wel vanwege een nekblessure, slaap ik steeds vaker op mijn rug.

Wanneer ik dat doe, heb ik geen last van een slapende arm.

Ook heb ik eens een artikel (zit op werk dus geen bron nog helaas) gelezen waarin stond dat Jackie Chan met blessures en dergelijke op een platte oppervlak ligt omdat dit goed is voor het herstel van bijvoorbeeld je rug.
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_122296105
Heeft iemand nog zieke ub/lb workoutschemas?
pi_122296266
maak gewoon zelf man

je kent de oefeningen al

gewoon goed verdelen
pi_122296298
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:03 schreef 16meter het volgende:
maak gewoon zelf man

je kent de oefeningen al

gewoon goed verdelen
nee ik wil graag schemas
pi_122296361
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 11:09 schreef 16meter het volgende:
als ik

[..]

is dat dan wel slecht?
Nee als je slaapt groei je.
Dat geld ook voor je arm.
Note: Je arm moet wel wakker zijn tijdens de training, punt van aandacht dus.
  donderdag 31 januari 2013 @ 14:32:32 #34
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_122297637
quote:
13s.gif Op donderdag 31 januari 2013 13:29 schreef seto het volgende:
Jezus zet dat even in een spoiler ofzo.
_O-

krijg je instant straiee van c_/

[ Bericht 0% gewijzigd door RaymondK op 31-01-2013 14:44:15 ]
  donderdag 31 januari 2013 @ 15:07:32 #35
19297 stinkie
pi_122299275
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:04 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

nee ik wil graag schemas
En iemand die het liften voor je doet?
  donderdag 31 januari 2013 @ 15:08:17 #36
55709 Stereotomy
pi_122299309
En weer melk zuigen uit de tiet van je moeder ^O^
pi_122300284
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 15:07 schreef stinkie het volgende:

[..]

En iemand die het liften voor je doet?
Zegt iemand die bang is voor zweetpoten. :') Stumpertje
pi_122300591
Iemand zin om het trainingsschema van een maat en mij door te nemen en eventuele adviezen te geven? Heb naar mijn mening nog wat aanvulling nodig op dag A. Volgens mij moeten er nog wat borstoefeningen bij en wat meer gewichtsoefeningen voor armen.

Spoilertje:
SPOILER
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
  donderdag 31 januari 2013 @ 15:35:38 #39
55709 Stereotomy
pi_122300734
Waarom heb je 4 semi-isolatieoefeningen voor je buikspieren per workout?
pi_122300900
Ik zou squats naar dag A verplaatsen. Als het gewicht op een bepaald niveau komt is het niet echt lekker meer om na 3 zware sets squats nog 5x5 te gaan deadliften.

Edit: en inderdaad wat buikspieroefeningen schrappen, je zou in plaats daarvan barbell BOR en cable flyes kunnen zetten. Daar train je, naast respectievelijk rug en borst, ook je core mee.
pi_122301003
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 15:33 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Iemand zin om het trainingsschema van een maat en mij door te nemen en eventuele adviezen te geven? Heb naar mijn mening nog wat aanvulling nodig op dag A. Volgens mij moeten er nog wat borstoefeningen bij en wat meer gewichtsoefeningen voor armen.

Spoilertje:
SPOILER
veel buik en weinig schouders lijkt mij op het eerste gezicht, train je al lang? Anders zou je starting strength kunnen overwegen.
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
pi_122301031
Oh en overhead press ergens in het schema zetten inderdaad.
pi_122301050
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 15:35 schreef Stereotomy het volgende:
Waarom heb je 4 semi-isolatieoefeningen voor je buikspieren per workout?
Dacht dat buikspieroefeningen altijd wel met alles te combineren zijn en niet veel hersteltijd nodig hadden.

quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 15:38 schreef meneer_valk het volgende:
Ik zou squats naar dag A verplaatsen. Als het gewicht op een bepaald niveau komt is het niet echt lekker meer om na 3 zware sets squats nog 5x5 te gaan deadliften.

Edit: en inderdaad wat buikspieroefeningen schrappen, je zou in plaats daarvan barbell BOR en cable flyes kunnen zetten. Daar train je, naast respectievelijk rug en borst, ook je core mee.
Als je squats naar dag a verplaatst zit je dan niet teveel verschillende groepen te trainen op dezelfde dag? Ik wou juist het onderscheid houden zodat ik de spieren tijd geven om te herstellen. En top, ik zal die toevoegen.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
  donderdag 31 januari 2013 @ 15:42:17 #44
253447 Ethanolic
pi_122301071
quote:

Spoilertje:
SPOILER
Vrij nutteloos.
Deathlift or Die.
pi_122301082
Heb mn black Cats 1.3dmaa Pillen van XXL binnen. Morgen maar eens proberen
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!
  donderdag 31 januari 2013 @ 15:46:16 #46
393923 DorperTed.
Lucius thx JR-Style-93
pi_122301247
Beste fokkers,

ik ben sinds een week of 3 geleden weer begonnen in de sportschool met als doel massa opbouwen/krachttraining.
Ik lees overal dat voeding erg belangrijk is en probeer hier dus ook op te letten. Echter ervaar ik wat probleempjes.
Ik vind het moeilijk om een bepaald schema aan te houden vanwege onregelmatige school/werk tijden. Buiten dat weet ik niet hoe ik het best aan een vereist aantal calorieeën moet komen. Ik gebruik nu volle producten(kwark, melk chocolademelk) maar daar zit ook veel vet in.
Ik weeg 70 kilo en ben 186cm lang.
Ik drink wel shakes na de workout maar die zijn puur voor de eiwitten en niet zozeer voor weight gain. Is het verstandig dat te veranderen?

Als jullie tips hebben hoor ik het graag.
Ps. als dit beter in fitness kan let me know
Dat weet toch iedere boerenlul.
pi_122301275
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 15:41 schreef Trinitrobenzeen het volgende:

[..]

Dacht dat buikspieroefeningen altijd wel met alles te combineren zijn en niet veel hersteltijd nodig hadden.

[..]

Als je squats naar dag a verplaatst zit je dan niet teveel verschillende groepen te trainen op dezelfde dag? Ik wou juist het onderscheid houden zodat ik de spieren tijd geven om te herstellen. En top, ik zal die toevoegen.
Ik heb laatst een schema in elkaar gezet waar ik nu zelf op train. IMO heb je daar een aardige verdeling van de spiergroepen, ik zou alleen nog een extra beenoefening toevoegen. Ik heb die zelf niet omdat mijn benen voorlopen vanwege eerdere trainingen, zie een post in een van de eerdere delen.

SPOILER
Je vriend kan inderdaad ook overwegen om starting strength te gaan doen. Er zijn mensen die het afraden, maar als hij wil kan je in mijn ogen daar best nog wat isolatie van biceps/triceps bij doen.
pi_122301411
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 15:46 schreef meneer_valk het volgende:

[..]

Ik heb laatst een schema in elkaar gezet waar ik nu zelf op train. IMO heb je daar een aardige verdeling van de spiergroepen, ik zou alleen nog een extra beenoefening toevoegen. Ik heb die zelf niet omdat mijn benen voorlopen vanwege eerdere trainingen, zie een post in een van de eerdere delen.

SPOILER
Je vriend kan inderdaad ook overwegen om starting strength te gaan doen. Er zijn mensen die het afraden, maar als hij wil kan je in mijn ogen daar best nog wat isolatie van biceps/triceps bij doen.
Die vriend van mij is al heel lang bezig met trainen. Hij heeft alleen nooit echt schema's gedaan. Hij traint enorm veel en is ook al in topconditie, gaat bij de korps mariniers enzo. Alleen ik heb er niet veel aan aangezien hij niet schema's heeft ofzo.
  donderdag 31 januari 2013 @ 15:53:36 #49
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_122301617
quote:

Spoilertje:
SPOILER
Ik zou serieus overwegen met SS te beginnen ipv een schema als dat.
pi_122301630
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 15:46 schreef DorperTed. het volgende:
Beste fokkers,

ik ben sinds een week of 3 geleden weer begonnen in de sportschool met als doel massa opbouwen/krachttraining.
Ik lees overal dat voeding erg belangrijk is en probeer hier dus ook op te letten. Echter ervaar ik wat probleempjes.
Ik vind het moeilijk om een bepaald schema aan te houden vanwege onregelmatige school/werk tijden. Buiten dat weet ik niet hoe ik het best aan een vereist aantal calorieeën moet komen. Ik gebruik nu volle producten(kwark, melk chocolademelk) maar daar zit ook veel vet in.
Ik drink wel shakes na de workout maar die zijn puur voor de eiwitten en niet zozeer voor weight gain. Is het verstandig dat te veranderen?

Boterhammen met pindakaas helpen altijd ;) Let je behalve je shakes ook op je eiwit iname?
  donderdag 31 januari 2013 @ 15:56:39 #51
393923 DorperTed.
Lucius thx JR-Style-93
pi_122301748
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 15:53 schreef Questular het volgende:

[..]

Boterhammen met pindakaas helpen altijd ;) Let je behalve je shakes ook op je eiwit iname?
Ik eet 8 boterhammen met pindakaas per dag. De eiwitten haal ik uit de pindakaas, halve liter chocolademelk en halve liter volle melk. Ik eet ook nog 225 gram volle kwark.
Het avondeten word door ouders gekookt dus varieert nogal, kan ik niet veel over zeggen.
pi_122301814
dat is amper 100g eiwit man.
  donderdag 31 januari 2013 @ 15:59:51 #53
393923 DorperTed.
Lucius thx JR-Style-93
pi_122301913
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 15:58 schreef 16meter het volgende:
Plus de shake, maar heb je tips qua voeding dan? Want in de OP kon ik niet veel vinden. Of is het verstandiger gewoon meer te drinken/eten?
  donderdag 31 januari 2013 @ 16:02:40 #54
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_122302025
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 15:59 schreef DorperTed. het volgende:

[..]

Plus de shake, maar heb je tips qua voeding dan? Want in de OP kon ik niet veel vinden. Of is het verstandiger gewoon meer te drinken/eten?
Kwark, kip, kalkoen.

Alles wat met een k begint. :+
pi_122302149
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 15:49 schreef Trinitrobenzeen het volgende:

[..]

Die vriend van mij is al heel lang bezig met trainen. Hij heeft alleen nooit echt schema's gedaan. Hij traint enorm veel en is ook al in topconditie, gaat bij de korps mariniers enzo. Alleen ik heb er niet veel aan aangezien hij niet schema's heeft ofzo.
Als hij traint voor het korps mariniers, is kracht dan niet belangrijker dan massa? Volgens mij kun je dan beter in een lagere reprange gaan trainen, 5/3/1 bijvoorbeeld. Ik ben niet zo thuis in op kracht gerichte trainingen, dus daar zul je je eigen google skillz even op los moeten laten.
pi_122302392
quote:

Spoilertje:
SPOILER
A:
Squat 3x5
OH Press 3x5
Deadlift 3x5

B:
Squat 3x5
Bench Press 3x5
Power Clean 3x5
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
  donderdag 31 januari 2013 @ 16:18:19 #57
157922 fathank
pi_122302744
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 16:05 schreef meneer_valk het volgende:

[..]

Als hij traint voor het korps mariniers, is kracht dan niet belangrijker dan massa? Volgens mij kun je dan beter in een lagere reprange gaan trainen, 5/3/1 bijvoorbeeld. Ik ben niet zo thuis in op kracht gerichte trainingen, dus daar zul je je eigen google skillz even op los moeten laten.
Ik zou niet puur op kracht trainen als je naar de MARNS gaat. Uithoudingsvermogen is veel belangrijker. Sterk word je daar vanzelf wel en eenmaal paraat genoeg tijd om aan je strandkast te werken samen met je buddy's.
pi_122302882
quote:
14s.gif Op donderdag 31 januari 2013 16:18 schreef fathank het volgende:

[..]

Ik zou niet puur op kracht trainen als je naar de MARNS gaat. Uithoudingsvermogen is veel belangrijker. Sterk word je daar vanzelf wel en eenmaal paraat genoeg tijd om aan je strandkast te werken samen met je buddy's.
Ja oke, maar een bizar goed uithoudingsvermogen krijg je ook niet van setjes van 7-10. Dan zou ik eerder iets cross-fit achtigs gaan doen, of gewoon flink hardlopen naast het trainen.
  donderdag 31 januari 2013 @ 16:25:47 #59
253447 Ethanolic
pi_122303125
Vooral gaan trainen op explosiviteit. Intervals, maar ook lange afstand cardio, pull-ups, push-ups, en uiteraard gewoon een fatsoenlijk krachtschemaatje. Algehele fitheid is het belangrijkste bij het korps lijkt mij.
Deathlift or Die.
  donderdag 31 januari 2013 @ 16:36:32 #60
157922 fathank
pi_122303630
quote:
7s.gif Op donderdag 31 januari 2013 16:25 schreef Ethanolic het volgende:
Vooral gaan trainen op explosiviteit. Intervals, maar ook lange afstand cardio, pull-ups, push-ups, en uiteraard gewoon een fatsoenlijk krachtschemaatje. Algehele fitheid is het belangrijkste bij het korps lijkt mij.
En moeilijk veel eten, je gaat geheid 10 kilo lichter naar huis dan dat je kwam. Tenzij ze de rantsoenen tegenwoordig hebben aangepast.
pi_122303698
Waarom doet iedereen rond de 5 reps joh?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_122303750
quote:
14s.gif Op donderdag 31 januari 2013 16:38 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Omdat starting strength/stronglifts gebaseerd is op die reprange. Niks mis mee, maar ook zeker geen holy grail.
pi_122303761
quote:
Ik volg SS, en dat gaat uit van 3x5 :P
  donderdag 31 januari 2013 @ 16:40:06 #64
19297 stinkie
pi_122303812
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 15:27 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Zegt iemand die bang is voor zweetpoten. :') Stumpertje
Maar ik strik zelf mijn veter :')
  donderdag 31 januari 2013 @ 16:40:53 #65
157922 fathank
pi_122303848
quote:
Word je sterk van.
  donderdag 31 januari 2013 @ 16:43:31 #66
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_122303963
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 16:02 schreef Snakey het volgende:

[..]

Kwark, kip, kalkoen.

Kroket? Kipcorn? ;)
Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers
  donderdag 31 januari 2013 @ 16:45:35 #67
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_122305545
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 16:02 schreef Snakey het volgende:

[..]

Kwark, kip, kalkoen.

Koekjes voor de gains :D
  donderdag 31 januari 2013 @ 17:20:06 #69
354147 SunTzu
The Art of War allesssssss
pi_122305578
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 11:36 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Lekker dolfijnenshirt en 's ochtends je huidje insmeren met Nivea. :@
Hey! Hoe kom je aan mijn foto, morgen eindelijk weer in Nederland trainen :) In maart is er een crossfit toernooi waar ik misschien aan mee ga doen.
pi_122306318
Even een vraagje over of mijn spieren wel genoeg rust krijgen met het volgende schema:

Ma: MMA (1 uur)
Di: Borst & Triceps
Wo: MMA (1 uur)
Do: Schouders & Traps
Vr: Benen
Za: Rug & Biceps

Want ik ben bang dat mijn spieren door dit schema te weinig rust krijgen. En dan bedoel ik vooral door de MMA training of is dit geen probleem?
pi_122307339
Echt veel rust momenten heb je niet, maar is het niet gewoon een kwestie van kijken hoe je lichaam reageert op zo een schema?
pi_122307875
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 15:58 schreef 16meter het volgende:
Er zijn ook genoeg mensen die beweren dat 1,5 g eiwit * kg lichaamsgewicht genoeg is..ik probeer altijd 2g aan te houden
pi_122308022
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 18:22 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Er zijn ook genoeg mensen die beweren dat 1,5 g eiwit * kg lichaamsgewicht genoeg is..ik probeer altijd 2g aan te houden
Binnenkort komt er een onderzoek uit waarbij onderzocht werd of dat 1,5 gr. of 2,6 gr. eiwit per kg lichaamsgewicht meer optimaal is. Dit onderzoek is ook gedaan onder bodybuilders, dus dat is ook nog eens mooi meegenomen.
If not now, then when.
pi_122308057
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 18:22 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

130g eiwitten daar probeer ik ook op te zitten, laatst een onderzoek gelezen dat 2g/kg eigenlijk overdreven veel is.
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
pi_122309147
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2013 18:28 schreef esv7 het volgende:

[..]

130g eiwitten daar probeer ik ook op te zitten, laatst een onderzoek gelezen dat 2g/kg eigenlijk overdreven veel is.
Hoeft volgens mij ook niet nee.

Maar ik eet 3800 kcal en dan kom je toch al snel aan 180-200 gram eiwit. Anders moet ik wel heel veel vetten of carbs nemen.
pi_122310240
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2013 19:01 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Hoeft volgens mij ook niet nee.

Maar ik eet 3800 kcal en dan kom je toch al snel aan 180-200 gram eiwit. Anders moet ik wel heel veel vetten of carbs nemen.
Ja inderdaad, is voor mij weer anders omdat ik minder eet.
pi_122312185
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:00 schreef Jahr00n het volgende:
Heeft iemand nog zieke ub/lb workoutschemas?
Tuurlijk.

ma - UB A
di - LB A
do - UB B
vr - LB B

UB A ("power"): BB BP, incline DB press, BORs, weighted chins, DB shoulder press, EZ-bar curls, skullcrushers+CGBP superset.

Behalve biceps en triceps isolatie alles low rep, high weight. bi/tris 8-12

LB A: squats, lunges, stiff legged deadlifts, weighted crunches en standing calf raises

UB B (hypertrophy): flat db bench, incline db bench, BORs, chinups, EZ-bar curls, skullcrushers+CGBP superset (alles 8-12 reps, slow negatives etc)

LB B: deadlift, front squat, lunges, weighted crunches en seated calf raises

all kinds of gains
Of toch du vader?
pi_122313917
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 18:05 schreef Questular het volgende:
Echt veel rust momenten heb je niet, maar is het niet gewoon een kwestie van kijken hoe je lichaam reageert op zo een schema?
Ja dat dacht ik zelf ook wel een beetje. Iemand nog een andere mening?
pi_122314421
quote:
2s.gif Op donderdag 31 januari 2013 20:05 schreef Luchtkoker het volgende:

[..]

Tuurlijk.

ma - UB A
di - LB A
do - UB B
vr - LB B

UB A ("power"): BB BP, incline DB press, BORs, weighted chins, DB shoulder press, EZ-bar curls, skullcrushers+CGBP superset.

LB A: squats, lunges, stiff legged deadlifts, weighted crunches en standing calf raises

UB B (hypertrophy): flat db bench, incline db bench, BORs, chinups, EZ-bar curls, skullcrushers+CGBP superset (alles 8-12 reps, slow negatives etc)

all kinds of gains
Ziet er eigenlijk best goed uit!
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_122314758
Die muts van B&F die je gratis bij de bestelling kunt ontvangen is wel nice op zich.
If not now, then when.
pi_122315049
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 20:49 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Die muts van B&F die je gratis bij de bestelling kunt ontvangen is wel nice op zich.
:o ik moet nog nieuwe whey hebben! Voor de geinteresseerden: straciatella was goed. Zaten stukjes in, erg lekker. Even wat anders aanslepen nu. :D
pi_122315181
quote:
3s.gif Op donderdag 31 januari 2013 20:53 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

:o ik moet nog nieuwe whey hebben! Voor de geinteresseerden: straciatella was goed. Zaten stukjes in, erg lekker. Even wat anders aanslepen nu. :D
XXL:

SPOILER
B&F:

SPOILER
If not now, then when.
pi_122315222
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 17:37 schreef FiliusDeorum het volgende:
Even een vraagje over of mijn spieren wel genoeg rust krijgen met het volgende schema:

Ma: MMA (1 uur)
Di: Borst & Triceps
Wo: MMA (1 uur)
Do: Schouders & Traps
Vr: Benen
Za: Rug & Biceps

Want ik ben bang dat mijn spieren door dit schema te weinig rust krijgen. En dan bedoel ik vooral door de MMA training of is dit geen probleem?
Ik doe zoiets ook, geen enkel probleem. Moet zelf kijken hoe het bevalt.
pi_122316576
quote:
14s.gif Op donderdag 31 januari 2013 20:55 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

XXL:

SPOILER
B&F:

SPOILER
Cheers, reps. Coconut bounty was ook erg goed inderdaad. Straciatella was ook verrassend lekker met limonadesiroop, vond het nog lekkerder dan zonder eigenlijk. :D

Ga nu voor Lemon Ice. :)
pi_122316820
quote:
14s.gif Op donderdag 31 januari 2013 21:22 schreef Panzermaus het volgende:

Ga nu voor Lemon Ice. :)
Die is ook lekker inderdaad!

Ik wil eigenlijk zo'n ijsmachine kopen en dan straciatella ijs maken met whey en stevia. :D
If not now, then when.
pi_122317050
ik zit aan 0,5 gr eiwit per kg, ik wil mijn nieren later ook nog hebben
pi_122317125
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 20:49 schreef Yuri_Boyka het volgende:
een muts om te naaien?
pi_122317148
quote:
14s.gif Op donderdag 31 januari 2013 20:55 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

XXL:

SPOILER
B&F:

SPOILER
Zo, zo, je hebt er aardig wat gehad zie ik. Heb in het begin 1x caramel gehad (te zoet) 1x cookies en cream (niet te zuipen) 1x aardbei (ging wel maar niet mijn ding, had iets chemisch)

Maar koop nu altijd de vanille 100% whey van optimum nutrition _O_ precies goed.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_122317331
quote:
11s.gif Op donderdag 31 januari 2013 21:31 schreef drumstickNL het volgende:

[..]

Zo, zo, je hebt er aardig wat gehad zie ik. Heb in het begin 1x caramel gehad (te zoet) 1x cookies en cream (niet te zuipen) 1x aardbei (ging wel maar niet mijn ding, had iets chemisch)

Maar koop nu altijd de vanille 100% whey van optimum nutrition _O_ precies goed.
Ik hoopte dat Cookies & Cream smaakte zoals die choco koekjes, maar helaas. ;(

Die caseine whey van Optimum Nutrition is ook fuarking lekker. _O_
If not now, then when.
pi_122318003
Na 3 jaar uitsluitend aardbei gebruikt te hebben kan ik jullie melden dat die smaak echt mijn neus uit komt hahaha
pi_122318164
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 15:46 schreef DorperTed. het volgende:
Beste fokkers,

Hey, ik ben zelf in anderhalf jaar tijd van 66kg naar 81,5kg gegaan(1.89m). Gewoon een paar keer per week naar de sportschool en goed eten na de workout. Kwark en nootjes hielpen wel bij mij
pi_122318404
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 21:34 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Ik hoopte dat Cookies & Cream smaakte zoals die choco koekjes, maar helaas. ;(

Die caseine whey van Optimum Nutrition is ook fuarking lekker. _O_
Probleem is dat die smaken van Optimum bij B&F shop alleen per grote pot komen, als een smaak dus zuigt zit je er een hele tijd aan vast.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  donderdag 31 januari 2013 @ 21:55:11 #93
157922 fathank
pi_122318642
Welke kwark hebben jullie?
pi_122318800
Geen, krijg al genoeg eiwit binnen. Maar als ik ga cutten koop ik wel die Magere Franse Kwark van Melkan, die hebben ze hier bij de dichtstbijzinde supermarkt.
pi_122318832
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 21:29 schreef THEFXR het volgende:
Valt die niet onder: "Ik squat niet want dan gaan mijn knieen kapoet"?
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
  donderdag 31 januari 2013 @ 21:58:04 #96
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_122318843
quote:
10s.gif Op donderdag 31 januari 2013 21:55 schreef fathank het volgende:
Welke kwark hebben jullie?
Die van de aldi natuurlijk, meeste eiwitten.
Nog suggesties om er doorheen te doen/te mengen? Dan hebben we alle clichés gehad.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_122319019
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 21:57 schreef McNulty het volgende:

[..]

Valt die niet onder: "Ik squat niet want dan gaan mijn knieen kapoet"?
je hebt gebruik en misbruik, iedereen zijn eigen keuze natuurlijk
  donderdag 31 januari 2013 @ 22:00:24 #98
157922 fathank
pi_122319028
Zie ONZ ;)
pi_122319297
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 21:57 schreef Sapstengel het volgende:
Geen, krijg al genoeg eiwit binnen. Maar als ik ga cutten koop ik wel die Magere Franse Kwark van Melkan, die hebben ze hier bij de dichtstbijzinde supermarkt.
Ga dan voor de milde kwark van Melkan. Ongeveer dezelfde waarden en een stuk lekkerder.

Heeft iemand trouwens nog dat schema met verschillende soorten BB-voedsel die zijn geranked. Je had geloof ik A-foods zoals sweet potato en dan B-foods en verder.
  donderdag 31 januari 2013 @ 22:07:01 #100
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_122319539
SPOILER
There you go! Hou er rekening mee dat het wat verouderd is ondertussen.
Verbo is terug?
pi_122319656
En dat het nogal verschilt per situatie. Als je keto doet zijn D-grade foods prima vanwege hoge eiwit en vet.

Verder vind ik het zelf meer een beetje een hippie-schema voor te bewuste mensen. Gewoon IIFYM ^O^ .
pi_122321741
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 22:08 schreef Sapstengel het volgende:
En dat het nogal verschilt per situatie. Als je keto doet zijn D-grade foods prima vanwege hoge eiwit en vet.

Verder vind ik het zelf meer een beetje een hippie-schema voor te bewuste mensen. Gewoon IIFYM ^O^ .
IIFYM met IF. ^O^
BEASTMODE
pi_122322095
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2013 22:39 schreef Awesome_ het volgende:

[..]

IIFYM met IF. ^O^
IF wil ik ook in de cut gaan doen, lijkt me ideaal.
Wanneer gaan jullie eigenlijk cutten? Wat voor vetpercentage ga jr ongeveer op beginnen en wat wil je bereiken? Eerste keer dat ik fatsoenlijk ga cutten, denk half maart of zo beginnen?
pi_122322262
deze week pr's van bp,squat,deadlift verbeterd, feels good :D
Chuck Norris threw a grenade & killed 10 people. Then the grenade exploded.
pi_122322271
Ik ga in ieder geval geen harde cut doen, want ben pas een jaar bezig. Vind ik zonde.

Zit nog te twijfelen of ik door ga bulken, of dat ik vanaf maart op onderhoud ga eten, zodat ik met trainen en wat hardlopen erbij een paar % verlies, maar nog wel gains kan maken.
pi_122322567
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 22:48 schreef Sapstengel het volgende:
Ik ga in ieder geval geen harde cut doen, want ben pas een jaar bezig. Vind ik zonde.

Zit nog te twijfelen of ik door ga bulken, of dat ik vanaf maart op onderhoud ga eten, zodat ik met trainen en wat hardlopen erbij een paar % verlies, maar nog wel gains kan maken.
Ik wil t ook niet zwaar doen, alleen lichtelijk van mn buikvet af om weer mn abs goed terug te krijgen. Heb nu veel minder definitie als ik t niet aanspan. 2/3% er weer af oid
pi_122323403
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 22:07 schreef Verbosity het volgende:
SPOILER
There you go! Hou er rekening mee dat het wat verouderd is ondertussen.
Thanks! Was ook meer om inspiratie op te doen. Ik eet nu heel vaak hetzelfde en de kipfilet komt me inmiddels wel de neus uit.

quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2013 22:46 schreef Pastapipos het volgende:

[..]

Wanneer gaan jullie eigenlijk cutten? Wat voor vetpercentage ga jr ongeveer op beginnen en wat wil je bereiken? Eerste keer dat ik fatsoenlijk ga cutten, denk half maart of zo beginnen?
Vanaf maart, waarschijnlijk rond de 14-15% en hoop de 9-10% te bereiken maar ik weet niet of dat haalbaar is. Ga dan ook voor het eerst IF'en. :)
pi_122323566
quote:

[..]

Ben begin januari begonnen bij 17%, waarschijnlijk tot april ongeveer.
  donderdag 31 januari 2013 @ 23:43:16 #109
55709 Stereotomy
pi_122325255
quote:

[..]

Pendelen tussen 10-15% bf hou ik zelf aan. Niet te moeilijk te cutten, en uitstekende insuline sensitiviteit in deze range.
  donderdag 31 januari 2013 @ 23:47:28 #110
55709 Stereotomy
pi_122325481
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 22:48 schreef Sapstengel het volgende:
Ik zie mensen dit vaak zeggen, maar op onderhoud eten is dat je niet hoeft te tappen uit je vetreserves en dat je ook niks daaraan hoeft toe te voegen.... wat recompositie eigenlijk is, is een klein beetje onder onderhoud.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 05:11:55 #111
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_122329190
Leuke TT :D Gisteeren nog gedaan, squatten op sokken. Gaat veel beter :7

Vandaag een doosje wasabi peas gekocht. Staat op het labeltje dat er 24g eiwit per 100g inzit. Geloof ik eigenlijk geen snars van, maar ze zijn wel lekker die dingen :9

[ Bericht 16% gewijzigd door star_gazer op 01-02-2013 05:17:33 ]
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 05:13:18 #112
77130 star_gazer
pi_122329192
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 23:47 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Ik zie mensen dit vaak zeggen, maar op onderhoud eten is dat je niet hoeft te tappen uit je vetreserves en dat je ook niks daaraan hoeft toe te voegen.... wat recompositie eigenlijk is, is een klein beetje onder onderhoud.
Dat ligt er dus aan hoeveel dagen per week je traint. Train je meer dan 3 dagen per week, dan kun je bij een recomp zelfs boven onderhoud uitkomen.
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_122329765
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 05:13 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Dat ligt er dus aan hoeveel dagen per week je traint. Train je meer dan 3 dagen per week, dan kun je bij een recomp zelfs boven onderhoud uitkomen.
dan ligt je onderhoud dus hoger :).
pi_122329802
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2013 22:54 schreef Pastapipos het volgende:
ook niet zwaar doen, alleen lichtelijk van mn buikvet
Je buikvetjes gaat als laatste als al het andere geweest is
pi_122329816
quote:
6s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 05:11 schreef star_gazer het volgende:
Leuke TT :D Gisteeren nog gedaan, squatten op sokken. Gaat veel beter :7

Vandaag een doosje wasabi peas gekocht. Staat op het labeltje dat er 24g eiwit per 100g inzit. Geloof ik eigenlijk geen snars van, maar ze zijn wel lekker die dingen :9
Ik squat nu ook op sokken, gaat veel beter :Y
pi_122329899
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 21:29 schreef THEFXR het volgende:
Ik dacht dat die theorie al ontkracht was? Is er aangetoond dat teveel eiwit pet kg schadelijk is voor de nieren?
  vrijdag 1 februari 2013 @ 08:19:56 #117
157922 fathank
pi_122329926
Misschien ga ik het ook wel proberen. Fuck instructeurs trouwens. Ben ik mn buddy aan het leren deadliften ga ik ff pissen komt er snel zon wijsneus vertellen dat de barbell maar net voorbij de knieeen moet. Fuck off kk ecto, heb em maar huiswerk meegegeven dattie instructiefilmpjes van Rippetoe moet gaan kijken
  vrijdag 1 februari 2013 @ 08:23:34 #118
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_122329950
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 08:19 schreef fathank het volgende:
Misschien ga ik het ook wel proberen. Fuck instructeurs trouwens. Ben ik mn buddy aan het leren deadliften ga ik ff pissen komt er snel zon wijsneus vertellen dat de barbell maar net voorbij de knieeen moet. Fuck off kk ecto, heb em maar huiswerk meegegeven dattie instructiefilmpjes van Rippetoe moet gaan kijken
lol
Hoe kun je nou instructeur zijn, en dan iets vertellen terwijl hij dus duidelijk gewoon zelf niet weet hoe het moet. Dan moet hij zich toch knap lullig voelen als die die filmpjes gaat bekijken. c_/

[ Bericht 9% gewijzigd door RaymondK op 01-02-2013 08:29:20 ]
  vrijdag 1 februari 2013 @ 08:29:43 #119
157922 fathank
pi_122330004
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 08:23 schreef RaymondK het volgende:

[..]

lol
Hoe kun je nou instructeur zijn, en dan iets vertellen terwijl je dus duidelijk gewoon zelf niet weet hoe het moet.
Hij zal wel een 2daagse cursus 'apparaatkennis' bij Technogym hebben gehad.

Of zal ik het hoofdstuk deadlift ui Starting Strength voor em uitprinten. Misschien leert ie nog war.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 08:32:47 #120
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_122330027
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 08:29 schreef fathank het volgende:

[..]

Hij zal wel een 2daagse cursus 'apparaatkennis' bij Technogym hebben gehad.
ah ja. zo een cursusje als iets van:

• Hier moet de pin in bij deze machine, en hier bij deze machine.

• Stoeltje verstellen tot dat het draaipunt ter hoogte van je knieën is.

• Machines mogen alleen met een vochtige doek worden afgenomen.

• Beter mensen herhalingen van 15 a 20 an te leren, anders worden ze binnen de kortste keren te groot en krijgen ze last van hun gewrichten
  vrijdag 1 februari 2013 @ 08:57:09 #121
354147 SunTzu
The Art of War allesssssss
pi_122330352
Iemand hier die de Assault pre workout gebruikt?

http://www.bodyenfitshop.(...)musclepharm/assault/
  vrijdag 1 februari 2013 @ 09:47:03 #122
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_122331547
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 08:32 schreef RaymondK het volgende:

[..]

ah ja. zo een cursusje als iets van:

• Hier moet de pin in bij deze machine, en hier bij deze machine.

• Stoeltje verstellen tot dat het draaipunt ter hoogte van je knieën is.

• Machines mogen alleen met een vochtige doek worden afgenomen.

• Beter mensen herhalingen van 15 a 20 an te leren, anders worden ze binnen de kortste keren te groot en krijgen ze last van hun gewrichten
Er was een tijdje geleden iemand een nieuwe trainer aan het ´opleiden´, en ze gingen allerlei machines af. Ik zat op de leg press toen ik hem zachtjes hoorde zeggen, ¨nee joh, je moet niet teveel gaan vertellen, gewoon de basis en niet meer, je moet het jezelf niet te moeilijk maken¨. :')
pi_122331558

[ Bericht 27% gewijzigd door 1517 op 01-02-2013 13:59:20 ]
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
pi_122332935
Sowieso wel grappig dat al die gyminstructeurs bij mijn sportschool zich echt verschrikkelijk wijs voelen, terwijl er volgens mij geen 1 zelf ooit een gewicht aanraakt..

Train tegenwoordig eigenlijk nog maar in 2 verschillende dagen: Biceps, rug en schouders op de ene dag, borst, triceps en abs op de andere dag, en dat dan steeds omwisselen met een rustdag ertussen.. Bevalt echt prima :) Pak elke spiergroep nu ook net iets vaker dan met mijn 5 dag split, zonder daadwerkelijk te overtrainen...

Benen doe ik eens per 2/3 weken, neem er dan wel een aparte dag voor. Heb al vrij forse poten, waardoor ik de wat smallere broeken al niet pas, dus om nu uitgebreid te gaan squatten elke week zie ik eerlijk gezegd niet zitten, al mis ik het uitputtende van de oefening wel
pi_122333162
quote:

[..]

Tuurlijk.

ma - UB A
di - LB A
do - UB B
vr - LB B

all kinds of gains
Deze ga ik even een paar weken stelen van je, thx.
pi_122333578
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 10:33 schreef BenjaminLinus het volgende:
Sowieso wel grappig dat al die gyminstructeurs bij mijn sportschool zich echt verschrikkelijk wijs voelen, terwijl er volgens mij geen 1 zelf ooit een gewicht aanraakt..

Train tegenwoordig eigenlijk nog maar in 2 verschillende dagen: Biceps, rug en schouders op de ene dag, borst, triceps en abs op de andere dag, en dat dan steeds omwisselen met een rustdag ertussen.. Bevalt echt prima :) Pak elke spiergroep nu ook net iets vaker dan met mijn 5 dag split, zonder daadwerkelijk te overtrainen...

Benen doe ik eens per 2/3 weken, neem er dan wel een aparte dag voor. Heb al vrij forse poten, waardoor ik de wat smallere broeken al niet pas, dus om nu uitgebreid te gaan squatten elke week zie ik eerlijk gezegd niet zitten, al mis ik het uitputtende van de oefening wel
Ben wel benieuwd naar je benen dan. :)

KUn je pics posten voor de motivatie. Moeten wel huge wheels zijn als je ze minder bent gaan trainen, omdat ze te groot worden.

(nohomo)
  vrijdag 1 februari 2013 @ 11:05:52 #127
69994 seto
-|||--------|||-
pi_122333955
quote:

[..]

Tuurlijk.

ma - UB A
di - LB A
do - UB B
vr - LB B

all kinds of gains
Doe je LB A ook op kracht?
Seto is zo ene baas he
  vrijdag 1 februari 2013 @ 11:08:36 #128
55709 Stereotomy
pi_122334054
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 05:13 schreef star_gazer het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 08:00 schreef Mithras82 het volgende:

[..]

Exact: het hele feit dat je lichaam uit je vetreserves moet tappen, betekent dat het niet genoeg energie uit voedsel gehaald heeft om alle lichaamsprocessen te voeden: ofwel een deficit.

Denk maar eens aan een maand dat je geld van je spaarrekening moest halen omdat je niet rond kon komen: te weinig inkomen vs. uitgaven.
pi_122334755
Wat is peak physical fitness vraag je je misschien af?

Volgens deze site het kind van Arnold Schwarzenegger.

Lekker doorbuigen

Die lats!

Wajooh Squatten, doe ik hem niet na.
Die twee obeese bitches kijken er naar.

Die grote zwarte man naast hem is zijn PT, denk dat ie Ben Johnson is :o

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-02-2013 11:52:05 ]
pi_122334903
Die heeft nog even te gaan.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 11:40:31 #131
253447 Ethanolic
pi_122335097
quote:

[..]

Tuurlijk.

ma - UB A
di - LB A
do - UB B
vr - LB B

all kinds of gains
Best schemaatje, wel wat weinig schouder niet? Denk dat ik die ook ga aanhouden. Thnx.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ethanolic op 01-02-2013 11:47:51 ]
Deathlift or Die.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 11:42:56 #132
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_122335168
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 11:33 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Die heeft nog even te gaan.
Is alweer bijna 2 jaar oud die fotos
pi_122335368
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 11:42 schreef StraatSoldaat het volgende:

[..]

Is alweer bijna 2 jaar oud die fotos
Dus? Blijft een top fysiek.

Hoe gaat je opleiding tot Portier?
pi_122335931
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 08:04 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Yup, maar echt veel is er niet bijgekomen dus t valt vast wel te doen
pi_122336903
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 10:53 schreef 16meter het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd naar je benen dan. :)

KUn je pics posten voor de motivatie. Moeten wel huge wheels zijn als je ze minder bent gaan trainen, omdat ze te groot worden.

(nohomo)
hee stoer man..beetje cool doen
pi_122337197
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 23:47 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Ja klopt, als je op onderhoud zit blijf je hetzelfde inderdaad. Maar wat ik wilde doen was op mijn huidige onderhoud eten, dat ligt zo ergens rond de 3200-3300kcal met 4 trainingsdagen per week. Dat heb ik in ieder geval een maand lang gedaan en ben in die tijd 300 gram aangekomen, wat echt te verwaarlozen is.

Ik denk dat als ik gewoon die hoeveelheid eet en naast de 4 dagen liften ook 3 dagen ga HIIT hardlopen, ik toch wel wat verlies. En anders ga ik wel 100-200kcal onder mijn onderhoud zitten.
pi_122337231
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 12:31 schreef BenjaminLinus het volgende:

[..]

volgens mij bedoeld ie er niks mee.
pi_122337266
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 12:31 schreef BenjaminLinus het volgende:

[..]

er is gewoon geen excuus om je benen niet te trainen. En te groot zonder juice geloof ik ook niet.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 13:05:02 #139
157922 fathank
pi_122338016
'Ik ben 3 maanden geleden begonnen met squatten, heb al 2 keet nieuwe broeken moeten kopen'

koop dan ook niet van die gay-ass skinnyjeans, fag. :')
  vrijdag 1 februari 2013 @ 13:05:49 #140
55709 Stereotomy
pi_122338042
Ik sta ook altijd te kijken van dat soort uitspraken. Alsof je omtrek met 10 cm toeneemt ineens als je begint met squatten.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 13:07:19 #141
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_122338092
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 13:05 schreef Stereotomy het volgende:
Ik sta ook altijd te kijken van dat soort uitspraken. Alsof je omtrek met 10 cm toeneemt ineens als je begint met squatten.
Had ik ook maar dat kwam door de combinatie bulken+squatten.

Mijn benen werden ook te groot en toch besloot ik door te trainen. Nu moeten ze waarschijnlijk geamputeerd worden en word ik waarschijnlijk niet ouder dan 30

Squatting, not even once
  vrijdag 1 februari 2013 @ 13:07:23 #142
55709 Stereotomy
pi_122338095
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 12:41 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Ja klopt, als je op onderhoud zit blijf je hetzelfde inderdaad. Maar wat ik wilde doen was op mijn huidige onderhoud eten, dat ligt zo ergens rond de 3200-3300kcal met 4 trainingsdagen per week. Dat heb ik in ieder geval een maand lang gedaan en ben in die tijd 300 gram aangekomen, wat echt te verwaarlozen is.

Ik denk dat als ik gewoon die hoeveelheid eet en naast de 4 dagen liften ook 3 dagen ga HIIT hardlopen, ik toch wel wat verlies. En anders ga ik wel 100-200kcal onder mijn onderhoud zitten.
Je had best wel goede gains gemaakt, komende van een ecto lijf. :) Wat is je huidige bf% ongeveer nu? Heb je een buikje?

Panzer als mede ecto at ook relatief als een malle, maar kreeg ook nooit echt een buikje. Vind ik wel mooi om te zien als endo, waar ik me echt in moet houden bij een bulk om niet atuomatisch op gevoel 2x mijn onderhoud te gaan eten (ik heb altijd trek).
pi_122338158
Waarom lees je nooit 'Ik train m'n biceps maar heel af en toe. Die zijn al heel groot en ik kan bijna geen shirts meer vinden waar m'n armen nog in passen'?
pi_122338191
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 13:09 schreef 16meter het volgende:
Waarom lees je nooit 'Ik train m'n biceps maar heel af en toe. Die zijn al heel groot en ik kan bijna geen shirts meer vinden waar m'n armen nog in passen'?
Mijn serratus past niet meer in mijn shirts, hoe vermijd ik dat ze nog verder groeien?
pi_122338222
quote:
6s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 13:09 schreef Pastapipos het volgende:

[..]

Mijn serratus past niet meer in mijn shirts, hoe vermijd ik dat ze nog verder groeien?

Ben jij dit?
  vrijdag 1 februari 2013 @ 13:10:46 #146
55709 Stereotomy
pi_122338225
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 13:09 schreef 16meter het volgende:
Alleen bij handballers en tennisers toch?
pi_122338375
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 13:07 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Je had best wel goede gains gemaakt, komende van een ecto lijf. :) Wat is je huidige bf% ongeveer nu? Heb je een buikje?

Panzer als mede ecto at ook relatief als een malle, maar kreeg ook nooit echt een buikje. Vind ik wel mooi om te zien als endo, waar ik me echt in moet houden bij een bulk om niet atuomatisch op gevoel 2x mijn onderhoud te gaan eten (ik heb altijd trek).
Klopt, ben wel echt omhoog geschoten. Begon op 70kg 18 februari vorig jaar, zit nu op 87.7. Heb een klein buikje, maar zie nog wel lichte definitie in m'n abs. Huidige bodyfat heb ik niet gemeten, maar schat dat ik ergens rond de 16-18% zit. Opzich nog niet op het punt dat het irritant wordt.

Maarja, proberen een paar % eraf te krijgen door op onderhoud te gaan met HIIT erbij, wil geen harde cut doen omdat ik bang ben dat ik met mijn ectomode zo mijn gains verspil of niet kan gainen voor een paar maanden. Lees ook genoeg verhalen over gasten die ruim anderhalf tot twee jaar bulken in het begin.
pi_122338385
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 13:05 schreef Stereotomy het volgende:
Ik merk wel verschil nu ik ook de benen fanatiek train.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 13:19:14 #149
55709 Stereotomy
pi_122338519
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 13:15 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Klopt, ben wel echt omhoog geschoten. Begon op 70kg 18 februari vorig jaar, zit nu op 87.7. Heb een klein buikje, maar zie nog wel lichte definitie in m'n abs. Huidige bodyfat heb ik niet gemeten, maar schat dat ik ergens rond de 16-18% zit. Opzich nog niet op het punt dat het irritant wordt.

Maarja, proberen een paar % eraf te krijgen door op onderhoud te gaan met HIIT erbij, wil geen harde cut doen omdat ik bang ben dat ik met mijn ectomode zo mijn gains verspil of niet kan gainen voor een paar maanden. Lees ook genoeg verhalen over gasten die ruim anderhalf tot twee jaar bulken in het begin.
Ik vind het altijd wel mooi om te zien hoe rasecto's zich nooit zorgen maken over een bf% meer of minder: je weet zeker dat je dat er wel af gaat krijgen als je terug naar je normale modus gaat. Jouw zorgen zijn idd meer dat je spier behoudt.

Bij mij en andere endo's is het andersom, als we van > 20% chubby michelinmannetjes zijn gecut naar een fatsoenlijke 10% bf, dan is het psychologisch erg moeilijk om jezelf in bf% omhoog te zien gaan, maar is vaak wel nodig voor goede progressie.
pi_122338656
Klopt inderdaad, ik weet dat als ik 3300 eet en nauwelijks een gram aankom, ik op 2900 waarschijnlijk een kilo per maand omlaag ga :') .

Als endo lijkt het me lastiger inderdaad, m'n trainingsmaatje is oo een rasendo, moet zich inhouden met volle melk, kaas en vette worst, omdat hij het vet dan bijna letterlijk eraan ziet komen. Ik leef bijna op dat spul en moet 3800kcal eten om vet aan te zetten :P .
  vrijdag 1 februari 2013 @ 13:23:30 #151
55709 Stereotomy
pi_122338698
Ja, ruilen zou makkelijker zijn :D

Cutten is voor mij héél erg op mijn voeding letten dat ik niet teveel eet
Bulken is iets minder héél erg op mijn voeding letten dat ik niet teveel eet :')

Ben een snaaimachine, altijd trek, altijd snacken. Tja, moet er maar mee leven. ;)
pi_122339011
Ecto is ook niet altijd makkelijk, als ik een feestje heb 's avonds moet ik óf van tevoren zorgen dat ik aan mijn kcal kom, maar ~3800 kcal is lastig om te halen voor 8 uur 's avonds in het weekend :P . Of ik moet als ik thuis ben voordat ik ga slapen nog iets van een eiwitshake met volle melk en 100 gram chorizo eten :P .
  vrijdag 1 februari 2013 @ 14:47:41 #153
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_122342147
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 13:05 schreef fathank het volgende:
'Ik ben 3 maanden geleden begonnen met squatten, heb al 2 keet nieuwe broeken moeten kopen'

koop dan ook niet van die gay-ass skinnyjeans, fag. :')
Afgelopen 2 dagen talloze winkels afgestruind voor normale jeans. Kon alleen broeken vinden die niet over mijn bovenbenen of kuiten kwamen, of juist zo wijd waren dat er geen vorm meer in zat :')

Allemaal te wijten aan die latjes van tegenwoordig
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  vrijdag 1 februari 2013 @ 15:01:26 #154
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_122342770
Als ik die reacties op die facebook pagina van B&F lees dan ga ik altijd een beetje dood van binnen :')
pi_122344357
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 11:40 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Best schemaatje, wel wat weinig schouder niet? Denk dat ik die ook ga aanhouden. Thnx.
Ja ik doe meestal 4 of 5 setjes schouder itt 3 sets bij de andere oefeningen. Rear delts neem ik op de koop toe, die pak ik mee met BORs (en soms wissel ik chins af met pullups en pak je ze daar ook wel mee) en doe ik soms, als ik zin heb de stoute schoenen aan te trekken, op een zaterdag middag thuis nog even met dumbbells. Front delts pak je genoeg met 2x per week bench press / incline db press / shoulder press.

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 11:05 schreef seto het volgende:

[..]

Doe je LB A ook op kracht?
Squats en deadlifts doe ik op low rep (kracht), front squats/lunges/SLDS doe ik op high rep. Weighted crunches doe ik ook low rep.

Calves doe ik staand low rep (gastrocnemius bestaat voornamelijk uit fast twitch vezels en reageert dus goed op high weight, low rep) en seated high rep (soleus bestaat voornamelijk uit slow twitch en reageert goed op low weight, high rep).

Blij om te horen dat zoveel mensen dit schema mooi lijkt en gaan proberen. Laat me weten hoe het jullie bevalt, mij erg goed. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Luchtkoker op 01-02-2013 15:42:28 ]
Of toch du vader?
  vrijdag 1 februari 2013 @ 15:37:01 #156
369415 Bendoe
-|||----------|||-
pi_122344455
Goed schema inderdaad, als ik later UB/LB ga doen ^O^
Op vrijdag 24 augustus 2012 21:25 schreef LittleBrownie het volgende:
Boks van Bendoe _O_
pi_122345675
Net een middelbare schoolklas in de gym met een gymleraar. Gast was best swole en liet ze allemaal goede oefeningen doen. En ook echt met goede form en onderbouwing, niet van die broscience wat de PT's vaak hebben.

Waarom had ik dat niet toen ik 16 was, dan was ik nu al 10 jaar aan het liften :P . Wij deden alleen maar trefbal en hockey :') .
pi_122346557
Heb vandaag met iemand gepraat over optrekken gepraat en hij gaf me de tip om ipv 3x10 nu 3x6 doen met 5 kilo erbij, meer focussen op kracht.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 16:35:55 #159
19297 stinkie
pi_122346959
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 16:06 schreef Sapstengel het volgende:
Net een middelbare schoolklas in de gym met een gymleraar. Gast was best swole en liet ze allemaal goede oefeningen doen. En ook echt met goede form en onderbouwing, niet van die broscience wat de PT's vaak hebben.

Waarom had ik dat niet toen ik 16 was, dan was ik nu al 10 jaar aan het liften :P . Wij deden alleen maar trefbal en hockey :') .
Ik ben jaloers op mijn zoontje. Net een maand 5 jaar en komt thuis ineens vertellen dat ze met gym oefeningen moesten doen om sterk te worden. "ja papa we moesten een ding vasthouden en zo doen" *doet shoulderpress na.*

Ik was 17 toen ik tijdens studie pas kon gaan trainen ;(
pi_122348986
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 13:23 schreef Stereotomy het volgende:
Ben een snaaimachine, altijd trek, altijd snacken.
Jammer dat IF niet iets heel goeds is in een bulk, want door IF heb je daar niet meer zo'n last van, tenzij enorme deficits.
If not now, then when.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 18:53:51 #162
19297 stinkie
pi_122351630
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 17:29 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Jammer dat IF niet iets heel goeds is in een bulk, want door IF heb je daar niet meer zo'n last van, tenzij enorme deficits.
hoezo niet? Gewoon meer eten. Volle 8 uur feed window en extra maaltijd.
pi_122351757
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 18:53 schreef stinkie het volgende:

[..]

hoezo niet? Gewoon meer eten. Volle 8 uur feed window en extra maaltijd.
Dat werkt misschien als je 3000kcal moet hebben. Ik krijg echt niet 4000kcal in 8 uur gepropt.
pi_122351844
Zo maar eens wat bulk voer eten in Ristorante Itialiano Miramare in Egmond aan Zee :P
  vrijdag 1 februari 2013 @ 19:14:36 #165
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_122352217
Hoe groot is bij jullie het verschil tussen MP en BP?
  vrijdag 1 februari 2013 @ 19:14:39 #166
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_122352220
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 18:58 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Dat werkt misschien als je 3000kcal moet hebben. Ik krijg echt niet 4000kcal in 8 uur gepropt.
Tenzij je furious pete heet. IF is niet de makkelijkste manier om te bulken tenzij je onderhoud laag is. Onderhoud ligt rond de 2600( 2900 bulk). Dan zou je rond 5 uur kunnen eten,trainen, 8 á 9 uur eten en ´s avonds wat noten,fruit en/of kwark. Alleen bij een persoon met 4000+kcal wordt het lastig.
Verbo is terug?
pi_122352639
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 19:14 schreef ZuidGrens het volgende:
BP is 150% van OHP bij mij.
Soukidan op je oogbal.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 19:37:22 #168
369415 Bendoe
-|||----------|||-
pi_122353192
Kensertraining gehad net. Squat, DL en OHP allemaal lager ;( had niet zo veel gegeten vandaag, kutzooi.
Op vrijdag 24 augustus 2012 21:25 schreef LittleBrownie het volgende:
Boks van Bendoe _O_
pi_122354054
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 19:37 schreef Bendoe het volgende:
Kensertraining gehad net. Squat, DL en OHP allemaal lager ;( had niet zo veel gegeten vandaag, kutzooi.
We all got days like that!
pi_122354133
quote:
Net gisteren 8x50kg MP gedaan en BP is 71kg!
pi_122354435
Dumbbell Military Press met 26's x 8.
Benchpress 65kg x 8.

Mijn bench loopt nogal achter denk ik.
pi_122354787
Ik ben op zoek naar een goede electrolyte bron.
Voorheen heb ik een hele lading uit de UK meegenomen van NUUN (www.nuun.com).
Weet iemand een vergelijkbaar product wat in Nederland te koop is?

[ Bericht 2% gewijzigd door 1517 op 01-02-2013 20:26:39 ]
pi_122355457
quote:
75 vs 105
pi_122356459
Press 80 en bp 110
pi_122357128
Ik doe de MP nu staand maar volgens mij kan ik beter gaan zitten of niet?
pi_122357252
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 21:00 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Waarom denk je dat? Staand gebruik je meer spieren.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 21:12:40 #177
55709 Stereotomy
pi_122357695
Zittend kun je hoger in gewichten gaan omdat je jezelf niet meer hoeft te stabiliseren. Hangt er dus vanaf wat je trainingsdoelen zijn.
pi_122357861
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 21:03 schreef Banaanensuiker het volgende:

[..]

Waarom denk je dat? Staand gebruik je meer spieren.
Ja maar ik begin het lastig te vinden nu ik meer duw icm mijn rug.
pi_122358280
Is military press niet hetzelfde als overhead press? Die ga ik vanaf volgende week doen denk ik. Overhead press en dan direct daarna push press, met het gewicht waar ik met OHP ben gebleven.
pi_122358631
Mijn MP is matig met 44, BP is 90.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 21:30:40 #181
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_122358646
Net weer van de gym. Heb een video gemaakt van mijn weighted dips. Zal het morgen uploaden. Moet alleen nog even kijken met welk programma ik de video kan kantelen. De persoon die het filmde heeft namelijk last van VVS. :@
Verbo is terug?
  vrijdag 1 februari 2013 @ 21:33:38 #182
19297 stinkie
pi_122358801
Totall recall binnen. Ereader kapot. En lezen op pad zuigt :(
pi_122359612
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 21:30 schreef Verbosity het volgende:
Net weer van de gym. Heb een video gemaakt van mijn weighted dips. Zal het morgen uploaden. Moet alleen nog even kijken met welk programma ik de video kan kantelen. De persoon die het filmde heeft namelijk last van VVS. :@
Vulvair vestibulitis syndroom?
pi_122359933
quote:
Ik doe hem ook staand. Vind zittend een beetje apart. Plus staand pak je meer je core
pi_122360247
Ik heb altijd last van een holle rug, erg vervelend.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 22:08:35 #186
157922 fathank
pi_122360589
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 21:23 schreef Sapstengel het volgende:
Is military press niet hetzelfde als overhead press? Die ga ik vanaf volgende week doen denk ik. Overhead press en dan direct daarna push press, met het gewicht waar ik met OHP ben gebleven.
Bijna hetzelfde
Military press is met de voeten tegen elkaar. Nog meer stabilisatie vanuit je core dus.
pi_122361090
Ah okay, weer wat geleerd :) . Zat wel bij google afbeeldingen te kijken, maar lette niet op de positie van de voeten.
pi_122361355
Voor zover ik weet is de stand van de ellebogen ook anders en bij een MP druk je niet door je hoofd heen terwijl je dit bij een OHP wel doet. Als je één van deze doet, breng je schouders ook helemaal omhoog zodat je traps ook geactiveerd worden, voor een gedeelte.
If not now, then when.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 23:05:18 #189
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_122363398
Bedankt voor de reacties!

quote:
Doe ik wel ja.
pi_122363916
Iemand hier wel eens een hyposphagma gehad?
SPOILER
Vandaag iemand gezien die het had na het squatten. Gelukkig voor hem waren er voldoende geneeskundestudenten in de buurt die hem gerust konden stellen :P

[ Bericht 15% gewijzigd door Seam op 01-02-2013 23:41:40 ]
  vrijdag 1 februari 2013 @ 23:21:05 #191
55709 Stereotomy
pi_122364095
Jezus, da's wel een erge.

SPOILER
Petichiae heb ik zelf wel vaker gezien.

Hoe is het met je opleiding? Volgend jaar coschappen?

[ Bericht 40% gewijzigd door Stereotomy op 01-02-2013 23:48:42 ]
  vrijdag 1 februari 2013 @ 23:38:08 #192
157922 fathank
pi_122364848
Gast kan dat niet in een spoiler, schrik me tering hier
pi_122365657
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 23:21 schreef Stereotomy het volgende:
Jezus, da's wel een erge.

SPOILER
Petichiae heb ik zelf wel vaker gezien.

Hoe is het met je opleiding? Volgend jaar coschappen?
Dit studiejaar al begonnen :) En hoewel er voldoende specialismen ook prima aansluiten qua kennis over fysiologie en kinesiologie (sportarts en orthopeed) hebben juist die weinig vrije tijd om krachttraining uit te oefenen. Ik denk dat ik voor een specialisme ga met minder werkdruk en minder lange werkuren, zodat ik in mijn vrije tijd alsnog de kennis kan toepassen voor werkelijke trainingen.
pi_122365695
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 23:38 schreef fathank het volgende:
Gast kan dat niet in een spoiler, schrik me tering hier
:') _O-
If not now, then when.
pi_122365877
Is trouwens behoorlijk onschuldig (als het optreedt na heftig squatten), het duurt alleen meestal 1-2 weken voordat het weg is. Je hebt verder ook nergens last van, behalve de verbaasde blikken van omstaanders :P
pi_122365949
Het ziet er wel fucked up uit man. Waardoor ontstaat het, teveel druk?
If not now, then when.
pi_122366014
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 22:02 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik heb altijd last van een holle rug, erg vervelend.
Buik goed aanspannen. En planks / vacuüm stomach doen om de core sterker te maken. Had er zelf ook last van, maar nu gaat het prima.
  zaterdag 2 februari 2013 @ 00:16:16 #198
55709 Stereotomy
pi_122366177
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 23:58 schreef Seam het volgende:

[..]

Dit studiejaar al begonnen :) En hoewel er voldoende specialismen ook prima aansluiten qua kennis over fysiologie en kinesiologie (sportarts en orthopeed) hebben juist die weinig vrije tijd om krachttraining uit te oefenen. Ik denk dat ik voor een specialisme ga met minder werkdruk en minder lange werkuren, zodat ik in mijn vrije tijd alsnog de kennis kan toepassen voor werkelijke trainingen.
Oogheelkunde :Z

Dermatologie :Z

:+
pi_122366192
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 00:07 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Het ziet er wel fucked up uit man. Waardoor ontstaat het, teveel druk?
Inderdaad, soms kan ook bij onderliggende ziektebeelden als hoge bloeddruk, diabetes, stollingsstoornissen of bij sommige medicatie.
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 00:16 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Oogheelkunde :Z

Dermatologie :Z

:+
Psychiatrie is denk ik het beste, relatief veel vrije tijd, weinig staan en niks met je handen doen. Nu zit ik altijd te kloten wanneer ik lower body moet doen en de volgende dag op de OK sta :')

[ Bericht 46% gewijzigd door Seam op 02-02-2013 00:27:21 ]
pi_122368112
Zieke beentraining gehad. Hopelijk kan ik morgen een beetje lekker dansen op hardbass..
pi_122369282
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 00:09 schreef FootieB het volgende:

[..]

Buik goed aanspannen. En planks / vacuüm stomach doen om de core sterker te maken. Had er zelf ook last van, maar nu gaat het prima.
Hmm, straks eens proberen.
pi_122369503
Net mijn eerste shake op. ^O^
Na lang krachttraining toch maar eens beter op mijn voeding letten.

Een vraagje tho: Ik had gewoon 50g whey, 40g bambix en 600ml water bij elkaar gegooit en geshaket, maar ik vond het ongelofelijk smerig. De smaak valt wel mee maar de textuur is ranzig, en ik moest er meteen van kokhalzen en bijna overgeven.
Heb geprobeerd om de rest nog weg te drinken maar moest steeds bijna kotsen.

Hebben jullie dit probleem ook gehad? Gaat dit vanzelf weg of kan ik iets doen om dit te minderen

Thanks. :D
  zaterdag 2 februari 2013 @ 09:48:31 #203
176485 Champy
Usericon was RaymondK
pi_122369873
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 09:08 schreef Dimac het volgende:

Een vraagje tho: Ik had gewoon 50g whey, 40g bambix en 600ml water bij elkaar gegooit en geshaket, maar ik vond het ongelofelijk smerig. De smaak valt wel mee maar de textuur is ranzig, en ik moest er meteen van kokhalzen en bijna overgeven.

Hebben jullie dit probleem ook gehad? Gaat dit vanzelf weg of kan ik iets doen om dit te minderen

Had je Whey met een smaakje? Of gewoon naturel?
Op zaterdag 17 mei 2014 13:15 schreef stinkie het volgende:
zodra ik een echt gespierde en droge pt'r tegenkom, ga ik ik mijn blote reet deadliften bij een gays 'r us gym
pi_122369907
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 09:48 schreef Champy het volgende:

[..]

Had je Whey met een smaakje? Of gewoon naturel?
Ik had gewoon naturel (smaakloos) genomen voor de zekerheid.
  zaterdag 2 februari 2013 @ 10:06:50 #205
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_122370081
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 09:51 schreef Dimac het volgende:

[..]

Waarom :')

Whey is het lekkerste supplement wat er is en zolang het Whey Delicious/Perfection is dan is elke smaak wel te doen behalve naturel.

Je moet sowieso ook melk gebruiken en er geen bambix of andere shit bij doen
  zaterdag 2 februari 2013 @ 10:08:00 #206
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_122370095
Gewenning denk ik. Bambix is ook nog wel vrij fijn ook of niet? Niet zoals Brinta. Da's nog meer textuur.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  zaterdag 2 februari 2013 @ 10:10:48 #207
77130 star_gazer
pi_122370128
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 08:00 schreef Mithras82 het volgende:

[..]

Correct me if I'm wrong, maar bij een recomp eet je trainingsdagen boven onderhoud en op rustdagen eronder. Je onderhoud pas je uiteraard aan op je activiteitsniveau, dus bij een 4-daagse split zou je dan netto per week net iets boven onderhoud uitkomen.
-
  zaterdag 2 februari 2013 @ 10:11:41 #208
176485 Champy
Usericon was RaymondK
pi_122370145
quote:

[..]

Ik zou er sowieso geen bambix oid bij doen, gewoon de whey aanlengen met vruchtensap of aanmaaklimonade om er toch nog een beetje een smaakje aan te geven.
Probeer anders eens dit
Op zaterdag 17 mei 2014 13:15 schreef stinkie het volgende:
zodra ik een echt gespierde en droge pt'r tegenkom, ga ik ik mijn blote reet deadliften bij een gays 'r us gym
  zaterdag 2 februari 2013 @ 10:11:42 #209
77130 star_gazer
pi_122370146
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 08:04 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Ik ben jelly op de dames. Buikvet is bij hun zo weg; alleen de dijen en reet blijven vet.
-
pi_122370165
quote:

Ik doe altijd: 350ml volle melk, Brinta en chocolate whey en genoeg Brinta gebruiken zodat het iets dikker qua structuur wordt. Vind dat wel prima te eten.
pi_122370217
Oke, thanks guys! Ga wat dingen proberen.
:)
  zaterdag 2 februari 2013 @ 10:28:03 #212
242666 BeamofLight
pi_122370430
quote:

Niet zeiken maar vreten. Havermouit, melk, whey. Superlekker, maar ziet er uit als pure kots. So what. Duurzuipen, kauwen en klaar. 15 secondjes. Denk aan die chickies die jou straks gaan zien shinen op da beach.
  zaterdag 2 februari 2013 @ 10:34:50 #213
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_122370564
Wel raar, toen ik even gestopt was met liften voor 3 maanden at ik niet altijd gezond maar toch bleef ik bij de 90kg, nu eet ik gezond en ben ik weer begonnen met liften en weeg ik ineens 93kg :')

Moet toch maar eens de discipline zoeken om te gaan cutten en het ook vol te houden
pi_122370728
Nou, ik begin met afvallen weer aan te komen.

81,2kg 5 januari
79,8kg 12 januari
79,0kg 19 januari
77.6kg 26 januari
77.9kg 2 februari

Zelfde voeding, nog steeds etend onder m'n dageljkse behoefte. Betekent dus dat we progressie boeken. :)
pi_122371173
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 10:44 schreef deman13 het volgende:
Nou, ik begin met afvallen weer aan te komen.

81,2kg 5 januari
79,8kg 12 januari
79,0kg 19 januari
77.6kg 26 januari
77.9kg 2 februari

Zelfde voeding, nog steeds etend onder m'n dageljkse behoefte. Betekent dus dat we progressie boeken. :)
Netjes. Hoezo denk je progressie trouwens nu het weer stijgt? Kan ook zijn dat je spier bent kwijt geraakt en je lichaam nu minder nodig heeft :P
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
pi_122371286
Buikvet gaat niet als laatste. Je kan je lichaam niet vertellen waar hij af moet vallen (spotreduction). Als je aan het cutten bent zal het vet wat er het langste zit ook het moeilijkste af gaan.
pi_122371406
Het is genetisch bepaald waar je het laatst vet verliest, meestal is dat de buik.
pi_122371558
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 11:04 schreef Kerol het volgende:

[..]

Netjes. Hoezo denk je progressie trouwens nu het weer stijgt? Kan ook zijn dat je spier bent kwijt geraakt en je lichaam nu minder nodig heeft :P
Ja, dat is inderdaad ook zo maar merk ook vooruitgang met kracht. Lijkt me sterk dat mijn massa dan is afgenomen, vreet namelijk genoeg eiwitten omdat op te vangen.

Tevens, dat buikvet als laatste weggaat klinkt mij als een illusie. Ik heb best flinke heupen waar ik heel graag wat kwijt wil. Helaas, dat gaat niet zo makkelijk. Mijn buik daarintegen is nu echt flink aan het krimpen. Echt merkbaar gweoon.
pi_122373596
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 10:34 schreef StraatSoldaat het volgende:
Wel raar, toen ik even gestopt was met liften voor 3 maanden at ik niet altijd gezond maar toch bleef ik bij de 90kg, nu eet ik gezond en ben ik weer begonnen met liften en weeg ik ineens 93kg :')

Moet toch maar eens de discipline zoeken om te gaan cutten en het ook vol te houden
Zou je wel gewoon op onderhoud hebben gegeten. Als je ongezond eet hoef het niet perse te betekenen dat je dan aan zal komen
pi_122374052
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 11:19 schreef deman13 het volgende:

[..]

Ja, dat is inderdaad ook zo maar merk ook vooruitgang met kracht. Lijkt me sterk dat mijn massa dan is afgenomen, vreet namelijk genoeg eiwitten omdat op te vangen.

Tevens, dat buikvet als laatste weggaat klinkt mij als een illusie. Ik heb best flinke heupen waar ik heel graag wat kwijt wil. Helaas, dat gaat niet zo makkelijk. Mijn buik daarintegen is nu echt flink aan het krimpen. Echt merkbaar gweoon.
Is ook geen regel, maar over het algemeen verdwijnt het vet bij de buik en de onderrug (lovehandles) het laatst bij mannen. Bij vrouwen is dit rond de heupen/bovenbenen. Zoals Nic1 dus ook aangeeft, het is genetisch.
  zaterdag 2 februari 2013 @ 13:00:59 #221
55709 Stereotomy
pi_122374342
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 10:10 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Correct me if I'm wrong, maar bij een recomp eet je trainingsdagen boven onderhoud en op rustdagen eronder. Je onderhoud pas je uiteraard aan op je activiteitsniveau, dus bij een 4-daagse split zou je dan netto per week net iets boven onderhoud uitkomen.
Nee, vetverlies betekent per definitie dat je in die periode een netto energie deficit hebt gehad. Je hebt immers energie uit je reserves moeten halen.

Als je netto teveel energie hebt ingenomen, had je lichaam dat immers ergens op moeten slaan: ofwel een verhoging van je bf.
  zaterdag 2 februari 2013 @ 13:06:26 #222
55709 Stereotomy
pi_122374467
quote:

[..]

whey naturel smaakt een beetje naar lauwe kots; ik weet niet wat jij onder zekerheid verstaat?
pi_122374503
Kots? Whey naturel smaakt een beetje naar magere melk. Niet lekker, maar prima te drinken.
  zaterdag 2 februari 2013 @ 13:08:00 #224
55709 Stereotomy
pi_122374518
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 10:34 schreef StraatSoldaat het volgende:

'gezond' is ongeveer het meest inhoudsloze woord wat je kunt gebruiken voor voedsel, als het om lichaamscompositie gaat.

Je kunt 'ongezond eten' of 'dirty eten' en toch onder je energiebehoefte blijven, ofwel massaverlies.

Je kunt 'gezond eten' of 'clean eten' en boven je energiebehoefte uitkomen, ofwel massawinst.

[ Bericht 1% gewijzigd door Stereotomy op 02-02-2013 13:14:02 ]
  zaterdag 2 februari 2013 @ 13:08:30 #225
55709 Stereotomy
pi_122374528
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 13:07 schreef 16meter het volgende:
Kots? Whey natural smaakt een beetje naar magere melk. Niet lekker, maar prima te drinken.
mja, naturel whey met water is niet mijn favoriete drankje, laten we het zo zeggen ;)

Als je er een schep van door je brinta doet, wordt je brinta er niet veel lekkerder van....
pi_122374615
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 13:08 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

'gezond' is ongeveer het meest inhoudsloze woord wat je kunt gebruiken voor voedsel.

Je kunt 'ongezond eten' of 'dirty eten' en toch onder je energiebehoefte blijven, ofwel massaverlies.

Je kunt 'gezond eten' of 'clean eten' en boven je energiebehoefte uitkomen, ofwel massawinst.
Deze maann. _O_

Lemon Ice whey van B&F is GOED trouwens. Ze hebben het alleen verzaakt om me die GRATIS muts toe te sturen ter waarde van wel 14 hele knaken en 95 cent. :(

Ding staat wel op de factuur, maar chillen in die doos, ho maar. Ik moet en zal dat ding krijgen. Maar even erachteraan want dit soort toestanden zijn natuurlijk onbespreekbaar. :')

Doorweekt shirt uittrekken op een technofeestje vol skinny hipsters en meisjes met leggings + muts was een succes overigens. :) Zeker in het licht op zo'n locatie lijk je fucking droog, ripped obliques en je rug lijkt gewoon eng. All kinds of gains. _O_
  zaterdag 2 februari 2013 @ 13:15:23 #227
55709 Stereotomy
pi_122374713
Ja op zo'n moment kom je erachter dat je al die jaren een aandachtshoer in je kast hebt verborgen die er nu uit komt samen met je ripped body he Panzer :P
pi_122374871
jatog #yolo
pi_122374938
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 13:08 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

'gezond' is ongeveer het meest inhoudsloze woord wat je kunt gebruiken voor voedsel, als het om lichaamscompositie gaat.

Dat probeerde ik mijn collega's ook duidelijk te maken, toen ik een turkse pizza naar binnen zat te werken tijdens de lunch. Zonder succes uiteraard, want "zo vet en ongezond". :)
  zaterdag 2 februari 2013 @ 13:24:16 #230
55709 Stereotomy
pi_122374968
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 13:21 schreef 16meter het volgende:
jatog #yolo
terecht, als je ergens werk in stopt mogen andere mensen het zien ook :P
pi_122375020
quote:
6s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 13:15 schreef Stereotomy het volgende:
Ja op zo'n moment kom je erachter dat je al die jaren een aandachtshoer in je kast hebt verborgen die er nu uit komt samen met je ripped body he Panzer :P
Zeker, mijn ware narcistische aard komt nu meer naar boven dan een bak vla na 10 sets legraises. Maar moet zeggen dat het ook wel praktisch was, hele shirt was zeiknat en om me heen zag ik meer mensen die het zelfde dachten. :D

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 13:21 schreef 16meter het volgende:
jatog #yolo
altijd goed geleid enzo g
pi_122375058
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 13:23 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Dat probeerde ik mijn collega's ook duidelijk te maken, toen ik een turkse pizza naar binnen zat te werken tijdens de lunch. Zonder succes uiteraard, want "zo vet en ongezond". :)
Het meest schandalige vind ik nog dat artsen en dietisten ook die term gebruiken. Zolang je voldoende mineralen en vitaminen uit andere bronnen haalt is het toch prima.
pi_122375106
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 13:11 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Deze maann. _O_

Lemon Ice whey van B&F is GOED trouwens. Ze hebben het alleen verzaakt om me die GRATIS muts toe te sturen ter waarde van wel 14 hele knaken en 95 cent. :(

Ding staat wel op de factuur, maar chillen in die doos, ho maar. Ik moet en zal dat ding krijgen. Maar even erachteraan want dit soort toestanden zijn natuurlijk onbespreekbaar. :')

Doorweekt shirt uittrekken op een technofeestje vol skinny hipsters en meisjes met leggings + muts was een succes overigens. :) Zeker in het licht op zo'n locatie lijk je fucking droog, ripped obliques en je rug lijkt gewoon eng. All kinds of gains. _O_
_O_
  zaterdag 2 februari 2013 @ 13:34:17 #234
55709 Stereotomy
pi_122375287
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 13:27 schreef Seam het volgende:

[..]

Het meest schandalige vind ik nog dat artsen en dietisten ook die term gebruiken. Zolang je voldoende mineralen en vitaminen uit andere bronnen haalt is het toch prima.
Mja, maar hoeveel tijd besteed je in je opleiding aan voeding in de preventieve zin? Eigenlijk heel weinig, en dat terwijl de grootste kostenposten voor de komende decennia hevig aan voeding gerelateerd zijn (CVD, diabetes, kanker).

Heb tijdens mijn afstuderen in de OK ook discussies gehad met artsen die een bierbuik hadden en wilden gaan afvallen en hoe dat het beste zou gaan. 8)7
  zaterdag 2 februari 2013 @ 13:45:31 #235
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_122375639
Net met warmup set (10x60kg) squat een spiertje in mijn bovenbeen verrekt wat ik nauwelijks merkte totdat ik 125 ging squatte en een steek voelde, set toch nog afgemaakt maar heb niet mee gedeadlift. Hoop echt dat het maandag alweer over is anders kan ik alleen bovenlichaam trainen en dat is lastig met ss.

Wat voor warming up doen jullie? Ik denk dat ik eerst wat cardio ga doen ipv gelijk 60kg squatten vooral met dit koude weer
  zaterdag 2 februari 2013 @ 13:48:15 #236
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_122375750
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 13:45 schreef StraatSoldaat het volgende:
Net met warmup set (10x60kg) squat een spiertje in mijn bovenbeen verrekt wat ik nauwelijks merkte totdat ik 125 ging squatte en een steek voelde, set toch nog afgemaakt maar heb niet mee gedeadlift. Hoop echt dat het maandag alweer over is anders kan ik alleen bovenlichaam trainen en dat is lastig met ss.

Wat voor warming up doen jullie? Ik denk dat ik eerst wat cardio ga doen ipv gelijk 60kg squatten vooral met dit koude weer
Ik ben al 3 week uit de roulatie eigenlijk... weg gains want ziek, en nu weer ziek.

Maar als ik ga, dan is het 5-10 minuten hardlopen,

en dan van de oefening waar ik mee bezig ga, altijd 1 setje warm up met licht gewicht voor de beweging.
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_122375896
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 13:45 schreef StraatSoldaat het volgende:

Lijkt me ook geen goed begin van een warmup.

Ik begin eerst met een lege stang of met bodyweight squats.

Daarna 40, 60, 80 etc
  zaterdag 2 februari 2013 @ 13:56:40 #238
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_122376103
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 13:51 schreef 16meter het volgende:

[..]

Lijkt me ook geen goed begin van een warmup.

Ik begin eerst met een lege stang of met bodyweight squats.

Daarna 40, 60, 80 etc
Ja precies. Ik doe ook geen warm up in de zin van wat cardio of zo. Maar elke sessie bij elke oefening doe ik een paar warm up setje met een licht gewicht. Ik ga nooit gelijk onder een zwaar gewicht liggen. Eerst effe m´n lichaam laten wennen aan wat gaat komen.
pi_122376204
Ik loop eigenlijk alleen even hard voordat ik aan de gang ga.
pi_122376223
Even hardlopen en meteen 1RM deadlift proberen. _O_

SNAP CITY

Als ik 1 ding van Starting Strength heb geleerd, is het wel dat een goede warmup voordat je gaat liften onmisbaar is.
  zaterdag 2 februari 2013 @ 14:05:11 #241
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_122376411
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 13:59 schreef 16meter het volgende:

SNAP CITY

Als ik 1 ding van Starting Strength heb geleerd, is het wel dat een goede warmup voordat je gaat liften onmisbaar is.
Deadlift, squats, bench press, allemaal oefeningen waarbij ik meer tijd met warming up bezig ben dan werk setjes.
pi_122376503
We krijgen nog een filmpje van iemand.
pi_122376668
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 14:05 schreef Snakey het volgende:

[..]

Deadlift, squats, bench press, allemaal oefeningen waarbij ik meer tijd met warming up bezig ben dan werk setjes.
En dan gaat het beter?
  zaterdag 2 februari 2013 @ 14:12:36 #244
69994 seto
-|||--------|||-
pi_122376693
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 13:59 schreef 16meter het volgende:
Ik ga altijd even voetballen voor mijn 1RM squat.
Seto is zo ene baas he
  zaterdag 2 februari 2013 @ 14:15:42 #245
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_122376806
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 14:12 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

En dan gaat het beter?
Dan ligt het er nog steeds een wat voor dag ik heb. Maar buiten dat m´n lichaam zich voorbereidt voel ik ook of ik ergens pijntjes heb. Soms heb ik last van m´n schouders, dan doe ik het rustig aan. Als ik geen pijn heb dan ga ik voluit.
pi_122376903
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 14:15 schreef Snakey het volgende:

[..]

Dan ligt het er nog steeds een wat voor dag ik heb. Maar buiten dat m´n lichaam zich voorbereidt voel ik ook of ik ergens pijntjes heb. Soms heb ik last van m´n schouders, dan doe ik het rustig aan. Als ik geen pijn heb dan ga ik voluit.
Dat soort warmups doe ik eigenlijk alleen bij BP en incline BP om te testen of ik goed lig.
  zaterdag 2 februari 2013 @ 14:18:25 #247
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_122376920
Ik heb trouwens helemaal geen last meer van m´n linkerarm sinds ik die van de week raar draaide en er iets op zijn plek schoot.

Voelt nogal bizar pijnvrij te zijn, ik had er al minstens een half jaar last van. Vreemd om geen pijn te voelen wannneer ik het wel verwacht. :P
pi_122377111
RSI ofzo?
  zaterdag 2 februari 2013 @ 14:28:15 #249
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_122377266
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 14:24 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
RSI ofzo?
Nee, het was een spier die achter m´n ellenboog blijkbaar niet op de juiste plek zat. Waarschijnk door overstrekken bij sommige oefeningen. Die schoot opeens goed begin deze week.
  zaterdag 2 februari 2013 @ 14:36:24 #250
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_122377558
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 14:28 schreef Snakey het volgende:

[..]

Nee, het was een spier die achter m´n ellenboog blijkbaar niet op de juiste plek zat. Waarschijnk door overstrekken bij sommige oefeningen. Die schoot opeens goed begin deze week.
Nooit naar de fysio/dokter geweest daarvoor?
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  zaterdag 2 februari 2013 @ 14:53:22 #251
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_122378192
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 14:36 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Nooit naar de fysio/dokter geweest daarvoor?
Jawel, maar de gedachte is dan dat het een ontsteking is door overbelasting. Dan krijg je rust voorgeschreven, wat op zich wel hielp, maar zodra je weer aan de gang gaat is het weer hetzelfde als het was.
Maar goed, het is nu weg. Kan ik eindelijk weer curlbro uithangen. :P
  zaterdag 2 februari 2013 @ 14:55:18 #252
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_122378265
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 14:53 schreef Snakey het volgende:

[..]

Jawel, maar de gedachte is dan dat het een ontsteking is door overbelasting. Dan krijg je rust voorgeschreven, wat op zich wel hielp, maar zodra je weer aan de gang gaat is het weer hetzelfde als het was.
Maar goed, het is nu weg. Kan ik eindelijk weer curlbro uithangen. :P
Ok. Nouja beter dan. Hopen dat het niet weer verkeerd schiet.
  zaterdag 2 februari 2013 @ 14:56:49 #253
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_122378332
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 14:55 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Ok. Nouja beter dan. Hopen dat het niet weer verkeerd schiet.
Niet meer overstretchen, heb ik ervan geleerd. Een goede form is goed, maar je kan het blijkbaar ook overdrijven. :')
pi_122379182
Vandaag 100kg (3x5) grens doorbroken met squatten _O_
pi_122379334
Heb die shakes 'gewoon' snel opgedronken.
Met fitness werd ik duizelig, heel licht in mijn hoofd en zwart voor mijn ogen. Voelde me slap en misselijk dus naar huis gegaan, nu aan de diarree en steeds overgeven. :')

Zal wel ergens niet tegenkunnen. :(
Hopen dat ik al die shakes etc. nog kan verkopen op MP ofzo.
  zaterdag 2 februari 2013 @ 15:32:54 #256
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_122379627
Hoe kan je het best met een verrekte spier omgaan? Helpt ijs/warmte?
pi_122379690
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 15:25 schreef Dimac het volgende:
Heb die shakes 'gewoon' snel opgedronken.
Met fitness werd ik duizelig, heel licht in mijn hoofd en zwart voor mijn ogen. Voelde me slap en misselijk dus naar huis gegaan, nu aan de diarree en steeds overgeven. :')

Zal wel ergens niet tegenkunnen. :(
Hopen dat ik al die shakes etc. nog kan verkopen op MP ofzo.
wat bedoel je met 'die shakes'?
  zaterdag 2 februari 2013 @ 15:39:33 #258
242666 BeamofLight
pi_122379892
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 15:34 schreef 16meter het volgende:

[..]

Hij zal ze alle 82 al gemaakt hebben en ingevroren
pi_122379921
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 15:34 schreef 16meter het volgende:

[..]

Oh sorry, dat was nogal vaag.
B&F Whey Perfection shake 's ochtends, en een PWO shake met B&F Isolaat Perfection, Dextrose, en Strong!
  zaterdag 2 februari 2013 @ 15:44:44 #260
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_122380054
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 15:40 schreef Dimac het volgende:

[..]

B&F Whey Perfection shake 's ochtends, en een PWO shake met B&F Isolaat Perfection, Dextrose, en Strong!
Hoe lang train je al? je moet niet blind supps gaan gebruiken, zeker niet als je onervaren bent
pi_122380097
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 15:44 schreef StraatSoldaat het volgende:

[..]

Hoe lang train je al? je moet niet blind supps gaan gebruiken, zeker niet als je onervaren bent
Ongeveer 9 maanden met voedingsschema.
Ben onder Persoonlijke Begeleiding van Dutch Bodybuilding met een ander voedingsschema plus shakes gaan werken nu.
pi_122380234
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 15:40 schreef Dimac het volgende:

[..]

PWO is in dit geval post workout?

'Shakes' Whey als supplement wordt zo overschat... Meeste mensen kunnen het makkelijk uit voeding halen.
pi_122380265
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 15:51 schreef 16meter het volgende:

[..]

PWO is in dit geval post workout?
Sorry ben er niet helemaal bij. Ik bedoelde pre-workout.
pi_122380321
Kan me wel voorstellen dat je misselijk kan worden van zon mixje van allerlei poeders.

Breng het even terug naar de basis, man. Goed eten en evt. een creatine monohydraat erbij. Meer is echt niet nodig.

En stop met die betaalde begeleiding. Begeleid jezelf! :)
  zaterdag 2 februari 2013 @ 16:03:28 #265
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_122380572
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 14:07 schreef ZetaOS het volgende:
We krijgen nog een filmpje van iemand.
Speciaal voor jou:
Dips met een schijf van 20, 15 en 2,5 maakt 37.5kg :D
SPOILER
Verbo is terug?
pi_122380764
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 15:52 schreef Dimac het volgende:

[..]

Sorry ben er niet helemaal bij. Ik bedoelde pre-workout.
Probeer het eens met alleen Strong als PWO. De anderen hebben niet direct waarde als je goed eet.
pi_122381234
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 16:03 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Speciaal voor jou:
SPOILER
Goedzo man!

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 16:09 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Probeer het eens met alleen Strong als PWO. De anderen hebben niet direct waarde als je goed eet.
Ik gebruik af en toe nog een dopje beta alanine van ons aller Snakey. _O_ Vrijwel smaakloos en het klontert als de pest in de pot (ik moet altijd prakken), maar blijft erg fijn spul. :D

Heb trouwens B&F gemaild over mijn ontbrekende muts! Binnen 10 minuten al een reply, dat is goed.

quote:
Beste,

Aller eerst excuses voor het ongemak!
Mogen we dit extra bij uw volgende bestelling leveren?

Indien akkoord dit graag vermelden bij de opmerking van de volgende bestelling.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groeten,

Harry Hamster
Body & Fitshop
Alles leuk en wel maar het gaat om een muts! Zo'n winterding. :') Mijn volgende bestelling zal wel weer over 3 maand ofzo zijn. Dan is het warm en te warm voor een muts. ;( Struggles.
pi_122381560
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 16:03 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Speciaal voor jou:
SPOILER
Nice, kan de gewichten niet goed zien (zie 2 schijven 1 van 15 denk ik en een kleine), maar ziet er goed uit.

Nu de rest nog even laten zien :Y

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2013 16:31:47 ]
  zaterdag 2 februari 2013 @ 16:35:27 #269
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_122381677
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 16:22 schreef Panzermaus het volgende:

Heb trouwens B&F gemaild over mijn ontbrekende muts! Binnen 10 minuten al een reply, dat is goed.

Ze zijn wel snel met een reply, maar ik heb nou al twee keer gehad dat er iets niet bijzat, en ook nooit meer gekregen. Als je bij opmerkingen zet dat je nog wat tegoed hebt wordt dat niet gelezen volgens mij.

Niet dat ik vreselijk zit te wachten op die extra´s, meestal zijn het bull shit dingen. Ik heb nu een stuk of 10 mengbekers denk ik, 8 pillendoosjes, enz. :P

Altijd handig voor iemand die klaagt dat ze het niet hebben, dan geef ik een mengbeker of whatever.
pi_122381924
haha Harry Hamster, komt rechtstreeks uit de Donald Duck? :D
  zaterdag 2 februari 2013 @ 16:45:51 #271
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_122382093
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 16:31 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Nice, kan de gewichten niet goed zien (zie 2 schijven 1 van 15 denk ik en een kleine), maar ziet er goed uit.

Nu de rest nog even laten zien :Y
Het is een donkerblauwe schijf van 20, een zwarte schijf van 15 en 2,5kg. Zijn van M&F echter is de zwarte schijf veel dunner, dankzij de resolutie is de zwarte schijf haast niet te zien.

DL zal ik binnen kort ook filmen ;)
Verbo is terug?
  zaterdag 2 februari 2013 @ 16:47:56 #272
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_122382167
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 16:41 schreef tjoptjop het volgende:
haha Harry Hamster, komt rechtstreeks uit de Donald Duck? :D
M'n vrouw wordt er helemaal gestoord van. :P

Als ze de gangkast opentrekt komen die pokkedingen er vanzelf uitrollen. :')
pi_122382234
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 16:47 schreef Snakey het volgende:

[..]

M'n vrouw wordt er helemaal gestoord van. :P

Als ze de gangkast opentrekt komen die pokkedingen er vanzelf uitrollen. :')
Leuk om weg te geven als verjaardagskado...
  zaterdag 2 februari 2013 @ 16:52:06 #274
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_122382306
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 16:49 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Leuk om weg te geven als verjaardagskado...
Ik zou niet weten aan wie, ik ken niemand die lift. Misschien ga ik wat stickers met m'n bedrijfsnaam maken die ik er op plak en ze dan weggeef in de gym. :P

Niet dat ik op NL klanten zit te wachten...
pi_122382422
Snakey, de Tony Montana van illegale sportsupplementen, prohormonen en prestatieverhogende drugs, die hij keurig en wereldwijd verzendt in allesverhullende doosjes kattenvoer. _O_

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 16:45 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Het is een donkerblauwe schijf van 20, een zwarte schijf van 15 en 2,5kg. Zijn van M&F echter is de zwarte schijf veel dunner, dankzij de resolutie is de zwarte schijf haast niet te zien.

DL zal ik binnen kort ook filmen ;)
ANIMAL!

quote:
7s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 16:35 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ze zijn wel snel met een reply, maar ik heb nou al twee keer gehad dat er iets niet bijzat, en ook nooit meer gekregen. Als je bij opmerkingen zet dat je nog wat tegoed hebt wordt dat niet gelezen volgens mij.

Niet dat ik vreselijk zit te wachten op die extra´s, meestal zijn het bull shit dingen. Ik heb nu een stuk of 10 mengbekers denk ik, 8 pillendoosjes, enz. :P

Altijd handig voor iemand die klaagt dat ze het niet hebben, dan geef ik een mengbeker of whatever.
Beetje assertief zijn!

quote:
Beste,

Dan gaan we de muts per direct na sturen, want u heeft hier recht op natuurlijk.
U kunt de muts dinsdag in huis verwachten.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groeten,

Harry Hamster
Rocken met die muts op en shit. Zie soms ook mensen die in een hoodie trainen, is dat niet fucking warm? :') :D

[ Bericht 36% gewijzigd door Panzermaus op 02-02-2013 17:01:48 ]
pi_122383392
Moest lachen om die naam, Harry hamster :')
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
pi_122383449
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 17:24 schreef Kerol het volgende:
Moest lachen om die naam, Harry hamster :')
Neef van

En maar weer ontopic :')
pi_122387203
Ik kleed me als rocky balboa
pi_122387503
Die muts is echt fijn alleen is het ook een beetje beschamend om met het B&F logo rond te lopen. :D
If not now, then when.
pi_122387518
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 16:52 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik zou niet weten aan wie, ik ken niemand die lift. Misschien ga ik wat stickers met m'n bedrijfsnaam maken die ik er op plak en ze dan weggeef in de gym. :P

Niet dat ik op NL klanten zit te wachten...
Jij had toch zo'n ijsmachine? Is het wat?
If not now, then when.
  zaterdag 2 februari 2013 @ 19:22:01 #281
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_122387610
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 19:20 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Jij had toch zo'n ijsmachine? Is het wat?
Ja,is geweldig. Gewoon fruit wat je lekker vind in de vriezer. Bevroren in de machine gooien en je hebt, zonder toevoeging van allerlei rommel, een heerlijke sorbet.
pi_122387935
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 19:22 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ja,is geweldig. Gewoon fruit wat je lekker vind in de vriezer. Bevroren in de machine gooien en je hebt, zonder toevoeging van allerlei rommel, een heerlijke sorbet.
Master. _O_ Ik zit er ook aan te denken om er één te kopen. Welke heb jij? Ik zat aan deze te denken: http://www.ijsmachineshop(...)/philips-hr2304.html
If not now, then when.
  zaterdag 2 februari 2013 @ 19:33:29 #283
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_122388153
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 19:28 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Master. _O_ Ik zit er ook aan te denken om er één te kopen. Welke heb jij? Ik zat aan deze te denken: http://www.ijsmachineshop(...)/philips-hr2304.html
Dat zou ik niet kopen. Met die machine heb je nogal wat voorbereiding nodig, en het is erg bewerkelijk.

Ik heb deze http://www.consumentenbon(...)ss/yonanas-ijsmaker/

Geen voorbereiding behalve je fruit invriezen, in de machine gooien en gaan.

Edit, volgens mij zijn ze nu wel wat goedkoper. Ik heb hem via T-Mobile. Zonder dat ik het wist had ik een berg punten verzameld. :P
pi_122388352
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 19:33 schreef Snakey het volgende:

[..]

Dat zou ik niet kopen. Met die machine heb je nogal wat voorbereiding nodig, en het is erg bewerkelijk.

Ik heb deze http://www.consumentenbon(...)ss/yonanas-ijsmaker/

Geen voorbereiding behalve je fruit invriezen, in de machine gooien en gaan.

Edit, volgens mij zijn ze nu wel wat goedkoper. Ik heb hem via T-Mobile. Zonder dat ik het wist had ik een berg punten verzameld. :P
Hmm, dat is dus echt een fruitijsmachine en enkel voor fruit? Ik wil eigenlijk mijn whey met stevia erin proppen en dat ik dan ijs heb. Zoals nu heb ik straciatella whey, wat stevia erbij en hop in de machine: straciatella ijs. :P
If not now, then when.
  zaterdag 2 februari 2013 @ 19:38:28 #285
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_122388353
J>e zou zelfs een beker whey kunnen mengen, in stukjes ter grote van ijsblokjes invriezen en door de machine gooien, heb je proteïne ijs. :D
  zaterdag 2 februari 2013 @ 19:40:21 #286
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_122388412
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 19:38 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Hmm, dat is dus echt een fruitijsmachine en enkel voor fruit? Ik wil eigenlijk mijn whey met stevia erin proppen en dat ik dan ijs heb. Zoals nu heb ik straciatella whey, wat stevia erbij en hop in de machine: straciatella ijs. :P
Gama. :P
pi_122388795
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 19:38 schreef Snakey het volgende:
J>e zou zelfs een beker whey kunnen mengen, in stukjes ter grote van ijsblokjes invriezen en door de machine gooien, heb je proteïne ijs. :D
:D

quote:
10s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 19:40 schreef Snakey het volgende:

[..]

Gama. :P
Gamma? :P
If not now, then when.
pi_122392447
Na Stereotomy's advies in de wind te hebben geslagen ben ik gewoon door gaan vreten (zie SPT / [Bodybuilding] (#299) Happy New Gains! en de post daarboven), ik heb besloten in een keer een goede cut rond maart te gaan doen. Ben geen hamplanet, maar zit gewoon rondom 17-18% bf @ 81kg, dus in mijn optiek kon/kan ik nog wel even doorbulken.

Dus: Sorry Stereotomy :( Maar je advies gaf wel extra motivatie om extra goed te cutten! Net zoals je post hierboven al zei: rondom 10-15% is het 'ideale' bf% voor bodybuilding ivm insuline.

Verder heb ik nog een schema in elkaar geflanst, gaarne meningen, opinies, en adviezen (ik zal ze niet in de wind slaan.):

ps. Sinds bovenstaand gelinkte post is m'n DL naar 100 kg gegaan!, 40 kg OHP, 65kg BP en Squat steek ik nog rondom hetzelfde, maar de Leg Curls schieten nog wel steeds omhoog.
SPOILER
  zaterdag 2 februari 2013 @ 21:16:23 #289
55709 Stereotomy
pi_122392654
Nou, je moet het allemaal zelf weten :P Er is niet echt een harde grens te zeggen waar insulinesensitiviteit dusdanig afneemt dat het je progressie in de weg gaat zitten, maar elke beginnert > 15% bf zou ik adviseren eerst te cutten omdat je sowieso met n00b gains in een deficit prima spier aanzet.
pi_122392692
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 21:16 schreef Stereotomy het volgende:
Nou, je moet het allemaal zelf weten :P Er is niet echt een harde grens te zeggen waar insulinesensitiviteit dusdanig afneemt dat het je progressie in de weg gaat zitten, maar elke beginnert > 15% bf zou ik adviseren eerst te cutten omdat je sowieso met n00b gains in een deficit prima spier aanzet.
Ik was al een verhaaltje aan het tikken maar hier ben ik het wel mee eens. Verder; goed bezig sneez. ;)
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_122392907
Thanks! Ja, zoals ik al zei, ben niet moddervet, 17% is net boven 15% (true broscience), dus zoveel kwaad zou het niet kunnen lijkt me, na maart richting de 12% proberen te gaan.

Verder nog een vraag: Met de deadlift zit ik met wat grip problemen, het is niet zozeer dat ik het niet kan vast houden, dat is geen probleem.

Echter weet ik niet goed waar het gewicht op moet rusten. Moet het op het eelt rusten, of op m'n vingers? Als ik het gewicht op m'n eelt laat rusten, doet het soms pijn omdat het 'handvlees' dubbel er tussen gaat zitten ofzo(?). Maar als ik het gewicht op m'n vingers laat rusten, dat lijkt me niet echt goed voor m'n vingers te zijn? :') Op internet zie ik ze het alleen over mixed, pronated, of hook hebben, maar waar laat je het gewicht nou op?
pi_122393014
Wat? Je zet gewoon je hand om de stang en tilt de stang op, dat je eelt er tussen zit, sja, heb ik ook. Koop anders van die pads, dan heb je er iets minder last van.
If not now, then when.
pi_122393075
Idd 'wat. ' Een vriend van me zei ook al dat ik niet moet zeiken, maar ik heb er (soms) last van, dacht dat ik wat verkeerd deed. Ik ga het wel eens met gloves proberen dan.
pi_122393135
problemen met grip? ; doorgaan tot je grip zich aanpast.. tenminste dat is hoe ik dat doe.

Als je een keer met handschoenen oid. begint zit je eraan vast. :P
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_122393240
ik gebruik alleen handschoenen voor het curlen

voelt goed broer
pi_122393314
Hmm, daar heb je een punt, zal het nog een weekje of 2 aankijken zonder gloves. Misschien is het gewoon wennen.

Ik heb trouwens hetzelfde probleem met Pull Ups, pak de bar gewoon vast, maar soms lijkt het net of het vlees (of eelt) van m'n hand dubbel gaat, en dan tussen m'n hand en de 'bar' komt.

Gloves voor curlen gebruik ik standaard.
> dem feels

edit: Zijn handschoenen zo erg dan? Behalve dat het er niet-hetero uit ziet
  zaterdag 2 februari 2013 @ 21:33:04 #297
55709 Stereotomy
pi_122393393
Handschoenen zijn niet erg, 't is dat men eelt stoerder vindt :)

Gek genoeg zijn straps dan wel weer stoer :?
pi_122393398
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 21:31 schreef sneez het volgende:
Hmm, daar heb je een punt, zal het nog een weekje of 2 aankijken zonder gloves. Misschien is het gewoon wennen.

Ik heb trouwens hetzelfde probleem met Pull Ups, pak de bar gewoon vast, maar soms lijkt het net of het vlees (of eelt) van m'n hand dubbel gaat, en dan tussen m'n hand en de 'bar' komt.

Gloves voor curlen gebruik ik standaard.
> dem feels

edit: Zijn handschoenen zo erg dan? Behalve dat het er niet-hetero uit ziet
Fuck mensen die zeggen dat handschoenen erg zijn man. Gewoon niet caren.

En over het eelt; eelt kweken. ^O^
If not now, then when.
pi_122393514
Gloves zijn niet erg of niet acceptabel, je moet het ook zelf weten.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_122393543
Welke oefeningen zijn goed om eelt te kweken? En welk voedsel is goed om eelt te kweken?

:')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')