Volgens mij groeide dat nog veel later zelfs, pas in de tijd van de massacommunicatiemiddelen, dus pas halverwege vorige eeuw.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 11:00 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
Ach ja, het is pas vanaf de 19e eeuw dat mensen überhaupt het gevoel hadden in één land te wonen. De Republiek stond in de 17e eeuw net zo ver van ons als de EU nu.
En die was nauwelijks democratischer dan de huidige EU.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 11:00 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
Ach ja, het is pas vanaf de 19e eeuw dat mensen überhaupt het gevoel hadden in één land te wonen. De Republiek stond in de 17e eeuw net zo ver van ons als de EU nu.
twitter:michieldehoog twitterde op dinsdag 29-01-2013 om 10:47:41Haha, het biografietje van Beatrix stond dus al zeker een jaar klaar. #Volkskrant http://t.co/ryrwnoMz reageer retweet
Weldra heeft het een andere betekenis. Toen waren er genoeg woningen, maar die stonden leeg of te verkrotten. Tgv speculatie.quote:
mooi, gaat de prijs weer omhoogquote:Op dinsdag 29 januari 2013 11:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Weldra heeft het een andere betekenis. Toen waren er genoeg woningen, maar die stonden leeg of te verkrotten. Tgv speculatie.
Over een tijdje krijg je weer echte woningnood.
Dat is een bijkomstigheid die bij de diverse ontwikkelaars van onroerend goed niet onwelgevallig tegemoet gezien wordt; de kachel moet bij hen ook blijven branden immers...quote:Op dinsdag 29 januari 2013 11:24 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
mooi, gaat de prijs weer omhoog
quote:
Geen woning geen inhuldiging klinkt niet zo goed.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 11:54 schreef MightyMightyM het volgende:
[..]
Kroning komt er sowieso niet?
Inderdaadquote:Op dinsdag 29 januari 2013 12:00 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Geen woning geen inhuldiging klinkt niet zo goed.
"Ze zijn ons woningen verschuldigd, dan pas wordt er ingehuldigd! Ze zijn ons woningen verschuldigd, dan pas wordt er ingehuldigd! Ze zijn ons woningen verschuldigd, dan pas wordt er ingehuldigd!!!!!!!"quote:Op dinsdag 29 januari 2013 12:00 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Geen woning geen inhuldiging klinkt niet zo goed.
quote:Op dinsdag 29 januari 2013 12:01 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
"Ze zijn ons woningen verschuldigd, dan pas wordt er ingehuldigd! Ze zijn ons woningen verschuldigd, dan pas wordt er ingehuldigd! Ze zijn ons woningen verschuldigd, dan pas wordt er ingehuldigd!!!!!!!"
hoe dat zoquote:Op dinsdag 29 januari 2013 12:04 schreef Frutsel het volgende:
kwam Luxemburg nu weer bij Nederland als wij weer een koning kregen?
ik meende dat ergens gelezen te hebben dat er ergens in statuten stond dat wanneer Nederland weer een koninkrijk was Luxemburg weer bij dat koninkrijk zou gaan horen, maar moet ik ff gaan zoeken, nu nog ff geen tijd voor. Of het was een broodje aap natuurlijkquote:
Ik kan het ook niet meer zo snel vindenquote:Op dinsdag 29 januari 2013 12:17 schreef Klonk het volgende:
Luxemburg is toch onafhankelijk geworden juist omdat er na het overlijden van Willem III geen mannelijke troonopvolger was, heb nog nooit gehoord dat als we weer een koning zouden krijgen dat Luxemburg weer bij Nederland zou horen
Ze zijn van harte welkom, wat mij betreft. Scheelt dat hun vlag toch al bijna gelijk is aan de onze.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 12:17 schreef Klonk het volgende:
Luxemburg is toch onafhankelijk geworden juist omdat er na het overlijden van Willem III geen mannelijke troonopvolger was, heb nog nooit gehoord dat als we weer een koning zouden krijgen dat Luxemburg weer bij Nederland zou horen
Goed kijken, rechts van België... dat kleine landje, daar tussen Frankrijk en Duitsland ingeklemd.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 12:20 schreef Frutsel het volgende:
Ik kan het ook niet meer zo snel vinden![]()
Hun benzineprijzen kunnen we mooi hier invoerenquote:Op dinsdag 29 januari 2013 12:25 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Ze zijn van harte welkom, wat mij betreft. Scheelt dat hun vlag toch al bijna gelijk is aan de onze.
DAAR LIGT HET!quote:Op dinsdag 29 januari 2013 12:25 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Goed kijken, rechts van België... dat kleine landje, daar tussen Frankrijk en Duitsland ingeklemd.
Yup. En hun welvaart ook.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 12:30 schreef roos85 het volgende:
[..]
Hun benzineprijzen kunnen we mooi hier invoeren
FUCK Juliana. Dat mens is al een tijdje dood, hoor.quote:Op maandag 28 januari 2013 22:16 schreef vencodark het volgende:
Koningsdag, dat klinkt voor geen meter.Had wel verwacht dat het koninginnedag zou blijven. Gewoon, ter ere van Juliana en dat klinkt veel beter.
Ja, en behalve de benzineprijzen, ook de tabaks -en alcoholprijzen.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 12:30 schreef roos85 het volgende:
[..]
Hun benzineprijzen kunnen we mooi hier invoeren
quote:Op maandag 28 januari 2013 21:58 schreef Maron het volgende:
Wat is dat voor een vreemde foto @Sloggi..het lijkt wel of 'Harige' Masjesteit hier een baardje heeft..
Ik ken deze foto zowieso niet..weet jij waar/wanneer hij is gemaakt..?
Dat gevoel bestond wel eerder hoor.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 11:00 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 29 januari 2013 10:46 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
twitter:Charles_HRH twitterde op maandag 28-01-2013 om 18:57:19Ok, Mother, give one the remote control. There's something about to start on Dutch TV that you'd enjoy. #beatrix reageer retweet
Spreek voor jezelf graag, ik vier de verjaardag van de vorst helemaal niet op Koning(inne)dag.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 14:41 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
FUCK Juliana. Dat mens is al een tijdje dood, hoor.
En we vieren de verjaardag van de vorst. Niet van zijn oma, zijn moeder, en zeker niet die van zijn vrouw die ondanks de titel Koningin gewoon dezelfde functie krijgt als Prins Claus.
Hij is een Koning, hij wordt ons staatshoofd, dus het is Koningsdag op zijn verjaardag ter ere van HEM. Basta.
niet zo sterk als sinds willem 1 volgens mijquote:Op dinsdag 29 januari 2013 15:40 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dat gevoel bestond wel eerder hoor.
In Nederland niet voor zover ik weet. Misschien ten tijde van de Opstand.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 15:56 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
niet zo sterk als sinds willem 1 volgens mij
Verhip...dat ik dat niet herkend heb.. Ik heb die munten zelfs in mijn 'verzameling', zowel de gulden als de rijksdaalder met "dubbele kop"..(schaamquote:
quote:Draagt de nieuwe koning de hermelijnen mantel?
Het ligt niet voor de hand. Met de Partij voor de Dieren in het parlement is een dergelijke mantel politiek hoogst omstreden. Koningin Beatrix had in 1980 een mantelpakje willen dragen, maar bezweek voor het verzoek van minister-president Van Agt. Hij wilde graag dat zij de hermelijnen mantel droeg, omdat deze de mystiek van het koningschap beklemtoonde. Juliana en Wilhelmina droegen ook de hermelijnen mantel. Uiteindelijk droeg Beatrix een nepmantel, omdat de oude was aangetast. Willem-Alexander zal waarschijnlijk het marine-uniform dragen.
Toen ook nog lang niet joh. Dat is echt pas gegroeid halverwege 20ste eeuw.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 15:56 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
niet zo sterk als sinds willem 1 volgens mij
Ik dacht dat Luxemburg na Napoleon nooit bij Nederland was. Wel eenzelfde vorst voor een tijd, maar na de Belgische omwenteling ook niet meer dezelfde munteenheid.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 12:20 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik kan het ook niet meer zo snel vindenDacht dat het iets te maken had met het toenmalige groothertogdom ofzo... en dat ze destijds zich van NL hadden losgemaakt maar wel met wat regeltjes dat bij een nieuwe koning er de mogelijkheid bestond om terug in het groothertogdom te komen/opgenomen te worden ofzo.
Blijkbaar hebben we in Vlaams-Brabant een "Oranjestad" die een dikke 2 eeuwen geleden onder Oranje-Nassau viel?quote:Koning Albert zal een privételefoontje doen naar koningin Beatrix om haar zijn sympathie te betuigen en haar opvolger geluk te wensen. De woordvoerder onderstreept dat het niet om een officiële reactie van het Paleis gaat, maar gewoon een vriendschappelijk gebaar in de privésfeer, "gezien de goede verstandhouding tussen beide vorstenhuizen".
"We hebben de toespraak waarin koningin Beatrix haar troonsafstand aankondigde met zeer veel belangstelling gevolgd. We voelen ons immers nauw verbonden met het Nederlandse koningshuis. Beatrix draagt overigens de adellijke titel Barones van Diest", aldus Jan Laureys (CD&V), burgemeester van de "Oranjestad" Diest. Tijdens een bijeenkomst van Oranjesteden enkele jaren terug in Breda had Laureys een ontmoeting met kroonprins Willem-Alexander. Diest dankt de titel van Oranjestad aan het feit dat het in 1499 in het bezit kwam van Engelbrecht II van Nassau en een van diens opvolgers de titel droeg van Prins van Oranje. Philips Willem, de oudste zoon van Willem van Oranje die de stad in 1572 veroverde, ligt begraven in de Diestse Sint-Sulpitiuskerk. Diest bleef eigendom van het huis Oranje-Nassau tot in 1795 de Zuidelijke Nederlanden bij Frankrijk werden aangehecht.
De 1e playboy met tatjanaquote:Op maandag 28 januari 2013 23:05 schreef xenobinol het volgende:
[..]
In ieder geval een boek vol met leuke verhaaltjes
quote:o, zoete onbereikbaarheid
als kind al bezat ik een zwak voor glinsterkwallen, keizerpinguïns: zwaar en ijl
maar zacht als paleizen stonden ze rechtop in water en ijs, als wachtkamers
op een uitkijk naar binnen – daarom wilde ik worden: koninginnen
eerst juliana, later de dame die full colour over haar heen kwam.
deze, de mantelglanzende ging ik worden: beatrix leek haalbaar in die dagen
ik was vijf, deed mijn best haar geheim te kraken: ’s avonds stond ik in de tuin
sjieke liedjes te neuriën, overdag op de dam wierp ik druiven naar landgenoten
ik struinde kermissen af, stalkte majorettes, tot ik tot mezelf kwam, opgaf.
nu pas, vannacht – net nu ik groot, gelukkig en eenzaam was
nu stond zij daar, een schemer aan het hoofd van mijn dromende lichaam
en links van mij duikelde de zon en rechts begon zij rustig te stormen, oranje
daalde ze over me neer, met alle gloeitristesse die ze had, languit stamelend:
‘wij wilden een slagregen zijn voor onze geliefden, fluisterdauw uitspreiden
over de doden, de jaren alleen wilden wij breken met koele wintervuisten
groene duinen verflensen met zonlicht, kortom: wat mensen doen, wij wilden
kinderen, ouders, een man wilden wij, maar ze werden windstil rondom ons.’
ze toonde mij hoe ze boog en het ging niet: ze werd heldere mist, kou minus hitte
knipte zich los --- vannacht lig ik wakker, stuurloos als een wapperend lint.
envoi:
u bent mooi majesteit, soeverein en mooi, nu het verdriet om u heen komt bloeien
u bent mijn eigen aangetaste moeder, diep in haar vermoedde ik uw ijs, uw water
u was mijn jeugd, zoete onbereikbaarheid – en omdat dit mijn laatste verzen zijn
schenk ik ze u, om er onze prinses in terug te vinden: beginnend meisje van vijf.
Die is toch al dood.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:33 schreef superworm het volgende:
"Scheidend Dichter des Vaderlands wijdt laatste gedicht aan Beatrix"
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |