Zijn broer Hay is van de Hela Curry.quote:Op maandag 28 januari 2013 08:44 schreef Luxuria het volgende:
Ik vind Sef een verschrikkelijk menke.
Ik wist trouwens niet dat hij van de Hela Curry was
Ahhh okequote:Op maandag 28 januari 2013 09:12 schreef fratsman het volgende:
[..]
Zijn broer Hay is van de Hela Curry.
Haha ja he, daarom zei ik al dat we het topic nu even in twee weken moeten volspammenquote:Op maandag 28 januari 2013 13:18 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Goeie TT, vooral wanneer we in september nog steeds hier zitten.
Ach we kunnen nog altijd het topic vol krijgen met klachten over de zwervers en het uitgaansleven.quote:Op maandag 28 januari 2013 13:20 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Haha ja he, daarom zei ik al dat we het topic nu even in twee weken moeten volspammen
Nope.quote:
Moet kunnen, toch?quote:Op maandag 28 januari 2013 09:59 schreef Luxuria het volgende:
We moeten dit topic wel even in twee weken volspammen
Good desse ut zaes!quote:
quote:
quote:
Ga je gewoon alleen, allemaal vrienden makenquote:Op maandag 28 januari 2013 17:38 schreef Joysa het volgende:
Maar.. terug naar het onderwerp.. Eigenlijk wil ik vanavond nog wel even naar Grubbenvorst, maar niemand wil mee
Neinnnn, ik ga niet alleen die weg naar gr'vorst fietsenquote:Op maandag 28 januari 2013 18:12 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ga je gewoon alleen, allemaal vrienden maken
Hmm nee begrijpelijkquote:Op maandag 28 januari 2013 18:12 schreef Joysa het volgende:
[..]
Neinnnn, ik ga niet alleen die weg naar gr'vorst fietsen
Gen vastelaovendvierder?quote:Op dinsdag 29 januari 2013 18:31 schreef afsje het volgende:
Ik blijf de komende 3 weken weg uit dit topic x'D
Nea, auk noeits echt geweas.. Met pap en mam gingen weej altied op vekansie in de carnaval, dernao heb ik t 3 of 4 jaor gevierd met vrienden maar now auk nimmer.. ik gaon gewoen lekker werken, kin t geld goed gebroeke veur angere dingen ;-)quote:
Dat is jammer!quote:Op woensdag 30 januari 2013 08:59 schreef afsje het volgende:
[..]
Nea, auk noeits echt geweas.. Met pap en mam gingen weej altied op vekansie in de carnaval, dernao heb ik t 3 of 4 jaor gevierd met vrienden maar now auk nimmer.. ik gaon gewoen lekker werken, kin t geld goed gebroeke veur angere dingen ;-)
quote:Op woensdag 30 januari 2013 11:04 schreef Luxuria het volgende:
Van de wilde avonturen die jij (en anderen hier) gaat beleven
Dat zal ik wel blijven doen hoor hihi, ik ga niet echt weg.. Veel te gezellig hier ;-)quote:Op woensdag 30 januari 2013 09:38 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Dat is jammer!
Maar je kunt in dit topic blijven om de roddels te volgen
Dat is best goed mogelijk jaquote:Op woensdag 30 januari 2013 11:32 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ga je weer naar Hout-Blerick dit jaar?
Meh, wilde verhalen zal wel meevallen.quote:
Vol programquote:Op woensdag 30 januari 2013 11:34 schreef fratsman het volgende:
[..]
Meh, wilde verhalen zal wel meevallen.
Zaterdag stad met vriendin en vrienden.
Zondagmiddag helpen bij Jocus Pocus, daarna Joekskepelleparade
Maandag optocht
Dinsdag al om08.15
in de Maaspoort zijn voor koffietuiterie en Boerebroelof.
Ik hoop dat ik ergens de tijd vind om d'n biës oét te hange.
quote:
Nou. Kom dan met die roddels...quote:
Niks, maar er werd hierboven ergens om roddels gevraagdquote:Op donderdag 31 januari 2013 17:23 schreef Joysa het volgende:
[..]
Waat dinks dich now weer allemaol geliek
quote:Op donderdag 31 januari 2013 17:24 schreef MPG het volgende:
[..]
Niks, maar er werd hierboven ergens om roddels gevraagd.
Geen idee, waarschijnlijk vergetenquote:Op donderdag 31 januari 2013 17:41 schreef vosss het volgende:
Ik kom god zij dank niet uit Venlo, maar hoezo staat Frans Pollux niet bij beroemde Tegelenaren in de OP?
Ik dacht dat hij toch behoorlijk bekend was in Limburg toch?
Geen dank. Ik dacht er ineens aan dat mn moeder vroeger een sticker op haar auto had van Neet Oét Lottumquote:Op donderdag 31 januari 2013 17:44 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Geen idee, waarschijnlijk vergeten door degene die de lijst heeft opgesteld
Bedankt voor de tip als niet-Venlonaar
NoLquote:Op donderdag 31 januari 2013 17:46 schreef vosss het volgende:
[..]
Geen dank. Ik dacht er ineens aan dat mn moeder vroeger een sticker op haar auto had van Neet Oét Lottum
Geef mij maar Maastricht, als ik dan toch een voorkeur voor een Limburgse stad moet uitsprekenquote:Op donderdag 31 januari 2013 18:09 schreef fratsman het volgende:
[..]
Gast, je weet niet wat je mist.![]()
Ja pas het dan ook ff aan in de OPquote:Op donderdag 31 januari 2013 17:44 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Geen idee, waarschijnlijk vergeten
Bedankt voor de tip als niet-Venlonaar
Die kan ze toch niet meer editten nu...quote:
TR gemachtquote:Op vrijdag 1 februari 2013 13:33 schreef MPG het volgende:
[..]
Die kan ze toch niet meer editten nu...
En om nou alleen voor Frans P. een abo aan te schaffen...
quote:
Ik vind hem ook niks aan, maar hij maakt wel goeie liedjes.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 13:39 schreef vosss het volgende:
Ik mag die hele Pollux voor geen meter, maar qua cultuur en vereniging en dergelijke heeft ie toch best wat betekend voor Venlo en Limburg dacht ik zo, dus hij hoort er zeker wel bij
twitter:Staekelboks twitterde op vrijdag 01-02-2013 om 23:11:564 x in de finale. 1, 2, 3 en 4. Wie gruuets kinse zien. Dankewaal!!!!!!!!!!!! #lvk reageer retweet
Gank örges anders näöle, zeikdieëm.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 00:48 schreef Micson het volgende:
Brr naar taaltje dat Venloos. Lelijkst van alle Limburgse dialecten naar mijn mening.
Vinden jullie het zelf eigenlijk mooi?
Die zeurderige klank:
"Geej ziet lilik en het is heej vuuls te kalt."
Als ik dit willekeurige Venlose zinnetje in mijn hoofd afspeel lopen al de rillingen over mijn rug. Vreselijk dialect.
Mijn roots liggen in Maastricht (pa van Maastricht en ma van Brunssum). Zelf woon ik mn hele leven al in Heitse, maar ik spreek vloeiend Maastrichts, Weerts, Roermonds, Heitsers en Venlo's.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 00:48 schreef Micson het volgende:
Brr naar taaltje dat Venloos. Lelijkst van alle Limburgse dialecten naar mijn mening.
Die zeurderige klank:
Als ik dit willekeurige Venlose zinnetje in mijn hoofd afspeel lopen al de rillingen over mijn rug. Vreselijk dialect.
Rot dan op uit dit topic.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 00:48 schreef Micson het volgende:
Die zeurderige klank:
Ik vond Hout-Blericks het mooistquote:Op zaterdag 2 februari 2013 03:09 schreef vosss het volgende:
[..]
Mijn roots liggen in Maastricht (pa van Maastricht en ma van Brunssum). Zelf woon ik mn hele leven al in Heitse, maar ik spreek vloeiend Maastrichts, Weerts, Roermonds, Heitsers en Venlo's.
Het mooiste dialect (afgezien van Mestreechs) vind ik Grubbenvrors
quote:Op zaterdag 2 februari 2013 00:48 schreef Micson het volgende:
Die zeurderige klank:
"Iemand vindt mijn dialect niet mooi dus diegene moet oprottenquote:
Uh ja? Als je alleen maar wat te zeiken hebt, wat doe je dan hier?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 12:42 schreef Micson het volgende:
[..]
"Iemand vindt mijn dialect niet mooi dus diegene moet oprotten". Doe even normaal man.
Mijn pa is zelf van Blerick, en mijn hele familie van zijn kant. Ik ben hier dus niet aan het trollen, maar ik vind het gewoon oprecht een zeurderig kutdialect. Die nasale klanken in combinatie met het oprekken van de klinkers, en het gebruik van -K- waar veel Limburgse dialecten een -G- zeggen, dat vind ik allemaal lelijk. Was benieuwd wat jullie er zelf van vonden.
Mijn ma komt uit Beegden, dus ik spreek ook dat dialect. Roermonds maar dan iets anders. Verder kan ik het Maastrichtse en Sittardse dialect ook waarderen, Heerlens vind ik dan weer helemaal niks.
Want je mag alleen in dit topic komen als je enkel positieve dingen te zeggen hebt?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 12:52 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Uh ja? Als je alleen maar wat te zeiken hebt, wat doe je dan hier?
Nee, maar het is ook de manier waarop je het brengt en je kwam zo in één keer binnenvallen.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 12:53 schreef Micson het volgende:
[..]
Want je mag alleen in dit topic komen als je enkel positieve dingen de zeggen hebt?![]()
Jij moet in Noord Korea gaan wonen, daar voel je je vast thuis.
Ik begrijp wat je bedoelt maar als Venlonaar zijnde hou ik gewoon van ons taaltje en is er voor mijn gevoel ook geen mooier dialect.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 00:48 schreef Micson het volgende:
Die zeurderige klank:
Slechte zin vandaagquote:Op zaterdag 2 februari 2013 13:09 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Nee, maar het is ook de manier waarop je het brengt en je kwam zo in één keer binnenvallen.
Dat is nog de normaalste post van de driequote:Op zaterdag 2 februari 2013 14:33 schreef eight het volgende:
[..]
Ik begrijp wat je bedoelt maar als Venlonaar zijnde hou ik gewoon van ons taaltje en is er voor mijn gevoel ook geen mooier dialect.
[..]
Slechte zin vandaag
Ja, dat bedoel ikquote:Op zaterdag 2 februari 2013 14:38 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Dat is nog de normaalste post van de drie
Haha ik vond zijn post niet zo tof, net zoals meerderen hier in het topicquote:
En terecht, zo'n graekmörf dat hier binnen komt vallen en meteen op uiterst lompe wijze begint te näöle moet zich niet meteen unne dieke meine.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:19 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Haha ik vond zijn post niet zo tof, net zoals meerderen hier in het topic
quote:Op zaterdag 2 februari 2013 14:33 schreef eight het volgende:
[..]
als Venlonaar zijnde hou ik gewoon van ons taaltje en is er voor mijn gevoel ook geen mooier dialect.
twitter:prinsegarde twitterde op zondag 03-02-2013 om 10:08:11"Hald 't röstig, maak 't neet te dol. Maar hald in iére die Venlose Vastelaoveslol" waas geteikend, @Jocus3span2013 reageer retweet
Geen idee. W-Dreej was in ieder geval niet door L1 gevraagd voor de Zoepkoel. Vreemd. Voor de rest zal het me jeuken. Ik ga lekker naar de Blauwe Zaoterdaag op de Kwartelemert. Alderwetse Venlose Vastelaovend!quote:Op woensdag 6 februari 2013 23:57 schreef Keauning het volgende:
Ligt het aan mij of komen er dit jaar minder bekende artiesten naar Venlo aanstaande zaterdag?
Nee, gewoon omdat je polsbendjes hebt.quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:54 schreef Joysa het volgende:
Ik ga wel naar de zoepkoelGewoon, omdat het kan.
Zelfdeeeequote:Op donderdag 7 februari 2013 16:17 schreef fratsman het volgende:
[..]
Nee, gewoon omdat je polsbendjes hebt.
Zelfde prijs als vorig jaar nog ja?quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:18 schreef fratsman het volgende:
Sowieso is de zaterdag een zuid-Limburgs feestje. Door die BBB betalen we de gehele vastelaovend 2.20 voor een glas bier.![]()
Wat ik begrepen had, wel...quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:21 schreef Joysa het volgende:
[..]
Zelfde prijs als vorig jaar nog ja?
Hm, had eigenlijk wel gedacht dat ze duurder zouden zijn.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit kan echt niet...![]()
quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:28 schreef fratsman het volgende:
NooooSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit kan echt niet...
The way that you flip your hair gets me overwhelmed.
quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:18 schreef fratsman het volgende:
Sowieso is de zaterdag een zuid-Limburgs feestje. Door die BBB betalen we de gehele vastelaovend 2.20 voor een glas plestik beker bier.![]()
Me dunkt. Das duur zatquote:
Bel de krant!quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:00 schreef Klonk het volgende:
Ik ga zometeen een carnavalspakkie kopen
Dat is optijdquote:Op donderdag 7 februari 2013 17:00 schreef Klonk het volgende:
Moet ik al een FP-bericht tikken of komt er eerst een foto?quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:00 schreef Klonk het volgende:
quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:00 schreef Klonk het volgende:
geen flauw ideequote:
Gewoon zo'n blinkend jasje kopen met een bijpassende hoedquote:Op donderdag 7 februari 2013 17:27 schreef Klonk het volgende:
zou de pol
[..]
geen flauw idee
had clienten beloofd morgen op de werklocatie carnaval te vieren,en vorig jaar was ik niet verkleed, dus ik heb met mijn domme kop beloofd dat ik verkleed zou zijn morgen
en carnavalskleding kopen is net als met kiespijn naar de tandarts gaan, ik stel het zolang mogelijk uit
quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:06 schreef Klonk het volgende:
Gelukt, mijn vriendin had een blauw konijnenpak gezien, maar daar voelde ik me niet echt tof inDus maar ff bij geer vd veer gekeken en daar een wat beschaafder piratenpak gekocht
Pics or it didn't happen!quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:06 schreef Klonk het volgende:
Gelukt, mijn vriendin had een blauw konijnenpak gezien, maar daar voelde ik me niet echt tof inDus maar ff bij geer vd veer gekeken en daar een wat beschaafder piratenpak gekocht
quote:
En viel toch wel mee in je outfit of niet?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 10:27 schreef Klonk het volgende:
Hier in Meijel is de hele gezelschap al op bezoek geweest
welja, de enige die het vreemd vond om vrijdagmorgen een piraat over straat te zien lopen was degene die dat kostuum droegquote:Op vrijdag 8 februari 2013 11:49 schreef Luxuria het volgende:
[..]
En viel toch wel mee in je outfit of niet?
Op naar stad!quote:Op zaterdag 9 februari 2013 08:37 schreef Silenus het volgende:
Veer hubbe zin drinnnnnn, hubt geer dat auchhhhh?! Tot zo jongens!
En afgelopen nacht weer gezelligquote:Op zondag 10 februari 2013 15:26 schreef eight het volgende:
Wat was het gisteren gezellig in de stad zeg![]()
Nu eerst voetballen kijken en vanoavend nao tegele...
Det is al bijnaquote:Op maandag 11 februari 2013 18:40 schreef fratsman het volgende:
Brrr. Te koud vandaag! Optocht gelopen. doorgeozeld en nu lekker thuis. Morgen om 08.15 (!) in de Maaspoort zijn.![]()
Jep, ik ben weer boven waterquote:Op woensdag 13 februari 2013 15:47 schreef afsje het volgende:
Hebben jullie het allemaal overleefd? Haha.
Ah, we zijn niet de enigen die dat gisteren is opgevallenquote:Op woensdag 13 februari 2013 16:01 schreef fratsman het volgende:
Alleen dat motto.Iemand bij de P&P kemissie heeft zitten slapen tijdens het ontwerp
[ afbeelding ]
"Laot maar ôs gewaere"
quote:Op donderdag 7 maart 2013 18:17 schreef afsje het volgende:
Allen, gecondoleerd met het overlijden van dit topic!
Is daar al een datum van bekend eigenlijk?quote:Op donderdag 7 maart 2013 18:23 schreef Luxuria het volgende:
Idd..Geen nieuws meer?
De bios gaat bijna open!
Ja, 13 maart.quote:Op donderdag 7 maart 2013 18:37 schreef MPG het volgende:
[..]
Is daar al een datum van bekend eigenlijk?
Apartquote:Op donderdag 7 maart 2013 18:39 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ja, 13 maart.
Maar op de site staat dat er nu al films draaien, beetje vreemd.
Aprés-vastelaovend. Dan is er standaard niks loos in Venlo.quote:Op donderdag 7 maart 2013 18:17 schreef afsje het volgende:
Allen, gecondoleerd met het overlijden van dit topic!
Ik ben benieuwd.. Kunnen we in ieder geval éindelijk in ons eigen stadje naar de bioscoopquote:Op donderdag 7 maart 2013 18:39 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ja, 13 maart.
Maar op de site staat dat er nu al films draaien, beetje vreemd.
Nu staat er ook testquote:Op vrijdag 8 maart 2013 06:54 schreef afsje het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd.. Kunnen we in ieder geval éindelijk in ons eigen stadje naar de bioscoop
Maar ik zie op de site helemaal nergens staan dat er al films draaien? Haha..
Alde Mert of Central. Ik zou voor het eerste gaan.quote:Op maandag 11 maart 2013 15:04 schreef Klonk het volgende:
Vrijdag naar bertje vis toe in de maaspoortwil voor die tijd ergens lekker eten in de binnenstad. Maar heb geen zin in een schransfestijn bij de wokchinees maar ook geen bok in een `hoe vond u de biefstuk, nou met moeite' restaurant. Iemand een ideetje waar ik wel lekker kan eten?
de panquote:Op maandag 11 maart 2013 15:04 schreef Klonk het volgende:
Vrijdag naar bertje vis toe in de maaspoortwil voor die tijd ergens lekker eten in de binnenstad. Maar heb geen zin in een schransfestijn bij de wokchinees maar ook geen bok in een `hoe vond u de biefstuk, nou met moeite' restaurant. Iemand een ideetje waar ik wel lekker kan eten?
Ik zou voor de tweede gaan.quote:Op maandag 11 maart 2013 16:15 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
Alde Mert of Central. Ik zou voor het eerste gaan.![]()
Ooh en ik ga donderdag, ben benieuwd.
Bij de Luif in de Maaspoort is het ook lekker eten.quote:Op maandag 11 maart 2013 15:04 schreef Klonk het volgende:
WTF!quote:Op maandag 11 maart 2013 20:25 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Je zou toch verwachten dat ze bij de 2 Brüder een beetje Duits kunnen. Gebruiken ze google-translate in hun nieuwsbrief ofzo?
[ afbeelding ]
OMGquote:Op maandag 11 maart 2013 20:25 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Je zou toch verwachten dat ze bij de 2 Brüder een beetje Duits kunnen. Gebruiken ze google-translate in hun nieuwsbrief ofzo?
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 11 maart 2013 20:25 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[ afbeelding ]
ja, maar wat is er vaker dan een keer?quote:Op maandag 11 maart 2013 22:07 schreef Klonk het volgende:
Vis fressen und vaker als één keer. Is toch volkomen duidelijk...
Daar lijkt het wel op, jaquote:Op maandag 11 maart 2013 23:33 schreef fratsman het volgende:
Volgens mij is de tekst gewoon door google translate gehaald en hebben ze er verder niks mee gedaan.
Ald Venlo is erg lekker, de Haen ook prima te doen. Evt. Gaudi, maar zal wel druk zijn met de bios voor de deur.quote:Op maandag 11 maart 2013 15:04 schreef Klonk het volgende:
quote:Op dinsdag 12 maart 2013 19:43 schreef Klonk het volgende:
ik heb nu al 5 suggesties![]()
is het nou zo moeilijk om een beetje dezelfde mening te hebben
Daar ben ik nog nooit geweestquote:
Tja, heb slechte ervaringen met de Pan.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:22 schreef -niemand- het volgende:
[..]
ga haten dan
prima tent voor dat geld. het is niet modern ofzo maar wel lekker
Daar moet ik je gelijk in gevenquote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:27 schreef fratsman het volgende:
[..]
Tja, heb slechte ervaringen met de Pan.Voor hetzelfde geld kun je net zo goed bij Schell eten en is de bediening/leiding vriendelijker.
Die ervaring heb ik inderdaad ook gemaakt. Maar elke keer als ik er voorbij kom zit 't in "de Pan" helemaal vol en bij "Schell" altijd plaats zat.quote:
ga straks de menu kaarten wel eens bekijkenquote:Op dinsdag 12 maart 2013 21:48 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Ik ben dan ook niet geheel objectief.
Hou er rekening mee dat je bij de Alde Mert niet kunt reserveren! (toch, Kapitein_Schavuit?)quote:Op woensdag 13 maart 2013 06:22 schreef Klonk het volgende:
[..]
ga straks de menu kaarten wel eens bekijken
Maar van wat ik nu gezien heb wordt het of de alde mert of central
Klopt (helaas).Althans, pas vanaf 8 personen.quote:Op woensdag 13 maart 2013 12:35 schreef fratsman het volgende:
[..]
Hou er rekening mee dat je bij de Alde Mert niet kunt reserveren! (toch, Kapitein_Schavuit?)
Wij gaan in het asperges-seizoen altijd zo van "AlsermaarplaatsisAlsermaarplaatsisAlsermaarplaatsis..." richting Alde Mert.quote:Op woensdag 13 maart 2013 15:49 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
Klopt (helaas).Althans, pas vanaf 8 personen.
en als ik nou zeg dat ik klonk van FOK! ben, geen uitzondering mogelijk?quote:Op woensdag 13 maart 2013 15:49 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
Klopt (helaas).Althans, pas vanaf 8 personen.
Ik ga daar niet over.quote:Op woensdag 13 maart 2013 17:10 schreef Klonk het volgende:
[..]
en als ik nou zeg dat ik klonk van FOK! ben, geen uitzondering mogelijk?
is het erg druk bij jullie als er grote namen spelen in de maaspoort?quote:Op woensdag 13 maart 2013 17:14 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
Ik ga daar niet over.Ik zorg wel dat het smaakt.
Ik heb er geen zicht op wanneer er grote namen staan, maar meestal is het rond 18/19 uur wel druk met theaterbezoekers.quote:Op woensdag 13 maart 2013 17:15 schreef Klonk het volgende:
[..]
is het erg druk bij jullie als er grote namen spelen in de maaspoort?
da´s nou ook de tijd die wij in gedachte haddenquote:Op woensdag 13 maart 2013 17:16 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
Ik heb er geen zicht op wanneer er grote namen staan, maar meestal is het rond 18/19 uur wel druk met theaterbezoekers.
Gewoon om 17.00 gaan en "doe maar rustig aan hoor." aan de keuken door laten geven.quote:Op woensdag 13 maart 2013 17:18 schreef Klonk het volgende:
[..]
da´s nou ook de tijd die wij in gedachte hadden
Of gewoon om 18 uur komen en zeggen dat je om 20 uur in de Maaspoort moet zijn.quote:Op woensdag 13 maart 2013 17:19 schreef fratsman het volgende:
[..]
Gewoon om 17.00 gaan en "doe maar rustig aan hoor." aan de keuken door laten geven.
je wilt mij niet 3 uur in een restaurant laten zitten, ik ken kindjes die daar beter in zijn dan ikquote:Op woensdag 13 maart 2013 17:19 schreef fratsman het volgende:
[..]
Gewoon om 17.00 gaan en "doe maar rustig aan hoor." doorgeven.
en dan om 5 voor 8 het eten op tafel krijgenquote:Op woensdag 13 maart 2013 17:20 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
Of gewoon om 18 uur komen en zeggen dat je om 20 uur in de Maaspoort moet zijn.
Echt? Ik vind dat heerlijk! Lekker langzaam. Goed glas wijn erbij. Wij zijn vaker de laatste in restaurants. Bij sommige blijf je dan nog een paar uur met de leiding nababbelen, terwijl anderen heel demonstratief gaan "opruimen"quote:Op woensdag 13 maart 2013 17:27 schreef Klonk het volgende:
[..]
je wilt mij niet 3 uur in een restaurant laten zitten, ik ken kindjes die daar beter in zijn dan ik
dat lukt je bij mij alleen met ductape, heel erg veel en sterke ductapequote:Op woensdag 13 maart 2013 17:35 schreef fratsman het volgende:
[..]
Echt? Ik vind dat heerlijk! Lekker langzaam. Goed glas wijn erbij. Wij zijn vaker de laatste in restaurants. Bij sommige blijf je dan nog een paar uur met de leiding nababbelen, terwijl anderen heel demonstratief gaan "opruimen"
Philippe is daar goed in, naborrelen met zinn gasten tot verplicht sluiten om 02.00 uur.quote:Op woensdag 13 maart 2013 17:35 schreef fratsman het volgende:
[..]
Echt? Ik vind dat heerlijk! Lekker langzaam. Goed glas wijn erbij. Wij zijn vaker de laatste in restaurants. Bij sommige blijf je dan nog een paar uur met de leiding nababbelen, terwijl anderen heel demonstratief gaan "opruimen"
quote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:03 schreef Klonk het volgende:
Ondanks alle goede raad is het door tijdgebrek de frietkraam in Belfeld geworden. Zit nu in de maaspoort en het is afgeladen vol. Volgens mij is half venlo hier
Mijn achterbuurman. Geweldige man indd.quote:Op woensdag 13 maart 2013 17:54 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
Philippe is daar goed in, naborrelen met zinn gasten tot verplicht sluiten om 02.00 uur.Heerlijke vent.
Een 13-15 jarige jongen met capuchon.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:02 schreef fratsman het volgende:
Timco in Winkelcentrum Vastenavondkamp overvallen. Vorige week zaterdag de DA al... Heb ik al eens "achterbuurt" gezegd?
't zal wel weer een bontkraagje zijn geweest. En aangezien 75% van het Vastenavondkamp uit bontkraagjes bestaat vinden ze die never nooit meer terug.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:27 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
Een 13-15 jarige jongen met capuchon.
De hele Deken van Oppensingel staat in het zicht van camera's inclusief het park. Maar als je om 6 uur gaat inbreken en het lukt faal je toch ook als museum.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 09:58 schreef fratsman het volgende:
[..]
Staat er geen camera daar op die hoek keulsepoort?
Serieus?quote:Op vrijdag 22 maart 2013 10:00 schreef Klonk het volgende:
drie maal raden waar ik vanmiddag op mijn vrije middag naar toe wou gaan
jaquote:
Oke.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 10:01 schreef Klonk het volgende:
[..]
ja
verborgen kant van mij, kom daar graag, hou erg van abstracte kunst
ik kom daar ook niet elke week ofzo, maar hou wel van kunst waar je je fantasie bij moet gebruiken of waar je niet gelijk ziet wat de kunstenaar ermee bedoelde.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 10:03 schreef fratsman het volgende:
[..]
Oke.Ik kan daar helemaal niks mee. Zie er ook niks in. Ik was op de basisschool tijdens de jaarlijkse excursie altijd de eerste die riep "wanneer gaan we naar het Goltziusmuseum?!?"
Echt?!?quote:Op vrijdag 22 maart 2013 19:39 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Hulde aan het nieuw aangelegde fietspad tussen de spoorbrug en de berekuil. Eindelijk asfalt ipv losliggende tegels.
En geen grote bocht meer, maar 1 rechte weg vanaf de brug. Nu nog de zwervers van de brug afhalen.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 19:52 schreef fratsman het volgende:
[..]
Echt?!?Binnenkort maar weer eens naar Blerick fietsen dan!
Zolang die nachtopvang daar ligt zal dat niet snel veranderen.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 20:08 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
En geen grote bocht meer, maar 1 rechte weg vanaf de brug. Nu nog de zwervers van de brug afhalen.
Zou ik wel op tijd doen als ik jou was. op sommige punten komt ook de 10km voorbij en die begint al eerder. Dus als je dat 's ochtends om 10.00 doet zal dat geen problemen opleveren.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 20:24 schreef Maxbet het volgende:
Ik wil eigenlijk voordat de renners van start gaan op de fiets de route doen van de Venloop, lijkt me toch dat dat gewoon zou moeten kunnen?
Of zijn er stukken waar je met de fiets niet doorheen kan/mag?
iedereen blijft binnen met dit kutweer.quote:Op zondag 24 maart 2013 15:14 schreef fratsman het volgende:
Wauw, nog niemand die zit te kankeren dat ie door de Venloop nergens heen kan?
was bij mij kantje boord zat bijna ingesloten in Tegelen.quote:Op zondag 24 maart 2013 15:14 schreef fratsman het volgende:
Bus kwam niet opdagenquote:Op zondag 24 maart 2013 15:14 schreef fratsman het volgende:
Yupquote:Op zondag 24 maart 2013 15:48 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Zijn/Waren de winkels eigenlijk open in de binnenstad?
Kan het zo snel niet vinden maar las gisteren ergens dat alles gewoon open is. Je moest wel rekening houden met dat je niet overal zomaar kunt lopen. (gohquote:Op zondag 24 maart 2013 15:49 schreef fratsman het volgende:
[..]
Serieus? Het centrum is onbereikbaar voor fiets- en autoverkeer!
Ik moest juist naar Tegelen maar dat lukte nietquote:Op zondag 24 maart 2013 15:21 schreef Klonk het volgende:
[..]
was bij mij kantje boord zat bijna ingesloten in Tegelen.
Thank god heb ik toevallig vrijdag vrij.quote:Op zondag 24 maart 2013 15:58 schreef fratsman het volgende:
Oh ja, vrijdag weer "Karfreitag" Venloverstopt.
Ik kon gewoon het parcours oversteken met de auto rond de middagquote:Op zondag 24 maart 2013 15:14 schreef fratsman het volgende:
ik mag vrijdag zowel het centrum van Venlo als het centrum van Roermond inquote:Op zondag 24 maart 2013 23:32 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
Thank god heb ik toevallig vrijdag vrij.![]()
Was trouwens vandaag rustig in de stad. Helemaal in vergelijking met vorig jaar, toen we het terras vol hadden zitten.
Sterkte!quote:Op zondag 24 maart 2013 23:41 schreef Klonk het volgende:
[..]
ik mag vrijdag zowel het centrum van Venlo als het centrum van Roermond in
Lucky you!quote:
gewoon de hitlergroet doen terwijl je keihard "NEIIINNNN''!!!!!! brult, snappen ze vast het bestequote:Op donderdag 28 maart 2013 14:47 schreef fratsman het volgende:
Ik ga er lekker de hele dag tussen staan."Entschuldigung, aber ist das Spiel auf Deeeuuuutsch?!?"
Tjongejonge Klonk, wat een haat tegen onze oosterburen! Ik heb veel liever een Duitse feestdag dan dadelijk weer wekenlang alleen maar Hollanders die voornamelijk "kijken"quote:Op donderdag 28 maart 2013 14:50 schreef Klonk het volgende:
[..]
gewoon de hitlergroet doen terwijl je keihard "NEIIINNNN''!!!!!! brult, snappen ze vast het beste
geintjequote:Op donderdag 28 maart 2013 14:54 schreef fratsman het volgende:
[..]
Tjongejonge Klonk, wat een haat tegen onze oosterburen! Ik heb veel liever een Duitse feestdag dan dadelijk weer wekenlang alleen maar Hollanders die voornamelijk "kijken"
Een FRS?!?quote:Op donderdag 28 maart 2013 14:58 schreef MPG het volgende:
Mja, das wel een voordeel aan die Pruuse, die laten de eurootjes tenminste nog rollen in de stad.
Ik was laatst bij een FRS ergens in holland, was er een kerel aan de kassa die ze op zijn flikker kreeg. Het personeel vond dat hij wel erg vaak films kwam ruilen, en zei dat hij beter een abonnement op de videotheek kon nemen.
Utrecht, HC.quote:
Dat was Sounds.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 15:21 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Vroeger (zei Opa), zo halverwege jaren 80, had je op de hoek van de Jodenstraat en de Heilige Geeststraat ook een platenzaakje. Weet iemand daar toevallig de naam nog van? Had het er nog over met iemand. Ik dacht zelf "Odeon" of zoiets. Iemand?
Oef, nog vroeger? Nee dat durf ik niet te zeggen.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 20:30 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Nee, vroeger. Jaren 80 lag er een platenzaakje op de hoek waar nu Stick 'n Strings ligt. Sounds heeft daar later in de jaren 90 ook nog gezeten met een filiaaltje inderdaad.
Zullen wel de paasvuren zijn uit het oosten. Trekt allemaal deze kant op.quote:Op maandag 1 april 2013 01:58 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Hangt er bij jullie trouwens ook zo'n enorme brandlucht? Lijkt hier wel alsof de halve binnenstad in de fik staat. Of iemand hier in de buurt heeft z'n openhaard maar weer eens aangezwingelt i.v.m. het heerlijke paasweer.
ik voel me als geboren en getogen Drenthenees helemaal thuisquote:Op maandag 1 april 2013 03:10 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
Zullen wel de paasvuren zijn uit het oosten. Trekt allemaal deze kant op.
Ziet er goed uit!twitter:gemeentevenlo twitterde op donderdag 04-04-2013 om 11:44:57Vleesplein krijgt nog dit jaar een complete facelift. Ook C&A vernieuwt haar gevel en krijgt nieuwe entree. http://t.co/ojvWRSAomi reageer retweet
Hehe dat werd tijd.quote:Op donderdag 4 april 2013 11:57 schreef fratsman het volgende:
Ziet er goed uit!twitter:gemeentevenlo twitterde op donderdag 04-04-2013 om 11:44:57Vleesplein krijgt nog dit jaar een complete facelift. Ook C&A vernieuwt haar gevel en krijgt nieuwe entree. http://t.co/ojvWRSAomi reageer retweet
Dat ze daar een fatsoenlijke winkel in doen.quote:Op donderdag 4 april 2013 12:03 schreef fratsman het volgende:
Ben benieuwd of het alleen die kant is. Het oude Hema-pand mag wat mij betreft ook tegen de vlakte.
Dat complete pand moet gestript worden en een fatsoenlijke gevel krijgen. Tyfuslelijke jaren 60/70/wederopbouw aluminium/plastic rommel.quote:Op donderdag 4 april 2013 16:42 schreef Joysa het volgende:
[..]
Dat ze daar een fatsoenlijke winkel in doen.
ja maar.. ja maar.. leuke winkels in venloquote:Op donderdag 4 april 2013 16:45 schreef fratsman het volgende:
[..]
Dat complete pand moet gestript worden en een fatsoenlijke gevel krijgen. Tyfuslelijke jaren 60/70/wederopbouw aluminium/plastic rommel.
Hup dan. En die dumpwinkel moet er uit.quote:Op donderdag 4 april 2013 16:46 schreef Joysa het volgende:
[..]
ja maar.. ja maar.. leuke winkels in venlo
Primark?quote:Op donderdag 4 april 2013 16:47 schreef fratsman het volgende:
[..]
Hup dan. En die dumpwinkel moet er uit.
quote:Op donderdag 4 april 2013 16:49 schreef fratsman het volgende:
[..]
De geruchten voor Primark zijn nieuwe gedeelte Maaspoort.
JA HEUJ. maak mich gek jong.quote:Op donderdag 4 april 2013 16:51 schreef fratsman het volgende:
[..]
Ho ho! Geruchten he. Er is nog niks officieel. Net als de Ikea.
Heb er ooit nog gewerkt. En dan kwam je 's morgens vroeg de personeelsingang binnen en dan waren de bakkers boven al verse broden en taarten aan het bakken...hmmmm...quote:Op donderdag 4 april 2013 16:45 schreef fratsman het volgende:
[..]
Dat complete pand moet gestript worden en een fatsoenlijke gevel krijgen. Tyfuslelijke jaren 60/70/wederopbouw aluminium/plastic rommel.
Hema was vroeger een fijne winkel ja.quote:Op donderdag 4 april 2013 20:34 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Heb er ooit nog gewerkt. En dan kwam je 's morgens vroeg de personeelsingang binnen en dan waren de bakkers boven al verse broden en taarten aan het bakken...hmmmm...
![]()
Maar het is inderdaad een oerlelijk pand, ook aan de binnenkant.
Jammer trouwens dat die fietsenstalling onder de C&A niet doorgaat.
Zag het inderdaad ook op Facebook staan. De jongen wie z'n oma overvallen was heeft zelf nog geüpdate dat z'n oma overleden is, dus 't zal toch wel waar zijn, maar kan er verder inderdaad ook niks over vinden.quote:Op zondag 7 april 2013 22:24 schreef fratsman het volgende:
Er gaat een raar verhaal rond op Facebook. Zou gistermiddag een bejaarde vrouw door bontkraagjes zijn overvallen in de buurt van het Julianapark. Daders zijn gevlogen, en die vrouw schijnt te zijn overleden, maar je vind niks terug in de media... Weet iemand meer?
Mocht dat verhaal in zijn geheel kloppen was het allang naar buiten gekomen. Sowieso was er dan een groot onderzoek geweest in het park, was de media op de hoogte gebracht etc. Gewoonweg weer zo'n dom berichtje op Hyve... Uh Facebook.quote:Op zondag 7 april 2013 22:24 schreef fratsman het volgende:
Er gaat een raar verhaal rond op Facebook. Zou gistermiddag een bejaarde vrouw door bontkraagjes zijn overvallen in de buurt van het Julianapark. Daders zijn gevlogen, en die vrouw schijnt te zijn overleden, maar je vind niks terug in de media... Weet iemand meer?
Dééét is de Kwas!twitter:jocusvenlo twitterde op maandag 08-04-2013 om 20:38:20Heit van de naold: Vastelaovesgezelschap "de Kwas" verzörg de Boerebroelóf 2014! Perfietsia en vuuël plezeer gewins! reageer retweet
En 2 en 3 zijn al gesloopt (M&M gebouw aan de Sloterbeekstraat en de Roestflat).quote:Op maandag 8 april 2013 18:41 schreef Ruder het volgende:
Mensen verzinnen steeds gekkere manieren om op Facebook aandacht te krigen...
Over het Vleesplein: Het oude Hema pand moet echt gesloopt worden anders wordt het nooit wat met dit plein...
Op 1 in de top 3 van lelijkste gebouwen in Venlo
Nu de Maasboulevard nogquote:Op dinsdag 9 april 2013 10:37 schreef fratsman het volgende:
[..]
En 2 en 3 zijn al gesloopt (M&M gebouw aan de Sloterbeekstraat en de Roestflat).Dus nog maar eentje, gemeente!
In het Gat wordt dit jaar nog een appartementencomplex neergezet, die panden aan de brug komt ook dit jaar nog de nachtopvang (of was het nou dag?) voor de daklozen geopend, dus dan zal het wel een en ander worden opgeknapt.quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:29 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Dat ze het "Gat van Van Wylick" maar eens opvullen, dat ligt geloof ik al 70 jaar leeg. Of die lelijke panden naast het in aanbouw zijnde nieuwe stadskantoor.
Belachelijk dat dat zo lang geduurd heeft.quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:29 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Dat ze het "Gat van Van Wylick" maar eens opvullen, dat ligt geloof ik al 70 jaar leeg.
Gaat dat überhaupt nog wel door? Heb daar eigenlijk niets meer over gehoord nadat er in 2010 plannen voor gemaakt werden.quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:55 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
In het Gat wordt dit jaar nog een appartementencomplex neergezet
Ik heb begin dit jaar nog wat over die plannen gelezen. Dus volgens mij gaat het dit jaa wel gebeuren.quote:Op woensdag 10 april 2013 16:25 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Gaat dat überhaupt nog wel door? Heb daar eigenlijk niets meer over gehoord nadat er in 2010 plannen voor gemaakt werden.
[ afbeelding ]
Voor de rest ben ik het wel met je eens, Venlo is er wat dat betreft behoorlijk op vooruit gegaan. Nu ook weer in het gebied tussen de peperstraat en de bolwaterstraat.
Whutquote:Op woensdag 10 april 2013 16:33 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Alleen die tunnel bij het station, die flauwe bocht die erin zit blijkt toch voor veel automobilisten nog iets te moeilijk.
Er is al amper plek bij ons op de parkeerplaats en dan moeten er dalijk nog meer auto's bij...quote:Op woensdag 10 april 2013 17:12 schreef MPG het volgende:
Ah, de plannen voor het 'Gat van Van Wylick':
http://www.thuisbijantares.nl/smartsite.net?id=3908
Ze hebben al een paar keer de tunnel voor onderhoud moeten sluiten omdat er weer iemand met z'n auto tegen de muur had gezeten. Laatst ging voor mij ook al iemand dwars over de weg omdat ze met de wielen de stoep raakten onder in die bocht. Stonden we gezellig een kwartier stil in de tunnel. Binnenkort gaat 'ie geloof ik alweer dicht voor onderhoud.quote:
Ah, dat ziet er al een stuk beter uit.quote:Op woensdag 10 april 2013 17:12 schreef MPG het volgende:
Ah, de plannen voor het 'Gat van Van Wylick':
http://www.thuisbijantares.nl/smartsite.net?id=3908
Ja, gisteravond was ie weer eens dicht jaquote:Op woensdag 10 april 2013 20:23 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Ze hebben al een paar keer de tunnel voor onderhoud moeten sluiten omdat er weer iemand met z'n auto tegen de muur had gezeten. Laatst ging voor mij ook al iemand dwars over de weg omdat ze met de wielen de stoep raakten onder in die bocht. Stonden we gezellig een kwartier stil in de tunnel. Binnenkort gaat 'ie geloof ik alweer dicht voor onderhoud.
zullen wel dezelfde idioten zijn die toen ook het nieuwe windscherm op de maasbrug hadden vernield.quote:
Het glas op de loopbrug bij de werf is ook stukgeslagenquote:Op woensdag 10 april 2013 22:19 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Zijn ook al sinds deze week een stuk of 4 ruiten kapot op de Stadsbrug. Maar 4, gelukkig.
I noticed that.quote:Op dinsdag 16 april 2013 00:08 schreef eight het volgende:
[..]
Het glas op de loopbrug bij de werf is ook stukgeslagen
Ik weet niet wat het budget is, maar misschien voor iedereen een "Köpke oét de Floddergats" ? Krijg je bij Koops.quote:Op dinsdag 16 april 2013 18:21 schreef Luxuria het volgende:
Binnenkort gaan we met een groep mensen uit het hele land in Venlo een stadswandeling o.i.d. maken.
Als ze weggaan willen we ze iets typisch Venloos meegeven, weten jullie iets leuks?
Ken dat niet naar ziet er wel leuk uit!quote:Op dinsdag 16 april 2013 18:26 schreef fratsman het volgende:
[..]
Ik weet niet wat het budget is, maar misschien voor iedereen een "Köpke oét de Floddergats" ? Krijg je bij Koops.[ afbeelding ]
Loop eens door de Floddergats. Op het hek van Domani zitten diverse köpkes die Venlose "typetjes"uitbeelden (Bäökmoél, Strónsmadam,Jeneverkoeët etc.) en die verkopen ze bij Koops en het museum.quote:Op dinsdag 16 april 2013 18:30 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ken dat niet naar ziet er wel leuk uit!
Is dat typisch Venloos? Waar staat het voor dan? Kan ik dat erbij uitleggen
Moet morgen nog even navragen wat het budget is, is vanuit mijn werk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |