Maar dan zit je nog met de andere stoffen....quote:Op zondag 27 januari 2013 22:13 schreef Pino112 het volgende:
[..]
"Formaldehyde wordt gebruikt in onder andere spaanplaten, MDF, UF-isolatie en textiel (kleding, gordijnen en vitrages)".
Ja dat gaat er dus niet in he. Het is geen allesbrander.
Hoi JMJquote:Op zondag 27 januari 2013 22:19 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Maar dan zit je nog met de andere stoffen....
Een goede kachel kan aardig schoon branden met hoog rendementquote:Op zondag 27 januari 2013 22:19 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Maar dan zit je nog met de andere stoffen....
quote:
Het ligt niet alleen aan de kahel. Ook wat je erin stopt.quote:Op zondag 27 januari 2013 22:20 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Een goede kachel kan aardig schoon branden met hoog rendement
M'n ouders hebben een eigen houthandel, dus we weten wel wat er in gaat en niet in mag.quote:Op zondag 27 januari 2013 22:30 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Het ligt niet alleen aan de kahel. Ook wat je erin stopt.
Zoals pino al zei... Het is geen allesbrander
Zal die sneeuwval voor zaterdag/zondag natte sneeuw zijn of gewoon 'droge' sneeuw gezien de temp?quote:
Dat winterweer van net was alleen de eerste paar dagen zonnig, daarna was het gewoon de hele tijd bewolkt, sneeuw en een gure wind erbij, nee dankje. Dan heb ik het liever hetzelfde weer maar 30 gevoelsgraden warmer.quote:Op zondag 27 januari 2013 19:28 schreef Arcee het volgende:
[..]
Precies, dat is mij ook een raadsel. Mensen die druilerig, regenachtig weer liever hebben dan zonovergoten koud winterweer.
iddquote:
Ik niet, 100 keer liever sneeuw dan regen.quote:Op zondag 27 januari 2013 23:22 schreef alors het volgende:
Dat winterweer van net was alleen de eerste paar dagen zonnig, daarna was het gewoon de hele tijd bewolkt, sneeuw en een gure wind erbij, nee dankje. Dan heb ik het liever hetzelfde weer maar 30 gevoelsgraden warmer.
en wind, dat kan nog wel ff een ding worden, in degaten houden.quote:
Zal me worst zijn eigenlijk, als ik binnen zit. En in de winter zit ik toch bijna altijd binnen.quote:Op zondag 27 januari 2013 23:25 schreef aloa het volgende:
[..]
iddWat heb je aan 10 graden als het met bakken uit de lucht komt en er bijna een storm staat.
Storm mag, maar geen regen a.u.b.
neequote:Op maandag 28 januari 2013 08:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Leuk, de hele week regen dus. Mag ik de sneeuw weer terug?
Had je maar moeten vegen zoals Klonk netjes doetquote:Op maandag 28 januari 2013 09:11 schreef GekkePoes het volgende:
Nu hebben we hier dus een bevroren sneeuwblubbermassa in de straat liggen. De krantenbezorger was 5 minutel langer bezig met de ronde
Was ook mooi geveegd op, maar de buren doen er niets aan, dus na een half uur ligt die blubber door de hele straat. En we hebben geen stoep trouwens.quote:Op maandag 28 januari 2013 09:39 schreef Drassss het volgende:
[..]
Had je maar moeten vegen zoals Klonk netjes doet
Wellicht zaterdag al...quote:Op maandag 28 januari 2013 08:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
laten we het hopenquote:
Dat behoort helaas niet tot de opties.quote:Op maandag 28 januari 2013 08:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Als sneeuw aids is, wat is regen?quote:Op maandag 28 januari 2013 09:47 schreef Specularium het volgende:
Sneeuw is hier ook weg, afgelopen met die aids.
pokken..quote:Op maandag 28 januari 2013 10:38 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Als sneeuw aids is, wat is regen?
Die hebben overwinterd in je huis.quote:Op maandag 28 januari 2013 15:05 schreef mazaru het volgende:
Het had best wel wat langer mogen vriezen, er zijn gewoon nog muggen en vieze, gore, stinkende bromvliegen die naar binnen komen als er wat open staat
Niet in mijn huis. Misschien bij de buren, het kwam zo naar binnen vliegen.quote:Op maandag 28 januari 2013 15:06 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Die hebben overwinterd in je huis.
Ja de buren hebben ook hun ramen open, die zijn daar gewoon weggevlogen.quote:Op maandag 28 januari 2013 15:07 schreef mazaru het volgende:
[..]
Niet in mijn huis. Misschien bij de buren, het kwam zo naar binnen vliegen.
In iedereen z'n huis hoorquote:Op maandag 28 januari 2013 15:07 schreef mazaru het volgende:
[..]
Niet in mijn huis. Misschien bij de buren, het kwam zo naar binnen vliegen.
Goor he? Maar dit was echt zo'n smerige, dikke strontvlieg. Die blijft echt niet onopgemerkt. Ik heb hem de voordeur uitgejaagd. Daar ben ik zo vies van!quote:Op maandag 28 januari 2013 18:01 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
In iedereen z'n huis hoor
Misschien deze mug en vlieg niet, maar wel honderden anderen.
whehehehequote:Op maandag 28 januari 2013 19:07 schreef Adelante het volgende:
Ja hoor, we krijgen vorst op 30 april
twitter:gerardekdom twitterde op maandag 28-01-2013 om 18:21:49Ik wist dat de vorst officieel is verdwenen maar dit slaat alles! #beatrix http://t.co/14ehnjhJ reageer retweet
Es kijke of ie ook op de prinsewagen staat met de optochquote:Op maandag 28 januari 2013 19:09 schreef Klonk het volgende:
en Prins Pils kennende zou het zich kunnen beperken tot vorst aan de grond
wil jij ff voor me kijken, ik ben rond die tijd de provincie uitgevluchtquote:Op maandag 28 januari 2013 19:16 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Es kijke of ie ook op de prinsewagen staat met de optoch
De vorst(in) gaat en de vorst komt.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:07 schreef Adelante het volgende:
Ja hoor, we krijgen vorst op 30 april
Jawel joh, die kutsnil moet ik ook niet hebbenquote:Op dinsdag 29 januari 2013 09:31 schreef Jor_Dii het volgende:
Regen, regen, regen hier in NO Brabant, nee daar wordt je echt vrolijk van
Beetje maarquote:Op dinsdag 29 januari 2013 12:18 schreef Klonk het volgende:
Het is ietwat vochtig in Limburg![]()
Niet vervelend want het is heerlijk zacht buiten
Ach ze strooien rijst dus uitglijden doe je niet.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 15:09 schreef Djeez het volgende:
Ik hoop echt dat het maandag niet glad is. Ik ga dan trouwen, en er komt volk uit Duitsland en België. Dus hopen maar dat Koning Winter nog ff wegblijft
Misschien over de rijstquote:Op dinsdag 29 januari 2013 15:13 schreef Drassss het volgende:
[..]
Ach ze strooien rijst dus uitglijden doe je niet.
En anders moeten ze gewoon met zout strooien ipv rijst.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 15:13 schreef Drassss het volgende:
[..]
Ach ze strooien rijst dus uitglijden doe je niet.
Zoals jij je nu afvraagt waarom mensen nog liever dit dan kou hebben, vraag ik me altijd af wat er zo tof is aan de winterquote:Op dinsdag 29 januari 2013 19:26 schreef INViCTuS het volgende:
Vet relaxed die dooi heefak, wat een kakweer!
Daar word ik godverdomme niet zo ZEIKNAT vanquote:Op dinsdag 29 januari 2013 19:35 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zoals jij je nu afvraagt waarom mensen nog liever dit dan kou hebben, vraag ik me altijd af wat er zo tof is aan de winter
Ditquote:Op dinsdag 29 januari 2013 19:41 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Daar word ik godverdomme niet zo ZEIKNAT vanen het kost minder moeite met fietsen omdat het dan meestal minder had waait.
Ik heb als bijbaantje bezorger op de scooter, dus nee. Ik heb 100x liever dit.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:16 schreef kepler het volgende:
[..]
Dit
Mensen die dit beter weer vinden dan afgelopen winterperiode komen blijkbaar nooit buiten, en al helemaal niet op de fiets
Mwoah, ik wil niet ziek worden nog. Maar de handschoenen en sjaal kunnen wegquote:
Watje...quote:Op dinsdag 29 januari 2013 21:10 schreef Adelante het volgende:
[..]
Mwoah, ik wil niet ziek worden nog. Maar de handschoenen en sjaal kunnen weg
Preciesquote:
Ik zou er "snol" van maken.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 21:29 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Precies
Maar sneeuw is snil. Wat wordt zon dan? Znol? Snol?![]()
Och, de winters zijn hier over het algemeen gematigd van aard. En ik ben meestal geen koukleumquote:Op dinsdag 29 januari 2013 21:31 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat moet in januari helemaal niet kunnen. Het is winter.
quote:Op dinsdag 29 januari 2013 21:40 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik zou er "snol" van maken.
"Goh, wat een fijn snolletje. Even lekker een half uurtje in liggen"
[..]
Och, de winters zijn hier over het algemeen gematigd van aard. En ik ben meestal geen koukleum
Zal wel een windkrachtje 9 ofzo worden. Meestal valt het niet zwaarder uit en dus valt het dan toch weer tegenquote:Op dinsdag 29 januari 2013 21:45 schreef aloa het volgende:
Gaat wel een aantal keer stormen deze week. Vooral zaterdag.
[ afbeelding ]
Doe dan maar een sneeuwdump en daarna weer volop de winter inquote:Op dinsdag 29 januari 2013 22:06 schreef INViCTuS het volgende:
Zaterdag wellicht een regen of sneeuwdump, of combinatie van die 2volgend weekend temperaturen rond nul?
[ afbeelding ]
van binnen zitten word je ziek. je maakt elkaar allemaal ziek. Buiten zijn , ook bij -20quote:Op dinsdag 29 januari 2013 21:27 schreef INViCTuS het volgende:
Van het weer word je per definitie ook niet ziek, dat zit gewoon tussen de oren
Schiphol zit al op windkracht 7quote:Op dinsdag 29 januari 2013 22:17 schreef Againzender het volgende:
Stevige wind met vlagen in Amsterdam Slotervaart trouwens
je hoort hier de windstoten door de populieren komen, mooi geluidquote:
Ik hoor het hier ook al om het huis heen fluitenquote:Op dinsdag 29 januari 2013 22:30 schreef Againzender het volgende:
[..]
je hoort hier de windstoten door de populieren komen, mooi geluid
Je woont in Nederland hequote:Op woensdag 30 januari 2013 00:14 schreef Franknfurter het volgende:
Zolang het 7 februari maar windstil en sneeuwvrij is, dan moet ik een vliegtuig hebben dus geen zin in vertraging. Voor de rest: of volle bak zomer, of volle bak winter, maar niet van dit kwakkelweer.
jaquote:Op woensdag 30 januari 2013 00:15 schreef Franknfurter het volgende:
[..]
Ja ik blijf hoop hebben
Sneu he
Vorig jaar was het steenkoud op 7 februari.quote:Op woensdag 30 januari 2013 00:14 schreef Franknfurter het volgende:
Zolang het 7 februari maar windstil en sneeuwvrij is, dan moet ik een vliegtuig hebben dus geen zin in vertraging. Voor de rest: of volle bak zomer, of volle bak winter, maar niet van dit kwakkelweer.
Dat we net twaalf ijsdagen achter de rug hebben, ben je al vergeten?quote:Op dinsdag 29 januari 2013 21:44 schreef beantherio het volgende:
Ik vind deze winter onrechtvaardig. Ik kan slecht tegen de warmte, en nu het eindelijk een seizoen is waarin het koud moet zijn is het ineens warm. Dat is niet eerlijk: het hoort koud te zijn.
Beste woei, inderdaad.quote:Op woensdag 30 januari 2013 00:47 schreef minthy het volgende:
Het begint hier (omgeving Ommen/Hardenberg) ineens flink te waaien
Inmiddels ook alweer gestoptquote:
Zomerjas kan prima nu, als je gaat lopen zelfs zonder.quote:Op woensdag 30 januari 2013 06:54 schreef Klonk het volgende:
absurd gevoel als je nu naar buiten loopt dikke 20 graden warmer dan een week geleden
ga dadelijk idd maar eens de korte wielerbroek pakken voor mijn dagelijkse rondje jaquote:Op woensdag 30 januari 2013 06:59 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Zomerjas kan prima nu, als je gaat lopen zelfs zonder.
Om 23:00 toch een dunne fleece onder de zomerjas gehad hoor, want met die wind is een beetje bescherming wel prettig.quote:Op woensdag 30 januari 2013 06:59 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Zomerjas kan prima nu, als je gaat lopen zelfs zonder.
Laat hem zelf een stukje gaan hardlopenquote:Op woensdag 30 januari 2013 08:52 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat een tyfusweer"ga a.s. woensdag maar weer een stukje proberen hard te lopen.." zei de fysio
Ik zag gisteren een rij voor de autowasstraat, terwijl het regendequote:Op woensdag 30 januari 2013 09:24 schreef Kper_Norci het volgende:
Pekel spoelt wel lekker van de wagen zo
Van regen wordt de bodem van je auto niet schoon. Die heeft veel te lijden door pekel.quote:Op woensdag 30 januari 2013 09:29 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik zag gisteren een rij voor de autowasstraat, terwijl het regende
Op de sattelietbeelden is mooi te zien dat dit een overgang is tussen hoge en lage bewolking, met een hele duidelijke schaduw.quote:Op woensdag 30 januari 2013 09:59 schreef Adelante het volgende:
Dat hele dunne buienlijntjeLeek wel of de douche open werd gezet buiten, wat een water
Dat was een pittig buitje jaquote:Op woensdag 30 januari 2013 09:59 schreef Adelante het volgende:
Dat hele dunne buienlijntjeLeek wel of de douche open werd gezet buiten, wat een water
Haha, 1 uurtje geleden kam die bui hier in Eindhoven langs. Echt een flinke plons water in eens!quote:Op woensdag 30 januari 2013 10:50 schreef lezzer het volgende:
Sodemieter, hier komt echt een muur van regen naar beneden.
-Noord-Limburg-
Die pluim verschilt echt enorm met die van die van gister. Ik hoop dat dit niet uitkomt, dit is echt van die laffe kou waar je niks mee kunt.quote:Op woensdag 30 januari 2013 10:13 schreef INViCTuS het volgende:
De temperatuur is wel aangenaam, dat geef ik toe, maar die regen en wind komen me inmiddels weer aardig de strot uitvrijdag wordt echt een zeiknatte dag met in de avond en nacht naar zaterdag aardige sneeuwkansen. Met carnaval een voorzichtige terugkeer van de winter...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kijkt naar buiten........aaaaand it's gonequote:
quote:Op woensdag 30 januari 2013 10:13 schreef INViCTuS het volgende:
De temperatuur is wel aangenaam, dat geef ik toe, maar die regen en wind komen me inmiddels weer aardig de strot uitvrijdag wordt echt een zeiknatte dag met in de avond en nacht naar zaterdag aardige sneeuwkansen. Met carnaval een voorzichtige terugkeer van de winter...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
GODVERDOMMEquote:Op woensdag 30 januari 2013 14:15 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooi..... gemaakt op 29 Juliquote:
Ik zag het niet meteen, ik zat al te denken; die data klopt niet en de temperaturen al helemaal nietquote:
Ditquote:
Moest vandaag een stuk door de polder rijden met de auto. Dikke jas aan, het raampje open met een heerlijk muziekje erbij......... genieten!!quote:
In de winter hoort elke dag een ijsdag te zijn.quote:Op woensdag 30 januari 2013 00:22 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dat we net twaalf ijsdagen achter de rug hebben, ben je al vergeten?
Dat vind ik wel weer fijn. Vind het niet fijn om in donker of schemer te rijden.quote:Op woensdag 30 januari 2013 16:59 schreef Toto69 het volgende:
Overigens goed waarneembaar dat het weer aardig langer licht wordt! In ieder geval al een beetje. Over een maand natuurlijk veel beter.
Precies. In het donker naar school en in 't donker terugkomen is ook niet bepaald super..quote:Op woensdag 30 januari 2013 20:27 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Dat vind ik wel weer fijn. Vind het niet fijn om in donker of schemer te rijden.
Het zal ook wel lekker door het stadion waaien daar.quote:Op woensdag 30 januari 2013 20:28 schreef minthy het volgende:
Je waait hier in Zwolle haast van de gallerij
Het vuurwerk ging wel aardig goed de lucht in een tijdje terug, maar toen waaide het nog niet zo hard.quote:Op woensdag 30 januari 2013 20:30 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Het zal ook wel lekker door het stadion waaien daar.
Altijd beter dan dit klote herfstweertwitter:weermanreinier twitterde op woensdag 30-01-2013 om 21:49:04Ik ga er steeds meer in geloven: de winter komt eind volgende week terug. Nieuwe pluim opnieuw iets kouder. reageer retweet
Elke dag een ijsdag is niet mogelijk in Nederland.quote:Op woensdag 30 januari 2013 20:25 schreef beantherio het volgende:
[..]
In de winter hoort elke dag een ijsdag te zijn.![]()
Ongelooflijk wat een takkeweer is het momenteel. Dit is echt de herfst in herhaling.
quote:
ik hoop droog en zonnig. Dan is het op straat lekker gezelligquote:Op donderdag 31 januari 2013 10:01 schreef Paul het volgende:
Enig idee hoe het weer gaat worden met carnaval? Volgend weekend.
Droog na 1 meter sneeuwval bij -30quote:Op donderdag 31 januari 2013 10:01 schreef Paul het volgende:
Enig idee hoe het weer gaat worden met carnaval? Volgend weekend.
Jezus zeg, sterkte.quote:Op donderdag 31 januari 2013 15:50 schreef alors het volgende:
Hier de hele middag al een blauwe lucht en zon.
Vorig jaar was 30 januari een ijsdag, dit jaar was het 13 graden...quote:Op woensdag 30 januari 2013 22:35 schreef Tourniquet het volgende:
Vorig jaar heb ik op 18 februari nog een toertocht geschaatst. Misschien dit jaar weer rond die datum.
Dat was 2010 ofzo, dat we die kutsneeuw in mei nog hadden ongeveerquote:Op donderdag 31 januari 2013 18:54 schreef Straatcommando. het volgende:
Wat er vorig jaar gebeurd is zegt helemaal niets inderdaad. Ik kan me sneeuw in april herinneren. Zie ik ook niet meer snel gebeuren.
Toen was ik in Noorwegen en in Spanje. En op beide plekken in de sneeuw gelopen!quote:Op donderdag 31 januari 2013 20:07 schreef Adelante het volgende:
[..]
Dat was 2010 ofzo, dat we die kutsneeuw in mei nog hadden ongeveer
Dan heeft Adelante een tijdmachine, want zo oud is nog niet volgens mijquote:Op donderdag 31 januari 2013 20:31 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Toen was ik in Noorwegen en in Spanje. En op beide plekken in de sneeuw gelopen!
Van Nederland kan ik me het niet herinneren, wanneer was dat precies dan?
2009/2010 lag (in het noorden sowieso) van eind december tot en met maart ofzo sneeuw ja, verschrikkelijkquote:Op donderdag 31 januari 2013 20:07 schreef Adelante het volgende:
[..]
Dat was 2010 ofzo, dat we die kutsneeuw in mei nog hadden ongeveer
Dat weet ik nog. Heb toen 3 maanden niet over mijn gebruikelijke binnendoor weg kunnen fietsen omdat er ijs/sneeuw op lagquote:Op donderdag 31 januari 2013 20:48 schreef alors het volgende:
[..]
2009/2010 lag (in het noorden sowieso) van eind december tot en met maart ofzo sneeuw ja, verschrikkelijkDe weilanden waren er gewoon diarreebruin van
Ik begon toen in december met rijlessenquote:Op donderdag 31 januari 2013 20:48 schreef alors het volgende:
[..]
2009/2010 lag (in het noorden sowieso) van eind december tot en met maart ofzo sneeuw ja, verschrikkelijkDe weilanden waren er gewoon diarreebruin van
Ik ben die winter twee keer in twee dagen (vlak voor de deur) op m'n plaat gegaan met de fiets. Daarna had ik er genoeg van en ben drie maanden met de bus gegaan...quote:Op donderdag 31 januari 2013 20:54 schreef Karelnoord het volgende:
[..]
Dat weet ik nog. Heb toen 3 maanden niet over mijn gebruikelijke binnendoor weg kunnen fietsen omdat er ijs/sneeuw op lag.
Dat je weer ziek wordt en aan het bed gekluisterd blijft? Rare wensen heb jij hoorquote:Op donderdag 31 januari 2013 21:30 schreef beantherio het volgende:
Nog een berichtje van 2 maart 2005: Zware sneeuwval teistert Nederland
Dat herinner ik me nog goed. Ik was in die periode ziek en toen lag ik thuis terwijl er buiten iets van 40 cm sneeuw lag en het -14 vroor. Zo'n beetje al het verkeer lag toen plat: midden in de stad was het toen helemaal stil. Dat was echt streng winterweer in een periode dat de lente al had moeten beginnen.![]()
Hopelijk krijgen we dat dit jaar weer.
Vorig jaar was het tot half februari nog volop winterquote:Op donderdag 31 januari 2013 21:47 schreef Lemans24 het volgende:
En verder kan ik wel leven met een weekje met overdag twee graden en 's nachts wat licht vorst hoor. Echte kou, zoals half januari, komt er toch niet meer
Op een dergelijke post heb ik net nog gereageerd: vorig jaar was 30 januari een ijsdag, dit jaar was het 13 graden boven nul. Je moet voor een dikke ijsvloer op 10 februari eerst wel twee weken matige tot strenge vorst hebben. En dat gaat niet gebeuren per vandaag.quote:Op donderdag 31 januari 2013 23:17 schreef kepler het volgende:
[..]
Vorig jaar was het tot half februari nog volop winterVolgens mij stond ik op 10 februari ofzo nog op de schaats
Volgens mij lag die punt in de Waddenzee, dus dat is dan niet zo gek als die warmer is dan de restquote:Op donderdag 31 januari 2013 23:25 schreef alors het volgende:
De pluim van buienradar voor Noord-NL is veel milder dan die van de rest.
Kunnen sowieso flinke verschillen in de regio's zittenquote:Op vrijdag 1 februari 2013 07:46 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Volgens mij lag die punt in de Waddenzee, dus dat is dan niet zo gek als die warmer is dan de rest
En toen ging ie onder...quote:Op vrijdag 1 februari 2013 17:20 schreef Fredo55 het volgende:
Eindelijk droog hier, zon komt er zelfs voorzichtig bij.
Dat was dinsdagavond ofzo, is gewoon gebeurd.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 17:45 schreef Dven het volgende:
Van het weekend hier 18 graden. Wat is er met de verwachting gebeurd dat het in Nederland wel eens een warmterecord kon worden?
Dat was voor de nacht. Volgens mij was de verwachting dat het er ook voor de dag ging komen. Maar als ik devooruitzichten nu zie..quote:Op vrijdag 1 februari 2013 17:47 schreef alors het volgende:
[..]
Dat was dinsdagavond ofzo, is gewoon gebeurd.
Het waren de warmste 29 en 30 januari ooit. En toevallig vielen de maximumtemperaturen in de nacht.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 17:50 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat was voor de nacht. Volgens mij was de verwachting dat het er ook voor de dag ging komen. Maar als ik devooruitzichten nu zie..
..word ik er verdrietig vanquote:Op vrijdag 1 februari 2013 17:50 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat was voor de nacht. Volgens mij was de verwachting dat het er ook voor de dag ging komen. Maar als ik devooruitzichten nu zie..
Das waar, maar het water is wel lekker koud nog. Ik denk ook niet dat we nog zullen schaatsen deze winter, maar ik hoop het welquote:Op donderdag 31 januari 2013 23:32 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Op een dergelijke post heb ik net nog gereageerd: vorig jaar was 30 januari een ijsdag, dit jaar was het 13 graden boven nul. Je moet voor een dikke ijsvloer op 10 februari eerst wel twee weken matige tot strenge vorst hebben. En dat gaat niet gebeuren per vandaag.
twitter:weermanreinier twitterde op vrijdag 01-02-2013 om 20:11:28ECMWF houdt vol: vanaf woensdag toch weer winters met ongetwijfeld ook her en der sneeuwbuien reageer retweet
Hier in huis momenteel 13 graden. En inderdaad, zo koud is het nietquote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:58 schreef Lemans24 het volgende:
'Winters' betekent in dit geval lichte vorst 's nachts, paar graden boven nul overdag. Daar kan ik wel mee leven hoor, duurt hooguit nog een maand en dan is het definitief voorbij
De binnentemperatuur zal daarbij schommelen tussen 10 en 12, vermoed ik. Ik heb liever de 12-14 van nu, maar goed, het is ook slechter geweest met 8-10.
Zou mooi zijn, maar ik geloof er niet in.quote:
Mah dat mag nog wel wat lager hoorquote:Op zaterdag 2 februari 2013 09:23 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]
Met 0 tot weinig neerslag.
Het is in ieder geval een begin.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 09:24 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Mah dat mag nog wel wat lager hoor
-4 in de nacht schiet niet echt op
Dat is er zekerquote:
4.5 graden hier een heel ander koekkie dusquote:Op zaterdag 2 februari 2013 13:27 schreef Dven het volgende:
Hier momenteel een graad of 15. Snel alle ramen open om het huis op te warmen dus
Hier over een paar dagen weer 4 graden. Nog even genieten van vandaag en morgen (rond 18 graden) dusquote:Op zaterdag 2 februari 2013 13:27 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
4.5 graden hier een heel ander koekkie dus
Amai wat een klimaat daar zegquote:Op zaterdag 2 februari 2013 13:29 schreef Dven het volgende:
[..]
Hier over een paar dagen weer 4 graden. Nog even genieten van vandaag en morgen (rond 18 graden) dus
Bijna alle seizoenen kunnen hier in een paar dagen voorbij komenquote:Op zaterdag 2 februari 2013 13:31 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Amai wat een klimaat daar zegen dan maar denken dat het hier erg kon zijn met 10 graden
Van -11 naar +13 in vijf dagen was ook een aardige stunt.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 13:31 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Amai wat een klimaat daar zegen dan maar denken dat het hier erg kon zijn met 10 graden
'tis al bijna maartquote:Op zondag 3 februari 2013 03:45 schreef Lemans24 het volgende:
Ik kijk gewoon naar het gemiddelde, prima temperatuurtje voor februari.
Februari is een korte maand ja, maar voor m'n gevoel duuuuuurt het maar voort. Voor zover mogelijk een nog minder zeggende maand dan januari. Zowel meteorologisch als gevoelsmatigquote:Op zondag 3 februari 2013 04:26 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Het korte maandje ja (bizar eigenlijk), nog maar 25 dagen!
Vind ik ook!quote:Op zondag 3 februari 2013 04:28 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Februari is een korte maand ja, maar voor m'n gevoel duuuuuurt het maar voort. Voor zover mogelijk een nog minder zeggende maand dan januari. Zowel meteorologisch als gevoelsmatigmag hopen dat de lente zo langzaamaan begint door te zetten. Ik hoor 's avonds de vogeltjes al, het word langer licht.. de hoogste tijd dus
liever dat dan zo'n halfzachte net-niet winterprik met natte sneeuw en waterkou
Snap het ook echt niet ; iedereen die ik spreek kan niet wachten tot de temperaturen weer omhoog gaan, dat het weer lekker word om buiten te zijn. Hoe kan je daar nou niet voor zijnquote:
Vind het een prachtseizoen met al zijn hebben en houden, maar nu de sneeuw weg is en het idd langer lucht is mag het snel lente worden. De regen enzo, das kut.quote:Op zondag 3 februari 2013 04:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Snap het ook echt niet ; iedereen die ik spreek kan niet wachten tot de temperaturen weer omhoog gaan, dat het weer lekker word om buiten te zijn. Hoe kan je daar nou niet voor zijnhoe kun je nou in vredesnaam sneeuw en kou boven zo'n weerbeeld plaatsen
sterker nog, uitkijken naar temperaturen onder nul
iedereen z'n ding.. bedoel het zeker niet negatief maar ik kan er met m'n gezonde verstand gewoon niet bij.
Misschien om dat ik gewoon heel veel last heb van de winter, ik krijg hoofdpijn van temperaturen onder de 5 graden(zeker bij een vieze straffe wind) een gigantische loopneus bij het wisselen van ruimtes(zoals buiten/auto/openbaar vervoer) en een muf/slap gevoel bij die lange donkere dagen.
M'n werk word levensgevaarlijk met die aangestampte diarreesneeuw en m'n schoenen worden nat/verneukt door de sneeuw en het zout.(en m'n auto roest harder weg dan een opel in de folder) Ik vind het gewoon een depressief kut-seizoenzeker omdat het doorgaan s vanaf eind september gewoon een grote baggerzooi is die vaak tot aan midden maart duurt. Een half jaar natte koude ellende. Ik moet emigreren als ik het zo lees
Dat het wat vochtig is, is prettig voor de contactlenzen... Die irriteren dan minder.quote:Op zondag 3 februari 2013 09:06 schreef Daywalk3r het volgende:
Vind je het een prachtseizoen met al zijn hebben en houden, maar nu de sneeuw weg is en het idd langer lucht is mag het snel lente worden. De regen enzo, das kut.
Nee joh, dan ga je de winter missen omdat je dankzij de winter nog meer de zomer kan waarderenquote:Op zondag 3 februari 2013 04:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Snap het ook echt niet ; iedereen die ik spreek kan niet wachten tot de temperaturen weer omhoog gaan, dat het weer lekker word om buiten te zijn. Hoe kan je daar nou niet voor zijnhoe kun je nou in vredesnaam sneeuw en kou boven zo'n weerbeeld plaatsen
iedereen z'n ding.. bedoel het zeker niet negatief maar ik kan er met m'n gezonde verstand gewoon niet bij.
Misschien om dat ik gewoon heel veel last heb van de winter, ik krijg hoofdpijn van temperaturen onder de 5 graden(zeker bij een vieze straffe wind) een gigantische loopneus bij het wisselen van ruimtes(zoals buiten/auto/openbaar vervoer) en een muf/slap gevoel bij die lange donkere dagen.
M'n werk word levensgevaarlijk met die aangestampte diarreesneeuw en m'n schoenen worden nat/verneukt door de sneeuw en het zout.(en m'n auto roest harder weg dan een opel in de folder) Ik vind het gewoon een depressief kut-seizoenzeker omdat het doorgaans vanaf eind september gewoon een grote baggerzooi is die vaak tot aan midden maart duurt. Een half jaar natte koude ellende. Ik moet emigreren als ik het zo lees
Sommige mensen, zoals ik, kunnen gewoon slecht tegen de warmte. Bij het minste geringste warme weer krijg ik het benauwd en ik zweet altijd in no-time. Lekker buiten zijn met warm weer is voor mij niet mogelijk. Lekker koud weer is wat dat betreft voor mij heeeerlijk. Ik voel me echt 100x fitter met dat weer.quote:Op zondag 3 februari 2013 04:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen -10 met sneeuw en gemiddeld weer met 10 graden boven nul. Beide niet warm, maar de één veel te koud.quote:Op zondag 3 februari 2013 12:34 schreef beantherio het volgende:
[..]
Sommige mensen, zoals ik, kunnen gewoon slecht tegen de warmte. Bij het minste geringste warme weer krijg ik het benauwd en ik zweet altijd in no-time. Lekker buiten zijn met warm weer is voor mij niet mogelijk. Lekker koud weer is wat dat betreft voor mij heeeerlijk. Ik voel me echt 100x fitter met dat weer.
Zelfs niet op FOK!quote:Op zondag 3 februari 2013 13:05 schreef Dven het volgende:
[ afbeelding ]
Zon die al de hele dag niet tevoorschijn wil komen
Zelfde hier. Jeuk en hoofdpijn door 'mooi' weer. Ik ben veel actiever met fris weer. Het voorjaar vind ik nog wel lekker maar van bijvoorbeeld die 'prachtige zomerdagen' met felle zon word ik echt niet blij. Ik snap wel wat er gezellig aan is: alles is mooi groen, mensen zijn vrolijker, lekker op een terrasje zitten enz.quote:Op zondag 3 februari 2013 12:34 schreef beantherio het volgende:
[..]
Sommige mensen, zoals ik, kunnen gewoon slecht tegen de warmte. Bij het minste geringste warme weer krijg ik het benauwd en ik zweet altijd in no-time. Lekker buiten zijn met warm weer is voor mij niet mogelijk. Lekker koud weer is wat dat betreft voor mij heeeerlijk. Ik voel me echt 100x fitter met dat weer.
haha, hier ook, zodra het boven de 22 graden is kan ik niks meer doen, te warmquote:Op zondag 3 februari 2013 13:07 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Zelfde hier. Jeuk en hoofdpijn door 'mooi' weer. Ik ben veel actiever met fris weer. Het voorjaar vind ik nog wel lekker maar van bijvoorbeeld die 'prachtige zomerdagen' met felle zon word ik echt niet blij. Ik snap wel wat er gezellig aan is: alles is mooi groen, mensen zijn vrolijker, lekker op een terrasje zitten enz.
En vooral niet in Nederland met die hoge luchtvochtigheid.quote:Op zondag 3 februari 2013 13:38 schreef andreas612 het volgende:
[..]
haha, hier ook, zodra het boven de 22 graden is kan ik niks meer doen, te warm
Volgens de voorspellingen wordt het nog beterquote:Op zondag 3 februari 2013 14:06 schreef Lemans24 het volgende:
Klaag klaag klaag.
Ga naar klb ofzo.
Prima weer!
Uitkijken naar de lente, ging het over, volgens mij.quote:Op zondag 3 februari 2013 14:16 schreef pietkanarie het volgende:
Niet klagen over geklaag. Dat kan in klaagbaak
En ik klaag ook niet echt, gewoon een antwoord op de vraag waarom er mensen zijn die niet uitkijken naar de zomer... daarom dus.
Voor jou wel, jaquote:Op zondag 3 februari 2013 14:20 schreef beantherio het volgende:
[..]
Volgens de voorspellingen wordt het nog beter
oh, oke... lente. Dat vind ik nog wel lekker. Maar eerst nog even winter als het kan. Heerlijk, van die koude heldere dagen.quote:Op zondag 3 februari 2013 14:25 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Uitkijken naar de lente, ging het over, volgens mij.
Zomer heb ik minder mee dan lente.
En hoeveel van die ''koude heldere dagen'' hebben we nu gehad? Ik kan ze op 1 hand tellen.quote:Op zondag 3 februari 2013 14:56 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
oh, oke... lente. Dat vind ik nog wel lekker. Maar eerst nog even winter als het kan. Heerlijk, van die koude heldere dagen.
Klopt, die dagen zijn zeldzaam. Maar ze zijn wel het mooist van de winter samen met de sneeuwrijke dagen. Ik ben voorstander van terugkeer van de winter maar dan wel zoals de afgelopen vorstperiode. Die vond ik zeker mooi. En gevoelsmatig is het nu veel kouder dan de afgelopen weken toen het kouder was.quote:Op zondag 3 februari 2013 15:03 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En hoeveel van die ''koude heldere dagen'' hebben we nu gehad? Ik kan ze op 1 hand tellen.
Die dagen kan ik ook waarderen, maar die zijn zo mogelijk nog uitzondelijker dan warme zomerdagen.quote:Op zondag 3 februari 2013 15:14 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Klopt, die dagen zijn zeldzaam. Maar ze zijn wel het mooist van de winter samen met de sneeuwrijke dagen. Ik ben voorstander van terugkeer van de winter maar dan wel zoals de afgelopen vorstperiode. Die vond ik zeker mooi. En gevoelsmatig is het nu veel kouder dan de afgelopen weken toen het kouder was.
http://www.powned.tv/nieuws/tech/2013/02/het_wordt_weer_koud.htmlquote:Op zondag 3 februari 2013 14:56 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
oh, oke... lente. Dat vind ik nog wel lekker. Maar eerst nog even winter als het kan. Heerlijk, van die koude heldere dagen.
Mooi. Eens zien of er ook echt wat moois uitkomt (schaatsweer enzo)quote:Op zondag 3 februari 2013 15:37 schreef bbfakir het volgende:
[..]
http://www.powned.tv/nieuws/tech/2013/02/het_wordt_weer_koud.html
Alsof we dat nog niet genoeg gehad hebben... en die combinatie met sneeuw maakt het er ook niet beter op.quote:Op zondag 3 februari 2013 15:49 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Mooi. Eens zien of er ook echt wat moois uitkomt (schaatsweer enzo)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |