daar moet lekker een vutter in duikenquote:Op zaterdag 16 februari 2013 13:47 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ik zit daar ongeveer klem. Dan moet je niet alleen DTB boeken bekijken maar ook de archieven van notarissen enzovoorts. Das teveel gedoe.
toch netjes dat je je stamboom teruggezocht hebt tot 14xxquote:Op zaterdag 16 februari 2013 14:01 schreef De_Kardinaal het volgende:
Die kan dat handschrift waarschijnlijk nog gewoon lezen ook.
Ja net het einde ervan 149X ergens, maar dat is niet meer dan een naam. Ik heb het laatste gedeelte niet zelf gedaan. Dat was een toevalstreffer. Op een gegeven moment splitste de familie bij een bepaalde tak in vier broers die allemaal een andere 'achternaam' hadden gekregen. Iemand van één van die takken deed ook onderzoek en daarom had ik een gedeelte overlap.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 14:08 schreef komrad het volgende:
[..]
toch netjes dat je je stamboom teruggezocht hebt tot 14xx
In de Nederlandse kant kan ik ongeveer terug tot ong. 1680. De Poolse kant moet ik nog eens een keer gaan uitzoekenquote:Op zaterdag 16 februari 2013 13:18 schreef De_Kardinaal het volgende:
Iemand ooit zijn of haar stamboom nagegaan?
Wellicht ook geen toeval dan dat hij die naam heeft gekozen maar dat is gissenquote:Op zondag 17 februari 2013 22:41 schreef Doler12 het volgende:
Gregorius XII einde van de Westers Schisma
Benedictus V, moest weg van keizer Otto
Benedictus IX omkoopschandaal, maar volgens mij is hij teruggekomen
en inderdaad Celestinus V die op eigen wil er mee gestopt is
Een aantal Benedictusen dus, hij heeft zijn naam goed gekozen.![]()
quote:Op maandag 18 februari 2013 19:22 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Hij had toch Kongo-Vrijstaat als eigen speeltje?
Dit soort dingen liet hij in Kongo gebeuren.quote:De handen van kinderen werden afgehakt indien de hoeveelheid rubber die werd opgehaald niet voldeed aan de verwachtingen van Leopold II. De handen werden gerookt en opgestuurd naar de Belgische aannemers ter telling. Per dag werd ongeveer een ton aan afgehakte handen geteld.
Hoe hij Congo in handen kreeg is overigens ook wel een quizvraagje waard: het werd hem (persoonlijk, niet als staatshoofd) als protectoraat geschonken door de internationale gemeenschap, omdat hij al die tijd heeft voorgewend dat hij het gebied en de inheemse bevolking wilde beschermen en civiliseren. Het gebeurde zelfs op voorspraak van extreem progressieve antropologen als de wereldberoemde H.M. Stanley.quote:Op maandag 18 februari 2013 19:26 schreef Polacco het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
Dit soort dingen liet hij in Kongo gebeuren.
Niet slecht, voor 'n Belg.quote:Op maandag 18 februari 2013 19:38 schreef De_Kardinaal het volgende:
Toch geen slechte verdienste. Een heel gebied in je schoot geworpen krijgen en daarvan de vruchten mogen plukken.
quote:Op maandag 18 februari 2013 19:39 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Niet slecht, voor 'n Belg.
Zo, dat is mooi in elkaar gezet. Ik meen dat we over soortgelijke fotoseries nog ergens een topic hebben. Eens zoeken.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 18:39 schreef Cobra4 het volgende:
http://www.themysteryworl(...)ry-48-pics.html#more
Dat is denk ik iets te direct. Het voorbeeld begon met een jongen die niet doorhad dat hij te weinig geld teruggekregen had in de winkel, en het eindigde met een huwelijk met een graaf.(quote:Op zondag 10 maart 2013 15:37 schreef De_Kardinaal het volgende:
De eerste kruistoch was het gevolg van het butterfly effect. De paus riep op tot de kruistocht, maar had niet verwacht dat er veel gehoor aan gegeven zou worden.
Dat heb ik nu niet 1-2-3 paraat.quote:Op zondag 10 maart 2013 15:39 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat is denk ik iets te direct. Het voorbeeld begon met een jongen die niet doorhad dat hij te weinig geld teruggekregen had in de winkel, en het eindigde met een huwelijk met een graaf.()
Het mag dus gerust wat meanderen, en het mag ook gerust obscuur zijn.
F&F / [SC] # 2187 Waar we duimen voor Cattyman!quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |