Niet te geloven en dan nog eens alleen maar een voorwaardelijke straf.quote:Verkrachter (18) niet naar cel vanwege islamitische opvoeding BIRMINGHAME
Bron
Een 18-jarige moslim uit het Engelse Birmingham gaat vrijuit nadat hij een 13-jarig meisje had verkracht. Adil Rashid zei in de rechtbank dat hij op een islamitische school heeft geleerd dat vrouwen waardeloos zijn.
Rashid verklaart dat hij door zijn opvoeding niet wist dat seks met een minderjarige verboden is. "Door mijn opvoeding ben ik niet op de hoogte van de Britse wetten." Dat meldt Daily Mail.
Rechter Michael Stokes veroordeelde de jongen tot een voorwaardelijke straf. "Een gevangenisstraf zou in dit geval meer kwaad dan goed doen." Voor seksuele handelingen met een minderjarige staat drie tot zeven jaar celstraf.
Rashid leerde het meisje kennen via Facebook. Ze spraken af in een hotel in Nottingham waar hij zijn slachtoffer verkrachtte. Vervolgens ging hij naar de moskee om te bidden. Een week daarna werd hij opgepakt.
Dit is niet alleen een schandaal vanwege de lage straf maar vanwege de redenatie voor deze lage straf!quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:20 schreef hexje het volgende:
Hoop dat mensen hier op Fok! eens inzien dat lage straffen niet alleen in Nederland voorkomen.
Dit dus.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:23 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dit is niet alleen een schandaal vanwege de lage straf maar vanwege de redenatie voor deze lage straf!
Soms krijgen in Nederland mensen uit andere culturen lagere straffen ivm hun cultuur of geloof. Dan krijg je meteen hier dat gejank over hoe slecht de Nederlandse rechters zijn. Nederland straft Europees gezien echt niet vreemder of lager.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:23 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dit is niet alleen een schandaal vanwege de lage straf maar vanwege de redenatie voor deze lage straf!
http://www.dailymail.co.u(...)gal-sex-girl-13.htmlquote:Muslim abuser who 'didn't know' that sex with a girl of 13 was illegal is spared jail
A muslim who raped a 13-year-old girl he groomed on Facebook has been spared a prison sentence after a judge heard he went to an Islamic faith school where he was taught that women are worthless.
Adil Rashid, 18, claimed he was not aware that it was illegal for him to have sex with the girl because his education left him ignorant of British law.
Yesterday Judge Michael Stokes handed Rashid a suspended sentence, saying: ‘Although chronologically 18, it is quite clear from the reports that you are very naive and immature when it comes to sexual matters.’
Earlier Nottingham Crown Court heard that such crimes usually result in a four to seven-year prison sentence.
But the judge said that because Rashid was ‘passive’ and ‘lacking assertiveness’, sending him to jail might cause him ‘more damage than good’.
Rashid, from Birmingham, admitted he had sex with the girl, saying he had been ‘tempted by her’ after they met online.
They initially exchanged messages on Facebook before sending texts and chatting on the phone over a two-month period.
They then met up in Nottingham, where Rashid had booked a room at a Premier Inn.
The girl told police they stayed at the hotel for two hours and had sex after Rashid went to the bathroom and emerged wearing a condom.
Rashid then returned home and went straight to a mosque to pray. He was arrested the following week after the girl confessed what had happened to a school friend, who informed one of her teachers.
He told police he knew the girl was 13 but said he was initially reluctant to have sex before relenting after being seduced.
Earlier the court heard how Rashid had ‘little experience of women’ due to his education at an Islamic school in the UK, which cannot be named for legal reasons.
After his arrest, he told a psychologist that he did not know having sex with a 13-year-old was against the law. The court heard he found it was illegal only when he was informed by a family member.
In other interviews with psychologists, Rashid claimed he had been taught in his school that ‘women are no more worthy than a lollipop that has been dropped on the ground’.
When Judge Stokes said Rashid ‘must have known it was illegal, unless he was going round with his eyes shut’, defence lawyer Laban Leake said reports suggested Rashid had a ‘degree of sexual naivety’.
‘The school he attended, it is not going too far to say, can be described as a closed community and on this occasion this was perpetuated by his home life.
‘It is not too far to say that he may not have known that having sex with a 13-year-old girl was illegal.’ Judge Stokes sentenced Rashid to nine months youth custody, suspended for two years, along with a two-year probation supervision order.
Describing Rashid, the judge said: ‘He’s had an unusual education, certainly in terms of the sexual education provided. Comparing women to lollipops is a very curious way of teaching young men about sex.’
But he said that Rashid knew what he was doing was wrong.
‘It was made clear to you at the school you attended that having sexual relations with a woman before marriage was contrary to the precepts of Islam,’ he said.
Addressing Rashid, the judge said: ‘I accept this was a case where the girl was quite willing to have sexual activity with you. But the law is there to protect young girls, even though they are perfectly happy to engage in sexual activity.’
Ik lees dan ook nergens dat het de redenering van de rechter is. Die zal dus wel van de Daily Mail zijn, dus moet je bij TS klagen dat hij schandalige redeneringen van schandalige krantjes van een OP voorziet.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:23 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dan moeten ze die scholen sluiten die ervoor zorgen dat mannen rondlopen die door die scholing kunnen ontkomen aan een 4-7 jarige gevangenisstraf. Je kunt die twee feiten niet naast elkaar laten bestaan.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:29 schreef freako het volgende:
Het Daily Mail-artikel dat De Telegraaf als bron gebruikte is iets genuanceerder:
[..]
http://www.dailymail.co.u(...)gal-sex-girl-13.html
Helemaal onderaan in het Daily Mail-artikel staat dit:quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik lees dan ook nergens dat het de redenering van de rechter is.
quote:Describing Rashid, the judge said: ‘He’s had an unusual education, certainly in terms of the sexual education provided. Comparing women to lollipops is a very curious way of teaching young men about sex.’
‘It was made clear to you at the school you attended that having sexual relations with a woman before marriage was contrary to the precepts of Islam,’ he said.
Addressing Rashid, the judge said: ‘I accept this was a case where the girl was quite willing to have sexual activity with you. But the law is there to protect young girls, even though they are perfectly happy to engage in sexual activity.’
Veel boze comments van moslims ook, dus dat gaat de goede kant op.quote:Why is it legal to send a child to a school where they get brought up not to respect the laws and customs of this country? Ofsted come down like a tonne of bricks on any school that doesn't promote respect for minorities. What about respect for the majority?
Ik snap dat het veel gevraagd is, maar misschien moet je het hele artikel eens lezen, erover nadenken en opzoeken wat andere mannen in dit geval krijgen; juist, ook een voorwaardelijke (taak)straf.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:41 schreef schommelstoel het volgende:
En ze willen dat wij respect tonen richting moslims.
Flikker toch op, ik ben er helemaal klaar mee.
Correct.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:44 schreef Nielsch het volgende:
Ik denk wel dat dit een verkrachting is in de zin van "sex met een minderjarige is altijd verkrachting, ook als beide partijen het willen" zoals in de VS.
Ik heb het gelezen, ik ben gewoon klaar met het overgrote uitschot molims.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:48 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik snap dat het veel gevraagd is, maar misschien moet je het hele artikel eens lezen, erover nadenken en opzoeken wat andere mannen in dit geval krijgen; juist, ook een voorwaardelijke (taak)straf.
Juist, en dan is de straf die deze man gekregen heeft best normaal. Vergelijkbaar met bijvoorbeeld blanke daders die hetzelfde doen.quote:
Het is dus geen verkrachting, maar vrijwillige seks met een minderjarige. De rechter houdt het bij een voorwaardelijk straf omdat hij naief was en passief is en de gevangenis hem meer kwaad dan goed zou doen, dat is de redenering die hij volgt, en de school pleit hem niet vrij want ook die keurt het niet goed. Het gaat dus om de persoon van de dader en niet om diens cultuur wat maakt dat de straf voorwaardelijk blijft.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:42 schreef freako het volgende:
[..]
Helemaal onderaan in het Daily Mail-artikel staat dit:
[..]
Ja, je hebt vast het Telegraaf stukje gelezen. Lees nu eens het stuk uit de Daily Mail en vertel me wat er nu aan de hand is?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:50 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Ik heb het gelezen, ik ben gewoon klaar met het overgrote uitschot molims.
Bij hen zitter er 10 rotte appelen tussen, en één goede.
Als je het Engelse artikel goed leest dan is dat ook precies de insteek van de rechter. De rechter heeft namelijk zelf gezegd dat het onzin was dat die jongen niet wist dat het illegaal was.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:50 schreef SuperHarregarre het volgende:
Nielsch, dat kan natuurlijk wel zo zijn maar dan zou dat de insteek moeten zijn van de rechter. En niet een bullshit-verhaal over naiviteit van een jongen die wel met een condoom op zak een hotelkamer weet te boeken om een 13-jarige brugpieper te palen met z'n baardje.
Het gebruikelijke gezeik van jou om de boodschapper aan te vallen. Topictitel is 1 op 1 van de Telegraaf, ga bij hun zeiken als het je niet bevalt.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:44 schreef Nielsch het volgende:
Ik denk wel dat dit een verkrachting is in de zin van "sex met een minderjarige is altijd verkrachting, ook als beide partijen het willen" zoals in de VS.
De TT klopt verder ook niet (maar dat mag je verwachten van TS). Het is in de UK heel normaal om volwassenen een taakstraf te geven als ze met wederzijdse instemming sex hebben met een minderjarige.
Hij had het over lezen én nadenken.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:50 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Ik heb het gelezen, ik ben gewoon klaar met het overgrote uitschot molims.
Bij hen zitter er 10 rotte appelen tussen, en één goede.
Dat jij een domme slaafse volger bent van de Telegraaf is niet mijn fout.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:53 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Het gebruikelijke gezeik van jou om de boodschapper aan te vallen. Topictitel is 1 op 1 van de Telegraaf, ga bij hun zeiken als het je niet bevalt.
Dat zij minderjarig was en hij meerderjarig en daar heeft hij precies de straf voor gekregen die iedere andere Brit ook zou krijgen. Niets aan de hand dus. Maar het gaat om een beetje domme moslim dus nu is het een ramp.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:54 schreef Ambipur het volgende:
Het meisje wilde toch? Wat is het probleem dan?
Dit.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:53 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Het gebruikelijke gezeik van jou om de boodschapper aan te vallen. Topictitel is 1 op 1 van de Telegraaf, ga bij hun zeiken als het je niet bevalt.
Zouden we hetzelfde reageren als het een Jood was?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:56 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat zij minderjarig was en hij meerderjarig en daar heeft hij precies de straf voor gekregen die iedere andere Brit ook zou krijgen. Niets aan de hand dus. Maar het gaat om een beetje domme moslim dus nu is het een ramp.
Ben je nu zo dom of doe je alsof?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:54 schreef Ambipur het volgende:
Het meisje wilde toch? Wat is het probleem dan?
Een gewaarschuwd mens telt voor 2 zou je zeggen. Maar nee, niet Dr. Nikita.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:53 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ook nog minderwaardig en denigrerend doen?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:55 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat jij een domme slaafse volger bent van de Telegraaf is niet mijn fout.
Doe even normaal ja anders tief je maar op met je onbeschofte uitlatingen.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:55 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat jij een domme slaafse volger bent van de Telegraaf is niet mijn fout.
Als je het écht gelezen zou hebben dan zou je hebben gemerkt dat de rechter het "islam" argument van de dader van tafel heeft geveegd.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:56 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Dit.
En Nielsch, ik heb beide gelezen, voor mij is sowieso de maat vol met gelovigen, welk geloof dan ook.
Als er iemand of meerderen zijn die voor verdeeldheid zorgen, dan zijn het wel de sprekers van geloven.
Laat iedereen met rus en zijn gang gaan op een respectabele manier.uit
Valt mij ook dat je wel heel erg bezig bent met je gelijk te halen, komt dit te dichtbij of iets in die zin?
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:57 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Doe even normaal ja anders tief je maar op onbeschofte uitlatingen.
Niet voor iedereen, wel voor mensen zoals jij die niet na kunnen denken.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:57 schreef schommelstoel het volgende:
Ben jij één van die vervelende rotte appels uit de maatschappij die alles wel even denkt te weten voor anderen?
Ben jij dom? Er staat verkracht in de OP en die telegraaf artikel is al helemaal subjectief.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:56 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ben je nu zo dom of doe je alsof?
Ik zou het mooi vinden als jij op een wat betere manier met je sociale vaardigheden te koop liep.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:57 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Als je het écht gelezen zou hebben dan zou je hebben gemerkt dat de rechter het "islam" argument van de dader van tafel heeft geveegd.
Wij niet en de rechter niet, jullie/hullie waarschijnlijk wel.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:56 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Zouden we hetzelfde reageren als het een Jood was?
Dom dus.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:59 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ben jij dom? Er staat verkracht in de OP en die telegraaf artikel is al helemaal subjectief.
Dat meisje wilde, hij is dus geen verkrachter.
Je hebt echt een probleem met jezelf denk ik zo. Doet het niet pijn die betweterigheid?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Een gewaarschuwd mens telt voor 2 zou je zeggen. Maar nee, niet Dr. Nikita.
In Engeland is seks met een minderjarige altijd verkrachting.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:59 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ben jij dom? Er staat verkracht in de OP en die telegraaf artikel is al helemaal subjectief.
Dat meisje wilde, hij is dus geen verkrachter.
Het meisje heeft zelf getuigd dat ze wilde. De rechter heeft het het "islam" argument van tafel geveegd. De man heeft een straf gekregen die elke Brit gekregen zou hebben in dit geval. Wat is nu het probleem?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:01 schreef 3-voud het volgende:
Krankzinnig dit. Nog krankzinniger de users die roepen dat een meisje van 13 het wilde, ergo een volwassen overweging maakte en er dus niks aan de hand is.
Het moslim geknuffel neemt steeds ziekere vormen aan.
En daar is de verdachte dan ook voor gestraft volgens de strafmaat die daar in Engeland voor geldt?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:01 schreef 3-voud het volgende:
Krankzinnig dit. Nog krankzinniger de users die roepen dat een meisje van 13 het wilde, ergo een volwassen overweging maakte en er dus niks aan de hand is.
geldtquote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:03 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
En daar is de verdachte dan ook voor gestraft volgens de strafmaat die daar in Engeland voor geld?
wie is zij en wie is wij?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:41 schreef schommelstoel het volgende:
En ze willen dat wij respect tonen richting moslims.
Flikker toch op, ik ben er helemaal klaar mee.
Hij heeft toch gelijk? De Telegraaf insinueert een heleboel en schrijft het anders op dan het is, erg doorzichtig allemaal, maar aangezien het publiek waar ze op mikken laaggeletterd is het net alsof ze aan een touwtje trekken waarna de trekpoppen verontwaardigd reageren. Jij doet dat ook. Je kunt ook zelf even nadenken over wat gelezen hebt en vooral wat je niet gelezen hebt voor je een topic opent.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:57 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Doe even normaal ja anders tief je maar op met je onbeschofte uitlatingen.
Dat betwijfel ik ten zeerste. Maar goed, het nieuws komt met ruis over. Maakt mij ook niet veel uit. Dit soort zaken mogen nooit een excuus hebben dat er een strafvermindering kans heeft. Je g*dverd*mme aan een kind. Euhm, douwt 'm erin.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:03 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
En daar is de verdachte dan ook voor gestraft volgens de strafmaat die daar in Engeland voor geld?
Dat lees ik niet echt uit dat stuk maar misschien is dat dan Telegraaf/DM.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:02 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het meisje heeft zelf getuigd dat ze wilde. De rechter heeft het het "islam" argument van tafel geveegd. De man heeft een straf gekregen die elke Brit gekregen zou hebben in dit geval. Wat is nu het probleem?
Het is ook niet in de strafoverweging meegenomen?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:05 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik ten zeerste. Maar goed, het nieuws komt met ruis over. Maakt mij ook niet veel uit. Dit soort zaken mogen nooit een excuus hebben dat er een strafvermindering kans heeft. Je g*dverd*mme aan een kind. Euhm, douwt 'm erin.
Nee, maar ik heb wel eens dat de domheid hier pijn doet.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:01 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Je hebt echt een probleem met jezelf denk ik zo. Doet het niet pijn die betweterigheid?
Ik weet niet wat jij leest maar die knaap loopt alweer buiten.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:05 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Het is ook niet in de strafoverweging meegenomen?
Lul toch niet zo dom, Dat je de telegraaf kut vindt ins nu wel duidelijk. Had je nog meer te ouwehoeren?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hij heeft toch gelijk? De Telegraaf insinueert een heleboel en schrijft het anders op dan het is, erg doorzichtig allemaal, maar aangezien het publiek waar ze op mikken laaggeletterd is het net alsof ze aan een touwtje trekken waarna de trekpoppen verontwaardigd reageren. Jij doet dat ook. Je kunt ook zelf even nadenken over wat gelezen hebt en vooral wat je niet gelezen hebt voor je een topic opent.
Er zijn meer straffen dan alleen opsluiten? Of jij het daar nou mee eens bent of niet.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:06 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jij leest maar die knaap loopt alweer buiten.
Ga wieberen 3VOUD. We weten dat je een PVV'er in hart en nieren bent. Beter ga je je haat verkondigen op stormfront, waar ze al over elkaar heen vallen als het over een donkere man gaat die over straat loopt. De Telegraaf durft te beweren dat de rechter rekening heeft gehouden met ''de islam.'' De gozer was naïef, en het is niet goed te praten, maar wel begrijpelijk als hij dat verder nooit heeft meegekregen. Moet de rechter een 20-jarige kerel die denkt als een 10-jarige gaan opsluiten in de gevangenis? Zal hem dat goed doen? Eerder het tegenovergestelde. Het was niet met opzet en het 13-jarige kind wilde ook het bed met hem delen, gezien het afspreken in de hotelkamer. Hier is in real-life geen sprake van verkrachting, maar voor de wet is het verkrachting. Een heel groot verschil! Alleen de Telegraaf zal dat nooit met zoveel woorden duidelijk maken, daarbij hoort een klein beetje gezond verstand.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:01 schreef 3-voud het volgende:
Het moslim geknuffel neemt steeds ziekere vormen aan.
Flikker eens op met die zelf aangemeten verhevenheid. Kut-user.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:06 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, maar ik heb wel eens dat de domheid hier pijn doet.
Doe er wat aan, scholing is niet zo duur, ook niet voor jouw soort.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:06 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, maar ik heb wel eens dat de domheid hier pijn doet.
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:05 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dat lees ik niet echt uit dat stuk maar misschien is dat dan Telegraaf/DM.
quote:Describing Rashid, the judge said: ‘He’s had an unusual education, certainly in terms of the sexual education provided. Comparing women to lollipops is a very curious way of teaching young men about sex.’
Dit slaat nergens op.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:07 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Er zijn meer straffen dan alleen opsluiten? Of jij het daar nou mee eens bent of niet.
Ja, het probleem is namelijk niet de Telegraaf maar de mensen die hun verstand uitzetten en dan precies het beoogde effect vertonen, en dan ook nog ter gelegenheid van het starten van een topic. Lees het dan nog een keertje door zou ik zeggen.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:06 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Lul toch niet zo dom, Dat je de telegraaf kut vindt ins nu wel duidelijk. Had je nog meer te ouwehoeren?
Jij begint over scholing terwijl jij zelf je mening baseert op 1 bron, een bron waarvan je tevens ook wel een klein beetje had kunnen verwachten dat zij bepaalde zaken aandikken.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:08 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Doe er wat aan, scholing is niet zo duur, ook niet voor jouw soort.
Vind ik niet duidelijk genoeg. Had graag het woordje 'nonsense' en misschien iets a la 'stop talking shit' willen lezen.quote:
Ik begrijp totaal niet waar je naartoe wil?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:08 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dit slaat nergens op.
Straks vergelijk je nog een oorvijg met de elektrische stoel.
Dat is geen verklaring. Dat kun je tegen iedereen over alle feiten wel vertellen.quote:
Als jij diep zinkt moet je mij niet verwijten dat ik verheven ben.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:07 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Flikker eens op met die zelf aangemeten verhevenheid. Kut-user.
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:09 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Vind ik niet duidelijk genoeg. Had graag het woordje 'nonsense' en misschien iets a la 'stop talking shit' willen lezen.
Maar het argument dat hij niet wist dat hij fout bezig was vanwege islamitische opvoeding is hiermee wel gelijk van tafel geveegd?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:10 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat is geen verklaring. Dat kun je tegen iedereen over alle feiten wel vertellen.
Hij loopt dus vrij rond en mag zich af en toe melden voor wat psychologisch geleuter wat ze hem in de moskee er weer uitlullen.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:10 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Ik begrijp totaal niet waar je naartoe wil?
Negen maanden voorwaardelijk en 2 jaar toezicht is een normale straf in Engeland voor dit soort vergrijpen (mits niet onvrijwillig).
Of de strafmaat correct is is een andere discussie en totaal niet relevant aan dit topic.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:12 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Hij loopt dus vrij rond en mag zich af en toe melden voor wat psychologisch geleuter wat ze hem in de moskee er weer uitlullen.
Waarom zouden moslims niet boos zijn hierover?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:48 schreef SuperHarregarre het volgende:
Top comment op Daily Mail verwoordt het goed:
[..]
Veel boze comments van moslims ook, dus dat gaat de goede kant op.Laat die D66-rechters maar zweten.
Daar gaat de hele discussie juist over.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:13 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Of de strafmaat correct is is een andere discussie en totaal niet relevant aan dit topic.
Omdat alle moslims door de Telegraaf aanhang en PVV'érs op een hoopje worden gegooid. Is het een moslim die een strafbaar delict pleegt, dan zijn alle moslims indirect strafbaar aldus deze mensen.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom zouden moslims niet boos zijn hierover?
Neuh. Die reageerders daar merken hetzelfde wat hier gebeurd: moslims en knuffelaars nemen het direct voor die verkrachter op. Of je daar om moet lachen of huilen over het nieuws zelf is nog afwegen.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:16 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Omdat alle moslims door de Telegraaf aanhang en PVV'érs op een hoopje worden gegooid. Is het een moslim die een strafbaar delict pleegt, dan zijn alle moslims indirect strafbaar aldus deze mensen.
Dit topic gaat over het feit dat een Moslim zogenaamd geen celstraf heeft gekregen vanwege islamitische opvoeding? Een argument dat door een rechter van tafel is geveegd, en waarna verdachte is gestraft volgens het Engelse recht.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:15 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Daar gaat de hele discussie juist over.
Waar had je het over willen hebben dan? Of de hotelkamer wel netjes opgeruimd was?
Je begint nu flink te stinken uit je bek.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, het probleem is namelijk niet de Telegraaf maar de mensen die hun verstand uitzetten en dan precies het beoogde effect vertonen, en dan ook nog ter gelegenheid van het starten van een topic. Lees het dan nog een keertje door zou ik zeggen.
Eigenlijk gaat de hele discussie helemaal nergens meer over sinds verschillende users hier lieten blijken dat het artikel van de Telegraaf onjuist is.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:15 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Daar gaat de hele discussie juist over.
Waar had je het over willen hebben dan? Of de hotelkamer wel netjes opgeruimd was?
Kan jij graag even aanwijzen waar de moslims en de knuffelaars het voor de verkrachter opnemen.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:17 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Neuh. Die reageerders daar merken hetzelfde wat hier gebeurd: moslims en knuffelaars nemen het direct voor die verkrachter op. Of je daar om moet lachen of huilen over het nieuws zelf is nog afwegen.
Elke opgelegde straf door een engelse rechter is volgens het engels recht. Zo werkt de defenitie van rechters.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:18 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Dit topic gaat over het feit dat een Moslim zogenaamd geen celstraf heeft gekregen vanwege islamitische opvoeding? Een argument dat door een rechter van tafel is geveegd, en waarna verdachte is gestraft volgens het Engelse recht.
Daar gaat het toch juist omquote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:13 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Of de strafmaat correct is is een andere discussie en totaal niet relevant aan dit topic.
Dat heb je wel eens met het recht. De ene krijgt een andere straf dan de ander, voor eenzelfde (mis)daad.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:22 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Elke opgelegde straf door een engelse rechter is volgens het engels recht. Zo werkt de defenitie van rechters.
Daarmee is niet uitgesloten dat de straf an sich discutabel is. Die knaap loopt vrij rond en dat is nog geen enkele verkrachter met een gelijksoortig geval gelukt in Engeland.
Waar gebeurt dat?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:17 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Neuh. Die reageerders daar merken hetzelfde wat hier gebeurd: moslims en knuffelaars nemen het direct voor die verkrachter op. Of je daar om moet lachen of huilen over het nieuws zelf is nog afwegen.
Geef nou maar gewoon toe dat je (zoals altijd) weer te snel achter de reet van de televaag hebt gelopen..quote:
Yup. Daar.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Kan jij graag even aanwijzen waar de moslims en de knuffelaars het voor de verkrachter opnemen.
Jazeker wel hoor. Vooral omdat in Engeland elke vorm van seks met een minderjarige als verkrachting wordt aangeduid maar er wel een onderscheid in strafmaat is. Had desbetreffend meisje een aanklacht ingediend en getuigd dat er wel sprake van onvrijwilligheid was dan had de strafmaat dus een pak hoger uitgepakt.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:22 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Elke opgelegde straf door een engelse rechter is volgens het engels recht. Zo werkt de defenitie van rechters.
Daarmee is niet uitgesloten dat de straf an sich discutabel is. Die knaap loopt vrij rond en dat is nog geen enkele verkrachter met een gelijksoortig geval gelukt in Engeland.
Nou nee, de verdachte voerde zelf zijn islamitische opvoeding op school aan als argument.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:23 schreef De_Guidance het volgende:
Debiele rechter dus, met vooroordelen over de islam.
Niemand neemt het op voor de dader. Weldenkende mensen denken een klein beetje na en verspreiden niet gelijk de stank van hun onderbuik. De 20-jarige knul en 13-jarige meid wilden graag seks met elkaar, gezien hun afspraak in de hotelkamer! Genoeg jonge tieners die er wel pap van lusten jong. Dit kind is daar niet anders in. De 20-jarige knul had alleen beter moeten nadenken en niet akkoord moeten gaan met geslachtsgemeenschap. Alleen het punt is dat hij dat niet wist en dus kon de rechter hem daar niet op aanspreken. Al die feiten meegenomen, werd er geconcludeerd dat een gevangenisstraf deze knul niet goed zou doen. Misschien kunnen ze dat joch beter wat leren over de Britse cultuur, zodat hij later een goede burger wordt. Hij is nog naïef en kan dus gevormd worden aldus het artikel.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:17 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ook aan die van jou, vooral aan die van jou. Jij opent immers een topic en die geef je een titel, die luidt niet 'Telegraaf bazelt weer' of woorden van gelijke strekking. Vervolgens geef je er een reactie op die getuigt van instemming met verontwaardiging die het artikel ademt.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:18 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Je begint nu flink te stinken uit je bek.
Ten overvloede, een topic wordt gestart uit een krant, volkomen legaal, of het de telegraaf is of niet dat is niet aan jou beoordeling toevertrouwd.
Volgens mij reageer ik gewoon op een TS, dat schijnt te mogen hier. Ben je het daar niet mee eens, dan moet je misschien maar beter niet meer zulke topics openen.quote:Ben je het er niet mee eens, doe een poging bij fok om het te laten verbieden, ga een bom daar plaatsen anders rot je maar op maar je betweterige idiote aanvallen leip.
Last van PMS?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:18 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Je begint nu flink te stinken uit je bek.
Ten overvloede, een topic wordt gestart uit een krant, volkomen legaal, of het de telegraaf is of niet dat is niet aan jou beoordeling toevertrouwd. Ben je het er niet mee eens, doe een poging bij fok om het te laten verbieden, ga een bom daar plaatsen anders rot je maar op maar je betweterige idiote aanvallen leip.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |