abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122074125
quote:
Verkrachter (18) niet naar cel vanwege islamitische opvoeding BIRMINGHAME

Bron

Een 18-jarige moslim uit het Engelse Birmingham gaat vrijuit nadat hij een 13-jarig meisje had verkracht. Adil Rashid zei in de rechtbank dat hij op een islamitische school heeft geleerd dat vrouwen waardeloos zijn.

Rashid verklaart dat hij door zijn opvoeding niet wist dat seks met een minderjarige verboden is. "Door mijn opvoeding ben ik niet op de hoogte van de Britse wetten." Dat meldt Daily Mail.

Rechter Michael Stokes veroordeelde de jongen tot een voorwaardelijke straf. "Een gevangenisstraf zou in dit geval meer kwaad dan goed doen." Voor seksuele handelingen met een minderjarige staat drie tot zeven jaar celstraf.

Rashid leerde het meisje kennen via Facebook. Ze spraken af in een hotel in Nottingham waar hij zijn slachtoffer verkrachtte. Vervolgens ging hij naar de moskee om te bidden. Een week daarna werd hij opgepakt.
Niet te geloven en dan nog eens alleen maar een voorwaardelijke straf.
pi_122074142
Volgens mij die rechter geen rechter maar een linkser.
  zaterdag 26 januari 2013 @ 16:19:19 #3
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_122074149
Is het nou verkrachting of uit vrije wil?
  zaterdag 26 januari 2013 @ 16:19:19 #4
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_122074150
Ik wist niet dat rood niet doorrijden betekende agent.

Van mijn geloof mag ik altijd een automatisch pistool bij me hebben

etc etc
  zaterdag 26 januari 2013 @ 16:20:59 #5
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_122074196
Hoop dat mensen hier op Fok! eens inzien dat lage straffen niet alleen in Nederland voorkomen.
pi_122074274
quote:
15s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 16:20 schreef hexje het volgende:
Hoop dat mensen hier op Fok! eens inzien dat lage straffen niet alleen in Nederland voorkomen.
Dit is niet alleen een schandaal vanwege de lage straf maar vanwege de redenatie voor deze lage straf!
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_122074398
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 16:23 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Dit is niet alleen een schandaal vanwege de lage straf maar vanwege de redenatie voor deze lage straf!
Dit dus. ;(
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zaterdag 26 januari 2013 @ 16:28:34 #8
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_122074444
quote:

[..]

Soms krijgen in Nederland mensen uit andere culturen lagere straffen ivm hun cultuur of geloof. Dan krijg je meteen hier dat gejank over hoe slecht de Nederlandse rechters zijn. Nederland straft Europees gezien echt niet vreemder of lager.
  zaterdag 26 januari 2013 @ 16:29:09 #9
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_122074466
Het Daily Mail-artikel dat De Telegraaf als bron gebruikte is iets genuanceerder:
quote:
Muslim abuser who 'didn't know' that sex with a girl of 13 was illegal is spared jail

A muslim who raped a 13-year-old girl he groomed on Facebook has been spared a prison sentence after a judge heard he went to an Islamic faith school where he was taught that women are worthless.

Adil Rashid, 18, claimed he was not aware that it was illegal for him to have sex with the girl because his education left him ignorant of British law.

Yesterday Judge Michael Stokes handed Rashid a suspended sentence, saying: ‘Although chronologically 18, it is quite clear from the reports that you are very naive and immature when it comes to sexual matters.’

Earlier Nottingham Crown Court heard that such crimes usually result in a four to seven-year prison sentence.

But the judge said that because Rashid was ‘passive’ and ‘lacking assertiveness’, sending him to jail might cause him ‘more damage than good’.

Rashid, from Birmingham, admitted he had sex with the girl, saying he had been ‘tempted by her’ after they met online.

They initially exchanged messages on Facebook before sending texts and chatting on the phone over a two-month period.

They then met up in Nottingham, where Rashid had booked a room at a Premier Inn.

The girl told police they stayed at the hotel for two hours and had sex after Rashid went to the bathroom and emerged wearing a condom.

Rashid then returned home and went straight to a mosque to pray. He was arrested the following week after the girl confessed what had happened to a school friend, who informed one of her teachers.

He told police he knew the girl was 13 but said he was initially reluctant to have sex before relenting after being seduced.

Earlier the court heard how Rashid had ‘little experience of women’ due to his education at an Islamic school in the UK, which cannot be named for legal reasons.

After his arrest, he told a psychologist that he did not know having sex with a 13-year-old was against the law. The court heard he found it was illegal only when he was informed by a family member.

In other interviews with psychologists, Rashid claimed he had been taught in his school that ‘women are no more worthy than a lollipop that has been dropped on the ground’.

When Judge Stokes said Rashid ‘must have known it was illegal, unless he was going round with his eyes shut’, defence lawyer Laban Leake said reports suggested Rashid had a ‘degree of sexual naivety’.

‘The school he attended, it is not going too far to say, can be described as a closed community and on this occasion this was perpetuated by his home life.

‘It is not too far to say that he may not have known that having sex with a 13-year-old girl was illegal.’ Judge Stokes sentenced Rashid to nine months youth custody, suspended for two years, along with a two-year probation supervision order.

Describing Rashid, the judge said: ‘He’s had an unusual education, certainly in terms of the sexual education provided. Comparing women to lollipops is a very curious way of teaching young men about sex.’

But he said that Rashid knew what he was doing was wrong.

‘It was made clear to you at the school you attended that having sexual relations with a woman before marriage was contrary to the precepts of Islam,’ he said.

Addressing Rashid, the judge said: ‘I accept this was a case where the girl was quite willing to have sexual activity with you. But the law is there to protect young girls, even though they are perfectly happy to engage in sexual activity.’
http://www.dailymail.co.u(...)gal-sex-girl-13.html
pi_122074697
quote:

[..]

Ik lees dan ook nergens dat het de redenering van de rechter is. Die zal dus wel van de Daily Mail zijn, dus moet je bij TS klagen dat hij schandalige redeneringen van schandalige krantjes van een OP voorziet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_122074710
Hij leerde dus op school dat vrouwen waardeloos zijn?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_122074837
Vreemd genoeg houdt een rechter heel vaak rekening met de cultuur van de verdachte, ook in NL.
pi_122074848
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 16:29 schreef freako het volgende:
Het Daily Mail-artikel dat De Telegraaf als bron gebruikte is iets genuanceerder:

[..]

http://www.dailymail.co.u(...)gal-sex-girl-13.html
Dan moeten ze die scholen sluiten die ervoor zorgen dat mannen rondlopen die door die scholing kunnen ontkomen aan een 4-7 jarige gevangenisstraf. Je kunt die twee feiten niet naast elkaar laten bestaan.
  zaterdag 26 januari 2013 @ 16:41:52 #14
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_122074937
Met een oudere jongen afspreken in een hotel en het dan gek vinden dat hij sex wil :')
pi_122074943
En ze willen dat wij respect tonen richting moslims.

Flikker toch op, ik ben er helemaal klaar mee.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  zaterdag 26 januari 2013 @ 16:42:11 #16
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_122074947
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 16:35 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik lees dan ook nergens dat het de redenering van de rechter is.
Helemaal onderaan in het Daily Mail-artikel staat dit:
quote:
Describing Rashid, the judge said: ‘He’s had an unusual education, certainly in terms of the sexual education provided. Comparing women to lollipops is a very curious way of teaching young men about sex.’

But he said that Rashid knew what he was doing was wrong.

‘It was made clear to you at the school you attended that having sexual relations with a woman before marriage was contrary to the precepts of Islam,’ he said.

Addressing Rashid, the judge said: ‘I accept this was a case where the girl was quite willing to have sexual activity with you. But the law is there to protect young girls, even though they are perfectly happy to engage in sexual activity.’
pi_122075057
Ik denk wel dat dit een verkrachting is in de zin van "sex met een minderjarige is altijd verkrachting, ook als beide partijen het willen" zoals in de VS.

De TT klopt verder ook niet (maar dat mag je verwachten van TS). Het is in de UK heel normaal om volwassenen een taakstraf te geven als ze met wederzijdse instemming sex hebben met een minderjarige.

[ Bericht 40% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2013 16:47:30 ]
pi_122075159
Top comment op Daily Mail verwoordt het goed:

quote:
Why is it legal to send a child to a school where they get brought up not to respect the laws and customs of this country? Ofsted come down like a tonne of bricks on any school that doesn't promote respect for minorities. What about respect for the majority?
Veel boze comments van moslims ook, dus dat gaat de goede kant op. :) Laat die D66-rechters maar zweten.
pi_122075174
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 16:41 schreef schommelstoel het volgende:
En ze willen dat wij respect tonen richting moslims.

Flikker toch op, ik ben er helemaal klaar mee.
Ik snap dat het veel gevraagd is, maar misschien moet je het hele artikel eens lezen, erover nadenken en opzoeken wat andere mannen in dit geval krijgen; juist, ook een voorwaardelijke (taak)straf.
pi_122075193
Verder is het natuurlijk dikke peop wat die jongen zegt.
pi_122075199
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 16:44 schreef Nielsch het volgende:
Ik denk wel dat dit een verkrachting is in de zin van "sex met een minderjarige is altijd verkrachting, ook als beide partijen het willen" zoals in de VS.
Correct.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_122075221
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 16:48 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik snap dat het veel gevraagd is, maar misschien moet je het hele artikel eens lezen, erover nadenken en opzoeken wat andere mannen in dit geval krijgen; juist, ook een voorwaardelijke (taak)straf.
Ik heb het gelezen, ik ben gewoon klaar met het overgrote uitschot molims.
Bij hen zitter er 10 rotte appelen tussen, en één goede.
pi_122075224
Tevens blijf ik de telegraaf en vooral de daily mail verdomd slechte bronnen vinden, vooral omdat het verder in geen één kwaliteit krant in Engeland staat.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_122075227
Nielsch, dat kan natuurlijk wel zo zijn maar dan zou dat de insteek moeten zijn van de rechter. En niet een bullshit-verhaal over naiviteit van een jongen die wel met een condoom op zak een hotelkamer weet te boeken om een 13-jarige brugpieper te palen met z'n baardje.
pi_122075233
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 16:49 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Correct.
Juist, en dan is de straf die deze man gekregen heeft best normaal. Vergelijkbaar met bijvoorbeeld blanke daders die hetzelfde doen.
pi_122075259
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 16:42 schreef freako het volgende:

[..]

Helemaal onderaan in het Daily Mail-artikel staat dit:

[..]

Het is dus geen verkrachting, maar vrijwillige seks met een minderjarige. De rechter houdt het bij een voorwaardelijk straf omdat hij naief was en passief is en de gevangenis hem meer kwaad dan goed zou doen, dat is de redenering die hij volgt, en de school pleit hem niet vrij want ook die keurt het niet goed. Het gaat dus om de persoon van de dader en niet om diens cultuur wat maakt dat de straf voorwaardelijk blijft.

Dus niet zo uitgeslapen Nederland reageert weer als een trekpop zoals die krant wil.
  zaterdag 26 januari 2013 @ 16:51:46 #27
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_122075268
Mwah, ik denk dat het meisje ook niet onwillig was, anders spreek je niet af in een hotelkamer. Genoeg meiden van 13 jaar die een kerel van 20 wel zien zitten. Alleen als 20-jarige kerel moet je nadenken en niet akkoord gaan met seks, aangezien het niet mag van de wet. Wel heel verkeerd dat hij dat te horen kreeg op die school. Vraag mij af wat voor school dat was, want daar zijn ze in het artikel van the Daily Mail wel wat kort over. Als het waar blijkt te zijn, opheffen die school. Als het een of twee leraren betreft en verder is de school in orde, dan gelijk de schuldigen op staande voet ontslaan lijkt mij.
pi_122075284
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 16:50 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Ja, je hebt vast het Telegraaf stukje gelezen. Lees nu eens het stuk uit de Daily Mail en vertel me wat er nu aan de hand is?
pi_122075286
Nergens blijkt toch uit dat de rechter(s) zijn peopargument ("ich habe es niet gewust!") heeft laten meewegen?

Waarschijnlijk heeft hij gewoon geen gevangenisstraf gekregen omdat het meisje gewillig was, en hij pas net meerderjarig (ergo, het was nauwelijks illegaal).

edit: Nederlandse bronnen spraken overigens over "vrijspraak" :') Faaljournalisten
pi_122075320
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 16:50 schreef SuperHarregarre het volgende:
Nielsch, dat kan natuurlijk wel zo zijn maar dan zou dat de insteek moeten zijn van de rechter. En niet een bullshit-verhaal over naiviteit van een jongen die wel met een condoom op zak een hotelkamer weet te boeken om een 13-jarige brugpieper te palen met z'n baardje.
Als je het Engelse artikel goed leest dan is dat ook precies de insteek van de rechter. De rechter heeft namelijk zelf gezegd dat het onzin was dat die jongen niet wist dat het illegaal was.
pi_122075331
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 16:44 schreef Nielsch het volgende:

De TT klopt verder ook niet (maar dat mag je verwachten van TS). Het is in de UK heel normaal om volwassenen een taakstraf te geven als ze met wederzijdse instemming sex hebben met een minderjarige.

Het gebruikelijke gezeik van jou om de boodschapper aan te vallen. Topictitel is 1 op 1 van de Telegraaf, ga bij hun zeiken als het je niet bevalt.
pi_122075366
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 16:50 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Hij had het over lezen én nadenken.
pi_122075372
[quote]0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 16:52 schreef Fides het volgende:
Nergens blijkt toch uit dat de rechter(s) zijn peopargument ("ich habe es niet gewust!") heeft laten meewegen?

Integendeel juist.
pi_122075399
Het meisje wilde toch? Wat is het probleem dan?
pi_122075400
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 16:53 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Het gebruikelijke gezeik van jou om de boodschapper aan te vallen. Topictitel is 1 op 1 van de Telegraaf, ga bij hun zeiken als het je niet bevalt.
Dat jij een domme slaafse volger bent van de Telegraaf is niet mijn fout.
pi_122075440
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 16:54 schreef Ambipur het volgende:
Dat zij minderjarig was en hij meerderjarig en daar heeft hij precies de straf voor gekregen die iedere andere Brit ook zou krijgen. Niets aan de hand dus. Maar het gaat om een beetje domme moslim dus nu is het een ramp.
pi_122075448
quote:

[..]

Dit.

En Nielsch, ik heb beide gelezen, voor mij is sowieso de maat vol met gelovigen, welk geloof dan ook.
Als er iemand of meerderen zijn die voor verdeeldheid zorgen, dan zijn het wel de sprekers van geloven.

Laat iedereen met rus en zijn gang gaan op een respectabele manier.uit
Valt mij ook dat je wel heel erg bezig bent met je gelijk te halen, komt dit te dichtbij of iets in die zin?
pi_122075455
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 16:56 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dat zij minderjarig was en hij meerderjarig en daar heeft hij precies de straf voor gekregen die iedere andere Brit ook zou krijgen. Niets aan de hand dus. Maar het gaat om een beetje domme moslim dus nu is het een ramp.
Zouden we hetzelfde reageren als het een Jood was?
pi_122075459
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 16:54 schreef Ambipur het volgende:
Ben je nu zo dom of doe je alsof?
pi_122075474
quote:

[..]

Een gewaarschuwd mens telt voor 2 zou je zeggen. Maar nee, niet Dr. Nikita.
pi_122075485
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 16:55 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ook nog minderwaardig en denigrerend doen?
Ben jij één van die vervelende rotte appels uit de maatschappij die alles wel even denkt te weten voor anderen?
pi_122075486
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 16:55 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Doe even normaal ja anders tief je maar op met je onbeschofte uitlatingen.
pi_122075505
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 16:56 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Dit.

En Nielsch, ik heb beide gelezen, voor mij is sowieso de maat vol met gelovigen, welk geloof dan ook.
Als er iemand of meerderen zijn die voor verdeeldheid zorgen, dan zijn het wel de sprekers van geloven.

Laat iedereen met rus en zijn gang gaan op een respectabele manier.uit
Valt mij ook dat je wel heel erg bezig bent met je gelijk te halen, komt dit te dichtbij of iets in die zin?
Als je het écht gelezen zou hebben dan zou je hebben gemerkt dat de rechter het "islam" argument van de dader van tafel heeft geveegd.
pi_122075529
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 16:57 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Doe even normaal ja anders tief je maar op onbeschofte uitlatingen.
O+

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2013 16:59:11 ]
pi_122075550
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 16:57 schreef schommelstoel het volgende:

Ben jij één van die vervelende rotte appels uit de maatschappij die alles wel even denkt te weten voor anderen?
Niet voor iedereen, wel voor mensen zoals jij die niet na kunnen denken.
pi_122075562
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 16:56 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ben je nu zo dom of doe je alsof?
Ben jij dom? Er staat verkracht in de OP en die telegraaf artikel is al helemaal subjectief.
Dat meisje wilde, hij is dus geen verkrachter.
pi_122075584
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 16:57 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Als je het écht gelezen zou hebben dan zou je hebben gemerkt dat de rechter het "islam" argument van de dader van tafel heeft geveegd.
Ik zou het mooi vinden als jij op een wat betere manier met je sociale vaardigheden te koop liep.
Nu ben je een communicatie propje die zich blijkbaar verheven voelt gezien je negatieve gepraat richting anderen, daar bereik je ook zo veel mee...
pi_122075591
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 16:56 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Zouden we hetzelfde reageren als het een Jood was?
Wij niet en de rechter niet, jullie/hullie waarschijnlijk wel.
pi_122075610
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 16:59 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Ben jij dom? Er staat verkracht in de OP en die telegraaf artikel is al helemaal subjectief.
Dat meisje wilde, hij is dus geen verkrachter.
Dom dus.
  † In Memoriam † zaterdag 26 januari 2013 @ 17:01:17 #50
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_122075619
Krankzinnig dit. Nog krankzinniger de users die roepen dat een meisje van 13 het wilde, ergo een volwassen overweging maakte en er dus niks aan de hand is.
Het moslim geknuffel neemt steeds ziekere vormen aan.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')