abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122059486
User: Nachtdier. LIF / Slaappillen...

Wie gebruikt ze, wat is je ervaring ermee, en zijn ze verslavend?

Ga namelijk helemaal naar de klote van het slecht slapen, en daar moet echt verandering in komen middels pillen denk ik. Vannacht ook weer niet geslapen, dus megawallen onder me ogen, voel me klote en wordt het echt spuug en spuugzat! Heb ik al ruim 15 jaar last van.

Eerder via de huisarts Diazepam gehad, maar dat hielp geen flikker. Bovendien denkt de huisarts er hetzelfde over als ik, dus liever niet. Maar ik moet ze gewoon hebben nu, heeft lang genoeg geduurd.

Nu wil ik dus weten, welke pillen wel werken, en welke ik evt kan gaan vragen. Als ik ze niet krijg via hem, dan ga ik wel zelf online orderen.

LIF / Slaappillen...

Naar aanleiding van deel 1 van user Nachtdier vind ik het wel nog een topic deel waardig. :)

Dus bij deze Slaappillen... Deel 2.... :)
  zaterdag 26 januari 2013 @ 02:31:20 #2
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_122059506
Kleine toevoeging: GEEN ALCOHOL EN SLAAPPILLEN.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_122059573
Nee die combinatie lijkt mij Slecht en Niet Verstandig!
pi_122059580
Haha leuk topic dokters vs leken :D
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_122059625
Ook belangrijk na inname van het medicijn vooral GEEN auto rijden!

Of het besturen van andere apparaten of machines!

Beter blijf gewoon lekker in bed tot het is uitgewerkt.
pi_122060535
Diazepam helpt geen flikker zeg je? wow, I'm stunned :P met een paar mg lig ik al lam voor twee dagen.
pi_122150069
Het vorige topic aan het einde daarvan ging het voornamelijk over de tolerantie.
pi_122150099
Tuurlijk zijn die verslavend :Y
pi_122150112
Net als alcohol die is ook verslavend. :)
  maandag 28 januari 2013 @ 02:35:34 #10
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_122150336
Heb ook een melatonine pilletje gehad maar de dingen helpen volgens mij ook geen reet
pi_122150342
Merkte je verschil met slapen dan of helemaal niets?
  maandag 28 januari 2013 @ 02:53:38 #12
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_122150416
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 02:36 schreef Martin1234 het volgende:
Merkte je verschil met slapen dan of helemaal niets?
Als ik soms twee van die bitches inneem wilde ik nog weleens stoppen met ademen in mn slaap :')
En dat ik vroeger wakker word dan ik wil (0600 uur ofzo)

Maar daar doe ik t niet voor ;( ik wil juist op tijd in slaap komen ipv dat ik om 0300 uur op fok aan t posten ben
pi_122189342
quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2013 02:53 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Als ik soms twee van die bitches inneem wilde ik nog weleens stoppen met ademen in mn slaap :')
En dat ik vroeger wakker word dan ik wil (0600 uur ofzo)

Maar daar doe ik t niet voor ;( ik wil juist op tijd in slaap komen ipv dat ik om 0300 uur op fok aan t posten ben
Computer eerder afsluiten uitzetten misschien een optie? :)
pi_122189752
Ik heb pillen op natuurlijke basis. Pro Sleep.
Volgens mij ben ik toch geen weerwolfje
  dinsdag 29 januari 2013 @ 13:10:52 #15
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_122208811
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 21:47 schreef Martin1234 het volgende:

[..]

Computer eerder afsluiten uitzetten misschien een optie? :)
Nee ik lig dan de hele tijd wakker in bedje. Dus dan pak ik mn telefoon er bij en post ik bijv. in dit topic :')

OORZAAK > GEVOLG mijn waerde Martin!

Maar goed, heb nu de komende drie dagen ook weer nachtdienst dus dat zal ook wel weer enerverend worden, maarja heb dan in elk geval geen last van slapeloosheid
pi_122209054
quote:
9s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 13:10 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Nee ik lig dan de hele tijd wakker in bedje. Dus dan pak ik mn telefoon er bij en post ik bijv. in dit topic :')

dan moet je eigenlijk je bed uit en iets saais gaan doen, niet internetten dus.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 13:19:50 #17
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_122209163
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 13:17 schreef computergirl het volgende:

[..]

dan moet je eigenlijk je bed uit en iets saais gaan doen, niet internetten dus.
;( plafondstaren?
Als ik op mn eigen woon zou ik misschien wel een blokje om gaan lopen
pi_122209460
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 13:19 schreef RickoKun het volgende:

[..]

;( plafondstaren?
Als ik op mn eigen woon zou ik misschien wel een blokje om gaan lopen
strijken, de afwas, saai boek lezen
  dinsdag 29 januari 2013 @ 13:33:43 #19
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_122209808
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 13:26 schreef computergirl het volgende:

[..]

strijken, de afwas, saai boek lezen
;( Doe ik allemaal niet, ik haat zulke ondernemingen :(
Nouja tijdschriften lezen doe ik dan weer wel, proletariër die ik mij er ben! :@
pi_122210078
Probleem met slaappillen (vooral kortwerkende benzo's) is dat je volgende dag helemaal niet in slaap komt zonder een pilletje ..
pi_122326013
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 13:40 schreef Smack10 het volgende:
Probleem met slaappillen (vooral kortwerkende benzo's) is dat je volgende dag helemaal niet in slaap komt zonder een pilletje ..
Klopt vooral als je weet hoe goed en lekker je de nacht er voor hebt geslapen.
pi_122330025
is mijn ervaring niet.
Als ik een periode totaal niet in slaap kan komen helpt 1x een temazepam ervoor om de druk van de ketel te halen ('ik moet nu slapen', 'als ik maar kan slapen' etc). De nachten erop slaap ik dan weer normaal in
pi_122368494
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 05:55 schreef Xetran het volgende:
Diazepam helpt geen flikker zeg je? wow, I'm stunned :P met een paar mg lig ik al lam voor twee dagen.
Zei ik dat bedoelde je?
pi_122368528
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 02:55 schreef Martin1234 het volgende:

[..]

Zei ik dat bedoelde je?
juist
pi_122368529
Je kan er vanuit gaan dat vrijwel elk slaapmiddel verslavend is, de meeste soorten zullen ook wel gebaseerd zijn op de vergelijkbare diazepam die je kreeg(valium) hoewel dat officieel als kalmeringsmiddel beschouwd wordt volgens mij. Diazepam en alle andere pammetjes vallen onder de benzodiaphine's (als ik dat zo goed schrijf). ik heb zelf ook nog zopiclon gebruikt wat ook wel werkte voor mij, maar dat is evengoed verslavend.
Touching from a distance ~
pi_122368608
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 03:01 schreef Xetran het volgende:

[..]

juist
Nou niet in de de trant dat het niet werkte.
Kijk meer dat het mij alleen rustig maakt.

Wel rustig werd ik maar niet moe helaas. :)
pi_123017720
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 03:01 schreef Purplesparks het volgende:
Je kan er vanuit gaan dat vrijwel elk slaapmiddel verslavend is, de meeste soorten zullen ook wel gebaseerd zijn op de vergelijkbare diazepam die je kreeg(valium) hoewel dat officieel als kalmeringsmiddel beschouwd wordt volgens mij. Diazepam en alle andere pammetjes vallen onder de benzodiaphine's (als ik dat zo goed schrijf). ik heb zelf ook nog zopiclon gebruikt wat ook wel werkte voor mij, maar dat is evengoed verslavend.
Daarom raden ze meestal aan om het maar 2 of 3 dagen in de week te gebruiken.

En dan is dit nog vrij veel eigenlijk.
pi_123141861
Etizolam. Verkrijgbaar bij de betere aromatische producten-handelaar.

Bedank me later.
  donderdag 21 februari 2013 @ 17:17:51 #29
289550 Paarse_Kiwi
Mét roze lakschoentjes!
pi_123167722
Laatst ook de stap genomen om slaappillen te vragen aan de huisarts. Ik ken mijn hele leven als periodes van slecht slapen maar de laatste weken slaap ik bijna niet. Door de jaren heen heb ik inmiddels van alles geprobeerd maar het was nu zo erg dat ik ook niet meer functioneerde op mijn werk.

Als eerste temazepam gekregen. Dit werkte helemaal niet, ook 2 pillen tegelijk niet. Vorige week zoldipemtart meegekregen. Ik kom hiermee iets sneller in slaap en slaap wel wat dieper. Echter houd ik korte nachtjes, 4-6 uur maximaal. Zonder pillen slaap ik weer net zo slecht als de afgelopen weken.

Ik wil niet standaard aan de slaappillen maar het is nu zo'n lange periode van bijna niet slapen.... Alles is beter dan die brakke nachten.
Je gevoel is er om keuzes te maken. Je verstand om de keuzes te begrijpen.
pi_123191760
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 17:17 schreef Paarse_Kiwi het volgende:
Laatst ook de stap genomen om slaappillen te vragen aan de huisarts. Ik ken mijn hele leven als periodes van slecht slapen maar de laatste weken slaap ik bijna niet. Door de jaren heen heb ik inmiddels van alles geprobeerd maar het was nu zo erg dat ik ook niet meer functioneerde op mijn werk.

Als eerste temazepam gekregen. Dit werkte helemaal niet, ook 2 pillen tegelijk niet. Vorige week zoldipemtart meegekregen. Ik kom hiermee iets sneller in slaap en slaap wel wat dieper. Echter houd ik korte nachtjes, 4-6 uur maximaal. Zonder pillen slaap ik weer net zo slecht als de afgelopen weken.

Ik wil niet standaard aan de slaappillen maar het is nu zo'n lange periode van bijna niet slapen.... Alles is beter dan die brakke nachten.
Ik met dezelfde ervaring als jij ik leef met je mee meen ik. :)
pi_123199509
Topic niet gelezen :@

Ik gebruik al een aantal jaar Seroquel voor het inslapen/doorslapen. Het is officieel een antipsychotica, maar maakt je hersenen ook rustig, waardoor je rustig en goed kunt slapen.
Ik gebruik de kleinste dosis, 25mg per avond.

Wil nooit meer zonder O+
pi_123200182
Die chemische zooi is niet goed voor je, is eigenlijk gewoon harddrugs he. En dus ook verslavend. Heb ik al vaak gezien, mensen die verslaafd zijn geweest aan slaappillen (pammetjes) en het afkicken is geen pretje.

Maar OT:

Om goed te slapen moet je eerst aan de randvoorwaarden voldoen:

- Geen stress en niet druk maken over al dan niet kunnen slapen. Wat hierbij kan helpen is schrijven, mediteren of lezen. Vooral mediteren is goed omdat je hiervoor geen licht nodig hebt, en je hebt de hele nacht de tijd om over jezelf te leren.

- Geen fel licht of licht waar veel blauw in zit (vooral beeldschermen) een uur voor het slapen gaan.

- Moe genoeg zijn. Mik op 6 uur slaap, en ga pas naar bed 6 uur voor je op moet.

- In een opgeruimde, donkere, stille kamer liggen (prikkelarme omgeving).

- Geen van uit bed zichtbare klok hebben

En er zijn natuurlijke hulpmiddelen:

- Valeriaan (valdispert, generiek, ook in de vorm van thee, bijvoorbeeld sleepytime)
- Witte ruis / relaxerende geluiden http://www.soundsleeping.com
- Sporten / Fitness

Verder:

- Lig je wakker, accepteer dat gewoon en drink de volgende dag voldoende koffie / energydrink om wakker te blijven. Wallen kun je met aambeienzalf / make up camoufleren. Je wordt zo vanzelf zo moe dat je wel moet slapen na zo een paar dagen wakker te zijn geweest. Maak jezelf continu wijs dat het niet erg is om wakker te liggen (dan ga je er in geloven, echt).

Succes met slapen!

[ Bericht 0% gewijzigd door insuperati op 22-02-2013 12:30:23 ]
pi_123200657
ik denk dat insuperati wel een punt heeft met dat laatste. vaak als je je er gewoon aan overgeeft "vandaag slaap ik kennelijk niet zo goed, ach morgen beter" krijg je niet dat gestress en die frustratie van dat je echt moet slapen van jezelf. ga even uit bed, ga wat anders doen en pas als je.moe wordt ga je terug naar bed :).

werkt overigens alleen als je niet aangeboren een stofje mist ofzo ;) dan moet je die in pilvorm slikken.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  vrijdag 22 februari 2013 @ 12:24:59 #34
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_123200664
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 02:35 schreef RickoKun het volgende:
Heb ook een melatonine pilletje gehad maar de dingen helpen volgens mij ook geen reet
Welke? Ik heb een tijdje Valdoxan 25 mg gehad.. Sliep als een huis! Nu er van af, en nog steeds een goed slaappatroon. Na een half jaar regelmaat door die poilletjes, kan ik het weer zelf!
Had wel de eerste paar dagen hoofdpijn, maagklachten en buikloop, dus een maagbeschermer is wel een goed idee voor de eerste week. En ' afkicken' was ook een paar dagen koppijn ed. maar het was het absoluut waard. En vergeleken met andere medicijnen valt het best mee.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_123200734
ik heb onlangs van die valdispert forte dingen van de drogist geprobeerd. ik werd er niet slaperig van, maar wel heel relaxed. dus miss nog een tip voor de piekeraars onder ons ^O^
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_123238326
Heb zelf ook slaapproblemen sinds een jaar. Dokter raadde mij mirtazipine aan in lichte dosis. Het is een AD maar in lichte dosis een slaapmiddel.
pi_123251472
Ik slaap eigenlijk nooit een nacht helemaal door en zou dat wel eens willen. Kun je via internet ook goeie slaappillen bestellen zonder recept? Dan wel iets sterkers dan een melatonine pil. Edit, heb al iets gevonden

[ Bericht 6% gewijzigd door Samson op 23-02-2013 21:53:31 ]
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_123263853
Diazepam werkt bij mij wel veel beter overdag > dan met slapen gaan.
  zondag 24 februari 2013 @ 11:03:05 #39
347224 SiennaForrest
Dat bepaal ik zelf wel uit!
pi_123268575
Ik slaap al een jaar of 9 op seroquel 25mg, ook vanwege moeilijk inslapen door te druk in het hoofd. Vorige week gestopt vanwege de nare bijwerkingen van seroquel, voornamelijk op lange termijn.

Helaas ging het slapen nu enorm slecht. Deels door de kwaal waar ik last van heb, maar ook logischerwijs door het ontbreken van serokwel. Heb in een week tijd maar een uur of 10 geslapen en dat brak me op.

Eergisteren met wat extra magnesium, glaasje melk en 3mg melatonine, eindelijk in een diepe slaap gevallen. Vannacht wederom heerlijk geslapen, wat is dat toch fijn en een goede start van de dag. :)

quote:
En er zijn natuurlijke hulpmiddelen:

- Valeriaan (valdispert, generiek, ook in de vorm van thee, bijvoorbeeld sleepytime)
- Witte ruis / relaxerende geluiden http://www.soundsleeping.com
- Sporten / Fitness

Verder:

- Lig je wakker, accepteer dat gewoon en drink de volgende dag voldoende koffie / energydrink om wakker te blijven. Wallen kun je met aambeienzalf / make up camoufleren. Je wordt zo vanzelf zo moe dat je wel moet slapen na zo een paar dagen wakker te zijn geweest. Maak jezelf continu wijs dat het niet erg is om wakker te liggen (dan ga je er in geloven, echt).

Succes met slapen!
Goeie tips! :) Alleen zou ik niet vlak voor het slapen gaan sporten, dat kan averechts werken. Misschien yoga- meditatie- en of ademhalingsoefeningen een beter idee? Tevens zou ik de volgende dag zeker geen 'voldoende koffie / energydrinks' drinken om wakker te blijven. Daar kan je in de avond juist weer last van hebben. ;) Ik zou het juist mijden voorlopig, helemaal zelfs. :)
''Ware rust is niet afwezigheid van beweging, het is evenwicht in de bewegingen.'
  dinsdag 26 februari 2013 @ 01:45:46 #40
15080 static
pi_123355294
Gisteren een hele zopiclon ingenomen, werd letterlijk na 45 minuten weer wakker, nog een kwartje ingenomen daarna: heb 3 uur geslapen. Was klaarwakker. :{
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_123355967
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 01:45 schreef static het volgende:
Gisteren een hele zopiclon ingenomen, werd letterlijk na 45 minuten weer wakker, nog een kwartje ingenomen daarna: heb 3 uur geslapen. Was klaarwakker. :{
zopiclon ook slechts maar een inslaapmiddel en zelfs daar is het nog vrij matig in. Wat 2 keer eerder aangegeven is in dit topic, seroquell. Niet als slaapmiddel bedoeld maar de bijwerking ervan om je in slaap te krijgen en door te laten slapen werkt super goed. Lichaam kan wel wennen hieraan, maar het is een niet-verslavend middel.
pi_123356131
Iemand ervaring met Donormyl?
  dinsdag 26 februari 2013 @ 10:18:17 #43
153506 Captain_Fabulous
pi_123359037
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 11:03 schreef SiennaForrest het volgende:
Eergisteren met wat extra magnesium, glaasje melk en 3mg melatonine, eindelijk in een diepe slaap gevallen. Vannacht wederom heerlijk geslapen, wat is dat toch fijn en een goede start van de dag. :)
Ik heb een tijd 25 mg melatonine geslikt, en daarvoor moet je wel af en toe bloed laten controleren(kijken of je lever niet gek gaat doen) maar je slaapt er zo goed op, en zonder 's ochtends je katerig ofzo te voelen. Misschien moet je dat ook eens bespreken met je arts als je weer moeilijk gaat slapen...Valdoxan (dat slikte ik) is officieel een AD, en heeft me ook enorm geholpen tegen m'n depressieve aanvallen, maar het werkt vooral door je een ijzeren slaapritme op te leggen. Dat werkte bij mij heel erg goed.
pi_123359399
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 10:18 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Ik heb een tijd 25 mg melatonine geslikt,
wow, dat is een hoge dosis!
Een normaal werkend lichaam van een goede slaper maakt volgens mij ook niet die hoeveelheden aan?
  dinsdag 26 februari 2013 @ 11:30:20 #45
153506 Captain_Fabulous
pi_123360800
Het is ook niet voor normale lichamen die normaal slapen :7
Mijn slaappatroon was volkomen in de war geschopt, zodat ik een paar uur per nacht te weinig sliep, en de slaap die ik wel had weinig hielp. Permanent doodmoe opstaan, zo moe dat je geen emoties meer over hebt, omdat emoties energie vergen. Je staat ook onder streng toezicht van je behandelend arts de eerste paar maanden! Na een half jaar kon ik weer zelf slapen. Je lichaam ' leert' kennelijk tijdens de medicatie om weer zelf melatonime aan te maken.
  dinsdag 26 februari 2013 @ 15:28:51 #46
347224 SiennaForrest
pi_123368642
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 10:18 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Ik heb een tijd 25 mg melatonine geslikt, en daarvoor moet je wel af en toe bloed laten controleren(kijken of je lever niet gek gaat doen) maar je slaapt er zo goed op, en zonder 's ochtends je katerig ofzo te voelen. Misschien moet je dat ook eens bespreken met je arts als je weer moeilijk gaat slapen...Valdoxan (dat slikte ik) is officieel een AD, en heeft me ook enorm geholpen tegen m'n depressieve aanvallen, maar het werkt vooral door je een ijzeren slaapritme op te leggen. Dat werkte bij mij heel erg goed.
Dank voor je reactie, ik heb het middel even genoteerd. Ik heb de laatste dagen ook weer goed geslapen en inmiddels op minder melatonine. :) Ik slaap goed en diep, ben er erg blij mee. Nu verder afbouwen met de melatonine en maar kijken hoe het gaat zonder of met een lage(re) dosis.
''Ware rust is niet afwezigheid van beweging, het is evenwicht in de bewegingen.'
  dinsdag 26 februari 2013 @ 15:40:37 #47
153506 Captain_Fabulous
pi_123369067
Melatonine in ' mijn' dosis geeft wel een paar dagen bij-verschijnselen als je start, en als je ophoudt, als in hoofdpijn, maagklachten ed. Maar de voordelen zijn groter dan de nadelen. natuurlijk nog beter als het niet hoeft, maar ja.
pi_123377370
Was dat gewoon via de huisarts, C_F?
pi_123378542
Soms na het uitgaan kan ik niet slapen door die troep speed / xtc ook al ben ik zo moe slapen lukt niet. Is het dan erg om zo een pil te nemen ? Helpt dat ?
I like to dissect girls. Did you know I'm utterly insane?
pi_123383038
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 07:08 schreef Samson het volgende:
Iemand ervaring met Donormyl?
pi_123385351
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 19:22 schreef durrrr het volgende:
Soms na het uitgaan kan ik niet slapen door die troep speed / xtc ook al ben ik zo moe slapen lukt niet. Is het dan erg om zo een pil te nemen ? Helpt dat ?
Van speed blijf je zeker wakker hè? Lijkt me verder niet zo'n goed plan.
pi_123385475
quote:
Helpt wel.

Maar beter wat minder nemen, of eerder stoppen met bijnemen.
pi_123385569
quote:
Gewoon incalculeren man. Slikken of snuiven tot laat, is tot laat niet slapen.

Gewoon crashen op de bank met een dikke joint en wat toffe docu's
pi_123394090
Ik krijg altijd zo'n erge honger na gebruik van slaappillen dat is minder fijn.
pi_123397948
Nou, blijkbaar niet het juiste topic voor mn vraag. Jammer....
pi_123398117
Melatonine al geprobeerd? Laatst 60x 3mg Gekocht voor 3 euro
pi_123412416
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 20:45 schreef Samson het volgende:

[..]

Nee geen ervaring mee anders kon ik het wel vertellen. :)
pi_123581742
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 15:44 schreef Martin1234 het volgende:

[..]

Nee geen ervaring mee anders kon ik het wel vertellen. :)
Jammer, ik heb het via internet besteld en ben benieuwd of er al mensen ervaring mee hebben.
pi_123585860
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 18:10 schreef Samson het volgende:

[..]

Jammer, ik heb het via internet besteld en ben benieuwd of er al mensen ervaring mee hebben.
Wel met de werkzame stof, die zit oa ook in sleepjuice van care4sleep
http://www.care4sleep.com/nl/producten/
Ik sliep er wel van maar was de hele dag erna een beetje depri. In de UK kan je ook slaappillen zonder recept kopen, Nytol, zit ook antihistamine in
pi_123586987
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2013 19:45 schreef computergirl het volgende:

[..]

Wel met de werkzame stof, die zit oa ook in sleepjuice van care4sleep
http://www.care4sleep.com/nl/producten/
Ik sliep er wel van maar was de hele dag erna een beetje depri. In de UK kan je ook slaappillen zonder recept kopen, Nytol, zit ook antihistamine in
OK, dankje!
pi_123590700
Flunatrazepam is een hele goeie! Je zal echt lekker slapen! Succes. Je kan tevens ook melatonine proberen
pi_123600965
Ik zit inmiddels al weer aan de temazepammetjes. ;( Slaap nog steeds crap en ik snap nu eindelijk wel waar dat verslavende gevoel vandaan komt. Die eerste 15-45 minuten wanneer je zo'n temazepam in hebt genomen voelt zo lekker verdoofd :')
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 4 maart 2013 @ 00:34:17 #63
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_123602840
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 07:11 schreef mtchel112 het volgende:
waar koop je ze voor die prijs?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  maandag 4 maart 2013 @ 01:00:57 #64
15080 static
pi_123603468
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 23:51 schreef sitting_elfling het volgende:
Die eerste 15-45 minuten wanneer je zo'n temazepam in hebt genomen voelt zo lekker verdoofd
Volgens mij heb jij echt een probleem.
pi_123603531
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 01:00 schreef static het volgende:

[..]

Volgens mij heb jij echt een probleem.
Dit. Volgens mij hebben we jou voldoende gewaarschuwd.
I feel kinda Locrian today
  maandag 4 maart 2013 @ 10:10:54 #66
153506 Captain_Fabulous
pi_123607878
Op de vorige pagina heb ik m'n ervaringen staan met Valdoxan, dat zijn pilletjes van 25 mg melatonine.
Werkt fantastisch om je slaap weer te reguleren, je gaat binnen een half tot heel uur na innemen plat, en wordt normal wakker, geen suf gevoel 's ochtends.
Je moet wel een paar dagen wennen, bij voorkeur met een maagbeschermer. En de eerste dagen slaap je nog een beetje raar. 1ste ochtend was ik om 4 uur klaarwakker, tweede om 5 uur, derde dag slliep ik normaal. Ook had ik een paar dagen forse hoofdpijn. Als je stopt kun je weer een paar dagen je wat vreemd voelen.

Maar het is het helemaal waard, want je slaapt weer. Goed en lekker.
MAAR:
het is geen korte termijn oplossing, het is een traject van maanden. En je moet niet zelf gaan slikken. De melatonine die je bij de drogist kan kopen is 0,5 mg. Valdoxan 25 mg per pil. Je moet dus absoluut onder controle staan van een huisarts of psychiater terwijl je het slikt. Je moet regelmatig bloed laten prikken in het ziekenhuis, omdat je lever er raar van kan gaan doen, en signalen kan uitgeven alsof je accuut leverfalen hebt terwijl het niet zo is. Alcohol en Valdoxan is dus ook een heel stom idee.
Dus voor types als sitting_elfling is het een heel slecht idee om ermee te gaan experimenteren(blauw of niet, je klinkt als een idioot als het om slaapmiddelen ed gaat)! Het is een fantastisch middel als je serieus voor genezing gaat. Je kan best eens proberen om de drogisterij dosis (max 5 pilletjes van 0,5 mg) te nemen, daar hoor ik goede dingen over voor jetlag ed. Maar als je het neemt om na een avondje speed weer snel in slaap te komen, lijkt het me vrij nutteloos. tenzij je dus 50 van die lichte pilletjes gaat slikken. Ik hoop dat niemand zo stom gaat zijn.

[ Bericht 12% gewijzigd door Captain_Fabulous op 04-03-2013 10:58:14 ]
pi_123608877
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 10:10 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Op de vorige pagina heb ik m'n ervaringen staan met Valdoxan, dat zijn pilletjes van 25 mg melatonine.
Werkt fantastisch om je slaap weer te reguleren, je gaat binnen een half tot heel uur na innemen plat, en wordt normal wakker, geen suf gevoel 's ochtends.
Je moet wel een paar dagen wennen, bij voorkeur met een maagbeschermer. En de eerste dagen slaap je nog een beetje raar. 1ste ochtend was ik om 4 uur klaarwakker, tweede om 5 uur, derde dag slliep ik normaal. Ook had ik een paar dagen forse hoofdpijn. Als je stopt kun je weer een paar dagen je wat vreemd voelen.

Maar het is het helemaal waard, want je slaapt weer. Goed en lekker.
MAAR:
het is geen korte termijn oplossing, het is een traject van maanden. En je moet niet zelf gaan slikken. De melatonine die je bij de drogist kan kopen is 0,5 mg. Valdoxan 25 mg per pil. Je moet dus absoluut onder controle staan van een huisarts of psychiater terwijl je het slikt. Je moet regelmatig bloed laten prikken in het ziekenhuis, omdat je lever er raar van kan gaan doen, en signalen kan uitgeven alsof je accuut leverfalen hebt terwijl het niet zo is. Alcohol en Valdoxan is dus ook een heel stom idee.
Dus voor types als sitting_elfling is het een heel slecht idee om ermee te gaan experimenteren(blauw of niet, je klinkt als een idioot als het om slaapmiddelen ed gaat)! Het is een fantastisch middel als je serieus voor genezing gaat. Je kan best eens proberen om de drogisterij dosis (max 5 pilletjes van 0,5 mg) te nemen, daar hoor ik goede dingen over voor jetlag ed. Maar als je het neemt om na een avondje speed weer snel in slaap te komen, lijkt het me vrij nutteloos. tenzij je dus 50 van die lichte pilletjes gaat slikken. Ik hoop dat niemand zo stom gaat zijn.
Dus doxylamine is hetzelfde als melotonine? Of volg ik het even niet meer? (omdat je specifiek op mijn post reageert over donormyl)
  maandag 4 maart 2013 @ 10:55:48 #68
153506 Captain_Fabulous
pi_123609026
Je volgt het niet meer ;)
Ik reageerde in het algemeen op een aantal posten en vragen over melatinone. Dat ik jou quote was een quote foutje...dacht dat jij melatonine had besteld over het internet.
pi_123625924
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 10:55 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Je volgt het niet meer ;)
Ik reageerde in het algemeen op een aantal posten en vragen over melatinone. Dat ik jou quote was een quote foutje...dacht dat jij melatonine had besteld over het internet.
OK, nee heb dus donormyl besteld en ben benieuwd naar ervaringen van anderen ;)
pi_123732722
Thnx voor de antwoorden jongens :)
I like to dissect girls. Did you know I'm utterly insane?
pi_123732929
Iemand weleens Zolpidem als slaapmiddel gebruikt?
pi_123732982
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 02:14 schreef Martin1234 het volgende:
Prima keuze ^O^ Spreek niet ervaring overigens maar vanuit wetenschappelijke basis.
pi_123732996
quote:
7s.gif Op donderdag 7 maart 2013 02:19 schreef Seam het volgende:

[..]

Prima keuze ^O^ Spreek niet ervaring overigens maar vanuit wetenschappelijke basis.
Ja he ook als je het opzoekt via google het is echt een goed alternatief voor slaapmiddel.
pi_123733044
quote:
14s.gif Op donderdag 7 maart 2013 02:20 schreef Martin1234 het volgende:

[..]

Ja he ook als je het opzoekt via google het is echt een goed alternatief voor slaapmiddel.
Wordt door de huisartsenstandaard dacht ik ook als eerste keus aangeboden samen met temazepam. Volgens mij is er niet zoveel vergelijkend onderzoek gedaan tussen benzo's en zolpidem (is technisch gezien geen benzo namelijk), maar tolerantie en afhankelijkheid zouden lager zijn bij zolpidem.
pi_123777545
Heb donormyl gebruikt (nog maar een halve pil), maar merkte er echt helemaal niets van :{
pi_123778671
Sinds afgelopen maandag maak ik gebruik van Melatonine (3mg), de eerste nacht na gebruik van Melatonine perfect geslapen en ik werd uitgerust wakker. Dinsdag, woensdag en vannacht heb ik niet goed meer geslapen en heb ik weer mijn oude ritme te pakken.. Woensdag de dosis verdubbeld (2tabletten) maar heeft niks geholpen..

Binnenkort maar weer terug naar de huisarts...

quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 07:11 schreef mtchel112 het volgende:
Waar haal jij dat zo goedkoop dan? Ik betaalde 19.63 voor 30 pillen van 3mg
  vrijdag 8 maart 2013 @ 09:20:08 #77
153506 Captain_Fabulous
pi_123779176
Jullie hebben geloof ik niet goed mijn ervaringen met Melatonine gelezen. Het is geen oplossing voor 1 nachtje als je serieuze slaapproblemen hebt. Je moet het minstens een week slikken, regelmatig, op hetzelfde tijdstip, voor je er echt wat aan heeft. Als je van jezelf een normaal slaapritme hebt, kan het je helpen om je dag/nacht ritme weer even goed te zetten bij bijv. jetlag. maar een gezond persoon heeft daarvoor niet veel nodig!

Het is geen specifiek slaapmiddel, daarom wordt je ook niet suf wakker, en is het niet zo snel verslavend! Je slikt de stof die je lichaam normaal gesproken zelf zou gaan aanmaken, als een reaktie op het ondergaan van de zon, en dat het buiten donkerder wordt. Daardoor geeft het je je slaapritme terug. Waardoor je lichaam na een paar maanden weer zelf ook melatonine gaat aanmaken, en je zou kunnen ophouden met de pillen.

Dus @ringomanic, gewoon naar de huisarts als de 'drogisterij' dosis niet werkt bij jou. Dan moet je waarschijnlijk over op 25-50 mg per nacht(Valdoxan). En dat mag alleen als je onder behandeling staat van een dokter, en regelmatig boed laat controleren! Je wil niet ten koste van leverschade van je slaapproblemen af neem ik aan?

En bovendien, sommige verzekeringen, vergoeden het dan!
pi_124152027
Hebben jullie soms ook aparte hoofdpijn wanneer je opstaat uit bed komt.

Ik heb dit meestal de eerste 2 uur last van als ik uit bed kom.
pi_124160864
Toegegeven dat ik niet alles gelezen heb, post ik toch: wat is een goed slaapmiddel om door pijn heen te slapen? Inslapen lukt op zich wel, maar na 1 of 2 uur word ik elke nacht wakker van de pijn. En dan slaap ik niet meer. De pijn wegnemen is (voorlopig) niet van toepassing, dus ik zoek iets waarmee ik er doorheen slaap.

Geen alcohol :P diazepam en oxazepam en zo ben ik allergisch voor. Is er nog een drogisterijmiddeltje wat hierbij kan helpen?
  zondag 17 maart 2013 @ 13:59:20 #80
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_124161282
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 13:46 schreef Sowieso. het volgende:
Toegegeven dat ik niet alles gelezen heb, post ik toch: wat is een goed slaapmiddel om door pijn heen te slapen? Inslapen lukt op zich wel, maar na 1 of 2 uur word ik elke nacht wakker van de pijn. En dan slaap ik niet meer. De pijn wegnemen is (voorlopig) niet van toepassing, dus ik zoek iets waarmee ik er doorheen slaap.

Geen alcohol :P diazepam en oxazepam en zo ben ik allergisch voor. Is er nog een drogisterijmiddeltje wat hierbij kan helpen?
wat voor pijn?
pi_124162058
Alle pammetjes zijn verslavend, persoonlijk zou ik daar niet aan beginnen. Er zijn tabletten die niet verslavend schijnen te zijn en wel natuurlijk: valeriaan. De werkzame stof is afkomstig van de Valeriaanplant. Mijn ervaring hiermee is dat het rustgevend is. muziek luisteren werkt bij mij ook om in slaap te komen, dan heb je helemaal geen slaaptabletten nodig is mijn ervaring.
pi_124171751
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 13:59 schreef Mirjam het volgende:

[..]

wat voor pijn?
buikpijn
  zondag 17 maart 2013 @ 18:01:28 #83
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_124171982
als je wakker wordt van buikpijn raad ik je aan zo snel mogelijk naar een dokter of specialist te gaan...
pi_124177615
Ja buikpijn en maagpijn.
  maandag 18 maart 2013 @ 12:56:17 #85
347224 SiennaForrest
pi_124202280
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 13:46 schreef Sowieso. het volgende:

Ik ben toch wel benieuwd waarom de (aard van de) pijn wegnemen geen optie is. Sowieso lijkt me een consult bij de huisarts het meest handige, als je pijn zo hevig is dat je er niet van kunt (door)slapen. ;)

Maar wat drogisterij-middeltjes betreft; melatonine en diverse plantaardige preparaten zoals hop, avena, passiebloem en b.v. valeriaan. De werking is divers, in sterkte en per persoon, je zou dus zelf moeten ondervinden wat voor jou werkt.

Het beste lijkt me dat je een aantal pagina's van dit topic toch even doorleest, omdat daar veel gebruikerservaringen zijn te lezen. ;)
pi_124202587
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 02:14 schreef Martin1234 het volgende:
Ik heb zolpidemtart (volgens mij hetzelfde).
1 keer per week of 1 keer per 2 weken neem ik zo,n ding inslapen gaat goed, doorslapen is wat anders, ook de 5 mg melatonine is geen succes
pi_124204403
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 18:01 schreef Mirjam het volgende:
als je wakker wordt van buikpijn raad ik je aan zo snel mogelijk naar een dokter of specialist te gaan...
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 12:56 schreef SiennaForrest het volgende:

[..]

Ik ben toch wel benieuwd waarom de (aard van de) pijn wegnemen geen optie is. Sowieso lijkt me een consult bij de huisarts het meest handige, als je pijn zo hevig is dat je er niet van kunt (door)slapen. ;)

Maar wat drogisterij-middeltjes betreft; melatonine en diverse plantaardige preparaten zoals hop, avena, passiebloem en b.v. valeriaan. De werking is divers, in sterkte en per persoon, je zou dus zelf moeten ondervinden wat voor jou werkt.

Het beste lijkt me dat je een aantal pagina's van dit topic toch even doorleest, omdat daar veel gebruikerservaringen zijn te lezen. ;)
Ik heb er al 6 jaar last van en loop al evenlang onder behandeling, ben het afgelopen jaar alleen al 3 keer geopereerd en sta op de spoedwachtlijst voor de volgende wat nog niet de laatste gaat zijn, en geen van de operaties is erin geslaagd de buikpijn langer dan een paar weken weg te laten blijven. Ik heb de twijfelachtige eer de meest gecompliceerde darmproblemen te hebben die de artsen tot nu toe meegemaakt hebben, zei mijn huidige chirurg bij het laatste gesprek.

Daarom verwachtte ik ook niet dat melatonine me zou helpen, aangezien inslapen niet het probleem is. Maar ik lees het topic wel helemaal door en ik zal eens kijken bij de kruiden en zo. Ik was altijd in de veronderstelling dat dat meer voor ontspanning was dan echt als een blok overal doorheen slapen.
pi_124206914
Ik heb net mijn buurvrouw gesproken die heb ik van de week 5 melatonime pilletjes gegeven en die is er erg over te spreken. De eerste avond duurde het lang voor ze in slaap viel maar na het derde pilletje heeft ze 7 uur geslapen, wel een paar keer wakker geworden maar meteen weer ingeslapen. Zij is er erg over te spreken.
Ik ben jaloers op mijn buurvrouw ;(.
  maandag 18 maart 2013 @ 15:52:34 #89
153506 Captain_Fabulous
pi_124208816
Je hebt ook een soort van 'slow release' melatonine pilletjes zag ik, dus die blijven een paar uur lang wetkzaam. misschien wel handig als je de neiging hebt midden in de nacht wakker te worden
  maandag 18 maart 2013 @ 21:38:51 #90
347224 SiennaForrest
pi_124226363
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 13:57 schreef Sowieso. het volgende:

[..]

[..]

Ik heb er al 6 jaar last van en loop al evenlang onder behandeling, ben het afgelopen jaar alleen al 3 keer geopereerd en sta op de spoedwachtlijst voor de volgende wat nog niet de laatste gaat zijn, en geen van de operaties is erin geslaagd de buikpijn langer dan een paar weken weg te laten blijven. Ik heb de twijfelachtige eer de meest gecompliceerde darmproblemen te hebben die de artsen tot nu toe meegemaakt hebben, zei mijn huidige chirurg bij het laatste gesprek.

Daarom verwachtte ik ook niet dat melatonine me zou helpen, aangezien inslapen niet het probleem is. Maar ik lees het topic wel helemaal door en ik zal eens kijken bij de kruiden en zo. Ik was altijd in de veronderstelling dat dat meer voor ontspanning was dan echt als een blok overal doorheen slapen.
Ok, vervelende boel (understatement)! Dan snap ik het wel ja. ;) Die kruidenpreparaten daar moet je echt niet te veel van verwachten. Denk niet dat dat zal opleveren wat jij zoekt. Sowieso iets dat in de drogist verkrijgbaar is. Dan is een receptje voor het één of ander wellicht een beter idee! Sterkte i.i.g!
pi_124233884
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 13:05 schreef Sorella het volgende:

[..]

Ik heb zolpidemtart (volgens mij hetzelfde).
1 keer per week of 1 keer per 2 weken neem ik zo,n ding inslapen gaat goed, doorslapen is wat anders, ook de 5 mg melatonine is geen succes
Hoeveel uur slaap jij er ongeveer in totaal dan op?
pi_124239752
Uurtje of 5-6 met meestal 2 of 3 onderbrekingen, een heel enkele keer heb ik 6 uur doorgeslapen :)
Het enige voordeel wat ik merk van de slaappil is dat ik eerder in slaap val en niet nog 1 tot 2 uur lig te draaien en tijdens de onderbrekingen ook eerder weer in slaap val.

Ik den persoonlijk dat het er ook aan ligt hoe gevoelig je voor dat soort medicijnen bent, de een is er gevoeliger voor als de anderen.
B.v. mijn buurvrouw ligt met 2 paracetamol al voor pampus terwijl ik met 6 nog rond huppel.
pi_124247611
Niemand hier die 5-htp gebruikt? Ik slaap super goed/diep erop (dosis 100 mg) en gebruik het af en toe :)
pi_124387159
Ik ben gisteren naar de huisarts geweest en na aandringen heb ik Zopiclon grkregen. Eindelijk slapen, voor het eerst sinds zaterdag, dacht ik. Helaas, heb totaal niks gemerkt van het tabletje. Kon niet eens in slaap vallen, dus in slaap blijven was niet eens aan de orde. }:|
pi_124395987
Ik denk dat ik me laat door verwijzen naar een slaapkliniek, wil nu wel eens weten of mijn slecht slapen een lichamelijke of geestelijke oorzaak heeft.
pi_124400371
Ik gebruik 1 a 2 uur voor het slapen gaan 2x Kruidvat Valeriaan pillen (2x 200mg). Ik slaap daarop als een baksteen 8 uur lang. Daarnaast natuurlijk niet 3 uur voor het slapen sporten, koffie drinken, eten, etc. Koffie na 16:00u is een no-go voor mij.

Melatonine 1,5mg heb ik ook geprobeerd, maar de volgende dag ben ik dan erg suf. Niet aan te raden. Je lichaam maakt dit spul als het goed is zelf aan.
  zaterdag 23 maart 2013 @ 09:04:30 #97
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_124400471
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 20:46 schreef Sowieso. het volgende:
Ik ben gisteren naar de huisarts geweest en na aandringen heb ik Zopiclon grkregen. Eindelijk slapen, voor het eerst sinds zaterdag, dacht ik. Helaas, heb totaal niks gemerkt van het tabletje. Kon niet eens in slaap vallen, dus in slaap blijven was niet eens aan de orde. }:|
Is ook een inslaper, waarschijnlijk 7,5mg tabletten?
pi_124404182
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 09:04 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

Is ook een inslaper, waarschijnlijk 7,5mg tabletten?
Klopt. Volgens de HA werd het wel voorgeschreven bij mensen die slaapproblemen door pijnklachten hadden, zoals ik maar ook bij een gebroken rib bv.

Vannacht rond 11 uur nog een genomen, weer helemaal totaal geen effect. Tegen de ochtend (uur of 7 denk ik?) ben ik wel nog even in slaap gevallen O+ maar het lijkt me sterk dat dat nog van dat acht uur eerdere tabletje komt.

Ik probeer het nog 1 keer vannacht, misschien duurt het even voor het gaat werken? En zo niet stop ik. 2 tabletjes tegelijk lijkt me geen goed plan.

Edit: Hoe snel zou het eigenlijk moeten werken? En wat merk je dan als de werking begint, gewoon suf en slaperig of...?
  zaterdag 23 maart 2013 @ 12:27:15 #99
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_124404291
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 12:22 schreef Sowieso. het volgende:

[..]

Klopt. Volgens de HA werd het wel voorgeschreven bij mensen die slaapproblemen door pijnklachten hadden, zoals ik maar ook bij een gebroken rib bv.

Vannacht rond 11 uur nog een genomen, weer helemaal totaal geen effect. Tegen de ochtend (uur of 7 denk ik?) ben ik wel nog even in slaap gevallen O+ maar het lijkt me sterk dat dat nog van dat acht uur eerdere tabletje komt.

Ik probeer het nog 1 keer vannacht, misschien duurt het even voor het gaat werken? En zo niet stop ik. 2 tabletjes tegelijk lijkt me geen goed plan.
Zou binnen een kwartiertje tot half uur effect moeten hebben. Ervaring met gebruik van andere soorten medicatie eerder al? effect wordt ook al snel minder sterk wanneer je nog gegeten hebt ervoor.(aantal uur). Een keer 2x7,5mg nemen kan trouwens geen kwaad als 1x7,5mg niet werkt. Maar dat is natuurlijk aan jezelf. :)
pi_124405062
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 12:27 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

Zou binnen een kwartiertje tot half uur effect moeten hebben. Ervaring met gebruik van andere soorten medicatie eerder al? effect wordt ook al snel minder sterk wanneer je nog gegeten hebt ervoor.(aantal uur). Een keer 2x7,5mg nemen kan trouwens geen kwaad als 1x7,5mg niet werkt. Maar dat is natuurlijk aan jezelf. :)
Nee, nooit eerder iets gebruikt. ja, een keer een oxazepam voor een operatie maar daar werd ik zo allergisch voor dat heel de ingreep afgelast werrd :') Geen benzodiazipinen (?) meer voor mij dus.

En eentje extra nemen... weet het niet, ik heb ondergewicht dus in principe slik ik al het dubbele van een gemiddelde volwassen vent. Een een kwartje of halfje extra lijkt me weer geen enkel effect hebben als een hele dat al niet heeft. Overleg het maandag wel even met de HA.
  zaterdag 23 maart 2013 @ 12:59:17 #101
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_124405185
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 12:55 schreef Sowieso. het volgende:

[..]

Nee, nooit eerder iets gebruikt. ja, een keer een oxazepam voor een operatie maar daar werd ik zo allergisch voor dat heel de ingreep afgelast werrd :') Geen benzodiazipinen (?) meer voor mij dus.

En eentje extra nemen... weet het niet, ik heb ondergewicht dus in principe slik ik al het dubbele van een gemiddelde volwassen vent. Een een kwartje of halfje extra lijkt me weer geen enkel effect hebben als een hele dat al niet heeft. Overleg het maandag wel even met de HA.
Okee, apart. Ikzelf ben gemiddeld ook minder gevoelig maar dan voor vrijwel alle medicatie. En maandag contact opnemen met ha is altijd verstandig(er dan advies aannemen van onbekende persoon online. :P )
  zaterdag 23 maart 2013 @ 15:47:45 #102
347224 SiennaForrest
pi_124409562
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 20:46 schreef Sowieso. het volgende:
Goed dat je naar de HA bent gegaan, maar wat balen dat het niet werkt. Wel een deceptie, hoop je eindelijk goed te gaan slapen. :( Maar wie weet moet het even 'inwerken'. Probeer er vertrouwen in te hebben / te houden... :)
  zaterdag 23 maart 2013 @ 15:55:09 #103
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_124409783
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 15:47 schreef SiennaForrest het volgende:

[..]

Goed dat je naar de HA bent gegaan, maar wat balen dat het niet werkt. Wel een deceptie, hoop je eindelijk goed te gaan slapen. :( Maar wie weet moet het even 'inwerken'. Probeer er vertrouwen in te hebben / te houden... :)
Niet een middel waarvoor je spiegel hoeft op te bouwen. Op sommige mensen hebben bepaalde middelen helaas minder effect.
  zaterdag 23 maart 2013 @ 16:20:03 #104
347224 SiennaForrest
pi_124410651
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 15:55 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

Niet een middel waarvoor je spiegel hoeft op te bouwen. Op sommige mensen hebben bepaalde middelen helaas minder effect.
Oh ok, dat wist ik niet van dit middel. Ben er niet mee bekend. ;) Maar goed het is zeker zo dat medicijnen nogal een verschillende uitwerking kunnen hebben op mensen. Bij mij merk ik dat het vaak juist erg snel, en in lage doses, al werkzaam kan zijn. :) (uitzonderingen daargelaten)
pi_124942399
Van Zolpidem krijg ik altijd last van mijn maag.

Nog meer mensen die daar last van hebben gehad?
pi_124949072
Is dat hetzelfde als Zopiclon? Had namelijk Zolpidem voorgeschreven gekregen maar bij de apotheek hadden ze dat veranderd omdat die op was.

Maagklachen niet echt meer dan anders, maar wel sufheid. 's Avonds weet ik echt niks meer van overdag. En het duurt verdomd lang voor ze werken (ongeveer 6 uur... neem ze al steeds eerder in maar slaap nog steeds pas 's ochtends.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')