quote:Dimensions
Model: 3.0 V6 12V 5d
Length: 4800 mm
Width: 1778 mm
Engine size: 2972 cc
Power output: 168 bhp
quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:40 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
dangel , geile chicka, neuckuh?doe jij eens een goeie gooi naar wat het thema van alex zijn boek is.
Op vrijdag 2 september 2011 14:39 schreef Dangel het volgende:
[..]
jij bent de ontsteking van de blinde darm die PTA SC heet
quote:
quote:![]()
Op dinsdag 21 september 2010 18:39 schreef Anne het volgende:
Ik reed gisteren wel even door een tunnel. En toen ik eruit kwam, kwam ik.
quote:
quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
sex en Lada in één zin![]()
*mompelt iets over anticonceptieOp woensdag 12 mei 2010 21:55 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
de enige auto waarin enigzins sexuele dingen zijn gebeurd met mij is anders mijn nivaOp woensdag 12 mei 2010 21:56 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Herinner me er aan dat ik niet in jouw Niva ga zitten
[quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1493934/1/50#83976124]maandag 12 juli 2010 21:43[quote:@2cv:
Op maandag 28 juni 2010 17:17 schreef Paladijn het volgende:
Met de hoeveelheid onzin die je verkondigd is het geen wonder dat je geen PTA-mod meer bent
Ik ben visueel en hij is auditief, dus samen moeten we een heel eind komen (als er geen herrie van de achterbank komt)quote:Op vrijdag 25 januari 2013 15:04 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dit is inderdaad moeilijk te ontdekken vanaf een foto. Als je het al kan zien op zo'n advertentiefoto dan hoef je er niet heen te gaan![]()
Als je wel gaat kijken neem je die wagen mee voor een proefrit. Stop onderweg ergens en ga op je gemak kijken naar de binnenkant, de buitenkant (naden), onder de kap en onder de auto. Laat de auto even lopen als je eromheen loopt en onder de kap kijkt, je hoort dan beter of er iets mis is dan wanneer je rijd. En laat de radio uit tijdens een proefrit.
Ik heb dus nog iets te doen zie ik. Standby.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 15:16 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Is dit de nieuwe OP? Ik zie het reekscijfer niet terug in de OP, er zit geen verhaaltje bij en er is maar 1 plaatje.
Godverdomme.
Al die nieuwe n00bs hier.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 15:16 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Is dit de nieuwe OP? Ik zie het reekscijfer niet terug in de OP, er zit geen verhaaltje bij en er is maar 1 plaatje.
Godverdomme.
NAP en schadeverhaal is bullshit.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:31 schreef Leandra het volgende:
Even een vraagje tussendoor, omdat een nieuw topic openen voor zo'n vraag een beetje overdreven is...
Op de site van de RDW kun je redelijk goed zien hoe het zit met de gegevens van een auto; laatste overschrijving, de geldigheid van de APK enz., op zomoto.nl kun je leuk zien hoeveel en wat voor eigenaren een auto wanneer heeft gehad, maar is er ook een site waar ik kan zien of een auto (serieuze) schade heeft gehad?
Ja, als een van ons zelf kon sleutelen dan boeide me dat ook niks, maar gezien we dat niet kunnen vind ik een NAP toch behoorlijk belangrijk, weet ik iig dat de km-stand klopt, en een auto zonder onderhoudsboekje valt in principe ook al buiten de zoektocht....quote:Op vrijdag 25 januari 2013 16:40 schreef 2cv het volgende:
[..]
NAP en schadeverhaal is bullshit.
Liever een auto met 5 ton op de teller die goed onder houden is dan een auto met 2 ton op de teller die waardeloos onderhouden is. En als schade goed hersteld is, is er geen schade meer. Dan vraag ik me af wat de wetenschap van een schadeverleden toevoegt. Het enige risico is dat de schade niet goed hersteld is. En dat zie je of meteen (niet-evenwijdige naden,auto die naar rechts/links trekt) of pas na een aantal jaar (roest).
Ter info: mijn huidige BX heb ik gekocht met dik 5 ton op de teller. Mijn beste auto tot nu toe en ook met de hoogste kilometerstand. Ik heb er natuurlijk wel wat aan moeten doen, maar veel minder dan bij mijn vorige BX-en en het ding is dan ook al 18 jaar oud.
Maar 2cv heeft wel een punt. NAP zegt alleen maar dat de km stand logisch is, en dan? Dan weet je nog niet veel over de auto. Ik koop liever een auto met 3ton waarvan 70% lange ritten zijn geweest dan eentje met 80k die nooit buiten de ring is geweest.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, als een van ons zelf kon sleutelen dan boeide me dat ook niks, maar gezien we dat niet kunnen vind ik een NAP toch behoorlijk belangrijk, weet ik iig dat de km-stand klopt, en een auto zonder onderhoudsboekje valt in principe ook al buiten de zoektocht....
quote:
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 16:08 schreef 2cv het volgende:
Zo te zien voldoet hij![]()
Fijn, hoef ik niet meer kansloos te doen en de tering te krijgen enzo.
Dat snap ik wel, maar m'n grens qua km-stand is rond de 212.000.... meer heb ik geen zin in.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:14 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Maar 2cv heeft wel een punt. NAP zegt alleen maar dat de km stand logisch is, en dan? Dan weet je nog niet veel over de auto. Ik koop liever een auto met 3ton waarvan 70% lange ritten zijn geweest dan eentje met 80k die nooit buiten de ring is geweest.
True, en wat mij betreft moet die vooral kloppenquote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:18 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Kilometerstand is ook maar een cijfer.
Aannames, aannames, aannames. Kilomerstand zegt vrij weinig.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat snap ik wel, maar m'n grens qua km-stand is rond de 212.000.... meer heb ik geen zin in.
En dat moet bij een 10 jaar oude 9-3 toch prima te doen zijn.
Nou is dat ook een auto waarmee de meeste mensen geen rondjes boodschappen en de kinderen halen zullen doen (of pizza's bezorgen), dus in principe maak ik me daar wat minder druk om.
Maar ook wat dat betreft zal de km-stand en het verloop daarvan wel eea duidelijk maken, het lijkt me sterk dat je 10 jaar lang 20.000 km per jaar binnen de ring maakt.
Ja, net zoals de meesten zullen aannemen dat een 7 jaar oude auto met nog geen 40k op de teller voornamelijk binnen de ring heeft gereden.... hoeft ook niet zo te zijn, het ding kan ook voornamelijk buiten de garage komen omdat ze echt ergens heenmoeten (op afstand dus).quote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:20 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Aannames, aannames, aannames. Kilomerstand zegt vrij weinig.
Dus was zegt de kilometerstand? Juist, weinig. Heel weinig.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, net zoals de meesten zullen aannemen dat een 7 jaar oude auto met nog geen 40k op de teller voornamelijk binnen de ring heeft gereden.... hoeft ook niet zo te zijn, het ding kan ook voornamelijk buiten de garage komen omdat ze echt ergens heenmoeten (op afstand dus).
Kom bij CB ook het goedkoopste uit. Helaas geen Nurburgring dekking...quote:Op vrijdag 25 januari 2013 16:44 schreef Dingest het volgende:
Ik heb de 9000 maar bij Centraal Beheer Achmea ondergebracht; Interpolis loopt via Rabobank en kennelijk zijn mijn gegevens nooit aangepast toen ik verhuisde, dus mijn adres klopt niet en daarom konden konden het zo snel niet afsluiten
De rest rekende het dubbele of bijna drievoudige
Met het verschil dat je behoorlijk je best moet doen om 20.000 per jaar te rijden als je alleen in de stad rijdt.... dan ben je halve dagen onderweg om die km's te maken.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:27 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dus was zegt de kilometerstand? Juist, weinig. Heel weinig.
Je wilt wel erg graag je gelijk halenquote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Met het verschil dat je behoorlijk je best moet doen om 20.000 per jaar te rijden als je alleen in de stad rijd.... dan ben je halve dagen onderweg om die km's te maken.
Wat is je punt.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Met het verschil dat je behoorlijk je best moet doen om 20.000 per jaar te rijden als je alleen in de stad rijdt.... dan ben je halve dagen onderweg om die km's te maken.
Mwah valt mee.... ik zie alleen niet hoe iemand die geen taxi of koeriersbedrijf runt in de stad > 20k per jaar gaat rijden.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:33 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Je wilt wel erg graag je gelijk halen
Maar omdat jij je het niet kan voorstellen wil niet zeggen dat het niet gebeurt.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah valt mee.... ik zie alleen niet hoe iemand die geen taxi of koeriersbedrijf runt in de stad > 20k per jaar gaat rijden.
Overigens ga ik er vanuit dat het gebruik van een auto ook behoorlijk beroerd zal zijn als er voornamelijk korte stukjes gereden worden, en daar kan de boordcomputer vast duidelijkheid over geven.
Ik lees alleen iets over dat ze geen circuits dekken, maar ik heb de discussie al een tijdje niet gevolgd en ik weet nu niet meer over de Ring onder een circuit of onder een openbare tolweg valt.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:28 schreef daNpy het volgende:
[..]
Kom bij CB ook het goedkoopste uit. Helaas geen Nurburgring dekking...
Je hebt gelijk, ik ben er wel klaar mee.... fijn binnenkomen hierquote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:37 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Maar omdat jij je het niet kan voorstellen wil niet zeggen dat het niet gebeurt.
En de boordcomputer zal je snot vertellen, niets nada noppes. Die onthoud niet hoeveel tripjes er gemaakt zijn en hoe lang die waren.
Er zijn nu drie lui geweest die je zeggen dat de kilometerstand je vrij weinig verteld, hoe lang wil je nog doorgaan?
De ring is toch een tolweg met 1 rijrichting en geen snelheidslimiet?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:37 schreef Dingest het volgende:
[..]
Ik lees alleen iets over dat ze geen circuits dekken, maar ik heb de discussie al een tijdje niet gevolgd en ik weet nu niet meer over de Ring onder een circuit of onder een openbare tolweg valt.
Al betwijfel ik of een Ring-rondje in de planning stond. Bergpassen zijn net zo leuk
NOFIquote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ik ben er wel klaar mee.... fijn binnenkomen hier
En wat is dan de juiste manier?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:41 schreef Barcaconia het volgende:
Kilometerstand zegt veel over een auto als je hem op de juiste manier interpreteert.
Dat is mooie uitleg van de algemene gedachte die veel mensen hebben.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 18:35 schreef 2cv het volgende:
Hoge km-stand in verhouding tot de leeftijd = auto die veel gebruikt wordt. En een auto die je dagelijks veel gebruikt onderhoud je goed.
Lage km-stand in verhouding tot de leeftijd = auto die weinig gebruikt wordt. En zo'n auto die je toch maar weinig gebruikt hoeft ook maar weinig onderhoud te hebben, toch ?
Los daarvan: ik vermoed dat als je alleen in de stad rondjes rijdt met een auto en dus bijna nooit boven de 50km/u komt, de noodzaak tot voldoende onderhoud gevoelsmatig minder sterk aanwezig zal zijn omdat je 'toch niet hard rijdt'.
Maar het kan (kan) natuurlijk ook zijn dat iemand een vakantie-auto koopt. Een auto om ééns per jaar uit de verwarmde garage te trekken, een beurt te geven, fijn mee door Frankrijk/Spanje/Portugal/Italië/whatever te crossen en dan na een wasbeurt weer voor zo'n 337 dagen terug te stoppen in de garage. Maar ik denk dat je dan een 2e-handsje van één of ander staatshoofd over moet nemen.
Ik heb trouwens berekend dat mijn BX in 17,5 jaar gemiddeld meer dan 120km per dag gereden heeft bij 5 dagen per week en 50 weken per jaar. En dat is best veel geloof ik
Wilde al zeggen............. is dit de nieuwe SC?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 15:16 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Is dit de nieuwe OP? Ik zie het reekscijfer niet terug in de OP, er zit geen verhaaltje bij en er is maar 1 plaatje.
Godverdomme.
Heb je op het Saabforum gekeken naar bepaalde kenmerken van slijtage?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ik ben er wel klaar mee.... fijn binnenkomen hier
Uiteraard, ik lees me al dagen suf op het Saabforum, ik hecht ook behoorlijk aan een complete onderhoudshistoriequote:Op vrijdag 25 januari 2013 19:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Heb je op het Saabforum gekeken naar bepaalde kenmerken van slijtage?
En dat is wel een goed item om op te letten. Een uitstekend item zelfs.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 19:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Uiteraard, ik lees me al dagen suf op het Saabforum, ik hecht ook behoorlijk aan een complete onderhoudshistorie
Ach ach, wat een narigheid.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 19:42 schreef Alfisti het volgende:
[..]
Wilde al zeggen............. is dit de nieuwe SC?
OK. Ik weet zelf niets van 9-3, maar daar kunnen ze je wel vertellen of een bepaalde km-stand een probleem is of niet. Los van het gebruik door de jaren heen is er altijd algemene slijtage bij een bepaald aantal km's. Een idioot kan een auto binnen 50.000 km meer naar de tering rijden dan een normale bestuurder in 500.000. En meer weet ik er ook niet over. Ik heb met onze auto zo'n ANWB keuring laten doen, die zien meestal ook vrij snel of ie schade heeft gehad. Volgens mij is een verkopende partij ook verplicht je eerlijk te antwoorden op de vraag of ie schade heeft gehad. Er is (dacht ik) een register waarin door verzekeringen vergoede schades in voorkomen, daar heeft een leek echter geen toegang toe, een zakelijke verkoper wel volgens mij.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 19:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Uiteraard, ik lees me al dagen suf op het Saabforum, ik hecht ook behoorlijk aan een complete onderhoudshistorie
Ik kwam ook alleen maar vragen of ik ergens schades kon checken, dat je geen auto krijgt zoals Jonker ze vroeger wel leverde: 2 aan elkaar gelaste.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:05 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
En dat is wel een goed item om op te letten. Een uitstekend item zelfs.
En die aankoopkeuring, dat is ook een goed idee. Als je die bij een onafhankelijke laat doen is nog beter, ANWB of DEKRA.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik kwam ook alleen maar vragen of ik ergens schades kon checken, dat je geen auto krijgt zoals Jonker ze vroeger wel leverde: 2 aan elkaar gelaste.
Hoe Jonker het tot Mazda-dealer heeft kunnen schoppen is me nog een raadsel.
Ja, als je Saab pingelt moet je super 98 tanken in plaats van euro 95quote:Op vrijdag 25 januari 2013 19:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Uiteraard, ik lees me al dagen suf op het Saabforum, ik hecht ook behoorlijk aan een complete onderhoudshistorie
Dat is nog altijd beter dan Alfaforumlogica: Als je kilometerteller afloopt ipv oploopt, kijk even op pag 18 in het boekje. Daar staat wat het doet.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:13 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ja, als je Saab pingelt moet je super 98 tanken in plaats van euro 95
/saabforumlogica
Daar wil ik juist voor naar een Saabdealer of Saabspecialist, zijnde niet de verkopende partij.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:11 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
En die aankoopkeuring, dat is ook een goed idee. Als je die bij een onafhankelijke laat doen is nog beter, ANWB of DEKRA.
Je moet er sowieso mee naar een ander gaan. Nooit bij de verkoper laten doen.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Daar wil ik juist voor naar een Saabdealer of Saabspecialist, zijnde niet de verkopende partij.
We richten ons in principe op de 9-3 sport sedan, die met de GM-motor, die is wat minder gevoelig dan de motor in de serie daarvoor en in de 9-5.
Dat het dan min of meer een Saab Vectra is nemen we maar voor lief
De aankoopkeuring wordt waarschijnlijk gedaan door iemand die m niet in onderhoud krijgt, dus dat belang valt dan ook weg.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:16 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Je moet er sowieso mee naar een ander gaan. Nooit bij de verkoper laten doen.
De dealer of specialist zou er belang bij kunnen hebben om iets te fixen wat wellicht niet nodig is. De ANWB keuring heeft daar helemaal geen belang bij.
Primaquote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
De aankoopkeuring wordt waarschijnlijk gedaan door iemand die m niet in onderhoud krijgt, dus dat belang valt dan ook weg.
Was een hele vreemde toko inderdaad, ze hebben het ook niet vol kunnen houden en zijn failliet gegaan.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoe Jonker het tot Mazda-dealer heeft kunnen schoppen is me nog een raadsel.
Dat ligt denk ik meer aan dat megalomaan grote pand op knooppunt Hoevelaken.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:24 schreef Alfisti het volgende:
[..]
Was een hele vreemde toko inderdaad, ze hebben het ook niet vol kunnen houden en zijn failliet gegaan.
Ook dat: met een slechte naam een mega toko openen op A1 locatie en dan de crisis die voorbij komt..................gaat hem niet worden.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat ligt denk ik meer aan dat megalomaan grote pand op knooppunt Hoevelaken.
Maar dan nog snap ik niet dat een merk als Mazda zo'n bedrijf een dealerschap verleent.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:30 schreef Alfisti het volgende:
[..]
Ook dat: met een slechte naam een mega toko openen op A1 locatie en dan de crisis die voorbij komt..................gaat hem niet worden.
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:53 schreef Barcaconia het volgende:
Wat is dat toch met al die serieuze autovragen hier. Geen wonder dat Anne en SD wegblijven.
Gaat het eindelijk eens ergens over, is het weer niet goedquote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:53 schreef Barcaconia het volgende:
Wat is dat toch met al die serieuze autovragen hier. Geen wonder dat Anne en SD wegblijven.
Have fun!!quote:Op vrijdag 25 januari 2013 21:22 schreef BaraCuda het volgende:
Tot over een week, ik ga mijn benen breken in Frankrijk
Break a leg!quote:Op vrijdag 25 januari 2013 21:22 schreef BaraCuda het volgende:
Tot over een week, ik ga mijn benen breken in Frankrijk
Geloof me de Ring wordt niet gedektquote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:37 schreef Dingest het volgende:
[..]
Ik lees alleen iets over dat ze geen circuits dekken, maar ik heb de discussie al een tijdje niet gevolgd en ik weet nu niet meer over de Ring onder een circuit of onder een openbare tolweg valt.
Al betwijfel ik of een Ring-rondje in de planning stond. Bergpassen zijn net zo leuk
herkenbaarquote:Op vrijdag 25 januari 2013 23:04 schreef Barcaconia het volgende:
Je kunt toch gvd geen film fatsoenlijk kijken op tv zo. 12 reclameblokken die ook nog eens langer duren dan de hele film zelf. Manmanman
Ik zou deze met 80k op de teller inderdaad overslaanquote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:14 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Maar 2cv heeft wel een punt. NAP zegt alleen maar dat de km stand logisch is, en dan? Dan weet je nog niet veel over de auto. Ik koop liever een auto met 3ton waarvan 70% lange ritten zijn geweest dan eentje met 80k die nooit buiten de ring is geweest.
Als je naar een 9-3 met een dergelijke km-stand kijkt zou ik eerder naar een 9000 kijkenquote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat snap ik wel, maar m'n grens qua km-stand is rond de 212.000.... meer heb ik geen zin in.
En dat moet bij een 10 jaar oude 9-3 toch prima te doen zijn.
Achmea heeft geen dekking am ring, is een vrij groot topic @ nbring.nl over. Mijn MX is ook niet gedekt, de Saab wel en los van schade aan vangrail wat je op zich financieel af kunt vangen wil je vooral WA verzekerd zijn voor ongevallen van anderen door jouw toedoen.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:37 schreef Dingest het volgende:
[..]
Ik lees alleen iets over dat ze geen circuits dekken, maar ik heb de discussie al een tijdje niet gevolgd en ik weet nu niet meer over de Ring onder een circuit of onder een openbare tolweg valt.
Al betwijfel ik of een Ring-rondje in de planning stond. Bergpassen zijn net zo leuk
Daar valt dus juridisch niet veel over te zeggen, tenzij je verzekeraar het expliciet in de voorwaarden heeft gezet en dat doen ze niet allemaalquote:
Ik heb niet nog niet expliciet in de voorwaarden gezien, dacht dat ik wel de juiste had doorgenomen, maar ik zie het wel als ik de polis krijg. Maakt verder niet echt uit; stond toch niet op de planning. Doe liever een rondje Gorges du Verdon op de terugwegquote:Op zaterdag 26 januari 2013 00:53 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Achmea heeft geen dekking am ring, is een vrij groot topic @ nbring.nl over. Mijn MX is ook niet gedekt, de Saab wel en los van schade aan vangrail wat je op zich financieel af kunt vangen wil je vooral WA verzekerd zijn voor ongevallen van anderen door jouw toedoen.
De 9-3 en 9-5 zijn beiden veredelde vectra's, daar doet een Saab-blok niets aan af. Weet je trouwens zeker dat de GM blokken beter zijn?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Daar wil ik juist voor naar een Saabdealer of Saabspecialist, zijnde niet de verkopende partij.
We richten ons in principe op de 9-3 sport sedan, die met de GM-motor, die is wat minder gevoelig dan de motor in de serie daarvoor en in de 9-5.
Dat het dan min of meer een Saab Vectra is nemen we maar voor lief
Staat er blijkbaar in sinds 2010:quote:Op zaterdag 26 januari 2013 00:59 schreef Dingest het volgende:
[..]
Ik heb niet nog niet expliciet in de voorwaarden gezien, dacht dat ik wel de juiste had doorgenomen, maar ik zie het wel als ik de polis krijg. Maakt verder niet echt uit; stond toch niet op de planning. Doe liever een rondje Gorges du Verdon op de terugweg
Wat dan?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 08:19 schreef daNpy het volgende:
Morgen. Had een leuker weekend moeten gaan zijn.
Juist je eerder genoemde black sludge komt in de GM-blokken die in de 9-3 sport sedan zitten niet meer voorquote:Op zaterdag 26 januari 2013 01:00 schreef Paladijn het volgende:
[..]
De 9-3 en 9-5 zijn beiden veredelde vectra's, daar doet een Saab-blok niets aan af. Weet je trouwens zeker dat de GM blokken beter zijn?
Dat moet gewoon vuil zijn, wat zich afzet tegen de dop.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 09:25 schreef Duvel het volgende:
Hoe komt die sludge daar? Beroerd onderhoud?
Nee, hoe het komt is lastig te achterhalen, maar het schijnt ook bij keurig onderhouden auto's voor te komen.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 09:25 schreef Duvel het volgende:
Hoe komt die sludge daar? Beroerd onderhoud?
Fijnquote:
Volgens mij was de uiteindelijke oorzaak wel duidelijk, olie komt niet goed genoeg op tempratuur. Dat kan bij elke motor gebeuren, vooral als de motor niet goed warmgereden is. De motoren uit de 9-5 en 1e generatie 9-3 hadden daar meer last van dan normaal, maar voor zover ik begrepen heb is het te voorkomen door regelmatig(er) olie en filters te vervangen. Het voornaamste nadeel bij een auto met veel km's is dat je niet weet of dat door de voorgaande eigenaren altijd netjes gebeurd is. Best veel mensen controleren hun oliepeil ook niet bijvoorbeeldquote:Op zaterdag 26 januari 2013 09:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, hoe het komt is lastig te achterhalen, maar het schijnt ook bij keurig onderhouden auto's voor te komen.
gelukkigquote:
Mooi ding, al helemaal voor dat geldquote:Op zaterdag 26 januari 2013 13:39 schreef Dingest het volgende:
[..]
FijnDat is één van de kutste dingen, je portemonnee (en passen) kwijtraken
![]()
De 9000 is in bezit. Gelijk al de behuizing van het binnenlampje in het portier gesloopt, dat hing los en kwam tussen de deurDimlicht defect - deed het 1,5 week geleden nog wel - en kennelijk heeft het ABS-lampje een eigen leven. Helft van de tijd blijft hij branden, andere keren niet (zoals tijdens de proefrit). ABS zelf grijpt wel in, zal wel een storinkje zijn
Turbo is leuk en de cruise control is gewoon fijn.
Enige wat mij wat zorgen baart is de temperatuurmeter. Die gaat nogal op en neer tussen 1/3de warm en 3/4de warm, vrij geleidelijk. Langzamer als de motor constant draait. Geen idee nog wat ik hier van moet maken eigenlijk...
Foto's, met de 121 even bij mijn ouders![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
leek mij ook. maar het verhaal was dat de accu een te zware belasting was voor de dynamo en dat er daarom ruis/troep op het boordnet stond. Klinkt aannemelijk, maar die accu hield z'n lading wel goed vast dus toch vreemd.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 15:48 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Kan ook zijn dat je door het vervangen daarvan de ECU resette.
we gaan hem zo ophalenquote:
Dat zei je al in dat andere topic. En op facebook 2x, en op buzzybee.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:02 schreef Alexxxxx het volgende:
Bijrijder geweest in een driftende racetruck vandaag. Best tof
Nog niet op z'n blog en twitter?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:30 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Dat zei je al in dat andere topic. En op facebook 2x, en op buzzybee.
Vergten te checkenquote:
Verkondigd hij dat altijd op sociale media?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 18:14 schreef Barcaconia het volgende:
Ik dacht dat alex daar niet zo van hield?
quote:Op zondag 20 januari 2013 20:40 schreef .Neovo. het volgende:
Even een vraagje. Ik heb net zitten klappertanden in een Slopel Tigra A. De kachel deed het niet. Het metertje van de koelvloeistof blijft ook lekker onderaan liggen, dus dat ding word gewoon niet warm. En de laatste klacht: "Hij zuipt benzine".
Ik gok dus dat de thermostaat kapot is, iemand die daar meer van weet?
Gelukkig niet mijn auto
Inmiddels is het Opeltje overleden en gaat ze maandag naar de sloopquote:Op zondag 20 januari 2013 21:32 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
maar dikke kans dat de thermostaat defuct is
koppakking defect door te koude motor?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:07 schreef .Neovo. het volgende:
Ow, ik had een paar topics terug iets gezegd over een Tigra. Wat voor super bakje dat wel niet was.
[..]
[..]
Inmiddels is het Opeltje overleden en gaat ze maandag naar de sloop
Dat doed hij nooit volgens mij.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 18:42 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Verkondigd hij dat altijd op sociale media?
dat het niet op zijn blog stond viel me wat tegen, hij had ook nog mooi een foto op de Alex Miedema foto van de dag facebookpagina kunnen plaatsen!quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:22 schreef Barcaconia het volgende:
Desalniettemin een leuke gebeurtenis, ook al stond het nog niet op je blog,
daar staat het alquote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:24 schreef Alfisti het volgende:
[..]
dat het niet op zijn blog stond viel me wat tegen, hij had ook nog mooi een foto op de Alex Miedema foto van de dag facebookpagina kunnen plaatsen!
Gemiste kansen weer..............
Omdat het niet mijn auto was. Ik heb de eigenaar verteld dat ze ermee naar de garage moesten, maar dat vonden ze niet nodig.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:12 schreef powerflux het volgende:
[..]
koppakking defect door te koude motor?
waarom doe je daar dan niks aan?
Ik moest meteen aan jou denkenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:32 schreef Alfisti het volgende:
[..]
Alex! Die groene 406 Coupe! Wat doe je mij aan!
Jaquote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:26 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik moest meteen aan jou denkenHeb je mijn text bij de foto ook gezien?
Wegen? Je zal toch wel kunnen zien of 'ie versleten is og niet.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:03 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
wat een vragen vandaag, tering![]()
![]()
hoe bepaal je als een keramische remschijf vervangen moet worden
A) na 150.000 Km moet deze vervangen worden
B) Als er scheurtjes in zitten
C) De keramische remschijf moet je wegen
Ding gaat dik 2 ton mee.. je kan meten tot je een ons weegt.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:36 schreef daNpy het volgende:
Geld voor keramische schijven niet dat er een minimum dikte moet zijn?
2 ton ? Ik kan dat sneller.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:16 schreef blup het volgende:
[..]
Ding gaat dik 2 ton mee.. je kan meten tot je een ons weegt.
Het remblokje opfikken misschien ;-)quote:
Niets wassen, niets fixenquote:Op zondag 27 januari 2013 12:54 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Dooit het eindelijk, regent hetkan ik alsnog niks doen.
goeiekope bagger velgen, waarbij waarschijnlijk ook nog een stoeprand geraakt isquote:
Het is een OEM BMW velg van BBS, geen goedkopie.quote:Op zondag 27 januari 2013 14:08 schreef densmee het volgende:
[..]
goeiekope bagger velgen, waarbij waarschijnlijk ook nog een stoeprand geraakt is
dan is de constructie van de velg te licht, heel breed velgbed en kleine wanddikte is niet een sterke combinatie natuurlijk, en dan is het ook niet heel vreemd dat een velg uit het hart scheurtquote:Op zondag 27 januari 2013 14:08 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Het is een OEM BMW velg van BBS, geen goedkopie.
Met een 225 brede band verwacht je wel een serieuze velg. De eigenaar zal wel lekker aan het schuiven geweest zijnquote:Op zondag 27 januari 2013 14:17 schreef densmee het volgende:
[..]
dan is de constructie van de velg te licht, heel breed velgbed en kleine wanddikte is niet een sterke combinatie natuurlijk, en dan is het ook niet heel vreemd dat een velg uit het hart scheurt
Dat staat in de spaken. Rechts (15:00) staat BMW, links (9:00) staat BBS.quote:Op zondag 27 januari 2013 14:24 schreef daNpy het volgende:
Hoezo is het een originele BMW/BBS velg?
Ziet er voor mij ook als nep uit.
Wat dan?quote:Op zondag 27 januari 2013 14:40 schreef daNpy het volgende:
Ja dat had ik gezien, maar het ziet er om een of andere reden toch niet echt origineel uit.
Er zit een normale band om.quote:Op zondag 27 januari 2013 15:55 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Of een idioot met invincible winterbanden.
quote:Op zondag 27 januari 2013 14:06 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
goh meneer ik heb een lekke band
[ afbeelding ]
Denk niet dat in die situatie die tjuk post 2 nieuwe bandjes het probleem oplossen.quote:Op zondag 27 januari 2013 15:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Heb jij mijn zoon vorige week geholpen?
Die had (met mijn auto) ook een middenberm geraakt in de sneeuw.
Gelijk maar 2 nieuwe voorbandjes laten monteren, de oude zaten er ook al > 5 jaar op.
waar was hetquote:Op zondag 27 januari 2013 15:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Heb jij mijn zoon vorige week geholpen?
Die had (met mijn auto) ook een middenberm geraakt in de sneeuw.
Gelijk maar 2 nieuwe voorbandjes laten monteren, de oude zaten er ook al > 5 jaar op.
Nee klopt, mijn velg had alleen maar een deukje wat ze er uit hebben kunnen halen.quote:Op zondag 27 januari 2013 16:03 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Denk niet dat in die situatie die tjuk post 2 nieuwe bandjes het probleem oplossen.
Vroombox.quote:Op zondag 27 januari 2013 16:15 schreef jitzzzze het volgende:
Er rijd hier net een micra door de straat heen, die het geluid van een V8 produceert
Dan was het iig een fijne collega, want hij was best geschrokken maar kwam helemaal gerustgesteld weer thuis (op het thuiskomertje).quote:Op zondag 27 januari 2013 16:15 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]zat meer in het noorden afgelopen week
Dichtlassen, balanceren, monteren, klaar.quote:Op zondag 27 januari 2013 14:06 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
goh meneer ik heb een lekke band
[ afbeelding ]
welke toevoeg moet je gebruiken?quote:Op zondag 27 januari 2013 16:33 schreef 2cv het volgende:
[..]
Dichtlassen, balanceren, monteren, klaar.
Aluminium uiteraard. En TIG-lassen.quote:
ja en welk soort aluminium, je hebt gelukkig dan nog niet zo veel keusquote:
Maakt niet uit, bovenste van het stapeltje.quote:Op zondag 27 januari 2013 16:51 schreef densmee het volgende:
[..]
ja en welk soort aluminium, je hebt gelukkig dan nog niet zo veel keus
wordt een toplas danquote:Op zondag 27 januari 2013 16:51 schreef 2cv het volgende:
[..]
Maakt niet uit, bovenste van het stapeltje.
Als het niet diep genoeg inbrandt wel ja.quote:
krijg je dan zoiets?quote:Op zondag 27 januari 2013 16:53 schreef 2cv het volgende:
[..]
Als het niet diep genoeg inbrandt wel ja.
ik denk dat je naar een andere las zit te kijken dan tochquote:Op zondag 27 januari 2013 16:58 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Turq's waggel, die las ziet er goed uit
Deze valt in dezelfde catagorie als dat uitlaatspruitstuk van afgelopen weekquote:Op zondag 27 januari 2013 16:58 schreef densmee het volgende:
[..]
ik denk dat je naar een andere las zit te kijken dan toch
Daar is gewoon niet schoongemaaktquote:
quote:Een Nederlandse soldaat komt al rennend op een kruispunt en ziet daar een non staan. Hij vraagt: "Zuster, mag ik mij even verbergen onder uw rok, ik leg het later wel uit." De non gaat enthousiast op het voorstel in. Even later komen twee MP's aangehold en vragen aan de non : "Is hier een soldaat voorbij gelopen?" Zij zegt ja en stuurt de MP's de andere richting uit. Nadat de MP's verdwenen zijn kruipt de soldaat onder de rok uit en zegt: "Bedankt zuster, ik wil namelijk niet naar Afghanistan toe." De non knikt begripvol. Om verder de non nog een compliment te maken zegt hij: "Ik wil niet grof zijn zuster, maar jij hebt het mooiste paar benen dat ik ooit gezien heb." De non antwoordt:"Had je ook wat hoger gekeken, dan had jij de mooiste ballen van de wereld gezien" "Ik wil namelijk ook niet naar Afghanistan."
Inderdaad, ik kan ook wel wat lassen maar voor dat werk ben ik echt wel ff bezig om het zo te doen.quote:
Dat ie dan ongeveer 8 seconden nodig heeft om naar de 100 te gaan is dan wel weer langzaam. Maar hij ziet er wel goed uit.quote:Op zondag 27 januari 2013 17:09 schreef blup het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.autoweek.nl/ni(...)t-wachten-tot-geneve
lekker hoor. 204pk
quote:
Vakantie aan het vieren? (of zoals de rest hier wil: een PTA baby makenquote:Op zondag 27 januari 2013 12:11 schreef Alfisti het volgende:
Wat zijn de grote en kleine smurf stil de laatste dagen.............
Das het voordeel als je een schotel hebt. Geen Uitzending Gemist. Geen On Demand Video. En vooral geen zenders die de kabel wel heeftquote:
Moet je daar zo lang over doen?quote:Op zondag 27 januari 2013 22:15 schreef lipje het volgende:
[..]
(of zoals de rest hier wil: een PTA baby maken
Geen TV op pauze, niet terug kunnen spoelen, love it!quote:Op zondag 27 januari 2013 22:18 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Das het voordeel als je een schotel hebt. Geen Uitzending Gemist. Geen On Demand Video. En vooral geen zenders die de kabel wel heeft
Dat heb ik nog wel.quote:Op zondag 27 januari 2013 22:19 schreef daNpy het volgende:
[..]
Geen TV op pauze, niet terug kunnen spoelen, love it!
glas vezelquote:Op zondag 27 januari 2013 22:23 schreef .Neovo. het volgende:
Ohja, en die kutontvanger gaat over de zeik als er een zenderwijziging is. Kan alles weer opnieuw ingesteld worden.
Tip van Neovo kinderen. Neem geen schotel. Eerst was het beter dan de kabel, maar tegenwoordig is kabel beter/.
Dat gaat nog wel 20 jaar duren voordat de gemeente hier aan mee wil werken.quote:
quote:Op zondag 27 januari 2013 22:26 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Dat gaat nog wel 20 jaar duren voordat de gemeente hier aan mee wil werken.
En de TV-kabel hier is ook al ruk. Alleen maar storingen. Maar nou is die schotel geen haar beter.
De telefoonlijn is het enige wat hier betrouwbaar is. En snel.
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 15:35 schreef Dingest het volgende:
Foto's staan al op SFVerkoper zelf vond het ook een stuk gezeik om niets en vindt het zelfs leuk dat we hem daarvoor willen gebruiken.
Over de ABS-melding was ik mij ook niet van plan zorgen te maken, systeem zelf werkt wel gewoon. Andere thermostaat heb ik voor een euro of 20 wel in huis, zou ik wel kunnen doen, maar misschien moet ik dat doen in combinatie met preventief een ander expansievat. Dat moet ik even overleggen![]()
Dat + Kia =quote:Op zondag 27 januari 2013 20:53 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Dat ie dan ongeveer 8 seconden nodig heeft om naar de 100 te gaan is dan wel weer langzaam. Maar hij ziet er wel goed uit.
Weer geen gaatjesquote:
quote:@NS_ONLINE
Wegens aanhoudende dooi is de zomerdienstregeling alvast ingegaan. Dit betekent minder en kortere treinen in de spitsen
2cv?quote:Op maandag 28 januari 2013 18:51 schreef daNpy het volgende:
Inderdaad. Geboren worden en je hele leven geld harken.
30 april a.s. is de troonwisseling, eind van het jaar bestaat het koninkrijk 200 jaar.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:09 schreef daNpy het volgende:
Wat is het nou? Eind van het jaar? 30 april?
http://www.dakar-derooy.com/2013/index.php?p=artikel&id=72quote:Mogelijk dit jaar het 2e Son’s DAKAR-festival.
Ik zeg: een mooi moment voor de republiek der 12 provinciën!quote:Op maandag 28 januari 2013 19:14 schreef Alfisti het volgende:
[..]
30 april a.s. is de troonwisseling, eind van het jaar bestaat het koninkrijk 200 jaar.
alleen als het geen famke wordtquote:
en dan hoor je hem niet eens over liemburrugquote:
buitenlanderquote:
Maximaal 100km/u vanwege het milieu dan wel.quote:Op maandag 28 januari 2013 20:58 schreef daNpy het volgende:
Dat moeten ze asfalteren, in 1 ruk door naar Duitschland
Daar verzinnen we dan wel een wet voor.quote:Op maandag 28 januari 2013 20:35 schreef lipje het volgende:
[..]
alleen als het geen famke wordt
met deze overgeemancipeerde samenleving
Getik is niet gewoon de ketting?quote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:46 schreef Dingest het volgende:
Ik krijg het niet voor elkaar om het dimlicht van de 9000 te vervangenDat klemmetje komt niet los, en het zit te diep om goed te zien hoe het wel zit.
O, en de koelvin draait niet mee als het koelwater op temperatuur is. Dus ik vermoed dat de thermostaat het begeven heeft. Maar ik maak mij meer zorgen om het zachte getik wat ik nu waar begin te nemen uit de kop
langer dan het duurt voor hun om een geschikt huis te vinden.....quote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:54 schreef Barcaconia het volgende:
Volgens mij hebben de smurfen een weddenschap om te kijken hoe lang wij over een SC doen zonder dat ze zelf aanwezig zijn.
en olie poept uiteraardquote:Op dinsdag 29 januari 2013 21:01 schreef Barcaconia het volgende:
Een baby die benzine kwijlt en een steeksleutel als speelgoed krijgt.
uiteraard, schone olie gaat over het bolletjequote:
Dat is mooiquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |