quote:Dimensions
Model: 3.0 V6 12V 5d
Length: 4800 mm
Width: 1778 mm
Engine size: 2972 cc
Power output: 168 bhp
quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:40 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
dangel , geile chicka, neuckuh?doe jij eens een goeie gooi naar wat het thema van alex zijn boek is.
Op vrijdag 2 september 2011 14:39 schreef Dangel het volgende:
[..]
jij bent de ontsteking van de blinde darm die PTA SC heet
quote:
quote:![]()
Op dinsdag 21 september 2010 18:39 schreef Anne het volgende:
Ik reed gisteren wel even door een tunnel. En toen ik eruit kwam, kwam ik.
quote:
quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
sex en Lada in één zin![]()
*mompelt iets over anticonceptieOp woensdag 12 mei 2010 21:55 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
de enige auto waarin enigzins sexuele dingen zijn gebeurd met mij is anders mijn nivaOp woensdag 12 mei 2010 21:56 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Herinner me er aan dat ik niet in jouw Niva ga zitten
[quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1493934/1/50#83976124]maandag 12 juli 2010 21:43[quote:@2cv:
Op maandag 28 juni 2010 17:17 schreef Paladijn het volgende:
Met de hoeveelheid onzin die je verkondigd is het geen wonder dat je geen PTA-mod meer bent
Ik ben visueel en hij is auditief, dus samen moeten we een heel eind komen (als er geen herrie van de achterbank komt)quote:Op vrijdag 25 januari 2013 15:04 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dit is inderdaad moeilijk te ontdekken vanaf een foto. Als je het al kan zien op zo'n advertentiefoto dan hoef je er niet heen te gaan![]()
Als je wel gaat kijken neem je die wagen mee voor een proefrit. Stop onderweg ergens en ga op je gemak kijken naar de binnenkant, de buitenkant (naden), onder de kap en onder de auto. Laat de auto even lopen als je eromheen loopt en onder de kap kijkt, je hoort dan beter of er iets mis is dan wanneer je rijd. En laat de radio uit tijdens een proefrit.
Ik heb dus nog iets te doen zie ik. Standby.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 15:16 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Is dit de nieuwe OP? Ik zie het reekscijfer niet terug in de OP, er zit geen verhaaltje bij en er is maar 1 plaatje.
Godverdomme.
Al die nieuwe n00bs hier.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 15:16 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Is dit de nieuwe OP? Ik zie het reekscijfer niet terug in de OP, er zit geen verhaaltje bij en er is maar 1 plaatje.
Godverdomme.
NAP en schadeverhaal is bullshit.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:31 schreef Leandra het volgende:
Even een vraagje tussendoor, omdat een nieuw topic openen voor zo'n vraag een beetje overdreven is...
Op de site van de RDW kun je redelijk goed zien hoe het zit met de gegevens van een auto; laatste overschrijving, de geldigheid van de APK enz., op zomoto.nl kun je leuk zien hoeveel en wat voor eigenaren een auto wanneer heeft gehad, maar is er ook een site waar ik kan zien of een auto (serieuze) schade heeft gehad?
Ja, als een van ons zelf kon sleutelen dan boeide me dat ook niks, maar gezien we dat niet kunnen vind ik een NAP toch behoorlijk belangrijk, weet ik iig dat de km-stand klopt, en een auto zonder onderhoudsboekje valt in principe ook al buiten de zoektocht....quote:Op vrijdag 25 januari 2013 16:40 schreef 2cv het volgende:
[..]
NAP en schadeverhaal is bullshit.
Liever een auto met 5 ton op de teller die goed onder houden is dan een auto met 2 ton op de teller die waardeloos onderhouden is. En als schade goed hersteld is, is er geen schade meer. Dan vraag ik me af wat de wetenschap van een schadeverleden toevoegt. Het enige risico is dat de schade niet goed hersteld is. En dat zie je of meteen (niet-evenwijdige naden,auto die naar rechts/links trekt) of pas na een aantal jaar (roest).
Ter info: mijn huidige BX heb ik gekocht met dik 5 ton op de teller. Mijn beste auto tot nu toe en ook met de hoogste kilometerstand. Ik heb er natuurlijk wel wat aan moeten doen, maar veel minder dan bij mijn vorige BX-en en het ding is dan ook al 18 jaar oud.
Maar 2cv heeft wel een punt. NAP zegt alleen maar dat de km stand logisch is, en dan? Dan weet je nog niet veel over de auto. Ik koop liever een auto met 3ton waarvan 70% lange ritten zijn geweest dan eentje met 80k die nooit buiten de ring is geweest.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, als een van ons zelf kon sleutelen dan boeide me dat ook niks, maar gezien we dat niet kunnen vind ik een NAP toch behoorlijk belangrijk, weet ik iig dat de km-stand klopt, en een auto zonder onderhoudsboekje valt in principe ook al buiten de zoektocht....
quote:
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 16:08 schreef 2cv het volgende:
Zo te zien voldoet hij![]()
Fijn, hoef ik niet meer kansloos te doen en de tering te krijgen enzo.
Dat snap ik wel, maar m'n grens qua km-stand is rond de 212.000.... meer heb ik geen zin in.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:14 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Maar 2cv heeft wel een punt. NAP zegt alleen maar dat de km stand logisch is, en dan? Dan weet je nog niet veel over de auto. Ik koop liever een auto met 3ton waarvan 70% lange ritten zijn geweest dan eentje met 80k die nooit buiten de ring is geweest.
True, en wat mij betreft moet die vooral kloppenquote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:18 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Kilometerstand is ook maar een cijfer.
Aannames, aannames, aannames. Kilomerstand zegt vrij weinig.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat snap ik wel, maar m'n grens qua km-stand is rond de 212.000.... meer heb ik geen zin in.
En dat moet bij een 10 jaar oude 9-3 toch prima te doen zijn.
Nou is dat ook een auto waarmee de meeste mensen geen rondjes boodschappen en de kinderen halen zullen doen (of pizza's bezorgen), dus in principe maak ik me daar wat minder druk om.
Maar ook wat dat betreft zal de km-stand en het verloop daarvan wel eea duidelijk maken, het lijkt me sterk dat je 10 jaar lang 20.000 km per jaar binnen de ring maakt.
Ja, net zoals de meesten zullen aannemen dat een 7 jaar oude auto met nog geen 40k op de teller voornamelijk binnen de ring heeft gereden.... hoeft ook niet zo te zijn, het ding kan ook voornamelijk buiten de garage komen omdat ze echt ergens heenmoeten (op afstand dus).quote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:20 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Aannames, aannames, aannames. Kilomerstand zegt vrij weinig.
Dus was zegt de kilometerstand? Juist, weinig. Heel weinig.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, net zoals de meesten zullen aannemen dat een 7 jaar oude auto met nog geen 40k op de teller voornamelijk binnen de ring heeft gereden.... hoeft ook niet zo te zijn, het ding kan ook voornamelijk buiten de garage komen omdat ze echt ergens heenmoeten (op afstand dus).
Kom bij CB ook het goedkoopste uit. Helaas geen Nurburgring dekking...quote:Op vrijdag 25 januari 2013 16:44 schreef Dingest het volgende:
Ik heb de 9000 maar bij Centraal Beheer Achmea ondergebracht; Interpolis loopt via Rabobank en kennelijk zijn mijn gegevens nooit aangepast toen ik verhuisde, dus mijn adres klopt niet en daarom konden konden het zo snel niet afsluiten
De rest rekende het dubbele of bijna drievoudige
Met het verschil dat je behoorlijk je best moet doen om 20.000 per jaar te rijden als je alleen in de stad rijdt.... dan ben je halve dagen onderweg om die km's te maken.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:27 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dus was zegt de kilometerstand? Juist, weinig. Heel weinig.
Je wilt wel erg graag je gelijk halenquote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Met het verschil dat je behoorlijk je best moet doen om 20.000 per jaar te rijden als je alleen in de stad rijd.... dan ben je halve dagen onderweg om die km's te maken.
Wat is je punt.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Met het verschil dat je behoorlijk je best moet doen om 20.000 per jaar te rijden als je alleen in de stad rijdt.... dan ben je halve dagen onderweg om die km's te maken.
Mwah valt mee.... ik zie alleen niet hoe iemand die geen taxi of koeriersbedrijf runt in de stad > 20k per jaar gaat rijden.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:33 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Je wilt wel erg graag je gelijk halen
Maar omdat jij je het niet kan voorstellen wil niet zeggen dat het niet gebeurt.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah valt mee.... ik zie alleen niet hoe iemand die geen taxi of koeriersbedrijf runt in de stad > 20k per jaar gaat rijden.
Overigens ga ik er vanuit dat het gebruik van een auto ook behoorlijk beroerd zal zijn als er voornamelijk korte stukjes gereden worden, en daar kan de boordcomputer vast duidelijkheid over geven.
Ik lees alleen iets over dat ze geen circuits dekken, maar ik heb de discussie al een tijdje niet gevolgd en ik weet nu niet meer over de Ring onder een circuit of onder een openbare tolweg valt.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:28 schreef daNpy het volgende:
[..]
Kom bij CB ook het goedkoopste uit. Helaas geen Nurburgring dekking...
Je hebt gelijk, ik ben er wel klaar mee.... fijn binnenkomen hierquote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:37 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Maar omdat jij je het niet kan voorstellen wil niet zeggen dat het niet gebeurt.
En de boordcomputer zal je snot vertellen, niets nada noppes. Die onthoud niet hoeveel tripjes er gemaakt zijn en hoe lang die waren.
Er zijn nu drie lui geweest die je zeggen dat de kilometerstand je vrij weinig verteld, hoe lang wil je nog doorgaan?
De ring is toch een tolweg met 1 rijrichting en geen snelheidslimiet?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:37 schreef Dingest het volgende:
[..]
Ik lees alleen iets over dat ze geen circuits dekken, maar ik heb de discussie al een tijdje niet gevolgd en ik weet nu niet meer over de Ring onder een circuit of onder een openbare tolweg valt.
Al betwijfel ik of een Ring-rondje in de planning stond. Bergpassen zijn net zo leuk
NOFIquote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ik ben er wel klaar mee.... fijn binnenkomen hier
En wat is dan de juiste manier?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:41 schreef Barcaconia het volgende:
Kilometerstand zegt veel over een auto als je hem op de juiste manier interpreteert.
Dat is mooie uitleg van de algemene gedachte die veel mensen hebben.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 18:35 schreef 2cv het volgende:
Hoge km-stand in verhouding tot de leeftijd = auto die veel gebruikt wordt. En een auto die je dagelijks veel gebruikt onderhoud je goed.
Lage km-stand in verhouding tot de leeftijd = auto die weinig gebruikt wordt. En zo'n auto die je toch maar weinig gebruikt hoeft ook maar weinig onderhoud te hebben, toch ?
Los daarvan: ik vermoed dat als je alleen in de stad rondjes rijdt met een auto en dus bijna nooit boven de 50km/u komt, de noodzaak tot voldoende onderhoud gevoelsmatig minder sterk aanwezig zal zijn omdat je 'toch niet hard rijdt'.
Maar het kan (kan) natuurlijk ook zijn dat iemand een vakantie-auto koopt. Een auto om ééns per jaar uit de verwarmde garage te trekken, een beurt te geven, fijn mee door Frankrijk/Spanje/Portugal/Italië/whatever te crossen en dan na een wasbeurt weer voor zo'n 337 dagen terug te stoppen in de garage. Maar ik denk dat je dan een 2e-handsje van één of ander staatshoofd over moet nemen.
Ik heb trouwens berekend dat mijn BX in 17,5 jaar gemiddeld meer dan 120km per dag gereden heeft bij 5 dagen per week en 50 weken per jaar. En dat is best veel geloof ik
Wilde al zeggen............. is dit de nieuwe SC?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 15:16 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Is dit de nieuwe OP? Ik zie het reekscijfer niet terug in de OP, er zit geen verhaaltje bij en er is maar 1 plaatje.
Godverdomme.
Heb je op het Saabforum gekeken naar bepaalde kenmerken van slijtage?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ik ben er wel klaar mee.... fijn binnenkomen hier
Uiteraard, ik lees me al dagen suf op het Saabforum, ik hecht ook behoorlijk aan een complete onderhoudshistoriequote:Op vrijdag 25 januari 2013 19:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Heb je op het Saabforum gekeken naar bepaalde kenmerken van slijtage?
En dat is wel een goed item om op te letten. Een uitstekend item zelfs.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 19:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Uiteraard, ik lees me al dagen suf op het Saabforum, ik hecht ook behoorlijk aan een complete onderhoudshistorie
Ach ach, wat een narigheid.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 19:42 schreef Alfisti het volgende:
[..]
Wilde al zeggen............. is dit de nieuwe SC?
OK. Ik weet zelf niets van 9-3, maar daar kunnen ze je wel vertellen of een bepaalde km-stand een probleem is of niet. Los van het gebruik door de jaren heen is er altijd algemene slijtage bij een bepaald aantal km's. Een idioot kan een auto binnen 50.000 km meer naar de tering rijden dan een normale bestuurder in 500.000. En meer weet ik er ook niet over. Ik heb met onze auto zo'n ANWB keuring laten doen, die zien meestal ook vrij snel of ie schade heeft gehad. Volgens mij is een verkopende partij ook verplicht je eerlijk te antwoorden op de vraag of ie schade heeft gehad. Er is (dacht ik) een register waarin door verzekeringen vergoede schades in voorkomen, daar heeft een leek echter geen toegang toe, een zakelijke verkoper wel volgens mij.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 19:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Uiteraard, ik lees me al dagen suf op het Saabforum, ik hecht ook behoorlijk aan een complete onderhoudshistorie
Ik kwam ook alleen maar vragen of ik ergens schades kon checken, dat je geen auto krijgt zoals Jonker ze vroeger wel leverde: 2 aan elkaar gelaste.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:05 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
En dat is wel een goed item om op te letten. Een uitstekend item zelfs.
En die aankoopkeuring, dat is ook een goed idee. Als je die bij een onafhankelijke laat doen is nog beter, ANWB of DEKRA.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik kwam ook alleen maar vragen of ik ergens schades kon checken, dat je geen auto krijgt zoals Jonker ze vroeger wel leverde: 2 aan elkaar gelaste.
Hoe Jonker het tot Mazda-dealer heeft kunnen schoppen is me nog een raadsel.
Ja, als je Saab pingelt moet je super 98 tanken in plaats van euro 95quote:Op vrijdag 25 januari 2013 19:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Uiteraard, ik lees me al dagen suf op het Saabforum, ik hecht ook behoorlijk aan een complete onderhoudshistorie
Dat is nog altijd beter dan Alfaforumlogica: Als je kilometerteller afloopt ipv oploopt, kijk even op pag 18 in het boekje. Daar staat wat het doet.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:13 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ja, als je Saab pingelt moet je super 98 tanken in plaats van euro 95
/saabforumlogica
Daar wil ik juist voor naar een Saabdealer of Saabspecialist, zijnde niet de verkopende partij.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:11 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
En die aankoopkeuring, dat is ook een goed idee. Als je die bij een onafhankelijke laat doen is nog beter, ANWB of DEKRA.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |