Ik vind de politiek de grote schuldige. Zij hebben uitwassen mogelijk gemaakt door een gebrek aan toezicht, hebben verzuimd te hervormen op het juiste moment, en grijpen pas in als het kalf al verdronken is, en helpen daarmee alleen maar de economie nog meer om zeep.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:21 schreef ikjijallebei het volgende:
Lekker boeiend, bankwezen was schuldig, consument was schuldig.
Alitjd maar dat vingertje richting de banken, zo sneu.
Zodat je lekker der hele dag tv kijkt zonder dat je door hebt hoe iedereen je besodemieterd.quote:Op zondag 27 januari 2013 11:13 schreef NiGeLaToR het volgende:
. Er zijn therapeuten genoeg in deze wereld die je kunnen helpen om weer een gezond zelfbeeld te krijgen, zodat je niet zo bezig hoef te zijn met de rest van de wereld
Er lijden dagelijks miljoenen kinderen honger terwijl iedereen je besodemieterd. Er gaan elke dag miljoenen mensen dood aan geneesbare ziektes terwijl iedereen je besodemieterd. Er worden elke dag miljoenen bomen niet-duurzaam gekapt voor je tuinset, terwijl je wordt besodemieterd.quote:Op maandag 28 januari 2013 16:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zodat je lekker der hele dag tv kijkt zonder dat je door hebt hoe iedereen je besodemieterd.
Wij zijn allemaal hebberig maar bankiers zijn het grootste uitschot dat de wereld heeft gekend, in het rijtje van massamoordenaars en kinderverkrachters. Bankiers hebben gezorgd voor een kapitaalvernietiging dat de tweede wereldoorlog doet verbleken. Bankiers hebben ervoor gezorgd dat miljoenen mensen hun huizen en banen zijn kwijt geraakt. Zelfs de nazi's hebben niet zoveel levens vernietigd.quote:Op zondag 27 januari 2013 11:13 schreef NiGeLaToR het volgende:
Heb medelijden met de zure pruimen in het topic, kan me voorstellen dat jullie leven niet leuk is.
Of het nu 'Bigpharma', 'banksters' of je moeder is - het zal ten alle tijde volledig en alleen aan een ander liggen. Er zijn therapeuten genoeg in deze wereld die je kunnen helpen om weer een gezond zelfbeeld te krijgen, zodat je niet zo bezig hoef te zijn met de rest van de wereld de schuld te geven van je ongerief.
quote:Op dinsdag 29 januari 2013 04:13 schreef Oldie57 het volgende:
[..]
Wij zijn allemaal hebberig maar bankiers zijn het grootste uitschot dat de wereld heeft gekend, in het rijtje van massamoordenaars en kinderverkrachters. Bankiers hebben gezorgd voor een kapitaalvernietiging dat de tweede wereldoorlog doet verbleken. Bankiers hebben ervoor gezorgd dat miljoenen mensen hun huizen en banen zijn kwijt geraakt. Zelfs de nazi's hebben niet zoveel levens vernietigd.
En nu wil dat schorriemorrie geen sorry meer zeggen?
besodomieterd worden kan best lekker zijnquote:Op maandag 28 januari 2013 17:19 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Er lijden dagelijks miljoenen kinderen honger terwijl iedereen je besodemieterd. Er gaan elke dag miljoenen mensen dood aan geneesbare ziektes terwijl iedereen je besodemieterd. Er worden elke dag miljoenen bomen niet-duurzaam gekapt voor je tuinset, terwijl je wordt besodemieterd.
Wie besodemieterd nou wie?
Als je ontslag neemt, krijg je toch geen ontslagvergoeding?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 13:36 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik ben benieuwd wat Boele Staal te zeggen heeft over het nieuwe SNS-drama, waar de leiding van de bank en de toezichthouders weer eens grandioos gefaald hebben. Vast geen 'sorry' voor het feit dat er weer miljarden op de belastingbetalers wordt afgewenteld. Een felicitatie misschien, voor zo'n mooie aankoop?
Enfin, de leiding van de bank neemt ontslag, krijgt waarschijnlijk nog sjieke ontslagvergoeding mee bovenop het megasalaris wat ze kregen voor het leveren van jarenlang prutswerk. En dan dit persbericht van de PR-afdeling http://www.geenstijl.nl/a(...)vluchtefaalhazen.pdf waar ze nog als helden worden bejubeld
"Het is de schuld van de minister"quote:Op zaterdag 2 februari 2013 13:36 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik ben benieuwd wat Boele Staal te zeggen heeft over het nieuwe SNS-drama, waar de leiding van de bank en de toezichthouders weer eens grandioos gefaald hebben. Vast geen 'sorry' voor het feit dat er weer miljarden op de belastingbetalers wordt afgewenteld. Een felicitatie misschien, voor zo'n mooie aankoop?
Enfin, de leiding van de bank neemt ontslag, krijgt waarschijnlijk nog sjieke ontslagvergoeding mee bovenop het megasalaris wat ze kregen voor het leveren van jarenlang prutswerk. En dan dit persbericht van de PR-afdeling http://www.geenstijl.nl/a(...)vluchtefaalhazen.pdf waar ze nog als helden worden bejubeld
Ja, allicht. Want zij waren topmensen die hun hoge salaris verdiend hebben op basis van hun kwaliteiten. Dus zij maken geen fouten, anders zouden ze immers niet zoveel betaald krijgen.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 13:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
"Het is de schuld van de minister"
Ligt eraan wat er in je contract staat. Vergeet niet dat dit soort bobo's allerlei clausules verzinnen waardoor bij een aftocht met de staart tussen de benen toch nog lucratief is. Of de RvC doet ze nog snel een dergelijke toezegging, waar dan 'niet meer van af te wijken' valt.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 13:38 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als je ontslag neemt, krijg je toch geen ontslagvergoeding?
En reken er maar op dat dergelijke gouden handdrukken NIET vallen onder de voor het klootjesvolk geldende wetgeving. Verschil moet er zijn toch?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 13:49 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Ligt eraan wat er in je contract staat. Vergeet niet dat dit soort bobo's allerlei clausules verzinnen waardoor bij een aftocht met de staart tussen de benen toch nog lucratief is. Of de RvC doet ze nog snel een dergelijke toezegging, waar dan 'niet meer van af te wijken' valt.
Omdat er ergens anders iets ergers gebeurt is het niet erg dat we besodemieterd wordenquote:Op maandag 28 januari 2013 17:19 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Er lijden dagelijks miljoenen kinderen honger terwijl iedereen je besodemieterd. Er gaan elke dag miljoenen mensen dood aan geneesbare ziektes terwijl iedereen je besodemieterd. Er worden elke dag miljoenen bomen niet-duurzaam gekapt voor je tuinset, terwijl je wordt besodemieterd.
Wie besodemieterd nou wie?
Hier ben ik het deels mee eens. Ik denk echter wel dat de politiek op deze manier heeft gehandeld door lobbyisten uit de industrie en belangenverstrengeling. Ik denk dat politici doen wat goed is voor hun carriere, niet necessarily wat goed is voor het land. Vriendjes zijn met grote machtige banken is goed voor hun carriere. Kijk maar eens waar oud politici terecht komen.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 04:32 schreef SpecialK het volgende:
Banken hoeven helemaal geen sorry te zeggen. Wij als (Europese) samenleving hebben veel te veel verantwoordelijkheid voor onze pensioenen en monetaire gezondheid neergelegd in de handen van puur kapitalistische bedrijven.
Het is logisch dat bedrijven die verantwoordelijkheid naast zich neer leggen en gaan gokken en verdienen.
De schuld ligt bij Europese overheden die:
1. Het over de jaren zo hebben laten groeien dat banken (bedrijven) die verantwoordelijkheden hebben gekregen.
2. Toen het mis ging diezelfde banken hebben gered in plaats van spaarders te redden. Banken zijn puur kapitalistische systemen die alleen maar gezond blijven doordat er af en toe een paar onderuit gaan. Creative destruction.
3. Het zo door laten modderen zodat we over 10 a 15 jaar weer hetzelfde verhaal mogen meemaken.
Is een hond schuldig als hij/zij je teddybeer aan stukken heeft gescheurd nadat jij die zelfde teddybeer tot de nok toe hebt gevuld met hondenvoer en op de grond hebt neergelegd om vervolgens een maand van huis te gaan?
Wie kwamen er ook al weer met 'aflossingsvrije beleggingshypotheken'?quote:Op maandag 28 januari 2013 17:05 schreef Boldface het volgende:
Staal heeft per saldo gewoon gelijk. Niet om banken vrij te pleiten van hun aandeel, maar de gretigheid waarmee mensen onverantwoorde leningen afsloten, lag echt niet alleen aan de banken. We kennen hier een enorme leencultuur. Mensen willen altijd maar meer, meer, meer.
En wie grepen zulke mogelijkheden ook alweer gretig aan? Als je iets leent, is het toch normaal dat je de lening aflost? Iets met gezond verstand...quote:Op zaterdag 2 februari 2013 22:45 schreef Red_85 het volgende:
Wie kwamen er ook al weer met 'aflossingsvrije beleggingshypotheken'?
Dat banken (onverantwoorde) risico's hebben genomen, bestrijd ik niet. Zou ook absurd zijn als ik dat deed, want het is overduidelijk het geval.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 22:45 schreef Red_85 het volgende:
Banksters gingen voor het risico. Zij leende geld uit aan mensen die het niet konden terugbetalen, 'ingecalculeerd risico leninkje'. Vervolgens verkochten ze die aan andere banken die er dachten nog meer aan te kunnen verdienen und so weiter.
Iedereen gebruikte elkaar als onderpand. En waar berustte dat ook alweer op?
En wie had er ook alweer de zorgplicht? (http://www.ondernemerskre(...)licht-banken-wat.htm)quote:Op zaterdag 2 februari 2013 22:57 schreef Boldface het volgende:
[..]
En wie grepen zulke mogelijkheden ook alweer gretig aan? Als je iets leent, is het toch normaal dat je de lening aflost? Iets met gezond verstand...
Boele Staal staat symbool voor de bankenmaffia die Nederland heeft leeggeroofd. Ik zeg niet dat hij aan de hoogste boom moet worden opgehangen maar ik denk het wel (en denken is nog steeds niet verboden).quote:Op zaterdag 2 februari 2013 19:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:
"Ja, we hoeven geen sorry meer te zeggen, we hebben de zaakjes best goed op orde!" *plof!* "Zeg, viel er nu weer een bank om?"
Ironisch
Ja, en? Die mensen moeten dat wel gewoon terugbetalen, of erger. De banken hebben hen het geld wel uitgeleend, dat had ook niet gehoeven, hebben mensen verzekerd dat dat allemaal heel normaal was en 'dus' niet fout kon gaan, en ze hebben gelobbied bij hun toekomstige collega's in de politiek werkzaam om dat van fiscale kadootjes en gekunstelde wettelijke 'vrijheden' te voorzien.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 22:57 schreef Boldface het volgende:
Dat banken (onverantwoorde) risico's hebben genomen, bestrijd ik niet. Zou ook absurd zijn als ik dat deed, want het is overduidelijk het geval.
Dat banken risico's namen, pleit de consument echter niet (volledig) vrij. Het is toch echt de consument zélf die zich torenhoog in de schulden heeft gestoken. Bijvoorbeeld door uit te gaan van netto-maandlasten, in plaats van bruto. Mensen gingen zo duur wonen als ze op het nippertje konden opbrengen.
Onzin. Die kredietverlening is een kredietcrisis geworden doordat die kredieten als triple A werden geclassificeerd, en banken daarin en derivaten daarvan gingen handelen zonder te weten wat ze kochten en verkochten en het veel zekerder voor te stellen dan het was.quote:De hypotheekcrisis in de VS, die uitmondde in een wereldwijde economische crisis, is vooral ontstaan omdat consumenten hun hoge hypotheek niet meer konden betalen. De schuld daarvan ligt echt niet alleen bij alleen de banken, maar ook bij de doorgeslagen leencultuur en bij consumenten die onverantwoord bezig zijn geweest.
'De consument' is een tamelijk breed begrip. Het enige wat ik bij een bank doe, is mijn geld stallen.quote:Op zondag 3 februari 2013 14:35 schreef Boldface het volgende:
Ik ben en blijf van mening dat de consument ook best wat meer naar zichzelf mag kijken, in plaats van alleen naar de banken. Ik heb verder niks toe te voegen aan wat ik al schreef.
Heel wat consumenten lenen geld. Niet zelden onverantwoord veel.quote:Op zondag 3 februari 2013 14:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
'De consument' is een tamelijk breed begrip. Het enige wat ik bij een bank doe, is mijn geld stallen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |