Het was mij gisteren ook al opgevallen idd, dat het vrij lang duurde allemaal. Heb het er dit keer maar bij gelaten, want de ervaring leert dat de regels omtrent reeksen in PTA hier en daar afwijkenquote:Op woensdag 23 januari 2013 22:40 schreef dester_martijn het volgende:
Estolan bedankt voor t openen van een nieuw topic.
Duh, zoals ik al zei het was 2 dagen echt nodig, namelijk de 2 dagen dat het sneeuwde: een dinsdag en volgens mij een maandag erna. Daarna waren waar ik woon -Zuid-Holland- alle grote wegen sneeuw en ijsvrij. Winterbanden aanschaffen? Wellicht als je veel rijdt, als je dat ding die 2 dagen per jaar kunt laten staan, dan voldoen gewone banden. Ik heb deze winter prima kunnen rijden en ben niemand tot last geweest.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 02:56 schreef NoBody122 het volgende:
En nu hoor je de winterband-gestapo natuurlijk weer niet
Ho, dit kan niet.. Je post iets waar ik het grotendeels mee eens ben!quote:Op zaterdag 2 februari 2013 03:12 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Duh, zoals ik al zei het was 2 dagen echt nodig, namelijk de 2 dagen dat het sneeuwde: een dinsdag en volgens mij een maandag erna. Daarna waren waar ik woon -Zuid-Holland- alle grote wegen sneeuw en ijsvrij. Winterbanden aanschaffen? Wellicht als je veel rijdt, als je dat ding die 2 dagen per jaar kunt laten staan, dan voldoen gewone banden. Ik heb deze winter prima kunnen rijden en ben niemand tot last geweest.
Waarom kan dat niet? Ken ik jou überhaupt?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 03:13 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ho, dit kan niet.. Je post iets waar ik het grotendeels mee eens ben!
Kennelijk, want er staat me iets bij over een eerder treffen, waarbij jij aangaf dat ik altijd alleen maar loop te trollen.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 03:13 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Waarom kan dat niet? Ken ik jou überhaupt?
Och kan zijn dat ik vond dat jij die positie had ingenomen in een desbetreffend topic, kennelijk ben ik kort van memoriam en totaal niet haatdragend aangezien ik me jou niet als een opponent kan herrineren. zoals je ziet in dit topic alwaar ik je geheel neutraal benaderde.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 03:17 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Kennelijk, want er staat me iets bij over een eerder treffen, waarbij jij aangaf dat ik altijd alleen maar loop te trollen.
Maar het kan ook iemand anders zijn geweest.
Ja, jij weet inderdaad prima hoe je met mensen om dient te gaan op een forumquote:Op zaterdag 2 februari 2013 03:23 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Och kan zijn dat ik vond dat jij die positie had ingenomen in een desbetreffend topic, kennelijk ben ik kort van memoriam en totaal niet haatdragend aangezien ik me jou niet als een opponent kan herrineren. zoals je ziet in dit topic alwaar ik je geheel neutraal benaderde.
Ja natuurlijk liggen ze er nog op, de klok is toch nog niet verzet?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 09:57 schreef Estolan het volgende:
Nu is het grotere voordeel van WB voorbij ( tenzij er eind deze maand nog wat moet vallen )
Maar dan blijft het nog wel over kwaliteit rubber gaan. Temp liggen nog tussen de 0-7gr deze week.
En wat ik al eerder zei: 1 set WB + 1 set ZB is net zo duur als 2 sets ZB voor de zelfde aantal km's
Hier liggen ze er nog op iig
niet helemaal waar, WB verliezen hun eigenschappen al vanaf een profieldiepte van 4 mm, zomerbanden pas bij 2 mm. Plus dat WB met de relatief hoge temperaturen deze winter (iig eind vorig jaar) veel harder slijten...quote:Op zaterdag 2 februari 2013 09:57 schreef Estolan het volgende:
Nu is het grotere voordeel van WB voorbij ( tenzij er eind deze maand nog wat moet vallen )
Maar dan blijft het nog wel over kwaliteit rubber gaan. Temp liggen nog tussen de 0-7gr deze week.
En wat ik al eerder zei: 1 set WB + 1 set ZB is net zo duur als 2 sets ZB voor de zelfde aantal km's
Hier liggen ze er nog op iig
Dan heb je het over natte wegen neem ik aan?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 10:43 schreef lst128 het volgende:
niet helemaal waar, WB verliezen hun eigenschappen al vanaf een profieldiepte van 4 mm, zomerbanden pas bij 2 mm. Plus dat WB met de relatief hoge temperaturen deze winter (iig eind vorig jaar) veel harder slijten...
Hier sneeuwt het nu ook al.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 10:17 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ja natuurlijk liggen ze er nog op, de klok is toch nog niet verzet?
Het gaat weer vriezen en sneeuwen dit weekend, wees maar blij dat je ze hebt.
Hoe zit dat eigenlijk met 4 seizoen banden?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 11:25 schreef Estolan het volgende:
Bij temp boven 7gr gem slijten WB sneller, bij temp onder 7gr gem wordt het rubber van ZB harder en bij WB niet.
En bij 2mm ben ik al lang van banden gewisseld
4SB zijn weer een betere oplossing voor in de winter dan ZB, maar in vergelijking met WB net weer iets minder ( zie filmpjes in vorige topic van mij )quote:Op zaterdag 2 februari 2013 11:29 schreef GibsonHummingbird het volgende:
[..]
Hoe zit dat eigenlijk met 4 seizoen banden?
Slijten die het hele jaar door meer dan gebrui8kelijk of valt dat wel mee?
Ik zit er namelijk aan te denken als mijn winterbanden versleten zijn, dan ben je van dat gewissel af.
quote:Op zaterdag 2 februari 2013 10:17 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ja natuurlijk liggen ze er nog op, de klok is toch nog niet verzet?
Het gaat weer vriezen en sneeuwen dit weekend, wees maar blij dat je ze hebt.
In de Alpen wonenquote:Op zaterdag 2 februari 2013 11:24 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Hier sneeuwt het nu ook al.
Daar maakt het ook wel een significant verschil, ja.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 12:19 schreef Estolan het volgende:
[..]
Daar was ik met de kerst, daar echt nodig gehad
Geen geld hebben om je auto te onderhoudenquote:
"me" als bezittelijk voornaamwoordquote:Op zaterdag 2 februari 2013 12:24 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Geen geld hebben om me auto te onderhouden
Okee, bedankt.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 11:33 schreef Estolan het volgende:
4SB zijn weer een betere oplossing voor in de winter dan ZB, maar in vergelijking met WB net weer iets minder ( zie filmpjes in vorige topic van mij )
Vaak wordt er dan voor 4SB gekozen, maar dan nog maakt het voor de prijs niet uit
Bijv 2x 10.000km op 2 sets ( 1 ZB & 1 WB ) of 2x 10.000km op 2 sets ( 2x ZB )
Allemaal even duur
Typefout, je moet er staan. Dat niet begrijpenquote:Op zaterdag 2 februari 2013 12:25 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
"me" als bezittelijk voornaamwoord
Bron http://www.telegraaf.nl/b(...)_sneeuwbuien___.htmlquote:za 02 feb 2013, 09:22| lees voor
Glad door sneeuwbuien!
Van onze weerman
SOEST -
Voor het derde opeenvolgende weekeinde vormt sneeuwval een belemmering voor het verkeer. Sneeuw- en hagelbuien bepalen vandaag naast opklaringen het weerbeeld. In delen van het binnenland sneeuwde het vanmorgen vroeg intensief en ontstond lokale gladheid.
De winterse buien worden in een koude noordwestelijke stroming aangevoerd. Komende nacht vriest het plaatselijk licht. Morgen is het eerst droog. Later gaat het op de nadering van een storing regenen, in het binnenland valt mogelijk eerst natte sneeuw. Het is vandaag en morgen 2-4 graden. Maandag vertoeven we tijdelijk in zachtere lucht maar de winter tikt opnieuw op de deur. Vanaf midden komende week valt er sneeuw en gaat het later weer vriezen.
Hier schijnt de zonquote:Op zaterdag 2 februari 2013 12:38 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Bron http://www.telegraaf.nl/b(...)_sneeuwbuien___.html
Jij gelooft nogsteeds in de 7 graden marketing-fabel?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 11:25 schreef Estolan het volgende:
Bij temp boven 7gr gem slijten WB sneller, bij temp onder 7gr gem wordt het rubber van ZB harder en bij WB niet.
En bij 2mm ben ik al lang van banden gewisseld
Nee, wel in uitvoerig onderzoek ernaarquote:Op zaterdag 2 februari 2013 12:46 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Jij gelooft nogsteeds in de 7 graden marketing-fabel?
Kom dan maar eens met onderzoeksresultaten.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 13:14 schreef Estolan het volgende:
[..]
Nee, wel in uitvoerig onderzoek ernaar
En ja, WB hebben een ander rubber dan ZB
Al lang gegevenquote:Op zaterdag 2 februari 2013 15:07 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Kom dan maar eens met onderzoeksresultaten.
Tja, als je het niet gelooft, dan toch niet. Het is gewoon een ander materiaalquote:Op zaterdag 2 februari 2013 15:12 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Die hebben dan niet zoveel indruk achter gelaten
Dat weet ik ook wel. Maar die 7 graden mythe kan niemand ondersteunen met onderzoeksresultaten.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 15:21 schreef Estolan het volgende:
[..]
Tja, als je het niet gelooft, dan toch niet. Het is gewoon een ander materiaal
Tuurlijk wel, of denk je dat het ( zoals bij bijv de ANWB, info op wiki, roadtests enz ) allemaal gebakken lucht is.....quote:Op zaterdag 2 februari 2013 15:21 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat weet ik ook wel. Maar die 7 graden mythe kan niemand ondersteunen met onderzoeksresultaten.
Kom dan nog maar een keer met je onderzoeksresultaat.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 15:24 schreef Estolan het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, of denk je dat het ( zoals bij bijv de ANWB, info op wiki, roadtests enz ) allemaal gebakken lucht is.....
Already did!!!!!quote:Op zaterdag 2 februari 2013 15:26 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Kom dan nog maar een keer met je onderzoeksresultaat.
Dat je het niet eens kan reproduceren wekt niet bepaald het vertrouwen bij me dat je gelijk hebt.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 15:39 schreef Estolan het volgende:
[..]
Already did!!!!!
Mensen die nog steeds denken dat het een fabeltje is........
Waarom zou ik, gebruik je vriend Google maar, vindt je het zoquote:Op zaterdag 2 februari 2013 15:40 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat je het niet eens kan reproduceren wekt niet bepaald het vertrouwen bij me dat je gelijk hebt.
Al gedaan, en ik heb geen onderzoeksrapport gevonden. Alleen maar loze reclame kreten die beweren dat een winterband onder 7 graden beter zou zijn dan een normale band.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 15:41 schreef Estolan het volgende:
[..]
Waarom zou ik, gebruik je vriend Google maar, vindt je het zo
Ok laten we het anders formulerenquote:Op zaterdag 2 februari 2013 15:42 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Al gedaan, en ik heb geen onderzoeksrapport gevonden. Alleen maar loze reclame kreten die beweren dat een winterband onder 7 graden beter zou zijn dan een normale band.
Dat kan natuurlijk niet, want die 7 graden grens bestaat niet.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 15:44 schreef Estolan het volgende:
[..]
Ok laten we het anders formuleren
Laat jij dan maar een rapport zien dat het allemaal lulkoek is
Wat is jou beredenering dan waarom WB in de zomer een stuk sneller slijten dan ZB?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 15:45 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk niet, want die 7 graden grens bestaat niet.
Luisteren is niet jouw sterkste kant hé?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 15:48 schreef Estolan het volgende:
[..]
Wat is jou beredenering dan waarom WB in de zomer een stuk sneller slijten dan ZB?
Whaha dus ze slijten wel harder, maar andersom is het niet waar,!!,!?'quote:Op zaterdag 2 februari 2013 15:51 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Luisteren is niet jouw sterkste kant hé?
Het rubber slijt bij hogere temperaturen inderdaad harder dan dat van normale banden. Echter is het niet zo dat je vanaf 7 graden en lager per definitie beter af zou zijn met winterbanden.
Het gaat om de omstandigheden, het totaalplaatje, wat bepaald op wat voor soort banden je zou kunnen rijden.
Maar goed, ik ga mijn tijd hier niet meer aan verspillen. Je komt er wel uit, of ook niet, I don't care.
Nee, je normale banden slijten niet harder bij lagere temperaturen. Maar zoals ik al zei: Je komt er wel uit, of ook niet, I don't care.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 15:54 schreef Estolan het volgende:
[..]
Whaha dus ze slijten wel harder, maar andersom is het niet waar,!!,!?'
Ze voorspellen vandaag toch ook gladheid bij lagere temp? Dus statistisch gezien zou je nu veiliger op weg zijn met WB
Zo moeilijk is het niet
Nee ze hebben alleen minder grip, omdat ze stugger zijn, door een andere compoundquote:Op zaterdag 2 februari 2013 15:55 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nee, je normale banden slijten niet harder bij lagere temperaturen. Maar zoals ik al zei: Je komt er wel uit, of ook niet, I don't care.
Het is dan ook geen harde grens maar een vuistregel: jongens het is 7 graden, het gaat kouder worden, tijd voor winterbandjes. Zodat je niet als het ineens -2 is en de wegen wit zijn, nog op zomerbanden rondrijdt.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 15:45 schreef jitzzzze het volgende:
Dat kan natuurlijk niet, want die 7 graden grens bestaat niet.
En het is ook niet meer dan een vuistregel, maar zoals ik al zei, het gaan om het totaalplaatje. Gladheid veroorzaakt door lage temperaturen en/of winterse neerslag; dat zou je moeten triggeren om winterbanden te monteren. Niet een zelfbedachte grens van 7 graden.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:13 schreef OEM het volgende:
[..]
Het is dan ook geen harde grens maar een vuistregel: jongens het is 7 graden, het gaat kouder worden, tijd voor winterbandjes. Zodat je niet als het ineens -2 is, nog op zomerbanden rondrijdt.
Als je wacht totdat je in het weerbericht leest: volgende week gaat het vriezen, sneeuwen, ijzelen, etc, dan kun je zomaar te laat zijn (drukte bandenboer, bandenschaarste, etc). Dus zo vreemd vind ik die 7-graden-vuistregel ook weer niet.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:15 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
En het is ook niet meer dan een vuistregel, maar zoals ik al zei, het gaan om het totaalplaatje. Gladheid veroorzaakt door lage temperaturen en/of winterse neerslag; dat zou je moeten triggeren om winterbanden te monteren. Niet een zelfbedachte grens van 7 graden.
Yup, en vanaf die temp hebben ze dan ook alle testen gedaan met ZB / 4SB / WBquote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:13 schreef OEM het volgende:
[..]
Het is dan ook geen harde grens maar een vuistregel: jongens het is 7 graden, het gaat kouder worden, tijd voor winterbandjes. Zodat je niet als het ineens -2 is en de wegen wit zijn, nog op zomerbanden rondrijdt.
En precies daarvoor is 'ie bedacht. En dat is prima, maar ga alsjeblieft niet denken dat je per definitie goed bezig zou zijn als je met 6,5 graad op je winterbanden rijd.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:19 schreef OEM het volgende:
[..]
Als je wacht totdat je in het weerbericht leest: volgende week gaat het vriezen, sneeuwen, ijzelen, etc, dan kun je zomaar te laat zijn (drukte bandenboer, bandenschaarste, etc). Dus zo vreemd vind ik die 7-graden-vuistregel ook weer niet.
Yup, en vanaf die temp hebben ze dan ook alle testen gedaan met ZB / 4SB / WBquote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:13 schreef OEM het volgende:
[..]
Het is dan ook geen harde grens maar een vuistregel: jongens het is 7 graden, het gaat kouder worden, tijd voor winterbandjes. Zodat je niet als het ineens -2 is en de wegen wit zijn, nog op zomerbanden rondrijdt.
10gr noem ik niet zomersquote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:18 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Zoals ik al eerder zei die 7 graden grens is er wel, maar kijk eens in dat ANWB overzichtje hoeveel verschil dat maakt bij geen sneeuw of ijs, 2 m op een nat wegdek en 1 m op een droogwegdek geloof ik. En ik hoor jullie nu allemaal zeggen 'ja maar in het verkeer kan 1 m al verschil maken', dit is ook zo, maar bij een noodstop. Als je gewoon remt (op tijd dus) dan merk je het niet eens. Het remverschil tussen een auto 1 en auto 2 is soms groter, sterker nog het verschil tussen nieuwe remmen en gebruikte remmen is soms al groter.
En voor dit weertype zou ik al helemaal geen winterbanden nemen, stel je voor als het 's middags 10 graden is en s'avonds 5 dan zou je dus bij wijze van spreken steeds je banden moeten omwisselen, want winterbanden hebben bij zomerse omstandigheden weer een langere remweg.
Prima te doen hoor zodra er gestrooid is en jullie winterbandenlui ze netjes voor mij hebben drooggereden. En bij temperaturen van ver onder de nul op een droog wegdek (vorig jaar -7 in een periode zonder neerslag), merk je echt geen remverschil.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:13 schreef OEM het volgende:
[..]
En hoe warm is het dan?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:20 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
En precies daarvoor is 'ie bedacht. En dat is prima, maar ga alsjeblieft niet denken dat je per definitie goed bezig zou zijn als je met 6,5 graad op je winterbanden rijd.
Het gaat er ook niet om wat jij zomers noemt, maar wat die tests (zoals die van de ANWB) zomers noemen. Zijn concluderen simpelweg dat zomerbanden veiliger zijn dan winterbanden boven de 7 graden.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:21 schreef Estolan het volgende:
[..]
Yup, en vanaf die temp hebben ze dan ook alle testen gedaan met ZB / 4SB / WB
[..]
10gr noem ik niet zomers
Hier gaan ze dus gem rond Nov erop en rond Mrt eraf, mits de weersvoorspelling rond die tijd nog ruim 15gr+ gem is ( maar dat is vaak niet zo in Nov, en in Mrt soms wel, ookal hebben we vorigjaar ergens half naar eind Feb nog sneeuw gehad )
Je blijft je maar blind staren op de temperatuur hé? Net alsof dat een allesbepalende factor isquote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:24 schreef Estolan het volgende:
[..]
En hoe warm is het dan?
vandaag: 5-2.1gr
morgen: 5-1gr
ma: 8-5gr
di: 5-2gr
wo: 4-0gr
do:4-0gr
Tot do nattigheid n de voorspellig, met op di en wo ook sneeuw
Moet hier door een lompe bestuurder voor mij best met regelmaat de ABS in, ook al is het droog, dan hebben bij -7gr WB toch een groter voordeel dan ZB of 4SBquote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:23 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Prima te doen hoor zodra er gestrooid is en jullie winterbandenlui ze netjes voor mij hebben drooggereden. En bij temperaturen van ver onder de nul op een droog wegdek (vorig jaar -7 in een periode zonder neerslag), merk je echt geen remverschil.
Ik bedoel bij zo een test trappen ze de rem echt zo keihard in dat je in het echte verkeer hoe dan ook een kettingbotsing zou hebben. Als je zoals doorgaans remt dan voel aan de mate van de vertraging aan hoe je het rempedaal moet doseren.
? uhm regen, sneeuw en lage tempquote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:25 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Je blijft je maar blind staren op de temperatuur hé? Net alsof dat een allesbepalende factor is
Toch gek, ik gebruik mijn ABS zelden. Rara, hoe zou dat nou toch komenquote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:25 schreef Estolan het volgende:
[..]
Moet hier door een lompe bestuurder voor mij best met regelmaat de ABS in, ook al is het droog, dan hebben bij -7gr WB toch een groter voordeel dan ZB of 4SB
Het is altijd veiliger dan het niet doen, want een ongeluk zit in een klein ......
Sneeuw blijft bij die temperaturen dus voor geen meter liggen.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:24 schreef Estolan het volgende:
[..]
En hoe warm is het dan?
vandaag: 5-2.1gr
morgen: 5-1gr
ma: 8-5gr
di: 5-2gr
wo: 4-0gr
do:4-0gr
Tot do nattigheid n de voorspellig, met op di en wo ook sneeuw
Het sneeuwt toch helemaal niet, doe toch niet zo domquote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:26 schreef Estolan het volgende:
[..]
? uhm regen, sneeuw en lage temp
sorry hoor, lees jij wel is???
Dan ben jij de nog lompere bestuurder en zit je te dicht in de reet van je voorligger.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:25 schreef Estolan het volgende:
[..]
Moet hier door een lompe bestuurder voor mij best met regelmaat de ABS in, ook al is het droog, dan hebben bij -7gr WB toch een groter voordeel dan ZB of 4SB
Zet jij er voor elke autorit ook nieuwe remmen onder of niet? Een ongeluk zit in een klein hoekje en het is veiliger dan het niet doen...quote:Het is altijd veiliger dan het niet doen, want een ongeluk zit in een klein ......
quote:
En dat heeft ermee te maken als iemand geen richting aan geet of uit een parkeerplek komt zonder te kijken of een kind die de weg over steekt???quote:
Er werd toch gladheid voorspelt? Telt zeker niet mee bij NOS weerbericht.....quote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:27 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Sneeuw blijft bij die temperaturen dus voor geen meter liggen.![]()
Dat wordt dus gewoon natte sneeuw en is net zo schadelijk als regen. Ik onderschat winterbanden niet en ontken hun eigenschappen ook niet, maar ik ben toch van mening dat men ze net zo goed sneeuwbanden had kunnen blijven noemen. Dat geleuter over beter of slechter bij een bepaalde temperatuur zal in theorie wel kloppen, maar of je er in de praktijk veel baat bij hebt is een ander verhaal.
Je rijd duidelijk te hard voor de situatie, en dat probeer je op te lossen door winterbanden te kopen.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:31 schreef Estolan het volgende:
[..]
En dat heeft ermee te maken als iemand geen richting aan geet of uit een parkeerplek komt zonder te kijken of een kind die de weg over steekt???
Uhuh
Alsof je dat weet wanneer je wakker wordt en de voorspelling is wel zoquote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:27 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Het sneeuwt toch helemaal niet, doe toch niet zo dom
Ingereden remmen zijn veiliger dan gloed nieuwe hoorquote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:28 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Dan ben jij de nog lompere bestuurder en zit je te dicht in de reet van je voorligger.
[..]
Zet jij er voor elke autorit ook nieuwe remmen onder of niet? Een ongeluk zit in een klein hoekje en het is veiliger dan het niet doen...
En dan nogquote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:33 schreef Estolan het volgende:
[..]
Alsof je dat weet wanneer je wakker wordt en de voorspelling is wel zo
Oh dus ik mag volgens jou geen 50km/h nu rijden op de Zonweg in Den Haag????quote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:33 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Je rijd duidelijk te hard voor de situatie, en dat probeer je op te lossen door winterbanden te kopen.
Dat mag ongetwijfeld, maar als je zo hard moet remmen dat je ABS aan gaat dan rij je duidelijk te hard voor de omstandigheden.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:35 schreef Estolan het volgende:
[..]
Oh dus ik mag volgens jou geen 50km/h nu rijden op de Zonweg in Den Haag????
Ja daar is het ook voor eikel!quote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:28 schreef OEM het volgende:
[..]![]()
Misschien eens gaan afstand houden?
Dit valt in dezelfde categorie als die gekken die door de sneeuw racen met de ESP continu knipperend: ja, daar is de ESP toch voor? wtf.
Dat heet anticiperen, op plekken waar auto's uit parkeerplekken kunnen komen, pas ik mijn snelheid aan en wees alert op elke mogelijke 'uitparkeerder'. Op plekken waar kinderen de weg over kunnen steken, rijd ik doorgaans altijd 30, mocht ik dan een kind aanrijden dat is het doorgaans gegarandeerd dat dat kind het overleeft.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:31 schreef Estolan het volgende:
[..]
En dat heeft ermee te maken als iemand geen richting aan geet of uit een parkeerplek komt zonder te kijken of een kind die de weg over steekt???
Uhuh
Je snapt de strekken, ingereden remmen zijn wel beter dan heel erg ingereden remmen.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:34 schreef Estolan het volgende:
[..]
Ingereden remmen zijn veiliger dan gloed nieuwe hoor
Jij beweert hier van alles wat totale onzin isquote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:36 schreef Estolan het volgende:
[..]
Wat lul je lomp? Dan wat?????? Waar heb je het over
Je ABS werkt ook gewoon bij 20km/h hoor, zo lang je maar vol in je rem trapt, en dat kan wel is gebeuren als er een leipe pool voor je neus ineens iets raars doet. Dat heeft weinig met mij te makenquote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:36 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat mag ongetwijfeld, maar als je zo hard moet remmen dat je ABS aan gaat dan rij je duidelijk te hard voor de omstandigheden.
Ik heb mijn ABS maar een enkele keer jaar nodig, hoe zou dat nou toch komen![]()
quote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:36 schreef Estolan het volgende:
[..]
Ja daar is het ook voor eikel!
Het is er niet voor niks op gezet he, en als je wel is vroeger met een Kadett gereden hebt, ben je blij dat het er nu wel is
Een beetje zwak dat zogenaamde stoere taalgebruik, ik meen overigens dat niemand ervan onder de indruk is, dus wees zo volwassen en laat dat achterwege.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:36 schreef Estolan het volgende:
[..]
Wat lul je lomp? Dan wat?????? Waar heb je het over
WHAHAHHAHHAHHAHA moraaaaaalriddddderrrrrrquote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:36 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Dat heet anticiperen, op plekken waar auto's uit parkeerplekken kunnen komen, pas ik mijn snelheid aan en wees alert op elke mogelijke 'uitparkeerder'. Op plekken waar kinderen de weg over kunnen steken, rijdt ik doorgaans altijd 30, mocht ik dan een kind aanrijden dat is het doorgaans gegarandeerd dat dat kind het overleeft.
En even voor de duidelijkheid, zo defensief rijdt ik op een stralend zonnige dag bij 20 graden, laat staan op een winterse dag. Het feit dat jij op dergelijke momenten zonder je winterbanden/ABS/ESP/TCS d'r bijna op zou knallen, zegt dus echt meer over jouw rijkwaliteiten.
En ik ben het in 1 ding met je eens, bestuurders zoals jij kunnen inderdaad beter winterbanden nemen, maar laat bestuurders zoals ik die wel kunnen rijden dat even voor zichzelf uitmaken zou ik zeggen.
Wel met je anticipatievermogen. Ik ken mensen die het hele land doorreizen het hele jaar door en de keren dat ze hun ABS gebruiken zijn op 1 hand te tellen.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:38 schreef Estolan het volgende:
[..]
Je ABS werkt ook gewoon bij 20km/h hoor, zo lang je maar vol in je rem trapt, en dat kan wel is gebeuren als er een leipe pool voor je neus ineens iets raars doet. Dat heeft weinig met mij te maken
Dit heeft alles met jou te maken, als jij regelmatig 'zomaar' vol op je rem moet staan dan rij je te hard.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:38 schreef Estolan het volgende:
[..]
Je ABS werkt ook gewoon bij 20km/h hoor, zo lang je maar vol in je rem trapt, en dat kan wel is gebeuren als er een leipe pool voor je neus ineens iets raars doet. Dat heeft weinig met mij te maken
Oja? Remkrachtverdeling werkt toch echt andersquote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:37 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Je snapt de strekken, ingereden remmen zijn wel beter dan heel erg ingereden remmen.
OEH ik ken mensen met een Ferrari met turbo's eropquote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:39 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Wel met je anticipatievermogen. Ik ken mensen die het hele land doorreizen het hele jaar door en de keren dat ze hun ABS gebruiken zijn op 1 hand te tellen.
Wat heeft dat er nou mee te makenquote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:41 schreef Estolan het volgende:
[..]
OEH ik ken mensen met een Ferrari met turbo's erop
So???
Ja ja je verwensingen laten me koud, sta ik boven.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:39 schreef Estolan het volgende:
[..]
WHAHAHHAHHAHHAHA moraaaaaalriddddderrrrrr
Dus jij gaat zeggen dat je op een 2baans weg waar je 50 mag met parkeerplekken, je ineens 30 gaat rijden omdat er misschien een auto uit een vak kan komen?
Tuurlijkkkkkkk
Fijn dat het 'wie heeft de langste' element in je wordt aangesproken, maar als je nog eens goed leest dan zie je dat het daar in dit geval niet omgaat. Kennelijk moet ik alles voor je uitspellen, 'als je goed anticipeert dan heb je je ABS nauwelijks nodig al rijd je nog zoveel op een dag'.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:41 schreef Estolan het volgende:
[..]
OEH ik ken mensen met een Ferrari met turbo's erop
So???
En mensen met een MonsterTruck / Tank / Schoolbus met straalmotor
Niks, net als die opmerkingquote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:41 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Wat heeft dat er nou mee te maken
Niks in het verkeer ligt aan 1 persoon, het is een keuze die je maakt. Er zijn mensen die een andere keuze maken en dus geen ABS of in dit geval winterbanden nodig hebben in omstandigheden waarin jij ze wel nodig zou hebben.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:45 schreef Estolan het volgende:
[..]
Niks, net als die opmerking
Ik ken ik ken ik ken
Poeh nou zeg OH OH OH
Anticiperen, tja, dan kan je beter niet de deur uit gaan.
Wat valt er te anticiperen? Iemand rijdt 50km/h 25m voor je, doet z'n richting naar rechts, slaat af, maar gaat toch ineens een Uturn naar links maken. Tja, dan liever de ABS in ipv erop
En dat ligt dan aan mij???
Dat zou voor jou nog niet eens zo'n heel slecht idee zijnquote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:45 schreef Estolan het volgende:
[..]
Niks, net als die opmerking
Ik ken ik ken ik ken
Poeh nou zeg OH OH OH
Anticiperen, tja, dan kan je beter niet de deur uit gaan.
Ja, want dan rij je dicht erop. Serieus, mij gebeurt het zelden. Je weet dat hij gaat afslaan, dan kan je verwachten dat hij tot stilstand komt. Of ineens besluit niet af te slaan. Als je dat niet inziet, dan hoor je niet achter het stuur thuisquote:Wat valt er te anticiperen? Iemand rijdt 50km/h 25m voor je, doet z'n richting naar rechts, slaat af, maar gaat toch ineens een Uturn naar links maken. Tja, dan liever de ABS in ipv erop
En dat ligt dan aan mij???
Heb je weleens gehoord over dat verhaal van die balk en die splinter of niet?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:46 schreef Estolan het volgende:
Laag Fok! Gehalte hier weer hoor
Ik heb nu sinds 2000 een rijbewijs ( in 10lessen van 1uur ), rij gem 50k per jaar, en heb 0 schade
Suc6
25mquote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:47 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat zou voor jou nog niet eens zo'n heel slecht idee zijn
[..]
Ja, want dan rij je dicht erop. Serieus, mij gebeurt het zelden. Je weet dat hij gaat afslaan, dan kan je verwachten dat hij tot stilstand komt. Of ineens besluit niet af te slaan. Als je dat niet inziet, dan hoor je niet achter het stuur thuis
Wat?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:47 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Heb je weleens gehoord over dat verhaal van die balk en die splinter of niet?
[Edit] Zou je het Fok-gehalte hoger vinden als mensen het wèl met je eens waren?![]()
25m is afhankelijk van je snelheid. Waar ik heb leren rijden doet niet terzake.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:49 schreef Estolan het volgende:
[..]
25m
Ruimte niet genoeg? Waar heb jij leren rijden dan?
En afslaan en dan letterlijk iets anders doen is heel wat anders he...
Alsof jij dan niet vol in de ankers gaat, toetert en even boos wordt
Haha, wat??quote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:50 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]![]()
Bedankt voor het bevestigen van wat ik wilde aantonen over je.
quote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:50 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]![]()
Bedankt voor het bevestigen van wat ik wilde aantonen over je.
25m bij 50km/h in de stad in RUIM voldoende. En iets harder, dan zit je er op. oja alsof ABS bij alle auto's het zelfde is, neeheeee dat heeft ook met andere factoren te makenquote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:51 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
25m is afhankelijk van je snelheid. Waar ik heb leren rijden doet niet terzake.
Het is totaal iets anders doen, maar daar moet je wel rekening mee houden. Als je dat niet kan dan hoor je niet achter het stuur thuis.
Wat ik zou doen? Waarschijnlijk ietsjes harder remmen dan normaal en dan normaal doorrijden. Niet dat het er iets toe doet, maar goed.
Je snapt het duidelijk niet, of je wil niet inzien dat je ook iets verkeerd kan doen.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:53 schreef Estolan het volgende:
[..]
25m bij 50km/h in de stad in RUIM voldoende. En iets harder, dan zit je er op. oja alsof ABS bij alle auto's het zelfde is, neeheeee dat heeft ook met andere factoren te maken
quote:
Dat typte je net ook al, point being?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:54 schreef Estolan het volgende:
Ik heb nu sinds 2000 een rijbewijs ( in 10lessen van 1uur ), rij gem 50k per jaar, en heb 0 schade
HouDoe
Boeiend, wat heeft dat ermee te maken?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:56 schreef Estolan het volgende:
Oja ik had vroeger ook een RWD auto, richting de 350+pk, prima bandjes a. ¤400 per stuk. Maarja dat was een auto voor in de zomer
Nou en? Misschien hebben wij sinds 1995 ons rijbewijs, rijden 61k per jaar en hebben 0 schade.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:54 schreef Estolan het volgende:
HouDoe
Ik had vroeger een Philips bandrecorder, 4 sporen stereo. Nu heb ik een AKAI staan, de koppen van die AKAI zijn wel iets duurder in fabricage, maar ze gaan langer mee. Maarja die Philips was ook meer als hobby voor in de zomervakantie.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:56 schreef Estolan het volgende:
Oja ik had vroeger ook een RWD auto, richting de 350+pk, prima bandjes a. ¤400 per stuk. Maarja dat was een auto voor in de zomer
Niemand hier zal ontkennen dat winterbanden niet werken. Ook niet dat ze de laatste drie weken niet nodig waren.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 17:03 schreef Estolan het volgende:
Omdat dit topic over "WINTERBANDEN" gaat
En omdat de meeste hier vana lles er bij proberen te halen om op 1 of andere manier duidelijk te maken dat "WINTERBANDEN" een marketing fabeltje is, en het ( onder de omstandigheden van de laatste 3weken ) totaal overbodig is. Dat een 7gr grens onzin is, en dat je beter ZB of 4SB kan nemen.
Dankzij jouw kortzichtigheidquote:
Daar heb ik toch nooit om gevraagd?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 17:05 schreef Estolan het volgende:
Waar je met laboratorium onderzoeken en statistieken moet komen om aan te tonen dat WB niet een andere samenstelling hebben dan ZB
Lezen is echt moeilijk, hé?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 17:05 schreef Estolan het volgende:
Waar je mensen hebt die zeggen dat er nergens sneeuw ligt, terwijl zga alle 30km/h zones vol met sneeuw en ijs ligt
Ik zeg nergens dat het onzin is, op sneeuw en ijs zijn winterbanden beter. Qua temperatuur op een niet-besneeuwde weg zijn ze beter bij een volledige noodstop, dit is nogal theoretisch aangezien de meeste mensen dat type stoppen zelden maken (jij behoort kennelijk tot de uitzonderingen). En op droog(gereden) wegdelen kan je met zomerbanden redelijk tot goed uit de voeten met een goed aangepaste rijstijl (wederom niet voor jou weggelegd begrijp ik).quote:Op zaterdag 2 februari 2013 17:03 schreef Estolan het volgende:
Omdat dit topic over "WINTERBANDEN" gaat
En omdat de meeste hier vana lles er bij proberen te halen om op 1 of andere manier duidelijk te maken dat "WINTERBANDEN" een marketing fabeltje is, en het ( onder de omstandigheden van de laatste 3weken ) totaal overbodig is. Dat een 7gr grens onzin is, en dat je beter ZB of 4SB kan nemen.
Aan wie ligt dat nou? Aan de omstandheden, de banden of de bestuurder?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 17:07 schreef Estolan het volgende:
Waarbij ik toen er sneeuw lag, elke ochtend zag hoe mensen hun koppelingsplaten naar de klote hielpen omdat ze op ZB niet uit hun parkeerplek konden komen, of op een Tstuk niet de bocht om konden door alle sneeuw die er lag
Op sneeuw zijn ze beter, dat staat buiten kijf. Maar het ging er nu om of je ze op dagen als vandaag, morgen en overmorgen het beste onder je auto kon hebben of niet. Er is nu geen sneeuw en het komt er ook niet, want voor sneeuw (dat blijft liggen) moet het eerst een aantal dagen onder nul zijn geweest.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 17:07 schreef Estolan het volgende:
Waarbij ik toen er sneeuw lag, elke ochtend zag hoe mensen hun koppelingsplaten naar de klote hielpen omdat ze op ZB niet uit hun parkeerplek konden komen, of op een Tstuk niet de bocht om konden door alle sneeuw die er lag
Banden, aangezien de rest van de bewoners met WB nergens last van hadden op de zelfde plekquote:Op zaterdag 2 februari 2013 17:08 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Aan wie ligt dat nou? Aan de omstandheden, de banden of de bestuurder?
Ik ga voor de laatste optie.
Leg het maar aan mij uit, jij weet toch alles zo goed?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 17:09 schreef Estolan het volgende:
"Afhankelijk van de situatie"
Uhm, er lag sneeuw, ijs, ijzel, code oranje, sneeuwverstuivingen, -18gr
Sorry hoor
Welke situaties???
Bij 0gr in de nacht en sneeuw, wordt het wel gladquote:Op zaterdag 2 februari 2013 17:09 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Op sneeuw zijn ze beter, dat staat buiten kijf. Maar het ging er nu om of je ze op dagen als vandaag, morgen en overmorgen het beste onder je auto kon hebben of niet. Er is nu geen sneeuw en het komt er ook niet, want voor sneeuw (dat blijft liggen) moet het eerst een aantal dagen onder nul zijn geweest.
Helaas, fout gegokt. Winterbanden zijn niet heilig, als je met je wagen om kon gaan dan had het vast en zeker prima gekund op normale banden.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 17:10 schreef Estolan het volgende:
[..]
Banden, aangezien de rest van de bewoners met WB nergens last van hadden op de zelfde plek
Moraalriddertje op den topquote:Op zaterdag 2 februari 2013 17:10 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Leg het maar aan mij uit, jij weet toch alles zo goed?
Tuuuuurlijkquote:Op zaterdag 2 februari 2013 17:11 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Helaas, fout gegokt. Winterbanden zijn niet heilig, als je met je wagen om kon gaan dan had het vast en zeker prima gekund op normale banden.
Welke meningquote:Op zaterdag 2 februari 2013 17:12 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Weer fout. Jammer dat je je eigen mening niet kan bijstellen.
Leg het mij dan maar uit; waarom heb ik mijzelf dan niet ingegraven met normale banden?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 17:12 schreef Estolan het volgende:
[..]
Tuuuuurlijk
Jezelf ingraven: ZB
Niet: WB
Tests zijn er genoeg, Google & YouTube
Woon jij bij mij in de straat dan?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 17:13 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Leg het mij dan maar uit; waarom heb ik mijzelf dan niet ingegraven met normale banden?
Neen kerel, 0 graden betekent niet dat de grond ook 0 graden is, overdag dooit het immers 3-5 graden. Je krijgt het nooit koud genoeg voor sneeuw. En overdag dooit het volop en kan het dus helemaal onmogelijk glad zijn, de mensen die dus overdag rijden, zo een beetje de meesten van de (beroeps)bevolking hebben dus totaal geen winterbanden nodig.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 17:11 schreef Estolan het volgende:
[..]
Bij 0gr in de nacht en sneeuw, wordt het wel glad
Dus WB!
Je zou je rijstijl bijvoorbeeld ook kunnen aanpassen aan de omstandigheden.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 17:13 schreef Estolan het volgende:
Ik kies liever voor veiligheid, dan de kans dat het fout kan gaan
Dus WB
Gelukkig nietquote:Op zaterdag 2 februari 2013 17:14 schreef Estolan het volgende:
[..]
Woon jij bij mij in de straat dan?
Hoe vaak ga je deze onzin nog herhalen?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 17:14 schreef Estolan het volgende:
Een schijnveiligheid met jouw rijstijl.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 17:13 schreef Estolan het volgende:
Ik kies liever voor veiligheid, dan de kans dat het fout kan gaan
Dus WB
He ik snap het niet meerquote:Op zaterdag 2 februari 2013 17:14 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Neen kerel, 0 graden betekent niet dat de grond ook 0 graden is, overdag dooit het immers 3-5 graden. Je krijgt het nooit koud genoeg voor sneeuw. En overdag dooit het volop en kan het dus helemaal onmogelijk glad zijn, de mensen die dus overdag rijden, zo een beetje de meesten van de (beroeps)bevolking hebben dus totaal geen winterbanden nodig.
En wie zegt dat ik dat niet doe? Wel is meegereden dan?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 17:14 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Je zou je rijstijl bijvoorbeeld ook kunnen aanpassen aan de omstandigheden.
Ik heb nu sinds 1995 mijn rijbewijs ( in 3 lessen van een half uur), rij gem 60 k per jaar en heb 0 schade.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 17:14 schreef Estolan het volgende:
Wel is meegereden dan?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 17:15 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Een schijnveiligheid met jouw rijstijl.
Uhuh tuurlijkquote:Op zaterdag 2 februari 2013 17:16 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ik heb nu sinds 1995 mijn rijbewijs ( in 3 lessen van een half uur), rij gem 60 k per jaar en heb 0 schade.
En nu?
Dat blijkt anders niet uit je reacties. En al helemaal niet omdat jij je ABS regelmatig nodig hebt, en je ESP altijd aangaat in de sneeuw. Ik ben dan ook erg blij dat ik niet met jou hoef mee te rijden.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 17:16 schreef Estolan het volgende:
[..]
En wie zegt dat ik dat niet doe? Wel is meegereden dan?
Zeker nog nooit in de Alpen geweestquote:Op zaterdag 2 februari 2013 17:17 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat blijkt anders niet uit je reacties. En al helemaal niet omdat jij je ABS regelmatig nodig hebt, en je ESP altijd aangaat in de sneeuw. Ik ben dan ook erg blij dat ik niet met jou hoef mee te rijden.
Heb je gelezen wanneer? Overdag of 's nachts?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 17:15 schreef Estolan het volgende:
[..]
He ik snap het niet meer
Waarom hoor ik dan wel is op het nieuws dat er gladheid voorspelt is?
Als dat al zo zou zijn, wat doet dat er toe?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 17:17 schreef Estolan het volgende:
[..]
Zeker nog nooit in de Alpen geweest
Hee Estolan, even een vraagje, wat vind je nu eigenlijk van het Fok! Gehalte hier, het is mij namelijk nog niet helemaal duidelijk?quote:
Alsof dagrijders nooit snachts rijdenquote:Op zaterdag 2 februari 2013 17:18 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Heb je gelezen wanneer? Overdag of 's nachts?
En weersverwachtingen zijn niet betrouwbaar voor zo een groot aantal dagen. Je ziet ook dat ze het een beetje aanpassen in de loop van de week. Maar zoals het er nu voorstaat kan het overdag iig niet glad worden en hebben de dagrijders dus geen winterbanden nodig.
Nee jij hebt het over ESP!quote:Op zaterdag 2 februari 2013 17:18 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Als dat al zo zou zijn, wat doet dat er toe?Oh wacht, niets. Want we hebben het over Nederland.
Laagquote:Op zaterdag 2 februari 2013 17:18 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Hee Estolan, even een vraagje, wat vind je nu eigenlijk van het Fok! Gehalte hier, het is mij namelijk nog niet helemaal duidelijk?
Wat heeft ESP met de Alpen te maken?quote:
Is niet nodig, aan de hand van je eigen omschrijvingen van je rijstijl.quote:
Inderdaad goed punt, jij snapt het: wat jij hier zegt kan ik ook van jou zeggen. Dit aanhalen slaat dus nergens op.quote:
Sneeuwquote:Op zaterdag 2 februari 2013 17:20 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Wat heeft ESP met de Alpen te maken?![]()
Lees je überhaupt wel wat je post, of druk je lukraak maar wat toetsen in?
Huh?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 17:20 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Is niet nodig, aan de hand van je eigen omschrijvingen van je rijstijl.
[..]
Inderdaad goed punt, jij snapt het: wat jij hier zegt kan ik ook van jou zeggen. Dit aanhalen slaat dus nergens op.
Bergen?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 17:20 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nee, dat is een overeenkomst. Probeer het nog eens uit te leggen.
Dat is een verschil. Kortom; je praat weer eens onzin en je hebt geen idee waar je het over hebt.quote:
+1quote:Op zaterdag 2 februari 2013 17:21 schreef OEM het volgende:
Door dit getroll van Estolan krijg ik wel zin om weer eens in dat iPhone-topic te gaan zitten baggeren. Memories...
Ze zullen er vast wel zijn, zo zul je nu ook mensen hebben die nu naakt de Lambada in hun woonkamer staan te dansen. Maar het gaat om de meerderheid en om het gemiddelde. De gemiddelde dagrijder heeft geen winterbanden nodig.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 17:19 schreef Estolan het volgende:
[..]
Alsof dagrijders nooit snachts rijden
En dan bij het tankstation even wisselen zeker
Ja we hebben heuvels hierquote:Op zaterdag 2 februari 2013 17:21 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat is een verschil. Kortom; je praat weer eens onzin.
En toch adviseerd de ANWB wat andersquote:Op zaterdag 2 februari 2013 17:21 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ze zullen er vast wel zijn, zo zul je nu ook mensen hebben die nu naakt de Lambada in hun woonkamer staan te dansen. Maar het gaat om de meerderheid en om het gemiddelde. De gemiddelde dagrijder heeft geen winterbanden nodig.
Damn, je zit gewoon te trollen, dat verklaart een hoop, ik kon me haast niet voorstellen dat je echt zo dom was.quote:
Hequote:Op zaterdag 2 februari 2013 17:23 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Damn, je zit gewoon te trollen, dat verklaart een hoop, ik kon me haast niet voorstellen dat je echt zo dom was.
quote:Op zaterdag 2 februari 2013 17:23 schreef Estolan het volgende:
[..]
En toch adviseerd de ANWB wat anders
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En jij neemt klakkeloos adviezen over zonder zelf na te denken en na te gaan of ze wel of niet op jou van toepassing zijn?Een heer met stijl
quote:Op zaterdag 2 februari 2013 17:24 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]Die vent in hun filmpjes ( en de overige bestuurders op zo'n testdag ) zeggen het wel in ieder gevalSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En jij neemt klakkeloos adviezen over zonder zelf na te denken en na te gaan of ze wel of niet op jou van toepassing zijn?
Ik wacht nog wel tot eind deze maandquote:Op zaterdag 2 februari 2013 17:25 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Kunnen geen kwaad, zomerbanden nu ook niet.
Sommige van die filmpjes zijn letterlijk op een ijsbaan of op een dusdanig besneeuwde oppervlakte opgenomen dat het daar 100% zal kloppen ja. Hier in NL zijn die omstandigheden nu anders en overdag helemaal.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 17:25 schreef Estolan het volgende:
[..]
Die vent in hun filmpjes ( en de overige bestuurders op zo'n testdag ) zeggen het wel in ieder geval
En daar ben ik mede met de rest van auto rijdend Nederland je dan ook zeer dankbaar voor.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 17:26 schreef Estolan het volgende:
[..]
Ik wacht nog wel tot eind deze maand
Waren hier meer 3 wekenquote:Op zaterdag 2 februari 2013 17:28 schreef Arthur_Spooner het volgende:
De jaarlijkse 2 dagen met sneeuw zijn alweer voorbij dus de winterbanden kunnen er weer af, nergens voor nodig met dit weer.
Jezelf niet duidelijk kunnen uitdrukken en dan raar kijken als iemand er iets anders van maaktquote:Op zaterdag 2 februari 2013 12:36 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Typefout, je moet er staan. Dat niet begrijpen
Dat wordt weer leuk rijden morgenochtendquote:Op maandag 4 februari 2013 16:50 schreef Estolan het volgende:
Say WHAT!?!?!?!?!!!
http://www.nu.nl/algemeen/3111819/knmi-waarschuwt-gladheid.html
Ik zeg WB!!!!quote:Op maandag 4 februari 2013 16:51 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat wordt weer leuk rijden morgenochtend
quote:Op maandag 4 februari 2013 16:53 schreef Estolan het volgende:
[..]
Ik zeg WB!!!!
Woon alleen niet in het zuiden
Hier ook, op een paar busjes en taxi's na hebben ze allemaal winterbanden, en ik denk dat 75% van de werknemers (groot bedrijf) ook winterbanden onder hun eigen auto hebben.quote:Op maandag 4 februari 2013 20:33 schreef gateway het volgende:
iedereen moet maar voor zichzelf uitmaken of WB of niet. Ik had ze toen ik nog in NL woonde al, omdat mijn vriendin in DLD woonde.
Nu ik zelf in DLD woon, moet je wel wil je de auto gebruiken bij winterse omstandigheden.
en ik merk dat het stukken beter te doen is met WB. Dus ik wil niet meer zonder!
De bedrijfsauto heeft ook WB, niet alleen omdat ik in DLD woon, maar omdat het hele bedrijf dat heeft sinds een jaar of 4. en die mensen zijn ook positief, de meesten hebben prive ook WB. (op een enkeling na die eigenwijs is, en zegt is nergens voor nodig, onzin, kalm rijden blablabla)
Pssst, het was toch 7 ?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:34 schreef Estolan het volgende:
Vandaag hebben we zon, hagel, sneeuw en harde wind gehad bij temperaturen onder de 5gr.
Jij laat je pas trollen door te denken dat onze reacties zelf geen getroll waren.quote:Op maandag 4 februari 2013 23:04 schreef NoBody122 het volgende:
Tsjongejonge, wat laten die jitzzzze en die van Bartolhoven zich ongelofelijk lang trollen hier
Dat wou ik zeggen. Heb me uitstekend vermaakt gisteren met jou en Estolanquote:Op dinsdag 5 februari 2013 18:41 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Jij laat je pas trollen door te denken dat onze reacties zelf geen getroll waren.
Niet vandaag neequote:
quote:Op dinsdag 5 februari 2013 18:41 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Jij laat je pas trollen door te denken dat onze reacties zelf geen getroll waren.
Wat zit je nou weer te piepen????quote:Op dinsdag 5 februari 2013 20:01 schreef OEM het volgende:
[..]
Wat nou als het 10 graden is, maar de gevoelstemperatuur is 7 (of 5) ?
Hier in DH vanochtend nietquote:Op dinsdag 5 februari 2013 20:32 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Estolan heb jij aandelen bij de bandenboer
Vandaag was het prima weer voor zomerbanden.
Bij deze temperatuur zijn de verschillen marginaal.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 20:38 schreef Estolan het volgende:
[..]
Hier in DH vanochtend niet
Morgen ook niet
WB presteren bij deze temp dus beter dan ZB
Genoeg bewijs gepost vandaag.....
Ja, dat kan wel zijn, maar als ik steeds harder ga rijden, is het dan kouder wegens meer rijwind, of juist warmer wegens frictie? Dat is toch wel belangrijk om te weten op welke banden ik moet staan als de buitentemperatuur 285 Kelvin is..quote:Op dinsdag 5 februari 2013 20:37 schreef Estolan het volgende:
[..]
Wat zit je nou weer te piepen????
Het was vandaag hier in DH gewoon 5gr hoor
En niet filmpje gekeken over test bij 25gr?!?
Het gaat om de buitentempquote:Op dinsdag 5 februari 2013 20:44 schreef OEM het volgende:
[..]
Ja, dat kan wel zijn, maar als ik steeds harder ga rijden, is het dan kouder wegens meer rijwind, of juist warmer wegens frictie? Dat is toch wel belangrijk om te weten op welke banden ik moet staan als de buitentemperatuur 285 Kelvin is..
En waarom geven bepaalde tests dan wat anders weer?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 20:43 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Bij deze temperatuur zijn de verschillen marginaal.
Het merendeel van de filmpjes zijn tests op een dik pak sneeuw. In Nederland ligt er op de snelwegen welgeteld 2 dagen sneeuw per jaar. Op die dagen wil je sowieso niet op de weg zijn want dan staat er 1000km file
Welke test?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 20:46 schreef Estolan het volgende:
[..]
En waarom geven bepaalde tests dan wat anders weer?
Normaal wegdek, nat, huidige temp
Eerst kijken, dan reagerenquote:
WB zijn nu ook bij droog en nat wegdek veiliger dan ZBquote:Op dinsdag 5 februari 2013 20:57 schreef Falco het volgende:
Al die winterbandenrukkers zijn nu weer helemaal blij, omdat er een halve centimeter sneeuw gevallen is.
Wat is beterquote:Op dinsdag 5 februari 2013 20:54 schreef Estolan het volgende:
[..]
Eerst kijken, dan reageren
Test op sneeuw, ijs, droog, nat, koud, warm
En zga alle testen komen de WB er beter uit dan ZB
Ik merk er niks van!quote:Op dinsdag 5 februari 2013 20:58 schreef Estolan het volgende:
[..]
WB zijn nu ook bij droog en nat wegdek veiliger dan ZB
Hij is nu druk aan het zoeken naar filmpjes waar anders wordt beweertquote:
Welke 10cm??quote:Op dinsdag 5 februari 2013 20:59 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Wat is beter
Een remweg van 10cm minder is inderdaad 'beter' maar totaal niet noodzakelijk.
Kom dan met een test over weersomstandigheden zoals vandaag.
Wat is volgens jou de situatie van nu dan????quote:Op dinsdag 5 februari 2013 21:06 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Hij is nu druk aan het zoeken naar filmpjes waar anders wordt beweert
Ongetwijfeld met weer/weg- omstandigheden die totaal niet overeenkomen met de situatie nu.
Lekker geloofwaardigquote:Op dinsdag 5 februari 2013 21:07 schreef Estolan het volgende:
[..]
Welke 10cm??
Heb alles al gepost. WB wint dus zga alles
Zoals vanmiddag op de weg.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 21:08 schreef Estolan het volgende:
[..]
Wat is volgens jou de situatie van nu dan????
Ja, en dan nog heb je nu meer grip met WB tov ZBquote:Op dinsdag 5 februari 2013 21:09 schreef Falco het volgende:
Ik merkte alleen dat ik als een gek wegslipte met mijn zomerbandjes, toen twee weken geleden ofzo. Maar ja toen was er ook sneeuw gevallen.
Heb ik niet nodig, ik kwam veilig op de plek van bestemming waar ik moest zijnquote:Op dinsdag 5 februari 2013 21:10 schreef Estolan het volgende:
[..]
Ja, en dan nog heb je nu meer grip met WB tov ZB
Ach. Waarom minder veilig doen als het anders kanquote:Op dinsdag 5 februari 2013 21:11 schreef Falco het volgende:
[..]
Heb ik niet nodig, ik kwam veilig op de plek van bestemming waar ik moest zijn.
Ik paste mijn rijgedrag aan op de omstandigheden en da's veilig genoegquote:Op dinsdag 5 februari 2013 21:12 schreef Estolan het volgende:
[..]
Ach. Waarom minder veilig doen als het anders kan
Geen commentaar......quote:Op woensdag 6 februari 2013 17:30 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik paste mijn rijgedrag aan op de omstandigheden en da's veilig genoeg.
Het begint nu wel een beetje wanhopig te worden, wat wil je hier nu mee bereiken? De meeste hebben immers toegegeven dat winterbanden superieur zijn op een dik pak sneeuw en ijs, ik ben hier in Zuid-Holland geen van beiden tegengekomen. Door de sneeuw viel makkelijk te rijden (het meeste was al weg en drooggereden) en ik heb 's middags nog een paar keer keihard staan remmen op een veilige plek en ik merkte geen remverschil met mijn gewone (zomer)banden, hoewel dit er in theorie wel zal zijn.quote:
En een Volvo is veiliger dan een Hyundai, iedereen maar aan de Volvo in dit land? Het is gewoon veiliger voor de mensen die nog anders denken:quote:Op woensdag 6 februari 2013 08:09 schreef Estolan het volgende:
[..]
Tja. WB is nu gewoon veiliger.voor mensen die nog anders denken
Denk dat gerust, overigens ben jij dit toevallig Estolan?quote:
Wat voor auto heb jij?quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:53 schreef Estolan het volgende:
Mensen die nog steeds denken veiliger te zijn met dit weer zonder WB
Mensen die nergens op ingaan, niet kunnen participeren in een discussie en als een langspeelplaat die blijft hangen, stug en vol goede moed 1 standpunt blijven herhalen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:53 schreef Estolan het volgende:
Mensen die nog steeds denken veiliger te zijn met dit weer zonder WB
Zelf een Citroen Xsara, en rij met regelmaat in een 2012 Skoda Octaviaquote:Op donderdag 7 februari 2013 19:54 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Wat voor auto heb jij?
En tevens, welk merk en type winterbanden heb je eronder liggen?
Sorry hoor, bewijs genoeg gepostquote:Op donderdag 7 februari 2013 19:57 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Mensen die nergens op ingaan, niet kunnen participeren in een discussie en als een langspeelplaat die blijft hangen, stug en vol goede moed 1 standpunt blijven herhalen.
Wat is dan het nut om alles te herhalen?quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:13 schreef Estolan het volgende:
[..]
Sorry hoor, bewijs genoeg gepost
Omdat die absoluut niet bovenaan staan qua veiligheid en qua remweg ook niet echt super presteren. En nu nog mijn 2e vraag?quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:12 schreef Estolan het volgende:
[..]
Zelf een Citroen Xsara, en rij met regelmaat in een 2012 Skoda Octavia
Hoezo?
Die Skoda is van mijn pa ja. Voor de vakanties enzquote:Op donderdag 7 februari 2013 20:14 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Pappie's auto zeker? Heeft ie ook je winterbandjes betaalt?
Waar haal jij die bovenste info dan vandaan??quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:16 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Omdat die absoluut niet bovenaan staan qua veiligheid en qua remweg ook niet echt super presteren. En nu nog mijn 2e vraag?
Voor iemand die het zo hoog met een beetje extra veiligheid heeft, vind ik dat wel triest. Zoals nu met natte wegen (niet besneeuwde), zal mijn auto waarschijnlijk met zomerbanden sneller stil staan dan jouw auto's op winterbanden. Puur omdat mijn remweg standaard al korter is, en die iets verlengde remweg van de zomerbanden ten opzichte van de winterbanden wordt teniet gedaan door de remkracht zelf.
NCAP. Maar die 2e vraag. Waarschijnlijk stelt het niet veel voor, anders had je het wel al geschreven heir.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:18 schreef Estolan het volgende:
[..]
Waar haal jij die bovenste info dan vandaan??
Dat dus, volgens mij presteert een auto met een betere remweg en zomerbanden met een goed profiel nu op natte wegen beter dan een auto met een slechtere remweg en winterbanden die een profiel van 5 mm hebben.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:16 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Omdat die absoluut niet bovenaan staan qua veiligheid en qua remweg ook niet echt super presteren. En nu nog mijn 2e vraag?
Eveneens waar, het rubber van winterbanden is bij deze temperaturen wellicht ietsjes beter dan dat van zomerbanden. Maar zomerbanden presteren doorgaans beter bij nat weer dan winterbanden, waarom denk je anders dat ze winterbanden niet het hele jaar door aanraden?quote:Voor iemand die het zo hoog met een beetje extra veiligheid heeft, vind ik dat wel triest. Zoals nu met natte wegen (niet besneeuwde), zal mijn auto waarschijnlijk met zomerbanden sneller stil staan dan jouw auto's op winterbanden. Puur omdat mijn remweg standaard al korter is, en die iets verlengde remweg van de zomerbanden ten opzichte van de winterbanden wordt teniet gedaan door de remkracht zelf.
Voor iemand die veiligheid zo verafgood valt dat vies tegen van je.
Woon jij in NL en zoja waar? Hier is er geen sneeuw en ook geen ijs. Ook is het niet glad, winterbanden zijn niet slechter, maar je bent niet per se met je leven en dat van anderen aan het spelen met zomerbanden onder je auto nu.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:19 schreef Pietverdriet het volgende:
De argumenten van de winterbanden zijn onzin roeper hebben net zoveel grip als slicks in de sneeuw
Als je het topic een beetje volgt voordat je gaat vragen, wist je het antw alquote:Op donderdag 7 februari 2013 20:19 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
NCAP. Maar die 2e vraag. Waarschijnlijk stelt het niet veel voor, anders had je het wel al geschreven heir.
quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:19 schreef Pietverdriet het volgende:
De argumenten van de winterbanden zijn onzin roeper hebben net zoveel grip als slicks in de sneeuw
Ja, ik heb gezocht op je posts, en ik ben er al vanaf het begin bij, maar die post is dan ondergesneeuwd in de rest van je bagger.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:26 schreef Estolan het volgende:
[..]
Als je het topic een beetje volgt voordat je gaat vragen, wist je het antw al
Wat is jou verklaring dan op die tests met temp rond 7gr ( en ook hoger ) bij nat wegdek, en WB meer grip dan ZB???quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:19 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Dat dus, volgens mij presteert een auto met een betere remweg en zomerbanden met een goed profiel nu op natte wegen beter dan een auto met een slechtere remweg en winterbanden die een profiel van 5 mm hebben.
[..]
Eveneens waar, het rubber van winterbanden is bij deze temperaturen wellicht ietsjes beter dan dat van zomerbanden. Maar zomerbanden presteren doorgaans beter bij nat weer dan winterbanden, waarom denk je anders dat ze winterbanden niet het hele jaar door aanraden?
Het enige dat nu met dit weertype in het voordeel van een winterband pleit is misschien de temperatuur, meer niet.
Ach tja, better luck next time, i guessquote:Op donderdag 7 februari 2013 20:27 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ja, ik heb gezocht op je posts, en ik ben er al vanaf het begin bij, maar die post is dan ondergesneeuwd in de rest van je bagger.
Ik wil eerst een antwoord op mijn vraag...quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:28 schreef Estolan het volgende:
[..]
Wat is jou verklaring dan op die tests met temp rond 7gr ( en ook hoger ) bij nat wegdek, en WB meer grip dan ZB???
Ik raad je allereerst een cursus zinsopbouw aan, want hier snap ik de ballen niet van.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:28 schreef Estolan het volgende:
[..]
Wat is jou verklaring dan op die tests met temp rond 7gr ( en ook hoger ) bij nat wegdek, en WB meer grip dan ZB???
Meer dan dit soort reacties:quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:29 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik wil eerst een antwoord op mijn vraag...
en af en toe eenquote:Op donderdag 7 februari 2013 20:29 schreef Estolan het volgende:
[..]
Ach tja, better luck next time, i guess
Heb ik al lang gepost....quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:29 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik wil eerst een antwoord op mijn vraag...
Maar waarschijnlijk zal het iets zijn wat niet eens in de top 10 staat qua remweg, anders had je het wel trots geschreven.
Die van mij staan in ieder geval in de top 5 qua remafstand.
Ach, heb deze winter drie keer flink sneeuw gezien in het oosten van het land. En dan bedoel ik niet drie dagen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:21 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Woon jij in NL en zoja waar? Hier is er geen sneeuw en ook geen ijs. Ook is het niet glad, winterbanden zijn niet slechter, maar je bent niet per se met je leven en dat van anderen aan het spelen met zomerbanden onder je auto nu.
Ja boven de 7gr een iets langere remweg. Maar wel meer grip in de bochtenquote:Op donderdag 7 februari 2013 20:30 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ik raad je allereerst een cursus zinsopbouw aan, want hier snap ik de ballen niet van.
Maar uit die tests kwamen dat winterbanden boven de 7 graden slechter zijn dan zomerbanden en een langere remweg hebben. Een aanvullende leescursus helpt dus wellicht nog meer misverstanden de wereld uit.
Zozo, wel 3 keer, de rest van de keren red je het dus in feite op zomerbanden? Waar of niet waar? Ik wel in ieder geval.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ach, heb deze winter drie keer flink sneeuw gezien in het oosten van het land.
+1quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ach, heb deze winter drie keer flink sneeuw gezien in het oosten van het land. En dan bedoel ik niet drie dagen.
Heb jij vorige week toen het 9 graden was je zomerbanden eronder gezet dan? Is best gevaarlijk hoor, mensen die dan geen zomerbanden hebben.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:34 schreef Estolan het volgende:
[..]
Ja boven de 7gr een iets langere remweg. Maar wel meer grip in de bochten
En het is nu niet boven de 7gr
Daar gaat het niet omquote:Op donderdag 7 februari 2013 20:35 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Zozo, wel 3 keer, de rest van de keren red je het dus in feite op zomerbanden? Waar of niet waar? Ik wel in ieder geval.
Andere dingen vind je niet erg om 263 keer te herhalen, maar je merk en type winterbanden niet...quote:
Nee, want winterbanden geven ook meer grip op koud en nat wegdek.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:35 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Zozo, wel 3 keer, de rest van de keren red je het dus in feite op zomerbanden? Waar of niet waar? Ik wel in ieder geval.
Dan weet jij ook dat de hele A18, N18 en N318 zijn prima te berijden zijn geweest met normale banden op één dag na. Dat was de allereerste dag nadat het gesneeuwd had, op een maandag. En doordat de hele stoet toen langzaam reed was het zelfs die dag eigenlijk geen probleem om veilig op de plaats van bestemming te komen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ach, heb deze winter drie keer flink sneeuw gezien in het oosten van het land. En dan bedoel ik niet drie dagen.
Ja maar Patrick, dat is een complot!quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:36 schreef Estolan het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om
Het gaat om veiliger
Tja, waarom zou ADAC, ANWB etc etc etc dan WB adviseren?
Waarom heb jij vorige week dan je zomerbanden er niet onder gezet?quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:36 schreef Estolan het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om
Het gaat om veiliger
Tja, waarom zou ADAC, ANWB etc etc etc dan WB adviseren?
Jij vindt een duidelijk kortere remweg niet van belang?quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:37 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dan weet jij ook dat de hele A18, N18 en N318 zijn prima te berijden zijn geweest met normale banden op één dag na. Dat was de allereerste dag nadat het gesneeuwd had. En doordat de hele stoet toen langzaam reed was het zelfs die dag eigenlijk geen probleem om veilig op de plaats van bestemming te komen.
Vorige week? Want?quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:37 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Waarom heb jij vorige week dan je zomerbanden er niet onder gezet?
Dat is dan veiliger.
Waarom denk je dat de ADAC, ANWB etc etc etc dan ZB adviseren?
Je geeft nu dus toe dat winterbanden veiliger zijn, dank jequote:Op donderdag 7 februari 2013 20:37 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Waarom heb jij vorige week dan je zomerbanden er niet onder gezet?
Dat is dan veiliger.
Waarom denk je dat de ADAC, ANWB etc etc etc dan ZB adviseren?
De remafstand wordt er 1 meter kleiner door. Het verschil tussen een zomerband in de juli met een dag droog weer of een dag nat weer is al groter. Of zet je tijdens de zomer op een regendag ook regenbanden onder je auto?quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, want winterbanden geven ook meer grip op koud en nat wegdek.
1meter???quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:39 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
De remafstand wordt er 1 meter kleiner door. Het verschil tussen een zomerband in de juli met een dag droog weer of een dag nat weer is al groter. Of zet je tijdens de zomer op een regendag ook regenbanden onder je auto?
Lees eens terug, ik heb dat nooit ontkent, wel dat de gemiddelde bestuurder bij niet-sneeuw en niet-ijs omstandigheden prima op zomerbanden kan rijden en zomerbanden net zo onveilig zijn als winterbanden bij temperaturen rond de 9 graden.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je geeft nu dus toe dat winterbanden veiliger zijn, dank je
Omdat het toen 9 graden was.quote:
Bron?quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:39 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
De remafstand wordt er 1 meter kleiner door.
Merk er niks van. Ik rijd altijd rustig en houd voldoende afstand.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij vindt een duidelijk kortere remweg niet van belang?
DenDuim, vaktijdschrift voor den gierige mensch die excuses zoekt geen geld uit te geven aan winterbandenquote:Op donderdag 7 februari 2013 20:40 schreef Estolan het volgende:
[..]
1meter???
Waar haal je dat vandaan???
Hier in Den Haag is het nog geen dag warmer dan 5-7gr geweestquote:Op donderdag 7 februari 2013 20:41 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Lees eens terug, ik heb dat nooit ontkent, wel dat de gemiddelde bestuurder bij niet-sneeuw en niet-ijs omstandigheden prima op zomerbanden kan rijden en zomerbanden net zo onveilig zijn als winterbanden bij temperaturen rond de 9 graden.
[..]
Omdat het toen 9 graden was.
En al die filmpjes zijn in scene gezet zekerquote:Op donderdag 7 februari 2013 20:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
DenDuim, vaktijdschrift voor den gierige mensch die excuses zoekt geen geld uit te geven aan winterbanden
Dream onquote:Op donderdag 7 februari 2013 20:42 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Merk er niks van. Ik rijd altijd rustig en houd voldoende afstand.
ESP, ABS, traction control en weet ik veel wat nog meer hoeft bij mij ook nooit in te grijpen.
De wegen zijn ook prima berijdbaar geweest, zonder slippen, glijden of wat dan ook.
quote:
Ja leuk, simpel en goedkoop, uit de test van de ANWB natuurlijk.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
DenDuim, vaktijdschrift voor den gierige mensch die excuses zoekt geen geld uit te geven aan winterbanden
Die zijn van de bandenindustrie!quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:44 schreef Estolan het volgende:
[..]
En al die filmpjes zijn in scene gezet zeker
Boeiend. Die 7 graden propaganda bullshit waren we al wel voorbij, toch?quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:43 schreef Estolan het volgende:
[..]
Hier in Den Haag is het nog geen dag warmer dan 5-7gr geweest
Klets niet vent, het is zelfs boven de 10 graden geweest, zoek maar op de website van het KNMI, ga ik niet voor je doen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:43 schreef Estolan het volgende:
[..]
Hier in Den Haag is het nog geen dag warmer dan 5-7gr geweest
Als jij dat maar blijft gelovenquote:Op donderdag 7 februari 2013 20:45 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Boeiend. Die 7 graden propaganda bullshit waren we al wel voorbij, toch?
Whahahahhaha nog ffquote:Op donderdag 7 februari 2013 20:45 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Klets niet vent, het is zelfs boven de 10 graden geweest, zoek maar op de website van het KNMI, ga ik niet voor je doen.
Tuuuuuuurlijkquote:Op donderdag 7 februari 2013 20:44 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
[..]
Ja leuk, simpel en goedkoop, uit de test van de ANWB natuurlijk.
In Nederland is het inderdaad onzin. Of je moet ze buiten die paar vorstdagen dat je er daadwerkelijk iets aan hebt omwisselen met normale banden. Maar dat doet natuurlijk geen mens.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:46 schreef Estolan het volgende:
[..]
Tuuuuuuurlijk
WB is 1 groot fabeltjeskrant verhaal
Dat zijn jouw woorden, niet de mijne.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:46 schreef Estolan het volgende:
[..]
Tuuuuuuurlijk
WB is 1 groot fabeltjeskrant verhaal
Staat gewoon in de top10 van dat jaar jaquote:Op donderdag 7 februari 2013 20:47 schreef RealBizkit666 het volgende:
Oh ja. Ik weet het weer. Je had de nummer 3 qua populairste winterband, wat niet eens de beste was (verre van zelfs). Je bent dus hypocriet. Koop dan ook de beste winterband als je het zo verafgood.
Waarom adviseert ANWB dan wat anders??quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:48 schreef leolinedance het volgende:
[..]
In Nederland is het inderdaad onzin. Of je moet ze buiten die paar vorstdagen dat je er daadwerkelijk iets aan hebt omwisselen met normale banden. Maar dat doet natuurlijk geen mens.
Nee, jij vind het onzin.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:48 schreef leolinedance het volgende:
[..]
In Nederland is het inderdaad onzin. Of je moet ze buiten die paar vorstdagen dat je er daadwerkelijk iets aan hebt omwisselen met normale banden. Maar dat doet natuurlijk geen mens.
Top 10 van dat jaar. Die van mijn staan in de top 5 van dit jaar. Daar heb je veel meer aan. Winterbanden worden elk jaar weer anders en beter. Misschien staan die van jou op plaats 20 dit jaar of zo...quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:49 schreef Estolan het volgende:
[..]
Staat gewoon in de top10 van dat jaar ja
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |